Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81e27o97š 14N81a85v19r87á79t29i73l 9723260515215

kolik lidi na stanici bude vedet kde ten styrsky hradec vlastne je?.....

.. nebo tam ajznbonaci napisou i originalni jmeno mesta?

+1/0
8.9.2014 10:09

R10a94d86e92k 55J84a92n67a37t34a 9295366514612

"Štýrský Hradec" jen napsal novinář do článku, na tabulích je VŽDY originální název města:

http://provoz.szdc.cz/tabule/StationDetail.aspx?id=5457076&t=2

0/0
8.9.2014 12:04

J28a22n 55J80e96m28e12l60k81a 1385400

Spíš kolik Čechů jezdí vlakem do Štýrského Hradce.. Co si pamatuji, tak ceny za vlaky v Rakousku jsou nemalé.

0/−1
8.9.2014 14:02

M30a31r51t40i93n 42T83e49s80a25ř 2279433583653

Někdo si určitě připlatí za pohodlí. Za volantem těžko můžete pracovat či relaxovat. A znám lidi, kteří jezdí autem neradi. Ovšem co za cílovku jezdí do Grazu, netuším.

0/0
10.9.2014 7:58

R34a87d59e69k 78J62a58n66a35t60a 9165276914282

Do Grazu (a někdy možná dále do Ljubljany/Záhřebu) to bude jezdit především proto, že s novým vídeňským nádražím tam chtějí od prosince zavést průjezdný model - linky z východu pojedou dále na západ a ze severu na jih. Mezi Vídní a Grazem samozřejmě budou ve vlaku Rakušáci převažovat.

Cesta vlakem Praha-Graz má trvat cca 7h, což je s autem srovnatelné. Plus to pohodlí, jídelní vůz, ...

0/0
10.9.2014 16:17

J32a18n 49C23e58p61e35k 1624506360

Nemělo by toto být komerční sdělení nebo placená reklama?

+2/0
8.9.2014 10:00

T42o90m44a86s 70N46o11v78o96t25n71y 3401516908129

Jo kdyby v tom nejezdili arabáci do Vídně, tak ta cesta je i přijemná :-P

0/0
8.9.2014 9:01

M75a81r62t95i90n 34R76u50z64i26c71k75a 1142848956397

A uz maji lokomotivy co je potahnou?

0/0
8.9.2014 9:00

M71a46r32e36k 87T27o71p94i88č 4595379307763

Mají (byť pronajaté). A ty je nejen potáhnou, ale dokonce je budou i sunout :-)

0/0
8.9.2014 16:58

D55a91v66e 57Ř20e81h79á72k 8668595125653

railjety budou nasazovány na denní spoje. Lehnout si můžete v lehátkových nebo lůžkových vozech, které jezdí v noci.

+1/0
7.9.2014 23:18

J50a78n 69J98e69m95e93l11k84a 1105920

Railjet určitě natáhne nějaké cestující. Myslím, že už někteří přichází na to, že je to lepší než se třepat na D1. Ale stejně si myslím, že na Brno má jezdit ve špičku Pendolíno s naklápěcí soupravou, které se na klikatou trasu prostě hodí. A nemusí se ani tak cenově podbízet . Mohli by klidně jezdit za 199..

+2/0
7.9.2014 21:23

D29a63v24i58d 19Š66a16f40r96á56n72e19k 5347154277923

To, že se na tu trať hodí, je jenom marketing ČD. Ten časový rozdíl zas tak markantní nebyl. Tuším pár minut na dvouapůl hodinové trati

0/−2
7.9.2014 23:20

J12a25n 66J14e86m30e70l46k47a 1125940

Ale pokud nabídnou alespoň připojení na vlakový portál a web, tak to bude krok dopředu.

0/0
8.9.2014 13:59

T28o62m42á29š 90C55z97a47k93o94j 6331704155590

Takže od prosince budou stavět jen Praha, Brno, Břeclav u nás nebo i jinde jako je tomu teď?

