Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly

České dráhy musí objevit v příštích dvou letech nový zdroj příjmů, který jim bude vylepšovat hospodaření. Během dvou let totiž skončí éra rozprodejů nemovitostí, které každý rok posilovaly účty státní společnosti zhruba půlmiliardou korun. Dráhy tak dále nebudou mít co prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a30n 57J19e20m67e81l45k97a 1775480

Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..

0/0
5.9.2014 10:19

J47a87n 50J97e30m17e45l89k25a 1465170

mělo být níže..

0/0
5.9.2014 10:23
Foto

P66a89v89e73l 75M23a82k88o59v21e27c 8588425471

Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank...:-) ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...:-(

+1/0
3.9.2014 18:11

M41a54r24t55i90n 33N12o64v23o85t58n55ý 3436506311464

Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.

0/−1
4.9.2014 9:13
Foto

P79a93v83e43l 19M40a59k77o29v49e89c 8838315571

(Pane) Novotný, daňoví poplatníci tady "zatahují" úplně všechno. Stát nemá žádné jiné zdroje peněz než ty, které "sebere" lidem na daních. Peníze si může tisknout pouze ČNB a ta je na vládě nezávislá... Něco si o tom nastudujte, abyste nebyl na diskusích za neinformovaného (blba)...:-)Co myslíte tím lhaním? Nebo je to jen obyčejná pomluva?

0/0
4.9.2014 10:46

M24a85r85t84i43n 57H89a56v73l24í70k 4860955157393

Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?

+3/−14
3.9.2014 11:18

P65e82t32r 21N39o70v36o74t20n89y 3279682379702

Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu  a spoustu dalších věcí?

+19/−4
3.9.2014 11:28

D56a74v21i17d 48H70o87f 5673461450906

to se trochu nepovedlo, viď? ;-D

+2/−2
3.9.2014 12:07

T80o95m70á71š 13K48n13a84i66f39l 6323310557590

Vždyť má pravdu. Všechny ty vyjmenovane veci, včetně zajusteni dopravy atd. Jsou základní funkce statu.

+5/0
3.9.2014 17:27

J11i48ř73í 77K45o72c69u31r20e38k 6335894895358

Zvláštní, že v USA státní zdravotnictví prakticky neexistuje. Přesto tam vzniká nejvíce zdravotnických technologií.

0/−2
3.9.2014 20:08

J42o35s27e79f 47T53r10ö47g15l 8289592886776

Ale také je tam řada lidí, kteří si nemohou v podstatě žádnou péči dovolit.

+2/−1
3.9.2014 22:49

M93a59r35e83k 14V89y96m20a47z97a77l 5218126652620

Ale také miliony obyčejných lidí bez pojištění a prakticky bez lékařského ošetření. Jestli máte trochu rozumu, tak si přečtěte něco o zdravotnictví v USA, je to nejpalčivější problém celých spojených států. A co se týká těch technplogií, které zmiňujete, to je jen a jen velký biznis, to nemá nic společného se základní lékařskou péčí.Kdyby jste jako můj kamarád v USA onemocněl na běžné slepé střevo a zažil tam to ponížení, kdy Vás posílají od jednoho praktika k druhému, až to nakonec vzdal a jel ve velkých bolestech do Čech na operaci. A to si tam platí pojištění. Tam jste jen a jen KUS masa...TOHLE BY JSTE CHTĚL ZAVÉST U NÁS? Nepřeju Vám aby se Vám něco podobného někdy stalo.

+3/0
3.9.2014 23:05

P25a32v28e13l 10K96u65r16a50l 5531364950340

a taky si zjistěte že pokud by USA měli za každého občana platit co se platítady v ČR tak na to nebude stačit celý jejich státní rozpočet.

0/−2
4.9.2014 8:22

M27a43r82e79k 35V34y71m52a97z36a66l 5368736122240

A to se Vám zdá špatné, že máme v Česku jednu z nejlepších státem hrazených pečí na světě? To jste asociál, nebo milionář a na vše by jste v případě nemoci měl hotovost?

+2/0
4.9.2014 19:33

R27a81d81e47k 59J93a77n32a35t70a 9435216794982

Pokud chcete vidět jak to vypadá v USA se zdravotnictvím, pusťe si dokument http://www.csfd.cz/film/226756-sicko/.

Je to samozřejmě občas přehnané a vyhrocené, ale v zásadě platí, že kvalitní péče je tam jen pro bohaté.

+1/0
3.9.2014 23:15

T58o42m47á98š 82V79e70s13e18l86ý 5425448430509

všechny jmenované oblasti si na sebe z dlouhodobého hlediska vydělají. Pravda, v soukromých rukou by byly (možná s výjimkou armády a policie) efektivnější.

