Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří zakázka pro vysokomýtské Iveco. Pro DB vyrobí až 710 autobusů

Vysokomýtský výrobce autobusů Iveco Czech Republic získal největší zakázku ve své historii. Pro německé dráhy Deutsche Bahn dodá až 710 nových autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98í61t27ě49z55s72l18a50v 49K69l64o67z76í73k 3891249784867

Gratulace největší, vlastním 4 ks akcií, tak doufám že by mohli příští rok vyplácet nějaké ty dividendy.....[>-]:-)

0/0
2.10.2014 12:48

J34a64n 83S18m95e41j81k72a31l 6834688152

Jiste to se to IVECU podnika kdyby nebylo pana Sodomky mozna tady zadna vyroba autobusu nebyla..

+1/0
29.9.2014 0:57

J65a60n 89M33a45l18e28n18k76a 6213565573

Úspěchy zahraničních firem mě nikdy nijak zvlášť nezajímaly. Každopádně souhlasím s kritiky SORu. Autobusy SOR mi připadají vyloženě nebezpečné a doslova se jimi bojím jezdit. Neumím posoudit podvozek, ale minimálně kastle mi přijde jako kdyby vůbec nepoužili kov.

0/−1
28.9.2014 17:44

D24a75v60i97d 76Š46a41f56r46á32n53e84k 5157894647843

Úspěchy zahraničních firem by vás zajímat měly, protože jejich úspěch u nás ovlivňuje délku fronty na pracáku, kam každý měsíc musíte naklapat. Poděkujte jim, že jejich zásluhou ta fronta není extrémě dlouhá.

+3/−1
28.9.2014 19:38

J67a82n 50M34a81l44e14n14k76a 6523385813

Neviděl bych to tak fatálně. Přece to nestojí tak, že kdyby nebyly zahraniční firmy, tak by nebylo NIC.

0/0
28.9.2014 22:33

D95a69v19i23d 17Š35a93f29r80á82n94e84k 5527224677423

V podstatě bohužel ano - srovnejte ČKD, Liaz, Tatra, Zetor, Vagónka Studénka a spousta dalších. Jasně, ani za komunistů nic z toho nebyla světová třída, ale za tu cenu si to spousta lidí koupila.

A teď to srovnejte s jedinou úspěšnou porevoluční fabrikou, kterou je Škoda Auto. Ta světová třída je, ale jen díky zahraniční účasti a německým výrobním postupům.

+1/0
29.9.2014 19:17

M17i14r27o54s52l42a50v 93Z69i32k75m78u71n55d 7309333174583

Čmeláky z Lokomotivky ČKD byly bytelné, jednoduché, spolehlivé, proto jich SSSR odebral kolem 8 tisíc, podobně tramvaje, Vagonka Studénka nestíhala pro ČSD, natož na vývoz ... pak udala motorové vozy do Finska ...

0/0
20.10.2014 19:42

M59i76r22o40s76l79a95v 45Z14i84k86m64u81n69d 7759703964723

Kdyby SOR nesplňoval technické předpisy EU, tak by ho nikdo neschválil ... letadla taky nejsou celé z kovu a musí toho vydržet víc než autobus ...

0/0
20.10.2014 19:38

J35i83ř38í 62J29o25z52a 3848593240571

Ze SORů nejsou nadšení ani v Praze, ani v Mostě. V Liberci také ne, tam už je přestali nakupovat. Tam už opět nakupují IVECA...

0/0
28.9.2014 10:49

J34i61ř70í 77J92o61z90a 3308753370471

POřád lepší IVECO než SOR!

+1/0
28.9.2014 10:46

P58e17t37r 65B16e14z49s16t13a10r57o57s97t33i 2299966573951

Uprimne ty Nemce lituju, jak ridice, tak cestujici, mohu porovnat Crossway x Intouro, v ramci Icomu o Crosswayi nikdo nechce ani slyset, je to strep...

