Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavbaři žalují ředitelství silnic a dálnic, za D3 chtějí přes miliardu

Společnosti Metrostav, Eurovia, Strabag a Inžinierske stavby Košice podaly žalobu na Ředitelství silnic a dálnic. Kvůli neproplaceným fakturám za výstavbu dálnice D3 se domáhají 1,26 miliardy korun. Píše o tom deník E15 s odvoláním na mluvčího ŘSD Jana Rýdla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a43n 32B77e91n90e57š 5439615208265

Nechápu proč se ve výběrových řízení nezohlední i průběh minulých zakázek od firem, které se tam hlasí. Zahnul bych tam riziko předražení, kvality, čas. zhotovení a podle těchto kritérií bych vybíral společně s cenu. Jestliže nějaká firma není schopná zhotovit dílo za předem stanovených podmínek, tak už s ní příště přece nechci spolupracovat.. Alespoň tak mi to přijde logické..

0/0
30.8.2014 11:43

K63r53y21š77t73o33f 14H46l91a24v97á51č 9812899238362

ŘSD - jeden z největších tunelů polistopadové historie u nás. D47, Mrázovka, pražský okruh...kolik nás to stálo celkově? Jsou to řádově miliardy. Už sedí všichni bývalí ředitelé a členové vedení za toto zodpovědní? Že se blbě ptám, že jo. Těch miliard si nakradli dost na to, aby si koupili beztrestnost :-/

+1/0
27.8.2014 10:38

K98a60m97i42l 28Š74t10ě67p33n47i22č72k98a 5379603626350

P.S. ŘSD nemá s tunelem Mrázovka co do činění. Mrázovka je tunel exptimátora Béma!

+1/0
27.8.2014 10:41

J19o24h43a47n 50Z39i40n64g98e83l 2581865906491

A holobrádka Hudečka.

0/−2
27.8.2014 10:45

R86o77m64a58n 82P63o77l96á87č52e53k 5546359215

Mrázovka je v provozu 10 let Trochu bych si upravil pojmy. To bude práce Kasla ne-li Koukala...

+1/0
27.8.2014 12:20

J40a46r63o63s45l26a71v 75Š79i87m57á31č66e76k 6294907509798

Mrázovka byla zahájena koncem tisíciletí stavebními úpravami v okolí křižovatek Radlická x Křížová a Vrchlického x Plzeňská. Tou dobou Kasl vystřídal Koukala. Ale Kasl to nakonec u ODS zabalil, protože ho pražští náměstci pouštěli akorát ke kladení věnců, takže to nejde tak jednoduše personifikovat.

Ale je fakt, že v ní ŘSD nejede, OMI však je též pěkně vypečená instituce.

0/0
27.8.2014 12:54

K41r97y34š93t44o78f 76H97l56a22v35á90č 9932959138282

máš asi pravdu, četl jsem si o předražených silnicích u nás obecně a spojil jsem to dohromady. Těch kauz za ŘSD je ale tolik, že jen za jednu (každou) z nich by měli být nějací odsouzení, od předražených dálnic, přes služby právníků, až po ten známý nájem sídla se škodou za 350 miliónů. A světe div se, tento případ byl "shodou okolností" promlčen o pět dní. Taková smůla. Pokud by to někoho zajímalo, více tady:

http://zpravy.ihned.cz/c1-62190970-byvaly-sef-rsd-odjel-na-dovolenou-a-pripad-predrazeneho-najmu-je-promlceny-o-pet-dni

paní soudkyně Libuše Jungová určitě nepřišla nazmar

0/0
27.8.2014 12:28

M33a61r29t94i51n 74K76u20d97r75n10a 3609966119760

Ale nebojte, sice jste to teď postavili šptaně, soudíte se se státem, ale určitě vyhrajete i příští výběrové řízení.

0/0
27.8.2014 10:26

J96o12h72a22n 37Z85i45n12g84e85l 2471685596501

Za první republiky, když se začala stavět dálnice z Prahy na Brno, byly jednotlivé úseky cíleně zadávány místním firmám, s tím, že i další údržbu, včetně sjízdnosti v zimě, budou mít dalších 10 let na starost. takže třeba úsek kolem Průhonic stavěla pražská firma, úsek kolem Mirošovic benešovská firma, most přes Sázavu sázavská firma a t.p. . Tehdejší ŘSD se jmenovalo Velitelství stavby dálkových silnic. Mělo vlastní projektanty, dozor i techniky a celou stavbu řídilo a koordinovalo.

