Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34e96o28š 16N47a12v39r61á61t58i10l 9753710835135

kolik lidi na stanici bude vedet kde ten styrsky hradec vlastne je?.....

.. nebo tam ajznbonaci napisou i originalni jmeno mesta?

+1/0
8.9.2014 10:09

R42a69d85e50k 38J88a13n93a13t40a 9445776854602

"Štýrský Hradec" jen napsal novinář do článku, na tabulích je VŽDY originální název města:

http://provoz.szdc.cz/tabule/StationDetail.aspx?id=5457076&t=2

0/0
8.9.2014 12:04

J12a81n 87J25e76m58e35l87k96a 1275780

Spíš kolik Čechů jezdí vlakem do Štýrského Hradce.. Co si pamatuji, tak ceny za vlaky v Rakousku jsou nemalé.

0/−1
8.9.2014 14:02

M98a83r22t87i63n 30T25e58s10a12ř 2239483583313

Někdo si určitě připlatí za pohodlí. Za volantem těžko můžete pracovat či relaxovat. A znám lidi, kteří jezdí autem neradi. Ovšem co za cílovku jezdí do Grazu, netuším.

0/0
10.9.2014 7:58

R45a89d28e41k 55J45a29n51a45t83a 9105746874732

Do Grazu (a někdy možná dále do Ljubljany/Záhřebu) to bude jezdit především proto, že s novým vídeňským nádražím tam chtějí od prosince zavést průjezdný model - linky z východu pojedou dále na západ a ze severu na jih. Mezi Vídní a Grazem samozřejmě budou ve vlaku Rakušáci převažovat.

Cesta vlakem Praha-Graz má trvat cca 7h, což je s autem srovnatelné. Plus to pohodlí, jídelní vůz, ...

0/0
10.9.2014 16:17

J65a34n 43C85e73p62e73k 1684876440

Nemělo by toto být komerční sdělení nebo placená reklama?

+2/0
8.9.2014 10:00

T13o38m30a39s 36N39o65v91o68t82n31y 3221156458619

Jo kdyby v tom nejezdili arabáci do Vídně, tak ta cesta je i přijemná :-P

0/0
8.9.2014 9:01

M42a77r33t94i47n 31R39u86z39i84c47k37a 1542598236287

A uz maji lokomotivy co je potahnou?

0/0
8.9.2014 9:00

M16a68r87e15k 25T78o37p82i62č 4625869697513

Mají (byť pronajaté). A ty je nejen potáhnou, ale dokonce je budou i sunout :-)

0/0
8.9.2014 16:58

D22a33v55e 19Ř89e35h40á44k 8818575585643

railjety budou nasazovány na denní spoje. Lehnout si můžete v lehátkových nebo lůžkových vozech, které jezdí v noci.

+1/0
7.9.2014 23:18

J11a75n 78J22e20m58e32l79k77a 1155430

Railjet určitě natáhne nějaké cestující. Myslím, že už někteří přichází na to, že je to lepší než se třepat na D1. Ale stejně si myslím, že na Brno má jezdit ve špičku Pendolíno s naklápěcí soupravou, které se na klikatou trasu prostě hodí. A nemusí se ani tak cenově podbízet . Mohli by klidně jezdit za 199..

+2/0
7.9.2014 21:23

D77a62v97i79d 90Š63a53f34r97á82n76e49k 5587164927723

To, že se na tu trať hodí, je jenom marketing ČD. Ten časový rozdíl zas tak markantní nebyl. Tuším pár minut na dvouapůl hodinové trati

0/−2
7.9.2014 23:20

J12a63n 62J15e91m19e91l15k29a 1145120

Ale pokud nabídnou alespoň připojení na vlakový portál a web, tak to bude krok dopředu.

0/0
8.9.2014 13:59

T83o56m53á90š 87C23z53a64k55o45j 6111424605140

Takže od prosince budou stavět jen Praha, Brno, Břeclav u nás nebo i jinde jako je tomu teď?

