Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počet míst pro nezaměstnané roste, lidí bez práce však neubývá

Na konci prázdnin bylo v Česku 535 225 nezaměstnaných. To je sice o něco méně než v předchozím měsíci, přesto se míra nezaměstnanosti nehnula z červencových 7,4 procenta, informoval Úřad práce. Přibývá ale volných míst, na které se uchazeči o zaměstnání mohou hlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82a33v95e79l 18D51e40n72k 9468923269106

No ona práce je v inzerátech, doopravdy není, když jsem byl bez, psal jsem životopisy na nabídky práce v inzerci ÚP, nikdy se nikdo neozval. Měl jsem za to, že místo je již obsazeno, kupodivu za čtrnáct dnů až měsíc se inzerovalo s novým datumem jako volné. Tož asi tak ....Rv

0/0
9.9.2014 10:22
Foto

M21a29r29i64e 82M77e93t53l28i55c11k71á 9431844871752

Vážený pane Polický, vaše příspěvky čtu své dceři (18 let - studující)  a své spolubydlící (56, pracující jako uklizečka-brigádnice, hledá práci). Mohu vám říct, že je dobře, že nemůžete slyšet jejich reakce na vaše radikální názory. Některé by se vás zcela jistě velmi dotkly ;-D Podle vaší fotky těžko odhadnout kolik vám je let. Ale vaše vidění světa je velmi jednoduché. Já jsem práci sehnala, měla jsem štěstí, protože je to práce, která mne velmi baví, i když je málo placená a hodně těžká. To co píšete o vaší nemoci je zajímavé, ale zkuste si představit, že jste na to sám. Že není žádný druhý příjem v domácnosti. Pak také doufám, že si uvědomujete, že člověk, který má operovaná kolena, už má užší výběr prací. Například nenajdete lékaře, který by mne pustil na lešení či na štafle;-D Nikdy jsem se nebála žádné práce, přesto jsem díky zdravotnímu problému měla problém nějakou sehnat. Především v těch čtyřech letech kdy jsem skotačila o berlích. Již dlouho se pohybuji v sociální oblasti, vím o těch lidech určitě mnohem víc než vy. Proto vám klidně znovu opakuji, že vaše názory jsou hloupé  a zjednodušující,  evidentně vycházejí z neznalosti problému.

+1/−2
8.9.2014 15:41
Foto

R42a75d51e28k 83P20o95l13i94c63k77ý 6241213701364

Jednoznačně jsem psal, že není práci problém sehnat až na vyjímky-jednou z těch vyjímek je i špatný zdravotní stav-zkuste si napřed přečíst co píši v příspěvku těsně pod vašim

+1/−1
8.9.2014 20:05
Foto

R49a80d37e93k 27P79o11l65i37c69k46ý 6751373321344

Ještě dodám-manželčin důchod byl v té době nižší než životní minimum rodiny se dvěma dětmi takže jsme na tom byli přesně jako ti co jsou čistě na dávkách.

0/−1
8.9.2014 20:08
Foto

R46a32d63e64k 40P69o51l96i26c10k32ý 6251683281984

Problém podle mě není ani tak v nedostatku pracovních jako spíš v neochotě pracovat-zejména manualně-lukrativních míst a obecně kancelářských opravdu dost pro všechny není.

Pokud je ale někdo opravdu ochotný pracovat a to i manualně tak až na vyjímky / např.rodinné poměry, okrajové části republiky, zdravotní handicap..../ práci sežene

+1/−1
8.9.2014 13:25
Foto

M79a42r57i29e 61M89e15t90l70i95c40k19á 9231584471442

Také je otázka, kdo je ochotný pracovat za minimální mzdu, když ta nestačí ani na základní potřeby.........

+3/−1
8.9.2014 14:09
Foto

R68a80d70e26k 55P60o56l40i65c96k82ý 6201933931634

1/ Pani Metlická-takže podle vás je lépe být na socialních dávkách než pracovat-byť za málo?

