Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrální dispečink pro vlaky v Čechách přijde na 14 miliard

Asi 14 miliard korun si vyžádá vznik pražského centrálního dispečinku pro 2200 kilometrů železničních tratí v Čechách. Musí se třeba natáhnout optické kabely či zajistit kamery na tratích. Správa železniční dopravní cesty už zahájila tendry, dispečink má začít fungovat za dva roky, řekl deníku E15 její mluvčí Marek Illiaš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B22e67n 45P61a60v47k25a 1477303317681

Jako že kilometr zabezpečení trati vyjde průměrně přes 6 mega? Koukám, je načase zjistit, ke komu se mám přidat... Však zacálujeme z veřejného... vlastně z Bruselu. Pohodička.

0/−1
9.9.2014 12:46

R73o81b47e63r54t 39B88é84r38e93š 7161363175829

Jeden dispečer bude hlídat 16,9 km Tratě. To je vtip?

0/−2
9.9.2014 12:57

M63i39r11o53s78l22a17v 40Z37i32k88m69u73n67d 7249483614563

Mohl by nám pán objasnit, jak k tomuto výsledku přišel ...

0/0
9.9.2014 16:13

M74a60r93i16e 11M52a30l49u23š19k84o41v15á 2409378773

Takže stát utratí 14 mld korun, abych vyrobil 13 stovek nezaměstnaných. Fakt super. A pak se vydávají peníze na rekvalifikace a zvýšení zaměstnanosti. Myslím, že je dálkové řízení z ekonomické(!!) stránky naprostá hovadina. A co se týká bezpečnosti a plynulosti provozu, je to velmi sporné. Vždyť právě teď na webu ČD můžeme číst Libice nad Cidlinou - Kolín - provoz zastaven (Porucha zabezpečovacího zařízení ve stanici Velký Osek), Velký Osek - Dobšice nad Cidlinou (Porucha zabezpečovacího zařízení po bouřce). A to tam není žádná dálkoviny.

+3/−1
8.9.2014 21:42

R96a17d24e93k 51J18a60n43a54t25a 9745846654312

Spíš než 1300 nezaměstnaných 1300 odchodů do důchodu. Mladí výpravčího stejně dělat nechtějí. Vysoká zodpovědnost takže jednou nohou v kriminálu, práce na směny, přitom i podprůměrná práce někde v Praze v bance je dnes placena více ....

+5/−1
8.9.2014 23:48

J69i88r42k59a 61D56v88o56ř38á58k 4325380973978

Zavádět v 19. století stroje na barevný potisk látek byla chyba. Co štrajchpudlíků tím přišlo o práci! Mělo se to všechno dělat ručně do dneška. Také by se mělo konečně odstranic to zlo traktorů a kombajnů v zemědělství. Mnohem víc pracovních míst by se získalo, kdyby se místo toho rozdaly motyky a kosy.

Nebo ne? ;-D

+1/0
9.9.2014 15:15

M54a94r26e57k 41Š95i69m16o34n 2674147658988

Nechápu k čemu je centrální dispečink. Česká síť má nějaké přirozené členění a dispečink by mohl být klidně oblastní (sedm oblastí by mohlo stačit).

0/−1
8.9.2014 21:03

J60i60r84k77a 45D83v91o48ř94á98k 4545780803888

Koridory jsou spíš celek. Oblasti se hodí tak leda na regio.

+1/0
9.9.2014 14:07

P49a78v64e70l 22M20a62r87e59š 2979263522

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu usetrit, ale není lepsi zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrusenim výpravcich v mensich stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazene nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydano na pospas vandalum..Drahy jsou statni akciovka, stat ma plna usta podpory zamestnanosti.

+1/0
8.9.2014 18:48

P69a61v63e63l 73M55a94r56e37š 2949523792

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu ušetřit, ale není lepší zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrušením výpravcich v menších stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazené nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydáno na pospas vandalům..Dráhy jsou statni akciovka, stát ma plna ústa podpory zaměstnanosti.

0/0
8.9.2014 18:41
Foto

M86i54c16h58a59l 94G71a78n60d16a29l37o68v95i91č 7558459721110

Zase vyhozené peníze!

+1/−5
8.9.2014 12:24

J86a61n 92C23e39p84e41k 1344986820

No slušná práce za 14 miliard budou ty kabely asi zlaté. :-)

0/−1
8.9.2014 11:40

J33i60ř54í 35E84r82b66e13n 1143384636367

Jenže ty kabely se nedají jen tak položit vedle trati, víme? Za ty peníze jsou kromě kabelů taky ústředny, servery, routery, D/A převodníky, celé vybavení dispečinku, software, školení atd.

