Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express přišel kvůli letícímu kamenu o druhý vlak, ruší další spoje

Leo Express čelí dalším provozním problémů se svými jednotkami Stadler Flirt. Po zářijové srážce jedné soupravy s automobilem na přejezdu musí do soboty odstavit další jednotku kvůli prasklému sklu. Z pěti souprav tak jezdí jen tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S24t59a83n31i84s88l42a60v 41T58e70s24a88ř 9737374722954

Ať hodí kamenem, kdo je bez viny. ;-D

+1/0
3.10.2014 16:16

A76n45d29r68e98j 76O71l52e52k63s49a 3675821767261

Neuvěřitelné, co je tady za sestavu skalních vlajkonošů Českých Drahých. České Drahé, jsou akciovkou státu, téhož státu, který se snaží přivést na koleje konkurenci dopravců. A co dělají České Drahé? Likvidují tu konkurenci za státní peníze, ačkoli zřizovatel - stát, si ji přeje zavést. Je snadné jezdit na trase, kde se objeví konkurence, třeba za korunu, když mám od státu miliardy na provoz celé sítě spojů, že ano? Tady stát v kontrole své akciovky zjevně selhává.Rv

+4/−6
2.10.2014 16:18

I50v59a67n 89P61o44k76o28r41n38ý 7559715108

Vážený,

uvědomte si, že soukromníci vyzobávají jen třešničky na dortu, tak jako v autobusové dopravě. ČD musí zajistit i všechny ty couráky s malou obsazeností.

Kdybychom nebyli blbí, tak k dálkovým, lukrativním tratím by soukromník musel vzít i nějaké regionální. Zrovna tak jako se nyní v TV mluví o poště - ta musí obsluhovat i zapadlý venkov, v Praze a velkých městech provozují lukrativní služby soukromníci, samozřejmě s nižšími náklady. To není žádné umění.

Pro informaci uvádím: u nás vyhrál na regionální trati soukromý německý přepravce.Vizuálně moderní vlaková souprava Siemens. Pokud nemají poruchu, tak jezdí na čas. Ale: v létě klimatizace nestíhá, fouká z ní teplejší vzduch, než je venku. Je zde velké zasklení, čili v horkých dnech skleníkový efekt. Okénka kromě nouzových jsou neotevíratelná. Navíc skla nejsou izolační, dvojitá, takže když je ta správná vlhkost, tak jsou skla orosená, vlhkost všude stéká, je to humus. V zimě vlak netopí. Nebo topí (klimatizuje) pouze půlka soupravy. Když si někde dovolíte zažádat o zlepšení stavu, tak vaše stížnost je neodůvodněná, ojedinělá atp. Tiše závidíme cestujícím ČD, které na ostatní tratě nasadili moderní vlaky, dokonce nyní byla anketa o internetu (pouze u vlaků ČD).

+4/−3
2.10.2014 19:42

I80v83a72n 76P76o13k61o53r65n29ý 7259815228

Ještě jsem opomenul, že i tento zmiňovaný soukromý dopravce pobírá dotace na dopravní obslužnost.

+3/0
2.10.2014 19:43

Č78e42s35l92a92v 57T80a54r73a39n15z47a 6218607104275

Zase bludy o třešničkách na dortu. Rv

+4/−3
3.10.2014 7:50

I86v40a52n 15P71o71k67o89r72n89ý 7799255718

žádné bludy o třešničkách, ale fakt! pro pravdu se lidi nejvíc zlobí, že ...

0/0
5.10.2014 10:09

M84a39r52t17i48n 65P43i91t48u44c97h90a 8542178533675

Mám intenzivní pocit, že borec co vjel na koleje a trefil vlak to bude mít dost drahé. Pronájem náhradních vlaků, ušlý zisk díky slevě na jízdném a plat asistentek se dá bez problémů hodit na jeho povinné ručení...

A taky mám intenzivní pocit, že si na svém pojištění radši zkontroluju limity plnění, protože takováhle řacha je může snadno překročit...

+2/−1
2.10.2014 10:27

V39i64k51t60o35r 77N88á72r76o49ž16n73ý 3449292128

Já se divím , že jim ČD pomáhají...

Vždyť by je na tom mohly nechat pěkně vyráchat....

Nebo se snad připravuje koupě firmy LEO ze strany Českých drah ?

