Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změna operátora nemá trvat tak dlouho, požaduje ČTÚ

Přenést číslo má od loňska trvat nejdéle čtyři dny. Operátoři ale nařizují i déle než měsíční výpovědní lhůty. Od příštího roku by ale měla začít platit novela, která jim to pod hrozbou milionových pokut zakáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13u69g62u28s60t 75F70o75r39m98á22n46e29k 6505249570316

Mě trvala změna operátora asi 90 vteřin. Jelikož O2 se mnou, v rozporu s nařízením ČTÚ, vůbec nekomunikoval, vyhodil jsem jeho kartu z telefonu a dal si tam Vodafone - volám za čtvrtinu a SMS mám za polovinu toho, co požadovali zloději z O2.

0/0
8.9.2014 16:21

J83i91ř83í 76E76r56b40e75n 1923174946977

Vyhizením SIMky z mobilu smlouvu nezrušíte ;-D

0/0
9.9.2014 5:47

J51i51ř56í 86E12r33b16e76n 1903244916507

Ještě že ta fotka je jen ilustrativní. Jinak bych tu holku musel litovat, že má pořád trable s operátorem, ať už je jakýkoliv.

Něco jako ta chudák babička, co furt jezdí na předváděčky :-)

0/0
8.9.2014 16:18

K73a86r13e12l 41S49t50r69ž12a57n35o65v64s66k35ý 1238315525

K čemu pak je výpovědní lhůta u jakýchkoli smluv?

0/0
8.9.2014 14:17

P66e68t75r 76N87o57v65o59t27n26y 3179792399692

Výpovědní lhůta se většinou sjednává proto, aby v případě vypovězení smlouvy měla jedna nebo druhá smluvní strana čas zaeragovat na skutečnosti plynoucí z ukonční smluvního vztahu. Na co potřebuje operátor 2 měsíce? Je jasné, že je to jen buzerace zákazníků,

+1/0
8.9.2014 15:01

G98a42b13r88i52e38l 43H53o65r34t94e93n 9261899313454

Smlouva s operátorem je poměrně specifická extrémně nevýhodným postavením jednotlivých zákazníků - kdyby tomu tak nebylo, neexistovali by regulátoři. A faktické zkrácení výpovědní lhůty nikoho nezbavuje povinnosti vyrovnat závazky, čili jde o klasickou ochranu spotřebitele proti snaze operátorů maximalizovat výtěžnost z každého zákazníka.

+2/0
8.9.2014 15:27

R96o92b54e47r56t 33B74a96l98a55b46á81n 9322333622

Smlouvy se dodržovat nemusí a dluhy se neplatí.

+4/−1
8.9.2014 13:19

O32n28d64ř66e32j 63Š45r70á92m19e23k 3133500801939

Bohužel to tak vypadá.

+1/0
8.9.2014 13:35

P41e74t38r 80N29o24v34o90t23n75y 3669152899952

Kde?

0/0
8.9.2014 14:53

G91u61s31t41a71v 72S75o60j33k97a 1818603325614

Když se hlupák uváže na dva roky, ať platí. Smlouva není cár papíru. Pokud s tím má problém, řešení se jmenuje předplacenka.

+8/−3
8.9.2014 13:06

M38a42r30e34k 26K15l24i70m52e50š 5148487965369

Ono to tak nebude úplně přesně.

Co mi doporučíte udělat, když jsem si koupil chatu v místě, kde můj souč. operátor nemá kvalitní pokrytí, nebo ho nemá vůbec? A jsem upsaný na 24 měsíců!

Předpokládám, že mi poradíte nic si tam nekupovat, nebo počkat, až mi vyprší kontrakt, že?

Já naopak oceňuji možnost odejít od souč. operátora i za cenu zaplatit 20% z paušálu.

A to mluvím pouze o chatě. Co by jste poradil těm, co si tam pořídí např. bydlení.

