Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce

Vysoce hořlavý bílý fosfor putuje z Kazachstánu do Břeclavi v nevyhovujících vagonech. Ačkoli pro přepravu nebezpečných látek existují přísné směrnice, díky ministerské výjimce mohou staré sovětské vozy s fosforem jezdit přímo přes Přerov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S58t25a28n31i45s34l36a76v 71S17r83b53a 4555814858174

Hezká ukázka, jak levice i pravice ochotně jde na ruku vybraným skupinám podnikatelů. když to dělá pravice, tak tomu levice říká rozkrádání a mafie. když to dělá levicová vláda, tak to dělá v zájmu lidu.

0/0
29.9.2014 9:24

M76i68r29o38s53l27a87v 92Z27i51k16m92u49n33d 7309943854363

Pokud vozy nesmí na Ukrajinu, tak kudy z toho Kazachstánu jedou ... Teoreticky mohou jet přes Bělorusko a Polsko, Polsko je též signatářem RID ... Docela vážně pochybuji o tom, že by si železničně byrokraticky puntičkářské Polsko, v principu protirusky zaměřené, pustilo na svoje území nějaké ruské vozy odporující předpisům RID.

Navíc přesně nevíme, zda ta nehodová událost na Ukrajině byla způsobena technickým stavem železničního vozu, na němž mohlo dojít k náhodnému únavovému lomu nebo stavem trati, které jsou na Ukrajině z tuzemského pohledu v mnohem bídnějším stavu než v Česku ... například kolejnicové pásy jsou připevněny k dřevěným pražcům pouze hřeby ...

+1/0
28.9.2014 12:53

J14a42n 73P22r69i20c43h94y55s50t80a63l 8631718873

Ta preprava nema s Ruskem moc spolecneho. Snad jen to, ze Rusko je jednou ze zemi pres ktere se to vozi.

0/0
1.10.2014 17:22

M95i47r11o83s59l41a36v 35D14u93f27e43k 1377482851

Autor článku nestraší,protože převoz fosforu je velmi nebezbečná věc.Ty vagony nesplňují podmínky pro převoz,tudíž neměly být vpuštěny přes hranice.Kdo vozí nebezpečné věci ADR,tak ví o čem mluvím.Stačí si jenom přečíst na tabulce 46 a pod ní Kemlerovo číslo 1381.Už jenom 3 hořlavé a 8 žíravá.

0/−1
27.9.2014 6:40

M88i67l28a23n 81M73e12č56á59r 1274207325411

Autorčlánku zbytočne straší a zavádza čitateľov a snaží sa manipulovať fakty.Dohovor RID je súčasťou právneho poriadku Českej republiky (pred tým aj ČSFR, ČSSR...).  Je úplne bežné, že sa pre chemičky v Čechách dovážajú z Ruskaresp. Ukrajiny chemikálie (fosfor, kyselina dusičná, ...) v previazateľnýchnákladných vagónoch (v Maťovciach na Ukrajinsko – slovenskej hranici saširokorozchodné podvozky vymenia za podvozky s normálnym rozchodom ) a voznes tovarom pokračujú ďalej cez Slovensko do Čiech.

Kazachstan a Rusko nie sú zmluvné štáty RID (Ukrajina už áno) a tedaplatia tam aj iné technické predpisy ako v Čechách. Pokiaľ sa nechce na stykudvoch rozchodov s rizikovým tovarom zbytočne manipulovať  existujú pre tieto špeciálne prepravy výnimky(omnoho väčšie riziko je pri prečerpávaní tovarov – a to nehovorím o nákladoch). Doterajšia prax ukazuje, že bezpečnostnéopatrenia na železnici sú dostatočne účinné, alebo si snáď autor článku myslí,že treba radšej fosfor voziť kamiónmi?

V princípe ide o bežnú prax, v podobnom režime sa prepravujez Ruska napr. čerstvé jadrové palivo do Temelína resp. Dukovan  ( a následne aj vyhoreté späť).

+6/0
26.9.2014 14:17

M51a30t60ú36š 81B92e11n76a37k 9778174692273

z ČR sa vozí vyhoreté palivo späť do RF? Lebo na Slovensku sa ukladá v medziskladoch, jediné čo sa vyvážalo bolo palivo z A1, v čase keď sa likvidovala..

