Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrální dispečink pro vlaky v Čechách přijde na 14 miliard

Asi 14 miliard korun si vyžádá vznik pražského centrálního dispečinku pro 2200 kilometrů železničních tratí v Čechách. Musí se třeba natáhnout optické kabely či zajistit kamery na tratích. Správa železniční dopravní cesty už zahájila tendry, dispečink má začít fungovat za dva roky, řekl deníku E15 její mluvčí Marek Illiaš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B15e44n 97P47a58v73k95a 1427723847481

Jako že kilometr zabezpečení trati vyjde průměrně přes 6 mega? Koukám, je načase zjistit, ke komu se mám přidat... Však zacálujeme z veřejného... vlastně z Bruselu. Pohodička.

0/−1
9.9.2014 12:46

R33o29b87e48r14t 41B61é86r27e66š 7931283505799

Jeden dispečer bude hlídat 16,9 km Tratě. To je vtip?

0/−2
9.9.2014 12:57

M95i15r74o55s52l15a33v 28Z10i51k28m23u18n11d 7199753974353

Mohl by nám pán objasnit, jak k tomuto výsledku přišel ...

0/0
9.9.2014 16:13

M37a78r93i89e 83M54a84l14u77š17k12o25v20á 2269568663

Takže stát utratí 14 mld korun, abych vyrobil 13 stovek nezaměstnaných. Fakt super. A pak se vydávají peníze na rekvalifikace a zvýšení zaměstnanosti. Myslím, že je dálkové řízení z ekonomické(!!) stránky naprostá hovadina. A co se týká bezpečnosti a plynulosti provozu, je to velmi sporné. Vždyť právě teď na webu ČD můžeme číst Libice nad Cidlinou - Kolín - provoz zastaven (Porucha zabezpečovacího zařízení ve stanici Velký Osek), Velký Osek - Dobšice nad Cidlinou (Porucha zabezpečovacího zařízení po bouřce). A to tam není žádná dálkoviny.

+3/−1
8.9.2014 21:42

R61a68d31e85k 30J79a25n15a29t45a 9295896334602

Spíš než 1300 nezaměstnaných 1300 odchodů do důchodu. Mladí výpravčího stejně dělat nechtějí. Vysoká zodpovědnost takže jednou nohou v kriminálu, práce na směny, přitom i podprůměrná práce někde v Praze v bance je dnes placena více ....

+5/−1
8.9.2014 23:48

J77i50r67k68a 90D71v85o15ř30á29k 4695470373268

Zavádět v 19. století stroje na barevný potisk látek byla chyba. Co štrajchpudlíků tím přišlo o práci! Mělo se to všechno dělat ručně do dneška. Také by se mělo konečně odstranic to zlo traktorů a kombajnů v zemědělství. Mnohem víc pracovních míst by se získalo, kdyby se místo toho rozdaly motyky a kosy.

Nebo ne? ;-D

+1/0
9.9.2014 15:15

M26a83r41e12k 66Š51i49m50o54n 2214157578638

Nechápu k čemu je centrální dispečink. Česká síť má nějaké přirozené členění a dispečink by mohl být klidně oblastní (sedm oblastí by mohlo stačit).

0/−1
8.9.2014 21:03

J47i34r93k80a 27D38v60o57ř51á34k 4835790553478

Koridory jsou spíš celek. Oblasti se hodí tak leda na regio.

+1/0
9.9.2014 14:07

P25a81v51e97l 88M45a14r26e33š 2809203372

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu usetrit, ale není lepsi zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrusenim výpravcich v mensich stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazene nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydano na pospas vandalum..Drahy jsou statni akciovka, stat ma plna usta podpory zamestnanosti.

+1/0
8.9.2014 18:48

P95a55v62e42l 17M97a44r82e93š 2759663192

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu ušetřit, ale není lepší zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrušením výpravcich v menších stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazené nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydáno na pospas vandalům..Dráhy jsou statni akciovka, stát ma plna ústa podpory zaměstnanosti.

0/0
8.9.2014 18:41
Foto

M86i64c36h88a76l 81G71a93n12d52a95l33o15v64i97č 7348439181700

Zase vyhozené peníze!

+1/−5
8.9.2014 12:24

J98a17n 11C63e11p87e90k 1764806200

No slušná práce za 14 miliard budou ty kabely asi zlaté. :-)

0/−1
8.9.2014 11:40

J64i17ř49í 24E42r21b33e19n 1243484506197

Jenže ty kabely se nedají jen tak položit vedle trati, víme? Za ty peníze jsou kromě kabelů taky ústředny, servery, routery, D/A převodníky, celé vybavení dispečinku, software, školení atd.

