Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardy nepůjdou jen do betonu. Unie zaplatí i nabíječky elektromobilů

Česko může získat z Bruselu na dopravu až 160 miliard korun. Většina půjde do kolejí a nových vlakových souprav. Na peníze však dosáhne i městská hromadná doprava či výstavba plnicích stanic na plyn a dobíjecí stanice pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J14a89r86o89m43í70r 45V88e98g69r 2307320662840

pořád levnější, než táhnout plynovod či ropovod. .Šítě jsou silné a pokud není, postaví se na střeše vlastní elektrárna. Všechnoi lze řešit, někdy i jednoduše, když se chce.

0/0
29.8.2014 22:12

R12a83d51e71k 21N85e46u50m96a56n12n 5782792438645

ze všech těch dotací mi je na blití

+5/0
27.8.2014 1:41

A44d95a38m 88F77a89r41i67n15i40c 5432257556546

Nekdy to de i bez dotaci- Slovaci maji pomoci souk. greenway firmy propojen rychlonabijackama dalnici bratislava kosice od leta 2014.

Sou projekty ktere maji smysl jedine kdyz presahnou kritickou masu ktera se  zdlouhave dosahnou ciste rukou trhu tudiz tady prichazeji dotace...  doprava je jednou z oblasti kde to plati dvojnasob

0/0
28.8.2014 8:13

T94o84m29á55š 78B56e21n72d18a 4110719710667

Dobrý den, hlasim se na dodávku zásuvek pro elektrovozy. Nabízím opravdu výhodnou cenu, 14.5 milionu za jednu, to je o celych 10 milionů méně než nabídka firmy mého kamaráda. Připojení udělám sám, jsem schopný připojit ve 2, tedy 300 lidech 300 zásuvek denne. Každý dělník musí být zaplacen částkou 800 Kč na den. Díly bereme jen od kvalitních firem z celého světa a většinu si smontujeme tady, v ČR (čti díly nakoupíme v čine za 30.000 na jeden stojan, smontuji mi to UA a několik mega na úplatky, no a trocha mi taky musí zůstat. )

+2/0
27.8.2014 0:28
Foto

J49a89r43o40m91í65r 54V44e34g34r 2937760162210

pane Marečku. Víte z čeho a jak se vyrábějí dnes baterie? Nejjedovatější je tam hliníková folie, která lze dost dobře recyklovat. Pak grafit a měď, 3% lithia( dává se i do potravin) Je to na dlouhou diskusi, pokud opravdu chcete vědět jak to je , přijďte mezi nás. Buď o víkendu do Letňan, nebo na naši schůzku 4. září v 16 hodin na FEL-druhé patro.  www.elektromobily-os.cz

+1/0
26.8.2014 15:26
Foto

J52a82r66o79m51í31r 93V51e61g26r 2597340642170

Zásuvky se nemusí dotovat, ty už jsou. Tam kde nejsou, stojí jen zlomeček ceny jedné stanice pro plynoprdy, max v řádu tisíců, když se chce..  Životnost baterií je také někde jinde, některá má auta už jezdí 17 let stále na původní baterie. Chce to se trochu poinformovat a ne opakovat to, co říká Bursík, nebo Bursíková.

+2/−1
26.8.2014 15:22

M33a32t29ú87š 15B27e73n27a24k 9968124322893

neni celkom pravda, že tam kde nabíjačky niesú bude lacná ich inštalácia, je k nim potrebná aj kvalitná elektrická prípojka a to v niektorých oblastiach nieje samozrejmosť, hlavne ak by začali vznikať hromadne, mohlo by sa to nepáčiť trafostaniciam.

+2/0
26.8.2014 18:00

M98i59c59h93a61l 11P49a98v30l35á44t 9913303454559

Skodlive dotace a jeste vetsina uplne zvracenym smerem? At zije Evropsky svaz, hura!

+4/0
26.8.2014 15:21

P47e80t24r 42M41a89r36e11č11e73k 1883111929778

Ekologická výroba baterií a jejich likvidace  = směšná představa. Jakou uhlíkovou stopu zanechá těžba , zpracování surovin a následná "šetrná" likvidace .To nikdo raději neuvádí.

+4/−1
26.8.2014 12:49

J64a51n 82L48a97k14o51m11ý 7661645725624

Jenže úplně to stejný je u "ekologických" tramvají, trolejbusů a i vlaků na elektrickou trakci.