0/0
26.9.2014 17:03

J75a22n 75S21ů14r94a 4665513843142

Dotěrajšia prax myslíte to vykolejení na Ukrajině?

0/0
29.9.2014 0:12

J66a42n 38A17n50t14o75n 7717882326513

som nejako zmätený,

Prachař nezvyklou výjimkou dovolil průjezd vlaku i přes Přerov, kde sám bydlí. A to i přesto, že něco takového zákon neumožňuje

Zákon neumožňuje bydlení panu ministrovi v Přerově? Nebo nesmí pan Prachař jezdit přes Přerov?;-D Copak asi provedl.

+5/0
26.9.2014 13:06

M10i40r46o42s89l50a43v 37Z29i82k33m11u21n75d 7639393444643

Ví vůbec přerovský starosta, co se vozí přes město po silnici. Má nějaký krizový plán na havárii kamionu s chlorem nebo cisterny s benzínem ... i když vozidlo splňuje podmínky ADR ...

0/0
28.9.2014 13:02

T66r56a93i65k85o 57T61r62u43h26l44a41r 9328929440643

...jo to by bylo fajn, kdyby jsme uz meli konecne misto vlady pouze odborniky na dane ministerstva, ale ty jsou tak slusni, ze s tim nechteji nic mit spolecnyho, tak jsou radsi

obdivovani ve svojich katedrach a prednaskach na fakultach, skoda....

0/0
26.9.2014 12:39

M74a80r39t78i23n 53J32i23r65o30u42s40e27k 7416855735418

ANO. Je potřeba zdůraznit, že to vozí staré sovětské vagóny a tak jen nějak bokem se zmínit, že je využívá soudně uznaný gauner s požehnáním ministra.

0/0
26.9.2014 12:27

R16u32d75o56l44f 54Č87e80r37n17ý 3279911869606

No jo, Prachař a jeho kšeftíčky s Bakalou. Výběrová řízení pro stavbu silnic a dálnic už zase nejsou transparentní a teď zase tohle. Už mě z něj asi jebne.

+6/0
26.9.2014 10:31

J40o65s55e11f 81H10o65f51f22e33j 8790983642252

No jo Bakala,před revoluci umyvač nadobi v USA....ted těžky byznysmen,miliardářem snadno a rychle,amici asi nestačili koukat....

+3/0
26.9.2014 10:27

M30a44t12ú40š 70B98e25n69a68k 9188394362503

už len aby sa stal prezidentom, ako ten pííp na Slovensku, čo ošklbával ľudí nebankovými pôžičkami (súdom označené za úžeru)...

0/0
26.9.2014 17:05
Foto

P96a84v46e14l 30P77o68d11e73š71v39a 5139727759

Buďte rádi, že v tom nevozí fosgen.:-)

+2/0
26.9.2014 10:06

F64r20a51n76t45i89š72e59k 92O15d86s31t86r45č69i96l 7471711553593

V rámci objektivity ja třeba pana redaktora upozornit, že sovětské vagony v zásadě nic nevozí. Vozí přepravce, který k tomu využívá nejlevnější šunt jaký sežene, třeba náhodou sovětský. V soukromém podnikání žádná velká novinka, zvláště pak u p. Bakaly. A co se toho povolení týká, kámoš podnikaltel u politického koryta kámoše přece nepodrazí. Prachař, Bakala nebo Babiš, všechno jedna banda. Až to pan Bakal někde po trati vysype, mohou tam lidem pak pánové Prachař a Babiš vozit své obzvláště vypečené koblížky. ANO BUDE LÍP. Otázka jen komu?

+13/−1
26.9.2014 10:01

J67a65k74u29b 58F30e94i23f56a72r 7719369966339

Aha, takže AWT a potažmo pan Bakala nemájí peníze na pár nových vagónů. ANO, bude líp. Panu Bakalovi už dokonce je. RvRvRv

+6/0
26.9.2014 9:38

R59a59d26k40o 92K46ř76i46v91á41n27e97k 7900333415760

Proti Prachařovi každý politický argument dobrý. V článcích téhož autora jednou Přerov protěžuje a podruhé mu škodí. Ač o Přerov v obou případech vůbec nejde.