+2/−3
2.10.2014 10:17

A77l64a81n 87Ř10e62p39k71a 4945656

Ale ČD jim rozhodně nepomáhají zadarmo, logické je, že si LEx musí zaplatit za ty náhradní soupravy (nebo možná jen připojené vagony k pravidelným vlakům ČD) musí zaplatit ;-)

+5/0
2.10.2014 12:08

R35a47d94k53o 23K26ř63i24v32á43n35e38k 7640463165500

Dotaz na iDnes: Jak je možné, že známý vymítač ČD Tomáš Novotný má pod mým příspěvkem dva mínusy? To má nějakou protekci? Já chci taky! Příště ho omínusuju, až zmodrá. Sorry, zežloutne.:-)

(1.10. v 15.58, ze čtyř mínusů dal 50% Tomáš Novotný)

+1/−1
2.10.2014 10:09

T78o39m98á58š 68N56o28v42o30t36n72ý 8289531

Co takhle shoda jmen? Hloupému napověz...

+2/−1
2.10.2014 14:40

V14i98k91y56r 94B10o39h93u28m63i32l 52S59t22r85a76n49s10k45y 9817598836109

Stačí šutr a je po konkurenci8-o;-D

+6/0
2.10.2014 7:26

A72l45a95n 77Ř29e61p33k86a 4535456

Ještě tři šutry a bude po konkurence úplně ;-D

+1/−1
2.10.2014 12:09

I70v28a44n 42P80o69k45o76r55n59ý 7759755168

To je to přetržené hospodářství, když všechno jede na doraz.

Co by se asi dělo, kdyby se takto na doraz chovali všichni - brzy by nebylo s čím cestovat.

Najednou jsou ČD dobré ...

+14/−5
1.10.2014 22:57

K19a44r42e64l 80O36g37o46u92n 7302971291211

dost pochybuju, že vlastníte náhradní auto, pro případ, že se Vám jedno pokazí

+7/−3
2.10.2014 7:14

T97o32m20á41š 94S76e78d17m88i93h51r44a67d40s98k14ý 7134339347959

Když se mi pokazí auto, půjdu pěšky, nebo využiju veřejnou dopravu. Pokud provozuju veřejnou dopravu, tak už je tak nějak problém, když si u mě lidi koupí lístky a nemám je jak odvézt.

+9/0
2.10.2014 7:45
Foto

S38t86a42n85i96s52l59a26v 97T76e96s45a22ř 9697704232664

ok a co takhle taxikář, když má nasmlouvaný jízdy a auto se mu rozbije. Taky má mít koupený dvě auta naráz?

0/−2
3.10.2014 16:19

O24t64t97o 96P98o30s49p89í29š22i95l 4374415897968

To je ovšem na obě nohy kulhající srovnání. Vlastník osobního auta pro své potřeby provozuje individuální dopravu a nikoliv službu lidem.

Bavil jsem se např. s několika taxikáři a ti (pokud mají svá auta a ne firemní) si "zálohy" řešit musí, jinak by riskovali, že ani ne svou vinou chcípnou hlady.;-)

+4/0
2.10.2014 7:47

V73l32a81d20i88m33í43r 51F26i61b18i21g95e16r 5324961681854

Některé rodiny vlastní více aut, ale i kdyby nevlastnily tak jsou autopůjčovny. Půjčit osobní automobil je nepoměrně snažší než vlakovou soupravu.

+1/−1
2.10.2014 8:50

A47l88a67n 35Ř98e39p66k91a 4945776

Aha, tak proto občas vidím auto polepené texty 'Náhradní vozidlo' :-) Nevlastní ho sice ten majitel nabouraného/porouchaného auta, ale to je jedno :)

+3/0
2.10.2014 12:10

I39v63a87n 65P85o10k70o88r87n60ý 7339425798

pochybujte, nejsme podnikavci, ale my máme 1 auto, syn taky, rodiče 2 auta, takže pro případ poruchy je kam sáhnout. U profesionála musí být samozřejmostí, že musí mít nějakou zálohu, jde o veřejnou službu, i když ne přímo dotovanou státem.

+1/0
2.10.2014 18:49
Foto

J23a81n 44S89t18a53v83ě96l 9255369517938

A není jednodušší a levnější, než si držet v depu 20-40% rezervních souprav, nasmlouvat si pro případ havárky náhradního dopravce z řad konkurence, pokud takového najdu? Jak to zřejmě měl i Leo, protože dost pochybuji, že se ČD nebohého LE jen tak zželelo a z přirozeného altruismu jim pomáhají...

Nemějte obavy, trh si obvykle dokáže poradit s lecčíms, a to výrazně efektivněji než když to reguluje stát...

