Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardy nepůjdou jen do betonu. Unie zaplatí i nabíječky elektromobilů

Česko může získat z Bruselu na dopravu až 160 miliard korun. Většina půjde do kolejí a nových vlakových souprav. Na peníze však dosáhne i městská hromadná doprava či výstavba plnicích stanic na plyn a dobíjecí stanice pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J50a44r74o93m51í58r 47V27e65g41r 2527270652900

pořád levnější, než táhnout plynovod či ropovod. .Šítě jsou silné a pokud není, postaví se na střeše vlastní elektrárna. Všechnoi lze řešit, někdy i jednoduše, když se chce.

0/0
29.8.2014 22:12

R25a43d91e74k 76N93e65u48m27a10n79n 5962412828955

ze všech těch dotací mi je na blití

+5/0
27.8.2014 1:41

A76d93a47m 54F58a12r39i80n92i36c 5442377406246

Nekdy to de i bez dotaci- Slovaci maji pomoci souk. greenway firmy propojen rychlonabijackama dalnici bratislava kosice od leta 2014.

Sou projekty ktere maji smysl jedine kdyz presahnou kritickou masu ktera se  zdlouhave dosahnou ciste rukou trhu tudiz tady prichazeji dotace...  doprava je jednou z oblasti kde to plati dvojnasob

0/0
28.8.2014 8:13

T64o47m86á71š 39B24e47n19d34a 4410659930117

Dobrý den, hlasim se na dodávku zásuvek pro elektrovozy. Nabízím opravdu výhodnou cenu, 14.5 milionu za jednu, to je o celych 10 milionů méně než nabídka firmy mého kamaráda. Připojení udělám sám, jsem schopný připojit ve 2, tedy 300 lidech 300 zásuvek denne. Každý dělník musí být zaplacen částkou 800 Kč na den. Díly bereme jen od kvalitních firem z celého světa a většinu si smontujeme tady, v ČR (čti díly nakoupíme v čine za 30.000 na jeden stojan, smontuji mi to UA a několik mega na úplatky, no a trocha mi taky musí zůstat. )

+2/0
27.8.2014 0:28
Foto

J26a74r23o53m27í64r 30V87e47g15r 2717160882850

pane Marečku. Víte z čeho a jak se vyrábějí dnes baterie? Nejjedovatější je tam hliníková folie, která lze dost dobře recyklovat. Pak grafit a měď, 3% lithia( dává se i do potravin) Je to na dlouhou diskusi, pokud opravdu chcete vědět jak to je , přijďte mezi nás. Buď o víkendu do Letňan, nebo na naši schůzku 4. září v 16 hodin na FEL-druhé patro.  www.elektromobily-os.cz

+1/0
26.8.2014 15:26
Foto

J62a98r47o42m65í35r 34V61e62g91r 2347110682580

Zásuvky se nemusí dotovat, ty už jsou. Tam kde nejsou, stojí jen zlomeček ceny jedné stanice pro plynoprdy, max v řádu tisíců, když se chce..  Životnost baterií je také někde jinde, některá má auta už jezdí 17 let stále na původní baterie. Chce to se trochu poinformovat a ne opakovat to, co říká Bursík, nebo Bursíková.

+2/−1
26.8.2014 15:22

M66a68t16ú88š 64B10e22n16a78k 9818274722193

neni celkom pravda, že tam kde nabíjačky niesú bude lacná ich inštalácia, je k nim potrebná aj kvalitná elektrická prípojka a to v niektorých oblastiach nieje samozrejmosť, hlavne ak by začali vznikať hromadne, mohlo by sa to nepáčiť trafostaniciam.

+2/0
26.8.2014 18:00

M35i26c41h25a65l 50P37a84v20l86á97t 9983683764649

Skodlive dotace a jeste vetsina uplne zvracenym smerem? At zije Evropsky svaz, hura!

+4/0
26.8.2014 15:21

P21e30t29r 25M95a71r30e78č98e82k 1513871739558

Ekologická výroba baterií a jejich likvidace  = směšná představa. Jakou uhlíkovou stopu zanechá těžba , zpracování surovin a následná "šetrná" likvidace .To nikdo raději neuvádí.

+4/−1
26.8.2014 12:49

J29a64n 24L92a25k97o44m30ý 7761685605404

Jenže úplně to stejný je u "ekologických" tramvají, trolejbusů a i vlaků na elektrickou trakci.

