Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura v Berlíně ukázal nový vagon. Jezdit bude na rakouské papíry

Železniční dopravce Regiojet poprvé představil na veřejnosti svůj nový osobní vůz, kterých chce postupně koupit několik desítek a nasadit na své vlaky v Česku i Slovensku. Je to první vůz, který bude mít v druhé třídě v každé sedačce monitory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a77n 97M10a16l84e80n80k53a 6103175413

nevím proč, ale mám dojem že veškerý technologická pokrok se od roku 2000 soustřeďuje jen na umistování obrazovek. ... nebo že by měl vagon nějakou inovaci v podvozku a brzdách?

+3/0
25.9.2014 21:28

L34a17d48i74s76l30a96v 21P51a57s22t17o51r57e38k 1563887358485

Bude i online reportáž z první cesty? ;-)

+1/−2
24.9.2014 18:48
Foto

A67l31a82n 28Ř38e58p39k38a 4445286

Co na tom chcete reportovat? To je jen nový vagon(y), ne nový dopravce :D

0/0
25.9.2014 13:59

F88r49a43n14t93i11š78e24k 44K96r80m30í70č97e66k 9640908571580

Ta trasa Praha Košice byl doufám jen náhodný obrázek. Jinak nevím.....

0/−2
24.9.2014 8:25
Foto

A56l34a91n 27Ř61e49p20k50a 4885206

Ne, opravdu bude Jančura jezdit Pha - Ova - Žilina - Košice a Bratislava - Košice ;-)

+2/0
24.9.2014 8:45

T25o47m91a62s 91N61o18v77o13t57n56y 3581416538389

To se zeptej na Ohňosíti.cz, tak jsou specialisti na reportáže ze zkušebních jízd a prezentací, které se nikdy vlastně nekonaly. Celá jejich jednočlenná redakce už něco vymyslí.

+1/0
24.9.2014 23:57

T66o47m59a83s 60N72o67v80o78t86n93y 3961316818649

To bylo výše pro Pastorka

0/0
24.9.2014 23:57

J82i59r89k13a 29D59v88o66ř77á45k 4585850863988

Linka bude Bratislava - Košice, ale pár spojů bude jezdit Praha - Košice, aby se ta vozidla mohla protáčet i do ČR.

0/0
25.9.2014 9:47

P12e97t92r 47K88r93á12l 4594650378472

Jancurovi fandím, ale po zkušenosti s cestou jeho dálkovým autobusem do Itálie před rokem jsem od toho musel nadobro upustit. Mimo neexistujiciho místa na nohy... TY SEDAČKY !!! Nechápu kdo je vymýšlí, ale je to naprosto neergonomická záležitost. Cestou v noci jsem ani nezamhouril oko, jak jsou nepohodlné, měsíc jsem pak chodil na rehabilitace se zády a to je mi 26. A teď koukám, že dal ty otřesné sedačky i do funglovych vlaků :( Člověk má na nich naprosto nepřirozeně ohnuta záda X hodin cesty.

+6/−3
24.9.2014 8:10

J56a65n 22S75ů97r63a 4865953473732

Ty sedačky jsou ale jiné, než v autobusech.

+5/0
24.9.2014 9:15

T95o67m38a34s 78N77o79v81o48t12n85y 3791816768889

Mně se v nich sedí dobře, akorát místa pro nohy by mohlo být víc, pak by to opravdu mohl nazývat luxusní dopravou.

+1/0
24.9.2014 23:58

L11i59b41o86r 62M33o93u61č65k72a 1938767905782

vsechny Jancurovy vagony jsou na rakouske papiry, Vsimnete si, ze vsechny maji registraci zacinajici A

+7/0
24.9.2014 7:02

J80a70n 88S48ů34r15a 4395633233202

Stejně jako některé Českých drah...

+4/−2
24.9.2014 7:46

L26a31d76i27s35l60a75v 82P44a85s96t14o54r19e84k 1503127158715

Kopeš za něj dobře ;-)

+1/−1
24.9.2014 18:37

M60a84t11ú88š 12B66e40n96a40k 9568704592463

od Jančuru je to vychcanosť, aby  na neho nemali DU  dosah a rakušanom je to jedno.

