Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva nabídla nižší cenu za provoz trati z Plzně do Mostu než Dráhy

Společnost Arriva nabídla za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu o 3,4 milionu korun nižší cenu než České dráhy. Celkem dopravce požaduje za provoz od státu dotaci 37,3 milionu korun, informovalo Ministerstvo dopravy. Dá se proto předpokládat, že zakázku na provoz trati Arriva na příští rok získá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u18c96i32a10n 20P45a38p70a55z65i55a65n 5704847731525

Vagony Arriva nebrat, hrozné šunky.

0/0
11.9.2014 23:48

M93i12l69a23n 93L18a96š77ť78o38v59k95a 8562904413138

Čd tam jezdí s tímhle, http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-1192 ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2014 15:32

R97a61d68e55k 58J51a21n85a82t57a 9305906364112

A co s tím motorákem 843 máte přesně za problém? Je cca 18 let starý (poloina životnosti), interiér vcelku moderní, ( http://www.vlaky.net/upload/images/reports/002216/07.jpg ), WC relativně taky (již "na tlačítko").

To, co zde dle článku nabízí Arriva, je motorová jednotka řady DB 628, je tedy starší (vyráběla se mezi lety 1986–1996).

Parametry, které se dneska sledují nejvíce - klimatizace a nízkopodlažnost - nemá ani jedno z toho.

+1/0
7.9.2014 16:41

D34a69v23i64d 73P87e63c40a 1405984101546

Naprosto přesně podpořím pana Janatu, upřesněte důvod těch smajlíků na Lašťovko. Pro dopnění, 843 má zvedací plošinu a interiér není horší než ta starší němka.

0/0
8.9.2014 8:17

M30a81r84t42i23n 63Š33t51r67o18s 4259277930518

Nabízí se otázka, jestli do budoucna nebude potřeba při každém přestupu kupovat novou jízdenku, doufám, že toto se řeší. Škoda že o tom v článku nic není. Další věc je, že se jedná o rychlíkovou trať, to chce Arriva obsluhovat těma svýma motoráčkama, se kterýma jezdila do Kralup?

+2/0
4.9.2014 13:45

R89a83d40e46k 86J15a50n76a14t89a 9815916274522

Ano, motoráky řady DB 628. Alespoň článek to tvrdí. Ostatně sem se hodí o dost více, než na eletrifikovanou trať Praha-Kralupy.

0/0
4.9.2014 14:36
Foto

T48o67m30á68š 55K14i30r39o10v 1505438655677

Osobně si myslím, že by tato motorová jednotka na na začátek stačila. Vždyť ČD na této trati (rychlíkové, jak Vy říkáte), osobní vlaky neprovozuje, tedy tu jezdí JEN rychlíky a to ještě 4x denně.

0/−1
4.9.2014 18:55

R83a43d25e54k 95J70a31n97a79t98a 9935216934132

Kdepak, v podstatné část trati (Most-Chomutov, Chomutov-Žatec, Plasy-Plzeň) se doplňují s osobáky i rychlíky ČD.

A nejde ani tak o přestupující (ty by mohli dostat nějaké sečtené jízdné na jedné jízdence, jako tomu např. u Kraslic), ale hlavně pro lidi pravidelně dojíždějící. Hrozí, že jim jejich traťová předplacená jízdenka nebude platit pro všechny vlaky na trati, což nahání lidi do aut (buď aby se omezili na část spojů, nebo aby platili za jednotlivé jízdenky, tj. více).

+2/0
4.9.2014 20:11

D53a76v94i59d 31P46e80c12a 1985874551706

zase bych nestrašil lidí konkurencí, buďme vyvážení:-). Jen doufám, že časem vypotí něco lepšího a stát nějak donutí konkurenty uznavat si jízdenky.

0/0
8.9.2014 8:20

P88a30v60e83l 88P12r31o47k65o42p 6878452855310

Asi se budu (naivně) opakovat, ale požaduje objednavatel (či vytvoří podmínky pro nebo nařídí) jednotný tarif v rámci zmíněné trati a ostatních dotovaných tratích obsluhovaných majoritním (národním) dopravcem (včetně nabídek typu IN x %)? Nebo se s ničím takovým "samozřejmě" neuvažuje a výsledný stav bude shodný se situací v autobusové dopravě? Nebude to krok zpět?

