Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy nepůjdou jen do betonu. Unie zaplatí i nabíječky elektromobilů

Česko může získat z Bruselu na dopravu až 160 miliard korun. Většina půjde do kolejí a nových vlakových souprav. Na peníze však dosáhne i městská hromadná doprava či výstavba plnicích stanic na plyn a dobíjecí stanice pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J26a68r32o68m38í57r 34V34e97g87r 2537100842220

pořád levnější, než táhnout plynovod či ropovod. .Šítě jsou silné a pokud není, postaví se na střeše vlastní elektrárna. Všechnoi lze řešit, někdy i jednoduše, když se chce.

0/0
29.8.2014 22:12

R79a76d59e77k 42N14e12u91m14a60n29n 5462122518205

ze všech těch dotací mi je na blití

+5/0
27.8.2014 1:41

A97d79a44m 83F21a94r50i25n65i89c 5252917736806

Nekdy to de i bez dotaci- Slovaci maji pomoci souk. greenway firmy propojen rychlonabijackama dalnici bratislava kosice od leta 2014.

Sou projekty ktere maji smysl jedine kdyz presahnou kritickou masu ktera se  zdlouhave dosahnou ciste rukou trhu tudiz tady prichazeji dotace...  doprava je jednou z oblasti kde to plati dvojnasob

0/0
28.8.2014 8:13

T58o50m69á15š 75B26e48n72d64a 4230349470487

Dobrý den, hlasim se na dodávku zásuvek pro elektrovozy. Nabízím opravdu výhodnou cenu, 14.5 milionu za jednu, to je o celych 10 milionů méně než nabídka firmy mého kamaráda. Připojení udělám sám, jsem schopný připojit ve 2, tedy 300 lidech 300 zásuvek denne. Každý dělník musí být zaplacen částkou 800 Kč na den. Díly bereme jen od kvalitních firem z celého světa a většinu si smontujeme tady, v ČR (čti díly nakoupíme v čine za 30.000 na jeden stojan, smontuji mi to UA a několik mega na úplatky, no a trocha mi taky musí zůstat. )

+2/0
27.8.2014 0:28
Foto

J35a28r66o46m52í72r 14V60e85g11r 2897850422440

pane Marečku. Víte z čeho a jak se vyrábějí dnes baterie? Nejjedovatější je tam hliníková folie, která lze dost dobře recyklovat. Pak grafit a měď, 3% lithia( dává se i do potravin) Je to na dlouhou diskusi, pokud opravdu chcete vědět jak to je , přijďte mezi nás. Buď o víkendu do Letňan, nebo na naši schůzku 4. září v 16 hodin na FEL-druhé patro.  www.elektromobily-os.cz

+1/0
26.8.2014 15:26
Foto

J92a47r81o90m87í45r 12V88e68g55r 2657520102490

Zásuvky se nemusí dotovat, ty už jsou. Tam kde nejsou, stojí jen zlomeček ceny jedné stanice pro plynoprdy, max v řádu tisíců, když se chce..  Životnost baterií je také někde jinde, některá má auta už jezdí 17 let stále na původní baterie. Chce to se trochu poinformovat a ne opakovat to, co říká Bursík, nebo Bursíková.

+2/−1
26.8.2014 15:22

M92a13t28ú44š 48B40e37n90a28k 9518884722163

neni celkom pravda, že tam kde nabíjačky niesú bude lacná ich inštalácia, je k nim potrebná aj kvalitná elektrická prípojka a to v niektorých oblastiach nieje samozrejmosť, hlavne ak by začali vznikať hromadne, mohlo by sa to nepáčiť trafostaniciam.

+2/0
26.8.2014 18:00

M43i15c76h65a54l 88P24a58v85l32á77t 9403983654449

Skodlive dotace a jeste vetsina uplne zvracenym smerem? At zije Evropsky svaz, hura!

+4/0
26.8.2014 15:21

P39e30t44r 63M14a58r94e42č10e49k 1923381269578

Ekologická výroba baterií a jejich likvidace  = směšná představa. Jakou uhlíkovou stopu zanechá těžba , zpracování surovin a následná "šetrná" likvidace .To nikdo raději neuvádí.

+4/−1
26.8.2014 12:49

J98a50n 63L95a27k59o10m94ý 7481315475334

Jenže úplně to stejný je u "ekologických" tramvají, trolejbusů a i vlaků na elektrickou trakci.

