Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změna operátora nemá trvat tak dlouho, požaduje ČTÚ

Přenést číslo má od loňska trvat nejdéle čtyři dny. Operátoři ale nařizují i déle než měsíční výpovědní lhůty. Od příštího roku by ale měla začít platit novela, která jim to pod hrozbou milionových pokut zakáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32u33g56u47s45t 45F51o58r92m73á79n74e72k 6705709720156

Mě trvala změna operátora asi 90 vteřin. Jelikož O2 se mnou, v rozporu s nařízením ČTÚ, vůbec nekomunikoval, vyhodil jsem jeho kartu z telefonu a dal si tam Vodafone - volám za čtvrtinu a SMS mám za polovinu toho, co požadovali zloději z O2.

0/0
8.9.2014 16:21

J95i15ř92í 35E50r33b97e17n 1243664406737

Vyhizením SIMky z mobilu smlouvu nezrušíte ;-D

0/0
9.9.2014 5:47

J79i48ř18í 56E98r45b17e42n 1643694466417

Ještě že ta fotka je jen ilustrativní. Jinak bych tu holku musel litovat, že má pořád trable s operátorem, ať už je jakýkoliv.

Něco jako ta chudák babička, co furt jezdí na předváděčky :-)

0/0
8.9.2014 16:18

K44a13r55e65l 59S48t54r29ž26a55n14o11v76s83k80ý 1988575405

K čemu pak je výpovědní lhůta u jakýchkoli smluv?

0/0
8.9.2014 14:17

P30e78t20r 83N22o34v71o27t73n35y 3639402509362

Výpovědní lhůta se většinou sjednává proto, aby v případě vypovězení smlouvy měla jedna nebo druhá smluvní strana čas zaeragovat na skutečnosti plynoucí z ukonční smluvního vztahu. Na co potřebuje operátor 2 měsíce? Je jasné, že je to jen buzerace zákazníků,

+1/0
8.9.2014 15:01

G68a60b89r47i77e41l 56H75o21r21t56e34n 9431169783244

Smlouva s operátorem je poměrně specifická extrémně nevýhodným postavením jednotlivých zákazníků - kdyby tomu tak nebylo, neexistovali by regulátoři. A faktické zkrácení výpovědní lhůty nikoho nezbavuje povinnosti vyrovnat závazky, čili jde o klasickou ochranu spotřebitele proti snaze operátorů maximalizovat výtěžnost z každého zákazníka.

+2/0
8.9.2014 15:27

R63o17b83e34r49t 67B31a59l90a30b92á41n 9742283642

Smlouvy se dodržovat nemusí a dluhy se neplatí.

+4/−1
8.9.2014 13:19

O85n14d77ř41e25j 93Š43r31á26m82e54k 3663980371879

Bohužel to tak vypadá.

+1/0
8.9.2014 13:35

P89e65t48r 58N71o55v55o26t85n11y 3399392569562

Kde?

0/0
8.9.2014 14:53

G47u24s11t91a55v 70S30o65j73k63a 1308303845674

Když se hlupák uváže na dva roky, ať platí. Smlouva není cár papíru. Pokud s tím má problém, řešení se jmenuje předplacenka.

+8/−3
8.9.2014 13:06

M50a94r10e31k 32K12l39i37m92e25š 5568187395869

Ono to tak nebude úplně přesně.

Co mi doporučíte udělat, když jsem si koupil chatu v místě, kde můj souč. operátor nemá kvalitní pokrytí, nebo ho nemá vůbec? A jsem upsaný na 24 měsíců!

Předpokládám, že mi poradíte nic si tam nekupovat, nebo počkat, až mi vyprší kontrakt, že?

Já naopak oceňuji možnost odejít od souč. operátora i za cenu zaplatit 20% z paušálu.

A to mluvím pouze o chatě. Co by jste poradil těm, co si tam pořídí např. bydlení.

