Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

Špatný stav železničních tratí nutí České dráhy, aby jejich vlaky po kolejích jezdily leckde jen desetikilometrovou rychlostí. V některých úsecích už dopravce dokonce rezignoval a pro pasažéry raději posílá autobusy. Správa železniční dopravní cesty má problém udržovat nejen lokálky, ale i hojně využívané trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z22b71y60n47ě50k 43M86e80l17i66c96h26a78r 9455577375619

dejte tu trať z Mělníka do MB do pořádku, jinak nebudu mít jak jezdit na vandry (na Kokořínsko)...

+1/0
29.9.2014 11:45

J87i43ř89í 68L94i53n95h87a44r51t 3405974811136

Koloťuky vyházeli, aby měli na své platy..

Vlak se stejně neuhne..

0/0
28.9.2014 22:25

V41l55a54d88i73m91í58r 58F36i11b81i67g85e22r 5194371831294

To je něco jiného ale lidi co tratě udržovali vyházeli a místo toho si najímají firmy, které to dělají o dost dráž než kdyby měli vlastní lidi a techniku. Je to prostě blbost. Kolejí je spousta, práce je dost ale najímají se firmy takže to je dražší než by bylo. Nemluvě o tom jak se chovají k materiálu(neskladují ho podle předpisů)

+1/0
29.9.2014 12:26

J59i35ř73í 92L16i44n27h28a63r58t 3165914561826

Vlak se neuhne, včas nezastaví a neřídím ho já - to je tak FŠE, co o vlacích vím ..

A proto v nich téměř necestuji .. a když už k mé jízdě vlakem někdy došlo, opletl jsem celou soupravu 1 km (800 m před a 200 za) dlouhou kevlaro-kubické zirkonium punčochou, abych se bezpečně dostal z bodu A do bodu B..

Koloťuky opravdu pamatuji, i čety dělníků potrati, ..

0/0
1.10.2014 13:30

J35a62n 65H69l33e55d83í44k 4129392178882

protože zaměstnávají stovky inženýrů a úředníků a makat nemá kdo, těch tucet cigánů to určitě nespasí---  vládo, probuď se a vládni==  vedena rozumem a ne kamarádičkováním,-- úředníci už nemají KDE HAČAT !!!!

+2/−2
28.9.2014 12:39

V86a37c66l83a78v 16H67a20j48e55k 3396489499

Jasně a veřejnou zakázkou, kterou na každou vetší akci musí SŽDC ze zákona vyhlašovat připraví pochůzkáři, řidiči drezín a kováři. Ani nemáte představu o tom  co vlastně ti úřednící dělají.

+3/−2
27.9.2014 20:40

P19e71t54r 38N98o51v44o53t98n41y 3339562499132

Tu musí vyhlašovat jen když ji chce někomu zadat. Kdyby tu práci dělali zaměstnanci SZDC, tak nic vyhlasovat nemusí.

+3/0
28.9.2014 10:22

V37a45c24l32a43v 84H27a57j89e60k 3786799109

Větší akce zaměstnanci traťových distancí nedělali ani za komančů. A drobnou údržbu dějí zaměstnanci SŽDC stejně jako dosud.

+1/0
29.9.2014 20:57

V34a46c44l78a33v 26H30a24j83e38k 3166139869

Všude ve světe je outsorsing takovýchto činností levnější ně v případě zaišťování činností vlastními zaměstnanci. To, že to v ČR takto nefunguje nemohl počátkem 90 let nikdo tušit.

0/0
29.9.2014 20:59

M72a44r86e94k 43H37r38u12b39y 6737332331948

Co myslite - muzou za tehle stav spis pochuzkari, nebo ti urednici? ;-):-P

0/0
28.9.2014 22:49

I62v31a61n 81P93o58k28o51r19n17ý 7649625988

Tak jako stát zanedbává silnice 2. a 3. tř, tak zanedbává na venkově i koleje a vše okolo (nádražní budovy ...). Nově se staví  a opravuje hlavně v Praze a okolí nebo u velkých měst.

Co vymyslet nějaké železniční "dálniční" známky nebo nějakou novou daňovou sazbu nebo mýtné pro koleje, samozřejmě přes zahraniční rádce, dodavatele, aby případný výnos mohl odtéci mimo ČR ...?

