Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R82a96d89e81k 32P55o90l77i80c29k23ý 6971913121624

Tady je přesně vidět rozdíl mezi soukromými dopravci a ČD.

Sokromníci řeknou sorry-příště dáme slevu-te´d ale pár dní omezíme dopravu.

pokud by ČD nejezdily jak by soukromníci by řešili například jednorázové nárusty dopravy před svátky, prázdninami....případně podobné nehody-sorry te´d si pár dní počkéj pak možná bude místo.

Železniční doprava prostě musí být především ve státních rukou-je to strategický státní zájem!

+8/−1
15.9.2014 19:46

K70a20r17e87l 37N76a95s64t86o51u31p62i92l 3340101830411

Takový dopravce nemá na kolejích co dělat a pevně doufám že tu rezervovanou kapacitu na kolejích zaplatí....

+4/−8
15.9.2014 8:19

V34l89a64d18i94m95í50r 76F76i14b73i46g35e10r 5794151861354

To víte že zaplatí je to smluvně ošetřeno

+1/0
15.9.2014 11:02

T37o92m88a20s 44N89o72v88o97t90n30y 3101226718339

Proč tam nemá co dělat? Cestujícím odvoz zajistí, takže si vydělají i tvé milované jediné správné ČD tak můžeš být spokojen.

0/−3
15.9.2014 14:30

D27a56v24i35d 58P95e72t81r 7870576700185

Jak to, e nemají rezervy? Alespoň 2 vlaky, které nejsou v provozu, ale čekají na případné nehody a v té době jsou opravovány, čištěny atd.

+4/0
15.9.2014 5:00

V38l59a57d42i52m57í44r 37F93i43b43i69g63e94r 5324711331294

Jedou nadoraz, nechat si 2 vlaky v záloze je moc velký luxus. Soupravy jsou nové, tak předpokládají že stačí běžná údržba a úklid, který se stihne přes noc. Tedy jak píšou v týdnu kdy není taková potřeba dopravy se může 1 souprava postrádat ale v neděle, pátky a pondělky potřebují vše co mají.

+4/0
15.9.2014 6:47

J61i77r25k49a 61D27v90o57ř26á26k 4975430403768

Přijde na to, co by to bylo za kamion. Vlaky jsou celkem odolné i vůdči kamionům, pokud nevezou přímo cihly, uhlí nebo ocel.

+2/−5
14.9.2014 21:41

V91á41c38l61a13v 56J86o40n58á75š 8112543332943

Vudci?

+5/0
14.9.2014 22:45

V73l79a80d32i30m69í65r 22F90i22b61i24g12e75r 5654121981424

Na velkou škodu stačí i celkem malá hmota. I 30kilová srnka dokáže při nárazu auto pěkně pocuchat a LEO vlaky jsou lehké. Rám je masivní ale kabina je z hliníku a to stačí málo.

+3/0
15.9.2014 6:49

M 39G 4855811330465

No, když jezdí šašci bez záloh a spoléhaji na ,,záruku" výrobce, která jim je tady nanic, tak to můžou zabalit rovnou.

+10/−9
14.9.2014 20:12

J56a70n 77K95r66p14e45c 5686383964312

no oni totiz narozdil od CD ty vlaky musi koupit za svoje penize, ne za statni.

+10/−12
14.9.2014 21:36

V91l13a34d84a 80S25i73m26o75n35i61k 3699273113575

Taková informace je pro cestujícího nezajímavá a nerelevantní.

+11/−1
14.9.2014 21:44

J35a38k53u83b 54M97a16t74ě44j63ů 5905712431305

regio jet je taky musel koupit a zalohy ma. Jenze regio jetu staci jedna lokomotiva navic a mozna par vagonu, kdezto leo potrebuje celou soupravu a to bude ten problem...

