Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly

České dráhy musí objevit v příštích dvou letech nový zdroj příjmů, který jim bude vylepšovat hospodaření. Během dvou let totiž skončí éra rozprodejů nemovitostí, které každý rok posilovaly účty státní společnosti zhruba půlmiliardou korun. Dráhy tak dále nebudou mít co prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a86n 26J87e12m87e73l84k50a 1125160

Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..

0/0
5.9.2014 10:19

J90a90n 79J74e23m46e74l17k51a 1805850

mělo být níže..

0/0
5.9.2014 10:23
Foto

P44a46v49e51l 89M35a64k97o32v33e76c 8978675251

Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank...:-) ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...:-(

+1/0
3.9.2014 18:11

M65a84r79t38i79n 38N36o80v74o64t47n22ý 3826706741424

Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.

0/−1
4.9.2014 9:13
Foto

P42a83v95e31l 52M78a47k59o96v48e29c 8528795811

(Pane) Novotný, daňoví poplatníci tady "zatahují" úplně všechno. Stát nemá žádné jiné zdroje peněz než ty, které "sebere" lidem na daních. Peníze si může tisknout pouze ČNB a ta je na vládě nezávislá... Něco si o tom nastudujte, abyste nebyl na diskusích za neinformovaného (blba)...:-)Co myslíte tím lhaním? Nebo je to jen obyčejná pomluva?

0/0
4.9.2014 10:46

M23a91r21t58i57n 61H93a78v70l51í58k 4630715847143

Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?

+3/−14
3.9.2014 11:18

P76e51t93r 32N88o90v92o12t45n72y 3859462299402

Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu  a spoustu dalších věcí?

+19/−4
3.9.2014 11:28

D41a18v83i10d 91H50o54f 5113341220236

to se trochu nepovedlo, viď? ;-D

+2/−2
3.9.2014 12:07

T47o62m22á53š 72K87n17a62i55f29l 6953350307890

Vždyť má pravdu. Všechny ty vyjmenovane veci, včetně zajusteni dopravy atd. Jsou základní funkce statu.

+5/0
3.9.2014 17:27

J90i30ř88í 74K84o71c24u73r47e39k 6435744625788

Zvláštní, že v USA státní zdravotnictví prakticky neexistuje. Přesto tam vzniká nejvíce zdravotnických technologií.

0/−2
3.9.2014 20:08

J43o59s75e27f 80T18r51ö37g79l 8589722836786

Ale také je tam řada lidí, kteří si nemohou v podstatě žádnou péči dovolit.

+2/−1
3.9.2014 22:49

M83a73r20e45k 82V63y19m11a29z65a35l 5488506982720

Ale také miliony obyčejných lidí bez pojištění a prakticky bez lékařského ošetření. Jestli máte trochu rozumu, tak si přečtěte něco o zdravotnictví v USA, je to nejpalčivější problém celých spojených států. A co se týká těch technplogií, které zmiňujete, to je jen a jen velký biznis, to nemá nic společného se základní lékařskou péčí.Kdyby jste jako můj kamarád v USA onemocněl na běžné slepé střevo a zažil tam to ponížení, kdy Vás posílají od jednoho praktika k druhému, až to nakonec vzdal a jel ve velkých bolestech do Čech na operaci. A to si tam platí pojištění. Tam jste jen a jen KUS masa...TOHLE BY JSTE CHTĚL ZAVÉST U NÁS? Nepřeju Vám aby se Vám něco podobného někdy stalo.

+3/0
3.9.2014 23:05

P24a82v19e96l 34K37u28r94a53l 5771534210480

a taky si zjistěte že pokud by USA měli za každého občana platit co se platítady v ČR tak na to nebude stačit celý jejich státní rozpočet.

0/−2
4.9.2014 8:22

M62a49r40e12k 11V92y40m98a37z93a60l 5218536762230

A to se Vám zdá špatné, že máme v Česku jednu z nejlepších státem hrazených pečí na světě? To jste asociál, nebo milionář a na vše by jste v případě nemoci měl hotovost?

+2/0
4.9.2014 19:33

R92a50d77e40k 19J77a22n96a48t75a 9585506644772

Pokud chcete vidět jak to vypadá v USA se zdravotnictvím, pusťe si dokument http://www.csfd.cz/film/226756-sicko/.

Je to samozřejmě občas přehnané a vyhrocené, ale v zásadě platí, že kvalitní péče je tam jen pro bohaté.

+1/0
3.9.2014 23:15

T65o66m38á51š 70V47e78s34e32l47ý 5565688730869

všechny jmenované oblasti si na sebe z dlouhodobého hlediska vydělají. Pravda, v soukromých rukou by byly (možná s výjimkou armády a policie) efektivnější.

