Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

Špatný stav železničních tratí nutí České dráhy, aby jejich vlaky po kolejích jezdily leckde jen desetikilometrovou rychlostí. V některých úsecích už dopravce dokonce rezignoval a pro pasažéry raději posílá autobusy. Správa železniční dopravní cesty má problém udržovat nejen lokálky, ale i hojně využívané trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z90b53y69n91ě39k 93M39e82l43i12c17h90a20r 9415257965979

dejte tu trať z Mělníka do MB do pořádku, jinak nebudu mít jak jezdit na vandry (na Kokořínsko)...

+1/0
29.9.2014 11:45

J49i15ř30í 77L34i65n43h27a82r57t 3815724241376

Koloťuky vyházeli, aby měli na své platy..

Vlak se stejně neuhne..

0/0
28.9.2014 22:25

V23l93a84d58i94m82í62r 85F69i41b30i18g71e95r 5814891801214

To je něco jiného ale lidi co tratě udržovali vyházeli a místo toho si najímají firmy, které to dělají o dost dráž než kdyby měli vlastní lidi a techniku. Je to prostě blbost. Kolejí je spousta, práce je dost ale najímají se firmy takže to je dražší než by bylo. Nemluvě o tom jak se chovají k materiálu(neskladují ho podle předpisů)

+1/0
29.9.2014 12:26

J69i37ř72í 34L63i83n66h86a35r74t 3565464561196

Vlak se neuhne, včas nezastaví a neřídím ho já - to je tak FŠE, co o vlacích vím ..

A proto v nich téměř necestuji .. a když už k mé jízdě vlakem někdy došlo, opletl jsem celou soupravu 1 km (800 m před a 200 za) dlouhou kevlaro-kubické zirkonium punčochou, abych se bezpečně dostal z bodu A do bodu B..

Koloťuky opravdu pamatuji, i čety dělníků potrati, ..

0/0
1.10.2014 13:30

J29a73n 93H96l34e81d29í23k 4459632458882

protože zaměstnávají stovky inženýrů a úředníků a makat nemá kdo, těch tucet cigánů to určitě nespasí---  vládo, probuď se a vládni==  vedena rozumem a ne kamarádičkováním,-- úředníci už nemají KDE HAČAT !!!!

+2/−2
28.9.2014 12:39

V56a26c93l47a45v 91H75a70j13e85k 3646889399

Jasně a veřejnou zakázkou, kterou na každou vetší akci musí SŽDC ze zákona vyhlašovat připraví pochůzkáři, řidiči drezín a kováři. Ani nemáte představu o tom  co vlastně ti úřednící dělají.

+3/−2
27.9.2014 20:40

P11e91t18r 57N87o38v32o84t21n87y 3969122839652

Tu musí vyhlašovat jen když ji chce někomu zadat. Kdyby tu práci dělali zaměstnanci SZDC, tak nic vyhlasovat nemusí.

+3/0
28.9.2014 10:22

V98a91c55l91a18v 87H74a36j50e91k 3866389639

Větší akce zaměstnanci traťových distancí nedělali ani za komančů. A drobnou údržbu dějí zaměstnanci SŽDC stejně jako dosud.

+1/0
29.9.2014 20:57

V70a84c16l43a18v 14H67a33j89e20k 3646579349

Všude ve světe je outsorsing takovýchto činností levnější ně v případě zaišťování činností vlastními zaměstnanci. To, že to v ČR takto nefunguje nemohl počátkem 90 let nikdo tušit.

0/0
29.9.2014 20:59

M22a14r45e37k 95H45r61u36b76y 6777562931568

Co myslite - muzou za tehle stav spis pochuzkari, nebo ti urednici? ;-):-P

0/0
28.9.2014 22:49

I10v64a73n 51P26o69k58o73r61n98ý 7149545878

Tak jako stát zanedbává silnice 2. a 3. tř, tak zanedbává na venkově i koleje a vše okolo (nádražní budovy ...). Nově se staví  a opravuje hlavně v Praze a okolí nebo u velkých měst.

Co vymyslet nějaké železniční "dálniční" známky nebo nějakou novou daňovou sazbu nebo mýtné pro koleje, samozřejmě přes zahraniční rádce, dodavatele, aby případný výnos mohl odtéci mimo ČR ...?

