Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrální dispečink pro vlaky v Čechách přijde na 14 miliard

Asi 14 miliard korun si vyžádá vznik pražského centrálního dispečinku pro 2200 kilometrů železničních tratí v Čechách. Musí se třeba natáhnout optické kabely či zajistit kamery na tratích. Správa železniční dopravní cesty už zahájila tendry, dispečink má začít fungovat za dva roky, řekl deníku E15 její mluvčí Marek Illiaš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B39e72n 42P41a43v83k87a 1677413687471

Jako že kilometr zabezpečení trati vyjde průměrně přes 6 mega? Koukám, je načase zjistit, ke komu se mám přidat... Však zacálujeme z veřejného... vlastně z Bruselu. Pohodička.

0/−1
9.9.2014 12:46

R67o41b48e11r56t 93B85é44r70e81š 7421123905439

Jeden dispečer bude hlídat 16,9 km Tratě. To je vtip?

0/−2
9.9.2014 12:57

M76i87r89o72s41l82a12v 96Z38i59k64m17u17n60d 7669143604183

Mohl by nám pán objasnit, jak k tomuto výsledku přišel ...

0/0
9.9.2014 16:13

M85a64r68i18e 92M58a30l15u40š86k61o34v36á 2819978643

Takže stát utratí 14 mld korun, abych vyrobil 13 stovek nezaměstnaných. Fakt super. A pak se vydávají peníze na rekvalifikace a zvýšení zaměstnanosti. Myslím, že je dálkové řízení z ekonomické(!!) stránky naprostá hovadina. A co se týká bezpečnosti a plynulosti provozu, je to velmi sporné. Vždyť právě teď na webu ČD můžeme číst Libice nad Cidlinou - Kolín - provoz zastaven (Porucha zabezpečovacího zařízení ve stanici Velký Osek), Velký Osek - Dobšice nad Cidlinou (Porucha zabezpečovacího zařízení po bouřce). A to tam není žádná dálkoviny.

+3/−1
8.9.2014 21:42

R54a92d25e36k 58J65a49n38a81t82a 9925486424292

Spíš než 1300 nezaměstnaných 1300 odchodů do důchodu. Mladí výpravčího stejně dělat nechtějí. Vysoká zodpovědnost takže jednou nohou v kriminálu, práce na směny, přitom i podprůměrná práce někde v Praze v bance je dnes placena více ....

+5/−1
8.9.2014 23:48

J39i19r73k56a 46D32v35o83ř38á69k 4665100943498

Zavádět v 19. století stroje na barevný potisk látek byla chyba. Co štrajchpudlíků tím přišlo o práci! Mělo se to všechno dělat ručně do dneška. Také by se mělo konečně odstranic to zlo traktorů a kombajnů v zemědělství. Mnohem víc pracovních míst by se získalo, kdyby se místo toho rozdaly motyky a kosy.

Nebo ne? ;-D

+1/0
9.9.2014 15:15

M72a12r77e66k 52Š61i66m50o77n 2124517458358

Nechápu k čemu je centrální dispečink. Česká síť má nějaké přirozené členění a dispečink by mohl být klidně oblastní (sedm oblastí by mohlo stačit).

0/−1
8.9.2014 21:03

J86i34r10k20a 86D85v11o76ř87á77k 4885580723808

Koridory jsou spíš celek. Oblasti se hodí tak leda na regio.

+1/0
9.9.2014 14:07

P26a33v57e35l 62M26a76r36e14š 2269493862

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu usetrit, ale není lepsi zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrusenim výpravcich v mensich stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazene nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydano na pospas vandalum..Drahy jsou statni akciovka, stat ma plna usta podpory zamestnanosti.

+1/0
8.9.2014 18:48

P74a77v61e17l 32M20a21r45e10š 2839283822

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu ušetřit, ale není lepší zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrušením výpravcich v menších stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazené nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydáno na pospas vandalům..Dráhy jsou statni akciovka, stát ma plna ústa podpory zaměstnanosti.

0/0
8.9.2014 18:41
Foto

M80i98c27h61a93l 23G28a92n71d44a43l92o51v48i34č 7688989811180

Zase vyhozené peníze!

+1/−5
8.9.2014 12:24

J59a32n 21C17e49p69e64k 1674776230

No slušná práce za 14 miliard budou ty kabely asi zlaté. :-)

0/−1
8.9.2014 11:40

J72i96ř96í 50E75r36b45e64n 1813234846337

Jenže ty kabely se nedají jen tak položit vedle trati, víme? Za ty peníze jsou kromě kabelů taky ústředny, servery, routery, D/A převodníky, celé vybavení dispečinku, software, školení atd.

