Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena životního pojištění bude veřejná. To tak může zlevnit

Česká asociace pojišťoven chce začít kultivovat pojistný trh. Je totiž pod tlakem a kritikou regulátora i veřejnosti za některé praktiky pojišťovacích poradců a potřebuje zastavit provizní spirálu. Přišla proto s několika nápady, jak si naklonit své klienty a představit řešení dřív, než to udělá někdo za ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J39a37n 12Č97e20r54m50á44k 4659428245227

podívejte se pane Bečváři, nic mě nepřesvědčí, že záleží víc na poradci než firmě a že je i jedno, dělá-li pro konkrétní pojišťovnu či banku a nebo je tzv, nezávislý. Pomíjím, že opravdu NEZÁVISLÝ poradce neexistuje. 

kdysi jsem si dělal test "nezávislých" společností, kam jsem jakoby přišel z žádostí řešit své zabezpečení a penzi... 

Víte jak to skončilo? 

Od všech (včetně vašich Partners jsem odešel s nabídkou IŽP a to dokonce toho samého od stejné firmy. A vím, že shodou okolností právě tato pojišťovna za právě tento produkt vyplácela nejvyšší provize!...

a zajímavé i bylo, jak by mi všichni hned rušili mé staré smlouvy u Živnostenské pojišťovny, resp. Poj. ČS, které šly jen lehce upravit...

sám jsem tuto práci dělal 15 let, ale abychom rušili šmahem staré smlouvy bylo u nás TABU. Za to se i u nás s okamžitou platností ukončovala smlouva o obchodním zastoupení... Pokud se něco  rušilo, tak jsme si to museli hodně dobře zdůvodnit!...A to jsme pracovali jen pro jednu pojišťovnu, takže výhody či nevýhody dovedu posoudit a také dovedu posoudit vhodnost či nevhodnost MLM systému v tomto oboru...

0/0
24.9.2014 14:18
Foto

J84a73n 52Č20e84r35m55á26k 4149308865487

mimochodem, ČP to nebyla...

0/0
24.9.2014 14:23
Foto

I47v47o 41B79e58č26v20á80ř 1664476409

Odst. 1 - souhlasím, akorát nevím, co si představujete pod pojmem nezávislý

Odst. 2-4 - nepřekvapuje mne to

Odst. 5 - tvrzení, které nedokážu posoudit

Odst. 6 - Věřím Vám. K přístupu ke starým smlouvám mám jednoduché pravidlo: Co je nejlepší pro klienta?

0/0
24.9.2014 14:49

J98a53r51o65m34í66r 31K95r94á44l 4680399874529

ČAP chce něco kultivovat ? 8-o  A neměla by tedy začít u sebe ?

0/−1
24.9.2014 13:06

P25e71t13r 93V80l40c72e89k 5782145455757

A jak to budou řešit u nespořících, tzn, jen rizikových produktů?   Tam také budou "ochránci"  špekulovat, jaký má pojišťovna z pojistek užitek? 8-o

0/0
24.9.2014 10:57

T42o83n17y 66M56a11n33g 5591555334952

...článek o nerobitných lavičkách je stejně lepší... ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2014 9:50

P44e39t22r 25K26e19ř 8883744462988

Podstatou výdělku pojišťovny je vždy neznalost pojištěného. Pokud by byl pojištěný opravdu obeznámen s věcí, většina produktů by zanikla. Proč si například hraje pojišťovna na spořitelnu, která rádoby generuje klientovi zisk?? Na to jsou vhodnější a výkonnější produkty. Pokud tedy nepotřebuje celou pojistnou částku, proč ji tedy po klientovi vůbec chce?? Pokud si spočítáte, kolik Vás stojí pojištění vozu a pravděpodobnost případné škody, tak zjistíte že takřka vždy se to po 3-4 letech nevyplatí. Tam kde hrozí skutečné riziko a kde by se pojištění vyplatilo, zase pojišťovny pojistku neumožní. A takto lze rozebrat vše. Tedy je třeba se mít hodně na pozoru při uzavírání pojištění, neboť máte co do činění s organizacemi s vysoce sofistikovaným systémem okrádání svých klientů!!!

