Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy už nezajímá Davis cup. Místo Berdycha je lákají akce pro amatéry

České dráhy mění svou marketingovou strategii. Podle informací MF DNES přestane státní dopravce sponzorovat český daviscupový tým. Zaměří se na masové závody a turnaje amatérských sportovců. Jejich účastníky by totiž rády přilákaly do vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i67l52a44n 28C53i76m31b59á20l14n49í97k 4653565296739

Vazby na pana Černoška jsou zpřetrhány?:-)

0/0
16.9.2014 18:10

Z33d73e18ň21k69a 81K27a76z15d36o67v72á 6722155873

Radši jsem ten článek ani nedočetla....Dráhy by spíš mělo zajímat, jak jezdí vlaky načas a čisté. Nehledě k tomu, že by jízdné mohlo být daleko levnější.

0/−1
16.9.2014 16:03

V52l19a90s73t65i97m67i95l 65H64a76l94b94i22c55h 8983925216328

Proč jim nepřidat.Přeci nebudou v Monaku jako chudí příbuzní.

0/0
16.9.2014 10:10

J45i88ř14í 24K82v58ě41š 1733466362981

Tady to je samej ekonom dneska. Firmy reklamy nepotřebujou, dráhy mají monopol, protože silniční doprava někam vysublimovala, platby za objednávky nejsou platby za objednávky, ale dotace... Ach jo.

+6/−2
16.9.2014 9:03

9251334520417

Tak si pojďm,e popovídat jako dva ekonomové. Já ekonomické vzdělání mám. Platby za objednávky jsou platby za objednávky, to souhlasí, ovšem k tomu všemu stát ještě ,,svou firmu" dotuje, aby přežila. Ono totiž ty objednávky jsou značně podceněny. Firmy reklamu potřebují, tady se bavíme o formě reklamy. A sponzoring sportu v době, kdy je firma téměř 2 mld. ročně ve ztrátě asi nebude nejlepší reklama. Kdyby Vy jste měl firmu a byl v takové ztrátě, co by jste dělal?

+2/−3
16.9.2014 9:13

T76o92m77á13š 20K81n58a18i20f53l 6733250617100

Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D

+1/0
16.9.2014 9:15

D19a40v54i26d 73B22r75a30d72á12č 4694509254188

www.justice.cz? výroční zpráva ČD za rok 2012? 8-o

A to mě napadlo jen tak. Jsou i další zdroje.

0/0
16.9.2014 9:19

9641914280497

Někde dole jsem dával odkaz na oficiální výroční zprávu ČD z roku 2013. Znovu se mi to hledat nechce, zkuste pro změnu pohledat vy a nebo řekněte jinou částku hospodářského výsledku za rok 2013. Já tvrdím dle oficiálního zdroje, že je to 1 953 milionu Korun českých

0/0
16.9.2014 9:20

T94o78m87á13š 66K25n27a53i41f77l 6313650747480

Ano, za minuly rok. Roky před tím ztráta byla obdost menší, bylybtam i ziskove roky.

Takže porad cekam, kde je to každý rok ve 2mld ztrátě.

0/0
16.9.2014 9:24

9871104300747

ano, byla 1,6 mld... takže už přiznáváte, že jsou ve ztrátě, jo? Co tak najednou, že by nějaký zvrat?

0/0
16.9.2014 9:26

T97o15m92á96š 24K12n80a11i82f46l 6783880667930

Ludecku... Ale jannikdy netevrdil ze nebyly ve ztrátě... Jennto, zebjsi ord ekonom a o cd fakt nic nevis ;) a ze tvé každoroční 2mld jsou... Dost nesmysl.

Jinak... Ztráta... Vis cobje to vůbec ztráta?

0/0
16.9.2014 9:30

9441194330427

Tomášku, já spíš mám pocit, že teď hledáte výmluvy kde jdou. Pardon, ale pokud nevíte, co je to ztráta, kupte si učebnici ekonomie pro začátečníky, tam to určitě někde bude. Zkuste (nebo zkus, když už si tykáme) nějaký argument, ano? Já ti předložil naprosto jasné důkazy.