+1/0
26.8.2014 21:33

P66e33t12r 93N52o22v96o38t71n76y 3259872899582

Ty jezdí na baterky?

+2/0
27.8.2014 0:22

I19v32o 58J91a86n22á48č15e51k 8693923191812

DOTACE = VÍCE NEZAMĚSTNANÝCH + NIŽŠÍ KONKURENCESCHOPNOST

Kdy už to konečně někdo pochopí, že to je to největší možné zlo??? RvRvRv

+9/0
26.8.2014 10:24

P46e50t94r 79M57i76c68h36á69l76e97k 4799450876958

No když si přečtete diskusi, tak někteří to nepochopí nikdy. A když jim řeknete, že jestli se jim něco líbí, ať si to dotují ze svého, tak to se jim nechce.

+4/0
26.8.2014 10:40

I48v92o 74J66a59n17á55č42e77k 8173713841492

No a přitom to ze svého dotují pořád...

+1/0
26.8.2014 10:45

J28i27n60d34ř59i13c25h 90M30i80t45t40e22r 6881810623803

Za každou dotací je zločin.

+2/0
26.8.2014 10:50

P93e17t75r 59M19a12r76e27č51e31k 1383941629118

DOTACE = příležitost pro politiky, úředníky a "podnikavce" . :-)

+2/0
26.8.2014 12:45

A49l15e82š 85J51a58n47á54č85e83k 3803564716923

To zas bude rozkradenejch peněz. Proč se dotují nabíječky pro pár elektromobilů což jsou v praxi takřka neupožitelné drahé nesmysly které spotřebovávají elektřinu z uhelných neekologických elektráren a jejichž výroba je taktéž pro životní prostředí hodně zatěžující?

+6/−1
26.8.2014 10:15

M31i28l94o65š 59V25o35n77d77r73u67š18k57a 5575411617924

Třeba příští nařízení z Bruselu bude, že se auta smějí nabíjet jen když svítí sluníčko, nebo fouká vítr, aby byl zajištěn odběr pro fotovoltaiku a větrníky, které vyrostly díky jiným nesmyslným dotacím. Ve vyhánění čerta ďáblem jsou bruselští magoři experti.

+4/0
26.8.2014 10:53

R62i35c28h43a90r17d 16K95á21b32a 8559618890740

kdyz oni spis prihani certa dablem ...

+2/0
26.8.2014 11:28

P37e54t14r 34N29o12v43o39t12n85y 3239362159222

Az se vice rozšíří elektromobily, tak jsem zvědav, z čeho se budou napájet.

+3/0
26.8.2014 9:49

D82a49v89i96d 53M32a86t93ě46j74ů 2865372867598

To me netrapi, budu jezdit benzinem, dokud nas smrt nerozdeli :-)

+3/0
26.8.2014 9:53
Foto

J63a14r13o32m26í82r 91V79e12g52r 2177410892280

Na provoz všech vozidel, která u nás jezdí ,zatím na ropu, a byla by převedena na elektřinu bude potřeba cca 10-15% u nás vyrobené elektřiny. Stačí přestat dovážet ropu a vyvážet elektřinu.

+1/−3
26.8.2014 10:11

P94e25t57r 76M79i10c82h37a81l 2640634451522

Stačí vyvinout elektromobil, který ujede na jedno nabití přes 500 km (včetně topení, klimatizace, svícení etc.) a nabíjení nebude trvat déle než půl hodiny. Pak můžeme skončit s ropou.

+4/0
26.8.2014 10:19

V50á60c67l59a42v 73K55r79a48j81č20a 5146889389894

Já bych spíš bral elektromibil s dojezdem cca 100km, ale cena by nesměla být v milionech, ale o řád nižší. Na běžné dojíždění do práce, a ženě na nákupy bohatě stačí. V každé rodině 1-2 elektromobilky a 1 pořádné (benzín / nafta) auto na delší tratě.

