Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly

České dráhy musí objevit v příštích dvou letech nový zdroj příjmů, který jim bude vylepšovat hospodaření. Během dvou let totiž skončí éra rozprodejů nemovitostí, které každý rok posilovaly účty státní společnosti zhruba půlmiliardou korun. Dráhy tak dále nebudou mít co prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a77n 97J21e56m10e43l88k46a 1165590

Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..

0/0
5.9.2014 10:19

J24a29n 58J48e24m75e84l46k84a 1635730

mělo být níže..

0/0
5.9.2014 10:23
Foto

P43a44v29e79l 57M76a33k44o59v13e51c 8578665841

Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank...:-) ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...:-(

+1/0
3.9.2014 18:11

M53a40r69t49i36n 85N73o86v67o93t39n34ý 3706516911954

Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.

0/−1
4.9.2014 9:13
Foto

P48a50v22e98l 43M78a40k97o32v19e54c 8858135181

(Pane) Novotný, daňoví poplatníci tady "zatahují" úplně všechno. Stát nemá žádné jiné zdroje peněz než ty, které "sebere" lidem na daních. Peníze si může tisknout pouze ČNB a ta je na vládě nezávislá... Něco si o tom nastudujte, abyste nebyl na diskusích za neinformovaného (blba)...:-)Co myslíte tím lhaním? Nebo je to jen obyčejná pomluva?

0/0
4.9.2014 10:46

M66a61r72t94i82n 16H44a19v98l88í86k 4750495897553

Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?

+3/−14
3.9.2014 11:18

P86e35t41r 47N20o62v38o57t33n16y 3229412469402

Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu  a spoustu dalších věcí?

+19/−4
3.9.2014 11:28

D81a98v70i78d 11H42o65f 5393861450576

to se trochu nepovedlo, viď? ;-D

+2/−2
3.9.2014 12:07

T86o49m60á35š 33K93n88a84i21f96l 6773160757500

Vždyť má pravdu. Všechny ty vyjmenovane veci, včetně zajusteni dopravy atd. Jsou základní funkce statu.

+5/0
3.9.2014 17:27

J78i18ř38í 65K81o51c68u14r37e98k 6285174735178

Zvláštní, že v USA státní zdravotnictví prakticky neexistuje. Přesto tam vzniká nejvíce zdravotnických technologií.

0/−2
3.9.2014 20:08

J33o25s98e88f 82T60r70ö11g13l 8349382276376

Ale také je tam řada lidí, kteří si nemohou v podstatě žádnou péči dovolit.

+2/−1
3.9.2014 22:49

M29a48r61e75k 33V29y10m91a13z98a57l 5458766522580

Ale také miliony obyčejných lidí bez pojištění a prakticky bez lékařského ošetření. Jestli máte trochu rozumu, tak si přečtěte něco o zdravotnictví v USA, je to nejpalčivější problém celých spojených států. A co se týká těch technplogií, které zmiňujete, to je jen a jen velký biznis, to nemá nic společného se základní lékařskou péčí.Kdyby jste jako můj kamarád v USA onemocněl na běžné slepé střevo a zažil tam to ponížení, kdy Vás posílají od jednoho praktika k druhému, až to nakonec vzdal a jel ve velkých bolestech do Čech na operaci. A to si tam platí pojištění. Tam jste jen a jen KUS masa...TOHLE BY JSTE CHTĚL ZAVÉST U NÁS? Nepřeju Vám aby se Vám něco podobného někdy stalo.

+3/0
3.9.2014 23:05

P50a42v27e58l 85K65u69r22a18l 5931544140490

a taky si zjistěte že pokud by USA měli za každého občana platit co se platítady v ČR tak na to nebude stačit celý jejich státní rozpočet.

0/−2
4.9.2014 8:22

M75a83r98e48k 54V31y29m51a60z74a98l 5178806132330

A to se Vám zdá špatné, že máme v Česku jednu z nejlepších státem hrazených pečí na světě? To jste asociál, nebo milionář a na vše by jste v případě nemoci měl hotovost?

+2/0
4.9.2014 19:33

R67a62d22e39k 12J29a68n84a74t52a 9615666174402

Pokud chcete vidět jak to vypadá v USA se zdravotnictvím, pusťe si dokument http://www.csfd.cz/film/226756-sicko/.

Je to samozřejmě občas přehnané a vyhrocené, ale v zásadě platí, že kvalitní péče je tam jen pro bohaté.

+1/0
3.9.2014 23:15

T66o30m28á79š 34V18e14s60e12l24ý 5565118970749

všechny jmenované oblasti si na sebe z dlouhodobého hlediska vydělají. Pravda, v soukromých rukou by byly (možná s výjimkou armády a policie) efektivnější.

