Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura v Berlíně ukázal nový vagon. Jezdit bude na rakouské papíry

Železniční dopravce Regiojet poprvé představil na veřejnosti svůj nový osobní vůz, kterých chce postupně koupit několik desítek a nasadit na své vlaky v Česku i Slovensku. Je to první vůz, který bude mít v druhé třídě v každé sedačce monitory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a34n 32M73a62l29e41n43k15a 6653135973

nevím proč, ale mám dojem že veškerý technologická pokrok se od roku 2000 soustřeďuje jen na umistování obrazovek. ... nebo že by měl vagon nějakou inovaci v podvozku a brzdách?

+3/0
25.9.2014 21:28

L16a59d39i73s60l41a83v 16P31a67s83t50o41r90e62k 1323197118265

Bude i online reportáž z první cesty? ;-)

+1/−2
24.9.2014 18:48
Foto

A14l20a86n 40Ř35e50p21k46a 4125946

Co na tom chcete reportovat? To je jen nový vagon(y), ne nový dopravce :D

0/0
25.9.2014 13:59

F35r79a74n32t62i57š15e93k 81K19r20m94í52č75e83k 9820908811980

Ta trasa Praha Košice byl doufám jen náhodný obrázek. Jinak nevím.....

0/−2
24.9.2014 8:25
Foto

A95l32a41n 88Ř61e91p21k75a 4335886

Ne, opravdu bude Jančura jezdit Pha - Ova - Žilina - Košice a Bratislava - Košice ;-)

+2/0
24.9.2014 8:45

T61o24m38a88s 79N51o91v60o86t82n85y 3681496108909

To se zeptej na Ohňosíti.cz, tak jsou specialisti na reportáže ze zkušebních jízd a prezentací, které se nikdy vlastně nekonaly. Celá jejich jednočlenná redakce už něco vymyslí.

+1/0
24.9.2014 23:57

T30o61m44a13s 56N44o67v22o49t79n62y 3461286818219

To bylo výše pro Pastorka

0/0
24.9.2014 23:57

J86i33r26k41a 67D79v30o25ř10á82k 4325950173958

Linka bude Bratislava - Košice, ale pár spojů bude jezdit Praha - Košice, aby se ta vozidla mohla protáčet i do ČR.

0/0
25.9.2014 9:47

P40e55t32r 49K67r98á57l 4184280888312

Jancurovi fandím, ale po zkušenosti s cestou jeho dálkovým autobusem do Itálie před rokem jsem od toho musel nadobro upustit. Mimo neexistujiciho místa na nohy... TY SEDAČKY !!! Nechápu kdo je vymýšlí, ale je to naprosto neergonomická záležitost. Cestou v noci jsem ani nezamhouril oko, jak jsou nepohodlné, měsíc jsem pak chodil na rehabilitace se zády a to je mi 26. A teď koukám, že dal ty otřesné sedačky i do funglovych vlaků :( Člověk má na nich naprosto nepřirozeně ohnuta záda X hodin cesty.

+6/−3
24.9.2014 8:10

J49a73n 57S35ů43r33a 4195493983592

Ty sedačky jsou ale jiné, než v autobusech.

+5/0
24.9.2014 9:15

T68o36m81a29s 70N15o60v60o79t60n36y 3701816928579

Mně se v nich sedí dobře, akorát místa pro nohy by mohlo být víc, pak by to opravdu mohl nazývat luxusní dopravou.

+1/0
24.9.2014 23:58

L23i77b28o34r 13M67o43u94č90k92a 1328937805762

vsechny Jancurovy vagony jsou na rakouske papiry, Vsimnete si, ze vsechny maji registraci zacinajici A

+7/0
24.9.2014 7:02

J72a82n 95S57ů36r13a 4735123783622

Stejně jako některé Českých drah...

+4/−2
24.9.2014 7:46

L48a95d37i67s61l59a67v 80P98a22s64t14o84r46e41k 1253737448885

Kopeš za něj dobře ;-)

+1/−1
24.9.2014 18:37

M96a75t33ú82š 86B96e63n77a43k 9778294542443

od Jančuru je to vychcanosť, aby  na neho nemali DU  dosah a rakušanom je to jedno.

