Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří zakázka pro vysokomýtské Iveco. Pro DB vyrobí až 710 autobusů

Vysokomýtský výrobce autobusů Iveco Czech Republic získal největší zakázku ve své historii. Pro německé dráhy Deutsche Bahn dodá až 710 nových autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38í87t76ě61z14s38l55a60v 54K59l11o38z42í88k 3231579864367

Gratulace největší, vlastním 4 ks akcií, tak doufám že by mohli příští rok vyplácet nějaké ty dividendy.....[>-]:-)

0/0
2.10.2014 12:48

J36a53n 94S66m78e51j84k54a27l 6694108862

Jiste to se to IVECU podnika kdyby nebylo pana Sodomky mozna tady zadna vyroba autobusu nebyla..

+1/0
29.9.2014 0:57

J59a22n 96M91a24l73e94n86k10a 6223675373

Úspěchy zahraničních firem mě nikdy nijak zvlášť nezajímaly. Každopádně souhlasím s kritiky SORu. Autobusy SOR mi připadají vyloženě nebezpečné a doslova se jimi bojím jezdit. Neumím posoudit podvozek, ale minimálně kastle mi přijde jako kdyby vůbec nepoužili kov.

0/−1
28.9.2014 17:44

D47a75v74i90d 45Š90a30f45r79á57n25e92k 5577704187353

Úspěchy zahraničních firem by vás zajímat měly, protože jejich úspěch u nás ovlivňuje délku fronty na pracáku, kam každý měsíc musíte naklapat. Poděkujte jim, že jejich zásluhou ta fronta není extrémě dlouhá.

+3/−1
28.9.2014 19:38

J76a58n 20M84a60l66e10n88k41a 6503735493

Neviděl bych to tak fatálně. Přece to nestojí tak, že kdyby nebyly zahraniční firmy, tak by nebylo NIC.

0/0
28.9.2014 22:33

D61a10v36i23d 85Š67a28f13r75á93n19e35k 5487644167113

V podstatě bohužel ano - srovnejte ČKD, Liaz, Tatra, Zetor, Vagónka Studénka a spousta dalších. Jasně, ani za komunistů nic z toho nebyla světová třída, ale za tu cenu si to spousta lidí koupila.

A teď to srovnejte s jedinou úspěšnou porevoluční fabrikou, kterou je Škoda Auto. Ta světová třída je, ale jen díky zahraniční účasti a německým výrobním postupům.

+1/0
29.9.2014 19:17

M95i14r43o52s65l69a19v 50Z11i81k76m79u75n85d 7599933264803

Čmeláky z Lokomotivky ČKD byly bytelné, jednoduché, spolehlivé, proto jich SSSR odebral kolem 8 tisíc, podobně tramvaje, Vagonka Studénka nestíhala pro ČSD, natož na vývoz ... pak udala motorové vozy do Finska ...

0/0
20.10.2014 19:42

M82i79r30o11s16l89a51v 15Z58i82k49m84u46n95d 7599973914363

Kdyby SOR nesplňoval technické předpisy EU, tak by ho nikdo neschválil ... letadla taky nejsou celé z kovu a musí toho vydržet víc než autobus ...

0/0
20.10.2014 19:38

J16i31ř82í 91J89o85z21a 3148893480371

Ze SORů nejsou nadšení ani v Praze, ani v Mostě. V Liberci také ne, tam už je přestali nakupovat. Tam už opět nakupují IVECA...

0/0
28.9.2014 10:49

J88i43ř24í 19J66o80z36a 3798933970521

POřád lepší IVECO než SOR!

+1/0
28.9.2014 10:46

P10e59t20r 36B11e26z44s80t29a76r93o32s86t94i 2979906893441

Uprimne ty Nemce lituju, jak ridice, tak cestujici, mohu porovnat Crossway x Intouro, v ramci Icomu o Crosswayi nikdo nechce ani slyset, je to strep...

