Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy už nezajímá Davis cup. Místo Berdycha je lákají akce pro amatéry

České dráhy mění svou marketingovou strategii. Podle informací MF DNES přestane státní dopravce sponzorovat český daviscupový tým. Zaměří se na masové závody a turnaje amatérských sportovců. Jejich účastníky by totiž rády přilákaly do vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i63l15a12n 61C74i32m25b19á85l33n65í54k 4123245526549

Vazby na pana Černoška jsou zpřetrhány?:-)

0/0
16.9.2014 18:10

Z77d46e11ň94k18a 59K85a79z58d96o60v18á 6642815703

Radši jsem ten článek ani nedočetla....Dráhy by spíš mělo zajímat, jak jezdí vlaky načas a čisté. Nehledě k tomu, že by jízdné mohlo být daleko levnější.

0/−1
16.9.2014 16:03

V18l15a27s69t25i72m61i47l 81H41a75l64b74i55c64h 8443565126908

Proč jim nepřidat.Přeci nebudou v Monaku jako chudí příbuzní.

0/0
16.9.2014 10:10

J21i86ř68í 52K36v14ě29š 1323126772701

Tady to je samej ekonom dneska. Firmy reklamy nepotřebujou, dráhy mají monopol, protože silniční doprava někam vysublimovala, platby za objednávky nejsou platby za objednávky, ale dotace... Ach jo.

+6/−2
16.9.2014 9:03

9171544140627

Tak si pojďm,e popovídat jako dva ekonomové. Já ekonomické vzdělání mám. Platby za objednávky jsou platby za objednávky, to souhlasí, ovšem k tomu všemu stát ještě ,,svou firmu" dotuje, aby přežila. Ono totiž ty objednávky jsou značně podceněny. Firmy reklamu potřebují, tady se bavíme o formě reklamy. A sponzoring sportu v době, kdy je firma téměř 2 mld. ročně ve ztrátě asi nebude nejlepší reklama. Kdyby Vy jste měl firmu a byl v takové ztrátě, co by jste dělal?

+2/−3
16.9.2014 9:13

T57o49m83á53š 36K80n25a97i29f62l 6423930207330

Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D

+1/0
16.9.2014 9:15

D93a61v14i15d 73B70r83a48d61á90č 4654959504588

www.justice.cz? výroční zpráva ČD za rok 2012? 8-o

A to mě napadlo jen tak. Jsou i další zdroje.

0/0
16.9.2014 9:19

9691204340317

Někde dole jsem dával odkaz na oficiální výroční zprávu ČD z roku 2013. Znovu se mi to hledat nechce, zkuste pro změnu pohledat vy a nebo řekněte jinou částku hospodářského výsledku za rok 2013. Já tvrdím dle oficiálního zdroje, že je to 1 953 milionu Korun českých

0/0
16.9.2014 9:20

T59o22m97á25š 59K13n75a19i94f87l 6493890937200

Ano, za minuly rok. Roky před tím ztráta byla obdost menší, bylybtam i ziskove roky.

Takže porad cekam, kde je to každý rok ve 2mld ztrátě.

0/0
16.9.2014 9:24

9181974180257

ano, byla 1,6 mld... takže už přiznáváte, že jsou ve ztrátě, jo? Co tak najednou, že by nějaký zvrat?

0/0
16.9.2014 9:26

T66o11m79á43š 78K18n86a92i87f40l 6393660387190

Ludecku... Ale jannikdy netevrdil ze nebyly ve ztrátě... Jennto, zebjsi ord ekonom a o cd fakt nic nevis ;) a ze tvé každoroční 2mld jsou... Dost nesmysl.

Jinak... Ztráta... Vis cobje to vůbec ztráta?

0/0
16.9.2014 9:30

9371204430977

Tomášku, já spíš mám pocit, že teď hledáte výmluvy kde jdou. Pardon, ale pokud nevíte, co je to ztráta, kupte si učebnici ekonomie pro začátečníky, tam to určitě někde bude. Zkuste (nebo zkus, když už si tykáme) nějaký argument, ano? Já ti předložil naprosto jasné důkazy.