ČD má preto, lebo od začiatku roka platí pravidlo, že vozeň zostane registrovaný v krajne prvej registrácie po celú dobu prevádzky

+1/−1
24.9.2014 21:43

J24a78n 37S74ů10r81a 4445333223322

Ano, máte pravdu. Rakousko je na žebříčku korupce mnohem pod Českem, takže kdokoliv si dělá evropské povolení pro cokoliv v Rakousku, je to jasně vyčuranost:-)

+1/0
24.9.2014 21:45

T81o25m71a87s 45N64o42v62o67t84n15y 3121396648189

A pointu to má jakou?

0/0
24.9.2014 23:58

R39a13d82i25m 88P60o54l76á50š35e56k 9706413439389

Koukám, zase další slepičárna na kolejích. Kde nebude možné dělat nic jiného než koukat ven nebo pracovat nebo koukat na monitor na přiblblé filmy nebo na ještě mnohem přiblbejší reklamy.

Možnost, že by někdo jel na otočku na nějakou delší vzdálenost, třeba z té Ostravy do Prahy, nastoupil v noci, ve vlaku se dospal, přes den v Praze pracoval , večer zase do vlaku, po půlnoci doma a ráno normálně do práce, je při jízdě v takové slepičárně nemožná. Nedá se tam spát ani v noci, natož ve dne.

+8/−8
24.9.2014 5:55

L73i92b17o21r 98T60r98u45x80a 6206441499413

Ok, tak toto je špatně. A jak to má být dobře dle vašeho názoru?

+2/−1
24.9.2014 6:16

R84a24d28i44m 95P97o29l43á60š77e15k 9746463409749

Já vím , že vagóny s kupátky jsou dražší, protože se do nich vejde méně lidí, ale na delší trasy než takových 100 kilometrů jsou ty kupátka prostě lepší.

+3/−3
24.9.2014 6:35

P32a98v33e55l 18N40o19v31á53k 7182789136479

Vsak RegioJet nabizi i kupatka....

+3/0
24.9.2014 6:50

R43a78d26i15m 45P64o20l38á35š44e45k 9196763259959

Není mně známo, že by na trase Ostrava Praha, která se mne v tomto případě týká nejvíc,  v nějakém svém vlaku třeba časně ráno nebo pozdě večer, Jančura nabízel kupátka.

+1/−10
24.9.2014 7:29

V87á42c73l68a85v 75M46á57c63h35a 1182313639707

no, tak to byste se asi měl zajímat krapet více, protože jančura nabízí celkem tři třídy a jen ta prostřední je bez kupátek. ta nejnižší jsou kupátka pro šest lidí a ta nejvyšší jsou dokonce jen pro čtyři lidi. A to je pak super pohodlí. Zkuste si to...

+9/0
24.9.2014 10:04

J19i65r91k59a 84D64v43o72ř68á19k 4355110483878

Formálně Jančura nabízí jen jednu třídu. Stát proplácí slevy jen v 2. třídě.

+1/0
25.9.2014 9:49

M63a23r78t92i44n 31K88a78r49á91s36e11k 9858243908958

Drtiva vetsina jeho vagonu ma kupe, ve vlaku je vetsinou jen 1 max 2 vagony bez kupe......

+1/0
24.9.2014 10:24

J23i11r49k28a 68D52v84o34ř21á80k 4335280323478

Kupé mají ty jeho vagóny, které tak koupil z bazaru a moc je nerekonstruoval. (Zatím?)

0/0
25.9.2014 9:45

T66o46m87a82s 43N84o42v72o10t74n90y 3691736648589

No vidíš, nevíš nic, ale hloupě pomlouvat ti to nebrání. Tak napiš rovnou, že žlutá je špatná a že jedině modrá je správná a máme to z krku.