0/0
8.9.2014 13:34

P51e89t65r 57N55i73v11n57i91c70k77ý 3172284795507

Ale to je tvůj problém, že jsi podepsal smlouvu na 2 roky. Bylo to tvé DOBROVOLNÉ rozhodnutí (nebo snad ne?). Jestliže se ti ve smlouvě něco nelíbilo, neměl jsi ji podepisovat, případně jednat o úpravě. Operátora snad zajímá, že sis někde koupil chatu?

+3/−2
8.9.2014 15:06

P39e98t67r 91N72o61v79o54t41n88y 3849812309182

Operátora nezajímá, že mám někde chatu. A mě zas vůbec nezajímá, že mu ČTÚ šlape po krku.

+1/0
8.9.2014 15:10

M79a37r33e74k 48K18l42i42m33e15š 5588607805509

Naprosto s Vámi souhlasím, že opa to nemusí zajímat.

A proto je tam ta 20% částka, jako odškodnění.

0/0
8.9.2014 18:06

M58a56r18e85k 43K30l22i50m46e56š 5348737715449

Dobrovolné to jistě bylo. Ale bylo to třeba v době, kdy mi plně vyhovovala jejich nabídka.

Když pak třeba při budování 4G op nějak neřeší potřebu klientů, tak je potřeba jít dál.

0/0
8.9.2014 18:11

P33a67v69e90l 79T48r21u43k54s41a 3783707172963

Já jsem měl cca 12 let u Vodafonu Odepiš. Tedy bez úvazku, žádný dotovaný telefon. Období se mi měnilo 25ho v měsíci a já jsem o přenos jinam zažádal 26ho. Číslo mi uvolnili o téměř 2 měsíce později, protože podle jejich podmínek se uplatňuje měsíční výpovědní lhůta, ale ta začíná bežet od konce zúčtovacího období.

U Odepiš to vem čert. Pokud jim těch 2 krát 12 korun pomohlo zlepšit kvartální výsledky, tak jsem rád, že jsem jim udělal radost. Ale otrávili mě tím natolik, že o návratu k nim v následujících letech nehodlám ani uvažovat.

0/0
8.9.2014 14:09

T75o61m43á21š 80V38a95n84č80u97r48a 4988945390898

To já měl zřejmě štěstí. Zúčtovací období jsem měl 4. den. O přenos jsem žádal 7. 6. Hovor s operátorem přišel o den později a ten mi sdělil, že můžu přejít 30. 6. Tedy jen 3 týdny a ne 2 měsíce. Žádný nátlak nebo přemlouvání. Prostě pohodový hovor. Takže jsem měl štěstí, že to všechno skončilo před 4. 7. před zdražením.

Otázkou však je, nakolik mělo vliv, že šlo vlastně o ukončení z důvodu nesouhlasu se změnami všeobecných podmínek (zdražení tarifu). Ten měl být u mě účinný právě datem 4. 7. Kdyby šlo jen o pouhý přenos bez udání důvodu, tak by si mě asi také ponechali.

0/0
8.9.2014 15:38

A75d49a73m 46K96ř19i64v44s66k79ý 1423384250113

Neměl jsem úvazek na dva roky, ale přenesení čísla k jinému operátorovi stejně trvalo 6 týdnů.

0/0
8.9.2014 14:20

M75a17r71t22i25n 74H83a23v22l92í42k 4480475867713

A víte co. Já bejt operátorama, tak zruším veškeré smlouvy a nechám tu jen předražené předplacenky. Když se někomu nelíbí, že má dodržovat smlouvu kterou uzavřel.

+6/−5
8.9.2014 12:35

O52n80d52ř81e52j 77Š90r14á33m19e87k 3203260751419

Tady s takovým názorem, ať je jakkoli správný nepochodíte.