+1/−4
27.9.2014 19:25

J96i25ř41í 19K81v89ě44š 1823746702901

Poplatky za používaní kolejí dopravci platí už dneska. A nejsou to úplně zanedbatelné částky.

+11/0
27.9.2014 19:27

I22v94a51n 76P37o93k17o59r48n61ý 7139135588

ano, platí .. Protože vlaky (zvlášť nákladní, zvlášť osobní) provozuje jiná společnost, koleje zase jiná, ono těch organizací bude ještě víc ... hlavně aby to bylo co nejméně průhledné a všechny "na sobě nezávislé" organizace aby měli svůj managment.

Ale ještě by mohli extra platit cestující v těchto dopravních prostředcích ... "Jízdné" by se vztahovalo na vstup do vagonu, topení či klimu by  cestující platili zvlášť, kilometrovné taky extra, zastavení soupravy ve stanici taky extra (jinak: nestavíme, máme zpoždění), možná by se dalo zpoplatnit extra i sezení, a zvlášť ještě ve směru jízdy či proti směru jízdy ... zkrátka jak v oné reklamě na banku, kde platíte za pozdrav, za úsměv ...

+1/−4
28.9.2014 0:31

R47a93d94e97k 60J60a14n41a82t17a 9475456934672

Naopak. Zprůhlednění dosáhnete právě tím, že se činnost rozdělí mezi více organizací. Přelévat peníze v rámci firmy je o dost jednodušší než mezi více firmami. Navíc pokud mají v oboru působit i další firmy, tak je to v podstatě nezbytnost. Jak byste řešil třeba soukromé dopravce, nákladní i osobní, pokud by měli za použití kolejí platit nerozděleným ČD, tj. vlastně své konkurenci? Jak by byla určena spravedlivá vyše poplatku?

+4/−2
28.9.2014 0:51

J95a65n 58Š72p34e92c82i39á30n 2280810469679

V zastavce Praha Vysehrad se nekoplo od války. A je primo v centru.

+2/0
27.9.2014 21:08

P90e54t15r 36N92o22v82o70t87n94y 3469322249652

No ted tam měnili výhybku. :-)

0/0
28.9.2014 10:22

M59i39r87o14s40l42a36v 21Z92i88k88m78u19n75d 7189723764253

Ale ta budova nemá s kolejemi nic společného, tam sedí a dlouho už nebude leda výpravčí a na zhlavích jsou dva signalisté ...

Pokud jde o obnovení zastavování vlaků, tak se zdůvodňuje proč to nejde = ostrý oblouk, mimo rámec současných norem, který lze samozřejmě narovnat, ale takové řešení se nepřipouští, protože ono to NEJDE ...

0/0
28.9.2014 12:38

Ř24e91h23o85ř 76V80l53a33s21á95k 2184704221496

Zástavku snad udělat chtějí, ale až na Výtoni, kde je přirozený dopravní uzel se severojižními tramvajemi. Což je podle mého názoru rozumný přístup.

+1/0
29.9.2014 12:44

M20i37r33o98s42l23a50v 13Z41i79k60m25u46n24d 7129173624243

Na rozdíl od silnic, po nichž většina uživatelů jezdí zadarmo (proto jsou v bídném stavu), dopravci na kolejích platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, včetně výkonů, které jsou na silnici osvobozeny od silniční daně (= silniční dopravci jsou zvýhodněni) ... To, že investice do obnovy desetiletí zanedbaných železničních tratí, jsou malé  je jiná věc ...

Na druhou stranu je to jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce ...

SŽDC nechce investovat, protože není jistota, že kraje železniční dopravu objednají,  kraje zase nechtějí objednávat dopravu na "pomalých" tratích, do jejichž obnovy SŽDC nechce investovat ...

+3/−1
28.9.2014 12:34

M28i30r18o31s51l72a61v 16P59a17v31l39í12č32e76k 7493670805514

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

No jo to by nesměli propouštět ty dole a zbytečně utrácet za nesmysly!!!