+3/−2
26.8.2014 10:35

P69e87t54r 46M89i95c75h50a58l 2390594171582

Měl jsem na mysli auto, nikoli nákupní tašku. :-)

+1/0
26.8.2014 11:09

V79á75c31l66a61v 46K49r39a51j83č57a 5986269719254

Však já taky. Kolik lidí jezdí autem denně 500km? A kolik lidí dojíždí do práce do 30km? Asi to bude zajímavý poměr. No ale ten kdo denně jezdí 500km si může koupit elektromobil za několik mega. Těm ostatním by stačila "nákupní taška" za 200.000,-

+3/−1
26.8.2014 11:31
Foto

R76a75d66e74k 21P53o46l22i76c19k98ý 6621533841274

Navíc dnes spousta lidí má v rodině 2 auta-jedno slouží zpravidla na ježdění do práce z velké části osazené jen jedním člověkem

+2/0
26.8.2014 12:48

M10a12t23ú47š 30B67e15n88a47k 9368904502393

najlepšie 10 áut do jednej domácnosti a stažovať sa, že sa nedá zaparkovať...

+2/0
26.8.2014 14:08
Foto

J45a69r88o89m79í13r 35V80e62g92r 2427460362390

Můžete jej vidět o víkendu  na výstavišti v Letňanech. Nejsou technické problémy, je to politické problémy, protože ropné loby nese prachy .

0/−2
26.8.2014 11:00

P18e89t51r 47M85i85c66h66a56l 2950124341932

Tesla? Copak kradu? :-)

+3/0
26.8.2014 11:09
Foto

J19a70r77o37m83í61r 94V81e40g49r 2207710722800

Já tam budu se starým Peugeotem 106, který lze koupit u mne do 200 000 Kč s djezdem lehce pod 100 km.

0/0
28.8.2014 15:50

J91o28s48e30f 15V82o40m74á79č57k84a 5533634533784

Nějak jste zapomněl na finanční hledisko, které s tou technikou tak nějak souvisí. Ty články v autech totiž mají nějakou životnost, a pokud nové články stojí víc než cena nového současného auta (a to nemluvím o cenách ojetin, kterými jezdí většina lidí u nás), pak je opravdu lepší počkat si na to, až dojde ropa...

+1/0
26.8.2014 11:15
Foto

J12a41r93o77m78í40r 71V91e24g14r 2617730442360

Je pravda, že jsem propagandista a jsem schopen do elektromobilů investovat naprosto vše. Tím myslím tolik, že to nestačím zkonzumovat. Moje současné vozidlo je osazeno bateriemi na 500 km. Pokud budu dobíjet po 250ti km, bude životnost cca 1500000 km.To už nikdy nedojedu, natož, když si stavím poslední a předposlední auto v životě . Tam by měl být dojezd cca 700 km, protože doufám, že už mne konečně po dvou letech překoná. Auta tady na to jsou.

Já pro elektromobily žiju a dejchám a plně mne to zaměstnává a uspokojuje. Nyní jdu ale pracovat, protože přestalo pšet a v neděli musím mít jedno auto přpravené na prodej.  Proudu zdar, v dopravě zvláště.

0/−3
26.8.2014 11:34

R58i11c37h24a22r84d 74K37á56b80a 8289218770940

pridejte k tomu, ze nebude stat vice nez auto se spalovacim motorem, vejde se do nej stejne lidi nebo veci a baterie, ktere tvori tretinu ceny nebude nutne menit kazde 2 roky. To je preci brnkacka, staci zadotovat nabijedla a vyhrano ne?

+1/0
26.8.2014 11:29

J97o79s98e18f 40V37o61m46á77č77k93a 5123604563564

Vzhledem k tomu, že doprava u nás představuje zhruba čtvrtinu až třetinu celkové spotřeby energie, tak mi není moc jasný princip, jak by mohla po převedení na elektrickou energii klesnout na cca polovinu (jasně, účinnost motoru je o něco nižší než účinnost turbíny, nicméně část energie se pak ztratí při přenosu do článků a dobíjecích stanic).

+2/0
26.8.2014 10:52
Foto

J15a11r30o66m40í52r 97V82e25g49r 2407930372140

Já mám na střeše vlastní elektrárnu, přímo v místě spotřeby. Mohou si to pořídit i další. Chápu, že ti na sídlišti nee. Ale jen elektrombily mohou sloužit k vykrytí nerovnoměrné dodávky elektřiny a špiček. (Smard grid sítě)

0/0
28.8.2014 15:53

M46i96c59h29a92l 95P26a34v62l65á13t 9973963644599

To pridejte. Tak 4x. A nebude problem ani tak s vyrobou, jako s distribuci.

