Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbaři žalují ředitelství silnic a dálnic, za D3 chtějí přes miliardu

Společnosti Metrostav, Eurovia, Strabag a Inžinierske stavby Košice podaly žalobu na Ředitelství silnic a dálnic. Kvůli neproplaceným fakturám za výstavbu dálnice D3 se domáhají 1,26 miliardy korun. Píše o tom deník E15 s odvoláním na mluvčího ŘSD Jana Rýdla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a85n 25B78e21n93e62š 5549305388115

Nechápu proč se ve výběrových řízení nezohlední i průběh minulých zakázek od firem, které se tam hlasí. Zahnul bych tam riziko předražení, kvality, čas. zhotovení a podle těchto kritérií bych vybíral společně s cenu. Jestliže nějaká firma není schopná zhotovit dílo za předem stanovených podmínek, tak už s ní příště přece nechci spolupracovat.. Alespoň tak mi to přijde logické..

0/0
30.8.2014 11:43

K28r56y18š16t86o53f 94H12l45a31v26á82č 9602369938632

ŘSD - jeden z největších tunelů polistopadové historie u nás. D47, Mrázovka, pražský okruh...kolik nás to stálo celkově? Jsou to řádově miliardy. Už sedí všichni bývalí ředitelé a členové vedení za toto zodpovědní? Že se blbě ptám, že jo. Těch miliard si nakradli dost na to, aby si koupili beztrestnost :-/

+1/0
27.8.2014 10:38

K36a64m27i31l 13Š87t79ě95p77n56i16č40k98a 5409163286590

P.S. ŘSD nemá s tunelem Mrázovka co do činění. Mrázovka je tunel exptimátora Béma!

+1/0
27.8.2014 10:41

J21o80h10a65n 73Z53i48n75g14e62l 2191985136641

A holobrádka Hudečka.

0/−2
27.8.2014 10:45

R51o27m40a36n 88P13o17l96á40č76e22k 5376409465

Mrázovka je v provozu 10 let Trochu bych si upravil pojmy. To bude práce Kasla ne-li Koukala...

+1/0
27.8.2014 12:20

J63a12r15o24s97l32a48v 55Š93i96m61á20č78e55k 6984347699968

Mrázovka byla zahájena koncem tisíciletí stavebními úpravami v okolí křižovatek Radlická x Křížová a Vrchlického x Plzeňská. Tou dobou Kasl vystřídal Koukala. Ale Kasl to nakonec u ODS zabalil, protože ho pražští náměstci pouštěli akorát ke kladení věnců, takže to nejde tak jednoduše personifikovat.

Ale je fakt, že v ní ŘSD nejede, OMI však je též pěkně vypečená instituce.

0/0
27.8.2014 12:54

K74r91y64š23t68o14f 26H25l52a24v49á33č 9522469238112

máš asi pravdu, četl jsem si o předražených silnicích u nás obecně a spojil jsem to dohromady. Těch kauz za ŘSD je ale tolik, že jen za jednu (každou) z nich by měli být nějací odsouzení, od předražených dálnic, přes služby právníků, až po ten známý nájem sídla se škodou za 350 miliónů. A světe div se, tento případ byl "shodou okolností" promlčen o pět dní. Taková smůla. Pokud by to někoho zajímalo, více tady:

http://zpravy.ihned.cz/c1-62190970-byvaly-sef-rsd-odjel-na-dovolenou-a-pripad-predrazeneho-najmu-je-promlceny-o-pet-dni

paní soudkyně Libuše Jungová určitě nepřišla nazmar

0/0
27.8.2014 12:28

M21a11r57t93i10n 79K25u95d33r42n73a 3789346609960

Ale nebojte, sice jste to teď postavili šptaně, soudíte se se státem, ale určitě vyhrajete i příští výběrové řízení.

0/0
27.8.2014 10:26

J15o16h25a62n 48Z81i49n43g11e97l 2821795346151

Za první republiky, když se začala stavět dálnice z Prahy na Brno, byly jednotlivé úseky cíleně zadávány místním firmám, s tím, že i další údržbu, včetně sjízdnosti v zimě, budou mít dalších 10 let na starost. takže třeba úsek kolem Průhonic stavěla pražská firma, úsek kolem Mirošovic benešovská firma, most přes Sázavu sázavská firma a t.p. . Tehdejší ŘSD se jmenovalo Velitelství stavby dálkových silnic. Mělo vlastní projektanty, dozor i techniky a celou stavbu řídilo a koordinovalo.