Dnes by to tak nešlo udělat hlavně z toho důvodu, že úředníci jsou líný a všechnu svojí práci zadávají jinde. K tomu ještě malé a střední firmy nejsou zpravidla schopny sponzorovat politické strany, takže by to už vůbec nešlo.

+2/0
27.8.2014 10:37

J87i93n60d27ř47i52c66h 70Š54k38o65p30e24k 4955671770265

dnes by to nešlo z důvodu, že existuje zákon o zadávání veřejných zakázek.

Má to jediné řešení - pokud by si ŘSD založilo stavební divizi, mohlo by stavět samo

0/0
27.8.2014 10:41

M11a55r44t38i87n 31K83u75d42r86n58a 3439196139160

Tak špatná reference je jasným důvodem pro vyřazení z výběrového řízení.

+2/0
27.8.2014 10:47

J27i69n19d81ř48i43c58h 57Š19k35o56p43e55k 4175711490445

ve vř dokládají určitý počet kladných referencí. Špatné řešit ani zohleďnovat nelze

0/0
27.8.2014 10:54

J17o69h46a23n 24Z22i10n71g76e51l 2151655186371

Je otázka, jak byly vyspecifikovány práce pro výběrové řízení. Osobně mám zkušenost, že úředníci státních organizací nejsou schopni ani jednoznačně vyspecifikovat požadované práce, protože se jim to prostě nechce dělat. Jestli dodavatel stavby dodržel všechny původní požadavky a zápisy z kontrolních dnů, je z obliga. Nemůže být tedy napříště vyřazen z výběrového řízení.

Jinými slovy, jestliže beton na most dodal takový, jaký chtěl úředník ŘSD, jestli jsou na tom mostě v pořádku izolace a t.p., není vina na straně dodavatele, ale TDI, projektanta, případně úředníka, který připravil podklady k výběrovému řízení. Jestliže to dodavatel ošidil, nechť je napříště vyřazen z VŘ na podobné zakázky.

0/0
27.8.2014 10:56

J45o35h59a12n 53Z85i84n38g81e52l 2961345136411

I stavbu dálnice lze rozdělit na jednotlivé objekty. Ostatně je to tak určitě členěno už v projektu. Každý úsek lze tedy soutěžit samostatně. Včetně podmínek údržby na dalších 10 let. Ona si pak Izraelská firma rozmyslí, jestli bude hrabat sníh na 6km u Jihlavy. Jen chtít.

+2/0
27.8.2014 10:48

J86i37n67d70ř46i24c36h 49Š65k92o12p57e19k 4195711900525

Aby se předešlo sankci za účelové dělení zakázky, nemohly by se stavět v jednom roce a musely by mít každý svou kolaudaci, stavební povolení

0/0
27.8.2014 10:57

J91o11h97a21n 18Z95i14n27g63e58l 2771865936251

V takové případě nejde o účelové dělení zakázky. Účelové dělení zakázky se rozumí v případě, kdy je naopak jeden objekt dělen na více částí, aby mohly být zadány například dvě části stejnému dodavateli (smlouva a dodatek o vícepracích). Také v případě, že se rozdělené části dostanou do jiného režimu VŘ.

Ani jedno není tento případ. Projekt dálnice je souborem projektů na jednotlivé části. Samostatně se řeší i stavební povolení, neboť ne všechny části patří pod stejné úřady. Samostatně se provádí též závěrečná prohlídka stavby a samostatně se vydává i povolení k užívání stavby.

Není tedy jediný důvod, aby se celá stavba zadávala komplexně v jediném výběrovém řízení. Vyjma důvodů politických.