+1/0
26.8.2014 21:33

P72e56t80r 17N89o95v33o57t93n57y 3629112769472

Ty jezdí na baterky?

+2/0
27.8.2014 0:22

I14v47o 42J41a23n61á63č38e89k 8323833151522

DOTACE = VÍCE NEZAMĚSTNANÝCH + NIŽŠÍ KONKURENCESCHOPNOST

Kdy už to konečně někdo pochopí, že to je to největší možné zlo??? RvRvRv

+9/0
26.8.2014 10:24

P77e29t90r 53M59i63c64h97á73l97e91k 4929550646258

No když si přečtete diskusi, tak někteří to nepochopí nikdy. A když jim řeknete, že jestli se jim něco líbí, ať si to dotují ze svého, tak to se jim nechce.

+4/0
26.8.2014 10:40

I61v71o 11J23a26n76á93č96e87k 8453543981762

No a přitom to ze svého dotují pořád...

+1/0
26.8.2014 10:45

J44i65n58d33ř83i52c55h 38M13i14t13t46e21r 6481400493493

Za každou dotací je zločin.

+2/0
26.8.2014 10:50

P48e67t96r 47M76a28r30e69č88e74k 1823311129178

DOTACE = příležitost pro politiky, úředníky a "podnikavce" . :-)

+2/0
26.8.2014 12:45

A14l64e86š 62J18a48n67á18č13e18k 3863574676973

To zas bude rozkradenejch peněz. Proč se dotují nabíječky pro pár elektromobilů což jsou v praxi takřka neupožitelné drahé nesmysly které spotřebovávají elektřinu z uhelných neekologických elektráren a jejichž výroba je taktéž pro životní prostředí hodně zatěžující?

+6/−1
26.8.2014 10:15

M57i47l95o86š 12V39o67n47d37r62u94š76k71a 5165111957974

Třeba příští nařízení z Bruselu bude, že se auta smějí nabíjet jen když svítí sluníčko, nebo fouká vítr, aby byl zajištěn odběr pro fotovoltaiku a větrníky, které vyrostly díky jiným nesmyslným dotacím. Ve vyhánění čerta ďáblem jsou bruselští magoři experti.

+4/0
26.8.2014 10:53

R81i34c84h32a10r80d 39K64á87b59a 8289608320920

kdyz oni spis prihani certa dablem ...

+2/0
26.8.2014 11:28

P46e29t72r 63N21o27v62o57t94n69y 3219152239352

Az se vice rozšíří elektromobily, tak jsem zvědav, z čeho se budou napájet.

+3/0
26.8.2014 9:49
Foto

D45a79v56i70d 98M93a79t52ě40j57ů 2665652327238

To me netrapi, budu jezdit benzinem, dokud nas smrt nerozdeli :-)

+3/0
26.8.2014 9:53
Foto

J78a48r85o15m68í20r 39V51e43g47r 2847800282760

Na provoz všech vozidel, která u nás jezdí ,zatím na ropu, a byla by převedena na elektřinu bude potřeba cca 10-15% u nás vyrobené elektřiny. Stačí přestat dovážet ropu a vyvážet elektřinu.

+1/−3
26.8.2014 10:11

P89e61t88r 75M26i38c52h78a71l 2880324981142

Stačí vyvinout elektromobil, který ujede na jedno nabití přes 500 km (včetně topení, klimatizace, svícení etc.) a nabíjení nebude trvat déle než půl hodiny. Pak můžeme skončit s ropou.

+4/0
26.8.2014 10:19

V93á87c24l96a54v 94K49r77a55j82č16a 5456129959924

Já bych spíš bral elektromibil s dojezdem cca 100km, ale cena by nesměla být v milionech, ale o řád nižší. Na běžné dojíždění do práce, a ženě na nákupy bohatě stačí. V každé rodině 1-2 elektromobilky a 1 pořádné (benzín / nafta) auto na delší tratě.