Dnes by to tak nešlo udělat hlavně z toho důvodu, že úředníci jsou líný a všechnu svojí práci zadávají jinde. K tomu ještě malé a střední firmy nejsou zpravidla schopny sponzorovat politické strany, takže by to už vůbec nešlo.

+2/0
27.8.2014 10:37

J69i54n25d95ř76i43c97h 76Š74k95o93p76e67k 4895351390465

dnes by to nešlo z důvodu, že existuje zákon o zadávání veřejných zakázek.

Má to jediné řešení - pokud by si ŘSD založilo stavební divizi, mohlo by stavět samo

0/0
27.8.2014 10:41

M89a90r26t44i26n 37K82u74d29r70n66a 3559956279100

Tak špatná reference je jasným důvodem pro vyřazení z výběrového řízení.

+2/0
27.8.2014 10:47

J89i89n62d87ř58i82c56h 27Š98k38o41p28e68k 4715231590175

ve vř dokládají určitý počet kladných referencí. Špatné řešit ani zohleďnovat nelze

0/0
27.8.2014 10:54

J70o60h91a88n 18Z70i53n26g41e31l 2571715416301

Je otázka, jak byly vyspecifikovány práce pro výběrové řízení. Osobně mám zkušenost, že úředníci státních organizací nejsou schopni ani jednoznačně vyspecifikovat požadované práce, protože se jim to prostě nechce dělat. Jestli dodavatel stavby dodržel všechny původní požadavky a zápisy z kontrolních dnů, je z obliga. Nemůže být tedy napříště vyřazen z výběrového řízení.

Jinými slovy, jestliže beton na most dodal takový, jaký chtěl úředník ŘSD, jestli jsou na tom mostě v pořádku izolace a t.p., není vina na straně dodavatele, ale TDI, projektanta, případně úředníka, který připravil podklady k výběrovému řízení. Jestliže to dodavatel ošidil, nechť je napříště vyřazen z VŘ na podobné zakázky.

0/0
27.8.2014 10:56

J78o77h93a85n 77Z37i47n80g63e43l 2721275156841

I stavbu dálnice lze rozdělit na jednotlivé objekty. Ostatně je to tak určitě členěno už v projektu. Každý úsek lze tedy soutěžit samostatně. Včetně podmínek údržby na dalších 10 let. Ona si pak Izraelská firma rozmyslí, jestli bude hrabat sníh na 6km u Jihlavy. Jen chtít.

+2/0
27.8.2014 10:48

J19i24n13d15ř21i58c84h 45Š35k20o81p28e19k 4705261610985

Aby se předešlo sankci za účelové dělení zakázky, nemohly by se stavět v jednom roce a musely by mít každý svou kolaudaci, stavební povolení

0/0
27.8.2014 10:57

J54o66h17a61n 50Z73i84n45g32e69l 2881955586251

V takové případě nejde o účelové dělení zakázky. Účelové dělení zakázky se rozumí v případě, kdy je naopak jeden objekt dělen na více částí, aby mohly být zadány například dvě části stejnému dodavateli (smlouva a dodatek o vícepracích). Také v případě, že se rozdělené části dostanou do jiného režimu VŘ.

Ani jedno není tento případ. Projekt dálnice je souborem projektů na jednotlivé části. Samostatně se řeší i stavební povolení, neboť ne všechny části patří pod stejné úřady. Samostatně se provádí též závěrečná prohlídka stavby a samostatně se vydává i povolení k užívání stavby.

Není tedy jediný důvod, aby se celá stavba zadávala komplexně v jediném výběrovém řízení. Vyjma důvodů politických.