+4/0
3.9.2014 12:56

R42a20d76e81k 41J11a58n94a63t52a 9835796894182

A stejně tak veřejná doprava. Problémy vzniklé její neexistencí (nebo příliš vysokou cenou jízdného) by stály veřejné rozpočty více, než stojí její spolufinancování.

+3/0
3.9.2014 13:14

B56e86n 86P23a87v84k39a 1557283827721

To bych řekl, že je dost sporné. Můžete říci, jak by společnost přesně tratila, kdyby neexistovala dotovaná veřejná doprava?

0/−2
3.9.2014 15:57

R98a72d64e47k 65J38a13n54a35t74a 9975696294642

Vyšší nezaměstnanost, příliv obyvatel do měst, přetížené silniční komunikace individuální dopravou tamtéž a s tím související problémy (náklady na rozšiřování, nehody, znečištění, zdraví, atd.), omezená mobilita velké části obyvatel (yěch co nemají peníze na auto pro každého člena rodiny případně pro nemoc či věk nemohou řídit), politickobezpečnostní otázky vyplývající z vyšší závislosti na dovozu energie, atd.

+3/−1
3.9.2014 16:51

T58o45m12á77š 43K98n43a10i56f72l 6253110677250

To by znamenalo, ze veřejná doprava by vůbec neexistovala.

+2/0
3.9.2014 17:28

R67a28d24e36k 14J82a68n46a20t39a 9355486394542

Existovala, ale jen na relacích mezi opravdu těmi největšími městy.

A dokonce i některé z těch linek, které se dnes uživí bez dotací, by zkrachovaly, protože by jim zmizela část cestujících, kteří na ně přestupují z těch dotovaných ...

+3/0
3.9.2014 17:54

M25i20r86o67s31l64a52v 81Z61i22k29m49u71n52d 7109483464963

A ČD a.s. snad nejsou "soukromý podnik".

+1/0
3.9.2014 14:50

J23i45ř35í 21K47o92c86u59r28e47k 6155764395148

Soukromý podnik by byl takový, jehož akcie drží fyzická nebo právnická osoba. Stát ale IČO nemá a fyzická osoba to není.

+1/0
3.9.2014 20:11

M54i28r88o69s14l93a46v 25Z43i15k16m94u86n41d 7399683964733

A MD snad nemá IČO ? Seznamte se s tím, co se právně  považuje za soukromý podnik. Akciovka je subjekt soukromého nikoli veřejného práva, čili soukromý podnik. Stejný "statut" mají německé DB, švýcarské SBB, italské TI atd.

Není podstatné, kdo je vlastníkem akcií. V Německu je to stát - federace, podobně ve Švýcarsku, kde navíc SBB vlastní akcie mnoha ostatních železničních společností a kromě toho na valných hromadách zastupují švýcarskou konfederaci vlastníci také akcie těchto společností.

Celé je to o přístupu státu k železnici a veřejné dopravě jako celku. Především se ve Švýcarsku, ale ani Německu nedostávají na první místo žvásty o konkurenci v železniční dopravě. V zemi s vyspělou tržní ekonomikou  a demokratickými tradicemi existuje v dopravě (silniční i železniční) taková tvrdá regulace, že pánové  Jančura a Novotný by si ve Švýcarsku - pokud by se nepodřídili tamním regulačním podmínkám - v železničním podnikání a pan Jančura ani v silničním ani neškrtli ...  Na kolejích by museli jezdit za "stanovené" jízdné a uznávat všechny typy jízdenek vydaných kdekoli a kýmkoli ...

+1/0
4.9.2014 7:47

J42o21s12e13f 43T76r27ö10g17l 8129272466146

Protože je toužitečné (jako řada dalších nevýdělečných věcí - viz příspěvek Petra Novotného dole).

0/−1
3.9.2014 22:48

P31e17t74r 31M82a82r94e54š 8980806

Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?

+1/−1
3.9.2014 10:51

J79a39n 29N25o59v60á56k 7905314728727

náhoda. Při dluhu desítek miliard je to nic.

+1/0
3.9.2014 10:54

P64e36t10r 20M50a71r68e95š 8900296

Pokud máte zisk, tak samozřejmě normálně splácíte a ještě máte zisk... Kde je problém?

+1/0
3.9.2014 12:10

B78e38n 83P97a30v65k58a 1567733517741

Jo, ale z tržeb přes 30 miliard ročně. To je jak nějaká charita či neziskovka;-D

0/0
3.9.2014 11:17

P60e41t71r 83M27a26r65e53š 8260806

To je jednoduché, stát za objednané služby neplatí tolik, aby byl nějaký větší zisk. Proč by to taky dělal, když by se mu peníze zase vrátily...