+1/0
8.9.2014 16:22

V25í34t 53J59ů39z37a 8522986191488

Ani slovo o tom, jak se tím změní zranitelnost železnic ...

+2/0
8.9.2014 11:16

P85e14t67r 11N84o11v35o10t84n15y 3899822479452

Tak to bude super. Do první větší bouřky.

+4/−1
8.9.2014 11:13

M55a18r71e53k 73T25o28m 6687306887901

A nádražáci nebudou mít co žrát;-(

+3/−1
8.9.2014 10:31
Foto

A76l20a50n 58Ř63e34p80k10a 4255306

Chudáci propuštění zaměstnanci, nezávidím jim...:-/

0/0
8.9.2014 10:06

J45i56r40k35a 32D83v24o62ř45á29k 4415850183148

Do důchodu odešlí zaměstnanci.

0/0
9.9.2014 14:09

P30e64t97r 34H93r30a27b82á77k 6200187902830

další státní podvod:))

+1/−1
8.9.2014 9:55

D51a31v80i18d 82P32e24c19a 1615414271516

Ono to zas tak horké nebude. Ono se v podstatě to ovládání stáhne do jednoho bodu, aby se nemuselo topit v tisíci kancelářích. Praha to vyhrála logicky, i když jinde by to bylo levnější. A ty lidi tam po zaškolení budou dojíždět z míst kde žijí, pár se jich přestěhuje. Budou to bývalí výpravčí, kdo jiný.A nebojte se, jak napadnou 3 cm sněhu, bude to stejné jako dnes, pořád bude mít jen ten počítač a telefon na chlapíka v montérkách.

+3/0
8.9.2014 9:50

V41á13c15l84a69v 58M90a11i45x37n98e35r 7565150945131

Dost neekonomické ... snížím stav o 1300 lidí, ale stát to bude 14mld ... tj. plat na dvacet let .... za dvacet let budou ale náklady na opravy dosahovat nákladů na výstavbu .. takže ekonomicky to není opodstatněné ..

+1/−1
8.9.2014 9:49

R61a77d30e27k 41J98a72n41a63t20a 9585626924932

Máte nějaké naivní o personálních nákladech (to nejsou jen platy). Vrátí se to mnohem dříve. Tenhle velkoprojekt těžko teď z hlavy počítat, ale u automatizace běžné tratě je návratnost do 10 let ...

+1/0
8.9.2014 17:56

P68e33t80r 82N62e26c22h97a17n60i26c88k48ý 7233326548610

Mám z toho trochu obavy jestli nějaký dispečer s chytrým počítačem někde v kanceláři v Praze bude schopný dělat vhodná rozhodnutí po celé velké oblasti. On takový výpravčí, který ví, kdo tam kde jezdí, kolik lidí přestupuje mezi různými vlaky nebo i vlakem a busem, jaké jsou stavy trati a vozidel v oblasti dokáže situaci zvážit třeba i lépe a ku prospěchu většímu počtu lidí než někdo daleko za monitorem.

+7/−1
8.9.2014 9:17

P76e37t21r 57R82o21h98á20n41e40k 1723309597106

v západních zemích naprosto bežná věc už roky, ale máš pravdu, v našich podmínkách to bude o zdraví a ještě ke všemu rychlosti těch vlaků, uffff :-)  já si naopak myslim, že to může být bezpečnější, než spoléhat na nějakýho pepíka v horní dolní, který si během pracovní doby v klidu zdřímne.

+1/−2
8.9.2014 9:29

P37e18t51r 67N74e54c72h52a78n89i62c69k68ý 7113516608580

V Západních zemích se často něco jako přípojné vazby neřeší, je tam hustší síť tratí nad 160km/h, tratí s intervaly 30min. a méně a s udržovaným kvalitním svrškem, kde na strojvůdce nečekají žádné nástrahy,tedy něco co opravdu stačí řídit centrálně. U nás, kde je támhle shnilý pražec, támhle pomalá jízda, támhle opravený úsek, který nikdo nezohlednil v jízdnám řádu a nespočet přípojných vazeb, které jsou důležité, protože další vlak jede většinou až za 2 hodiny může docházet ke stavům, kdy rychlíku s 50 přestupujícími ujede přípoj, aby neopozdil poloprázdný protijedoucí vlak bez přípojů, protože počítač vyhodnotí, že průměrné zpoždění v oblasti tak bude nižší...A to nemluvě o (ne)připravenosti našich tratí na obyčejnou bouřku.

+5/0
8.9.2014 9:40

J19i19ř58í 80E35r81b46e84n 1223804716307

Předpokládám, že tou centralizací dispečníku by naopak některé problémy s "nezanášením" změn mohly ubýt - pokud to vyřeší šikovným rozhraním, které každou změnu na trati automaticky promítne do všech dotčených uzlů, měla by pak každému dispečerovi pro daný úsek svítit výstraha. Podobně jako u řízení letového provozu... když už to bude stát tolik.

