Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky Deutsche Bahn večer nevyjedou. Strojvůdci chtějí vyšší mzdy

Provoz na německých železnicích po pondělní šesté večerní hodině výrazně utichne. Odborový svaz strojvůdců GDL vstoupí do tříhodinové stávky za zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby u státního dopravce Deutsche Bahn. Podle odborů má stávka zasáhnout území celého Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i46ř28í 59D36r19a43h63o71t59a 1290675599146

No vida - 100.000 mesíčně a je jim to málo. Kde jsou naši strojvůdci z řad nezaměstnaných ? Už máte sbaleno ? :-)

+2/0
1.9.2014 13:00

R84a43d97e94k 59J85a77n72a59t50a 9775406364392

Strojvůdci z řad nezaměstnaných, to má být vtip? Je to pěkně nedostatková profese, u nás i v Německu ...

0/0
3.9.2014 20:58

M53i11r25o13s54l28a86v 79Z53i71k12m16u59n98d 7279953524553

Průměrná týdenní pracovní doba českého strojvedoucí je kratší, pro práci v Německu by museli umět plynně německy a prakticky všechny zkoušky skládat znovu ...

0/0
4.9.2014 7:52

K86a77r10e56l 21V31o64v55e80s 1824858762819

Aspon vidime jak bidne jsou nase platy pri stejnych cenach !

+3/0
1.9.2014 11:02

L94u82c14i20a69n 43P25a22p40a26z15i88a36n 5924527361785

Je třeba jít také do svávky, když ani stávající vláda nezvýší minimálni mzdu aspoň na dvojnásobek. Pak se diví, že důchodový účet je v mínusu, jak by nebyl, když jsou podhodnocené náklady, včetně ceny práce v Čechystánu.

+1/0
1.9.2014 11:17

M55a62t97ú31š 53B57e38n96a88k 9938484972463

DB majú cca 3 násobné ceny lístkov voči ČD, takže tu porovnateľná cena nieje.

0/0
1.9.2014 11:46

M14a92r75t88i17n 32K55a88r56á61s36e42k 9558603948668

Stejnych cenach? Opravdu si myslite ze nemecky masinfira si zije podobne jako v CR reditel stredne velke firmy?

0/0
1.9.2014 15:13

L84u37c22i29a12n 37P32a78p60a50z34i74a22n 5794497761235

Inspirativní i pro české dělníky nejen v modrých límečcích! Držíme palce, němečtí přátelé!

+1/0
1.9.2014 11:01

R92o22s21t22i46s84l30a79v 88S97i10k70s87t97a 7952423408

Stávkujte si, ale neberte si cestující jako rukojmí. Nesnáším tuhle mentalitu, kdy zaměstnanci si přivlastní prostředky zaměstnavatele určené k poskytování služeb zákazníkům k tomu, aby zaměstnavatele vykořisťovali. Udělají mu za pár dní stávky x miliard eur sekeru aniž by někdo řešil, kdo tu sekeru uhradí. Ve Francii už stávkují i proto, že jim přijde dost 35hodin týdně nebo že je venku sluníčko a nechce se jim být v práci. Tahle mentalita Evropu zabije. Dřív lidi dřeli jak mezci 6dní v týdnu, od úsvitu do soumraku. Dnes máme naprostý blahobyt, ale jak je vidět, stále to mnoha lidem vůbec nestačí. Neberu tím nikomu právo se ozvat, stávkovat, chtít větší mzdu... ale dělat to tak, že zaměstnavateli zabaví jeho prostředky a naštvou miliony cestujících, tak to je fakt ubohé. Relikt marxismu začátku 20.století.

