Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena životního pojištění bude veřejná. To tak může zlevnit

Česká asociace pojišťoven chce začít kultivovat pojistný trh. Je totiž pod tlakem a kritikou regulátora i veřejnosti za některé praktiky pojišťovacích poradců a potřebuje zastavit provizní spirálu. Přišla proto s několika nápady, jak si naklonit své klienty a představit řešení dřív, než to udělá někdo za ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J40a14n 92Č48e34r31m67á53k 4329638655147

podívejte se pane Bečváři, nic mě nepřesvědčí, že záleží víc na poradci než firmě a že je i jedno, dělá-li pro konkrétní pojišťovnu či banku a nebo je tzv, nezávislý. Pomíjím, že opravdu NEZÁVISLÝ poradce neexistuje. 

kdysi jsem si dělal test "nezávislých" společností, kam jsem jakoby přišel z žádostí řešit své zabezpečení a penzi... 

Víte jak to skončilo? 

Od všech (včetně vašich Partners jsem odešel s nabídkou IŽP a to dokonce toho samého od stejné firmy. A vím, že shodou okolností právě tato pojišťovna za právě tento produkt vyplácela nejvyšší provize!...

a zajímavé i bylo, jak by mi všichni hned rušili mé staré smlouvy u Živnostenské pojišťovny, resp. Poj. ČS, které šly jen lehce upravit...

sám jsem tuto práci dělal 15 let, ale abychom rušili šmahem staré smlouvy bylo u nás TABU. Za to se i u nás s okamžitou platností ukončovala smlouva o obchodním zastoupení... Pokud se něco  rušilo, tak jsme si to museli hodně dobře zdůvodnit!...A to jsme pracovali jen pro jednu pojišťovnu, takže výhody či nevýhody dovedu posoudit a také dovedu posoudit vhodnost či nevhodnost MLM systému v tomto oboru...

0/0
24.9.2014 14:18
Foto

J37a86n 29Č37e83r14m34á32k 4669928735837

mimochodem, ČP to nebyla...

0/0
24.9.2014 14:23
Foto

I29v47o 73B68e88č10v49á52ř 1704976579

Odst. 1 - souhlasím, akorát nevím, co si představujete pod pojmem nezávislý

Odst. 2-4 - nepřekvapuje mne to

Odst. 5 - tvrzení, které nedokážu posoudit

Odst. 6 - Věřím Vám. K přístupu ke starým smlouvám mám jednoduché pravidlo: Co je nejlepší pro klienta?

0/0
24.9.2014 14:49

J35a83r48o53m41í54r 71K47r56á26l 4980389804469

ČAP chce něco kultivovat ? 8-o  A neměla by tedy začít u sebe ?

0/−1
24.9.2014 13:06

P21e66t73r 78V86l56c18e72k 5102605615777

A jak to budou řešit u nespořících, tzn, jen rizikových produktů?   Tam také budou "ochránci"  špekulovat, jaký má pojišťovna z pojistek užitek? 8-o

0/0
24.9.2014 10:57

T53o82n21y 94M16a79n60g 5451875394712

...článek o nerobitných lavičkách je stejně lepší... ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2014 9:50

P79e60t28r 45K56e84ř 8663474102628

Podstatou výdělku pojišťovny je vždy neznalost pojištěného. Pokud by byl pojištěný opravdu obeznámen s věcí, většina produktů by zanikla. Proč si například hraje pojišťovna na spořitelnu, která rádoby generuje klientovi zisk?? Na to jsou vhodnější a výkonnější produkty. Pokud tedy nepotřebuje celou pojistnou částku, proč ji tedy po klientovi vůbec chce?? Pokud si spočítáte, kolik Vás stojí pojištění vozu a pravděpodobnost případné škody, tak zjistíte že takřka vždy se to po 3-4 letech nevyplatí. Tam kde hrozí skutečné riziko a kde by se pojištění vyplatilo, zase pojišťovny pojistku neumožní. A takto lze rozebrat vše. Tedy je třeba se mít hodně na pozoru při uzavírání pojištění, neboť máte co do činění s organizacemi s vysoce sofistikovaným systémem okrádání svých klientů!!!