+1/−4
27.9.2014 19:25

J39i29ř88í 53K17v18ě29š 1563226822691

Poplatky za používaní kolejí dopravci platí už dneska. A nejsou to úplně zanedbatelné částky.

+11/0
27.9.2014 19:27

I93v26a51n 50P96o94k71o20r55n38ý 7639975618

ano, platí .. Protože vlaky (zvlášť nákladní, zvlášť osobní) provozuje jiná společnost, koleje zase jiná, ono těch organizací bude ještě víc ... hlavně aby to bylo co nejméně průhledné a všechny "na sobě nezávislé" organizace aby měli svůj managment.

Ale ještě by mohli extra platit cestující v těchto dopravních prostředcích ... "Jízdné" by se vztahovalo na vstup do vagonu, topení či klimu by  cestující platili zvlášť, kilometrovné taky extra, zastavení soupravy ve stanici taky extra (jinak: nestavíme, máme zpoždění), možná by se dalo zpoplatnit extra i sezení, a zvlášť ještě ve směru jízdy či proti směru jízdy ... zkrátka jak v oné reklamě na banku, kde platíte za pozdrav, za úsměv ...

+1/−4
28.9.2014 0:31

R11a44d57e83k 45J62a37n32a42t44a 9975196224842

Naopak. Zprůhlednění dosáhnete právě tím, že se činnost rozdělí mezi více organizací. Přelévat peníze v rámci firmy je o dost jednodušší než mezi více firmami. Navíc pokud mají v oboru působit i další firmy, tak je to v podstatě nezbytnost. Jak byste řešil třeba soukromé dopravce, nákladní i osobní, pokud by měli za použití kolejí platit nerozděleným ČD, tj. vlastně své konkurenci? Jak by byla určena spravedlivá vyše poplatku?

+4/−2
28.9.2014 0:51

J66a24n 14Š48p49e48c90i87á76n 2170770539249

V zastavce Praha Vysehrad se nekoplo od války. A je primo v centru.

+2/0
27.9.2014 21:08

P44e53t16r 69N74o30v37o52t72n60y 3449202599542

No ted tam měnili výhybku. :-)

0/0
28.9.2014 10:22

M47i60r81o52s41l84a19v 15Z95i51k89m24u59n69d 7239663494163

Ale ta budova nemá s kolejemi nic společného, tam sedí a dlouho už nebude leda výpravčí a na zhlavích jsou dva signalisté ...

Pokud jde o obnovení zastavování vlaků, tak se zdůvodňuje proč to nejde = ostrý oblouk, mimo rámec současných norem, který lze samozřejmě narovnat, ale takové řešení se nepřipouští, protože ono to NEJDE ...

0/0
28.9.2014 12:38

Ř90e47h91o78ř 35V73l33a88s84á42k 2934634681376

Zástavku snad udělat chtějí, ale až na Výtoni, kde je přirozený dopravní uzel se severojižními tramvajemi. Což je podle mého názoru rozumný přístup.

+1/0
29.9.2014 12:44

M88i92r53o36s93l63a45v 68Z14i39k57m64u78n60d 7709663384153

Na rozdíl od silnic, po nichž většina uživatelů jezdí zadarmo (proto jsou v bídném stavu), dopravci na kolejích platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, včetně výkonů, které jsou na silnici osvobozeny od silniční daně (= silniční dopravci jsou zvýhodněni) ... To, že investice do obnovy desetiletí zanedbaných železničních tratí, jsou malé  je jiná věc ...

Na druhou stranu je to jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce ...

SŽDC nechce investovat, protože není jistota, že kraje železniční dopravu objednají,  kraje zase nechtějí objednávat dopravu na "pomalých" tratích, do jejichž obnovy SŽDC nechce investovat ...

+3/−1
28.9.2014 12:34

M20i38r28o21s61l67a34v 17P29a51v98l76í21č41e82k 7623340655264

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

No jo to by nesměli propouštět ty dole a zbytečně utrácet za nesmysly!!!