+5/0
4.9.2014 10:55

P94e54t68r 67N36i57v60n10i76c61k14ý 3902224295857

Nabídla INx je slevová nabídka Českých drah, Co s tím mají společného ostatní provozovatelé?

0/−2
4.9.2014 11:31

J80o44s37e97f 34T80r10ö46g95l 8199902896566

DOhromady tvoří síť, která by měla fungovat jednotně. Pokud např. denně dojíždím z Mostu do Chomutova a k tomu si koupím měsíční "lítačku" na neomezené cesty, bylo by vhodné, aby jí uznávala i Arriva u těch 6 párů vlaků, co tam případně bude mít. Jinak to znamená zhoršení nabídky veřejné dopravy a to rozhodně není cíl, zejména když jde o dopravu dotovanou.

+4/0
4.9.2014 11:52

R46a20d88e59k 72J98a50n35a43t41a 9605976194872

Aby měly podobné věrnostní slevové nabídky smysl (motivovat k pravidelnému využívání veřejné dopravy, což je i důvod, proč to stát objednává a doplácí prokazatelnou ztrátu), tak musí platit ve vech vlaích na trase.

V Německu BahnCard taky znamená slevu i u ostatních dopravců, než jsou DB. Samozřejmě, že se přitom tržby nadále děli spravedlivě, nikdo není bit.

+2/0
4.9.2014 13:20

M53i98r78o97s89l11a60v 83Z97i59k46m61u50n93d 7179713574443

Jenže nejsme v Německu nebo Švýcarsku, kde se sice tržně podniká, ale současně v železniční dopravě (v zemi Helvetského kříže i na silnicích) tvrdě reguluje, což se v české kotlině nepraktikuje ... tady se uplatňují principy anglického kapitalismu 18. století ...

Předpokládám, že objednavatel bude vyžadovat, aby vozidlo bylo vybaveno zdvihací plošinou pro vozíčkáře, jako je tomu u dopravce ČD ...

+2/0
4.9.2014 17:15

P66e14t63r 66P71i54d28r22m77a60n47n 7121753105243

Není to Arriva ale společnost Vogtlandbahn,spadající pod italskou Trenitalia.

0/−1
4.9.2014 10:54

M92a56r47e27k 21M11a88r94t62i21n 8389224206580

??? Jde o společnost ARRIVA vlaky s.r.o., tak jak jako není Arriva Arrivou? :-)

0/0
4.9.2014 14:35

R55a27d71e82k 26J40a15n34a85t36a 9335796764332

Ne, tohle, o čem je článek, je ta "pravá" Arriva, původně britská, nyní patřící DB.

Italům patří "Arriva Deutschland" nedávno přejmenovaná na "Netinera", pod kterou aktivity v Německu. DB se této části společnosti totiž musela zbavit kvůli německým antimonopolním zákonům.

0/0
4.9.2014 20:17

J10a46n 94S82a46l47o56m47o69n 4549450431775

Na Sokolovsku jezdí Arriva na trati Sokolov - Kraslice - Klingethal - Zvotenthal. Mají to nějak domluvené s provozovatelem trati Sokolov - Kraslice firmou GW train Regio a jak to vypadá lidi jsou s nimi docela spokojení.

+1/0
4.9.2014 9:54

M19i11c54h42a42l 17M62o31u42c74h29a 9598689193674

Taky Arriva nejsou žádní amatéři, mimo mnoho jiného zajišťují kompletní autobusovou dopravu v Londýně...

0/0
4.9.2014 10:14
Foto

T69o20m92á41š 33K64i93r25o26v 1555748725117

Na Sokolovsku jezdí (ve spolupráci s Vogtlanbahnem, protože si pronajímá jejich jednotky REGIOSPRINTER) GW Train regio (dříve Viamont). Česká vlaková četa se střídá s tou Německou ve Zwotenthalu.

0/0
4.9.2014 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.