2/ Konkrétně v Praze ale i jinde jsou cizinci i na místech kde berou kolem 10 000-15 000 i více přesto se to čechům dělat nechce /např. na stavbách, uklízečky..../

0/−1
8.9.2014 14:21
Foto

M42a46r37i89e 13M28e18t69l43i40c41k92á 9671984591372

Budete se divit, ale o taková místa se lidi zajímají, ale ukrajinci dostanou přednost.... znám těch případů dost....... Za 10 - 15 dělá většina lidí..... Převážná část uklizeček jsou brigády.... Musel byste se pohybovat mezi těmi lidmi, bylo by to pro vás nejspíš zdrojem mnoha překvapení.

+3/−1
8.9.2014 14:30

D48a78l65i62b44o96r 11R53o29z85s26y62p64a16l 7940963756419

No možná v Praze těch zájemců tolik nebude, ale jinde v republice je to běžný plat a zájem o ně je.

+1/−1
8.9.2014 14:38
Foto

R97a71d85e68k 43P26o60l21i37c85k23ý 6661873411164

Znovu opakuji-podle vás jsou očividně lepší dávky než krátkodobé práce.

Mimochodem-od nás ze zlínska se  jezdí běžně dělat do Prahy a nejen do Prahy za platy 15-20 tisíc například na stavby-pražáci to dělat nechtějí.

podobně je to na spoustě jiných pracovních pozicích-češi prostě spoustu prací dělat nechtějí nebo s jim to kvůli moc vysokým soc. dávkám nevyplatí

0/−1
8.9.2014 14:40

V68a44c41l37a40v 29M45e45d83e70k 5271112545155

nedivte se, že Pražáci za 15t hrubého dělat nechtějí, když nájem 2kk vyjde v Praze s energiemi na nějakých 12 tisíc

+4/−1
8.9.2014 14:42
Foto

R36a45d44e26k 36P11o86l51i78c44k48ý 6121323691254

Např S reality říkají něco jiného

http://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty/praha?velikost=2%2Bkk,2%2B1&cena-od=0&cena-do=8000

0/−3
8.9.2014 14:48

L40u61c97i83e 56T94o70m62a68n44c21o61v36á 3124978266247

Ty byty, které jste se nakopíroval, mají ovšem uváděnou cenu nájmu bez poplatků, těch 8 tisíc je jen holé nájemné. Takže minimální cena bude někde kolem 10-11 tis. Kč měsíčně.

+4/0
8.9.2014 14:51
Foto

R49a78d50e60k 40P28o26l64i96c87k38ý 6951743291534

Ne všechny-ale budiž

http://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty/praha,kladno,praha-vychod,praha-zapad?velikost=2%2Bkk,2%2B1&cena-od=0&cena-do=6000

0/−2
8.9.2014 15:06

V18a28c27l97a19v 64M82e74d81e24k 5481592495805

podáíval jste se do detailů bytů v uvedeném odkazu? U jednoho 8000+3000 poplatky, u druhého 8000 + 3000 poplatky + 500 elektřina

+1/−1
8.9.2014 14:53
Foto

R28a34d95e26k 69P75o60l21i46c53k38ý 6771163651794

Např.

http://www.sreality.cz/detail/pronajem/byt/2+kk/praha-kamyk-cilkova/3231830108

A abyste neřekl dám další odkaz

http://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty/praha,kladno,praha-vychod,praha-zapad?velikost=2%2Bkk,2%2B1&cena-od=0&cena-do=6000

0/−1
8.9.2014 15:05

V15a25c86l17a57v 88M96e96d17e95k 5441662135675

tohle už jsou byty 50km za Prahou, kde dojížděním strávíte 3h denně, a utratíte dost peněz, protože jsou mimo pražský tarif MHD

+2/−1
8.9.2014 15:13
Foto

R45a91d67e76k 82P77o63l42i78c15k53ý 6911963811724

první je v praze a z kladna je to do prahy kousek a s pravidelnou hromadnou dopravou.

u nás běžně jezdí lidi do práce do Zlína 45 km a často musí autem-dopravní spojení je sporadické a s přestupy