+4/−1
24.9.2014 9:12

M12i25c31h62a95l 62T34e57c73l 4314691103581

To co popisujete se nazývá odborně asymetrie informací - která však v tomto oboru platí oboustranně. Máte pravdu, že pojišťovna zná dokonale svůj produkt a může těžit z neznalosti klienta. Na druhé straně klient zná většinou dokonale svůj zdravotní stav s jakým vstupuje do pojištění a může (i nevědomky) této výhody proti pojišťovně využít. Najít vyvážené podmínky fungování je poměrně těžké a na toto téma bylo napsáno mnoho odborných prací.

Pojišťovny si nehrají na spořitelnu, jedná se o vývoj, kam se pojišťovnictví časem posunulo. Pojišťovny vytváří rezervy, kdy kumulují peníze na případná pojistná plnění, ale jelikož peníze v dnešní době nesmí "zahálet", tak je musejí šikovně investovat. A tak časem byl vyvinut produkt, kde mohou klienti participovat na zisku pojišťovny. Samozřejmě to je napsáno velmi jednoduše, problematika je trochu složitější a komplexnější.

Docela by mě zajímalo jak jste si hrál s pravděpodobností, že se Vám každé 3-4 roky nevyplatí? Počítal jak? Díky:-)...

0/0
26.9.2014 9:53

M43a76r41e76k 64N62o49v51o74t40n16ý 8555425391711

Podle mě by se celý problém s vysokými provizemi vyřešil, kdyby klienti rovnou platili poplatek za sjednání pojištění agentovi, stejně jak je tomu u stavebního spoření. Když budou všichni vidět, kolik si ten člověk vlastně chce naúčtovat, tak by si to každý dvakrát rozmyslel, co si sjedná ... já bych něktéré z těchto agentů s klidem označil za skryté šmejdy.

V zahraníčí to takhle funguje ... a já vlastně zapoměl, že jsme v Čechách - krajině lobistů, kam se celá Evropa chodí učit, jak funguje korupce. :-/

0/0
24.9.2014 8:58
Foto

I50v35o 98B97e59č62v31á30ř 1244416819

Máte jistě na mysli transparentnost poplatku. U stavebka jsou provize stejně jako jinde. Pokud jste někomu platil na přímo, zřejmě jste naletěl.

+1/0
24.9.2014 9:02

P31e85t23r 27K39a23r45a83s 3862682916315

Některé provize jsou zajímavé, ale mnohdy jsou i provize, které nepokryjí náklady, .... čas s klientem, cesta za klientem, opakovaná cesta za klientem a podobně. 

Je to živnost jako každá jiná a když si nechcete dát pojištění, tak si ho nedávejte, není nic jednoduššího ;-)

+1/0
24.9.2014 9:13

R26a95d35i31m 94P68o87l33á33š21e98k 9576753719169

Prodej například pojištění systémem obchodních schůzek s jednotlivými klienty je optimální pro trh, který ještě není úplně obsazený. Protože se tak dá s nízkými vstupními investicemi obsadit velkou část dosud volného trhu.

Ale u už obsazeného trhu, jako je už nejméně 10 let pojistný trh v ČR, je systém takového prodeje kontraproduktivní. Provozní náklady - zařizování a realizace obchodních schůzek zůstávají stejné, ale množství uzavřených smluv je na obsazeném trhu výrazně nižší.

Ovšem pojišťovny, místo aby optimalizovaly svůl marketingový model prodeje cestou snižování náladů na prodeje, to naopak řešily preferencí složitějších a výtěžnějších pojistných produktů, kde vyšší provize klientům tolik nevadí. Tím logicky taková pojištění, kde je pojistné nízké  a tudíž na ně není možní nasadit vyšší provize, v podstatě vyřadily z pojistné nabídky.

0/0
24.9.2014 9:35

P77e38t28r 44B58a54u77e49r 1314214619

jj...zase ty "životka";-D na nic prosím nesahejte...páč co by pak ti MLM mravenci dělali? Přeci různé prasárny, přebouchávání smluv, lhaní klientům, pojišťovnám to  nevadí a v rámci honičky za plánem berou do pojištění vše co jim kdo přinese...atd. je přeci OK ne?

