Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express v pololetí snížil ztrátu na 64 milionů, zvažuje arbitráž

Soukromý železniční dopravce Leo Express vylepšil za první polovinu letošního roku výsledky svého hospodaření. Přesto zůstává v hluboké ztrátě. Podle většinového majitele společnosti Leoše Novotného je firma zisková zatím pouze na trase mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o85s22e28f 83H66o82n76e97š 7551912840923

Ještě jezdí do Prahy za 100?.Moc bych nehrozil arbitráží,neboť se může stát,že bude platit za "universální službu" podobně jak se toho domáhá Pošta na DHL,PPL a dalších konkurentech

0/0
2.9.2014 6:37

J81a48n 86J24e66m83e54l54k19a 1585650

Myslím, že Leo se zlepšuje. Sice tržby moc nerostly, ale zase propadly níže ceny.  

Leo lépe nastavilo ceny mimo špičku a jde to znát. Ten předchozí model se na to moc nehodil. 

Stálí zákazníci vyžrali dobré ceny a vlak  zůstal poloprázdný, protože další jízdenky byly pak moc drahé.

Možná by měl lepší prodloužit nějaké soupravy ve špičce na Ústí než na Košice. Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. 

Jestli na Košice bude jezdit i Regio i Pendolíno tak to bude asi ještě horší než Praha Ostrava.

Praha Drážďany jsou sice 200 Km a 2 hodiny. Ale cena 500. 

Tedy 2,5 Kč !  za km. To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců. 

Sotva vlak vyjede za německé hranice je ze 150 Kč 500.

+1/0
1.9.2014 20:52

R10a53d43e81k 30J11a54n61a12t13a 9295506124142

"To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců."

Ne, zde je to prostě jen německé nedotované dálkové jízdné. To tady na té vzdálenosti od hranic do Drážďan dělá těch 13 EUR. Mezinárodní jízdné je zhruba stejné.

"Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. "

To nemá moc smysl. Takový bus s přestupem by tam nebyl rychle. Kdo chce jet PRG-DRS rychle, jede EC (398 Kč v e-shopu). Kdo má málo peněz, koupí si jízdenku Labe-Elbe a jede dotovanými německými osobáky ve více lidech, o něco déle, ale levněji (nějakých 150 Kč).

+2/0
1.9.2014 21:26

K82a71r23e27l 83F47u34k65s60a 3844190290593

Co mu vadí? Dumpingové ceny? Vždyť sám přiznává, že za ně jezdí...

+7/−1
1.9.2014 15:52

D43a68v76e 95Ř17e75h63á62k 8828235485933

letěl jste někdy letadlem? Zřejmě neumíte rozlišovat cenovou politiku ČD a LE. Zatímco leo má pouze část jízdenek podnákladových (mimo špičku, nákup jízdenky na first minute nebo last minute), dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady.... :-)

0/0
2.9.2014 23:16

R77a53d47e33k 90J78a29n46a22t62a 9115816404912

"dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady"

Proč myslíte? obvyklé jízdné bylo dříve kolem 320 Kč (s IN25, měli ji takřka všichni), stát dle zveřejněných údajů doplácel na celou linku Ex1 nějakých 7 milionů ročně. Dnes je obvyklé jízdné 295 Kč, přičemž ale stát doplácí více, cca 70 milionů ročně, protože platí kompenzace, které dříve neplatil. Jízdenek za 200 Kč je velmi málo, a to jen mimo špičkové dny a při nákupu týden předem!.

Jízdenku za 100 Kč či dokonce méně zde ČD neprodávají a neprodávaly. Ty LE zavedl jako odvetu Regiojetu, který na pár spojích jezdil snad za 137 Kč. Ale za ztrátu žaluje ČD, což je poměrně vychcané.

+3/0
3.9.2014 12:07

K73r28y75š87t82o96f 20L80a93n28í43k 1359330425355

takze jestli tomu dobre rozumim, pokud tem dvema soukromym dopravcum jejich arbitraz kvuli spatnemu odhadu a nasazeni dumpingovych cen vyjde, budeme sypat ne jednomu, ale trem. tomu rikam konkurence.