+2/−4
1.9.2014 10:29

J14a65n 36S78a44l75o70m96o38n 4659960791765

A jak byste to chtěl dělat jinak? Třeba přijdete na nějakou jinou moderní nátlakovu činnost než je stávka. :-)

+6/0
1.9.2014 10:31

R75o22s59t28i61s48l83a53v 47S51i90k48s22t39a 7312173718

Jestli neznáte jiné činnosti než nátlakové a nic jiného než stávku, tak je mi Vás trochu líto. Stávky, které zaměstnavateli způsobí milionové či miliardové škody a poškodí miliony zákazníků - cestujících, jsou prostě terorismus, jen bez krve.

0/−3
1.9.2014 10:55

J52a38n 41S81a75l83o50m44o58n 4459490251185

Tak nějak předpokládám, že tato stávka, stejně jako jakákoli jiná, přišla až jako poslední možnost po všech kolech neúspěšných vyjednávání. Ono je to v podstatě úplně stejné jako v politice. Nejdřív se vyjednává a pak používá nátlak.

+3/0
1.9.2014 11:01

L29u32c98i22a31n 87P21a68p46a57z58i85a66n 5234447391315

A mne zase líto Vás.

+1/0
1.9.2014 11:14

K46a48r88e65l 22V68o48v94e10s 1374198832129

A jak chcete dojednat se zamestnavatelem vyssi mzdu ? Je to chyba zamestnavatele, ze spor o mzdu vyostri ke stavce !

+2/0
1.9.2014 11:07

R12o43m38a39n 32P68o49l10á18č43e95k 5126169805

Průměr za 2012 je 44 000 EUR, takže ted možná 46 000 EUR, ale jestli to počítají jako u nás, tak stejně 2/3 lidí si na ni nesáhnou...

Tohle je bohužel kolotoč... Zvýšení platí se projeví v ceně jízdenky. budou řvát další a jedeme na novo

0/−1
1.9.2014 10:16

G82e94o19r69g 16K15o36m98b11e35r51e16c 9624601276301

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

vyvoj mezd od roku 1960 az po rok 2013 (median)

+2/0
1.9.2014 11:02

B59e12n 84P43a54v24k56a 1377903747891

To by se muselo asi udělat v paritě k něčemu, relativně. Takovéhle grafy můžou být zavádějící.

+1/0
1.9.2014 13:38

M31a38r15t92i63n 16K87a64r98á90s67e13k 9788753138428

No on se prumer moc jinak pocita neda.....

0/0
1.9.2014 15:15

J12o86s25e15f 87M82u86ž82á93t27k72o 5355683477813

tak tady dělaj za třetinu a o pár hodin měsíčně víc. A stejně mají české dráhy pořád sekeru.

+1/0
1.9.2014 9:40
Foto

J78u40r24a15j 69P94o42s87p10í74š94i27l 5394911983169

80000 kcměsíčně na Německo je opravdu podprůměrEU

+1/0
1.9.2014 9:27

M66i50l81a53n 49K74l69o11u47č51e32k 3980455428617

V něměecku je průměrný plat zhruba 30000 euro ročně.

+2/0
1.9.2014 9:42

J95i60ř19í 87S71v63o69b43o46d69a 3989247396

Ale čistého.

+2/0
1.9.2014 10:02

G91e65o57r89g 93K21o15m84b86e92r41e13c 9694231676281

to je blbost. Prumerny plat je ca. 3300 EUR hrubeho mesicne. To je ca. 40.000 € hrubeho rocne.

0/0
1.9.2014 10:57

J72i42ř51í 66S23v98o65b30o13d36a 3529967166

Průmerný plat byl v roce 2012 cca 44 000 €, nebavíme se o mediánu. Maximální zdanění průmerného platu je cca 40%, což je cca 27 tis €, za rok 2014 se to bude docela jistě blížit zmiňovaným 30 tis €. Nevím,kde na svá čísla chodíte.

0/0
1.9.2014 11:17

G44e83o50r59g 39K19o81m93b41e14r34e37c 9754191676761

na seriozni stranky na rozdil od vas :-Phttp://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

+1/0
1.9.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.