+4/0
3.9.2014 12:56

R79a52d15e28k 43J80a78n20a25t26a 9355676114452

A stejně tak veřejná doprava. Problémy vzniklé její neexistencí (nebo příliš vysokou cenou jízdného) by stály veřejné rozpočty více, než stojí její spolufinancování.

+3/0
3.9.2014 13:14

B80e51n 54P10a49v88k48a 1347903407601

To bych řekl, že je dost sporné. Můžete říci, jak by společnost přesně tratila, kdyby neexistovala dotovaná veřejná doprava?

0/−2
3.9.2014 15:57

R43a79d21e62k 47J65a80n83a62t15a 9985136424742

Vyšší nezaměstnanost, příliv obyvatel do měst, přetížené silniční komunikace individuální dopravou tamtéž a s tím související problémy (náklady na rozšiřování, nehody, znečištění, zdraví, atd.), omezená mobilita velké části obyvatel (yěch co nemají peníze na auto pro každého člena rodiny případně pro nemoc či věk nemohou řídit), politickobezpečnostní otázky vyplývající z vyšší závislosti na dovozu energie, atd.

+3/−1
3.9.2014 16:51

T97o57m13á42š 96K19n44a54i78f71l 6573520617330

To by znamenalo, ze veřejná doprava by vůbec neexistovala.

+2/0
3.9.2014 17:28

R79a13d24e70k 31J65a37n80a74t76a 9495276774642

Existovala, ale jen na relacích mezi opravdu těmi největšími městy.

A dokonce i některé z těch linek, které se dnes uživí bez dotací, by zkrachovaly, protože by jim zmizela část cestujících, kteří na ně přestupují z těch dotovaných ...

+3/0
3.9.2014 17:54

M67i47r70o17s98l30a76v 41Z94i71k67m60u57n29d 7199883964193

A ČD a.s. snad nejsou "soukromý podnik".

+1/0
3.9.2014 14:50

J21i21ř98í 33K52o43c82u92r39e64k 6255524495588

Soukromý podnik by byl takový, jehož akcie drží fyzická nebo právnická osoba. Stát ale IČO nemá a fyzická osoba to není.

+1/0
3.9.2014 20:11

M37i13r22o89s37l59a55v 27Z93i67k26m18u64n41d 7719293344763

A MD snad nemá IČO ? Seznamte se s tím, co se právně  považuje za soukromý podnik. Akciovka je subjekt soukromého nikoli veřejného práva, čili soukromý podnik. Stejný "statut" mají německé DB, švýcarské SBB, italské TI atd.

Není podstatné, kdo je vlastníkem akcií. V Německu je to stát - federace, podobně ve Švýcarsku, kde navíc SBB vlastní akcie mnoha ostatních železničních společností a kromě toho na valných hromadách zastupují švýcarskou konfederaci vlastníci také akcie těchto společností.

Celé je to o přístupu státu k železnici a veřejné dopravě jako celku. Především se ve Švýcarsku, ale ani Německu nedostávají na první místo žvásty o konkurenci v železniční dopravě. V zemi s vyspělou tržní ekonomikou  a demokratickými tradicemi existuje v dopravě (silniční i železniční) taková tvrdá regulace, že pánové  Jančura a Novotný by si ve Švýcarsku - pokud by se nepodřídili tamním regulačním podmínkám - v železničním podnikání a pan Jančura ani v silničním ani neškrtli ...  Na kolejích by museli jezdit za "stanovené" jízdné a uznávat všechny typy jízdenek vydaných kdekoli a kýmkoli ...

+1/0
4.9.2014 7:47

J63o89s53e73f 54T68r35ö77g13l 8109962936876

Protože je toužitečné (jako řada dalších nevýdělečných věcí - viz příspěvek Petra Novotného dole).

0/−1
3.9.2014 22:48

P27e19t42r 81M87a12r64e45š 8760636

Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?

+1/−1
3.9.2014 10:51

J86a44n 45N42o98v69á37k 7335144858227

náhoda. Při dluhu desítek miliard je to nic.

+1/0
3.9.2014 10:54

P51e52t64r 49M84a13r56e54š 8710526

Pokud máte zisk, tak samozřejmě normálně splácíte a ještě máte zisk... Kde je problém?

+1/0
3.9.2014 12:10

B61e57n 89P61a31v30k95a 1397293647491

Jo, ale z tržeb přes 30 miliard ročně. To je jak nějaká charita či neziskovka;-D

0/0
3.9.2014 11:17

P39e85t66r 60M12a26r69e38š 8270956

To je jednoduché, stát za objednané služby neplatí tolik, aby byl nějaký větší zisk. Proč by to taky dělal, když by se mu peníze zase vrátily...

