Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změna operátora nemá trvat tak dlouho, požaduje ČTÚ

Přenést číslo má od loňska trvat nejdéle čtyři dny. Operátoři ale nařizují i déle než měsíční výpovědní lhůty. Od příštího roku by ale měla začít platit novela, která jim to pod hrozbou milionových pokut zakáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70u35g72u79s13t 43F43o90r66m51á32n24e55k 6145179400386

Mě trvala změna operátora asi 90 vteřin. Jelikož O2 se mnou, v rozporu s nařízením ČTÚ, vůbec nekomunikoval, vyhodil jsem jeho kartu z telefonu a dal si tam Vodafone - volám za čtvrtinu a SMS mám za polovinu toho, co požadovali zloději z O2.

0/0
8.9.2014 16:21

J79i49ř39í 46E71r37b40e69n 1973964786147

Vyhizením SIMky z mobilu smlouvu nezrušíte ;-D

0/0
9.9.2014 5:47

J67i74ř13í 52E76r39b72e52n 1933434416787

Ještě že ta fotka je jen ilustrativní. Jinak bych tu holku musel litovat, že má pořád trable s operátorem, ať už je jakýkoliv.

Něco jako ta chudák babička, co furt jezdí na předváděčky :-)

0/0
8.9.2014 16:18

K72a30r33e32l 88S73t40r97ž84a64n83o63v31s74k72ý 1388925745

K čemu pak je výpovědní lhůta u jakýchkoli smluv?

0/0
8.9.2014 14:17

P44e68t39r 48N89o21v59o70t61n70y 3759612659582

Výpovědní lhůta se většinou sjednává proto, aby v případě vypovězení smlouvy měla jedna nebo druhá smluvní strana čas zaeragovat na skutečnosti plynoucí z ukonční smluvního vztahu. Na co potřebuje operátor 2 měsíce? Je jasné, že je to jen buzerace zákazníků,

+1/0
8.9.2014 15:01

G25a17b56r97i96e42l 84H42o23r25t82e92n 9121749593114

Smlouva s operátorem je poměrně specifická extrémně nevýhodným postavením jednotlivých zákazníků - kdyby tomu tak nebylo, neexistovali by regulátoři. A faktické zkrácení výpovědní lhůty nikoho nezbavuje povinnosti vyrovnat závazky, čili jde o klasickou ochranu spotřebitele proti snaze operátorů maximalizovat výtěžnost z každého zákazníka.

+2/0
8.9.2014 15:27

R93o13b22e54r53t 29B28a11l68a62b55á37n 9172813812

Smlouvy se dodržovat nemusí a dluhy se neplatí.

+4/−1
8.9.2014 13:19

O76n17d85ř66e87j 89Š39r25á76m91e51k 3663640871879

Bohužel to tak vypadá.

+1/0
8.9.2014 13:35

P26e55t58r 16N26o56v42o64t88n62y 3619292899242

Kde?

0/0
8.9.2014 14:53

G59u18s34t36a58v 93S13o71j58k81a 1198523465574

Když se hlupák uváže na dva roky, ať platí. Smlouva není cár papíru. Pokud s tím má problém, řešení se jmenuje předplacenka.

+8/−3
8.9.2014 13:06

M66a64r12e72k 52K62l45i98m93e52š 5928297255879

Ono to tak nebude úplně přesně.

Co mi doporučíte udělat, když jsem si koupil chatu v místě, kde můj souč. operátor nemá kvalitní pokrytí, nebo ho nemá vůbec? A jsem upsaný na 24 měsíců!

Předpokládám, že mi poradíte nic si tam nekupovat, nebo počkat, až mi vyprší kontrakt, že?

Já naopak oceňuji možnost odejít od souč. operátora i za cenu zaplatit 20% z paušálu.

A to mluvím pouze o chatě. Co by jste poradil těm, co si tam pořídí např. bydlení.

