Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpurní prodejci Hyundai píší Sobotkovi. Stěžují si na tlak z centrály

Třetina dealerů vozů Hyundai se obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku. Stěžují si na postup tuzemské centrály korejské značky kvůli tlaku na podepsání etického kodexu. Podmínky v něm mohou být podle nich likvidační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a37r32t52i50n 38N53o47v45a91k 2819472218796

Velké nadnárodní společnosti podobné dodržování kodexu (nebo tomu říkají jinak), od českých firem, kteří s nimi spolupracují, vyžadují. Našli bychom spousty podobných případů.Jde jim o zavedení a udržení určitých standartů a v neposlední řadě je důležité ekonomické hledisko. Chovají se tak, jak jim to místní prostředí dovoluje. Proto ty rozdíly v porovnání třeba s podmínkami Hyundai v USA. Předseda vlády to sice nevyřeší, ale alespoň o tom bude vědět.

0/0
2.9.2014 12:15

J28a72r16o50s92l50a15v 25K69a31d12l49e58c 5301579392791

Nechápu proč si páni podnikatelé stěžují - to je přeci ta svoboda a nezasahování státu po kterém tady neustále volají pokud jde o jejich zaměstnance a jejich práva. Nikdo je nenutí aby tyto vozy prodávali, stejně jako nikdo nenutí jejich zaměstnance aby u nich pracovali. Český podnikatel má vůbec problém s morálkou natož s nějakým kodexem a nedejbože nějakými závazky... plněním... placením... no a ještě ty daně.... nebo dokonce nějaké zákony;-D

0/0
27.8.2014 9:46

K56a39r54e23l 43N76e39d38o53p65i89l 7818606649954

Naparit Hnojde pokutu. Jak se stalo modou v Indii a Cine. A bude po ftakach.

0/0
27.8.2014 7:41

T93o97m39á50š 46T27a90t26í50č71e67k 5100502110788

No že by to bylo v článku nějak dokonale rozvedeno to není, ale přesto si troufám tvrdit, že jsem z něho vycucl víc než všichni (drtivá většina?), co tady posílají prodejce kvůli dopisu Sobotkovi někam - vždyť je to bolševismus, chtít po státu něco jinýho než přehledný folmulář daňového přiznání.

Já tam čtu, že korejská centrála se pokouší pomocí etického kodexu vpašovat do smluvního vztahu s prodejci podmínky, které musí být obsaženy ve smlouvě a podepsány oběma nebo všemi smluvními stranami. V článku SMLOUVY "Smluvní pokuty" je potom ustanovení, že prodejce za porušení Etického kodexu bude pokutován vrácením bonusů a čeho všeho možnýho za posledních dvanáct měsíců zpětně, košér. Ale stanovit jednostranně smluvní pokuty v etickékm kodexu, to rozhodně není v soulaudu s č. právním řádem, neb etický kodex není dohoda na základě vůle smluvních stran, ale směrnice stanovená jednou smluvní stranou.

No a jelikož Hyundai (očividně dovozce, ne výrobce) je finančně podporován č. státem, je upozornění na to, že nutí prodejce přijmout podmínky v rozporu se zde platnými zákony, imho zcela určitě směrováno na správného příjemce. Kdo jiný než poskytovatel dotací by měl vědet, že jejich příjemce porušuje právní řád (nejen se o to pokouší, ale jako dominantní partner tak již činí nátlakem).

Btw to ustanovení v tom etickém kodexu, že je prodejce povinen aplikovat tento etický kodex i při výkonu veškeré ostatní podnikatelské činnosti, by bylo po napadnutí určitě smeteno ze stolu.

Pokud se tady najde nějaký právník, opravná odpověď mě potěší. Prskání lidí, co nechápou psaný text, mě pobaví. :-)

0/0
26.8.2014 16:57

M33a89r15e21k 35H18r66u65b83y 6947752221488

Pardon - Hyundai DOVOZCE je nejak podporovan ceskym statem? 8-o

+1/0
26.8.2014 17:05

T83o24m42á18š 66T15a55t60í89č17e92k 5610652220138

No, říkám, že ten článek je nejasný - tam se na rozdíl mezi dovozcem a výrobcem naráží, aniž by se člověku rozsvítilo. Ovšem na druhé straně, pokud tlak vyvíjí centrála, která zahrnuje výrobu i vývoz, je to šumafuk.