+1/0
8.9.2014 16:22

V46í90t 62J41ů36z93a 8772626491218

Ani slovo o tom, jak se tím změní zranitelnost železnic ...

+2/0
8.9.2014 11:16

P64e93t65r 27N93o40v75o73t27n69y 3729952369542

Tak to bude super. Do první větší bouřky.

+4/−1
8.9.2014 11:13

M74a11r83e22k 34T51o41m 6437466607251

A nádražáci nebudou mít co žrát;-(

+3/−1
8.9.2014 10:31
Foto

A11l60a97n 57Ř46e56p45k42a 4225956

Chudáci propuštění zaměstnanci, nezávidím jim...:-/

0/0
8.9.2014 10:06

J59i69r67k88a 36D36v39o20ř93á63k 4495630173658

Do důchodu odešlí zaměstnanci.

0/0
9.9.2014 14:09

P34e20t64r 38H97r78a30b56á15k 6120927792770

další státní podvod:))

+1/−1
8.9.2014 9:55

D25a80v22i36d 62P24e58c25a 1405264331976

Ono to zas tak horké nebude. Ono se v podstatě to ovládání stáhne do jednoho bodu, aby se nemuselo topit v tisíci kancelářích. Praha to vyhrála logicky, i když jinde by to bylo levnější. A ty lidi tam po zaškolení budou dojíždět z míst kde žijí, pár se jich přestěhuje. Budou to bývalí výpravčí, kdo jiný.A nebojte se, jak napadnou 3 cm sněhu, bude to stejné jako dnes, pořád bude mít jen ten počítač a telefon na chlapíka v montérkách.

+3/0
8.9.2014 9:50

V24á11c33l52a95v 74M46a52i42x33n35e91r 7175440425751

Dost neekonomické ... snížím stav o 1300 lidí, ale stát to bude 14mld ... tj. plat na dvacet let .... za dvacet let budou ale náklady na opravy dosahovat nákladů na výstavbu .. takže ekonomicky to není opodstatněné ..

+1/−1
8.9.2014 9:49

R12a64d64e95k 55J58a24n39a80t36a 9865486584502

Máte nějaké naivní o personálních nákladech (to nejsou jen platy). Vrátí se to mnohem dříve. Tenhle velkoprojekt těžko teď z hlavy počítat, ale u automatizace běžné tratě je návratnost do 10 let ...

+1/0
8.9.2014 17:56

P93e93t40r 39N82e76c95h14a18n37i55c37k44ý 7913546308290

Mám z toho trochu obavy jestli nějaký dispečer s chytrým počítačem někde v kanceláři v Praze bude schopný dělat vhodná rozhodnutí po celé velké oblasti. On takový výpravčí, který ví, kdo tam kde jezdí, kolik lidí přestupuje mezi různými vlaky nebo i vlakem a busem, jaké jsou stavy trati a vozidel v oblasti dokáže situaci zvážit třeba i lépe a ku prospěchu většímu počtu lidí než někdo daleko za monitorem.

+7/−1
8.9.2014 9:17

P28e80t81r 22R75o60h37á52n65e86k 1933719697876

v západních zemích naprosto bežná věc už roky, ale máš pravdu, v našich podmínkách to bude o zdraví a ještě ke všemu rychlosti těch vlaků, uffff :-)  já si naopak myslim, že to může být bezpečnější, než spoléhat na nějakýho pepíka v horní dolní, který si během pracovní doby v klidu zdřímne.

+1/−2
8.9.2014 9:29

P96e92t90r 38N41e60c76h61a64n78i97c56k37ý 7493286238310

V Západních zemích se často něco jako přípojné vazby neřeší, je tam hustší síť tratí nad 160km/h, tratí s intervaly 30min. a méně a s udržovaným kvalitním svrškem, kde na strojvůdce nečekají žádné nástrahy,tedy něco co opravdu stačí řídit centrálně. U nás, kde je támhle shnilý pražec, támhle pomalá jízda, támhle opravený úsek, který nikdo nezohlednil v jízdnám řádu a nespočet přípojných vazeb, které jsou důležité, protože další vlak jede většinou až za 2 hodiny může docházet ke stavům, kdy rychlíku s 50 přestupujícími ujede přípoj, aby neopozdil poloprázdný protijedoucí vlak bez přípojů, protože počítač vyhodnotí, že průměrné zpoždění v oblasti tak bude nižší...A to nemluvě o (ne)připravenosti našich tratí na obyčejnou bouřku.

+5/0
8.9.2014 9:40

J83i59ř17í 67E67r75b38e28n 1433134866277

Předpokládám, že tou centralizací dispečníku by naopak některé problémy s "nezanášením" změn mohly ubýt - pokud to vyřeší šikovným rozhraním, které každou změnu na trati automaticky promítne do všech dotčených uzlů, měla by pak každému dispečerovi pro daný úsek svítit výstraha. Podobně jako u řízení letového provozu... když už to bude stát tolik.

