Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura v Berlíně ukázal nový vagon. Jezdit bude na rakouské papíry

Železniční dopravce Regiojet poprvé představil na veřejnosti svůj nový osobní vůz, kterých chce postupně koupit několik desítek a nasadit na své vlaky v Česku i Slovensku. Je to první vůz, který bude mít v druhé třídě v každé sedačce monitory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a56n 85M45a96l73e88n29k54a 6763405413

nevím proč, ale mám dojem že veškerý technologická pokrok se od roku 2000 soustřeďuje jen na umistování obrazovek. ... nebo že by měl vagon nějakou inovaci v podvozku a brzdách?

+3/0
25.9.2014 21:28

L95a57d85i76s71l13a15v 69P66a37s39t72o81r11e33k 1853127658205

Bude i online reportáž z první cesty? ;-)

+1/−2
24.9.2014 18:48

A58l42a72n 38Ř40e13p10k19a 4385926

Co na tom chcete reportovat? To je jen nový vagon(y), ne nový dopravce :D

0/0
25.9.2014 13:59

F65r91a64n63t26i62š76e49k 62K22r57m65í67č26e92k 9530798751400

Ta trasa Praha Košice byl doufám jen náhodný obrázek. Jinak nevím.....

0/−2
24.9.2014 8:25

A45l58a56n 71Ř75e17p54k93a 4915746

Ne, opravdu bude Jančura jezdit Pha - Ova - Žilina - Košice a Bratislava - Košice ;-)

+2/0
24.9.2014 8:45

T27o39m39a76s 39N62o37v30o44t88n45y 3401316488489

To se zeptej na Ohňosíti.cz, tak jsou specialisti na reportáže ze zkušebních jízd a prezentací, které se nikdy vlastně nekonaly. Celá jejich jednočlenná redakce už něco vymyslí.

+1/0
24.9.2014 23:57

T56o80m91a19s 25N82o47v41o92t45n49y 3841266338279

To bylo výše pro Pastorka

0/0
24.9.2014 23:57

J67i16r15k73a 55D66v62o72ř91á97k 4635230133458

Linka bude Bratislava - Košice, ale pár spojů bude jezdit Praha - Košice, aby se ta vozidla mohla protáčet i do ČR.

0/0
25.9.2014 9:47

P77e18t38r 22K81r40á75l 4334550538282

Jancurovi fandím, ale po zkušenosti s cestou jeho dálkovým autobusem do Itálie před rokem jsem od toho musel nadobro upustit. Mimo neexistujiciho místa na nohy... TY SEDAČKY !!! Nechápu kdo je vymýšlí, ale je to naprosto neergonomická záležitost. Cestou v noci jsem ani nezamhouril oko, jak jsou nepohodlné, měsíc jsem pak chodil na rehabilitace se zády a to je mi 26. A teď koukám, že dal ty otřesné sedačky i do funglovych vlaků :( Člověk má na nich naprosto nepřirozeně ohnuta záda X hodin cesty.

+6/−3
24.9.2014 8:10

J45a46n 30S60ů56r24a 4945363983492

Ty sedačky jsou ale jiné, než v autobusech.

+5/0
24.9.2014 9:15

T59o23m96a30s 80N50o75v28o63t57n29y 3741486938809

Mně se v nich sedí dobře, akorát místa pro nohy by mohlo být víc, pak by to opravdu mohl nazývat luxusní dopravou.

+1/0
24.9.2014 23:58

L35i81b79o55r 18M38o93u32č43k78a 1438177285732

vsechny Jancurovy vagony jsou na rakouske papiry, Vsimnete si, ze vsechny maji registraci zacinajici A

+7/0
24.9.2014 7:02

J61a26n 91S51ů88r62a 4225113233422

Stejně jako některé Českých drah...

+4/−2
24.9.2014 7:46

L79a62d35i34s72l76a69v 27P66a13s36t49o55r42e27k 1233767428505

Kopeš za něj dobře ;-)

+1/−1
24.9.2014 18:37

M22a51t56ú53š 84B84e24n22a55k 9748414642423

od Jančuru je to vychcanosť, aby  na neho nemali DU  dosah a rakušanom je to jedno.