A netvrdil, že nebyly ve ztrátě? Jak mám tedy chápat větu: ,,Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D" ? Už jen plácáš z posledního. Tak se měj hezky a pokecáme někdy, až si doplníš fakta a vzdělání.

Čau, Luděček

0/−2
16.9.2014 9:35

T35o77m11á11š 38K63n74a94i98f71l 6963540867510

Ja vím, cobje to ztráta... Ale ptám se,bjedtlibto vis Ty ;)

+1/0
16.9.2014 9:37

9491534520337

Dobře, chápu, prostě knížku nemáš a nevzdělanost schováváš za rádoby odborný dotaz. Ztráta = výdaje přesáhnou výnosy. Už jen čekám, až se zeptáš, co jsou výdaje a co výnosy, ale opravdu Vás nechci učit ekonomii, na to si choďte do školy a nebo na kurzy

0/0
16.9.2014 9:47

T50o26m43á88š 37K66n24a44i78f38l 6593400617820

Hmm... tak ale takovouhe nesprávnou odpověd bych od ekonoma, za kterého se tu vydáváš, nečekal ... ono je to docela špatná odpověd ... Bohužel ale odpovídá tomu, co je "ztráta" pro většinou diskutujících zde.

0/0
16.9.2014 9:50

9751204720407

Jo? A co je na ní špatně? Povídej ;-D

0/0
16.9.2014 9:55

D23a65v72i26d 67B82r19a25d95á42č 4534869264838

Tak nám, Tomáši, v kostce nastiňte tu vaši správnou odpověď. Rádi se tu poučíme. A prosil bych specifikovat dopad ztráty na nerozdělené zisky z let minulých. Děkuji uctivě.

+1/0
16.9.2014 10:03

9651144690277

Asi se odpovědi nedočkáme....

0/0
16.9.2014 10:28

D64a45v49i44d 85B92r83a46d44á68č 4194239784758

S tím jsem taky počítal ;-)

+1/0
16.9.2014 10:38

J78i19ř39í 86K59v33ě57š 1593796222701

Pokud je mi známo, ČD jsou ve ztrátě kvůli odpisům, ne kvůli provozním nákladům.

+1/−1
16.9.2014 9:32

9811904910217

Odpis je jeden z nákladů - tak ještě šup, koupit knížku o účetnictví

+2/−2
16.9.2014 9:36

J74i73ř56í 22V58i54n36k89l78e79r 1781427300489

Tenhle pán firmu mít nemůže, to je evidentní. Do měsíce by zbankrotovala;-D

+1/−1
16.9.2014 9:18

J49i15ř81í 62K76v18ě16š 1543786532451

ČD od státu dostávají peníze ze objednávky a kompenzace za státem nařízené slevy. Dotace ne.

+2/0
16.9.2014 9:29

9681144650367

kompenzace za státem nařízenou slevu je DOTACE! Vlastníkem 100% akcií je stát. Stát si tedy rozhodne, že jízdenka bude stát méně, než náklady na cestu a zbytek si sám do své firmy dokompenzuje. To není nic jiného, než dotace

+1/−4
16.9.2014 9:38

D13a12v91i35d 68B93r61a11d30á30č 4514299594168

Souhlasím s tím, že firmy reklamy potřebují. Jenomže státní podnik není firma. A pokud tedy národní podnik ČD bude fungovat bez dotací a reklamní aktivity bude platit ze svého zisku (abychom si rozuměli z peněz, které vyprodukuje vlastní činností po odečtení nákladů, ne z dotací a příspěvků krajů), tak nikdo ani nepípne.

Nebo se snad tady někdo rozčiluje nad tím, že třeba Jančura má reklamy všude možně?

0/−1
16.9.2014 9:16

J80i90ř37í 21K39v17ě88š 1283236822151

Když tedy pominu fakt, že ČD nejsou státní podnik, ale akciovka, zaráží mě, že po ČD chcete, aby na sebe jako každá normální firma vydělaly, ale zároveň jim zakazujete jedny z nejdůležitějších prostředků, jak toho dosáhnout. Ono je to v tržní ekonomice totiž tak, že nejdřív je reklama a až potom možná zisk. Bez reklamy zisku nedosáhnete.