+1/0
3.9.2014 12:13

R49a48d25e73k 56J83a90n35a80t44a 9485476434322

Ono je hlavně omezení v zákoně. Přiměřený zisk ze ZDO by neměl být vyšší než 3%. Takže pokud mají ČD nějaké ztrátové aktivity (třeba ta nádraží, která do ZDO myslím nepatří), může být docela problém zisku dosáhnout.

Po převodu nemovitosti na SŽDC by měly některé náklady odpadnout, ale v článku se to vůbec neprobírá, ač by mělo.

+1/0
3.9.2014 12:33

B93e15n 55P41a18v35k17a 1437573937541

My v téhle zemi máme opravdu tak deb... zákon, který káže, že zisk má být 3 % max.? To je asi na Nobelovku;-D

0/0
3.9.2014 12:47

R12a25d33e20k 55J71a62n46a71t27a 9195526284982

Ne obecně, ale u smluv o dopravní obslužnosti ano.

+1/0
3.9.2014 13:15

B35e89n 82P87a55v24k32a 1527193667561

No tak to je fakt úžasné. Na to musel mít někdo fakt fištróna.

0/−1
3.9.2014 15:59

R24a53d14e16k 49J76a85n77a11t39a 9745486164802

Jistě byste byl mezi prvními, co by začal povykovat, kdyby se objevil článek, jak nějaký dopravce šíleně vydělává na "dotované" dopravě.

+1/0
3.9.2014 16:52

T19o58m64á55š 75K79n82a13i32f50l 6773910887520

Co ti na tom prijde spatne?

+1/0
3.9.2014 17:29

I87v14a34n 39P54o18k26o96r23n39ý 7899185598

Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.

Takže: není to  případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!

Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.

+4/−4
3.9.2014 9:59
Foto

V87l72a33d54a 17V78a64n15e45k 9393626654788

Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 . Rv;-€

+4/−2
3.9.2014 10:47

M51i88r24o59s96l33a79v 71R48y21š31a24v60ý 9431572636500

a nyní - kolikáté místo zaujímáme?

Ještě jste zapomněl připomenout obrovské zadlužení (hlavně na spotřebu, ne na investice) jak státu, tak domácností  po r. 1989!

+2/−1
3.9.2014 12:29
Foto

V84l89a70d44a 52V49a65n71e35k 9133746924898

Trošku čtěte ! V létě 89,si stěžoval 1.tajemník Ksč při hodnocení " pětiletky " ,že jsme opět zvedli dluh o několik miliard ! ! ! Kdyby komunisti nerozkradli ,a nezhuntovali celou republiku,měli bychom i důchody srovnatelno s Rakouskem :-P

0/−3
3.9.2014 13:12

B80e54n 67P16a96v93k81a 1627943427531

Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?

+4/0
3.9.2014 9:57
Foto

V19l12a81d62a 20V63a39n98e42k 9203356874728

Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji !!;-D

0/0
3.9.2014 13:15

R87a70d44e56k 52J98a38n97a18t52a 9775766154572

Však jo, počet zaměstnanců ČD poklesl za poslední rok o cca 1350 lidí, z 25 573 na 24 231.

+1/0
3.9.2014 13:18

K61a94r52e85l 55J90a37n33í26k 9618912825634

Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.

Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.

+2/−1
3.9.2014 9:43

R68a27d49e89k 51J55a58n62a29t27a 9755146434462

Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.

+4/−2
3.9.2014 9:50

J11a32n 56J90e34m85e47l76k16a 1585550

Jojo, kdyby chtěla opravdu ČD dělat službu občanům, tak pošle ve špičkách nějakou soupravu Pendolína  na Praha -  Brno Bratislava a možná dále na Bratislava - Vídeň. Jednu z Ostravy a jednu co mají v garáži.  Tam by se ta naklápěcí skříň opravdu využila, protože je trať  Třebová Brno je opravdu  klikatá. A Pendolíno má dovoleno jet o 10 km rychleji, což je víc jak 10%.Tedy možná i úspora 7 minut. Kdyby se dále vyhodil balast ČD - Rail Jet měl asi 6 minut rezervu. Bez opravy ještě rychleji. Tedy možná by to zvládl k 2:25 a to je zajimavé. Pokud by si ovšem ČD neúčtovali 100 až 200 za místenku. Což byla možná příčina jejich neúspěchu. Ale myslím že 700 mega na dotacích by jim na Ústí Břeclav mohlo stačit. Ale zase mají Railjet, který sice určitě nové cestující  natáhne, ale není naklápěcí.

0/−2
3.9.2014 11:54

R66a70d33e97k 29J87a97n89a79t21a 9315146184412

"v garáži" se žádná souprava pendolína nenachází. Je to záloha. Normální dopravce má vždycky nějakou provozní zálohu.