0/0
7.9.2014 20:54

R28a15d19e76k 69J44a93n52a12t90a 9845276954152

Praha, Pardubice, Česká Třebová, Brno, Břeclav

http://www.idsjmk.cz/obce/aktualityobce/jrcd15/k260.pdf

+1/0
7.9.2014 21:15

T97o92m76á20š 17C71z87a77k63o37j 6801634355660

škoda, ted nekterý staví i v Kolíně

0/0
7.9.2014 21:16

M33i97l77a54n 61W53e68l24s60e69r 5762668118751

To jsem zvědavý, jestli je uvidíme i v ČB: Pendolína jsme zatím neviděli, Railjety a Leoexpres k nám taky nejezdí.

Rychlíky z NDR do Prahy moc luxusní nejsou. Ale ceny ano.

Děkujeme českým drahám........

+3/−3
7.9.2014 20:40

R59a51d43e72k 58J92a48n10a28t22a 9625436714502

Ale viděli: https://www.youtube.com/watch?v=dSURanrMEBI

Expresní vlaky tady půjde zavést, teprve až přestanou práce na rekonstrukci tratě. Zda to bude Pendolíno, těžko říct, ale celkem by se sem hodilo, pokud by ko Rakušáci nechali dojet až do Linze.

Co se týká cen ČB-Praha, nepřijde mi 160 Kč za těch 169 km moc:

https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5473282&to=5457076

Cena pod 1 Kč/km je v Evropě poměrně vzácná věc a tady to ČD nabízí pro každý spoj každý den.

+1/0
7.9.2014 21:03

M51i81c94h16a18l 36O28p14a22t39r65n51ý 4462832412171

A proc tomu,aby do CB a Lince jezdily moderni soupravy, vadi stavba koridoru? Protoze to by CD musely chtit neco udelat pro ziskani zakaznika...

0/−7
7.9.2014 22:16

R43a49d70e21k 27J22a92n17a14t42a 9285336784642

S rekonstrukcí souvisí prodloužené jízdní doby, občas náhradní autobusová doprava, někdy i zpoždění => neatraktivita. A nemá ekonomický smysl plýtvat dražší soupravy tam kde se jezdí relativně pomalu, stihnete tam s nimi odvézt méně cestujících než jinde, na rychlejší trati. Znovu taky připomínám to velmi nízké jízdné. Přuitom náklady na nové/moderní vozy jsou hlavně splátky/odpisy, které nabíhají s časem. Ale tržby máte od kilometru. A na pomalé trati je poměr km/čas nižší.

Kromě toho, Pendolíno se hodí právě spíš na expresy (tj. zde zastavovat max v Táboře) a během rekonstrukce je omezená kapacita tratě, tolik vlaků po trati neprojede, teď je to tak akorát na ten rychlík každou hodinu.

A jinak, na každém rychlíku ČB-Praha je dnes řazen tento modernizovaný vůz:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bbdgmee236.php

Na vlacích, co pokračují do Lince, pak i tyhle:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee240.php

+5/0
7.9.2014 23:27

M90i28c81h28a71l 78O74p69a58t73r57n55ý 4382142172171

Právě proto, že jsou tam komplikace (zpoždění, NAD), by atraktivnější soupravy pomohly. Přirozeně taky atraktivnější busy pro NAD, protože teď ji jezdí to nejhorší, co se najde někde vzadu v garážích. Ale to by ČD musely chtít získat zákazníky...

+1/−2
8.9.2014 7:29

P56e63t68r 21P78e23t72r 6593332398873

Koupíte si Ferrari na české polní cesty jenom proto, že se budete cítit líp (nehledě na to, že vás to vyjde o dost dráž) nebo si koupíte něco tomu odpovídajícího? Jasně, že pokud se u vás rekonstruuje a jinde ne tak moderní soupravy budou nasazeny právě tam, kde to má smysl. Nasadit je na výluky a pak na největších koridorech nechat 100 let staré vagony jenom proto, aby se Lojza z horní dolní cítil lépe, je opravdu blbost...

