Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22e78o46š 95N94a32v75r70á44t95i36l 9483920495355

kolik lidi na stanici bude vedet kde ten styrsky hradec vlastne je?.....

.. nebo tam ajznbonaci napisou i originalni jmeno mesta?

+1/0
8.9.2014 10:09

R94a51d65e13k 64J55a66n13a46t42a 9185776324752

"Štýrský Hradec" jen napsal novinář do článku, na tabulích je VŽDY originální název města:

http://provoz.szdc.cz/tabule/StationDetail.aspx?id=5457076&t=2

0/0
8.9.2014 12:04

J33a48n 36J60e21m34e98l23k38a 1675720

Spíš kolik Čechů jezdí vlakem do Štýrského Hradce.. Co si pamatuji, tak ceny za vlaky v Rakousku jsou nemalé.

0/−1
8.9.2014 14:02

M24a61r89t55i28n 53T59e96s51a56ř 2889373673713

Někdo si určitě připlatí za pohodlí. Za volantem těžko můžete pracovat či relaxovat. A znám lidi, kteří jezdí autem neradi. Ovšem co za cílovku jezdí do Grazu, netuším.

0/0
10.9.2014 7:58

R52a74d46e37k 28J71a56n51a32t18a 9445256244932

Do Grazu (a někdy možná dále do Ljubljany/Záhřebu) to bude jezdit především proto, že s novým vídeňským nádražím tam chtějí od prosince zavést průjezdný model - linky z východu pojedou dále na západ a ze severu na jih. Mezi Vídní a Grazem samozřejmě budou ve vlaku Rakušáci převažovat.

Cesta vlakem Praha-Graz má trvat cca 7h, což je s autem srovnatelné. Plus to pohodlí, jídelní vůz, ...

0/0
10.9.2014 16:17

J36a96n 37C78e51p51e73k 1984476580

Nemělo by toto být komerční sdělení nebo placená reklama?

+2/0
8.9.2014 10:00

T86o45m65a31s 43N48o65v76o83t84n73y 3951806508819

Jo kdyby v tom nejezdili arabáci do Vídně, tak ta cesta je i přijemná :-P

0/0
8.9.2014 9:01

M25a49r16t26i73n 41R34u27z61i69c72k14a 1462628676337

A uz maji lokomotivy co je potahnou?

0/0
8.9.2014 9:00

M93a87r11e70k 95T37o17p85i54č 4335599507283

Mají (byť pronajaté). A ty je nejen potáhnou, ale dokonce je budou i sunout :-)

0/0
8.9.2014 16:58

D23a85v24e 21Ř38e45h35á98k 8678235415343

railjety budou nasazovány na denní spoje. Lehnout si můžete v lehátkových nebo lůžkových vozech, které jezdí v noci.

+1/0
7.9.2014 23:18

J75a91n 26J96e84m96e53l88k96a 1725340

Railjet určitě natáhne nějaké cestující. Myslím, že už někteří přichází na to, že je to lepší než se třepat na D1. Ale stejně si myslím, že na Brno má jezdit ve špičku Pendolíno s naklápěcí soupravou, které se na klikatou trasu prostě hodí. A nemusí se ani tak cenově podbízet . Mohli by klidně jezdit za 199..

+2/0
7.9.2014 21:23

D83a22v73i39d 94Š81a65f33r23á21n40e46k 5577444687213

To, že se na tu trať hodí, je jenom marketing ČD. Ten časový rozdíl zas tak markantní nebyl. Tuším pár minut na dvouapůl hodinové trati

0/−2
7.9.2014 23:20

J62a10n 20J62e62m35e78l78k40a 1325880

Ale pokud nabídnou alespoň připojení na vlakový portál a web, tak to bude krok dopředu.

0/0
8.9.2014 13:59

T11o43m62á77š 92C38z72a50k81o43j 6621684755530

Takže od prosince budou stavět jen Praha, Brno, Břeclav u nás nebo i jinde jako je tomu teď?

