Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce

Vysoce hořlavý bílý fosfor putuje z Kazachstánu do Břeclavi v nevyhovujících vagonech. Ačkoli pro přepravu nebezpečných látek existují přísné směrnice, díky ministerské výjimce mohou staré sovětské vozy s fosforem jezdit přímo přes Přerov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S44t48a25n79i59s90l16a30v 24S56r34b68a 4345984948204

Hezká ukázka, jak levice i pravice ochotně jde na ruku vybraným skupinám podnikatelů. když to dělá pravice, tak tomu levice říká rozkrádání a mafie. když to dělá levicová vláda, tak to dělá v zájmu lidu.

0/0
29.9.2014 9:24

M24i87r51o69s46l88a56v 39Z88i81k53m51u52n79d 7659833714263

Pokud vozy nesmí na Ukrajinu, tak kudy z toho Kazachstánu jedou ... Teoreticky mohou jet přes Bělorusko a Polsko, Polsko je též signatářem RID ... Docela vážně pochybuji o tom, že by si železničně byrokraticky puntičkářské Polsko, v principu protirusky zaměřené, pustilo na svoje území nějaké ruské vozy odporující předpisům RID.

Navíc přesně nevíme, zda ta nehodová událost na Ukrajině byla způsobena technickým stavem železničního vozu, na němž mohlo dojít k náhodnému únavovému lomu nebo stavem trati, které jsou na Ukrajině z tuzemského pohledu v mnohem bídnějším stavu než v Česku ... například kolejnicové pásy jsou připevněny k dřevěným pražcům pouze hřeby ...

+1/0
28.9.2014 12:53

J22a39n 17P45r79i28c38h62y54s33t81a21l 8831498523

Ta preprava nema s Ruskem moc spolecneho. Snad jen to, ze Rusko je jednou ze zemi pres ktere se to vozi.

0/0
1.10.2014 17:22

M55i94r30o66s86l46a54v 91D85u90f76e47k 1637762431

Autor článku nestraší,protože převoz fosforu je velmi nebezbečná věc.Ty vagony nesplňují podmínky pro převoz,tudíž neměly být vpuštěny přes hranice.Kdo vozí nebezpečné věci ADR,tak ví o čem mluvím.Stačí si jenom přečíst na tabulce 46 a pod ní Kemlerovo číslo 1381.Už jenom 3 hořlavé a 8 žíravá.

0/−1
27.9.2014 6:40

M89i50l95a17n 85M64e12č78á18r 1324407835441

Autorčlánku zbytočne straší a zavádza čitateľov a snaží sa manipulovať fakty.Dohovor RID je súčasťou právneho poriadku Českej republiky (pred tým aj ČSFR, ČSSR...).  Je úplne bežné, že sa pre chemičky v Čechách dovážajú z Ruskaresp. Ukrajiny chemikálie (fosfor, kyselina dusičná, ...) v previazateľnýchnákladných vagónoch (v Maťovciach na Ukrajinsko – slovenskej hranici saširokorozchodné podvozky vymenia za podvozky s normálnym rozchodom ) a voznes tovarom pokračujú ďalej cez Slovensko do Čiech.

Kazachstan a Rusko nie sú zmluvné štáty RID (Ukrajina už áno) a tedaplatia tam aj iné technické predpisy ako v Čechách. Pokiaľ sa nechce na stykudvoch rozchodov s rizikovým tovarom zbytočne manipulovať  existujú pre tieto špeciálne prepravy výnimky(omnoho väčšie riziko je pri prečerpávaní tovarov – a to nehovorím o nákladoch). Doterajšia prax ukazuje, že bezpečnostnéopatrenia na železnici sú dostatočne účinné, alebo si snáď autor článku myslí,že treba radšej fosfor voziť kamiónmi?

V princípe ide o bežnú prax, v podobnom režime sa prepravujez Ruska napr. čerstvé jadrové palivo do Temelína resp. Dukovan  ( a následne aj vyhoreté späť).

+6/0
26.9.2014 14:17

M33a57t77ú96š 14B98e95n83a45k 9268844782673

z ČR sa vozí vyhoreté palivo späť do RF? Lebo na Slovensku sa ukladá v medziskladoch, jediné čo sa vyvážalo bolo palivo z A1, v čase keď sa likvidovala..