0/0
9.9.2014 20:49

T86o12m74a17s 94A34u56g47u47s69t27y21n 6617426721900

Proc o tom nepise pan Sura? :-P

+6/−2
7.9.2014 19:59
Foto

J95a63k71u82b 88V10a96š85k64o 1638674852773

Protože to je pozitivně laděný článek vůči ČD a to Sůra neumí ;-)

+6/0
7.9.2014 21:48

J55a31n 94S42ů89r86a 4675823653612

Protože má Sůra dovolenou :-)

0/0
10.9.2014 9:07

B30r80o65n68i46s38l51a16v 78G16a32b75r95y61š 6555984850

Vy si ani o dovolené nedáte pokoj od počítače? :-)

0/0
11.10.2014 19:08

M14a88r52e40k 66V70y69m91a48z32a78l 5708546142170

To je totiž moc chvály na státního dopravce...to on nesmí chválitRv

+3/0
8.9.2014 9:21

P40a11v50e12l 32K41r60á56l 5220579884788

Asi včas nesehnali Radima, aby se k tomu vyjádřil, a bez jeho názoru to Sůra nevydá.

0/0
8.9.2014 20:49

P54e78t35r 43M86a90r10e62č92e23k 1313621199948

"Pohleďte milí daňoví poplatníci ! Co jsme si pořídili za vaše prachy . " :-)

+2/−10
7.9.2014 18:43

M75a96r15t72i45n 33N12o24v45o93t20n52ý 3756546531414

Říkáte stejnou blbost, jako kdybyste nějaké stavební firmě (která staví třeba dálnice) vyčítal, že si koupí jeřáb.

+15/−1
7.9.2014 20:15

D39a82n76i91e24l 22S23c88h90n79i54t50z23e27r 5791864921366

obojí je černa díra, ale České Dráhy, to stáhnou víc a mnohem rychlej

0/−5
8.9.2014 0:18

R64a62d51e48k 22J64a76n40a43t40a 9325436244552

Celkový objem "dotací" (přesněji platby za objednané vlaky na ztrátových linkých) ČD pro celý stát je cca 12 mld. Kč. Za tuto cenu svezou 170 milionů cestujících třikrát levněji, než kdyby měli platit jízdné odpovídající nákladům, což je 4x až 5x levněji než západ od našich hranic.

Pro srovnání. Stavební firmy za takovou částku postaví něco kolem 20 km dálnice, a často blbě. MHD jen v Praze dostane za rok 10 dotaci mld. Kč, a přesto spojů ve špičce není dost.

+5/0
8.9.2014 0:29

D18a61n82i47e85l 26S80c63h83n25i80t64z78e60r 5101274231326

170 milionů cestujícich8-o, ja vidím, že většinou vozí vzduch, teda tak 75%neobsazených míst

0/−5
8.9.2014 0:58

M59a49r89t90i89n 90H70o21c25h83m77a81n 7653577644983

Hm, tak to je hned vidět, že jezdíte často a pravidelně vlakem....

+5/0
8.9.2014 7:18

R41a61d43e41k 11J75a55n10a77t35a 9665566854252

Průměrná obsazenost kolem 25-30% je přirozený důsledek kolísající a asymetrické poptávky a je běžná všude v Evropě. Zkrátka když nastavíte kapacitu tak, že ve špičce (např. ráno směrem do Prahy těsně před koncem) obsazenost mírně přesahuje 100%, tam vám to nějak takto v prúměru vyjde.

Vyšší průměrné obsazenosti dosáhnete jedině řízením poptávky (výraznými rozdíly jízdného mezi špičkou a sedlem, povinnými rezervacemi, obsluhou některých míst jen nednou denně apod.) a taky pokud nevozíte lidi primárně za povinnostmi, ale zábavou. Proto může být u letadel průměrná obsazenost kolem 75%.

ČD provozují hlavně základní dopravní obslužnost pro stát a kraje = odvézt každého, jezdit pravidelně rána do večera. Proto to výsledné číslo.

+5/0
8.9.2014 9:00

R39o25m27a10n 82H74r64o27n71z91a 5766731116968

ČD je klidně budou tahat párovkami. Nějaká se určitě najde.....