+1/0
27.8.2014 11:05

J88i18n68d84ř49i82c44h 28Š92k10o95p68e66k 4105941750745

§ 13 zákona o zadávání veřejných zakázek řeší problematitku, co je dělení, resp. není, poměrně jasně. K dělení zakázek existuje dost výkladů, např. http://www.elaw.cz/clanek/k-zakazu-deleni-verejnych-zakazek

Opravdu to není tak, že udělám z 10 km úseku dálnice 10 x 1 km a můžu soutěžit každý úsek zvlášť v režimu odpovídajícímu hodnotě příslušného jednotlivého úseku

0/0
27.8.2014 11:10

J66o90h98a15n 32Z14i29n77g40e63l 2521825646571

Nikoliv 10 x 1km, ale objekt č.1 most přes potok, objekt č.2 silniční těleso v úseku od mostu po další most, objekt č.3 most přes řeku......

Koukněte na nějaký projekt dálnice, jsou i na netu.

0/0
27.8.2014 11:25

J76i22n48d50ř34i32c17h 18Š73k18o96p25e48k 4395141310875

koukněte na můj odkaz, řek bych, že by u první kontroly váše řešení narazilo

0/0
27.8.2014 11:32
Foto

L83u21b94o93m20í66r 13J48a16n18o29t90a 5456384526435

Metrostav, Eurovia, Strabag!!! Děte si okrádat někoho jiného. Zakázat Vám vůbec podnikat v ČR!!!

+3/0
27.8.2014 10:17

L96u88d86ě56k 34H50l43á83v90k41a 2245174145398

Je naprosto nepochopitelné, že státní instituce nemohou z tendrů vyřadit společnosti se kterými mají negativní zkušenosti. To se v soukromém sektoru nestane. Jedna negativní zkušenost a už zakázku nikdy nedostanete. I kdyby jste ji dělali zadarmo. Veřejné zakázky jsou jen pastvou pro šmejdy.

+5/0
27.8.2014 10:11

J11i58n30d93ř80i45c66h 76Š66k55o44p11e27k 4235861260375

nemůžeš míchat státní a soukromé, soukromé firmy mohou zadávat libovolně, bez ohledu na zákon.

Omezit nesolidní firmy lze jen smluvními podmínkami a sankcemi

0/0
27.8.2014 10:14

K79a54m81i51l 50Š27t74ě62p43n76i21č13k77a 5519953446760

ve chvíli kdybych v tomto duchu omezoval veřejnou zakázku jako státní investor, okamžitě to dají zmíněné firmy k ÚHOSu a máme tu další soudní spor

0/0
27.8.2014 10:44

J17i69n70d50ř56i16c76h 29Š31k40o21p33e32k 4305951730135

to je opravdu nehorázné, uplaťnovat pozastávku, když dílo má vady. ;-D

+1/0
27.8.2014 9:54

J44o62h31a86n 59Z41i55n41g47e67l 2541725886141

Je to v pořádku do chvíle, než odběratel začne nepřebrané dílo používat a vybírat na něm peníze.

+2/0
27.8.2014 9:56

J48i66n50d15ř26i55c86h 32Š47k15o32p28e85k 4625391200565

no to záleží co na to stavební povolení a smlouva investor - dodavatel

0/0
27.8.2014 10:03

J25o39h74a17n 43Z22i89n56g38e25l 2181195476311

Stavební povolení tohle vůbec neřeší. Neřeší vůbec třeba technické detaily, ale jen základní provedení a umístění. Smlouva může řešit lecos, ale obecně nemůžu vydělávat na něčem, co není moje. Tím spíš, když to odmítám převzít.

0/0
27.8.2014 10:27

J56i42n36d72ř65i80c24h 78Š28k26o22p24e26k 4645411550915

stavební povolení řeší, zda je možné využívat stavbu v nějakém režimu před kolaudací

0/0
27.8.2014 10:42

J12o36h21a39n 43Z24i95n15g53e60l 2581875396771

Neřeší. To se řeší až při kolaudaci (dnes prohlídka stavby), kdy stavební odbor příslušného úřadu může povolit zkušební provoz.

0/0
27.8.2014 10:50

J22i98n82d75ř84i59c89h 72Š39k41o45p20e57k 4945281940345

předčasné užívání stavby taky bývalo možné.