+1/0
24.9.2014 8:55

T94o32m68á73š 47K50u33č38e73r76a 6639937434968

Napr. zivotni pojištění je asi nejslozitejsi bankovni produkt a na nem pojistovny slusne vydelavaji. Nicmene i tak muze byt pro klienta velice vyhodny. Horsi je to v tom, ze 50% lidi nevi co podepisuje, 40% jen matne tusi. Toho vyuzivaji poradci a pojistovaci a uzaviraji produkt nevyhodny pro nej :) Pak to tu tak vypada. Doporuciji vsem precist si podminky smlouvy cele nez podepisu a uvidite ze budete spokojeni :)

+3/0
24.9.2014 8:18
Foto

I90v30o 82B73e20č51v20á61ř 1834276499

Bohužel obyčejný člověk pojistným podmínkám nerozumí. Je to pro něj jako kdyby před Evropana, který umí číst latinku, položili texty v azbuce nebo arabštině.

Bojím se, že i kdyby to přečetl 100x, stejně by netušil co podepisuje.

0/−2
24.9.2014 8:29

R37a23d23i80m 94P84o73l35á72š10e24k 9846823869699

Nechápum jak někdo může pojistným podmínkám nerozumět. Pokud ovšem  nemá IQ tak 80 - 90 nebo možná pokud není produktem nějakého alternativního školství.

Průměrně vzdělaný a chytrý člověk pojistným podmínkám  maximálně po několika přečteních a cca jejich hodinovém studiu prostě porozumět musí, jinak to je úplný hlupák.

Problém spíš vidím v tom, že lidi jsou líní tyhle pojistné podmínky číst a pokud je čtou, jsou líní je chápat. A prodejce ty pojistné podmínky nemůže probírat, jako se probírá učivo ve škole, protože to by ztrácel tolik času, že by se neuživil. Ostatně proč by svéprávné lidi vodil za ručičku a svým časem a úsilím  kompenzoval jejich lenost a pohodlnost?

+1/0
24.9.2014 9:44
Foto

I82v97o 17B22e43č41v37á24ř 1754806669

Byl byste překvapený, že existuje mnoho velmi vzdělaných lidí v jiných oborech (např. lékaři), kteří určitě němají nízké IQ (mimochodem víte že jste tím limitem IQ potvrdil mou tezi, že obyčejný člověk tomu nerozumí, protože to splňuje skoro polovina populace?) a stejně jsou pro ně finanční záležitosti a podmínky španělskou vesnicí a cizím jazykem.

0/0
24.9.2014 9:49

R97a20d59i76m 77P82o40l60á33š68e38k 9536983509899

Já jsem kdysi pojištění nějakou dobu prodával, tak vím, o čem mluvím. Není možné, aby průměrně vzdělaný a chytrý člověk těm pojistným podmínkám neporozuměl. Nic složitého tam není, je to prostě jen obyčejný psaný text. Na těch pár pojišťovacích termínů není problém se zeptat nebo si to najít na internetu.  Pokud ovšem ovšem těm pojistným podmínkám ten člověk  CHCE porozumět.  A pokud jim CHCE  porozumět a přitom to nedokáže, je tady otázka, jak vlastně získal vysokoškolský diplom, když téměř veškerý text téměř jakýchkoliv vysokoškolských skript je na pochopení podstatně náročnější. Dokonce se tady naskýtá otázka, jak takový člověk získal třeba maturitu, protože osnovy středních škol jsou takové, že úspěšný absolvent musí rozumět a pochopit i podobný text, jako jsou ty pojistné podmínky.

Je ovšem fakt, že jsem se třeba setkal s majitelem středně velké úspěšné firmy, podotýkám že obchodní firmy, který na schůzce řekl na rovinu, že takové věci jako pojistné podmínky k pojistce nečte a číst nebude.

A je taky fakt, že úspěšný prodejce dokáže  u průměrného klienta po 10 - 20 minutách vysvětlování té pojistky vzbudit v klientovi dojem, že už o té pojistce ví všechno a že další aktivity, jako je pročtení pojistných podmínek, je k ničemu.

+1/0
24.9.2014 10:39
Foto

I93v29o 21B17e42č22v89á22ř 1434976279

Uvedu Vám příklad z jiného oboru. Co třeba zákony? Jak je možné, že i odborníci se přou ve výkladu a často to musí rozlousknout až Vrchní soud?

Můžete namítat, že právní texty jsou náročnější než pojistné, ale vzhledem k tomu, že pojistné podmínky jsou psány ruku v ruce se zákony, až tak velký rozdíl to není.

Dovolím si poznámku. Pokud jste prodával pojištění, nejste relevantní prvek pro hodnocení, zda podmínky jsou srozumitelné či nikoli. Stejně jako já.