+1/0
26.8.2014 21:33

P83e48t23r 13N85o61v18o58t59n28y 3849532439852

Ty jezdí na baterky?

+2/0
27.8.2014 0:22

I98v50o 71J16a58n56á23č19e92k 8933603811102

DOTACE = VÍCE NEZAMĚSTNANÝCH + NIŽŠÍ KONKURENCESCHOPNOST

Kdy už to konečně někdo pochopí, že to je to největší možné zlo??? RvRvRv

+9/0
26.8.2014 10:24

P24e80t42r 12M83i63c18h19á72l93e76k 4649540246238

No když si přečtete diskusi, tak někteří to nepochopí nikdy. A když jim řeknete, že jestli se jim něco líbí, ať si to dotují ze svého, tak to se jim nechce.

+4/0
26.8.2014 10:40

I71v46o 42J14a46n98á73č55e61k 8623313951602

No a přitom to ze svého dotují pořád...

+1/0
26.8.2014 10:45

J76i88n66d89ř76i68c24h 97M76i27t69t72e10r 6821240863633

Za každou dotací je zločin.

+2/0
26.8.2014 10:50

P96e85t61r 45M53a47r78e47č20e63k 1813761959138

DOTACE = příležitost pro politiky, úředníky a "podnikavce" . :-)

+2/0
26.8.2014 12:45

A19l18e56š 56J50a97n26á86č65e56k 3323944766283

To zas bude rozkradenejch peněz. Proč se dotují nabíječky pro pár elektromobilů což jsou v praxi takřka neupožitelné drahé nesmysly které spotřebovávají elektřinu z uhelných neekologických elektráren a jejichž výroba je taktéž pro životní prostředí hodně zatěžující?

+6/−1
26.8.2014 10:15

M16i68l81o14š 81V61o78n16d19r96u79š13k14a 5535321317444

Třeba příští nařízení z Bruselu bude, že se auta smějí nabíjet jen když svítí sluníčko, nebo fouká vítr, aby byl zajištěn odběr pro fotovoltaiku a větrníky, které vyrostly díky jiným nesmyslným dotacím. Ve vyhánění čerta ďáblem jsou bruselští magoři experti.

+4/0
26.8.2014 10:53

R59i66c62h87a95r13d 79K15á77b16a 8499448630290

kdyz oni spis prihani certa dablem ...

+2/0
26.8.2014 11:28

P66e81t31r 24N24o85v62o69t37n31y 3159352949762

Az se vice rozšíří elektromobily, tak jsem zvědav, z čeho se budou napájet.

+3/0
26.8.2014 9:49
Foto

D44a87v28i16d 62M51a78t72ě55j83ů 2555122287258

To me netrapi, budu jezdit benzinem, dokud nas smrt nerozdeli :-)

+3/0
26.8.2014 9:53
Foto

J85a57r98o11m40í89r 40V67e50g33r 2657480222440

Na provoz všech vozidel, která u nás jezdí ,zatím na ropu, a byla by převedena na elektřinu bude potřeba cca 10-15% u nás vyrobené elektřiny. Stačí přestat dovážet ropu a vyvážet elektřinu.

+1/−3
26.8.2014 10:11

P51e75t35r 35M75i58c98h52a21l 2720104741102

Stačí vyvinout elektromobil, který ujede na jedno nabití přes 500 km (včetně topení, klimatizace, svícení etc.) a nabíjení nebude trvat déle než půl hodiny. Pak můžeme skončit s ropou.

+4/0
26.8.2014 10:19

V59á28c78l45a51v 40K78r24a35j12č89a 5496469779424

Já bych spíš bral elektromibil s dojezdem cca 100km, ale cena by nesměla být v milionech, ale o řád nižší. Na běžné dojíždění do práce, a ženě na nákupy bohatě stačí. V každé rodině 1-2 elektromobilky a 1 pořádné (benzín / nafta) auto na delší tratě.