A netvrdil, že nebyly ve ztrátě? Jak mám tedy chápat větu: ,,Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D" ? Už jen plácáš z posledního. Tak se měj hezky a pokecáme někdy, až si doplníš fakta a vzdělání.

Čau, Luděček

0/−2
16.9.2014 9:35

T59o23m60á66š 23K16n95a57i75f41l 6333470837500

Ja vím, cobje to ztráta... Ale ptám se,bjedtlibto vis Ty ;)

+1/0
16.9.2014 9:37

9681754910977

Dobře, chápu, prostě knížku nemáš a nevzdělanost schováváš za rádoby odborný dotaz. Ztráta = výdaje přesáhnou výnosy. Už jen čekám, až se zeptáš, co jsou výdaje a co výnosy, ale opravdu Vás nechci učit ekonomii, na to si choďte do školy a nebo na kurzy

0/0
16.9.2014 9:47

T74o96m72á94š 16K52n22a46i52f58l 6403520767170

Hmm... tak ale takovouhe nesprávnou odpověd bych od ekonoma, za kterého se tu vydáváš, nečekal ... ono je to docela špatná odpověd ... Bohužel ale odpovídá tomu, co je "ztráta" pro většinou diskutujících zde.

0/0
16.9.2014 9:50

9541524900957

Jo? A co je na ní špatně? Povídej ;-D

0/0
16.9.2014 9:55

D41a48v91i41d 40B11r95a84d53á16č 4154559504818

Tak nám, Tomáši, v kostce nastiňte tu vaši správnou odpověď. Rádi se tu poučíme. A prosil bych specifikovat dopad ztráty na nerozdělené zisky z let minulých. Děkuji uctivě.

+1/0
16.9.2014 10:03

9531754420417

Asi se odpovědi nedočkáme....

0/0
16.9.2014 10:28

D44a83v26i86d 70B16r63a82d21á33č 4814919944178

S tím jsem taky počítal ;-)

+1/0
16.9.2014 10:38

J42i24ř33í 11K11v43ě57š 1803636752501

Pokud je mi známo, ČD jsou ve ztrátě kvůli odpisům, ne kvůli provozním nákladům.

+1/−1
16.9.2014 9:32

9261604970517

Odpis je jeden z nákladů - tak ještě šup, koupit knížku o účetnictví

+2/−2
16.9.2014 9:36

J35i95ř35í 34V10i76n57k64l96e63r 1741547680939

Tenhle pán firmu mít nemůže, to je evidentní. Do měsíce by zbankrotovala;-D

+1/−1
16.9.2014 9:18

J41i12ř41í 82K33v62ě55š 1733206602191

ČD od státu dostávají peníze ze objednávky a kompenzace za státem nařízené slevy. Dotace ne.

+2/0
16.9.2014 9:29

9401424500687

kompenzace za státem nařízenou slevu je DOTACE! Vlastníkem 100% akcií je stát. Stát si tedy rozhodne, že jízdenka bude stát méně, než náklady na cestu a zbytek si sám do své firmy dokompenzuje. To není nic jiného, než dotace

+1/−4
16.9.2014 9:38

D15a17v40i23d 65B60r34a39d66á97č 4814179234568

Souhlasím s tím, že firmy reklamy potřebují. Jenomže státní podnik není firma. A pokud tedy národní podnik ČD bude fungovat bez dotací a reklamní aktivity bude platit ze svého zisku (abychom si rozuměli z peněz, které vyprodukuje vlastní činností po odečtení nákladů, ne z dotací a příspěvků krajů), tak nikdo ani nepípne.

Nebo se snad tady někdo rozčiluje nad tím, že třeba Jančura má reklamy všude možně?

0/−1
16.9.2014 9:16

J52i46ř45í 93K16v18ě16š 1553836582661

Když tedy pominu fakt, že ČD nejsou státní podnik, ale akciovka, zaráží mě, že po ČD chcete, aby na sebe jako každá normální firma vydělaly, ale zároveň jim zakazujete jedny z nejdůležitějších prostředků, jak toho dosáhnout. Ono je to v tržní ekonomice totiž tak, že nejdřív je reklama a až potom možná zisk. Bez reklamy zisku nedosáhnete.

