Diskuze

Potravináři míchají pojmy, marže jsou jen 20 procent, brání se řetězce

Podle obchodních řetězců míchají výrobci potravin ekonomické pojmy, když mluví o více než stoprocentních maržích na prodejnách. Marže v maloobchodě se totiž podle nich pohybuje jen mezi 20 až 23 procenty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P49e87t89r 40H19e27l23l59e73r

29. 9. 2014 10:21

Je zajímavé, že když by obchodníci měli tak snadné zisky, jak to že polovička řetězců je u nás ve ztrátě?

0 0
možnosti

P87e57t78r 87H24e77l43l35e17r

29. 9. 2014 10:22

Jenom doplním, pokud by se vydělávalo víc na prodeji než na výrobě, co by asi tak vlastnil náš dokonalý ministr financí?

1 0
možnosti

Problém je, že se zde motají dohromady pojmy jako marže a obchodní přirážka. Každý je počítá z jiného základu, přičemž se jedná vždy o jednoznačný pojem. Navíc, každý obchodník musí do obchodní přirážky zahrnout ztráty. A to ať ztráty přirozené, např. vysycháním, kdy koupí kilo brambor, ale než je prodá, tak mají méně než kilo, ztráty vznikající poškozením zboží, u těch brambor např. hnilobou, ztráty vzniklé neprodaným zbožím, ztráty krádežemi. Dále náklady na provoz a zisk. Takže lze uvažovat, že u některých výrobků obchodní přirážka 100% není nic moc.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 4
možnosti

Aritmeticky prumer vychazi jinak nez geometricky prumer- je podle stejne logiky teda matematika taky paveda?

4 0
možnosti

J25a27n 58B52a32r76t68o53š

27. 9. 2014 12:34

Jen si to otevřeně přiznejte, že bez řetězců by jsme byli všichni v háji.  Jestli nyní špatně vycházíte s výplatou či důchodem, bez řetězců by jste se nedopočítali již vůbec. Trávili by jste svůj volný čas jen obcházením celého města, aby jste dali dohromady jeden nákup.  Je mi jedno, jaká je struktura nákladů, jaké jsou výnosy, marže, zisk, rabat... je mi docela jedno, jaký plat bere prodavačka, logistik anebo nákupčí, pro mě je rozhodující, že přijdu, nakoupím si zboži v kvalitě kterou mám možnost si vybrat a zaplatim za zboží cenu, kterou jsem za ni ochoten zaplatit.  Nikdo mě nenutí kupovat zboží ve špatné kvalitě a nikdo mě nenutí kupovat zboží za nepřiměřené ceny. Veškerá volba je moje, co si vyberu a zdali jsem ochoten akceptovat poptávanou cenu.

3 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 1
možnosti

...jen malá připomínka - proč potom "farmáři" (čili producenti) prodávají na trzích za stejnou nebo vyšší cenu než řetězce...??...podle zdejších debatujících ekonomů by jejich výrobky měly být minimálně o polovinu levnější....a některé i zadarmo...!!

3 0
možnosti

Protože si tím zpravidla kompenzují vynucené nízké ceny dodávek do těch řetězců.

0 3
možnosti
Foto

je zvláštní jak tady většina nadává na řetězce kvůli jejich cenové politice přestože

1/ sami v nich nakupují

2/ řetězce mívají nižší ceny než malé obchody

3/ jsou to právě řetězce, které tlačí konkurencí ceny dolů i v malých obchodech

To prostě hlava nebere8-o

Přitom boj proti řetězcům je jednoduchý a jediný možný tím, že tam nepůjdeme nakoupit

4 1
možnosti

neblábol.proč potom mají ve špáru mlíko za 36 kaček za litr?to mi prozraď.tak drahý mlíko jsem neviděl ani v německu ani v rakousku.jo to mlíko je z olmy.proč mají srágory z olmy ve špáru za 15 kaček/rádoby jogurty/a zott je o 4 kačky levnější. a tak můžem pokračovat.a to nepíšu o tescu kde mají na ceny asi papouška kterej jim ráno asi tahá ceny z kloubouku.a to je jen malá ukázka.jablka začínají na cenách kolem 25 kaček.kde jsou ta levná jablka od českých producentů.řetězce dělají z lidí blbce.budvar 16% stál před dvěma měsíci 22 kaček nyní 26...

0 7
možnosti

Dělal jsem v Penny a vím kolik se denně vyhazuje výrobků do odpisů ( ještě kvalitní hovězí maso, uzený losos aj.), měsíčně to dělá desítky tisíc, to přece někdo musí zaplatit-zákazník.

0 2
možnosti
Foto

Jistě a jak si představujete prodej bez zbytků-na objednávky minimálně 1-2 týdny dopředu aby si podle objednávky výrobce objednal surovinu nebo třeba objednávky rok dopředu aby zemědělci věděli kolik čeho nasadit?

