Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pošta by měla vydělávat, ne žít z dotací, odmítl Babiš Chovancovy plány

Ministerstvo financí chce hledat jiné cesty, jak pomoci České poště vydělávat, nežli jsou dotace. Ty jsou naopak nástrojem, který by rád použil ministr vnitra Milan Chovanec, aby státní podnik nemusel uzavírat ztrátové pobočky na venkově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z60d25e77n33ě81k 47D66u67f41e94k 2364714768

Souhlasím s Babišem ať je jakýkoliv. Včera byl v televizi a mluvil o poště, V Rakousku je plno malých pošt a vydělává, souhlasím ať se tam jedou podívat a zjistit, jak je to možné, že tam pošta vydělává a tady ne. A ať olížou rakouské mozky jak se to dělat se ziskem. A pánové z pošty, žádné dotace byste za svojí nekvalitní práci neměli dostat. To co předvádíte neustále s balíky a jejich doručováním je děs a běs. Včera jsem byl doma a čekal na balík jako ten blbec. Přišel mi e-mail a SMS, že přijde. Za celý den ani jedno zazvonění. V 16:00 mi přišel e-mail, že jsem byl nezastižen doma, ať si dojdu na poštu pro zmiňovaný balík. A to není poprvé a ne naposledy! Na takovouhle práci chcete dotaci ze státního rozpočtu, pánové n......!!!!!!;-€

0/0
3.10.2014 8:01

P91e27t46r 55N48o85v62á89k 8685819310

tímto by mohla ČP nahradit mraky malých a možná i velkých poboček !!!!!!

Provozovatel ParcelShopu

Lokální zástupce GLS

https://gls-group.eu/CZ/cs/provoz-parcelshopu

0/0
2.10.2014 2:29

J49i16r95k72a 73N37o79v37á90k 6352415305289

někde pobočky zejí prázdnotou a přijdou tam 2 lidi za den, jinde (bohužel tam kam chodím já) jsou zase celý den fronty přes půl vestibulu, což ovšem dámy tam pracující naprosto nevyvádí z míry a klidně ze dvou přepážek jednu zavřou. něco jako že tam čekají zákazníci, koho to zajímá. čili cíleně kašlou na zdroj peněz. takovým bych nepomáhal.

+1/−1
30.9.2014 7:21

J44i63n90d16ř46i59c92h 49Š90k60o20p26e33k 4755101710835

třeba zavřít musí. U nás na poště jsou 3 pracovnice, ale 1,5 úvazku slouží k ostatním službám (vypravování pošty, doručovatelů atd.), takže se nelze divit, když je otevřena jen jedna přepážka

+1/0
30.9.2014 7:46
Foto

R80o22s38t24i43s23l65a45v 27H35r97á62č97e49k 6228880556300

Dokud bude jeden skutečně pracující pošťák živit čtyři úředníky, tak to bude černá díra.

+6/0
30.9.2014 6:37

P16e65t44r 55N14o89v24á13k 8555139330

u nás nekecám doručovatelky s poštou běhají 8-o8-o8-o !! 8-o8-o8-o

0/0
2.10.2014 2:30

J81a76r69m20i67l58a 41V57a43v62r51o62c91h13o46v37á 8138725346210

Včera jsem byla na poště. Ze čtyř okének byla v provozu, jako obvykle, jen dvě. Pošťačka po provedení požadované služby ještě zdržovala nabízením zakoupení jakýchsi bulvárních magazínů, prý to mají povinné! Docela mne to štvalo, začala se tvořit fronta, podstatně rychleji, než při normálním fungování poskytování požadovaných poštovních služeb. Kdo má zájem si připomenout doby reálného socialismu s jeho frontami na téměř všechno, ať se pokusí častěji využívat "služby" České pošty! ;-D;-D;-D;-€!!

