Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Hašišbedny“ mohou vyjet na koleje. Papírově je z nich tramvaj

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) na poslední chvíli zažehnala hrozbu, že přijde o desítky milionů korun na nové vozy pro své úzkokolejky. Drážní úřad tento týden schválil provoz modernizovaných jednotek, které si zatím získaly přezdívky Nautilus či Hašišbedna. Přesto ještě vozy nevyjely do běžného provozu s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P43a13v44e12l 50F11r67u94m54e31r12t 5377724717868

Tak to dopadá, když se do designu drážních vozidel pouští architekti, kteří asi nikdy vlakem nejeli. To kontroverzní tramvaj škoda 14T s designem porsche je proti tomu úplný majstrštyk.

No ale hlavně, že to není žádný "eurovlak", jak uvedl pan architekt ze studia mjölk. ;-D Což má pravdu, protože nikdo normální v Evropě by si nedovolil do nového (reko) motoráku nacpat sedačky ze starého trolejbusu. Nemluvě o jediných úzkých dveřích se schody, myslím, že kolaři, maminky s kočárky a invalidi nebo i staří lidi či lidi s těžkými zavazadly toto jistě ocení.  Rv To si radši měli koupit 4 regionovy od českých drah a přerozchodovat je. ;-D

+1/0
11.10.2014 11:23
Foto

K90a30r20e89l 32S62e79i41d79l 8769685590448

To je vošklivý...;-(

Tu úzkokolejku mám rád, (hlavně jižní větev), ale "staré" vlaky se tam hodí víc.

+1/0
10.10.2014 18:19

J87o96s80e89f 79Z47a41h70á77l50k79a 4543579688856

Proti tomu jsou ruské motorové drezíny ЭСУxxx učiněné krasavice. I když mají naástavby původ v traktorech.

+1/0
8.10.2014 22:11
Foto

S60t23a31n89i32s78l42a81v 73T17e75s34a79ř 9337134322724

větší hnus jsem na kolejích ještě neviděl. Z kterýho vrakoviště berou součástky?

+3/0
7.10.2014 10:52

L41u17k60á66š 33B30a47z91a33l54a 9309528682

No tak když můžou mít tramvaj/metro v praze tak proč by to nemohly mít v i v jižních čechách že?;-D;-D;-D

+2/−1
6.10.2014 12:28

J19o76s15e21f 54K29a62m46i69š 7216187647970

Ještě nikdy neměla firma JHMD tolik odpůrců jako za poslední 2 roky. Tento trend bude mít ovšem stále vzestupnou tendenci vzhledem k amaterským a neuváženým krokům současných pohlavárů v čele firmy. Insolvence, rušené jízdy parních vlaků, naprosto katastrofální a zcela nezvládnutá "rekonstrukce" motorových vozů na motorové tramvaje, nespokojenost zaměstnanců jimž firma stále dluží, když zrovna né na výplatách, tak na premiích, snaha o odprodej lokomotiv, investice do nesmyslných odvětví kavárenského pohostinství na hony vzdálenému provozování úzkokolejky. To je jen pár bodů, které se dříve za původního vedení firmy prokazatelně neděly. Všichni trochu jen zasvěceni tyto fakta vidí, vnímají a budí to dojem, že je snad i záměrem pozvolná a cílená devastace firmy, kdy alfou a omegou zůstává vysávání všemožných dotačních programů EU s pramalou návratností prostředků do firmy samotné.

+7/0
5.10.2014 13:59

J25i72ř71í 16Š89e54j47n57o81h25a 4602353934893

Komu se víc  líbí pára s dřevěnými vagonky ať  dá  +.

Nemohu si pomoci, ale  naši předci  se s  obdobným úkolem dokázali vypořádat po všech stánkách lépe.

Chápu že se těžko zajišťuje  "roztopení" parního kotle uhlím ráno 2 hodiny  před odjezdem vlaku. Taky nerad vstávám ve  dvě ráno. Ale  vždyť by mohl parní stroj pohánět zemní plyn.

+8/−1
5.10.2014 9:28

M10i52l40a54n 86L61a30š47ť66o57v74k22a 8572124193938

Když pára, tak jedině na uhlí! Ze Žitavy jezdí mazutka na Ojvín a není to ono!

+3/0
5.10.2014 9:33

D47a48v57i67d 32Š31a29f61r48á40n97e30k 5607944897593

Tak naši předkové na to měli jednak fabriky a pak nemuseli odvádět obrovské daně na zabezpečení důchodců a nepracujících. Dále v té době neměla železnice konkurenci.

Dnes musí ty mašiny udržovat v chodu parta nadšenců s flexou a svářečkou.

+2/0
5.10.2014 22:22

V29l35a72s46t27i80m63i76l 46T93e34n14c58e25r 4420890557710

A to si představujete asi jak? Připojíte 10kg propan-butan bombu na trubku v mašince jak na zahradní gril a jedéém?

0/0
6.10.2014 7:11

J30a22n 85S45a31l77o30m21o92n 4489300321265

Se tam udělá hořák na plyn. I plynové párovky se navrhovali. To samé by bylo i v případě tekutých paliv jako je mazut a nafta, nebo líh. Prostě jde jen o to udělat správný hořák tak, aby dostatečně ohříval kotel a to se umí.