ČD má preto, lebo od začiatku roka platí pravidlo, že vozeň zostane registrovaný v krajne prvej registrácie po celú dobu prevádzky

+1/−1
24.9.2014 21:43

J46a31n 70S40ů55r75a 4365143953202

Ano, máte pravdu. Rakousko je na žebříčku korupce mnohem pod Českem, takže kdokoliv si dělá evropské povolení pro cokoliv v Rakousku, je to jasně vyčuranost:-)

+1/0
24.9.2014 21:45

T41o14m81a76s 26N79o63v83o13t33n90y 3611356248429

A pointu to má jakou?

0/0
24.9.2014 23:58

R74a60d93i63m 44P36o72l36á60š66e32k 9486543939359

Koukám, zase další slepičárna na kolejích. Kde nebude možné dělat nic jiného než koukat ven nebo pracovat nebo koukat na monitor na přiblblé filmy nebo na ještě mnohem přiblbejší reklamy.

Možnost, že by někdo jel na otočku na nějakou delší vzdálenost, třeba z té Ostravy do Prahy, nastoupil v noci, ve vlaku se dospal, přes den v Praze pracoval , večer zase do vlaku, po půlnoci doma a ráno normálně do práce, je při jízdě v takové slepičárně nemožná. Nedá se tam spát ani v noci, natož ve dne.

+8/−8
24.9.2014 5:55

L78i66b64o73r 68T83r29u88x24a 6266761719673

Ok, tak toto je špatně. A jak to má být dobře dle vašeho názoru?

+2/−1
24.9.2014 6:16

R35a54d84i95m 55P97o80l25á42š50e61k 9826673779319

Já vím , že vagóny s kupátky jsou dražší, protože se do nich vejde méně lidí, ale na delší trasy než takových 100 kilometrů jsou ty kupátka prostě lepší.

+3/−3
24.9.2014 6:35

P19a92v41e18l 89N77o53v34á96k 7602559576549

Vsak RegioJet nabizi i kupatka....

+3/0
24.9.2014 6:50

R70a79d46i66m 64P15o10l15á81š36e91k 9556233199469

Není mně známo, že by na trase Ostrava Praha, která se mne v tomto případě týká nejvíc,  v nějakém svém vlaku třeba časně ráno nebo pozdě večer, Jančura nabízel kupátka.

+1/−10
24.9.2014 7:29

V26á12c90l10a16v 97M78á30c84h68a 1812883809307

no, tak to byste se asi měl zajímat krapet více, protože jančura nabízí celkem tři třídy a jen ta prostřední je bez kupátek. ta nejnižší jsou kupátka pro šest lidí a ta nejvyšší jsou dokonce jen pro čtyři lidi. A to je pak super pohodlí. Zkuste si to...

+9/0
24.9.2014 10:04

J87i45r98k49a 35D53v61o14ř94á28k 4625760253378

Formálně Jančura nabízí jen jednu třídu. Stát proplácí slevy jen v 2. třídě.

+1/0
25.9.2014 9:49

M66a48r61t76i67n 17K17a93r68á54s51e56k 9918583618978

Drtiva vetsina jeho vagonu ma kupe, ve vlaku je vetsinou jen 1 max 2 vagony bez kupe......

+1/0
24.9.2014 10:24

J82i26r28k84a 93D89v91o16ř86á65k 4835210173728

Kupé mají ty jeho vagóny, které tak koupil z bazaru a moc je nerekonstruoval. (Zatím?)

0/0
25.9.2014 9:45

T47o39m81a51s 63N46o16v15o30t73n22y 3921756548979

No vidíš, nevíš nic, ale hloupě pomlouvat ti to nebrání. Tak napiš rovnou, že žlutá je špatná a že jedině modrá je správná a máme to z krku.