+1/−1
30.9.2014 6:29

J63a35r35d86a 81B38r60a15b72e78n86e18c 1750304249786

od dob reálného socialismu již uplynulo bezmála čtvrt století. Myslím, že zmiňovat tuto éru je již jen trapné, svědčí to ale možná o tom, že autor se nezmůže na jiné argumenty. To co dnes vidíme na poštách ale i jinde je pouze dílem kapitalismu po česku.

+2/0
30.9.2014 11:46

B94o39h25u72m52í77r 86Š70i74m17e11k 3911620364324

Zdá se, že pošta a zdravotnictví budou ještě dlouho dobře fungující tunely!

+3/0
29.9.2014 23:40

P10e19t75r 29B18o51c57e56k 7416332530753

Otázka je v kterých zemích je státní pošta výdělečná a jaké má případně ceny :-/:-/:-/

0/0
29.9.2014 23:23

T15o12m45a88s 22N25o37v60o82t58n55y 3261336198629

Třeba v Rakousku rozhodně neprovozuje stovky zbytečných poboček na venkově. A ceny má víceméně podobné jako tady. Větší balík cca 5 Euro. Pro zajímavost, tentýž balík jsem chtěl poslat přímo z České pošty. Cena byla do Rakouska cca 700 Kč. Na dotaz proč tak moc, tak prý že musí platit strašné peníze rakouské poště za doručení (po ČR by ten balík stál asi 105 Kč). Tak jsem schválně když jsem cestu do Mikulova, vzal i ten balík, přejel o 15 km hranice a poslal ho z Rakouska. Za 5,50 Eur. Takže ať mi ta pošta vysvětlí, za co chce 700 Kč... Ale to jen tak k "pobavení".

+1/0
30.9.2014 1:20

P44a13v50e88l 40M64a77ř94í55k 3482970230694

No vzdyt vam to rekla. Rakouska posta chce po nasi poste poplatek za doruceni. Nase ho asi nechce.

0/0
30.9.2014 4:37

J29a19r17o31m93í31r 55K47r30á41l 4940899274479

No právě.  Zaplatí celkem 250 korun.  Ale na co padne těch dalších 450 ?

0/0
30.9.2014 8:13

P19a83v81e24l 46S59o94b41o32t31k70a 5180724

I policie a soudy by měly vydělávat, i hygiena a hlavně školy a nemocnice a domovy důchodců a hospice.

Ano. Tudy opravdu vede cesta.

0/0
29.9.2014 21:39
Foto

J63i22ř15í 34R44o30h81a22n 5834448857965

Pletete hrušky a jablka. Stát by měl zajišťovat služby, které by se v soukromých rukou mohly zvrhnout na vydírání a teror: policii, armádu a soudy. Všechno ostatní může být klidně soukromé, a klidně i ziskové: školy, nemocnice, domovy důchodců... Mezi to patří i Pošta. Nevidím jedinný důvod proč by měl stát kontrolovat přepravu dopisů.

+3/−1
29.9.2014 21:48

I24v12a40n 50S81t94e51c19h 8331817147370

Základní škola zisková? Jedině přes dotace. Domov důchodců ziskový? Ano, ale někdo musí důchodci k jeho důchodu přidat měsíčně 5-8 tisíc, aby ho tam vzali. Pokud nemá děti, které jsou ochotny to financovat, tak má smůlu.

0/0
29.9.2014 22:23
Foto

J10i87ř38í 87R14o71h56a35n 5624978337765

Nemusela by to nutně být vysoce zisková zařízení, podobná zařízení se nezřizují kvůli finančnímu zisku, ale platilo by se za ně. Už teď existuje spousta soukromých škol a soukromých domovů důchodců. To je důkaz že to jde i bez státu.

+2/0
29.9.2014 22:28

I21v67a41n 76S21t23e74c63h 8101117617240

Pokud je základní škola povinná, nemůže být placená. Jde to i bez státu, ale pouze pro někoho! Ano, jsou soukromé školy, ale pouze pro skupinu obyvatelstva, která si může dovolit dát měsíčně 10 nebo více tisíc na vzdělání jednoho dítěte. Ano, jsou soukromé domovy důchodců, ale pouze pokud jsou děti ochotny to financovat. Pokud bychom státní školy zrušily, kam by chodily děti nízkopříjmové části obyvatel? Důchodci, kteří nemají bohaté děti, by se holt museli utratit, aby nepřekáželi, asi tak, že jo.

