Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Hašišbedny“ mohou vyjet na koleje. Papírově je z nich tramvaj

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) na poslední chvíli zažehnala hrozbu, že přijde o desítky milionů korun na nové vozy pro své úzkokolejky. Drážní úřad tento týden schválil provoz modernizovaných jednotek, které si zatím získaly přezdívky Nautilus či Hašišbedna. Přesto ještě vozy nevyjely do běžného provozu s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P73a14v29e49l 39F30r60u39m59e60r55t 5637384647398

Tak to dopadá, když se do designu drážních vozidel pouští architekti, kteří asi nikdy vlakem nejeli. To kontroverzní tramvaj škoda 14T s designem porsche je proti tomu úplný majstrštyk.

No ale hlavně, že to není žádný "eurovlak", jak uvedl pan architekt ze studia mjölk. ;-D Což má pravdu, protože nikdo normální v Evropě by si nedovolil do nového (reko) motoráku nacpat sedačky ze starého trolejbusu. Nemluvě o jediných úzkých dveřích se schody, myslím, že kolaři, maminky s kočárky a invalidi nebo i staří lidi či lidi s těžkými zavazadly toto jistě ocení.  Rv To si radši měli koupit 4 regionovy od českých drah a přerozchodovat je. ;-D

+1/0
11.10.2014 11:23
Foto

K89a85r85e74l 49S37e19i46d20l 8819455260368

To je vošklivý...;-(

Tu úzkokolejku mám rád, (hlavně jižní větev), ale "staré" vlaky se tam hodí víc.

+1/0
10.10.2014 18:19

J91o48s14e35f 58Z23a26h31á28l66k86a 4843839898306

Proti tomu jsou ruské motorové drezíny ЭСУxxx učiněné krasavice. I když mají naástavby původ v traktorech.

+1/0
8.10.2014 22:11
Foto

S56t96a70n18i17s66l16a16v 45T22e90s39a37ř 9927464132234

větší hnus jsem na kolejích ještě neviděl. Z kterýho vrakoviště berou součástky?

+3/0
7.10.2014 10:52

L67u90k54á34š 96B50a21z42a21l32a 9989108902

No tak když můžou mít tramvaj/metro v praze tak proč by to nemohly mít v i v jižních čechách že?;-D;-D;-D

+2/−1
6.10.2014 12:28

J25o67s95e21f 98K50a81m91i62š 7346347477210

Ještě nikdy neměla firma JHMD tolik odpůrců jako za poslední 2 roky. Tento trend bude mít ovšem stále vzestupnou tendenci vzhledem k amaterským a neuváženým krokům současných pohlavárů v čele firmy. Insolvence, rušené jízdy parních vlaků, naprosto katastrofální a zcela nezvládnutá "rekonstrukce" motorových vozů na motorové tramvaje, nespokojenost zaměstnanců jimž firma stále dluží, když zrovna né na výplatách, tak na premiích, snaha o odprodej lokomotiv, investice do nesmyslných odvětví kavárenského pohostinství na hony vzdálenému provozování úzkokolejky. To je jen pár bodů, které se dříve za původního vedení firmy prokazatelně neděly. Všichni trochu jen zasvěceni tyto fakta vidí, vnímají a budí to dojem, že je snad i záměrem pozvolná a cílená devastace firmy, kdy alfou a omegou zůstává vysávání všemožných dotačních programů EU s pramalou návratností prostředků do firmy samotné.

+7/0
5.10.2014 13:59

J16i53ř25í 68Š79e22j52n57o36h28a 4282763524983

Komu se víc  líbí pára s dřevěnými vagonky ať  dá  +.

Nemohu si pomoci, ale  naši předci  se s  obdobným úkolem dokázali vypořádat po všech stánkách lépe.

Chápu že se těžko zajišťuje  "roztopení" parního kotle uhlím ráno 2 hodiny  před odjezdem vlaku. Taky nerad vstávám ve  dvě ráno. Ale  vždyť by mohl parní stroj pohánět zemní plyn.

+8/−1
5.10.2014 9:28

M32i23l49a89n 62L29a52š33ť35o89v25k30a 8692244933748

Když pára, tak jedině na uhlí! Ze Žitavy jezdí mazutka na Ojvín a není to ono!

+3/0
5.10.2014 9:33

D72a96v28i47d 30Š78a86f89r84á31n80e89k 5237414317393

Tak naši předkové na to měli jednak fabriky a pak nemuseli odvádět obrovské daně na zabezpečení důchodců a nepracujících. Dále v té době neměla železnice konkurenci.