Ostatně SŽDC berou od dopravců tak vysoké výpalné za ošoupání kolejí, až to hezké není.

0/−1
8.9.2014 16:27

V84i48k77t57o60r 88N79á95r54o56ž10n87ý 3339572308

Já si myslím , že tam bude i řada lidí dojíždět a i ti lidé budou znát místní poměry.Například dispečer dojíždějící z Kralup bude řídit trať na Ústí nad Labem apod...

0/0
8.9.2014 9:34

V93á23c51l97a67v 80M80a63i21x11n28e11r 7365150825621

Tak to by bylo trochu porti smyslu celé akce ...

0/0
8.9.2014 9:50

V72i10k32t92o51r 84N22á18r22o70ž63n13ý 3619182698

I dnes dojíždí několik dispečerů z Kralup do Prahy a řídí trať směr Kralupy. Sedí v Holešovicích ...po změně bude sedět na Balabence a bude řídit trať až do Ústí...

+1/0
8.9.2014 9:53

M57i76r60o51s71l69a81v 14Z48i13k84m66u56n42d 7869533904713

Děláte z toho zbytečnou vědu. V 60. letech minulého století se dálkově řídila relativně jednoduchých sovětským systémem trať z Plzně do Chebu (přesněji řečeno Kozolupy - Lipová) Ve stanicích byli výpravčí, ale ti tam byli spíše jako dozor, v malých stanicích nahrazovali pokladní apod.

"Problém" Prahy je v tom, že je vlastně uprostřed Čech, takže na všechny strany je to skoro stejně daleko ... Samozřejmě by se dalo udělat pracoviště v Trutnově, Horním Dvořišti, Aši, jenže tam by asi byl problém s ubytováním apod. ... ale tak to prostě je ...

Do té Prahy se dá dojíždět z okolních měst, z Pardubic jste v Praze vlakem za hodinu, což nelze říci o době cestování MHD z jednoho konce Prahy na druhý ...

+2/0
8.9.2014 12:28

P92a36v86e11l 64K78a19š10p43a85r 7957278762115

Nádraží a jejich zařízení bude opravovat kdo? Budeme mít centrální dispečink a močit budem do asfaltových smradlavých hajzlů za dvacet korun. Prostě východní Evropa se vším všudy.

+2/−3
8.9.2014 9:16

P12e40t69r 33N74e62c20h92a90n95i82c88k65ý 7283646748340

Dispečink by si měly zřídit spíš kraje, kde je potřeba koordinovat vazby vlak-bus, bus-bus a vlak/bus - MHD

+3/0
8.9.2014 9:18

M27i71l41a68n 81M81a56j22e81r42č70í36k 1940170314356

v IDS JMK - u jej řídící společnosti Kordis určitě je (viz "

Evropský týden mobility 2014

KORDIS JMK se letos znovu připojuje k Evropskému týdnu mobility.

.....

Prohlídka Centrálního dispečinku IDS JMK - 18. 9. 2014, 15:30 hodin

sraz u vstupu do budovy na adrese Nové sady 30.

Těšíme se na Vaši návštěvu."  - na webu   http://www.idsjmk.cz/   ), a určitě vámi požadované funguje - několikrát jsem při svých návštěvách kraje a využití jízdy vlakem z Brna na Břeclav zažil, že průvodčí při jeho zpoždění telefonicky domlouvala vyčkání přípojných autobusových linek v Šakvicích.

0/0
8.9.2014 11:01

L38i61b10o45r 90Z27a74v22ř90e45l 8679616781542

a přípoj vám stejně ujel,ne??

0/0
9.9.2014 19:45

M58i23r21o91s30l48a66v 94Z87i61k63m82u62n48d 7139713474433

Ale to jsou dvě rozdílné věci.

Jedno je řízení drážní dopravy - co je kraji do nákladních vlaků - druhé pak koordinování návaznosti spojů jednotlivých dopravců ...

+1/0
8.9.2014 12:30

J79i68ř45í 90E38r46b69e51n 1353674436387

Jako kdyby to teď bylo lepší!!!

Budova nádraží (čekárna, restaurace apod.) budou tímto krokem zcela odděleny od vlastního drážního provozu a může je kdokoliv koupit nebo provozovat. I když osobně jsem příznivcem unitární železnice.

0/0
8.9.2014 16:35

P76a89v50e44l 66V57e50r85n18e22r 1423493132657

no trak schvalne, kolik firem se techto tendru bude moci zucastnit, kdyz uz ted je to vicemene monopolni (resp. trustova) zalezitost?

