Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

Špatný stav železničních tratí nutí České dráhy, aby jejich vlaky po kolejích jezdily leckde jen desetikilometrovou rychlostí. V některých úsecích už dopravce dokonce rezignoval a pro pasažéry raději posílá autobusy. Správa železniční dopravní cesty má problém udržovat nejen lokálky, ale i hojně využívané trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z48b89y66n73ě61k 95M83e64l95i41c93h66a13r 9755787585119

dejte tu trať z Mělníka do MB do pořádku, jinak nebudu mít jak jezdit na vandry (na Kokořínsko)...

+1/0
29.9.2014 11:45

J52i35ř75í 12L39i23n23h96a82r84t 3715784391566

Koloťuky vyházeli, aby měli na své platy..

Vlak se stejně neuhne..

0/0
28.9.2014 22:25

V59l86a96d14i18m98í33r 87F61i59b27i98g80e98r 5194841221634

To je něco jiného ale lidi co tratě udržovali vyházeli a místo toho si najímají firmy, které to dělají o dost dráž než kdyby měli vlastní lidi a techniku. Je to prostě blbost. Kolejí je spousta, práce je dost ale najímají se firmy takže to je dražší než by bylo. Nemluvě o tom jak se chovají k materiálu(neskladují ho podle předpisů)

+1/0
29.9.2014 12:26

J30i55ř65í 59L25i86n19h76a52r76t 3775204221846

Vlak se neuhne, včas nezastaví a neřídím ho já - to je tak FŠE, co o vlacích vím ..

A proto v nich téměř necestuji .. a když už k mé jízdě vlakem někdy došlo, opletl jsem celou soupravu 1 km (800 m před a 200 za) dlouhou kevlaro-kubické zirkonium punčochou, abych se bezpečně dostal z bodu A do bodu B..

Koloťuky opravdu pamatuji, i čety dělníků potrati, ..

0/0
1.10.2014 13:30

J66a84n 43H78l15e70d70í59k 4769632738252

protože zaměstnávají stovky inženýrů a úředníků a makat nemá kdo, těch tucet cigánů to určitě nespasí---  vládo, probuď se a vládni==  vedena rozumem a ne kamarádičkováním,-- úředníci už nemají KDE HAČAT !!!!

+2/−2
28.9.2014 12:39

V84a39c41l24a87v 97H71a17j57e82k 3896109709

Jasně a veřejnou zakázkou, kterou na každou vetší akci musí SŽDC ze zákona vyhlašovat připraví pochůzkáři, řidiči drezín a kováři. Ani nemáte představu o tom  co vlastně ti úřednící dělají.

+3/−2
27.9.2014 20:40

P20e94t40r 56N55o19v50o46t41n42y 3959642399782

Tu musí vyhlašovat jen když ji chce někomu zadat. Kdyby tu práci dělali zaměstnanci SZDC, tak nic vyhlasovat nemusí.

+3/0
28.9.2014 10:22

V50a92c70l77a12v 85H98a12j78e45k 3376889799

Větší akce zaměstnanci traťových distancí nedělali ani za komančů. A drobnou údržbu dějí zaměstnanci SŽDC stejně jako dosud.

+1/0
29.9.2014 20:57

V47a15c36l83a94v 43H17a94j75e39k 3136309549

Všude ve světe je outsorsing takovýchto činností levnější ně v případě zaišťování činností vlastními zaměstnanci. To, že to v ČR takto nefunguje nemohl počátkem 90 let nikdo tušit.

0/0
29.9.2014 20:59

M32a78r52e96k 44H59r57u28b31y 6237862141878

Co myslite - muzou za tehle stav spis pochuzkari, nebo ti urednici? ;-):-P

0/0
28.9.2014 22:49

I23v71a17n 25P94o28k66o38r12n41ý 7149585118

Tak jako stát zanedbává silnice 2. a 3. tř, tak zanedbává na venkově i koleje a vše okolo (nádražní budovy ...). Nově se staví  a opravuje hlavně v Praze a okolí nebo u velkých měst.

Co vymyslet nějaké železniční "dálniční" známky nebo nějakou novou daňovou sazbu nebo mýtné pro koleje, samozřejmě přes zahraniční rádce, dodavatele, aby případný výnos mohl odtéci mimo ČR ...?