+1/0
29.9.2014 23:02

M19a44r18t29i39n 67P89e68c70i94n10a 4611253

Dříve se také důchodci neutráceli žádné státní domovy důchodců nebyly;-)

0/0
30.9.2014 7:33

P53a21v95e15l 97S91o51b54o14t86k82a 5700744

Nikoliv. Existuje stát a jeho funkce, tj. musíme si odpovědět na otázku zda státní pošta má plnit veřejnou službu, nebo naopak být čistě komerční a tím pádem zrušit veškeré nevýdělečné činnosti, například pobočky v malých obcích, doručování dopisů na samoty atd.

Musíme se tedy zeptat občanů, zda si přejí zlikvidovat nevýdělečné poštovní pobočky atd. nebo zda je máme zachovat. Nelze ale chtít aby Česká Pošta byla výdělečná jako např. PPL, ale přitom že má plnit i funkce, které PPL nemá.

Totéž domovy důchodců a hsopice - mají se starat i o nelukrativní chudé seniory, nebo mají plnit i veřejnou službu?

Vše je to na vás, občané, rozhodněte si. Ale pak si nestěžujte a nechtějte po mě abych vám přispíval na dobročinné sbírky - odhlasovali jste si to sami, a pro sebe.

0/0
29.9.2014 22:30

V97í64t 50B36r26z86o23b74o86h13a20t42ý 7260282893141

Uvědomte si, že do loňska na listovní služby měla pošta zákonem garantovaný monopol. Další služby se České poště přihrávají od státu, aby mohla na něčem aspoň trochu vydělávat (datové schránky, czech point atd.) S tímhle vším by na tom měla být daleko lépe než Vámi zmíněné PPL i za předpokladu, že spousta jejich poboček je ztrátová.

+2/0
29.9.2014 22:42

P46a52v77e71l 16S26o22b22o47t56k88a 5650184

Ano, je to problém malých obcí, my z velkého města na to nahlížíme tak, že trh ukáže, zda na té obci má být pošta nebo ne. 

Totéž mateřská školka, základní škola, zdravotní středisko, zastávka autobusu, obchod s potravinami,... nechme na trhu ať ukáže jestli má nějaká vesnice ekonomický význam nebo zda se venkov postupně nevylidní a všichni se postupně z vesnic nepřestěhují do měst.

Osobně mi je to jedno (bydlím ve městě střední velikosti), a pokud dnes vesnice mlčí a volí politické strany které ji likvidují, pak též se připojuji s prohlášením - DOBŘE JIM TAK.

+1/0
29.9.2014 23:15

V21í51t 65B73r34z79o17b96o94h95a44t20ý 7870362343811

Nějak mi unikají Vaše myšlenkové pochody, já se nikde nezastal likvidace poboček pošty. Navíc žádná přepravní služba mi neodmítla doručit zásilku i do té největší díry - naopak na České poště jsem párkrát nepochodil - buď byla zásilka moc velká, moc těžká nebo neplnila standartní tvar - nemusím zdůrazňovat, že u ostatních přepravců mi neřekli ani popel. Tohle je jen jeden z nešvarů a právě kvůli takovým pošta přichází o zákazníky, místo toho aby se snažila tržit ze svého stále ještě velice dobrého postavení na trhu.

0/0
29.9.2014 23:24

R40a20d88e41k 22J87a68n92a66t38a 9545866784302

"Navíc žádná přepravní služba mi neodmítla doručit zásilku i do té největší díry"

A udělala to za 13 Kč? Má v té díře i pobočku pro pár babek? Asi ne, že ... a o tom to je. Česká pošta má ze zákona tuto kouli k na noze. Výměnou za to měla exkluzivitu na některé služby. Ale to teď už taky skončilo, ale i kdyby ne, exkluzivita na doručování dopisů už k ničemu stejně není, když je lidi neposílají protože emaily, facebook a SMS ...

