Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha lustruje alternativní taxi Uber. Řeší se chybějící taxametry

Pražský magistrát zahájil kontrolu alternativní taxislužby Uber. Chce prověřit, zda firma neporušuje živnostenský zákon. Americká společnost zabývající se zprostředkováním osobní automobilové přepravy působí v Praze od poloviny srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11u39k29a18s 57N97o65v95a94k 4849699263368

V zakone zni: pri preprave bez taxametru musi byt k fispozici ve vozidle pisemna objednavka(kopie) se jmenym seznamem cestujicich. Pokud bude objednano pro 3lidi a jeden nepojede - v poradku. Pokud bude jeden navic - spatne.

Proste jezdi za jine nez regulovane jizdne, tak at dodrzuji aspon to co zakon uklada.

Nebo at jdou delat klasickou taxisluzbu, koupi si taxametr a nemusi resit takovehle problemy.

+1/0
10.9.2014 21:49

R43o17b 97K35r60a92u68s 1652523116

Je vidět, že pražský magistrát je prolezlý korupcí současné taxi mafie AAA a podobných, který se obávají konkurence. Je přece nesmysl, aby měl UBER taxametry, když se předem dohodne cena, za kterou se jízda následně uskuteční. Doufám, že tady ty TOPzloděje už teď volit nebudeme, pryč s Hudečkem.

+2/−3
10.9.2014 9:05

L78u51k92a49s 26N42o32v41a62k 4199879973578

Lol. Tak at neporusuji zakon a nikdo je nebude resit.

0/0
10.9.2014 21:39

P95e13t32r 75Š19i66m49á34n18e47k 9517151738194

Určitě je dobré hned na začátku buzerovat někoho, kdo chce taxikaření dělat jinak a tím ochránit poctivé taxikáře, kteří jezdí poctivě dnes. Hlavně žádnou konkurenci, taxikáři by pak třeba neměli na splátky superbů , když by se nedalo okrádat!

+1/0
10.9.2014 8:51
Foto

J51i27n25d25ř12i10c60h 76H25u18s80i32č72k62a 2315607374375

Proč do všeho, do háje, musí zasahovat stát? 

Klidně, ať si určí pravidla pro taxíky a já jako klient budu vědět (nebo doufat), že sedím v taxíku, který má splněno milion byrokratických povinností. 

Ale ať mi, zatraceně, dá stát možnost sednout do čehokoliv jiného, co čeho se sednout rozhodnu. Je to jen mezi mnou a řidičem. 

A daně? Pominu svůj názor na daň z příjmu, ale nevidím rozdíl mezi rizikem nevybrání daně od řezníka, který mi v krámu na rohu prodá flákotu a taxikářem bez lampiónu.

+4/−1
9.9.2014 15:25

P85a20v94e13l 84K82r12á25l 5280919404108

Rozdíl je třeba v tom, že při bouračce s řádným taxikářem by vám léčbu měla platit jeho pojistka. Pokud se rozhodnete jet s někým, kdo předpisy nesplňuje, vymáhejte tedy výlohy za léčení po viníku nehody a do té doby si to plaťte ze svého.

+3/−2
9.9.2014 19:47

J87o75s17e89f 15V26a47l16a 9870473793803

ten priklad s reznikem je absolutne vhodny - reznik nesmi mit zloutenku, nesmi pit hnisave rany na prstech a musi s masem zacahzet podle dopredu znamych hygienickych predpisu a je kontrolovan z hygieny a z COI. To je cena za to, ze smi byt reznik. Pokud stejne zalezitosti budou platit pro prepravu obyvatel z jednoho mista na druhe a to u vsech zucastnenych, vidim to jako normalni. Jako normalni nevidim, ze bude skupina tech, kteri mohou prodavat maso bez znalosti puvodu na trhu a skupina tech, kteri se nechaji od uradu buzerovat ve svych kamennych obchodech. Rekneme, ze Uber je neco jako vietnamska trznice. Funguje, ale na divoko

0/0
10.9.2014 7:31
Foto

J94i51n52d46ř13i27c73h 80H19u65s93i77č15k66a 2435237104835

Vidíte a já bych přesto dal lidem možnost nakoupit plesnivé maso. Proč? Protože je to jejich svobodné rozhodnutí. A tát tu rozhodně není od toho, aby nás chránil před vlastními hloupými rozhodnutími. 