0/0
8.9.2014 13:34

P90e40t84r 64N85i73v77n67i52c73k52ý 3652664345907

Ale to je tvůj problém, že jsi podepsal smlouvu na 2 roky. Bylo to tvé DOBROVOLNÉ rozhodnutí (nebo snad ne?). Jestliže se ti ve smlouvě něco nelíbilo, neměl jsi ji podepisovat, případně jednat o úpravě. Operátora snad zajímá, že sis někde koupil chatu?

+3/−2
8.9.2014 15:06

P83e38t50r 70N87o74v90o10t18n16y 3539272209302

Operátora nezajímá, že mám někde chatu. A mě zas vůbec nezajímá, že mu ČTÚ šlape po krku.

+1/0
8.9.2014 15:10

M84a45r47e40k 42K73l43i77m65e43š 5218897815519

Naprosto s Vámi souhlasím, že opa to nemusí zajímat.

A proto je tam ta 20% částka, jako odškodnění.

0/0
8.9.2014 18:06

M35a77r66e45k 15K46l18i86m16e47š 5518227105399

Dobrovolné to jistě bylo. Ale bylo to třeba v době, kdy mi plně vyhovovala jejich nabídka.

Když pak třeba při budování 4G op nějak neřeší potřebu klientů, tak je potřeba jít dál.

0/0
8.9.2014 18:11

P76a57v42e56l 67T47r67u38k15s34a 3343597562163

Já jsem měl cca 12 let u Vodafonu Odepiš. Tedy bez úvazku, žádný dotovaný telefon. Období se mi měnilo 25ho v měsíci a já jsem o přenos jinam zažádal 26ho. Číslo mi uvolnili o téměř 2 měsíce později, protože podle jejich podmínek se uplatňuje měsíční výpovědní lhůta, ale ta začíná bežet od konce zúčtovacího období.

U Odepiš to vem čert. Pokud jim těch 2 krát 12 korun pomohlo zlepšit kvartální výsledky, tak jsem rád, že jsem jim udělal radost. Ale otrávili mě tím natolik, že o návratu k nim v následujících letech nehodlám ani uvažovat.

0/0
8.9.2014 14:09

T71o17m59á96š 92V48a74n39č48u18r22a 4728215970388

To já měl zřejmě štěstí. Zúčtovací období jsem měl 4. den. O přenos jsem žádal 7. 6. Hovor s operátorem přišel o den později a ten mi sdělil, že můžu přejít 30. 6. Tedy jen 3 týdny a ne 2 měsíce. Žádný nátlak nebo přemlouvání. Prostě pohodový hovor. Takže jsem měl štěstí, že to všechno skončilo před 4. 7. před zdražením.

Otázkou však je, nakolik mělo vliv, že šlo vlastně o ukončení z důvodu nesouhlasu se změnami všeobecných podmínek (zdražení tarifu). Ten měl být u mě účinný právě datem 4. 7. Kdyby šlo jen o pouhý přenos bez udání důvodu, tak by si mě asi také ponechali.

0/0
8.9.2014 15:38

A98d87a30m 73K13ř11i17v11s63k31ý 1443834960723

Neměl jsem úvazek na dva roky, ale přenesení čísla k jinému operátorovi stejně trvalo 6 týdnů.

0/0
8.9.2014 14:20

M41a20r54t88i12n 24H98a87v53l29í60k 4640465197343

A víte co. Já bejt operátorama, tak zruším veškeré smlouvy a nechám tu jen předražené předplacenky. Když se někomu nelíbí, že má dodržovat smlouvu kterou uzavřel.

+6/−5
8.9.2014 12:35

O44n93d35ř69e98j 15Š45r14á85m53e15k 3643160941749

Tady s takovým názorem, ať je jakkoli správný nepochodíte.