0/−1
27.9.2014 14:26
Foto

V89l12a98s13t77a 69C48o34u74f78a24l 7337279969385

Dejte podrobnosti. Můžete to porovnat jako cestující, řidič, konstruktér, obchodník nebo odborník z oboru?

+1/0
27.9.2014 14:55

J62a31n 32S80m62e83j93k68a19l 6284598932

Tak hlavně ze ridici Icomu jezdi vsichni 50 - 60 pomalu a nebezpecne jen aby dodrzeli spotrebu.. Jinak bud plati flastry nebo dolevaji naftu kterou sami koupi..

0/0
29.9.2014 0:55

M20i37l24a68n 89K45r45á14l 8953538951811

Koukám většina čtenářů jsou samí uplakánci, firma dostala obří zakázku a pro uplakánky je to špatně, kdyby jí nedostala tak je to taky špatně, teď chci se zeptat co má Iveco udělat aby jste byly spokojení?

+12/0
27.9.2014 13:21
Foto

V50l87a75s51t65a 65C95o58u96f93a33l 7727749209365

Naprosto souhlasím. Vždy, když se píše o nějakém úspěchu, tak se najde řada lidí, kteří by byli nejraději, kdyby bylo co nejhůř. Jejich věc, že se jim líbí životem se profňukat.

+8/0
27.9.2014 13:27

M59i94r42o89s84l27a74v 38V96o60s20t34r86ý 5817910417192

Jasně, Deutsche Bahn  nakoupí kvalitní autobusy z Vysokého Mýta a Pražský dopravní podnik nakupuje krámy SOR. Kolik asi skončilo v kapsách Pražských zastupitelů ???

+5/−2
26.9.2014 21:14

J34i50n39d74ř18i52c13h 53Š32k11o96p25e13k 4505931780195

SOR jsou špatné ?

+7/0
26.9.2014 21:39

M84i19r62o63s21l64a75v 58V78o89s54t41r18ý 5767140617232

Dle názoru , který je slyšet z úst automechaniků DP Hlavního města Prahy , nesporně. Třeba přední náprava lisovaná z plechu na Pražských silnicích vydrží opravdu hodně Km.

+2/−2
26.9.2014 21:52

J48i34n79d61ř51i51c39h 45Š61k25o76p22e93k 4205261540775

nevýhoda SORků jsou menší kola, takže více trpí na nekvalitních silnicích. Jsou to autobusy dělané do civilizace, ne na ruské silnice.

Iveca, pokud to nejsou meziměstské modely, zase měla poměrně slabé motory, zvlášť když byl autobus trochu naložený, tak vyškrabat se na kopec byla doba

0/0
29.9.2014 8:07

J95a81n 78L55a23k84o63m25ý 7391625575214

Iveco se určitě umí daleko líp vypořádat s nízkopodlažností. Protože tolik přechodů, stupínků, schodů a "krabic" co má SOR, to se jen tak nevidí. A bez ohledu na to, v městech, kde se pořídily ve stejnou dobu jak SORky, tak Iveca a jezdí se s tím +- stejné linky, najede to +- stejně je na tom SOR daleko hůř. A snad v jednom podniku bude i ta údržba tak nějak stejná.

Ještě bych dodal, že pokud jedu 100 v Praze na letiště ze Zličína, tak takovej rachot jsem nikde jinde ještě neslyšel. Je to jen SkORoautobus

+2/0
26.9.2014 23:49

H23o34n92z63a 88K12a69p97l56a42n 6666334272583

Otázkou je cena-SOR je prosté levnější tím je to dané...

+1/0
29.9.2014 19:22
Foto

R48o97m46a83n 78K38o85z40e79l 4317826673344

co znám šoféry, tak opravdu někteří tvrdí, že SORka není autobus. Ale Crosswaye také nejsou extra, mají slabší motor a tuhé řazení. Naopak nikdo z řidičů nedá dopustit na poslední Karosu C954E.