+4/0
3.9.2014 12:56

R88a58d85e80k 60J14a12n13a10t23a 9125696504522

A stejně tak veřejná doprava. Problémy vzniklé její neexistencí (nebo příliš vysokou cenou jízdného) by stály veřejné rozpočty více, než stojí její spolufinancování.

+3/0
3.9.2014 13:14

B90e36n 51P52a74v30k70a 1367323687811

To bych řekl, že je dost sporné. Můžete říci, jak by společnost přesně tratila, kdyby neexistovala dotovaná veřejná doprava?

0/−2
3.9.2014 15:57

R39a43d68e27k 40J82a50n14a34t18a 9895886774882

Vyšší nezaměstnanost, příliv obyvatel do měst, přetížené silniční komunikace individuální dopravou tamtéž a s tím související problémy (náklady na rozšiřování, nehody, znečištění, zdraví, atd.), omezená mobilita velké části obyvatel (yěch co nemají peníze na auto pro každého člena rodiny případně pro nemoc či věk nemohou řídit), politickobezpečnostní otázky vyplývající z vyšší závislosti na dovozu energie, atd.

+3/−1
3.9.2014 16:51

T60o75m62á66š 25K49n10a96i36f42l 6953950147920

To by znamenalo, ze veřejná doprava by vůbec neexistovala.

+2/0
3.9.2014 17:28

R52a26d61e36k 26J97a31n69a42t84a 9695396614642

Existovala, ale jen na relacích mezi opravdu těmi největšími městy.

A dokonce i některé z těch linek, které se dnes uživí bez dotací, by zkrachovaly, protože by jim zmizela část cestujících, kteří na ně přestupují z těch dotovaných ...

+3/0
3.9.2014 17:54

M25i44r11o46s72l62a24v 54Z17i69k16m29u81n41d 7179353304433

A ČD a.s. snad nejsou "soukromý podnik".

+1/0
3.9.2014 14:50

J77i56ř61í 18K55o63c72u78r67e89k 6435764955848

Soukromý podnik by byl takový, jehož akcie drží fyzická nebo právnická osoba. Stát ale IČO nemá a fyzická osoba to není.

+1/0
3.9.2014 20:11

M87i44r80o91s41l59a32v 51Z78i97k18m90u29n95d 7269883624173

A MD snad nemá IČO ? Seznamte se s tím, co se právně  považuje za soukromý podnik. Akciovka je subjekt soukromého nikoli veřejného práva, čili soukromý podnik. Stejný "statut" mají německé DB, švýcarské SBB, italské TI atd.

Není podstatné, kdo je vlastníkem akcií. V Německu je to stát - federace, podobně ve Švýcarsku, kde navíc SBB vlastní akcie mnoha ostatních železničních společností a kromě toho na valných hromadách zastupují švýcarskou konfederaci vlastníci také akcie těchto společností.

Celé je to o přístupu státu k železnici a veřejné dopravě jako celku. Především se ve Švýcarsku, ale ani Německu nedostávají na první místo žvásty o konkurenci v železniční dopravě. V zemi s vyspělou tržní ekonomikou  a demokratickými tradicemi existuje v dopravě (silniční i železniční) taková tvrdá regulace, že pánové  Jančura a Novotný by si ve Švýcarsku - pokud by se nepodřídili tamním regulačním podmínkám - v železničním podnikání a pan Jančura ani v silničním ani neškrtli ...  Na kolejích by museli jezdit za "stanovené" jízdné a uznávat všechny typy jízdenek vydaných kdekoli a kýmkoli ...

+1/0
4.9.2014 7:47

J64o35s60e14f 13T16r87ö47g72l 8929932336206

Protože je toužitečné (jako řada dalších nevýdělečných věcí - viz příspěvek Petra Novotného dole).

0/−1
3.9.2014 22:48

P39e72t31r 41M46a59r25e93š 8700216

Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?

+1/−1
3.9.2014 10:51

J36a76n 63N10o64v43á75k 7625784368357

náhoda. Při dluhu desítek miliard je to nic.

+1/0
3.9.2014 10:54

P22e70t33r 82M41a74r14e92š 8850386

Pokud máte zisk, tak samozřejmě normálně splácíte a ještě máte zisk... Kde je problém?

+1/0
3.9.2014 12:10

B77e27n 96P64a79v38k47a 1227923247331

Jo, ale z tržeb přes 30 miliard ročně. To je jak nějaká charita či neziskovka;-D

0/0
3.9.2014 11:17

P37e48t16r 32M13a96r40e25š 8960836

To je jednoduché, stát za objednané služby neplatí tolik, aby byl nějaký větší zisk. Proč by to taky dělal, když by se mu peníze zase vrátily...