+3/0
27.9.2014 16:29

J18a40n 62K73o21h60l 4423357601434

Nektere mensi trate klidne opustit, postavit par vysokorychlostnich trati, fajn - ale hlavne je potreba sit prizpusobit 21. stoleti, hlavne v prihranici..

+5/0
27.9.2014 13:04

B39e30n 14P43a93v51k91a 1407873857591

Ono kdyby nejezdila lokálka v každé Hordní Dolní, tak není problém. Nevím, jestli jsme světová rarita, ale vypadá to tak.

+6/−2
27.9.2014 13:03

P47a35v63e42l 80K11u77c38h48t96a 4556311647534

Jsem "stará struktura" a i sociální typ, ale v tomto souhlasím.

0/0
27.9.2014 18:38

J82o64s55e96f 69H19u47m10m71e30l 9865276952180

no tak lidem z Horní Dolní zrušte daně, ze kterých se přispívá na vybavenost velkých měst (nádraží, veřejné budovy, silnice) a pak se můžeme znovu o tom pobavit, milý Pavko

+2/−1
28.9.2014 8:53
Foto

J79i84ř18í 79B94a91b70i15n98s40k39ý 7587649958221

holt v čechách  prokazatelně chybí karabáč  a diktatura ,řezat hlava nehlava od vyhybkáře až po ministra a potom to funguje , v případě války jste bez kolejí  vyřízení za pár dnů ,v případě jakékoliv globální katastrofy jste bez kolejí vyřízení za pár dnů ,to co zvládne přepravit železnice NIKDY nezvládne silnice

+2/−2
27.9.2014 13:00

P82a98v49e88l 20K86u45c43h27t75a 4226461627434

Dnešní války by vypadala asi jinak, možná Vám chybí i obrněný vlák - viz filmy ze Slovenského národního povstání.

+1/0
27.9.2014 14:39

L55u63b15o68m57í63r 88V75r35t71a82l 6770657241671

Nojo, ono se není čemu divit. Propustili spoustu lidí a v současnosti se stát tuneluje tím způsobem, že místo kmenových zaměstnanců pracují pro SŽDC externí soukromé firmy, samozřejmě že ne za tu cenu za kterou by to udělali ti propuštění zaměstnanci. Tohle je cílený tunel který začíná na ministerstvu dopravy a je mohutně poslanci podporován. Tak ono by se stačilo podívat které firmy pracují na opravách kolejí a kdo sedí v jejich dozorčích radách...

+8/0
27.9.2014 12:37

A20n54t50o87n35i46n 86N77e16m97e92c 8481740611296

Pan Slany napsal:

jeďte se podívat do Německa,nebo třeba do Rakouska...to vůbec nejde srovnávat,ani tratě,ani silnice,ani příkopy...asi ty peníze z daní do toho tam dojdou a ne jak unás,kde po cestě zmizí !

Ja dodavam:

V Nemecku je progresivni dan, plati se az 45% z prijmu plus zdravotni a na duchod.

OSVC v Nemecku neznaji pausal, naklady se musi dolozit. Svarcsystem je zakazany.

Prace na cerno se tresta. Z auta se plati dan, i privatni osoby na pr. mazda 6 - 300 Euro/1 rok.

Tedy - stovky kilometru nove zeleznice na 250 Km rychlost , nove dalnice

 (celkem 13.000 km) nespadly ani v Rakousku z nebe , ale z dani obyvatel.

Navic - zeleznice do Prahy je od Franze Josefa, rychliky z Hamburku do Vidne nejedou pres Cesko, protoze rychla trat chybi. V Brne chteji vyhodit 30 miliard za nove nadrazi, tim se ovsem cesta do Prahy nezkrati.

 Pokud cesky volic je s timto stavem spokojeny bude volit strany, ktere nemini vybirat dane, bude se muset smirit se stavem infrastruktury, ktera muze byt i horsi.

+17/−2
27.9.2014 12:15

J78a33n 52K65o84h75l 4533947471584

tak nejak, jenze pak prijde zas nejakej pseudobabis s tim jak kalousek odira bezny obcany, a pulka CR mu to sezere i s navnadou.. ;-(:-/

+2/0
27.9.2014 13:02

B57e17n 72P76a16v42k30a 1307753167311

Tady je zdanění také dostatečné. Ale není jedno a to samé vybrat daně od Němce a od Čecha.

