Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpurní prodejci Hyundai píší Sobotkovi. Stěžují si na tlak z centrály

Třetina dealerů vozů Hyundai se obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku. Stěžují si na postup tuzemské centrály korejské značky kvůli tlaku na podepsání etického kodexu. Podmínky v něm mohou být podle nich likvidační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a40r72t48i92n 16N75o75v16a77k 2519352508126

Velké nadnárodní společnosti podobné dodržování kodexu (nebo tomu říkají jinak), od českých firem, kteří s nimi spolupracují, vyžadují. Našli bychom spousty podobných případů.Jde jim o zavedení a udržení určitých standartů a v neposlední řadě je důležité ekonomické hledisko. Chovají se tak, jak jim to místní prostředí dovoluje. Proto ty rozdíly v porovnání třeba s podmínkami Hyundai v USA. Předseda vlády to sice nevyřeší, ale alespoň o tom bude vědět.

0/0
2.9.2014 12:15

J59a59r91o37s82l93a70v 60K40a66d41l86e37c 5511259282241

Nechápu proč si páni podnikatelé stěžují - to je přeci ta svoboda a nezasahování státu po kterém tady neustále volají pokud jde o jejich zaměstnance a jejich práva. Nikdo je nenutí aby tyto vozy prodávali, stejně jako nikdo nenutí jejich zaměstnance aby u nich pracovali. Český podnikatel má vůbec problém s morálkou natož s nějakým kodexem a nedejbože nějakými závazky... plněním... placením... no a ještě ty daně.... nebo dokonce nějaké zákony;-D

0/0
27.8.2014 9:46

K64a51r42e46l 61N83e69d48o87p35i26l 7558656629484

Naparit Hnojde pokutu. Jak se stalo modou v Indii a Cine. A bude po ftakach.

0/0
27.8.2014 7:41

T28o27m79á41š 61T64a97t78í42č80e61k 5290482340898

No že by to bylo v článku nějak dokonale rozvedeno to není, ale přesto si troufám tvrdit, že jsem z něho vycucl víc než všichni (drtivá většina?), co tady posílají prodejce kvůli dopisu Sobotkovi někam - vždyť je to bolševismus, chtít po státu něco jinýho než přehledný folmulář daňového přiznání.

Já tam čtu, že korejská centrála se pokouší pomocí etického kodexu vpašovat do smluvního vztahu s prodejci podmínky, které musí být obsaženy ve smlouvě a podepsány oběma nebo všemi smluvními stranami. V článku SMLOUVY "Smluvní pokuty" je potom ustanovení, že prodejce za porušení Etického kodexu bude pokutován vrácením bonusů a čeho všeho možnýho za posledních dvanáct měsíců zpětně, košér. Ale stanovit jednostranně smluvní pokuty v etickékm kodexu, to rozhodně není v soulaudu s č. právním řádem, neb etický kodex není dohoda na základě vůle smluvních stran, ale směrnice stanovená jednou smluvní stranou.

No a jelikož Hyundai (očividně dovozce, ne výrobce) je finančně podporován č. státem, je upozornění na to, že nutí prodejce přijmout podmínky v rozporu se zde platnými zákony, imho zcela určitě směrováno na správného příjemce. Kdo jiný než poskytovatel dotací by měl vědet, že jejich příjemce porušuje právní řád (nejen se o to pokouší, ale jako dominantní partner tak již činí nátlakem).

Btw to ustanovení v tom etickém kodexu, že je prodejce povinen aplikovat tento etický kodex i při výkonu veškeré ostatní podnikatelské činnosti, by bylo po napadnutí určitě smeteno ze stolu.

Pokud se tady najde nějaký právník, opravná odpověď mě potěší. Prskání lidí, co nechápou psaný text, mě pobaví. :-)

0/0
26.8.2014 16:57

M48a18r25e54k 29H70r85u94b59y 6117902211558

Pardon - Hyundai DOVOZCE je nejak podporovan ceskym statem? 8-o

+1/0
26.8.2014 17:05

T57o36m80á16š 27T56a39t88í90č41e83k 5580342290248

No, říkám, že ten článek je nejasný - tam se na rozdíl mezi dovozcem a výrobcem naráží, aniž by se člověku rozsvítilo. Ovšem na druhé straně, pokud tlak vyvíjí centrála, která zahrnuje výrobu i vývoz, je to šumafuk.

