Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express přišel kvůli letícímu kamenu o druhý vlak, ruší další spoje

Leo Express čelí dalším provozním problémů se svými jednotkami Stadler Flirt. Po zářijové srážce jedné soupravy s automobilem na přejezdu musí do soboty odstavit další jednotku kvůli prasklému sklu. Z pěti souprav tak jezdí jen tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S78t74a13n12i69s51l36a29v 96T14e36s68a50ř 9947564312394

Ať hodí kamenem, kdo je bez viny. ;-D

+1/0
3.10.2014 16:16

A53n48d93r19e64j 32O94l94e48k15s77a 3725101267911

Neuvěřitelné, co je tady za sestavu skalních vlajkonošů Českých Drahých. České Drahé, jsou akciovkou státu, téhož státu, který se snaží přivést na koleje konkurenci dopravců. A co dělají České Drahé? Likvidují tu konkurenci za státní peníze, ačkoli zřizovatel - stát, si ji přeje zavést. Je snadné jezdit na trase, kde se objeví konkurence, třeba za korunu, když mám od státu miliardy na provoz celé sítě spojů, že ano? Tady stát v kontrole své akciovky zjevně selhává.Rv

+4/−6
2.10.2014 16:18

I78v76a28n 36P19o19k55o82r83n91ý 7439545188

Vážený,

uvědomte si, že soukromníci vyzobávají jen třešničky na dortu, tak jako v autobusové dopravě. ČD musí zajistit i všechny ty couráky s malou obsazeností.

Kdybychom nebyli blbí, tak k dálkovým, lukrativním tratím by soukromník musel vzít i nějaké regionální. Zrovna tak jako se nyní v TV mluví o poště - ta musí obsluhovat i zapadlý venkov, v Praze a velkých městech provozují lukrativní služby soukromníci, samozřejmě s nižšími náklady. To není žádné umění.

Pro informaci uvádím: u nás vyhrál na regionální trati soukromý německý přepravce.Vizuálně moderní vlaková souprava Siemens. Pokud nemají poruchu, tak jezdí na čas. Ale: v létě klimatizace nestíhá, fouká z ní teplejší vzduch, než je venku. Je zde velké zasklení, čili v horkých dnech skleníkový efekt. Okénka kromě nouzových jsou neotevíratelná. Navíc skla nejsou izolační, dvojitá, takže když je ta správná vlhkost, tak jsou skla orosená, vlhkost všude stéká, je to humus. V zimě vlak netopí. Nebo topí (klimatizuje) pouze půlka soupravy. Když si někde dovolíte zažádat o zlepšení stavu, tak vaše stížnost je neodůvodněná, ojedinělá atp. Tiše závidíme cestujícím ČD, které na ostatní tratě nasadili moderní vlaky, dokonce nyní byla anketa o internetu (pouze u vlaků ČD).

+4/−3
2.10.2014 19:42

I56v82a29n 68P90o71k51o76r85n76ý 7239525188

Ještě jsem opomenul, že i tento zmiňovaný soukromý dopravce pobírá dotace na dopravní obslužnost.

+3/0
2.10.2014 19:43

Č17e31s46l57a56v 95T86a44r89a73n75z29a 6218307964645

Zase bludy o třešničkách na dortu. Rv

+4/−3
3.10.2014 7:50

I20v26a31n 76P85o48k65o85r19n80ý 7389735248

žádné bludy o třešničkách, ale fakt! pro pravdu se lidi nejvíc zlobí, že ...

0/0
5.10.2014 10:09

M91a98r14t83i11n 12P34i46t35u45c46h67a 8732658183525

Mám intenzivní pocit, že borec co vjel na koleje a trefil vlak to bude mít dost drahé. Pronájem náhradních vlaků, ušlý zisk díky slevě na jízdném a plat asistentek se dá bez problémů hodit na jeho povinné ručení...

A taky mám intenzivní pocit, že si na svém pojištění radši zkontroluju limity plnění, protože takováhle řacha je může snadno překročit...

+2/−1
2.10.2014 10:27

V48i78k51t54o21r 75N60á91r74o31ž68n65ý 3599482758

Já se divím , že jim ČD pomáhají...

Vždyť by je na tom mohly nechat pěkně vyráchat....

Nebo se snad připravuje koupě firmy LEO ze strany Českých drah ?