Protože pokud to bude stát, kdo bude arbitrem, co je a není hloupé, může za hloupé rozhodnutí považovat nakupovat bůček a pak ho řezníkovi prodávat zakáže

0/0
10.9.2014 7:54

J17o29s76e36f 41V72a41l66a 9450833533483

stale mate moznost svobodne se rozhodnout, ve ktere spolecnosti chcete zit. Stredoevropska spolecnost je svazana predpisy - at jsou to pravidla pro podnikatele nebo dopravni predpisy nebo hygienicke predpisy nebo treba lekarska komora. V pripade lekare, autoopravare nebo stavare bych treba ja mel rad tu jistotu, ze nejde o nevystudovaneho nebo nevyucenenho neumetela a ze je nekdo, kdo to kontroluje. Je fakt, ze zrovna u taxikaru je dost sporne, co vlastne stat kontroluje a k cemu je to dobre. Ale pak musi platit stejne pravidloi pro vsechny - bud budu kontrolovat vsechny, nebo nikoho. Nikdo vam ale nebrani zit treba v Asii nebo Africe, kde proste zadna pravidla a predpisy nikde neplati. P.S. Funkce statu je ale opravdu chranit proti hloupym rozhodnutim : treba proti rozhodnuti nesporit si na duchod nebo proti rozhodnuti neplatit zdrtavotni pojisteni, nepro proti rozhodnuti pres vlastni aktivni HIV infekci nakazit dalsi desitky obyvatel.........

0/0
10.9.2014 8:37
Foto

J89i15n39d10ř61i41c46h 97H96u53s21i30č43k93a 2965127334715

Pokud se smíříme s tím, že stát nás chrání před naší hloupostí, neplacením zdravotního pojištění atp., pak jsme pro humanismus zcela odstranili jeden z nejdůležitějších přírodních systému - přirozený výběr. Zdegenerujeme. Díky, nechci a rozhodně se tím, co jste psal, nehodlám smířit. A stěhovat se rozhodně nehodlám. 

http://jindrichhusicka.blog.idnes.cz/c/350929/Humanismus-nas-zabiji-ale-mam-reseni-Navrat-k-prirode.html

0/0
10.9.2014 8:51

J13o46s31e79f 27V13a53l62a 9770213783673

mate celkem presvedcive argumenty. Nicmene mi pak vysvetlete  proc lide imigruji prevazne do tech statu, kde ten prirozeny vyber ( z vyse uvedenych duvodu) nefunguje. Pokud vim, tak fronta cekatelu na imigraci pred plotem v Ceute je jenom z africke strany plotu, obracenym smerem zadna fronta neni

0/0
10.9.2014 9:51
Foto

J43i29n41d29ř60i63c77h 52H35u96s24i12č39k95a 2975427424435

Děkuji. Upřímně si nemyslím (a je to jen můj názor), že by ten hlavní důvod, proč imigranti míří do Evropy, byla pravidla a regulace. 

A troufám si tvrdit, že vyspělost naší civilizace stojí na regulaci. Nerad bych byl označen za rasistu, ale Afrika má specifické obyvatelstvo, specifický vývoj a africké státy stojí na diktatuře. Připočtěte k tomu nízkou úrodnost, staletí vývoje Evropanů a příčiny rozdílů jsou nasnadě. 

Myslím si, že naše kultura dosáhla takové úrovně pro píli zdejších lidí, dobrou polohu a také proto, že jsme se doposud bránili před vpádem jiných kultur. 

A možná také to, že ne vždy byl život svázaný státem do takové míry, jsme dosáhli toho, co tady teď máme. 

A v rozporu s evolucí se toho teď (narážím na imigrační politiku) vzdáváme.

0/0
10.9.2014 9:59

L70u18d94ě42k 46Š31t67í72p12a84l 2479831303662

Řidič Uberu Vás neokrade ani kdyby se rozkrájel, Pražští taxikáři s taxametrem s tím nemají problém; A daně zaplatí do poslední koruny, protože veškeré transakce jdou samozřejmě elektronicky přes centrálu Uberu. Nejhorší co se může stát je, že Praha přijde o svou oprávněnou pověst "města zlodějských taxikářů", to by Hudeček fakt nerozchodil...