0/0
24.9.2014 10:49

R52a88d34i61m 42P55o82l83á35š96e57k 9896683629619

Zákony jsou dneska obsahově mnoho desítek krát objemnější než je těch pár stran pojistných podmínek. Navíc se odborníci obvykle nepřou přímo  o výklad nějakého textu, ale o relevantnost a provázanost odkazů na jiné zákony a vyhlášky.

A to v pojistných podmínkách není.

0/0
24.9.2014 10:57

R23a58d26i83m 56P26o27l24á30š29e80k 9626893549639

A navíc zákony jsou tvořeny volenými poslanci, což se dá říct jsou nekvalifikovaní lidi a navíc často ještě populisté. Procento zákonů tvořených nebo korigovaných skutečnými odborníky je velmi malé.

Naopak pojistné podmínky jsou tvořeny do posledního písmenka odborníky a jsou dělány tak, aby jejich znění bylo v rámci možností tak jednoznačné a srozumitelné, aby obstálo třeba i před soudem. V dnešní době totiž pojišťovny nemají jistotu, že i nějaký nevýznamný klient z nějaké Horní Lhoty nedosáhne na zastoupení nějakého renomovaného kvalitního právníka a prohraný soudní spor stojí pojišťovnu obvykle mnoho miliónů na ztrátě důvěry klientů.

0/0
24.9.2014 11:06

J22a41n 34T87o57n 9786282766853

Nerozumí, je to zamaskované mnoha slovíčky, dodatky, nesmysly, které normální člověk hned neodhalí. Jsem specialista ve svém oboru a nemám a ani nechci trávit desítky hodin studováním něčeho, co bylo napsáno především tak, aby to bylo výhodné pro  finanční ústav. Bohužel asi neexistuje opravdový finanční poradce, jsou tu jen prodejci finančních produktů, kteří výhodnost pro klienta určují výší získané provize.

+1/0
24.9.2014 10:24
Foto

I54v28o 12B92e10č35v65á58ř 1934836959

Existují, tak jako existují restaurace, které používají čerstvé suroviny a vlastní výrobu od počátku a nevaří z polotovarů a mražených surovin. Jen je nepotkáte na každém rohu. Neházejte flintu do žita.

0/0
24.9.2014 10:33

R16a64d26i79m 12P32o69l53á98š51e11k 9286713929719

Přiznám se, že takového člověka, co by čtením prostých pojistných podmínek strávil mnoho hodin svého času a ještě jim neporozuměl, lituji. Existují totiž texty, které jsou podstatně složitější než obyčejné pojistné podmínky jakési ušmudlané pojistné smlouvy a se kterými se člověk setkává mnohem častěji. Třebas takové obchodní t a technické podmínky, které jsou přílohou ke smlouvě třeba  o odběru vody a o vypouštění odpadní vody do kanalizace, podmínky třeba k přípojce elektřiny nebo přípojce plynu ... Prakticky jakákoliv směrnice a jakýkoliv zákon vyprodukovaný našimi zákonodárci nebo třeba obyčejné vyhlášky produkované místní samosprávou. Nemluvě třeba o evropských věcech, kdyby chtěl někdo dosáhnout na peníze evropských fondů a potřeboval tak studovat příslušné manuály.

A nakonec záruční podmínky většiny kupovaných výrobků jsou podobně složité jako jsou ty  pojistné podmínky. Člověk, který jim nedokáže porozumět, prostě se nemůže považovat za plně gramotného a musí s tím mít obrovské problémy, co se týká kariéry.

Pokud ovšem není pologramotný, ale je pouze líný věnovat nějakou hodinku studování textu, které  by mu mohlo v budoucnosti ušetřit nějaké desetitisíce nebo statisíce korun.

0/0
24.9.2014 10:52

H69o42n88z44a 83V37r13á96n80a 5631267914571

Ano, je to velmi složitý produkt. Nicméně jen pokud se jedná o rezervotvorná pojištění. Na riz. životkách nic složitého není : Platíš tolik, pokud umřeš obmyšlená osoba dostane tolik. Žádná atomová fyzika. Jenže rizikové poj. málokterý poradce nabízí právě pro nemožnost po dvou letech pojistku "protočit"

0/0
24.9.2014 8:30
Foto

I70v35o 96B65e82č88v46á41ř 1384116279

Dobrý poradce je zase nenabídne, protože jsou nevýhodné z důvodů konstantního pojistného namísto přirozeného pojistného.

