Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R51a51d26e16k 33P95o54l82i72c65k51ý 6941383191444

Tady je přesně vidět rozdíl mezi soukromými dopravci a ČD.

Sokromníci řeknou sorry-příště dáme slevu-te´d ale pár dní omezíme dopravu.

pokud by ČD nejezdily jak by soukromníci by řešili například jednorázové nárusty dopravy před svátky, prázdninami....případně podobné nehody-sorry te´d si pár dní počkéj pak možná bude místo.

Železniční doprava prostě musí být především ve státních rukou-je to strategický státní zájem!

+8/−1
15.9.2014 19:46

K93a52r16e69l 46N31a10s64t57o30u69p79i27l 3200501630751

Takový dopravce nemá na kolejích co dělat a pevně doufám že tu rezervovanou kapacitu na kolejích zaplatí....

+4/−8
15.9.2014 8:19

V86l84a62d82i80m75í79r 25F45i64b63i19g92e60r 5894791131534

To víte že zaplatí je to smluvně ošetřeno

+1/0
15.9.2014 11:02

T10o72m31a90s 67N34o40v75o52t56n18y 3691306898849

Proč tam nemá co dělat? Cestujícím odvoz zajistí, takže si vydělají i tvé milované jediné správné ČD tak můžeš být spokojen.

0/−3
15.9.2014 14:30

D24a23v72i79d 40P43e22t19r 7550506950215

Jak to, e nemají rezervy? Alespoň 2 vlaky, které nejsou v provozu, ale čekají na případné nehody a v té době jsou opravovány, čištěny atd.

+4/0
15.9.2014 5:00

V57l56a47d87i58m85í20r 87F33i40b76i91g62e90r 5904141101324

Jedou nadoraz, nechat si 2 vlaky v záloze je moc velký luxus. Soupravy jsou nové, tak předpokládají že stačí běžná údržba a úklid, který se stihne přes noc. Tedy jak píšou v týdnu kdy není taková potřeba dopravy se může 1 souprava postrádat ale v neděle, pátky a pondělky potřebují vše co mají.

+4/0
15.9.2014 6:47

J90i82r77k58a 47D80v34o62ř56á88k 4255740523798

Přijde na to, co by to bylo za kamion. Vlaky jsou celkem odolné i vůdči kamionům, pokud nevezou přímo cihly, uhlí nebo ocel.

+2/−5
14.9.2014 21:41

V74á54c64l63a32v 76J91o37n37á93š 8832193222503

Vudci?

+5/0
14.9.2014 22:45

V88l56a65d63i70m74í26r 43F63i68b41i72g44e78r 5204641321684

Na velkou škodu stačí i celkem malá hmota. I 30kilová srnka dokáže při nárazu auto pěkně pocuchat a LEO vlaky jsou lehké. Rám je masivní ale kabina je z hliníku a to stačí málo.

+3/0
15.9.2014 6:49

M 17G 4985101340635

No, když jezdí šašci bez záloh a spoléhaji na ,,záruku" výrobce, která jim je tady nanic, tak to můžou zabalit rovnou.

+10/−9
14.9.2014 20:12

J96a30n 89K19r50p93e30c 5926833204582

no oni totiz narozdil od CD ty vlaky musi koupit za svoje penize, ne za statni.

+10/−12
14.9.2014 21:36

V45l23a34d55a 43S79i44m95o44n10i41k 3629683913365

Taková informace je pro cestujícího nezajímavá a nerelevantní.

+11/−1
14.9.2014 21:44

J12a39k86u88b 31M40a48t62ě44j69ů 5855642661965

regio jet je taky musel koupit a zalohy ma. Jenze regio jetu staci jedna lokomotiva navic a mozna par vagonu, kdezto leo potrebuje celou soupravu a to bude ten problem...

