Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černý den na železnici. Ve středu jely vlaky čtyřikrát tam, kam neměly

Česká železnice zažila ve středu zatím nejhorší den z celého roku, následky chyb zaměstnanců na dráze kvůli tomu pociťují cestující ještě nyní. Během jednoho dne projely vlaky čtyřikrát červenou nebo měly špatně postavenou kolej, dvakrát se srazily s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i10ř95í 98K82r90a86m11p59l 4906684256606

na dráze začíná být nějak moc velký bordel

0/0
19.9.2014 10:30
Foto

J94o40s63e61f 35J17o76ž16k67a 40S94ý66k19o77r98a 3953218670460

Opravdu jen více než stovka osobních vlaků za den? To je slabota. Když jsem tam hákoval před šesti lety, tak to bylo více jak 200 ;-D

0/0
18.9.2014 19:24

J75a14n 10N30e96š47p14o67r 4256168196752

Pane Sůra, o železnici píšete už dlouho, takže formulace:"vlaky měly špatně postavenou kolej", popř. "vlak vjel ale na špatnou výhybku" zní jako od dítěte ZŠ, hrajícího si s PIKO vláčkem....

+23/0
18.9.2014 15:48
Foto

D11a96v18i47d 97K76r47á95s21e17n88s26k68ý 7107420737

No on je v tom právě průser. Normálně se samozřejmě staví jen výhybky - ale když má vlak postavenou i kolej, zpříčí se to a pak to padá z náspu dolů. Nemluvě o tom, když si vlak jen tak svévolně vjede na špatnou výhybku. :-P

+13/0
18.9.2014 16:06

J23a87n 15S47ů32r32a 4485563933192

díky. ne každý mluví jako šotouš nebo podobně postižený.

+1/−7
18.9.2014 17:19

P65e24t31r 48N60o10v58o64t93n69y 3119392109282

Novinář, který pise o železnici, by měl byt taky trochu podobne postizeny. Protoze jinak z toho lezou podobné směsné formulace.

+3/0
18.9.2014 17:23

M73a71r35t68i25n 83P60r95o15s39t54ý 9370103700539

Co je to sotous, prosim, Vas?

+1/0
18.9.2014 17:39

J77a57n 60S52ů88r20a 4335743713562

Někteří zdejší sotousi vam to rádi vysvětlí :-)

+1/−3
18.9.2014 18:00

M88a67r14t16i72n 71P83r87o86s73t60ý 9950793410209

Vy jste opravdu novinar? Protoze Vase odpoved je zcela bezcenna... I presto Vam dekuji

0/0
18.9.2014 18:18

E58v69a 19N90o93v32o98t86n21á 3252213495852

Milovník železnice, vláčků, které rád fotí :-)

+2/0
18.9.2014 18:06

M21a18r50t95i62n 21P36r26o56s88t42ý 9660703490239

Dekuji za vysvetleni.

0/0
18.9.2014 18:17
Foto

J96o91s81e76f 29J42o39ž49k23a 83S77ý33k88o79r92a 3893608320960

A připravující fírům nejednu horkou chvilku, když přebíhají přes koleje, jen aby udělali "lepší" snímeček ;-D

0/0
18.9.2014 19:40

M76a77r33t64i43n 67P15r92o11s79t75ý 9330323820849

Asi vim presne, co myslite :-) Nedavno jsem jel RegioJetem, ktery byl spojeny s Leo Expresem a tahl ho za sebou jako ocasek. A v jedne moc pekne a prehledne zatacce jsem videl v dalce chlapka v oranzove veste. Rikal jsem si, co tam dela, tak blizko koleji a kdyz jsme ho mijeli, vsiml jsem si, ze to nebyl zadny delnik nebo tak, ale chlapik s fotakem a obrovskym objektivem. Tak jako, asi to byl presne ten sotous, ale zase ho chapu, ja sam jsem si na hlavnim nadrazi fotil, jak se Leo pripojuje k RegioJetu, tohle se hned tak neuvidi...

