Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express přišel kvůli letícímu kamenu o druhý vlak, ruší další spoje

Leo Express čelí dalším provozním problémů se svými jednotkami Stadler Flirt. Po zářijové srážce jedné soupravy s automobilem na přejezdu musí do soboty odstavit další jednotku kvůli prasklému sklu. Z pěti souprav tak jezdí jen tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S41t92a57n30i24s32l18a60v 29T46e81s82a77ř 9347884422444

Ať hodí kamenem, kdo je bez viny. ;-D

+1/0
3.10.2014 16:16

A72n86d76r77e78j 82O22l33e17k97s67a 3445541147401

Neuvěřitelné, co je tady za sestavu skalních vlajkonošů Českých Drahých. České Drahé, jsou akciovkou státu, téhož státu, který se snaží přivést na koleje konkurenci dopravců. A co dělají České Drahé? Likvidují tu konkurenci za státní peníze, ačkoli zřizovatel - stát, si ji přeje zavést. Je snadné jezdit na trase, kde se objeví konkurence, třeba za korunu, když mám od státu miliardy na provoz celé sítě spojů, že ano? Tady stát v kontrole své akciovky zjevně selhává.Rv

+4/−6
2.10.2014 16:18

I46v90a62n 34P55o80k37o61r51n16ý 7629185848

Vážený,

uvědomte si, že soukromníci vyzobávají jen třešničky na dortu, tak jako v autobusové dopravě. ČD musí zajistit i všechny ty couráky s malou obsazeností.

Kdybychom nebyli blbí, tak k dálkovým, lukrativním tratím by soukromník musel vzít i nějaké regionální. Zrovna tak jako se nyní v TV mluví o poště - ta musí obsluhovat i zapadlý venkov, v Praze a velkých městech provozují lukrativní služby soukromníci, samozřejmě s nižšími náklady. To není žádné umění.

Pro informaci uvádím: u nás vyhrál na regionální trati soukromý německý přepravce.Vizuálně moderní vlaková souprava Siemens. Pokud nemají poruchu, tak jezdí na čas. Ale: v létě klimatizace nestíhá, fouká z ní teplejší vzduch, než je venku. Je zde velké zasklení, čili v horkých dnech skleníkový efekt. Okénka kromě nouzových jsou neotevíratelná. Navíc skla nejsou izolační, dvojitá, takže když je ta správná vlhkost, tak jsou skla orosená, vlhkost všude stéká, je to humus. V zimě vlak netopí. Nebo topí (klimatizuje) pouze půlka soupravy. Když si někde dovolíte zažádat o zlepšení stavu, tak vaše stížnost je neodůvodněná, ojedinělá atp. Tiše závidíme cestujícím ČD, které na ostatní tratě nasadili moderní vlaky, dokonce nyní byla anketa o internetu (pouze u vlaků ČD).

+4/−3
2.10.2014 19:42

I31v95a96n 95P56o16k54o26r76n32ý 7549255798

Ještě jsem opomenul, že i tento zmiňovaný soukromý dopravce pobírá dotace na dopravní obslužnost.

+3/0
2.10.2014 19:43

Č84e53s31l78a47v 38T72a93r52a51n81z47a 6408957494275

Zase bludy o třešničkách na dortu. Rv

+4/−3
3.10.2014 7:50

I40v16a69n 97P22o45k47o57r18n82ý 7409455458

žádné bludy o třešničkách, ale fakt! pro pravdu se lidi nejvíc zlobí, že ...

0/0
5.10.2014 10:09

M57a32r35t21i80n 10P74i52t33u41c10h27a 8592678833215

Mám intenzivní pocit, že borec co vjel na koleje a trefil vlak to bude mít dost drahé. Pronájem náhradních vlaků, ušlý zisk díky slevě na jízdném a plat asistentek se dá bez problémů hodit na jeho povinné ručení...

A taky mám intenzivní pocit, že si na svém pojištění radši zkontroluju limity plnění, protože takováhle řacha je může snadno překročit...

+2/−1
2.10.2014 10:27

V12i74k93t84o24r 29N39á33r98o14ž25n54ý 3189432988

Já se divím , že jim ČD pomáhají...

Vždyť by je na tom mohly nechat pěkně vyráchat....

Nebo se snad připravuje koupě firmy LEO ze strany Českých drah ?