+1/0
8.9.2014 12:56

R57o64b77e65r16t 96H67o82m19o82l39k21a 2430112222481

U VF jsou smlouvy bez úvazku od samého začátku, naopak možnost smlouvy s úvazkem je u nich poměrně nová. Takže ten přenos by byl opravdu v řádu těch 4 dnů. Ale kdo by od nich odcházel? :-) Nejlepší pokrytí 4G, tarif přesně na míru za úžasné peníze... Věrnost se vyplatila...

+1/−4
8.9.2014 13:06

M63a97r75e29k 37K19l23i96m66e95š 5168677455969

Nejlepší pokrytí říkáte? :-)

+2/0
8.9.2014 13:36

R59o92b91e78r70t 94H86o79m12o36l75k20a 2260852682931

Ano, přesně tak. Co se týče sítí 4G tak nemají konkurenci. A u sítí 2G jsem taky nezažil špatný signál (snad jen občas přímo na hranicích to přebije silnější zahraniční vysílač, ale to je tím, že u nás je příhraničí řidčeji osídlené a tedy tam není tolik pokryto.

0/0
10.9.2014 10:50

K11a13r73e14l 51M65a39j74e47r 3489508792985

Nejste od VF?? ;-D Jako pokus o reklamu dobrý, ale bohužel naprosto mimo. Hlavně co se týká LTE /4G/. Tam, kde náhodou LTE je, tak je bohužel naprosto katastrofický signál, vlastní zkušenost. ;-O

0/0
8.9.2014 14:21

R20o90b98e47r22t 32H46o28m64o39l26k60a 2820952482521

Od VF nejsem, naopak mě teď pěkně naštvali novými podmínkami dokupování dat nad rámec tarifu. Jinak na tom pokrytí LTE trvám a zkoušel jsem to i v úplných dírách mimo civilizaci, kde se špatně chytá i EDGE. Testováno tím jejich externím modemem SAMSUNG Mobile Hot-spot. I ve velké vzdálenosti od vysílače nebo za překážkami s minimální silou signálu jsem se běžně dostal na 8-15 Mbit.

0/0
10.9.2014 11:02

Š26t92ě36p37á72n 93F13r93a40n54c93l 8624269404320

Výpovědní lhůta je něco jiného než smlouva s úvazkem.

+1/0
8.9.2014 13:26

O53n16d80ř90e45j 76Š72r14á63m31e75k 3453720561529

Výpovědní lhůta je čistě věc operátora a zákazníka, pokud na ní přistoupí. Stát nemá právo zasahovat do svobodného podnikání.

+3/−1
8.9.2014 13:34

Š67t69ě89p32á31n 54F23r51a36n26c87l 8154169664380

Nemáte pravdu. Střetávají se tady totiž 2 protichůdné principy: na jedné straně podepsaná smlouva s výpovědní lhůtou, na druhé pak obecné právo zákazníka vypovědět smlouvu okamžitě a bez sankcí v případě změny parametrů smlouvy v jeho neprospěch - tedy například při změně ceny, při změně tarifikace apod. Operátoři tvrdí, že i v takovém případě platí výpovědní lhůta, ČTÚ pak naopak tvrdí, že ne.

V případě plně konkurenčního prostředí máte zajisté pravdu v tom, že se do toho stát nemá montovat. Ale i v případě typického příkladu s rohlíky stát definuje a vynucuje minimální požadovanou kvalitu výrobků - byť je to zajisté omezování svobodného podnikání a jeho možnosti nabízet zákazníkům směs vody, silniční soli, 17 různých emulgátorů a pohankového prachu jako "pravý staročeský originální rohlík". Tím spíše musí stát zasahovat v případě mobilního oligopolu - rohlíky si doma klidně upečete, ale těžko si postavíte vlastní mobilní síť.

0/0
8.9.2014 14:15

J83i11n34d16ř71i53c11h 14Š13k75o52p88e72k 4155961570395

to by na tom operátoři pěkně prodělali

0/0
8.9.2014 14:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.