Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly

České dráhy musí objevit v příštích dvou letech nový zdroj příjmů, který jim bude vylepšovat hospodaření. Během dvou let totiž skončí éra rozprodejů nemovitostí, které každý rok posilovaly účty státní společnosti zhruba půlmiliardou korun. Dráhy tak dále nebudou mít co prodávat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..

0 0
možnosti
JJ

mělo být níže..

0 0
možnosti
Foto

Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank...:-) ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...:-(

1 0
možnosti
MN

Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.

0 1
možnosti
MH

Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?

3 14
možnosti
PN

Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu  a spoustu dalších věcí?

19 4
možnosti
PM

P66e91t27r 47M81a55r49e28š

3. 9. 2014 10:51

Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?

1 1
možnosti
JN

J56a81n 10N92o22v54á12k

3. 9. 2014 10:54

náhoda. Při dluhu desítek miliard je to nic.

1 0
možnosti
IP

Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.

Takže: není to  případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!

Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.

4 4
možnosti
Foto

Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 . Rv;-€

4 2
možnosti
BP

B25e21n 89P25a30v67k74a

3. 9. 2014 9:57

Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?

4 0
možnosti
Foto

Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji !!;-D

0 0
možnosti
KJ

Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.

Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.

2 1
možnosti
RJ

Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.

4 2
možnosti
JH

J26a44n 22H30á20l66a

3. 9. 2014 9:23

Nic proti zpětnému leasingu a prodeji nemovitostí, v některých případech je to řešení, ale jak tím začne žít státní firma, znamená to konec - viz ČSA, nyní ČD.

1 0
možnosti
PN

Když vrcholný management ví, že jeho setrvání ve funkcích se neodviji od (dlouhodobějších)ekonomickych výsledků, ale od toho, ktera strana zrovna ovládá MD, tak co by si kratkodobe neprilepsili, že?

3 0
možnosti
DP

Myslím, že by taky nebyla špatná změna jízdenkové strategie. Myslím, že je dost divné že za stejný lístek můžete jet vlakem osobním, rychlíkem, IC nebo EC? Myslím že tam by se mělo začít, případně zavést levnější lístky na určitý spoj a open tickety (neboli to jak fungují ted) zkrátka zdražit. Například v anglii (kde je dráha dost drahá, ale luxusní) téměř neexistuje možnost že by jste si koupili lístek Londýn Glasgow a mohly si pak nasednout do jakého vlaku chtěli... už tím,že tam jezdí více společností a většinou si musíte rovnou koupit místenku. Nemusíme chodit ani tak daleko pokud jedete s Regio Jet tak si také musíte koupit lístek na spoj a to rovnou místenku.

0 3
možnosti
PN

Takový systém je omezující pro cestující.

7 0
možnosti
JB

J54a18n 46B68a85l93a71j76a

3. 9. 2014 9:14

Pane Sůro, nezlobte se, ale nešlo by někdy napsat nežlutý článek o železnici?

Já vím, je to těžké, když před volbami pan Žlutý napsal oslavný článek na Vašeho šéfa, v důsledku čehož nedošlo k zrušení studentského jízdného - tedy kompenzací za slevy v neobjednávané dopravě, ale přesto, nějaká novinářská čest a etika by Vám mohla něco říkat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!