+4/−1
24.9.2014 9:12

M16i68c72h10a25l 13T29e56c57l 4574891393131

To co popisujete se nazývá odborně asymetrie informací - která však v tomto oboru platí oboustranně. Máte pravdu, že pojišťovna zná dokonale svůj produkt a může těžit z neznalosti klienta. Na druhé straně klient zná většinou dokonale svůj zdravotní stav s jakým vstupuje do pojištění a může (i nevědomky) této výhody proti pojišťovně využít. Najít vyvážené podmínky fungování je poměrně těžké a na toto téma bylo napsáno mnoho odborných prací.

Pojišťovny si nehrají na spořitelnu, jedná se o vývoj, kam se pojišťovnictví časem posunulo. Pojišťovny vytváří rezervy, kdy kumulují peníze na případná pojistná plnění, ale jelikož peníze v dnešní době nesmí "zahálet", tak je musejí šikovně investovat. A tak časem byl vyvinut produkt, kde mohou klienti participovat na zisku pojišťovny. Samozřejmě to je napsáno velmi jednoduše, problematika je trochu složitější a komplexnější.

Docela by mě zajímalo jak jste si hrál s pravděpodobností, že se Vám každé 3-4 roky nevyplatí? Počítal jak? Díky:-)...

0/0
26.9.2014 9:53

M92a53r90e11k 78N83o34v73o34t85n98ý 6594670793936

Podle mě by se celý problém s vysokými provizemi vyřešil, kdyby klienti rovnou platili poplatek za sjednání pojištění agentovi, stejně jak je tomu u stavebního spoření. Když budou všichni vidět, kolik si ten člověk vlastně chce naúčtovat, tak by si to každý dvakrát rozmyslel, co si sjedná ... já bych něktéré z těchto agentů s klidem označil za skryté šmejdy.

V zahraníčí to takhle funguje ... a já vlastně zapoměl, že jsme v Čechách - krajině lobistů, kam se celá Evropa chodí učit, jak funguje korupce. :-/

0/0
24.9.2014 8:58
Foto

I56v79o 65B36e71č65v25á74ř 1224906429

Máte jistě na mysli transparentnost poplatku. U stavebka jsou provize stejně jako jinde. Pokud jste někomu platil na přímo, zřejmě jste naletěl.

+1/0
24.9.2014 9:02

P30e40t94r 91K68a81r24a95s 3312552976375

Některé provize jsou zajímavé, ale mnohdy jsou i provize, které nepokryjí náklady, .... čas s klientem, cesta za klientem, opakovaná cesta za klientem a podobně. 

Je to živnost jako každá jiná a když si nechcete dát pojištění, tak si ho nedávejte, není nic jednoduššího ;-)

+1/0
24.9.2014 9:13

R90a26d29i96m 88P76o95l81á33š77e92k 9836773789289

Prodej například pojištění systémem obchodních schůzek s jednotlivými klienty je optimální pro trh, který ještě není úplně obsazený. Protože se tak dá s nízkými vstupními investicemi obsadit velkou část dosud volného trhu.

Ale u už obsazeného trhu, jako je už nejméně 10 let pojistný trh v ČR, je systém takového prodeje kontraproduktivní. Provozní náklady - zařizování a realizace obchodních schůzek zůstávají stejné, ale množství uzavřených smluv je na obsazeném trhu výrazně nižší.

Ovšem pojišťovny, místo aby optimalizovaly svůl marketingový model prodeje cestou snižování náladů na prodeje, to naopak řešily preferencí složitějších a výtěžnějších pojistných produktů, kde vyšší provize klientům tolik nevadí. Tím logicky taková pojištění, kde je pojistné nízké  a tudíž na ně není možní nasadit vyšší provize, v podstatě vyřadily z pojistné nabídky.

0/0
24.9.2014 9:35

P41e98t68r 57B52a39u81e65r 1144844639

jj...zase ty "životka";-D na nic prosím nesahejte...páč co by pak ti MLM mravenci dělali? Přeci různé prasárny, přebouchávání smluv, lhaní klientům, pojišťovnám to  nevadí a v rámci honičky za plánem berou do pojištění vše co jim kdo přinese...atd. je přeci OK ne?

