Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R28a27d90e97k 24P58o28l19i69c44k56ý 6101933251374

Tady je přesně vidět rozdíl mezi soukromými dopravci a ČD.

Sokromníci řeknou sorry-příště dáme slevu-te´d ale pár dní omezíme dopravu.

pokud by ČD nejezdily jak by soukromníci by řešili například jednorázové nárusty dopravy před svátky, prázdninami....případně podobné nehody-sorry te´d si pár dní počkéj pak možná bude místo.

Železniční doprava prostě musí být především ve státních rukou-je to strategický státní zájem!

+8/−1
15.9.2014 19:46

K64a85r49e76l 78N85a66s38t34o16u20p68i21l 3850721140111

Takový dopravce nemá na kolejích co dělat a pevně doufám že tu rezervovanou kapacitu na kolejích zaplatí....

+4/−8
15.9.2014 8:19

V58l11a44d12i75m36í40r 34F66i50b19i58g33e34r 5284161541644

To víte že zaplatí je to smluvně ošetřeno

+1/0
15.9.2014 11:02

T65o56m35a74s 94N61o88v66o91t14n89y 3171336958409

Proč tam nemá co dělat? Cestujícím odvoz zajistí, takže si vydělají i tvé milované jediné správné ČD tak můžeš být spokojen.

0/−3
15.9.2014 14:30

D80a34v87i59d 19P52e21t45r 7560786110805

Jak to, e nemají rezervy? Alespoň 2 vlaky, které nejsou v provozu, ale čekají na případné nehody a v té době jsou opravovány, čištěny atd.

+4/0
15.9.2014 5:00

V61l66a31d17i56m75í83r 15F81i22b19i43g36e44r 5584261221274

Jedou nadoraz, nechat si 2 vlaky v záloze je moc velký luxus. Soupravy jsou nové, tak předpokládají že stačí běžná údržba a úklid, který se stihne přes noc. Tedy jak píšou v týdnu kdy není taková potřeba dopravy se může 1 souprava postrádat ale v neděle, pátky a pondělky potřebují vše co mají.

+4/0
15.9.2014 6:47

J75i15r47k81a 62D58v14o20ř64á20k 4225370503128

Přijde na to, co by to bylo za kamion. Vlaky jsou celkem odolné i vůdči kamionům, pokud nevezou přímo cihly, uhlí nebo ocel.

+2/−5
14.9.2014 21:41

V88á83c78l66a86v 97J22o78n25á81š 8182613282443

Vudci?

+5/0
14.9.2014 22:45

V60l32a97d66i36m46í54r 11F19i92b31i56g77e12r 5534331241164

Na velkou škodu stačí i celkem malá hmota. I 30kilová srnka dokáže při nárazu auto pěkně pocuchat a LEO vlaky jsou lehké. Rám je masivní ale kabina je z hliníku a to stačí málo.

+3/0
15.9.2014 6:49

M 18G 4245331430975

No, když jezdí šašci bez záloh a spoléhaji na ,,záruku" výrobce, která jim je tady nanic, tak to můžou zabalit rovnou.

+10/−9
14.9.2014 20:12

J42a22n 54K10r13p11e52c 5136213264342

no oni totiz narozdil od CD ty vlaky musi koupit za svoje penize, ne za statni.

+10/−12
14.9.2014 21:36

V81l29a97d40a 58S21i54m28o30n25i19k 3529213213685

Taková informace je pro cestujícího nezajímavá a nerelevantní.

+11/−1
14.9.2014 21:44

J16a15k67u45b 69M22a80t15ě18j95ů 5705962951715

regio jet je taky musel koupit a zalohy ma. Jenze regio jetu staci jedna lokomotiva navic a mozna par vagonu, kdezto leo potrebuje celou soupravu a to bude ten problem...