0/0
6.11.2014 0:24

J10a38n 48H33o51r53a 6957371656

for js

-ten poslední odstavec mistře, to už bude posedlost......:-)

+5/−1
1.10.2014 21:51

J21a61n 72S51ů35r95a 4445423193182

jsem rád, že to říkáte vy, posedlý láskou ke konkurenci a soukromým dopravcům.

0/−9
1.10.2014 23:13

T61o14m18a54s 52A63u48g58u48s21t80y24n 6367466711840

Bylo to jako pochvala CD, ze delaji osvetu nepremyslivym lidem, ne?

0/0
2.10.2014 6:47

J70a32n 65H45o16r37a 6157241116

...opět plácáte blbiny,jak je vašim dobrým zvykem......:-)

+1/−1
2.10.2014 10:16

M30a70r48t82i56n 49K63o16p28ř88i88v91a 2834940680138

Náhodou pro ČD je to skvělej kšeft, když se ukáže, udělá si reklamu za Leošovi peníze (co jsem koukal budou se vozit i v Pendolínu), navíc pokud jsem dobře pochopil článek ze Železničáře, tak cestující se stávají zákazníky ČD, takže Leoš snad doplácí jízdenky a ještě vrací 50%, co víc si přát jako ČD? :D

+7/0
1.10.2014 20:31

P94e56t26r 83F96o34l35t78y49s 7345221760728

Teď se mu ještě ty levné jízdenky do Pendolina hodí, kdyby musel za každého svého cestujícícho, kterého posadí do Pendolina toli, co si sám kdovíjak vypočítal, tak by se mu teprv protočily panenky. ;-D

+4/0
1.10.2014 23:02

J11a34n 98M93u52ž32í92k 4102754902719

Já jsem rád, že na železnici vstoupily nové firmy, jelikož kvalita cestování šla rapidně nahoru. A ceny jízdenek dolů. Co víc si zákazník může přát.

+2/−2
1.10.2014 20:10

K26r18i17s57t82i92á86n 36M95a42r21č79í87k 3393145943443

Něják u vašeho příspěvku postrádám souvislost s článkem ;-D

+4/0
1.10.2014 20:24

P68e43t32r 36F85o42l27t63y88s 7965401720758

A ubylo okrajových spojů R^

0/0
1.10.2014 23:03

M12a28r64t54i67n 87N27o77v95o55t47n84ý 3806406881544

Železničář je čtrnáctideník s hodně zajímavým obsahem. Dá se předplatit (300,- Kč za rok) na: http://zeleznicar.cd.cz/

+2/0
1.10.2014 19:43
Foto

P20e64t48r 37P57a41v42l68í44č40e75k 5899933935950

Dík za reklamu na časopis Železničář. Úplně jsem ho opomněl, byl to za bolševika i po něm můj nejoblíbenější časák, tehdy za 2 Kč. Už jsem si ho uložil do Záložek . . . .

0/0
2.10.2014 7:26

V55l63a29s39t91i24m43i71l 25S77v66o72b86o83d51a 7153118375194

Tak to by mě zajímalo, na kolik by se ČD zmohlo záloh, kdyby jezdilo bez dotací jako LE ;-).

0/−16
1.10.2014 19:07

K77r42y91š44t28o70f 85L94a19n36í22k 1369830115595

A za 99,- CZK

+1/0
1.10.2014 19:09

M91i30r60o11s96l39a75v 92Z32i59k89m68u54n83d 7919343734613

Za "bolševika" byla předpisem D21 stanovena 20% záloha osobních vozů - počítáno z turnusové potřeby, u lokomotiv byla leckdy ta záloha 50% ... třeba lok E 499.2 - vyrobeno 27 kusů, turnusová potřeba 18 ... reálně byla každý den jedna na plánované údržbě, zpravidla dvě byly v dílnách na vyšším stupni údržby, v průměru jedna na nějaké neplánované opravě ... takže asi tak ... dneska jsou kilometrické proběhy do jednotlivých stupňů údržby delší, takže počet lokomotiv záloze je nižší, protože se zvýšil počet vlaků...

+3/0
1.10.2014 19:31

R83o25m63a62n 28P11o67l15á28č34e44k 5136509825

S "dotacemi" i když se jim říká jinak jezdí i Leo ;-)

+6/−1
1.10.2014 19:38

L70u37k91á30š 54S10l40á78n11s49k69ý 4841383127416

ČD mohou hospodařit s (téměř) libovolným schodkem, vzhledem k tomu, že jediným akcionářem je stát, tak také stát (=my všichni) ztrátu dorovnáme. To se u soukromých dopravců stát nemůže, tam jde o podnikatelské riziko.