+2/−3
2.10.2014 10:17
Foto

A79l63a21n 22Ř15e45p88k18a 4695386

Ale ČD jim rozhodně nepomáhají zadarmo, logické je, že si LEx musí zaplatit za ty náhradní soupravy (nebo možná jen připojené vagony k pravidelným vlakům ČD) musí zaplatit ;-)

+5/0
2.10.2014 12:08

R45a39d40k26o 74K79ř44i30v97á50n98e28k 7430703625460

Dotaz na iDnes: Jak je možné, že známý vymítač ČD Tomáš Novotný má pod mým příspěvkem dva mínusy? To má nějakou protekci? Já chci taky! Příště ho omínusuju, až zmodrá. Sorry, zežloutne.:-)

(1.10. v 15.58, ze čtyř mínusů dal 50% Tomáš Novotný)

+1/−1
2.10.2014 10:09

T21o91m51á76š 74N47o18v86o91t83n59ý 9868294105884

Co takhle shoda jmen? Hloupému napověz...

+2/−1
2.10.2014 14:40

V69i58k95y15r 58B11o87h69u72m97i78l 37S97t78r81a23n21s92k70y 9747358706589

Stačí šutr a je po konkurenci8-o;-D

+6/0
2.10.2014 7:26
Foto

A46l92a62n 65Ř77e66p92k52a 4465476

Ještě tři šutry a bude po konkurence úplně ;-D

+1/−1
2.10.2014 12:09

I63v79a28n 54P10o14k50o15r42n50ý 7889155748

To je to přetržené hospodářství, když všechno jede na doraz.

Co by se asi dělo, kdyby se takto na doraz chovali všichni - brzy by nebylo s čím cestovat.

Najednou jsou ČD dobré ...

+14/−5
1.10.2014 22:57

K19a17r63e84l 79O14g15o88u95n 7982831691441

dost pochybuju, že vlastníte náhradní auto, pro případ, že se Vám jedno pokazí

+7/−3
2.10.2014 7:14

T98o63m93á16š 17S29e22d44m55i42h44r59a40d74s25k73ý 7314299527139

Když se mi pokazí auto, půjdu pěšky, nebo využiju veřejnou dopravu. Pokud provozuju veřejnou dopravu, tak už je tak nějak problém, když si u mě lidi koupí lístky a nemám je jak odvézt.

+9/0
2.10.2014 7:45
Foto

S52t72a59n13i56s84l87a60v 66T59e73s39a57ř 9107294802704

ok a co takhle taxikář, když má nasmlouvaný jízdy a auto se mu rozbije. Taky má mít koupený dvě auta naráz?

0/−2
3.10.2014 16:19

O43t85t94o 97P66o89s93p29í39š47i69l 4554575317828

To je ovšem na obě nohy kulhající srovnání. Vlastník osobního auta pro své potřeby provozuje individuální dopravu a nikoliv službu lidem.

Bavil jsem se např. s několika taxikáři a ti (pokud mají svá auta a ne firemní) si "zálohy" řešit musí, jinak by riskovali, že ani ne svou vinou chcípnou hlady.;-)

+4/0
2.10.2014 7:47

V19l48a24d56i60m50í43r 56F25i65b58i66g81e76r 5104661441674

Některé rodiny vlastní více aut, ale i kdyby nevlastnily tak jsou autopůjčovny. Půjčit osobní automobil je nepoměrně snažší než vlakovou soupravu.

+1/−1
2.10.2014 8:50
Foto

A73l11a48n 81Ř69e65p77k61a 4465656

Aha, tak proto občas vidím auto polepené texty 'Náhradní vozidlo' :-) Nevlastní ho sice ten majitel nabouraného/porouchaného auta, ale to je jedno :)

+3/0
2.10.2014 12:10

I90v68a30n 29P88o28k81o36r26n20ý 7429555858

pochybujte, nejsme podnikavci, ale my máme 1 auto, syn taky, rodiče 2 auta, takže pro případ poruchy je kam sáhnout. U profesionála musí být samozřejmostí, že musí mít nějakou zálohu, jde o veřejnou službu, i když ne přímo dotovanou státem.

+1/0
2.10.2014 18:49
Foto

J35a53n 64S19t73a38v70ě72l 9655919557898

A není jednodušší a levnější, než si držet v depu 20-40% rezervních souprav, nasmlouvat si pro případ havárky náhradního dopravce z řad konkurence, pokud takového najdu? Jak to zřejmě měl i Leo, protože dost pochybuji, že se ČD nebohého LE jen tak zželelo a z přirozeného altruismu jim pomáhají...

Nemějte obavy, trh si obvykle dokáže poradit s lecčíms, a to výrazně efektivněji než když to reguluje stát...