A ve finále jde hlavně o pojistné podmínky a o to, aby pojišťovna plnila když to od ní klient očekává. V tom podstata pojištění vůbec o kvalitě nerozhoduje.

0/0
24.9.2014 8:35

H13o79n75z75a 66V82r34á39n32a 5661457314741

No, s tím přirozeným a fixním pojistným jde spíše o úhel pohledu a také dobu na kterou si pojistku člověk uzavře a (hlavně) proč si ji chce uzavřít. Nicmně souhlasím, že jde hlavně o pojistné podmínky. V tom případě si myslím, že pokud chce někdo do pojistky "nasypat" nějakých půl mil., tak by si je měl sakra naštudovat a čemu neporozumí tak se ptát a ptát (na vícero zdrojích). A pak i obyčejný člověk tomu porozumí. Hold nesmí ale něco honem honem podepsat

+1/0
24.9.2014 8:50
Foto

I65v79o 98B35e11č10v87á54ř 1614446569

Prosím neplést slova fixní a konstantní. Nesouvisí to s platbou pojistného, ale s oceněním rizik.

0/0
24.9.2014 9:10

R42a68d21i81m 39P64o70l51á38š19e67k 9186703309729

Ono je to hlavně o tom si ty pojistné podmínky hned přečíst. Ideálně ještě před uzavřením pojistné smlouvy.

Jak se shání pojistné podmínky až tehdy, když už ten problém je a je nutno řešit pojistnou událost, je už to v podstatě pouhá ruleta, často se statisíci Kč. Je ta událost v pojistrných podmínkách? Nebo je na ni výluka a od pojišťovny potom nedostanu nic?

0/0
24.9.2014 11:14

R50a40d59i55m 36P94o68l26á66š56e87k 9466533839499

Klasické životní pojištění je v podstatě totéž. Složitost tomu dělá jenom to, že k tomu rizikovému životnímu pojištění je kvůli zvýšení výtěžnosti prodeje prodejci na obchodních schůzkách "přifařeno" několik dalších úrazových a jiných teoreticky samostatných pojištěních - připojištěních. A každé z nich má svoje pojistné podmínky, které přirozeně musí být součástí pojistných podmínek toho celkového pojištění.  Plus navíc tam je ještě to "spoření či investování" , které má taky svoje obchodní podmínky.

Takže složitost životního pojištění není dána v tom, že je primárně složité, ale že je "velké". Pod jedním pojištěním se defakto prodává dohromady několik pojištění plus další úplně odlišný finanční produkt.

0/0
24.9.2014 11:22

V82i56k46y16r 63B83o52h69u68m79i37l 36S62t66r94a58n35s84k69y 9497418276659

Na českém trhu se mi "líbí", že pojišťovny mají možnost odmítnout pojistit /například domy v záplavových oblastech/. Výrazně zajímavější řešení se mi jeví to /jedna země EU/, kde pojišťovna nic takového, obrátí-li se na ní zájemce, udělat nemůže, ale může mu předložit návrh sumy pojistného, za které je ochotna takové riziko podstoupit. Neboli, je to na KLIENTOVI jak se rozhodne a na trhu. V ČR to /viz banky a další/ funguje tak, že co je bez velkého rizika se "vymkne kontrole - co se týká zisku" a co jen zavání skutečným rizikem podnikání se prostě "ze zákona nemusí poskytovat/nabízet". Podivný to kapitalismus na českém písečku, podivná to "konkurence" a "trh který všechno vyřeší"!

+11/0
24.9.2014 8:08

P74e39t75r 22K33a45r85a79s 3302682816715

To není pravda, všechny pojišťovny působící v EU, nebo i v USA mohou odmítnou jakékoliv pojištění, včetně pojištění majetku v zátopových oblastech, nebo v oblastech, kde jsou tornáda (USA). Ale pojišťovny odmítnou i pojištění životní, pokud zjistí, že klient je třeba po několika operacích, tak buď odmítnou, nebo vyloučí některá rizika. Odmítnutí pojistit není doména ČR, ale obecně všech pojišťoven na celém světě. 

