Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Hašišbedny“ mohou vyjet na koleje. Papírově je z nich tramvaj

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) na poslední chvíli zažehnala hrozbu, že přijde o desítky milionů korun na nové vozy pro své úzkokolejky. Drážní úřad tento týden schválil provoz modernizovaných jednotek, které si zatím získaly přezdívky Nautilus či Hašišbedna. Přesto ještě vozy nevyjely do běžného provozu s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P19a13v76e38l 42F55r16u85m81e54r35t 5487404187738

Tak to dopadá, když se do designu drážních vozidel pouští architekti, kteří asi nikdy vlakem nejeli. To kontroverzní tramvaj škoda 14T s designem porsche je proti tomu úplný majstrštyk.

No ale hlavně, že to není žádný "eurovlak", jak uvedl pan architekt ze studia mjölk. ;-D Což má pravdu, protože nikdo normální v Evropě by si nedovolil do nového (reko) motoráku nacpat sedačky ze starého trolejbusu. Nemluvě o jediných úzkých dveřích se schody, myslím, že kolaři, maminky s kočárky a invalidi nebo i staří lidi či lidi s těžkými zavazadly toto jistě ocení.  Rv To si radši měli koupit 4 regionovy od českých drah a přerozchodovat je. ;-D

+1/0
11.10.2014 11:23
Foto

K69a97r98e95l 93S14e61i88d13l 8519155520948

To je vošklivý...;-(

Tu úzkokolejku mám rád, (hlavně jižní větev), ale "staré" vlaky se tam hodí víc.

+1/0
10.10.2014 18:19

J90o21s87e31f 36Z78a76h53á27l65k31a 4703379598796

Proti tomu jsou ruské motorové drezíny ЭСУxxx učiněné krasavice. I když mají naástavby původ v traktorech.

+1/0
8.10.2014 22:11
Foto

S32t41a72n62i67s68l24a84v 65T96e78s57a29ř 9987344332884

větší hnus jsem na kolejích ještě neviděl. Z kterýho vrakoviště berou součástky?

+3/0
7.10.2014 10:52

L60u25k73á92š 33B98a69z63a63l55a 9139758372

No tak když můžou mít tramvaj/metro v praze tak proč by to nemohly mít v i v jižních čechách že?;-D;-D;-D

+2/−1
6.10.2014 12:28

J68o43s34e38f 57K39a88m47i82š 7796157557900

Ještě nikdy neměla firma JHMD tolik odpůrců jako za poslední 2 roky. Tento trend bude mít ovšem stále vzestupnou tendenci vzhledem k amaterským a neuváženým krokům současných pohlavárů v čele firmy. Insolvence, rušené jízdy parních vlaků, naprosto katastrofální a zcela nezvládnutá "rekonstrukce" motorových vozů na motorové tramvaje, nespokojenost zaměstnanců jimž firma stále dluží, když zrovna né na výplatách, tak na premiích, snaha o odprodej lokomotiv, investice do nesmyslných odvětví kavárenského pohostinství na hony vzdálenému provozování úzkokolejky. To je jen pár bodů, které se dříve za původního vedení firmy prokazatelně neděly. Všichni trochu jen zasvěceni tyto fakta vidí, vnímají a budí to dojem, že je snad i záměrem pozvolná a cílená devastace firmy, kdy alfou a omegou zůstává vysávání všemožných dotačních programů EU s pramalou návratností prostředků do firmy samotné.

+7/0
5.10.2014 13:59

J51i77ř58í 76Š28e93j76n70o54h62a 4662563334703

Komu se víc  líbí pára s dřevěnými vagonky ať  dá  +.

Nemohu si pomoci, ale  naši předci  se s  obdobným úkolem dokázali vypořádat po všech stánkách lépe.

Chápu že se těžko zajišťuje  "roztopení" parního kotle uhlím ráno 2 hodiny  před odjezdem vlaku. Taky nerad vstávám ve  dvě ráno. Ale  vždyť by mohl parní stroj pohánět zemní plyn.

+8/−1
5.10.2014 9:28

M19i97l21a65n 47L56a96š62ť54o29v71k68a 8452854153798

Když pára, tak jedině na uhlí! Ze Žitavy jezdí mazutka na Ojvín a není to ono!

+3/0
5.10.2014 9:33

D19a28v11i80d 30Š20a86f44r61á36n15e82k 5157764777153

Tak naši předkové na to měli jednak fabriky a pak nemuseli odvádět obrovské daně na zabezpečení důchodců a nepracujících. Dále v té době neměla železnice konkurenci.