+3/−2
26.8.2014 10:35

P46e19t85r 28M75i13c62h78a68l 2890484921702

Měl jsem na mysli auto, nikoli nákupní tašku. :-)

+1/0
26.8.2014 11:09

V98á76c96l81a69v 16K45r62a28j49č39a 5846789979434

Však já taky. Kolik lidí jezdí autem denně 500km? A kolik lidí dojíždí do práce do 30km? Asi to bude zajímavý poměr. No ale ten kdo denně jezdí 500km si může koupit elektromobil za několik mega. Těm ostatním by stačila "nákupní taška" za 200.000,-

+3/−1
26.8.2014 11:31
Foto

R77a81d39e24k 42P58o42l62i13c14k33ý 6101403181554

Navíc dnes spousta lidí má v rodině 2 auta-jedno slouží zpravidla na ježdění do práce z velké části osazené jen jedním člověkem

+2/0
26.8.2014 12:48

M16a15t11ú78š 77B78e85n33a75k 9948604392273

najlepšie 10 áut do jednej domácnosti a stažovať sa, že sa nedá zaparkovať...

+2/0
26.8.2014 14:08
Foto

J68a55r42o95m14í28r 11V85e59g34r 2607210662240

Můžete jej vidět o víkendu  na výstavišti v Letňanech. Nejsou technické problémy, je to politické problémy, protože ropné loby nese prachy .

0/−2
26.8.2014 11:00

P92e77t46r 15M14i54c72h43a34l 2830104291642

Tesla? Copak kradu? :-)

+3/0
26.8.2014 11:09
Foto

J90a58r63o28m80í28r 24V93e57g70r 2367940222170

Já tam budu se starým Peugeotem 106, který lze koupit u mne do 200 000 Kč s djezdem lehce pod 100 km.

0/0
28.8.2014 15:50

J68o55s80e50f 66V21o63m91á55č39k88a 5553844543354

Nějak jste zapomněl na finanční hledisko, které s tou technikou tak nějak souvisí. Ty články v autech totiž mají nějakou životnost, a pokud nové články stojí víc než cena nového současného auta (a to nemluvím o cenách ojetin, kterými jezdí většina lidí u nás), pak je opravdu lepší počkat si na to, až dojde ropa...

+1/0
26.8.2014 11:15
Foto

J31a58r95o83m63í20r 37V95e16g78r 2917510302450

Je pravda, že jsem propagandista a jsem schopen do elektromobilů investovat naprosto vše. Tím myslím tolik, že to nestačím zkonzumovat. Moje současné vozidlo je osazeno bateriemi na 500 km. Pokud budu dobíjet po 250ti km, bude životnost cca 1500000 km.To už nikdy nedojedu, natož, když si stavím poslední a předposlední auto v životě . Tam by měl být dojezd cca 700 km, protože doufám, že už mne konečně po dvou letech překoná. Auta tady na to jsou.

Já pro elektromobily žiju a dejchám a plně mne to zaměstnává a uspokojuje. Nyní jdu ale pracovat, protože přestalo pšet a v neděli musím mít jedno auto přpravené na prodej.  Proudu zdar, v dopravě zvláště.

0/−3
26.8.2014 11:34

R16i19c20h91a46r13d 86K52á43b42a 8189108970120

pridejte k tomu, ze nebude stat vice nez auto se spalovacim motorem, vejde se do nej stejne lidi nebo veci a baterie, ktere tvori tretinu ceny nebude nutne menit kazde 2 roky. To je preci brnkacka, staci zadotovat nabijedla a vyhrano ne?

+1/0
26.8.2014 11:29

J33o38s34e43f 68V68o35m22á39č21k57a 5953414593744

Vzhledem k tomu, že doprava u nás představuje zhruba čtvrtinu až třetinu celkové spotřeby energie, tak mi není moc jasný princip, jak by mohla po převedení na elektrickou energii klesnout na cca polovinu (jasně, účinnost motoru je o něco nižší než účinnost turbíny, nicméně část energie se pak ztratí při přenosu do článků a dobíjecích stanic).

+2/0
26.8.2014 10:52
Foto

J70a73r68o43m56í48r 29V78e63g47r 2517470772250

Já mám na střeše vlastní elektrárnu, přímo v místě spotřeby. Mohou si to pořídit i další. Chápu, že ti na sídlišti nee. Ale jen elektrombily mohou sloužit k vykrytí nerovnoměrné dodávky elektřiny a špiček. (Smard grid sítě)

0/0
28.8.2014 15:53

M62i75c62h22a34l 71P76a53v58l81á61t 9203933794979

To pridejte. Tak 4x. A nebude problem ani tak s vyrobou, jako s distribuci.