0/0
8.9.2014 13:34

P94e51t38r 80N14i87v28n97i48c93k15ý 3162784735187

Ale to je tvůj problém, že jsi podepsal smlouvu na 2 roky. Bylo to tvé DOBROVOLNÉ rozhodnutí (nebo snad ne?). Jestliže se ti ve smlouvě něco nelíbilo, neměl jsi ji podepisovat, případně jednat o úpravě. Operátora snad zajímá, že sis někde koupil chatu?

+3/−2
8.9.2014 15:06

P10e49t61r 53N68o22v35o26t61n34y 3469312399922

Operátora nezajímá, že mám někde chatu. A mě zas vůbec nezajímá, že mu ČTÚ šlape po krku.

+1/0
8.9.2014 15:10

M46a40r16e64k 31K66l70i62m21e13š 5518517595859

Naprosto s Vámi souhlasím, že opa to nemusí zajímat.

A proto je tam ta 20% částka, jako odškodnění.

0/0
8.9.2014 18:06

M37a63r51e23k 83K54l34i40m66e12š 5628627585309

Dobrovolné to jistě bylo. Ale bylo to třeba v době, kdy mi plně vyhovovala jejich nabídka.

Když pak třeba při budování 4G op nějak neřeší potřebu klientů, tak je potřeba jít dál.

0/0
8.9.2014 18:11

P97a87v66e56l 21T42r27u36k44s52a 3673697662583

Já jsem měl cca 12 let u Vodafonu Odepiš. Tedy bez úvazku, žádný dotovaný telefon. Období se mi měnilo 25ho v měsíci a já jsem o přenos jinam zažádal 26ho. Číslo mi uvolnili o téměř 2 měsíce později, protože podle jejich podmínek se uplatňuje měsíční výpovědní lhůta, ale ta začíná bežet od konce zúčtovacího období.

U Odepiš to vem čert. Pokud jim těch 2 krát 12 korun pomohlo zlepšit kvartální výsledky, tak jsem rád, že jsem jim udělal radost. Ale otrávili mě tím natolik, že o návratu k nim v následujících letech nehodlám ani uvažovat.

0/0
8.9.2014 14:09

T88o74m25á15š 69V22a42n17č98u16r64a 4378395830818

To já měl zřejmě štěstí. Zúčtovací období jsem měl 4. den. O přenos jsem žádal 7. 6. Hovor s operátorem přišel o den později a ten mi sdělil, že můžu přejít 30. 6. Tedy jen 3 týdny a ne 2 měsíce. Žádný nátlak nebo přemlouvání. Prostě pohodový hovor. Takže jsem měl štěstí, že to všechno skončilo před 4. 7. před zdražením.

Otázkou však je, nakolik mělo vliv, že šlo vlastně o ukončení z důvodu nesouhlasu se změnami všeobecných podmínek (zdražení tarifu). Ten měl být u mě účinný právě datem 4. 7. Kdyby šlo jen o pouhý přenos bez udání důvodu, tak by si mě asi také ponechali.

0/0
8.9.2014 15:38

A85d66a42m 98K23ř50i77v85s24k17ý 1163284670963

Neměl jsem úvazek na dva roky, ale přenesení čísla k jinému operátorovi stejně trvalo 6 týdnů.

0/0
8.9.2014 14:20

M92a34r18t38i29n 69H54a69v55l62í52k 4650705577823

A víte co. Já bejt operátorama, tak zruším veškeré smlouvy a nechám tu jen předražené předplacenky. Když se někomu nelíbí, že má dodržovat smlouvu kterou uzavřel.

+6/−5
8.9.2014 12:35

O73n35d75ř83e36j 30Š11r88á83m51e51k 3813560571179

Tady s takovým názorem, ať je jakkoli správný nepochodíte.

