Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena životního pojištění bude veřejná. To tak může zlevnit

Česká asociace pojišťoven chce začít kultivovat pojistný trh. Je totiž pod tlakem a kritikou regulátora i veřejnosti za některé praktiky pojišťovacích poradců a potřebuje zastavit provizní spirálu. Přišla proto s několika nápady, jak si naklonit své klienty a představit řešení dřív, než to udělá někdo za ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J31a59n 21Č42e56r95m94á92k 4879958185317

podívejte se pane Bečváři, nic mě nepřesvědčí, že záleží víc na poradci než firmě a že je i jedno, dělá-li pro konkrétní pojišťovnu či banku a nebo je tzv, nezávislý. Pomíjím, že opravdu NEZÁVISLÝ poradce neexistuje. 

kdysi jsem si dělal test "nezávislých" společností, kam jsem jakoby přišel z žádostí řešit své zabezpečení a penzi... 

Víte jak to skončilo? 

Od všech (včetně vašich Partners jsem odešel s nabídkou IŽP a to dokonce toho samého od stejné firmy. A vím, že shodou okolností právě tato pojišťovna za právě tento produkt vyplácela nejvyšší provize!...

a zajímavé i bylo, jak by mi všichni hned rušili mé staré smlouvy u Živnostenské pojišťovny, resp. Poj. ČS, které šly jen lehce upravit...

sám jsem tuto práci dělal 15 let, ale abychom rušili šmahem staré smlouvy bylo u nás TABU. Za to se i u nás s okamžitou platností ukončovala smlouva o obchodním zastoupení... Pokud se něco  rušilo, tak jsme si to museli hodně dobře zdůvodnit!...A to jsme pracovali jen pro jednu pojišťovnu, takže výhody či nevýhody dovedu posoudit a také dovedu posoudit vhodnost či nevhodnost MLM systému v tomto oboru...

0/0
24.9.2014 14:18
Foto

J77a72n 49Č98e59r90m78á24k 4129418285467

mimochodem, ČP to nebyla...

0/0
24.9.2014 14:23
Foto

I79v21o 10B42e89č76v74á57ř 1464756569

Odst. 1 - souhlasím, akorát nevím, co si představujete pod pojmem nezávislý

Odst. 2-4 - nepřekvapuje mne to

Odst. 5 - tvrzení, které nedokážu posoudit

Odst. 6 - Věřím Vám. K přístupu ke starým smlouvám mám jednoduché pravidlo: Co je nejlepší pro klienta?

0/0
24.9.2014 14:49

J61a54r88o57m45í17r 66K17r52á64l 4460539164429

ČAP chce něco kultivovat ? 8-o  A neměla by tedy začít u sebe ?

0/−1
24.9.2014 13:06

P73e12t72r 55V67l64c17e56k 5792235195267

A jak to budou řešit u nespořících, tzn, jen rizikových produktů?   Tam také budou "ochránci"  špekulovat, jaký má pojišťovna z pojistek užitek? 8-o

0/0
24.9.2014 10:57

T83o92n55y 16M40a56n30g 5351735524972

...článek o nerobitných lavičkách je stejně lepší... ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2014 9:50

P46e89t66r 66K34e61ř 8393374552638

Podstatou výdělku pojišťovny je vždy neznalost pojištěného. Pokud by byl pojištěný opravdu obeznámen s věcí, většina produktů by zanikla. Proč si například hraje pojišťovna na spořitelnu, která rádoby generuje klientovi zisk?? Na to jsou vhodnější a výkonnější produkty. Pokud tedy nepotřebuje celou pojistnou částku, proč ji tedy po klientovi vůbec chce?? Pokud si spočítáte, kolik Vás stojí pojištění vozu a pravděpodobnost případné škody, tak zjistíte že takřka vždy se to po 3-4 letech nevyplatí. Tam kde hrozí skutečné riziko a kde by se pojištění vyplatilo, zase pojišťovny pojistku neumožní. A takto lze rozebrat vše. Tedy je třeba se mít hodně na pozoru při uzavírání pojištění, neboť máte co do činění s organizacemi s vysoce sofistikovaným systémem okrádání svých klientů!!!