+1/−1
25.9.2014 0:02

A98l50e52š 75L54e18h85k82ý 8788453777885

Lépe je v dobytčácích, třeba do Kralup. Tam se chrní ;-)

0/−4
24.9.2014 7:51

R81i54c48h27a51r39d 58T33r22e36f57i57l 4941865359350

Jaké dobytčáky do Kralup? Jestli jedeš rychlíkem tak je to 20 minut, to se dá vydržet i ve stoje, což často činím, protože z Holešovic to už jede nacvaknuté. A jako osobáky jezdí ešusy. Takže neplácej voloviny.:-P

+2/0
24.9.2014 8:35

A70l37e57š 73L23e61h82k67ý 8528143547275

Tobě je vlastně jedno čím jedeš, můžeš stát klidně na názazníku a jezdit v počmáraných koženkách. Je mi tě líto, ale nic jiného si nezasloužíš :-P

0/0
24.9.2014 13:58

J30a61k97u18b 60Š86a28f26a40n56d21a 7935517411811

A v letadle to řešíte jak?

Najděte si spoj s lehátky a máte po problému.

+5/0
24.9.2014 9:38

T38o35m82a57s 52N63o95v83o62t37n52y 3781976868949

A tady spát nemůžeš? Musíš povinně hledět na obrazovku? A víš kolik je reklam na obrazovkách v sedačkách v jeho busech, že tak blbě žvaníš? Ono ne každý ve vlaku spí a snad nikoho nebaví hledět z okna na ubíhající stromy ve 160 tak si prostě pustí film aspoň tam cesta uběhne. Máš s tím problém? Můžeš béčkém u ČD, zatím jich jezdí dost a žádné moderní vymoženosti ti nebudou ve spánku překážet.

0/0
25.9.2014 0:01

J23i96ř21í 37B70e24n28d96a 4690769699

Tu stevardku stojící na pravé straně chci za ženu R^R^;-D

+1/0
24.9.2014 2:00

J93i77n58d43ř15i41c41h 32M57o83r93á61v90e31k 45M 4981692645800

Z mých zkušeností z Regiojet spíše uvidíte ve vagonu muže v růžové košili..;-D

+4/0
24.9.2014 6:06

L88a41d30i27s59l10a65v 80P27a63s41t64o16r86e57k 1843467508575

Vzor Jančura :-)

0/0
24.9.2014 18:50

T95o20m55á49š 12K10r61á15l 9888910719533

Vypadá to opravdu výborně, už se nemůžu dočkat, až se takovým vlakem taky svezu. Jinak opravdu nechápu nesnášenlivé(zesměšňující) příspěvky zde v diskusi. Pan Jančura ukázal cestování vlakem na jiné úrovni a určitě přinutil (alespoň minimálně) ČD k modernizaci. Někdy se mi zdá, že ať by udělal člověk sebevíc, tak některým lidem se prostě nezavděčí.

+15/−10
24.9.2014 1:19

J62i25ř80í 44E48r76b28e58n 1763344246777

Vy děláte, jako kdyby před Jančurovým zjevením se ČD vůbec neinvestovaly do vozového parku. Bajo, investovaly - jenže podle svých možností. Nástup takzvané konkurence je donutil obměňovat park rychleji a tudíž se kvůli tomu enormně zadlužit...

+8/−2
24.9.2014 5:33

V90á92c77l17a13v 15M83á94c51h73a 1542353489387

bylo přinejmenší zvláštní, jak s nástupem jančury přibyly zprávy typu "ČD dává na trase Praha-Ostrava noviny zdarma. S regiojetem to ale nesouvisí", nebo "Ve vlacích českých drah se nově servíruje káva zdarma. Souvislost s regiojetem ale vedení odmítá." a podobně. I kdybych v životě Jančurou nejel, tak bych byl strašně rád, že tady je...

+7/0
24.9.2014 10:07

J30i64r53k20a 73D19v72o10ř26á83k 4705470793668

Takové zprávy nebyly. Byla zpráva, že ČD rozšířily vlakušky z Pendolina i do dalších EC/IC.