Dnes musí ty mašiny udržovat v chodu parta nadšenců s flexou a svářečkou.

+2/0
5.10.2014 22:22

V93l57a98s12t67i73m97i74l 53T26e19n95c15e74r 4620930537820

A to si představujete asi jak? Připojíte 10kg propan-butan bombu na trubku v mašince jak na zahradní gril a jedéém?

0/0
6.10.2014 7:11

J71a56n 83S64a95l45o32m64o68n 4809390391905

Se tam udělá hořák na plyn. I plynové párovky se navrhovali. To samé by bylo i v případě tekutých paliv jako je mazut a nafta, nebo líh. Prostě jde jen o to udělat správný hořák tak, aby dostatečně ohříval kotel a to se umí.

0/0
8.10.2014 7:50

M14i59l31o72š 69P22r36á11z73n31ý 5734319200818

Už to přehání, nejlépe tam bylo, když jezdila parní mašinka s původními vagonky.

Na tuto trasu asi moderní vláček s kulatými okny nepatří.

+9/0
5.10.2014 9:20

P81a25v31e36l 36M16a50r84e46š 2749973222

Moderní proč ne. Ale vlak, ne ponorka

+2/0
5.10.2014 14:28

I75v47a98n 91M67a45r61e21k 6594748412

!!Možná by se dalo napravit tím zrekonstruovat to na motorový vůz typu "kabriolet" pouze pro letní turistický provoz,tá příšerná skříň by tím pádem zmizela  ? ! ? !  8-o;-D!!

+4/0
5.10.2014 9:09

I14v50a67n 52M18a50r81e62k 6534238632

oprava  . .. . ta příšerná . . . .R^

+1/0
5.10.2014 9:09
Foto

J17i43ř41í 54B32a87b16i66n84s33k60ý 7937739368191

jak by na světě bylo krásně  nebýt úředníků

+3/−1
5.10.2014 1:22

J16i84ř21í 19E60r17b49e20n 1793684826967

Jo, to by bylo krásně. Žádné emisní limity pro motorová vozidla, žádné omezující podmínky pro průmyslové podniky, žádné bezpečnostní předpisy, krásná čoudová poklička dennodenně nad každou větší obcí, jednoduchá nebo žádná izolace elektrických vedení i spotřebičů, nad dennodenními nehodami by se nikdo nevzrušoval, přežili by jen ti nejsilnější...

+3/−1
5.10.2014 12:35

M10a13r83t30i83n 57R68u14z67i46c45k57a 1552548736517

Mno, da se souhlasit a nesouhlasit, ... ne vsechno musi byt svazano predpisy, je na nas samotnych jake prostredi kolem sebe vytvorime.

Bud budeme hazet odpadky do krovi u rek jako za komunistu nebo krovi vyklestime, upravime a nebudeme tam hazet odpadky. Nepotrebujete na to predpisy a drahe uredniky.

Otazkou je, jakou spolecnosti chceme byt a jak ohleduplni chceme byt k ostatnim.

Samozrejme predpisy s ohledem na bezpecnost byt musi, a stejne tak i nekteri urednici co jejich dodrzovani kontroluji, atp.

Rekl bych, ze u nas (a i v evrope) je tech predpisu a narizeni az presprilis.

+3/0
5.10.2014 14:21

T80o20m75á40š 43K12u64c69h52a92ř 3157241958621

Ta "tamvaj" mi připomíná známý vtip ze sociálismu (tehdy ještě míněný na Š120 vystavovanou na zápaďáckém autosalonu):

"Nádhera, moc pěkné, a to jste dělal sám, nebo vám s tím někdo pomáhal?..":-P

+14/0
5.10.2014 0:55

J71i70ř34í 87E13r82b64e48n 1123344696687

A to ještě kdyby autor vtipu věděl, že karosérii pro Š105/120 navrhlo studio Ital Design neboli věhlasný Giorgetto Giugiaro! ;-)

+3/0
5.10.2014 12:36

T71o70m37á65š 64K85u64c67h10a13ř 3377491948441

Návrh je jedna věc a provedení druhá. I na této "tramvaji" dost provokují ty pokřivené plechy, které působí, že to někdo vyklepal v garáži.