+4/−1
24.9.2014 9:12

M87i83c43h10a54l 73T29e87c95l 4464421773311

To co popisujete se nazývá odborně asymetrie informací - která však v tomto oboru platí oboustranně. Máte pravdu, že pojišťovna zná dokonale svůj produkt a může těžit z neznalosti klienta. Na druhé straně klient zná většinou dokonale svůj zdravotní stav s jakým vstupuje do pojištění a může (i nevědomky) této výhody proti pojišťovně využít. Najít vyvážené podmínky fungování je poměrně těžké a na toto téma bylo napsáno mnoho odborných prací.

Pojišťovny si nehrají na spořitelnu, jedná se o vývoj, kam se pojišťovnictví časem posunulo. Pojišťovny vytváří rezervy, kdy kumulují peníze na případná pojistná plnění, ale jelikož peníze v dnešní době nesmí "zahálet", tak je musejí šikovně investovat. A tak časem byl vyvinut produkt, kde mohou klienti participovat na zisku pojišťovny. Samozřejmě to je napsáno velmi jednoduše, problematika je trochu složitější a komplexnější.

Docela by mě zajímalo jak jste si hrál s pravděpodobností, že se Vám každé 3-4 roky nevyplatí? Počítal jak? Díky:-)...

0/0
26.9.2014 9:53

M96a50r33e58k 18N40o22v59o22t48n37ý 8305565311741

Podle mě by se celý problém s vysokými provizemi vyřešil, kdyby klienti rovnou platili poplatek za sjednání pojištění agentovi, stejně jak je tomu u stavebního spoření. Když budou všichni vidět, kolik si ten člověk vlastně chce naúčtovat, tak by si to každý dvakrát rozmyslel, co si sjedná ... já bych něktéré z těchto agentů s klidem označil za skryté šmejdy.

V zahraníčí to takhle funguje ... a já vlastně zapoměl, že jsme v Čechách - krajině lobistů, kam se celá Evropa chodí učit, jak funguje korupce. :-/

0/0
24.9.2014 8:58
Foto

I50v88o 54B60e79č87v37á39ř 1674316969

Máte jistě na mysli transparentnost poplatku. U stavebka jsou provize stejně jako jinde. Pokud jste někomu platil na přímo, zřejmě jste naletěl.

+1/0
24.9.2014 9:02

P55e74t60r 54K63a12r98a56s 3872452366215

Některé provize jsou zajímavé, ale mnohdy jsou i provize, které nepokryjí náklady, .... čas s klientem, cesta za klientem, opakovaná cesta za klientem a podobně. 

Je to živnost jako každá jiná a když si nechcete dát pojištění, tak si ho nedávejte, není nic jednoduššího ;-)

+1/0
24.9.2014 9:13

R15a77d46i33m 75P33o31l61á26š52e71k 9666303959539

Prodej například pojištění systémem obchodních schůzek s jednotlivými klienty je optimální pro trh, který ještě není úplně obsazený. Protože se tak dá s nízkými vstupními investicemi obsadit velkou část dosud volného trhu.

Ale u už obsazeného trhu, jako je už nejméně 10 let pojistný trh v ČR, je systém takového prodeje kontraproduktivní. Provozní náklady - zařizování a realizace obchodních schůzek zůstávají stejné, ale množství uzavřených smluv je na obsazeném trhu výrazně nižší.

Ovšem pojišťovny, místo aby optimalizovaly svůl marketingový model prodeje cestou snižování náladů na prodeje, to naopak řešily preferencí složitějších a výtěžnějších pojistných produktů, kde vyšší provize klientům tolik nevadí. Tím logicky taková pojištění, kde je pojistné nízké  a tudíž na ně není možní nasadit vyšší provize, v podstatě vyřadily z pojistné nabídky.

0/0
24.9.2014 9:35

P32e69t26r 61B94a29u50e18r 1254134479

jj...zase ty "životka";-D na nic prosím nesahejte...páč co by pak ti MLM mravenci dělali? Přeci různé prasárny, přebouchávání smluv, lhaní klientům, pojišťovnám to  nevadí a v rámci honičky za plánem berou do pojištění vše co jim kdo přinese...atd. je přeci OK ne?

