Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva nabídla nižší cenu za provoz trati z Plzně do Mostu než Dráhy

Společnost Arriva nabídla za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu o 3,4 milionu korun nižší cenu než České dráhy. Celkem dopravce požaduje za provoz od státu dotaci 37,3 milionu korun, informovalo Ministerstvo dopravy. Dá se proto předpokládat, že zakázku na provoz trati Arriva na příští rok získá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59u62c12i24a24n 51P80a35p13a55z20i47a19n 5854577491585

Vagony Arriva nebrat, hrozné šunky.

0/0
11.9.2014 23:48

M94i45l56a65n 32L62a86š31ť72o37v44k20a 8222574483278

Čd tam jezdí s tímhle, http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-1192 ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2014 15:32

R63a70d38e97k 92J64a47n61a55t27a 9745386664412

A co s tím motorákem 843 máte přesně za problém? Je cca 18 let starý (poloina životnosti), interiér vcelku moderní, ( http://www.vlaky.net/upload/images/reports/002216/07.jpg ), WC relativně taky (již "na tlačítko").

To, co zde dle článku nabízí Arriva, je motorová jednotka řady DB 628, je tedy starší (vyráběla se mezi lety 1986–1996).

Parametry, které se dneska sledují nejvíce - klimatizace a nízkopodlažnost - nemá ani jedno z toho.

+1/0
7.9.2014 16:41

D11a97v20i62d 58P34e13c96a 1795614361296

Naprosto přesně podpořím pana Janatu, upřesněte důvod těch smajlíků na Lašťovko. Pro dopnění, 843 má zvedací plošinu a interiér není horší než ta starší němka.

0/0
8.9.2014 8:17

M18a97r67t44i97n 89Š70t68r92o78s 4309937270398

Nabízí se otázka, jestli do budoucna nebude potřeba při každém přestupu kupovat novou jízdenku, doufám, že toto se řeší. Škoda že o tom v článku nic není. Další věc je, že se jedná o rychlíkovou trať, to chce Arriva obsluhovat těma svýma motoráčkama, se kterýma jezdila do Kralup?

+2/0
4.9.2014 13:45

R96a93d19e14k 86J57a64n40a36t46a 9105586974232

Ano, motoráky řady DB 628. Alespoň článek to tvrdí. Ostatně sem se hodí o dost více, než na eletrifikovanou trať Praha-Kralupy.

0/0
4.9.2014 14:36
Foto

T24o66m89á76š 71K73i55r49o93v 1215288845677

Osobně si myslím, že by tato motorová jednotka na na začátek stačila. Vždyť ČD na této trati (rychlíkové, jak Vy říkáte), osobní vlaky neprovozuje, tedy tu jezdí JEN rychlíky a to ještě 4x denně.

0/−1
4.9.2014 18:55

R96a47d31e76k 26J45a28n36a18t86a 9755736774642

Kdepak, v podstatné část trati (Most-Chomutov, Chomutov-Žatec, Plasy-Plzeň) se doplňují s osobáky i rychlíky ČD.

A nejde ani tak o přestupující (ty by mohli dostat nějaké sečtené jízdné na jedné jízdence, jako tomu např. u Kraslic), ale hlavně pro lidi pravidelně dojíždějící. Hrozí, že jim jejich traťová předplacená jízdenka nebude platit pro všechny vlaky na trati, což nahání lidi do aut (buď aby se omezili na část spojů, nebo aby platili za jednotlivé jízdenky, tj. více).

+2/0
4.9.2014 20:11

D76a70v31i44d 48P91e56c54a 1355884531326

zase bych nestrašil lidí konkurencí, buďme vyvážení:-). Jen doufám, že časem vypotí něco lepšího a stát nějak donutí konkurenty uznavat si jízdenky.

0/0
8.9.2014 8:20

P52a82v56e10l 97P84r12o89k66o92p 6148692825230

Asi se budu (naivně) opakovat, ale požaduje objednavatel (či vytvoří podmínky pro nebo nařídí) jednotný tarif v rámci zmíněné trati a ostatních dotovaných tratích obsluhovaných majoritním (národním) dopravcem (včetně nabídek typu IN x %)? Nebo se s ničím takovým "samozřejmě" neuvažuje a výsledný stav bude shodný se situací v autobusové dopravě? Nebude to krok zpět?