+4/0
5.10.2014 14:32

H42e40d36v78i43k72a 50O94c75h20t68á52b70c18o13v78á 5844169700

Bezva, další atrakce na této sympatické dráze. Už se těším až se tam zase podívám. :-)

+1/−1
4.10.2014 23:58

R70o41s36t14i87s16l50a56v 94S59i43k30s39t52a 4698519386681

Tak tenhle vláček mi připomíná jiný článek na Idnesu, a to o podomácku posvařovaných kurdských tancích "jako z Šíleného Maxe" ;-D

http://xman.idnes.cz/kurdske-tanky-0dy-/xman-styl.aspx?c=A141001_101234_xman-styl_fro

+5/−1
4.10.2014 22:51

M67i61r29o73s95l59a68v 22S92i76n60d87e25l96a65r 2785627184382

Kolejova Multipla...

+14/0
4.10.2014 22:38

I52v29a37n 86M76a90r60e54k 6794268812

R^

0/0
5.10.2014 9:10
Foto

K29a79r43e20l 32S86e96i74d80l 8679905930398

Multipla je hezčí. :-)

+2/0
10.10.2014 18:27

J88i67ř79í 61E77n51g75l43i41š 1985189415801

Design nových vlaků mi připadá jako provokace kontroverzního mistra Davida Černého ;-(

+9/0
4.10.2014 22:30

T84o37m22á51š 79K51u39c73h95a27ř 3767921198681

Zřejmě si v tomto případě návrháři mysleli, že u designu je důležitější šokovat, než vytvořit funkční a praktický návrh.

+6/0
5.10.2014 1:05

V13l80a50d46i57m89í48r 29H96o38l82ý 8124131816507

Proč myslíte, že se tomu říká hašišbedna? Návrh vznikl po vyhulení bedny haše. ;-)

+2/0
5.10.2014 13:06

J47i58ř83í 33V11o25l60e30k 6421704903859

Zřejmě vítězný návrh soutěže o co nejohyzdnější obludu.

0/0
13.10.2014 12:52

K52r18y48š94t92o93f 50V27i91d61r86m98e39r48t 1758699873534

Ten vlak je hnusnej a až bude brát výletníky v Kaprounu, tak budou velmi překvapeni, co to pro ně přijelo.

+13/0
4.10.2014 21:48

J34i24ř46í 54K60o83c79u79r34e85k 6365574765388

Tramvaje se mohou potkat s nákladním vlakem například v Brně, na ulici Křenové. V Olomouci hned na třech místech (tam už to je dráha, ne vlečka jako v Brně) a v Ostravě na jednom místě. Ostrava je specifický případ, velká část travajových tratí vede po bývalých průmyslovývh železnicích.

Holt si budou JHMD muset zajisti, aby se jim nedostaly protijedoucí vlaky na tutéž kolej. Na "velké" železnici se to stalo mnohokrát a nic nepomohlo, že vozidla byla pevná... Stéblová. :-/

+3/0
4.10.2014 20:01

P20a85v73e63l 18M87a56r78e53š 2209773592

na té Křenové v Brně jel poslední vlak v minulým tisíciletí.

Se divím, že ty koleje přes silnici dávno nevytrhali.

Jinde v Brně křížení vlak tram není.

0/0
4.10.2014 21:08

J59a54n 83B35a54r71t76u17š56k53a 7416901341683

ehm, ehm, co koleje na výstaviště? Mraky fotek drážních "šotoušů" snímají vlaky na tramvajových kolejích....

+4/0
4.10.2014 21:11

P24a68v18e24l 69M24a33r76e23š 2659843662

Vidíte na tuhle atrakci jsem zapomněl,

taky jsem to minulý rok potkal.Jedu si takhle do práce a na Poříčí proti nám na křižovatce na zelenou čeká Albatros se Zemanem a jeho suitou. Sem myslel, že jsem ještě nevystřízlivěl po včerejší párty ;-D . .

Padne zelená mašinka si pískne, odfoukne a v oblaku kouře prosviští křižovatku.8-o

+3/0
4.10.2014 21:19

J81a41n 74Z80e14m67a94n 8116392944532

V minulém tisíciletí? To jste krapet zaspal dobu ;-D

0/0
4.10.2014 21:16

P78a23v58e49l 30M83a78r93e49š 2949923292

tak možná jsem to trošku přehnal, ale ta vlečka je léta nepoužívaná.

0/0
4.10.2014 21:20

J48a63n 82Z94e54m82a45n 8886982674722

Posvitavský areál se tedy obsluhuje letecky, jo? ;-D

+3/0
4.10.2014 21:22

P40a12v36e51l 84M45a89r93e73š 2709883932

tak ted se přiznám jste mně dostal. já měl zato, že ta vlečka už je dlouho nepoužívaná  i její stav tomu nasvědčoval, konečně u RomaSparu v Zábrdovicích jí část chybí.

nějak jsem měl tuhle vlečku spojenou s areálem bývalé Vlněny na Křenové a Šmerala ti už ji nepoužívají.Posvitavský areál, to jsou ty haly podél Mastné?  je fakt, če tam je stojí vagóny Linde , či jak se ta firma jmenuje, moc do těch míst nepřijdu.