+1/0
24.9.2014 8:55

T86o82m65á54š 31K28u61č53e28r49a 6739207894168

Napr. zivotni pojištění je asi nejslozitejsi bankovni produkt a na nem pojistovny slusne vydelavaji. Nicmene i tak muze byt pro klienta velice vyhodny. Horsi je to v tom, ze 50% lidi nevi co podepisuje, 40% jen matne tusi. Toho vyuzivaji poradci a pojistovaci a uzaviraji produkt nevyhodny pro nej :) Pak to tu tak vypada. Doporuciji vsem precist si podminky smlouvy cele nez podepisu a uvidite ze budete spokojeni :)

+3/0
24.9.2014 8:18
Foto

I90v96o 75B92e57č17v81á96ř 1804126139

Bohužel obyčejný člověk pojistným podmínkám nerozumí. Je to pro něj jako kdyby před Evropana, který umí číst latinku, položili texty v azbuce nebo arabštině.

Bojím se, že i kdyby to přečetl 100x, stejně by netušil co podepisuje.

0/−2
24.9.2014 8:29

R64a74d20i59m 20P58o95l25á59š30e83k 9746423869279

Nechápum jak někdo může pojistným podmínkám nerozumět. Pokud ovšem  nemá IQ tak 80 - 90 nebo možná pokud není produktem nějakého alternativního školství.

Průměrně vzdělaný a chytrý člověk pojistným podmínkám  maximálně po několika přečteních a cca jejich hodinovém studiu prostě porozumět musí, jinak to je úplný hlupák.

Problém spíš vidím v tom, že lidi jsou líní tyhle pojistné podmínky číst a pokud je čtou, jsou líní je chápat. A prodejce ty pojistné podmínky nemůže probírat, jako se probírá učivo ve škole, protože to by ztrácel tolik času, že by se neuživil. Ostatně proč by svéprávné lidi vodil za ručičku a svým časem a úsilím  kompenzoval jejich lenost a pohodlnost?

+1/0
24.9.2014 9:44
Foto

I44v12o 44B98e14č30v51á50ř 1144236589

Byl byste překvapený, že existuje mnoho velmi vzdělaných lidí v jiných oborech (např. lékaři), kteří určitě němají nízké IQ (mimochodem víte že jste tím limitem IQ potvrdil mou tezi, že obyčejný člověk tomu nerozumí, protože to splňuje skoro polovina populace?) a stejně jsou pro ně finanční záležitosti a podmínky španělskou vesnicí a cizím jazykem.

0/0
24.9.2014 9:49

R20a49d19i88m 78P11o68l72á28š24e95k 9776173899639

Já jsem kdysi pojištění nějakou dobu prodával, tak vím, o čem mluvím. Není možné, aby průměrně vzdělaný a chytrý člověk těm pojistným podmínkám neporozuměl. Nic složitého tam není, je to prostě jen obyčejný psaný text. Na těch pár pojišťovacích termínů není problém se zeptat nebo si to najít na internetu.  Pokud ovšem ovšem těm pojistným podmínkám ten člověk  CHCE porozumět.  A pokud jim CHCE  porozumět a přitom to nedokáže, je tady otázka, jak vlastně získal vysokoškolský diplom, když téměř veškerý text téměř jakýchkoliv vysokoškolských skript je na pochopení podstatně náročnější. Dokonce se tady naskýtá otázka, jak takový člověk získal třeba maturitu, protože osnovy středních škol jsou takové, že úspěšný absolvent musí rozumět a pochopit i podobný text, jako jsou ty pojistné podmínky.

Je ovšem fakt, že jsem se třeba setkal s majitelem středně velké úspěšné firmy, podotýkám že obchodní firmy, který na schůzce řekl na rovinu, že takové věci jako pojistné podmínky k pojistce nečte a číst nebude.

A je taky fakt, že úspěšný prodejce dokáže  u průměrného klienta po 10 - 20 minutách vysvětlování té pojistky vzbudit v klientovi dojem, že už o té pojistce ví všechno a že další aktivity, jako je pročtení pojistných podmínek, je k ničemu.

+1/0
24.9.2014 10:39
Foto

I61v93o 89B41e76č90v28á25ř 1304646629

Uvedu Vám příklad z jiného oboru. Co třeba zákony? Jak je možné, že i odborníci se přou ve výkladu a často to musí rozlousknout až Vrchní soud?

Můžete namítat, že právní texty jsou náročnější než pojistné, ale vzhledem k tomu, že pojistné podmínky jsou psány ruku v ruce se zákony, až tak velký rozdíl to není.

Dovolím si poznámku. Pokud jste prodával pojištění, nejste relevantní prvek pro hodnocení, zda podmínky jsou srozumitelné či nikoli. Stejně jako já.

