Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express v pololetí snížil ztrátu na 64 milionů, zvažuje arbitráž

Soukromý železniční dopravce Leo Express vylepšil za první polovinu letošního roku výsledky svého hospodaření. Přesto zůstává v hluboké ztrátě. Podle většinového majitele společnosti Leoše Novotného je firma zisková zatím pouze na trase mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o71s46e86f 24H70o12n98e52š 7821222590633

Ještě jezdí do Prahy za 100?.Moc bych nehrozil arbitráží,neboť se může stát,že bude platit za "universální službu" podobně jak se toho domáhá Pošta na DHL,PPL a dalších konkurentech

0/0
2.9.2014 6:37

J55a64n 31J10e35m71e81l79k11a 1795290

Myslím, že Leo se zlepšuje. Sice tržby moc nerostly, ale zase propadly níže ceny.  

Leo lépe nastavilo ceny mimo špičku a jde to znát. Ten předchozí model se na to moc nehodil. 

Stálí zákazníci vyžrali dobré ceny a vlak  zůstal poloprázdný, protože další jízdenky byly pak moc drahé.

Možná by měl lepší prodloužit nějaké soupravy ve špičce na Ústí než na Košice. Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. 

Jestli na Košice bude jezdit i Regio i Pendolíno tak to bude asi ještě horší než Praha Ostrava.

Praha Drážďany jsou sice 200 Km a 2 hodiny. Ale cena 500. 

Tedy 2,5 Kč !  za km. To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců. 

Sotva vlak vyjede za německé hranice je ze 150 Kč 500.

+1/0
1.9.2014 20:52

R61a21d63e66k 28J16a37n89a54t25a 9595296884852

"To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců."

Ne, zde je to prostě jen německé nedotované dálkové jízdné. To tady na té vzdálenosti od hranic do Drážďan dělá těch 13 EUR. Mezinárodní jízdné je zhruba stejné.

"Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. "

To nemá moc smysl. Takový bus s přestupem by tam nebyl rychle. Kdo chce jet PRG-DRS rychle, jede EC (398 Kč v e-shopu). Kdo má málo peněz, koupí si jízdenku Labe-Elbe a jede dotovanými německými osobáky ve více lidech, o něco déle, ale levněji (nějakých 150 Kč).

+2/0
1.9.2014 21:26

K76a48r94e71l 84F82u15k13s23a 3304260850523

Co mu vadí? Dumpingové ceny? Vždyť sám přiznává, že za ně jezdí...

+7/−1
1.9.2014 15:52

D65a96v24e 16Ř34e60h81á30k 8958635745193

letěl jste někdy letadlem? Zřejmě neumíte rozlišovat cenovou politiku ČD a LE. Zatímco leo má pouze část jízdenek podnákladových (mimo špičku, nákup jízdenky na first minute nebo last minute), dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady.... :-)

0/0
2.9.2014 23:16

R97a67d62e40k 74J68a87n81a14t63a 9865986734962

"dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady"

Proč myslíte? obvyklé jízdné bylo dříve kolem 320 Kč (s IN25, měli ji takřka všichni), stát dle zveřejněných údajů doplácel na celou linku Ex1 nějakých 7 milionů ročně. Dnes je obvyklé jízdné 295 Kč, přičemž ale stát doplácí více, cca 70 milionů ročně, protože platí kompenzace, které dříve neplatil. Jízdenek za 200 Kč je velmi málo, a to jen mimo špičkové dny a při nákupu týden předem!.

Jízdenku za 100 Kč či dokonce méně zde ČD neprodávají a neprodávaly. Ty LE zavedl jako odvetu Regiojetu, který na pár spojích jezdil snad za 137 Kč. Ale za ztrátu žaluje ČD, což je poměrně vychcané.

+3/0
3.9.2014 12:07

K66r97y45š34t21o10f 30L91a30n64í93k 1429390325345

takze jestli tomu dobre rozumim, pokud tem dvema soukromym dopravcum jejich arbitraz kvuli spatnemu odhadu a nasazeni dumpingovych cen vyjde, budeme sypat ne jednomu, ale trem. tomu rikam konkurence.