+1/0
27.8.2014 11:05

J89i64n67d17ř27i28c51h 60Š81k44o42p52e82k 4145581270755

§ 13 zákona o zadávání veřejných zakázek řeší problematitku, co je dělení, resp. není, poměrně jasně. K dělení zakázek existuje dost výkladů, např. http://www.elaw.cz/clanek/k-zakazu-deleni-verejnych-zakazek

Opravdu to není tak, že udělám z 10 km úseku dálnice 10 x 1 km a můžu soutěžit každý úsek zvlášť v režimu odpovídajícímu hodnotě příslušného jednotlivého úseku

0/0
27.8.2014 11:10

J64o12h43a28n 59Z97i32n67g49e27l 2691875886941

Nikoliv 10 x 1km, ale objekt č.1 most přes potok, objekt č.2 silniční těleso v úseku od mostu po další most, objekt č.3 most přes řeku......

Koukněte na nějaký projekt dálnice, jsou i na netu.

0/0
27.8.2014 11:25

J48i76n93d90ř63i50c63h 98Š42k57o92p84e72k 4295971890805

koukněte na můj odkaz, řek bych, že by u první kontroly váše řešení narazilo

0/0
27.8.2014 11:32
Foto

L85u14b92o34m93í24r 96J40a66n44o48t76a 5106814716915

Metrostav, Eurovia, Strabag!!! Děte si okrádat někoho jiného. Zakázat Vám vůbec podnikat v ČR!!!

+3/0
27.8.2014 10:17

L49u93d74ě87k 22H94l76á21v65k68a 2845344745348

Je naprosto nepochopitelné, že státní instituce nemohou z tendrů vyřadit společnosti se kterými mají negativní zkušenosti. To se v soukromém sektoru nestane. Jedna negativní zkušenost a už zakázku nikdy nedostanete. I kdyby jste ji dělali zadarmo. Veřejné zakázky jsou jen pastvou pro šmejdy.

+5/0
27.8.2014 10:11

J13i69n59d45ř83i83c95h 69Š54k61o96p60e95k 4155251310425

nemůžeš míchat státní a soukromé, soukromé firmy mohou zadávat libovolně, bez ohledu na zákon.

Omezit nesolidní firmy lze jen smluvními podmínkami a sankcemi

0/0
27.8.2014 10:14

K75a30m91i32l 35Š32t11ě68p89n37i80č68k34a 5389713656410

ve chvíli kdybych v tomto duchu omezoval veřejnou zakázku jako státní investor, okamžitě to dají zmíněné firmy k ÚHOSu a máme tu další soudní spor

0/0
27.8.2014 10:44

J41i77n27d63ř97i87c95h 78Š48k23o90p60e97k 4705951430365

to je opravdu nehorázné, uplaťnovat pozastávku, když dílo má vady. ;-D

+1/0
27.8.2014 9:54

J19o13h81a12n 77Z47i57n76g92e56l 2251115296321

Je to v pořádku do chvíle, než odběratel začne nepřebrané dílo používat a vybírat na něm peníze.

+2/0
27.8.2014 9:56

J35i94n64d73ř47i14c77h 76Š42k95o52p85e19k 4205171900655

no to záleží co na to stavební povolení a smlouva investor - dodavatel

0/0
27.8.2014 10:03

J84o34h96a28n 67Z82i39n63g39e68l 2851145406801

Stavební povolení tohle vůbec neřeší. Neřeší vůbec třeba technické detaily, ale jen základní provedení a umístění. Smlouva může řešit lecos, ale obecně nemůžu vydělávat na něčem, co není moje. Tím spíš, když to odmítám převzít.

0/0
27.8.2014 10:27

J77i28n89d65ř65i43c96h 57Š39k58o42p70e85k 4585901380465

stavební povolení řeší, zda je možné využívat stavbu v nějakém režimu před kolaudací

0/0
27.8.2014 10:42

J69o11h89a39n 75Z32i13n66g21e35l 2191175446901

Neřeší. To se řeší až při kolaudaci (dnes prohlídka stavby), kdy stavební odbor příslušného úřadu může povolit zkušební provoz.

0/0
27.8.2014 10:50

J71i11n24d74ř66i28c54h 51Š57k68o36p94e48k 4855961960795

předčasné užívání stavby taky bývalo možné.

