Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva zřejmě přijde o rychlíky mezi Plzní a Mostem, chybovala v nabídce

Přetahovaná železničních konkurentů o rychlíky mezi Plzní a Mostem bohužel pro Arrivu nejspíš skončí neúspěchem. Přestože se zdálo, že zakázku získá díky výhodnější ceně, kvůli formální chybě v nabídce se vítězný míč ocitá na straně Českých drah. Právě s nimi bude ministerstvo vyjednávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i28ř10í 14L96o36u37k94o43t25a 8460467481826

Jenže co ARRIVA může ze tu cenu nabídnout?? Krom wifi vůbec nic.soupravy jsou staršího data s trochu lepším interiérem.když to nabízí čd tak je to černá díra na peníze,ale u soukromníka je to v poho.trochu divné myšlení.na druhou stranu,jak můžou chtít požadovat dotace,když pořád výkřikuji,že to bez nich zvládnou bez problému.další Jancura a spol.ruce od nich dál.když konkurence tak pořádná a se vším všudy,ale tohle ne.není to nic nového.;-O

+1/0
3.10.2014 22:27

M86i28r21o28s95l35a21v 27Z77i29k57m21u67n30d 7299333914183

No ono jde taky o to, jak by tyto vozy dokázaly poskytovat služby vozíčkářům, což ČD již nyní umožňují ...

+1/−1
30.9.2014 19:02

M57i82l26o83š 27D45v97o97ř50á79k 8125337876111

z jedné strany - kdo chce psa bít...

z druhé strany - pokud dávám někam nabídku a vím, že jdu proti nějaké zákulisní  dohodě zadavatele s protěžovaným uchazečem, tak si dávám v nabídce pozor, aby mě nemohl nachytat na jakýkoli bezpředmětný detail....

+5/0
25.9.2014 23:49

D59u19š26a89n 52D55ě77d87i64č 9175491795556

Zase si našli záminku jak u státních peněz udržet na x let ČD. Jednou na ně dojde... ;-€!!

+3/−7
25.9.2014 22:13

P84e67t17r 74N20o33v38o87t65n66y 3139112749302

Na rok. A naběhla si Arriva sama.

+6/−1
26.9.2014 10:29

J97i84ř41í 24L54o40u55k61o58t13a 8390807451406

Na každého jednou dojde.a čd ať jsou jakékoliv tak mají závazky a musejí je plnit.za ty desetiletí co s vlakem jezdím se mi nestalo,že bych nedojel.vše je jen a pouze o lidech.já osobně bych čd nezatracoval,ale to je na každým z nás jak se k tomu postaví.

0/0
3.10.2014 22:36

M69i27c19h43a46l 88F22r39ý43d14e90k 3103590227

Cajk.ten rika to  ten zase toto, v mediich toto....pravdu vlastne vi jen par lidi.mozna dva pary

0/0
25.9.2014 19:46

J92i52ř23í 88L76o34u79k13o32t91a 8940497101336

Pravda je taková,ze kdo ji vědět nemá ten se ji nikdy nedozví.

0/0
3.10.2014 22:38

V19l14a45s39t86i97m28i47l 56S68v63o85b18o67d50a 7363338545804

Nevadí, proces skapání ČD se rozjel, bude to ještě trvat, ale jednou k tomu dojde.

0/−9
25.9.2014 19:12

M42a67r15t88i49n 13N20o60v65o93t27n47ý 3966886881294

Jo, to od různých "expertů" slýchávám posledních 25 let. A dráhy jsou na tom mnohem lépe než dříve.

+5/−1
25.9.2014 20:31

J39i68ř61í 22L61o93u55k94o53t35a 8900267211616

A na to si přišel jak???kdyby zkapali tak to by byla hoooodne drahá sranda.

0/0
3.10.2014 22:42

P95e68t50r 68M66a64r13e24š 8950356

Čas byl, ale první nabídka Arrivy byla dražší než ČD, takže si Arriva dala další pokus.

A to že se musí splnit zadávací podmínky je snad jasné, když se soutěží jen cenou.