+1/0
8.9.2014 12:56

R76o86b34e77r79t 45H19o66m83o30l39k30a 2940832262481

U VF jsou smlouvy bez úvazku od samého začátku, naopak možnost smlouvy s úvazkem je u nich poměrně nová. Takže ten přenos by byl opravdu v řádu těch 4 dnů. Ale kdo by od nich odcházel? :-) Nejlepší pokrytí 4G, tarif přesně na míru za úžasné peníze... Věrnost se vyplatila...

+1/−4
8.9.2014 13:06

M25a12r11e86k 85K14l38i82m55e51š 5518607805219

Nejlepší pokrytí říkáte? :-)

+2/0
8.9.2014 13:36

R92o66b44e76r82t 16H55o13m73o62l44k15a 2790102202801

Ano, přesně tak. Co se týče sítí 4G tak nemají konkurenci. A u sítí 2G jsem taky nezažil špatný signál (snad jen občas přímo na hranicích to přebije silnější zahraniční vysílač, ale to je tím, že u nás je příhraničí řidčeji osídlené a tedy tam není tolik pokryto.

0/0
10.9.2014 10:50

K85a85r81e63l 64M77a28j73e61r 3359458722965

Nejste od VF?? ;-D Jako pokus o reklamu dobrý, ale bohužel naprosto mimo. Hlavně co se týká LTE /4G/. Tam, kde náhodou LTE je, tak je bohužel naprosto katastrofický signál, vlastní zkušenost. ;-O

0/0
8.9.2014 14:21

R67o51b52e31r16t 46H32o73m90o20l62k14a 2190322112761

Od VF nejsem, naopak mě teď pěkně naštvali novými podmínkami dokupování dat nad rámec tarifu. Jinak na tom pokrytí LTE trvám a zkoušel jsem to i v úplných dírách mimo civilizaci, kde se špatně chytá i EDGE. Testováno tím jejich externím modemem SAMSUNG Mobile Hot-spot. I ve velké vzdálenosti od vysílače nebo za překážkami s minimální silou signálu jsem se běžně dostal na 8-15 Mbit.

0/0
10.9.2014 11:02

Š14t28ě51p11á91n 85F72r42a16n59c67l 8304719794250

Výpovědní lhůta je něco jiného než smlouva s úvazkem.

+1/0
8.9.2014 13:26

O63n13d80ř66e26j 21Š41r87á88m57e76k 3753630801869

Výpovědní lhůta je čistě věc operátora a zákazníka, pokud na ní přistoupí. Stát nemá právo zasahovat do svobodného podnikání.

+3/−1
8.9.2014 13:34

Š60t59ě75p72á69n 48F72r39a89n17c83l 8314599364300

Nemáte pravdu. Střetávají se tady totiž 2 protichůdné principy: na jedné straně podepsaná smlouva s výpovědní lhůtou, na druhé pak obecné právo zákazníka vypovědět smlouvu okamžitě a bez sankcí v případě změny parametrů smlouvy v jeho neprospěch - tedy například při změně ceny, při změně tarifikace apod. Operátoři tvrdí, že i v takovém případě platí výpovědní lhůta, ČTÚ pak naopak tvrdí, že ne.

V případě plně konkurenčního prostředí máte zajisté pravdu v tom, že se do toho stát nemá montovat. Ale i v případě typického příkladu s rohlíky stát definuje a vynucuje minimální požadovanou kvalitu výrobků - byť je to zajisté omezování svobodného podnikání a jeho možnosti nabízet zákazníkům směs vody, silniční soli, 17 různých emulgátorů a pohankového prachu jako "pravý staročeský originální rohlík". Tím spíše musí stát zasahovat v případě mobilního oligopolu - rohlíky si doma klidně upečete, ale těžko si postavíte vlastní mobilní síť.

0/0
8.9.2014 14:15

J67i69n19d53ř46i91c77h 43Š21k28o37p51e87k 4295141350235

to by na tom operátoři pěkně prodělali

0/0
8.9.2014 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.