+5/0
4.9.2014 10:55

P85e15t79r 24N12i92v19n78i77c72k75ý 3792914215527

Nabídla INx je slevová nabídka Českých drah, Co s tím mají společného ostatní provozovatelé?

0/−2
4.9.2014 11:31

J21o42s33e93f 91T44r78ö18g87l 8899712876966

DOhromady tvoří síť, která by měla fungovat jednotně. Pokud např. denně dojíždím z Mostu do Chomutova a k tomu si koupím měsíční "lítačku" na neomezené cesty, bylo by vhodné, aby jí uznávala i Arriva u těch 6 párů vlaků, co tam případně bude mít. Jinak to znamená zhoršení nabídky veřejné dopravy a to rozhodně není cíl, zejména když jde o dopravu dotovanou.

+4/0
4.9.2014 11:52

R83a65d60e60k 35J21a69n49a55t73a 9515386434142

Aby měly podobné věrnostní slevové nabídky smysl (motivovat k pravidelnému využívání veřejné dopravy, což je i důvod, proč to stát objednává a doplácí prokazatelnou ztrátu), tak musí platit ve vech vlaích na trase.

V Německu BahnCard taky znamená slevu i u ostatních dopravců, než jsou DB. Samozřejmě, že se přitom tržby nadále děli spravedlivě, nikdo není bit.

+2/0
4.9.2014 13:20

M78i37r31o15s19l77a23v 80Z71i46k88m30u44n17d 7959903334393

Jenže nejsme v Německu nebo Švýcarsku, kde se sice tržně podniká, ale současně v železniční dopravě (v zemi Helvetského kříže i na silnicích) tvrdě reguluje, což se v české kotlině nepraktikuje ... tady se uplatňují principy anglického kapitalismu 18. století ...

Předpokládám, že objednavatel bude vyžadovat, aby vozidlo bylo vybaveno zdvihací plošinou pro vozíčkáře, jako je tomu u dopravce ČD ...

+2/0
4.9.2014 17:15

P15e21t93r 21P21i25d53r80m50a13n65n 7671813645573

Není to Arriva ale společnost Vogtlandbahn,spadající pod italskou Trenitalia.

0/−1
4.9.2014 10:54

M40a10r80e66k 84M62a19r83t12i93n 8249704146760

??? Jde o společnost ARRIVA vlaky s.r.o., tak jak jako není Arriva Arrivou? :-)

0/0
4.9.2014 14:35

R62a52d63e49k 21J33a32n20a66t26a 9165606384372

Ne, tohle, o čem je článek, je ta "pravá" Arriva, původně britská, nyní patřící DB.

Italům patří "Arriva Deutschland" nedávno přejmenovaná na "Netinera", pod kterou aktivity v Německu. DB se této části společnosti totiž musela zbavit kvůli německým antimonopolním zákonům.

0/0
4.9.2014 20:17

J20a24n 13S63a34l72o14m16o25n 4349480761945

Na Sokolovsku jezdí Arriva na trati Sokolov - Kraslice - Klingethal - Zvotenthal. Mají to nějak domluvené s provozovatelem trati Sokolov - Kraslice firmou GW train Regio a jak to vypadá lidi jsou s nimi docela spokojení.

+1/0
4.9.2014 9:54

M37i90c27h95a53l 48M13o87u59c12h28a 9698419353304

Taky Arriva nejsou žádní amatéři, mimo mnoho jiného zajišťují kompletní autobusovou dopravu v Londýně...

0/0
4.9.2014 10:14
Foto

T43o64m59á33š 33K81i72r87o89v 1595468415727

Na Sokolovsku jezdí (ve spolupráci s Vogtlanbahnem, protože si pronajímá jejich jednotky REGIOSPRINTER) GW Train regio (dříve Viamont). Česká vlaková četa se střídá s tou Německou ve Zwotenthalu.

0/0
4.9.2014 18:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.