- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hezká ukázka, jak levice i pravice ochotně jde na ruku vybraným skupinám podnikatelů. když to dělá pravice, tak tomu levice říká rozkrádání a mafie. když to dělá levicová vláda, tak to dělá v zájmu lidu.
Pokud vozy nesmí na Ukrajinu, tak kudy z toho Kazachstánu jedou ... Teoreticky mohou jet přes Bělorusko a Polsko, Polsko je též signatářem RID ... Docela vážně pochybuji o tom, že by si železničně byrokraticky puntičkářské Polsko, v principu protirusky zaměřené, pustilo na svoje území nějaké ruské vozy odporující předpisům RID.
Navíc přesně nevíme, zda ta nehodová událost na Ukrajině byla způsobena technickým stavem železničního vozu, na němž mohlo dojít k náhodnému únavovému lomu nebo stavem trati, které jsou na Ukrajině z tuzemského pohledu v mnohem bídnějším stavu než v Česku ... například kolejnicové pásy jsou připevněny k dřevěným pražcům pouze hřeby ...
Ta preprava nema s Ruskem moc spolecneho. Snad jen to, ze Rusko je jednou ze zemi pres ktere se to vozi.
Autor článku nestraší,protože převoz fosforu je velmi nebezbečná věc.Ty vagony nesplňují podmínky pro převoz,tudíž neměly být vpuštěny přes hranice.Kdo vozí nebezpečné věci ADR,tak ví o čem mluvím.Stačí si jenom přečíst na tabulce 46 a pod ní Kemlerovo číslo 1381.Už jenom 3 hořlavé a 8 žíravá.
Autorčlánku zbytočne straší a zavádza čitateľov a snaží sa manipulovať fakty.Dohovor RID je súčasťou právneho poriadku Českej republiky (pred tým aj ČSFR, ČSSR...). Je úplne bežné, že sa pre chemičky v Čechách dovážajú z Ruskaresp. Ukrajiny chemikálie (fosfor, kyselina dusičná, ...) v previazateľnýchnákladných vagónoch (v Maťovciach na Ukrajinsko – slovenskej hranici saširokorozchodné podvozky vymenia za podvozky s normálnym rozchodom ) a voznes tovarom pokračujú ďalej cez Slovensko do Čiech.
Kazachstan a Rusko nie sú zmluvné štáty RID (Ukrajina už áno) a tedaplatia tam aj iné technické predpisy ako v Čechách. Pokiaľ sa nechce na stykudvoch rozchodov s rizikovým tovarom zbytočne manipulovať existujú pre tieto špeciálne prepravy výnimky(omnoho väčšie riziko je pri prečerpávaní tovarov – a to nehovorím o nákladoch). Doterajšia prax ukazuje, že bezpečnostnéopatrenia na železnici sú dostatočne účinné, alebo si snáď autor článku myslí,že treba radšej fosfor voziť kamiónmi?
V princípe ide o bežnú prax, v podobnom režime sa prepravujez Ruska napr. čerstvé jadrové palivo do Temelína resp. Dukovan ( a následne aj vyhoreté späť).
z ČR sa vozí vyhoreté palivo späť do RF? Lebo na Slovensku sa ukladá v medziskladoch, jediné čo sa vyvážalo bolo palivo z A1, v čase keď sa likvidovala..
som nejako zmätený,
Prachař nezvyklou výjimkou dovolil průjezd vlaku i přes Přerov, kde sám bydlí. A to i přesto, že něco takového zákon neumožňuje
Zákon neumožňuje bydlení panu ministrovi v Přerově? Nebo nesmí pan Prachař jezdit přes Přerov? Copak asi provedl.
Ví vůbec přerovský starosta, co se vozí přes město po silnici. Má nějaký krizový plán na havárii kamionu s chlorem nebo cisterny s benzínem ... i když vozidlo splňuje podmínky ADR ...
...jo to by bylo fajn, kdyby jsme uz meli konecne misto vlady pouze odborniky na dane ministerstva, ale ty jsou tak slusni, ze s tim nechteji nic mit spolecnyho, tak jsou radsi
obdivovani ve svojich katedrach a prednaskach na fakultach, skoda....
ANO. Je potřeba zdůraznit, že to vozí staré sovětské vagóny a tak jen nějak bokem se zmínit, že je využívá soudně uznaný gauner s požehnáním ministra.
No jo, Prachař a jeho kšeftíčky s Bakalou. Výběrová řízení pro stavbu silnic a dálnic už zase nejsou transparentní a teď zase tohle. Už mě z něj asi jebne.
No jo Bakala,před revoluci umyvač nadobi v USA....ted těžky byznysmen,miliardářem snadno a rychle,amici asi nestačili koukat....
už len aby sa stal prezidentom, ako ten pííp na Slovensku, čo ošklbával ľudí nebankovými pôžičkami (súdom označené za úžeru)...
Buďte rádi, že v tom nevozí fosgen.