Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Předvolební vládní sliby připraví rozpočet o sedm miliard

Poslanci ve středu schválili řadu daňových změn. V prvním roce vláda mírně uleví rodičům, penzistům a nemocným. Příští rok bude pokračovat ve slevách na děti a soustředí se na přísnější kontroly. Změny v daních mají potěšit zejména nejslabší příjmové skupiny. Vláda tímto způsobem přerozdělí sedm miliard korun. Čeho se změny týkají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K51a94r92e15l 35J50a10n90í66k 9638202275474

Jediná šance na vyrovnaný rozpočet je mít ho uzákoněn. A vláda by mohla DOPŘEDU odkládat nějaké finance stranou na budoucí krize.

Protože dokud si smí půjčit, vždycky je něco strašně důležitého, proč se VYPLATÍ zadlužit. Že se tytéž peníze daly sehnat škrtem jinde už voliči neřeší, protože mají pocit, že to nic nestojí.

Pokud by na to byl zákon, tak vláda na své potřeby by mohla zvýšit daně nebo škrtat. Obojí by dávalo větší smysl než současný stav.

Alternativně bychom měli přijmout euro. ECB skupuje dluhopisy zemí eurozóny, čímž v podstatě emituje nové peníze a devalvuje stávající. ČNB naproti tomu si toto dovolit nemůže, protože by to korunu poslalo do kolen. A když chce cíleně devalvovat, tak namísto takového užitečného kroku raději přistupuje k z dlouhodobého pohledu ztrátovým intervencím nebo administrativním opatřením. Takže z toho máme jen ztrátu hodnoty vlastněných aktiv a nedostaneme na druhé straně snížení zadlužení.

0/0
25.9.2014 12:27

A94u73g85u10s65t 52F73o72r34m84á85n22e79k 6255769240706

Rozpočet nepřijde ani o korunu, protože jde jen o sliby a ty naši polici nikdy nesplnili.

0/0
25.9.2014 12:07
Foto

S45t96a29n45i42s10l31a31v 95T97e86s22a91ř 9827794182104

předvolební úplatky penzistům & pastelkovné, 2. díl

bez ohledu na diváckou úspěšnost už se "točí" 3.díl

vše opět na dluh Rv

+4/−2
25.9.2014 10:32

M11a30r10t27i75n 65V56á53l27e19k 8161929549354

Jakou čistou mzdu bude asi mít pan poradce nebo advokát, či exekutor, který bude mít roční obrat 2.400.000 Kč. ... Pokud dobře počítám tak jeho mzda neklesne pod 100.000 Kč měsíčně... Může mi někdo z těch pravicových zastánců OSVČ říct, proč by takovýto člověk neměl zaplatit stejné daně jako každý jiný zaměstnanec ... dobře o něco nižší daň z příjmu, přeci jen se stará sám o sebe.

+3/−2
25.9.2014 9:42
Foto

R32a76d95e28k 23P97o12l61i72c64k78ý 6681543861594

Jakou bude mít čistou mzdu nevím, ale z příjmů bude muset zaplatit náklady / auto, telefony, PC, internet, literaturu, vzdělávání..../ a nepochybně minimálně jednu asistentku / to je cca 250 000 ročně/...

Pořád i po uplatnění paušálů bude ale platit daně a odvody ze zisku cca 900 000 ročně- takže zaplatí podstatně více než naprostá většina zaměstnanců

+1/0
25.9.2014 9:51
Foto

R42a12d16e14k 79P23o55l24i52c68k40ý 6711903251894

Pardon-drobný omyl-například advokáti neodepisují 60% ale jen 40% tudíž budou platit z cca 1 450 000 takže pro mnoho z nich už te´d je výhodnější vést klasické účetnictví než paušál

+3/0
25.9.2014 9:56

M25a38r50t72i63n 45V95á63l66e20k 8961489569444

Ano, já jsem nepsal výši paušálu na 60% ... mi se zde jedná o princip. Pokud je někdo advokát a má problémy si vydělat, ať má možnost si odečíst výdajové náklady ve výši např. 200.000 Kč ... to je podle mě rozumná hladina. Na Slovensku to je 100.000 Kč a je to daleko spravedlivější... řemeslníkům bych povolil 500.000 Kč a tím by to haslo.