+1/−4
27.9.2014 19:25

J30i31ř83í 74K63v67ě57š 1563626302581

Poplatky za používaní kolejí dopravci platí už dneska. A nejsou to úplně zanedbatelné částky.

+11/0
27.9.2014 19:27

I81v10a77n 40P61o26k90o49r78n17ý 7299455868

ano, platí .. Protože vlaky (zvlášť nákladní, zvlášť osobní) provozuje jiná společnost, koleje zase jiná, ono těch organizací bude ještě víc ... hlavně aby to bylo co nejméně průhledné a všechny "na sobě nezávislé" organizace aby měli svůj managment.

Ale ještě by mohli extra platit cestující v těchto dopravních prostředcích ... "Jízdné" by se vztahovalo na vstup do vagonu, topení či klimu by  cestující platili zvlášť, kilometrovné taky extra, zastavení soupravy ve stanici taky extra (jinak: nestavíme, máme zpoždění), možná by se dalo zpoplatnit extra i sezení, a zvlášť ještě ve směru jízdy či proti směru jízdy ... zkrátka jak v oné reklamě na banku, kde platíte za pozdrav, za úsměv ...

+1/−4
28.9.2014 0:31

R59a44d83e63k 25J29a47n47a48t43a 9385356444562

Naopak. Zprůhlednění dosáhnete právě tím, že se činnost rozdělí mezi více organizací. Přelévat peníze v rámci firmy je o dost jednodušší než mezi více firmami. Navíc pokud mají v oboru působit i další firmy, tak je to v podstatě nezbytnost. Jak byste řešil třeba soukromé dopravce, nákladní i osobní, pokud by měli za použití kolejí platit nerozděleným ČD, tj. vlastně své konkurenci? Jak by byla určena spravedlivá vyše poplatku?

+4/−2
28.9.2014 0:51

J59a29n 56Š40p60e50c58i43á93n 2490360759859

V zastavce Praha Vysehrad se nekoplo od války. A je primo v centru.

+2/0
27.9.2014 21:08

P49e64t78r 93N10o85v95o24t29n82y 3929412439822

No ted tam měnili výhybku. :-)

0/0
28.9.2014 10:22

M20i43r66o49s14l27a68v 41Z30i31k75m68u93n38d 7269493444363

Ale ta budova nemá s kolejemi nic společného, tam sedí a dlouho už nebude leda výpravčí a na zhlavích jsou dva signalisté ...

Pokud jde o obnovení zastavování vlaků, tak se zdůvodňuje proč to nejde = ostrý oblouk, mimo rámec současných norem, který lze samozřejmě narovnat, ale takové řešení se nepřipouští, protože ono to NEJDE ...

0/0
28.9.2014 12:38

Ř48e42h96o82ř 68V48l37a49s47á42k 2394454621976

Zástavku snad udělat chtějí, ale až na Výtoni, kde je přirozený dopravní uzel se severojižními tramvajemi. Což je podle mého názoru rozumný přístup.

+1/0
29.9.2014 12:44

M26i67r47o10s37l10a32v 58Z26i17k43m56u27n40d 7909663964793

Na rozdíl od silnic, po nichž většina uživatelů jezdí zadarmo (proto jsou v bídném stavu), dopravci na kolejích platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, včetně výkonů, které jsou na silnici osvobozeny od silniční daně (= silniční dopravci jsou zvýhodněni) ... To, že investice do obnovy desetiletí zanedbaných železničních tratí, jsou malé  je jiná věc ...

Na druhou stranu je to jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce ...

SŽDC nechce investovat, protože není jistota, že kraje železniční dopravu objednají,  kraje zase nechtějí objednávat dopravu na "pomalých" tratích, do jejichž obnovy SŽDC nechce investovat ...

+3/−1
28.9.2014 12:34

M48i66r91o10s84l36a73v 27P21a63v78l36í11č83e68k 7763520365894

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

No jo to by nesměli propouštět ty dole a zbytečně utrácet za nesmysly!!!