+13/−1
9.9.2014 15:05

M39a63r33t78i11n 82M39a29t58ý97s74e87k 6448911836280

Taxametr je státem ověřené a zaplombované měřidlo.

0/−1
9.9.2014 16:19

J69a21k28u17b 12F83e35i95f97a72r 7559579786409

zaslechl jste někdy slovo TURBO?

+3/0
9.9.2014 17:00

M68a14r39t83i47n 16M27a95t58ý12s24e22k 6208301536120

Jistě. V médiích se skloňuje velmi často. Je to tahák na lidi. Viděl jste někdy turbo v praxi? Kdy vás naposledy okradl taxikář? Kdy jste naposledy jel taxíkem? Jel jste někdy taxíkem? Nebo máte zaručené informace z důvěryhodných mediálních zdrojů? :)

+2/−6
9.9.2014 17:05

J39a83k53u41b 73F28e76i27f82a14r 7679359156549

Jezdím několikrát týdně, víceméně pravidelně. A rozdíl je vidět velmi zřetelně, když jednu trasu jedete za jednou 300 a podruhé za 500, přestože oba jedou za stejnou sazbu.

Buď jste taxikář - pak raději jděte jezdit než sedět u diskuse s těmi svými bludy anebo jste Marťan. Pak se běžte přihlásit u pana Paroubka.

+2/−3
9.9.2014 17:36

M34a60r88t88i92n 44M13a95t84ý66s31e20k 6188141936910

Pak, pardon, jste hloupy vy. Neni problem pozadat o uctenku a podivat se na nepresnosti. I turbo je na uctence poznat. Muzete podat navrh na spravno rizeni s danym ridicem. Kecama od klavesnice toho vsichni hodne vyresi.

Jinak uz dosly argumenty? Ano jezdim taxikem, ale vsichni prece krademe, tak muzu klidne sedet pres den u diskuze a vecer si na chvilku vyrazit nakrast par tisicovek. Mel byste se vzbudit :). Kazdy taxikar neni zlodej. Uvedomte si,ze globalizovanim delate hloupeho jen ze sebe :).

Navic pokud se v oboru pohybuji, tak si troufam tvrdit, ze do problematiky vidim trochu lepe nez vy :). Je mi jedno jestli tu bude Uber nebo cokoliv jineho, ale pokud jsem nejake podminky musel splnit ja, at ma stejnou povinnost kazdy.

+4/−2
9.9.2014 19:04

R62o80b93e67r88t 12F26ü15r21s91t 9864555794792

co zkusit jezdit pod Uberem - jestli jste poctivej, budou za vás rádi...:-)

+3/0
9.9.2014 19:38

M79a21r51t33i51n 35M32a26t84ý49s15e53k 6278311306640

Přemýšlel jsem nad tím. Nicméně jsem spokojen tam kde jsem. Plus nevidím důvod prodávat svého SuperBa I a kupovat si jiný vůz abych splňoval nároky Uberu na maximálně pět let staré auto. Najsem si jist jestli by se to auto dokázalo zaplatit za sazbu 32 nástup a 18,40 na km :).

+1/0
10.9.2014 11:13

M66i26r52o 18S55l76á96d16e88k 3332268152544

Čím více taxistužeb, tím je větší tendence okrádat, protože tím méně práce. Stav taxikářů neustále roste a hlavně těch co se táhnou z celé republiky do prahy a tady jim stačí vydělat pár korun když doma ještě berou podporu. Neznají město a bez navigace si neškrtnou a jak je známo navigace je zrovna nežene nejkratší trasou. 

Domácí pak dřou bídu a jestli si někdo myslí že taxikaři se mají dobře, šeredně se mýlí, taxislužby neustále zvyšují poplatky a skoro šikanují své řidiče nesmyslnými požadavky a příkazy. Kyždého bych to nechal na 2 měsíce zkusit a rázem by byla diskuse jiná.

Libí se mi jak každý je odborník na věci o kterých vuuubec nic neví

+2/0
9.9.2014 23:14

P40a62v61e27l 86K51r78á19l 5850329214538

Jestli jezdíte několikrát týdně, tak asi nebudete z nejbystřejších. Stačí objednávat přes dispečink a nikdo vás neokrade.