0/0
26.9.2014 23:46

J48o26s45e22f 88C80í34s48a90ř 7837582140180

C954 jsem docela dost viděl i ve Frantíkově R^

+1/0
27.9.2014 14:50

N56i56c30o63l24e 55O38l63e45j64n78i54k82o29v35a 6826548707790

gut :-)EUR^

0/0
26.9.2014 21:03

I31v76a30n 81M21a30r77e51k 6924208572

Držím palce ať to vyjde ! ! ! R^ [>-]

+6/0
26.9.2014 20:58
Foto

J24i87ř78í 70P81o39l19o25c16h 36M38l70. 6125619664673

Jsem hrdy, ze ziju v zemi, ktera si dokaze vyrobit kvalitni a konkurenceschopny auta, vlaky, tramvaje, autobusy a treba i letadla.

+14/−1
26.9.2014 20:34

J15a61r97o65s46l22a77v 82D40r35o73b19n43ý 6466148457537

hrdý být můžete. a čím přispíváte vy?

0/−14
26.9.2014 23:54

V87á49c90l74a21v 47V95a73n38ě63k 2523913158281

Cimpak prispivate vy pane Drobný krome zapskleho příspěvku?

+9/0
27.9.2014 1:07
Foto

V30l54a61s71t88a 93C53o20u12f19a95l 7397559649985

Odchod zpět na Novinky!!!

+2/0
27.9.2014 13:33

J81a69n 32M92a27l23e21n74k91a 6933245113

Hrdý na co? jsme v podstatě kolonie a cizí firmy si zde levno nechávají montovat vozidla... na to jste hrdý? To už není Karosa, chápate roudíl?

0/−2
28.9.2014 17:47

D91a18v57i34d 90Š35a17f53r64á80n73e24k 5507984767473

Berte to tak, že Češi nikdy nic jiného, než ty plechy kolem neuměli. Tohle fungovalo ještě tak v době Karos, ale jak nastoupily Neoplany, tak byl prostě konec. Naše nejslavnější tramvaje jsou americká licence, dokonce i Avia si musela koupit vyřazené plány od Francouzů,

Tenhle bus je nízkopdlažní, navíc s hybridním pohonem. Nic z toho dnes u nás nikdo neumí. Celá věda.

0/0
28.9.2014 19:36

J80i78ř81í 90E41r73b55e93n 1293974876147

Plivat do vlastního hnízda umíš dobře, ale:

1) nejrozšířenější tramvaj na světě je Tatra T3 v různých modifikacích a ta je ryze československé konstrukce, s původní T1 (která skutečně vycházela přímo z té koncepce PCC - a podotýkám z koncepce, nikoliv z licence, protože motory, instalaci, kabinu, převody atd jsme si museli vypočítat a zkonstruovat sami!) má společného akorát výrobce

2) ty "vyřazené" plány od Francouzů byly ve skutečnosti čerstvě zkonstruované Saviemy SG, které Renault vyráběl v letech 1965-82 a my s tím začali v roce 1968, takže to byly úplně nové automobily

3) Češi uměli vždycky kompletní řetězec od motoru po kola včetně celé kastle, elektroinstalace apod. Jenomže jakmile Karosu koupili Francouzi, tak neměli důvod pokračovat v odběru motorů z LIAZu, když ve svém koncernu měli spoustu jiných výrobků. To fakt nevíš, že RVI nadirigovalo Karose model motoru Renault, jenže ten byl tak slabý a nepružný, že si museli si nechat zkonstruovat namíru osmistupňovou převodovku v Pragovce, protože jinak to ty Renaulty na rozdíl od LIAZů neměly šanci utáhnout do kopce?

4) Hybridní nízkopodlažní bus postavila Škoda Ostrov nad Ohří už před 20 lety, tuším typ 22TrACI.

