Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří zakázka pro vysokomýtské Iveco. Pro DB vyrobí až 710 autobusů

Vysokomýtský výrobce autobusů Iveco Czech Republic získal největší zakázku ve své historii. Pro německé dráhy Deutsche Bahn dodá až 710 nových autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V59í36t32ě18z38s83l69a69v 40K64l69o50z55í73k 3681119634577

Gratulace největší, vlastním 4 ks akcií, tak doufám že by mohli příští rok vyplácet nějaké ty dividendy.....[>-]:-)

0/0
2.10.2014 12:48

J97a47n 16S80m56e39j48k34a24l 6554648772

Jiste to se to IVECU podnika kdyby nebylo pana Sodomky mozna tady zadna vyroba autobusu nebyla..

+1/0
29.9.2014 0:57

J71a19n 94M42a74l68e78n41k93a 6413835733

Úspěchy zahraničních firem mě nikdy nijak zvlášť nezajímaly. Každopádně souhlasím s kritiky SORu. Autobusy SOR mi připadají vyloženě nebezpečné a doslova se jimi bojím jezdit. Neumím posoudit podvozek, ale minimálně kastle mi přijde jako kdyby vůbec nepoužili kov.

0/−1
28.9.2014 17:44

D78a55v30i45d 58Š36a55f73r98á50n23e73k 5587534557743

Úspěchy zahraničních firem by vás zajímat měly, protože jejich úspěch u nás ovlivňuje délku fronty na pracáku, kam každý měsíc musíte naklapat. Poděkujte jim, že jejich zásluhou ta fronta není extrémě dlouhá.

+3/−1
28.9.2014 19:38

J77a88n 58M55a23l74e85n96k40a 6593405923

Neviděl bych to tak fatálně. Přece to nestojí tak, že kdyby nebyly zahraniční firmy, tak by nebylo NIC.

0/0
28.9.2014 22:33

D42a83v25i13d 15Š31a16f77r83á28n88e65k 5297184147723

V podstatě bohužel ano - srovnejte ČKD, Liaz, Tatra, Zetor, Vagónka Studénka a spousta dalších. Jasně, ani za komunistů nic z toho nebyla světová třída, ale za tu cenu si to spousta lidí koupila.

A teď to srovnejte s jedinou úspěšnou porevoluční fabrikou, kterou je Škoda Auto. Ta světová třída je, ale jen díky zahraniční účasti a německým výrobním postupům.

+1/0
29.9.2014 19:17

M68i81r68o26s25l32a66v 25Z52i35k28m64u79n43d 7479273764253

Čmeláky z Lokomotivky ČKD byly bytelné, jednoduché, spolehlivé, proto jich SSSR odebral kolem 8 tisíc, podobně tramvaje, Vagonka Studénka nestíhala pro ČSD, natož na vývoz ... pak udala motorové vozy do Finska ...

0/0
20.10.2014 19:42

M79i66r65o96s69l52a32v 48Z95i93k70m68u88n93d 7669813344713

Kdyby SOR nesplňoval technické předpisy EU, tak by ho nikdo neschválil ... letadla taky nejsou celé z kovu a musí toho vydržet víc než autobus ...

0/0
20.10.2014 19:38

J76i71ř76í 26J60o58z87a 3628943870231

Ze SORů nejsou nadšení ani v Praze, ani v Mostě. V Liberci také ne, tam už je přestali nakupovat. Tam už opět nakupují IVECA...

0/0
28.9.2014 10:49

J13i83ř50í 48J52o92z33a 3158133840981

POřád lepší IVECO než SOR!

+1/0
28.9.2014 10:46

P73e92t83r 69B31e80z66s38t69a23r61o23s55t98i 2529136493151

Uprimne ty Nemce lituju, jak ridice, tak cestujici, mohu porovnat Crossway x Intouro, v ramci Icomu o Crosswayi nikdo nechce ani slyset, je to strep...