Dnes musí ty mašiny udržovat v chodu parta nadšenců s flexou a svářečkou.

+2/0
5.10.2014 22:22

V85l30a89s35t27i41m58i57l 37T96e58n86c17e82r 4180700907450

A to si představujete asi jak? Připojíte 10kg propan-butan bombu na trubku v mašince jak na zahradní gril a jedéém?

0/0
6.10.2014 7:11

J44a64n 75S12a59l31o62m59o38n 4429730901855

Se tam udělá hořák na plyn. I plynové párovky se navrhovali. To samé by bylo i v případě tekutých paliv jako je mazut a nafta, nebo líh. Prostě jde jen o to udělat správný hořák tak, aby dostatečně ohříval kotel a to se umí.

0/0
8.10.2014 7:50

M75i23l84o47š 54P59r87á47z59n69ý 5734829710338

Už to přehání, nejlépe tam bylo, když jezdila parní mašinka s původními vagonky.

Na tuto trasu asi moderní vláček s kulatými okny nepatří.

+9/0
5.10.2014 9:20

P78a61v52e65l 24M46a70r21e12š 2139363972

Moderní proč ne. Ale vlak, ne ponorka

+2/0
5.10.2014 14:28

I37v75a87n 98M84a66r51e30k 6454128682

!!Možná by se dalo napravit tím zrekonstruovat to na motorový vůz typu "kabriolet" pouze pro letní turistický provoz,tá příšerná skříň by tím pádem zmizela  ? ! ? !  8-o;-D!!

+4/0
5.10.2014 9:09

I37v57a81n 52M84a73r90e91k 6404368522

oprava  . .. . ta příšerná . . . .R^

+1/0
5.10.2014 9:09
Foto

J10i16ř72í 28B36a29b73i73n20s57k48ý 7277839988471

jak by na světě bylo krásně  nebýt úředníků

+3/−1
5.10.2014 1:22

J73i13ř32í 61E35r30b19e34n 1943824706607

Jo, to by bylo krásně. Žádné emisní limity pro motorová vozidla, žádné omezující podmínky pro průmyslové podniky, žádné bezpečnostní předpisy, krásná čoudová poklička dennodenně nad každou větší obcí, jednoduchá nebo žádná izolace elektrických vedení i spotřebičů, nad dennodenními nehodami by se nikdo nevzrušoval, přežili by jen ti nejsilnější...

+3/−1
5.10.2014 12:35

M96a30r19t72i98n 55R36u68z25i80c58k46a 1762558356537

Mno, da se souhlasit a nesouhlasit, ... ne vsechno musi byt svazano predpisy, je na nas samotnych jake prostredi kolem sebe vytvorime.

Bud budeme hazet odpadky do krovi u rek jako za komunistu nebo krovi vyklestime, upravime a nebudeme tam hazet odpadky. Nepotrebujete na to predpisy a drahe uredniky.

Otazkou je, jakou spolecnosti chceme byt a jak ohleduplni chceme byt k ostatnim.

Samozrejme predpisy s ohledem na bezpecnost byt musi, a stejne tak i nekteri urednici co jejich dodrzovani kontroluji, atp.

Rekl bych, ze u nas (a i v evrope) je tech predpisu a narizeni az presprilis.

+3/0
5.10.2014 14:21

T30o19m72á82š 14K20u69c68h39a14ř 3157421758201

Ta "tamvaj" mi připomíná známý vtip ze sociálismu (tehdy ještě míněný na Š120 vystavovanou na zápaďáckém autosalonu):

"Nádhera, moc pěkné, a to jste dělal sám, nebo vám s tím někdo pomáhal?..":-P

+14/0
5.10.2014 0:55

J89i56ř74í 32E53r64b46e58n 1923904246837

A to ještě kdyby autor vtipu věděl, že karosérii pro Š105/120 navrhlo studio Ital Design neboli věhlasný Giorgetto Giugiaro! ;-)

+3/0
5.10.2014 12:36

T66o25m66á54š 15K10u76c88h25a31ř 3107651508361

Návrh je jedna věc a provedení druhá. I na této "tramvaji" dost provokují ty pokřivené plechy, které působí, že to někdo vyklepal v garáži.