Ostatně SŽDC berou od dopravců tak vysoké výpalné za ošoupání kolejí, až to hezké není.

0/−1
8.9.2014 16:27

V89i12k42t47o48r 57N43á53r62o23ž68n51ý 3669262138

Já si myslím , že tam bude i řada lidí dojíždět a i ti lidé budou znát místní poměry.Například dispečer dojíždějící z Kralup bude řídit trať na Ústí nad Labem apod...

0/0
8.9.2014 9:34

V23á29c32l86a33v 51M64a19i21x62n29e39r 7265620205961

Tak to by bylo trochu porti smyslu celé akce ...

0/0
8.9.2014 9:50

V57i89k43t74o75r 65N18á87r91o83ž69n68ý 3709892648

I dnes dojíždí několik dispečerů z Kralup do Prahy a řídí trať směr Kralupy. Sedí v Holešovicích ...po změně bude sedět na Balabence a bude řídit trať až do Ústí...

+1/0
8.9.2014 9:53

M11i50r72o24s97l20a25v 62Z75i34k92m30u84n29d 7279273904523

Děláte z toho zbytečnou vědu. V 60. letech minulého století se dálkově řídila relativně jednoduchých sovětským systémem trať z Plzně do Chebu (přesněji řečeno Kozolupy - Lipová) Ve stanicích byli výpravčí, ale ti tam byli spíše jako dozor, v malých stanicích nahrazovali pokladní apod.

"Problém" Prahy je v tom, že je vlastně uprostřed Čech, takže na všechny strany je to skoro stejně daleko ... Samozřejmě by se dalo udělat pracoviště v Trutnově, Horním Dvořišti, Aši, jenže tam by asi byl problém s ubytováním apod. ... ale tak to prostě je ...

Do té Prahy se dá dojíždět z okolních měst, z Pardubic jste v Praze vlakem za hodinu, což nelze říci o době cestování MHD z jednoho konce Prahy na druhý ...

+2/0
8.9.2014 12:28

P25a21v61e32l 50K37a57š21p43a93r 7487808952475

Nádraží a jejich zařízení bude opravovat kdo? Budeme mít centrální dispečink a močit budem do asfaltových smradlavých hajzlů za dvacet korun. Prostě východní Evropa se vším všudy.

+2/−3
8.9.2014 9:16

P30e96t28r 87N53e47c21h86a41n36i67c49k82ý 7443326688740

Dispečink by si měly zřídit spíš kraje, kde je potřeba koordinovat vazby vlak-bus, bus-bus a vlak/bus - MHD

+3/0
8.9.2014 9:18

M66i77l25a55n 78M13a77j10e45r66č86í75k 1310240934386

v IDS JMK - u jej řídící společnosti Kordis určitě je (viz "

Evropský týden mobility 2014

KORDIS JMK se letos znovu připojuje k Evropskému týdnu mobility.

.....

Prohlídka Centrálního dispečinku IDS JMK - 18. 9. 2014, 15:30 hodin

sraz u vstupu do budovy na adrese Nové sady 30.

Těšíme se na Vaši návštěvu."  - na webu   http://www.idsjmk.cz/   ), a určitě vámi požadované funguje - několikrát jsem při svých návštěvách kraje a využití jízdy vlakem z Brna na Břeclav zažil, že průvodčí při jeho zpoždění telefonicky domlouvala vyčkání přípojných autobusových linek v Šakvicích.

0/0
8.9.2014 11:01

L54i10b87o10r 38Z72a52v40ř37e79l 8349636101542

a přípoj vám stejně ujel,ne??

0/0
9.9.2014 19:45

M22i87r74o29s80l13a79v 90Z51i92k49m87u18n79d 7349203204223

Ale to jsou dvě rozdílné věci.

Jedno je řízení drážní dopravy - co je kraji do nákladních vlaků - druhé pak koordinování návaznosti spojů jednotlivých dopravců ...

+1/0
8.9.2014 12:30

J73i21ř37í 44E44r68b45e92n 1343844276977

Jako kdyby to teď bylo lepší!!!

Budova nádraží (čekárna, restaurace apod.) budou tímto krokem zcela odděleny od vlastního drážního provozu a může je kdokoliv koupit nebo provozovat. I když osobně jsem příznivcem unitární železnice.

0/0
8.9.2014 16:35

P78a24v98e90l 54V98e11r11n42e89r 1573633572937

no trak schvalne, kolik firem se techto tendru bude moci zucastnit, kdyz uz ted je to vicemene monopolni (resp. trustova) zalezitost?