0/−1
27.9.2014 14:26
Foto

V48l81a88s36t60a 81C90o86u27f50a51l 7737589289685

Dejte podrobnosti. Můžete to porovnat jako cestující, řidič, konstruktér, obchodník nebo odborník z oboru?

+1/0
27.9.2014 14:55

J91a72n 12S33m76e87j65k80a38l 6584538882

Tak hlavně ze ridici Icomu jezdi vsichni 50 - 60 pomalu a nebezpecne jen aby dodrzeli spotrebu.. Jinak bud plati flastry nebo dolevaji naftu kterou sami koupi..

0/0
29.9.2014 0:55

M32i37l91a53n 49K30r65á96l 8453268831651

Koukám většina čtenářů jsou samí uplakánci, firma dostala obří zakázku a pro uplakánky je to špatně, kdyby jí nedostala tak je to taky špatně, teď chci se zeptat co má Iveco udělat aby jste byly spokojení?

+12/0
27.9.2014 13:21
Foto

V32l87a39s93t48a 87C28o48u13f93a86l 7167799109265

Naprosto souhlasím. Vždy, když se píše o nějakém úspěchu, tak se najde řada lidí, kteří by byli nejraději, kdyby bylo co nejhůř. Jejich věc, že se jim líbí životem se profňukat.

+8/0
27.9.2014 13:27

M37i59r25o17s96l11a38v 11V64o88s57t97r34ý 5377620707552

Jasně, Deutsche Bahn  nakoupí kvalitní autobusy z Vysokého Mýta a Pražský dopravní podnik nakupuje krámy SOR. Kolik asi skončilo v kapsách Pražských zastupitelů ???

+5/−2
26.9.2014 21:14

J55i28n66d53ř10i36c85h 89Š70k34o49p28e43k 4155461680295

SOR jsou špatné ?

+7/0
26.9.2014 21:39

M48i69r85o11s75l68a31v 58V37o39s58t40r29ý 5247740407262

Dle názoru , který je slyšet z úst automechaniků DP Hlavního města Prahy , nesporně. Třeba přední náprava lisovaná z plechu na Pražských silnicích vydrží opravdu hodně Km.

+2/−2
26.9.2014 21:52

J59i34n80d58ř82i59c88h 30Š17k40o13p60e45k 4555511600645

nevýhoda SORků jsou menší kola, takže více trpí na nekvalitních silnicích. Jsou to autobusy dělané do civilizace, ne na ruské silnice.

Iveca, pokud to nejsou meziměstské modely, zase měla poměrně slabé motory, zvlášť když byl autobus trochu naložený, tak vyškrabat se na kopec byla doba

0/0
29.9.2014 8:07

J17a23n 10L69a53k51o97m32ý 7501975565404

Iveco se určitě umí daleko líp vypořádat s nízkopodlažností. Protože tolik přechodů, stupínků, schodů a "krabic" co má SOR, to se jen tak nevidí. A bez ohledu na to, v městech, kde se pořídily ve stejnou dobu jak SORky, tak Iveca a jezdí se s tím +- stejné linky, najede to +- stejně je na tom SOR daleko hůř. A snad v jednom podniku bude i ta údržba tak nějak stejná.

Ještě bych dodal, že pokud jedu 100 v Praze na letiště ze Zličína, tak takovej rachot jsem nikde jinde ještě neslyšel. Je to jen SkORoautobus

+2/0
26.9.2014 23:49

H39o15n35z53a 12K88a85p43l47a89n 6856364222543

Otázkou je cena-SOR je prosté levnější tím je to dané...

+1/0
29.9.2014 19:22
Foto

R90o52m61a73n 30K69o33z24e43l 4417966463414

co znám šoféry, tak opravdu někteří tvrdí, že SORka není autobus. Ale Crosswaye také nejsou extra, mají slabší motor a tuhé řazení. Naopak nikdo z řidičů nedá dopustit na poslední Karosu C954E.