Pokud nebudou mít zbytky řetězce, budou je mít zpracovatelé nebo zemědělci-v každém případě to zaplatí zákazník

3 2
možnosti

M76a28r48e69k 81O89p

27. 9. 2014 7:54

Ke zmatku navíc nedávno přispěl i prezident Miloš Zeman. Ten prohlásil, že zisková marže řetězců u některých komodit přesahuje 60 procent a vyhlásil proto rovnou řetězcům válku

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/marze-retezcu-jsou-mezi-20-az-23-procenty-d92-/test.aspx?c=A140926_152841_test_ozr

a to si chce řiká ekonomicky gramotná osoba? Vždyť je to ležm jako věž!

Každý, kdo má alespoň 1 ročník ekonomky ví, co je marže a co obchodní přirážka. Pojem zisková marže je neexistující pojem. Marže nemůže být nikdy 100%, maximálka je 99,999999% a to v případě, kdy koupíte za korunu a prodáte za milión. Přirážka může být klidně i 1.000%

0 1
možnosti

Hele, podle mne 60 % není víc jak 100 %. Ale nemam ekonomku, tak si nejsem jist. ;-D

A co se týká pojmu zisková marže, pan Google má jinej názor...

0 0
možnosti

J58a32n 59L50i76b94i44c72h

27. 9. 2014 7:30

Je jasné, že normální je pouze cena akční a to ani ta ne vždy, v zásadě zboží v obchodech za neakční ceny je totálně předražené.

6 3
možnosti

M86a32r18e58k 32O71p

27. 9. 2014 7:55

Co si předstvujete pod pojmem předražené?

3 0
možnosti

Potravináři míchají pojmy

Takže jestli tomu rozumím tak:

Zboží Cena pro dodavatele po odečtení slev Prodejní cena s DPH Prodejní cena bez DPH Přirážka Kč Přirážka %

Ochucené sýry regál (kg)97,26231,20201,04103,78106,71

PŘIRÁŽKA JE 106,71%    103,78 / 0.9726

Ochodník si k nákupní ceně přihodí stejnou částku a ještě kousek navíc  - čili producent dostane za výrobek A korun, za tuto částku musí produkt vyrobit, obchodník si přirazí za to že ho prodá dalších A korun, přesně A x 1,0671, spotřebitel zaplatí celkem A x 2,0671 a k tomu zaplatí ještě DPH.

MARŽE 51,62%                  103,78 / 2,0104

Z prodejní ceny zůstane obchodníkovi více než polovina, a na producenta méně než polovina. Spotřebitel opět zaplatí celou prodejní cenu a ještě DPH.

Ano vybral jsem samozřejmě nejkřiklavější případ a nikoliv naopak jak by někteří rádi viděli. Obchodníci zlevňovávali dříve o 50% i více a vyprodali do mrtě. Teď ředitelství zřejmě přitvrdila, zlevňuje se až na veliké vyjímky jen o 15 - 30%, nikdo to proto nekoupí, následně to putuje do kontejneru. A kdo to zaplatí? Spotřebitel dalším zvýšením ceny! A je úplně jedno zda se hovoří o přirážce nebo o marži. V současné době často když jdu koupit slané pečivo až 5 hodin před uzavřením prodejny, tak nemají skoro nic, jen to nejdražší za ceny téměř 15 - 20 Kč za 100g a ještě velké kusy vhodné nejméně pro 4 členou rodinu, často pouze 2 - 3 kousky!!! Hrome vždyť to nejsou rumové pralinky, abych si to mohl odříci, ale každodenní strava! Co je to? Zlodějina na straně jedné, a neschopnost hospodařit na straně druhé. Cikánský šál který se dlouhodobě pohyboval přibližně kolem 10 Kč a občas poskočil maximálně k necelým 15 Kč, nám nyní nabízejí za 22 Kč. Jíst se to pochopitelně nedalo ani dříve ani teď. V Bille mne přímo uráží systém kdy se zdraží o 100%, pak zlevní o10%, a už je u toho cedulka ZLEVNILI JSME!   => ACH KDE JSOU TY STARÉ ZLATÉ ČASY KDY NÁS MĚLI JEN ZA B*L*B*C*E! A to teď vůbec nemám na mysli poměry za tzv. "socialistického" státu!

3 1
možnosti

Je chybou, že si před odesláním nemůže autor prohlédnout, jak bude jeho příspěvek vypadat, stejně tak jako to, že jej následně nemůže opravit nebo upravit. Každý příspěvek by jak po odeslání,tak po úpravě měl být zaslán v kopii na mail uvedený při registraci!

Protože se tato řádka takto slila opravují ji v řádce následující:

Ochucené sýry regál (kg)97,26231,20201,04103,78106,71

Ochucené sýry regál  (kg) 

97,26 

231,20  

201,04  

103,78  

106,71Snad se to teď zobrazí správně.

0 0
možnosti