0/0
30.9.2014 0:17

V98í74t 10B36r40z23o54b33o14h75a34t39ý 7210712693731

Znovu Vám opakuji, pošta má především problém, že přichází o své zákazníky a to zejména kvůli příšernému přístupu. Při příchodu její konkurence měla naprosto dominantní postavení, kterého mohla využít a být stále dominantním přepravcem, což se jí nedaří, protože není schopna mnohdy zajistit přepravu dle toho, jak ji inzeruje. V případě, když by nepřišla o zákazníky by byla schopna utáhnout i ty ztrátové pobočky.

+1/0
30.9.2014 8:17
Foto

J21i29ř77í 11R59o29h64a82n 5774118627345

Co je to veřejná služba? Komunisti nám desítky let vtkoulali myšlenku, že o všechno se má starat stát, a na co všechno máme nárok, a že zisk je sprosté slovo...

Zkuste se zamyslet nad jednotlivými službami České Pošty a zamyslete se, jestli to opravdu potřebujeme, a pokud ano, jestli se to nedá dělat i jinak. Složenky - to se dá řešit bankovními převody, šeky, poukázkami, atd. Doručování zásilek - na to existuje spousta jiných kurýrních a přepravních firem. CzechPoint služby - ty se mohou přesunout na klasické úřady nebo informační centra. Doručování tiskovin - kdyby s tím Pošta skončila, ten prázdný prostor v poptávce by mohly zaplnit donáškové služby, nebo by vydavatelé novin mohli nějakou takovou službu založit. A tak dále.

Neříkám že moje myšlenky jsou geniální a jedinné správné, ale snažím se věci vidět i jinak, než jen dogmaticky s utkvělou myšlenkou, že státní pošta je jedinné možné řešení.

+2/0
29.9.2014 22:53

P60a46v21e24l 40S66o51b56o41t67k37a 5580814

Ano, jsou možné oba pohledy, ale jak píšu, pokud za pár měsíců zase v TV uslyším nějakého starostu jak si stěžuje že přišli na jejich vesnici o poštu tak už mne to pak prostě nechá klidným a řeknu - trh to tak zařídil, tak si nestěžujte.

0/0
29.9.2014 23:11
Foto

A13l78a74n 86Ř87e82p91k68a 4365266

A proč by si stát nemohl nechat poštu, stejně jako třeba železničního dopravce? Česká pošta by na ty ostatní služby měla jít z jiného konce, ne léky, cigára, pojištění apod. nesmysly, ale spíš se více zapojit do IT služeb pro stát i soukromé firmy. Nebo klidně vstoupit jako 4.mob.operátor na český trh.

+2/0
29.9.2014 22:30
Foto

J81i27ř14í 18R79o95h97a76n 5214588707555

A proč by měl stát vlastnit železničního dopravce? Proč má stát vlastnit zásilkovou službu? Stát by neměl nic z toho vlastnit, všechno to kvalitněji a levněji dokážou soukromé subjekty. Stačí jen vypsat výběrové řízení a vybrat nejlepšího poskytovatele (nechci teď rozebírat korupci a úplatky, předpokládejme že ta výběrová řízení budou v pořádku).

A myšlenka, že by měla Pošta rozšířit nabídku o mobilní služby... To už mi trochu připomíná slušovický zázrak v osmdesátých letech, kdy JZD Slušovice za dotace od státu vytvořilo stát ve státě, a jedinné co nevyráběly byly jaderné rakety. Možná. Zkuste navrhnout, aby Českou Poštu začal řídit František Čuba.