Otázkou je, jak je možné pustit provoz na nehotovou, nepřevzatou dálnici. Teoreticky by kolaudace měla být až po kompletním dokončení díla. Nějak si neumím představit, že někdo pustí provoz na nehotovou dálnici

0/0
27.8.2014 10:59

J82o36h91a22n 28Z39i67n21g30e65l 2891875476981

Úředníci zpravila nic nekontrolují. Zákon jim sebral zodpovědnost a přenesl ji na autorizované osoby. Při kolaudaci se pak projde dílo, zkontrolují se viditelné části, jako je celistvost zábradlí a t.p. a odškrtají se podle seznamu předložené revizní zprávy.

Osobně si myslím, že mají dodavatelé stavby a pravdu a nakonec vyhrajou. Přestože vím, co je to za gaunery a jak okrádají zákazníky i dodavatele.

Stát už měl totiž dávno zaplatit a nedostatky, které popisuje, se měly řešit jako reklamace.

0/0
27.8.2014 11:10

J24i43n88d55ř95i12c38h 95Š78k92o32p65e11k 4855571350425

pokud mají ve smlouvě úhradu do 90 % a zbylých 10 % jako pozastávku do odstranění vad a nedostatků, zas tak špatně bych šanci státu neviděl.

Firmy si zvykly, že se nic nekontroluje a jen se fakturuje a platí. Pokud narazily, je to jedině dobře

0/−1
27.8.2014 11:44

P16e17t71r 38H72e89n62d65r29i31c60h 6186752540322

Víte, co je smutné. I v Maroku (MAROKU!!!) mají kvalitnější dálnice, než u nás. Úplně jsem hleděl. A víte, kdo je stavěl? Maročani... Po tomhle zážitku se za naše tankodromy tím víc stydím :-(

+6/0
27.8.2014 9:53

R61o45m68a85n 30P76o85l57á97č89e62k 5376819635

Rozdíl bude v tom, že přece jenom Maročani mají jiné podnebí ;-)

+1/−1
27.8.2014 9:54

P93e32t83r 80H74e69n51d52r35i88c75h 6796762860122

Být ČR v Africe, nepochybuju, že nám v tamních vedrech budou dálnice téct jak máslo. Oni je mají cajk, nehledě na to, že půlku z nich bez problému umístili do skalnatého pobřeží. Prostě - i v Maroku to jde, v Chorvatsku to jde, jen u nás aby si vzal člověk po cestě např. Znojmo - Ostrava pod zadek dva polštáře...

+2/0
27.8.2014 10:03

D47u98š54a16n 81P94e88š73e29k 3855939514240

To není podnebím, ta nová dálnice za Táborem byla hrbolatá a drncavá hned při otevření.

Jeli jsme tam minulý rok pouhý den po jejím otevření a vůbec nechápu, jak někdo může akceptovat tak nekvalitně udělaný hrbolatý povrch.

+1/0
27.8.2014 10:06

D91u71š13a91n 49P96e24š52e70k 3515449344610

A ještě poznámka.

Před 14 dny jsme jeli po nově opravené polovině mostu na R4 u Dobříše. Opravdu nechápu, jak může někdo takový zmetek považovat za hotový a dát ho do provozu. Všichni, kdo dělali nový povrch na tom mostu a ti co to dozorovali by místo platu měli dostat pár přes hubu.

To v téhle zemi nikdo nedokáže udělat pár metrů nového asfaltu rovně, bez hrbolů?

+2/0
27.8.2014 10:29

A19l19e78x20a50n98d98r 54C60h89y18t31i10l 2674152585641

V Rakousku maij taky vetsi teplotni vykyvy nez u nas a zaplaty tam nejsou videt, na silnicich neni NIKDE sterk a diru jsem tam nevidel po tech cca 800 kilometrech taky ani jednu. Pri prejizdeni opravenych useku to nehoupe jako u nas. Nevim jak to tam delaji, kdyz u nas to nejde.

+1/0
27.8.2014 10:47

P94e80t28r 36T60a63f85t 9823407794729

To je sice pravda, ale irelevantni. Vzdycky, kdyz jedu na Kronplatz, tak si rikam, jak to ti Italove v Alpach delaji, ze silnice maji tak krasne a pritom v zime je tam kosa az prasti a v lete na ne zhne jizni slunce.

Takze podnebim to asi nebude - holt se nesmi sidit smesi a stavet se ma poradne. V tom bude zakopany pes.