0/0
26.9.2014 17:03

J47a31n 54S12ů80r74a 4845203423402

Dotěrajšia prax myslíte to vykolejení na Ukrajině?

0/0
29.9.2014 0:12

J24a75n 62A86n52t26o22n 7437552626203

som nejako zmätený,

Prachař nezvyklou výjimkou dovolil průjezd vlaku i přes Přerov, kde sám bydlí. A to i přesto, že něco takového zákon neumožňuje

Zákon neumožňuje bydlení panu ministrovi v Přerově? Nebo nesmí pan Prachař jezdit přes Přerov?;-D Copak asi provedl.

+5/0
26.9.2014 13:06

M68i38r23o79s43l63a80v 58Z54i34k20m38u28n27d 7809333154513

Ví vůbec přerovský starosta, co se vozí přes město po silnici. Má nějaký krizový plán na havárii kamionu s chlorem nebo cisterny s benzínem ... i když vozidlo splňuje podmínky ADR ...

0/0
28.9.2014 13:02

T65r97a33i89k26o 62T30r50u22h52l67a33r 9818389260573

...jo to by bylo fajn, kdyby jsme uz meli konecne misto vlady pouze odborniky na dane ministerstva, ale ty jsou tak slusni, ze s tim nechteji nic mit spolecnyho, tak jsou radsi

obdivovani ve svojich katedrach a prednaskach na fakultach, skoda....

0/0
26.9.2014 12:39

M78a91r41t31i46n 21J14i60r87o16u13s47e44k 7686705915168

ANO. Je potřeba zdůraznit, že to vozí staré sovětské vagóny a tak jen nějak bokem se zmínit, že je využívá soudně uznaný gauner s požehnáním ministra.

0/0
26.9.2014 12:27

R91u89d64o85l77f 21Č59e59r91n50ý 3379901309516

No jo, Prachař a jeho kšeftíčky s Bakalou. Výběrová řízení pro stavbu silnic a dálnic už zase nejsou transparentní a teď zase tohle. Už mě z něj asi jebne.

+6/0
26.9.2014 10:31

J81o21s70e47f 87H91o83f14f54e93j 8710123202582

No jo Bakala,před revoluci umyvač nadobi v USA....ted těžky byznysmen,miliardářem snadno a rychle,amici asi nestačili koukat....

+3/0
26.9.2014 10:27

M81a16t53ú80š 74B27e89n47a60k 9708104802803

už len aby sa stal prezidentom, ako ten pííp na Slovensku, čo ošklbával ľudí nebankovými pôžičkami (súdom označené za úžeru)...

0/0
26.9.2014 17:05
Foto

P71a54v69e75l 69P66o64d31e35š72v30a 5819987319

Buďte rádi, že v tom nevozí fosgen.:-)

+2/0
26.9.2014 10:06

F86r45a69n24t75i10š11e76k 85O96d55s25t13r60č43i60l 7101471173213

V rámci objektivity ja třeba pana redaktora upozornit, že sovětské vagony v zásadě nic nevozí. Vozí přepravce, který k tomu využívá nejlevnější šunt jaký sežene, třeba náhodou sovětský. V soukromém podnikání žádná velká novinka, zvláště pak u p. Bakaly. A co se toho povolení týká, kámoš podnikaltel u politického koryta kámoše přece nepodrazí. Prachař, Bakala nebo Babiš, všechno jedna banda. Až to pan Bakal někde po trati vysype, mohou tam lidem pak pánové Prachař a Babiš vozit své obzvláště vypečené koblížky. ANO BUDE LÍP. Otázka jen komu?

+13/−1
26.9.2014 10:01

J21a59k83u28b 12F44e55i36f55a42r 7329989746949

Aha, takže AWT a potažmo pan Bakala nemájí peníze na pár nových vagónů. ANO, bude líp. Panu Bakalovi už dokonce je. RvRvRv

+6/0
26.9.2014 9:38

R12a12d89k55o 34K79ř78i94v67á72n29e53k 7630133865740

Proti Prachařovi každý politický argument dobrý. V článcích téhož autora jednou Přerov protěžuje a podruhé mu škodí. Ač o Přerov v obou případech vůbec nejde.

