Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpurní prodejci Hyundai píší Sobotkovi. Stěžují si na tlak z centrály

Třetina dealerů vozů Hyundai se obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku. Stěžují si na postup tuzemské centrály korejské značky kvůli tlaku na podepsání etického kodexu. Podmínky v něm mohou být podle nich likvidační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a21r52t96i38n 24N49o24v54a84k 2129862258326

Velké nadnárodní společnosti podobné dodržování kodexu (nebo tomu říkají jinak), od českých firem, kteří s nimi spolupracují, vyžadují. Našli bychom spousty podobných případů.Jde jim o zavedení a udržení určitých standartů a v neposlední řadě je důležité ekonomické hledisko. Chovají se tak, jak jim to místní prostředí dovoluje. Proto ty rozdíly v porovnání třeba s podmínkami Hyundai v USA. Předseda vlády to sice nevyřeší, ale alespoň o tom bude vědět.

0/0
2.9.2014 12:15

J76a88r58o28s52l30a20v 86K32a44d16l73e30c 5691639982781

Nechápu proč si páni podnikatelé stěžují - to je přeci ta svoboda a nezasahování státu po kterém tady neustále volají pokud jde o jejich zaměstnance a jejich práva. Nikdo je nenutí aby tyto vozy prodávali, stejně jako nikdo nenutí jejich zaměstnance aby u nich pracovali. Český podnikatel má vůbec problém s morálkou natož s nějakým kodexem a nedejbože nějakými závazky... plněním... placením... no a ještě ty daně.... nebo dokonce nějaké zákony;-D

0/0
27.8.2014 9:46

K87a68r53e83l 85N49e50d98o43p39i59l 7328656349654

Naparit Hnojde pokutu. Jak se stalo modou v Indii a Cine. A bude po ftakach.

0/0
27.8.2014 7:41

T23o59m97á33š 39T69a65t97í45č85e87k 5170902630938

No že by to bylo v článku nějak dokonale rozvedeno to není, ale přesto si troufám tvrdit, že jsem z něho vycucl víc než všichni (drtivá většina?), co tady posílají prodejce kvůli dopisu Sobotkovi někam - vždyť je to bolševismus, chtít po státu něco jinýho než přehledný folmulář daňového přiznání.

Já tam čtu, že korejská centrála se pokouší pomocí etického kodexu vpašovat do smluvního vztahu s prodejci podmínky, které musí být obsaženy ve smlouvě a podepsány oběma nebo všemi smluvními stranami. V článku SMLOUVY "Smluvní pokuty" je potom ustanovení, že prodejce za porušení Etického kodexu bude pokutován vrácením bonusů a čeho všeho možnýho za posledních dvanáct měsíců zpětně, košér. Ale stanovit jednostranně smluvní pokuty v etickékm kodexu, to rozhodně není v soulaudu s č. právním řádem, neb etický kodex není dohoda na základě vůle smluvních stran, ale směrnice stanovená jednou smluvní stranou.

No a jelikož Hyundai (očividně dovozce, ne výrobce) je finančně podporován č. státem, je upozornění na to, že nutí prodejce přijmout podmínky v rozporu se zde platnými zákony, imho zcela určitě směrováno na správného příjemce. Kdo jiný než poskytovatel dotací by měl vědet, že jejich příjemce porušuje právní řád (nejen se o to pokouší, ale jako dominantní partner tak již činí nátlakem).

Btw to ustanovení v tom etickém kodexu, že je prodejce povinen aplikovat tento etický kodex i při výkonu veškeré ostatní podnikatelské činnosti, by bylo po napadnutí určitě smeteno ze stolu.

Pokud se tady najde nějaký právník, opravná odpověď mě potěší. Prskání lidí, co nechápou psaný text, mě pobaví. :-)

0/0
26.8.2014 16:57

M78a59r54e16k 24H28r70u47b89y 6497182291198

Pardon - Hyundai DOVOZCE je nejak podporovan ceskym statem? 8-o

+1/0
26.8.2014 17:05

T90o60m63á65š 20T49a59t69í70č40e69k 5190312690188

No, říkám, že ten článek je nejasný - tam se na rozdíl mezi dovozcem a výrobcem naráží, aniž by se člověku rozsvítilo. Ovšem na druhé straně, pokud tlak vyvíjí centrála, která zahrnuje výrobu i vývoz, je to šumafuk.