+1/−4
1.10.2014 20:18

R20a27d12e48k 73J98a84n95a38t12a 9595426904202

Akcionáři nedorovnávají ztrátu společnosti, jejíž vlastní akcie, jak jste na to přišel? Pokud si v RM-Systému koupíte akcie dejme tomu Pražské Plynáreské, a tato bude míst ztrátu, platíte snad něco?

A pokud se týká státu, taková podpora je dokonce zakázána nařízením EU.

ČD hospodaří pouze se svým majetkem. Pokud vznikne ztráta, hradí se prodejem majetku, úvěrem, ze zisku předchozího období, nebo taky vůbec, to pokud se jedná o ztrátu čistě účetní.

+7/0
1.10.2014 21:22

L51u57k29á18š 16S96l26á91n70s79k73ý 4311143247236

Akcionář samozřejmě nepobírá jen dividendy, když je firma v zisku, ale nese i riziko jako vlastník, tj. pokud je společnost ve ztrátě, potom jdou akcie k nule (tj. akcionář zaplatil předem) nebo investuje do své společnosti, aby nezkrachovala a nemusela nastat první varianta. Jak vidět, v ekonomice se moc neorientujete.

0/0
2.10.2014 9:23

M92a43r71t65i73n 17K16a41r63á75s83e84k 9418633288938

Nicmene hlaska ze "ztratu dorovname my vsichni" je mimo.....

+2/0
2.10.2014 10:14

R66a49d68e58k 90J49a76n31a14t24a 9285556324742

To obecně jo, jenže v tomto případě neplatí ani jedno. Akcie ČD nemohou "jít k nule", protože se s nima vůbec neobchoduje. "Investovat" stát také nemůže, protože takovou státní podporu zapovídá EU.

Může si akorát objednat u ČD službu, zakázku. Ale dneska už není vůbec lehké zadat tuto zakázku předraženou. Stačí se podívat na rychlíkovou linku Plzeň-Most. Arriva sice nevyhrála, ale už její paraelní nabídka způsobila pokles ceny, že se rozhdoně o nějaký "sponzorský kanál" k ČD nejedná.

0/0
2.10.2014 19:38

J93i70n81d44ř67i86c75h 27Š13k44o25p64e41k 4325221840375

a na tuhle blbost jsi přišel jak ?

0/0
2.10.2014 7:03

V51l84a16s80t45i64m32i52l 65S50v61o58b87o60d19a 7883338885234

Á, tak to povídej, s jakými dotacemi jezdí LE, to mě zajímá.

0/−3
1.10.2014 20:39

T59o28m59a17s 90N32o65v24o74t84n44y 3971916398909

Je to marný, už mu to bylo vysvětleno tolikrát a stejně nedá pokoj (samozřejmě myslí ne dotaci, ale doplatek za slevy, které musí dopravce povinně poskytnout)

0/0
1.10.2014 21:06

P77e25t58r 79F50o57l67t31y51s 7695291960568

Na oné hlavní trase jezdí komerčně stejně jako LE, jinak většinou v závazku veřejné služby. Jste zastáncem možnosti raději se nedostat nikam než mít alespoň nějakou možnost, jak docestovat (pokud tedy nemáte auto - ikdyž ono s tím autem to taky někdy nemusí být výhra).

+2/0
1.10.2014 21:15

Z30d61e40n16ě10k 37H57a70n75z63l 1511396682194

to snad bylo jasné od začátku,na železnici se prostě vydělavat nedá.Měli strátu 50 milionů a ted budou mít 100 mega.Když budou lidi vozit za stovku,nevydělaj nikdy

+7/−2
1.10.2014 17:38

P36a64v92e14l 81K21u68b52e21l77k65a 1119337807933

Kdyby nejezdily ČD pod náklady tak se vydělat dá.

+5/−17
1.10.2014 18:15

K54r48y26š36t43o54f 55L12a90n34í80k 1439160485935

A pod temi naklady zacal jezdit kdo? Pamatujete si cenu jizdenky Praha - Ostrava pred prichodem konkurence?

+9/−1
1.10.2014 19:13

K38a20r87e58l 93O86g75o25u25n 7452131761501

Když otevíráte nový obchod, službu, pak také rovněž rpvních pár dní nabízíte slevy, abyste alespoň vešel do podvědomí.

+1/−1
1.10.2014 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.