+3/0
27.9.2014 16:29

J25a21n 43K14o89h26l 4893487211314

Nektere mensi trate klidne opustit, postavit par vysokorychlostnich trati, fajn - ale hlavne je potreba sit prizpusobit 21. stoleti, hlavne v prihranici..

+5/0
27.9.2014 13:04

B95e57n 80P44a59v96k94a 1167263817211

Ono kdyby nejezdila lokálka v každé Hordní Dolní, tak není problém. Nevím, jestli jsme světová rarita, ale vypadá to tak.

+6/−2
27.9.2014 13:03

P35a19v88e67l 78K89u15c59h87t49a 4876641757814

Jsem "stará struktura" a i sociální typ, ale v tomto souhlasím.

0/0
27.9.2014 18:38

J67o14s62e12f 83H94u86m61m95e24l 9155976912500

no tak lidem z Horní Dolní zrušte daně, ze kterých se přispívá na vybavenost velkých měst (nádraží, veřejné budovy, silnice) a pak se můžeme znovu o tom pobavit, milý Pavko

+2/−1
28.9.2014 8:53
Foto

J86i72ř70í 35B53a78b89i11n54s45k20ý 7357839888331

holt v čechách  prokazatelně chybí karabáč  a diktatura ,řezat hlava nehlava od vyhybkáře až po ministra a potom to funguje , v případě války jste bez kolejí  vyřízení za pár dnů ,v případě jakékoliv globální katastrofy jste bez kolejí vyřízení za pár dnů ,to co zvládne přepravit železnice NIKDY nezvládne silnice

+2/−2
27.9.2014 13:00

P80a18v92e14l 62K91u92c42h13t42a 4866331737234

Dnešní války by vypadala asi jinak, možná Vám chybí i obrněný vlák - viz filmy ze Slovenského národního povstání.

+1/0
27.9.2014 14:39

L73u61b80o96m63í72r 24V77r62t21a96l 6900657591261

Nojo, ono se není čemu divit. Propustili spoustu lidí a v současnosti se stát tuneluje tím způsobem, že místo kmenových zaměstnanců pracují pro SŽDC externí soukromé firmy, samozřejmě že ne za tu cenu za kterou by to udělali ti propuštění zaměstnanci. Tohle je cílený tunel který začíná na ministerstvu dopravy a je mohutně poslanci podporován. Tak ono by se stačilo podívat které firmy pracují na opravách kolejí a kdo sedí v jejich dozorčích radách...

+8/0
27.9.2014 12:37

A90n57t20o96n38i25n 16N22e92m39e58c 7928393661910

Pan Slany napsal:

jeďte se podívat do Německa,nebo třeba do Rakouska...to vůbec nejde srovnávat,ani tratě,ani silnice,ani příkopy...asi ty peníze z daní do toho tam dojdou a ne jak unás,kde po cestě zmizí !

Ja dodavam:

V Nemecku je progresivni dan, plati se az 45% z prijmu plus zdravotni a na duchod.

OSVC v Nemecku neznaji pausal, naklady se musi dolozit. Svarcsystem je zakazany.

Prace na cerno se tresta. Z auta se plati dan, i privatni osoby na pr. mazda 6 - 300 Euro/1 rok.

Tedy - stovky kilometru nove zeleznice na 250 Km rychlost , nove dalnice

 (celkem 13.000 km) nespadly ani v Rakousku z nebe , ale z dani obyvatel.

Navic - zeleznice do Prahy je od Franze Josefa, rychliky z Hamburku do Vidne nejedou pres Cesko, protoze rychla trat chybi. V Brne chteji vyhodit 30 miliard za nove nadrazi, tim se ovsem cesta do Prahy nezkrati.

 Pokud cesky volic je s timto stavem spokojeny bude volit strany, ktere nemini vybirat dane, bude se muset smirit se stavem infrastruktury, ktera muze byt i horsi.

+17/−2
27.9.2014 12:15

J65a55n 25K87o79h83l 4393377301264

tak nejak, jenze pak prijde zas nejakej pseudobabis s tim jak kalousek odira bezny obcany, a pulka CR mu to sezere i s navnadou.. ;-(:-/

+2/0
27.9.2014 13:02

B18e12n 54P80a16v70k35a 1437253227841

Tady je zdanění také dostatečné. Ale není jedno a to samé vybrat daně od Němce a od Čecha.