0/−2
25.9.2014 10:00
Foto

R48a16d21e68k 93P83o17l98i87c73k21ý 6751613531594

Takže podle vás drobný řemeslník-např. automechanik, který má vysoké příjmy kvůli ceně náhradních dílů si bude muset platit účetní

0/0
25.9.2014 10:10
Foto

E81v35a 20H46r82a49d50e27c80k33á 8233464475493

Tu si bude muset platit stejně, protože od 1 mil. je plátce DPH.

+1/0
25.9.2014 10:16
Foto

D92a81n74i98e78l 14V61a29l12e96n40t81a 4258495758

Jsem také plátce DPH a zvládám to i bez účetní.

+1/0
25.9.2014 10:56

M61a86r82t51i14n 84V83á86l12e73k 8941969879394

Myslíte radku relativně či absolutně. Pokud mi tady chcete říci, že vždyť ten bohatý nakonec i při té rovnosti vždy zaplatí více, tak tohle prosím nezkoušejte. Já se domnívám, že progrese v daních je podstatná k tomu, aby se zde zachoval nějaký sociální smír. Mi se zde jedná čistě o to, proč by takoví lidé... poradci, advokáti a pod. měli vůbec možnost uplatnit nějaký paušál a ještě v takové nesmyslné výši. Řemeslníci, ti kteří mají opravdu náklady s nákupem materiálu je věc jiná.... Trnem v oku jsou mi právě takoví kancelářští OSVČ. Mimochodem jejich obraty jsou častokrát daleko vyšší 10 mil Kč.... pak je ten paušál už jen úplně k smíchu.

+3/−1
25.9.2014 9:58
Foto

R45a79d47e69k 59P94o91l46i76c82k48ý 6961613321234

Pokud mají obraty 10 a více milionů tak mají daleko výhodnější jiné optimalizace dańových nákladů než paušál.

A mimochodem ten kdo má příjem třeba 1 milion ročně k tomu má i odpovídající kancelářské a personální zázemí

+1/0
25.9.2014 10:12

M16a10r33t11i51n 29P45e39c93i42n64a 4191943

"Sociální smír" je akorát hezčí výraz pro krádež.

+4/0
25.9.2014 10:12
Foto

S72t34a82n16i72s88l66a26v 91T22e65s53a83ř 9257194102124

"sociální smír" je ochrana podnikatelů za permanentní státní výpalné

"sociální a zdravotní pojištění" není pojištění, ale daň

"tripartita" je dohoda se zaměstnavateli, pokud si s nimi zrovna vláda a odbory nevytřou záda Rv

+1/−1
25.9.2014 10:38

M17a32r60t72i94n 72S71o95u46č20e98k 6498533363931

Pokud to "výpalné" nechcete platit tak můžete zkusit podnikat někde, kde není- třeba v Zimbabwe. A zrovna posledních 7 let si na tripartitě vláda vytírala záda jak s odbory tak zaměstnavateli. ;-)

+1/0
25.9.2014 11:13

M84a96r72t52i10n 42V33á72l65e95k 8231879679564

Zpřísnění paušálu pro OSVČ je jenom výsměch... 2.000.000 limit je úsměvný.

0/−2
25.9.2014 9:32

A66l14e36n39a 90Š35u41l57l31o76v60á 7210195355778

"Všechny OSVČ od loňského zdaňovacího období nesmějí uplatnit slevu na děti"

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/danove-zmeny-vliv-na-rozpocet-dkn-/ekonomika.aspx?c=A140924_203039_ekonomika_bse

To jako ani ti, co neuplatňují výdaje paušálem?