0/0
8.9.2014 15:36
Foto

M69a40r58i27e 94M75e98t60l52i90c91k31á 9371874291342

Pane, já jedu v Praze do práce cca hodinu, až hodinu a půl...... takže opět - posuzujete něco, co neznáte (na tento váš příspěvěk zareagovala dcera "ten má iq vypnuté automatické pračky ;-D;-D;-D)

0/0
8.9.2014 15:46
Foto

R19a57d52e10k 61P69o11l32i86c26k71ý 6451803621654

pani metlická vy ani tolik ne-kolik si myslíte, že trvá cesta do práce mimo prahu-od nás se jezdí do Zlína-hromadnou dopravou to je minimálně4-5hodin denně-takže realné je pouze auto.

Mimochodem kolik ročně vydáte za cestovné-u nás ti co jezdí za prací do nejbližšího většího města-Zlín, Vsetín běžně kolem 30 000

0/0
8.9.2014 15:55

V90a24c33l47a65v 84M48e17d90e46k 5401242845905

Z Kladna je to relativně blízko k letišti. Pokud budete mít štěstí na práci tam, tak by se dojíždět bez problémů dalo. Pokud odtamtud ale potřebujete do centra, je to dalších 50 minut - a jsme na těch 3 hodinách denně, o kterých jsem psal. Nehádejte se o věcech, o kterých nic nevíte.A jezdit z těchto středočeských obcí autem? Asi nemáte představu jak vypadá ranní špička při příjezdu do Prahy.

+1/−1
8.9.2014 15:53
Foto

M56a35r54i59e 79M44e43t54l80i21c98k38á 9361394781142

;-D;-D;-D;-DVzdejte to, mám dojem, že se dohadujeme o pronájmech s někým, kdo bydlí ve vlastním, o dojíždění s někým, kdo nedojíždí. Zkuste mu vysvětlit, že autem můžete do Prahy jet 10 km hodinu........;-D;-D;-D

0/0
8.9.2014 16:07
Foto

R62a78d89e35k 11P16o14l49i63c49k69ý 6491603631304

píšete nesmysly-z kladna do prahy to netrvá ani hodinu

navíc to byl jen příklad-i v kladně je relativně dost pracovních míst

a v odkazu jsou byty i v praze za 6 000+služby / dvoupokojové/

0/0
8.9.2014 20:11
Foto

M55a26r40i40e 89M26e85t11l27i31c46k43á 9211484371572

V Praze je velká část lidí, kteří pracují za 10-12000. Vaše informace jsou poněkud zkreslené .....

0/0
8.9.2014 14:45
Foto

R18a38d86e83k 60P34o59l89i49c31k15ý 6941393741934

Jistě jsou-přesto je tam tolik volných míst, že tam jezdí pracovat za ty peníze z různých koutů republiky  a cizinci-přesto je tam podle tabulky kolem 5 % nezaměstnaných

0/0
8.9.2014 14:50
Foto

M92a27r89i53e 21M95e98t87l86i76c77k71á 9131634721912

Převážná většina těch míst jsou třeba telefonní operátoři (prodej po telefonu, realitní makléři a pojištováci;-D

0/0
8.9.2014 16:12

D11a35l91i60b20o73r 78R69o30z66s50y89p68a21l 7890703526379

Zkuste si to žít na dávkách. Zjevně vůbec netušíte o čem píšete. Podpora v nezaměstnanosti je pouze prvních pár měsíců (podle věku), pak nic. Na hmotnou nouzi nedosáhnete, pokud něco vlastníte. Příspěvek na bydlení, opět pokud vlastníte byt (stačí družstevní) dostanete pakatel.

+3/0
8.9.2014 14:52
Foto

R53a25d30e93k 25P61o18l50i10c16k82ý 6611553351764

Na hmotnou nouzi dosáhnete i pokud něco vlastníte a není to nad rámec běžného vybavení.

Příspěvek na bydlení dostanete podle toho jaké na bydlení mte náklady a jaké máte příjmy-obecně ten příspěvek dostanete pokud 30% vašich příjmů nestačí na pokrytí nákladu bydlení.