0/0
26.9.2014 23:46

J95o31s61e37f 50C46í75s86a85ř 7737952630180

C954 jsem docela dost viděl i ve Frantíkově R^

+1/0
27.9.2014 14:50

N39i35c27o31l79e 84O89l55e50j12n59i36k93o37v96a 6926118557480

gut :-)EUR^

0/0
26.9.2014 21:03

I61v51a49n 79M59a77r24e52k 6484888912

Držím palce ať to vyjde ! ! ! R^ [>-]

+6/0
26.9.2014 20:58
Foto

J71i49ř24í 76P26o16l15o62c68h 47M40l93. 6915969924473

Jsem hrdy, ze ziju v zemi, ktera si dokaze vyrobit kvalitni a konkurenceschopny auta, vlaky, tramvaje, autobusy a treba i letadla.

+14/−1
26.9.2014 20:34

J25a70r46o98s22l40a38v 25D61r76o71b87n61ý 6696448197207

hrdý být můžete. a čím přispíváte vy?

0/−14
26.9.2014 23:54

V25á74c26l37a52v 82V76a81n19ě56k 2573233218541

Cimpak prispivate vy pane Drobný krome zapskleho příspěvku?

+9/0
27.9.2014 1:07
Foto

V87l61a83s76t36a 77C52o91u59f19a84l 7617639389435

Odchod zpět na Novinky!!!

+2/0
27.9.2014 13:33

J73a16n 77M94a84l80e81n28k31a 6873275623

Hrdý na co? jsme v podstatě kolonie a cizí firmy si zde levno nechávají montovat vozidla... na to jste hrdý? To už není Karosa, chápate roudíl?

0/−2
28.9.2014 17:47

D31a39v30i80d 66Š47a65f26r98á10n84e67k 5827424717813

Berte to tak, že Češi nikdy nic jiného, než ty plechy kolem neuměli. Tohle fungovalo ještě tak v době Karos, ale jak nastoupily Neoplany, tak byl prostě konec. Naše nejslavnější tramvaje jsou americká licence, dokonce i Avia si musela koupit vyřazené plány od Francouzů,

Tenhle bus je nízkopdlažní, navíc s hybridním pohonem. Nic z toho dnes u nás nikdo neumí. Celá věda.

0/0
28.9.2014 19:36

J66i27ř66í 31E23r53b74e82n 1503454256697

Plivat do vlastního hnízda umíš dobře, ale:

1) nejrozšířenější tramvaj na světě je Tatra T3 v různých modifikacích a ta je ryze československé konstrukce, s původní T1 (která skutečně vycházela přímo z té koncepce PCC - a podotýkám z koncepce, nikoliv z licence, protože motory, instalaci, kabinu, převody atd jsme si museli vypočítat a zkonstruovat sami!) má společného akorát výrobce

2) ty "vyřazené" plány od Francouzů byly ve skutečnosti čerstvě zkonstruované Saviemy SG, které Renault vyráběl v letech 1965-82 a my s tím začali v roce 1968, takže to byly úplně nové automobily

3) Češi uměli vždycky kompletní řetězec od motoru po kola včetně celé kastle, elektroinstalace apod. Jenomže jakmile Karosu koupili Francouzi, tak neměli důvod pokračovat v odběru motorů z LIAZu, když ve svém koncernu měli spoustu jiných výrobků. To fakt nevíš, že RVI nadirigovalo Karose model motoru Renault, jenže ten byl tak slabý a nepružný, že si museli si nechat zkonstruovat namíru osmistupňovou převodovku v Pragovce, protože jinak to ty Renaulty na rozdíl od LIAZů neměly šanci utáhnout do kopce?

4) Hybridní nízkopodlažní bus postavila Škoda Ostrov nad Ohří už před 20 lety, tuším typ 22TrACI.