0/0
26.8.2014 17:09

P18a28v30e93l 98Š92í68p70e49k 2797934230680

Ono stačí, že jim stát dal za to že tady postavili montovnu daňovou úlevu a pozemky na stavbu montovny. Jinak jejich hezké akce vůči případným kupujícím aut Hyundaj - třeba  půjčení auta na víkend - což je jejich reklama, platěj prodejci (plná nádrž paliva při půjčení) , následné čištění, umytí auta atd. A výrobce jim za to nic nedá!

+1/−1
26.8.2014 17:59

J70i22ř16í 63F43a42n32d44a 8639831564198

Souhlasím, ale má to jeden háček. Pobídky dostal nošovický výrobce. Kodex prodejcům nutí podepsat obchodní zastoupení pro ČR což je úplně jiná firma. Nošovický výrobce se od sporu distancoval, že se ho netýká.

0/0
26.8.2014 17:09

T98o56m75á41š 95T94a50t70í86č41e79k 5960222610878

Nojo, článek. Já jsem to pochopil tak, že etický kodex tohoto znění prosazuje centrála v Korei (na rozdíl od USA).

+1/0
26.8.2014 17:12

T64o41m87á46š 62T26a29t30í29č76e93k 5890862900738

Samozřejmě prostřednictvím svého obchodního zastoupení v ČR.

0/0
26.8.2014 17:13

K46a88r93e21l 93V17o31j84t53a 6511817388412

Hmm, tak Vošický je střelec,můžeme to odsoudit, můžeme to kvitovat, ale zatím a to je hlavní, má výsledky.To mu nelze upřít.Hyundai se tady prodává a "válcuje" spousty zavedených značek.Toliko  k faktům....

0/0
26.8.2014 16:31

F51r80a53n67t13i74š46e93k 91L79u36p55í64n11e14k 8631796226762

Predtim delal u forda, tomu se taky dari

0/0
26.8.2014 23:06

M43a59r32e67k 76H69r33u66b61y 6197742471908

To je takovy problem premalovat autosalon a zacit prodavat jinou znacku? Nebo je fakt jedinym resenim jit zalovat na soukromou firmu premierovi? 

btw 800 pracovnich mist - to je jeden odbor na ministerstvu, s tim nikoho nedojmou:-P

+2/0
26.8.2014 15:54

T87o66m51á19š 43B33u70r88a 4102526964

Přemalovat vývěsní štít autosalonu není nic jednoduchého - tedy pokud dotyčný podnikatel chce být podnikatelem seriózním. 

Přinejmenším to obnáší kompletní proškolení personálu a dále pak zajištění technické kompatibility s novým dodavatelem. Tím se dostáváme k otázce prodlení v "produkci" a případným nákladům na tyto změny.

Podstatnou otázkou ovšem zůstává jaká je v daný moment situace na trhu: zda-li producenti mají zrovna v tomto kvartále, půlroce, roce) zájem rozšiřovat řady svých dealerů a pokud ano, za jakých podmínek. Aby to nebylo z bláta do louže.

0/0
28.8.2014 4:00

J24a83n 48R52o29h80á89č 4712682617969

To je jak v ty pisnicce Pane prezidente ;-D

+1/0
26.8.2014 15:44
Foto

M29a23r75e96k 78S17o84f84r 9275410458679

Hyundai v USA dostal citelnou pokutu za klamné údaje o spotřebě, teď zase problém. Nechci to ani zadarmo, nemám k tomu důvěru

+3/0
26.8.2014 15:34

S96l59a94v29o55m51í87r 43Š16t35ě52p91á31n 1798474802284

Prodejci se nechali zblbnout tím, jak si státní zaměstananci přes odbory vydupou kde co. Ale zde jde o dohodu mezi firmami. Jak si jí uzavřou taková bude. A nebo ji neuzavřou a Dodavatel bude hledat jiné prodejce a prodejci jiného dodavatele, jiný sortiment.

