Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy už nezajímá Davis cup. Místo Berdycha je lákají akce pro amatéry

České dráhy mění svou marketingovou strategii. Podle informací MF DNES přestane státní dopravce sponzorovat český daviscupový tým. Zaměří se na masové závody a turnaje amatérských sportovců. Jejich účastníky by totiž rády přilákaly do vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i52l30a73n 84C67i73m24b37á25l84n28í60k 4593645636939

Vazby na pana Černoška jsou zpřetrhány?:-)

0/0
16.9.2014 18:10

Z79d22e41ň73k34a 60K16a62z87d61o11v41á 6102375263

Radši jsem ten článek ani nedočetla....Dráhy by spíš mělo zajímat, jak jezdí vlaky načas a čisté. Nehledě k tomu, že by jízdné mohlo být daleko levnější.

0/−1
16.9.2014 16:03

V92l71a46s30t36i32m43i33l 77H33a37l72b91i69c64h 8103835276328

Proč jim nepřidat.Přeci nebudou v Monaku jako chudí příbuzní.

0/0
16.9.2014 10:10

J90i53ř60í 50K97v90ě23š 1213956162711

Tady to je samej ekonom dneska. Firmy reklamy nepotřebujou, dráhy mají monopol, protože silniční doprava někam vysublimovala, platby za objednávky nejsou platby za objednávky, ale dotace... Ach jo.

+6/−2
16.9.2014 9:03

9811364860687

Tak si pojďm,e popovídat jako dva ekonomové. Já ekonomické vzdělání mám. Platby za objednávky jsou platby za objednávky, to souhlasí, ovšem k tomu všemu stát ještě ,,svou firmu" dotuje, aby přežila. Ono totiž ty objednávky jsou značně podceněny. Firmy reklamu potřebují, tady se bavíme o formě reklamy. A sponzoring sportu v době, kdy je firma téměř 2 mld. ročně ve ztrátě asi nebude nejlepší reklama. Kdyby Vy jste měl firmu a byl v takové ztrátě, co by jste dělal?

+2/−3
16.9.2014 9:13

T34o88m23á44š 36K71n45a88i62f49l 6963870237920

Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D

+1/0
16.9.2014 9:15

D45a71v41i30d 47B38r22a21d47á27č 4164509104848

www.justice.cz? výroční zpráva ČD za rok 2012? 8-o

A to mě napadlo jen tak. Jsou i další zdroje.

0/0
16.9.2014 9:19

9441754850497

Někde dole jsem dával odkaz na oficiální výroční zprávu ČD z roku 2013. Znovu se mi to hledat nechce, zkuste pro změnu pohledat vy a nebo řekněte jinou částku hospodářského výsledku za rok 2013. Já tvrdím dle oficiálního zdroje, že je to 1 953 milionu Korun českých

0/0
16.9.2014 9:20

T90o60m55á64š 97K10n11a12i98f27l 6723540547680

Ano, za minuly rok. Roky před tím ztráta byla obdost menší, bylybtam i ziskove roky.

Takže porad cekam, kde je to každý rok ve 2mld ztrátě.

0/0
16.9.2014 9:24

9581504960927

ano, byla 1,6 mld... takže už přiznáváte, že jsou ve ztrátě, jo? Co tak najednou, že by nějaký zvrat?

0/0
16.9.2014 9:26

T67o74m15á23š 59K97n70a56i98f95l 6123890587570

Ludecku... Ale jannikdy netevrdil ze nebyly ve ztrátě... Jennto, zebjsi ord ekonom a o cd fakt nic nevis ;) a ze tvé každoroční 2mld jsou... Dost nesmysl.

Jinak... Ztráta... Vis cobje to vůbec ztráta?

0/0
16.9.2014 9:30

9161434300467

Tomášku, já spíš mám pocit, že teď hledáte výmluvy kde jdou. Pardon, ale pokud nevíte, co je to ztráta, kupte si učebnici ekonomie pro začátečníky, tam to určitě někde bude. Zkuste (nebo zkus, když už si tykáme) nějaký argument, ano? Já ti předložil naprosto jasné důkazy.