0/0
7.9.2014 20:54

R18a10d57e18k 13J76a57n56a53t39a 9705856104232

Praha, Pardubice, Česká Třebová, Brno, Břeclav

http://www.idsjmk.cz/obce/aktualityobce/jrcd15/k260.pdf

+1/0
7.9.2014 21:15

T72o60m24á32š 47C71z65a20k54o28j 6301144575730

škoda, ted nekterý staví i v Kolíně

0/0
7.9.2014 21:16

M41i67l93a63n 15W96e88l42s43e57r 5752738418971

To jsem zvědavý, jestli je uvidíme i v ČB: Pendolína jsme zatím neviděli, Railjety a Leoexpres k nám taky nejezdí.

Rychlíky z NDR do Prahy moc luxusní nejsou. Ale ceny ano.

Děkujeme českým drahám........

+3/−3
7.9.2014 20:40

R56a39d28e37k 98J30a27n83a78t89a 9865426824142

Ale viděli: https://www.youtube.com/watch?v=dSURanrMEBI

Expresní vlaky tady půjde zavést, teprve až přestanou práce na rekonstrukci tratě. Zda to bude Pendolíno, těžko říct, ale celkem by se sem hodilo, pokud by ko Rakušáci nechali dojet až do Linze.

Co se týká cen ČB-Praha, nepřijde mi 160 Kč za těch 169 km moc:

https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5473282&to=5457076

Cena pod 1 Kč/km je v Evropě poměrně vzácná věc a tady to ČD nabízí pro každý spoj každý den.

+1/0
7.9.2014 21:03

M51i82c75h44a82l 93O51p56a50t38r51n52ý 4472972282251

A proc tomu,aby do CB a Lince jezdily moderni soupravy, vadi stavba koridoru? Protoze to by CD musely chtit neco udelat pro ziskani zakaznika...

0/−7
7.9.2014 22:16

R75a17d53e38k 20J33a11n46a34t66a 9855986834882

S rekonstrukcí souvisí prodloužené jízdní doby, občas náhradní autobusová doprava, někdy i zpoždění => neatraktivita. A nemá ekonomický smysl plýtvat dražší soupravy tam kde se jezdí relativně pomalu, stihnete tam s nimi odvézt méně cestujících než jinde, na rychlejší trati. Znovu taky připomínám to velmi nízké jízdné. Přuitom náklady na nové/moderní vozy jsou hlavně splátky/odpisy, které nabíhají s časem. Ale tržby máte od kilometru. A na pomalé trati je poměr km/čas nižší.

Kromě toho, Pendolíno se hodí právě spíš na expresy (tj. zde zastavovat max v Táboře) a během rekonstrukce je omezená kapacita tratě, tolik vlaků po trati neprojede, teď je to tak akorát na ten rychlík každou hodinu.

A jinak, na každém rychlíku ČB-Praha je dnes řazen tento modernizovaný vůz:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bbdgmee236.php

Na vlacích, co pokračují do Lince, pak i tyhle:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee240.php

+5/0
7.9.2014 23:27

M22i31c30h53a58l 49O15p28a33t13r55n13ý 4912292182831

Právě proto, že jsou tam komplikace (zpoždění, NAD), by atraktivnější soupravy pomohly. Přirozeně taky atraktivnější busy pro NAD, protože teď ji jezdí to nejhorší, co se najde někde vzadu v garážích. Ale to by ČD musely chtít získat zákazníky...

+1/−2
8.9.2014 7:29

P53e19t39r 50P78e62t41r 6463782838963

Koupíte si Ferrari na české polní cesty jenom proto, že se budete cítit líp (nehledě na to, že vás to vyjde o dost dráž) nebo si koupíte něco tomu odpovídajícího? Jasně, že pokud se u vás rekonstruuje a jinde ne tak moderní soupravy budou nasazeny právě tam, kde to má smysl. Nasadit je na výluky a pak na největších koridorech nechat 100 let staré vagony jenom proto, aby se Lojza z horní dolní cítil lépe, je opravdu blbost...