+1/0
24.9.2014 8:55

T34o95m29á94š 26K98u80č49e95r76a 6329247454488

Napr. zivotni pojištění je asi nejslozitejsi bankovni produkt a na nem pojistovny slusne vydelavaji. Nicmene i tak muze byt pro klienta velice vyhodny. Horsi je to v tom, ze 50% lidi nevi co podepisuje, 40% jen matne tusi. Toho vyuzivaji poradci a pojistovaci a uzaviraji produkt nevyhodny pro nej :) Pak to tu tak vypada. Doporuciji vsem precist si podminky smlouvy cele nez podepisu a uvidite ze budete spokojeni :)

+3/0
24.9.2014 8:18
Foto

I84v14o 44B76e88č56v38á78ř 1414196549

Bohužel obyčejný člověk pojistným podmínkám nerozumí. Je to pro něj jako kdyby před Evropana, který umí číst latinku, položili texty v azbuce nebo arabštině.

Bojím se, že i kdyby to přečetl 100x, stejně by netušil co podepisuje.

0/−2
24.9.2014 8:29

R34a22d43i43m 52P52o10l62á37š61e93k 9126383829509

Nechápum jak někdo může pojistným podmínkám nerozumět. Pokud ovšem  nemá IQ tak 80 - 90 nebo možná pokud není produktem nějakého alternativního školství.

Průměrně vzdělaný a chytrý člověk pojistným podmínkám  maximálně po několika přečteních a cca jejich hodinovém studiu prostě porozumět musí, jinak to je úplný hlupák.

Problém spíš vidím v tom, že lidi jsou líní tyhle pojistné podmínky číst a pokud je čtou, jsou líní je chápat. A prodejce ty pojistné podmínky nemůže probírat, jako se probírá učivo ve škole, protože to by ztrácel tolik času, že by se neuživil. Ostatně proč by svéprávné lidi vodil za ručičku a svým časem a úsilím  kompenzoval jejich lenost a pohodlnost?

+1/0
24.9.2014 9:44
Foto

I18v84o 32B19e44č22v83á79ř 1984506859

Byl byste překvapený, že existuje mnoho velmi vzdělaných lidí v jiných oborech (např. lékaři), kteří určitě němají nízké IQ (mimochodem víte že jste tím limitem IQ potvrdil mou tezi, že obyčejný člověk tomu nerozumí, protože to splňuje skoro polovina populace?) a stejně jsou pro ně finanční záležitosti a podmínky španělskou vesnicí a cizím jazykem.

0/0
24.9.2014 9:49

R56a76d66i50m 63P17o54l55á36š62e43k 9796703459849

Já jsem kdysi pojištění nějakou dobu prodával, tak vím, o čem mluvím. Není možné, aby průměrně vzdělaný a chytrý člověk těm pojistným podmínkám neporozuměl. Nic složitého tam není, je to prostě jen obyčejný psaný text. Na těch pár pojišťovacích termínů není problém se zeptat nebo si to najít na internetu.  Pokud ovšem ovšem těm pojistným podmínkám ten člověk  CHCE porozumět.  A pokud jim CHCE  porozumět a přitom to nedokáže, je tady otázka, jak vlastně získal vysokoškolský diplom, když téměř veškerý text téměř jakýchkoliv vysokoškolských skript je na pochopení podstatně náročnější. Dokonce se tady naskýtá otázka, jak takový člověk získal třeba maturitu, protože osnovy středních škol jsou takové, že úspěšný absolvent musí rozumět a pochopit i podobný text, jako jsou ty pojistné podmínky.

Je ovšem fakt, že jsem se třeba setkal s majitelem středně velké úspěšné firmy, podotýkám že obchodní firmy, který na schůzce řekl na rovinu, že takové věci jako pojistné podmínky k pojistce nečte a číst nebude.

A je taky fakt, že úspěšný prodejce dokáže  u průměrného klienta po 10 - 20 minutách vysvětlování té pojistky vzbudit v klientovi dojem, že už o té pojistce ví všechno a že další aktivity, jako je pročtení pojistných podmínek, je k ničemu.

+1/0
24.9.2014 10:39
Foto

I79v64o 13B81e75č61v36á79ř 1714166689

Uvedu Vám příklad z jiného oboru. Co třeba zákony? Jak je možné, že i odborníci se přou ve výkladu a často to musí rozlousknout až Vrchní soud?

Můžete namítat, že právní texty jsou náročnější než pojistné, ale vzhledem k tomu, že pojistné podmínky jsou psány ruku v ruce se zákony, až tak velký rozdíl to není.

Dovolím si poznámku. Pokud jste prodával pojištění, nejste relevantní prvek pro hodnocení, zda podmínky jsou srozumitelné či nikoli. Stejně jako já.