Otázkou je, jak je možné pustit provoz na nehotovou, nepřevzatou dálnici. Teoreticky by kolaudace měla být až po kompletním dokončení díla. Nějak si neumím představit, že někdo pustí provoz na nehotovou dálnici

0/0
27.8.2014 10:59

J71o11h32a26n 13Z50i50n11g95e85l 2971535186861

Úředníci zpravila nic nekontrolují. Zákon jim sebral zodpovědnost a přenesl ji na autorizované osoby. Při kolaudaci se pak projde dílo, zkontrolují se viditelné části, jako je celistvost zábradlí a t.p. a odškrtají se podle seznamu předložené revizní zprávy.

Osobně si myslím, že mají dodavatelé stavby a pravdu a nakonec vyhrajou. Přestože vím, co je to za gaunery a jak okrádají zákazníky i dodavatele.

Stát už měl totiž dávno zaplatit a nedostatky, které popisuje, se měly řešit jako reklamace.

0/0
27.8.2014 11:10

J50i94n67d69ř68i70c83h 33Š19k91o28p53e31k 4135801820265

pokud mají ve smlouvě úhradu do 90 % a zbylých 10 % jako pozastávku do odstranění vad a nedostatků, zas tak špatně bych šanci státu neviděl.

Firmy si zvykly, že se nic nekontroluje a jen se fakturuje a platí. Pokud narazily, je to jedině dobře

0/−1
27.8.2014 11:44

P69e24t54r 46H15e22n73d68r60i73c72h 6706412560972

Víte, co je smutné. I v Maroku (MAROKU!!!) mají kvalitnější dálnice, než u nás. Úplně jsem hleděl. A víte, kdo je stavěl? Maročani... Po tomhle zážitku se za naše tankodromy tím víc stydím :-(

+6/0
27.8.2014 9:53

R48o80m85a10n 80P26o37l35á95č48e91k 5396979595

Rozdíl bude v tom, že přece jenom Maročani mají jiné podnebí ;-)

+1/−1
27.8.2014 9:54

P28e47t30r 22H69e37n38d63r49i44c81h 6926102170962

Být ČR v Africe, nepochybuju, že nám v tamních vedrech budou dálnice téct jak máslo. Oni je mají cajk, nehledě na to, že půlku z nich bez problému umístili do skalnatého pobřeží. Prostě - i v Maroku to jde, v Chorvatsku to jde, jen u nás aby si vzal člověk po cestě např. Znojmo - Ostrava pod zadek dva polštáře...

+2/0
27.8.2014 10:03

D20u62š76a45n 30P14e49š26e80k 3125109414880

To není podnebím, ta nová dálnice za Táborem byla hrbolatá a drncavá hned při otevření.

Jeli jsme tam minulý rok pouhý den po jejím otevření a vůbec nechápu, jak někdo může akceptovat tak nekvalitně udělaný hrbolatý povrch.

+1/0
27.8.2014 10:06

D58u97š23a81n 75P18e41š36e52k 3575719284680

A ještě poznámka.

Před 14 dny jsme jeli po nově opravené polovině mostu na R4 u Dobříše. Opravdu nechápu, jak může někdo takový zmetek považovat za hotový a dát ho do provozu. Všichni, kdo dělali nový povrch na tom mostu a ti co to dozorovali by místo platu měli dostat pár přes hubu.

To v téhle zemi nikdo nedokáže udělat pár metrů nového asfaltu rovně, bez hrbolů?

+2/0
27.8.2014 10:29

A84l40e51x27a87n25d29r 37C84h85y24t92i76l 2554782305481

V Rakousku maij taky vetsi teplotni vykyvy nez u nas a zaplaty tam nejsou videt, na silnicich neni NIKDE sterk a diru jsem tam nevidel po tech cca 800 kilometrech taky ani jednu. Pri prejizdeni opravenych useku to nehoupe jako u nas. Nevim jak to tam delaji, kdyz u nas to nejde.

+1/0
27.8.2014 10:47

P20e68t95r 48T15a51f30t 9103267914759

To je sice pravda, ale irelevantni. Vzdycky, kdyz jedu na Kronplatz, tak si rikam, jak to ti Italove v Alpach delaji, ze silnice maji tak krasne a pritom v zime je tam kosa az prasti a v lete na ne zhne jizni slunce.

Takze podnebim to asi nebude - holt se nesmi sidit smesi a stavet se ma poradne. V tom bude zakopany pes.