0/0
7.9.2014 20:54

R12a10d87e27k 57J57a84n31a95t43a 9365436464552

Praha, Pardubice, Česká Třebová, Brno, Břeclav

http://www.idsjmk.cz/obce/aktualityobce/jrcd15/k260.pdf

+1/0
7.9.2014 21:15

T15o80m50á49š 92C47z13a54k29o81j 6661954755110

škoda, ted nekterý staví i v Kolíně

0/0
7.9.2014 21:16

M15i52l85a55n 17W62e74l17s30e31r 5552108918671

To jsem zvědavý, jestli je uvidíme i v ČB: Pendolína jsme zatím neviděli, Railjety a Leoexpres k nám taky nejezdí.

Rychlíky z NDR do Prahy moc luxusní nejsou. Ale ceny ano.

Děkujeme českým drahám........

+3/−3
7.9.2014 20:40

R17a28d40e47k 33J90a98n41a49t25a 9655306344292

Ale viděli: https://www.youtube.com/watch?v=dSURanrMEBI

Expresní vlaky tady půjde zavést, teprve až přestanou práce na rekonstrukci tratě. Zda to bude Pendolíno, těžko říct, ale celkem by se sem hodilo, pokud by ko Rakušáci nechali dojet až do Linze.

Co se týká cen ČB-Praha, nepřijde mi 160 Kč za těch 169 km moc:

https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5473282&to=5457076

Cena pod 1 Kč/km je v Evropě poměrně vzácná věc a tady to ČD nabízí pro každý spoj každý den.

+1/0
7.9.2014 21:03

M42i90c51h55a51l 41O45p50a35t73r68n38ý 4342832352501

A proc tomu,aby do CB a Lince jezdily moderni soupravy, vadi stavba koridoru? Protoze to by CD musely chtit neco udelat pro ziskani zakaznika...

0/−7
7.9.2014 22:16

R57a34d40e83k 24J81a57n75a95t43a 9615896864652

S rekonstrukcí souvisí prodloužené jízdní doby, občas náhradní autobusová doprava, někdy i zpoždění => neatraktivita. A nemá ekonomický smysl plýtvat dražší soupravy tam kde se jezdí relativně pomalu, stihnete tam s nimi odvézt méně cestujících než jinde, na rychlejší trati. Znovu taky připomínám to velmi nízké jízdné. Přuitom náklady na nové/moderní vozy jsou hlavně splátky/odpisy, které nabíhají s časem. Ale tržby máte od kilometru. A na pomalé trati je poměr km/čas nižší.

Kromě toho, Pendolíno se hodí právě spíš na expresy (tj. zde zastavovat max v Táboře) a během rekonstrukce je omezená kapacita tratě, tolik vlaků po trati neprojede, teď je to tak akorát na ten rychlík každou hodinu.

A jinak, na každém rychlíku ČB-Praha je dnes řazen tento modernizovaný vůz:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bbdgmee236.php

Na vlacích, co pokračují do Lince, pak i tyhle:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee240.php

+5/0
7.9.2014 23:27

M31i87c29h82a65l 74O78p23a64t51r42n42ý 4592112232491

Právě proto, že jsou tam komplikace (zpoždění, NAD), by atraktivnější soupravy pomohly. Přirozeně taky atraktivnější busy pro NAD, protože teď ji jezdí to nejhorší, co se najde někde vzadu v garážích. Ale to by ČD musely chtít získat zákazníky...

+1/−2
8.9.2014 7:29

P65e58t83r 25P84e80t16r 6513712668943

Koupíte si Ferrari na české polní cesty jenom proto, že se budete cítit líp (nehledě na to, že vás to vyjde o dost dráž) nebo si koupíte něco tomu odpovídajícího? Jasně, že pokud se u vás rekonstruuje a jinde ne tak moderní soupravy budou nasazeny právě tam, kde to má smysl. Nasadit je na výluky a pak na největších koridorech nechat 100 let staré vagony jenom proto, aby se Lojza z horní dolní cítil lépe, je opravdu blbost...