+10/0
14.9.2014 23:19

S50t44e84p39a64n 43T23o29t31h 8378539395178

copak zaloha musi byt nutne NOVY VLAK?? 8-o

+1/0
15.9.2014 8:40

J97a61k66u43b 11M87a19t54ě67j58ů 5235332931785

tak to smaozrejme nemusi, ale obavam se, ze v ramci jejich firemni strategie by to mela bejt stejna jednotka

+1/0
15.9.2014 10:30

J25a83r21e57k 50K79a61l30i80v19o35d25a 7626293141776

Nedávno jsem četl starší článek o optimalizai tratě v údolí Tiché Orlice, zmiňovali se tam o zvyšování rychlostí na 200 km-h. Časté želeniční přejezdy podle článku chtěli řešit pomocí nějakých "inteligentních přejezdů".  Jak by to asi dopadlo, když každou chvilku nějaký blb vjede vlaku do cesty a ten by jel 200....

+1/−2
14.9.2014 18:50

R29a54d29e52k 38J17a76n21a72t41a 9715286344592

Pokud myslíte úsek Choceň-Ústí, tak tam podstata přestavby měla být v tom, že tam budou dlouhé tunely a přejezd snad žádný. Ale teď myslím vymysleli nějakou "úspornou variantu", a u té nevím.

+5/0
14.9.2014 19:32

J73a80r24e63k 60K97a50l27i28v24o54d77a 7576873231556

Ano, máte pravdu, viděl jsem video na Youtube. Ten článek byl snad z roku 2009 a o tom zvyšování rychlosti se bavili obecně. Rozhodně si myslím, i v kontextu dnešní události, že jediné bezpečné křížení na těchhle tratích je mimoúrovňové. Mimohodem, v souvislosti se zmiňovanou variantou vedení tratě s použitím skoro pětikilometrového tunelu mluví o dvoustovce taky. Tak se necháme překvapit.

+1/0
14.9.2014 19:58

V67l66a26d59i81m12í59r 62F16i96b58i60g82e68r 5644971691814

Optimalizace je fajn ale velkou měrou to nebude 100% protože tam jsou ochránci té barabizny v Ústí nad Orlicí a nebude možné tu trať narovnat tak jak by to šlo bez toho baráku.(vadí v cestě)

+2/−1
15.9.2014 6:52

M68i18r96e47k 74Z35á30v40o41d73n83ý 7712907260398

Štěstí je, že to nebyl kamion. To by tramvaj nebyla.

+2/0
14.9.2014 18:15
Foto

G69e80o19r22g37i11s 23F97a55s97u62l38i67s 1586203273

Jen tak mimochodem, pendolino je uplne stejná tramvaj. Narazit do kamionu, dopadnou Leoš i Pendolino stejně - velmi špatně.

+6/−2
14.9.2014 18:49

J16a13r31e66k 81K24a93l81i54v67o64d71a 7896813951846

No, myslím, že Flirt je o hodně více "tramvají" než Pendolino, aspoň v tom  smyslu, proč se Flirtu tak říká.

+7/−1
14.9.2014 18:52

M31i58r69e70k 19Z98á16v52o10d58n86ý 7302677320988

No, úplně ne ... Flirt 150 t, Pendolino 385 t - rozdíl v délce je 1:2. Přeci jen je Pendolino podstatatně masivnější. Samozřejmě tramvaj je celkem hloupá přezdívka. Nicméně pokud někdo nasadí typicky regionální soupravu s vylepšeným interiérem (tedy spíše jen jiné sedačky), tak pak se nemůže divit lehkému posměchu (i když ekonomicky výborný tah).

+8/0
14.9.2014 22:26

M72a58r58i89u88s46z 57H73u96d90e36c25z52e79k 8630379831884

No hlavně, ze se nikomu nic vážného nestalo. To ostatni mne nezajímá.

