Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce

Vysoce hořlavý bílý fosfor putuje z Kazachstánu do Břeclavi v nevyhovujících vagonech. Ačkoli pro přepravu nebezpečných látek existují přísné směrnice, díky ministerské výjimce mohou staré sovětské vozy s fosforem jezdit přímo přes Přerov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S86t49a36n89i76s81l83a70v 38S61r98b47a 4735474178554

Hezká ukázka, jak levice i pravice ochotně jde na ruku vybraným skupinám podnikatelů. když to dělá pravice, tak tomu levice říká rozkrádání a mafie. když to dělá levicová vláda, tak to dělá v zájmu lidu.

0/0
29.9.2014 9:24

M45i35r41o14s79l64a32v 10Z16i36k16m49u28n61d 7499773324633

Pokud vozy nesmí na Ukrajinu, tak kudy z toho Kazachstánu jedou ... Teoreticky mohou jet přes Bělorusko a Polsko, Polsko je též signatářem RID ... Docela vážně pochybuji o tom, že by si železničně byrokraticky puntičkářské Polsko, v principu protirusky zaměřené, pustilo na svoje území nějaké ruské vozy odporující předpisům RID.

Navíc přesně nevíme, zda ta nehodová událost na Ukrajině byla způsobena technickým stavem železničního vozu, na němž mohlo dojít k náhodnému únavovému lomu nebo stavem trati, které jsou na Ukrajině z tuzemského pohledu v mnohem bídnějším stavu než v Česku ... například kolejnicové pásy jsou připevněny k dřevěným pražcům pouze hřeby ...

+1/0
28.9.2014 12:53

J92a67n 15P23r39i37c36h38y92s46t57a24l 8431898133

Ta preprava nema s Ruskem moc spolecneho. Snad jen to, ze Rusko je jednou ze zemi pres ktere se to vozi.

0/0
1.10.2014 17:22

M32i92r52o26s81l87a32v 27D36u83f50e74k 1447522751

Autor článku nestraší,protože převoz fosforu je velmi nebezbečná věc.Ty vagony nesplňují podmínky pro převoz,tudíž neměly být vpuštěny přes hranice.Kdo vozí nebezpečné věci ADR,tak ví o čem mluvím.Stačí si jenom přečíst na tabulce 46 a pod ní Kemlerovo číslo 1381.Už jenom 3 hořlavé a 8 žíravá.

0/−1
27.9.2014 6:40

M21i30l24a20n 54M49e49č31á94r 1144777505701

Autorčlánku zbytočne straší a zavádza čitateľov a snaží sa manipulovať fakty.Dohovor RID je súčasťou právneho poriadku Českej republiky (pred tým aj ČSFR, ČSSR...).  Je úplne bežné, že sa pre chemičky v Čechách dovážajú z Ruskaresp. Ukrajiny chemikálie (fosfor, kyselina dusičná, ...) v previazateľnýchnákladných vagónoch (v Maťovciach na Ukrajinsko – slovenskej hranici saširokorozchodné podvozky vymenia za podvozky s normálnym rozchodom ) a voznes tovarom pokračujú ďalej cez Slovensko do Čiech.

Kazachstan a Rusko nie sú zmluvné štáty RID (Ukrajina už áno) a tedaplatia tam aj iné technické predpisy ako v Čechách. Pokiaľ sa nechce na stykudvoch rozchodov s rizikovým tovarom zbytočne manipulovať  existujú pre tieto špeciálne prepravy výnimky(omnoho väčšie riziko je pri prečerpávaní tovarov – a to nehovorím o nákladoch). Doterajšia prax ukazuje, že bezpečnostnéopatrenia na železnici sú dostatočne účinné, alebo si snáď autor článku myslí,že treba radšej fosfor voziť kamiónmi?

V princípe ide o bežnú prax, v podobnom režime sa prepravujez Ruska napr. čerstvé jadrové palivo do Temelína resp. Dukovan  ( a následne aj vyhoreté späť).

+6/0
26.9.2014 14:17

M84a51t90ú92š 26B45e95n68a95k 9618504742693

z ČR sa vozí vyhoreté palivo späť do RF? Lebo na Slovensku sa ukladá v medziskladoch, jediné čo sa vyvážalo bolo palivo z A1, v čase keď sa likvidovala..

