Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černý den na železnici. Ve středu jely vlaky čtyřikrát tam, kam neměly

Česká železnice zažila ve středu zatím nejhorší den z celého roku, následky chyb zaměstnanců na dráze kvůli tomu pociťují cestující ještě nyní. Během jednoho dne projely vlaky čtyřikrát červenou nebo měly špatně postavenou kolej, dvakrát se srazily s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i10ř38í 50K55r20a56m52p73l 4226124446756

na dráze začíná být nějak moc velký bordel

0/0
19.9.2014 10:30
Foto

J77o63s69e77f 27J43o70ž42k40a 35S67ý49k81o48r95a 3283848710950

Opravdu jen více než stovka osobních vlaků za den? To je slabota. Když jsem tam hákoval před šesti lety, tak to bylo více jak 200 ;-D

0/0
18.9.2014 19:24

J51a19n 33N13e65š93p26o15r 4436778976462

Pane Sůra, o železnici píšete už dlouho, takže formulace:"vlaky měly špatně postavenou kolej", popř. "vlak vjel ale na špatnou výhybku" zní jako od dítěte ZŠ, hrajícího si s PIKO vláčkem....

+23/0
18.9.2014 15:48
Foto

D24a40v16i64d 55K91r18á56s41e74n72s65k73ý 7697110737

No on je v tom právě průser. Normálně se samozřejmě staví jen výhybky - ale když má vlak postavenou i kolej, zpříčí se to a pak to padá z náspu dolů. Nemluvě o tom, když si vlak jen tak svévolně vjede na špatnou výhybku. :-P

+13/0
18.9.2014 16:06

J70a59n 34S88ů49r15a 4925653533592

díky. ne každý mluví jako šotouš nebo podobně postižený.

+1/−7
18.9.2014 17:19

P14e83t11r 38N37o63v42o87t53n18y 3749822499362

Novinář, který pise o železnici, by měl byt taky trochu podobne postizeny. Protoze jinak z toho lezou podobné směsné formulace.

+3/0
18.9.2014 17:23

M25a64r75t45i66n 38P94r92o51s43t82ý 9530183960189

Co je to sotous, prosim, Vas?

+1/0
18.9.2014 17:39

J47a49n 20S95ů86r34a 4545123463182

Někteří zdejší sotousi vam to rádi vysvětlí :-)

+1/−3
18.9.2014 18:00

M33a84r25t91i97n 86P19r96o22s33t49ý 9260293850319

Vy jste opravdu novinar? Protoze Vase odpoved je zcela bezcenna... I presto Vam dekuji

0/0
18.9.2014 18:18

E18v90a 58N93o53v20o33t90n44á 3692343725532

Milovník železnice, vláčků, které rád fotí :-)

+2/0
18.9.2014 18:06

M48a51r69t62i38n 36P43r52o78s10t53ý 9550733560959

Dekuji za vysvetleni.

0/0
18.9.2014 18:17
Foto

J72o68s31e30f 33J73o78ž43k95a 17S92ý97k98o93r80a 3323728240640

A připravující fírům nejednu horkou chvilku, když přebíhají přes koleje, jen aby udělali "lepší" snímeček ;-D

0/0
18.9.2014 19:40

M57a70r63t86i86n 91P51r77o39s89t15ý 9480793620379

Asi vim presne, co myslite :-) Nedavno jsem jel RegioJetem, ktery byl spojeny s Leo Expresem a tahl ho za sebou jako ocasek. A v jedne moc pekne a prehledne zatacce jsem videl v dalce chlapka v oranzove veste. Rikal jsem si, co tam dela, tak blizko koleji a kdyz jsme ho mijeli, vsiml jsem si, ze to nebyl zadny delnik nebo tak, ale chlapik s fotakem a obrovskym objektivem. Tak jako, asi to byl presne ten sotous, ale zase ho chapu, ja sam jsem si na hlavnim nadrazi fotil, jak se Leo pripojuje k RegioJetu, tohle se hned tak neuvidi...