0/0
25.9.2014 8:38

P66a75v48e85l 70Ř68a86p51e66k 7982696829595

Asi unikla informace o tom, co se chystá ;-)

+1/−1
25.9.2014 8:39
Foto

E94v76a 81H84r13a49d79e16c72k20á 8623104615373

Ne, je to tam blbě napsané. Dle § 35ca zákona o dani z příjmu se to vztahuje na poplatníky, co uplatní paušál.

+2/0
25.9.2014 8:47

J74a95n 90D87l33o96u93h97ý 8296740113950

Souhlas. To znamená dál podřízneme větev těm malým, co přežívají z ruky do huby. :-/

+1/−1
25.9.2014 8:52
Foto

E87v79a 61H69r39a31d51e81c62k54á 8933754175693

Nechápu, když si chce poplatník uplatnit děti a manželku, tak povede daňovou evidenci a slevy dostane. Co to tady melete o podříznuté větvi? Tak buď chci nižší daň z paušálu nebo slevy na děti. Ale vy by jste chtěl oboje, neplatit nic a ještě dostat jako bonus peníze od státu. :-P

+2/−2
25.9.2014 8:55
Foto

D55a71v93i65d 84M84a18t41ě21j54ů 2745202467858

Podnikatel vetsinou neni ten, kdo by chtel penize od statu. To si asi s nekym pletete.

0/−1
25.9.2014 8:57
Foto

D65a95n56i16e82l 17V61a10l53e12n79t41a 4588795738

Paní Hradecká o sobě tvrdí, že 20 let podniká, ale podle jejích příspěvků bych řekl, že si vymýšlí.

+2/0
25.9.2014 9:01
Foto

E30v11a 25H80r62a51d31e14c62k88á 8263864555673

Ha ha ha, další co si nedá ani tu práci si mě vyhledat na živ.rejtříku nebo se aspoň podívat na odkaz FC, který má pod nosem. :-P

+1/0
25.9.2014 9:04
Foto

D17a93n29i84e65l 26V66a96l87e91n98t17a 4558285908

Ale proč? Vaše příspěvky jsou zkrátka divné. Neznám živnostníka, který by nastavoval ruku ke státu. Ale vy stím očividně máte bohaté zkušenosti. Tak co jste za podnikatelku? Možná na papíře.

+2/−1
25.9.2014 9:06
Foto

E85v53a 35H38r66a90d52e59c39k82á 8443434905923

Pane Valenta a co děláte vy? Já od roku 1993 vedu účetnictví podnikatelům a firmám. Mám krásný průřez stavem podnikání za všech vlád, co tu byly. A můžu vám říct že nejhůř bylo mým klientům za vlády Nečase a Kalouska, kdy i drobní živnostníci nadávali, co jsou tam za pitomce.

+1/−2
25.9.2014 9:14
Foto

E26v65a 29H15r42a46d18e60c56k92á 8623164335233

Opravdu?  Mám konkrétní příklady z mé účetnické praxe do jakých obludných rozměrů se paušály dostaly. Živnostník - invalidní důchodce. Příjem za rok 350.000,- Kč, 3 děti. Uplatnil paušál 60% a na dětech dostal ještě bonus od státu 20.000,- Kč. Nezdanil ani korunu a platil min. ZP a SP. Žádné náklady v podnikání neměl. Od státu dostal měsíčně 7000,- jako inv.důchod, vydělal si 30.000,-/měs. jako podnikatel (žádná daň) a jako bonus k tomu ještě dostal 20tis. jako bonus na děti. Dobrý co? :-(

+1/−1
25.9.2014 9:03
Foto

D33a80n55i95e13l 22V75a45l90e58n88t75a 4638445888

A podle jednoho, možná fiktivního, příkladu hážete do jednoho pytle všechny.

+1/0
25.9.2014 9:08
Foto

E11v30a 82H74r13a70d35e78c12k22á 8803824355963

Ale prosím vám, myslíte že někdo bude dobrovolně dávat víc, když nemusí? Vy to taky děláte? Paušály se prostě zvrtly v něco, co vůbec tak nemělo být. A teď se to těžko nastavuje zpátky.