+4/0
27.9.2014 13:05

P70a58v36e95l 67K84u98c70h64t24a 4246231167924

Kdyby měli Němci stejný počet obyvatel jako ČR, tak mají v rozpočtu cca 3x více peněz. A i když se "přikrádá a švindluje" všude, tak tam určitě méně, nehledě na to, co se za ty prachy postaví, opraví.

+3/0
27.9.2014 18:34

A58n35t10o39n90i66n 58N12e38m77e39c 8231110981656

Ani Nemecko neni spokojeno. V dnesnim Süddeutsche je clanek:

Nadpis: 20 roku se zaspalo.

Deutschlad se hrouti, Nemecko bylo donedavna  zname jeho vybornou infrastrukturou.. V minulosti se sice stavelo - dalnice, objezy mest, tri pruhy na dalnici, rychlostni koleje pro ICE. Politici se nechali oslavovat, kdyz pro jejich kraj neco ziskali.

Myslenka, ze vse, co se postavi se musi i udrzovat, byla zapomenuta.

Nemecko ma sice 13.000 km dalnic, take 35.000 km zelznice.

Vse ztraci denne na hodnote. Podle zjisteni dopravnich investic je 20 %

dalnic v kritickem stavu, stejne jako 41 % dulezitych silnic. Dalnicni mosty jsou ve 46 % marod - nutna oprava. Tech 600 milionu €,  ktere chce ziskat ministr Dobrindt z dalnicnich znamek, sotva pomohou. Vladni komise dospela k zaveru, ze jenom pro udrzbu cest, ktre patri statu, zemim a mestum, se musi rocne vydat 4,55 miliar Euro vice, nez doposud.

Nove cesty a rozsireni v tom nejsou, na to je potreba 40 miliard €uro.

+1/0
27.9.2014 22:56

A72n28t97o55n96i17n 74N25e68m26e89c 8531340821446

Jeste bych dodal - toho pisalka z novin by melo nemecke ministestvo dopravy pozvat do Ceske republiky, aby se projel po D1, pripadne navstivil nektere zeleznicni stanice a byl by klid.

+1/0
27.9.2014 22:59

J43a93r66o82s57l16a29v 90K83a48d71l67e29c 5581669532831

Tak ono daně v ČR při dělnických platech - to by mohli ty daně zrušit úplně a nic se neděje...;-D

0/0
28.9.2014 9:55

T10o15m91a94s 25N67o18v84o83t20n40y 3221106238339

A co navrhuješ? Zvyšovat vysoké daně?

+1/0
28.9.2014 13:20

J29a93n 43H44o56r27á51č58e52k 9371247168356

myslím že zrovna tato trat má podporu ze strany obcí jelikož je na její záchranu už i petice sepsána   www.petice24.com

+1/0
27.9.2014 11:44

T49o54m65a12s 72N16o53v29o90t48n27y 3361586978739

Na druhou stranu, pokud někde dlouhodobě jezdí minimum lidí a není tam nákladní doprava, tak co s tím, to nemá cenu udržovat, pokud tam existuje rychlejší varianta po silnici. Navíc je to podstatně levnější varianta, takže může jet více spojů než u vlaku. Navíc ty autobusy si klidně můžou provozovat samy ČD jako je to obvyklé jinde a můžou tam mít svůj tarif a návaznost na vlaky na důležitějších tratích. Že budou šotouši řvát, bych nepovažoval vůbec za důležité. Ti řvou pořád a bezdůvodně.

ČD (SŽDC) ať soustředí svou pozornost tam, kde to má smysl. Na dálkovou dopravu a regionální dopravu v okolí velkých měst, kde vlak může být velmi rychlým a pohodlným prostředkem i vůči autům.

+3/−4
27.9.2014 10:38

J95i87ř77í 83E35r47b48e34n 1243314966667

Otázkou je, co je příčina a co následek. Všude, kde se zmodernizovala trať i vozidla, se výrazně zvýšil počet cestujících.

+14/−1
27.9.2014 10:48

P58a55v49e66l 11M60o82r45a38v53e38c 3492939682148

Jenže ony jsou problémy i na dálkových tratích, třeba Kolín-Havl.Brod:-/.