+3/0
16.9.2014 9:26

9301944130767

Ano, akciovka, ovšem vlastníkem 100% akcií je stát

0/−2
16.9.2014 9:31

J89i50ř70í 62K16v75ě75š 1493946782541

Což z ní ale nedělá státní podnik. To je totiž, jak jako ekonom jistě dobře víte, zcela odlišná právní forma.

+3/0
16.9.2014 9:33

9521804420557

Právní forma každopádně, ovšem nic to nemění na faktu, že vlastníkem je stát

0/−1
16.9.2014 9:49

D65a85v93i71d 71B53r40a92d35á29č 4834839874188

Fascinuje mě, jak se tu snaží honit ego jedinci, kteří nerozumí psanému textu. Pane Kvěši, já psal NÁRODNÍ PODNIK a jestli se nepletu, tak tento typ "hospodářské jednotky" zmizel v propadlišti dějin. Takže nejdříve čtěte, co lidi píší, a pak sofistikovaně diskutujte.

Druhá věc: jak je možné, že Jančura podniká, cpe ranec peněz do reklamy, a přitom to nikomu nevadí. Takže co dělá Jančura jinak?!? Jo, nejdřív si na tu reklamu vydělal!!!

A obhajovat dopravce, kterému skončil monopol před pár lety, je teda hodně úsměvné.

0/−1
16.9.2014 10:07

R29a47d98e58k 33J39a79n80a65t53a 9405156514412

"kterému skončil monopol před pár lety,"

Monopol Č(S)D skončil v roce 1990. Od té doby nejsou pořadníky na osobní auta, od té doby existují soukromí autobusoví dopravci. Což je také konkurence, a docela silná.

+2/0
16.9.2014 10:16

9411834640187

Nějak nevíte, co je monopol. Doporučuji knihu Mikroekonomie, Bronislava Hořejší, Jana Soukupová a spol. Má to necelých 600 stran, ale alespoń tady nebudete tak hloupě psát

0/−3
16.9.2014 10:27

R84a67d27e28k 36J32a40n32a58t56a 9445436314902

Vím. Ale vy zřejmě nechápete, že trh s osobní dopravou je jen jeden a proto si železnice, autobusy a osobní auta navzájem konkurují. Spotřebitel si totiž může vybrat čím pojede.

+4/0
16.9.2014 10:36

9861414740417

Ano, to chápu, ale takhle se monopol nebere. To už pak můžete brát jako konkurenci firmu Addidas, že vyrábí boty, protože můžete jít pěšky. ;-D Prostě monopol na železnici na většině tratí skončil před pár lety. Na některých tratích ho ale bude držet minimálně do roku 2019, protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.

+1/−4
16.9.2014 10:44

R54a92d56e13k 74J83a30n49a41t66a 9125986614502

"můžete jít pěšky"

Jít pešky je ovšem řádově pomalejší, jet autem či autobusem většinou rychlejší. Cítíte tento rozdíl?

"pustí jen vlaky ČD"

kriste pane. Žádné takové pravidlo není. Po tratích SŽDC už hodně dlouho může jezdit kdokoliv, kdo má licenci, vlaky a kvalifikovaný personál. Existují desítky soukromých železničních dopravců (hlavně nákladních). To jste si nevšim, jak si vůbec dovolujete zde diskutovat?

+3/0
16.9.2014 10:49

9631754970307

Ne, rozdíl v tom nevidím...nebo vlastně ano. Jít pěšky nebo je vlakem je úplně stejné jako jet vlakem nebo jet autem. V tu chvíli pro auta není vlak konkurence.

Jak se opovažuji zde diskutovat? No, možná proto, že předkládám argumenty a důkazy a nejen se snažím hledat nové a nové veci, aniž bych odpovědět na ty předchozí. Takže ano, všiml jsem si, že je tu mnoho dopravců, ale všiml jsme si, že tu nejsou od roku 1990? :-)

0/−3
16.9.2014 11:00

R90a11d20e76k 28J11a80n33a46t32a 9325486274202

Jet autem je zcela reálná alternativa tomu jet vlakem (dělají to miliony lidí, valná většina). Proto jsou auta konkurencí železnice, proto železince nemá monopol. Pardon, ale už nevím jak vám to mám vysvětlit jasněji.