+3/−2
26.8.2014 10:35

P57e37t75r 93M11i54c16h16a70l 2200594511892

Měl jsem na mysli auto, nikoli nákupní tašku. :-)

+1/0
26.8.2014 11:09

V59á80c49l12a87v 78K66r67a75j33č15a 5296429989104

Však já taky. Kolik lidí jezdí autem denně 500km? A kolik lidí dojíždí do práce do 30km? Asi to bude zajímavý poměr. No ale ten kdo denně jezdí 500km si může koupit elektromobil za několik mega. Těm ostatním by stačila "nákupní taška" za 200.000,-

+3/−1
26.8.2014 11:31
Foto

R45a55d20e50k 55P18o12l73i93c66k27ý 6711823341774

Navíc dnes spousta lidí má v rodině 2 auta-jedno slouží zpravidla na ježdění do práce z velké části osazené jen jedním člověkem

+2/0
26.8.2014 12:48

M89a44t33ú18š 14B74e60n10a89k 9648374392683

najlepšie 10 áut do jednej domácnosti a stažovať sa, že sa nedá zaparkovať...

+2/0
26.8.2014 14:08
Foto

J58a18r35o35m31í11r 85V38e20g58r 2157430482400

Můžete jej vidět o víkendu  na výstavišti v Letňanech. Nejsou technické problémy, je to politické problémy, protože ropné loby nese prachy .

0/−2
26.8.2014 11:00

P93e92t85r 14M72i11c57h60a32l 2940634181642

Tesla? Copak kradu? :-)

+3/0
26.8.2014 11:09
Foto

J22a47r16o74m94í18r 22V18e66g36r 2577230742970

Já tam budu se starým Peugeotem 106, který lze koupit u mne do 200 000 Kč s djezdem lehce pod 100 km.

0/0
28.8.2014 15:50

J52o68s43e46f 78V92o25m54á65č50k34a 5433464823534

Nějak jste zapomněl na finanční hledisko, které s tou technikou tak nějak souvisí. Ty články v autech totiž mají nějakou životnost, a pokud nové články stojí víc než cena nového současného auta (a to nemluvím o cenách ojetin, kterými jezdí většina lidí u nás), pak je opravdu lepší počkat si na to, až dojde ropa...

+1/0
26.8.2014 11:15
Foto

J45a34r76o69m78í90r 73V12e93g92r 2957410642980

Je pravda, že jsem propagandista a jsem schopen do elektromobilů investovat naprosto vše. Tím myslím tolik, že to nestačím zkonzumovat. Moje současné vozidlo je osazeno bateriemi na 500 km. Pokud budu dobíjet po 250ti km, bude životnost cca 1500000 km.To už nikdy nedojedu, natož, když si stavím poslední a předposlední auto v životě . Tam by měl být dojezd cca 700 km, protože doufám, že už mne konečně po dvou letech překoná. Auta tady na to jsou.

Já pro elektromobily žiju a dejchám a plně mne to zaměstnává a uspokojuje. Nyní jdu ale pracovat, protože přestalo pšet a v neděli musím mít jedno auto přpravené na prodej.  Proudu zdar, v dopravě zvláště.

0/−3
26.8.2014 11:34

R83i73c94h16a73r10d 46K57á95b21a 8489318740670

pridejte k tomu, ze nebude stat vice nez auto se spalovacim motorem, vejde se do nej stejne lidi nebo veci a baterie, ktere tvori tretinu ceny nebude nutne menit kazde 2 roky. To je preci brnkacka, staci zadotovat nabijedla a vyhrano ne?

+1/0
26.8.2014 11:29

J23o58s49e51f 70V83o33m89á73č68k38a 5733744973644

Vzhledem k tomu, že doprava u nás představuje zhruba čtvrtinu až třetinu celkové spotřeby energie, tak mi není moc jasný princip, jak by mohla po převedení na elektrickou energii klesnout na cca polovinu (jasně, účinnost motoru je o něco nižší než účinnost turbíny, nicméně část energie se pak ztratí při přenosu do článků a dobíjecích stanic).

+2/0
26.8.2014 10:52
Foto

J55a15r90o31m61í69r 18V68e43g61r 2197570392600

Já mám na střeše vlastní elektrárnu, přímo v místě spotřeby. Mohou si to pořídit i další. Chápu, že ti na sídlišti nee. Ale jen elektrombily mohou sloužit k vykrytí nerovnoměrné dodávky elektřiny a špiček. (Smard grid sítě)

0/0
28.8.2014 15:53

M76i32c31h93a61l 62P71a27v38l28á15t 9583413124219

To pridejte. Tak 4x. A nebude problem ani tak s vyrobou, jako s distribuci.