+3/0
27.9.2014 16:29

J86a71n 85K69o32h42l 4623317701944

Nektere mensi trate klidne opustit, postavit par vysokorychlostnich trati, fajn - ale hlavne je potreba sit prizpusobit 21. stoleti, hlavne v prihranici..

+5/0
27.9.2014 13:04

B72e27n 28P13a87v52k39a 1187763407841

Ono kdyby nejezdila lokálka v každé Hordní Dolní, tak není problém. Nevím, jestli jsme světová rarita, ale vypadá to tak.

+6/−2
27.9.2014 13:03

P11a86v44e92l 68K37u28c25h81t26a 4356151507514

Jsem "stará struktura" a i sociální typ, ale v tomto souhlasím.

0/0
27.9.2014 18:38

J42o34s67e95f 78H98u46m63m22e56l 9335806722320

no tak lidem z Horní Dolní zrušte daně, ze kterých se přispívá na vybavenost velkých měst (nádraží, veřejné budovy, silnice) a pak se můžeme znovu o tom pobavit, milý Pavko

+2/−1
28.9.2014 8:53
Foto

J88i52ř54í 57B34a40b84i84n50s75k62ý 7157449158881

holt v čechách  prokazatelně chybí karabáč  a diktatura ,řezat hlava nehlava od vyhybkáře až po ministra a potom to funguje , v případě války jste bez kolejí  vyřízení za pár dnů ,v případě jakékoliv globální katastrofy jste bez kolejí vyřízení za pár dnů ,to co zvládne přepravit železnice NIKDY nezvládne silnice

+2/−2
27.9.2014 13:00

P77a46v22e77l 61K54u28c71h21t97a 4416481477744

Dnešní války by vypadala asi jinak, možná Vám chybí i obrněný vlák - viz filmy ze Slovenského národního povstání.

+1/0
27.9.2014 14:39

L87u68b87o63m94í36r 39V71r77t79a19l 6650577821911

Nojo, ono se není čemu divit. Propustili spoustu lidí a v současnosti se stát tuneluje tím způsobem, že místo kmenových zaměstnanců pracují pro SŽDC externí soukromé firmy, samozřejmě že ne za tu cenu za kterou by to udělali ti propuštění zaměstnanci. Tohle je cílený tunel který začíná na ministerstvu dopravy a je mohutně poslanci podporován. Tak ono by se stačilo podívat které firmy pracují na opravách kolejí a kdo sedí v jejich dozorčích radách...

+8/0
27.9.2014 12:37

A42n72t63o40n74i43n 19N21e13m21e76c 7698793421580

Pan Slany napsal:

jeďte se podívat do Německa,nebo třeba do Rakouska...to vůbec nejde srovnávat,ani tratě,ani silnice,ani příkopy...asi ty peníze z daní do toho tam dojdou a ne jak unás,kde po cestě zmizí !

Ja dodavam:

V Nemecku je progresivni dan, plati se az 45% z prijmu plus zdravotni a na duchod.

OSVC v Nemecku neznaji pausal, naklady se musi dolozit. Svarcsystem je zakazany.

Prace na cerno se tresta. Z auta se plati dan, i privatni osoby na pr. mazda 6 - 300 Euro/1 rok.

Tedy - stovky kilometru nove zeleznice na 250 Km rychlost , nove dalnice

 (celkem 13.000 km) nespadly ani v Rakousku z nebe , ale z dani obyvatel.

Navic - zeleznice do Prahy je od Franze Josefa, rychliky z Hamburku do Vidne nejedou pres Cesko, protoze rychla trat chybi. V Brne chteji vyhodit 30 miliard za nove nadrazi, tim se ovsem cesta do Prahy nezkrati.

 Pokud cesky volic je s timto stavem spokojeny bude volit strany, ktere nemini vybirat dane, bude se muset smirit se stavem infrastruktury, ktera muze byt i horsi.

+17/−2
27.9.2014 12:15

J91a91n 47K20o62h16l 4743507481784

tak nejak, jenze pak prijde zas nejakej pseudobabis s tim jak kalousek odira bezny obcany, a pulka CR mu to sezere i s navnadou.. ;-(:-/

+2/0
27.9.2014 13:02

B16e68n 42P67a95v96k44a 1797773347761

Tady je zdanění také dostatečné. Ale není jedno a to samé vybrat daně od Němce a od Čecha.

