Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express v pololetí snížil ztrátu na 64 milionů, zvažuje arbitráž

Soukromý železniční dopravce Leo Express vylepšil za první polovinu letošního roku výsledky svého hospodaření. Přesto zůstává v hluboké ztrátě. Podle většinového majitele společnosti Leoše Novotného je firma zisková zatím pouze na trase mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34o66s90e47f 46H47o52n31e41š 7721832500263

Ještě jezdí do Prahy za 100?.Moc bych nehrozil arbitráží,neboť se může stát,že bude platit za "universální službu" podobně jak se toho domáhá Pošta na DHL,PPL a dalších konkurentech

0/0
2.9.2014 6:37

J63a72n 34J27e72m75e23l81k98a 1475530

Myslím, že Leo se zlepšuje. Sice tržby moc nerostly, ale zase propadly níže ceny.  

Leo lépe nastavilo ceny mimo špičku a jde to znát. Ten předchozí model se na to moc nehodil. 

Stálí zákazníci vyžrali dobré ceny a vlak  zůstal poloprázdný, protože další jízdenky byly pak moc drahé.

Možná by měl lepší prodloužit nějaké soupravy ve špičce na Ústí než na Košice. Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. 

Jestli na Košice bude jezdit i Regio i Pendolíno tak to bude asi ještě horší než Praha Ostrava.

Praha Drážďany jsou sice 200 Km a 2 hodiny. Ale cena 500. 

Tedy 2,5 Kč !  za km. To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců. 

Sotva vlak vyjede za německé hranice je ze 150 Kč 500.

+1/0
1.9.2014 20:52

R66a78d29e87k 13J21a36n50a61t98a 9145116124682

"To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců."

Ne, zde je to prostě jen německé nedotované dálkové jízdné. To tady na té vzdálenosti od hranic do Drážďan dělá těch 13 EUR. Mezinárodní jízdné je zhruba stejné.

"Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. "

To nemá moc smysl. Takový bus s přestupem by tam nebyl rychle. Kdo chce jet PRG-DRS rychle, jede EC (398 Kč v e-shopu). Kdo má málo peněz, koupí si jízdenku Labe-Elbe a jede dotovanými německými osobáky ve více lidech, o něco déle, ale levněji (nějakých 150 Kč).

+2/0
1.9.2014 21:26

K95a14r77e92l 69F16u87k49s16a 3614890920903

Co mu vadí? Dumpingové ceny? Vždyť sám přiznává, že za ně jezdí...

+7/−1
1.9.2014 15:52

D66a69v37e 39Ř58e52h19á48k 8978925855523

letěl jste někdy letadlem? Zřejmě neumíte rozlišovat cenovou politiku ČD a LE. Zatímco leo má pouze část jízdenek podnákladových (mimo špičku, nákup jízdenky na first minute nebo last minute), dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady.... :-)

0/0
2.9.2014 23:16

R22a83d79e39k 89J23a20n35a22t70a 9735536854932

"dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady"

Proč myslíte? obvyklé jízdné bylo dříve kolem 320 Kč (s IN25, měli ji takřka všichni), stát dle zveřejněných údajů doplácel na celou linku Ex1 nějakých 7 milionů ročně. Dnes je obvyklé jízdné 295 Kč, přičemž ale stát doplácí více, cca 70 milionů ročně, protože platí kompenzace, které dříve neplatil. Jízdenek za 200 Kč je velmi málo, a to jen mimo špičkové dny a při nákupu týden předem!.

Jízdenku za 100 Kč či dokonce méně zde ČD neprodávají a neprodávaly. Ty LE zavedl jako odvetu Regiojetu, který na pár spojích jezdil snad za 137 Kč. Ale za ztrátu žaluje ČD, což je poměrně vychcané.

+3/0
3.9.2014 12:07

K68r60y96š72t40o48f 95L58a45n56í70k 1419430735715

takze jestli tomu dobre rozumim, pokud tem dvema soukromym dopravcum jejich arbitraz kvuli spatnemu odhadu a nasazeni dumpingovych cen vyjde, budeme sypat ne jednomu, ale trem. tomu rikam konkurence.