0/−1
29.9.2014 12:01

M16a78r65t54i47n 59Č88a69p29e87k 6140931267714

Tak T3 je s vozy PCC příbuznější více než si myslíte, její nejdůležitější část - zrychlovač - je pořád kompletní licenční kopie, stejně jako podvozky. Tedy to na co se licence získaly. A to díky tomu, že v meziválečné době měla ČKD dohodu s Westinghousem o bezplatné výměně licencí. A její vysoké počty jsou dané tím, že se  vyráběla přes 20 let - skoro nic jiného nebylo. V 60. letech to byla top tramvaj, ale vývoj na ní ustrnul. Nebyla motivace ani kapacita vyvíjet a vyrábět něco jiného než hromady T3 pro SSSR.

Ten "hybridní" vůz z Ostrova byl 21TrACI (vozů 22Tr bylo vyrobeno i s prototypy necelých dvacet) a naftový motor byl původně určen jen pro manipulaci s vozem a mimořádnosti, jeho výkon by měl být 45kW. Podobné problémy měla i čistě autobusová varianta 21Ab, slabý motor s tendencí se přehřívat.

Ale abych jen neplival, tak musím vyzdvihnout úspěchy našich trolejbusů a tramvají v USA. Trolejbusy 14TrE v Daytoně (57  ks) a 14/15TrSF  v San Francisku (239/33 ks) a tramvaje Škoda Astra a Inekon Trio v Tacomě, Portlandu, Washingtonu a Seattlu.

+1/−1
29.9.2014 17:37

D27a73v16i91d 36Š12a48f19r45á63n70e60k 5417184847543

Jeje jeje, tady se někomu stouplo na kuří oko.

1) Jak již předřečník napsal, můžete se dočíst zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3 Jedná se o americkou licenci z roku 1936. Že vám to soudruzi nesdělili, neznamená, že si Tatra tu licenci nekoupila a že to podle ní nestavěla

2) Zas tak čerstvé ty plány nebyly, co? Nicméně jakási předzvěst montovny tady byla už tehdy. Prostě co kdo na západě vymyslel, my jsme dokázali ještě léta relativně levně vyrábět.

3) Souhlas, Češi vždy uměli relativně levnou montovnu s nulovou vlastní invencí. Když už někdo s invenví přišel, tak to bohužel prodražila neschopnost zakoupit licenci na osmistupňové převodovky, nebo koupit rovnou licenci na silnější motor.

4) Maximálně se jednalo o prototyp trolejbusu s jedním asynchronním trakčním motorem. V hybridech ČR nikdy nic neznamenala a ani nebude.

Mějte se a nebuďte tak ješitný [>-]R^

0/0
29.9.2014 18:51

J97i26ř11í 49P55u91d30i28l 8220448823828

Je to samozřejmě dobře pro lidi ve fabrice,ale jak tady už někdo naznačil, špatné je, že největší část zisku skončí v zahraničí. Bohužel , v této republice schází peníze. Peníze které mohou být investovýny tady, pomáhají vytvářet pracovní příležitosti bohužel jinde !!Další kdo z toho profituje jsou banky ! A ty jsou také v cizích rukou ....!! Bohužel, rozprodali jsme v republice co se dalo a toto je výsledek. Cizí firma tady investuje jen to, co musí ,sem přišla jen pro zisk a tomu podřídí vše. I když se všude píše, jak se ekonomika zvedá, hlubší pohled udává, že se stáváme jen banánovou republikou ,levnou pracovní silou, které nezbývá než klonit hlavu pod tlakem cizích firem a bank, protože tu nejsou TY penízky českých firem..........

+3/−12
26.9.2014 20:11

L21u46k38á61š 36B95r80a57n18d44e53j88s 2673675681291

Plácáte nesmysly... Pokud se ty autobusy vyrobí ve Vysokém Mýtě, tak pojmově vytvoří pracovní místa tady. Kde jinde?!? Tzn. tady se taky zaplatí odvody a daně za zaměstnance. Možná část zisku z příjmu samotné firmy se vyvede do zahraničí. Možná, možná taky ne - Iveco zatím do Karosy spíš investovalo.