A netvrdil, že nebyly ve ztrátě? Jak mám tedy chápat větu: ,,Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D" ? Už jen plácáš z posledního. Tak se měj hezky a pokecáme někdy, až si doplníš fakta a vzdělání.

Čau, Luděček

0/−2
16.9.2014 9:35

T36o22m92á73š 72K60n81a51i43f35l 6513170207430

Ja vím, cobje to ztráta... Ale ptám se,bjedtlibto vis Ty ;)

+1/0
16.9.2014 9:37

9761114560937

Dobře, chápu, prostě knížku nemáš a nevzdělanost schováváš za rádoby odborný dotaz. Ztráta = výdaje přesáhnou výnosy. Už jen čekám, až se zeptáš, co jsou výdaje a co výnosy, ale opravdu Vás nechci učit ekonomii, na to si choďte do školy a nebo na kurzy

0/0
16.9.2014 9:47

T50o10m14á10š 18K68n25a78i76f45l 6413600907580

Hmm... tak ale takovouhe nesprávnou odpověd bych od ekonoma, za kterého se tu vydáváš, nečekal ... ono je to docela špatná odpověd ... Bohužel ale odpovídá tomu, co je "ztráta" pro většinou diskutujících zde.

0/0
16.9.2014 9:50

9461384780107

Jo? A co je na ní špatně? Povídej ;-D

0/0
16.9.2014 9:55

D65a33v97i94d 26B54r67a64d17á49č 4634439544258

Tak nám, Tomáši, v kostce nastiňte tu vaši správnou odpověď. Rádi se tu poučíme. A prosil bych specifikovat dopad ztráty na nerozdělené zisky z let minulých. Děkuji uctivě.

+1/0
16.9.2014 10:03

9431224910297

Asi se odpovědi nedočkáme....

0/0
16.9.2014 10:28

D42a36v14i34d 58B92r83a45d19á82č 4444919694818

S tím jsem taky počítal ;-)

+1/0
16.9.2014 10:38

J63i75ř44í 32K94v55ě83š 1583416532611

Pokud je mi známo, ČD jsou ve ztrátě kvůli odpisům, ne kvůli provozním nákladům.

+1/−1
16.9.2014 9:32

9741254430897

Odpis je jeden z nákladů - tak ještě šup, koupit knížku o účetnictví

+2/−2
16.9.2014 9:36

J26i26ř78í 66V26i95n52k95l41e74r 1141217790449

Tenhle pán firmu mít nemůže, to je evidentní. Do měsíce by zbankrotovala;-D

+1/−1
16.9.2014 9:18

J78i78ř80í 20K26v46ě45š 1823936592721

ČD od státu dostávají peníze ze objednávky a kompenzace za státem nařízené slevy. Dotace ne.

+2/0
16.9.2014 9:29

9831774500557

kompenzace za státem nařízenou slevu je DOTACE! Vlastníkem 100% akcií je stát. Stát si tedy rozhodne, že jízdenka bude stát méně, než náklady na cestu a zbytek si sám do své firmy dokompenzuje. To není nic jiného, než dotace

+1/−4
16.9.2014 9:38

D92a65v65i34d 52B85r21a78d13á57č 4894449134248

Souhlasím s tím, že firmy reklamy potřebují. Jenomže státní podnik není firma. A pokud tedy národní podnik ČD bude fungovat bez dotací a reklamní aktivity bude platit ze svého zisku (abychom si rozuměli z peněz, které vyprodukuje vlastní činností po odečtení nákladů, ne z dotací a příspěvků krajů), tak nikdo ani nepípne.

Nebo se snad tady někdo rozčiluje nad tím, že třeba Jančura má reklamy všude možně?

0/−1
16.9.2014 9:16

J56i33ř46í 94K42v63ě21š 1453166612301

Když tedy pominu fakt, že ČD nejsou státní podnik, ale akciovka, zaráží mě, že po ČD chcete, aby na sebe jako každá normální firma vydělaly, ale zároveň jim zakazujete jedny z nejdůležitějších prostředků, jak toho dosáhnout. Ono je to v tržní ekonomice totiž tak, že nejdřív je reklama a až potom možná zisk. Bez reklamy zisku nedosáhnete.