Mimochodem tu situaci znám-když mi křuplo koleno a přidaly se další komplikace a byl jsem 2 roky / 4 operace/ doma a manželka v ID a měli jsme 2 děti-i z dávek se dá vyjít

Ale pořád platí-pokud jste zdráv a opravdu chcete pracovat potom si práci najdete

0/0
8.9.2014 14:59

L38u14c69i47e 23T82o29m47a30n32c54o54v19á 3294748856167

Jak si vysvětlujete nárust nezaměstnanosti v celém vyspělém světě? USA a EU? Mám z Vašich příspěvků pocit, že hlavním důvodem nezaměstnanosti je štědrý sociální systém a líní a nekvalifikovaní lidé.

+2/0
8.9.2014 15:01
Foto

R28a74d20e56k 70P16o20l39i51c69k72ý 6721863681204

Ano to je hlavní problém nezaměstnanosti u nás

0/−1
8.9.2014 15:37

L24u22c39i17e 30T33o39m53a33n77c10o71v70á 3164988306347

No a když jsou ty dávky tak výhodné, tak potom nechápu, proč zbytek lidí pracuje, proč tedy také nejsou raději na dávkách, když je ten systém tak štědrý? Potom jsou ti pracující hloupí a nejednají ekonomicky, když by na dávkách dostali tučnou sumu umožňující bezstarostný život.

+2/0
8.9.2014 15:47
Foto

R29a75d42e80k 25P30o66l96i59c17k70ý 6231553741424

Dávky jsou výhodnější za určitých podmínek-malý plat nebo dávky + práce na černo

Dávky nejsou určeny k vedení bezstarostného života-mají sloužit k překlenutí období kdy člověk nemá práci-ne jako životní standart.

pokud chce někdo být na dávkách a nechce pracovat a´t si nestěžuje

0/−1
8.9.2014 15:52

L96u88c67i65e 82T88o30m85a78n69c44o48v33á 3524488486527

Samozřejmě. Nicméně snad uznáte, že nezaměstnanost je dána také špatnou ekonomickou situací EU a USA. Ta situace není dobrá téměř nikde. Pro lidi to prostě bude stále horší udržet si zaměstnání po celou dobu produktivního života.

+1/0
8.9.2014 15:53
Foto

R20a35d39e98k 90P71o19l70i25c67k40ý 6771123671184

Ano bude-nicméně kdo opravdu práci chce si ji najde

0/−1
8.9.2014 20:02

D36a75l11i41b65o63r 92R53o59z38s51y95p62a20l 7830283736179

Ano, čím více dětí, tím více peněz z dávek. Na to už někteří spoluobčané přišli. Hmotnou nouzi nedostanete, pokud vlastníte auto, byt. Invalidní důchod dnes hned tak někdo nedostane. Věřím, že jste z toho vyžili, ale ID a přídavky na děti nemá každý.

+1/0
8.9.2014 15:06
Foto

R31a31d37e14k 41P15o26l58i94c67k31ý 6891183751124

Nemáte pravdu-na hmotnou nouzi dosáhnete i s bytem a i se starším autem.

Manželčin ID nedosahoval ani výše životního minima-tudíž jsme fakticky na tom byli stejně jako ti čistě na dávkách / jen s nemožností pracovat / a přídavky má každý kdo má soc. dávky a děti

0/−1
8.9.2014 15:39

P36a22v56e50l 17D81e88n27k 9818783699496

nedosáhnete chytrý Radku, auto musíte prodat, nesmíte vlastnit vůbec nic, pouze byt a jeho zařízení, každá koruna na účtu je lustrována, tudíž nesmíte mít ani úspory, aby jste dostal mizernou dávku za kterou budete kapat hlady(3400) ..tzn. nemůžete ani nikam vyjet hledat práci, když nemáte na vlalk a bus

0/0
9.9.2014 10:28

L75u55c59i40e 48B66a69r79t45o79ň32o44v95á 5240178677345

Ale jistě, to se s Vámi nepřeme, ale prosím, nevysvětlujte obyvatelům Prahy, jaké mají náklady na bydlení, protože my to opravdu víme velmi dobře.