0/0
26.8.2014 17:09

P51a75v75e87l 37Š73í42p10e76k 2497384860360

Ono stačí, že jim stát dal za to že tady postavili montovnu daňovou úlevu a pozemky na stavbu montovny. Jinak jejich hezké akce vůči případným kupujícím aut Hyundaj - třeba  půjčení auta na víkend - což je jejich reklama, platěj prodejci (plná nádrž paliva při půjčení) , následné čištění, umytí auta atd. A výrobce jim za to nic nedá!

+1/−1
26.8.2014 17:59

J41i55ř54í 69F15a51n42d35a 8389581424448

Souhlasím, ale má to jeden háček. Pobídky dostal nošovický výrobce. Kodex prodejcům nutí podepsat obchodní zastoupení pro ČR což je úplně jiná firma. Nošovický výrobce se od sporu distancoval, že se ho netýká.

0/0
26.8.2014 17:09

T54o28m42á81š 22T59a69t95í62č23e17k 5280862840748

Nojo, článek. Já jsem to pochopil tak, že etický kodex tohoto znění prosazuje centrála v Korei (na rozdíl od USA).

+1/0
26.8.2014 17:12

T50o24m65á68š 38T28a28t28í44č61e32k 5560232780778

Samozřejmě prostřednictvím svého obchodního zastoupení v ČR.

0/0
26.8.2014 17:13

K23a27r43e53l 81V54o98j27t64a 6891677908732

Hmm, tak Vošický je střelec,můžeme to odsoudit, můžeme to kvitovat, ale zatím a to je hlavní, má výsledky.To mu nelze upřít.Hyundai se tady prodává a "válcuje" spousty zavedených značek.Toliko  k faktům....

0/0
26.8.2014 16:31

F27r47a35n81t30i76š90e20k 72L89u14p26í36n10e97k 8301886126562

Predtim delal u forda, tomu se taky dari

0/0
26.8.2014 23:06

M84a10r89e84k 43H12r29u50b96y 6117782691368

To je takovy problem premalovat autosalon a zacit prodavat jinou znacku? Nebo je fakt jedinym resenim jit zalovat na soukromou firmu premierovi? 

btw 800 pracovnich mist - to je jeden odbor na ministerstvu, s tim nikoho nedojmou:-P

+2/0
26.8.2014 15:54

T35o50m36á46š 86B66u50r36a 4392376554

Přemalovat vývěsní štít autosalonu není nic jednoduchého - tedy pokud dotyčný podnikatel chce být podnikatelem seriózním. 

Přinejmenším to obnáší kompletní proškolení personálu a dále pak zajištění technické kompatibility s novým dodavatelem. Tím se dostáváme k otázce prodlení v "produkci" a případným nákladům na tyto změny.

Podstatnou otázkou ovšem zůstává jaká je v daný moment situace na trhu: zda-li producenti mají zrovna v tomto kvartále, půlroce, roce) zájem rozšiřovat řady svých dealerů a pokud ano, za jakých podmínek. Aby to nebylo z bláta do louže.

0/0
28.8.2014 4:00

J98a11n 94R47o75h20á38č 4272582627559

To je jak v ty pisnicce Pane prezidente ;-D

+1/0
26.8.2014 15:44
Foto

M16a56r73e48k 10S35o90f57r 9615650828489

Hyundai v USA dostal citelnou pokutu za klamné údaje o spotřebě, teď zase problém. Nechci to ani zadarmo, nemám k tomu důvěru

+3/0
26.8.2014 15:34

S83l12a18v87o46m52í78r 25Š94t47ě73p55á10n 1108374202114

Prodejci se nechali zblbnout tím, jak si státní zaměstananci přes odbory vydupou kde co. Ale zde jde o dohodu mezi firmami. Jak si jí uzavřou taková bude. A nebo ji neuzavřou a Dodavatel bude hledat jiné prodejce a prodejci jiného dodavatele, jiný sortiment.