+3/−1
14.9.2014 17:25
Foto

G62e31o24r57g60i40s 85F44a98s67u18l65i44s 1916643313

Tím Leošem jsem včera chtěl jet z Přerova do Ostravy, jenže mi to časově nevyšlo a tak jsem jel vlakem za nim - IC-čkem Českých drah. V Suchdolu nás vyhnali do osobaku - to už bylo zpoždění hodina. Pak nás převezli do Studénky a tam jsme čekali více než hodinu na autobus. Byli tam i cestujici z Pendolina i Regiojetu. Pro cestující Regiojetu přijel Jančurův autobus a odvezl je. My tam v lijáku čekali dál. Když přijel konečně autobus, dlouho jsme v dešti čekali před ním, řidič říkal že čeká na pokyn kdy nás pustit dovnitř. Venku lilo a tak jsme ho seřvali a tak nas pustil aspoň dovnitř. Tam, aspoň v suchu jsme čekali další asi půl hodinu. Venku běhali zmatení průvodčí. Všude chaos. Nakonec nás konečně odvezli do Jistebniku a tam jsme přestoupili na další osobák a odjeli do Ostravy. Zatimco klienti od Jančury byli dávno doma až v Havířově, my se konečně dokodrcali do Svinova. Přesně o 3 hod pozdeji, nez jsme meli být. Místo 40 min jsem jel 4 hodiny. Nechápu proč Jančura dokázal mimořádnou situaci řešit ihned, zatímco ČD s nemalými finančními prostředky jen zmatky a chaos.

+21/−9
14.9.2014 16:21

P16e96t91r 90N68e68c78h78a16n42i34c20k53ý 7313846118350

ČD jsou skutečně velmi zkostnatělé v řešení mimořádných situací a přijde mi, že občas musí mít tisíc povolenek na všechno. Problém je ten, že narozdíl od Jančury neprovozují autobusovou dopravu, mají nasmlouvané některé dopravce, kteří se bohužel uráčí přijet až když mají volný bus. Pak Jančura řeší jeden, dva vlaky, ČD 10x tolik a pro tolik cestujících jako ČD už se shání autobusy o poznání hůř. To čekání s busem, který se mohl už 3x ototčit opravdu nechápu a bude v tom zas nějaký komunikační šum v rámci ČD a SŽDC :-/

+24/0
14.9.2014 16:36

M88i81r86o10s15l49a92v 55Z96i80k36m67u98n97d 7459553824113

Uvědomte si, že provozovatel autobusové dopravy je vázán pravidly AETR ohledně pracovní doby řidičů, nepřetržité doby řízení, doby odpočinku apod. Má-li některé limity vyčerpány, tak prostě toho řidiče nenasadí, protože by třeba nezajistil následující den pravidelnou linku v rámci dopravní obslužnosti, lidé by se nedostali do práce, školy atd ...

+2/0
15.9.2014 18:00

P83e30t50r 63N51e77c92h71a58n14i95c62k21ý 7673136258500

Já to chápu, tím je to pro ČD složitější, protože mají nasmlouvané dopravce, ale ti musí najít rychle někoho, kdo dojede pro ty lidi a to těch autobusů musí být víc. Jančura si může na svém dělat defakto "co chce", jen musí dodržet tu pracovní dobu a najít vozidlo, ale jinak není ničím omezený a potřeboval toho míň.

0/0
15.9.2014 18:04

T45o67m 49J79u39r91e91č33k23a 6945772315225

To já zažil opak. Plánovaná výluka předem, ČD zajištěny náhradní autobusy a do nich se cpali cestující z RJ, kterým žádné autobusy zajištěny nebyly.

+17/−1
14.9.2014 16:38

T83o56m11á53š 91K38n76a84i84f34l 6873460457760

jančura obsluhuje jednu linku pár vlaky... české dráhy toho obsluhují podstatně víc a podstatně komplikovaněji .. Holt to někdy nedopadne.

+14/−1
14.9.2014 16:39
Foto

G14e60o22r85g86i69s 16F52a32s68u15l16i97s 1386783943

To je pravda, ale ono nás tam zas tolik nebylo. Ten autobus tam stál uplne zbytečně. Prostě každý čekal na nějaký pokyn.

+2/−4
14.9.2014 16:46

P75e49t79r 30N37e21c76h85a78n65i79c73k41ý 7173376938510

Znám to i z vlaků...průvodčí volá dispečerovi, pak přichází, že to dispečer nebere, že to za 10 min. zkusí znovu, pak dispečer něco rozhodne a pak se ukáže, že to neplatí...Chápu, že je to obrovské monstrum a uřídit to není jednoduché, ale asi by někdy páni zhora měli častěji jezdit vlaky (i mimo koridor a Pendolino) a sledovat řešení mimořádných situací, to by ale nesměli dostávat funkce k narozeninám a za kamarádství.