0/0
8.9.2014 15:26

V93a36c97l36a76v 66M34e42d13e55k 5341702645505

ano, v současnosti je. Člověk na sociálních dávkách má nárok na příspěvek na bydlení. Člověk který pobírá minimální mzdu ho nemá. Náš sociální systém je trochu nemocný.

0/−1
8.9.2014 14:37

D44a36l81i32b47o94r 66R55o88z22s54y91p74a30l 7920603196489

I s minimální mzdou na příspěvek dosáhnete. Záleží na nákladech na bydlení a na tom, zda bydlíte ve svém, či v nájmu. Posuzuje se ovšem příjem všech lidí v bytě hlášených.

+1/0
8.9.2014 14:43

V73a81c29l61a13v 70M10e45d47e41k 5341962725405

nemám osobní zkušenost, ale tohle zdůvodnění bylo v reportáži, kde vysvětlovali proč jsou lidé radši na dávkách, než by vzali špatně placenou práci.

0/0
8.9.2014 15:23

T73o15m32á96š 48Z46á82r79u36b79a 7183244325

A to těch volných míst bude ještě více. Pochybuji, že všechny firmy dávají nabídky na úřad práce, některé kvalifikovanější a těžce hledatelní pracovníci na úřadu práce nikdy nebudou. Třeba bych chtěl vidět programátora, který půjde na úřad práce a stejně tak firmu, která by takovou nabídku na úřadu práce chtěla vůbec propagovat.

Jelikož jsou volná pracovní místa, tak stále platí, že kdo chce pracovat, tak může. A kdo nechce... tak nepracuje a případně hledá výmluvy proč nemůže.

+8/−2
8.9.2014 11:50

L59u22k20á94š 25Š32m89a68h81e82l 2337214322124

Budete se divit, ale v nabídce ÚP najdete i programátory. Naopak tam často nenajdete i některé málo kvalifikované profese, které nabízí firma jen na doptání. Obecně ale platí, že hodně míst tam není, ale i naopak, řada z těch, co tam jsou, už dávno nejsou aktuální. ÚP dle mého názoru neplní vůbec funkce nějakého zprostředkovatele a měl by být nahrazen čistou evidencí nezaměstnaných a volných míst.

+4/0
8.9.2014 12:14

D57á35š31a 91D49o23s28t68á96l94o21v71á 1659933540492

Programátory možná na UP najdete, ale za 15 tisíc. Za to žádný programátor ani nevstane.

0/0
8.9.2014 12:42
Foto

V52l88a48s35t84a 34C30o39u81f50a50l 7147329499735

Nebo to není programátor.

0/0
8.9.2014 13:00

J32a11n 57S26o73u18k54u89p 1244254826525

Firem, které propagují progiše na ÚP je docela dost.

0/0
8.9.2014 12:22

V65á95c23l42a39v 43Š71u95b26r32t 9147913208977

"Plha se hlásí." "Mám jeden takový dotaz: Tady v článku se píše, že na úřad práce se v srpnu přihlásilo 41 tisíc lidí, 30 tisíc jich našlo práci. Zároveň ubylo 6 tisíc nezaměstnaných. Máme to chápat tak, že 17 tisíc lidí se z ÚP odhlásilo, aniž by našlo práci?":-)

+1/0
8.9.2014 11:43

L72u23k46á57š 30Š83m57a84h71e53l 2907364242394

Totéž by zajímalo i mne. Pořád mám totiž pocit, že evidence nezaměstnaných je nějaká pochybná.

0/0
8.9.2014 12:12

O79n94d19r15e55j 38F83l54i90d88r 3195400648267

Mohli si zalozit ZL, odejit z republiky apod.

0/0
8.9.2014 13:51

D63a98l95i65b15o74r 45R41o53z66s94y98p93a80l 7330693516139

Vyřazení z evidence. Důchod, předčasný důchod, neplnění podmínek, atd.

+1/0
8.9.2014 14:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.