+10/0
14.9.2014 23:19

S56t36e57p41a17n 39T34o11t72h 8978759285668

copak zaloha musi byt nutne NOVY VLAK?? 8-o

+1/0
15.9.2014 8:40

J24a24k19u66b 24M80a97t94ě47j45ů 5755562211105

tak to smaozrejme nemusi, ale obavam se, ze v ramci jejich firemni strategie by to mela bejt stejna jednotka

+1/0
15.9.2014 10:30

J24a89r43e86k 23K58a55l72i88v61o21d13a 7806443141426

Nedávno jsem četl starší článek o optimalizai tratě v údolí Tiché Orlice, zmiňovali se tam o zvyšování rychlostí na 200 km-h. Časté želeniční přejezdy podle článku chtěli řešit pomocí nějakých "inteligentních přejezdů".  Jak by to asi dopadlo, když každou chvilku nějaký blb vjede vlaku do cesty a ten by jel 200....

+1/−2
14.9.2014 18:50

R68a68d50e54k 65J89a97n38a56t26a 9965766194892

Pokud myslíte úsek Choceň-Ústí, tak tam podstata přestavby měla být v tom, že tam budou dlouhé tunely a přejezd snad žádný. Ale teď myslím vymysleli nějakou "úspornou variantu", a u té nevím.

+5/0
14.9.2014 19:32

J80a83r95e39k 20K21a38l20i62v69o20d51a 7356573551206

Ano, máte pravdu, viděl jsem video na Youtube. Ten článek byl snad z roku 2009 a o tom zvyšování rychlosti se bavili obecně. Rozhodně si myslím, i v kontextu dnešní události, že jediné bezpečné křížení na těchhle tratích je mimoúrovňové. Mimohodem, v souvislosti se zmiňovanou variantou vedení tratě s použitím skoro pětikilometrového tunelu mluví o dvoustovce taky. Tak se necháme překvapit.

+1/0
14.9.2014 19:58

V10l63a90d14i75m16í16r 65F44i33b91i14g40e96r 5604781631984

Optimalizace je fajn ale velkou měrou to nebude 100% protože tam jsou ochránci té barabizny v Ústí nad Orlicí a nebude možné tu trať narovnat tak jak by to šlo bez toho baráku.(vadí v cestě)

+2/−1
15.9.2014 6:52

M79i36r16e51k 33Z91á13v58o16d79n43ý 7242647490828

Štěstí je, že to nebyl kamion. To by tramvaj nebyla.

+2/0
14.9.2014 18:15
Foto

G45e26o43r85g14i23s 73F77a39s93u86l29i34s 1796643183

Jen tak mimochodem, pendolino je uplne stejná tramvaj. Narazit do kamionu, dopadnou Leoš i Pendolino stejně - velmi špatně.

+6/−2
14.9.2014 18:49

J41a86r36e77k 29K13a57l39i97v11o27d10a 7366323301676

No, myslím, že Flirt je o hodně více "tramvají" než Pendolino, aspoň v tom  smyslu, proč se Flirtu tak říká.

+7/−1
14.9.2014 18:52

M51i31r94e79k 27Z91á58v84o15d57n76ý 7562467720788

No, úplně ne ... Flirt 150 t, Pendolino 385 t - rozdíl v délce je 1:2. Přeci jen je Pendolino podstatatně masivnější. Samozřejmě tramvaj je celkem hloupá přezdívka. Nicméně pokud někdo nasadí typicky regionální soupravu s vylepšeným interiérem (tedy spíše jen jiné sedačky), tak pak se nemůže divit lehkému posměchu (i když ekonomicky výborný tah).

+8/0
14.9.2014 22:26

M78a50r70i11u36s38z 71H62u41d67e13c86z13e95k 8730519171734

No hlavně, ze se nikomu nic vážného nestalo. To ostatni mne nezajímá.