0/0
29.9.2014 22:41

V13í23t 98B78r74z60o55b43o53h77a30t69ý 7900902153111

Slušovice dotace nikdy nepobírali, pouze podivnýma cestama mohli dovážet a dál prodávat to co jiné podniky ne, tudíž mohli nastavit přemrštěné ceny a trh, který o zboží zájem měl jim za to zboží ty peníze zkrátka dal, jinak by to nikde jinde nekoupil. Tyhle praktiky pak dokázali ufinancovat i docela zajímavé a pokrokové projekty, které opravdu ve slušovicích vznikly, no nyní už můžeme jen spekulovat zda to bylo od soudruhů úmyslné jednání, nebo zda byl ten Čuba opravdu tak schopný.

0/0
29.9.2014 23:00
Foto

J73i31ř87í 47R71o62h29a55n 5134498687395

Slušovice jsem zmínil proto, že mi je Pošta začíná nabídkou služeb připomínat. Slušovice začínaly se zeleninou, skotem, a postupně se propracovali až k výrobě počítačů. Pošta začala s přepravou zásilek, a postupně přidávala pojištění, bankovní služby, suvenýry...

0/0
29.9.2014 23:11

V37í58t 56B61r82z36o66b26o25h42a79t78ý 7680572513311

No ale to přece není nic špatného, když podnik rozvíjí své podnikání. Ať si pošta prodává co chce, problémem pošty je ovšem to, že tyto provozuje na úkor svých hlavních služeb, či například k tomu pojištění používá ne moc příjemný obchodní model. Slušovice byly tedy oproti poště daleko efektivnější :-D

+1/0
29.9.2014 23:18
Foto

J70i69ř63í 11R75o38h84a29n 5524688807805

Není to nic špatného. Mě na tom jenom vadí, že nemají žádnou koncepci, a zuby nehty se za státní peníze drží při životě děláním všeho možného. Kdyby šlo o soukromou firmu, tak by mi to bylo jedno, ale oni to dělají za státní (tedy částečně i za moje) peníze.

0/0
29.9.2014 23:35

V35í61t 16B21r41z10o39b14o19h89a41t42ý 7430522283471

No s tou koncepcí máte pravdu. Jinak to za Vaše peníze rozhodně nedělají - je to podnik, který "žije" ze svého zisku. Stát poštu zatím nijak nedotuje.

0/0
29.9.2014 23:46
Foto

A64l71a31n 38Ř82e49p86k55a 4975466

A proč by mělo být vše soukromé? :-P I státní může fungovat dobře, třeba České dráhy fungují obstojně. On třeba Jančura taky není dokonalej, nebo LEx (jezdit bez záloh a pak měsíc odříkat spoje když se něco stane s jedním vlakem je fakt vrchol dokonalosti :D).

0/0
30.9.2014 7:57

J68i66ř93í 55P85l53a50v46s72k55ý 9610976521169

"... ceske drahy funguji obstojne ..." pan bude zrejme nedoceneny humorista.

0/0
30.9.2014 8:10

T51o40m88a70s 40N59o91v85o95t52n84y 3981506428269

Protože ti ten dopis nikdo nepoveze za 13 Kč komerčně přes celou republiku. Až na tebe PPLka vybafne 100 Kč za dopis asi tě to nadšení pro vydělávají poštu přejde. Pošta ať zajišťuje klidně na základě dotace tu základní službu, s tím nemám problém. Ovšem zároveň ať se jí zakáže dělat nesouvisející věci na přepážkách.

0/0
30.9.2014 1:23

J63i40ř76í 37P90l22a83v15s71k31ý 9740476871669

a kdo rekl, ze dopis z horni dolni do jamy nad cernymi lesy ma stat stejne, jako zasilka z prahy do ostravy ? nedivim problem v tom, ze takova zasilka bude stat treba i desetkrat vice, protoze proste ty naklady na doruceni jsou vyssi.