0/0
26.9.2014 17:03

J49a77n 39S88ů61r91a 4855263353362

Dotěrajšia prax myslíte to vykolejení na Ukrajině?

0/0
29.9.2014 0:12

J10a32n 44A63n81t70o57n 7227142476603

som nejako zmätený,

Prachař nezvyklou výjimkou dovolil průjezd vlaku i přes Přerov, kde sám bydlí. A to i přesto, že něco takového zákon neumožňuje

Zákon neumožňuje bydlení panu ministrovi v Přerově? Nebo nesmí pan Prachař jezdit přes Přerov?;-D Copak asi provedl.

+5/0
26.9.2014 13:06

M42i83r91o57s58l97a55v 17Z24i68k73m44u83n98d 7719913154513

Ví vůbec přerovský starosta, co se vozí přes město po silnici. Má nějaký krizový plán na havárii kamionu s chlorem nebo cisterny s benzínem ... i když vozidlo splňuje podmínky ADR ...

0/0
28.9.2014 13:02

T85r63a53i59k25o 89T69r80u81h24l96a48r 9498459370193

...jo to by bylo fajn, kdyby jsme uz meli konecne misto vlady pouze odborniky na dane ministerstva, ale ty jsou tak slusni, ze s tim nechteji nic mit spolecnyho, tak jsou radsi

obdivovani ve svojich katedrach a prednaskach na fakultach, skoda....

0/0
26.9.2014 12:39

M17a92r46t41i13n 93J40i19r20o66u36s87e59k 7646195785518

ANO. Je potřeba zdůraznit, že to vozí staré sovětské vagóny a tak jen nějak bokem se zmínit, že je využívá soudně uznaný gauner s požehnáním ministra.

0/0
26.9.2014 12:27

R69u28d82o17l81f 68Č12e87r76n25ý 3419191749296

No jo, Prachař a jeho kšeftíčky s Bakalou. Výběrová řízení pro stavbu silnic a dálnic už zase nejsou transparentní a teď zase tohle. Už mě z něj asi jebne.

+6/0
26.9.2014 10:31

J37o16s74e90f 77H55o73f48f91e33j 8430483572632

No jo Bakala,před revoluci umyvač nadobi v USA....ted těžky byznysmen,miliardářem snadno a rychle,amici asi nestačili koukat....

+3/0
26.9.2014 10:27

M80a30t27ú14š 28B96e78n27a54k 9118354342443

už len aby sa stal prezidentom, ako ten pííp na Slovensku, čo ošklbával ľudí nebankovými pôžičkami (súdom označené za úžeru)...

0/0
26.9.2014 17:05
Foto

P53a35v77e98l 10P44o47d98e81š84v72a 5419327769

Buďte rádi, že v tom nevozí fosgen.:-)

+2/0
26.9.2014 10:06

F31r35a58n72t42i20š47e16k 55O97d36s90t76r49č19i60l 7721651533213

V rámci objektivity ja třeba pana redaktora upozornit, že sovětské vagony v zásadě nic nevozí. Vozí přepravce, který k tomu využívá nejlevnější šunt jaký sežene, třeba náhodou sovětský. V soukromém podnikání žádná velká novinka, zvláště pak u p. Bakaly. A co se toho povolení týká, kámoš podnikaltel u politického koryta kámoše přece nepodrazí. Prachař, Bakala nebo Babiš, všechno jedna banda. Až to pan Bakal někde po trati vysype, mohou tam lidem pak pánové Prachař a Babiš vozit své obzvláště vypečené koblížky. ANO BUDE LÍP. Otázka jen komu?

+13/−1
26.9.2014 10:01

J30a22k23u33b 43F13e20i63f98a45r 7539729946309

Aha, takže AWT a potažmo pan Bakala nemájí peníze na pár nových vagónů. ANO, bude líp. Panu Bakalovi už dokonce je. RvRvRv

+6/0
26.9.2014 9:38

R57a90d94k38o 91K23ř95i46v79á79n71e18k 7670963895300

Proti Prachařovi každý politický argument dobrý. V článcích téhož autora jednou Přerov protěžuje a podruhé mu škodí. Ač o Přerov v obou případech vůbec nejde.