Ohledně zátopové oblasti to je tak, že se pojistné postupně zvyšuje a podle četnosti pojistných škod nakonec od smlouvy může odstoupit.

0/0
24.9.2014 8:48

Z61b53y85n77ě12k 80B60í31l29ý 1727380731665

super, tak vám nabídnou pojištění domu v hodnotě 2 000 000 za 1 000 000 ročně, a to se vyplatí

0/0
25.9.2014 20:39

M40o71n27i95k22a 65K83o18n26e70c93n39a 7483651881484

Velke kulove s prehazovackou. Loni mi pojistovak rekl, ze pojisteni odpovednosti zamestnance je pro me plne vyhovujici, letos jsem neco hledaqla a zjistila jsem, ze platim zcela zbytecne, jelikoz u me pracovni profese je VYjIMKA, na kterou s epojisteni nevtahuje. Takze opet slo jen o to, sepsat smlouvu a ze mi je k nicemu to nevadi.

+6/−1
24.9.2014 8:03

P21e55t64r 11V22l19c80e32k 5132195285227

no tak jste zvolila špatného pojišťováka a špatnou pojistku.....tak co s váma? ;-D

+1/−2
24.9.2014 8:08

V54i36k11y71r 44B50o15h48u73m23i46l 60S64t10r66a24n46s21k23y 9427488756639

Vyhazovat pojišťováky z domu a pouštět na ně psy;-D jak dělával jeden starosta malé obce již ua I. republiky na Jičínsku.R^

+3/−1
24.9.2014 8:10

P71e26t63r 85V17l67c18e77k 5982215575167

ale stejně je starosta pojištěn,  asi na přepážkách objevil  úplně jiné lidi  ;-D

+1/0
24.9.2014 8:12

J54i35ř53í 33N98o91v74á12k 1600890635431

Jojo, přesně takový pak letí za pojišťovákem, když se něco stane, jestli by to "ňák nešlo udělat"

+1/0
24.9.2014 8:40

J96i71ř68í 19N69o69v51á57k 1810190465841

Pak byl pojišťovák opravdu idiot - za tyhle smlouvy je dohromady kulový na provizích, takže to prachsprostě odflák - pro odměnu to dělal těžko

0/0
24.9.2014 8:42

P37e81t96r 70K73a12r87a53s 3202742236895

Při uzavření smlouvy jste si měla především přečíst pojistné podmínky, na pojišťováka to nesvádějte, protože kdo ví co jste mu říkala, třeba vaše tehdejší požadavek smlouva splňovala. Tyto spory jsou velmi těžké a spousty lidí lže a pak se cítí být podvedeno, takových jsou mraky. Takže pokud nastala chyba, tak hlavně u vás, že jste si to nepřečetla a určitě šlo jen o jeden samostatný odstaveček s výjimkami, který měl třeba jen 5 řádků. Nesvádějte to na někoho, kdo vám to předložil, ale je to plně jen a jen vaše chyba, protože tímto jste vlastně potvrdila, že jste nic nečetla a jak se říká, "co je psáno, to je dáno" a to i v tomto případě.

+2/0
24.9.2014 8:54

P46e28t47r 40V87l85c98e37k 5282905275967

No je zajímavé, že nikdo také neřeší provize poradců a bank z hypoték a vůbec  úvěrů........copak to není podobný příklad, kam tečou peníze klientů? :-P

0/0
24.9.2014 8:03
Foto

I97v48o 35B51e38č47v69á68ř 1974716369

Zřejmě pro to, že odměna zprostředkovateli je na místě, jako platba za jakoukoli jinou službu. Jde o to, že v ŽP se hodnota této služby zneužívá.

+1/0
24.9.2014 8:31

R38a28d72i23m 16P79o88l30á17š35e49k 9716383809659

No zneužívá, toť otázka.  ŽP je extrémně vhodné pro pojišťovny. Na rozdíl od rizikového životního pojištění i většiny jiných pojištění, které je uzavíráno obvykle na rok s automatickým prodlužováním, je klasické ŽP uzavíráno na desetiletí , takže na tak dlouho má  pojišťovna zajištěný kšeft. Pokud klient ŽP ukončí předčasně, jsou pokuty v takové výši, že si pojišťovna zase přijde na své. A pokud klient přestane platit a komunikovat, může pojišťovna sáhnout na naspořenou částku a nějaký rok platit pojištění z ní, takže si zase přijde na své.