+3/−1
14.9.2014 17:25
Foto

G28e76o13r83g83i90s 48F38a50s71u70l36i11s 1916343313

Tím Leošem jsem včera chtěl jet z Přerova do Ostravy, jenže mi to časově nevyšlo a tak jsem jel vlakem za nim - IC-čkem Českých drah. V Suchdolu nás vyhnali do osobaku - to už bylo zpoždění hodina. Pak nás převezli do Studénky a tam jsme čekali více než hodinu na autobus. Byli tam i cestujici z Pendolina i Regiojetu. Pro cestující Regiojetu přijel Jančurův autobus a odvezl je. My tam v lijáku čekali dál. Když přijel konečně autobus, dlouho jsme v dešti čekali před ním, řidič říkal že čeká na pokyn kdy nás pustit dovnitř. Venku lilo a tak jsme ho seřvali a tak nas pustil aspoň dovnitř. Tam, aspoň v suchu jsme čekali další asi půl hodinu. Venku běhali zmatení průvodčí. Všude chaos. Nakonec nás konečně odvezli do Jistebniku a tam jsme přestoupili na další osobák a odjeli do Ostravy. Zatimco klienti od Jančury byli dávno doma až v Havířově, my se konečně dokodrcali do Svinova. Přesně o 3 hod pozdeji, nez jsme meli být. Místo 40 min jsem jel 4 hodiny. Nechápu proč Jančura dokázal mimořádnou situaci řešit ihned, zatímco ČD s nemalými finančními prostředky jen zmatky a chaos.

+21/−9
14.9.2014 16:21

P48e59t64r 30N92e39c78h67a63n22i24c14k55ý 7883416168690

ČD jsou skutečně velmi zkostnatělé v řešení mimořádných situací a přijde mi, že občas musí mít tisíc povolenek na všechno. Problém je ten, že narozdíl od Jančury neprovozují autobusovou dopravu, mají nasmlouvané některé dopravce, kteří se bohužel uráčí přijet až když mají volný bus. Pak Jančura řeší jeden, dva vlaky, ČD 10x tolik a pro tolik cestujících jako ČD už se shání autobusy o poznání hůř. To čekání s busem, který se mohl už 3x ototčit opravdu nechápu a bude v tom zas nějaký komunikační šum v rámci ČD a SŽDC :-/

+24/0
14.9.2014 16:36

M82i28r95o75s93l65a79v 62Z97i86k98m91u14n66d 7209623814573

Uvědomte si, že provozovatel autobusové dopravy je vázán pravidly AETR ohledně pracovní doby řidičů, nepřetržité doby řízení, doby odpočinku apod. Má-li některé limity vyčerpány, tak prostě toho řidiče nenasadí, protože by třeba nezajistil následující den pravidelnou linku v rámci dopravní obslužnosti, lidé by se nedostali do práce, školy atd ...

+2/0
15.9.2014 18:00

P23e85t86r 79N87e96c44h30a71n75i43c81k61ý 7403636668270

Já to chápu, tím je to pro ČD složitější, protože mají nasmlouvané dopravce, ale ti musí najít rychle někoho, kdo dojede pro ty lidi a to těch autobusů musí být víc. Jančura si může na svém dělat defakto "co chce", jen musí dodržet tu pracovní dobu a najít vozidlo, ale jinak není ničím omezený a potřeboval toho míň.

0/0
15.9.2014 18:04

T72o38m 54J53u92r84e67č93k51a 6795742585545

To já zažil opak. Plánovaná výluka předem, ČD zajištěny náhradní autobusy a do nich se cpali cestující z RJ, kterým žádné autobusy zajištěny nebyly.

+17/−1
14.9.2014 16:38

T13o51m73á41š 27K29n81a12i39f97l 6403730937130

jančura obsluhuje jednu linku pár vlaky... české dráhy toho obsluhují podstatně víc a podstatně komplikovaněji .. Holt to někdy nedopadne.

+14/−1
14.9.2014 16:39
Foto

G28e25o35r67g37i47s 48F47a34s36u13l30i11s 1296853463

To je pravda, ale ono nás tam zas tolik nebylo. Ten autobus tam stál uplne zbytečně. Prostě každý čekal na nějaký pokyn.

+2/−4
14.9.2014 16:46

P27e69t71r 26N72e91c18h30a23n44i83c25k42ý 7393236798980

Znám to i z vlaků...průvodčí volá dispečerovi, pak přichází, že to dispečer nebere, že to za 10 min. zkusí znovu, pak dispečer něco rozhodne a pak se ukáže, že to neplatí...Chápu, že je to obrovské monstrum a uřídit to není jednoduché, ale asi by někdy páni zhora měli častěji jezdit vlaky (i mimo koridor a Pendolino) a sledovat řešení mimořádných situací, to by ale nesměli dostávat funkce k narozeninám a za kamarádství.