0/0
25.9.2014 9:53

M87a72r32t81i42n 63Š56u34l92c 2577109140965

Jasně, investovaly, podle svých možností... především nákup elektrických jednotek řady 680 Pendolino je příkladem vhodné investice Českých drah do vozového parku... a nemyslím si, že ekonomické problémy a ztrátovost provozu Pendolin zapříčinila konkurence, dokonce ani takzvaná...:-)

+1/−1
24.9.2014 18:04

R30a79d18e88k 41J16a28n21a73t47a 9135256504762

Nákup Pendolín nebyl v pravém slova smyslu investicí ČD, tehdy byly ČD státní podnik a rozhodla o něm vláda Václava Klause. Rozhodla včetně toho, kteří kamarádi (ČKD) to udělají. Nevyrobili nic, zkrachovali, zmizela více jak miliarda, a politický projekt zachránili (samozřejmě za vyšší cenu) Italové, kterou pak cestující spláceli ve formě příplatků. Teď už je naštěstí úvěr spacena.

+2/0
24.9.2014 19:57

J74i19r16k68a 32D48v95o31ř28á90k 4215700913138

ČD investovaly před Jančurovým vyjetím především do nových moderních vozidel jako 380, Bmz, CityElefant.

0/0
25.9.2014 9:55

R37a16d53i15m 76P87o92l91á36š51e64k 9296683929499

Jančura nic zvláštního neudělal. Jenom se svou činností a svým lobbingem  zasadil o to, aby model ČD, kdy se na výdělečných trasách vydělávalo, aby se ty výdělky vrazily do pokrytí ztrát prodělečných tratí a do postupných modernizací, byl nahrazen modelem samostatných linek. Kdy každá linka buď vydělává nebo prodělává. Na linku, která vydělává, je fronta soukromých firem a ta vydělávající linka musí provozovateli pokrýt modernizace strojů a generovat zisk. A linky které prodělávají, budou muset buď být saturovány státem včetně modernizace vlaků nebo budou rušeny.

Neboli výsledek je ten, že přes udržování provozu na ztrátových tratích stát financuje soukromým dopravcům, jako je dnes Jančura nebo v budoucnosti hlavně kolosy, jako Deutche Bahn, provoz na našich výdělečných linkách. Neboli zase klasika, státu dát  ztráty a soukromníkovi dát zisky.:-/

A hlupáci ještě navíc při tom nadšeně hýkají.;-D;-D

+9/−12
24.9.2014 6:06

Č69e17s41l65a88v 46T28a33r34a61n18z74a 6118877954285

Krásně hýkáte.

+3/−3
24.9.2014 7:29

J49a12k90u14b 30Š42a36f36a56n83d48a 7675517491631

Proboha. Vy si myslíte, že ČD by provozovaly ztrátové linky jen proto, že na ně mají peníze z těch ziskových? Vy byste to dělal?

+3/−2
24.9.2014 9:40
Foto

J55a56r60o20s59l55a81v 54C84h13a80l91u96p11a 8864141955185

Sorry, ale na ztrátové linky dostávají ČD nemalé dotace od státu a dle zveřejněných informací, a to na popud až pana Jančury, né malé. A co se týče výdělečných tratí, tak ty ČD taky neumí provozovat. Zkuste si trať Brno - Ostrava. Když je špička tak jsou vlaky k prasknutí a jedete 2 hodiny na stojáka. Do dnes nejsou schopni pochopit, že by přidali další vlaky. S rezervacemi si taky nedělaji velké starosti, když vám co chvíli nepřipojí vagon s Vaší rezervací.  Proto je jim schopen konkurovat Jančura i s obyčejným autobusem, který jede o nějakou tu hodinu déle a levněji. A to nemluvě o úrovni čistoty a vybavení vagónů ČD. Takové retro na kolejích. Chování ČD je pro mě neomluvitelné a obhajovat je mohou jen ajznboňáci kteří celý život pracovali v této insituci. Rv

+3/−3
24.9.2014 10:30

T11o61m 37J63u72r16e43č80k83a 6805502785765

Problém trasy Brno - Ostrava je hlavně v tom, že téměř polovinu trasy je vytížená jednokolejka kde stačí zpoždění jednoho vlaku a hned se zpozdí díky křižování všechny ostatní. To je taky důvod, proč vlaky na té trase jezdí tuším max osmivozové, aby se stíhaly vyjezdit jízdní doby, které umožňují včasné křižování na určených místech a na trase už není místo pro jakékoliv další vlaky. Dokud Správa železniční dopravní cesty nezmodernizuje ten úsek do Přerova na dvoukolejku, tak je úplně jedno jaký dopravce tam jezdí, protože fyzika platí pro všechny stejně.