0/−1
27.9.2014 14:26
Foto

V86l91a29s80t86a 79C32o26u86f88a17l 7837509309445

Dejte podrobnosti. Můžete to porovnat jako cestující, řidič, konstruktér, obchodník nebo odborník z oboru?

+1/0
27.9.2014 14:55

J86a35n 31S34m63e19j47k45a52l 6214578752

Tak hlavně ze ridici Icomu jezdi vsichni 50 - 60 pomalu a nebezpecne jen aby dodrzeli spotrebu.. Jinak bud plati flastry nebo dolevaji naftu kterou sami koupi..

0/0
29.9.2014 0:55

M13i72l54a72n 64K43r33á88l 8443278761291

Koukám většina čtenářů jsou samí uplakánci, firma dostala obří zakázku a pro uplakánky je to špatně, kdyby jí nedostala tak je to taky špatně, teď chci se zeptat co má Iveco udělat aby jste byly spokojení?

+12/0
27.9.2014 13:21
Foto

V57l42a88s27t60a 97C28o59u37f22a20l 7967979719925

Naprosto souhlasím. Vždy, když se píše o nějakém úspěchu, tak se najde řada lidí, kteří by byli nejraději, kdyby bylo co nejhůř. Jejich věc, že se jim líbí životem se profňukat.

+8/0
27.9.2014 13:27

M86i49r55o75s69l39a14v 28V52o41s25t52r50ý 5267410987682

Jasně, Deutsche Bahn  nakoupí kvalitní autobusy z Vysokého Mýta a Pražský dopravní podnik nakupuje krámy SOR. Kolik asi skončilo v kapsách Pražských zastupitelů ???

+5/−2
26.9.2014 21:14

J57i11n76d30ř29i29c84h 54Š91k97o48p89e61k 4565741920495

SOR jsou špatné ?

+7/0
26.9.2014 21:39

M46i49r88o50s17l89a53v 23V46o84s44t55r77ý 5427940237502

Dle názoru , který je slyšet z úst automechaniků DP Hlavního města Prahy , nesporně. Třeba přední náprava lisovaná z plechu na Pražských silnicích vydrží opravdu hodně Km.

+2/−2
26.9.2014 21:52

J49i95n93d72ř66i29c70h 31Š76k41o64p38e90k 4845501590105

nevýhoda SORků jsou menší kola, takže více trpí na nekvalitních silnicích. Jsou to autobusy dělané do civilizace, ne na ruské silnice.

Iveca, pokud to nejsou meziměstské modely, zase měla poměrně slabé motory, zvlášť když byl autobus trochu naložený, tak vyškrabat se na kopec byla doba

0/0
29.9.2014 8:07

J78a91n 20L27a49k21o33m17ý 7821435505974

Iveco se určitě umí daleko líp vypořádat s nízkopodlažností. Protože tolik přechodů, stupínků, schodů a "krabic" co má SOR, to se jen tak nevidí. A bez ohledu na to, v městech, kde se pořídily ve stejnou dobu jak SORky, tak Iveca a jezdí se s tím +- stejné linky, najede to +- stejně je na tom SOR daleko hůř. A snad v jednom podniku bude i ta údržba tak nějak stejná.

Ještě bych dodal, že pokud jedu 100 v Praze na letiště ze Zličína, tak takovej rachot jsem nikde jinde ještě neslyšel. Je to jen SkORoautobus

+2/0
26.9.2014 23:49

H24o64n52z76a 20K16a77p97l76a78n 6296274292403

Otázkou je cena-SOR je prosté levnější tím je to dané...

+1/0
29.9.2014 19:22
Foto

R58o87m84a54n 10K92o95z77e62l 4127126323104

co znám šoféry, tak opravdu někteří tvrdí, že SORka není autobus. Ale Crosswaye také nejsou extra, mají slabší motor a tuhé řazení. Naopak nikdo z řidičů nedá dopustit na poslední Karosu C954E.