0/−1
29.9.2014 12:01

M18a78r68t77i74n 92Č61a12p53e83k 6140141487204

Tak T3 je s vozy PCC příbuznější více než si myslíte, její nejdůležitější část - zrychlovač - je pořád kompletní licenční kopie, stejně jako podvozky. Tedy to na co se licence získaly. A to díky tomu, že v meziválečné době měla ČKD dohodu s Westinghousem o bezplatné výměně licencí. A její vysoké počty jsou dané tím, že se  vyráběla přes 20 let - skoro nic jiného nebylo. V 60. letech to byla top tramvaj, ale vývoj na ní ustrnul. Nebyla motivace ani kapacita vyvíjet a vyrábět něco jiného než hromady T3 pro SSSR.

Ten "hybridní" vůz z Ostrova byl 21TrACI (vozů 22Tr bylo vyrobeno i s prototypy necelých dvacet) a naftový motor byl původně určen jen pro manipulaci s vozem a mimořádnosti, jeho výkon by měl být 45kW. Podobné problémy měla i čistě autobusová varianta 21Ab, slabý motor s tendencí se přehřívat.

Ale abych jen neplival, tak musím vyzdvihnout úspěchy našich trolejbusů a tramvají v USA. Trolejbusy 14TrE v Daytoně (57  ks) a 14/15TrSF  v San Francisku (239/33 ks) a tramvaje Škoda Astra a Inekon Trio v Tacomě, Portlandu, Washingtonu a Seattlu.

+1/−1
29.9.2014 17:37

D44a11v94i18d 52Š27a46f73r93á23n22e33k 5697274617633

Jeje jeje, tady se někomu stouplo na kuří oko.

1) Jak již předřečník napsal, můžete se dočíst zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3 Jedná se o americkou licenci z roku 1936. Že vám to soudruzi nesdělili, neznamená, že si Tatra tu licenci nekoupila a že to podle ní nestavěla

2) Zas tak čerstvé ty plány nebyly, co? Nicméně jakási předzvěst montovny tady byla už tehdy. Prostě co kdo na západě vymyslel, my jsme dokázali ještě léta relativně levně vyrábět.

3) Souhlas, Češi vždy uměli relativně levnou montovnu s nulovou vlastní invencí. Když už někdo s invenví přišel, tak to bohužel prodražila neschopnost zakoupit licenci na osmistupňové převodovky, nebo koupit rovnou licenci na silnější motor.

4) Maximálně se jednalo o prototyp trolejbusu s jedním asynchronním trakčním motorem. V hybridech ČR nikdy nic neznamenala a ani nebude.

Mějte se a nebuďte tak ješitný [>-]R^

0/0
29.9.2014 18:51

J14i91ř46í 13P45u85d21i95l 8490578463748

Je to samozřejmě dobře pro lidi ve fabrice,ale jak tady už někdo naznačil, špatné je, že největší část zisku skončí v zahraničí. Bohužel , v této republice schází peníze. Peníze které mohou být investovýny tady, pomáhají vytvářet pracovní příležitosti bohužel jinde !!Další kdo z toho profituje jsou banky ! A ty jsou také v cizích rukou ....!! Bohužel, rozprodali jsme v republice co se dalo a toto je výsledek. Cizí firma tady investuje jen to, co musí ,sem přišla jen pro zisk a tomu podřídí vše. I když se všude píše, jak se ekonomika zvedá, hlubší pohled udává, že se stáváme jen banánovou republikou ,levnou pracovní silou, které nezbývá než klonit hlavu pod tlakem cizích firem a bank, protože tu nejsou TY penízky českých firem..........

+3/−12
26.9.2014 20:11

L92u96k73á76š 51B31r38a54n97d21e55j70s 2673445841551

Plácáte nesmysly... Pokud se ty autobusy vyrobí ve Vysokém Mýtě, tak pojmově vytvoří pracovní místa tady. Kde jinde?!? Tzn. tady se taky zaplatí odvody a daně za zaměstnance. Možná část zisku z příjmu samotné firmy se vyvede do zahraničí. Možná, možná taky ne - Iveco zatím do Karosy spíš investovalo.