+4/0
27.9.2014 13:05

P17a72v40e78l 57K83u52c28h65t58a 4386281867274

Kdyby měli Němci stejný počet obyvatel jako ČR, tak mají v rozpočtu cca 3x více peněz. A i když se "přikrádá a švindluje" všude, tak tam určitě méně, nehledě na to, co se za ty prachy postaví, opraví.

+3/0
27.9.2014 18:34

A79n10t34o24n83i74n 78N83e90m30e10c 7508543491780

Ani Nemecko neni spokojeno. V dnesnim Süddeutsche je clanek:

Nadpis: 20 roku se zaspalo.

Deutschlad se hrouti, Nemecko bylo donedavna  zname jeho vybornou infrastrukturou.. V minulosti se sice stavelo - dalnice, objezy mest, tri pruhy na dalnici, rychlostni koleje pro ICE. Politici se nechali oslavovat, kdyz pro jejich kraj neco ziskali.

Myslenka, ze vse, co se postavi se musi i udrzovat, byla zapomenuta.

Nemecko ma sice 13.000 km dalnic, take 35.000 km zelznice.

Vse ztraci denne na hodnote. Podle zjisteni dopravnich investic je 20 %

dalnic v kritickem stavu, stejne jako 41 % dulezitych silnic. Dalnicni mosty jsou ve 46 % marod - nutna oprava. Tech 600 milionu €,  ktere chce ziskat ministr Dobrindt z dalnicnich znamek, sotva pomohou. Vladni komise dospela k zaveru, ze jenom pro udrzbu cest, ktre patri statu, zemim a mestum, se musi rocne vydat 4,55 miliar Euro vice, nez doposud.

Nove cesty a rozsireni v tom nejsou, na to je potreba 40 miliard €uro.

+1/0
27.9.2014 22:56

A93n71t43o51n68i46n 36N75e34m92e47c 7248583981330

Jeste bych dodal - toho pisalka z novin by melo nemecke ministestvo dopravy pozvat do Ceske republiky, aby se projel po D1, pripadne navstivil nektere zeleznicni stanice a byl by klid.

+1/0
27.9.2014 22:59

J94a45r31o21s16l52a31v 61K37a27d74l54e78c 5521699822821

Tak ono daně v ČR při dělnických platech - to by mohli ty daně zrušit úplně a nic se neděje...;-D

0/0
28.9.2014 9:55

T52o12m55a81s 16N36o89v76o67t44n77y 3681186428549

A co navrhuješ? Zvyšovat vysoké daně?

+1/0
28.9.2014 13:20

J38a55n 52H91o26r29á51č32e71k 9201157338926

myslím že zrovna tato trat má podporu ze strany obcí jelikož je na její záchranu už i petice sepsána  http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076

+1/0
27.9.2014 11:44

T90o57m33a64s 20N63o70v56o52t51n88y 3181406438479

Na druhou stranu, pokud někde dlouhodobě jezdí minimum lidí a není tam nákladní doprava, tak co s tím, to nemá cenu udržovat, pokud tam existuje rychlejší varianta po silnici. Navíc je to podstatně levnější varianta, takže může jet více spojů než u vlaku. Navíc ty autobusy si klidně můžou provozovat samy ČD jako je to obvyklé jinde a můžou tam mít svůj tarif a návaznost na vlaky na důležitějších tratích. Že budou šotouši řvát, bych nepovažoval vůbec za důležité. Ti řvou pořád a bezdůvodně.

ČD (SŽDC) ať soustředí svou pozornost tam, kde to má smysl. Na dálkovou dopravu a regionální dopravu v okolí velkých měst, kde vlak může být velmi rychlým a pohodlným prostředkem i vůči autům.

+3/−4
27.9.2014 10:38

J18i52ř91í 29E84r30b25e33n 1983764666637

Otázkou je, co je příčina a co následek. Všude, kde se zmodernizovala trať i vozidla, se výrazně zvýšil počet cestujících.

+14/−1
27.9.2014 10:48

P11a79v82e71l 11M13o96r84a20v20e23c 3582539702968

Jenže ony jsou problémy i na dálkových tratích, třeba Kolín-Havl.Brod:-/.