Proto, jak začal být pojistný trh v ČR zaplněný  a počty uzavřených pojistek obecně začaly klesat, pojišťovny zvýšily provize jenom za ŽP, aby se prodejci soustředili jenom na tyto pojištění.  A to je výsledek, celková provize pro prodejce + jeho firmu + pojišťovnu  ve výši až dvouletého pojistného.

+1/0
24.9.2014 11:32

T57o54m89á54š 67K39n83a58i44f32l 6723500837500

Proč by je mel někdo resit?

0/0
24.9.2014 8:46

M76a51r62t18i10n 73K27a80r15á20s17e21k 9658763358688

No hypoteka je prave velmi dobre srovnatelna napric trhem - v podstate mate jen urok ktery platite a pripadne poplatek za vedeni uctu - vsechny toku jasne 100% trsnparentni - zatimco u zivotka platite nejake castku z ni jde neco na rizika, neco na sporeni, ruznymi zpusoby se z toho strhavaji poplatky a srovnat poradne produkty ruznych bank neni nic jednoducheho (jako potencialni klient se ani ke vsech potrebnym informacim nedostanete).

0/0
24.9.2014 13:52

M66a69r92e83k 56K24a10l67i86n77a 3929954105728

OMezit provoze prostě nejde. Prodat pojištění je poměrně náročné, zvláště dnes, a pokud nebude skutečně atraktivní odměna, tak to prostě nikdo aspoň trochu schopný dělat nebude, to je zcela jasné a všichni zúčastnění to vědí, proto na to nikdo nesáhne...

+1/0
24.9.2014 7:47

P32e39t22r 77K54o26n49e96č21n10ý 2597460464785

Naprostý souhlas s Vaším názorem. Uzavírat pojistky na lidi není vůbec jednoduchá práce. Ať si to, kdo to kritizuje sám zkusí, aby věděl jak to ve skutečnosti. A také je potřeba ty pracovníky za to dobře zaplatit a žádné provize neomezovat. Penzijní fondy snížily provize a najednou je úbytek nových klientů v penzijních fondech. A nový PF si dělá málokdo.

+1/0
24.9.2014 8:11

R87a90d13i25m 90P74o38l87á92š68e49k 9186633839259

Není to pravda. Pojištění udělaly složíté hlavně pojišťovny, protože pokud se pojsitky prodávají přímým prodejem obchodními zástupci na schůzkách, nejvíc se vydělá, pokud je produkt velmi složitý. Jednak si spousta lidí složitý produkt a jeho obsáhlé pojistné podmínky prostě neprostuduje a potom kvůli své lenosti na leccos naletí. Jednak to vyhovuje takovým individuálním prodejním metodám, protože dobrý prodejce už během prvních pár minut schůzky umí odhadnout tu citlivou  stránku osobnosti svého klienta. A potom vysvětlí to drahé složité  pojištění z přesně takového pohledu ,  z jakého je ten klient stoprocentně přesvědčen, že zrovna takové pojištění je přesně to, co potřebuje.  Včetně podstatně navýšených pojistných částek a tím nadprůměrně placeného pojistného  i nadprůměrné provize prodejci.  A čím složitější pojištění, tím víc takových stránek pohledu na takové pojištění má prodejce v arsenálu svých obchodních metod.:-/

+1/0
24.9.2014 9:26
Foto

A14l73e54š 58K75l97o38n 7650491371379

Která pojišťovna prodává jakýkoliv svůj produkt pod náklady, povinné ručení pak obzvlášť?!? To sem sa zas hned po ránu vytočil...

Na povinném ručení sa ročně vybere něco kolem 20 miliard korun, výplaty na škody jsou ale kolem 10 miliard korun! Zbytek jde pojišťovnám do kapsy!!! Ano, nějaká - hodně velká část peněz - z těch zbylých 10 miliard se odvádí do jakéhosi fondu. Tam ale peníze setrvávají snad 5 let a pak si je pojišťovny opět vybírají!

+9/−3
24.9.2014 7:14

T56o65m20á55š 47P76a35v19l64í71k 7857270661

Nezapomeňte, že je s tím také spojena nějaká administrativa. Nejen při bezeškodním průběhu, ale i při plnění, zvláště když jde o malé škody, kterých je většina, je ten podíl adm. na vyplacených penězích značný.

+2/0
24.9.2014 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.