+1/0
26.8.2014 10:56

P46e28t81r 23N79o10v74o27t89n21y 3649542809252

Roční spotřeba PHM v ČR přepočtená na energii je zhruba stejná jako celková spotřeba elektrické energie - asi 70 TWh. Kdybysme přestali dovážet ropu, tak potřebujem jako náhradu PHM asi 31TWh ale vyvážime asi 17 TWh ročně

+2/0
26.8.2014 12:06
Foto

J91a90r95o66m18í72r 41V96e51g41r 2627590882750

Ano, ale čmoudi mají účinnost 20%, elektřina asi4x více.A o tom to právě je!

www.elektromobily-os.cz

0/0
28.8.2014 15:46

R67i11c37h53a11r28d 65K13á22b21a 8249338450310

No a vem si, kolik tech ekolidicek, co touzi dychat zdravy cerstvy vzduch a maji vybrainwashovano z tech "obnovitelnych zdroju", si vozi kola na strese auta, ve kterem chrochta dehet ...

+2/0
26.8.2014 14:29

A42n38t81o41n71í52n 46S72á21d12l39í55k 7858149303393

No domníval jsem se,že nejprve se rozšíří výroba hybrydu u těchu není třeba zesilovat rozvodné sítě! Elektřiny je dost,ale problémy jsou z přenosem!

0/0
27.8.2014 17:43

M80a26r50t85i50n 31M20a36i10k79s96n35a87r 3824553938482

Pokud se opravdu obejvi dalsi nabijecky do elektronomobilu, jsem nadsenej... pokud se to zase rozkrade, tak opet zklamany :)

+2/0
26.8.2014 9:34

I94v75o 19J12a80n27á27č33e30k 8373253511712

Je zcela jasné a logické, že větší polovina peněz je vždy rozkradena, jinými slovy, pokud by to stavěl soukromník, za stejné peníze by postavil minimálně 2x tolik.

+4/0
26.8.2014 10:25

J71o78s97e91f 80V42o17m94á44č91k17a 5713154703724

Nerad to píšu, ale oproti tomuto byl snad ekonomicky výhodnější i ten minulý režim. Oba způsoby fungování sice vedou ke krachu kvůli naprosté neefektivitě a odtržení poptávky a nabídky, ale ten socík "dával" alespoň část rovnoměrně zpět lidem ve formě zbytečných a neproduktivních pracovních míst (i když si to museli v práci odsedět), zatímco teď se ty peníze pouze přihrají nějakému kamarádíčkovi...

+3/0
26.8.2014 9:27

T49o46m33a28s 82S61v47o19b54o30d77a 5457325685267

Než začnete nalejvat do zeleznic, tak tam proboha udelejte nejdrive cistku a reorganizaci a hlavne schopne vedení, ktere tam bude neco chtit zmenit a dostat lidi a zbozi zpatky na koleje!!!

+4/−2
26.8.2014 9:18

J11a81k21u58b 18F34e56i89f90a73r 7609419986409

jo jasně, aby to pak nemohli rozkrádat. Jste naivní.

+1/0
26.8.2014 9:21

M27a94t19ú22š 55B60e80n89a91k 9338874202413

ktorú železničnú firmu máte konkrétne na mysli? Tých čo môžu dostať tie dotácie je niekoľko stoviek...

+1/0
26.8.2014 17:57

J87a46k59u63b 70F72e75i74f15a88r 7939229646249

Njn Brusél, dlouho jen odkladiště neschopných a provařených politiků. Akorát se to pak vymklo kontrole RvEU

+4/−1
26.8.2014 9:07

J89i43ř36í 19V10i15n19k24l13e82r 1351197220659

Není problém , rotačky jedou na plný plyn.....Otázka zní jen jak dlouho.

EVEN THIS COMMENT WILL BE HERE ,AS USUAL , CENSORED?;-D

+1/0
26.8.2014 9:05

L29u91d28ě34k 29N24o24v11ý 2531239953691

Docela bych uvítal, kdyby si někdo dal tu práci a spočítal, kolik už stály dohromady v celé Evropě takové ty různé cedule a pamětní desky upozorňující na to, že to či ono bylo zaplaceno z fondů EU. Myslím si, že by to bylo docela zajímavé číslo. Například vím o jedné revitalizaci parku, kde je toto vyvedeno ve formě měděné desky na kameni a stálo to 80 tisíc.. Neskutečně mě toto plýtvání rozčiluje.

+10/−2
26.8.2014 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.