+2/0
1.9.2014 14:20

V20a52c94l39a93v 75H30a45j37e32k 3806609139

No když začal jezdit, tak to tak bylo. Asi si nedokáže přiznat, že jeho úvaha o tom, že přitáhne od ostatních část cestujících a ještě na švýcarskou kvalitu zístá nové byla lichá.

+7/0
1.9.2014 13:48

R77o55m44a24n 67P84o98l32á53č38e42k 5876799815

Proč žaluje ČD?? Snad jeho klienty "krade" i RJ ne? Nebo tam tam snad nejezdí??

+8/0
1.9.2014 13:44
Foto

J45i83ř79í 53R65o49h92a78n 5954118437435

Protože ČD dostává od státu dotace, a ty používá ke konkurenčnímu boji s LE a RJ místo na vlastní provoz - viz. dumpingové ceny na tratích, kde jezdí i jiní dopravci. RJ je sice konkurence, ale bojuje o zákazníky čestně, bez státních dotací.

0/0
3.9.2014 8:46

M98a39r65t31i52n 94K21o73p76ř84i53v91a 2854970590138

aha můžete mi říct z jaké tratě nebo snad kolik dostává na tuto trat peněz ? To je strašnej blábol ...

0/0
4.9.2014 12:32

P34a53v72e84l 64Š42m41í65d55e86k 6969790583228

Zkoušel jsem LE i Regiojett. U Lea jen vyšší třídou.Regiojett ne.Kvalitou u všech dopravců  vyhrává jednoznačně u mě ČD..Nejsem zaměstanec ČD.Do Ostravy jedině Pendolinem.

+3/−1
1.9.2014 13:15

K15r51y44š71t82o64f 87L54a98n75í66k 1379850335205

ja jezdim jen s CD protoze mam jejich IN pausal, ale pokud muzu, tak se pendolinu vyhybam, protoze je tam malo mista oproti 1.tride v EC/IC.

0/0
1.9.2014 14:15

J12a68n 22P57e16k79a 5463963193

stát NEDOBROVOLNĚ podporuje ČD? :D

+3/0
1.9.2014 12:29

M89i36c53h11a87l 21B39o65c85k 5790143937798

co tatínek už nechce dotovat, tak jsi se rozhodl se zahojit na státu?:-P

+9/0
1.9.2014 12:21

P79e56t24r 41S50e87b83e40k 5656665731388

Pane Novnotný. Občas s vámi jezdím právě kvůli ceně ale odpuste si prosím ty řeči o supermoderních vlacích a podobných nesmyslech. Vaše vlaky tak maximálně degradují kvalitu a zabíjejí kouzlo cesty po železnici. Cesta okolo třech hodin se dá ještě vydržet, ale že bych měl jet stávajícími vlaky do košic mě děsí. Málo místa, bídný sortiment zboží, málo toalet. Tři na plný vlak je opravdu málo. Profesionalita a  ochota stewardů/stewardek už to nezachrání. A jako největší nesmysl jsou nerozdělené vagóny alá pražská tramvaj T15. Hlučná skupina popíjejících lidí nebo řev mimina otráví pak cestu celému vlaku.

+14/−2
1.9.2014 11:43

F68r62a86n76t89i98š57e44k 64N34o85v55á97k 7288552748787

naprostý souhlas .... R^

+3/0
1.9.2014 11:54

M25i56c67h33a32l 63B28o77c35k 5330323657678

sorry překlep, měl tam být plus

0/0
1.9.2014 12:21

J11a51n 22J45e31m46e11l95k33a 1925370

Asi moc nejezdíte. LE je zcela srovnatelný s Raijetem. V sedačkách lepší. Jestli je pravdou, že ČD berou na Ostrava Brno cca 400mil dotace. Tak za tyto peníze by tam mohla jezdit společnost o velikosti 1.5 Leo zdarma. Nebo jeden Regiojet. A  s čím tam jezdí ČD? Sice modernizované vagony asi v 90. letech. Ale uklidit a vysát sedačky neumí. Nějaké služby 0. První třída nic za co by si někdo připlatil. Záchody..

+2/−7
1.9.2014 12:36

M13a79r32t21i58n 17N64o42v85o22t20n90ý 3946226211934

Jel jsem obojím, ale srovnatelný určitě není. Soupravy Railjet jsou lepší.