Ptám se, jak problém řešit:

1. Nezpracovávat vůbec bílý forsfor v Břeclavi/ v ČR?

2. Vozit ho kamiony?

3. Vozit ho vlakem za odpovídajících opatření?

Tři je asi správně. Jestli jsou ruské vagony bezpečné je na odbornou, nikoliv politickou diskuzi. Přísné podmínky - byť podle jiné dohody - splňovat musí. Dají se stanovit podmínky ke zvýšení bezpečnosti (omezení rychlosti, zákaz potkávat jiné vlaky, doprava pouze v noci/ve dne, maximální množství, přepravované najednou... atd.)

AWT určitě nehájím, je to tunelářská Bakalova firma.

Konstatuji jen, že nebezpečné zboží lze dopravovat po kolejích relativně nejbezpečněji, pokud nemáme možnost nepřepravovat ho vůbec.

+5/−1
26.9.2014 9:24

T34o67m57a23s 18R98u44s32i27n 7248933591137

Proč se ptáte, jak problém řešit, když se o řešení píše v článku? Kontejnery to vyřeší, otázka teda je, proč už dávno nejsou? Prostě zase stát zasahuje do trhu, dává nesmyslné výjimky, a jde to do kopru. Když Bakala nedostane podmínku a vagony nesežene, tak prostě nepojede, na trhu vznikne díra a on se nějaký dopravce už najde, kterému se vyplatí nakoupit vagony a jezdit.

+6/0
26.9.2014 9:36

P29a42v59e34l 63M85a20t79o16u77š19e81k 5300727438114

Kontejnerový vlak může vykolejit úplně stejně jako kterýkoli jiný a s podobnými následky. Tím se samozřejmě nechci zastávat Bakaly.

+2/0
26.9.2014 9:40

T60o39m71a80s 78R48u13s78i83n 7258603241937

Riziko je vždycky, ale my se tady ale bavíme o tom, jak ho minimalizovat. A je rozdíl, jestli vykolejí tyhle staré vagony, nebo nové kontejnery.

+1/−1
26.9.2014 9:47

R23a78d51k27o 42K71ř97i67v73á36n47e30k 7950273895470

A co když to budou staré kontejnery? Kontejner je starý po deseti letech, vagon po čtyřiceti. Pokud se na něm provádí předepsané opravy a revize.

Naskakujete na lobbing kontejnerových firem. A na sprostou manipulaci: Když to nebudeme vozit my, tak vyletí Přerov do povětří.

+2/0
26.9.2014 10:38

T40o86m35a11s 30R66u84s32i77n 7338803381797

Zkusím to napsat ještě jednou. Staré vagony s výjimkou jsou špatně, nové vagony jsou dobře. Jaké vagony přesně, jestli kontejnery, cisterny, nebo osobní rychlíkové, nevím, neřeším. Jediné co je podmínkou, aby to splňovalo bezpečnostní předpisy a nebyly potřeba výjimky. A kontejnery vychází dobře, protože to je prostě skládačka, kdy můžete kontejnerem pohazovat z jednoho podvozku na druhý, popřípadě to dojede par km na kamionu. U cisteren to asi tak flexibilní nebude, což?

+2/0
26.9.2014 11:06

P50a48v35e95l 85M91a98t66o64u87š11e44k 5430857138344

To "pohazování" kontejnery právě představuje možná větší riziko než převazování podvozků celých vagonů. S věkem se sice riziko únavového lomu např. nápravy samozřejmě zvyšuje, ale domnívám se, že příčinou vykolejení vlaku je v našich podmínkách častěji závada na trati než lom nápravy nebo rámu vozu.

0/0
26.9.2014 11:15

J60a82n 30P23r40i52c38h34y22s72t56a92l 8291488193

K lomu napravy nebo ramu vozu muze dojit i u vozu, ktery poveze ty kontejnery, Naopak, u specialniho vozu na prepravu fosforu bych ocekaval vyssi kvalitu udrzby. S vekem se muze zvysovat riziko unavoveho lomu, ale na druhou stranu cim starsi vuz, tim byva dimenzovan na vetsi zatizeni - respektive na stejne zatizeni, ale podle bezpecnejsich vypoctu. Samozrejme, i u techto vozu americke konstrukce muze dojit k problemu. Sovetsi soudruzi vetsinou jen pridali vice materialu, aby jejich vozy preckaly tvrde klimaticke podminky i mizernou udrzbu.