0/0
24.9.2014 10:49

R78a67d13i60m 54P67o18l15á44š46e14k 9206203939959

Zákony jsou dneska obsahově mnoho desítek krát objemnější než je těch pár stran pojistných podmínek. Navíc se odborníci obvykle nepřou přímo  o výklad nějakého textu, ale o relevantnost a provázanost odkazů na jiné zákony a vyhlášky.

A to v pojistných podmínkách není.

0/0
24.9.2014 10:57

R41a28d53i25m 87P47o30l95á39š87e88k 9206323279429

A navíc zákony jsou tvořeny volenými poslanci, což se dá říct jsou nekvalifikovaní lidi a navíc často ještě populisté. Procento zákonů tvořených nebo korigovaných skutečnými odborníky je velmi malé.

Naopak pojistné podmínky jsou tvořeny do posledního písmenka odborníky a jsou dělány tak, aby jejich znění bylo v rámci možností tak jednoznačné a srozumitelné, aby obstálo třeba i před soudem. V dnešní době totiž pojišťovny nemají jistotu, že i nějaký nevýznamný klient z nějaké Horní Lhoty nedosáhne na zastoupení nějakého renomovaného kvalitního právníka a prohraný soudní spor stojí pojišťovnu obvykle mnoho miliónů na ztrátě důvěry klientů.

0/0
24.9.2014 11:06

J57a90n 73T57o46n 9156932606203

Nerozumí, je to zamaskované mnoha slovíčky, dodatky, nesmysly, které normální člověk hned neodhalí. Jsem specialista ve svém oboru a nemám a ani nechci trávit desítky hodin studováním něčeho, co bylo napsáno především tak, aby to bylo výhodné pro  finanční ústav. Bohužel asi neexistuje opravdový finanční poradce, jsou tu jen prodejci finančních produktů, kteří výhodnost pro klienta určují výší získané provize.

+1/0
24.9.2014 10:24
Foto

I45v33o 49B80e58č26v56á85ř 1314656959

Existují, tak jako existují restaurace, které používají čerstvé suroviny a vlastní výrobu od počátku a nevaří z polotovarů a mražených surovin. Jen je nepotkáte na každém rohu. Neházejte flintu do žita.

0/0
24.9.2014 10:33

R32a82d12i20m 46P89o29l81á63š24e79k 9296933229299

Přiznám se, že takového člověka, co by čtením prostých pojistných podmínek strávil mnoho hodin svého času a ještě jim neporozuměl, lituji. Existují totiž texty, které jsou podstatně složitější než obyčejné pojistné podmínky jakési ušmudlané pojistné smlouvy a se kterými se člověk setkává mnohem častěji. Třebas takové obchodní t a technické podmínky, které jsou přílohou ke smlouvě třeba  o odběru vody a o vypouštění odpadní vody do kanalizace, podmínky třeba k přípojce elektřiny nebo přípojce plynu ... Prakticky jakákoliv směrnice a jakýkoliv zákon vyprodukovaný našimi zákonodárci nebo třeba obyčejné vyhlášky produkované místní samosprávou. Nemluvě třeba o evropských věcech, kdyby chtěl někdo dosáhnout na peníze evropských fondů a potřeboval tak studovat příslušné manuály.

A nakonec záruční podmínky většiny kupovaných výrobků jsou podobně složité jako jsou ty  pojistné podmínky. Člověk, který jim nedokáže porozumět, prostě se nemůže považovat za plně gramotného a musí s tím mít obrovské problémy, co se týká kariéry.

Pokud ovšem není pologramotný, ale je pouze líný věnovat nějakou hodinku studování textu, které  by mu mohlo v budoucnosti ušetřit nějaké desetitisíce nebo statisíce korun.

0/0
24.9.2014 10:52

H70o61n29z30a 47V93r22á58n64a 5761117964561

Ano, je to velmi složitý produkt. Nicméně jen pokud se jedná o rezervotvorná pojištění. Na riz. životkách nic složitého není : Platíš tolik, pokud umřeš obmyšlená osoba dostane tolik. Žádná atomová fyzika. Jenže rizikové poj. málokterý poradce nabízí právě pro nemožnost po dvou letech pojistku "protočit"

0/0
24.9.2014 8:30
Foto

I58v38o 71B62e46č95v76á60ř 1684896559

Dobrý poradce je zase nenabídne, protože jsou nevýhodné z důvodů konstantního pojistného namísto přirozeného pojistného.