"že tu nejsou od roku 1990?"

Vy jste ovšem tvrdil - že se trh uvolní v roce 2019. Do té doby prý na koleje nikdo nesmí. Prostě blud. Dovzdělejte se.

+4/0
16.9.2014 11:13

9661104380717

Rozumíte spojení ,,některé trati"? A mimochodem. Když valná většina jezdí autem a ne vlakem, tak auto a vlak nejsou konkurenti! Konkurence musí být oboustranná. Proto byla ČD monopolem. Monopol je v odvětví, chápeme? Já vám říkám naposledy fakt si přečtěte nějakou knížku. A krom toho to chce chápat psaný text.

0/−4
16.9.2014 11:22

P60e81t91r 42F97o86l89t72y30s 7595941920788

Tak prosím předložte jediný argument a důkaz pro tuto vaši větu: "protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.". A předložte byť jen jediný důkaz, že u SŽDC má zakázáno si i na těch tratích, které označujete jako tratě, na které jsou SŽDC puštěny jen vlaky ČD a ostatní ne, objednat kapacitu soukromník. Čekám na vaše důkazy a argumenty.

+2/0
16.9.2014 12:32

D55a91v66i49d 73B30r77a73d55á31č 4514479964278

Kdy vstoupil na železnici první přímý konkurent ČD? V roce 1990?!? Tak to jsem asi žil v jiném státě, milý pane.

A ve výčtu dopravních prostředků jste zapomněl na povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují. Protože vozí lidi a náklady 8-o

+1/−2
16.9.2014 10:41

9921494910427

ještě výrobce sáněk a lyží!

0/−2
16.9.2014 10:45

R21a91d24e26k 37J58a13n33a85t54a 9805316384522

"povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují"

Teoreticky ano, reálně ne. Reálným konkurentem jsou ovšem autobusy a osobní auta. Tak reálným a silným, že během pár let po revoluci klesnul počet cestujících na železnici o desítky procent. Pokud by byl "monopol", jak tvrdíte, nestalo by se tak.

+3/0
16.9.2014 11:04

9521764550597

Ještě jednou, prosím, přečtěte si, co je to monopol

0/−2
16.9.2014 11:09

R69a92d79e60k 96J15a60n49a93t10a 9695966334372

Monopol se projevuje tak, že spotřebitel nemá reálnou možnost volby, a je tak nucen službu používat (a platit za ní). To zde není pravda, nikdo nenutí cestující jezdit vlakem. Před rokem 89 to bylo jiné. Spousta lidí, co auto chtěla, ho nemohla mít.

+2/0
16.9.2014 12:28

P27e43t80r 86F40o75l39t90y69s 7955911280748

To je ovšem jejich problém, ta možnost tady byla...

0/0
16.9.2014 12:36

M10a23r94t53i49n 46P88e31c48i80n60a 4941193

Reklama a sponzoring jsou trochu rozdílné věci. To, že si ČD někde zaplatí inzerát nebo billboard a propaguje tak cíleně svoje služby či novinky, s tím problém nemám. Se sponzoringem čehokoli ale ano.

+1/0
16.9.2014 10:07

F64i86l63i12p 63S87i31r52o14t94e70k 9652459782301

Reklamu ano, ale jakou. Kolik lidi sponzorstvi tenisu pretahlo z aut do vlaku?

0/0
16.9.2014 12:09

J78a32n 82N68e77š40p60o36r 4986558296592

Poslední příspěvky (Vinkler, Fátro, Doktor) přímo volají po zveřejnění na transparentech do průvodu k výročí VŘSR!!

0/0
16.9.2014 8:58

9441164770617

Ne, naopak. Tenhle sponzoring a přerozdělování peněz je přesně to, co dělají socialisté, potažmo komunisté. Cpát peníze do firmy, která nefunguje prostě není cesta. To je jako zkoušet zasypat bezednou díru.

+2/−2
16.9.2014 9:04

J30i90ř31í 20V51i36n67k42l13e96r 1311947270339

ten je známý;-D , nemá cenu reagovat , pouze ignorovat.

0/0
16.9.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.