+10/0
25.9.2014 17:09
Foto

Z75b47y62n52ě39k 31M65e95l28i48c21h67a70r 9415287485229

jestli ono to není celé jen tak naoko s tou konkurencí... trochu mi to připomíná tu pitomost, kdy je zcela dokázané, že pachatel spáchal loupež (např.), ale musí být propuštěn, protože žádost o vzetí do vazby byla podána ve středu, místo ve čtvrtek...

+1/−2
25.9.2014 16:56

T24o22m93á48š 13K97n58a96i38f32l 6343250247710

Cobje na tom pitomeno?

0/0
25.9.2014 19:08

P26e79t94r 83C73h63v61á91t60a89l 4482912370414

Podle informací je jasné, že pozdní vypsání soutěže MD bylo uděláno zcela záměrně. Vítězem měly být ČD, které jediné dík tomu, že na té trati jezdí nemusí nic řešit. Kdokoli jiný by neměl nejmenší šanci za měsíc (podpis nejdříve 3. listopadu, začátek přepravy prosinec) stihnout vše připravit.

Arriva na to zcela seriozně a včas upozornila....

Prostě MD jednoznačně vyhazuje peníze daňových poplatníků do koše...vlastně do chřtánu neefektivní ČD...Rv

+6/−11
25.9.2014 15:38

P83e56t80r 78M78a52r22e98š 8900936

Arriva mohla hned nabídnout lepší cenu než ČD, tohle je až druhý pokus, takže si za to může částečně sama, že to nestíhá.

+11/0
25.9.2014 17:16

M86a55r32e72k 94M72a71r28t82i49n 8149584926530

Pozor, Arriva dala celkem tři pokusy! Kdyby garantovali těch 70 dní, byla by s něma podepsána smlouva. Je to jednoduchý jak facka.

+7/0
25.9.2014 17:43

R63a37d90i72m 89P90o62l86á16š69e54k 9656833989579

Možná Deutche Bahn zkouší, co si u nás mohou dovolit. Směrnice Bruselu, podle kterých měli být velcí národní dopravci rozděleni na mnoho malých, aby byla konkurence a tím údajně nastaly nižší ceny Německo zatím nesplnilo a tak ten velký a kapitálově silný kolos expanduje do okolních států.

+12/0
25.9.2014 17:46

V10a25c56l96a86v 69H91a56j69e73k 3726339579

Jedná se o smlouvu na jeden rok. a tak otázečka. Co by bylo v případě, že by vlaky provozovala ARRIVA přineslo cestujícím???

0/0
26.9.2014 8:02

P84e66t18r 21M39a62r42e86š 8790396

Těžko říct, zdali to bylo zdrženo záměrně, když máme 7. ministra dopravy za poslední čtyři roky, který za to může? ;-D

+2/0
25.9.2014 17:19

P64e70t79r 31N97o27v66o15t12n48y 3619432369302

Arriva potřebovala víc pokusů, az jim holt nevyšel čas.

+3/0
25.9.2014 17:23

R55a30d89i97m 70P17o57l40á27š93e58k 9976553739389

Podle mně je nesmysl, že to nešlo stihnout. Deutsche Bahn má určitě dostatečné množství záložních vlaků certifikovaných na evropské tratě, aby mohla pár souprav na pár měsíců na tuto linku uvolnit. Všechno ostatní tam  je, nádraží, pokladny, stačí to jen domluvit, aby se tam vedle lístků ČD prodávaly i lístky Arrivy.

0/0
25.9.2014 17:44

T47o83m41á68š 95K28n49a55i25f94l 6723580347980

Četla vůbec článek a pochopil ho?

+1/0
25.9.2014 19:08

M59i40r86o45s85l15a23v 46Z31i93k62m71u54n93d 7519733704513

Ráčí si spočítat, že denní rozdíl je cca 8 000 Kč ...

0/0
30.9.2014 19:07

J56i66ř61í 82K93v58ě70š 1433166732731

Jinými slovy "o termínu jsme věděli, že ho nestihneme taky, ale dali jsme řeč s nějakým úředníčkem na MD a doufali jsme, že to nějak zpytlíkujem. Jenže to holt nevyšlo, tak se to alespoň pokusíme hodit na ČD a vládu." 