+2/0
1.9.2014 14:20

V49a29c87l10a77v 88H68a79j28e37k 3936409109

No když začal jezdit, tak to tak bylo. Asi si nedokáže přiznat, že jeho úvaha o tom, že přitáhne od ostatních část cestujících a ještě na švýcarskou kvalitu zístá nové byla lichá.

+7/0
1.9.2014 13:48

R22o31m16a75n 23P75o83l88á44č17e35k 5656969675

Proč žaluje ČD?? Snad jeho klienty "krade" i RJ ne? Nebo tam tam snad nejezdí??

+8/0
1.9.2014 13:44
Foto

J72i52ř15í 56R53o94h13a85n 5224808927405

Protože ČD dostává od státu dotace, a ty používá ke konkurenčnímu boji s LE a RJ místo na vlastní provoz - viz. dumpingové ceny na tratích, kde jezdí i jiní dopravci. RJ je sice konkurence, ale bojuje o zákazníky čestně, bez státních dotací.

0/0
3.9.2014 8:46

M23a84r58t94i69n 55K12o78p79ř81i96v37a 2594190660508

aha můžete mi říct z jaké tratě nebo snad kolik dostává na tuto trat peněz ? To je strašnej blábol ...

0/0
4.9.2014 12:32

P60a84v80e74l 22Š90m11í17d74e32k 6469860143188

Zkoušel jsem LE i Regiojett. U Lea jen vyšší třídou.Regiojett ne.Kvalitou u všech dopravců  vyhrává jednoznačně u mě ČD..Nejsem zaměstanec ČD.Do Ostravy jedině Pendolinem.

+3/−1
1.9.2014 13:15

K44r92y93š30t45o70f 14L85a22n65í20k 1949870915705

ja jezdim jen s CD protoze mam jejich IN pausal, ale pokud muzu, tak se pendolinu vyhybam, protoze je tam malo mista oproti 1.tride v EC/IC.

0/0
1.9.2014 14:15

J17a29n 92P85e46k45a 5603953223

stát NEDOBROVOLNĚ podporuje ČD? :D

+3/0
1.9.2014 12:29

M64i10c92h56a87l 93B33o64c91k 5750723627438

co tatínek už nechce dotovat, tak jsi se rozhodl se zahojit na státu?:-P

+9/0
1.9.2014 12:21

P64e88t31r 79S56e98b67e19k 5126955231248

Pane Novnotný. Občas s vámi jezdím právě kvůli ceně ale odpuste si prosím ty řeči o supermoderních vlacích a podobných nesmyslech. Vaše vlaky tak maximálně degradují kvalitu a zabíjejí kouzlo cesty po železnici. Cesta okolo třech hodin se dá ještě vydržet, ale že bych měl jet stávajícími vlaky do košic mě děsí. Málo místa, bídný sortiment zboží, málo toalet. Tři na plný vlak je opravdu málo. Profesionalita a  ochota stewardů/stewardek už to nezachrání. A jako největší nesmysl jsou nerozdělené vagóny alá pražská tramvaj T15. Hlučná skupina popíjejících lidí nebo řev mimina otráví pak cestu celému vlaku.

+14/−2
1.9.2014 11:43

F14r24a27n92t28i71š98e42k 97N17o79v70á20k 7388332708857

naprostý souhlas .... R^

+3/0
1.9.2014 11:54

M39i94c26h97a54l 84B38o96c25k 5640133957538

sorry překlep, měl tam být plus

0/0
1.9.2014 12:21

J55a96n 95J43e72m89e18l47k97a 1565100

Asi moc nejezdíte. LE je zcela srovnatelný s Raijetem. V sedačkách lepší. Jestli je pravdou, že ČD berou na Ostrava Brno cca 400mil dotace. Tak za tyto peníze by tam mohla jezdit společnost o velikosti 1.5 Leo zdarma. Nebo jeden Regiojet. A  s čím tam jezdí ČD? Sice modernizované vagony asi v 90. letech. Ale uklidit a vysát sedačky neumí. Nějaké služby 0. První třída nic za co by si někdo připlatil. Záchody..

+2/−7
1.9.2014 12:36

M62a11r65t80i50n 19N45o70v44o47t25n66ý 3276976161684

Jel jsem obojím, ale srovnatelný určitě není. Soupravy Railjet jsou lepší.