0/0
8.10.2014 7:50

M61i37l76o46š 57P30r67á93z89n84ý 5374939560888

Už to přehání, nejlépe tam bylo, když jezdila parní mašinka s původními vagonky.

Na tuto trasu asi moderní vláček s kulatými okny nepatří.

+9/0
5.10.2014 9:20

P24a65v40e15l 32M68a47r43e88š 2509673952

Moderní proč ne. Ale vlak, ne ponorka

+2/0
5.10.2014 14:28

I68v70a38n 25M71a17r97e95k 6404798612

!!Možná by se dalo napravit tím zrekonstruovat to na motorový vůz typu "kabriolet" pouze pro letní turistický provoz,tá příšerná skříň by tím pádem zmizela  ? ! ? !  8-o;-D!!

+4/0
5.10.2014 9:09

I77v35a71n 91M28a51r40e92k 6914268452

oprava  . .. . ta příšerná . . . .R^

+1/0
5.10.2014 9:09
Foto

J58i16ř65í 85B10a39b25i24n93s86k94ý 7897339978331

jak by na světě bylo krásně  nebýt úředníků

+3/−1
5.10.2014 1:22

J61i68ř65í 86E57r92b82e85n 1773364966957

Jo, to by bylo krásně. Žádné emisní limity pro motorová vozidla, žádné omezující podmínky pro průmyslové podniky, žádné bezpečnostní předpisy, krásná čoudová poklička dennodenně nad každou větší obcí, jednoduchá nebo žádná izolace elektrických vedení i spotřebičů, nad dennodenními nehodami by se nikdo nevzrušoval, přežili by jen ti nejsilnější...

+3/−1
5.10.2014 12:35

M55a24r47t20i74n 13R51u34z78i19c15k30a 1972658256657

Mno, da se souhlasit a nesouhlasit, ... ne vsechno musi byt svazano predpisy, je na nas samotnych jake prostredi kolem sebe vytvorime.

Bud budeme hazet odpadky do krovi u rek jako za komunistu nebo krovi vyklestime, upravime a nebudeme tam hazet odpadky. Nepotrebujete na to predpisy a drahe uredniky.

Otazkou je, jakou spolecnosti chceme byt a jak ohleduplni chceme byt k ostatnim.

Samozrejme predpisy s ohledem na bezpecnost byt musi, a stejne tak i nekteri urednici co jejich dodrzovani kontroluji, atp.

Rekl bych, ze u nas (a i v evrope) je tech predpisu a narizeni az presprilis.

+3/0
5.10.2014 14:21

T67o90m40á81š 67K29u28c78h33a36ř 3397871658321

Ta "tamvaj" mi připomíná známý vtip ze sociálismu (tehdy ještě míněný na Š120 vystavovanou na zápaďáckém autosalonu):

"Nádhera, moc pěkné, a to jste dělal sám, nebo vám s tím někdo pomáhal?..":-P

+14/0
5.10.2014 0:55

J79i17ř73í 42E28r68b78e49n 1833244296557

A to ještě kdyby autor vtipu věděl, že karosérii pro Š105/120 navrhlo studio Ital Design neboli věhlasný Giorgetto Giugiaro! ;-)

+3/0
5.10.2014 12:36

T97o81m59á59š 65K59u36c67h29a20ř 3447651238861

Návrh je jedna věc a provedení druhá. I na této "tramvaji" dost provokují ty pokřivené plechy, které působí, že to někdo vyklepal v garáži.

+4/0
5.10.2014 14:32

H93e29d41v51i76k22a 46O23c85h35t22á33b33c95o96v87á 5514559670

Bezva, další atrakce na této sympatické dráze. Už se těším až se tam zase podívám. :-)

+1/−1
4.10.2014 23:58

R47o73s29t95i72s76l73a37v 38S63i59k96s38t75a 4158809836291

Tak tenhle vláček mi připomíná jiný článek na Idnesu, a to o podomácku posvařovaných kurdských tancích "jako z Šíleného Maxe" ;-D

http://xman.idnes.cz/kurdske-tanky-0dy-/xman-styl.aspx?c=A141001_101234_xman-styl_fro

+5/−1
4.10.2014 22:51

M52i72r52o43s61l68a72v 34S52i35n12d71e32l31a92r 2205557494302

Kolejova Multipla...

+14/0
4.10.2014 22:38

I94v52a83n 50M59a37r39e54k 6804168262

R^

0/0
5.10.2014 9:10
Foto

K71a17r61e55l 90S41e17i77d57l 8279165570408

Multipla je hezčí. :-)

+2/0
10.10.2014 18:27

J46i48ř59í 91E41n84g50l11i93š 1985519445241

Design nových vlaků mi připadá jako provokace kontroverzního mistra Davida Černého ;-(

+9/0
4.10.2014 22:30

T52o58m91á92š 71K80u20c31h59a72ř 3577951848711

Zřejmě si v tomto případě návrháři mysleli, že u designu je důležitější šokovat, než vytvořit funkční a praktický návrh.