A ve finále jde hlavně o pojistné podmínky a o to, aby pojišťovna plnila když to od ní klient očekává. V tom podstata pojištění vůbec o kvalitě nerozhoduje.

0/0
24.9.2014 8:35

H35o68n13z40a 37V81r19á69n61a 5631137374241

No, s tím přirozeným a fixním pojistným jde spíše o úhel pohledu a také dobu na kterou si pojistku člověk uzavře a (hlavně) proč si ji chce uzavřít. Nicmně souhlasím, že jde hlavně o pojistné podmínky. V tom případě si myslím, že pokud chce někdo do pojistky "nasypat" nějakých půl mil., tak by si je měl sakra naštudovat a čemu neporozumí tak se ptát a ptát (na vícero zdrojích). A pak i obyčejný člověk tomu porozumí. Hold nesmí ale něco honem honem podepsat

+1/0
24.9.2014 8:50
Foto

I68v45o 75B83e87č89v61á80ř 1234286849

Prosím neplést slova fixní a konstantní. Nesouvisí to s platbou pojistného, ale s oceněním rizik.

0/0
24.9.2014 9:10

R17a65d50i56m 40P75o32l93á11š60e40k 9916683529549

Ono je to hlavně o tom si ty pojistné podmínky hned přečíst. Ideálně ještě před uzavřením pojistné smlouvy.

Jak se shání pojistné podmínky až tehdy, když už ten problém je a je nutno řešit pojistnou událost, je už to v podstatě pouhá ruleta, často se statisíci Kč. Je ta událost v pojistrných podmínkách? Nebo je na ni výluka a od pojišťovny potom nedostanu nic?

0/0
24.9.2014 11:14

R34a48d29i87m 85P95o73l68á34š32e37k 9406843839119

Klasické životní pojištění je v podstatě totéž. Složitost tomu dělá jenom to, že k tomu rizikovému životnímu pojištění je kvůli zvýšení výtěžnosti prodeje prodejci na obchodních schůzkách "přifařeno" několik dalších úrazových a jiných teoreticky samostatných pojištěních - připojištěních. A každé z nich má svoje pojistné podmínky, které přirozeně musí být součástí pojistných podmínek toho celkového pojištění.  Plus navíc tam je ještě to "spoření či investování" , které má taky svoje obchodní podmínky.

Takže složitost životního pojištění není dána v tom, že je primárně složité, ale že je "velké". Pod jedním pojištěním se defakto prodává dohromady několik pojištění plus další úplně odlišný finanční produkt.

0/0
24.9.2014 11:22

V64i73k86y89r 22B52o74h53u29m15i32l 37S15t29r66a84n45s91k29y 9467168566739

Na českém trhu se mi "líbí", že pojišťovny mají možnost odmítnout pojistit /například domy v záplavových oblastech/. Výrazně zajímavější řešení se mi jeví to /jedna země EU/, kde pojišťovna nic takového, obrátí-li se na ní zájemce, udělat nemůže, ale může mu předložit návrh sumy pojistného, za které je ochotna takové riziko podstoupit. Neboli, je to na KLIENTOVI jak se rozhodne a na trhu. V ČR to /viz banky a další/ funguje tak, že co je bez velkého rizika se "vymkne kontrole - co se týká zisku" a co jen zavání skutečným rizikem podnikání se prostě "ze zákona nemusí poskytovat/nabízet". Podivný to kapitalismus na českém písečku, podivná to "konkurence" a "trh který všechno vyřeší"!

+11/0
24.9.2014 8:08

P97e96t30r 68K75a87r16a53s 3942632266755

To není pravda, všechny pojišťovny působící v EU, nebo i v USA mohou odmítnou jakékoliv pojištění, včetně pojištění majetku v zátopových oblastech, nebo v oblastech, kde jsou tornáda (USA). Ale pojišťovny odmítnou i pojištění životní, pokud zjistí, že klient je třeba po několika operacích, tak buď odmítnou, nebo vyloučí některá rizika. Odmítnutí pojistit není doména ČR, ale obecně všech pojišťoven na celém světě. 