+3/0
16.9.2014 9:26

9681124430787

Ano, akciovka, ovšem vlastníkem 100% akcií je stát

0/−2
16.9.2014 9:31

J59i89ř25í 48K34v63ě22š 1163486612621

Což z ní ale nedělá státní podnik. To je totiž, jak jako ekonom jistě dobře víte, zcela odlišná právní forma.

+3/0
16.9.2014 9:33

9281454800577

Právní forma každopádně, ovšem nic to nemění na faktu, že vlastníkem je stát

0/−1
16.9.2014 9:49

D92a94v56i91d 12B47r61a86d95á14č 4734979974348

Fascinuje mě, jak se tu snaží honit ego jedinci, kteří nerozumí psanému textu. Pane Kvěši, já psal NÁRODNÍ PODNIK a jestli se nepletu, tak tento typ "hospodářské jednotky" zmizel v propadlišti dějin. Takže nejdříve čtěte, co lidi píší, a pak sofistikovaně diskutujte.

Druhá věc: jak je možné, že Jančura podniká, cpe ranec peněz do reklamy, a přitom to nikomu nevadí. Takže co dělá Jančura jinak?!? Jo, nejdřív si na tu reklamu vydělal!!!

A obhajovat dopravce, kterému skončil monopol před pár lety, je teda hodně úsměvné.

0/−1
16.9.2014 10:07

R66a81d11e67k 69J64a64n12a57t33a 9405146214802

"kterému skončil monopol před pár lety,"

Monopol Č(S)D skončil v roce 1990. Od té doby nejsou pořadníky na osobní auta, od té doby existují soukromí autobusoví dopravci. Což je také konkurence, a docela silná.

+2/0
16.9.2014 10:16

9801104690547

Nějak nevíte, co je monopol. Doporučuji knihu Mikroekonomie, Bronislava Hořejší, Jana Soukupová a spol. Má to necelých 600 stran, ale alespoń tady nebudete tak hloupě psát

0/−3
16.9.2014 10:27

R91a64d22e85k 21J18a47n32a67t86a 9775856464672

Vím. Ale vy zřejmě nechápete, že trh s osobní dopravou je jen jeden a proto si železnice, autobusy a osobní auta navzájem konkurují. Spotřebitel si totiž může vybrat čím pojede.

+4/0
16.9.2014 10:36

9171414490627

Ano, to chápu, ale takhle se monopol nebere. To už pak můžete brát jako konkurenci firmu Addidas, že vyrábí boty, protože můžete jít pěšky. ;-D Prostě monopol na železnici na většině tratí skončil před pár lety. Na některých tratích ho ale bude držet minimálně do roku 2019, protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.

+1/−4
16.9.2014 10:44

R38a61d63e78k 89J32a40n91a88t54a 9235306824832

"můžete jít pěšky"

Jít pešky je ovšem řádově pomalejší, jet autem či autobusem většinou rychlejší. Cítíte tento rozdíl?

"pustí jen vlaky ČD"

kriste pane. Žádné takové pravidlo není. Po tratích SŽDC už hodně dlouho může jezdit kdokoliv, kdo má licenci, vlaky a kvalifikovaný personál. Existují desítky soukromých železničních dopravců (hlavně nákladních). To jste si nevšim, jak si vůbec dovolujete zde diskutovat?

+3/0
16.9.2014 10:49

9331914970387

Ne, rozdíl v tom nevidím...nebo vlastně ano. Jít pěšky nebo je vlakem je úplně stejné jako jet vlakem nebo jet autem. V tu chvíli pro auta není vlak konkurence.

Jak se opovažuji zde diskutovat? No, možná proto, že předkládám argumenty a důkazy a nejen se snažím hledat nové a nové veci, aniž bych odpovědět na ty předchozí. Takže ano, všiml jsem si, že je tu mnoho dopravců, ale všiml jsme si, že tu nejsou od roku 1990? :-)

0/−3
16.9.2014 11:00

R79a73d26e87k 81J58a55n27a79t88a 9465626274742

Jet autem je zcela reálná alternativa tomu jet vlakem (dělají to miliony lidí, valná většina). Proto jsou auta konkurencí železnice, proto železince nemá monopol. Pardon, ale už nevím jak vám to mám vysvětlit jasněji.