+1/−1
25.9.2014 0:02

A78l61e13š 52L95e45h46k57ý 7403427759557

Lépe je v dobytčácích, třeba do Kralup. Tam se chrní ;-)

0/−4
24.9.2014 7:51

R55i88c12h33a95r86d 95T17r22e73f49i93l 4251905769940

Jaké dobytčáky do Kralup? Jestli jedeš rychlíkem tak je to 20 minut, to se dá vydržet i ve stoje, což často činím, protože z Holešovic to už jede nacvaknuté. A jako osobáky jezdí ešusy. Takže neplácej voloviny.:-P

+2/0
24.9.2014 8:35

A54l71e10š 24L47e17h18k14ý 7793687209367

Tobě je vlastně jedno čím jedeš, můžeš stát klidně na názazníku a jezdit v počmáraných koženkách. Je mi tě líto, ale nic jiného si nezasloužíš :-P

0/0
24.9.2014 13:58

J11a80k50u19b 87Š89a59f25a28n49d26a 7165797471851

A v letadle to řešíte jak?

Najděte si spoj s lehátky a máte po problému.

+5/0
24.9.2014 9:38

T14o22m18a37s 15N67o50v13o67t42n61y 3171476798979

A tady spát nemůžeš? Musíš povinně hledět na obrazovku? A víš kolik je reklam na obrazovkách v sedačkách v jeho busech, že tak blbě žvaníš? Ono ne každý ve vlaku spí a snad nikoho nebaví hledět z okna na ubíhající stromy ve 160 tak si prostě pustí film aspoň tam cesta uběhne. Máš s tím problém? Můžeš béčkém u ČD, zatím jich jezdí dost a žádné moderní vymoženosti ti nebudou ve spánku překážet.

0/0
25.9.2014 0:01

J36i75ř68í 15B40e33n40d16a 4340409619

Tu stevardku stojící na pravé straně chci za ženu R^R^;-D

+1/0
24.9.2014 2:00

J75i14n55d93ř44i10c31h 14M90o71r41á15v68e59k 77M 4821752365810

Z mých zkušeností z Regiojet spíše uvidíte ve vagonu muže v růžové košili..;-D

+4/0
24.9.2014 6:06

L44a30d96i88s39l20a41v 54P80a81s11t12o73r16e74k 1973227488265

Vzor Jančura :-)

0/0
24.9.2014 18:50

T17o26m75á16š 80K94r70á10l 9558620509633

Vypadá to opravdu výborně, už se nemůžu dočkat, až se takovým vlakem taky svezu. Jinak opravdu nechápu nesnášenlivé(zesměšňující) příspěvky zde v diskusi. Pan Jančura ukázal cestování vlakem na jiné úrovni a určitě přinutil (alespoň minimálně) ČD k modernizaci. Někdy se mi zdá, že ať by udělal člověk sebevíc, tak některým lidem se prostě nezavděčí.

+15/−10
24.9.2014 1:19

J79i51ř28í 26E54r17b65e63n 1333684766337

Vy děláte, jako kdyby před Jančurovým zjevením se ČD vůbec neinvestovaly do vozového parku. Bajo, investovaly - jenže podle svých možností. Nástup takzvané konkurence je donutil obměňovat park rychleji a tudíž se kvůli tomu enormně zadlužit...

+8/−2
24.9.2014 5:33

V19á69c38l40a62v 84M79á69c37h19a 1742943689247

bylo přinejmenší zvláštní, jak s nástupem jančury přibyly zprávy typu "ČD dává na trase Praha-Ostrava noviny zdarma. S regiojetem to ale nesouvisí", nebo "Ve vlacích českých drah se nově servíruje káva zdarma. Souvislost s regiojetem ale vedení odmítá." a podobně. I kdybych v životě Jančurou nejel, tak bych byl strašně rád, že tady je...

+7/0
24.9.2014 10:07

J26i93r68k20a 85D91v40o27ř31á59k 4545880293898

Takové zprávy nebyly. Byla zpráva, že ČD rozšířily vlakušky z Pendolina i do dalších EC/IC.

