Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky Deutsche Bahn večer nevyjedou. Strojvůdci chtějí vyšší mzdy

Provoz na německých železnicích po pondělní šesté večerní hodině výrazně utichne. Odborový svaz strojvůdců GDL vstoupí do tříhodinové stávky za zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby u státního dopravce Deutsche Bahn. Podle odborů má stávka zasáhnout území celého Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i82ř88í 78D48r78a72h22o64t46a 1600865309746

No vida - 100.000 mesíčně a je jim to málo. Kde jsou naši strojvůdci z řad nezaměstnaných ? Už máte sbaleno ? :-)

+2/0
1.9.2014 13:00

R63a73d41e88k 24J40a33n22a57t21a 9195766744442

Strojvůdci z řad nezaměstnaných, to má být vtip? Je to pěkně nedostatková profese, u nás i v Německu ...

0/0
3.9.2014 20:58

M84i67r26o66s50l46a97v 33Z98i82k16m47u51n84d 7559743954503

Průměrná týdenní pracovní doba českého strojvedoucí je kratší, pro práci v Německu by museli umět plynně německy a prakticky všechny zkoušky skládat znovu ...

0/0
4.9.2014 7:52

K41a36r46e12l 85V12o61v76e84s 1104358772689

Aspon vidime jak bidne jsou nase platy pri stejnych cenach !

+3/0
1.9.2014 11:02

L71u14c37i36a95n 30P92a46p82a75z39i73a58n 5824757871485

Je třeba jít také do svávky, když ani stávající vláda nezvýší minimálni mzdu aspoň na dvojnásobek. Pak se diví, že důchodový účet je v mínusu, jak by nebyl, když jsou podhodnocené náklady, včetně ceny práce v Čechystánu.

+1/0
1.9.2014 11:17

M66a81t24ú68š 44B47e97n82a81k 9238144722613

DB majú cca 3 násobné ceny lístkov voči ČD, takže tu porovnateľná cena nieje.

0/0
1.9.2014 11:46

M97a97r31t23i44n 43K23a58r58á54s12e14k 9578603178378

Stejnych cenach? Opravdu si myslite ze nemecky masinfira si zije podobne jako v CR reditel stredne velke firmy?

0/0
1.9.2014 15:13

L37u29c85i88a45n 43P52a62p10a36z65i39a52n 5244167871735

Inspirativní i pro české dělníky nejen v modrých límečcích! Držíme palce, němečtí přátelé!

+1/0
1.9.2014 11:01

R30o77s40t52i44s47l42a73v 89S17i37k21s63t86a 7862903548

Stávkujte si, ale neberte si cestující jako rukojmí. Nesnáším tuhle mentalitu, kdy zaměstnanci si přivlastní prostředky zaměstnavatele určené k poskytování služeb zákazníkům k tomu, aby zaměstnavatele vykořisťovali. Udělají mu za pár dní stávky x miliard eur sekeru aniž by někdo řešil, kdo tu sekeru uhradí. Ve Francii už stávkují i proto, že jim přijde dost 35hodin týdně nebo že je venku sluníčko a nechce se jim být v práci. Tahle mentalita Evropu zabije. Dřív lidi dřeli jak mezci 6dní v týdnu, od úsvitu do soumraku. Dnes máme naprostý blahobyt, ale jak je vidět, stále to mnoha lidem vůbec nestačí. Neberu tím nikomu právo se ozvat, stávkovat, chtít větší mzdu... ale dělat to tak, že zaměstnavateli zabaví jeho prostředky a naštvou miliony cestujících, tak to je fakt ubohé. Relikt marxismu začátku 20.století.