Ohledně zátopové oblasti to je tak, že se pojistné postupně zvyšuje a podle četnosti pojistných škod nakonec od smlouvy může odstoupit.

0/0
24.9.2014 8:48

Z38b36y94n65ě63k 22B95í54l44ý 1667900511405

super, tak vám nabídnou pojištění domu v hodnotě 2 000 000 za 1 000 000 ročně, a to se vyplatí

0/0
25.9.2014 20:39

M29o12n69i54k49a 90K81o28n66e39c26n23a 7543531831524

Velke kulove s prehazovackou. Loni mi pojistovak rekl, ze pojisteni odpovednosti zamestnance je pro me plne vyhovujici, letos jsem neco hledaqla a zjistila jsem, ze platim zcela zbytecne, jelikoz u me pracovni profese je VYjIMKA, na kterou s epojisteni nevtahuje. Takze opet slo jen o to, sepsat smlouvu a ze mi je k nicemu to nevadi.

+6/−1
24.9.2014 8:03

P26e26t83r 19V65l50c19e16k 5652335805517

no tak jste zvolila špatného pojišťováka a špatnou pojistku.....tak co s váma? ;-D

+1/−2
24.9.2014 8:08

V44i76k53y62r 62B76o34h56u85m50i35l 18S76t84r56a17n38s35k47y 9977518106599

Vyhazovat pojišťováky z domu a pouštět na ně psy;-D jak dělával jeden starosta malé obce již ua I. republiky na Jičínsku.R^

+3/−1
24.9.2014 8:10

P23e73t34r 55V20l45c28e45k 5422355575467

ale stejně je starosta pojištěn,  asi na přepážkách objevil  úplně jiné lidi  ;-D

+1/0
24.9.2014 8:12

J24i94ř48í 69N91o90v17á28k 1680400425831

Jojo, přesně takový pak letí za pojišťovákem, když se něco stane, jestli by to "ňák nešlo udělat"

+1/0
24.9.2014 8:40

J57i73ř33í 59N57o94v55á14k 1450350525131

Pak byl pojišťovák opravdu idiot - za tyhle smlouvy je dohromady kulový na provizích, takže to prachsprostě odflák - pro odměnu to dělal těžko

0/0
24.9.2014 8:42

P48e12t10r 11K74a14r16a71s 3432592976705

Při uzavření smlouvy jste si měla především přečíst pojistné podmínky, na pojišťováka to nesvádějte, protože kdo ví co jste mu říkala, třeba vaše tehdejší požadavek smlouva splňovala. Tyto spory jsou velmi těžké a spousty lidí lže a pak se cítí být podvedeno, takových jsou mraky. Takže pokud nastala chyba, tak hlavně u vás, že jste si to nepřečetla a určitě šlo jen o jeden samostatný odstaveček s výjimkami, který měl třeba jen 5 řádků. Nesvádějte to na někoho, kdo vám to předložil, ale je to plně jen a jen vaše chyba, protože tímto jste vlastně potvrdila, že jste nic nečetla a jak se říká, "co je psáno, to je dáno" a to i v tomto případě.

+2/0
24.9.2014 8:54

P23e39t97r 38V58l19c51e94k 5142925225357

No je zajímavé, že nikdo také neřeší provize poradců a bank z hypoték a vůbec  úvěrů........copak to není podobný příklad, kam tečou peníze klientů? :-P

0/0
24.9.2014 8:03
Foto

I87v53o 21B82e76č61v90á20ř 1584236269

Zřejmě pro to, že odměna zprostředkovateli je na místě, jako platba za jakoukoli jinou službu. Jde o to, že v ŽP se hodnota této služby zneužívá.

+1/0
24.9.2014 8:31

R88a51d14i28m 67P64o38l76á84š40e73k 9606863809259

No zneužívá, toť otázka.  ŽP je extrémně vhodné pro pojišťovny. Na rozdíl od rizikového životního pojištění i většiny jiných pojištění, které je uzavíráno obvykle na rok s automatickým prodlužováním, je klasické ŽP uzavíráno na desetiletí , takže na tak dlouho má  pojišťovna zajištěný kšeft. Pokud klient ŽP ukončí předčasně, jsou pokuty v takové výši, že si pojišťovna zase přijde na své. A pokud klient přestane platit a komunikovat, může pojišťovna sáhnout na naspořenou částku a nějaký rok platit pojištění z ní, takže si zase přijde na své.