+14/−1
26.9.2014 20:16

J89i76ř97í 57P61u43d42i16l 8770248323708

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malích i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−6
26.9.2014 20:58

J80i84ř73í 24P66u65d36i34l 8270418973148

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malých i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−1
26.9.2014 21:00

M21i14l95a88n 81K57r60á87l 8343618971311

B je správně ale jen pravopisně

0/0
27.9.2014 13:13

L67u83k35á59š 12B94r55a58n81d58e86j36s 2583785731111

Bavíme se o Karose, ne? Tam naopak zatím Iveco chtělo dokonce investovat ještě víc, viz. plány na zkušební polygon atd. Tohle konkrétně nevyšlo jen kvůli líbivé politice místních zastupitelů.  Ostatně nebýt mezinárodních kontatků a servisní sítě Iveca, tak tuto zakázku vysokomýtská fabrika nedostala. Na tohle kdysi dojel LIAZ - nová auta nebyla špatná, ale neměli servisní síť v EU. Na Východě ano, ale Ti zase neměli peníze. Neprodal se, zanikl... Karosa přišla o název, což mne taky mrzí, ale jede. Co je pro ČR lepší?

+9/0
27.9.2014 6:52

J12o42s94e72f 44C10í52s49a39ř 7457272940660

to je dobře, to je moc dobře R^

+9/−1
26.9.2014 19:27

J71a82n 56K33v74a91p97i81l 7101741243

Nechci videt co se stane az pujde automobilovy prumysl dolu pri pristi svetove krizi. Ted jsme hrdi, potom nebude co jist. CR by nemela sazet na jednu kartu.

+2/−5
26.9.2014 19:25

R45a51d54o39s55l19a61v 32K77l85a85u32d29a 5134588334822

Při krizi naopak zájem o autobusy (veřejnou dopravu) roste. Klesá o osobní auta a částečně nákladní. Tam to ale není tak dramatické.

+4/0
26.9.2014 19:54

K81a20t72e58ř38i63n24a 86K14o79z35á14k81o12v29á 2418301585978

Končně jednou dobrá zpráva. Gratuluji.

+8/0
26.9.2014 19:16

P57a97v19e83l 36S64l72a87d84o95v34n13í70k 6437743977276

Lidé budou mít práci, ale zisk půjde do zahraničí.:-/

+2/−17
26.9.2014 19:15

J63a50r85o23s90l24a68v 15F80r95a73n14t82i12š86e82k 10B34r34ü83m10m88e32r 1731896363110

Většina peněz je stejně na platy, tak nekvič.

+2/−2
26.9.2014 20:06

J17i55ř31í 42E48r37b31e23n 1653174216447

Jaroušku, kde jste na takovou hloupost přišel?

Fakt si myslíte, že z tržeb 13,3 miliardy Kč jde většina na mzdy pro 1960 zaměstnanců?

+1/0
27.9.2014 11:22

M16a93r25t31i82n 75R24u80z23i31c26k87a 1432498726437

Nejsou takhle nahodou v trzbach zapocteny veskere naklady, tj. provozni naklady, energie, material atp....? Tak to opravdu na mzdy nepujde 13.3mld., dodavatele ji asi zadarmo nedodavaji...

0/0
27.9.2014 11:30

J63i61ř63í 49E10r87b66e96n 1353734406647

O to mi jde - JFB to napsal tak, jako že většina z toho, co se v IČR vydělá, jde rovnou na platy. Proto jsem ho popíchnul - naprostá většina tržeb se totiž ihned utopí v nákladech na materiál (díly od subdodavatelů) a na energie. Mzdy dělávají u těchto firem tak 10-15 % všech nákladů. Ale nechce se mi teď dohledávat celou výroční zprávu od Iveca, abych mohl operovat přesnějšími údaji...

0/0
27.9.2014 11:48

J54i80ř72í 26E91r22b89e77n 1153734116897

A hele, mají to tam a nebyl jsem daleko od pravdy: tržby 11.276 milionů, náklady na materiál a energie 7.655 milionů, mzdové náklady 750 milionů Kč.

A zisk před zdaněním 1.278 milionů Kč - kolik že je letošní sazba DPPO?

0/0
27.9.2014 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.