Ptám se, jak problém řešit:

1. Nezpracovávat vůbec bílý forsfor v Břeclavi/ v ČR?

2. Vozit ho kamiony?

3. Vozit ho vlakem za odpovídajících opatření?

Tři je asi správně. Jestli jsou ruské vagony bezpečné je na odbornou, nikoliv politickou diskuzi. Přísné podmínky - byť podle jiné dohody - splňovat musí. Dají se stanovit podmínky ke zvýšení bezpečnosti (omezení rychlosti, zákaz potkávat jiné vlaky, doprava pouze v noci/ve dne, maximální množství, přepravované najednou... atd.)

AWT určitě nehájím, je to tunelářská Bakalova firma.

Konstatuji jen, že nebezpečné zboží lze dopravovat po kolejích relativně nejbezpečněji, pokud nemáme možnost nepřepravovat ho vůbec.

+5/−1
26.9.2014 9:24

T21o17m86a21s 56R18u22s34i38n 7388103821177

Proč se ptáte, jak problém řešit, když se o řešení píše v článku? Kontejnery to vyřeší, otázka teda je, proč už dávno nejsou? Prostě zase stát zasahuje do trhu, dává nesmyslné výjimky, a jde to do kopru. Když Bakala nedostane podmínku a vagony nesežene, tak prostě nepojede, na trhu vznikne díra a on se nějaký dopravce už najde, kterému se vyplatí nakoupit vagony a jezdit.

+6/0
26.9.2014 9:36

P19a53v62e95l 56M91a27t65o43u72š39e25k 5820427438614

Kontejnerový vlak může vykolejit úplně stejně jako kterýkoli jiný a s podobnými následky. Tím se samozřejmě nechci zastávat Bakaly.

+2/0
26.9.2014 9:40

T35o45m22a73s 78R34u46s84i82n 7738493781697

Riziko je vždycky, ale my se tady ale bavíme o tom, jak ho minimalizovat. A je rozdíl, jestli vykolejí tyhle staré vagony, nebo nové kontejnery.

+1/−1
26.9.2014 9:47

R10a63d23k22o 39K69ř35i19v22á20n15e72k 7630763435560

A co když to budou staré kontejnery? Kontejner je starý po deseti letech, vagon po čtyřiceti. Pokud se na něm provádí předepsané opravy a revize.

Naskakujete na lobbing kontejnerových firem. A na sprostou manipulaci: Když to nebudeme vozit my, tak vyletí Přerov do povětří.

+2/0
26.9.2014 10:38

T95o72m74a77s 72R13u91s86i19n 7388843161777

Zkusím to napsat ještě jednou. Staré vagony s výjimkou jsou špatně, nové vagony jsou dobře. Jaké vagony přesně, jestli kontejnery, cisterny, nebo osobní rychlíkové, nevím, neřeším. Jediné co je podmínkou, aby to splňovalo bezpečnostní předpisy a nebyly potřeba výjimky. A kontejnery vychází dobře, protože to je prostě skládačka, kdy můžete kontejnerem pohazovat z jednoho podvozku na druhý, popřípadě to dojede par km na kamionu. U cisteren to asi tak flexibilní nebude, což?

+2/0
26.9.2014 11:06

P22a82v52e47l 94M43a19t26o12u53š72e18k 5520237348174

To "pohazování" kontejnery právě představuje možná větší riziko než převazování podvozků celých vagonů. S věkem se sice riziko únavového lomu např. nápravy samozřejmě zvyšuje, ale domnívám se, že příčinou vykolejení vlaku je v našich podmínkách častěji závada na trati než lom nápravy nebo rámu vozu.

0/0
26.9.2014 11:15

J11a24n 57P13r38i86c10h73y11s95t96a70l 8351128103

K lomu napravy nebo ramu vozu muze dojit i u vozu, ktery poveze ty kontejnery, Naopak, u specialniho vozu na prepravu fosforu bych ocekaval vyssi kvalitu udrzby. S vekem se muze zvysovat riziko unavoveho lomu, ale na druhou stranu cim starsi vuz, tim byva dimenzovan na vetsi zatizeni - respektive na stejne zatizeni, ale podle bezpecnejsich vypoctu. Samozrejme, i u techto vozu americke konstrukce muze dojit k problemu. Sovetsi soudruzi vetsinou jen pridali vice materialu, aby jejich vozy preckaly tvrde klimaticke podminky i mizernou udrzbu.