+10/0
14.9.2014 23:19

S87t86e75p42a85n 11T49o36t72h 8798689675808

copak zaloha musi byt nutne NOVY VLAK?? 8-o

+1/0
15.9.2014 8:40

J74a21k27u26b 93M50a67t96ě70j34ů 5745162591575

tak to smaozrejme nemusi, ale obavam se, ze v ramci jejich firemni strategie by to mela bejt stejna jednotka

+1/0
15.9.2014 10:30

J81a46r97e15k 81K87a24l35i98v88o88d57a 7426763591276

Nedávno jsem četl starší článek o optimalizai tratě v údolí Tiché Orlice, zmiňovali se tam o zvyšování rychlostí na 200 km-h. Časté želeniční přejezdy podle článku chtěli řešit pomocí nějakých "inteligentních přejezdů".  Jak by to asi dopadlo, když každou chvilku nějaký blb vjede vlaku do cesty a ten by jel 200....

+1/−2
14.9.2014 18:50

R36a66d60e56k 48J76a73n39a26t65a 9835716154502

Pokud myslíte úsek Choceň-Ústí, tak tam podstata přestavby měla být v tom, že tam budou dlouhé tunely a přejezd snad žádný. Ale teď myslím vymysleli nějakou "úspornou variantu", a u té nevím.

+5/0
14.9.2014 19:32

J77a37r13e23k 34K10a73l90i78v20o47d96a 7606103881366

Ano, máte pravdu, viděl jsem video na Youtube. Ten článek byl snad z roku 2009 a o tom zvyšování rychlosti se bavili obecně. Rozhodně si myslím, i v kontextu dnešní události, že jediné bezpečné křížení na těchhle tratích je mimoúrovňové. Mimohodem, v souvislosti se zmiňovanou variantou vedení tratě s použitím skoro pětikilometrového tunelu mluví o dvoustovce taky. Tak se necháme překvapit.

+1/0
14.9.2014 19:58

V89l20a58d92i59m45í88r 92F73i20b40i57g37e54r 5834111111974

Optimalizace je fajn ale velkou měrou to nebude 100% protože tam jsou ochránci té barabizny v Ústí nad Orlicí a nebude možné tu trať narovnat tak jak by to šlo bez toho baráku.(vadí v cestě)

+2/−1
15.9.2014 6:52

M24i96r77e31k 38Z62á65v36o76d33n66ý 7372287800788

Štěstí je, že to nebyl kamion. To by tramvaj nebyla.

+2/0
14.9.2014 18:15
Foto

G80e75o89r97g94i19s 29F98a57s38u32l98i75s 1766803413

Jen tak mimochodem, pendolino je uplne stejná tramvaj. Narazit do kamionu, dopadnou Leoš i Pendolino stejně - velmi špatně.

+6/−2
14.9.2014 18:49

J25a67r97e43k 62K58a66l53i30v73o78d65a 7186273821216

No, myslím, že Flirt je o hodně více "tramvají" než Pendolino, aspoň v tom  smyslu, proč se Flirtu tak říká.

+7/−1
14.9.2014 18:52

M44i47r17e55k 35Z72á77v98o48d30n95ý 7892227930678

No, úplně ne ... Flirt 150 t, Pendolino 385 t - rozdíl v délce je 1:2. Přeci jen je Pendolino podstatatně masivnější. Samozřejmě tramvaj je celkem hloupá přezdívka. Nicméně pokud někdo nasadí typicky regionální soupravu s vylepšeným interiérem (tedy spíše jen jiné sedačky), tak pak se nemůže divit lehkému posměchu (i když ekonomicky výborný tah).

+8/0
14.9.2014 22:26

M92a24r73i10u83s97z 17H10u24d66e71c24z82e74k 8810919121134

No hlavně, ze se nikomu nic vážného nestalo. To ostatni mne nezajímá.

