Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbaři žalují ředitelství silnic a dálnic, za D3 chtějí přes miliardu

Společnosti Metrostav, Eurovia, Strabag a Inžinierske stavby Košice podaly žalobu na Ředitelství silnic a dálnic. Kvůli neproplaceným fakturám za výstavbu dálnice D3 se domáhají 1,26 miliardy korun. Píše o tom deník E15 s odvoláním na mluvčího ŘSD Jana Rýdla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a44n 55B32e40n91e13š 5649655868865

Nechápu proč se ve výběrových řízení nezohlední i průběh minulých zakázek od firem, které se tam hlasí. Zahnul bych tam riziko předražení, kvality, čas. zhotovení a podle těchto kritérií bych vybíral společně s cenu. Jestliže nějaká firma není schopná zhotovit dílo za předem stanovených podmínek, tak už s ní příště přece nechci spolupracovat.. Alespoň tak mi to přijde logické..

0/0
30.8.2014 11:43

K23r33y50š20t31o70f 46H64l58a51v94á22č 9962549708762

ŘSD - jeden z největších tunelů polistopadové historie u nás. D47, Mrázovka, pražský okruh...kolik nás to stálo celkově? Jsou to řádově miliardy. Už sedí všichni bývalí ředitelé a členové vedení za toto zodpovědní? Že se blbě ptám, že jo. Těch miliard si nakradli dost na to, aby si koupili beztrestnost :-/

+1/0
27.8.2014 10:38

K89a26m22i87l 91Š25t11ě76p93n52i87č44k65a 5659173296820

P.S. ŘSD nemá s tunelem Mrázovka co do činění. Mrázovka je tunel exptimátora Béma!

+1/0
27.8.2014 10:41

J14o66h62a94n 69Z28i61n48g65e39l 2401895316581

A holobrádka Hudečka.

0/−2
27.8.2014 10:45

R77o69m25a23n 47P52o98l94á96č31e72k 5266779815

Mrázovka je v provozu 10 let Trochu bych si upravil pojmy. To bude práce Kasla ne-li Koukala...

+1/0
27.8.2014 12:20

J11a98r92o44s74l39a91v 87Š18i80m30á97č59e48k 6354847709868

Mrázovka byla zahájena koncem tisíciletí stavebními úpravami v okolí křižovatek Radlická x Křížová a Vrchlického x Plzeňská. Tou dobou Kasl vystřídal Koukala. Ale Kasl to nakonec u ODS zabalil, protože ho pražští náměstci pouštěli akorát ke kladení věnců, takže to nejde tak jednoduše personifikovat.

Ale je fakt, že v ní ŘSD nejede, OMI však je též pěkně vypečená instituce.

0/0
27.8.2014 12:54

K71r93y20š74t50o52f 68H75l82a19v69á40č 9322529498792

máš asi pravdu, četl jsem si o předražených silnicích u nás obecně a spojil jsem to dohromady. Těch kauz za ŘSD je ale tolik, že jen za jednu (každou) z nich by měli být nějací odsouzení, od předražených dálnic, přes služby právníků, až po ten známý nájem sídla se škodou za 350 miliónů. A světe div se, tento případ byl "shodou okolností" promlčen o pět dní. Taková smůla. Pokud by to někoho zajímalo, více tady:

http://zpravy.ihned.cz/c1-62190970-byvaly-sef-rsd-odjel-na-dovolenou-a-pripad-predrazeneho-najmu-je-promlceny-o-pet-dni

paní soudkyně Libuše Jungová určitě nepřišla nazmar

0/0
27.8.2014 12:28

M46a65r46t94i24n 91K66u89d60r43n91a 3499926599680

Ale nebojte, sice jste to teď postavili šptaně, soudíte se se státem, ale určitě vyhrajete i příští výběrové řízení.

0/0
27.8.2014 10:26

J21o60h84a53n 83Z71i36n57g49e75l 2981555816281

Za první republiky, když se začala stavět dálnice z Prahy na Brno, byly jednotlivé úseky cíleně zadávány místním firmám, s tím, že i další údržbu, včetně sjízdnosti v zimě, budou mít dalších 10 let na starost. takže třeba úsek kolem Průhonic stavěla pražská firma, úsek kolem Mirošovic benešovská firma, most přes Sázavu sázavská firma a t.p. . Tehdejší ŘSD se jmenovalo Velitelství stavby dálkových silnic. Mělo vlastní projektanty, dozor i techniky a celou stavbu řídilo a koordinovalo.