+9/−2
14.9.2014 17:01

P32e85t79r 90N35e71c25h23a54n76i16c76k51ý 7573556578720

Jančura tam provozuje několik autobusových linek, stáhnout jeden bus z linky a vzít cestující z vlaku nebude takový problém a má +, že se mu to povedlo. Ale nezastával bych se 100% dispečinku ČD, pokud hodiny stojí bus, který by se mohl už 4x otočit tam a zpět na krátkém úseku, tak je taky něco špatně. A jen samotné řešení přípojů a neinformování průvodčích je občas velmi tragické. Přičítal bych vinu i masivním vlnám propouštění na dráze, kdy třeba i na toho dispečera připadají stovky vlaků a nemusí stíhat situaci promyslet...

+9/0
14.9.2014 16:49
Foto

G56e12o67r79g96i39s 28F14a58s92u27l82i65s 1516773783

Přesně. Tak nějak to připadalo i mně. Jinak ten liják byl velmi silný, vůbec jsem nezáviděl těm hasičům a vyšetřovatelům u té nehody. Hlavně, že se nikomu nic nestalo.

+2/0
14.9.2014 16:58

J43a82k25u34b 27K69o71r37e71c 6804630141383

já si zase vzpomínám na opačnou situaci, kdy vlak rj se někde po cestě porouchal, a situaci zachránili ČD, které u tohoto vlaku zastavili a cestující nechali nastoupit a jelo se dál. takže asi záleží na situaci.

+4/0
14.9.2014 17:48

J76a97k98u75b 11M88a32t45ě58j15ů 5135232481575

nebo kdy se rozbila lokomotiva vlaku cd a regio jet jim to odtah svou zalozni, ktera v tu dobu byla nekde zabrehu na morave... ano, obcas si vzajemne "pomuzou", on to je samozrejme kseft, protoze CD sice ty cestujici nabere, ale ne zadarmo, stejne tak jancura ten vlak neodtahne ceskym draham zadarmo...

+3/0
14.9.2014 23:26

J92o81s39e38f 52T87r17ö78g29l 8829752196526

To je celkem jednoduché. SA jako mj. autobusový dopravce si těch pár autobusů pro jeden vlakový spoj sežene rychle. ČD musí sehnat těch autobusů několikanásobně více, protože jim jedou tímto úsekem další vlaky (rychlíky od Brna, Břeclavi, Prahy, do toho osobáky...). A vlastními nedisponují, musí se rychle nasmlouvat od ostatních dopravců.

+4/−1
14.9.2014 18:14

M72i90c81h96a62l 26N25o35v57o67t77n62ý 2373380311

Jak psali jiní, on je rozdíl nahradit jeden vlak autobusem obzvlášť, když ten autobus vlastním a nahradit autobusy několik vlaků včetně řešení co a jak se soupravama, aby to jezdilo alespoň v úseku, kde není mimořádnost. Nehledě na to, že Regiojet nahradil autobusem jen jeden svůj vlak, následující čekal na konec mimořádnosti a odjel se dvěma a půl hodinama.

A při minulé mimořádnosti v tomto úseku se dokonce na cestující směr Slovensko úplně vykašlal a akorát jim vrátil jízdné, když vlak jel do Žiliny odklonem mimo Ostravu.

+3/0
14.9.2014 20:31

V50l10a84d94i74m80í64r 57F52i96b87i94g85e13r 5164271781474

To je drsné přijít nějakou nešťastnou náhodou o 3 jednotky na pár dní tak to můžou zabalit.

+8/0
14.9.2014 14:25

P71e16t19r 10N46e34c59h21a28n70i41c38k53ý 7563236358240

Třeba pod mostem od Borgl a Krysl...

+7/0
14.9.2014 14:29

T70o40m77á31š 57L86u87d74v78í83k 5770538293486

Jste se zasnil, co?