+2/−2
9.9.2014 19:48

M68i78r52o 96S97l48á74d29e28k 3852708862254

jestli si mávnete jen tak na ulici, jste ryba. Inteligentní člověk si zavolá na dispo a pak cena sedí plus mínus kilometr.

A rozdíl také dělá hustota dopravy, v kolonách nabíhá čekačka, tak je jasné že ve špičce zaplatíte podstatně více než mimo.

Chce to jen zdravě uvažovat a neplkat z neznalosti

0/0
9.9.2014 22:56

M47i35r16o 23S89l47á90d90e95k 3482388602604

Turbo u nových taxametrů které vyžadují některé taxislužby už nejde

0/0
9.9.2014 22:47

L24u62k39a92s 32N10o24v13a56k 4719759963318

Ale de vsude, neznam taxametr ke kteremu by neslo dat.

Nicmene at postihuji i ty kdo to turbo udela a namontuje...

0/0
10.9.2014 22:13

R10o63b58e70r68t 74H45o78m61o45l65k29a 2470412292571

Teoreticky mate pravdu.

0/0
11.9.2014 10:39

J30a50k90u46b 82Š84a44f36a94n85d56a 7825687751581

Taxametr můžete zaplombovat třeba 10x ale měří na základě informací od čidel. A jsou ta čidla také zaplombována? A samozřejmě veškerá kabeláž k nim?

0/0
11.9.2014 13:07

T19o91m88á83š 41V30a36l72s 6918806970780

V článku jsou uváděny chybné informace, náš právní řád zná totiž tzv. ústní smlouvu, tudíž není pravda, že je nutno ji uzavírat písemnou nebo elektronickou formou.

0/−1
9.9.2014 14:45

M96a20r54t90i79n 65M82a16t79ý38s23e45k 6658371626840

Samozřejmě že ústní smlouva tu existuje. Nicméně zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů praví, že pokud chcete provozovat přepravu osob bez taxametru, musí tato proběhnout na základě písemné objednávky.

+2/0
9.9.2014 14:57

T22o90m76á13š 12V35a73l39s 6638106970300

Máte pravdu, tzv. ústní smlouva je mladší právní pojem než tento zákon. Bohužel naši skvělí zákonodárci jaksi zapomněli na novelizaci. A to není jediný případ...

+1/0
9.9.2014 16:03

P56a57v20e48l 14K86r34á80l 5140159894108

Doporučuji se v právu dovzdělat. Ústní smlouvu je možné uzavřít jen v případech, že zákon nevyžaduje formu přísnější (např. písemnou). Ústní smlouva rozhodně není mladší pojem, tu můžete uzavírat odjakživa. Nebo při nákupu rohlíků sepisujete s prodavačkou písemnou kupní smlouvu?

+1/0
9.9.2014 19:50

M61a95r30i95a55n 33N56o77v45á24k 8804258762945

Pominu otázku legálnosti, daní, odpovědnosti za škody, minimální povinné platby na sociální a zdravotní pojištění při výdělečné činnosti. 

Já bych svým děckám v dnešní době zakázal sedat komukoli cizímu do auta a sám bych nikoho cizího do auta nevzal.

+1/−4
9.9.2014 14:20

R52o33b79e90r89t 80F45ü35r58s68t 9894185574412

Asi jste nepochopil princip Uberu, ale to neva... Třeba do budoucna budete víc číst, než psát... R^

+2/−1
9.9.2014 19:40

J55a57k78u31b 90F25e17i81f39a27r 7169169316629

Pěkná ukázka taxilobby. Škoda, že taxikářů co stojí na Staromáku si nikdo nevšímá, přestože jezdí za 99Kč/km.

+7/−2
9.9.2014 14:14

M15i75r42o 42S52l61á63d53e89k 3242338542744

Nic nevíte, na Staromáku je neustále prudí měšťáci, jezdím často kolem a vidím to. Některá auta už tam nestávají.