+1/0
26.8.2014 10:56

P43e50t70r 36N77o71v68o49t65n50y 3639142589702

Roční spotřeba PHM v ČR přepočtená na energii je zhruba stejná jako celková spotřeba elektrické energie - asi 70 TWh. Kdybysme přestali dovážet ropu, tak potřebujem jako náhradu PHM asi 31TWh ale vyvážime asi 17 TWh ročně

+2/0
26.8.2014 12:06
Foto

J94a27r30o56m95í75r 45V93e83g17r 2867960262240

Ano, ale čmoudi mají účinnost 20%, elektřina asi4x více.A o tom to právě je!

www.elektromobily-os.cz

0/0
28.8.2014 15:46

R85i81c46h54a49r79d 30K96á80b21a 8989528930350

No a vem si, kolik tech ekolidicek, co touzi dychat zdravy cerstvy vzduch a maji vybrainwashovano z tech "obnovitelnych zdroju", si vozi kola na strese auta, ve kterem chrochta dehet ...

+2/0
26.8.2014 14:29

A96n70t70o67n27í82n 63S64á40d62l96í13k 7628489653633

No domníval jsem se,že nejprve se rozšíří výroba hybrydu u těchu není třeba zesilovat rozvodné sítě! Elektřiny je dost,ale problémy jsou z přenosem!

0/0
27.8.2014 17:43

M49a79r55t53i62n 83M14a18i64k77s49n96a46r 3194573538802

Pokud se opravdu obejvi dalsi nabijecky do elektronomobilu, jsem nadsenej... pokud se to zase rozkrade, tak opet zklamany :)

+2/0
26.8.2014 9:34

I19v96o 23J46a29n79á42č60e31k 8503833561452

Je zcela jasné a logické, že větší polovina peněz je vždy rozkradena, jinými slovy, pokud by to stavěl soukromník, za stejné peníze by postavil minimálně 2x tolik.

+4/0
26.8.2014 10:25

J27o81s40e26f 70V29o96m50á72č23k65a 5613134483434

Nerad to píšu, ale oproti tomuto byl snad ekonomicky výhodnější i ten minulý režim. Oba způsoby fungování sice vedou ke krachu kvůli naprosté neefektivitě a odtržení poptávky a nabídky, ale ten socík "dával" alespoň část rovnoměrně zpět lidem ve formě zbytečných a neproduktivních pracovních míst (i když si to museli v práci odsedět), zatímco teď se ty peníze pouze přihrají nějakému kamarádíčkovi...

+3/0
26.8.2014 9:27

T65o27m31a14s 53S32v53o50b52o27d30a 5107225925407

Než začnete nalejvat do zeleznic, tak tam proboha udelejte nejdrive cistku a reorganizaci a hlavne schopne vedení, ktere tam bude neco chtit zmenit a dostat lidi a zbozi zpatky na koleje!!!

+4/−2
26.8.2014 9:18

J42a30k60u29b 60F67e66i29f47a38r 7569409456839

jo jasně, aby to pak nemohli rozkrádat. Jste naivní.

+1/0
26.8.2014 9:21

M56a83t25ú40š 98B93e13n28a78k 9138234722403

ktorú železničnú firmu máte konkrétne na mysli? Tých čo môžu dostať tie dotácie je niekoľko stoviek...

+1/0
26.8.2014 17:57

J86a98k50u28b 83F56e41i80f45a10r 7839869756979

Njn Brusél, dlouho jen odkladiště neschopných a provařených politiků. Akorát se to pak vymklo kontrole RvEU

+4/−1
26.8.2014 9:07

J97i83ř75í 95V90i17n66k94l42e14r 1681227970379

Není problém , rotačky jedou na plný plyn.....Otázka zní jen jak dlouho.

EVEN THIS COMMENT WILL BE HERE ,AS USUAL , CENSORED?;-D

+1/0
26.8.2014 9:05

L23u51d57ě15k 87N37o78v29ý 2951199713821

Docela bych uvítal, kdyby si někdo dal tu práci a spočítal, kolik už stály dohromady v celé Evropě takové ty různé cedule a pamětní desky upozorňující na to, že to či ono bylo zaplaceno z fondů EU. Myslím si, že by to bylo docela zajímavé číslo. Například vím o jedné revitalizaci parku, kde je toto vyvedeno ve formě měděné desky na kameni a stálo to 80 tisíc.. Neskutečně mě toto plýtvání rozčiluje.

+10/−2
26.8.2014 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.