+1/−1
25.9.2014 9:12
Foto

D42a74n59i67e39l 35V57a36l48e39n78t27a 4808745708

Paušál nepoužívám, protože se mi vyplatí vést daňovou evidenci. A k vašemu předchozímu dotazu. Pracuji jako poradce v oboru nemovitostí. Zprostředkovávám nákup a prodej, poskytuji právní poradenství týkající se nemovitostí atd. Také se zabývám prodejem dětského nábytku. A hlavně - od státu žádám jen to, aby mne nechal na pokoji. Žádné peníze po něm nežádám. Daně platím, ale pochopitelně co nejnižší. Až je stát nebude rozhazovat na úplatky různým vyžírkům, jen aby opět volili Sobotku a Babiše, pak si nebudu dávat tolik práce s LEGÁLNÍ optimalizací.

+1/0
25.9.2014 9:23
Foto

E26v65a 81H72r70a54d71e79c41k29á 8523964125523

Máte děti? Vaše žena dostávala rodičovský příspěvěk? Vaše děti chodí zadarmo do školy? Když se vám něco stane, přijede zdarma hasič, policista? Tak jak tady můžete psát že od státu žádáte jen pokoj? A k vašemu paušálu - ano, vybral jste si daňovou evidenci, protože vám vychází lépe. To je v pořádku, komu vyjde lépe paušál tak použije ten. Jen nevím co je na tom špatného. Je to vždy něco za něco, což je myslím pro pravicově smýšlejícího člověka pochopitelné.

+2/−1
25.9.2014 9:29
Foto

D82a31n39i50e47l 58V82a38l18e34n18t41a 4738815528

Alé já přece daně platím, takže tyto služby i čerpám, narozdíl od těch, kteří je čerpají také, ale daně neplatí a z mých daní se jim stále něco vyplácí. Psal jsem o tom, že od státu nežádám peníze. A k té druhé části: Jistě máte pravdu, ale proč se tak rozohňujete nad paušály? Nebude to tím, že čím jsou daně jednodušší, tím méně práce pro účetní?

0/0
25.9.2014 10:59
Foto

R95a85d88e59k 18P85o56l98i19c64k52ý 6691943281474

A to jko chcete tvrdit, že člověk co danil za pomocí paušálu dal své účetnictví  firmě a platil za něj?

Navíc pokud byste byla ůčetní jak tvrdíte tak byste věděla, že ten příjem 350 000 je zcela irelevantní pokud jste ani neuvedla obor podnikání ani náklady-pro podnikatele je jeho příjem zisk-to znamená příjem mínus náklady- v tomto případě odečtené paušálem-takže jeho faktický zisk z podnikání je cca 150 000 za rok něco kolem 12 000/měsíc

navíc i jako invalidní důchodce-podnikatel odvádí státu zdravotní a socialní pojištění

Co vidím jako největší problém je to, že pokud vezmu váš příklad tak ten člověk na tom bude naprosto stejně jako ten co děti nemá, ale v případě pokud by se ve stejných číslech pohyboval zaměstnanec tak dostane ten s dětmi cca o 4 000 mesíčně víc než stejný zaměstnanec bez dětí

+1/−1
25.9.2014 9:41
Foto

E86v38a 55H82r65a18d48e75c43k26á 8873864565563

Kdyby jste dobře četl, tak jsem psala že náklady neměl žádné. Těch 350.000,- byl jeho reálný příjem. A SP a ZP odváděl minimální. A s tím zaměstnancem jste mě pobavil, takže někdo kdo má 30.000,- měs. hrubou mzdu neodvede na dani nic? Špatně počítáte, zkuste si to dát do kalkulačky. ;-) I se třemi dětmi odvede měsíčně asi 600,- Kč, tady pán dostal 20.000,- od státu navíc.

+1/0
25.9.2014 9:47

J64a38n 79D89l37o44u42h62ý 8476930663350

Nevím tedy v čem podniká, když nemá náklady. 8-o

0/0
25.9.2014 10:01
Foto

R31a29d84e94k 87P87o20l69i47c79k85ý 6891263441564

To, že neměl žádné náklady je nepochybně nesmysl-každý má náklady.