Zase plkání z neznalosti

0/0
9.9.2014 23:21

L13u36k40a87s 96N91o11v29a65k 4929899983698

Ale no tak, stoji tam stale stejni, jenze narozdil od nas maj dve tri auta ;)

0/0
10.9.2014 22:15

M23i23l15a72n 83B67r28e39j59c26h36a 3460568924861

To je neustálá diskuze okolo taxametrů. To už dávno mělo být vyřízeno :-P:-P

0/0
9.9.2014 14:14

J55o76s26e22f79f 51M50u30s24i15l 7129955226840

Měli jít asi nejdřív na magistrát a pořešit to podmáznutím. Takhle jim v lepším případě budou házet klacky pod nohy.

+5/0
9.9.2014 13:59

A42n71d38r47e58j 79M15a55m14a24c25h 3863108922403

Sám sice Uber nevyužívám a o zásadnímu pokroku oproti běžnému taxikaření (které využívám tak jednou za 2 týdny) mám také své pochybnosti, ovšem argument o tom, že by přes mobilní aplikaci nemohla být uzavřena platná smlouva je totálně k smíchu. Pokud mohu objednat a koupit přes aplikaci zboží v eshopu, nebo přes aplikace v telefonu volně převádět peníze na svých bankovních účtech nebo třeba jen odsouhlasit licenční podmínky nějaké aplikace - všechno jsou to smlouvy a o jejich platnost se patrně nikdo nepře ani přít nemůže. Z jakého důvodu by to právě v případě Uberu mělo jít o problém mi hlava nebere ... Rv

+17/−1
9.9.2014 13:54

J13i14ř44í 84K20u26c73h86t89a 6718715849587

Asi tak, jako když si objednám zájezd v Německu, tak se považuje za platné uzavření smlouvy to že jsem zaplatil. U nás to nestačí, musí být naskenované podpisy a hromada papíru.;-O

+1/0
9.9.2014 15:11

M77a65r32t27i73n 82N63o18v18o44t16n59ý 9878515610101

Děláš si srandu? Podle nového občanského zákoníku, i pouhé potvrzení objednávky zájezdu přes internet BEZ PLATBY se považuje za platnou smlouvu a cestovka po tobě peníze může vymáhat...

+2/0
9.9.2014 15:37

J34i79ř57í 20K26u19c69h26t85a 6958215549817

Bohužel, ale bez těch papírů se mnou cestovky odmítají jednat. Zkuste to sám...

0/−1
9.9.2014 16:21

P65a74v73e31l 36K88r81á96l 5510139454838

Taxislužbu upravuje zvláštní zákon s vlastními podmínkami, takže argumentovat eshopem je mimo.

+1/0
9.9.2014 19:53

R32i68c96h84a96r67d 63P72o61d19z23i61m67e48k 2181497466

Aneb taxikářský lobby tlačí na všemožný orgány kam má finanční páky aby se snažil Uber zničit. Pak by nemohli tak vesele okrádat turisty. ;-D

+15/−1
9.9.2014 13:42

M31a61r37t80i51n 43M70a84t33ý98s69e64k 6588311436730

Jistě .. raději necháme Uber ať krade :) ..

+2/−14
9.9.2014 13:44

M86i57c21h84a28l 27P41a48v92l72á52t 9223153814289

Krade? Muzete uvest nejake detaily?

+4/0
9.9.2014 13:48

J48o44s75e88f 74Z63a42h88á97l22k61a 4973979988236

Jsou-li nastavena nějaká pravidla, měla by platit pro všechny. Nedodržování pravidel ospravedlňované okrádáním turistů neobstojí.

+1/−2
9.9.2014 13:55

M40a74r49t73i20n 37M32a31t28ý88s23e44k 6188981306640

Nemohu. Nicméně pokud si vezmu vedle sebe Uber a klasický dispečink, který vlastně také jen zprostředkovává zakázky, tak Uber bere peníze vlastně za nic. Reklamu dělat nebudou, že na to nemají peníze (ber rozhovor s pánem z Uberu při spustění služby). Zakázky tedy budou stavět na "popularitě". Za co tedy chtějí 20% ze zakázky? Za aplikaci?

+1/−5
9.9.2014 14:02

T13o14m59á34š 88V69a55l79s 6408976580980

Za nápad, pane, za nápad...

+6/0
9.9.2014 14:46

P33e30t29r 42N34o61v96a12k 3470937539947

Asi se to zákazníkům i řidičům vyplatí, vypláznout těch 20%.

0/0
9.9.2014 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.