0/0
26.9.2014 23:46

J84o70s65e83f 84C30í32s62a75ř 7227602790770

C954 jsem docela dost viděl i ve Frantíkově R^

+1/0
27.9.2014 14:50

N72i61c32o98l71e 92O97l19e61j44n31i37k43o56v12a 6456118507740

gut :-)EUR^

0/0
26.9.2014 21:03

I86v16a92n 36M21a94r44e95k 6954778812

Držím palce ať to vyjde ! ! ! R^ [>-]

+6/0
26.9.2014 20:58
Foto

J75i33ř74í 32P30o44l54o63c40h 18M34l89. 6325359434553

Jsem hrdy, ze ziju v zemi, ktera si dokaze vyrobit kvalitni a konkurenceschopny auta, vlaky, tramvaje, autobusy a treba i letadla.

+14/−1
26.9.2014 20:34

J50a73r29o26s74l70a85v 92D70r78o34b21n13ý 6376968117417

hrdý být můžete. a čím přispíváte vy?

0/−14
26.9.2014 23:54

V78á68c97l62a21v 36V67a90n47ě19k 2663623258691

Cimpak prispivate vy pane Drobný krome zapskleho příspěvku?

+9/0
27.9.2014 1:07
Foto

V10l77a49s92t32a 76C60o17u14f47a80l 7607509199435

Odchod zpět na Novinky!!!

+2/0
27.9.2014 13:33

J59a13n 21M32a58l52e66n45k91a 6393465603

Hrdý na co? jsme v podstatě kolonie a cizí firmy si zde levno nechávají montovat vozidla... na to jste hrdý? To už není Karosa, chápate roudíl?

0/−2
28.9.2014 17:47

D35a36v61i29d 39Š55a18f34r42á63n43e73k 5347794717643

Berte to tak, že Češi nikdy nic jiného, než ty plechy kolem neuměli. Tohle fungovalo ještě tak v době Karos, ale jak nastoupily Neoplany, tak byl prostě konec. Naše nejslavnější tramvaje jsou americká licence, dokonce i Avia si musela koupit vyřazené plány od Francouzů,

Tenhle bus je nízkopdlažní, navíc s hybridním pohonem. Nic z toho dnes u nás nikdo neumí. Celá věda.

0/0
28.9.2014 19:36

J59i80ř60í 84E58r56b87e16n 1543394656277

Plivat do vlastního hnízda umíš dobře, ale:

1) nejrozšířenější tramvaj na světě je Tatra T3 v různých modifikacích a ta je ryze československé konstrukce, s původní T1 (která skutečně vycházela přímo z té koncepce PCC - a podotýkám z koncepce, nikoliv z licence, protože motory, instalaci, kabinu, převody atd jsme si museli vypočítat a zkonstruovat sami!) má společného akorát výrobce

2) ty "vyřazené" plány od Francouzů byly ve skutečnosti čerstvě zkonstruované Saviemy SG, které Renault vyráběl v letech 1965-82 a my s tím začali v roce 1968, takže to byly úplně nové automobily

3) Češi uměli vždycky kompletní řetězec od motoru po kola včetně celé kastle, elektroinstalace apod. Jenomže jakmile Karosu koupili Francouzi, tak neměli důvod pokračovat v odběru motorů z LIAZu, když ve svém koncernu měli spoustu jiných výrobků. To fakt nevíš, že RVI nadirigovalo Karose model motoru Renault, jenže ten byl tak slabý a nepružný, že si museli si nechat zkonstruovat namíru osmistupňovou převodovku v Pragovce, protože jinak to ty Renaulty na rozdíl od LIAZů neměly šanci utáhnout do kopce?

4) Hybridní nízkopodlažní bus postavila Škoda Ostrov nad Ohří už před 20 lety, tuším typ 22TrACI.