Na jižní větvi Pendolíno jezdilo, dokonce s místnekami za 0 Kč, a nesetkalo se to s úspěchem, ostatně ani ÖBB a ZSSK jako partneři si to nepřejí. Cestující totiž oceňují pravidelnou nabídku celý den. A tu se sedmi soupravami, navíc omezené kapacity, vytvořit nelze.

Rezervy těžko můžete vyhazovat. Jsou v JŘ proto, aby se nešířilo případně zpoždění, ale mohlo se dohnat. Pro mezinárodní vlaky jsou dokonce ty rezervy povinné.v tomto jízdní řádu máte navíc po cestě dvě rekostrukce trati a stavbu vídeňského nádraží.

A aklápění neberte jako výhodu, už se dávno přišlo na to, že to výhoda není, respektive nepřeváží nevýhody. DB už po zkušenostech s ICE-T naklápěcí soupravy nekupuje.

+2/−1
3.9.2014 12:16

J75a82n 11J69e69m65e48l77k84a 1775770

Ale oni mají nakoupené naklápěcí soupravy a ty by měly jezdit tam, kde se využijí.

Situace na trhu se změnila a věřím, že by na Brno Praha vydělali možná i víc než Praha Ostrava. Navíc tam konkurence nemůže. Věřím, že railjet je ve špičku Praha Brno plný. Jel jsem v Sobotu ráno, což je špatný čas a byl hodně plný. Leo je na Praha Zlín jednou denně a údajně v zisku - bez dotací. Tak proč ne ČD ve špičce mezi takovými centry. Pendolíno by bylo navíc ještě rychlejší. - jinak přes den jezdí EC do Bratislavy pravidelně, takže žádný problém. 

ČD jsou specialisté na rezervy. Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji. Regio navíc s loko na 140 a 10 vagóny :-) Pendolíno je SC. Ať si počkají návazné vlaky nižší třídy nebo maji pozdější odjezdy. Ať je časová mezera až za Brnem..  

Mezinárodní vlaky byly a ještě  jsou obecně nespolehlivá, drahá katastrofa, často maji sekeru 20 minut atd. (polské, slovenské, maďarské). Neznám moc lidí co by to proto používalo. Jen nadšenci. Je to něco jako nemyslný roaming v EU. Ikdyž se to zlepšuje.  Ale Praha Brno Bratislava Vídeň není dlouhá trasa, kde by mělo vzniknout velké zpoždění.

Jak říká leo mít v záloze jednu soupravu ze 7 je drahé. 700M v garáži, co navíc hlavně nevydělává. ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí - naklápění. (jednou za rok). Cestujícím mohou dát slevu jako kompenzaci. Náhradu může dělat nějaké levnější souprava. LE funguje bez náhrady.

Mít rezervy povinné - Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné  rezervy nebudou. Leo s výlukama přijede často ještě dřív než musí.

Jediná výhoda Railjet je, že má opravdu 1 třídu a 1+,  Po vzoru LE natáhne cestující, kteří jsou schopni dát za Praha Ostrava i 1200. Což ČD před tím ignorovali a ignorují na ostatních trasách.Musí za to ale něco dostat.

0/0
3.9.2014 13:07

R59a89d68e84k 44J80a29n59a19t40a 9335536534862

"Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji."

To snad ne. Rychlost se zvýšila především dokončením naprosté většiny koridorových staveb.

"ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí"

Za prvé, nemají, tak dobré vozy jezdí jinde, nebo dělají zálohu nečemu jinému. Navíc "v nejhorším o 7 minut zpozdí" znamená, že poškodíte ostatní dopravce na trati. Navíc nejen v případě poruchy, ale i v případě pravidelné údržby! Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní, dělají soukromnící, ale to by se mělo zakázat, ne nutit ČD to dělat taky.

"LE funguje bez náhrady."

Protože v případě problému akorát vrátí jízdné a nechají cestující, ať si jedou čím chtějí (a těch max 200 lidí se vejde do 2 vagónů jiného dopravce, když si postojí). Myslíte, že to je obecné řešení, nechat průsery řešit ostatní?

"Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné rezervy nebudou."

Budou, ŽSR si předpokldám nenechá zpožďovat hlavní slovenskou trať.

+1/0
3.9.2014 13:27

J50i91ř12í 72K75o44c82u77r16e55k 6185864865468

Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní

Jasně, 40 lidí v uličce, 11 na představku, 2 v umývárce a 4   heavymetalisti v přechodu mezi vagony. Po osmi v kupé, další čtyří nastojáka.

Nebo máte na mysli Regionovu na koridoru, která víc jak 80 nemůže a tak brzdí i nákladní vlaky?

0/−1
3.9.2014 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.