+1/0
8.9.2014 16:22

V77í51t 41J83ů19z68a 8962506211628

Ani slovo o tom, jak se tím změní zranitelnost železnic ...

+2/0
8.9.2014 11:16

P90e33t95r 70N72o58v57o95t36n44y 3159292739472

Tak to bude super. Do první větší bouřky.

+4/−1
8.9.2014 11:13

M92a27r24e13k 69T85o85m 6967846817791

A nádražáci nebudou mít co žrát;-(

+3/−1
8.9.2014 10:31

A79l33a39n 11Ř67e26p65k59a 4805726

Chudáci propuštění zaměstnanci, nezávidím jim...:-/

0/0
8.9.2014 10:06

J11i78r12k76a 86D68v55o77ř79á13k 4135140483668

Do důchodu odešlí zaměstnanci.

0/0
9.9.2014 14:09

P94e64t37r 64H35r65a16b51á25k 6890497292560

další státní podvod:))

+1/−1
8.9.2014 9:55

D37a19v78i54d 48P11e45c23a 1245464251106

Ono to zas tak horké nebude. Ono se v podstatě to ovládání stáhne do jednoho bodu, aby se nemuselo topit v tisíci kancelářích. Praha to vyhrála logicky, i když jinde by to bylo levnější. A ty lidi tam po zaškolení budou dojíždět z míst kde žijí, pár se jich přestěhuje. Budou to bývalí výpravčí, kdo jiný.A nebojte se, jak napadnou 3 cm sněhu, bude to stejné jako dnes, pořád bude mít jen ten počítač a telefon na chlapíka v montérkách.

+3/0
8.9.2014 9:50

V39á18c26l80a77v 75M41a65i43x45n40e60r 7405930735311

Dost neekonomické ... snížím stav o 1300 lidí, ale stát to bude 14mld ... tj. plat na dvacet let .... za dvacet let budou ale náklady na opravy dosahovat nákladů na výstavbu .. takže ekonomicky to není opodstatněné ..

+1/−1
8.9.2014 9:49

R85a88d62e57k 40J40a45n98a35t63a 9125686344522

Máte nějaké naivní o personálních nákladech (to nejsou jen platy). Vrátí se to mnohem dříve. Tenhle velkoprojekt těžko teď z hlavy počítat, ale u automatizace běžné tratě je návratnost do 10 let ...

+1/0
8.9.2014 17:56

P57e49t36r 34N27e48c34h72a48n58i83c84k20ý 7963586478600

Mám z toho trochu obavy jestli nějaký dispečer s chytrým počítačem někde v kanceláři v Praze bude schopný dělat vhodná rozhodnutí po celé velké oblasti. On takový výpravčí, který ví, kdo tam kde jezdí, kolik lidí přestupuje mezi různými vlaky nebo i vlakem a busem, jaké jsou stavy trati a vozidel v oblasti dokáže situaci zvážit třeba i lépe a ku prospěchu většímu počtu lidí než někdo daleko za monitorem.

+7/−1
8.9.2014 9:17

P73e78t58r 34R60o88h83á69n92e18k 1903279757176

v západních zemích naprosto bežná věc už roky, ale máš pravdu, v našich podmínkách to bude o zdraví a ještě ke všemu rychlosti těch vlaků, uffff :-)  já si naopak myslim, že to může být bezpečnější, než spoléhat na nějakýho pepíka v horní dolní, který si během pracovní doby v klidu zdřímne.

+1/−2
8.9.2014 9:29

P16e22t85r 95N13e35c22h54a48n58i46c39k78ý 7713296438860

V Západních zemích se často něco jako přípojné vazby neřeší, je tam hustší síť tratí nad 160km/h, tratí s intervaly 30min. a méně a s udržovaným kvalitním svrškem, kde na strojvůdce nečekají žádné nástrahy,tedy něco co opravdu stačí řídit centrálně. U nás, kde je támhle shnilý pražec, támhle pomalá jízda, támhle opravený úsek, který nikdo nezohlednil v jízdnám řádu a nespočet přípojných vazeb, které jsou důležité, protože další vlak jede většinou až za 2 hodiny může docházet ke stavům, kdy rychlíku s 50 přestupujícími ujede přípoj, aby neopozdil poloprázdný protijedoucí vlak bez přípojů, protože počítač vyhodnotí, že průměrné zpoždění v oblasti tak bude nižší...A to nemluvě o (ne)připravenosti našich tratí na obyčejnou bouřku.

+5/0
8.9.2014 9:40

J60i74ř89í 32E19r10b90e68n 1643664416187

Předpokládám, že tou centralizací dispečníku by naopak některé problémy s "nezanášením" změn mohly ubýt - pokud to vyřeší šikovným rozhraním, které každou změnu na trati automaticky promítne do všech dotčených uzlů, měla by pak každému dispečerovi pro daný úsek svítit výstraha. Podobně jako u řízení letového provozu... když už to bude stát tolik.