0/0
6.11.2014 0:24

J85a25n 45H46o75r73a 6897831646

for js

-ten poslední odstavec mistře, to už bude posedlost......:-)

+5/−1
1.10.2014 21:51

J94a78n 98S66ů96r60a 4575203483622

jsem rád, že to říkáte vy, posedlý láskou ke konkurenci a soukromým dopravcům.

0/−9
1.10.2014 23:13

T40o56m90a15s 35A82u40g34u96s36t91y62n 6977566621960

Bylo to jako pochvala CD, ze delaji osvetu nepremyslivym lidem, ne?

0/0
2.10.2014 6:47

J71a90n 50H11o73r94a 6797221446

...opět plácáte blbiny,jak je vašim dobrým zvykem......:-)

+1/−1
2.10.2014 10:16

M68a10r24t93i38n 13K75o14p44ř45i51v32a 2844870540698

Náhodou pro ČD je to skvělej kšeft, když se ukáže, udělá si reklamu za Leošovi peníze (co jsem koukal budou se vozit i v Pendolínu), navíc pokud jsem dobře pochopil článek ze Železničáře, tak cestující se stávají zákazníky ČD, takže Leoš snad doplácí jízdenky a ještě vrací 50%, co víc si přát jako ČD? :D

+7/0
1.10.2014 20:31

P48e17t53r 39F97o52l17t14y97s 7135931230758

Teď se mu ještě ty levné jízdenky do Pendolina hodí, kdyby musel za každého svého cestujícícho, kterého posadí do Pendolina toli, co si sám kdovíjak vypočítal, tak by se mu teprv protočily panenky. ;-D

+4/0
1.10.2014 23:02

J71a89n 55M26u19ž54í70k 4952654962219

Já jsem rád, že na železnici vstoupily nové firmy, jelikož kvalita cestování šla rapidně nahoru. A ceny jízdenek dolů. Co víc si zákazník může přát.

+2/−2
1.10.2014 20:10

K96r33i94s80t58i61á36n 48M27a25r85č50í19k 3723375243693

Něják u vašeho příspěvku postrádám souvislost s článkem ;-D

+4/0
1.10.2014 20:24

P26e51t31r 97F76o10l49t32y75s 7605941420378

A ubylo okrajových spojů R^

0/0
1.10.2014 23:03

M59a92r45t57i73n 11N40o20v80o13t32n45ý 3606496331714

Železničář je čtrnáctideník s hodně zajímavým obsahem. Dá se předplatit (300,- Kč za rok) na: http://zeleznicar.cd.cz/

+2/0
1.10.2014 19:43
Foto

P39e40t68r 44P96a68v50l36í94č55e12k 5959133575210

Dík za reklamu na časopis Železničář. Úplně jsem ho opomněl, byl to za bolševika i po něm můj nejoblíbenější časák, tehdy za 2 Kč. Už jsem si ho uložil do Záložek . . . .

0/0
2.10.2014 7:26

V13l71a65s30t53i22m59i78l 90S66v95o25b20o21d27a 7733778145704

Tak to by mě zajímalo, na kolik by se ČD zmohlo záloh, kdyby jezdilo bez dotací jako LE ;-).

0/−16
1.10.2014 19:07

K35r37y32š12t96o89f 57L48a88n32í73k 1459630775165

A za 99,- CZK

+1/0
1.10.2014 19:09

M28i87r48o45s60l16a18v 86Z56i84k28m76u82n40d 7799443904783

Za "bolševika" byla předpisem D21 stanovena 20% záloha osobních vozů - počítáno z turnusové potřeby, u lokomotiv byla leckdy ta záloha 50% ... třeba lok E 499.2 - vyrobeno 27 kusů, turnusová potřeba 18 ... reálně byla každý den jedna na plánované údržbě, zpravidla dvě byly v dílnách na vyšším stupni údržby, v průměru jedna na nějaké neplánované opravě ... takže asi tak ... dneska jsou kilometrické proběhy do jednotlivých stupňů údržby delší, takže počet lokomotiv záloze je nižší, protože se zvýšil počet vlaků...

+3/0
1.10.2014 19:31

R39o78m17a42n 45P38o97l50á24č68e31k 5526779725

S "dotacemi" i když se jim říká jinak jezdí i Leo ;-)

+6/−1
1.10.2014 19:38

L50u74k56á48š 67S59l26á32n89s75k25ý 4921193437726

ČD mohou hospodařit s (téměř) libovolným schodkem, vzhledem k tomu, že jediným akcionářem je stát, tak také stát (=my všichni) ztrátu dorovnáme. To se u soukromých dopravců stát nemůže, tam jde o podnikatelské riziko.