0/−1
29.9.2014 12:01

M43a42r56t63i84n 25Č35a80p52e28k 6510141417844

Tak T3 je s vozy PCC příbuznější více než si myslíte, její nejdůležitější část - zrychlovač - je pořád kompletní licenční kopie, stejně jako podvozky. Tedy to na co se licence získaly. A to díky tomu, že v meziválečné době měla ČKD dohodu s Westinghousem o bezplatné výměně licencí. A její vysoké počty jsou dané tím, že se  vyráběla přes 20 let - skoro nic jiného nebylo. V 60. letech to byla top tramvaj, ale vývoj na ní ustrnul. Nebyla motivace ani kapacita vyvíjet a vyrábět něco jiného než hromady T3 pro SSSR.

Ten "hybridní" vůz z Ostrova byl 21TrACI (vozů 22Tr bylo vyrobeno i s prototypy necelých dvacet) a naftový motor byl původně určen jen pro manipulaci s vozem a mimořádnosti, jeho výkon by měl být 45kW. Podobné problémy měla i čistě autobusová varianta 21Ab, slabý motor s tendencí se přehřívat.

Ale abych jen neplival, tak musím vyzdvihnout úspěchy našich trolejbusů a tramvají v USA. Trolejbusy 14TrE v Daytoně (57  ks) a 14/15TrSF  v San Francisku (239/33 ks) a tramvaje Škoda Astra a Inekon Trio v Tacomě, Portlandu, Washingtonu a Seattlu.

+1/−1
29.9.2014 17:37

D10a94v68i46d 97Š78a80f11r84á20n78e61k 5127774487543

Jeje jeje, tady se někomu stouplo na kuří oko.

1) Jak již předřečník napsal, můžete se dočíst zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3 Jedná se o americkou licenci z roku 1936. Že vám to soudruzi nesdělili, neznamená, že si Tatra tu licenci nekoupila a že to podle ní nestavěla

2) Zas tak čerstvé ty plány nebyly, co? Nicméně jakási předzvěst montovny tady byla už tehdy. Prostě co kdo na západě vymyslel, my jsme dokázali ještě léta relativně levně vyrábět.

3) Souhlas, Češi vždy uměli relativně levnou montovnu s nulovou vlastní invencí. Když už někdo s invenví přišel, tak to bohužel prodražila neschopnost zakoupit licenci na osmistupňové převodovky, nebo koupit rovnou licenci na silnější motor.

4) Maximálně se jednalo o prototyp trolejbusu s jedním asynchronním trakčním motorem. V hybridech ČR nikdy nic neznamenala a ani nebude.

Mějte se a nebuďte tak ješitný [>-]R^

0/0
29.9.2014 18:51

J73i10ř88í 90P89u10d16i79l 8870198533908

Je to samozřejmě dobře pro lidi ve fabrice,ale jak tady už někdo naznačil, špatné je, že největší část zisku skončí v zahraničí. Bohužel , v této republice schází peníze. Peníze které mohou být investovýny tady, pomáhají vytvářet pracovní příležitosti bohužel jinde !!Další kdo z toho profituje jsou banky ! A ty jsou také v cizích rukou ....!! Bohužel, rozprodali jsme v republice co se dalo a toto je výsledek. Cizí firma tady investuje jen to, co musí ,sem přišla jen pro zisk a tomu podřídí vše. I když se všude píše, jak se ekonomika zvedá, hlubší pohled udává, že se stáváme jen banánovou republikou ,levnou pracovní silou, které nezbývá než klonit hlavu pod tlakem cizích firem a bank, protože tu nejsou TY penízky českých firem..........

+3/−12
26.9.2014 20:11

L22u41k39á55š 52B73r56a91n46d18e41j86s 2453415561451

Plácáte nesmysly... Pokud se ty autobusy vyrobí ve Vysokém Mýtě, tak pojmově vytvoří pracovní místa tady. Kde jinde?!? Tzn. tady se taky zaplatí odvody a daně za zaměstnance. Možná část zisku z příjmu samotné firmy se vyvede do zahraničí. Možná, možná taky ne - Iveco zatím do Karosy spíš investovalo.