+3/−1
14.9.2014 17:25
Foto

G59e31o76r38g60i45s 35F54a13s74u69l44i91s 1536463743

Tím Leošem jsem včera chtěl jet z Přerova do Ostravy, jenže mi to časově nevyšlo a tak jsem jel vlakem za nim - IC-čkem Českých drah. V Suchdolu nás vyhnali do osobaku - to už bylo zpoždění hodina. Pak nás převezli do Studénky a tam jsme čekali více než hodinu na autobus. Byli tam i cestujici z Pendolina i Regiojetu. Pro cestující Regiojetu přijel Jančurův autobus a odvezl je. My tam v lijáku čekali dál. Když přijel konečně autobus, dlouho jsme v dešti čekali před ním, řidič říkal že čeká na pokyn kdy nás pustit dovnitř. Venku lilo a tak jsme ho seřvali a tak nas pustil aspoň dovnitř. Tam, aspoň v suchu jsme čekali další asi půl hodinu. Venku běhali zmatení průvodčí. Všude chaos. Nakonec nás konečně odvezli do Jistebniku a tam jsme přestoupili na další osobák a odjeli do Ostravy. Zatimco klienti od Jančury byli dávno doma až v Havířově, my se konečně dokodrcali do Svinova. Přesně o 3 hod pozdeji, nez jsme meli být. Místo 40 min jsem jel 4 hodiny. Nechápu proč Jančura dokázal mimořádnou situaci řešit ihned, zatímco ČD s nemalými finančními prostředky jen zmatky a chaos.

+21/−9
14.9.2014 16:21

P71e65t92r 59N21e96c60h71a34n63i32c68k27ý 7773716918450

ČD jsou skutečně velmi zkostnatělé v řešení mimořádných situací a přijde mi, že občas musí mít tisíc povolenek na všechno. Problém je ten, že narozdíl od Jančury neprovozují autobusovou dopravu, mají nasmlouvané některé dopravce, kteří se bohužel uráčí přijet až když mají volný bus. Pak Jančura řeší jeden, dva vlaky, ČD 10x tolik a pro tolik cestujících jako ČD už se shání autobusy o poznání hůř. To čekání s busem, který se mohl už 3x ototčit opravdu nechápu a bude v tom zas nějaký komunikační šum v rámci ČD a SŽDC :-/

+24/0
14.9.2014 16:36

M54i86r49o64s27l53a39v 17Z40i61k41m38u58n72d 7229133844233

Uvědomte si, že provozovatel autobusové dopravy je vázán pravidly AETR ohledně pracovní doby řidičů, nepřetržité doby řízení, doby odpočinku apod. Má-li některé limity vyčerpány, tak prostě toho řidiče nenasadí, protože by třeba nezajistil následující den pravidelnou linku v rámci dopravní obslužnosti, lidé by se nedostali do práce, školy atd ...

+2/0
15.9.2014 18:00

P19e66t48r 79N90e13c97h65a68n98i80c67k63ý 7203526898610

Já to chápu, tím je to pro ČD složitější, protože mají nasmlouvané dopravce, ale ti musí najít rychle někoho, kdo dojede pro ty lidi a to těch autobusů musí být víc. Jančura si může na svém dělat defakto "co chce", jen musí dodržet tu pracovní dobu a najít vozidlo, ale jinak není ničím omezený a potřeboval toho míň.

0/0
15.9.2014 18:04

T45o15m 23J39u37r44e86č97k93a 6745582255965

To já zažil opak. Plánovaná výluka předem, ČD zajištěny náhradní autobusy a do nich se cpali cestující z RJ, kterým žádné autobusy zajištěny nebyly.

+17/−1
14.9.2014 16:38

T83o87m36á73š 72K35n76a54i15f80l 6113160117490

jančura obsluhuje jednu linku pár vlaky... české dráhy toho obsluhují podstatně víc a podstatně komplikovaněji .. Holt to někdy nedopadne.

+14/−1
14.9.2014 16:39
Foto

G55e93o55r27g97i30s 37F35a14s90u47l60i50s 1516953123

To je pravda, ale ono nás tam zas tolik nebylo. Ten autobus tam stál uplne zbytečně. Prostě každý čekal na nějaký pokyn.

+2/−4
14.9.2014 16:46

P75e34t92r 42N32e36c61h81a19n45i87c22k88ý 7213676228390

Znám to i z vlaků...průvodčí volá dispečerovi, pak přichází, že to dispečer nebere, že to za 10 min. zkusí znovu, pak dispečer něco rozhodne a pak se ukáže, že to neplatí...Chápu, že je to obrovské monstrum a uřídit to není jednoduché, ale asi by někdy páni zhora měli častěji jezdit vlaky (i mimo koridor a Pendolino) a sledovat řešení mimořádných situací, to by ale nesměli dostávat funkce k narozeninám a za kamarádství.