+2/−3
2.10.2014 10:17
Foto

A67l22a29n 96Ř73e71p45k20a 4285716

Ale ČD jim rozhodně nepomáhají zadarmo, logické je, že si LEx musí zaplatit za ty náhradní soupravy (nebo možná jen připojené vagony k pravidelným vlakům ČD) musí zaplatit ;-)

+5/0
2.10.2014 12:08

R28a83d80k84o 19K21ř81i56v43á69n11e86k 7280133255480

Dotaz na iDnes: Jak je možné, že známý vymítač ČD Tomáš Novotný má pod mým příspěvkem dva mínusy? To má nějakou protekci? Já chci taky! Příště ho omínusuju, až zmodrá. Sorry, zežloutne.:-)

(1.10. v 15.58, ze čtyř mínusů dal 50% Tomáš Novotný)

+1/−1
2.10.2014 10:09

T22o18m78á43š 68N85o86v68o77t54n54ý 8689431

Co takhle shoda jmen? Hloupému napověz...

+2/−1
2.10.2014 14:40

V79i12k68y32r 82B92o91h78u16m65i20l 85S18t26r77a74n80s92k26y 9807358586369

Stačí šutr a je po konkurenci8-o;-D

+6/0
2.10.2014 7:26
Foto

A40l84a13n 42Ř95e21p16k63a 4665236

Ještě tři šutry a bude po konkurence úplně ;-D

+1/−1
2.10.2014 12:09

I23v62a66n 41P63o45k20o33r68n15ý 7529685568

To je to přetržené hospodářství, když všechno jede na doraz.

Co by se asi dělo, kdyby se takto na doraz chovali všichni - brzy by nebylo s čím cestovat.

Najednou jsou ČD dobré ...

+14/−5
1.10.2014 22:57

K59a68r19e93l 96O61g38o86u18n 7312741371471

dost pochybuju, že vlastníte náhradní auto, pro případ, že se Vám jedno pokazí

+7/−3
2.10.2014 7:14

T78o59m94á67š 10S11e53d72m94i63h20r42a27d56s16k56ý 7654539837719

Když se mi pokazí auto, půjdu pěšky, nebo využiju veřejnou dopravu. Pokud provozuju veřejnou dopravu, tak už je tak nějak problém, když si u mě lidi koupí lístky a nemám je jak odvézt.

+9/0
2.10.2014 7:45
Foto

S38t53a72n86i26s18l12a37v 35T14e41s91a13ř 9257664592384

ok a co takhle taxikář, když má nasmlouvaný jízdy a auto se mu rozbije. Taky má mít koupený dvě auta naráz?

0/−2
3.10.2014 16:19

O11t14t50o 25P82o63s15p97í61š79i14l 4324395517768

To je ovšem na obě nohy kulhající srovnání. Vlastník osobního auta pro své potřeby provozuje individuální dopravu a nikoliv službu lidem.

Bavil jsem se např. s několika taxikáři a ti (pokud mají svá auta a ne firemní) si "zálohy" řešit musí, jinak by riskovali, že ani ne svou vinou chcípnou hlady.;-)

+4/0
2.10.2014 7:47

V90l65a19d35i85m17í51r 90F98i25b47i89g32e28r 5384111891554

Některé rodiny vlastní více aut, ale i kdyby nevlastnily tak jsou autopůjčovny. Půjčit osobní automobil je nepoměrně snažší než vlakovou soupravu.

+1/−1
2.10.2014 8:50
Foto

A28l64a48n 42Ř55e54p88k67a 4885646

Aha, tak proto občas vidím auto polepené texty 'Náhradní vozidlo' :-) Nevlastní ho sice ten majitel nabouraného/porouchaného auta, ale to je jedno :)

+3/0
2.10.2014 12:10

I38v96a15n 94P61o63k10o46r15n40ý 7729315598

pochybujte, nejsme podnikavci, ale my máme 1 auto, syn taky, rodiče 2 auta, takže pro případ poruchy je kam sáhnout. U profesionála musí být samozřejmostí, že musí mít nějakou zálohu, jde o veřejnou službu, i když ne přímo dotovanou státem.

+1/0
2.10.2014 18:49
Foto

J23a50n 98S44t73a81v79ě32l 9775239757218

A není jednodušší a levnější, než si držet v depu 20-40% rezervních souprav, nasmlouvat si pro případ havárky náhradního dopravce z řad konkurence, pokud takového najdu? Jak to zřejmě měl i Leo, protože dost pochybuji, že se ČD nebohého LE jen tak zželelo a z přirozeného altruismu jim pomáhají...

Nemějte obavy, trh si obvykle dokáže poradit s lecčíms, a to výrazně efektivněji než když to reguluje stát...