Ostatně SŽDC berou od dopravců tak vysoké výpalné za ošoupání kolejí, až to hezké není.

0/−1
8.9.2014 16:27

V57i17k95t41o51r 70N98á24r92o32ž34n15ý 3359302218

Já si myslím , že tam bude i řada lidí dojíždět a i ti lidé budou znát místní poměry.Například dispečer dojíždějící z Kralup bude řídit trať na Ústí nad Labem apod...

0/0
8.9.2014 9:34

V93á81c27l64a35v 16M57a26i37x52n96e16r 7315270405461

Tak to by bylo trochu porti smyslu celé akce ...

0/0
8.9.2014 9:50

V93i14k96t40o61r 14N87á18r71o15ž49n64ý 3359682638

I dnes dojíždí několik dispečerů z Kralup do Prahy a řídí trať směr Kralupy. Sedí v Holešovicích ...po změně bude sedět na Balabence a bude řídit trať až do Ústí...

+1/0
8.9.2014 9:53

M12i96r16o19s51l10a40v 34Z59i40k79m53u44n45d 7489813824563

Děláte z toho zbytečnou vědu. V 60. letech minulého století se dálkově řídila relativně jednoduchých sovětským systémem trať z Plzně do Chebu (přesněji řečeno Kozolupy - Lipová) Ve stanicích byli výpravčí, ale ti tam byli spíše jako dozor, v malých stanicích nahrazovali pokladní apod.

"Problém" Prahy je v tom, že je vlastně uprostřed Čech, takže na všechny strany je to skoro stejně daleko ... Samozřejmě by se dalo udělat pracoviště v Trutnově, Horním Dvořišti, Aši, jenže tam by asi byl problém s ubytováním apod. ... ale tak to prostě je ...

Do té Prahy se dá dojíždět z okolních měst, z Pardubic jste v Praze vlakem za hodinu, což nelze říci o době cestování MHD z jednoho konce Prahy na druhý ...

+2/0
8.9.2014 12:28

P37a30v18e93l 68K16a16š73p54a58r 7847518322565

Nádraží a jejich zařízení bude opravovat kdo? Budeme mít centrální dispečink a močit budem do asfaltových smradlavých hajzlů za dvacet korun. Prostě východní Evropa se vším všudy.

+2/−3
8.9.2014 9:16

P72e50t98r 98N22e74c40h15a68n54i65c60k17ý 7693516688890

Dispečink by si měly zřídit spíš kraje, kde je potřeba koordinovat vazby vlak-bus, bus-bus a vlak/bus - MHD

+3/0
8.9.2014 9:18

M31i92l36a14n 60M69a43j90e10r44č96í50k 1540820364826

v IDS JMK - u jej řídící společnosti Kordis určitě je (viz "

Evropský týden mobility 2014

KORDIS JMK se letos znovu připojuje k Evropskému týdnu mobility.

.....

Prohlídka Centrálního dispečinku IDS JMK - 18. 9. 2014, 15:30 hodin

sraz u vstupu do budovy na adrese Nové sady 30.

Těšíme se na Vaši návštěvu."  - na webu   http://www.idsjmk.cz/   ), a určitě vámi požadované funguje - několikrát jsem při svých návštěvách kraje a využití jízdy vlakem z Brna na Břeclav zažil, že průvodčí při jeho zpoždění telefonicky domlouvala vyčkání přípojných autobusových linek v Šakvicích.

0/0
8.9.2014 11:01

L17i13b45o45r 36Z16a52v50ř67e75l 8519426601462

a přípoj vám stejně ujel,ne??

0/0
9.9.2014 19:45

M63i15r63o37s91l24a28v 95Z12i17k18m98u76n77d 7899593854273

Ale to jsou dvě rozdílné věci.

Jedno je řízení drážní dopravy - co je kraji do nákladních vlaků - druhé pak koordinování návaznosti spojů jednotlivých dopravců ...

+1/0
8.9.2014 12:30

J81i52ř14í 34E16r41b82e78n 1523674386197

Jako kdyby to teď bylo lepší!!!

Budova nádraží (čekárna, restaurace apod.) budou tímto krokem zcela odděleny od vlastního drážního provozu a může je kdokoliv koupit nebo provozovat. I když osobně jsem příznivcem unitární železnice.

0/0
8.9.2014 16:35

P37a81v53e45l 38V42e22r62n68e18r 1863153942367

no trak schvalne, kolik firem se techto tendru bude moci zucastnit, kdyz uz ted je to vicemene monopolni (resp. trustova) zalezitost?