+3/0
16.9.2014 9:26

9801224570467

Ano, akciovka, ovšem vlastníkem 100% akcií je stát

0/−2
16.9.2014 9:31

J67i89ř36í 70K34v50ě28š 1633886352951

Což z ní ale nedělá státní podnik. To je totiž, jak jako ekonom jistě dobře víte, zcela odlišná právní forma.

+3/0
16.9.2014 9:33

9661984760617

Právní forma každopádně, ovšem nic to nemění na faktu, že vlastníkem je stát

0/−1
16.9.2014 9:49

D35a11v42i67d 47B35r35a87d44á85č 4434579594138

Fascinuje mě, jak se tu snaží honit ego jedinci, kteří nerozumí psanému textu. Pane Kvěši, já psal NÁRODNÍ PODNIK a jestli se nepletu, tak tento typ "hospodářské jednotky" zmizel v propadlišti dějin. Takže nejdříve čtěte, co lidi píší, a pak sofistikovaně diskutujte.

Druhá věc: jak je možné, že Jančura podniká, cpe ranec peněz do reklamy, a přitom to nikomu nevadí. Takže co dělá Jančura jinak?!? Jo, nejdřív si na tu reklamu vydělal!!!

A obhajovat dopravce, kterému skončil monopol před pár lety, je teda hodně úsměvné.

0/−1
16.9.2014 10:07

R71a72d63e42k 44J66a63n73a77t72a 9375696564682

"kterému skončil monopol před pár lety,"

Monopol Č(S)D skončil v roce 1990. Od té doby nejsou pořadníky na osobní auta, od té doby existují soukromí autobusoví dopravci. Což je také konkurence, a docela silná.

+2/0
16.9.2014 10:16

9581644890837

Nějak nevíte, co je monopol. Doporučuji knihu Mikroekonomie, Bronislava Hořejší, Jana Soukupová a spol. Má to necelých 600 stran, ale alespoń tady nebudete tak hloupě psát

0/−3
16.9.2014 10:27

R58a98d55e63k 82J92a94n68a12t62a 9825986394142

Vím. Ale vy zřejmě nechápete, že trh s osobní dopravou je jen jeden a proto si železnice, autobusy a osobní auta navzájem konkurují. Spotřebitel si totiž může vybrat čím pojede.

+4/0
16.9.2014 10:36

9591444400397

Ano, to chápu, ale takhle se monopol nebere. To už pak můžete brát jako konkurenci firmu Addidas, že vyrábí boty, protože můžete jít pěšky. ;-D Prostě monopol na železnici na většině tratí skončil před pár lety. Na některých tratích ho ale bude držet minimálně do roku 2019, protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.

+1/−4
16.9.2014 10:44

R98a48d76e24k 51J54a15n23a83t94a 9765636564212

"můžete jít pěšky"

Jít pešky je ovšem řádově pomalejší, jet autem či autobusem většinou rychlejší. Cítíte tento rozdíl?

"pustí jen vlaky ČD"

kriste pane. Žádné takové pravidlo není. Po tratích SŽDC už hodně dlouho může jezdit kdokoliv, kdo má licenci, vlaky a kvalifikovaný personál. Existují desítky soukromých železničních dopravců (hlavně nákladních). To jste si nevšim, jak si vůbec dovolujete zde diskutovat?

+3/0
16.9.2014 10:49

9941494680537

Ne, rozdíl v tom nevidím...nebo vlastně ano. Jít pěšky nebo je vlakem je úplně stejné jako jet vlakem nebo jet autem. V tu chvíli pro auta není vlak konkurence.

Jak se opovažuji zde diskutovat? No, možná proto, že předkládám argumenty a důkazy a nejen se snažím hledat nové a nové veci, aniž bych odpovědět na ty předchozí. Takže ano, všiml jsem si, že je tu mnoho dopravců, ale všiml jsme si, že tu nejsou od roku 1990? :-)

0/−3
16.9.2014 11:00

R75a47d80e77k 92J28a76n15a37t72a 9745196434192

Jet autem je zcela reálná alternativa tomu jet vlakem (dělají to miliony lidí, valná většina). Proto jsou auta konkurencí železnice, proto železince nemá monopol. Pardon, ale už nevím jak vám to mám vysvětlit jasněji.