Dnes by to tak nešlo udělat hlavně z toho důvodu, že úředníci jsou líný a všechnu svojí práci zadávají jinde. K tomu ještě malé a střední firmy nejsou zpravidla schopny sponzorovat politické strany, takže by to už vůbec nešlo.

+2/0
27.8.2014 10:37

J76i58n76d57ř79i12c69h 48Š74k72o79p37e29k 4235171600285

dnes by to nešlo z důvodu, že existuje zákon o zadávání veřejných zakázek.

Má to jediné řešení - pokud by si ŘSD založilo stavební divizi, mohlo by stavět samo

0/0
27.8.2014 10:41

M81a33r50t57i78n 46K97u65d17r20n17a 3969296249450

Tak špatná reference je jasným důvodem pro vyřazení z výběrového řízení.

+2/0
27.8.2014 10:47

J83i71n83d83ř24i90c22h 57Š98k72o84p22e73k 4565511220505

ve vř dokládají určitý počet kladných referencí. Špatné řešit ani zohleďnovat nelze

0/0
27.8.2014 10:54

J87o56h27a31n 41Z69i96n21g78e91l 2711905616501

Je otázka, jak byly vyspecifikovány práce pro výběrové řízení. Osobně mám zkušenost, že úředníci státních organizací nejsou schopni ani jednoznačně vyspecifikovat požadované práce, protože se jim to prostě nechce dělat. Jestli dodavatel stavby dodržel všechny původní požadavky a zápisy z kontrolních dnů, je z obliga. Nemůže být tedy napříště vyřazen z výběrového řízení.

Jinými slovy, jestliže beton na most dodal takový, jaký chtěl úředník ŘSD, jestli jsou na tom mostě v pořádku izolace a t.p., není vina na straně dodavatele, ale TDI, projektanta, případně úředníka, který připravil podklady k výběrovému řízení. Jestliže to dodavatel ošidil, nechť je napříště vyřazen z VŘ na podobné zakázky.

0/0
27.8.2014 10:56

J55o57h43a52n 57Z39i32n45g36e68l 2751515846931

I stavbu dálnice lze rozdělit na jednotlivé objekty. Ostatně je to tak určitě členěno už v projektu. Každý úsek lze tedy soutěžit samostatně. Včetně podmínek údržby na dalších 10 let. Ona si pak Izraelská firma rozmyslí, jestli bude hrabat sníh na 6km u Jihlavy. Jen chtít.

+2/0
27.8.2014 10:48

J34i34n18d65ř97i66c18h 71Š96k23o52p11e85k 4725451980505

Aby se předešlo sankci za účelové dělení zakázky, nemohly by se stavět v jednom roce a musely by mít každý svou kolaudaci, stavební povolení

0/0
27.8.2014 10:57

J65o46h31a39n 63Z39i14n92g81e28l 2521295576551

V takové případě nejde o účelové dělení zakázky. Účelové dělení zakázky se rozumí v případě, kdy je naopak jeden objekt dělen na více částí, aby mohly být zadány například dvě části stejnému dodavateli (smlouva a dodatek o vícepracích). Také v případě, že se rozdělené části dostanou do jiného režimu VŘ.

Ani jedno není tento případ. Projekt dálnice je souborem projektů na jednotlivé části. Samostatně se řeší i stavební povolení, neboť ne všechny části patří pod stejné úřady. Samostatně se provádí též závěrečná prohlídka stavby a samostatně se vydává i povolení k užívání stavby.

Není tedy jediný důvod, aby se celá stavba zadávala komplexně v jediném výběrovém řízení. Vyjma důvodů politických.