0/0
26.8.2014 17:09

P96a96v41e58l 44Š49í59p98e77k 2597194470510

Ono stačí, že jim stát dal za to že tady postavili montovnu daňovou úlevu a pozemky na stavbu montovny. Jinak jejich hezké akce vůči případným kupujícím aut Hyundaj - třeba  půjčení auta na víkend - což je jejich reklama, platěj prodejci (plná nádrž paliva při půjčení) , následné čištění, umytí auta atd. A výrobce jim za to nic nedá!

+1/−1
26.8.2014 17:59

J21i17ř82í 31F49a56n17d84a 8329311964508

Souhlasím, ale má to jeden háček. Pobídky dostal nošovický výrobce. Kodex prodejcům nutí podepsat obchodní zastoupení pro ČR což je úplně jiná firma. Nošovický výrobce se od sporu distancoval, že se ho netýká.

0/0
26.8.2014 17:09

T13o33m18á29š 84T95a92t57í62č49e91k 5170582830698

Nojo, článek. Já jsem to pochopil tak, že etický kodex tohoto znění prosazuje centrála v Korei (na rozdíl od USA).

+1/0
26.8.2014 17:12

T40o60m85á16š 10T12a18t58í63č56e47k 5680742610338

Samozřejmě prostřednictvím svého obchodního zastoupení v ČR.

0/0
26.8.2014 17:13

K74a75r44e18l 41V25o51j79t91a 6631267888882

Hmm, tak Vošický je střelec,můžeme to odsoudit, můžeme to kvitovat, ale zatím a to je hlavní, má výsledky.To mu nelze upřít.Hyundai se tady prodává a "válcuje" spousty zavedených značek.Toliko  k faktům....

0/0
26.8.2014 16:31

F71r24a74n72t65i85š76e33k 45L25u96p47í94n74e53k 8711466376272

Predtim delal u forda, tomu se taky dari

0/0
26.8.2014 23:06

M94a38r73e26k 72H49r52u53b87y 6797922521828

To je takovy problem premalovat autosalon a zacit prodavat jinou znacku? Nebo je fakt jedinym resenim jit zalovat na soukromou firmu premierovi? 

btw 800 pracovnich mist - to je jeden odbor na ministerstvu, s tim nikoho nedojmou:-P

+2/0
26.8.2014 15:54

T22o28m86á48š 80B74u13r87a 1849986

Přemalovat vývěsní štít autosalonu není nic jednoduchého - tedy pokud dotyčný podnikatel chce být podnikatelem seriózním. 

Přinejmenším to obnáší kompletní proškolení personálu a dále pak zajištění technické kompatibility s novým dodavatelem. Tím se dostáváme k otázce prodlení v "produkci" a případným nákladům na tyto změny.

Podstatnou otázkou ovšem zůstává jaká je v daný moment situace na trhu: zda-li producenti mají zrovna v tomto kvartále, půlroce, roce) zájem rozšiřovat řady svých dealerů a pokud ano, za jakých podmínek. Aby to nebylo z bláta do louže.

0/0
28.8.2014 4:00

J38a59n 47R69o45h50á96č 4182552357989

To je jak v ty pisnicce Pane prezidente ;-D

+1/0
26.8.2014 15:44
Foto

M93a59r96e97k 12S32o22f42r 9875530528729

Hyundai v USA dostal citelnou pokutu za klamné údaje o spotřebě, teď zase problém. Nechci to ani zadarmo, nemám k tomu důvěru

+3/0
26.8.2014 15:34

S24l34a76v87o15m89í70r 34Š38t20ě39p45á65n 1358784162134

Prodejci se nechali zblbnout tím, jak si státní zaměstananci přes odbory vydupou kde co. Ale zde jde o dohodu mezi firmami. Jak si jí uzavřou taková bude. A nebo ji neuzavřou a Dodavatel bude hledat jiné prodejce a prodejci jiného dodavatele, jiný sortiment.