+1/0
26.8.2014 10:56

P81e83t35r 77N28o32v46o50t66n29y 3619322379862

Roční spotřeba PHM v ČR přepočtená na energii je zhruba stejná jako celková spotřeba elektrické energie - asi 70 TWh. Kdybysme přestali dovážet ropu, tak potřebujem jako náhradu PHM asi 31TWh ale vyvážime asi 17 TWh ročně

+2/0
26.8.2014 12:06
Foto

J81a61r24o88m37í64r 21V98e23g97r 2747430602520

Ano, ale čmoudi mají účinnost 20%, elektřina asi4x více.A o tom to právě je!

www.elektromobily-os.cz

0/0
28.8.2014 15:46

R38i58c43h41a89r62d 83K29á17b46a 8569758500540

No a vem si, kolik tech ekolidicek, co touzi dychat zdravy cerstvy vzduch a maji vybrainwashovano z tech "obnovitelnych zdroju", si vozi kola na strese auta, ve kterem chrochta dehet ...

+2/0
26.8.2014 14:29

A12n71t25o22n15í97n 75S95á77d71l59í49k 7958929553703

No domníval jsem se,že nejprve se rozšíří výroba hybrydu u těchu není třeba zesilovat rozvodné sítě! Elektřiny je dost,ale problémy jsou z přenosem!

0/0
27.8.2014 17:43

M65a29r18t48i74n 33M67a18i93k77s53n50a71r 3604143178562

Pokud se opravdu obejvi dalsi nabijecky do elektronomobilu, jsem nadsenej... pokud se to zase rozkrade, tak opet zklamany :)

+2/0
26.8.2014 9:34

I74v51o 46J56a30n40á88č37e26k 8533443641932

Je zcela jasné a logické, že větší polovina peněz je vždy rozkradena, jinými slovy, pokud by to stavěl soukromník, za stejné peníze by postavil minimálně 2x tolik.

+4/0
26.8.2014 10:25

J84o22s69e66f 49V62o29m79á87č82k62a 5763464813404

Nerad to píšu, ale oproti tomuto byl snad ekonomicky výhodnější i ten minulý režim. Oba způsoby fungování sice vedou ke krachu kvůli naprosté neefektivitě a odtržení poptávky a nabídky, ale ten socík "dával" alespoň část rovnoměrně zpět lidem ve formě zbytečných a neproduktivních pracovních míst (i když si to museli v práci odsedět), zatímco teď se ty peníze pouze přihrají nějakému kamarádíčkovi...

+3/0
26.8.2014 9:27

T66o12m10a27s 18S76v44o88b48o23d90a 5767715905547

Než začnete nalejvat do zeleznic, tak tam proboha udelejte nejdrive cistku a reorganizaci a hlavne schopne vedení, ktere tam bude neco chtit zmenit a dostat lidi a zbozi zpatky na koleje!!!

+4/−2
26.8.2014 9:18

J91a78k80u77b 34F18e84i77f75a90r 7469899346889

jo jasně, aby to pak nemohli rozkrádat. Jste naivní.

+1/0
26.8.2014 9:21

M26a76t41ú56š 35B60e78n70a14k 9978914842943

ktorú železničnú firmu máte konkrétne na mysli? Tých čo môžu dostať tie dotácie je niekoľko stoviek...

+1/0
26.8.2014 17:57

J61a88k14u73b 80F66e96i16f90a84r 7919889616859

Njn Brusél, dlouho jen odkladiště neschopných a provařených politiků. Akorát se to pak vymklo kontrole RvEU

+4/−1
26.8.2014 9:07

J33i74ř19í 33V98i68n96k11l33e65r 1871547240229

Není problém , rotačky jedou na plný plyn.....Otázka zní jen jak dlouho.

EVEN THIS COMMENT WILL BE HERE ,AS USUAL , CENSORED?;-D

+1/0
26.8.2014 9:05

L45u52d29ě97k 62N13o85v85ý 2901959843101

Docela bych uvítal, kdyby si někdo dal tu práci a spočítal, kolik už stály dohromady v celé Evropě takové ty různé cedule a pamětní desky upozorňující na to, že to či ono bylo zaplaceno z fondů EU. Myslím si, že by to bylo docela zajímavé číslo. Například vím o jedné revitalizaci parku, kde je toto vyvedeno ve formě měděné desky na kameni a stálo to 80 tisíc.. Neskutečně mě toto plýtvání rozčiluje.

+10/−2
26.8.2014 9:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.