"že tu nejsou od roku 1990?"

Vy jste ovšem tvrdil - že se trh uvolní v roce 2019. Do té doby prý na koleje nikdo nesmí. Prostě blud. Dovzdělejte se.

+4/0
16.9.2014 11:13

9941284650517

Rozumíte spojení ,,některé trati"? A mimochodem. Když valná většina jezdí autem a ne vlakem, tak auto a vlak nejsou konkurenti! Konkurence musí být oboustranná. Proto byla ČD monopolem. Monopol je v odvětví, chápeme? Já vám říkám naposledy fakt si přečtěte nějakou knížku. A krom toho to chce chápat psaný text.

0/−4
16.9.2014 11:22

P16e44t56r 10F58o69l19t10y91s 7485161700138

Tak prosím předložte jediný argument a důkaz pro tuto vaši větu: "protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.". A předložte byť jen jediný důkaz, že u SŽDC má zakázáno si i na těch tratích, které označujete jako tratě, na které jsou SŽDC puštěny jen vlaky ČD a ostatní ne, objednat kapacitu soukromník. Čekám na vaše důkazy a argumenty.

+2/0
16.9.2014 12:32

D68a91v58i30d 54B58r46a46d27á42č 4474739614668

Kdy vstoupil na železnici první přímý konkurent ČD? V roce 1990?!? Tak to jsem asi žil v jiném státě, milý pane.

A ve výčtu dopravních prostředků jste zapomněl na povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují. Protože vozí lidi a náklady 8-o

+1/−2
16.9.2014 10:41

9681374550527

ještě výrobce sáněk a lyží!

0/−2
16.9.2014 10:45

R42a33d96e74k 87J20a67n92a35t38a 9975656684842

"povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují"

Teoreticky ano, reálně ne. Reálným konkurentem jsou ovšem autobusy a osobní auta. Tak reálným a silným, že během pár let po revoluci klesnul počet cestujících na železnici o desítky procent. Pokud by byl "monopol", jak tvrdíte, nestalo by se tak.

+3/0
16.9.2014 11:04

9371504120697

Ještě jednou, prosím, přečtěte si, co je to monopol

0/−2
16.9.2014 11:09

R44a95d57e97k 20J82a26n32a44t47a 9355786774242

Monopol se projevuje tak, že spotřebitel nemá reálnou možnost volby, a je tak nucen službu používat (a platit za ní). To zde není pravda, nikdo nenutí cestující jezdit vlakem. Před rokem 89 to bylo jiné. Spousta lidí, co auto chtěla, ho nemohla mít.

+2/0
16.9.2014 12:28

P60e56t21r 18F93o14l47t61y61s 7325171470608

To je ovšem jejich problém, ta možnost tady byla...

0/0
16.9.2014 12:36

M72a61r10t33i26n 66P67e21c56i83n35a 4851913

Reklama a sponzoring jsou trochu rozdílné věci. To, že si ČD někde zaplatí inzerát nebo billboard a propaguje tak cíleně svoje služby či novinky, s tím problém nemám. Se sponzoringem čehokoli ale ano.

+1/0
16.9.2014 10:07

F54i10l58i30p 50S18i38r61o29t56e97k 9322819432351

Reklamu ano, ale jakou. Kolik lidi sponzorstvi tenisu pretahlo z aut do vlaku?

0/0
16.9.2014 12:09

J31a52n 70N44e24š18p22o20r 4136138716842

Poslední příspěvky (Vinkler, Fátro, Doktor) přímo volají po zveřejnění na transparentech do průvodu k výročí VŘSR!!

0/0
16.9.2014 8:58

9311124410587

Ne, naopak. Tenhle sponzoring a přerozdělování peněz je přesně to, co dělají socialisté, potažmo komunisté. Cpát peníze do firmy, která nefunguje prostě není cesta. To je jako zkoušet zasypat bezednou díru.

+2/−2
16.9.2014 9:04

J38i17ř31í 57V27i20n63k33l48e14r 1681687450389

ten je známý;-D , nemá cenu reagovat , pouze ignorovat.

0/0
16.9.2014 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.