+2/0
1.9.2014 14:20

V66a50c37l18a54v 18H46a25j40e26k 3626989539

No když začal jezdit, tak to tak bylo. Asi si nedokáže přiznat, že jeho úvaha o tom, že přitáhne od ostatních část cestujících a ještě na švýcarskou kvalitu zístá nové byla lichá.

+7/0
1.9.2014 13:48

R91o98m56a18n 87P35o70l29á74č71e54k 5536139355

Proč žaluje ČD?? Snad jeho klienty "krade" i RJ ne? Nebo tam tam snad nejezdí??

+8/0
1.9.2014 13:44
Foto

J33i17ř49í 56R30o40h76a54n 5424908377815

Protože ČD dostává od státu dotace, a ty používá ke konkurenčnímu boji s LE a RJ místo na vlastní provoz - viz. dumpingové ceny na tratích, kde jezdí i jiní dopravci. RJ je sice konkurence, ale bojuje o zákazníky čestně, bez státních dotací.

0/0
3.9.2014 8:46

M81a81r35t66i18n 31K44o21p76ř67i70v19a 2574620660238

aha můžete mi říct z jaké tratě nebo snad kolik dostává na tuto trat peněz ? To je strašnej blábol ...

0/0
4.9.2014 12:32

P46a12v84e47l 67Š88m93í10d49e17k 6669620643268

Zkoušel jsem LE i Regiojett. U Lea jen vyšší třídou.Regiojett ne.Kvalitou u všech dopravců  vyhrává jednoznačně u mě ČD..Nejsem zaměstanec ČD.Do Ostravy jedině Pendolinem.

+3/−1
1.9.2014 13:15

K31r35y16š10t14o20f 53L37a42n76í44k 1639230595865

ja jezdim jen s CD protoze mam jejich IN pausal, ale pokud muzu, tak se pendolinu vyhybam, protoze je tam malo mista oproti 1.tride v EC/IC.

0/0
1.9.2014 14:15

J89a17n 92P73e69k93a 5323473873

stát NEDOBROVOLNĚ podporuje ČD? :D

+3/0
1.9.2014 12:29

M35i42c73h68a14l 53B14o22c85k 5690673667988

co tatínek už nechce dotovat, tak jsi se rozhodl se zahojit na státu?:-P

+9/0
1.9.2014 12:21

P33e45t11r 47S70e86b80e98k 5856165741478

Pane Novnotný. Občas s vámi jezdím právě kvůli ceně ale odpuste si prosím ty řeči o supermoderních vlacích a podobných nesmyslech. Vaše vlaky tak maximálně degradují kvalitu a zabíjejí kouzlo cesty po železnici. Cesta okolo třech hodin se dá ještě vydržet, ale že bych měl jet stávajícími vlaky do košic mě děsí. Málo místa, bídný sortiment zboží, málo toalet. Tři na plný vlak je opravdu málo. Profesionalita a  ochota stewardů/stewardek už to nezachrání. A jako největší nesmysl jsou nerozdělené vagóny alá pražská tramvaj T15. Hlučná skupina popíjejících lidí nebo řev mimina otráví pak cestu celému vlaku.

+14/−2
1.9.2014 11:43

F40r26a38n95t91i41š41e98k 65N49o24v55á16k 7768962248567

naprostý souhlas .... R^

+3/0
1.9.2014 11:54

M65i70c90h36a98l 17B50o48c11k 5290673367958

sorry překlep, měl tam být plus

0/0
1.9.2014 12:21

J73a37n 74J26e92m38e36l66k42a 1625200

Asi moc nejezdíte. LE je zcela srovnatelný s Raijetem. V sedačkách lepší. Jestli je pravdou, že ČD berou na Ostrava Brno cca 400mil dotace. Tak za tyto peníze by tam mohla jezdit společnost o velikosti 1.5 Leo zdarma. Nebo jeden Regiojet. A  s čím tam jezdí ČD? Sice modernizované vagony asi v 90. letech. Ale uklidit a vysát sedačky neumí. Nějaké služby 0. První třída nic za co by si někdo připlatil. Záchody..

+2/−7
1.9.2014 12:36

M38a34r49t56i40n 30N42o25v24o48t48n64ý 3886766371764

Jel jsem obojím, ale srovnatelný určitě není. Soupravy Railjet jsou lepší.