ČD má preto, lebo od začiatku roka platí pravidlo, že vozeň zostane registrovaný v krajne prvej registrácie po celú dobu prevádzky

+1/−1
24.9.2014 21:43

J40a89n 92S94ů37r79a 4895623263172

Ano, máte pravdu. Rakousko je na žebříčku korupce mnohem pod Českem, takže kdokoliv si dělá evropské povolení pro cokoliv v Rakousku, je to jasně vyčuranost:-)

+1/0
24.9.2014 21:45

T81o55m95a91s 97N35o48v62o23t65n68y 3941286128299

A pointu to má jakou?

0/0
24.9.2014 23:58

R84a22d30i30m 25P42o81l87á24š92e80k 9106623799469

Koukám, zase další slepičárna na kolejích. Kde nebude možné dělat nic jiného než koukat ven nebo pracovat nebo koukat na monitor na přiblblé filmy nebo na ještě mnohem přiblbejší reklamy.

Možnost, že by někdo jel na otočku na nějakou delší vzdálenost, třeba z té Ostravy do Prahy, nastoupil v noci, ve vlaku se dospal, přes den v Praze pracoval , večer zase do vlaku, po půlnoci doma a ráno normálně do práce, je při jízdě v takové slepičárně nemožná. Nedá se tam spát ani v noci, natož ve dne.

+8/−8
24.9.2014 5:55

L52i57b26o24r 75T63r31u68x16a 6396981779493

Ok, tak toto je špatně. A jak to má být dobře dle vašeho názoru?

+2/−1
24.9.2014 6:16

R65a17d90i37m 79P38o67l84á70š59e95k 9326693359759

Já vím , že vagóny s kupátky jsou dražší, protože se do nich vejde méně lidí, ale na delší trasy než takových 100 kilometrů jsou ty kupátka prostě lepší.

+3/−3
24.9.2014 6:35

P75a65v53e59l 47N29o84v68á42k 7472659766379

Vsak RegioJet nabizi i kupatka....

+3/0
24.9.2014 6:50

R95a16d54i61m 21P23o81l84á92š12e59k 9956723559249

Není mně známo, že by na trase Ostrava Praha, která se mne v tomto případě týká nejvíc,  v nějakém svém vlaku třeba časně ráno nebo pozdě večer, Jančura nabízel kupátka.

+1/−10
24.9.2014 7:29

V76á86c55l90a91v 70M71á83c68h73a 1122723109627

no, tak to byste se asi měl zajímat krapet více, protože jančura nabízí celkem tři třídy a jen ta prostřední je bez kupátek. ta nejnižší jsou kupátka pro šest lidí a ta nejvyšší jsou dokonce jen pro čtyři lidi. A to je pak super pohodlí. Zkuste si to...

+9/0
24.9.2014 10:04

J41i88r59k53a 98D51v32o93ř29á93k 4735280313248

Formálně Jančura nabízí jen jednu třídu. Stát proplácí slevy jen v 2. třídě.

+1/0
25.9.2014 9:49

M53a40r77t62i35n 82K18a46r74á19s61e59k 9188593628698

Drtiva vetsina jeho vagonu ma kupe, ve vlaku je vetsinou jen 1 max 2 vagony bez kupe......

+1/0
24.9.2014 10:24

J49i50r96k25a 29D98v86o95ř19á23k 4345260433568

Kupé mají ty jeho vagóny, které tak koupil z bazaru a moc je nerekonstruoval. (Zatím?)

0/0
25.9.2014 9:45

T49o68m76a51s 88N94o54v80o58t55n32y 3621356348709

No vidíš, nevíš nic, ale hloupě pomlouvat ti to nebrání. Tak napiš rovnou, že žlutá je špatná a že jedině modrá je správná a máme to z krku.