(Ilustracni snimek je matouci, to jsou uplne jine vozy)

0/0
1.10.2014 17:33

P90e68t86r 32N86o22v34o19t34n90y 3809752979342

To pohazování právě může být problém. A kontejner je sice ke kontejnerovému vagonu nějak připevněn, ale rozhodně to nemůže být tak pevně, jako cisterna u kompaktního  kotlového vozu.

+1/0
26.9.2014 11:30

P65e86t79r 80N96o27v50o60t25n48y 3969202109822

Kamiony, tak to bysme si s bezpecnosti pomohli.

+2/0
26.9.2014 9:41

J23a45n 15S46ů25r78a 4205753563632

požadavky na bezpečnější vozy platí od roku 2008. a myslím, že je to problém nejen dopravce, ale i jeho zákazníka.

+2/0
26.9.2014 10:12

P22e35t72r 94N32o59v76o39t10n56y 3859752219312

Zákazníka?

0/0
26.9.2014 10:26

J31a67n 39S53ů47r34a 4755213513952

Pokud jako zákazník odebírám ne zrovna běžnou komoditu, na které mi stojí výroba, asi bych se staral o to, jak se k ní dostanu.

+2/0
26.9.2014 10:27

P87e84t43r 59N29o24v89o39t26n65y 3849912769642

Třeba se stará a byli s Bakalou prosit na MD. :-)

0/0
26.9.2014 10:43

J92a88n 30S80ů98r36a 4365693923252

Tak jsem tuto péči zrovna nemyslel:-)

+1/0
26.9.2014 10:47

P92e20t79r 31N18o38v48o10t82n76y 3169462269272

Já vím. :-) Ale nevíme, jakou má fosva smlouvu s AWT, třeba při nesplnění dodávek ze strany dopravce může klidně zastavit výrobu a přežít na penále od AWT, než se najde jiný dopravce.

0/0
26.9.2014 10:52

J19a85n 65S55ů59r55a 4455393903742

To netuším a jistě zveřejněna nebude.

0/0
26.9.2014 10:53

P60e58t14r 94V21l25a68d28i91m28í65r 19Č43e68r30m87á26k 8843187985584

to Petr Novotný:  Prostě si za bezpečnou dopravu připlatí.

0/0
26.9.2014 10:39

V55á72c13l71a23v 69K80r19a46j78č63a 5286159709594

Já bych se nedivil, kdyby si zákazník za onu bezpečnou dopravu připlácel, i přesto, že ji dopravce neposkytuje...

0/0
26.9.2014 10:44

B33e53d87r67i17c86h 54Z96i60t98k51o 1966350718395

Jednomu by se chtelo zvolat : "Dekuji za dobry  tip,vase Al -kejda........"

+2/0
26.9.2014 9:17

R60a30d90i26m 14D85u11d33a 3978549873190

Nebojte se nikdo. Za chvíli koupí AWT polské Cargo a Bakala se bude smát a bude mu všechno jedno.

+1/0
26.9.2014 9:17

J55i49ř12í 90P38r96ů70š63a 7715962505919

Ať to vozí auty po silnici. Na černo o tom nikdo nebude vědět dokud nedojde k průseru.

+2/0
26.9.2014 9:12

P70a11v74e51l 71M70a72t55o47u16š28e42k 5360887658734

Zrovna panu velkopodnikateli by se něco takového dovolovat nemělo. Nebo naopak mělo, aby hýčkanému miliardáři nikdo nestál v cestě a nezkřivil mu vlásek? Na takové "úspěšné" lidi naše země určitě musí být pyšná. Ale na druhou stranu, železniční vozidlo není auto, kde se dá co se týče technického stavu uplatit cokoli. U vagónů si to, aspoň doufám, nikdo nedovolí (i když v případě pana Bakaly a jemu podobných těžko říci). Další věc je, že nákladních vozů s vyměnitelnými podvozky pro široký rozchod asi není mnoho na výběr. Další věc: předpokládám, že ty vozy dříve patřily ČD, jezdily možná v podobné trase s podobným nákladem a nikomu nevadily. Závěr: domnívám se, že jde o klasický novinářský slint založený na polopravdách a vykonstruovaných scénářích, co by bylo, kdyby... On se ten průšvih jako na potvoru často stane někde úplně jinde, kde ho nikdo neočekává, a třeba i větší. To, že takové nebo podobné vozy vykolejily v roce 2007 na Ukrajině, může být úplná náhoda, samozřejmě možná trochu podpořená stavem některých tamních (bohužel i dost důležitých) tratí. Ale na druhou stranu, nákladní vlak s nebezpečnými náklady vykolejí čas od času i v USA a je to pěkný mazec. A tam jistě nepoužívají staré sovětské vozy.