+1/−5
7.9.2014 17:55

T84o12m59á33š 98K79n28a48i83f81l 6303830927880

Těžko. :(

+3/−1
7.9.2014 18:13

M23a63t33ú24š 35B98e53n61a64k 9658744892433

nefungovalo by otváranie dverí, WC, klimatizácia, po čase ani osvetlenie. Iba ak by to riešili tak ako rieši ZSSK a Albatros klub často akcie. Pri väčšine jázd má bratislavský albatros (498.104) za sebou súpravu klimatizovaných Bdteer a Bmeer a na ich konci to tlačí a napája Hugo 350.004.

+1/0
7.9.2014 18:41

D24a89v51i63d 37Č73e58r25n74o75h43o56r15s96k89ý 1416454796986

delas si srandu ? ;-D soupravu ,,taženou´´ parní lokomotivou ve skutečnosti tlačí Gorila ? ;-D

+1/0
7.9.2014 22:19

D80a75v13i17d 68P62e47t12r52ž32e47l92a 2576184463130

A to už jako nebudou kupéčka? Kde se dá lehnout?

+3/−9
7.9.2014 17:27

J58a42n 27Z91e19m44a73n 8476872884662

Bezdomovci holt musí chodit spávat jinam.

+1/0
8.9.2014 5:00

D29a12v63i30d 28P84r74a19ž67á21k 6814812112886

Pochlubily se s nimi na odstavném nádraží, kde pravděpodobně budou vystaveny nastálo R^

+2/−20
7.9.2014 16:52

R71a16d91e37k 81J84a47n68a92t41a 9985276864882

Porozumět psanému textu dokážete? Jak máte v článku, 3 jezdí v současné době každý den do Brna, Vídně a zpět, jeden jen do Brna a zpět, pátý je na testy a jako záloha.

+13/0
7.9.2014 16:56

M45a12r65e28k 79V94y28m98a87z12a28l 5188826982770

Nerozčilujte se pane Janato, pan Pražák je typický rejpal...patří k těm, že i kdyby ČD jezdili jako v Japonsku 300km/h s Šikanzeny, stejně si něco najde....to je sport..kritizovat i to dobré. Mně se RailJety moc líbí a jen škoda, že jich nebude o 8 víc jak mělo být v původním plánu. Ale právě tyto soupravy jsou to, co vylepší obraz české železnice k lepšímu[>-]R^

+2/0
8.9.2014 9:26

Z91d75e59n26ě12k 47Ř38e80h19á16č13e29k 7598184328316

JANATO  mám stejný názor, pane Vymazale...

0/0
8.9.2014 10:49

R11o97m85a72n 65P55o62l12á15č70e71k 5276899195

A kde by jste je chtěl všechny najednou prezentovat novinářům ;-D

+7/0
7.9.2014 17:50

J73a12n 47S89t11o64d48o11l83a 7501170303550

Nejsem expert na vlaky, zarazila mě věta v posledním odstavci: Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pet-railjetu-vedle-sebe-0vz-/eko-doprava.aspx?c=A140907_123129_eko-doprava_neh

Oni nejsou railjety motorové? Vždyť na fotce má jeden řízení. A na jedné fotce je vidět sběrač. To musí mít railjet parní mašinu, aby se hnul? Myslel jsem, že je to samostatná jednotka.

+2/−8
7.9.2014 16:41

R22a75d75e67k 89J65a79n27a19t95a 9355226464222

Je to netrakční jednotka, pohon nemá. Táhne (nebo tlačí) ji lokomotiva Siemens Taurus. To co má na fotkách "řízení" a nemá sběrač, je řídící vůz. To co má sběrač, je právě ten Taurus (ale na těchhle fotkách teda moc vidět není).

+15/0
7.9.2014 16:46

J56a20n 41S74t21o89d10o41l10a 7801680173660

Díky.

+2/0
7.9.2014 16:48

M81a98t23ú44š 65B44e10n50a36k 9388124802603

Ťahať to môže v podstate čokoľvek, čo má hák, žlté potrubie na vzduch a napájací kábel. Tlačiť len Taurus, a Herkules, keďže Siemens nieje ochotný dohodnúť sa na poskytnutí dokumentácie k riadiacim protokolom.

+5/0
7.9.2014 18:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.