Koneckonců ty koleje bývalé Tišnovky jsou v tak zanedbaném stavu že mně vůbec nenapadlo, že ještě fungují, ačkoli moc často to nebude, po křence jezdím denně a vláček jsem tam ještě nepotkal. jestli teda kvůli provozu nejezdí v noci

+1/0
5.10.2014 14:39

P64e29t93r 48F96o28l25t89y72s 7615911200968

Tak v Brně to je samozřejmě ošetřené předpisy a ten vlak tam nejede 120 ani 100 ani 80,... Kdo ví jestli vůbec 50, bych to tak někde viděl možná jen 20 - 40 maximálně.

Ostatní popisované případy nejsou souběžným vedením drah (společné koleje ani splítka), ale kolejové křížení doplněné navíc o přejezdové zabezpečovací zařízení. A koneckonců tramvaj má zase přizpůsobené předpisy a vlak tam nemá nějak vysokou rychlost...

0/0
4.10.2014 22:23

J19a22k22u64b 50Š94a84f16a81n56d23a 7785977421141

A kolik jezdí JHMD?

0/0
5.10.2014 8:34

P54a31v32e39l 53M98a63r10e16š 2849273722

Ono na těch zmiňovaných kříženích je také frekvence provozu po kolejích výrazně menší. V případě vlečka na BVV jednou za rok na strojírenský veletrh a možná občas něco objemnějšího.

ve splítce u JHMD je normální provoz ČD, vlak min jednou za hodinu, spíš častěji

0/0
5.10.2014 14:43

J19a93n 20F47r91o38l41í71k 6336340535774

Prý vysokorychlostní tramvaj. Tak třicítkou?;-D

0/0
6.10.2014 14:11
Foto

K84a82r22e18l 15S25e49i63d24l 8709675500328

V lese vyskočíš, natrháš hřiby a naskočíš zpátky.:-)

0/0
10.10.2014 18:32

I47v21o 43H18a16b37e47r76l84a89n94d 9434649849469

Humus, filcky, tetovaný myši.

+1/0
4.10.2014 19:59
Foto

M35a19r78t10i52n 47Š56u41b90r57t 1845651304125

A nebylo by lepší, kdyby do všech čtyř těch "Hašišbeden" odstavených samozřejmě bez cestujících na nějaké zadní koleji "omylem" nějaký plně naložený nákladní vlak narazil? ;-)

+9/0
4.10.2014 19:10

J11i50ř53í 87K98o79c94u32r65e94k 6865754915938

33.000.000 Kč v sakroch. To je fakt výhra...

+1/0
4.10.2014 19:39

P87e77t52r 30M77a23r53š45o69u25n 5135748166306

Musite dobre pojistit :)

+1/0
4.10.2014 21:37

M84i32l49a16n 44M75a43j46e16r44č83í88k 1230690234906

Mne by spíš zajímalo, jestli opravdu normy "mluví"/nařizují určitou minimální tuhost vlastní karosérie železničního vozu či "jen" tuhost vozu pro čelní střet = rámu podvozku (potažmo podlahy) a před něj předsazených narážecích prvků/narážedel, které na fotkách v článku ani u starých/původních vozidel JHMD nevidím a prostě dle platných norem by asi jako železniční vozidlo také neprošly!

= Takže nebylo by nejvhodnější pro bezpečnost provozu (proti navrženému - respektive požadovanému "ohýbání"/upravování provozních předpisů) doplnit konstrukci nově schvalovaného vozidla (na stará již schválená se vztahují určitě "původní" povolení dle platných norem v době jejich vzniku) o narážedla, která by zajistila dostatečnou bezpečnost při čelní srážce i s nákladními vagóny?

Jinak tleskám zjištění, že i současné normy povolují TRAM (či metro) motorové trakce = reálně i hybridní (po městě/pod ním v tunelech pojede na elektřinu z troleje či 3. koleje, ale za městem může legálně přejít na motorový agregát a vykonávat příměstskou přepravu cestujících).

0/0
4.10.2014 21:55

B33o59h53u68m63i47l36a 17M52a75j66e41r35o50v22á 4927591194

Dnes je prvního dubna??? To je snad nejošklivější vlak na světě!!!!!!

+28/−2
4.10.2014 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.