Aby bylo jasno, jsem zastáncem konkurence na dráze, ale takhle by to asi nešlo.:-/

+17/−2
25.9.2014 15:16

J13a97n 58L33a41k66o62m70ý 7621695675254

A pokud někdo pojede na začátku prosince za 20 za vlkm, a od půlky prosince se vším naprosto stejným za 110 za vlkm, to by šlo? Co kdyby se to stejné na dotyčné trati stalo i jízdným, bude to taky OK?

0/−2
25.9.2014 15:22

J11i61n46d16ř33i73c54h 14Š50k34o30p11e66k 4465751450375

pokud podmínky MD umožňují různou výši vlkm, proč by to nebylo OK

+4/0
25.9.2014 15:26

P74e51t98r 48M71a28r95e13š 8480236

Nj, ale co s tím? Za 27 Kč tam jezdili jen ČD a už nechtějí a Arriva nabídla podobně jako ČD cenu kolem 90 Kč za km.

+1/0
25.9.2014 17:30

M37a87r12e17k 81M88a51r59t30i57n 8529464696610

jak jste teď přišel na to, že to bude 110 Kč/vlkm? Cena je přeci známa, objem také, ty počty mi nějak nesedí... ;-)

+1/0
25.9.2014 17:44

P69a33v77e77l 56V65e93t89e26š43n87í27k 7675768395427

Podle článku to tak jednoduché nebylo. Nevím z jakého důvodu má tahle informace kdesi "70 dní viset na úřední desce". Pokud víte proč to tak má být, tak mi to prosím vysvětlete.

Já myslím, že se tu hledal (a našel) formální důvod, jak se zbavit nepohodlného vítěze. Cestující i výdaje jsou MD ukradení.

0/−1
25.9.2014 16:17

J50i12ř84í 59K26v25ě47š 1263476212251

Podle článku je ta lhůta daná zákonem.

+7/0
25.9.2014 16:45

P85a55v87e84l 37V81e47t77e48š50n27í56k 7815298465707

Tak nějaký důvod proč to v zákoně je napsané snad bude?

0/0
25.9.2014 17:20

M68a29r64e30k 73M30a86r17t49i60n 8199444546840

Tak to vezměmě z opačné strany a jistě dojdete k závěru sám (nápověda: kdyby tam lhůta nebyla, může být smlouva podespána okamžitě, bylo by to transparentnější? A co lhůty na námitky třeba? atd.).

0/0
25.9.2014 17:48

P61a39v44e49l 17V44e37t57e59š44n30í97k 7905918325557

Třeba ano. Ale je potřeba těch dnů 70 ?!

Když by se to vzalo ze druhé strany, tak v té džungli zákonů a vyhlášek by se určitě při troše zlé vůle dalo najít něco, co by zpochybnilo i nabídku ČD.

0/0
25.9.2014 20:14

P12e40t79r 53N78o95v82o90t50n65y 3679802449762

V zákone?

0/0
25.9.2014 16:46

F72r12a33n62t87i87š21e42k 21V12a42n20ě69k 1307104757397

Chyba Arrivy. Má si prostudovat zadávací podmínky.

+9/−1
25.9.2014 15:05

J93a83n 93L58a77k64o10m16ý 7641565535984

Ony nějaké byly? To o nich víš asi jen ty. Podmínkou byla jen cena. Arriva jen z vlastní iniciativy podala nabídku na tratě, kde ČD skončila smlouva. A jelikož byla dražší s Desirem, podala pak další se starší motorovou jednotkou. Jediná chyba byla, že věřili tomu, že by mohli uspět a vůbec se s tím babrali.