Vlaky me nikdy nebraly, ale chapu, ze existuji nadsenci, kterym to ucarovalo. Muj spoluzak ze zakladky miloval vlacky od mala a ted pracuje celkem v dost vysoke funkci a hadejte kde? :-) Nekteri nadsenci do vlacku si tak z konicka udelaji povolani. Preju jim to vsem. R^

+2/0
18.9.2014 21:02

J89a28n 43N43e29š53p80o67r 4366218836872

No, nezlobte se, ale vaše reakce opět odpovídá uraženému dítěti... Novinařina by snad měla mít i nějakou úroveň, tudíž by neškodilo trochu odbornosti. A navíc, výraz "špatně postavená kolej" by nepoužilo snad ani to díte....

+5/0
18.9.2014 18:38

D46a46v62i98d 80M44u72n71z45a73r 3378482194246

Bylo pivo zadarmo/????

+4/0
18.9.2014 15:04
Foto

J49o37s68e46f 59J54o49ž14k88a 73S55ý27k12o53r95a 3203958520580

Dva tupláky v Oáze na Smícháči ;-D

0/0
18.9.2014 19:43

I78v67a56n 48M80a94r87e59k 6214498262

!!"Stres" mašinfírů ? Za komárů a ještě pár let poté jsem též jako fíra pracoval (celkem 28r.) u ČSD/ ŽSR měsíční prac. doba byla tehdy 170-180hod. a k tomu navíc každý měsíc okolo 50hod přesčasů. Párkrát se mi stalo že jsem měl za měsíc 100 hod přesčasů a k tomu dojíždění z bydliště na 36km vzdálené pracoviště. Dnešní pracovní doba fírů je nesrovnatelně nižší a o přesčasech nemluvě >>>>takže o čem je řeč ? ! ? ! 8-o!!

+21/−3
18.9.2014 14:17

J89a94r34o15s14l52a97v 88Š61t38ě48r41b56a 6877528630416

a kolik vas tam jezdilo? mam pocit ze minimalne dva... dneska masinfira kolikrat zastupuje praci trech lidi a je na to sam

+11/−4
18.9.2014 14:20

I29v75a34n 76M84a88r39e55k 6914888872

Jezdili jsme jednomužně 0-0/S  na 742.2... k dispozici byl pouze LVZ-Ž a neměli jsme žádné vysílačky. mobily a ani další vymoženosti . R^

+5/−1
18.9.2014 14:37

B51e71n 94P37a64v72k83a 1607913967481

No byl jste prostě dobrej;-)

+1/0
18.9.2014 14:32

I52v21a17n 90M29a40r36e98k 6594378412

"Dobrej" je za tři,dík ! ;-) R^

+4/0
18.9.2014 14:38
Foto

P56e39t44r 24P48r15o15c94h58á21z62k20a 3472886422204

Zapoměl jste dodat,že v dané době byli na mašině vždy dva strojvedoucí.Jednomužky jezdili jen na krátkých regionálních tratí.To až později se s tím začalo i na hlavním tahu aby se tak zvaně ušetřilo.

0/0
18.9.2014 17:29

J76a83n 14N91e70š44p79o33r 4236698936682

Nikoliv dva strojvedoucí, ale strojvedoucí a pomocník strojvedoucího.

+1/0
18.9.2014 18:40
Foto

P98e29t91r 39P59r20o24c65h92á49z33k77a 3542956472374

Ano,máte pravdu.

0/0
18.9.2014 19:20

Y88v11o69n11a 85K29a59r25a54s45o69v21á 3580215117786

Vážený pane Marku, to co tady píšete je 100 let stará historie, já na dráze pracuji už 30 let a podotýkám že stále pracuji, takže jsem v obraze jak to vypadá. Taky vzpomínám na doby kdy jsem jako vlakvedoucí nastoupila na směnu, měla "k ruce" dva průvodčí a manipulanta. Dnešní realita je taková že jsem na většině vlaků na vše sama. Srovnáváte nesrovnatelné, něco jako dvoukolák s BMW. Dnešní stres, neustálý tlak ze všech stran a nezájem o lidi jako takové dělá své. A dělal jste 100 hodin přesčasů? Promiňte, nechci se Vás dotknout ale to ta práce musela vypadat. A to že se v dnešní době drobí železnice jako taková, k čemu? Dnes Vám klidně výpravčí řekne že ho Váš problém se strojem nebo lidma nezajímá, on je zaměstnanec SŽDC. Jak jsem psala, srovnáváte nesrovnatelné, kdysi chleba stál taky 4,20.