+6/0
1.9.2014 13:46

J41a63n 31J56e43m38e12l62k33a 1725240

Railjet možná trochu méně hází, ale nic zásadního. V Railjetu nehučí motory ani měniče protože jsou v lokomotivě. Takže je poměrně tichý. To je výhoda. Ale LE Stadler je ve většině míst taky velice tichý.  Ne, že by se na těch nesklopných sedačkách nedalo sedět. Ale třeba do Brna je to tak maximum. 8 hodin bych tam sedět nechtěl. Má hodně pitomé úzké područky. Jeho výhoda je v umístění místa na kufry uprostřed vagónu. To je v ČR kvůli zlodějům výhoda. Provozní náklady a náklady na úklid nedokáži hodnotit, ale myslím, že to má LE udělané líp. Roznáškovou službu mají Regio i Le udělanou mnohem lépe. Tam ČD velmi pokulhává. Cenou a jídelní vůz je asi už překonaný. A nechtěl bych vidět crash test do pevné překážky s lokomotivou vzadu. Ve výsledku nic co by LE diskvalifikovalo.

+1/−1
1.9.2014 15:23

R93a60d80e77k 90J95a68n96a90t83a 9725256734552

Na trati Ostrava-Brno je oproti spojům LE poloviční interval (1h) a poloviční cestovní rychlost. Tj. je třeba 4x více souprav.

Navíc tyto soupravy mají vyšší kapacitu a výkyvy špička/sedlo jsou vyšší, protože tu jezdí jen jeden dopravce a tak tyto náklady nést musí, narozdíl od tratě kde jezdí LE, a může tak náklady na kolísání poptávky přenést na jiné dopravce.

+1/0
1.9.2014 17:36

J66a35n 19J17e80m38e26l74k83a 1495160

Já jsem jenom chtěl říct, co je číslo 400 M. Na lukrativní trati. Že to je víc než např. roční náklady Lea včetně elektřiny, poplatků, kupy personálu, splátek na novou soupravou. A co za to dostáváme.

0/0
1.9.2014 20:15

J44a35k53u29b 71K63o27r26e45c 6314750831663

přesně tak, s LE také jezdím kvůli ceně. ale ten hluk ve vlaku je opravdu úděsný. Leoš udělal chybu, že nenechal vlak rozdělit dveřmi na jednotlivé oddíly. takhle stačí, aby někde řvalo nějaké dítě a slyší to skoro celý vlak. vždy, když mi přijde po absolvované jízdě mail, abych cestu ohodnotil, tak jim tohle píšu.

+1/0
1.9.2014 16:46

V47l75a30s38t18i76m56i89l 15F81i86a71l75a 1532251904

Tak ta souprava je primárně vyrobená pro příměstskou dopravu kolem sta kilometrů. Rychlá výměna velkéh množství cestujících.

Ten diskomfort co popisujete je přesně to co jsem čekal že si cestující uvědomí po sundání růžových brýlí.

Samozřejmě že je super, že jezdí i jiní dopravci. Obrovsky to zvedlo kulturu na trase Pha - Ostrava  PR - UH

0/0
14.9.2014 22:38

T85o77m85a95s 37N83o61v43o52t71n22y 3191966568209

Kdepak jsou všichni ti modří "Jančurobijci", kteří když Leoš přišel, tak všude hýkali, že je to ta správná "férová konkurence", že na rozdíl od RJ se nenaváží do ČD a naopak s nimi chce férově spolupracovat a spoluexistovat? ;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 10:42
Foto

A45l58a35n 50Ř43e62p94k45a 4745716

Jančura naočkoval Novotného svou medicínou a je z něho druhý Radim;-D

+3/−3
1.9.2014 11:36

P59a53v30e70l 42K98u86b73e11l54k45a 1979977697193

Při ztrátě 64 mio určitě nebyly tržby 86 mio, to bude nějaký tiskařský šotek.

+3/−1
1.9.2014 10:25

R90a68d94e65k 15J43a80n17a35t76a 9365266284742

Proč ne? Tržby 86, náklady 150 = ztráta 64.

+2/0
1.9.2014 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.