0/0
9.9.2014 20:49

T76o60m92a81s 30A36u95g78u12s46t28y73n 6257686711240

Proc o tom nepise pan Sura? :-P

+6/−2
7.9.2014 19:59
Foto

J33a29k36u79b 90V16a82š87k32o 1668474202373

Protože to je pozitivně laděný článek vůči ČD a to Sůra neumí ;-)

+6/0
7.9.2014 21:48

J34a52n 92S65ů66r83a 4915373333532

Protože má Sůra dovolenou :-)

0/0
10.9.2014 9:07
Foto

B65r73o54n92i24s80l94a16v 31G52a82b49r39y95š 2952739191

Vy si ani o dovolené nedáte pokoj od počítače? :-)

0/0
11.10.2014 19:08

M22a82r54e95k 83V13y23m44a62z35a46l 5908256162490

To je totiž moc chvály na státního dopravce...to on nesmí chválitRv

+3/0
8.9.2014 9:21

P78a36v21e97l 94K10r60á45l 5490279174238

Asi včas nesehnali Radima, aby se k tomu vyjádřil, a bez jeho názoru to Sůra nevydá.

0/0
8.9.2014 20:49

P40e60t42r 79M82a22r87e18č33e20k 1183131489178

"Pohleďte milí daňoví poplatníci ! Co jsme si pořídili za vaše prachy . " :-)

+2/−10
7.9.2014 18:43

M11a98r74t55i36n 94N40o84v54o38t44n60ý 3336916141684

Říkáte stejnou blbost, jako kdybyste nějaké stavební firmě (která staví třeba dálnice) vyčítal, že si koupí jeřáb.

+15/−1
7.9.2014 20:15

D23a45n51i33e40l 31S73c27h22n79i16t12z11e70r 5341224331496

obojí je černa díra, ale České Dráhy, to stáhnou víc a mnohem rychlej

0/−5
8.9.2014 0:18

R72a65d14e64k 71J78a77n78a36t49a 9745236974522

Celkový objem "dotací" (přesněji platby za objednané vlaky na ztrátových linkých) ČD pro celý stát je cca 12 mld. Kč. Za tuto cenu svezou 170 milionů cestujících třikrát levněji, než kdyby měli platit jízdné odpovídající nákladům, což je 4x až 5x levněji než západ od našich hranic.

Pro srovnání. Stavební firmy za takovou částku postaví něco kolem 20 km dálnice, a často blbě. MHD jen v Praze dostane za rok 10 dotaci mld. Kč, a přesto spojů ve špičce není dost.

+5/0
8.9.2014 0:29

D66a10n79i85e39l 30S93c31h92n71i53t65z69e27r 5611154651786

170 milionů cestujícich8-o, ja vidím, že většinou vozí vzduch, teda tak 75%neobsazených míst

0/−5
8.9.2014 0:58

M56a68r30t35i90n 44H19o11c57h26m32a31n 7603227984293

Hm, tak to je hned vidět, že jezdíte často a pravidelně vlakem....

+5/0
8.9.2014 7:18

R72a79d75e13k 29J60a94n16a95t86a 9125666234982

Průměrná obsazenost kolem 25-30% je přirozený důsledek kolísající a asymetrické poptávky a je běžná všude v Evropě. Zkrátka když nastavíte kapacitu tak, že ve špičce (např. ráno směrem do Prahy těsně před koncem) obsazenost mírně přesahuje 100%, tam vám to nějak takto v prúměru vyjde.

Vyšší průměrné obsazenosti dosáhnete jedině řízením poptávky (výraznými rozdíly jízdného mezi špičkou a sedlem, povinnými rezervacemi, obsluhou některých míst jen nednou denně apod.) a taky pokud nevozíte lidi primárně za povinnostmi, ale zábavou. Proto může být u letadel průměrná obsazenost kolem 75%.

ČD provozují hlavně základní dopravní obslužnost pro stát a kraje = odvézt každého, jezdit pravidelně rána do večera. Proto to výsledné číslo.

+5/0
8.9.2014 9:00

R32o66m29a48n 32H63r43o64n51z62a 5636171696818

ČD je klidně budou tahat párovkami. Nějaká se určitě najde.....