Vlaky me nikdy nebraly, ale chapu, ze existuji nadsenci, kterym to ucarovalo. Muj spoluzak ze zakladky miloval vlacky od mala a ted pracuje celkem v dost vysoke funkci a hadejte kde? :-) Nekteri nadsenci do vlacku si tak z konicka udelaji povolani. Preju jim to vsem. R^

+2/0
18.9.2014 21:02

J28a75n 48N14e48š78p69o18r 4736548456382

No, nezlobte se, ale vaše reakce opět odpovídá uraženému dítěti... Novinařina by snad měla mít i nějakou úroveň, tudíž by neškodilo trochu odbornosti. A navíc, výraz "špatně postavená kolej" by nepoužilo snad ani to díte....

+5/0
18.9.2014 18:38

D97a77v79i40d 18M97u35n18z80a43r 3378802954486

Bylo pivo zadarmo/????

+4/0
18.9.2014 15:04
Foto

J52o89s68e23f 44J71o75ž14k82a 67S75ý85k87o62r89a 3423518630170

Dva tupláky v Oáze na Smícháči ;-D

0/0
18.9.2014 19:43

I28v40a22n 34M18a70r64e12k 6194938152

!!"Stres" mašinfírů ? Za komárů a ještě pár let poté jsem též jako fíra pracoval (celkem 28r.) u ČSD/ ŽSR měsíční prac. doba byla tehdy 170-180hod. a k tomu navíc každý měsíc okolo 50hod přesčasů. Párkrát se mi stalo že jsem měl za měsíc 100 hod přesčasů a k tomu dojíždění z bydliště na 36km vzdálené pracoviště. Dnešní pracovní doba fírů je nesrovnatelně nižší a o přesčasech nemluvě >>>>takže o čem je řeč ? ! ? ! 8-o!!

+21/−3
18.9.2014 14:17

J76a66r82o30s64l82a85v 31Š92t72ě81r92b93a 6227648320206

a kolik vas tam jezdilo? mam pocit ze minimalne dva... dneska masinfira kolikrat zastupuje praci trech lidi a je na to sam

+11/−4
18.9.2014 14:20

I71v28a48n 91M72a73r76e18k 6394658602

Jezdili jsme jednomužně 0-0/S  na 742.2... k dispozici byl pouze LVZ-Ž a neměli jsme žádné vysílačky. mobily a ani další vymoženosti . R^

+5/−1
18.9.2014 14:37

B51e79n 69P66a20v77k89a 1187123667961

No byl jste prostě dobrej;-)

+1/0
18.9.2014 14:32

I16v56a29n 70M44a46r46e27k 6224528482

"Dobrej" je za tři,dík ! ;-) R^

+4/0
18.9.2014 14:38
Foto

P54e39t89r 55P22r14o92c15h22á34z27k34a 3782226132254

Zapoměl jste dodat,že v dané době byli na mašině vždy dva strojvedoucí.Jednomužky jezdili jen na krátkých regionálních tratí.To až později se s tím začalo i na hlavním tahu aby se tak zvaně ušetřilo.

0/0
18.9.2014 17:29

J82a26n 31N56e29š52p74o22r 4916718116382

Nikoliv dva strojvedoucí, ale strojvedoucí a pomocník strojvedoucího.

+1/0
18.9.2014 18:40
Foto

P70e22t52r 17P13r34o39c75h63á64z85k24a 3962546712884

Ano,máte pravdu.

0/0
18.9.2014 19:20

Y31v49o57n41a 30K63a10r89a94s28o12v63á 3760635497136

Vážený pane Marku, to co tady píšete je 100 let stará historie, já na dráze pracuji už 30 let a podotýkám že stále pracuji, takže jsem v obraze jak to vypadá. Taky vzpomínám na doby kdy jsem jako vlakvedoucí nastoupila na směnu, měla "k ruce" dva průvodčí a manipulanta. Dnešní realita je taková že jsem na většině vlaků na vše sama. Srovnáváte nesrovnatelné, něco jako dvoukolák s BMW. Dnešní stres, neustálý tlak ze všech stran a nezájem o lidi jako takové dělá své. A dělal jste 100 hodin přesčasů? Promiňte, nechci se Vás dotknout ale to ta práce musela vypadat. A to že se v dnešní době drobí železnice jako taková, k čemu? Dnes Vám klidně výpravčí řekne že ho Váš problém se strojem nebo lidma nezajímá, on je zaměstnanec SŽDC. Jak jsem psala, srovnáváte nesrovnatelné, kdysi chleba stál taky 4,20.