+2/0
8.9.2014 9:14

M21a38r37t95i64n 88P40l20z65á73k 2827679848744

a průvodčí nebudou mít co žrát

+1/−1
8.9.2014 9:12

J31a77n 22K97l60i58m83a 7720423280812

průvodčí není zaměstnanec sždc a hlavně už jsou z 80% zrušený a nahrazený na lokalních tratích automaty na jízdenky :-)

0/0
8.9.2014 9:14

M54a30r60t35i67n 35P95l86z72á34k 2407249398134

myslel jsem výpravčí

to je jedno, byla to jen provokace :)

0/0
8.9.2014 9:26

P54a96v65e34l 76K60u98c72h75t63a 4396981447884

Pokrok nezastavíš, ale že bych chtěl denně - jak to někdo zde uvádí - dojíždět z Lovosic či Děčína do Prahy za prací? A toto asi není jediná aktivita, která se centralizuje do "metropole". Ale asi tomu nelze bránit.

0/0
8.9.2014 9:12

P53a80v47e95l 18A23n19t67o78n 7848965478864

Cena 14miliard... úspora max.1300 pracovních míst... to je skoro 11milionů na jedno pracovní místo... kolik let platů to je u zaměstnanců dráhy? řekněme 15 let. Za tu dobu, ale bude provoz nového systému něco stát a jistě bude potřebovat několikrát "rekonstruovat".

Tedy někdo přijde o práci, někdo si namastí kapsu a návratnost žádná. Snad jen ta bezpečnost vzroste... možná... na to si udělám názor až dle vybrané firmy a jejích subdodavatelů.)

+22/0
8.9.2014 8:22

D79a21v49i90d 63P82e93c16a 1615284481646

Vychází mi, že pokud by to byla pravda, mohli by ušetřit 8 miliard hrubé mzdy (omluvte hrubé počty)....prostě já těch deset kaček prostě utratím, abych pět ušetřil.

+2/0
8.9.2014 8:50

M67a81r81t54i95n 94R67u89z16i43c91k86a 1442158256937

Pokud jde o vypravci (prumerny plat 27tis. hrubeho), tak me rocne vychazi naklady na cca 570mil., do toho je zapoctena tedy jen mzda, ... cili to je vice nez 15let i kdyz jsou zde dalsi naklady, tak to mozna sedi, nicmene pokud neco plati EU, tak to bude mene. Navratnost 15let mi neprijde tak hrozna.

Me spise zajima bezpecnost a tak to vitam, ktera by mela byt vyrazne vyssi, jedine co me v 21 stol. prekvapuje je, ze na drahah neni spolehlivejsi zabezpecovaci zarizeni, ktere by hlidalo jaksi vlaky "automaticky", porad se stava, ze proti sobe vyjedou na jednu kolej dva vlaky a posledni brzdou je vyhled strojvedouciho z kabiny.

+2/−1
8.9.2014 8:53

J38o72s29e60f 36F72o74r26e49j81t 4913612972

EU toho nikde moc nezaplatí, jenom přerozděluje co jí stát odvedl. Myslím, že s tím co stát nedočerpává a propadne to, dáváme do EU víc než dostáváme.

+1/−1
8.9.2014 10:00

R50a40d36e23k 81J88a39n56a79t45a 9295626564582

Jenže tady se to právě vyčerpá a nepropadne.

+1/0
8.9.2014 17:59

P66a98v29e43l 47M22a36r93e62š 2309283332

Dráhy mají zabezpečovací zarizeni dobre, několikrát jistene.Stara dobra mechanika je proverena vice nez stoletím provozu.A navíc neni zavisla na ekektrine a datové síti.

Ovsem ani sebelepsi zabezpecovacka nezabrani lidské chybe.

+1/0
8.9.2014 18:55

J30a50n 49K34l51i39m87a 7130643840662

27 tisíc hrubeho + daň náklady na teplo, vodu, uniformu ,uklid ,pronájem budov atd . pojištění. eden výprčí stojí sždc 150 tisíc za měsíc

+3/−1
8.9.2014 9:01

D72a44v90i95d 80P91e82c41a 1725264261596

tak to souhlasím, nedošlo mi, že jsou zde vícenáklady na kanceláře a ty budou vysoké...

0/0
8.9.2014 9:07

V49i61k57t23o85r 14N55á77r16o93ž58n68ý 3879172558

150 tisíc/měsíc se mi zdá přehnané.

Ale souhlas s tím , že na všech pracovištích se musí topit , ŠZDC musí tato pracoviště po všech stránkách udržovat. A nejde pouze o výpravčí. Pokud je v nějaké stanici klasická elektromechanika se stavědly... poté ihned jsou ve stanici 3 pracoviště , které je třeba udržovat...

+3/0
8.9.2014 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.