+1/0
3.9.2014 12:13

R27a12d96e58k 14J84a21n10a84t81a 9795316764312

Ono je hlavně omezení v zákoně. Přiměřený zisk ze ZDO by neměl být vyšší než 3%. Takže pokud mají ČD nějaké ztrátové aktivity (třeba ta nádraží, která do ZDO myslím nepatří), může být docela problém zisku dosáhnout.

Po převodu nemovitosti na SŽDC by měly některé náklady odpadnout, ale v článku se to vůbec neprobírá, ač by mělo.

+1/0
3.9.2014 12:33

B46e45n 21P82a49v88k22a 1287553987541

My v téhle zemi máme opravdu tak deb... zákon, který káže, že zisk má být 3 % max.? To je asi na Nobelovku;-D

0/0
3.9.2014 12:47

R91a67d80e88k 87J97a41n57a12t60a 9245986154742

Ne obecně, ale u smluv o dopravní obslužnosti ano.

+1/0
3.9.2014 13:15

B53e36n 22P18a42v53k15a 1717833857661

No tak to je fakt úžasné. Na to musel mít někdo fakt fištróna.

0/−1
3.9.2014 15:59

R84a56d74e17k 71J97a55n97a13t21a 9265396204952

Jistě byste byl mezi prvními, co by začal povykovat, kdyby se objevil článek, jak nějaký dopravce šíleně vydělává na "dotované" dopravě.

+1/0
3.9.2014 16:52

T82o47m73á74š 70K31n46a15i17f95l 6623100207230

Co ti na tom prijde spatne?

+1/0
3.9.2014 17:29

I54v49a30n 82P94o31k13o50r65n49ý 7409615678

Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.

Takže: není to  případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!

Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.

+4/−4
3.9.2014 9:59
Foto

V11l12a63d36a 95V11a22n58e15k 9413966234638

Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 . Rv;-€

+4/−2
3.9.2014 10:47

M30i78r48o78s54l70a87v 42R52y63š90a42v44ý 9881922416800

a nyní - kolikáté místo zaujímáme?

Ještě jste zapomněl připomenout obrovské zadlužení (hlavně na spotřebu, ne na investice) jak státu, tak domácností  po r. 1989!

+2/−1
3.9.2014 12:29
Foto

V33l44a19d62a 44V13a53n68e66k 9983976644488

Trošku čtěte ! V létě 89,si stěžoval 1.tajemník Ksč při hodnocení " pětiletky " ,že jsme opět zvedli dluh o několik miliard ! ! ! Kdyby komunisti nerozkradli ,a nezhuntovali celou republiku,měli bychom i důchody srovnatelno s Rakouskem :-P

0/−3
3.9.2014 13:12

B18e33n 69P41a11v33k12a 1867943687721

Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?

+4/0
3.9.2014 9:57
Foto

V35l57a47d71a 92V60a22n28e26k 9333176624148

Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji !!;-D

0/0
3.9.2014 13:15

R10a84d74e94k 19J86a70n89a76t13a 9555666724132

Však jo, počet zaměstnanců ČD poklesl za poslední rok o cca 1350 lidí, z 25 573 na 24 231.

+1/0
3.9.2014 13:18

K87a68r39e93l 37J74a45n37í85k 9648802755164

Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.

Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.

+2/−1
3.9.2014 9:43

R86a78d47e24k 10J69a65n40a25t57a 9175776184962

Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.

+4/−2
3.9.2014 9:50

J82a57n 54J91e14m30e56l34k59a 1855390

Jojo, kdyby chtěla opravdu ČD dělat službu občanům, tak pošle ve špičkách nějakou soupravu Pendolína  na Praha -  Brno Bratislava a možná dále na Bratislava - Vídeň. Jednu z Ostravy a jednu co mají v garáži.  Tam by se ta naklápěcí skříň opravdu využila, protože je trať  Třebová Brno je opravdu  klikatá. A Pendolíno má dovoleno jet o 10 km rychleji, což je víc jak 10%.Tedy možná i úspora 7 minut. Kdyby se dále vyhodil balast ČD - Rail Jet měl asi 6 minut rezervu. Bez opravy ještě rychleji. Tedy možná by to zvládl k 2:25 a to je zajimavé. Pokud by si ovšem ČD neúčtovali 100 až 200 za místenku. Což byla možná příčina jejich neúspěchu. Ale myslím že 700 mega na dotacích by jim na Ústí Břeclav mohlo stačit. Ale zase mají Railjet, který sice určitě nové cestující  natáhne, ale není naklápěcí.

0/−2
3.9.2014 11:54

R79a86d67e71k 97J19a23n43a80t83a 9205396874542

"v garáži" se žádná souprava pendolína nenachází. Je to záloha. Normální dopravce má vždycky nějakou provozní zálohu.