+1/−5
7.9.2014 17:55

T31o72m98á72š 89K65n97a10i19f58l 6813680657620

Těžko. :(

+3/−1
7.9.2014 18:13

M22a90t22ú51š 81B19e93n68a87k 9948694452653

nefungovalo by otváranie dverí, WC, klimatizácia, po čase ani osvetlenie. Iba ak by to riešili tak ako rieši ZSSK a Albatros klub často akcie. Pri väčšine jázd má bratislavský albatros (498.104) za sebou súpravu klimatizovaných Bdteer a Bmeer a na ich konci to tlačí a napája Hugo 350.004.

+1/0
7.9.2014 18:41

D64a20v92i81d 55Č61e31r26n39o87h12o56r63s26k62ý 1116654356406

delas si srandu ? ;-D soupravu ,,taženou´´ parní lokomotivou ve skutečnosti tlačí Gorila ? ;-D

+1/0
7.9.2014 22:19

D50a90v81i42d 68P93e29t73r21ž84e17l43a 2626954833510

A to už jako nebudou kupéčka? Kde se dá lehnout?

+3/−9
7.9.2014 17:27

J48a86n 41Z52e80m63a15n 8576732594502

Bezdomovci holt musí chodit spávat jinam.

+1/0
8.9.2014 5:00

D26a82v63i27d 95P22r37a76ž70á44k 6454812962486

Pochlubily se s nimi na odstavném nádraží, kde pravděpodobně budou vystaveny nastálo R^

+2/−20
7.9.2014 16:52

R27a68d29e54k 45J62a69n32a73t80a 9465596774652

Porozumět psanému textu dokážete? Jak máte v článku, 3 jezdí v současné době každý den do Brna, Vídně a zpět, jeden jen do Brna a zpět, pátý je na testy a jako záloha.

+13/0
7.9.2014 16:56

M90a50r65e59k 14V75y33m60a83z17a45l 5978266242860

Nerozčilujte se pane Janato, pan Pražák je typický rejpal...patří k těm, že i kdyby ČD jezdili jako v Japonsku 300km/h s Šikanzeny, stejně si něco najde....to je sport..kritizovat i to dobré. Mně se RailJety moc líbí a jen škoda, že jich nebude o 8 víc jak mělo být v původním plánu. Ale právě tyto soupravy jsou to, co vylepší obraz české železnice k lepšímu[>-]R^

+2/0
8.9.2014 9:26

Z13d31e28n21ě96k 44Ř11e45h35á10č77e13k 7658154968356

JANATO  mám stejný názor, pane Vymazale...

0/0
8.9.2014 10:49

R55o56m77a71n 94P21o84l96á88č13e28k 5516159675

A kde by jste je chtěl všechny najednou prezentovat novinářům ;-D

+7/0
7.9.2014 17:50

J42a40n 50S20t75o46d45o23l51a 7651230463100

Nejsem expert na vlaky, zarazila mě věta v posledním odstavci: Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pet-railjetu-vedle-sebe-0vz-/eko-doprava.aspx?c=A140907_123129_eko-doprava_neh

Oni nejsou railjety motorové? Vždyť na fotce má jeden řízení. A na jedné fotce je vidět sběrač. To musí mít railjet parní mašinu, aby se hnul? Myslel jsem, že je to samostatná jednotka.

+2/−8
7.9.2014 16:41

R54a17d49e77k 14J16a44n50a86t41a 9265966104122

Je to netrakční jednotka, pohon nemá. Táhne (nebo tlačí) ji lokomotiva Siemens Taurus. To co má na fotkách "řízení" a nemá sběrač, je řídící vůz. To co má sběrač, je právě ten Taurus (ale na těchhle fotkách teda moc vidět není).

+15/0
7.9.2014 16:46

J76a16n 38S12t69o94d24o33l40a 7671510623400

Díky.

+2/0
7.9.2014 16:48

M22a18t55ú33š 64B54e42n79a90k 9548624402203

Ťahať to môže v podstate čokoľvek, čo má hák, žlté potrubie na vzduch a napájací kábel. Tlačiť len Taurus, a Herkules, keďže Siemens nieje ochotný dohodnúť sa na poskytnutí dokumentácie k riadiacim protokolom.

+5/0
7.9.2014 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.