Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva nabídla nižší cenu za provoz trati z Plzně do Mostu než Dráhy

Společnost Arriva nabídla za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu o 3,4 milionu korun nižší cenu než České dráhy. Celkem dopravce požaduje za provoz od státu dotaci 37,3 milionu korun, informovalo Ministerstvo dopravy. Dá se proto předpokládat, že zakázku na provoz trati Arriva na příští rok získá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53u65c60i88a21n 42P23a91p90a61z26i52a62n 5544937671825

Vagony Arriva nebrat, hrozné šunky.

0/0
11.9.2014 23:48

M23i68l51a29n 91L31a98š23ť12o15v91k34a 8452534883398

Čd tam jezdí s tímhle, http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-1192 ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2014 15:32

R60a34d96e20k 35J93a28n64a79t79a 9675966764162

A co s tím motorákem 843 máte přesně za problém? Je cca 18 let starý (poloina životnosti), interiér vcelku moderní, ( http://www.vlaky.net/upload/images/reports/002216/07.jpg ), WC relativně taky (již "na tlačítko").

To, co zde dle článku nabízí Arriva, je motorová jednotka řady DB 628, je tedy starší (vyráběla se mezi lety 1986–1996).

Parametry, které se dneska sledují nejvíce - klimatizace a nízkopodlažnost - nemá ani jedno z toho.

+1/0
7.9.2014 16:41

D87a30v87i53d 34P75e38c20a 1115464671676

Naprosto přesně podpořím pana Janatu, upřesněte důvod těch smajlíků na Lašťovko. Pro dopnění, 843 má zvedací plošinu a interiér není horší než ta starší němka.

0/0
8.9.2014 8:17

M21a29r20t86i97n 36Š80t98r72o24s 4439427840128

Nabízí se otázka, jestli do budoucna nebude potřeba při každém přestupu kupovat novou jízdenku, doufám, že toto se řeší. Škoda že o tom v článku nic není. Další věc je, že se jedná o rychlíkovou trať, to chce Arriva obsluhovat těma svýma motoráčkama, se kterýma jezdila do Kralup?

+2/0
4.9.2014 13:45

R43a57d10e37k 51J29a54n14a38t85a 9465256644452

Ano, motoráky řady DB 628. Alespoň článek to tvrdí. Ostatně sem se hodí o dost více, než na eletrifikovanou trať Praha-Kralupy.

0/0
4.9.2014 14:36
Foto

T15o83m95á85š 19K88i35r60o52v 1595688805977

Osobně si myslím, že by tato motorová jednotka na na začátek stačila. Vždyť ČD na této trati (rychlíkové, jak Vy říkáte), osobní vlaky neprovozuje, tedy tu jezdí JEN rychlíky a to ještě 4x denně.

0/−1
4.9.2014 18:55

R49a35d87e56k 73J20a91n89a35t76a 9535456404262

Kdepak, v podstatné část trati (Most-Chomutov, Chomutov-Žatec, Plasy-Plzeň) se doplňují s osobáky i rychlíky ČD.

A nejde ani tak o přestupující (ty by mohli dostat nějaké sečtené jízdné na jedné jízdence, jako tomu např. u Kraslic), ale hlavně pro lidi pravidelně dojíždějící. Hrozí, že jim jejich traťová předplacená jízdenka nebude platit pro všechny vlaky na trati, což nahání lidi do aut (buď aby se omezili na část spojů, nebo aby platili za jednotlivé jízdenky, tj. více).

+2/0
4.9.2014 20:11

D91a73v15i57d 22P89e65c44a 1365194581466

zase bych nestrašil lidí konkurencí, buďme vyvážení:-). Jen doufám, že časem vypotí něco lepšího a stát nějak donutí konkurenty uznavat si jízdenky.

0/0
8.9.2014 8:20

P97a92v53e31l 49P84r90o59k72o16p 6878592575670

Asi se budu (naivně) opakovat, ale požaduje objednavatel (či vytvoří podmínky pro nebo nařídí) jednotný tarif v rámci zmíněné trati a ostatních dotovaných tratích obsluhovaných majoritním (národním) dopravcem (včetně nabídek typu IN x %)? Nebo se s ničím takovým "samozřejmě" neuvažuje a výsledný stav bude shodný se situací v autobusové dopravě? Nebude to krok zpět?