+9/−2
14.9.2014 17:01

P24e58t72r 89N83e21c64h55a42n91i34c97k48ý 7413436318780

Jančura tam provozuje několik autobusových linek, stáhnout jeden bus z linky a vzít cestující z vlaku nebude takový problém a má +, že se mu to povedlo. Ale nezastával bych se 100% dispečinku ČD, pokud hodiny stojí bus, který by se mohl už 4x otočit tam a zpět na krátkém úseku, tak je taky něco špatně. A jen samotné řešení přípojů a neinformování průvodčích je občas velmi tragické. Přičítal bych vinu i masivním vlnám propouštění na dráze, kdy třeba i na toho dispečera připadají stovky vlaků a nemusí stíhat situaci promyslet...

+9/0
14.9.2014 16:49
Foto

G28e28o96r65g60i43s 14F44a59s85u90l23i75s 1406113623

Přesně. Tak nějak to připadalo i mně. Jinak ten liják byl velmi silný, vůbec jsem nezáviděl těm hasičům a vyšetřovatelům u té nehody. Hlavně, že se nikomu nic nestalo.

+2/0
14.9.2014 16:58

J48a85k94u63b 20K51o36r54e10c 6884140821623

já si zase vzpomínám na opačnou situaci, kdy vlak rj se někde po cestě porouchal, a situaci zachránili ČD, které u tohoto vlaku zastavili a cestující nechali nastoupit a jelo se dál. takže asi záleží na situaci.

+4/0
14.9.2014 17:48

J89a48k32u60b 55M16a32t61ě53j33ů 5445962581825

nebo kdy se rozbila lokomotiva vlaku cd a regio jet jim to odtah svou zalozni, ktera v tu dobu byla nekde zabrehu na morave... ano, obcas si vzajemne "pomuzou", on to je samozrejme kseft, protoze CD sice ty cestujici nabere, ale ne zadarmo, stejne tak jancura ten vlak neodtahne ceskym draham zadarmo...

+3/0
14.9.2014 23:26

J57o25s68e46f 37T24r55ö22g86l 8429422736456

To je celkem jednoduché. SA jako mj. autobusový dopravce si těch pár autobusů pro jeden vlakový spoj sežene rychle. ČD musí sehnat těch autobusů několikanásobně více, protože jim jedou tímto úsekem další vlaky (rychlíky od Brna, Břeclavi, Prahy, do toho osobáky...). A vlastními nedisponují, musí se rychle nasmlouvat od ostatních dopravců.

+4/−1
14.9.2014 18:14

M64i16c27h38a81l 58N37o36v33o47t89n41ý 2433510791

Jak psali jiní, on je rozdíl nahradit jeden vlak autobusem obzvlášť, když ten autobus vlastním a nahradit autobusy několik vlaků včetně řešení co a jak se soupravama, aby to jezdilo alespoň v úseku, kde není mimořádnost. Nehledě na to, že Regiojet nahradil autobusem jen jeden svůj vlak, následující čekal na konec mimořádnosti a odjel se dvěma a půl hodinama.

A při minulé mimořádnosti v tomto úseku se dokonce na cestující směr Slovensko úplně vykašlal a akorát jim vrátil jízdné, když vlak jel do Žiliny odklonem mimo Ostravu.

+3/0
14.9.2014 20:31

V90l70a36d27i81m37í79r 42F23i55b71i18g27e34r 5414151321724

To je drsné přijít nějakou nešťastnou náhodou o 3 jednotky na pár dní tak to můžou zabalit.

+8/0
14.9.2014 14:25

P57e94t34r 29N84e54c65h25a40n76i33c96k19ý 7203416288410

Třeba pod mostem od Borgl a Krysl...

+7/0
14.9.2014 14:29

T53o29m85á12š 36L47u80d85v33í59k 5840798413976

Jste se zasnil, co?