+1/−1
25.9.2014 0:02

A89l15e57š 83L66e44h64k68ý 7673537149887

Lépe je v dobytčácích, třeba do Kralup. Tam se chrní ;-)

0/−4
24.9.2014 7:51

R79i47c16h82a30r49d 64T94r36e42f74i13l 4231105719980

Jaké dobytčáky do Kralup? Jestli jedeš rychlíkem tak je to 20 minut, to se dá vydržet i ve stoje, což často činím, protože z Holešovic to už jede nacvaknuté. A jako osobáky jezdí ešusy. Takže neplácej voloviny.:-P

+2/0
24.9.2014 8:35

A17l29e73š 27L38e50h85k60ý 7983917729657

Tobě je vlastně jedno čím jedeš, můžeš stát klidně na názazníku a jezdit v počmáraných koženkách. Je mi tě líto, ale nic jiného si nezasloužíš :-P

0/0
24.9.2014 13:58

J43a20k91u84b 54Š39a85f23a14n50d43a 7825867271861

A v letadle to řešíte jak?

Najděte si spoj s lehátky a máte po problému.

+5/0
24.9.2014 9:38

T69o64m92a87s 39N11o89v64o53t53n41y 3891726288429

A tady spát nemůžeš? Musíš povinně hledět na obrazovku? A víš kolik je reklam na obrazovkách v sedačkách v jeho busech, že tak blbě žvaníš? Ono ne každý ve vlaku spí a snad nikoho nebaví hledět z okna na ubíhající stromy ve 160 tak si prostě pustí film aspoň tam cesta uběhne. Máš s tím problém? Můžeš béčkém u ČD, zatím jich jezdí dost a žádné moderní vymoženosti ti nebudou ve spánku překážet.

0/0
25.9.2014 0:01

J64i90ř98í 77B44e37n50d12a 4470789889

Tu stevardku stojící na pravé straně chci za ženu R^R^;-D

+1/0
24.9.2014 2:00

J79i23n62d88ř86i14c34h 98M52o76r21á73v84e95k 78M 3275133545536

Z mých zkušeností z Regiojet spíše uvidíte ve vagonu muže v růžové košili..;-D

+4/0
24.9.2014 6:06

L49a30d68i59s18l53a20v 68P84a32s77t65o24r52e12k 1603877278745

Vzor Jančura :-)

0/0
24.9.2014 18:50

T63o61m75á19š 38K54r60á66l 9988350679263

Vypadá to opravdu výborně, už se nemůžu dočkat, až se takovým vlakem taky svezu. Jinak opravdu nechápu nesnášenlivé(zesměšňující) příspěvky zde v diskusi. Pan Jančura ukázal cestování vlakem na jiné úrovni a určitě přinutil (alespoň minimálně) ČD k modernizaci. Někdy se mi zdá, že ať by udělal člověk sebevíc, tak některým lidem se prostě nezavděčí.

+15/−10
24.9.2014 1:19

J75i26ř50í 10E70r75b68e19n 1493654446737

Vy děláte, jako kdyby před Jančurovým zjevením se ČD vůbec neinvestovaly do vozového parku. Bajo, investovaly - jenže podle svých možností. Nástup takzvané konkurence je donutil obměňovat park rychleji a tudíž se kvůli tomu enormně zadlužit...

+8/−2
24.9.2014 5:33

V89á98c66l51a88v 62M27á22c13h60a 1522913609137

bylo přinejmenší zvláštní, jak s nástupem jančury přibyly zprávy typu "ČD dává na trase Praha-Ostrava noviny zdarma. S regiojetem to ale nesouvisí", nebo "Ve vlacích českých drah se nově servíruje káva zdarma. Souvislost s regiojetem ale vedení odmítá." a podobně. I kdybych v životě Jančurou nejel, tak bych byl strašně rád, že tady je...

+7/0
24.9.2014 10:07

J93i95r56k76a 10D40v40o70ř20á65k 4875840843838

Takové zprávy nebyly. Byla zpráva, že ČD rozšířily vlakušky z Pendolina i do dalších EC/IC.