+1/0
27.9.2014 12:03

M38a55r25t18i97n 28R77u61z63i59c40k79a 1862108306507

Ono by nekde stacilo lokalky propojit a hned to zvysi atraktivitu trati... kdyby obce, ktere maji zel. zast. blizko se domluvili a postavili k zastavkam cestu pro pesi a cyklisty, nejakou tu cekarnu ala MHD, tam kde to jde a neni to uplne daleko, zmenili trochu uzemni plan na stavebni pozemky, mozna i obchod (pokud se vyplati), ... kdyby drahy na lokalky nasadili moderni bezbarierove vozy a szdc opravila trat a zastavky...

proste mam pocit, ze u nas se jen a jen na vse nadava, ale nikdo nic nenavrhne, i ti lide v obcich proste sednou do auta a jedou do mesta nakoupit a nadavaji na drahy benzin...

V nemecku jsem se bavil s jednim chlapkem co sekal travu u trati a ptal jsem se zda to jeste patri jemu, kdyz plot ma tak 10m od trati a rekl mi jen, ze nechce mit za plotem vysokou travu, ze to nevypada hezky,... (tim jen narazim na to, ze nikdo z nas neudela nic jen tak)

+6/0
27.9.2014 21:17

J79o75s49e94f 72T51r80ö26g74l 8749622456526

Máte pravdu, že některé tratě byly stavěné např. jako řepné dráhy pro dopravu řepy z pole k cukrovaru nebo podobným účelům a k moderní dopravě se i po modernizaci nehodí. Ale vycházet ze současného tristního stavu pro rozhodnutí o zrušení je krátkozraké, je třeba to posoudit komplexně a ne od zeleného stolu.

Článek je ale o tom, že SŽDC dostává od státu peníze na udržení provozuschopného stavu tratí (zcela adresně na konkrétní tratě), ale na řadě z nich se neutáhl šroub, nevyměnil pražec, neodblátil štěrk atd. a to už řadu let.

+4/0
27.9.2014 23:11

J59i38ř88í 66S43v20i78t97á22k 6986473797937

Kam tekly ty miliardy ? Asi do kapes Řebíčkům, Chládkům, Tiňtěrům a všem co se podílejí na opravaách kolejí a svršků.

+3/−1
27.9.2014 10:29
Foto

L84u17b70o79m94í44r 18J13a57n73o53t73a 5406864736985

No tak když má generální ředitel se vším všudy plat bezmála 500 000,-Kč tak ono na nějaké zanedbané koleje nezbydou prostředky, že :-(Rv

+5/−9
27.9.2014 9:44

J43a32n 65Z42e19m14a30n 8506232524892

Kterého generálního ředitele?

+4/−1
27.9.2014 9:49

J50a51n 67Š76p11e24c77i65á72n 2550930789279

ŽALUDA bral

0/0
27.9.2014 21:22

J36a49n 11Z64e44m91a12n 8326152984782

Žaluda ale nebyl generálním ředitelem SŽDC.

+5/0
28.9.2014 6:42

V75a81c47l84a80v 86H29a66j52e54k 3666609899

ale hlavně stát do infarstruktury od roku 1989 do vzniku SŽDC v roce 2003 nedal ani korunu.

0/0
29.9.2014 21:04

R95a51d58e61k 31J10a52n48a52t47a 9155696134652

Obávám se, že jste si

a) popletl dvě organizace a dva ředitele

b) nemáte představu kolik stojí údržba tratí

Pokud některé firmě či organizaci chybí peníze nebo je neefektivní, tak to téměř nikdy není tím, že má ředitel vysoký plat, ale tím, že nedělá to co má, popř. krade.

+9/0
27.9.2014 12:32

D15a30n50i66e45l 52Ř88e10h29á75č92e83k 5857353371367

Furt lepší 10 km/h a sedět ve vlaku, než cca 5 km/h pěšky a za sebou táhnout vozík s kufry...;-D

+2/−1
27.9.2014 9:02

J72a69n 87K20ř67í91ž 6435493115148

Rv

0/0
27.9.2014 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.