+2/0
26.8.2014 15:14
Foto

D12a77n 39Š89m18í32d 6943660365906

Klasika, nabalit se na blbém českém národu. Když to dělají mobilní operátoři, obchodní řetězce, banky apod, tak proč ne Hyundai?

Jinde ve světě si to nedovolí! Tam je kolikrát vyšší kvalita a přitom nižší cena.

+3/−2
26.8.2014 15:13

J80a24r67d78a 81H48o79f55m69a85n69n 4260265724

sis spletl článek ne ? někdo toto někde  vyžaduje ? 8-o

0/0
26.8.2014 15:17

F63r52a92n69t83i74š98e69k 13V65r24á63n16a 5879362983621

To je to jasně věc trhu: nikdo autosalony nenutí, aby prodávaly zrovna vozy Hyundai. Na druhou stranu, pokud se nenajde dostatek autosalonů ochotných tyto vozy prodávat, pak musí buď distributor vybudovat vlastní přímo spravovanou síť, nebo ty vozy zde prostě neprodávat.

+1/0
26.8.2014 15:03

E28d60u17a28r48d 55Ř70e53z51n33í77k 7939585850616

Proč Sobotkovi?

0/0
26.8.2014 15:00

J36a65r39d34a 81H61o90f20m21a12n63n 4280425124

předpokládají že patří mezi elitu ;-(

+1/0
26.8.2014 15:08

F66r42a85n16t96i64š64e45k 13L46u98p40í32n74e91k 8191166386122

Za tuto politiku muze pan Vošický, který ma proste takovou krasnou povahu. Není to jeho první štace, kde to ve finále posle vše do h...n

 Smlouva je taková, ze prodejce auta dotuje a když jich neprodá HROMADU, tak nedostane bonus. A zkrachuje.

Komu by se to líbilo

+2/0
26.8.2014 14:45

J48a50r32d96a 74H80o66f69m95a17n45n 4910525204

a to má řešit předseda vlády?  co s tím má společné, že se dva podnikatelské subjekty neshodnou ?

+3/0
26.8.2014 14:52

J48i66ř44í 18Š52v88e95c 6113892615916

no právě, čeští podnikatelé. Možná jde o franšíu, ale to přece neznamená, že se nemají chovat podle kodexu majitelů. Přece když si koupím nějakou licenci a pak budu podle majitele ničit renomé značky, tak se bude majitel bránit. U hjundají to vídím podobně.

+1/0
26.8.2014 14:31

J35a51r38d25a 28H11o95f35m25a92n60n 4430455214

podnikáš nebo jen kecáš ?

+1/−1
26.8.2014 14:40

J35i40ř94í 67Š37v67e54c 6553292835186

podnikám. A vypršuji si tykání Hofmanne, husy jsme spolu nepásli

0/0
26.8.2014 14:43

J56a10r63d48a 15H47o60f70m14a49n38n 4370535774

tak se v tom případě nevím proč se navážíš do podnikatelů 90% jich je poctivých a jen makají a makají, co se týká tykání - když se někam dám ctím zvyklosti a pravidla = na netu je tykání běžné a standardem, husy jsme soplu nepásli to vím jistě - nikdy jsem tuto činnost nedělal v tom jsi sám , přeji ti krásný den :-)

+1/−1
26.8.2014 14:51

J15i49ř65í 36Š27v86e32c 6973952275576

aha, běžné. Nevím jak jste k tomu přišel. Že tak děláte vy a pár jiných lidí a ohánějí se běžným standardem na internetu a fór, je něco jiného. Na ulici také všem tykáte?

Nenavážím se do podnikatelů obecně, ale jen to těch kteří prodávají hjundaje. Nikdo je nenutí prodávat dál a hlavně by si měli uvědomit, že oni jsou jen prodejci a ne majitelé, takže mají tak leda právo držet pusu a krok. Jestli se jim to nelíbí, ať jdou točit do kolbenky šrouby nebo prodávat šádovky...