+9/−2
14.9.2014 17:01

P80e48t77r 26N21e47c21h16a65n27i46c37k95ý 7273626268920

Jančura tam provozuje několik autobusových linek, stáhnout jeden bus z linky a vzít cestující z vlaku nebude takový problém a má +, že se mu to povedlo. Ale nezastával bych se 100% dispečinku ČD, pokud hodiny stojí bus, který by se mohl už 4x otočit tam a zpět na krátkém úseku, tak je taky něco špatně. A jen samotné řešení přípojů a neinformování průvodčích je občas velmi tragické. Přičítal bych vinu i masivním vlnám propouštění na dráze, kdy třeba i na toho dispečera připadají stovky vlaků a nemusí stíhat situaci promyslet...

+9/0
14.9.2014 16:49
Foto

G80e70o11r76g39i35s 17F15a54s92u62l32i14s 1936223323

Přesně. Tak nějak to připadalo i mně. Jinak ten liják byl velmi silný, vůbec jsem nezáviděl těm hasičům a vyšetřovatelům u té nehody. Hlavně, že se nikomu nic nestalo.

+2/0
14.9.2014 16:58

J30a30k79u17b 30K15o31r60e20c 6174740701913

já si zase vzpomínám na opačnou situaci, kdy vlak rj se někde po cestě porouchal, a situaci zachránili ČD, které u tohoto vlaku zastavili a cestující nechali nastoupit a jelo se dál. takže asi záleží na situaci.

+4/0
14.9.2014 17:48

J26a26k31u98b 49M58a52t77ě31j50ů 5235702201665

nebo kdy se rozbila lokomotiva vlaku cd a regio jet jim to odtah svou zalozni, ktera v tu dobu byla nekde zabrehu na morave... ano, obcas si vzajemne "pomuzou", on to je samozrejme kseft, protoze CD sice ty cestujici nabere, ale ne zadarmo, stejne tak jancura ten vlak neodtahne ceskym draham zadarmo...

+3/0
14.9.2014 23:26

J54o57s82e61f 32T34r14ö74g96l 8829192726756

To je celkem jednoduché. SA jako mj. autobusový dopravce si těch pár autobusů pro jeden vlakový spoj sežene rychle. ČD musí sehnat těch autobusů několikanásobně více, protože jim jedou tímto úsekem další vlaky (rychlíky od Brna, Břeclavi, Prahy, do toho osobáky...). A vlastními nedisponují, musí se rychle nasmlouvat od ostatních dopravců.

+4/−1
14.9.2014 18:14

M48i50c66h32a60l 45N22o37v76o41t33n63ý 2443690541

Jak psali jiní, on je rozdíl nahradit jeden vlak autobusem obzvlášť, když ten autobus vlastním a nahradit autobusy několik vlaků včetně řešení co a jak se soupravama, aby to jezdilo alespoň v úseku, kde není mimořádnost. Nehledě na to, že Regiojet nahradil autobusem jen jeden svůj vlak, následující čekal na konec mimořádnosti a odjel se dvěma a půl hodinama.

A při minulé mimořádnosti v tomto úseku se dokonce na cestující směr Slovensko úplně vykašlal a akorát jim vrátil jízdné, když vlak jel do Žiliny odklonem mimo Ostravu.

+3/0
14.9.2014 20:31

V98l78a66d45i19m47í76r 12F36i55b51i46g86e50r 5284471891754

To je drsné přijít nějakou nešťastnou náhodou o 3 jednotky na pár dní tak to můžou zabalit.

+8/0
14.9.2014 14:25

P82e13t36r 64N27e62c34h97a39n76i25c59k96ý 7863646598750

Třeba pod mostem od Borgl a Krysl...

+7/0
14.9.2014 14:29

T27o26m72á63š 37L71u48d39v76í18k 5980358853576

Jste se zasnil, co?