+14/−1
26.9.2014 20:16

J84i33ř23í 57P41u96d53i50l 8250498933988

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malích i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−6
26.9.2014 20:58

J87i88ř57í 87P34u89d88i52l 8800328183378

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malých i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−1
26.9.2014 21:00

M31i55l17a65n 68K11r55á58l 8523698931641

B je správně ale jen pravopisně

0/0
27.9.2014 13:13

L95u95k58á24š 87B87r39a12n79d56e14j57s 2593525611551

Bavíme se o Karose, ne? Tam naopak zatím Iveco chtělo dokonce investovat ještě víc, viz. plány na zkušební polygon atd. Tohle konkrétně nevyšlo jen kvůli líbivé politice místních zastupitelů.  Ostatně nebýt mezinárodních kontatků a servisní sítě Iveca, tak tuto zakázku vysokomýtská fabrika nedostala. Na tohle kdysi dojel LIAZ - nová auta nebyla špatná, ale neměli servisní síť v EU. Na Východě ano, ale Ti zase neměli peníze. Neprodal se, zanikl... Karosa přišla o název, což mne taky mrzí, ale jede. Co je pro ČR lepší?

+9/0
27.9.2014 6:52

J52o14s64e61f 25C84í36s85a89ř 7877812230930

to je dobře, to je moc dobře R^

+9/−1
26.9.2014 19:27

J44a55n 27K93v92a91p37i40l 7731641913

Nechci videt co se stane az pujde automobilovy prumysl dolu pri pristi svetove krizi. Ted jsme hrdi, potom nebude co jist. CR by nemela sazet na jednu kartu.

+2/−5
26.9.2014 19:25

R92a15d57o73s51l59a15v 25K48l98a16u48d15a 5424488204692

Při krizi naopak zájem o autobusy (veřejnou dopravu) roste. Klesá o osobní auta a částečně nákladní. Tam to ale není tak dramatické.

+4/0
26.9.2014 19:54

K71a34t98e16ř25i18n44a 11K85o62z66á59k34o24v77á 2488721685208

Končně jednou dobrá zpráva. Gratuluji.

+8/0
26.9.2014 19:16

P37a61v44e40l 82S65l74a94d38o16v22n61í53k 6817673687496

Lidé budou mít práci, ale zisk půjde do zahraničí.:-/

+2/−17
26.9.2014 19:15

J65a84r76o95s22l71a65v 96F47r65a24n84t38i98š42e73k 38B82r17ü37m93m26e49r 1501236163930

Většina peněz je stejně na platy, tak nekvič.

+2/−2
26.9.2014 20:06

J72i10ř23í 77E66r55b37e82n 1863904236257

Jaroušku, kde jste na takovou hloupost přišel?

Fakt si myslíte, že z tržeb 13,3 miliardy Kč jde většina na mzdy pro 1960 zaměstnanců?

+1/0
27.9.2014 11:22

M88a77r43t44i10n 59R19u10z17i79c87k24a 1972598406557

Nejsou takhle nahodou v trzbach zapocteny veskere naklady, tj. provozni naklady, energie, material atp....? Tak to opravdu na mzdy nepujde 13.3mld., dodavatele ji asi zadarmo nedodavaji...

0/0
27.9.2014 11:30

J48i45ř36í 82E15r77b91e95n 1343874576387

O to mi jde - JFB to napsal tak, jako že většina z toho, co se v IČR vydělá, jde rovnou na platy. Proto jsem ho popíchnul - naprostá většina tržeb se totiž ihned utopí v nákladech na materiál (díly od subdodavatelů) a na energie. Mzdy dělávají u těchto firem tak 10-15 % všech nákladů. Ale nechce se mi teď dohledávat celou výroční zprávu od Iveca, abych mohl operovat přesnějšími údaji...

0/0
27.9.2014 11:48

J10i25ř54í 82E25r66b28e59n 1593804496907

A hele, mají to tam a nebyl jsem daleko od pravdy: tržby 11.276 milionů, náklady na materiál a energie 7.655 milionů, mzdové náklady 750 milionů Kč.

A zisk před zdaněním 1.278 milionů Kč - kolik že je letošní sazba DPPO?

0/0
27.9.2014 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.