+1/−1
26.8.2014 14:59

E11d42u61a92r47d 78Ř32e54z16n70í11k 7419855200546

S tím tykáním má pravdu.

+1/0
26.8.2014 15:02

V10a72c41l71a95v 13M50e89d32e28k 5871282115955

dokud se tu diskutovalo pod přezdívkami, tykali všichni všem. Po zavedení registrace na jméno mají najednou všichni potřebu vykání. To jsem moc nepochopil.

0/0
26.8.2014 16:49

J85a58r13d46a 89H14o14f97m77a66n69n 4160815474

s prvním odstavcem nemáš pravdu, s druhým do puntíku souhlasím- jak píši jinde nevím proč by toto měl řešit předseda vlády

pozn. v reálu  vykám či tykám jak komu, na netu všem a to zásadně neb ctím pravidla ;-)

0/0
26.8.2014 15:07

J16i14ř17í 78Š26v71e86c 6593662345306

takže jsme se až na to tykání shodli :-)

Net je sice anonymní, ale to jsou ostatní lidí venku v reálu v podstatě také. Já tykám lidem které znám a přijde mi to důvernější oslovení. Zřejmě to má každý jinak nastavené. Obecně mě to trochu rozčiluje - tykání na netu :-D

+1/0
26.8.2014 15:13

J54a59r52d39a 74H58o59f30m58a29n22n 4960945954

jsem si všiml :-), mne zase připadá přirozenější tykat - navíc mám již věk o něco vyšší než většina diskutérů přesto mi to nepřijde divné že mi tu tykají

0/0
26.8.2014 15:19

T89o30m13á82š 28K20r19a12i38n19a 7364910774258

No, je pravda, že prodejce nikdo nenutí dál prodávat onu konkrétní značku. Jenže mnozí z nich to už dělají přes 20 let a mají svou poctivou prací vybudovanou zákaznickou základnu. Těžko se po 20 letech přesvědčování, že je konkrétní výrobek nejlepší volba, dá argumentovat, že to už neplatí a je lepší nějaký jiný. Navíc investice v řádech miliónů se taky trochu těžce vyhazují, že? A tím se dostávám k tomu, že to JSOU majitelé! Prodejce = majitel dealerství. To není pronajatá frenčíza, ale od základů po střechu musel všechno dle přání a předpisu importéra koupit a sám zaplatit. A při tom počítal s tou finanční rozvahou, že při prodeji a servisu tolika a tolika vozů se náklady vrátí zpět. Což teď neplatí. Zkuste investovat ze svého, a pak o svých penězích nechat rozhodovat nějakého joudu, kterému nepatří ani ta klika u dveří...

P.S. Nejsem prodejce ani Hyundai, ani jiné značky, jen do toho trochu vidím...

+1/0
26.8.2014 15:22

J45a53r61d67a 12H17o20f84m32a27n93n 4160215824

nemusel se řídit dle přání dodavatele, mohl se rozhodnout jinak - popř. udělat smlouvu n atak dlouho aby se mu vše vrátilo- prostě špatné manažerské rozhodnutí, nyní druhé špatné = obracejí se na předsedu vlády

0/0
26.8.2014 15:26

J31i83ř64í 91F33a40n33d56a 8689211644498

Ale musel. Zbudovat značkový autosalon znamená podřídit se přáni automobilky. Pokud chce prodávat musí uzavřít smlouvu a zase podle automobilky. Prodejce nemůže moc vyskakovat. Bohužel letos to Hyundai přehnal. Nastavil takové podmínky, že pro mnoho prodejců jsou likvidační. Majitelé se obratíli na vládu proto, aby uchránili svoje investice, které nejsou malé. Zrovna tak postupovala CME když jim byla ukradena televize Nova a mám dojem, že arbitráž vyhráli.

+2/0
26.8.2014 16:05

J57a90r49d92a 30H28o79f59m60a88n43n 4910655904

píšeš že si nechají o svých penězích rozhodovat druhé !! další chybné rozhodnutí - podnikám od r 1991 ale toto bych nikdy nedovolil, vždy si musím o sobě rozhodovat já !!!