+2/0
26.8.2014 15:14

D70a67n 94Š94m41í70d 6823110225456

Klasika, nabalit se na blbém českém národu. Když to dělají mobilní operátoři, obchodní řetězce, banky apod, tak proč ne Hyundai?

Jinde ve světě si to nedovolí! Tam je kolikrát vyšší kvalita a přitom nižší cena.

+3/−2
26.8.2014 15:13

J29a85r37d25a 26H62o20f45m66a31n90n 4740795464

sis spletl článek ne ? někdo toto někde  vyžaduje ? 8-o

0/0
26.8.2014 15:17

F59r67a81n27t48i98š96e79k 55V26r93á24n52a 5889692473141

To je to jasně věc trhu: nikdo autosalony nenutí, aby prodávaly zrovna vozy Hyundai. Na druhou stranu, pokud se nenajde dostatek autosalonů ochotných tyto vozy prodávat, pak musí buď distributor vybudovat vlastní přímo spravovanou síť, nebo ty vozy zde prostě neprodávat.

+1/0
26.8.2014 15:03

E39d43u95a19r20d 57Ř39e47z89n91í53k 7799535950876

Proč Sobotkovi?

0/0
26.8.2014 15:00

J57a44r73d87a 65H62o22f47m48a39n20n 4310115194

předpokládají že patří mezi elitu ;-(

+1/0
26.8.2014 15:08

F31r74a28n26t55i44š45e50k 50L57u33p87í11n19e15k 8361746726972

Za tuto politiku muze pan Vošický, který ma proste takovou krasnou povahu. Není to jeho první štace, kde to ve finále posle vše do h...n

 Smlouva je taková, ze prodejce auta dotuje a když jich neprodá HROMADU, tak nedostane bonus. A zkrachuje.

Komu by se to líbilo

+2/0
26.8.2014 14:45

J36a94r53d95a 59H48o82f27m95a56n78n 4980365374

a to má řešit předseda vlády?  co s tím má společné, že se dva podnikatelské subjekty neshodnou ?

+3/0
26.8.2014 14:52

J37i67ř26í 34Š63v96e60c 6513162935256

no právě, čeští podnikatelé. Možná jde o franšíu, ale to přece neznamená, že se nemají chovat podle kodexu majitelů. Přece když si koupím nějakou licenci a pak budu podle majitele ničit renomé značky, tak se bude majitel bránit. U hjundají to vídím podobně.

+1/0
26.8.2014 14:31

J63a76r60d13a 41H21o63f47m32a74n24n 4760785674

podnikáš nebo jen kecáš ?

+1/−1
26.8.2014 14:40

J72i27ř49í 93Š70v58e96c 6593722505876

podnikám. A vypršuji si tykání Hofmanne, husy jsme spolu nepásli

0/0
26.8.2014 14:43

J11a21r74d46a 83H87o59f80m95a70n31n 4230635444

tak se v tom případě nevím proč se navážíš do podnikatelů 90% jich je poctivých a jen makají a makají, co se týká tykání - když se někam dám ctím zvyklosti a pravidla = na netu je tykání běžné a standardem, husy jsme soplu nepásli to vím jistě - nikdy jsem tuto činnost nedělal v tom jsi sám , přeji ti krásný den :-)

+1/−1
26.8.2014 14:51

J25i61ř14í 62Š23v90e47c 6653852345436

aha, běžné. Nevím jak jste k tomu přišel. Že tak děláte vy a pár jiných lidí a ohánějí se běžným standardem na internetu a fór, je něco jiného. Na ulici také všem tykáte?

Nenavážím se do podnikatelů obecně, ale jen to těch kteří prodávají hjundaje. Nikdo je nenutí prodávat dál a hlavně by si měli uvědomit, že oni jsou jen prodejci a ne majitelé, takže mají tak leda právo držet pusu a krok. Jestli se jim to nelíbí, ať jdou točit do kolbenky šrouby nebo prodávat šádovky...