+4/0
5.10.2014 14:32

H60e78d67v93i22k60a 57O34c33h82t24á32b90c87o94v36á 5284579970

Bezva, další atrakce na této sympatické dráze. Už se těším až se tam zase podívám. :-)

+1/−1
4.10.2014 23:58

R47o94s13t23i34s13l37a53v 59S88i89k89s34t94a 4918849786631

Tak tenhle vláček mi připomíná jiný článek na Idnesu, a to o podomácku posvařovaných kurdských tancích "jako z Šíleného Maxe" ;-D

http://xman.idnes.cz/kurdske-tanky-0dy-/xman-styl.aspx?c=A141001_101234_xman-styl_fro

+5/−1
4.10.2014 22:51

M79i39r65o58s42l42a51v 31S23i22n80d61e96l72a11r 2285547334472

Kolejova Multipla...

+14/0
4.10.2014 22:38

I54v64a65n 68M10a68r44e43k 6574288402

R^

0/0
5.10.2014 9:10
Foto

K16a18r40e55l 87S90e49i15d61l 8609905200898

Multipla je hezčí. :-)

+2/0
10.10.2014 18:27

J56i90ř62í 25E87n71g78l71i54š 1405239975211

Design nových vlaků mi připadá jako provokace kontroverzního mistra Davida Černého ;-(

+9/0
4.10.2014 22:30

T39o96m23á98š 83K33u90c17h13a49ř 3167191808611

Zřejmě si v tomto případě návrháři mysleli, že u designu je důležitější šokovat, než vytvořit funkční a praktický návrh.

+6/0
5.10.2014 1:05

V22l92a71d55i44m73í19r 76H47o53l56ý 8704771566847

Proč myslíte, že se tomu říká hašišbedna? Návrh vznikl po vyhulení bedny haše. ;-)

+2/0
5.10.2014 13:06

J74i94ř42í 43V58o93l35e16k 6761374103129

Zřejmě vítězný návrh soutěže o co nejohyzdnější obludu.

0/0
13.10.2014 12:52

K85r16y84š52t43o36f 58V85i10d98r95m48e87r44t 1908539663374

Ten vlak je hnusnej a až bude brát výletníky v Kaprounu, tak budou velmi překvapeni, co to pro ně přijelo.

+13/0
4.10.2014 21:48

J15i76ř16í 41K18o17c71u60r86e35k 6165254435558

Tramvaje se mohou potkat s nákladním vlakem například v Brně, na ulici Křenové. V Olomouci hned na třech místech (tam už to je dráha, ne vlečka jako v Brně) a v Ostravě na jednom místě. Ostrava je specifický případ, velká část travajových tratí vede po bývalých průmyslovývh železnicích.

Holt si budou JHMD muset zajisti, aby se jim nedostaly protijedoucí vlaky na tutéž kolej. Na "velké" železnici se to stalo mnohokrát a nic nepomohlo, že vozidla byla pevná... Stéblová. :-/

+3/0
4.10.2014 20:01

P41a87v13e91l 93M19a29r21e91š 2559853782

na té Křenové v Brně jel poslední vlak v minulým tisíciletí.

Se divím, že ty koleje přes silnici dávno nevytrhali.

Jinde v Brně křížení vlak tram není.

0/0
4.10.2014 21:08

J55a54n 98B66a50r67t77u71š60k92a 7696761981233

ehm, ehm, co koleje na výstaviště? Mraky fotek drážních "šotoušů" snímají vlaky na tramvajových kolejích....

+4/0
4.10.2014 21:11

P91a56v10e52l 70M65a53r63e60š 2849513962

Vidíte na tuhle atrakci jsem zapomněl,

taky jsem to minulý rok potkal.Jedu si takhle do práce a na Poříčí proti nám na křižovatce na zelenou čeká Albatros se Zemanem a jeho suitou. Sem myslel, že jsem ještě nevystřízlivěl po včerejší párty ;-D . .

Padne zelená mašinka si pískne, odfoukne a v oblaku kouře prosviští křižovatku.8-o

+3/0
4.10.2014 21:19

J43a46n 26Z23e30m30a62n 8626612714922

V minulém tisíciletí? To jste krapet zaspal dobu ;-D

0/0
4.10.2014 21:16

P45a67v38e53l 82M61a70r20e14š 2789113612

tak možná jsem to trošku přehnal, ale ta vlečka je léta nepoužívaná.

0/0
4.10.2014 21:20

J29a68n 31Z89e41m25a94n 8686562694172

Posvitavský areál se tedy obsluhuje letecky, jo? ;-D

+3/0
4.10.2014 21:22

P31a60v57e39l 72M17a24r46e50š 2979213422

tak ted se přiznám jste mně dostal. já měl zato, že ta vlečka už je dlouho nepoužívaná  i její stav tomu nasvědčoval, konečně u RomaSparu v Zábrdovicích jí část chybí.

nějak jsem měl tuhle vlečku spojenou s areálem bývalé Vlněny na Křenové a Šmerala ti už ji nepoužívají.Posvitavský areál, to jsou ty haly podél Mastné?  je fakt, če tam je stojí vagóny Linde , či jak se ta firma jmenuje, moc do těch míst nepřijdu.