(Ilustracni snimek je matouci, to jsou uplne jine vozy)

0/0
1.10.2014 17:33

P83e29t41r 98N37o61v34o68t42n33y 3409922289112

To pohazování právě může být problém. A kontejner je sice ke kontejnerovému vagonu nějak připevněn, ale rozhodně to nemůže být tak pevně, jako cisterna u kompaktního  kotlového vozu.

+1/0
26.9.2014 11:30

P69e30t89r 66N79o18v24o37t13n48y 3349812779462

Kamiony, tak to bysme si s bezpecnosti pomohli.

+2/0
26.9.2014 9:41

J98a46n 48S90ů10r53a 4875883213232

požadavky na bezpečnější vozy platí od roku 2008. a myslím, že je to problém nejen dopravce, ale i jeho zákazníka.

+2/0
26.9.2014 10:12

P96e54t75r 54N24o78v97o93t81n72y 3419742179132

Zákazníka?

0/0
26.9.2014 10:26

J55a93n 85S56ů25r91a 4735543833872

Pokud jako zákazník odebírám ne zrovna běžnou komoditu, na které mi stojí výroba, asi bych se staral o to, jak se k ní dostanu.

+2/0
26.9.2014 10:27

P69e95t84r 48N92o74v22o79t19n75y 3699342419682

Třeba se stará a byli s Bakalou prosit na MD. :-)

0/0
26.9.2014 10:43

J22a33n 50S40ů10r15a 4145333393452

Tak jsem tuto péči zrovna nemyslel:-)

+1/0
26.9.2014 10:47

P45e15t66r 41N72o28v48o51t69n87y 3849282939582

Já vím. :-) Ale nevíme, jakou má fosva smlouvu s AWT, třeba při nesplnění dodávek ze strany dopravce může klidně zastavit výrobu a přežít na penále od AWT, než se najde jiný dopravce.

0/0
26.9.2014 10:52

J11a17n 59S60ů64r40a 4435303623272

To netuším a jistě zveřejněna nebude.

0/0
26.9.2014 10:53

P43e91t50r 43V54l78a82d45i65m49í13r 86Č17e80r17m90á36k 8273647525824

to Petr Novotný:  Prostě si za bezpečnou dopravu připlatí.

0/0
26.9.2014 10:39

V93á39c91l38a91v 54K53r67a98j12č25a 5516499969804

Já bych se nedivil, kdyby si zákazník za onu bezpečnou dopravu připlácel, i přesto, že ji dopravce neposkytuje...

0/0
26.9.2014 10:44

B77e14d96r90i14c49h 61Z54i54t23k10o 1776520738135

Jednomu by se chtelo zvolat : "Dekuji za dobry  tip,vase Al -kejda........"

+2/0
26.9.2014 9:17

R25a65d19i43m 48D62u58d15a 3618339393760

Nebojte se nikdo. Za chvíli koupí AWT polské Cargo a Bakala se bude smát a bude mu všechno jedno.

+1/0
26.9.2014 9:17

J66i46ř87í 44P66r82ů36š22a 7325302725489

Ať to vozí auty po silnici. Na černo o tom nikdo nebude vědět dokud nedojde k průseru.

+2/0
26.9.2014 9:12

P42a42v83e46l 24M91a76t10o93u94š85e59k 5420167588274

Zrovna panu velkopodnikateli by se něco takového dovolovat nemělo. Nebo naopak mělo, aby hýčkanému miliardáři nikdo nestál v cestě a nezkřivil mu vlásek? Na takové "úspěšné" lidi naše země určitě musí být pyšná. Ale na druhou stranu, železniční vozidlo není auto, kde se dá co se týče technického stavu uplatit cokoli. U vagónů si to, aspoň doufám, nikdo nedovolí (i když v případě pana Bakaly a jemu podobných těžko říci). Další věc je, že nákladních vozů s vyměnitelnými podvozky pro široký rozchod asi není mnoho na výběr. Další věc: předpokládám, že ty vozy dříve patřily ČD, jezdily možná v podobné trase s podobným nákladem a nikomu nevadily. Závěr: domnívám se, že jde o klasický novinářský slint založený na polopravdách a vykonstruovaných scénářích, co by bylo, kdyby... On se ten průšvih jako na potvoru často stane někde úplně jinde, kde ho nikdo neočekává, a třeba i větší. To, že takové nebo podobné vozy vykolejily v roce 2007 na Ukrajině, může být úplná náhoda, samozřejmě možná trochu podpořená stavem některých tamních (bohužel i dost důležitých) tratí. Ale na druhou stranu, nákladní vlak s nebezpečnými náklady vykolejí čas od času i v USA a je to pěkný mazec. A tam jistě nepoužívají staré sovětské vozy.

