Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky Deutsche Bahn večer nevyjedou. Strojvůdci chtějí vyšší mzdy

Provoz na německých železnicích po pondělní šesté večerní hodině výrazně utichne. Odborový svaz strojvůdců GDL vstoupí do tříhodinové stávky za zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby u státního dopravce Deutsche Bahn. Podle odborů má stávka zasáhnout území celého Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i89ř49í 65D26r67a53h48o94t45a 1160325939216

No vida - 100.000 mesíčně a je jim to málo. Kde jsou naši strojvůdci z řad nezaměstnaných ? Už máte sbaleno ? :-)

+2/0
1.9.2014 13:00

R49a93d15e53k 73J72a36n40a77t19a 9955276224522

Strojvůdci z řad nezaměstnaných, to má být vtip? Je to pěkně nedostatková profese, u nás i v Německu ...

0/0
3.9.2014 20:58

M45i29r42o85s42l79a50v 26Z10i74k56m37u71n62d 7439573664933

Průměrná týdenní pracovní doba českého strojvedoucí je kratší, pro práci v Německu by museli umět plynně německy a prakticky všechny zkoušky skládat znovu ...

0/0
4.9.2014 7:52

K69a44r81e23l 70V98o53v68e57s 1824428222929

Aspon vidime jak bidne jsou nase platy pri stejnych cenach !

+3/0
1.9.2014 11:02

L63u34c94i80a11n 74P70a49p80a50z49i50a45n 5954897391245

Je třeba jít také do svávky, když ani stávající vláda nezvýší minimálni mzdu aspoň na dvojnásobek. Pak se diví, že důchodový účet je v mínusu, jak by nebyl, když jsou podhodnocené náklady, včetně ceny práce v Čechystánu.

+1/0
1.9.2014 11:17

M47a24t84ú10š 46B21e76n74a78k 9618444922383

DB majú cca 3 násobné ceny lístkov voči ČD, takže tu porovnateľná cena nieje.

0/0
1.9.2014 11:46

M14a30r19t45i42n 88K57a77r42á21s55e26k 9938653308778

Stejnych cenach? Opravdu si myslite ze nemecky masinfira si zije podobne jako v CR reditel stredne velke firmy?

0/0
1.9.2014 15:13

L76u69c49i48a47n 47P98a32p45a85z90i83a35n 5834807141285

Inspirativní i pro české dělníky nejen v modrých límečcích! Držíme palce, němečtí přátelé!

+1/0
1.9.2014 11:01

R12o72s78t11i95s57l51a39v 91S12i38k92s26t21a 7372953698

Stávkujte si, ale neberte si cestující jako rukojmí. Nesnáším tuhle mentalitu, kdy zaměstnanci si přivlastní prostředky zaměstnavatele určené k poskytování služeb zákazníkům k tomu, aby zaměstnavatele vykořisťovali. Udělají mu za pár dní stávky x miliard eur sekeru aniž by někdo řešil, kdo tu sekeru uhradí. Ve Francii už stávkují i proto, že jim přijde dost 35hodin týdně nebo že je venku sluníčko a nechce se jim být v práci. Tahle mentalita Evropu zabije. Dřív lidi dřeli jak mezci 6dní v týdnu, od úsvitu do soumraku. Dnes máme naprostý blahobyt, ale jak je vidět, stále to mnoha lidem vůbec nestačí. Neberu tím nikomu právo se ozvat, stávkovat, chtít větší mzdu... ale dělat to tak, že zaměstnavateli zabaví jeho prostředky a naštvou miliony cestujících, tak to je fakt ubohé. Relikt marxismu začátku 20.století.