+1/0
27.8.2014 11:05

J88i83n13d86ř53i83c16h 92Š94k41o83p60e29k 4105561530585

§ 13 zákona o zadávání veřejných zakázek řeší problematitku, co je dělení, resp. není, poměrně jasně. K dělení zakázek existuje dost výkladů, např. http://www.elaw.cz/clanek/k-zakazu-deleni-verejnych-zakazek

Opravdu to není tak, že udělám z 10 km úseku dálnice 10 x 1 km a můžu soutěžit každý úsek zvlášť v režimu odpovídajícímu hodnotě příslušného jednotlivého úseku

0/0
27.8.2014 11:10

J10o37h28a20n 14Z63i64n69g93e14l 2711255476651

Nikoliv 10 x 1km, ale objekt č.1 most přes potok, objekt č.2 silniční těleso v úseku od mostu po další most, objekt č.3 most přes řeku......

Koukněte na nějaký projekt dálnice, jsou i na netu.

0/0
27.8.2014 11:25

J51i48n67d62ř26i81c85h 90Š25k44o71p51e88k 4545121190135

koukněte na můj odkaz, řek bych, že by u první kontroly váše řešení narazilo

0/0
27.8.2014 11:32
Foto

L46u38b69o51m91í39r 45J83a30n48o26t59a 5786434776575

Metrostav, Eurovia, Strabag!!! Děte si okrádat někoho jiného. Zakázat Vám vůbec podnikat v ČR!!!

+3/0
27.8.2014 10:17

L75u41d21ě61k 46H39l71á72v18k22a 2835474615738

Je naprosto nepochopitelné, že státní instituce nemohou z tendrů vyřadit společnosti se kterými mají negativní zkušenosti. To se v soukromém sektoru nestane. Jedna negativní zkušenost a už zakázku nikdy nedostanete. I kdyby jste ji dělali zadarmo. Veřejné zakázky jsou jen pastvou pro šmejdy.

+5/0
27.8.2014 10:11

J19i66n83d10ř35i86c76h 23Š59k19o31p78e95k 4435691410455

nemůžeš míchat státní a soukromé, soukromé firmy mohou zadávat libovolně, bez ohledu na zákon.

Omezit nesolidní firmy lze jen smluvními podmínkami a sankcemi

0/0
27.8.2014 10:14

K10a93m93i23l 23Š90t57ě66p16n65i96č43k78a 5549973316560

ve chvíli kdybych v tomto duchu omezoval veřejnou zakázku jako státní investor, okamžitě to dají zmíněné firmy k ÚHOSu a máme tu další soudní spor

0/0
27.8.2014 10:44

J39i58n74d77ř17i89c79h 61Š80k11o39p66e43k 4375121760765

to je opravdu nehorázné, uplaťnovat pozastávku, když dílo má vady. ;-D

+1/0
27.8.2014 9:54

J82o52h67a60n 94Z75i36n42g28e30l 2791795806631

Je to v pořádku do chvíle, než odběratel začne nepřebrané dílo používat a vybírat na něm peníze.

+2/0
27.8.2014 9:56

J33i56n48d13ř21i65c66h 91Š13k24o60p42e88k 4275101720375

no to záleží co na to stavební povolení a smlouva investor - dodavatel

0/0
27.8.2014 10:03

J93o65h12a71n 54Z63i95n43g81e48l 2451885696981

Stavební povolení tohle vůbec neřeší. Neřeší vůbec třeba technické detaily, ale jen základní provedení a umístění. Smlouva může řešit lecos, ale obecně nemůžu vydělávat na něčem, co není moje. Tím spíš, když to odmítám převzít.

0/0
27.8.2014 10:27

J81i10n47d15ř20i93c34h 90Š20k19o89p48e52k 4985621860185

stavební povolení řeší, zda je možné využívat stavbu v nějakém režimu před kolaudací

0/0
27.8.2014 10:42

J42o54h91a84n 24Z78i91n78g92e52l 2691385276311

Neřeší. To se řeší až při kolaudaci (dnes prohlídka stavby), kdy stavební odbor příslušného úřadu může povolit zkušební provoz.

0/0
27.8.2014 10:50

J13i43n24d78ř41i51c22h 88Š78k13o13p54e91k 4805151200955

předčasné užívání stavby taky bývalo možné.

