Diskuze

Zpoplatnění silnic v Německu zřejmě nebude tak drastické

V Německu by se mělo platit jen za dálnice a silnice první třídy. Tak vypadá pravděpodobná varianta obávaného zpoplatnění komunikací v sousední zemi. Křesťanskosociální unie (CSU) totiž ve vládní koalici přestala tlačit na zpoplatnění všech silnic a dálnic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

No, nevidím důvod proč by si Němci neměli o trochu snížit daň. Teď za silnice platí jenom Němci, takže nově zavedená situace, kdy platí všichni, by byla spravedlivější.

Jen jediná věc mi vadí.

Kdo trochu víc jezdí po Evropě, čeká ho následující:

D - nízkoemisní zóny - velká nálepka na skle, to samé chtějí zavés i u nás. Dálniční známky: CZ, SK, D, A, CH, Sl.

Takový řidič bude mít na skle 8 nálepek. Jestli je to Francouz, navíc tam bude mít ještě zelenou kartu a techničák, to už bude na desítce.

Bude přes to všechno ještě vidět ven z auta?

0 0
možnosti
LH

Já se jen divím, že Němci dálnice nezpoplatnili už dávno. Oni musí platit všude kolem mj. u nás za přerušované (D8) a nekvalitní (D1, D11) dálnice, respektive kousky odnikud nikam (D3) a u nich jezdí celá Evropa po husté a kvalitní dálniční síti zdarma. Jsem proti své peněžence, ale jednoznačně snahy o zpoplatnění chápu.

2 0
možnosti
ZV

Nerozumim poslednimu odstavci... Proc se "dle nekterych pravnich odborniku muze jednat o neco v rozporu s unijnimi predpisy" kdyz je to uplne ta sama varianta, kterou jim sama EU pred pul rokem zakazala??? Nebo se mylim?

 Logicke by bylo nejak upravit stavajici silnicni dan, kdyz chteji zavest jeste znamky, ale to asi neni moznost, nad kterou uvazuji....

1 0
možnosti
VS

Ale vždyť to tak bude - KfZ steuer se sníží o tu částku, která bude zapotřebí na koupení známky. Diskriminace není, neboť za silnice a dálnice budou platit lidé s německou RZ stejně více, než Pepa z Prahy, jedoucí přes Německo do Francie. Když diskriminace, tak je právě teď teď - Němci platí , cizinci nic.

2 0
možnosti
Foto

Viněty jsou od samého začátku nesmysl. Co je zavedli Švýcaři, vyhýbám se jim. Do Rakouska jedu jenom, když opravdu musím, oni jsou s těmi vinětami opravdu posedlí. Třeba kvůli stavbě na okresce musíte objet kousek po dálnici- už tam stojí žandári.

Mám auto přihlášené v Bavorsku a platím ročně 400 EUR silniční daň. Pokud mi budou chtít tu silniční daň rozdělit na vinětu a základní sazbu, tak nevím, co je na tom špatně- tedy,  ta viněta je od začátku zásadní chyba. Jenomže ji už zavedli všichni, Němci jsou  ti poslední. Ale pokud cizinci nechtějí být diskriminováni, mohou zaplatit i tu silniční daň- třeba úměrně délce pobytu v Německu.

Myslím si ale, že pan Dobrindt vymyslel příliš mnoho dobrého- chtěl i slevy na nízkoemisní vozy. Vznikl by tak nepřehledný propletenec.

Apeloval jsem na několika diskuzích hlavně za sociální aspekt- třeba holandská rodina s dětmi chce na prázdniny na Jadran nebo na Adrii. Pak je na místě, udělat tarif na obvyklou dobu prázdnin za rodinám příznivou cenu. Profíci si stejně pořídí roční kartu a zaplatí jim ji jejich klienti.

1 1
možnosti
KN

Pro nejake specialni tarify nevidim duvod. Mam auto prihlasene v Mnichove, platim taky skoro 400 EUR rocne dan. A kdyz chci o prazdninach v sobotu na vylet do Alp, tak stojim na A99 v obrovske kolone uz v 7 rano a v te kolone jsou jen Holandani, Cesi, Danove a Polaci, kteri tam jsou zdarma. Ale kdyz ja prijedu jen na vikend do Cech, tak beda, kdybych si neporidil na ty ceske tankodromy nalepu. To Vam prijde fer?

2 2
možnosti
AN

Zpoplatneni v Nemecku nebude zadne.

Nemecky financni urad okrada tak znacne vlastni motoristy na danich, ze uz  od nich nemuze  vice pozadoivat. Slevit vlastnim ovbcanum nechce, protoze by to poplatky od cizincu nevyrovnaly.Plati vsichni privatni drzitele osobnich vozidel. Na pr. Nissan Micra 200,- € rocni dan, Mazda 6 Diesel 300,- €.

 Jedna se o 40 milionu osobnich automobilu a protoze EU nepovoli vybirat pouze od cizincu, nebude zadne vignety.

0 0
možnosti
KN
JF

J75a54n 68F31r44o25l68í19k

4. 9. 2014 17:42

Protože se každý únijní nápad objeví u nás tak jsem si oddechl. Vypadá to, že pro jízdu po poli nebudu potřebovat dálniční známku i nadále.;-D

0 1
možnosti
Foto

I56v67a94n 38K11o38p32t12a

4. 9. 2014 17:46

Německo je unie? A uz platite silniční dan jako oni?

1 0
možnosti
OJ

poslední odstavec: co má proboha státní příslušnost společného s tím, kde mám registrované auto a tudíž kde z něj platím daně???!!

ono se to dá vyřešit i jinak, ne? prostě provozovatelé aut registrovaných v Německu dostanou k zaplacené dani dálniční známku zdarma. když je mohou rozdávat pojišťovny či vydavatelé novin či časopisů jako odměnu za uzavření smlouvy, proč by to nemohl dělat berňák? :-P

0 0
možnosti
HB

Možná proto, že jsou to, narozdíl od berňáku, soukromé firmy.

1 0
možnosti
AC

Jak to teoreticky bude s motocykly nekdo nevi?

0 0
možnosti
Foto

Na motocykly zatím žádné viněty nejsou. Ale vše se může rychle změnit- politika potřebuje peníze- jsou krví v jejích žilách.

0 0
možnosti
JL

J80a23n 45L38a71k79o42m46ý

4. 9. 2014 16:15

To se tam budou mít, češi jedoucí nakoupit do Drážďan po okreskách, to bude bájo pro obyvatele vesnic na vedlejších silnicích.

3 0
možnosti
AN

Nenapadlo vas, ze z 800 km ceske dalnice plati i cizinci 1500 Kc a z 13.000 km nemeckych dalnic neplatite nic? A to nemluvme radeji o kvalite t.zv. dalnice D1.  Hlavne nadavat na Nemce.

4 1
možnosti
TH

T69o12m97á45š 57H32o29r92a

4. 9. 2014 16:05

Zpoplatňování silnic či dálnic mě příjde v situaci, kdy je uvalena dan na benzín jako totálně nesmyslný krok, protože z každého kilometru který řidič ujede jde do státní pokladny zajímavý peníz. Takže zpoplatnění silnic a dálnic je jen další daní na totéž.

11 0
možnosti
MM

A vemte si situaci, kdy podnikáte v ČR, platíte dálniční známku, daň v ceně benzínu a ještě k tomu silniční daň. A pak se projedete pod D1 z Prahy do Brna a zpět a jdete dát auto do servisu...:-/

4 0
možnosti