0/0
26.8.2014 15:28

J14i96ř85í 88Š21v97e35c 6903172345716

jasně, majitelé autosalonu, to jim nikdo nebere. Ale ty hjundaje nejsou jejich, resp. oni prodávají cizí výrobek. O to tu jde. Dřív to možná bylo jinak, ale teď jim hjundaj řekla, že budou ctít jejich pravidla a oni mají na výběr - buď je ctít budou nebo je hjundaj pošle někam. To je celé. Ale nevím, proč by to měl řešit Bohouš. Když někomu změní prac. smlouvu a má chodit místo na 9 na 6, tak s tím také bude za Bohoušem?

+1/0
26.8.2014 15:30

Z98d54e83n21ě96k 91H56a47n67z61l 1921826332734

Dobra reklama to neni

+1/0
26.8.2014 13:47

J87a41n 32S59l42a49d71k35ý 1428353360701

Asi jsem blázen. Stále jsem ten článek četl, občas se i vrátil, zda mi nějaká informace neunikla, až na konci jsem zjistil, že v něm žádná informace není.........;-D

+6/0
26.8.2014 13:24

V79a10c65l23a66v 83W24a31n30d72e94r48e62r 8958866549962

Ja Korejce a korejske firmy znam velice dobre a vim, ze casto zachazi se svou firemni politikou daleko za mez, ktera je pro evropana unosna a casto omezuje lidska prava pod rouskou jakehosi pseudo budovani firemni politiky. Takze mam pro prodejce Hyundai urcite pochopeni. Ovsem na druhou stranu, oni maji moznost volby, protoze jsou v Evrope, na rozdil od tech, kteri jsou s firmou svazani daleko vice.

+3/0
26.8.2014 13:23
Foto

D38o21m24i61n25i32k 65P13l40e74s84k98a 7725228585845

Tohle je ale spíš problém s českou centrálou a jejím ředitelem Vošickým.

+1/0
26.8.2014 14:42

R36i22c56h80a54r94d 19N67o12c52a24r 7455837955452

podnikat s Hyundai může jen šílenec...

+5/0
26.8.2014 13:18

F61r27a37n13t24i21š19e63k 76L10u19p35í18n39e31k 8571606466632

Jezdit taky.

+5/0
26.8.2014 14:46
Foto

D36o82m40i72n51i42k 11P56l58e72s17k29a 7285448385325

R^;-D

0/0
26.8.2014 14:50

K44a72t27e58ř78i80n45a 69S10l37a80v93í63k98o30v69á 6613315530853

Prostě neprodají auta, nedostanou bonusy. Co je na tom špatného ? Přeci se nemůžou řídit podle bank či státu, kde se vyplácejí bonusy i za dosažené ztráty.

+2/−5
26.8.2014 13:16

J90i69ř79í 89F90a79n17d49a 8229511124898

Ale oni prodají, ale nedostanou zaplaceno protože zvýšení plánu prodeje proti loňsku je až 60 %. To může vymyslet jen Korejec nebo šílenec. Jak může obchodník slíbit zvýšení o tolik procent. Hyundai se staví do role nejlepšího auta vyrobeného v česku, ale to asi ještě dlouho nebude a boleslavskou automobilku tak brzy nedohoní.

+3/0
26.8.2014 14:08

R19o34m60a91n 16S72o11u28č76e77k 1522305970739

jejich situaci jim vůbec nezávidím

podnikat v čr může opravdu jen naprostý šílenec

ale to, že jim pomůže bohouš je ta největší naivita s jakou se zde může člověk setkat

+3/0
26.8.2014 13:11

Z75d10e37n58ě48k 31W18e66r66n19h10a54r78t 6307305402818

Podnikání upravuje celá řada zákonů a určitě je v nich fůra chyb a nedostatků, navíc se strašně špatně vymáhají. Ale v tomhle případě nikdo netvrdí, že by nějaký zákon byl porušen, zkrátka se soukromé firmy nemůžou shodnout na vzájemné smlouvě. Nic víc.

+3/0
26.8.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.