+2/0
26.8.2014 15:14
Foto

D89a71n 47Š26m82í28d 6673880495786

Klasika, nabalit se na blbém českém národu. Když to dělají mobilní operátoři, obchodní řetězce, banky apod, tak proč ne Hyundai?

Jinde ve světě si to nedovolí! Tam je kolikrát vyšší kvalita a přitom nižší cena.

+3/−2
26.8.2014 15:13

J52a89r55d95a 55H85o86f33m45a68n62n 4910275834

sis spletl článek ne ? někdo toto někde  vyžaduje ? 8-o

0/0
26.8.2014 15:17

F11r69a82n30t61i41š76e52k 15V38r97á80n14a 5559402153181

To je to jasně věc trhu: nikdo autosalony nenutí, aby prodávaly zrovna vozy Hyundai. Na druhou stranu, pokud se nenajde dostatek autosalonů ochotných tyto vozy prodávat, pak musí buď distributor vybudovat vlastní přímo spravovanou síť, nebo ty vozy zde prostě neprodávat.

+1/0
26.8.2014 15:03

E97d64u21a28r44d 82Ř23e83z58n78í11k 7439475500976

Proč Sobotkovi?

0/0
26.8.2014 15:00

J53a62r25d23a 45H47o37f18m12a98n83n 4260975734

předpokládají že patří mezi elitu ;-(

+1/0
26.8.2014 15:08

F81r40a91n39t59i63š36e16k 65L65u86p69í45n12e62k 8741196676872

Za tuto politiku muze pan Vošický, který ma proste takovou krasnou povahu. Není to jeho první štace, kde to ve finále posle vše do h...n

 Smlouva je taková, ze prodejce auta dotuje a když jich neprodá HROMADU, tak nedostane bonus. A zkrachuje.

Komu by se to líbilo

+2/0
26.8.2014 14:45

J37a50r40d27a 69H70o69f56m19a28n60n 4650245194

a to má řešit předseda vlády?  co s tím má společné, že se dva podnikatelské subjekty neshodnou ?

+3/0
26.8.2014 14:52

J76i48ř19í 13Š86v85e71c 6473962585356

no právě, čeští podnikatelé. Možná jde o franšíu, ale to přece neznamená, že se nemají chovat podle kodexu majitelů. Přece když si koupím nějakou licenci a pak budu podle majitele ničit renomé značky, tak se bude majitel bránit. U hjundají to vídím podobně.

+1/0
26.8.2014 14:31

J74a11r35d55a 36H89o25f38m98a46n40n 4980745694

podnikáš nebo jen kecáš ?

+1/−1
26.8.2014 14:40

J88i92ř79í 95Š46v15e30c 6553362355246

podnikám. A vypršuji si tykání Hofmanne, husy jsme spolu nepásli

0/0
26.8.2014 14:43

J65a15r80d11a 37H88o52f80m90a94n68n 4440115814

tak se v tom případě nevím proč se navážíš do podnikatelů 90% jich je poctivých a jen makají a makají, co se týká tykání - když se někam dám ctím zvyklosti a pravidla = na netu je tykání běžné a standardem, husy jsme soplu nepásli to vím jistě - nikdy jsem tuto činnost nedělal v tom jsi sám , přeji ti krásný den :-)

+1/−1
26.8.2014 14:51

J37i44ř37í 25Š72v45e48c 6443432965916

aha, běžné. Nevím jak jste k tomu přišel. Že tak děláte vy a pár jiných lidí a ohánějí se běžným standardem na internetu a fór, je něco jiného. Na ulici také všem tykáte?

Nenavážím se do podnikatelů obecně, ale jen to těch kteří prodávají hjundaje. Nikdo je nenutí prodávat dál a hlavně by si měli uvědomit, že oni jsou jen prodejci a ne majitelé, takže mají tak leda právo držet pusu a krok. Jestli se jim to nelíbí, ať jdou točit do kolbenky šrouby nebo prodávat šádovky...