+1/−1
26.8.2014 14:59

E12d22u33a66r66d 27Ř87e61z52n19í51k 7719845900356

S tím tykáním má pravdu.

+1/0
26.8.2014 15:02

V26a97c71l15a50v 13M84e58d55e95k 5911952595595

dokud se tu diskutovalo pod přezdívkami, tykali všichni všem. Po zavedení registrace na jméno mají najednou všichni potřebu vykání. To jsem moc nepochopil.

0/0
26.8.2014 16:49

J50a45r35d50a 12H80o75f36m23a39n53n 4430615204

s prvním odstavcem nemáš pravdu, s druhým do puntíku souhlasím- jak píši jinde nevím proč by toto měl řešit předseda vlády

pozn. v reálu  vykám či tykám jak komu, na netu všem a to zásadně neb ctím pravidla ;-)

0/0
26.8.2014 15:07

J34i72ř88í 28Š71v87e73c 6493932795826

takže jsme se až na to tykání shodli :-)

Net je sice anonymní, ale to jsou ostatní lidí venku v reálu v podstatě také. Já tykám lidem které znám a přijde mi to důvernější oslovení. Zřejmě to má každý jinak nastavené. Obecně mě to trochu rozčiluje - tykání na netu :-D

+1/0
26.8.2014 15:13

J40a26r62d77a 69H73o30f38m12a12n73n 4260315824

jsem si všiml :-), mne zase připadá přirozenější tykat - navíc mám již věk o něco vyšší než většina diskutérů přesto mi to nepřijde divné že mi tu tykají

0/0
26.8.2014 15:19

T19o58m89á83š 42K61r17a50i74n33a 7814170734348

No, je pravda, že prodejce nikdo nenutí dál prodávat onu konkrétní značku. Jenže mnozí z nich to už dělají přes 20 let a mají svou poctivou prací vybudovanou zákaznickou základnu. Těžko se po 20 letech přesvědčování, že je konkrétní výrobek nejlepší volba, dá argumentovat, že to už neplatí a je lepší nějaký jiný. Navíc investice v řádech miliónů se taky trochu těžce vyhazují, že? A tím se dostávám k tomu, že to JSOU majitelé! Prodejce = majitel dealerství. To není pronajatá frenčíza, ale od základů po střechu musel všechno dle přání a předpisu importéra koupit a sám zaplatit. A při tom počítal s tou finanční rozvahou, že při prodeji a servisu tolika a tolika vozů se náklady vrátí zpět. Což teď neplatí. Zkuste investovat ze svého, a pak o svých penězích nechat rozhodovat nějakého joudu, kterému nepatří ani ta klika u dveří...

P.S. Nejsem prodejce ani Hyundai, ani jiné značky, jen do toho trochu vidím...

+1/0
26.8.2014 15:22

J70a84r10d50a 54H66o70f64m22a58n52n 4640325154

nemusel se řídit dle přání dodavatele, mohl se rozhodnout jinak - popř. udělat smlouvu n atak dlouho aby se mu vše vrátilo- prostě špatné manažerské rozhodnutí, nyní druhé špatné = obracejí se na předsedu vlády

0/0
26.8.2014 15:26

J59i18ř59í 55F67a45n62d38a 8839651604288

Ale musel. Zbudovat značkový autosalon znamená podřídit se přáni automobilky. Pokud chce prodávat musí uzavřít smlouvu a zase podle automobilky. Prodejce nemůže moc vyskakovat. Bohužel letos to Hyundai přehnal. Nastavil takové podmínky, že pro mnoho prodejců jsou likvidační. Majitelé se obratíli na vládu proto, aby uchránili svoje investice, které nejsou malé. Zrovna tak postupovala CME když jim byla ukradena televize Nova a mám dojem, že arbitráž vyhráli.

+2/0
26.8.2014 16:05

J75a89r51d39a 94H62o10f95m66a27n11n 4320715634

píšeš že si nechají o svých penězích rozhodovat druhé !! další chybné rozhodnutí - podnikám od r 1991 ale toto bych nikdy nedovolil, vždy si musím o sobě rozhodovat já !!!