Ptám se, jak problém řešit:

1. Nezpracovávat vůbec bílý forsfor v Břeclavi/ v ČR?

2. Vozit ho kamiony?

3. Vozit ho vlakem za odpovídajících opatření?

Tři je asi správně. Jestli jsou ruské vagony bezpečné je na odbornou, nikoliv politickou diskuzi. Přísné podmínky - byť podle jiné dohody - splňovat musí. Dají se stanovit podmínky ke zvýšení bezpečnosti (omezení rychlosti, zákaz potkávat jiné vlaky, doprava pouze v noci/ve dne, maximální množství, přepravované najednou... atd.)

AWT určitě nehájím, je to tunelářská Bakalova firma.

Konstatuji jen, že nebezpečné zboží lze dopravovat po kolejích relativně nejbezpečněji, pokud nemáme možnost nepřepravovat ho vůbec.

+5/−1
26.9.2014 9:24

T72o82m74a87s 20R37u60s51i22n 7408543731307

Proč se ptáte, jak problém řešit, když se o řešení píše v článku? Kontejnery to vyřeší, otázka teda je, proč už dávno nejsou? Prostě zase stát zasahuje do trhu, dává nesmyslné výjimky, a jde to do kopru. Když Bakala nedostane podmínku a vagony nesežene, tak prostě nepojede, na trhu vznikne díra a on se nějaký dopravce už najde, kterému se vyplatí nakoupit vagony a jezdit.

+6/0
26.9.2014 9:36

P52a73v56e49l 17M57a40t69o53u22š36e41k 5260907208974

Kontejnerový vlak může vykolejit úplně stejně jako kterýkoli jiný a s podobnými následky. Tím se samozřejmě nechci zastávat Bakaly.

+2/0
26.9.2014 9:40

T57o80m51a49s 79R69u48s33i86n 7848743501487

Riziko je vždycky, ale my se tady ale bavíme o tom, jak ho minimalizovat. A je rozdíl, jestli vykolejí tyhle staré vagony, nebo nové kontejnery.

+1/−1
26.9.2014 9:47

R43a93d34k15o 73K25ř97i71v13á55n54e55k 7150293705470

A co když to budou staré kontejnery? Kontejner je starý po deseti letech, vagon po čtyřiceti. Pokud se na něm provádí předepsané opravy a revize.

Naskakujete na lobbing kontejnerových firem. A na sprostou manipulaci: Když to nebudeme vozit my, tak vyletí Přerov do povětří.

+2/0
26.9.2014 10:38

T55o93m45a50s 53R63u58s13i34n 7508823351337

Zkusím to napsat ještě jednou. Staré vagony s výjimkou jsou špatně, nové vagony jsou dobře. Jaké vagony přesně, jestli kontejnery, cisterny, nebo osobní rychlíkové, nevím, neřeším. Jediné co je podmínkou, aby to splňovalo bezpečnostní předpisy a nebyly potřeba výjimky. A kontejnery vychází dobře, protože to je prostě skládačka, kdy můžete kontejnerem pohazovat z jednoho podvozku na druhý, popřípadě to dojede par km na kamionu. U cisteren to asi tak flexibilní nebude, což?

+2/0
26.9.2014 11:06

P62a32v81e88l 30M19a27t11o36u51š75e21k 5350547348954

To "pohazování" kontejnery právě představuje možná větší riziko než převazování podvozků celých vagonů. S věkem se sice riziko únavového lomu např. nápravy samozřejmě zvyšuje, ale domnívám se, že příčinou vykolejení vlaku je v našich podmínkách častěji závada na trati než lom nápravy nebo rámu vozu.

0/0
26.9.2014 11:15

J92a74n 49P77r84i40c89h39y10s93t79a45l 8311798333

K lomu napravy nebo ramu vozu muze dojit i u vozu, ktery poveze ty kontejnery, Naopak, u specialniho vozu na prepravu fosforu bych ocekaval vyssi kvalitu udrzby. S vekem se muze zvysovat riziko unavoveho lomu, ale na druhou stranu cim starsi vuz, tim byva dimenzovan na vetsi zatizeni - respektive na stejne zatizeni, ale podle bezpecnejsich vypoctu. Samozrejme, i u techto vozu americke konstrukce muze dojit k problemu. Sovetsi soudruzi vetsinou jen pridali vice materialu, aby jejich vozy preckaly tvrde klimaticke podminky i mizernou udrzbu.