0/0
6.11.2014 0:24

J86a38n 57H19o63r46a 6287281856

for js

-ten poslední odstavec mistře, to už bude posedlost......:-)

+5/−1
1.10.2014 21:51

J62a12n 20S51ů37r67a 4275903953582

jsem rád, že to říkáte vy, posedlý láskou ke konkurenci a soukromým dopravcům.

0/−9
1.10.2014 23:13

T82o96m15a35s 90A56u20g25u84s19t41y59n 6827386831740

Bylo to jako pochvala CD, ze delaji osvetu nepremyslivym lidem, ne?

0/0
2.10.2014 6:47

J35a51n 37H50o93r54a 6127721596

...opět plácáte blbiny,jak je vašim dobrým zvykem......:-)

+1/−1
2.10.2014 10:16

M48a88r92t45i24n 61K41o81p63ř92i23v81a 2124650620538

Náhodou pro ČD je to skvělej kšeft, když se ukáže, udělá si reklamu za Leošovi peníze (co jsem koukal budou se vozit i v Pendolínu), navíc pokud jsem dobře pochopil článek ze Železničáře, tak cestující se stávají zákazníky ČD, takže Leoš snad doplácí jízdenky a ještě vrací 50%, co víc si přát jako ČD? :D

+7/0
1.10.2014 20:31

P30e42t19r 54F13o28l81t66y62s 7425741630548

Teď se mu ještě ty levné jízdenky do Pendolina hodí, kdyby musel za každého svého cestujícícho, kterého posadí do Pendolina toli, co si sám kdovíjak vypočítal, tak by se mu teprv protočily panenky. ;-D

+4/0
1.10.2014 23:02

J64a38n 93M41u74ž52í66k 4262794702569

Já jsem rád, že na železnici vstoupily nové firmy, jelikož kvalita cestování šla rapidně nahoru. A ceny jízdenek dolů. Co víc si zákazník může přát.

+2/−2
1.10.2014 20:10

K10r76i28s44t69i91á32n 85M73a95r72č21í92k 3273565303163

Něják u vašeho příspěvku postrádám souvislost s článkem ;-D

+4/0
1.10.2014 20:24

P35e81t80r 85F76o37l98t64y29s 7495371230948

A ubylo okrajových spojů R^

0/0
1.10.2014 23:03

M37a50r71t61i54n 35N98o46v95o70t20n88ý 3896576901264

Železničář je čtrnáctideník s hodně zajímavým obsahem. Dá se předplatit (300,- Kč za rok) na: http://zeleznicar.cd.cz/

+2/0
1.10.2014 19:43
Foto

P10e23t28r 31P59a89v96l88í70č32e48k 5299783505510

Dík za reklamu na časopis Železničář. Úplně jsem ho opomněl, byl to za bolševika i po něm můj nejoblíbenější časák, tehdy za 2 Kč. Už jsem si ho uložil do Záložek . . . .

0/0
2.10.2014 7:26

V94l71a77s68t31i48m41i72l 30S31v69o39b21o70d95a 7863798175474

Tak to by mě zajímalo, na kolik by se ČD zmohlo záloh, kdyby jezdilo bez dotací jako LE ;-).

0/−16
1.10.2014 19:07

K28r36y18š91t45o46f 53L81a90n32í85k 1799660545285

A za 99,- CZK

+1/0
1.10.2014 19:09

M25i27r21o87s69l76a68v 50Z97i10k89m60u85n28d 7739443684213

Za "bolševika" byla předpisem D21 stanovena 20% záloha osobních vozů - počítáno z turnusové potřeby, u lokomotiv byla leckdy ta záloha 50% ... třeba lok E 499.2 - vyrobeno 27 kusů, turnusová potřeba 18 ... reálně byla každý den jedna na plánované údržbě, zpravidla dvě byly v dílnách na vyšším stupni údržby, v průměru jedna na nějaké neplánované opravě ... takže asi tak ... dneska jsou kilometrické proběhy do jednotlivých stupňů údržby delší, takže počet lokomotiv záloze je nižší, protože se zvýšil počet vlaků...

+3/0
1.10.2014 19:31

R41o32m25a85n 78P42o32l77á66č50e50k 5436509125

S "dotacemi" i když se jim říká jinak jezdí i Leo ;-)

+6/−1
1.10.2014 19:38

L83u92k55á78š 75S90l47á69n59s84k19ý 4901543847676

ČD mohou hospodařit s (téměř) libovolným schodkem, vzhledem k tomu, že jediným akcionářem je stát, tak také stát (=my všichni) ztrátu dorovnáme. To se u soukromých dopravců stát nemůže, tam jde o podnikatelské riziko.