"že tu nejsou od roku 1990?"

Vy jste ovšem tvrdil - že se trh uvolní v roce 2019. Do té doby prý na koleje nikdo nesmí. Prostě blud. Dovzdělejte se.

+4/0
16.9.2014 11:13

9221734680297

Rozumíte spojení ,,některé trati"? A mimochodem. Když valná většina jezdí autem a ne vlakem, tak auto a vlak nejsou konkurenti! Konkurence musí být oboustranná. Proto byla ČD monopolem. Monopol je v odvětví, chápeme? Já vám říkám naposledy fakt si přečtěte nějakou knížku. A krom toho to chce chápat psaný text.

0/−4
16.9.2014 11:22

P90e63t13r 58F16o31l84t16y39s 7775411630648

Tak prosím předložte jediný argument a důkaz pro tuto vaši větu: "protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.". A předložte byť jen jediný důkaz, že u SŽDC má zakázáno si i na těch tratích, které označujete jako tratě, na které jsou SŽDC puštěny jen vlaky ČD a ostatní ne, objednat kapacitu soukromník. Čekám na vaše důkazy a argumenty.

+2/0
16.9.2014 12:32

D63a83v83i48d 51B34r57a86d46á89č 4184739834738

Kdy vstoupil na železnici první přímý konkurent ČD? V roce 1990?!? Tak to jsem asi žil v jiném státě, milý pane.

A ve výčtu dopravních prostředků jste zapomněl na povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují. Protože vozí lidi a náklady 8-o

+1/−2
16.9.2014 10:41

9191654760677

ještě výrobce sáněk a lyží!

0/−2
16.9.2014 10:45

R64a18d20e28k 39J19a88n19a22t38a 9745366694202

"povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují"

Teoreticky ano, reálně ne. Reálným konkurentem jsou ovšem autobusy a osobní auta. Tak reálným a silným, že během pár let po revoluci klesnul počet cestujících na železnici o desítky procent. Pokud by byl "monopol", jak tvrdíte, nestalo by se tak.

+3/0
16.9.2014 11:04

9491204140987

Ještě jednou, prosím, přečtěte si, co je to monopol

0/−2
16.9.2014 11:09

R62a20d37e88k 29J76a66n15a26t21a 9255236214322

Monopol se projevuje tak, že spotřebitel nemá reálnou možnost volby, a je tak nucen službu používat (a platit za ní). To zde není pravda, nikdo nenutí cestující jezdit vlakem. Před rokem 89 to bylo jiné. Spousta lidí, co auto chtěla, ho nemohla mít.

+2/0
16.9.2014 12:28

P64e68t75r 86F96o97l75t73y29s 7225251680768

To je ovšem jejich problém, ta možnost tady byla...

0/0
16.9.2014 12:36

M34a60r42t46i23n 63P68e54c71i67n12a 4971813

Reklama a sponzoring jsou trochu rozdílné věci. To, že si ČD někde zaplatí inzerát nebo billboard a propaguje tak cíleně svoje služby či novinky, s tím problém nemám. Se sponzoringem čehokoli ale ano.

+1/0
16.9.2014 10:07

F38i19l41i31p 13S95i27r58o23t58e87k 9832509372211

Reklamu ano, ale jakou. Kolik lidi sponzorstvi tenisu pretahlo z aut do vlaku?

0/0
16.9.2014 12:09

J64a21n 61N25e98š64p50o46r 4486868646792

Poslední příspěvky (Vinkler, Fátro, Doktor) přímo volají po zveřejnění na transparentech do průvodu k výročí VŘSR!!

0/0
16.9.2014 8:58

9731184110107

Ne, naopak. Tenhle sponzoring a přerozdělování peněz je přesně to, co dělají socialisté, potažmo komunisté. Cpát peníze do firmy, která nefunguje prostě není cesta. To je jako zkoušet zasypat bezednou díru.

+2/−2
16.9.2014 9:04

J31i24ř38í 95V76i90n90k12l82e46r 1721377430839

ten je známý;-D , nemá cenu reagovat , pouze ignorovat.

0/0
16.9.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.