0/0
27.8.2014 11:03

J29o85h78a93n 18Z45i93n52g69e40l 2811935696491

Stát tohle prohraje už jen z jediného důvodu, a to, že v loňském roce prováděl dle vlastních slov zkušební provoz bez poplatku, ale od letošního roku na celém úseku D3 začal vybírat mýtné a vjezd pro osobní auta je nově pouze s dálniční známkou. Zjevně tedy nepřevzal dílo, na kterém sám vydělává. Nelze pronajímat cizí majetek. Stát prohraje a zaplatí to i s penále a náklady řízení. Měl by to už jednou zaplatit pan ředitel, nebo ministr z vlastní kapsy.

P.S. nezastávám se šejdířů z řad stavebních firem (jestli je lze tak nazvat, když jen kšeftůjí s prací jiných dodavatelů), který okrádají na jedné straně své dodavatele a na druhé straně šmelí se státními úředníky.

0/−2
27.8.2014 9:45

K39a18m93i15l 56Š63t16ě35p58n55i91č36k20a 5299353946820

človíčku, nejdříve si zjistěte fakta a pak diskutujte/argumentujte. Stát dílo nepřevzal, je pouze puštěno do předčasného užívání s tím, že zhotovitel má vady a nedostatky odstranit. A to že stát začal vybírat na dálničních známkách je dobře, pokud byl stav dálnice shledán Ministerstvem dopravy jako provozuschopný a bezpečný a dálnice se v tomto úseku normálně používá

0/0
27.8.2014 10:11

J42o97h49a79n 80Z35i63n55g58e85l 2741665296801

Zhotovitel má samozřejmě vady odstranit. A až do jejich odstranění, človíčku, nemusí odběratel dílo převzít a dodavateli běží penále z prodlení. Na druhou stranu ovšem odběratel nemůže dílo používat. Lze provádět zkušební provoz, jako to probíhalo loni. Ale od Nového roku stát normálně dílo používá se vším všudy, včetně vybírání poplatků a jeho použití. Předpokládám, že ty peníze za mýtné a známky nejdou do kapsy dodavateli stavby, který je v tuto chvíli stále vlastníkem stavby.

0/0
27.8.2014 10:31

K90a22m89i49l 63Š64t70ě11p55n73i92č36k33a 5129803346740

je vidět, že o stavbách silniční sítě a s tím spojených rozhodnutí o předčasném používání nemáte moc ponětí. Pokud se nejaedná o vady bránící bezpečnému provozu, je dopravav na dálnici puštěná, běží tzv. předčasné užívání a zhotvoitel odstraňuje vady. Penále z prodlení se případně uplatňuje až ve chvíli kdy ve smluvně  dohodnutém termínu vady neodstraní. A není to zkušební provoz, ale standartní provoz pro normální propužívání, tedy i příslušnými poplatky. Peníze získá SFDI, které následně rozhoduje o tom, na které stavby vybrané peníze použije. Tedy taková je skutečnost, človíčku.!!:-)

0/0
27.8.2014 10:40

J27o74h56a49n 95Z29i68n57g82e40l 2591965766411

Mám podobný pocit u Vaší osoby. Človíčku.

0/0
27.8.2014 10:57

J68a39n 73P10r23i29b78i70l 4395228405526

právník začátečník?

0/0
27.8.2014 10:11

J75o86h54a12n 61Z73i34n21g56e91l 2711415946921

Vy? Je to možný.

0/0
27.8.2014 10:31

J31i91n80d34r21i14c77h 42K34o96l58a11r 7670150945563

Zda se to jenom me, nebo ta silnice na fotce je kriva a hrbolata?

+2/0
27.8.2014 9:37
Foto

V44l44a18d52a 53V81a13n80e77k 9843726654838

Záleží jestli nemáš krivý ,hrbolatý  nebo prohnutý monitor -;-D

0/0
27.8.2014 9:40

J75i66n42d14r30i97c86h 89K14o11l36a74r 7420610565533

Nemam, ty ano? :)

0/0
27.8.2014 9:40

J59i16n28d26r10i56c37h 33K52o48l48a87r 7980550355413

To mi pripomnelo, co kdysi vypravel Mensik, jak mel u nejakych pribuznych televizi, ktere delala psi kusy, ale Karlika to vyrovnalo (myslel Effu) :)

+2/0
27.8.2014 9:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.