0/0
14.9.2014 14:51

P92e43t87r 61N65e27c43h60a13n20i21c18k98ý 7863766588630

Překvapuje mne (nebo vlastně nepřekvapuje spíš je to zklamání) jak k tématům mimo Jančuru jsou iDnes vlažní. Taková velká nehoda a článek jen o rušení spojů (co rozsah škod, možná zranění?) . ČD posílí víc než jeden vlak pro LE a to v článku je jen jeden vlak (když se RJ a LE sprahli tak to byla korporátní láska). Dnes končí na dlouho (možná navždy) provoz na trati Mělník - Mšeno a nikde ani zmínka. Ale Jančura zdraží dortík a už je z toho titulka.

+9/−9
14.9.2014 14:23

B81o36h73u10s31l26a22v 54K41r87á35l50í53k 2351710529296

Poněkud zmatený příspěvek - pochopil jsem z něj jen tolik, že máte nějaký komplex z Jančury.

+15/−6
14.9.2014 14:25

P31e25t18r 35N97e42c42h66a22n62i52c29k71ý 7613616278540

Tak ono by mi to bylo jedno, kdybych se pak nedovidal od lidí v okolí jak je Jančura vždy úžasný a díky němu je i ta tráva mezi prazci zelenější. Pak bych byl radši, kdyby te mediální masáže bylo méně.

+4/−1
14.9.2014 14:28

J27i97ř21í 57B71o26r74o16v34i38č18k20a 8595836486653

Řekněme, že máte pravdu. Mne když něco tak irituje, tak to prostě nečtu.

Ono jde o  to, že v podstatě žádný náš deník ani internetový portál není nezávislý, ba ani nemůže být, každý něco preferujeme (někdo levici, jiný pravici, třetí střed, jeden soukromé dopravce, jiný státní, další chodí jen pěšky...) a to i zpravodajci, to jim nelze mít za zlé. Ani při snaze o nezávislost se to nikomu nemůže podařit.

Pak už jde jen o to, že když fandím někomu jinému, budu vyhledávat takové zpravodajství, kde je jemu nadržováno, nebo si to rozumně zdůvodním a nebudu se pouštět do marného boje, aby psal někdo jinak, protože evidentně nechce a kvůli vlastnímu přesvědčení ani nemůže.

+3/0
14.9.2014 15:10

P79e64t60r 49N37e82c93h41a43n19i63c69k35ý 7683366728320

Ať to čtu/nečtu poslouchám/neposlouchám, stejně se mě pak snaží někdo přesvědčit jak bychom tu jinak bez konkurence jezdili v uhlácích za cenu taxíku a to mě právě nebaví. Nepopírám jisté výhody a přínosy konkurence, ale zároveň existují negativa a věci, které by přišly tak jako tak. A to se tu bavíme o jednom tématu, kdo ví jak zkreslené vidění je u jiných oborů (o konfliktu na Ukrajině nemluvě, tam se jen závodí v tom kdo víc lže).

+1/−2
14.9.2014 16:45

J98a18n 73S40ů71r59a 4985423293722

Tady Jančuru nemáte, jste spokojen?

+5/−3
14.9.2014 15:19

L13a34d55i61s77l13a62v 90P95a11s77t26o43r13e79k 1233627618155

Jsem teďka nedávno četl na ihnedu, že pro Regiojet šili mundůry u Vavi - to by jistě byla dobrá polívčička ne? - Zjistit jak se jim nosí, jak jsou praktické a co na ně říkají a u toho vyjádření Jančury, že se česká kvalita snoubí s praktickou přirozeností nebo podobný blábol ;-)

http://life.ihned.cz/moda/c1-62798180-kosile-znacky-vavi-z-vimperka-nosi-vaclav-klaus-i-manazeri-ze-skupiny-j-t

+3/−1
14.9.2014 15:51

J79a64n 12S45ů86r59a 4755733353182

Tak si to napište:_)

+1/−2
14.9.2014 15:59

L14a61d16i18s19l90a17v 86P56a85s65t72o77r39e70k 1543827738705

Já mu podkuřovat nechci, tak nevidím žádný důvod ;-)

+3/0
14.9.2014 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.