+6/0
1.9.2014 13:46

J34a14n 44J35e38m74e97l62k77a 1505390

Railjet možná trochu méně hází, ale nic zásadního. V Railjetu nehučí motory ani měniče protože jsou v lokomotivě. Takže je poměrně tichý. To je výhoda. Ale LE Stadler je ve většině míst taky velice tichý.  Ne, že by se na těch nesklopných sedačkách nedalo sedět. Ale třeba do Brna je to tak maximum. 8 hodin bych tam sedět nechtěl. Má hodně pitomé úzké područky. Jeho výhoda je v umístění místa na kufry uprostřed vagónu. To je v ČR kvůli zlodějům výhoda. Provozní náklady a náklady na úklid nedokáži hodnotit, ale myslím, že to má LE udělané líp. Roznáškovou službu mají Regio i Le udělanou mnohem lépe. Tam ČD velmi pokulhává. Cenou a jídelní vůz je asi už překonaný. A nechtěl bych vidět crash test do pevné překážky s lokomotivou vzadu. Ve výsledku nic co by LE diskvalifikovalo.

+1/−1
1.9.2014 15:23

R80a92d50e87k 41J66a85n51a75t30a 9165856144292

Na trati Ostrava-Brno je oproti spojům LE poloviční interval (1h) a poloviční cestovní rychlost. Tj. je třeba 4x více souprav.

Navíc tyto soupravy mají vyšší kapacitu a výkyvy špička/sedlo jsou vyšší, protože tu jezdí jen jeden dopravce a tak tyto náklady nést musí, narozdíl od tratě kde jezdí LE, a může tak náklady na kolísání poptávky přenést na jiné dopravce.

+1/0
1.9.2014 17:36

J87a41n 83J59e47m48e67l33k90a 1415140

Já jsem jenom chtěl říct, co je číslo 400 M. Na lukrativní trati. Že to je víc než např. roční náklady Lea včetně elektřiny, poplatků, kupy personálu, splátek na novou soupravou. A co za to dostáváme.

0/0
1.9.2014 20:15

J87a22k24u60b 83K20o74r47e78c 6544820561613

přesně tak, s LE také jezdím kvůli ceně. ale ten hluk ve vlaku je opravdu úděsný. Leoš udělal chybu, že nenechal vlak rozdělit dveřmi na jednotlivé oddíly. takhle stačí, aby někde řvalo nějaké dítě a slyší to skoro celý vlak. vždy, když mi přijde po absolvované jízdě mail, abych cestu ohodnotil, tak jim tohle píšu.

+1/0
1.9.2014 16:46

V95l88a68s70t51i71m15i25l 13F50i77a37l58a 1932531584

Tak ta souprava je primárně vyrobená pro příměstskou dopravu kolem sta kilometrů. Rychlá výměna velkéh množství cestujících.

Ten diskomfort co popisujete je přesně to co jsem čekal že si cestující uvědomí po sundání růžových brýlí.

Samozřejmě že je super, že jezdí i jiní dopravci. Obrovsky to zvedlo kulturu na trase Pha - Ostrava  PR - UH

0/0
14.9.2014 22:38

T96o76m15a38s 72N80o82v74o76t37n50y 3611126578669

Kdepak jsou všichni ti modří "Jančurobijci", kteří když Leoš přišel, tak všude hýkali, že je to ta správná "férová konkurence", že na rozdíl od RJ se nenaváží do ČD a naopak s nimi chce férově spolupracovat a spoluexistovat? ;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 10:42

A91l52a24n 88Ř94e76p62k18a 4875906

Jančura naočkoval Novotného svou medicínou a je z něho druhý Radim;-D

+3/−3
1.9.2014 11:36

P35a59v62e30l 17K34u22b96e41l50k80a 1129737857293

Při ztrátě 64 mio určitě nebyly tržby 86 mio, to bude nějaký tiskařský šotek.

+3/−1
1.9.2014 10:25

R60a28d19e48k 24J48a33n59a35t88a 9415816414452

Proč ne? Tržby 86, náklady 150 = ztráta 64.

+2/0
1.9.2014 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.