0/0
26.8.2014 15:28

J21i53ř45í 40Š40v76e38c 6123892655726

jasně, majitelé autosalonu, to jim nikdo nebere. Ale ty hjundaje nejsou jejich, resp. oni prodávají cizí výrobek. O to tu jde. Dřív to možná bylo jinak, ale teď jim hjundaj řekla, že budou ctít jejich pravidla a oni mají na výběr - buď je ctít budou nebo je hjundaj pošle někam. To je celé. Ale nevím, proč by to měl řešit Bohouš. Když někomu změní prac. smlouvu a má chodit místo na 9 na 6, tak s tím také bude za Bohoušem?

+1/0
26.8.2014 15:30

Z36d48e37n70ě42k 10H44a89n35z90l 1801226822634

Dobra reklama to neni

+1/0
26.8.2014 13:47

J64a36n 48S42l16a37d83k13ý 1348183910521

Asi jsem blázen. Stále jsem ten článek četl, občas se i vrátil, zda mi nějaká informace neunikla, až na konci jsem zjistil, že v něm žádná informace není.........;-D

+6/0
26.8.2014 13:24

V34a82c89l72a98v 84W65a68n23d71e35r33e26r 8668426459712

Ja Korejce a korejske firmy znam velice dobre a vim, ze casto zachazi se svou firemni politikou daleko za mez, ktera je pro evropana unosna a casto omezuje lidska prava pod rouskou jakehosi pseudo budovani firemni politiky. Takze mam pro prodejce Hyundai urcite pochopeni. Ovsem na druhou stranu, oni maji moznost volby, protoze jsou v Evrope, na rozdil od tech, kteri jsou s firmou svazani daleko vice.

+3/0
26.8.2014 13:23
Foto

D39o41m61i76n50i22k 11P63l57e59s45k51a 7445138615495

Tohle je ale spíš problém s českou centrálou a jejím ředitelem Vošickým.

+1/0
26.8.2014 14:42

R56i19c16h45a27r80d 36N27o93c75a92r 7115247255492

podnikat s Hyundai může jen šílenec...

+5/0
26.8.2014 13:18

F93r47a41n93t76i40š75e83k 70L87u19p50í35n29e26k 8781686726832

Jezdit taky.

+5/0
26.8.2014 14:46
Foto

D69o56m36i10n53i57k 14P44l82e73s29k10a 7485418195515

R^;-D

0/0
26.8.2014 14:50

K14a13t18e84ř19i80n35a 44S56l18a39v11í97k77o96v34á 6373405550913

Prostě neprodají auta, nedostanou bonusy. Co je na tom špatného ? Přeci se nemůžou řídit podle bank či státu, kde se vyplácejí bonusy i za dosažené ztráty.

+2/−5
26.8.2014 13:16

J67i46ř86í 45F71a94n91d19a 8519861694198

Ale oni prodají, ale nedostanou zaplaceno protože zvýšení plánu prodeje proti loňsku je až 60 %. To může vymyslet jen Korejec nebo šílenec. Jak může obchodník slíbit zvýšení o tolik procent. Hyundai se staví do role nejlepšího auta vyrobeného v česku, ale to asi ještě dlouho nebude a boleslavskou automobilku tak brzy nedohoní.

+3/0
26.8.2014 14:08

R25o77m22a74n 59S86o73u87č31e90k 1532455270139

jejich situaci jim vůbec nezávidím

podnikat v čr může opravdu jen naprostý šílenec

ale to, že jim pomůže bohouš je ta největší naivita s jakou se zde může člověk setkat

+3/0
26.8.2014 13:11

Z46d15e76n93ě71k 18W85e27r83n66h26a71r22t 6237875252928

Podnikání upravuje celá řada zákonů a určitě je v nich fůra chyb a nedostatků, navíc se strašně špatně vymáhají. Ale v tomhle případě nikdo netvrdí, že by nějaký zákon byl porušen, zkrátka se soukromé firmy nemůžou shodnout na vzájemné smlouvě. Nic víc.

+3/0
26.8.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.