+2/0
8.9.2014 9:14

M59a49r64t72i16n 27P69l22z88á87k 2267769538154

a průvodčí nebudou mít co žrát

+1/−1
8.9.2014 9:12

J82a87n 77K93l72i52m24a 7350873260352

průvodčí není zaměstnanec sždc a hlavně už jsou z 80% zrušený a nahrazený na lokalních tratích automaty na jízdenky :-)

0/0
8.9.2014 9:14

M34a18r18t78i82n 63P73l86z49á18k 2947389618784

myslel jsem výpravčí

to je jedno, byla to jen provokace :)

0/0
8.9.2014 9:26

P10a37v65e34l 20K73u77c55h94t27a 4546221627894

Pokrok nezastavíš, ale že bych chtěl denně - jak to někdo zde uvádí - dojíždět z Lovosic či Děčína do Prahy za prací? A toto asi není jediná aktivita, která se centralizuje do "metropole". Ale asi tomu nelze bránit.

0/0
8.9.2014 9:12

P14a79v34e61l 47A46n80t18o61n 7428155348524

Cena 14miliard... úspora max.1300 pracovních míst... to je skoro 11milionů na jedno pracovní místo... kolik let platů to je u zaměstnanců dráhy? řekněme 15 let. Za tu dobu, ale bude provoz nového systému něco stát a jistě bude potřebovat několikrát "rekonstruovat".

Tedy někdo přijde o práci, někdo si namastí kapsu a návratnost žádná. Snad jen ta bezpečnost vzroste... možná... na to si udělám názor až dle vybrané firmy a jejích subdodavatelů.)

+22/0
8.9.2014 8:22

D88a13v96i86d 59P25e25c72a 1255574111766

Vychází mi, že pokud by to byla pravda, mohli by ušetřit 8 miliard hrubé mzdy (omluvte hrubé počty)....prostě já těch deset kaček prostě utratím, abych pět ušetřil.

+2/0
8.9.2014 8:50

M52a57r78t22i89n 34R69u11z83i81c69k83a 1432898256977

Pokud jde o vypravci (prumerny plat 27tis. hrubeho), tak me rocne vychazi naklady na cca 570mil., do toho je zapoctena tedy jen mzda, ... cili to je vice nez 15let i kdyz jsou zde dalsi naklady, tak to mozna sedi, nicmene pokud neco plati EU, tak to bude mene. Navratnost 15let mi neprijde tak hrozna.

Me spise zajima bezpecnost a tak to vitam, ktera by mela byt vyrazne vyssi, jedine co me v 21 stol. prekvapuje je, ze na drahah neni spolehlivejsi zabezpecovaci zarizeni, ktere by hlidalo jaksi vlaky "automaticky", porad se stava, ze proti sobe vyjedou na jednu kolej dva vlaky a posledni brzdou je vyhled strojvedouciho z kabiny.

+2/−1
8.9.2014 8:53

J91o75s32e28f 85F30o87r51e97j39t 4943962472

EU toho nikde moc nezaplatí, jenom přerozděluje co jí stát odvedl. Myslím, že s tím co stát nedočerpává a propadne to, dáváme do EU víc než dostáváme.

+1/−1
8.9.2014 10:00

R26a88d31e33k 83J94a88n11a94t70a 9185446334682

Jenže tady se to právě vyčerpá a nepropadne.

+1/0
8.9.2014 17:59

P17a42v23e53l 68M10a26r79e48š 2349813902

Dráhy mají zabezpečovací zarizeni dobre, několikrát jistene.Stara dobra mechanika je proverena vice nez stoletím provozu.A navíc neni zavisla na ekektrine a datové síti.

Ovsem ani sebelepsi zabezpecovacka nezabrani lidské chybe.

+1/0
8.9.2014 18:55

J32a69n 36K24l59i39m72a 7620663910482

27 tisíc hrubeho + daň náklady na teplo, vodu, uniformu ,uklid ,pronájem budov atd . pojištění. eden výprčí stojí sždc 150 tisíc za měsíc

+3/−1
8.9.2014 9:01

D60a59v94i36d 96P96e15c24a 1825624611796

tak to souhlasím, nedošlo mi, že jsou zde vícenáklady na kanceláře a ty budou vysoké...

0/0
8.9.2014 9:07

V19i84k85t35o96r 30N46á50r95o50ž92n72ý 3299732798

150 tisíc/měsíc se mi zdá přehnané.

Ale souhlas s tím , že na všech pracovištích se musí topit , ŠZDC musí tato pracoviště po všech stránkách udržovat. A nejde pouze o výpravčí. Pokud je v nějaké stanici klasická elektromechanika se stavědly... poté ihned jsou ve stanici 3 pracoviště , které je třeba udržovat...

+3/0
8.9.2014 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.