Diskuze
Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly
Děkujeme za pochopení.
J50a36n 44J85e26m98e89l17k27a
Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..
P30a22v50e22l 30M21a90k58o27v13e50c
Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank... ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...
M35a80r86t98i24n 34N39o87v62o68t29n28ý
Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.
M38a67r28t42i97n 66H40a43v74l25í56k
Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?
P32e43t50r 38N15o32v93o67t80n85y
Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu a spoustu dalších věcí?
P66e91t27r 47M81a55r49e28š
Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?
I92v91a86n 69P75o20k33o63r65n73ý
Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.
Takže: není to případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!
Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.
V64l68a11d48a 41V71a74n10e94k
Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 .
B25e21n 89P25a30v67k74a
Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?
V32l49a38d82a 13V53a11n74e93k
Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji
K80a53r93e88l 87J79a61n61í49k
Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.
Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.
R78a11d83e76k 80J95a53n54a51t58a
Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.
J26a44n 22H30á20l66a
Nic proti zpětnému leasingu a prodeji nemovitostí, v některých případech je to řešení, ale jak tím začne žít státní firma, znamená to konec - viz ČSA, nyní ČD.
P35e53t24r 80N92o16v21o98t39n45y
Když vrcholný management ví, že jeho setrvání ve funkcích se neodviji od (dlouhodobějších)ekonomickych výsledků, ale od toho, ktera strana zrovna ovládá MD, tak co by si kratkodobe neprilepsili, že?
D31a41n78i93e69l 86P87l14e11s69c34h93n96e72r
Myslím, že by taky nebyla špatná změna jízdenkové strategie. Myslím, že je dost divné že za stejný lístek můžete jet vlakem osobním, rychlíkem, IC nebo EC? Myslím že tam by se mělo začít, případně zavést levnější lístky na určitý spoj a open tickety (neboli to jak fungují ted) zkrátka zdražit. Například v anglii (kde je dráha dost drahá, ale luxusní) téměř neexistuje možnost že by jste si koupili lístek Londýn Glasgow a mohly si pak nasednout do jakého vlaku chtěli... už tím,že tam jezdí více společností a většinou si musíte rovnou koupit místenku. Nemusíme chodit ani tak daleko pokud jedete s Regio Jet tak si také musíte koupit lístek na spoj a to rovnou místenku.
P45e39t44r 50N98o45v40o72t77n31y
Takový systém je omezující pro cestující.
J54a18n 46B68a85l93a71j76a
Pane Sůro, nezlobte se, ale nešlo by někdy napsat nežlutý článek o železnici?
Já vím, je to těžké, když před volbami pan Žlutý napsal oslavný článek na Vašeho šéfa, v důsledku čehož nedošlo k zrušení studentského jízdného - tedy kompenzací za slevy v neobjednávané dopravě, ale přesto, nějaká novinářská čest a etika by Vám mohla něco říkat.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...