0/0
30.9.2014 8:13

P73a95v27e97l 74M76a84ř96í79k 3142670570964

Teda vy jste moc :-)

0/0
30.9.2014 4:39

V36í43t 62B98r57z97o60b72o15h29a80t88ý 7750732123971

Pošta tu má desítky let budovanou infrastrukturu, monopolní postavení a na rozdíl od své daleko mladší konkurence, kterou by každý schopný podnik s takovým zázemým byl schopný rozdrtit, nedokáže držet krok a ještě je silně ztrátová. Ale co ve státě, kde bylo možné nechat zkrachovat Sazku, není nic neobvyklého, že se najde někdo, kdo bude podporovat neschopnost managementu státního podniku.

0/0
29.9.2014 22:35

P57e55t54r 30M64e31j14z96l42í76k 8458984641640

Dokud Česká pošta nebude schopna doručit zásilku nebo aspoň nést za nedoručenou zásilku zodpovědnost, může na přepážkách třeba prodávat hamburgry, ale pověst jí to nevylepší.

+3/0
29.9.2014 19:46
Foto

S10t52a93n42i79s47l24a33v 48T14e35s66a26ř 9977654342694

Provoz poboček České pošty je tak tragické představení, že si vyloženě říká o příchod nového podnikatele typu "Jančura", který by tomuhle státnímu zaopatřovacímu ústavu nastavil konkurenční zrcadlo!!!

+5/−1
29.9.2014 19:21

P57a13v17e14l 39S64o58b48o79t88k42a 5440364

Příprava na rozprivatizaci - stejne jako v ČSA, nebo ve zdravotnictví. Nejdříve vnést chaos, pak zainvestovat a zadlužit, dostat do ztráty a pak za pár korun prodat za dohodnutých podmínek předem domluvenému zájemci.

+1/0
29.9.2014 21:41
Foto

A92l63a40n 37Ř82e81p33k20a 4735596

Hmm, další Jančura... takže jen vyzobe rozinky a to ztrátové nechá poště? :-P

0/0
29.9.2014 22:32

V14í25t 74B16r16z40o81b10o70h74a60t47ý 7420402933511

Pokud narážíte na dopravní obslužnost Českých drah - tak jste naprosto mimo. České dráhy totiž nikde zadarmo jenom z dobré vůle vůči cestujícím nejezdí a Jančura měl zájem i o lokálky.

0/0
29.9.2014 22:46

T48o85m37a50s 81N64o83v67o24t92n32y 3881146128929

Jé rozinky, že ten blábol se objevuje u diskuze o SA/RJ se dá pochopit, ale tahat to ještě sem ;-D;-D;-D

0/0
30.9.2014 1:27

M41a73r31e82k 93H64r15a54d33i15l 3822357132532

A to si navyšují mzdy o 3,5% . Vždycky jsem si myslel, že růst mezd by měl být podložen produktivitou práce. Ovšem ceny poštovních služeb se za poslední roky násobně zvýšily a pořád jsou v mínusu. Jednodušší je asi natáhnout ruku.

0/−3
29.9.2014 19:20

J92i91ř65í 76E44r49b92e25n 1313204276867

Mladý muži, nekecáte náhodou z hladu?

Pošta není v mínusu od doby, co se před 22 lety odděleila od SPT Telecomu, ceny poštovních služeb závisí mj. na cenách nafty a Pošta nikdy za celou dobu své existence nedostala od státu jedinou korunu dotace...

+2/0
29.9.2014 19:28

M34a33r50e56k 24H85r77a51d70i43l 3402467612772

Beru to zpět. Ovšem článek je o tom, že by se to mělo změnit a to je cesta do pekel. Při slovu "dotace" mě tuhne v žilách krev, protože to jen deformuje trh a ničí konkurenci, která na dotace nedosáhne. Mluvím z vlastní zkušenosti.

0/0
29.9.2014 19:46

R27a13d43e84k 76J20a60n62a41t66a 9285456204192

A jak jinak chcete řešit to, že klasických dopisů stále ubývá, efektivita této služby je proto stále nižší a pošta má ale ze zákona povinnost to dělat? A stejné je to s těmi pobočkami. Z ekonomického hlediska je jich moc, ale zákon to přikazuje. Konkurenci ale ne ...

+4/0
29.9.2014 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.