+1/0
19.9.2014 10:04

M63a73r50t22i73n 27H75o87c72h49m28a61n 7453427314973

O čem? Třeba o tom, že v té době ujel nákladní vlak za pracovní dobu strojní čety třeba jenom 30 km. To se třeba s rychlíkem dvojmužně dojelo z Bratislavy do Prahy a šlo se spát. Dneska třeba břeclavský strojvedoucí nastoupí v poledne v Břeclavi doveze vlak do Štůrova oročí se a jede jedním tahem do Prahy. Sám a s nejdelším pobytem po cestě 5 minut. Tak třeba o tom....

0/0
7.10.2014 19:38

J12a33n 69K31l52i96m20a 7170213620222

Každý rok chodí výpravčí na několik školení a jednou za rok má každý výpravčí tzv.ověřování znalostí cca 1000 otázek a to je teď na podzim a tak se každý výpravčí když má chvilku učí v práci a takhle to dopadá. XR^

+6/−1
18.9.2014 14:14

J83i32ř75í 97R10y24s 2829599323133

Buzerace musí být. Dřív pře zkoušky jednou za pět let nyní až 2x do roka( dopravní a většina i pro ČD směšných 250,-Kč/měs.)

0/0
18.9.2014 19:19

D59r24a14h73o69m68í80r 45S48t54r62o95u13h61a53l 4925278592664

Vlak vjel na špatnou výhybku... Možná jsem rejpal, ale vlaky si můžou vybírat, na kterou výhybku najedou?

+18/0
18.9.2014 13:54

J63a43n 10H21o15r90a 6657951506

Nesmíte ty blbiny co autor píše, brát tak vážně......

+17/−1
18.9.2014 13:56

T28o46m62á81š 98J93o52h18á65n57e81k 6388394702713

Upřímně řečeno, lépe je bláboly pana Sůry nečíst vůbec, to je taková snůška výmyslů a polopravd, že se člověk vždy jenom rozčílí. A obrat vlak vjel na špatnou výhybku hovoří za vše.

+5/0
18.9.2014 14:04

P17e58t86r 28S24u54c16h95ý 1328929684686

Tak snad je z toho jasné, co tím myslí ne? Když už do toho tak rýpete, tak doufám, že až budete mít děti (nebo pokud je už máte), tak že jim nebudete říkat ať si dávají pozor aby je nesrazilo auto. Podle vaší logiky byste tedy měl říkat ať si dají pozor aby je nesrazil člověk, který řídí auto. 

Pokud sám říkáte "kolem projelo auto" a tady opravujete někoho za větu "vlak vjel špatně" tak jste podle mě ubožák.!

+1/−5
18.9.2014 14:42

M58a13r97t82i14n 71C39e26r11v91e80n96y 2193198456378

...kolem projelo motorove vozidlo... ;-D

+1/0
18.9.2014 14:49

P69e76t38r 33S71u38c13h55ý 1138469814956

jenže podle Drahomíra Strouhala si motorové vozidlo nemůže vybrat kama projede :)

+1/−1
18.9.2014 14:54

P21e50t39r 88L39a34n92g 6153667736778

...dvoustopé motorové vozidlo...

0/0
18.9.2014 15:09

P66a98v53e70l 25S77t89a19v14j18a78n35í54k 6648445967301

Jasné? Vjet na špatnou výhybku mi asociuje, vjetí na poškozenou výhybku. Takže napsat "špatně postavenou výhybku" by bylo jasné. Vjel na špatnou kolej by bylo možné vnímat více způsoby. Buď měl blbě postavenou výhybku, nebo byla kolej poškozená, to se dá ovšem v kontextu pochopit.