Proto, jak začal být pojistný trh v ČR zaplněný  a počty uzavřených pojistek obecně začaly klesat, pojišťovny zvýšily provize jenom za ŽP, aby se prodejci soustředili jenom na tyto pojištění.  A to je výsledek, celková provize pro prodejce + jeho firmu + pojišťovnu  ve výši až dvouletého pojistného.

+1/0
24.9.2014 11:32

T15o17m75á43š 60K53n96a16i87f49l 6263610597600

Proč by je mel někdo resit?

0/0
24.9.2014 8:46

M81a45r78t13i80n 84K21a69r67á46s76e46k 9378833588128

No hypoteka je prave velmi dobre srovnatelna napric trhem - v podstate mate jen urok ktery platite a pripadne poplatek za vedeni uctu - vsechny toku jasne 100% trsnparentni - zatimco u zivotka platite nejake castku z ni jde neco na rizika, neco na sporeni, ruznymi zpusoby se z toho strhavaji poplatky a srovnat poradne produkty ruznych bank neni nic jednoducheho (jako potencialni klient se ani ke vsech potrebnym informacim nedostanete).

0/0
24.9.2014 13:52

M23a46r31e88k 79K75a14l50i46n82a 3379964175218

OMezit provoze prostě nejde. Prodat pojištění je poměrně náročné, zvláště dnes, a pokud nebude skutečně atraktivní odměna, tak to prostě nikdo aspoň trochu schopný dělat nebude, to je zcela jasné a všichni zúčastnění to vědí, proto na to nikdo nesáhne...

+1/0
24.9.2014 7:47

P78e25t21r 24K34o79n91e25č18n77ý 2447300954165

Naprostý souhlas s Vaším názorem. Uzavírat pojistky na lidi není vůbec jednoduchá práce. Ať si to, kdo to kritizuje sám zkusí, aby věděl jak to ve skutečnosti. A také je potřeba ty pracovníky za to dobře zaplatit a žádné provize neomezovat. Penzijní fondy snížily provize a najednou je úbytek nových klientů v penzijních fondech. A nový PF si dělá málokdo.

+1/0
24.9.2014 8:11

R74a24d76i60m 77P14o89l23á48š23e39k 9926643139989

Není to pravda. Pojištění udělaly složíté hlavně pojišťovny, protože pokud se pojsitky prodávají přímým prodejem obchodními zástupci na schůzkách, nejvíc se vydělá, pokud je produkt velmi složitý. Jednak si spousta lidí složitý produkt a jeho obsáhlé pojistné podmínky prostě neprostuduje a potom kvůli své lenosti na leccos naletí. Jednak to vyhovuje takovým individuálním prodejním metodám, protože dobrý prodejce už během prvních pár minut schůzky umí odhadnout tu citlivou  stránku osobnosti svého klienta. A potom vysvětlí to drahé složité  pojištění z přesně takového pohledu ,  z jakého je ten klient stoprocentně přesvědčen, že zrovna takové pojištění je přesně to, co potřebuje.  Včetně podstatně navýšených pojistných částek a tím nadprůměrně placeného pojistného  i nadprůměrné provize prodejci.  A čím složitější pojištění, tím víc takových stránek pohledu na takové pojištění má prodejce v arsenálu svých obchodních metod.:-/

+1/0
24.9.2014 9:26
Foto

A39l47e37š 41K69l39o64n 7660221721439

Která pojišťovna prodává jakýkoliv svůj produkt pod náklady, povinné ručení pak obzvlášť?!? To sem sa zas hned po ránu vytočil...

Na povinném ručení sa ročně vybere něco kolem 20 miliard korun, výplaty na škody jsou ale kolem 10 miliard korun! Zbytek jde pojišťovnám do kapsy!!! Ano, nějaká - hodně velká část peněz - z těch zbylých 10 miliard se odvádí do jakéhosi fondu. Tam ale peníze setrvávají snad 5 let a pak si je pojišťovny opět vybírají!

+9/−3
24.9.2014 7:14

T43o54m16á80š 12P41a82v54l39í17k 7237300551

Nezapomeňte, že je s tím také spojena nějaká administrativa. Nejen při bezeškodním průběhu, ale i při plnění, zvláště když jde o malé škody, kterých je většina, je ten podíl adm. na vyplacených penězích značný.

+2/0
24.9.2014 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.