0/0
9.9.2014 20:49

T18o93m61a54s 78A28u47g53u85s72t58y14n 6217846161900

Proc o tom nepise pan Sura? :-P

+6/−2
7.9.2014 19:59
Foto

J96a33k23u68b 18V19a47š58k45o 1148154592783

Protože to je pozitivně laděný článek vůči ČD a to Sůra neumí ;-)

+6/0
7.9.2014 21:48

J25a62n 86S57ů80r26a 4685843323942

Protože má Sůra dovolenou :-)

0/0
10.9.2014 9:07
Foto

B87r72o37n63i44s53l72a77v 33G87a56b91r82y63š 2562569581

Vy si ani o dovolené nedáte pokoj od počítače? :-)

0/0
11.10.2014 19:08

M57a56r48e29k 48V31y90m97a25z77a87l 5528106822950

To je totiž moc chvály na státního dopravce...to on nesmí chválitRv

+3/0
8.9.2014 9:21

P18a60v84e14l 72K64r73á80l 5210269574668

Asi včas nesehnali Radima, aby se k tomu vyjádřil, a bez jeho názoru to Sůra nevydá.

0/0
8.9.2014 20:49

P94e61t15r 39M97a32r68e29č64e83k 1733961749228

"Pohleďte milí daňoví poplatníci ! Co jsme si pořídili za vaše prachy . " :-)

+2/−10
7.9.2014 18:43

M85a56r11t72i93n 37N78o95v17o78t89n91ý 3826766451394

Říkáte stejnou blbost, jako kdybyste nějaké stavební firmě (která staví třeba dálnice) vyčítal, že si koupí jeřáb.

+15/−1
7.9.2014 20:15

D90a62n52i68e84l 67S26c54h28n33i44t98z31e20r 5841714281266

obojí je černa díra, ale České Dráhy, to stáhnou víc a mnohem rychlej

0/−5
8.9.2014 0:18

R63a11d85e83k 46J60a58n26a71t23a 9565316864382

Celkový objem "dotací" (přesněji platby za objednané vlaky na ztrátových linkých) ČD pro celý stát je cca 12 mld. Kč. Za tuto cenu svezou 170 milionů cestujících třikrát levněji, než kdyby měli platit jízdné odpovídající nákladům, což je 4x až 5x levněji než západ od našich hranic.

Pro srovnání. Stavební firmy za takovou částku postaví něco kolem 20 km dálnice, a často blbě. MHD jen v Praze dostane za rok 10 dotaci mld. Kč, a přesto spojů ve špičce není dost.

+5/0
8.9.2014 0:29

D37a12n40i14e21l 17S94c40h37n76i37t94z15e68r 5211444591736

170 milionů cestujícich8-o, ja vidím, že většinou vozí vzduch, teda tak 75%neobsazených míst

0/−5
8.9.2014 0:58

M37a80r89t61i92n 39H14o35c96h71m20a93n 7673887944423

Hm, tak to je hned vidět, že jezdíte často a pravidelně vlakem....

+5/0
8.9.2014 7:18

R68a27d98e77k 75J86a87n85a72t90a 9775776494232

Průměrná obsazenost kolem 25-30% je přirozený důsledek kolísající a asymetrické poptávky a je běžná všude v Evropě. Zkrátka když nastavíte kapacitu tak, že ve špičce (např. ráno směrem do Prahy těsně před koncem) obsazenost mírně přesahuje 100%, tam vám to nějak takto v prúměru vyjde.

Vyšší průměrné obsazenosti dosáhnete jedině řízením poptávky (výraznými rozdíly jízdného mezi špičkou a sedlem, povinnými rezervacemi, obsluhou některých míst jen nednou denně apod.) a taky pokud nevozíte lidi primárně za povinnostmi, ale zábavou. Proto může být u letadel průměrná obsazenost kolem 75%.

ČD provozují hlavně základní dopravní obslužnost pro stát a kraje = odvézt každého, jezdit pravidelně rána do večera. Proto to výsledné číslo.

+5/0
8.9.2014 9:00

R66o96m84a75n 40H34r45o97n96z14a 5176491956118

ČD je klidně budou tahat párovkami. Nějaká se určitě najde.....