Na jižní větvi Pendolíno jezdilo, dokonce s místnekami za 0 Kč, a nesetkalo se to s úspěchem, ostatně ani ÖBB a ZSSK jako partneři si to nepřejí. Cestující totiž oceňují pravidelnou nabídku celý den. A tu se sedmi soupravami, navíc omezené kapacity, vytvořit nelze.

Rezervy těžko můžete vyhazovat. Jsou v JŘ proto, aby se nešířilo případně zpoždění, ale mohlo se dohnat. Pro mezinárodní vlaky jsou dokonce ty rezervy povinné.v tomto jízdní řádu máte navíc po cestě dvě rekostrukce trati a stavbu vídeňského nádraží.

A aklápění neberte jako výhodu, už se dávno přišlo na to, že to výhoda není, respektive nepřeváží nevýhody. DB už po zkušenostech s ICE-T naklápěcí soupravy nekupuje.

+2/−1
3.9.2014 12:16

J96a17n 71J71e20m32e26l29k76a 1615780

Ale oni mají nakoupené naklápěcí soupravy a ty by měly jezdit tam, kde se využijí.

Situace na trhu se změnila a věřím, že by na Brno Praha vydělali možná i víc než Praha Ostrava. Navíc tam konkurence nemůže. Věřím, že railjet je ve špičku Praha Brno plný. Jel jsem v Sobotu ráno, což je špatný čas a byl hodně plný. Leo je na Praha Zlín jednou denně a údajně v zisku - bez dotací. Tak proč ne ČD ve špičce mezi takovými centry. Pendolíno by bylo navíc ještě rychlejší. - jinak přes den jezdí EC do Bratislavy pravidelně, takže žádný problém. 

ČD jsou specialisté na rezervy. Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji. Regio navíc s loko na 140 a 10 vagóny :-) Pendolíno je SC. Ať si počkají návazné vlaky nižší třídy nebo maji pozdější odjezdy. Ať je časová mezera až za Brnem..  

Mezinárodní vlaky byly a ještě  jsou obecně nespolehlivá, drahá katastrofa, často maji sekeru 20 minut atd. (polské, slovenské, maďarské). Neznám moc lidí co by to proto používalo. Jen nadšenci. Je to něco jako nemyslný roaming v EU. Ikdyž se to zlepšuje.  Ale Praha Brno Bratislava Vídeň není dlouhá trasa, kde by mělo vzniknout velké zpoždění.

Jak říká leo mít v záloze jednu soupravu ze 7 je drahé. 700M v garáži, co navíc hlavně nevydělává. ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí - naklápění. (jednou za rok). Cestujícím mohou dát slevu jako kompenzaci. Náhradu může dělat nějaké levnější souprava. LE funguje bez náhrady.

Mít rezervy povinné - Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné  rezervy nebudou. Leo s výlukama přijede často ještě dřív než musí.

Jediná výhoda Railjet je, že má opravdu 1 třídu a 1+,  Po vzoru LE natáhne cestující, kteří jsou schopni dát za Praha Ostrava i 1200. Což ČD před tím ignorovali a ignorují na ostatních trasách.Musí za to ale něco dostat.

0/0
3.9.2014 13:07

R41a72d75e54k 58J62a28n60a84t30a 9825966684262

"Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji."

To snad ne. Rychlost se zvýšila především dokončením naprosté většiny koridorových staveb.

"ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí"

Za prvé, nemají, tak dobré vozy jezdí jinde, nebo dělají zálohu nečemu jinému. Navíc "v nejhorším o 7 minut zpozdí" znamená, že poškodíte ostatní dopravce na trati. Navíc nejen v případě poruchy, ale i v případě pravidelné údržby! Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní, dělají soukromnící, ale to by se mělo zakázat, ne nutit ČD to dělat taky.

"LE funguje bez náhrady."

Protože v případě problému akorát vrátí jízdné a nechají cestující, ať si jedou čím chtějí (a těch max 200 lidí se vejde do 2 vagónů jiného dopravce, když si postojí). Myslíte, že to je obecné řešení, nechat průsery řešit ostatní?

"Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné rezervy nebudou."

Budou, ŽSR si předpokldám nenechá zpožďovat hlavní slovenskou trať.

+1/0
3.9.2014 13:27

J47i92ř43í 36K23o71c28u65r47e17k 6235834615488

Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní

Jasně, 40 lidí v uličce, 11 na představku, 2 v umývárce a 4   heavymetalisti v přechodu mezi vagony. Po osmi v kupé, další čtyří nastojáka.

Nebo máte na mysli Regionovu na koridoru, která víc jak 80 nemůže a tak brzdí i nákladní vlaky?

0/−1
3.9.2014 20:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.