Navíc kde jsem psal, že zaměstnanec neodvede nic?

porovnával jsem 2 zaměstnance s a bez dětí a 2 živnostníky s a bez dětí.

Navíc si ale nedovedu představit proč by vám ten člověk dával své účetnictví.

Každý kdo pracuje a má děti dostane na ně peníze od státu-není to sleva na dani protože pokud by to byla sleva nemohl by dostat více než zaplatí na daních-přesto tomu tak často je.

Pro živnostníka je "plat" jeho zisk tudíž příjem mínus náklady náklady-je nefér, že při uplatnění paušálu na tom není jako kdokoliv jiný a tu dávku nedostane

0/0
25.9.2014 10:03
Foto

E19v55a 42H29r97a98d52e54c35k72á 8793674825143

Nevím fakt co na tom nechápete. Proč by mi neměl dávat své účetnictví, když mám živnost na účetnictví? A on si své daňové přiznání nedokázal zpracovat sám? No nic, nebudu ztrácet čas. Příklad byl v tom, že při stejném příjmu má některý živnostník s paušálem 60% daleko víc než zaměstnanec. A to jsem ještě nepočítala odvody SP a ZP. Prostě paušály v této výši jsou zhovadilost.

0/0
25.9.2014 10:15
Foto

R33a89d61e26k 39P85o29l89i47c38k10ý 6761853181834

Zhovadilost je psát o někom kdo měl roční příjem 350 000, že to je podobné jako zaměstnanec se 30 000

0/0
25.9.2014 10:25

P52a88v72e91l 86Ř33a16p14e73k 7682356789745

Takže Babiš se rozhodl postupně zlikvidovat živnostníky. No není divu, pro režim korporátního socialismu jsou samostatní a nezávislí lidé největším nepřítelem, je potřeba i z těchto lidí udělat odevzdané loutky s nataženou rukou. Rv

+6/−2
25.9.2014 8:37

J59i32ř18í 30E36r65b23e88n 1343734866587

Čím likviduje živnostníky, pěkně prosím? Tím, že i oni mají právo uplatňovat daňové slevy na rodinné příslušníky? ;-)

+1/0
25.9.2014 8:39
Foto

D37a28n18i14e29l 30V23a43l69e82n82t16a 4748945808

Ne, úmyslem vyrovnat jejich odvody na úroveň zaměstnanců, aniž by to kompenzoval nárokem na dovolenou, nemocenskou, mateřskou a zaručený příjem.

+1/−3
25.9.2014 9:03

J86i56ř13í 16E54r40b25e29n 1793504306947

To mi uniklo - můžeš mi dát prosím nějaký odkaz o takovém záměru?

Zdravotní pojištění se odvádí kvůli zdravotní péči a na tumá živnostník úplně stejný nárok jako zaměstnanec. Sociální pojištění se odvádíkvůli důchodům, příspěvkům pro nezaměstnané aj., a i živnostník po ukončenípodnikání a přihlášení na ÚP má na tuto péči nárok (a pokud přiznával stejnépojistné jako zaměstnanec, bude mít i stejný důchod).

Dovolená s tím nemá nic společného…

+2/0
25.9.2014 9:11
Foto

D28a24n85i43e59l 14V97a98l54e47n22t45a 4148765488

Podnikatelům a firmám do budoucna slibuje zavedení elektronické kontroly tržeb a kontrolního hlášení DPH. Nízké odvody živnostníků se mají přiblížit zaměstnancům.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/danove-zmeny-vliv-na-rozpocet-dkn-/ekonomika.aspx?c=A140924_203039_ekonomika_bse#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

A netykejte mi.