+1/0
3.9.2014 12:13

R53a72d49e93k 17J63a79n20a23t97a 9635796124502

Ono je hlavně omezení v zákoně. Přiměřený zisk ze ZDO by neměl být vyšší než 3%. Takže pokud mají ČD nějaké ztrátové aktivity (třeba ta nádraží, která do ZDO myslím nepatří), může být docela problém zisku dosáhnout.

Po převodu nemovitosti na SŽDC by měly některé náklady odpadnout, ale v článku se to vůbec neprobírá, ač by mělo.

+1/0
3.9.2014 12:33

B55e30n 94P93a12v98k27a 1787973227321

My v téhle zemi máme opravdu tak deb... zákon, který káže, že zisk má být 3 % max.? To je asi na Nobelovku;-D

0/0
3.9.2014 12:47

R64a26d91e33k 16J25a79n19a74t15a 9875886904652

Ne obecně, ale u smluv o dopravní obslužnosti ano.

+1/0
3.9.2014 13:15

B84e47n 43P74a86v93k57a 1897253627311

No tak to je fakt úžasné. Na to musel mít někdo fakt fištróna.

0/−1
3.9.2014 15:59

R32a62d54e98k 12J55a60n26a39t89a 9705566134972

Jistě byste byl mezi prvními, co by začal povykovat, kdyby se objevil článek, jak nějaký dopravce šíleně vydělává na "dotované" dopravě.

+1/0
3.9.2014 16:52

T27o53m15á96š 62K66n39a39i18f63l 6643510907130

Co ti na tom prijde spatne?

+1/0
3.9.2014 17:29

I63v42a49n 63P70o10k52o70r80n17ý 7289535718

Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.

Takže: není to  případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!

Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.

+4/−4
3.9.2014 9:59
Foto

V58l10a93d37a 43V45a56n43e88k 9603376574328

Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 . Rv;-€

+4/−2
3.9.2014 10:47

M91i23r97o88s56l20a52v 96R83y89š35a10v56ý 9601362466460

a nyní - kolikáté místo zaujímáme?

Ještě jste zapomněl připomenout obrovské zadlužení (hlavně na spotřebu, ne na investice) jak státu, tak domácností  po r. 1989!

+2/−1
3.9.2014 12:29
Foto

V85l52a89d17a 38V44a80n29e29k 9933576244138

Trošku čtěte ! V létě 89,si stěžoval 1.tajemník Ksč při hodnocení " pětiletky " ,že jsme opět zvedli dluh o několik miliard ! ! ! Kdyby komunisti nerozkradli ,a nezhuntovali celou republiku,měli bychom i důchody srovnatelno s Rakouskem :-P

0/−3
3.9.2014 13:12

B14e90n 41P78a86v53k80a 1337963757561

Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?

+4/0
3.9.2014 9:57
Foto

V87l68a74d93a 80V82a18n19e95k 9123176474498

Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji !!;-D

0/0
3.9.2014 13:15

R92a56d42e77k 69J62a61n37a92t78a 9985936314692

Však jo, počet zaměstnanců ČD poklesl za poslední rok o cca 1350 lidí, z 25 573 na 24 231.

+1/0
3.9.2014 13:18

K16a55r23e49l 20J95a11n48í63k 9508982465204

Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.

Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.

+2/−1
3.9.2014 9:43

R83a60d22e95k 65J50a47n31a53t75a 9215696444472

Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.

+4/−2
3.9.2014 9:50

J62a18n 69J79e72m21e76l62k94a 1565900

Jojo, kdyby chtěla opravdu ČD dělat službu občanům, tak pošle ve špičkách nějakou soupravu Pendolína  na Praha -  Brno Bratislava a možná dále na Bratislava - Vídeň. Jednu z Ostravy a jednu co mají v garáži.  Tam by se ta naklápěcí skříň opravdu využila, protože je trať  Třebová Brno je opravdu  klikatá. A Pendolíno má dovoleno jet o 10 km rychleji, což je víc jak 10%.Tedy možná i úspora 7 minut. Kdyby se dále vyhodil balast ČD - Rail Jet měl asi 6 minut rezervu. Bez opravy ještě rychleji. Tedy možná by to zvládl k 2:25 a to je zajimavé. Pokud by si ovšem ČD neúčtovali 100 až 200 za místenku. Což byla možná příčina jejich neúspěchu. Ale myslím že 700 mega na dotacích by jim na Ústí Břeclav mohlo stačit. Ale zase mají Railjet, který sice určitě nové cestující  natáhne, ale není naklápěcí.

0/−2
3.9.2014 11:54

R20a45d11e39k 16J42a41n58a77t11a 9255966224572

"v garáži" se žádná souprava pendolína nenachází. Je to záloha. Normální dopravce má vždycky nějakou provozní zálohu.