+6/0
1.9.2014 13:46

J62a54n 36J80e78m18e40l11k30a 1875950

Railjet možná trochu méně hází, ale nic zásadního. V Railjetu nehučí motory ani měniče protože jsou v lokomotivě. Takže je poměrně tichý. To je výhoda. Ale LE Stadler je ve většině míst taky velice tichý.  Ne, že by se na těch nesklopných sedačkách nedalo sedět. Ale třeba do Brna je to tak maximum. 8 hodin bych tam sedět nechtěl. Má hodně pitomé úzké područky. Jeho výhoda je v umístění místa na kufry uprostřed vagónu. To je v ČR kvůli zlodějům výhoda. Provozní náklady a náklady na úklid nedokáži hodnotit, ale myslím, že to má LE udělané líp. Roznáškovou službu mají Regio i Le udělanou mnohem lépe. Tam ČD velmi pokulhává. Cenou a jídelní vůz je asi už překonaný. A nechtěl bych vidět crash test do pevné překážky s lokomotivou vzadu. Ve výsledku nic co by LE diskvalifikovalo.

+1/−1
1.9.2014 15:23

R75a42d39e56k 78J55a70n10a38t36a 9245966134212

Na trati Ostrava-Brno je oproti spojům LE poloviční interval (1h) a poloviční cestovní rychlost. Tj. je třeba 4x více souprav.

Navíc tyto soupravy mají vyšší kapacitu a výkyvy špička/sedlo jsou vyšší, protože tu jezdí jen jeden dopravce a tak tyto náklady nést musí, narozdíl od tratě kde jezdí LE, a může tak náklady na kolísání poptávky přenést na jiné dopravce.

+1/0
1.9.2014 17:36

J72a57n 12J68e65m10e34l39k51a 1875840

Já jsem jenom chtěl říct, co je číslo 400 M. Na lukrativní trati. Že to je víc než např. roční náklady Lea včetně elektřiny, poplatků, kupy personálu, splátek na novou soupravou. A co za to dostáváme.

0/0
1.9.2014 20:15

J38a39k81u76b 97K52o12r28e16c 6444540881453

přesně tak, s LE také jezdím kvůli ceně. ale ten hluk ve vlaku je opravdu úděsný. Leoš udělal chybu, že nenechal vlak rozdělit dveřmi na jednotlivé oddíly. takhle stačí, aby někde řvalo nějaké dítě a slyší to skoro celý vlak. vždy, když mi přijde po absolvované jízdě mail, abych cestu ohodnotil, tak jim tohle píšu.

+1/0
1.9.2014 16:46

V76l61a47s42t65i32m62i25l 98F66i81a15l28a 1372711844

Tak ta souprava je primárně vyrobená pro příměstskou dopravu kolem sta kilometrů. Rychlá výměna velkéh množství cestujících.

Ten diskomfort co popisujete je přesně to co jsem čekal že si cestující uvědomí po sundání růžových brýlí.

Samozřejmě že je super, že jezdí i jiní dopravci. Obrovsky to zvedlo kulturu na trase Pha - Ostrava  PR - UH

0/0
14.9.2014 22:38

T37o20m41a14s 27N36o66v85o70t98n53y 3461976598199

Kdepak jsou všichni ti modří "Jančurobijci", kteří když Leoš přišel, tak všude hýkali, že je to ta správná "férová konkurence", že na rozdíl od RJ se nenaváží do ČD a naopak s nimi chce férově spolupracovat a spoluexistovat? ;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 10:42
Foto

A54l51a66n 23Ř76e64p57k77a 4145556

Jančura naočkoval Novotného svou medicínou a je z něho druhý Radim;-D

+3/−3
1.9.2014 11:36

P29a15v76e66l 76K41u70b95e98l77k72a 1689607357453

Při ztrátě 64 mio určitě nebyly tržby 86 mio, to bude nějaký tiskařský šotek.

+3/−1
1.9.2014 10:25

R57a30d16e97k 46J90a26n54a29t82a 9555196814302

Proč ne? Tržby 86, náklady 150 = ztráta 64.

+2/0
1.9.2014 17:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.