+6/0
24.9.2014 10:36
Foto

J83a70r16o60s24l90a37v 49C46h93a26l87u32p37a 8444351495525

Do takových technikálií tuto problematiku neznám a pokud je to pravda tak je to omluvitelné. Ale není omluvitelné že na tak vytížené trati nejsou schopni tato omezení kompenzovat kvalitnějšími službami, popřípadě kapacitnějšími soupravami např. vlakové soupravy elefant a pod.

0/−1
24.9.2014 10:43

J87a39r65o88s21l10a82v 49K27o39m75o74ň 1400744184281

elefant Ostrava - Brno nepojede nikdy, jaksi nerozumíte problematice. Tak pro Vás extra : Od Nezamyslic je střídavý proud na Brno a  směrem na Ostravu je stejnosměrný. A žádný elefant není obousystémový. Jen hnací vozidla a v dnešní době i pár regiopanterů. Ale regiopanter je kapacitně hodně málo na velké množství lidí. A je jich hlavně málo. A tak slouží jako příměstská místo starých panťáků. Více vozů znamená delší jízdní dobu. Což i Jančura pochopil a nedává nekonečné soupravy byť už má vozy na více než 4vozové vlaky. Ale plánuje 15 vozů podle idnes. Tak uvidíme čím to bude tahat. A tak to samé je i na Brno. Délky nástupišť taky nejsou nekonečné. Rezervace je možná a vůz nebyl? No nevím, vídám vlaky Bohumín - Brno ve Svinově často a mají pořád stejný počet vozů. Dle plánu řazení. Ale nekoukám stále po nich,zda je posilují a správně podle plánu. Je možné že občas něco vypadne.

+4/0
24.9.2014 11:35
Foto

J20a85r45o85s94l75a55v 71C17h44a49l40u44p71a 8184411405915

Jak sleduji tak problém za žádnou cenu není na straně ČD. Tak extra pro mě vysvětlete proč je tato, dle vašich slov, velmi frekventovaná a na 100% vytížená trať dotovaná státem, a ČD není schopná jí provozovat se ziskem. A dále mi vysvětlete proč na tuto trať, kterou nelze provozovat kapacitnějšími soupravami ČD nenasadí alespoň soupravy stejné kapacity, které by už nepamatovali socialistickou éru? Možná technické problematice nerozumím, ale jsem cestující který dostává v 21 století služby ze století minulého. A nevidím ani snahu na tom něco změnit.

Jančura otevřeným dopisem který zaslal ministru dopravy za vlády premiéra Nečase, že je schopen tuto trať provozovat za stejných podmínek buď s jízdným zadarmo, za předpokladu že bude dostávat stejné dotace jako dostávají ČD, anebo bez dotací za tržní jízdné. Tato výzva skončila bez odpovědi.

8 let jsem dojížděl z Ostravy do Prahy s ČD a zažil jsme i nasazení souprav Pendolíno a byl to děs běs. Chování vůči zákazníkovi bylo arogantní a spolehlivost byla nulová. A to mi velmi zakalilo pohled vůči ČD na dlouhou dobu a bude dlouho trvat než změním názor a nebudu vůči ČD kritický.

Po nástupu soukromých dopravců se na této trati začaly ČD kopat samy do zadku a snažili se něco změnit, ale ty změny byly spíše úsměvné.

A co se týče rezervací, daleko častěji se stává to, že průvodčí rezervační lístky zastrkává až po rozjetí vlaku a poté se strhne hromadné přeskupování cestujících. Skoro pokaždé díky tomu se musím s někým konfrontovat, protože někdo nevědomky zasedne rezervované sedadlo. Na to bohužel vlil zda-li je trať na střídavý nebo stejnosměrný proud nemá.

+1/−5
24.9.2014 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.