0/0
24.9.2014 10:49

R95a96d70i53m 22P91o57l94á74š43e22k 9736533489559

Zákony jsou dneska obsahově mnoho desítek krát objemnější než je těch pár stran pojistných podmínek. Navíc se odborníci obvykle nepřou přímo  o výklad nějakého textu, ale o relevantnost a provázanost odkazů na jiné zákony a vyhlášky.

A to v pojistných podmínkách není.

0/0
24.9.2014 10:57

R38a23d86i34m 64P56o79l97á33š88e58k 9756153609809

A navíc zákony jsou tvořeny volenými poslanci, což se dá říct jsou nekvalifikovaní lidi a navíc často ještě populisté. Procento zákonů tvořených nebo korigovaných skutečnými odborníky je velmi malé.

Naopak pojistné podmínky jsou tvořeny do posledního písmenka odborníky a jsou dělány tak, aby jejich znění bylo v rámci možností tak jednoznačné a srozumitelné, aby obstálo třeba i před soudem. V dnešní době totiž pojišťovny nemají jistotu, že i nějaký nevýznamný klient z nějaké Horní Lhoty nedosáhne na zastoupení nějakého renomovaného kvalitního právníka a prohraný soudní spor stojí pojišťovnu obvykle mnoho miliónů na ztrátě důvěry klientů.

0/0
24.9.2014 11:06

J66a20n 82T11o24n 9696852836943

Nerozumí, je to zamaskované mnoha slovíčky, dodatky, nesmysly, které normální člověk hned neodhalí. Jsem specialista ve svém oboru a nemám a ani nechci trávit desítky hodin studováním něčeho, co bylo napsáno především tak, aby to bylo výhodné pro  finanční ústav. Bohužel asi neexistuje opravdový finanční poradce, jsou tu jen prodejci finančních produktů, kteří výhodnost pro klienta určují výší získané provize.

+1/0
24.9.2014 10:24
Foto

I11v72o 15B20e64č35v73á41ř 1294516579

Existují, tak jako existují restaurace, které používají čerstvé suroviny a vlastní výrobu od počátku a nevaří z polotovarů a mražených surovin. Jen je nepotkáte na každém rohu. Neházejte flintu do žita.

0/0
24.9.2014 10:33

R28a44d40i49m 90P55o87l13á97š28e69k 9826403169439

Přiznám se, že takového člověka, co by čtením prostých pojistných podmínek strávil mnoho hodin svého času a ještě jim neporozuměl, lituji. Existují totiž texty, které jsou podstatně složitější než obyčejné pojistné podmínky jakési ušmudlané pojistné smlouvy a se kterými se člověk setkává mnohem častěji. Třebas takové obchodní t a technické podmínky, které jsou přílohou ke smlouvě třeba  o odběru vody a o vypouštění odpadní vody do kanalizace, podmínky třeba k přípojce elektřiny nebo přípojce plynu ... Prakticky jakákoliv směrnice a jakýkoliv zákon vyprodukovaný našimi zákonodárci nebo třeba obyčejné vyhlášky produkované místní samosprávou. Nemluvě třeba o evropských věcech, kdyby chtěl někdo dosáhnout na peníze evropských fondů a potřeboval tak studovat příslušné manuály.

A nakonec záruční podmínky většiny kupovaných výrobků jsou podobně složité jako jsou ty  pojistné podmínky. Člověk, který jim nedokáže porozumět, prostě se nemůže považovat za plně gramotného a musí s tím mít obrovské problémy, co se týká kariéry.

Pokud ovšem není pologramotný, ale je pouze líný věnovat nějakou hodinku studování textu, které  by mu mohlo v budoucnosti ušetřit nějaké desetitisíce nebo statisíce korun.

0/0
24.9.2014 10:52

H65o53n85z59a 30V53r27á84n60a 5591457254711

Ano, je to velmi složitý produkt. Nicméně jen pokud se jedná o rezervotvorná pojištění. Na riz. životkách nic složitého není : Platíš tolik, pokud umřeš obmyšlená osoba dostane tolik. Žádná atomová fyzika. Jenže rizikové poj. málokterý poradce nabízí právě pro nemožnost po dvou letech pojistku "protočit"

0/0
24.9.2014 8:30
Foto

I59v57o 39B34e57č41v45á36ř 1694916559

Dobrý poradce je zase nenabídne, protože jsou nevýhodné z důvodů konstantního pojistného namísto přirozeného pojistného.