+5/0
4.9.2014 10:55

P89e35t22r 92N69i19v64n53i94c44k59ý 3852624325847

Nabídla INx je slevová nabídka Českých drah, Co s tím mají společného ostatní provozovatelé?

0/−2
4.9.2014 11:31

J59o69s53e29f 64T60r55ö90g42l 8329312956546

DOhromady tvoří síť, která by měla fungovat jednotně. Pokud např. denně dojíždím z Mostu do Chomutova a k tomu si koupím měsíční "lítačku" na neomezené cesty, bylo by vhodné, aby jí uznávala i Arriva u těch 6 párů vlaků, co tam případně bude mít. Jinak to znamená zhoršení nabídky veřejné dopravy a to rozhodně není cíl, zejména když jde o dopravu dotovanou.

+4/0
4.9.2014 11:52

R35a42d10e98k 69J62a42n96a53t11a 9955646754882

Aby měly podobné věrnostní slevové nabídky smysl (motivovat k pravidelnému využívání veřejné dopravy, což je i důvod, proč to stát objednává a doplácí prokazatelnou ztrátu), tak musí platit ve vech vlaích na trase.

V Německu BahnCard taky znamená slevu i u ostatních dopravců, než jsou DB. Samozřejmě, že se přitom tržby nadále děli spravedlivě, nikdo není bit.

+2/0
4.9.2014 13:20

M37i10r35o14s34l14a95v 49Z30i38k89m13u47n35d 7739663114363

Jenže nejsme v Německu nebo Švýcarsku, kde se sice tržně podniká, ale současně v železniční dopravě (v zemi Helvetského kříže i na silnicích) tvrdě reguluje, což se v české kotlině nepraktikuje ... tady se uplatňují principy anglického kapitalismu 18. století ...

Předpokládám, že objednavatel bude vyžadovat, aby vozidlo bylo vybaveno zdvihací plošinou pro vozíčkáře, jako je tomu u dopravce ČD ...

+2/0
4.9.2014 17:15

P85e43t56r 49P19i27d84r63m62a32n26n 7711103285673

Není to Arriva ale společnost Vogtlandbahn,spadající pod italskou Trenitalia.

0/−1
4.9.2014 10:54

M95a78r12e14k 31M95a90r30t30i45n 8609784416710

??? Jde o společnost ARRIVA vlaky s.r.o., tak jak jako není Arriva Arrivou? :-)

0/0
4.9.2014 14:35

R38a59d27e36k 38J62a48n12a93t52a 9855946164292

Ne, tohle, o čem je článek, je ta "pravá" Arriva, původně britská, nyní patřící DB.

Italům patří "Arriva Deutschland" nedávno přejmenovaná na "Netinera", pod kterou aktivity v Německu. DB se této části společnosti totiž musela zbavit kvůli německým antimonopolním zákonům.

0/0
4.9.2014 20:17

J42a86n 96S21a27l13o29m66o77n 4869980311635

Na Sokolovsku jezdí Arriva na trati Sokolov - Kraslice - Klingethal - Zvotenthal. Mají to nějak domluvené s provozovatelem trati Sokolov - Kraslice firmou GW train Regio a jak to vypadá lidi jsou s nimi docela spokojení.

+1/0
4.9.2014 9:54

M47i65c28h87a80l 34M84o30u59c87h22a 9818909383424

Taky Arriva nejsou žádní amatéři, mimo mnoho jiného zajišťují kompletní autobusovou dopravu v Londýně...

0/0
4.9.2014 10:14
Foto

T39o98m20á77š 19K94i23r10o13v 1725808295547

Na Sokolovsku jezdí (ve spolupráci s Vogtlanbahnem, protože si pronajímá jejich jednotky REGIOSPRINTER) GW Train regio (dříve Viamont). Česká vlaková četa se střídá s tou Německou ve Zwotenthalu.

0/0
4.9.2014 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.