+1/0
27.9.2014 12:03

M84a14r63t83i84n 84R13u23z28i27c84k48a 1712758346347

Ono by nekde stacilo lokalky propojit a hned to zvysi atraktivitu trati... kdyby obce, ktere maji zel. zast. blizko se domluvili a postavili k zastavkam cestu pro pesi a cyklisty, nejakou tu cekarnu ala MHD, tam kde to jde a neni to uplne daleko, zmenili trochu uzemni plan na stavebni pozemky, mozna i obchod (pokud se vyplati), ... kdyby drahy na lokalky nasadili moderni bezbarierove vozy a szdc opravila trat a zastavky...

proste mam pocit, ze u nas se jen a jen na vse nadava, ale nikdo nic nenavrhne, i ti lide v obcich proste sednou do auta a jedou do mesta nakoupit a nadavaji na drahy benzin...

V nemecku jsem se bavil s jednim chlapkem co sekal travu u trati a ptal jsem se zda to jeste patri jemu, kdyz plot ma tak 10m od trati a rekl mi jen, ze nechce mit za plotem vysokou travu, ze to nevypada hezky,... (tim jen narazim na to, ze nikdo z nas neudela nic jen tak)

+6/0
27.9.2014 21:17

J86o52s10e69f 75T69r79ö86g14l 8439582376966

Máte pravdu, že některé tratě byly stavěné např. jako řepné dráhy pro dopravu řepy z pole k cukrovaru nebo podobným účelům a k moderní dopravě se i po modernizaci nehodí. Ale vycházet ze současného tristního stavu pro rozhodnutí o zrušení je krátkozraké, je třeba to posoudit komplexně a ne od zeleného stolu.

Článek je ale o tom, že SŽDC dostává od státu peníze na udržení provozuschopného stavu tratí (zcela adresně na konkrétní tratě), ale na řadě z nich se neutáhl šroub, nevyměnil pražec, neodblátil štěrk atd. a to už řadu let.

+4/0
27.9.2014 23:11

J39i43ř75í 23S32v40i29t45á92k 6806773977657

Kam tekly ty miliardy ? Asi do kapes Řebíčkům, Chládkům, Tiňtěrům a všem co se podílejí na opravaách kolejí a svršků.

+3/−1
27.9.2014 10:29
Foto

L63u53b25o64m34í19r 85J85a35n15o52t11a 5306254336755

No tak když má generální ředitel se vším všudy plat bezmála 500 000,-Kč tak ono na nějaké zanedbané koleje nezbydou prostředky, že :-(Rv

+5/−9
27.9.2014 9:44

J78a51n 36Z74e26m88a83n 8196342494452

Kterého generálního ředitele?

+4/−1
27.9.2014 9:49

J14a87n 93Š71p32e70c20i15á35n 2710490199489

ŽALUDA bral

0/0
27.9.2014 21:22

J51a20n 13Z37e32m22a12n 8246942684232

Žaluda ale nebyl generálním ředitelem SŽDC.

+5/0
28.9.2014 6:42

V39a51c33l49a74v 69H16a39j83e73k 3806969419

ale hlavně stát do infarstruktury od roku 1989 do vzniku SŽDC v roce 2003 nedal ani korunu.

0/0
29.9.2014 21:04

R43a30d39e20k 20J97a14n39a41t86a 9325156844552

Obávám se, že jste si

a) popletl dvě organizace a dva ředitele

b) nemáte představu kolik stojí údržba tratí

Pokud některé firmě či organizaci chybí peníze nebo je neefektivní, tak to téměř nikdy není tím, že má ředitel vysoký plat, ale tím, že nedělá to co má, popř. krade.

+9/0
27.9.2014 12:32

D86a22n47i30e19l 29Ř80e42h79á47č70e40k 5657653191347

Furt lepší 10 km/h a sedět ve vlaku, než cca 5 km/h pěšky a za sebou táhnout vozík s kufry...;-D

+2/−1
27.9.2014 9:02

J74a70n 22K71ř93í12ž 6815903145958

Rv

0/0
27.9.2014 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.