(Ilustracni snimek je matouci, to jsou uplne jine vozy)

0/0
1.10.2014 17:33

P41e72t48r 50N33o71v65o83t20n52y 3459292519682

To pohazování právě může být problém. A kontejner je sice ke kontejnerovému vagonu nějak připevněn, ale rozhodně to nemůže být tak pevně, jako cisterna u kompaktního  kotlového vozu.

+1/0
26.9.2014 11:30

P38e27t19r 33N16o40v75o42t56n47y 3319412529872

Kamiony, tak to bysme si s bezpecnosti pomohli.

+2/0
26.9.2014 9:41

J36a39n 81S79ů55r28a 4435483863142

požadavky na bezpečnější vozy platí od roku 2008. a myslím, že je to problém nejen dopravce, ale i jeho zákazníka.

+2/0
26.9.2014 10:12

P11e34t36r 89N39o35v49o21t47n69y 3719762699212

Zákazníka?

0/0
26.9.2014 10:26

J25a49n 57S98ů25r11a 4285903293772

Pokud jako zákazník odebírám ne zrovna běžnou komoditu, na které mi stojí výroba, asi bych se staral o to, jak se k ní dostanu.

+2/0
26.9.2014 10:27

P57e79t69r 65N73o33v34o88t40n15y 3329812149842

Třeba se stará a byli s Bakalou prosit na MD. :-)

0/0
26.9.2014 10:43

J12a31n 97S20ů92r81a 4265583683702

Tak jsem tuto péči zrovna nemyslel:-)

+1/0
26.9.2014 10:47

P63e16t69r 44N32o84v84o19t14n58y 3419582659822

Já vím. :-) Ale nevíme, jakou má fosva smlouvu s AWT, třeba při nesplnění dodávek ze strany dopravce může klidně zastavit výrobu a přežít na penále od AWT, než se najde jiný dopravce.

0/0
26.9.2014 10:52

J47a24n 45S82ů45r64a 4885433443712

To netuším a jistě zveřejněna nebude.

0/0
26.9.2014 10:53

P95e93t13r 17V96l46a60d97i21m97í11r 66Č62e89r65m54á29k 8223767545534

to Petr Novotný:  Prostě si za bezpečnou dopravu připlatí.

0/0
26.9.2014 10:39

V52á65c24l72a78v 46K42r22a14j81č30a 5706979489384

Já bych se nedivil, kdyby si zákazník za onu bezpečnou dopravu připlácel, i přesto, že ji dopravce neposkytuje...

0/0
26.9.2014 10:44

B81e77d22r66i96c42h 47Z66i80t79k60o 1556260908445

Jednomu by se chtelo zvolat : "Dekuji za dobry  tip,vase Al -kejda........"

+2/0
26.9.2014 9:17

R76a65d89i28m 52D38u87d44a 3288109283850

Nebojte se nikdo. Za chvíli koupí AWT polské Cargo a Bakala se bude smát a bude mu všechno jedno.

+1/0
26.9.2014 9:17

J17i26ř80í 95P63r50ů37š71a 7515102195579

Ať to vozí auty po silnici. Na černo o tom nikdo nebude vědět dokud nedojde k průseru.

+2/0
26.9.2014 9:12

P20a15v98e43l 91M27a90t26o31u68š14e63k 5800797948984

Zrovna panu velkopodnikateli by se něco takového dovolovat nemělo. Nebo naopak mělo, aby hýčkanému miliardáři nikdo nestál v cestě a nezkřivil mu vlásek? Na takové "úspěšné" lidi naše země určitě musí být pyšná. Ale na druhou stranu, železniční vozidlo není auto, kde se dá co se týče technického stavu uplatit cokoli. U vagónů si to, aspoň doufám, nikdo nedovolí (i když v případě pana Bakaly a jemu podobných těžko říci). Další věc je, že nákladních vozů s vyměnitelnými podvozky pro široký rozchod asi není mnoho na výběr. Další věc: předpokládám, že ty vozy dříve patřily ČD, jezdily možná v podobné trase s podobným nákladem a nikomu nevadily. Závěr: domnívám se, že jde o klasický novinářský slint založený na polopravdách a vykonstruovaných scénářích, co by bylo, kdyby... On se ten průšvih jako na potvoru často stane někde úplně jinde, kde ho nikdo neočekává, a třeba i větší. To, že takové nebo podobné vozy vykolejily v roce 2007 na Ukrajině, může být úplná náhoda, samozřejmě možná trochu podpořená stavem některých tamních (bohužel i dost důležitých) tratí. Ale na druhou stranu, nákladní vlak s nebezpečnými náklady vykolejí čas od času i v USA a je to pěkný mazec. A tam jistě nepoužívají staré sovětské vozy.