+7/0
26.9.2014 8:50

P32e30t88r 22N29i77v98n57i58c18k22ý 3982644175677

Ber to z pohledu zákona. Požádal o výjimku - a dostal ji. Svůj hněv obracíš na nesprávného. Stěžuj si na ministra který to mohl zakázat, ale namísto toho to podpisem odsouhlasil. No a ten ministr vzešel z voleb...

+3/0
26.9.2014 9:14

P62a79v98e54l 13M20a58t60o36u80š42e70k 5480317688634

Z voleb. Volby vyhraje ten, kdo lépe oblbne většinu. A na to oblbování jsou vynakládány obrovské prostředky. Sice volí volič, ale ten je ve skutečnosti pod tak obrovskými tlaky, že jen málokterý je schopen nezávislého úsudku. Takže to celé stejně ovládá pár jedinců a Bakala možná bude jedním z nich.

+1/0
26.9.2014 9:47

K49r41y95š41t51o17f 37L71a91n11í27k 1929630585725

jaky tlaky? proste se vezme listek a hodi do krabice. abyste se z toho nezhroutil.

+1/0
26.9.2014 10:12

P90a39v47e64l 62M36a43t61o63u72š68e62k 5400867168594

Jasně, a za tím vaším lístkem jsou schovány tisíce hodin předvolebních kampaní, planých keců a mazání medu kolem huby. Ale nic, žijte si ve svých iluzích, jak je tu vše skvělé (hlavně že nemáme komunismus, vše ostatní je povoleno). Nicméně já psal především o vagónech, do politického tématu můj příspěvek usměrnil až diskutující.

0/0
26.9.2014 11:21

K35a89r53e71l 67J67o75n25a54k 4515363622114

Bakalar byl nejvetsi konkurent Mrazka v znamostech na vlade. Ta vyjimka nikoho nemuze prekvapit. Za trojku a odvolavani se, ze jinak se fabrika zavre a lidi nebudou mit praci.

+1/0
26.9.2014 8:48

J91a65n 96Č77e17k50a41l 7109655154374

Trochu rozpor, ne? Vozy musí vyhovovat RIDu, ale český právní řád RID nezakomponoval, takže se na něj nemůže odvolávat? Tím pádem tu neplatí RID jako takový, ne?

Btw když dojde k vykolejení a proražení cisterny, tak se prostě náklad dostane na vzduch z jakéhokoliv obalu, pokud to nechcete vozit v krychlích železobetonu s metr tlustými stěnami...

+4/0
26.9.2014 8:43

I16g78n42á67c 82M54r95k84v84i51č90k12a 2208852159325

Když tím mohli mírumilovní západní spojenci krmit Drážďany, tak nevidím v téhe dopravě problém.

+1/−5
26.9.2014 8:34

P62a31v19e21l 98Ř79a59p70e16k 7702836329455

Bakala s Babišem jsou fakticky jedinými skutečnými vládci v této zemi. Rv

0/0
26.9.2014 8:29

J74í59ř69í 83N26o65v88o35t18n42ý 2102545514769

Bych Bakalovi tento kseft zakazal do te doby nez koupi poradne vagony. A hned by se videlojak na to je pan podnikatel.

0/0
26.9.2014 8:22

J59i10ř63í 86P90r12ů28š78a 7775552935379

AWT z toho takový vejvar nemá, problém spíš bude mít Fosva Břeclav, protože se nejspíš jiný dopravce který jí fosfor doveze ten kousek z Polska do Břeclavi nenajde. A vozy s vyměnitelnými podvozky vhodné pro přepravu fosforu jaksi nejsou a za týden se nevyrobí.

+5/0
26.9.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.