A ve finále jde hlavně o pojistné podmínky a o to, aby pojišťovna plnila když to od ní klient očekává. V tom podstata pojištění vůbec o kvalitě nerozhoduje.

0/0
24.9.2014 8:35

H36o66n86z64a 35V28r41á97n76a 5981807874811

No, s tím přirozeným a fixním pojistným jde spíše o úhel pohledu a také dobu na kterou si pojistku člověk uzavře a (hlavně) proč si ji chce uzavřít. Nicmně souhlasím, že jde hlavně o pojistné podmínky. V tom případě si myslím, že pokud chce někdo do pojistky "nasypat" nějakých půl mil., tak by si je měl sakra naštudovat a čemu neporozumí tak se ptát a ptát (na vícero zdrojích). A pak i obyčejný člověk tomu porozumí. Hold nesmí ale něco honem honem podepsat

+1/0
24.9.2014 8:50
Foto

I97v96o 39B42e82č80v13á75ř 1824386559

Prosím neplést slova fixní a konstantní. Nesouvisí to s platbou pojistného, ale s oceněním rizik.

0/0
24.9.2014 9:10

R68a93d21i50m 94P79o72l72á97š58e91k 9426883909669

Ono je to hlavně o tom si ty pojistné podmínky hned přečíst. Ideálně ještě před uzavřením pojistné smlouvy.

Jak se shání pojistné podmínky až tehdy, když už ten problém je a je nutno řešit pojistnou událost, je už to v podstatě pouhá ruleta, často se statisíci Kč. Je ta událost v pojistrných podmínkách? Nebo je na ni výluka a od pojišťovny potom nedostanu nic?

0/0
24.9.2014 11:14

R29a60d68i26m 90P70o74l40á37š27e98k 9626543669269

Klasické životní pojištění je v podstatě totéž. Složitost tomu dělá jenom to, že k tomu rizikovému životnímu pojištění je kvůli zvýšení výtěžnosti prodeje prodejci na obchodních schůzkách "přifařeno" několik dalších úrazových a jiných teoreticky samostatných pojištěních - připojištěních. A každé z nich má svoje pojistné podmínky, které přirozeně musí být součástí pojistných podmínek toho celkového pojištění.  Plus navíc tam je ještě to "spoření či investování" , které má taky svoje obchodní podmínky.

Takže složitost životního pojištění není dána v tom, že je primárně složité, ale že je "velké". Pod jedním pojištěním se defakto prodává dohromady několik pojištění plus další úplně odlišný finanční produkt.

0/0
24.9.2014 11:22

V71i97k21y28r 70B23o76h46u28m13i35l 82S38t88r65a17n47s74k63y 9297438596919

Na českém trhu se mi "líbí", že pojišťovny mají možnost odmítnout pojistit /například domy v záplavových oblastech/. Výrazně zajímavější řešení se mi jeví to /jedna země EU/, kde pojišťovna nic takového, obrátí-li se na ní zájemce, udělat nemůže, ale může mu předložit návrh sumy pojistného, za které je ochotna takové riziko podstoupit. Neboli, je to na KLIENTOVI jak se rozhodne a na trhu. V ČR to /viz banky a další/ funguje tak, že co je bez velkého rizika se "vymkne kontrole - co se týká zisku" a co jen zavání skutečným rizikem podnikání se prostě "ze zákona nemusí poskytovat/nabízet". Podivný to kapitalismus na českém písečku, podivná to "konkurence" a "trh který všechno vyřeší"!

+11/0
24.9.2014 8:08

P66e79t38r 65K93a51r42a34s 3162552356605

To není pravda, všechny pojišťovny působící v EU, nebo i v USA mohou odmítnou jakékoliv pojištění, včetně pojištění majetku v zátopových oblastech, nebo v oblastech, kde jsou tornáda (USA). Ale pojišťovny odmítnou i pojištění životní, pokud zjistí, že klient je třeba po několika operacích, tak buď odmítnou, nebo vyloučí některá rizika. Odmítnutí pojistit není doména ČR, ale obecně všech pojišťoven na celém světě. 