+1/−4
1.10.2014 20:18

R30a21d49e43k 64J29a85n36a87t19a 9415136244762

Akcionáři nedorovnávají ztrátu společnosti, jejíž vlastní akcie, jak jste na to přišel? Pokud si v RM-Systému koupíte akcie dejme tomu Pražské Plynáreské, a tato bude míst ztrátu, platíte snad něco?

A pokud se týká státu, taková podpora je dokonce zakázána nařízením EU.

ČD hospodaří pouze se svým majetkem. Pokud vznikne ztráta, hradí se prodejem majetku, úvěrem, ze zisku předchozího období, nebo taky vůbec, to pokud se jedná o ztrátu čistě účetní.

+7/0
1.10.2014 21:22

L20u45k41á25š 96S34l15á67n38s68k44ý 4391713287906

Akcionář samozřejmě nepobírá jen dividendy, když je firma v zisku, ale nese i riziko jako vlastník, tj. pokud je společnost ve ztrátě, potom jdou akcie k nule (tj. akcionář zaplatil předem) nebo investuje do své společnosti, aby nezkrachovala a nemusela nastat první varianta. Jak vidět, v ekonomice se moc neorientujete.

0/0
2.10.2014 9:23

M19a55r61t81i56n 14K35a57r31á65s33e17k 9198363618408

Nicmene hlaska ze "ztratu dorovname my vsichni" je mimo.....

+2/0
2.10.2014 10:14

R71a16d90e85k 61J48a82n72a11t56a 9335856434742

To obecně jo, jenže v tomto případě neplatí ani jedno. Akcie ČD nemohou "jít k nule", protože se s nima vůbec neobchoduje. "Investovat" stát také nemůže, protože takovou státní podporu zapovídá EU.

Může si akorát objednat u ČD službu, zakázku. Ale dneska už není vůbec lehké zadat tuto zakázku předraženou. Stačí se podívat na rychlíkovou linku Plzeň-Most. Arriva sice nevyhrála, ale už její paraelní nabídka způsobila pokles ceny, že se rozhdoně o nějaký "sponzorský kanál" k ČD nejedná.

0/0
2.10.2014 19:38

J36i59n51d95ř26i89c49h 92Š68k24o37p88e36k 4885481120495

a na tuhle blbost jsi přišel jak ?

0/0
2.10.2014 7:03

V44l30a58s18t76i40m56i83l 28S68v10o43b73o40d33a 7103978795884

Á, tak to povídej, s jakými dotacemi jezdí LE, to mě zajímá.

0/−3
1.10.2014 20:39

T42o82m75a20s 43N54o26v50o91t92n33y 3541836738669

Je to marný, už mu to bylo vysvětleno tolikrát a stejně nedá pokoj (samozřejmě myslí ne dotaci, ale doplatek za slevy, které musí dopravce povinně poskytnout)

0/0
1.10.2014 21:06

P83e82t93r 40F15o11l43t29y84s 7425651740988

Na oné hlavní trase jezdí komerčně stejně jako LE, jinak většinou v závazku veřejné služby. Jste zastáncem možnosti raději se nedostat nikam než mít alespoň nějakou možnost, jak docestovat (pokud tedy nemáte auto - ikdyž ono s tím autem to taky někdy nemusí být výhra).

+2/0
1.10.2014 21:15

Z24d93e24n94ě65k 47H13a69n54z87l 1751416662964

to snad bylo jasné od začátku,na železnici se prostě vydělavat nedá.Měli strátu 50 milionů a ted budou mít 100 mega.Když budou lidi vozit za stovku,nevydělaj nikdy

+7/−2
1.10.2014 17:38

P11a66v76e75l 17K19u28b56e59l42k24a 1959947117773

Kdyby nejezdily ČD pod náklady tak se vydělat dá.

+5/−17
1.10.2014 18:15

K74r76y24š69t82o84f 27L92a19n60í69k 1789110455785

A pod temi naklady zacal jezdit kdo? Pamatujete si cenu jizdenky Praha - Ostrava pred prichodem konkurence?

+9/−1
1.10.2014 19:13

K33a85r27e35l 11O61g87o41u97n 7962321161831

Když otevíráte nový obchod, službu, pak také rovněž rpvních pár dní nabízíte slevy, abyste alespoň vešel do podvědomí.

+1/−1
1.10.2014 19:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.