+1/−1
25.9.2014 9:15

M12a54r40t83i95n 13S46o27u82č51e82k 6878913843491

A to je tedy špatně? Ve všech okolních zemích jsou odvody zaměstnanců a osvč srovnatelné. Jen u nás z nějakého záhadného důvodu osvč téměř neplatí daň z příjmu a třetinové sociální a zdravotní. 8-o

+1/0
25.9.2014 9:33
Foto

E79v91a 48H74r64a68d29e40c45k76á 8293854425183

A je velký paradox, že živnostník ani netuší, jak je to pro něj daňově nevýhodné. SP a ZP má jako nedaňový výdaj a na důchod mu jde prd. Já jsem minulý rok jednomu počítala, co mu vyjde lépe: být jako OSVČ nebo se zaměstnat ve svém s.r.o. A sama jsem čučela, že to v tom s.r.o. vycházelo o desítky tisíc Kč lépe, protože všechno co se týkalo zaměstnance má v nákladech a ze zisku platí jen 19% a nic víc. A pánovi šlo ještě daleko víc peněz na důchod.

+2/−1
25.9.2014 9:42
Foto

D90a69n49i63e75l 26V34a20l46e98n90t80a 4968135908

Paní Hradecká, nevím, jak vy, ale já až dovrším důchodový věk, žádné penze se vyplácet nebudou. Proto bych si raději své peníze spořil na důchod a nestrkal je do pyramidy zvané průběžný důchodový systém.

0/0
25.9.2014 11:03

K75a25r15e24l 15J67a30n96í38k 9228792825244

Souhlasím, jediná nevýhoda je administrativní složitost.

Vláda by mohla živnostníky zlikvidovat snadno tak, že zjednoduší administrativu korporacím.

0/0
25.9.2014 12:29

A93l16e75n27a 14Š18u91l80l42o34v25á 7670245695558

Já to tuším (a nejde jen o daňovou výhodnost, ale právě o důchod a nemocenskou), ale vedu daňovou evidenci a s.r.o. musí mít účetnictví a to já neumím - raději tedy budu živnostník a ne svůj vlastní zaměstnanec, protože pak bych ještě musela zaměstnat účetní a o to bych si musela snížit plat...

0/0
25.9.2014 13:15

A48l83e82n71a 25Š48u68l60l23o70v37á 7500705725208

Nevím, jak jste přišel na to, že OSVČ téměř neplatí daň z příjmu - tu platím stejnou, jako bych byla zaměstnaná. A z mého pohledu platím vyšší SP i ZP. Až se bude hrubá mzda rovnat superhrubé a každý zaměstnanec si uvědomí, jak vysoké odvody z jeho výplaty skutečně plynou, tak ano.... Ale teď zaměstnanec platí cca jen 1/4 odvodů a zbytek za něj zaměstnavatel, což si mnozí vůbec neuvědomují.

0/0
25.9.2014 13:21

M51a95r43t19i25n 39T32v72r75d87ý 4209197

Baví mě sledovat diskuze pod podobným typem článků, když vláda zvýší výběry tak lidi brečej, že pro ně bude málo peněz. Když ale vláda, nedejbože, sníží výběry, tak lidi opět brečej, že bude málo ve státní kase. Je vidět, si vlastně nedokážeme vybrat co chcem. Líbí se mi ta legrace :-)

Ale k věci. Já tyto úlevy vítám. Lidi si musí uvědomit zásadní věci:

1. Pokud budu mít peněz víc utratím, nakoupím si více = větší odbyt zboží= více práce, více peněz ve firmách, více peněz z odvodů firem a z daní = větší zaměstnanost = více lidí ochotných utrácet = více peněz na odvodech.

Je to pořád dokola, když lidi budou mít peníze tak je utratí a nebudou tolik šetřit. Vem jim je a budou šetřit a nekoupí si tolik.

2. Lidi si nebudou kupovat tolik levnějších věcí = když si koupí jednu dražší věc, tak je zase víc peněz z DPH.

Co se stane s těma penězma po vybrání je věc jiná. Důležité je, že tyto úlevy se negativně neprojeví.

Ty peníze budou v oběhu mezi lidma a ne pod dekou (zadrženy státem) a tím dušen ekonomický rozvoj.

+4/−1
25.9.2014 8:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.