Ohledně zátopové oblasti to je tak, že se pojistné postupně zvyšuje a podle četnosti pojistných škod nakonec od smlouvy může odstoupit.

0/0
24.9.2014 8:48

Z80b24y27n77ě88k 82B42í65l89ý 1177420851735

super, tak vám nabídnou pojištění domu v hodnotě 2 000 000 za 1 000 000 ročně, a to se vyplatí

0/0
25.9.2014 20:39

M29o78n33i97k35a 33K66o78n40e40c89n15a 7293351141924

Velke kulove s prehazovackou. Loni mi pojistovak rekl, ze pojisteni odpovednosti zamestnance je pro me plne vyhovujici, letos jsem neco hledaqla a zjistila jsem, ze platim zcela zbytecne, jelikoz u me pracovni profese je VYjIMKA, na kterou s epojisteni nevtahuje. Takze opet slo jen o to, sepsat smlouvu a ze mi je k nicemu to nevadi.

+6/−1
24.9.2014 8:03

P96e78t56r 77V17l51c89e69k 5842795865767

no tak jste zvolila špatného pojišťováka a špatnou pojistku.....tak co s váma? ;-D

+1/−2
24.9.2014 8:08

V68i83k34y92r 63B45o24h27u43m98i82l 88S55t29r50a33n22s57k63y 9787488686209

Vyhazovat pojišťováky z domu a pouštět na ně psy;-D jak dělával jeden starosta malé obce již ua I. republiky na Jičínsku.R^

+3/−1
24.9.2014 8:10

P60e63t78r 32V38l18c47e28k 5472555965947

ale stejně je starosta pojištěn,  asi na přepážkách objevil  úplně jiné lidi  ;-D

+1/0
24.9.2014 8:12

J16i46ř35í 68N14o17v69á93k 1240880105571

Jojo, přesně takový pak letí za pojišťovákem, když se něco stane, jestli by to "ňák nešlo udělat"

+1/0
24.9.2014 8:40

J66i27ř77í 22N31o11v48á18k 1570330695241

Pak byl pojišťovák opravdu idiot - za tyhle smlouvy je dohromady kulový na provizích, takže to prachsprostě odflák - pro odměnu to dělal těžko

0/0
24.9.2014 8:42

P40e17t16r 79K25a60r36a91s 3602232136965

Při uzavření smlouvy jste si měla především přečíst pojistné podmínky, na pojišťováka to nesvádějte, protože kdo ví co jste mu říkala, třeba vaše tehdejší požadavek smlouva splňovala. Tyto spory jsou velmi těžké a spousty lidí lže a pak se cítí být podvedeno, takových jsou mraky. Takže pokud nastala chyba, tak hlavně u vás, že jste si to nepřečetla a určitě šlo jen o jeden samostatný odstaveček s výjimkami, který měl třeba jen 5 řádků. Nesvádějte to na někoho, kdo vám to předložil, ale je to plně jen a jen vaše chyba, protože tímto jste vlastně potvrdila, že jste nic nečetla a jak se říká, "co je psáno, to je dáno" a to i v tomto případě.

+2/0
24.9.2014 8:54

P26e26t98r 47V48l70c45e32k 5942615975377

No je zajímavé, že nikdo také neřeší provize poradců a bank z hypoték a vůbec  úvěrů........copak to není podobný příklad, kam tečou peníze klientů? :-P

0/0
24.9.2014 8:03
Foto

I54v43o 86B96e48č44v63á29ř 1344676749

Zřejmě pro to, že odměna zprostředkovateli je na místě, jako platba za jakoukoli jinou službu. Jde o to, že v ŽP se hodnota této služby zneužívá.

+1/0
24.9.2014 8:31

R92a93d62i37m 72P63o12l35á55š19e63k 9976613889529

No zneužívá, toť otázka.  ŽP je extrémně vhodné pro pojišťovny. Na rozdíl od rizikového životního pojištění i většiny jiných pojištění, které je uzavíráno obvykle na rok s automatickým prodlužováním, je klasické ŽP uzavíráno na desetiletí , takže na tak dlouho má  pojišťovna zajištěný kšeft. Pokud klient ŽP ukončí předčasně, jsou pokuty v takové výši, že si pojišťovna zase přijde na své. A pokud klient přestane platit a komunikovat, může pojišťovna sáhnout na naspořenou částku a nějaký rok platit pojištění z ní, takže si zase přijde na své.