+1/−1
26.8.2014 14:59

E90d50u59a53r15d 29Ř74e98z40n70í84k 7449365700566

S tím tykáním má pravdu.

+1/0
26.8.2014 15:02

V86a28c82l73a30v 58M78e24d19e70k 5911402625885

dokud se tu diskutovalo pod přezdívkami, tykali všichni všem. Po zavedení registrace na jméno mají najednou všichni potřebu vykání. To jsem moc nepochopil.

0/0
26.8.2014 16:49

J75a31r70d82a 18H45o47f92m37a84n75n 4930455694

s prvním odstavcem nemáš pravdu, s druhým do puntíku souhlasím- jak píši jinde nevím proč by toto měl řešit předseda vlády

pozn. v reálu  vykám či tykám jak komu, na netu všem a to zásadně neb ctím pravidla ;-)

0/0
26.8.2014 15:07

J21i51ř10í 11Š53v25e58c 6293602685756

takže jsme se až na to tykání shodli :-)

Net je sice anonymní, ale to jsou ostatní lidí venku v reálu v podstatě také. Já tykám lidem které znám a přijde mi to důvernější oslovení. Zřejmě to má každý jinak nastavené. Obecně mě to trochu rozčiluje - tykání na netu :-D

+1/0
26.8.2014 15:13

J43a22r36d50a 81H22o88f21m19a64n49n 4240605274

jsem si všiml :-), mne zase připadá přirozenější tykat - navíc mám již věk o něco vyšší než většina diskutérů přesto mi to nepřijde divné že mi tu tykají

0/0
26.8.2014 15:19

T35o19m93á89š 96K97r36a23i18n12a 7664690904858

No, je pravda, že prodejce nikdo nenutí dál prodávat onu konkrétní značku. Jenže mnozí z nich to už dělají přes 20 let a mají svou poctivou prací vybudovanou zákaznickou základnu. Těžko se po 20 letech přesvědčování, že je konkrétní výrobek nejlepší volba, dá argumentovat, že to už neplatí a je lepší nějaký jiný. Navíc investice v řádech miliónů se taky trochu těžce vyhazují, že? A tím se dostávám k tomu, že to JSOU majitelé! Prodejce = majitel dealerství. To není pronajatá frenčíza, ale od základů po střechu musel všechno dle přání a předpisu importéra koupit a sám zaplatit. A při tom počítal s tou finanční rozvahou, že při prodeji a servisu tolika a tolika vozů se náklady vrátí zpět. Což teď neplatí. Zkuste investovat ze svého, a pak o svých penězích nechat rozhodovat nějakého joudu, kterému nepatří ani ta klika u dveří...

P.S. Nejsem prodejce ani Hyundai, ani jiné značky, jen do toho trochu vidím...

+1/0
26.8.2014 15:22

J47a40r55d69a 11H16o74f33m20a51n54n 4720855814

nemusel se řídit dle přání dodavatele, mohl se rozhodnout jinak - popř. udělat smlouvu n atak dlouho aby se mu vše vrátilo- prostě špatné manažerské rozhodnutí, nyní druhé špatné = obracejí se na předsedu vlády

0/0
26.8.2014 15:26

J35i14ř70í 37F49a82n28d16a 8639391624708

Ale musel. Zbudovat značkový autosalon znamená podřídit se přáni automobilky. Pokud chce prodávat musí uzavřít smlouvu a zase podle automobilky. Prodejce nemůže moc vyskakovat. Bohužel letos to Hyundai přehnal. Nastavil takové podmínky, že pro mnoho prodejců jsou likvidační. Majitelé se obratíli na vládu proto, aby uchránili svoje investice, které nejsou malé. Zrovna tak postupovala CME když jim byla ukradena televize Nova a mám dojem, že arbitráž vyhráli.

+2/0
26.8.2014 16:05

J49a30r13d33a 82H22o31f12m73a77n19n 4780225534

píšeš že si nechají o svých penězích rozhodovat druhé !! další chybné rozhodnutí - podnikám od r 1991 ale toto bych nikdy nedovolil, vždy si musím o sobě rozhodovat já !!!