0/−9
25.9.2014 15:15

J51i75n56d23ř82i70c27h 73Š37k14o44p44e69k 4295761210675

musely být. Protože jak bez zadávacích podmínek uděláš nabídku ? Zadávací podmínky nejsou jen údaje o hodnotících kritériích

+5/0
25.9.2014 15:22

P36e61t89r 74M35a72r95š50o27u93n 5475338566326

a není to spíš tím, že je zákonem dána nějaká lhůt a pro zveřejnění. tu musí dodržet každý. pak tu je jejich první nabídka. neuspěli. Tak dali druhou , ale tu už říkají, že v případě výhry nestíhají, tak si dají kratší limit... tedy nesplnili zákonnou podmínku, sami si omezili nabídku do konce září, a to že ji dali pozdě s ohledem na přípravu, jak sami argumentují (protože byla jejich druhou nabídkou), tak to je snad také jejich chyba... Ale proč si nekopnout...

+2/0
25.9.2014 17:39

M40a66r42e68k 35M85a96r86t58i81n 8119124896490

Vesměs souhlas, jen dali ty nabídky oficiálně tři.

0/0
25.9.2014 17:50

P58e88t58r 86M87a48r38š93o62u33n 5265138596716

díky, ano už jsem zjistil, že jsem jejich licitování podcenil :-) tím spíše je to jejich boj, že to pak podávají tak pozdě, že dodržet zákonné vyvěšení na nástěnce je pro ně moc dlouhé.

+1/0
25.9.2014 17:55

M64a75r79e50k 80M80a14r77t36i59n 8519344696490

Je to ale škoda, protože kdyby se zavázaly, že za stejných podmínek mohou podepsat smlouvu i za oněch 70 dní, nic by jim nebránilo. Takhle pocit, jakoby ani sami do toho nechtěli (je to už druhá administrativní chyba, první u Olomouc - Krnov - Ostrava).

+3/0
25.9.2014 18:03

T13o18m73á32š 81K56n90a38i45f60l 6443170927450

Kritériem je sice cena, ale jinak takové řízení má řadu formalnich pozadavku, které musí být splněny...

0/0
25.9.2014 19:10

P13e19t52r 32C35h34v31á81t12a59l 4312182450804

No, je vcelku jasné, že MD jde na ruku Českým a drahým (ČD)... :-P

+2/−3
25.9.2014 14:57

J61i98n45d63ř77i88c90h 54Š59k92o30p12e80k 4365401290155

no uzavřít smlouvu s vítězem, který nesplnil podmínky soutěže znamená rovnou dát peníze stranou na pokutu od ÚOHS a připravovat znova soutěž, protože ji soud zruší

+16/0
25.9.2014 15:02

J72a86n 67L73a27k16o28m97ý 7441275305154

Třeba pronájem lokomotiv od OBB v případě ČD? A jak to všichni obhajují.

+1/−3
25.9.2014 15:16

J23i11n73d21ř19i75c46h 24Š80k39o13p54e57k 4585591120335

pokud se nepletu, pokutu za to dostaly.

0/0
25.9.2014 15:17

J53a93n 51L82a54k57o30m76ý 7171445915264

No ale tady je obava, že to bude zrušeno a nic nepojede. Ten pronájem byl zrušen taky, pokuta udělena též a ČD se odvolaly a tak můžou jezdit zatím dál. Arriva by tedy ten rok jistojistě taky přečkala :-) Nehledě na to, že z vyjádření MD je jasné, že kdyby chtěli, můžou uzavřít smlouvu i s Arrivou napřímo, tak jak to chtěli udělat s ČD, než se začala Arriva angažovat.

+2/0
25.9.2014 15:27

J64i42n70d69ř48i46c90h 56Š90k70o60p93e14k 4345431830225

záleží, jaké opatření ÚOHS dá, resp. co navrhovatel (neúspěšná firma) požaduje. Znám případ, kdy neúspěšný uchazeč napadl vř u soudu, žádal přezkum, ale jelikož nepožadoval zákaz uzavření smlouvy s vítězem, než se  k případu soud dostal, zadavatel uzavřel smlouvu s vítězem a soud následně podání neúspěšné firmy zamít s tím, že není co zrušit, protože vř bylo ukončeno podpisem smlouvy

0/0
25.9.2014 15:31

J25i67ř56í 26K74o90c32u78r32e68k 6535524435128

České dráhy, a.s.. Nábřeží Ludvíka Svobody 1222

Ministerstvo dopravy, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222

Obě instituce sídlí v tom samém domě.

0/0
25.9.2014 18:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.