+1/−4
1.10.2014 20:18

R62a26d86e26k 67J35a32n12a38t47a 9785656904202

Akcionáři nedorovnávají ztrátu společnosti, jejíž vlastní akcie, jak jste na to přišel? Pokud si v RM-Systému koupíte akcie dejme tomu Pražské Plynáreské, a tato bude míst ztrátu, platíte snad něco?

A pokud se týká státu, taková podpora je dokonce zakázána nařízením EU.

ČD hospodaří pouze se svým majetkem. Pokud vznikne ztráta, hradí se prodejem majetku, úvěrem, ze zisku předchozího období, nebo taky vůbec, to pokud se jedná o ztrátu čistě účetní.

+7/0
1.10.2014 21:22

L28u10k64á58š 87S76l92á72n93s68k77ý 4721703727406

Akcionář samozřejmě nepobírá jen dividendy, když je firma v zisku, ale nese i riziko jako vlastník, tj. pokud je společnost ve ztrátě, potom jdou akcie k nule (tj. akcionář zaplatil předem) nebo investuje do své společnosti, aby nezkrachovala a nemusela nastat první varianta. Jak vidět, v ekonomice se moc neorientujete.

0/0
2.10.2014 9:23

M75a86r87t46i20n 13K33a62r26á82s75e60k 9898263408968

Nicmene hlaska ze "ztratu dorovname my vsichni" je mimo.....

+2/0
2.10.2014 10:14

R34a56d59e41k 83J54a42n65a17t74a 9895316284482

To obecně jo, jenže v tomto případě neplatí ani jedno. Akcie ČD nemohou "jít k nule", protože se s nima vůbec neobchoduje. "Investovat" stát také nemůže, protože takovou státní podporu zapovídá EU.

Může si akorát objednat u ČD službu, zakázku. Ale dneska už není vůbec lehké zadat tuto zakázku předraženou. Stačí se podívat na rychlíkovou linku Plzeň-Most. Arriva sice nevyhrála, ale už její paraelní nabídka způsobila pokles ceny, že se rozhdoně o nějaký "sponzorský kanál" k ČD nejedná.

0/0
2.10.2014 19:38

J94i63n59d71ř61i60c89h 28Š80k16o93p47e48k 4755221260135

a na tuhle blbost jsi přišel jak ?

0/0
2.10.2014 7:03

V55l63a71s53t26i21m40i55l 31S54v31o38b44o23d11a 7443768875214

Á, tak to povídej, s jakými dotacemi jezdí LE, to mě zajímá.

0/−3
1.10.2014 20:39

T10o27m63a79s 16N15o74v52o46t46n15y 3661536908719

Je to marný, už mu to bylo vysvětleno tolikrát a stejně nedá pokoj (samozřejmě myslí ne dotaci, ale doplatek za slevy, které musí dopravce povinně poskytnout)

0/0
1.10.2014 21:06

P43e67t55r 94F77o52l28t26y40s 7155671890458

Na oné hlavní trase jezdí komerčně stejně jako LE, jinak většinou v závazku veřejné služby. Jste zastáncem možnosti raději se nedostat nikam než mít alespoň nějakou možnost, jak docestovat (pokud tedy nemáte auto - ikdyž ono s tím autem to taky někdy nemusí být výhra).

+2/0
1.10.2014 21:15

Z92d92e13n70ě87k 10H25a84n90z83l 1641476502674

to snad bylo jasné od začátku,na železnici se prostě vydělavat nedá.Měli strátu 50 milionů a ted budou mít 100 mega.Když budou lidi vozit za stovku,nevydělaj nikdy

+7/−2
1.10.2014 17:38

P93a18v25e87l 77K47u72b78e42l87k81a 1199687807103

Kdyby nejezdily ČD pod náklady tak se vydělat dá.

+5/−17
1.10.2014 18:15

K33r73y47š25t38o58f 52L43a44n77í52k 1749850525835

A pod temi naklady zacal jezdit kdo? Pamatujete si cenu jizdenky Praha - Ostrava pred prichodem konkurence?

+9/−1
1.10.2014 19:13

K90a56r36e83l 34O18g24o27u88n 7522711241591

Když otevíráte nový obchod, službu, pak také rovněž rpvních pár dní nabízíte slevy, abyste alespoň vešel do podvědomí.

+1/−1
1.10.2014 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.