0/0
26.8.2014 15:28

J52i12ř97í 51Š45v34e21c 6533862145416

jasně, majitelé autosalonu, to jim nikdo nebere. Ale ty hjundaje nejsou jejich, resp. oni prodávají cizí výrobek. O to tu jde. Dřív to možná bylo jinak, ale teď jim hjundaj řekla, že budou ctít jejich pravidla a oni mají na výběr - buď je ctít budou nebo je hjundaj pošle někam. To je celé. Ale nevím, proč by to měl řešit Bohouš. Když někomu změní prac. smlouvu a má chodit místo na 9 na 6, tak s tím také bude za Bohoušem?

+1/0
26.8.2014 15:30

Z38d30e18n67ě40k 76H26a16n40z66l 1531296852674

Dobra reklama to neni

+1/0
26.8.2014 13:47

J42a50n 83S18l56a93d90k25ý 1948393250171

Asi jsem blázen. Stále jsem ten článek četl, občas se i vrátil, zda mi nějaká informace neunikla, až na konci jsem zjistil, že v něm žádná informace není.........;-D

+6/0
26.8.2014 13:24

V21a93c38l58a95v 42W97a91n54d90e22r43e42r 8118926719812

Ja Korejce a korejske firmy znam velice dobre a vim, ze casto zachazi se svou firemni politikou daleko za mez, ktera je pro evropana unosna a casto omezuje lidska prava pod rouskou jakehosi pseudo budovani firemni politiky. Takze mam pro prodejce Hyundai urcite pochopeni. Ovsem na druhou stranu, oni maji moznost volby, protoze jsou v Evrope, na rozdil od tech, kteri jsou s firmou svazani daleko vice.

+3/0
26.8.2014 13:23
Foto

D86o97m81i21n83i12k 82P37l45e40s20k49a 7235358775515

Tohle je ale spíš problém s českou centrálou a jejím ředitelem Vošickým.

+1/0
26.8.2014 14:42

R33i64c31h77a80r70d 21N30o93c23a51r 7385497745542

podnikat s Hyundai může jen šílenec...

+5/0
26.8.2014 13:18

F11r29a42n18t41i43š95e37k 90L54u31p59í12n87e52k 8401656436912

Jezdit taky.

+5/0
26.8.2014 14:46
Foto

D19o46m70i92n10i25k 86P61l27e69s60k54a 7865698845195

R^;-D

0/0
26.8.2014 14:50

K30a80t26e46ř18i36n37a 40S33l59a20v19í41k50o82v84á 6933575640183

Prostě neprodají auta, nedostanou bonusy. Co je na tom špatného ? Přeci se nemůžou řídit podle bank či státu, kde se vyplácejí bonusy i za dosažené ztráty.

+2/−5
26.8.2014 13:16

J39i35ř42í 91F53a80n77d66a 8409981434888

Ale oni prodají, ale nedostanou zaplaceno protože zvýšení plánu prodeje proti loňsku je až 60 %. To může vymyslet jen Korejec nebo šílenec. Jak může obchodník slíbit zvýšení o tolik procent. Hyundai se staví do role nejlepšího auta vyrobeného v česku, ale to asi ještě dlouho nebude a boleslavskou automobilku tak brzy nedohoní.

+3/0
26.8.2014 14:08

R26o78m32a59n 49S96o82u81č19e40k 1692495150779

jejich situaci jim vůbec nezávidím

podnikat v čr může opravdu jen naprostý šílenec

ale to, že jim pomůže bohouš je ta největší naivita s jakou se zde může člověk setkat

+3/0
26.8.2014 13:11

Z29d75e86n74ě60k 39W14e76r78n94h47a33r91t 6367585692108

Podnikání upravuje celá řada zákonů a určitě je v nich fůra chyb a nedostatků, navíc se strašně špatně vymáhají. Ale v tomhle případě nikdo netvrdí, že by nějaký zákon byl porušen, zkrátka se soukromé firmy nemůžou shodnout na vzájemné smlouvě. Nic víc.

+3/0
26.8.2014 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.