+1/0
19.9.2014 10:04

M20a46r95t39i28n 33H59o36c74h76m27a36n 7593357464733

O čem? Třeba o tom, že v té době ujel nákladní vlak za pracovní dobu strojní čety třeba jenom 30 km. To se třeba s rychlíkem dvojmužně dojelo z Bratislavy do Prahy a šlo se spát. Dneska třeba břeclavský strojvedoucí nastoupí v poledne v Břeclavi doveze vlak do Štůrova oročí se a jede jedním tahem do Prahy. Sám a s nejdelším pobytem po cestě 5 minut. Tak třeba o tom....

0/0
7.10.2014 19:38

J95a52n 43K21l10i92m81a 7780693760832

Každý rok chodí výpravčí na několik školení a jednou za rok má každý výpravčí tzv.ověřování znalostí cca 1000 otázek a to je teď na podzim a tak se každý výpravčí když má chvilku učí v práci a takhle to dopadá. XR^

+6/−1
18.9.2014 14:14

J24i49ř13í 16R80y48s 2549679183103

Buzerace musí být. Dřív pře zkoušky jednou za pět let nyní až 2x do roka( dopravní a většina i pro ČD směšných 250,-Kč/měs.)

0/0
18.9.2014 19:19

D18r19a65h50o42m36í18r 12S32t65r28o97u94h25a16l 4775888772274

Vlak vjel na špatnou výhybku... Možná jsem rejpal, ale vlaky si můžou vybírat, na kterou výhybku najedou?

+18/0
18.9.2014 13:54

J63a26n 68H51o48r44a 6867701706

Nesmíte ty blbiny co autor píše, brát tak vážně......

+17/−1
18.9.2014 13:56

T45o87m14á67š 38J73o86h43á76n69e67k 6668724762463

Upřímně řečeno, lépe je bláboly pana Sůry nečíst vůbec, to je taková snůška výmyslů a polopravd, že se člověk vždy jenom rozčílí. A obrat vlak vjel na špatnou výhybku hovoří za vše.

+5/0
18.9.2014 14:04

P20e65t26r 54S86u98c13h58ý 1768509534826

Tak snad je z toho jasné, co tím myslí ne? Když už do toho tak rýpete, tak doufám, že až budete mít děti (nebo pokud je už máte), tak že jim nebudete říkat ať si dávají pozor aby je nesrazilo auto. Podle vaší logiky byste tedy měl říkat ať si dají pozor aby je nesrazil člověk, který řídí auto. 

Pokud sám říkáte "kolem projelo auto" a tady opravujete někoho za větu "vlak vjel špatně" tak jste podle mě ubožák.!

+1/−5
18.9.2014 14:42

M49a66r27t16i54n 64C47e65r44v61e59n68y 2313388726118

...kolem projelo motorove vozidlo... ;-D

+1/0
18.9.2014 14:49

P28e20t59r 89S48u32c40h82ý 1288429834716

jenže podle Drahomíra Strouhala si motorové vozidlo nemůže vybrat kama projede :)

+1/−1
18.9.2014 14:54

P41e38t36r 27L83a89n47g 6753597636228

...dvoustopé motorové vozidlo...

0/0
18.9.2014 15:09

P12a35v21e11l 58S15t56a33v58j35a12n39í66k 6898635447261

Jasné? Vjet na špatnou výhybku mi asociuje, vjetí na poškozenou výhybku. Takže napsat "špatně postavenou výhybku" by bylo jasné. Vjel na špatnou kolej by bylo možné vnímat více způsoby. Buď měl blbě postavenou výhybku, nebo byla kolej poškozená, to se dá ovšem v kontextu pochopit.