Koneckonců ty koleje bývalé Tišnovky jsou v tak zanedbaném stavu že mně vůbec nenapadlo, že ještě fungují, ačkoli moc často to nebude, po křence jezdím denně a vláček jsem tam ještě nepotkal. jestli teda kvůli provozu nejezdí v noci

+1/0
5.10.2014 14:39

P26e81t90r 91F50o80l72t94y80s 7265571900408

Tak v Brně to je samozřejmě ošetřené předpisy a ten vlak tam nejede 120 ani 100 ani 80,... Kdo ví jestli vůbec 50, bych to tak někde viděl možná jen 20 - 40 maximálně.

Ostatní popisované případy nejsou souběžným vedením drah (společné koleje ani splítka), ale kolejové křížení doplněné navíc o přejezdové zabezpečovací zařízení. A koneckonců tramvaj má zase přizpůsobené předpisy a vlak tam nemá nějak vysokou rychlost...

0/0
4.10.2014 22:23

J87a47k66u92b 24Š33a38f46a77n94d53a 7885637941661

A kolik jezdí JHMD?

0/0
5.10.2014 8:34

P37a13v50e86l 54M14a17r50e32š 2549873832

Ono na těch zmiňovaných kříženích je také frekvence provozu po kolejích výrazně menší. V případě vlečka na BVV jednou za rok na strojírenský veletrh a možná občas něco objemnějšího.

ve splítce u JHMD je normální provoz ČD, vlak min jednou za hodinu, spíš častěji

0/0
5.10.2014 14:43

J74a35n 14F12r65o97l84í69k 6576530365744

Prý vysokorychlostní tramvaj. Tak třicítkou?;-D

0/0
6.10.2014 14:11
Foto

K82a94r44e31l 38S12e38i54d23l 8449915400398

V lese vyskočíš, natrháš hřiby a naskočíš zpátky.:-)

0/0
10.10.2014 18:32

I12v86o 33H47a24b22e14r40l58a12n41d 9744389549139

Humus, filcky, tetovaný myši.

+1/0
4.10.2014 19:59
Foto

M92a47r23t11i37n 67Š90u19b82r77t 1475921984735

A nebylo by lepší, kdyby do všech čtyř těch "Hašišbeden" odstavených samozřejmě bez cestujících na nějaké zadní koleji "omylem" nějaký plně naložený nákladní vlak narazil? ;-)

+9/0
4.10.2014 19:10

J48i82ř94í 73K10o78c74u46r54e44k 6485954265798

33.000.000 Kč v sakroch. To je fakt výhra...

+1/0
4.10.2014 19:39

P63e69t91r 83M97a44r17š10o43u63n 5715478916136

Musite dobre pojistit :)

+1/0
4.10.2014 21:37

M54i98l31a23n 39M90a75j17e66r74č59í78k 1660480124736

Mne by spíš zajímalo, jestli opravdu normy "mluví"/nařizují určitou minimální tuhost vlastní karosérie železničního vozu či "jen" tuhost vozu pro čelní střet = rámu podvozku (potažmo podlahy) a před něj předsazených narážecích prvků/narážedel, které na fotkách v článku ani u starých/původních vozidel JHMD nevidím a prostě dle platných norem by asi jako železniční vozidlo také neprošly!

= Takže nebylo by nejvhodnější pro bezpečnost provozu (proti navrženému - respektive požadovanému "ohýbání"/upravování provozních předpisů) doplnit konstrukci nově schvalovaného vozidla (na stará již schválená se vztahují určitě "původní" povolení dle platných norem v době jejich vzniku) o narážedla, která by zajistila dostatečnou bezpečnost při čelní srážce i s nákladními vagóny?

Jinak tleskám zjištění, že i současné normy povolují TRAM (či metro) motorové trakce = reálně i hybridní (po městě/pod ním v tunelech pojede na elektřinu z troleje či 3. koleje, ale za městem může legálně přejít na motorový agregát a vykonávat příměstskou přepravu cestujících).

0/0
4.10.2014 21:55

B15o21h87u37m49i90l93a 48M57a91j73e15r28o32v36á 4177751294

Dnes je prvního dubna??? To je snad nejošklivější vlak na světě!!!!!!

+28/−2
4.10.2014 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.