+4/0
18.9.2014 15:00

P98e52t78r 66S88u43c15h60ý 1618919664836

Když jedu autem, a zatočím jinam, než jsem chtěl, tak taky řeknu "odbočil jsem špatně" - taky se předpokládá, že jsem odbočil jinam než jsem chtěl a ne že jsem akorát špatně točil volantem. Slovo špatně může mít i více významů.

V odkazu je přehled synonym ke slovu "špatný" a jedním z nich je i slovo "nesprávný"

+1/−1
18.9.2014 15:05

P25e39t69r 94S98u70c34h27ý 1668879774236

P.S. http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/spatny

0/0
18.9.2014 15:06

D37a77v86i41d 24M84u33n94z37a72r 3158242934206

"Kolem projelo auto" znamena, ze se automobil srazil s cyklistou a podarilo se plne velocipedem projeti…nekdy take se stane , ze auto projede motocyklem, a nebo dokonce auto autem….

+1/0
18.9.2014 15:13

P76e65t48r 19S62u84c32h34ý 1888789194406

podívejte se do pravidel českého jazyka, nejspíše s hrůzou zjistíte, že některé slova mají více než jeden význam. ( mimochodem to o čem mluvíte vy se jmenuje cyklistické kolo)

+1/−1
18.9.2014 15:53

J55a92n 20N78e62š20p73o65r 4386218556732

Hm, příp. vlaky měly špatně postavenou kolej... To měl možná ten vlak s uhlím u Převýšova...:-/

+3/0
18.9.2014 15:53

L46u76b67o71m56í52r 33V55r10t87a93l 6670787571351

Samozřejmě, vlaky občas i driftují přes ručku, to nevíte? ;-D

+1/0
18.9.2014 15:57

R92u90d13a 87H18l32o83u39s40e84k 5571195944508

Je to tam horší a horší ;-O a bude hůř! Zrušili výpravčí:-/ strojvedoucí!? si musí štípat jizdenky8-o   Známý dělal strojvedoucího a skončil protože tam jde o život..celá žel.síť je řízená pouze z jakých si dvou velínů;-OŠetří se na úkor bezpečnosti ..Rv

+5/−6
18.9.2014 13:16

P38e81t65r 19N73o72v84o27t60n77y 3459542639392

Musel si štípnout jízdenku a místo toho si štípnul něco jinéhe? Nabo jak mu šlo o život?

+2/−3
18.9.2014 13:27

Z66d98e51n10ě15k 84Z80a74b35a32v47a 1502624476374

milej zlatej, a jako výpravčí v každé dopravně, se signalisty na všech zhlavích, je bezpečnější? Je XXI století. Nakonec  Plzeň - Cheb je z toho "velínu" řízená už 50 let...

+9/0
18.9.2014 14:00
Foto

P85e97t43r 38P14r71o16c37h57á14z83k49a 3742396352524

Kromě toho,že máte pravdu máte i krásné jméno.Skorostejné jako ten kouzelník s pohádek o mašinkách.:-)R^

0/0
18.9.2014 17:33
Foto

B62r68o54n71i41s42l57a14v 20G68a63b55r43y71š 2332209471

Tak v tom případě bych zrušil automobily a silniční provoz. Protože je to na silnicích čím dál horší, nehody přibývají a umírá na nich spoustu lidí.

+3/0
18.9.2014 14:10

L89i73b78o12r 25N58e66d60b70a92l 9947300442158

No možná kdyby jim nervali životní a důchodové pojistky a další nadstandardy, tak by možná zbylo na mzdy těch chybějících lidí....:-/

+1/−1
18.9.2014 16:29

J44a10n 78Z83e81m18a74n 8946522504392

Pán je znalec, to se pozná.

+2/0
18.9.2014 16:50
Foto

J28o44s17e60f 93J85o80ž73k11a 84S65ý55k50o46r19a 3863218690490

No, nejprve si o tom něco zjistěte, než tu začnete psát podobné příspěvky. CDP je zatím jen v Přerově. To pražské se teprve staví na Balabence.

0/0
18.9.2014 19:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.