0/0
14.9.2014 14:51

P27e14t85r 77N35e48c23h47a38n18i71c94k60ý 7103686368840

Překvapuje mne (nebo vlastně nepřekvapuje spíš je to zklamání) jak k tématům mimo Jančuru jsou iDnes vlažní. Taková velká nehoda a článek jen o rušení spojů (co rozsah škod, možná zranění?) . ČD posílí víc než jeden vlak pro LE a to v článku je jen jeden vlak (když se RJ a LE sprahli tak to byla korporátní láska). Dnes končí na dlouho (možná navždy) provoz na trati Mělník - Mšeno a nikde ani zmínka. Ale Jančura zdraží dortík a už je z toho titulka.

+9/−9
14.9.2014 14:23

B15o89h86u59s29l98a23v 71K24r92á31l67í49k 2781470159386

Poněkud zmatený příspěvek - pochopil jsem z něj jen tolik, že máte nějaký komplex z Jančury.

+15/−6
14.9.2014 14:25

P19e59t79r 11N69e33c80h53a59n59i27c30k56ý 7933356138600

Tak ono by mi to bylo jedno, kdybych se pak nedovidal od lidí v okolí jak je Jančura vždy úžasný a díky němu je i ta tráva mezi prazci zelenější. Pak bych byl radši, kdyby te mediální masáže bylo méně.

+4/−1
14.9.2014 14:28

J71i18ř27í 15B95o46r45o97v87i43č84k37a 8785376696353

Řekněme, že máte pravdu. Mne když něco tak irituje, tak to prostě nečtu.

Ono jde o  to, že v podstatě žádný náš deník ani internetový portál není nezávislý, ba ani nemůže být, každý něco preferujeme (někdo levici, jiný pravici, třetí střed, jeden soukromé dopravce, jiný státní, další chodí jen pěšky...) a to i zpravodajci, to jim nelze mít za zlé. Ani při snaze o nezávislost se to nikomu nemůže podařit.

Pak už jde jen o to, že když fandím někomu jinému, budu vyhledávat takové zpravodajství, kde je jemu nadržováno, nebo si to rozumně zdůvodním a nebudu se pouštět do marného boje, aby psal někdo jinak, protože evidentně nechce a kvůli vlastnímu přesvědčení ani nemůže.

+3/0
14.9.2014 15:10

P37e28t25r 75N34e87c69h40a64n92i94c61k10ý 7163746258710

Ať to čtu/nečtu poslouchám/neposlouchám, stejně se mě pak snaží někdo přesvědčit jak bychom tu jinak bez konkurence jezdili v uhlácích za cenu taxíku a to mě právě nebaví. Nepopírám jisté výhody a přínosy konkurence, ale zároveň existují negativa a věci, které by přišly tak jako tak. A to se tu bavíme o jednom tématu, kdo ví jak zkreslené vidění je u jiných oborů (o konfliktu na Ukrajině nemluvě, tam se jen závodí v tom kdo víc lže).

+1/−2
14.9.2014 16:45

J13a42n 48S26ů93r34a 4325113733982

Tady Jančuru nemáte, jste spokojen?

+5/−3
14.9.2014 15:19

L97a53d34i44s82l91a42v 86P63a70s20t65o19r17e21k 1393797738425

Jsem teďka nedávno četl na ihnedu, že pro Regiojet šili mundůry u Vavi - to by jistě byla dobrá polívčička ne? - Zjistit jak se jim nosí, jak jsou praktické a co na ně říkají a u toho vyjádření Jančury, že se česká kvalita snoubí s praktickou přirozeností nebo podobný blábol ;-)

http://life.ihned.cz/moda/c1-62798180-kosile-znacky-vavi-z-vimperka-nosi-vaclav-klaus-i-manazeri-ze-skupiny-j-t

+3/−1
14.9.2014 15:51

J65a49n 26S89ů13r56a 4365943353382

Tak si to napište:_)

+1/−2
14.9.2014 15:59

L74a89d41i50s95l37a53v 11P32a83s95t89o97r63e85k 1903387988815

Já mu podkuřovat nechci, tak nevidím žádný důvod ;-)

+3/0
14.9.2014 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.