0/0
25.9.2014 9:53

M70a75r73t91i84n 16Š10u87l87c 2267919190355

Jasně, investovaly, podle svých možností... především nákup elektrických jednotek řady 680 Pendolino je příkladem vhodné investice Českých drah do vozového parku... a nemyslím si, že ekonomické problémy a ztrátovost provozu Pendolin zapříčinila konkurence, dokonce ani takzvaná...:-)

+1/−1
24.9.2014 18:04

R10a73d86e63k 33J86a67n25a26t26a 9875626494772

Nákup Pendolín nebyl v pravém slova smyslu investicí ČD, tehdy byly ČD státní podnik a rozhodla o něm vláda Václava Klause. Rozhodla včetně toho, kteří kamarádi (ČKD) to udělají. Nevyrobili nic, zkrachovali, zmizela více jak miliarda, a politický projekt zachránili (samozřejmě za vyšší cenu) Italové, kterou pak cestující spláceli ve formě příplatků. Teď už je naštěstí úvěr spacena.

+2/0
24.9.2014 19:57

J43i31r66k20a 57D90v16o56ř24á74k 4665170893368

ČD investovaly před Jančurovým vyjetím především do nových moderních vozidel jako 380, Bmz, CityElefant.

0/0
25.9.2014 9:55

R29a13d70i69m 98P52o51l54á28š56e62k 9846203969179

Jančura nic zvláštního neudělal. Jenom se svou činností a svým lobbingem  zasadil o to, aby model ČD, kdy se na výdělečných trasách vydělávalo, aby se ty výdělky vrazily do pokrytí ztrát prodělečných tratí a do postupných modernizací, byl nahrazen modelem samostatných linek. Kdy každá linka buď vydělává nebo prodělává. Na linku, která vydělává, je fronta soukromých firem a ta vydělávající linka musí provozovateli pokrýt modernizace strojů a generovat zisk. A linky které prodělávají, budou muset buď být saturovány státem včetně modernizace vlaků nebo budou rušeny.

Neboli výsledek je ten, že přes udržování provozu na ztrátových tratích stát financuje soukromým dopravcům, jako je dnes Jančura nebo v budoucnosti hlavně kolosy, jako Deutche Bahn, provoz na našich výdělečných linkách. Neboli zase klasika, státu dát  ztráty a soukromníkovi dát zisky.:-/

A hlupáci ještě navíc při tom nadšeně hýkají.;-D;-D

+9/−12
24.9.2014 6:06

Č52e86s34l69a89v 83T98a35r75a24n74z14a 6438637384715

Krásně hýkáte.

+3/−3
24.9.2014 7:29

J26a40k52u50b 58Š18a97f36a30n73d71a 7615667671161

Proboha. Vy si myslíte, že ČD by provozovaly ztrátové linky jen proto, že na ně mají peníze z těch ziskových? Vy byste to dělal?

+3/−2
24.9.2014 9:40

J46a87r98o61s89l55a20v 82C82h42a78l11u79p25a 8524261785135

Sorry, ale na ztrátové linky dostávají ČD nemalé dotace od státu a dle zveřejněných informací, a to na popud až pana Jančury, né malé. A co se týče výdělečných tratí, tak ty ČD taky neumí provozovat. Zkuste si trať Brno - Ostrava. Když je špička tak jsou vlaky k prasknutí a jedete 2 hodiny na stojáka. Do dnes nejsou schopni pochopit, že by přidali další vlaky. S rezervacemi si taky nedělaji velké starosti, když vám co chvíli nepřipojí vagon s Vaší rezervací.  Proto je jim schopen konkurovat Jančura i s obyčejným autobusem, který jede o nějakou tu hodinu déle a levněji. A to nemluvě o úrovni čistoty a vybavení vagónů ČD. Takové retro na kolejích. Chování ČD je pro mě neomluvitelné a obhajovat je mohou jen ajznboňáci kteří celý život pracovali v této insituci. Rv

+3/−3
24.9.2014 10:30

T80o58m 51J56u67r44e36č55k80a 6295402745115

Problém trasy Brno - Ostrava je hlavně v tom, že téměř polovinu trasy je vytížená jednokolejka kde stačí zpoždění jednoho vlaku a hned se zpozdí díky křižování všechny ostatní. To je taky důvod, proč vlaky na té trase jezdí tuším max osmivozové, aby se stíhaly vyjezdit jízdní doby, které umožňují včasné křižování na určených místech a na trase už není místo pro jakékoliv další vlaky. Dokud Správa železniční dopravní cesty nezmodernizuje ten úsek do Přerova na dvoukolejku, tak je úplně jedno jaký dopravce tam jezdí, protože fyzika platí pro všechny stejně.