+4/0
18.9.2014 15:00

P36e43t86r 22S79u75c33h15ý 1348429834406

Když jedu autem, a zatočím jinam, než jsem chtěl, tak taky řeknu "odbočil jsem špatně" - taky se předpokládá, že jsem odbočil jinam než jsem chtěl a ne že jsem akorát špatně točil volantem. Slovo špatně může mít i více významů.

V odkazu je přehled synonym ke slovu "špatný" a jedním z nich je i slovo "nesprávný"

+1/−1
18.9.2014 15:05

P89e96t50r 64S96u57c63h37ý 1308819774706

P.S. http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/spatny

0/0
18.9.2014 15:06

D18a34v45i39d 98M69u37n30z55a30r 3488252754986

"Kolem projelo auto" znamena, ze se automobil srazil s cyklistou a podarilo se plne velocipedem projeti…nekdy take se stane , ze auto projede motocyklem, a nebo dokonce auto autem….

+1/0
18.9.2014 15:13

P31e59t86r 94S34u71c72h91ý 1678389604746

podívejte se do pravidel českého jazyka, nejspíše s hrůzou zjistíte, že některé slova mají více než jeden význam. ( mimochodem to o čem mluvíte vy se jmenuje cyklistické kolo)

+1/−1
18.9.2014 15:53

J68a41n 98N16e95š54p65o26r 4136558406932

Hm, příp. vlaky měly špatně postavenou kolej... To měl možná ten vlak s uhlím u Převýšova...:-/

+3/0
18.9.2014 15:53

L16u63b15o62m84í68r 57V35r87t97a36l 6140507341571

Samozřejmě, vlaky občas i driftují přes ručku, to nevíte? ;-D

+1/0
18.9.2014 15:57

R15u96d26a 65H16l77o33u11s94e31k 5491345934588

Je to tam horší a horší ;-O a bude hůř! Zrušili výpravčí:-/ strojvedoucí!? si musí štípat jizdenky8-o   Známý dělal strojvedoucího a skončil protože tam jde o život..celá žel.síť je řízená pouze z jakých si dvou velínů;-OŠetří se na úkor bezpečnosti ..Rv

+5/−6
18.9.2014 13:16

P59e94t75r 29N91o87v69o66t19n17y 3979802349852

Musel si štípnout jízdenku a místo toho si štípnul něco jinéhe? Nabo jak mu šlo o život?

+2/−3
18.9.2014 13:27

Z70d15e93n64ě70k 96Z60a28b86a88v33a 1252824616194

milej zlatej, a jako výpravčí v každé dopravně, se signalisty na všech zhlavích, je bezpečnější? Je XXI století. Nakonec  Plzeň - Cheb je z toho "velínu" řízená už 50 let...

+9/0
18.9.2014 14:00
Foto

P41e45t44r 62P76r38o12c59h84á58z45k86a 3472876192664

Kromě toho,že máte pravdu máte i krásné jméno.Skorostejné jako ten kouzelník s pohádek o mašinkách.:-)R^

0/0
18.9.2014 17:33

B35r53o47n40i88s36l84a62v 96G96a40b18r86y94š 6765154170

Tak v tom případě bych zrušil automobily a silniční provoz. Protože je to na silnicích čím dál horší, nehody přibývají a umírá na nich spoustu lidí.

+3/0
18.9.2014 14:10

L57i76b71o63r 27N57e56d68b55a19l 9167350192238

No možná kdyby jim nervali životní a důchodové pojistky a další nadstandardy, tak by možná zbylo na mzdy těch chybějících lidí....:-/

+1/−1
18.9.2014 16:29

J40a76n 31Z96e71m45a31n 8296152594802

Pán je znalec, to se pozná.

+2/0
18.9.2014 16:50
Foto

J65o78s97e92f 72J88o80ž39k78a 89S20ý47k13o18r94a 3893718430270

No, nejprve si o tom něco zjistěte, než tu začnete psát podobné příspěvky. CDP je zatím jen v Přerově. To pražské se teprve staví na Balabence.

0/0
18.9.2014 19:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.