0/0
25.9.2014 9:53

M55a83r92t48i49n 52Š95u20l65c 2397469700825

Jasně, investovaly, podle svých možností... především nákup elektrických jednotek řady 680 Pendolino je příkladem vhodné investice Českých drah do vozového parku... a nemyslím si, že ekonomické problémy a ztrátovost provozu Pendolin zapříčinila konkurence, dokonce ani takzvaná...:-)

+1/−1
24.9.2014 18:04

R79a35d70e76k 33J57a40n90a71t93a 9235826834922

Nákup Pendolín nebyl v pravém slova smyslu investicí ČD, tehdy byly ČD státní podnik a rozhodla o něm vláda Václava Klause. Rozhodla včetně toho, kteří kamarádi (ČKD) to udělají. Nevyrobili nic, zkrachovali, zmizela více jak miliarda, a politický projekt zachránili (samozřejmě za vyšší cenu) Italové, kterou pak cestující spláceli ve formě příplatků. Teď už je naštěstí úvěr spacena.

+2/0
24.9.2014 19:57

J90i47r78k85a 72D64v89o24ř52á26k 4355550253288

ČD investovaly před Jančurovým vyjetím především do nových moderních vozidel jako 380, Bmz, CityElefant.

0/0
25.9.2014 9:55

R15a38d38i72m 24P19o59l91á60š81e30k 9416883979839

Jančura nic zvláštního neudělal. Jenom se svou činností a svým lobbingem  zasadil o to, aby model ČD, kdy se na výdělečných trasách vydělávalo, aby se ty výdělky vrazily do pokrytí ztrát prodělečných tratí a do postupných modernizací, byl nahrazen modelem samostatných linek. Kdy každá linka buď vydělává nebo prodělává. Na linku, která vydělává, je fronta soukromých firem a ta vydělávající linka musí provozovateli pokrýt modernizace strojů a generovat zisk. A linky které prodělávají, budou muset buď být saturovány státem včetně modernizace vlaků nebo budou rušeny.

Neboli výsledek je ten, že přes udržování provozu na ztrátových tratích stát financuje soukromým dopravcům, jako je dnes Jančura nebo v budoucnosti hlavně kolosy, jako Deutche Bahn, provoz na našich výdělečných linkách. Neboli zase klasika, státu dát  ztráty a soukromníkovi dát zisky.:-/

A hlupáci ještě navíc při tom nadšeně hýkají.;-D;-D

+9/−12
24.9.2014 6:06

Č89e78s65l64a59v 14T71a86r53a72n16z91a 6648817544515

Krásně hýkáte.

+3/−3
24.9.2014 7:29

J77a41k22u85b 42Š64a49f67a74n42d98a 7865957641411

Proboha. Vy si myslíte, že ČD by provozovaly ztrátové linky jen proto, že na ně mají peníze z těch ziskových? Vy byste to dělal?

+3/−2
24.9.2014 9:40

J74a90r40o62s46l69a89v 65C23h42a51l84u98p18a 8264941205155

Sorry, ale na ztrátové linky dostávají ČD nemalé dotace od státu a dle zveřejněných informací, a to na popud až pana Jančury, né malé. A co se týče výdělečných tratí, tak ty ČD taky neumí provozovat. Zkuste si trať Brno - Ostrava. Když je špička tak jsou vlaky k prasknutí a jedete 2 hodiny na stojáka. Do dnes nejsou schopni pochopit, že by přidali další vlaky. S rezervacemi si taky nedělaji velké starosti, když vám co chvíli nepřipojí vagon s Vaší rezervací.  Proto je jim schopen konkurovat Jančura i s obyčejným autobusem, který jede o nějakou tu hodinu déle a levněji. A to nemluvě o úrovni čistoty a vybavení vagónů ČD. Takové retro na kolejích. Chování ČD je pro mě neomluvitelné a obhajovat je mohou jen ajznboňáci kteří celý život pracovali v této insituci. Rv

+3/−3
24.9.2014 10:30

T40o52m 10J76u22r50e34č38k97a 6885262155835

Problém trasy Brno - Ostrava je hlavně v tom, že téměř polovinu trasy je vytížená jednokolejka kde stačí zpoždění jednoho vlaku a hned se zpozdí díky křižování všechny ostatní. To je taky důvod, proč vlaky na té trase jezdí tuším max osmivozové, aby se stíhaly vyjezdit jízdní doby, které umožňují včasné křižování na určených místech a na trase už není místo pro jakékoliv další vlaky. Dokud Správa železniční dopravní cesty nezmodernizuje ten úsek do Přerova na dvoukolejku, tak je úplně jedno jaký dopravce tam jezdí, protože fyzika platí pro všechny stejně.