+2/−4
1.9.2014 10:29

J54a92n 28S82a25l63o54m68o22n 4189770831155

A jak byste to chtěl dělat jinak? Třeba přijdete na nějakou jinou moderní nátlakovu činnost než je stávka. :-)

+6/0
1.9.2014 10:31

R44o48s24t40i36s81l75a84v 91S81i53k24s55t35a 7252503468

Jestli neznáte jiné činnosti než nátlakové a nic jiného než stávku, tak je mi Vás trochu líto. Stávky, které zaměstnavateli způsobí milionové či miliardové škody a poškodí miliony zákazníků - cestujících, jsou prostě terorismus, jen bez krve.

0/−3
1.9.2014 10:55

J48a77n 48S97a69l22o69m89o15n 4239840831325

Tak nějak předpokládám, že tato stávka, stejně jako jakákoli jiná, přišla až jako poslední možnost po všech kolech neúspěšných vyjednávání. Ono je to v podstatě úplně stejné jako v politice. Nejdřív se vyjednává a pak používá nátlak.

+3/0
1.9.2014 11:01

L39u63c89i84a72n 87P96a33p60a15z24i69a61n 5214747681695

A mne zase líto Vás.

+1/0
1.9.2014 11:14

K37a39r27e75l 68V98o44v16e73s 1354548492319

A jak chcete dojednat se zamestnavatelem vyssi mzdu ? Je to chyba zamestnavatele, ze spor o mzdu vyostri ke stavce !

+2/0
1.9.2014 11:07

R67o89m10a68n 51P88o33l70á62č36e53k 5226879725

Průměr za 2012 je 44 000 EUR, takže ted možná 46 000 EUR, ale jestli to počítají jako u nás, tak stejně 2/3 lidí si na ni nesáhnou...

Tohle je bohužel kolotoč... Zvýšení platí se projeví v ceně jízdenky. budou řvát další a jedeme na novo

0/−1
1.9.2014 10:16

G33e37o17r10g 93K31o45m84b55e65r56e69c 9644551776971

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

vyvoj mezd od roku 1960 az po rok 2013 (median)

+2/0
1.9.2014 11:02

B61e51n 83P38a46v34k69a 1927683847441

To by se muselo asi udělat v paritě k něčemu, relativně. Takovéhle grafy můžou být zavádějící.

+1/0
1.9.2014 13:38

M97a74r12t73i63n 80K35a20r78á66s35e59k 9288853828448

No on se prumer moc jinak pocita neda.....

0/0
1.9.2014 15:15

J43o22s81e33f 77M91u64ž73á11t37k58o 5365983677243

tak tady dělaj za třetinu a o pár hodin měsíčně víc. A stejně mají české dráhy pořád sekeru.

+1/0
1.9.2014 9:40
Foto

J40u18r85a46j 20P52o91s91p88í38š44i98l 5414361913649

80000 kcměsíčně na Německo je opravdu podprůměrEU

+1/0
1.9.2014 9:27

M52i62l88a35n 79K86l61o65u15č20e37k 3710355318987

V něměecku je průměrný plat zhruba 30000 euro ročně.

+2/0
1.9.2014 9:42

J20i20ř51í 93S50v41o48b71o90d51a 3299927946

Ale čistého.

+2/0
1.9.2014 10:02

G43e92o32r47g 19K72o16m72b19e42r44e53c 9564301406101

to je blbost. Prumerny plat je ca. 3300 EUR hrubeho mesicne. To je ca. 40.000 € hrubeho rocne.

0/0
1.9.2014 10:57

J24i29ř66í 66S39v33o87b88o41d50a 3339147906

Průmerný plat byl v roce 2012 cca 44 000 €, nebavíme se o mediánu. Maximální zdanění průmerného platu je cca 40%, což je cca 27 tis €, za rok 2014 se to bude docela jistě blížit zmiňovaným 30 tis €. Nevím,kde na svá čísla chodíte.

0/0
1.9.2014 11:17

G97e82o59r93g 66K32o22m86b89e62r62e25c 9354101776171

na seriozni stranky na rozdil od vas :-Phttp://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

+1/0
1.9.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.