+4/0
27.9.2014 13:05

P76a35v45e96l 67K48u86c67h15t78a 4846201697554

Kdyby měli Němci stejný počet obyvatel jako ČR, tak mají v rozpočtu cca 3x více peněz. A i když se "přikrádá a švindluje" všude, tak tam určitě méně, nehledě na to, co se za ty prachy postaví, opraví.

+3/0
27.9.2014 18:34

A51n75t77o78n42i60n 29N89e80m29e22c 7608403851680

Ani Nemecko neni spokojeno. V dnesnim Süddeutsche je clanek:

Nadpis: 20 roku se zaspalo.

Deutschlad se hrouti, Nemecko bylo donedavna  zname jeho vybornou infrastrukturou.. V minulosti se sice stavelo - dalnice, objezy mest, tri pruhy na dalnici, rychlostni koleje pro ICE. Politici se nechali oslavovat, kdyz pro jejich kraj neco ziskali.

Myslenka, ze vse, co se postavi se musi i udrzovat, byla zapomenuta.

Nemecko ma sice 13.000 km dalnic, take 35.000 km zelznice.

Vse ztraci denne na hodnote. Podle zjisteni dopravnich investic je 20 %

dalnic v kritickem stavu, stejne jako 41 % dulezitych silnic. Dalnicni mosty jsou ve 46 % marod - nutna oprava. Tech 600 milionu €,  ktere chce ziskat ministr Dobrindt z dalnicnich znamek, sotva pomohou. Vladni komise dospela k zaveru, ze jenom pro udrzbu cest, ktre patri statu, zemim a mestum, se musi rocne vydat 4,55 miliar Euro vice, nez doposud.

Nove cesty a rozsireni v tom nejsou, na to je potreba 40 miliard €uro.

+1/0
27.9.2014 22:56

A33n59t23o54n17i87n 30N79e89m22e44c 7528693241470

Jeste bych dodal - toho pisalka z novin by melo nemecke ministestvo dopravy pozvat do Ceske republiky, aby se projel po D1, pripadne navstivil nektere zeleznicni stanice a byl by klid.

+1/0
27.9.2014 22:59

J33a90r84o35s64l94a56v 63K82a61d64l86e54c 5251839162181

Tak ono daně v ČR při dělnických platech - to by mohli ty daně zrušit úplně a nic se neděje...;-D

0/0
28.9.2014 9:55

T10o98m80a28s 70N65o62v66o30t94n86y 3661976178599

A co navrhuješ? Zvyšovat vysoké daně?

+1/0
28.9.2014 13:20

J74a42n 95H31o75r15á30č72e75k 9951407918526

myslím že zrovna tato trat má podporu ze strany obcí jelikož je na její záchranu už i petice sepsána  http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076

+1/0
27.9.2014 11:44

T11o75m63a15s 15N35o52v69o43t29n62y 3341316678439

Na druhou stranu, pokud někde dlouhodobě jezdí minimum lidí a není tam nákladní doprava, tak co s tím, to nemá cenu udržovat, pokud tam existuje rychlejší varianta po silnici. Navíc je to podstatně levnější varianta, takže může jet více spojů než u vlaku. Navíc ty autobusy si klidně můžou provozovat samy ČD jako je to obvyklé jinde a můžou tam mít svůj tarif a návaznost na vlaky na důležitějších tratích. Že budou šotouši řvát, bych nepovažoval vůbec za důležité. Ti řvou pořád a bezdůvodně.

ČD (SŽDC) ať soustředí svou pozornost tam, kde to má smysl. Na dálkovou dopravu a regionální dopravu v okolí velkých měst, kde vlak může být velmi rychlým a pohodlným prostředkem i vůči autům.

+3/−4
27.9.2014 10:38

J98i68ř96í 83E53r14b22e21n 1293624406127

Otázkou je, co je příčina a co následek. Všude, kde se zmodernizovala trať i vozidla, se výrazně zvýšil počet cestujících.

+14/−1
27.9.2014 10:48

P78a35v15e32l 39M72o19r65a54v40e81c 3612719642898

Jenže ony jsou problémy i na dálkových tratích, třeba Kolín-Havl.Brod:-/.