0/0
14.9.2014 14:51

P67e41t38r 76N27e12c78h68a55n51i28c67k39ý 7433806668190

Překvapuje mne (nebo vlastně nepřekvapuje spíš je to zklamání) jak k tématům mimo Jančuru jsou iDnes vlažní. Taková velká nehoda a článek jen o rušení spojů (co rozsah škod, možná zranění?) . ČD posílí víc než jeden vlak pro LE a to v článku je jen jeden vlak (když se RJ a LE sprahli tak to byla korporátní láska). Dnes končí na dlouho (možná navždy) provoz na trati Mělník - Mšeno a nikde ani zmínka. Ale Jančura zdraží dortík a už je z toho titulka.

+9/−9
14.9.2014 14:23

B73o37h25u28s52l98a63v 92K62r88á61l77í92k 2311430119686

Poněkud zmatený příspěvek - pochopil jsem z něj jen tolik, že máte nějaký komplex z Jančury.

+15/−6
14.9.2014 14:25

P61e69t96r 14N93e66c83h36a58n20i21c83k58ý 7713566368840

Tak ono by mi to bylo jedno, kdybych se pak nedovidal od lidí v okolí jak je Jančura vždy úžasný a díky němu je i ta tráva mezi prazci zelenější. Pak bych byl radši, kdyby te mediální masáže bylo méně.

+4/−1
14.9.2014 14:28

J24i59ř65í 58B15o62r44o54v82i10č19k16a 8855546236723

Řekněme, že máte pravdu. Mne když něco tak irituje, tak to prostě nečtu.

Ono jde o  to, že v podstatě žádný náš deník ani internetový portál není nezávislý, ba ani nemůže být, každý něco preferujeme (někdo levici, jiný pravici, třetí střed, jeden soukromé dopravce, jiný státní, další chodí jen pěšky...) a to i zpravodajci, to jim nelze mít za zlé. Ani při snaze o nezávislost se to nikomu nemůže podařit.

Pak už jde jen o to, že když fandím někomu jinému, budu vyhledávat takové zpravodajství, kde je jemu nadržováno, nebo si to rozumně zdůvodním a nebudu se pouštět do marného boje, aby psal někdo jinak, protože evidentně nechce a kvůli vlastnímu přesvědčení ani nemůže.

+3/0
14.9.2014 15:10

P71e58t53r 18N97e61c53h65a55n95i71c77k78ý 7133326128720

Ať to čtu/nečtu poslouchám/neposlouchám, stejně se mě pak snaží někdo přesvědčit jak bychom tu jinak bez konkurence jezdili v uhlácích za cenu taxíku a to mě právě nebaví. Nepopírám jisté výhody a přínosy konkurence, ale zároveň existují negativa a věci, které by přišly tak jako tak. A to se tu bavíme o jednom tématu, kdo ví jak zkreslené vidění je u jiných oborů (o konfliktu na Ukrajině nemluvě, tam se jen závodí v tom kdo víc lže).

+1/−2
14.9.2014 16:45

J40a86n 88S28ů67r52a 4625203593802

Tady Jančuru nemáte, jste spokojen?

+5/−3
14.9.2014 15:19

L92a21d76i14s12l23a31v 15P15a10s40t22o46r79e62k 1353137898145

Jsem teďka nedávno četl na ihnedu, že pro Regiojet šili mundůry u Vavi - to by jistě byla dobrá polívčička ne? - Zjistit jak se jim nosí, jak jsou praktické a co na ně říkají a u toho vyjádření Jančury, že se česká kvalita snoubí s praktickou přirozeností nebo podobný blábol ;-)

http://life.ihned.cz/moda/c1-62798180-kosile-znacky-vavi-z-vimperka-nosi-vaclav-klaus-i-manazeri-ze-skupiny-j-t

+3/−1
14.9.2014 15:51

J67a93n 81S51ů63r33a 4435623913782

Tak si to napište:_)

+1/−2
14.9.2014 15:59

L47a76d13i94s48l31a60v 50P95a41s64t42o32r69e76k 1683507818305

Já mu podkuřovat nechci, tak nevidím žádný důvod ;-)

+3/0
14.9.2014 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.