+1/0
8.9.2014 12:56

R48o98b79e82r14t 90H75o85m79o63l15k62a 2370802142581

U VF jsou smlouvy bez úvazku od samého začátku, naopak možnost smlouvy s úvazkem je u nich poměrně nová. Takže ten přenos by byl opravdu v řádu těch 4 dnů. Ale kdo by od nich odcházel? :-) Nejlepší pokrytí 4G, tarif přesně na míru za úžasné peníze... Věrnost se vyplatila...

+1/−4
8.9.2014 13:06

M70a77r72e24k 97K88l56i71m33e83š 5128477135379

Nejlepší pokrytí říkáte? :-)

+2/0
8.9.2014 13:36

R63o67b46e79r53t 42H68o63m81o80l76k93a 2710272472241

Ano, přesně tak. Co se týče sítí 4G tak nemají konkurenci. A u sítí 2G jsem taky nezažil špatný signál (snad jen občas přímo na hranicích to přebije silnější zahraniční vysílač, ale to je tím, že u nás je příhraničí řidčeji osídlené a tedy tam není tolik pokryto.

0/0
10.9.2014 10:50

K63a33r29e60l 26M42a53j61e42r 3589528182595

Nejste od VF?? ;-D Jako pokus o reklamu dobrý, ale bohužel naprosto mimo. Hlavně co se týká LTE /4G/. Tam, kde náhodou LTE je, tak je bohužel naprosto katastrofický signál, vlastní zkušenost. ;-O

0/0
8.9.2014 14:21

R30o87b37e82r52t 10H47o25m56o36l70k89a 2160942912461

Od VF nejsem, naopak mě teď pěkně naštvali novými podmínkami dokupování dat nad rámec tarifu. Jinak na tom pokrytí LTE trvám a zkoušel jsem to i v úplných dírách mimo civilizaci, kde se špatně chytá i EDGE. Testováno tím jejich externím modemem SAMSUNG Mobile Hot-spot. I ve velké vzdálenosti od vysílače nebo za překážkami s minimální silou signálu jsem se běžně dostal na 8-15 Mbit.

0/0
10.9.2014 11:02

Š14t26ě38p34á18n 29F78r28a51n20c31l 8234849464940

Výpovědní lhůta je něco jiného než smlouva s úvazkem.

+1/0
8.9.2014 13:26

O88n59d14ř61e91j 49Š20r29á27m98e97k 3173950571709

Výpovědní lhůta je čistě věc operátora a zákazníka, pokud na ní přistoupí. Stát nemá právo zasahovat do svobodného podnikání.

+3/−1
8.9.2014 13:34

Š20t47ě61p24á38n 41F24r83a50n10c19l 8184419414780

Nemáte pravdu. Střetávají se tady totiž 2 protichůdné principy: na jedné straně podepsaná smlouva s výpovědní lhůtou, na druhé pak obecné právo zákazníka vypovědět smlouvu okamžitě a bez sankcí v případě změny parametrů smlouvy v jeho neprospěch - tedy například při změně ceny, při změně tarifikace apod. Operátoři tvrdí, že i v takovém případě platí výpovědní lhůta, ČTÚ pak naopak tvrdí, že ne.

V případě plně konkurenčního prostředí máte zajisté pravdu v tom, že se do toho stát nemá montovat. Ale i v případě typického příkladu s rohlíky stát definuje a vynucuje minimální požadovanou kvalitu výrobků - byť je to zajisté omezování svobodného podnikání a jeho možnosti nabízet zákazníkům směs vody, silniční soli, 17 různých emulgátorů a pohankového prachu jako "pravý staročeský originální rohlík". Tím spíše musí stát zasahovat v případě mobilního oligopolu - rohlíky si doma klidně upečete, ale těžko si postavíte vlastní mobilní síť.

0/0
8.9.2014 14:15

J34i40n19d41ř81i39c11h 43Š10k96o93p96e20k 4345201220815

to by na tom operátoři pěkně prodělali

0/0
8.9.2014 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.