+7/0
26.9.2014 8:50

P29e98t44r 66N74i71v94n17i66c78k42ý 3942254605807

Ber to z pohledu zákona. Požádal o výjimku - a dostal ji. Svůj hněv obracíš na nesprávného. Stěžuj si na ministra který to mohl zakázat, ale namísto toho to podpisem odsouhlasil. No a ten ministr vzešel z voleb...

+3/0
26.9.2014 9:14

P94a91v70e10l 16M77a21t89o69u56š38e82k 5700607388124

Z voleb. Volby vyhraje ten, kdo lépe oblbne většinu. A na to oblbování jsou vynakládány obrovské prostředky. Sice volí volič, ale ten je ve skutečnosti pod tak obrovskými tlaky, že jen málokterý je schopen nezávislého úsudku. Takže to celé stejně ovládá pár jedinců a Bakala možná bude jedním z nich.

+1/0
26.9.2014 9:47

K60r34y18š92t32o85f 16L72a70n46í76k 1789450595815

jaky tlaky? proste se vezme listek a hodi do krabice. abyste se z toho nezhroutil.

+1/0
26.9.2014 10:12

P83a42v24e90l 66M70a15t51o49u17š19e73k 5190467878334

Jasně, a za tím vaším lístkem jsou schovány tisíce hodin předvolebních kampaní, planých keců a mazání medu kolem huby. Ale nic, žijte si ve svých iluzích, jak je tu vše skvělé (hlavně že nemáme komunismus, vše ostatní je povoleno). Nicméně já psal především o vagónech, do politického tématu můj příspěvek usměrnil až diskutující.

0/0
26.9.2014 11:21

K56a38r75e81l 69J17o67n57a19k 4845963392684

Bakalar byl nejvetsi konkurent Mrazka v znamostech na vlade. Ta vyjimka nikoho nemuze prekvapit. Za trojku a odvolavani se, ze jinak se fabrika zavre a lidi nebudou mit praci.

+1/0
26.9.2014 8:48

J10a41n 53Č20e74k53a50l 7569695704404

Trochu rozpor, ne? Vozy musí vyhovovat RIDu, ale český právní řád RID nezakomponoval, takže se na něj nemůže odvolávat? Tím pádem tu neplatí RID jako takový, ne?

Btw když dojde k vykolejení a proražení cisterny, tak se prostě náklad dostane na vzduch z jakéhokoliv obalu, pokud to nechcete vozit v krychlích železobetonu s metr tlustými stěnami...

+4/0
26.9.2014 8:43

I54g82n67á84c 23M21r95k36v81i23č30k50a 2688762219765

Když tím mohli mírumilovní západní spojenci krmit Drážďany, tak nevidím v téhe dopravě problém.

+1/−5
26.9.2014 8:34

P73a65v81e81l 73Ř75a81p49e74k 7642636439915

Bakala s Babišem jsou fakticky jedinými skutečnými vládci v této zemi. Rv

0/0
26.9.2014 8:29

J47í75ř86í 67N45o36v86o48t82n44ý 2962875704569

Bych Bakalovi tento kseft zakazal do te doby nez koupi poradne vagony. A hned by se videlojak na to je pan podnikatel.

0/0
26.9.2014 8:22

J55i79ř90í 83P42r63ů75š76a 7905862875669

AWT z toho takový vejvar nemá, problém spíš bude mít Fosva Břeclav, protože se nejspíš jiný dopravce který jí fosfor doveze ten kousek z Polska do Břeclavi nenajde. A vozy s vyměnitelnými podvozky vhodné pro přepravu fosforu jaksi nejsou a za týden se nevyrobí.

+5/0
26.9.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.