+1/−5
7.9.2014 17:55

T72o47m81á94š 36K87n68a42i67f71l 6853510177980

Těžko. :(

+3/−1
7.9.2014 18:13

M82a24t89ú89š 68B98e85n44a62k 9428524962443

nefungovalo by otváranie dverí, WC, klimatizácia, po čase ani osvetlenie. Iba ak by to riešili tak ako rieši ZSSK a Albatros klub často akcie. Pri väčšine jázd má bratislavský albatros (498.104) za sebou súpravu klimatizovaných Bdteer a Bmeer a na ich konci to tlačí a napája Hugo 350.004.

+1/0
7.9.2014 18:41

D63a19v58i81d 74Č23e49r13n76o63h88o18r16s55k93ý 1216434676416

delas si srandu ? ;-D soupravu ,,taženou´´ parní lokomotivou ve skutečnosti tlačí Gorila ? ;-D

+1/0
7.9.2014 22:19

D31a18v17i45d 17P63e61t47r40ž94e84l60a 2726784203600

A to už jako nebudou kupéčka? Kde se dá lehnout?

+3/−9
7.9.2014 17:27

J91a57n 45Z47e39m44a92n 8156822444732

Bezdomovci holt musí chodit spávat jinam.

+1/0
8.9.2014 5:00

D87a51v75i31d 90P31r88a37ž28á11k 6944292372826

Pochlubily se s nimi na odstavném nádraží, kde pravděpodobně budou vystaveny nastálo R^

+2/−20
7.9.2014 16:52

R54a28d26e90k 20J97a55n62a45t75a 9955376954562

Porozumět psanému textu dokážete? Jak máte v článku, 3 jezdí v současné době každý den do Brna, Vídně a zpět, jeden jen do Brna a zpět, pátý je na testy a jako záloha.

+13/0
7.9.2014 16:56

M26a35r72e70k 29V21y84m25a49z72a94l 5338536762240

Nerozčilujte se pane Janato, pan Pražák je typický rejpal...patří k těm, že i kdyby ČD jezdili jako v Japonsku 300km/h s Šikanzeny, stejně si něco najde....to je sport..kritizovat i to dobré. Mně se RailJety moc líbí a jen škoda, že jich nebude o 8 víc jak mělo být v původním plánu. Ale právě tyto soupravy jsou to, co vylepší obraz české železnice k lepšímu[>-]R^

+2/0
8.9.2014 9:26

Z40d63e74n89ě28k 22Ř53e82h17á36č80e37k 7218554478346

JANATO  mám stejný názor, pane Vymazale...

0/0
8.9.2014 10:49

R43o15m63a63n 56P80o83l43á22č43e80k 5326929465

A kde by jste je chtěl všechny najednou prezentovat novinářům ;-D

+7/0
7.9.2014 17:50

J43a82n 24S97t70o84d76o24l52a 7731190973900

Nejsem expert na vlaky, zarazila mě věta v posledním odstavci: Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pet-railjetu-vedle-sebe-0vz-/eko-doprava.aspx?c=A140907_123129_eko-doprava_neh

Oni nejsou railjety motorové? Vždyť na fotce má jeden řízení. A na jedné fotce je vidět sběrač. To musí mít railjet parní mašinu, aby se hnul? Myslel jsem, že je to samostatná jednotka.

+2/−8
7.9.2014 16:41

R43a18d64e47k 89J15a67n41a68t95a 9945396954512

Je to netrakční jednotka, pohon nemá. Táhne (nebo tlačí) ji lokomotiva Siemens Taurus. To co má na fotkách "řízení" a nemá sběrač, je řídící vůz. To co má sběrač, je právě ten Taurus (ale na těchhle fotkách teda moc vidět není).

+15/0
7.9.2014 16:46

J41a18n 94S29t16o48d33o22l82a 7661360783320

Díky.

+2/0
7.9.2014 16:48

M81a68t95ú64š 72B23e72n29a95k 9318374232903

Ťahať to môže v podstate čokoľvek, čo má hák, žlté potrubie na vzduch a napájací kábel. Tlačiť len Taurus, a Herkules, keďže Siemens nieje ochotný dohodnúť sa na poskytnutí dokumentácie k riadiacim protokolom.

+5/0
7.9.2014 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.