Otázkou je, jak je možné pustit provoz na nehotovou, nepřevzatou dálnici. Teoreticky by kolaudace měla být až po kompletním dokončení díla. Nějak si neumím představit, že někdo pustí provoz na nehotovou dálnici

0/0
27.8.2014 10:59

J80o94h39a12n 43Z76i23n67g31e54l 2361275506631

Úředníci zpravila nic nekontrolují. Zákon jim sebral zodpovědnost a přenesl ji na autorizované osoby. Při kolaudaci se pak projde dílo, zkontrolují se viditelné části, jako je celistvost zábradlí a t.p. a odškrtají se podle seznamu předložené revizní zprávy.

Osobně si myslím, že mají dodavatelé stavby a pravdu a nakonec vyhrajou. Přestože vím, co je to za gaunery a jak okrádají zákazníky i dodavatele.

Stát už měl totiž dávno zaplatit a nedostatky, které popisuje, se měly řešit jako reklamace.

0/0
27.8.2014 11:10

J61i92n86d85ř15i38c30h 30Š45k94o52p75e87k 4815681850215

pokud mají ve smlouvě úhradu do 90 % a zbylých 10 % jako pozastávku do odstranění vad a nedostatků, zas tak špatně bych šanci státu neviděl.

Firmy si zvykly, že se nic nekontroluje a jen se fakturuje a platí. Pokud narazily, je to jedině dobře

0/−1
27.8.2014 11:44

P72e81t55r 88H43e86n28d69r65i10c20h 6206952840712

Víte, co je smutné. I v Maroku (MAROKU!!!) mají kvalitnější dálnice, než u nás. Úplně jsem hleděl. A víte, kdo je stavěl? Maročani... Po tomhle zážitku se za naše tankodromy tím víc stydím :-(

+6/0
27.8.2014 9:53

R37o49m50a61n 15P93o10l81á75č59e58k 5436589675

Rozdíl bude v tom, že přece jenom Maročani mají jiné podnebí ;-)

+1/−1
27.8.2014 9:54

P88e41t97r 45H43e63n44d94r74i27c15h 6676262480372

Být ČR v Africe, nepochybuju, že nám v tamních vedrech budou dálnice téct jak máslo. Oni je mají cajk, nehledě na to, že půlku z nich bez problému umístili do skalnatého pobřeží. Prostě - i v Maroku to jde, v Chorvatsku to jde, jen u nás aby si vzal člověk po cestě např. Znojmo - Ostrava pod zadek dva polštáře...

+2/0
27.8.2014 10:03

D19u20š48a20n 80P47e48š40e17k 3805269714980

To není podnebím, ta nová dálnice za Táborem byla hrbolatá a drncavá hned při otevření.

Jeli jsme tam minulý rok pouhý den po jejím otevření a vůbec nechápu, jak někdo může akceptovat tak nekvalitně udělaný hrbolatý povrch.

+1/0
27.8.2014 10:06

D79u38š84a52n 69P11e76š68e21k 3745629314360

A ještě poznámka.

Před 14 dny jsme jeli po nově opravené polovině mostu na R4 u Dobříše. Opravdu nechápu, jak může někdo takový zmetek považovat za hotový a dát ho do provozu. Všichni, kdo dělali nový povrch na tom mostu a ti co to dozorovali by místo platu měli dostat pár přes hubu.

To v téhle zemi nikdo nedokáže udělat pár metrů nového asfaltu rovně, bez hrbolů?

+2/0
27.8.2014 10:29

A42l73e33x55a46n77d61r 54C65h49y20t33i77l 2304502105901

V Rakousku maij taky vetsi teplotni vykyvy nez u nas a zaplaty tam nejsou videt, na silnicich neni NIKDE sterk a diru jsem tam nevidel po tech cca 800 kilometrech taky ani jednu. Pri prejizdeni opravenych useku to nehoupe jako u nas. Nevim jak to tam delaji, kdyz u nas to nejde.

+1/0
27.8.2014 10:47

P64e27t90r 45T24a45f42t 9623977244719

To je sice pravda, ale irelevantni. Vzdycky, kdyz jedu na Kronplatz, tak si rikam, jak to ti Italove v Alpach delaji, ze silnice maji tak krasne a pritom v zime je tam kosa az prasti a v lete na ne zhne jizni slunce.

Takze podnebim to asi nebude - holt se nesmi sidit smesi a stavet se ma poradne. V tom bude zakopany pes.