+2/−4
1.9.2014 10:29

J59a58n 70S23a37l17o71m66o15n 4509860281835

A jak byste to chtěl dělat jinak? Třeba přijdete na nějakou jinou moderní nátlakovu činnost než je stávka. :-)

+6/0
1.9.2014 10:31

R26o10s27t30i34s15l71a16v 63S42i41k76s79t42a 7582443268

Jestli neznáte jiné činnosti než nátlakové a nic jiného než stávku, tak je mi Vás trochu líto. Stávky, které zaměstnavateli způsobí milionové či miliardové škody a poškodí miliony zákazníků - cestujících, jsou prostě terorismus, jen bez krve.

0/−3
1.9.2014 10:55

J11a73n 83S17a63l56o98m56o95n 4199460681295

Tak nějak předpokládám, že tato stávka, stejně jako jakákoli jiná, přišla až jako poslední možnost po všech kolech neúspěšných vyjednávání. Ono je to v podstatě úplně stejné jako v politice. Nejdřív se vyjednává a pak používá nátlak.

+3/0
1.9.2014 11:01

L76u19c80i56a85n 37P28a41p13a72z49i70a13n 5614617751675

A mne zase líto Vás.

+1/0
1.9.2014 11:14

K87a93r57e33l 93V11o90v64e83s 1954538792629

A jak chcete dojednat se zamestnavatelem vyssi mzdu ? Je to chyba zamestnavatele, ze spor o mzdu vyostri ke stavce !

+2/0
1.9.2014 11:07

R11o19m54a86n 73P52o82l32á18č64e43k 5346469895

Průměr za 2012 je 44 000 EUR, takže ted možná 46 000 EUR, ale jestli to počítají jako u nás, tak stejně 2/3 lidí si na ni nesáhnou...

Tohle je bohužel kolotoč... Zvýšení platí se projeví v ceně jízdenky. budou řvát další a jedeme na novo

0/−1
1.9.2014 10:16

G87e62o83r92g 97K46o51m31b71e26r45e54c 9114261236601

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

vyvoj mezd od roku 1960 az po rok 2013 (median)

+2/0
1.9.2014 11:02

B89e38n 53P50a88v56k71a 1667203407141

To by se muselo asi udělat v paritě k něčemu, relativně. Takovéhle grafy můžou být zavádějící.

+1/0
1.9.2014 13:38

M51a51r49t56i17n 79K50a10r35á39s54e63k 9328903438988

No on se prumer moc jinak pocita neda.....

0/0
1.9.2014 15:15

J23o82s32e10f 43M75u10ž83á92t33k20o 5595423977603

tak tady dělaj za třetinu a o pár hodin měsíčně víc. A stejně mají české dráhy pořád sekeru.

+1/0
1.9.2014 9:40
Foto

J12u63r47a37j 47P49o25s12p77í10š41i30l 5364791783219

80000 kcměsíčně na Německo je opravdu podprůměrEU

+1/0
1.9.2014 9:27

M51i38l54a18n 29K82l92o63u35č49e70k 3550755598237

V něměecku je průměrný plat zhruba 30000 euro ročně.

+2/0
1.9.2014 9:42

J30i56ř28í 12S35v77o81b24o25d30a 3299957606

Ale čistého.

+2/0
1.9.2014 10:02

G72e29o34r34g 78K13o62m40b39e72r81e29c 9494311166281

to je blbost. Prumerny plat je ca. 3300 EUR hrubeho mesicne. To je ca. 40.000 € hrubeho rocne.

0/0
1.9.2014 10:57

J53i64ř39í 57S74v17o50b33o27d47a 3809787556

Průmerný plat byl v roce 2012 cca 44 000 €, nebavíme se o mediánu. Maximální zdanění průmerného platu je cca 40%, což je cca 27 tis €, za rok 2014 se to bude docela jistě blížit zmiňovaným 30 tis €. Nevím,kde na svá čísla chodíte.

0/0
1.9.2014 11:17

G34e68o97r75g 73K20o70m19b22e79r67e18c 9894121186471

na seriozni stranky na rozdil od vas :-Phttp://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

+1/0
1.9.2014 12:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.