+14/−1
26.9.2014 20:16

J65i51ř32í 43P50u88d78i22l 8670458733588

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malích i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−6
26.9.2014 20:58

J88i98ř68í 93P79u70d79i95l 8490448803488

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malých i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−1
26.9.2014 21:00

M88i16l65a92n 46K75r44á10l 8113658391971

B je správně ale jen pravopisně

0/0
27.9.2014 13:13

L34u12k33á14š 27B61r19a15n56d79e65j97s 2523605891951

Bavíme se o Karose, ne? Tam naopak zatím Iveco chtělo dokonce investovat ještě víc, viz. plány na zkušební polygon atd. Tohle konkrétně nevyšlo jen kvůli líbivé politice místních zastupitelů.  Ostatně nebýt mezinárodních kontatků a servisní sítě Iveca, tak tuto zakázku vysokomýtská fabrika nedostala. Na tohle kdysi dojel LIAZ - nová auta nebyla špatná, ale neměli servisní síť v EU. Na Východě ano, ale Ti zase neměli peníze. Neprodal se, zanikl... Karosa přišla o název, což mne taky mrzí, ale jede. Co je pro ČR lepší?

+9/0
27.9.2014 6:52

J64o87s16e30f 69C83í54s43a32ř 7857752900100

to je dobře, to je moc dobře R^

+9/−1
26.9.2014 19:27

J72a56n 33K68v69a69p77i46l 7751771873

Nechci videt co se stane az pujde automobilovy prumysl dolu pri pristi svetove krizi. Ted jsme hrdi, potom nebude co jist. CR by nemela sazet na jednu kartu.

+2/−5
26.9.2014 19:25

R35a74d90o18s50l67a49v 84K85l48a45u22d59a 5194378494572

Při krizi naopak zájem o autobusy (veřejnou dopravu) roste. Klesá o osobní auta a částečně nákladní. Tam to ale není tak dramatické.

+4/0
26.9.2014 19:54

K89a80t41e84ř27i14n82a 33K41o38z81á90k21o58v88á 2198271935938

Končně jednou dobrá zpráva. Gratuluji.

+8/0
26.9.2014 19:16

P91a46v92e64l 45S89l15a61d37o44v73n59í42k 6297303567936

Lidé budou mít práci, ale zisk půjde do zahraničí.:-/

+2/−17
26.9.2014 19:15

J46a12r18o70s18l84a18v 38F66r92a73n89t56i12š41e24k 43B57r20ü95m25m94e94r 1211526553870

Většina peněz je stejně na platy, tak nekvič.

+2/−2
26.9.2014 20:06

J67i78ř49í 71E90r11b93e72n 1253854336837

Jaroušku, kde jste na takovou hloupost přišel?

Fakt si myslíte, že z tržeb 13,3 miliardy Kč jde většina na mzdy pro 1960 zaměstnanců?

+1/0
27.9.2014 11:22

M61a84r36t77i96n 41R70u79z41i42c44k98a 1712198606787

Nejsou takhle nahodou v trzbach zapocteny veskere naklady, tj. provozni naklady, energie, material atp....? Tak to opravdu na mzdy nepujde 13.3mld., dodavatele ji asi zadarmo nedodavaji...

0/0
27.9.2014 11:30

J50i17ř96í 27E62r95b49e58n 1273314816887

O to mi jde - JFB to napsal tak, jako že většina z toho, co se v IČR vydělá, jde rovnou na platy. Proto jsem ho popíchnul - naprostá většina tržeb se totiž ihned utopí v nákladech na materiál (díly od subdodavatelů) a na energie. Mzdy dělávají u těchto firem tak 10-15 % všech nákladů. Ale nechce se mi teď dohledávat celou výroční zprávu od Iveca, abych mohl operovat přesnějšími údaji...

0/0
27.9.2014 11:48

J62i39ř25í 38E19r72b58e21n 1873264966787

A hele, mají to tam a nebyl jsem daleko od pravdy: tržby 11.276 milionů, náklady na materiál a energie 7.655 milionů, mzdové náklady 750 milionů Kč.

A zisk před zdaněním 1.278 milionů Kč - kolik že je letošní sazba DPPO?

0/0
27.9.2014 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.