+1/0
27.9.2014 12:03

M41a23r42t95i53n 46R86u73z16i98c56k48a 1482878636447

Ono by nekde stacilo lokalky propojit a hned to zvysi atraktivitu trati... kdyby obce, ktere maji zel. zast. blizko se domluvili a postavili k zastavkam cestu pro pesi a cyklisty, nejakou tu cekarnu ala MHD, tam kde to jde a neni to uplne daleko, zmenili trochu uzemni plan na stavebni pozemky, mozna i obchod (pokud se vyplati), ... kdyby drahy na lokalky nasadili moderni bezbarierove vozy a szdc opravila trat a zastavky...

proste mam pocit, ze u nas se jen a jen na vse nadava, ale nikdo nic nenavrhne, i ti lide v obcich proste sednou do auta a jedou do mesta nakoupit a nadavaji na drahy benzin...

V nemecku jsem se bavil s jednim chlapkem co sekal travu u trati a ptal jsem se zda to jeste patri jemu, kdyz plot ma tak 10m od trati a rekl mi jen, ze nechce mit za plotem vysokou travu, ze to nevypada hezky,... (tim jen narazim na to, ze nikdo z nas neudela nic jen tak)

+6/0
27.9.2014 21:17

J73o32s72e43f 38T95r32ö61g22l 8129872676866

Máte pravdu, že některé tratě byly stavěné např. jako řepné dráhy pro dopravu řepy z pole k cukrovaru nebo podobným účelům a k moderní dopravě se i po modernizaci nehodí. Ale vycházet ze současného tristního stavu pro rozhodnutí o zrušení je krátkozraké, je třeba to posoudit komplexně a ne od zeleného stolu.

Článek je ale o tom, že SŽDC dostává od státu peníze na udržení provozuschopného stavu tratí (zcela adresně na konkrétní tratě), ale na řadě z nich se neutáhl šroub, nevyměnil pražec, neodblátil štěrk atd. a to už řadu let.

+4/0
27.9.2014 23:11

J44i21ř87í 23S80v96i85t66á85k 6656913617977

Kam tekly ty miliardy ? Asi do kapes Řebíčkům, Chládkům, Tiňtěrům a všem co se podílejí na opravaách kolejí a svršků.

+3/−1
27.9.2014 10:29
Foto

L33u82b34o70m76í90r 95J39a86n48o90t55a 5136264206445

No tak když má generální ředitel se vším všudy plat bezmála 500 000,-Kč tak ono na nějaké zanedbané koleje nezbydou prostředky, že :-(Rv

+5/−9
27.9.2014 9:44

J41a44n 97Z15e29m63a44n 8596342174652

Kterého generálního ředitele?

+4/−1
27.9.2014 9:49

J57a84n 86Š66p80e81c39i72á49n 2360500349969

ŽALUDA bral

0/0
27.9.2014 21:22

J71a56n 57Z72e96m67a76n 8796752314542

Žaluda ale nebyl generálním ředitelem SŽDC.

+5/0
28.9.2014 6:42

V31a93c55l77a69v 48H73a46j68e34k 3486539989

ale hlavně stát do infarstruktury od roku 1989 do vzniku SŽDC v roce 2003 nedal ani korunu.

0/0
29.9.2014 21:04

R81a19d73e72k 53J70a17n89a19t10a 9435716154702

Obávám se, že jste si

a) popletl dvě organizace a dva ředitele

b) nemáte představu kolik stojí údržba tratí

Pokud některé firmě či organizaci chybí peníze nebo je neefektivní, tak to téměř nikdy není tím, že má ředitel vysoký plat, ale tím, že nedělá to co má, popř. krade.

+9/0
27.9.2014 12:32

D62a66n39i85e81l 63Ř42e44h86á36č61e13k 5107623141647

Furt lepší 10 km/h a sedět ve vlaku, než cca 5 km/h pěšky a za sebou táhnout vozík s kufry...;-D

+2/−1
27.9.2014 9:02

J72a33n 13K57ř89í86ž 6925143365158

Rv

0/0
27.9.2014 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.