Na jižní větvi Pendolíno jezdilo, dokonce s místnekami za 0 Kč, a nesetkalo se to s úspěchem, ostatně ani ÖBB a ZSSK jako partneři si to nepřejí. Cestující totiž oceňují pravidelnou nabídku celý den. A tu se sedmi soupravami, navíc omezené kapacity, vytvořit nelze.

Rezervy těžko můžete vyhazovat. Jsou v JŘ proto, aby se nešířilo případně zpoždění, ale mohlo se dohnat. Pro mezinárodní vlaky jsou dokonce ty rezervy povinné.v tomto jízdní řádu máte navíc po cestě dvě rekostrukce trati a stavbu vídeňského nádraží.

A aklápění neberte jako výhodu, už se dávno přišlo na to, že to výhoda není, respektive nepřeváží nevýhody. DB už po zkušenostech s ICE-T naklápěcí soupravy nekupuje.

+2/−1
3.9.2014 12:16

J56a98n 25J40e44m53e14l72k43a 1915770

Ale oni mají nakoupené naklápěcí soupravy a ty by měly jezdit tam, kde se využijí.

Situace na trhu se změnila a věřím, že by na Brno Praha vydělali možná i víc než Praha Ostrava. Navíc tam konkurence nemůže. Věřím, že railjet je ve špičku Praha Brno plný. Jel jsem v Sobotu ráno, což je špatný čas a byl hodně plný. Leo je na Praha Zlín jednou denně a údajně v zisku - bez dotací. Tak proč ne ČD ve špičce mezi takovými centry. Pendolíno by bylo navíc ještě rychlejší. - jinak přes den jezdí EC do Bratislavy pravidelně, takže žádný problém. 

ČD jsou specialisté na rezervy. Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji. Regio navíc s loko na 140 a 10 vagóny :-) Pendolíno je SC. Ať si počkají návazné vlaky nižší třídy nebo maji pozdější odjezdy. Ať je časová mezera až za Brnem..  

Mezinárodní vlaky byly a ještě  jsou obecně nespolehlivá, drahá katastrofa, často maji sekeru 20 minut atd. (polské, slovenské, maďarské). Neznám moc lidí co by to proto používalo. Jen nadšenci. Je to něco jako nemyslný roaming v EU. Ikdyž se to zlepšuje.  Ale Praha Brno Bratislava Vídeň není dlouhá trasa, kde by mělo vzniknout velké zpoždění.

Jak říká leo mít v záloze jednu soupravu ze 7 je drahé. 700M v garáži, co navíc hlavně nevydělává. ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí - naklápění. (jednou za rok). Cestujícím mohou dát slevu jako kompenzaci. Náhradu může dělat nějaké levnější souprava. LE funguje bez náhrady.

Mít rezervy povinné - Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné  rezervy nebudou. Leo s výlukama přijede často ještě dřív než musí.

Jediná výhoda Railjet je, že má opravdu 1 třídu a 1+,  Po vzoru LE natáhne cestující, kteří jsou schopni dát za Praha Ostrava i 1200. Což ČD před tím ignorovali a ignorují na ostatních trasách.Musí za to ale něco dostat.

0/0
3.9.2014 13:07

R83a76d87e68k 57J87a14n30a84t30a 9485176254212

"Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji."

To snad ne. Rychlost se zvýšila především dokončením naprosté většiny koridorových staveb.

"ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí"

Za prvé, nemají, tak dobré vozy jezdí jinde, nebo dělají zálohu nečemu jinému. Navíc "v nejhorším o 7 minut zpozdí" znamená, že poškodíte ostatní dopravce na trati. Navíc nejen v případě poruchy, ale i v případě pravidelné údržby! Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní, dělají soukromnící, ale to by se mělo zakázat, ne nutit ČD to dělat taky.

"LE funguje bez náhrady."

Protože v případě problému akorát vrátí jízdné a nechají cestující, ať si jedou čím chtějí (a těch max 200 lidí se vejde do 2 vagónů jiného dopravce, když si postojí). Myslíte, že to je obecné řešení, nechat průsery řešit ostatní?

"Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné rezervy nebudou."

Budou, ŽSR si předpokldám nenechá zpožďovat hlavní slovenskou trať.

+1/0
3.9.2014 13:27

J43i61ř90í 43K31o64c95u21r32e73k 6955464285518

Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní

Jasně, 40 lidí v uličce, 11 na představku, 2 v umývárce a 4   heavymetalisti v přechodu mezi vagony. Po osmi v kupé, další čtyří nastojáka.

Nebo máte na mysli Regionovu na koridoru, která víc jak 80 nemůže a tak brzdí i nákladní vlaky?

0/−1
3.9.2014 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.