0/0
27.8.2014 11:03

J70o66h14a15n 27Z60i28n19g74e63l 2241835216601

Stát tohle prohraje už jen z jediného důvodu, a to, že v loňském roce prováděl dle vlastních slov zkušební provoz bez poplatku, ale od letošního roku na celém úseku D3 začal vybírat mýtné a vjezd pro osobní auta je nově pouze s dálniční známkou. Zjevně tedy nepřevzal dílo, na kterém sám vydělává. Nelze pronajímat cizí majetek. Stát prohraje a zaplatí to i s penále a náklady řízení. Měl by to už jednou zaplatit pan ředitel, nebo ministr z vlastní kapsy.

P.S. nezastávám se šejdířů z řad stavebních firem (jestli je lze tak nazvat, když jen kšeftůjí s prací jiných dodavatelů), který okrádají na jedné straně své dodavatele a na druhé straně šmelí se státními úředníky.

0/−2
27.8.2014 9:45

K72a22m98i87l 97Š62t62ě15p14n47i12č31k29a 5799883306270

človíčku, nejdříve si zjistěte fakta a pak diskutujte/argumentujte. Stát dílo nepřevzal, je pouze puštěno do předčasného užívání s tím, že zhotovitel má vady a nedostatky odstranit. A to že stát začal vybírat na dálničních známkách je dobře, pokud byl stav dálnice shledán Ministerstvem dopravy jako provozuschopný a bezpečný a dálnice se v tomto úseku normálně používá

0/0
27.8.2014 10:11

J70o33h53a66n 28Z80i19n75g26e36l 2691545846941

Zhotovitel má samozřejmě vady odstranit. A až do jejich odstranění, človíčku, nemusí odběratel dílo převzít a dodavateli běží penále z prodlení. Na druhou stranu ovšem odběratel nemůže dílo používat. Lze provádět zkušební provoz, jako to probíhalo loni. Ale od Nového roku stát normálně dílo používá se vším všudy, včetně vybírání poplatků a jeho použití. Předpokládám, že ty peníze za mýtné a známky nejdou do kapsy dodavateli stavby, který je v tuto chvíli stále vlastníkem stavby.

0/0
27.8.2014 10:31

K84a83m87i41l 38Š30t21ě27p38n22i64č62k65a 5129943406480

je vidět, že o stavbách silniční sítě a s tím spojených rozhodnutí o předčasném používání nemáte moc ponětí. Pokud se nejaedná o vady bránící bezpečnému provozu, je dopravav na dálnici puštěná, běží tzv. předčasné užívání a zhotvoitel odstraňuje vady. Penále z prodlení se případně uplatňuje až ve chvíli kdy ve smluvně  dohodnutém termínu vady neodstraní. A není to zkušební provoz, ale standartní provoz pro normální propužívání, tedy i příslušnými poplatky. Peníze získá SFDI, které následně rozhoduje o tom, na které stavby vybrané peníze použije. Tedy taková je skutečnost, človíčku.!!:-)

0/0
27.8.2014 10:40

J29o54h46a52n 59Z67i93n54g40e89l 2221815356921

Mám podobný pocit u Vaší osoby. Človíčku.

0/0
27.8.2014 10:57

J60a28n 52P27r47i41b47i60l 4985158535946

právník začátečník?

0/0
27.8.2014 10:11

J41o11h64a25n 16Z80i84n87g49e10l 2481515346261

Vy? Je to možný.

0/0
27.8.2014 10:31

J92i86n96d40r97i44c12h 29K13o43l22a83r 7570970105683

Zda se to jenom me, nebo ta silnice na fotce je kriva a hrbolata?

+2/0
27.8.2014 9:37
Foto

V54l40a98d64a 36V91a88n24e82k 9413956474528

Záleží jestli nemáš krivý ,hrbolatý  nebo prohnutý monitor -;-D

0/0
27.8.2014 9:40

J60i79n10d92r30i47c59h 62K68o17l18a91r 7210960305123

Nemam, ty ano? :)

0/0
27.8.2014 9:40

J31i33n86d87r80i54c17h 51K68o89l11a97r 7810560665483

To mi pripomnelo, co kdysi vypravel Mensik, jak mel u nejakych pribuznych televizi, ktere delala psi kusy, ale Karlika to vyrovnalo (myslel Effu) :)

+2/0
27.8.2014 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.