Proto, jak začal být pojistný trh v ČR zaplněný  a počty uzavřených pojistek obecně začaly klesat, pojišťovny zvýšily provize jenom za ŽP, aby se prodejci soustředili jenom na tyto pojištění.  A to je výsledek, celková provize pro prodejce + jeho firmu + pojišťovnu  ve výši až dvouletého pojistného.

+1/0
24.9.2014 11:32

T89o76m79á12š 90K54n29a62i20f67l 6323210717570

Proč by je mel někdo resit?

0/0
24.9.2014 8:46

M84a36r38t51i33n 14K83a21r97á81s29e68k 9158883738568

No hypoteka je prave velmi dobre srovnatelna napric trhem - v podstate mate jen urok ktery platite a pripadne poplatek za vedeni uctu - vsechny toku jasne 100% trsnparentni - zatimco u zivotka platite nejake castku z ni jde neco na rizika, neco na sporeni, ruznymi zpusoby se z toho strhavaji poplatky a srovnat poradne produkty ruznych bank neni nic jednoducheho (jako potencialni klient se ani ke vsech potrebnym informacim nedostanete).

0/0
24.9.2014 13:52

M27a42r22e55k 39K82a94l14i61n91a 3539504295798

OMezit provoze prostě nejde. Prodat pojištění je poměrně náročné, zvláště dnes, a pokud nebude skutečně atraktivní odměna, tak to prostě nikdo aspoň trochu schopný dělat nebude, to je zcela jasné a všichni zúčastnění to vědí, proto na to nikdo nesáhne...

+1/0
24.9.2014 7:47

P22e73t56r 14K40o90n94e59č43n84ý 2657540154385

Naprostý souhlas s Vaším názorem. Uzavírat pojistky na lidi není vůbec jednoduchá práce. Ať si to, kdo to kritizuje sám zkusí, aby věděl jak to ve skutečnosti. A také je potřeba ty pracovníky za to dobře zaplatit a žádné provize neomezovat. Penzijní fondy snížily provize a najednou je úbytek nových klientů v penzijních fondech. A nový PF si dělá málokdo.

+1/0
24.9.2014 8:11

R68a77d61i14m 74P67o92l25á94š93e31k 9876173459889

Není to pravda. Pojištění udělaly složíté hlavně pojišťovny, protože pokud se pojsitky prodávají přímým prodejem obchodními zástupci na schůzkách, nejvíc se vydělá, pokud je produkt velmi složitý. Jednak si spousta lidí složitý produkt a jeho obsáhlé pojistné podmínky prostě neprostuduje a potom kvůli své lenosti na leccos naletí. Jednak to vyhovuje takovým individuálním prodejním metodám, protože dobrý prodejce už během prvních pár minut schůzky umí odhadnout tu citlivou  stránku osobnosti svého klienta. A potom vysvětlí to drahé složité  pojištění z přesně takového pohledu ,  z jakého je ten klient stoprocentně přesvědčen, že zrovna takové pojištění je přesně to, co potřebuje.  Včetně podstatně navýšených pojistných částek a tím nadprůměrně placeného pojistného  i nadprůměrné provize prodejci.  A čím složitější pojištění, tím víc takových stránek pohledu na takové pojištění má prodejce v arsenálu svých obchodních metod.:-/

+1/0
24.9.2014 9:26
Foto

A75l27e85š 18K61l81o34n 7920241661709

Která pojišťovna prodává jakýkoliv svůj produkt pod náklady, povinné ručení pak obzvlášť?!? To sem sa zas hned po ránu vytočil...

Na povinném ručení sa ročně vybere něco kolem 20 miliard korun, výplaty na škody jsou ale kolem 10 miliard korun! Zbytek jde pojišťovnám do kapsy!!! Ano, nějaká - hodně velká část peněz - z těch zbylých 10 miliard se odvádí do jakéhosi fondu. Tam ale peníze setrvávají snad 5 let a pak si je pojišťovny opět vybírají!

+9/−3
24.9.2014 7:14

T32o82m56á56š 10P33a54v35l35í98k 7867780821

Nezapomeňte, že je s tím také spojena nějaká administrativa. Nejen při bezeškodním průběhu, ale i při plnění, zvláště když jde o malé škody, kterých je většina, je ten podíl adm. na vyplacených penězích značný.

+2/0
24.9.2014 7:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.