+7/0
26.9.2014 8:50

P93e42t92r 66N78i56v40n49i98c82k95ý 3142874285927

Ber to z pohledu zákona. Požádal o výjimku - a dostal ji. Svůj hněv obracíš na nesprávného. Stěžuj si na ministra který to mohl zakázat, ale namísto toho to podpisem odsouhlasil. No a ten ministr vzešel z voleb...

+3/0
26.9.2014 9:14

P76a56v41e17l 46M39a53t51o11u19š11e63k 5470227278254

Z voleb. Volby vyhraje ten, kdo lépe oblbne většinu. A na to oblbování jsou vynakládány obrovské prostředky. Sice volí volič, ale ten je ve skutečnosti pod tak obrovskými tlaky, že jen málokterý je schopen nezávislého úsudku. Takže to celé stejně ovládá pár jedinců a Bakala možná bude jedním z nich.

+1/0
26.9.2014 9:47

K83r55y38š77t18o16f 51L77a63n74í58k 1439190305855

jaky tlaky? proste se vezme listek a hodi do krabice. abyste se z toho nezhroutil.

+1/0
26.9.2014 10:12

P38a12v75e37l 16M48a72t57o69u49š90e91k 5570767918914

Jasně, a za tím vaším lístkem jsou schovány tisíce hodin předvolebních kampaní, planých keců a mazání medu kolem huby. Ale nic, žijte si ve svých iluzích, jak je tu vše skvělé (hlavně že nemáme komunismus, vše ostatní je povoleno). Nicméně já psal především o vagónech, do politického tématu můj příspěvek usměrnil až diskutující.

0/0
26.9.2014 11:21

K37a81r67e22l 57J59o50n83a69k 4145623532714

Bakalar byl nejvetsi konkurent Mrazka v znamostech na vlade. Ta vyjimka nikoho nemuze prekvapit. Za trojku a odvolavani se, ze jinak se fabrika zavre a lidi nebudou mit praci.

+1/0
26.9.2014 8:48

J79a20n 42Č79e32k72a61l 7719835204754

Trochu rozpor, ne? Vozy musí vyhovovat RIDu, ale český právní řád RID nezakomponoval, takže se na něj nemůže odvolávat? Tím pádem tu neplatí RID jako takový, ne?

Btw když dojde k vykolejení a proražení cisterny, tak se prostě náklad dostane na vzduch z jakéhokoliv obalu, pokud to nechcete vozit v krychlích železobetonu s metr tlustými stěnami...

+4/0
26.9.2014 8:43

I21g96n67á37c 27M24r93k11v70i82č31k60a 2508172389775

Když tím mohli mírumilovní západní spojenci krmit Drážďany, tak nevidím v téhe dopravě problém.

+1/−5
26.9.2014 8:34

P61a91v67e12l 84Ř28a85p88e38k 7582216349145

Bakala s Babišem jsou fakticky jedinými skutečnými vládci v této zemi. Rv

0/0
26.9.2014 8:29

J40í29ř52í 71N90o11v60o90t22n65ý 2552195614819

Bych Bakalovi tento kseft zakazal do te doby nez koupi poradne vagony. A hned by se videlojak na to je pan podnikatel.

0/0
26.9.2014 8:22

J87i58ř59í 90P71r93ů93š98a 7795262185909

AWT z toho takový vejvar nemá, problém spíš bude mít Fosva Břeclav, protože se nejspíš jiný dopravce který jí fosfor doveze ten kousek z Polska do Břeclavi nenajde. A vozy s vyměnitelnými podvozky vhodné pro přepravu fosforu jaksi nejsou a za týden se nevyrobí.

+5/0
26.9.2014 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.