+2/0
8.9.2014 9:14

M45a58r37t61i89n 81P57l68z88á55k 2227579738804

a průvodčí nebudou mít co žrát

+1/−1
8.9.2014 9:12

J58a48n 56K88l86i74m34a 7630633480452

průvodčí není zaměstnanec sždc a hlavně už jsou z 80% zrušený a nahrazený na lokalních tratích automaty na jízdenky :-)

0/0
8.9.2014 9:14

M76a96r26t19i93n 47P18l96z69á81k 2547269628844

myslel jsem výpravčí

to je jedno, byla to jen provokace :)

0/0
8.9.2014 9:26

P80a49v47e35l 41K87u64c61h63t24a 4226291107404

Pokrok nezastavíš, ale že bych chtěl denně - jak to někdo zde uvádí - dojíždět z Lovosic či Děčína do Prahy za prací? A toto asi není jediná aktivita, která se centralizuje do "metropole". Ale asi tomu nelze bránit.

0/0
8.9.2014 9:12

P70a72v81e20l 91A84n92t65o48n 7738515478244

Cena 14miliard... úspora max.1300 pracovních míst... to je skoro 11milionů na jedno pracovní místo... kolik let platů to je u zaměstnanců dráhy? řekněme 15 let. Za tu dobu, ale bude provoz nového systému něco stát a jistě bude potřebovat několikrát "rekonstruovat".

Tedy někdo přijde o práci, někdo si namastí kapsu a návratnost žádná. Snad jen ta bezpečnost vzroste... možná... na to si udělám názor až dle vybrané firmy a jejích subdodavatelů.)

+22/0
8.9.2014 8:22

D86a91v35i41d 85P70e17c46a 1365984311756

Vychází mi, že pokud by to byla pravda, mohli by ušetřit 8 miliard hrubé mzdy (omluvte hrubé počty)....prostě já těch deset kaček prostě utratím, abych pět ušetřil.

+2/0
8.9.2014 8:50

M82a83r22t82i14n 88R93u17z47i33c87k70a 1622408696297

Pokud jde o vypravci (prumerny plat 27tis. hrubeho), tak me rocne vychazi naklady na cca 570mil., do toho je zapoctena tedy jen mzda, ... cili to je vice nez 15let i kdyz jsou zde dalsi naklady, tak to mozna sedi, nicmene pokud neco plati EU, tak to bude mene. Navratnost 15let mi neprijde tak hrozna.

Me spise zajima bezpecnost a tak to vitam, ktera by mela byt vyrazne vyssi, jedine co me v 21 stol. prekvapuje je, ze na drahah neni spolehlivejsi zabezpecovaci zarizeni, ktere by hlidalo jaksi vlaky "automaticky", porad se stava, ze proti sobe vyjedou na jednu kolej dva vlaky a posledni brzdou je vyhled strojvedouciho z kabiny.

+2/−1
8.9.2014 8:53

J42o74s95e87f 26F10o72r35e32j37t 4503212632

EU toho nikde moc nezaplatí, jenom přerozděluje co jí stát odvedl. Myslím, že s tím co stát nedočerpává a propadne to, dáváme do EU víc než dostáváme.

+1/−1
8.9.2014 10:00

R13a71d50e15k 37J18a72n19a60t58a 9795446984892

Jenže tady se to právě vyčerpá a nepropadne.

+1/0
8.9.2014 17:59

P98a30v72e10l 26M50a74r70e40š 2209143742

Dráhy mají zabezpečovací zarizeni dobre, několikrát jistene.Stara dobra mechanika je proverena vice nez stoletím provozu.A navíc neni zavisla na ekektrine a datové síti.

Ovsem ani sebelepsi zabezpecovacka nezabrani lidské chybe.

+1/0
8.9.2014 18:55

J20a57n 89K54l63i77m40a 7130753820812

27 tisíc hrubeho + daň náklady na teplo, vodu, uniformu ,uklid ,pronájem budov atd . pojištění. eden výprčí stojí sždc 150 tisíc za měsíc

+3/−1
8.9.2014 9:01

D42a53v67i59d 68P82e94c60a 1875364111516

tak to souhlasím, nedošlo mi, že jsou zde vícenáklady na kanceláře a ty budou vysoké...

0/0
8.9.2014 9:07

V62i31k21t98o45r 91N72á60r45o39ž27n60ý 3829642968

150 tisíc/měsíc se mi zdá přehnané.

Ale souhlas s tím , že na všech pracovištích se musí topit , ŠZDC musí tato pracoviště po všech stránkách udržovat. A nejde pouze o výpravčí. Pokud je v nějaké stanici klasická elektromechanika se stavědly... poté ihned jsou ve stanici 3 pracoviště , které je třeba udržovat...

+3/0
8.9.2014 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.