0/0
27.8.2014 11:03

J68o96h44a84n 87Z53i14n73g17e60l 2431475206541

Stát tohle prohraje už jen z jediného důvodu, a to, že v loňském roce prováděl dle vlastních slov zkušební provoz bez poplatku, ale od letošního roku na celém úseku D3 začal vybírat mýtné a vjezd pro osobní auta je nově pouze s dálniční známkou. Zjevně tedy nepřevzal dílo, na kterém sám vydělává. Nelze pronajímat cizí majetek. Stát prohraje a zaplatí to i s penále a náklady řízení. Měl by to už jednou zaplatit pan ředitel, nebo ministr z vlastní kapsy.

P.S. nezastávám se šejdířů z řad stavebních firem (jestli je lze tak nazvat, když jen kšeftůjí s prací jiných dodavatelů), který okrádají na jedné straně své dodavatele a na druhé straně šmelí se státními úředníky.

0/−2
27.8.2014 9:45

K24a88m73i28l 91Š80t36ě67p30n20i45č40k90a 5289373906920

človíčku, nejdříve si zjistěte fakta a pak diskutujte/argumentujte. Stát dílo nepřevzal, je pouze puštěno do předčasného užívání s tím, že zhotovitel má vady a nedostatky odstranit. A to že stát začal vybírat na dálničních známkách je dobře, pokud byl stav dálnice shledán Ministerstvem dopravy jako provozuschopný a bezpečný a dálnice se v tomto úseku normálně používá

0/0
27.8.2014 10:11

J47o62h88a85n 67Z14i34n45g33e25l 2751925406301

Zhotovitel má samozřejmě vady odstranit. A až do jejich odstranění, človíčku, nemusí odběratel dílo převzít a dodavateli běží penále z prodlení. Na druhou stranu ovšem odběratel nemůže dílo používat. Lze provádět zkušební provoz, jako to probíhalo loni. Ale od Nového roku stát normálně dílo používá se vším všudy, včetně vybírání poplatků a jeho použití. Předpokládám, že ty peníze za mýtné a známky nejdou do kapsy dodavateli stavby, který je v tuto chvíli stále vlastníkem stavby.

0/0
27.8.2014 10:31

K78a80m89i10l 56Š68t43ě16p42n45i10č76k34a 5499563626850

je vidět, že o stavbách silniční sítě a s tím spojených rozhodnutí o předčasném používání nemáte moc ponětí. Pokud se nejaedná o vady bránící bezpečnému provozu, je dopravav na dálnici puštěná, běží tzv. předčasné užívání a zhotvoitel odstraňuje vady. Penále z prodlení se případně uplatňuje až ve chvíli kdy ve smluvně  dohodnutém termínu vady neodstraní. A není to zkušební provoz, ale standartní provoz pro normální propužívání, tedy i příslušnými poplatky. Peníze získá SFDI, které následně rozhoduje o tom, na které stavby vybrané peníze použije. Tedy taková je skutečnost, človíčku.!!:-)

0/0
27.8.2014 10:40

J45o26h67a95n 84Z30i68n55g83e48l 2811675656591

Mám podobný pocit u Vaší osoby. Človíčku.

0/0
27.8.2014 10:57

J73a88n 88P66r58i10b27i80l 4315588405306

právník začátečník?

0/0
27.8.2014 10:11

J53o84h89a78n 84Z88i70n39g39e76l 2711335936591

Vy? Je to možný.

0/0
27.8.2014 10:31

J31i53n71d29r60i48c76h 84K35o87l44a82r 7960610675643

Zda se to jenom me, nebo ta silnice na fotce je kriva a hrbolata?

+2/0
27.8.2014 9:37
Foto

V93l18a64d63a 76V82a65n14e63k 9923966364308

Záleží jestli nemáš krivý ,hrbolatý  nebo prohnutý monitor -;-D

0/0
27.8.2014 9:40

J96i26n65d71r97i77c73h 18K12o96l91a53r 7670580125443

Nemam, ty ano? :)

0/0
27.8.2014 9:40

J12i90n18d70r74i82c63h 68K39o82l48a87r 7670650675513

To mi pripomnelo, co kdysi vypravel Mensik, jak mel u nejakych pribuznych televizi, ktere delala psi kusy, ale Karlika to vyrovnalo (myslel Effu) :)

+2/0
27.8.2014 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.