+6/0
24.9.2014 10:36

J89a87r41o40s11l34a28v 17C80h86a74l97u52p90a 8794501585585

Do takových technikálií tuto problematiku neznám a pokud je to pravda tak je to omluvitelné. Ale není omluvitelné že na tak vytížené trati nejsou schopni tato omezení kompenzovat kvalitnějšími službami, popřípadě kapacitnějšími soupravami např. vlakové soupravy elefant a pod.

0/−1
24.9.2014 10:43

J46a88r81o64s21l40a96v 78K88o38m18o71ň 1100484184581

elefant Ostrava - Brno nepojede nikdy, jaksi nerozumíte problematice. Tak pro Vás extra : Od Nezamyslic je střídavý proud na Brno a  směrem na Ostravu je stejnosměrný. A žádný elefant není obousystémový. Jen hnací vozidla a v dnešní době i pár regiopanterů. Ale regiopanter je kapacitně hodně málo na velké množství lidí. A je jich hlavně málo. A tak slouží jako příměstská místo starých panťáků. Více vozů znamená delší jízdní dobu. Což i Jančura pochopil a nedává nekonečné soupravy byť už má vozy na více než 4vozové vlaky. Ale plánuje 15 vozů podle idnes. Tak uvidíme čím to bude tahat. A tak to samé je i na Brno. Délky nástupišť taky nejsou nekonečné. Rezervace je možná a vůz nebyl? No nevím, vídám vlaky Bohumín - Brno ve Svinově často a mají pořád stejný počet vozů. Dle plánu řazení. Ale nekoukám stále po nich,zda je posilují a správně podle plánu. Je možné že občas něco vypadne.

+4/0
24.9.2014 11:35

J60a95r67o76s24l70a90v 97C58h64a34l78u68p58a 8544871485405

Jak sleduji tak problém za žádnou cenu není na straně ČD. Tak extra pro mě vysvětlete proč je tato, dle vašich slov, velmi frekventovaná a na 100% vytížená trať dotovaná státem, a ČD není schopná jí provozovat se ziskem. A dále mi vysvětlete proč na tuto trať, kterou nelze provozovat kapacitnějšími soupravami ČD nenasadí alespoň soupravy stejné kapacity, které by už nepamatovali socialistickou éru? Možná technické problematice nerozumím, ale jsem cestující který dostává v 21 století služby ze století minulého. A nevidím ani snahu na tom něco změnit.

Jančura otevřeným dopisem který zaslal ministru dopravy za vlády premiéra Nečase, že je schopen tuto trať provozovat za stejných podmínek buď s jízdným zadarmo, za předpokladu že bude dostávat stejné dotace jako dostávají ČD, anebo bez dotací za tržní jízdné. Tato výzva skončila bez odpovědi.

8 let jsem dojížděl z Ostravy do Prahy s ČD a zažil jsme i nasazení souprav Pendolíno a byl to děs běs. Chování vůči zákazníkovi bylo arogantní a spolehlivost byla nulová. A to mi velmi zakalilo pohled vůči ČD na dlouhou dobu a bude dlouho trvat než změním názor a nebudu vůči ČD kritický.

Po nástupu soukromých dopravců se na této trati začaly ČD kopat samy do zadku a snažili se něco změnit, ale ty změny byly spíše úsměvné.

A co se týče rezervací, daleko častěji se stává to, že průvodčí rezervační lístky zastrkává až po rozjetí vlaku a poté se strhne hromadné přeskupování cestujících. Skoro pokaždé díky tomu se musím s někým konfrontovat, protože někdo nevědomky zasedne rezervované sedadlo. Na to bohužel vlil zda-li je trať na střídavý nebo stejnosměrný proud nemá.

+1/−5
24.9.2014 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.