+6/0
24.9.2014 10:36

J97a55r49o13s51l75a94v 31C34h37a40l90u59p13a 8964251535865

Do takových technikálií tuto problematiku neznám a pokud je to pravda tak je to omluvitelné. Ale není omluvitelné že na tak vytížené trati nejsou schopni tato omezení kompenzovat kvalitnějšími službami, popřípadě kapacitnějšími soupravami např. vlakové soupravy elefant a pod.

0/−1
24.9.2014 10:43

J94a70r81o51s25l89a67v 83K27o13m47o97ň 1510474564851

elefant Ostrava - Brno nepojede nikdy, jaksi nerozumíte problematice. Tak pro Vás extra : Od Nezamyslic je střídavý proud na Brno a  směrem na Ostravu je stejnosměrný. A žádný elefant není obousystémový. Jen hnací vozidla a v dnešní době i pár regiopanterů. Ale regiopanter je kapacitně hodně málo na velké množství lidí. A je jich hlavně málo. A tak slouží jako příměstská místo starých panťáků. Více vozů znamená delší jízdní dobu. Což i Jančura pochopil a nedává nekonečné soupravy byť už má vozy na více než 4vozové vlaky. Ale plánuje 15 vozů podle idnes. Tak uvidíme čím to bude tahat. A tak to samé je i na Brno. Délky nástupišť taky nejsou nekonečné. Rezervace je možná a vůz nebyl? No nevím, vídám vlaky Bohumín - Brno ve Svinově často a mají pořád stejný počet vozů. Dle plánu řazení. Ale nekoukám stále po nich,zda je posilují a správně podle plánu. Je možné že občas něco vypadne.

+4/0
24.9.2014 11:35

J96a80r48o49s50l27a32v 62C77h16a75l61u45p19a 8974251895685

Jak sleduji tak problém za žádnou cenu není na straně ČD. Tak extra pro mě vysvětlete proč je tato, dle vašich slov, velmi frekventovaná a na 100% vytížená trať dotovaná státem, a ČD není schopná jí provozovat se ziskem. A dále mi vysvětlete proč na tuto trať, kterou nelze provozovat kapacitnějšími soupravami ČD nenasadí alespoň soupravy stejné kapacity, které by už nepamatovali socialistickou éru? Možná technické problematice nerozumím, ale jsem cestující který dostává v 21 století služby ze století minulého. A nevidím ani snahu na tom něco změnit.

Jančura otevřeným dopisem který zaslal ministru dopravy za vlády premiéra Nečase, že je schopen tuto trať provozovat za stejných podmínek buď s jízdným zadarmo, za předpokladu že bude dostávat stejné dotace jako dostávají ČD, anebo bez dotací za tržní jízdné. Tato výzva skončila bez odpovědi.

8 let jsem dojížděl z Ostravy do Prahy s ČD a zažil jsme i nasazení souprav Pendolíno a byl to děs běs. Chování vůči zákazníkovi bylo arogantní a spolehlivost byla nulová. A to mi velmi zakalilo pohled vůči ČD na dlouhou dobu a bude dlouho trvat než změním názor a nebudu vůči ČD kritický.

Po nástupu soukromých dopravců se na této trati začaly ČD kopat samy do zadku a snažili se něco změnit, ale ty změny byly spíše úsměvné.

A co se týče rezervací, daleko častěji se stává to, že průvodčí rezervační lístky zastrkává až po rozjetí vlaku a poté se strhne hromadné přeskupování cestujících. Skoro pokaždé díky tomu se musím s někým konfrontovat, protože někdo nevědomky zasedne rezervované sedadlo. Na to bohužel vlil zda-li je trať na střídavý nebo stejnosměrný proud nemá.

+1/−5
24.9.2014 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.