+6/0
5.10.2014 1:05

V87l10a26d93i77m46í36r 19H22o88l78ý 8624481316757

Proč myslíte, že se tomu říká hašišbedna? Návrh vznikl po vyhulení bedny haše. ;-)

+2/0
5.10.2014 13:06

J69i22ř61í 14V55o26l63e28k 6641334433769

Zřejmě vítězný návrh soutěže o co nejohyzdnější obludu.

0/0
13.10.2014 12:52

K29r25y87š85t43o44f 98V78i22d92r81m56e66r77t 1268489793144

Ten vlak je hnusnej a až bude brát výletníky v Kaprounu, tak budou velmi překvapeni, co to pro ně přijelo.

+13/0
4.10.2014 21:48

J91i28ř71í 98K83o12c44u43r80e25k 6715454975398

Tramvaje se mohou potkat s nákladním vlakem například v Brně, na ulici Křenové. V Olomouci hned na třech místech (tam už to je dráha, ne vlečka jako v Brně) a v Ostravě na jednom místě. Ostrava je specifický případ, velká část travajových tratí vede po bývalých průmyslovývh železnicích.

Holt si budou JHMD muset zajisti, aby se jim nedostaly protijedoucí vlaky na tutéž kolej. Na "velké" železnici se to stalo mnohokrát a nic nepomohlo, že vozidla byla pevná... Stéblová. :-/

+3/0
4.10.2014 20:01

P53a13v58e89l 95M10a91r28e13š 2319953572

na té Křenové v Brně jel poslední vlak v minulým tisíciletí.

Se divím, že ty koleje přes silnici dávno nevytrhali.

Jinde v Brně křížení vlak tram není.

0/0
4.10.2014 21:08

J28a79n 56B88a48r47t78u84š29k50a 7576571261143

ehm, ehm, co koleje na výstaviště? Mraky fotek drážních "šotoušů" snímají vlaky na tramvajových kolejích....

+4/0
4.10.2014 21:11

P83a97v10e28l 62M50a56r83e27š 2229743662

Vidíte na tuhle atrakci jsem zapomněl,

taky jsem to minulý rok potkal.Jedu si takhle do práce a na Poříčí proti nám na křižovatce na zelenou čeká Albatros se Zemanem a jeho suitou. Sem myslel, že jsem ještě nevystřízlivěl po včerejší párty ;-D . .

Padne zelená mašinka si pískne, odfoukne a v oblaku kouře prosviští křižovatku.8-o

+3/0
4.10.2014 21:19

J58a82n 13Z98e98m67a76n 8866542254632

V minulém tisíciletí? To jste krapet zaspal dobu ;-D

0/0
4.10.2014 21:16

P33a35v32e97l 28M53a33r61e11š 2429793942

tak možná jsem to trošku přehnal, ale ta vlečka je léta nepoužívaná.

0/0
4.10.2014 21:20

J18a30n 12Z13e43m17a70n 8956392764732

Posvitavský areál se tedy obsluhuje letecky, jo? ;-D

+3/0
4.10.2014 21:22

P79a30v11e25l 50M58a88r48e27š 2399813462

tak ted se přiznám jste mně dostal. já měl zato, že ta vlečka už je dlouho nepoužívaná  i její stav tomu nasvědčoval, konečně u RomaSparu v Zábrdovicích jí část chybí.

nějak jsem měl tuhle vlečku spojenou s areálem bývalé Vlněny na Křenové a Šmerala ti už ji nepoužívají.Posvitavský areál, to jsou ty haly podél Mastné?  je fakt, če tam je stojí vagóny Linde , či jak se ta firma jmenuje, moc do těch míst nepřijdu.

Koneckonců ty koleje bývalé Tišnovky jsou v tak zanedbaném stavu že mně vůbec nenapadlo, že ještě fungují, ačkoli moc často to nebude, po křence jezdím denně a vláček jsem tam ještě nepotkal. jestli teda kvůli provozu nejezdí v noci

+1/0
5.10.2014 14:39

P93e37t27r 58F64o72l87t22y65s 7265131180908

Tak v Brně to je samozřejmě ošetřené předpisy a ten vlak tam nejede 120 ani 100 ani 80,... Kdo ví jestli vůbec 50, bych to tak někde viděl možná jen 20 - 40 maximálně.

Ostatní popisované případy nejsou souběžným vedením drah (společné koleje ani splítka), ale kolejové křížení doplněné navíc o přejezdové zabezpečovací zařízení. A koneckonců tramvaj má zase přizpůsobené předpisy a vlak tam nemá nějak vysokou rychlost...

0/0
4.10.2014 22:23

J78a65k72u52b 46Š53a67f93a58n58d28a 7965517181211

A kolik jezdí JHMD?

0/0
5.10.2014 8:34

P51a52v41e76l 78M47a64r19e16š 2899223402

Ono na těch zmiňovaných kříženích je také frekvence provozu po kolejích výrazně menší. V případě vlečka na BVV jednou za rok na strojírenský veletrh a možná občas něco objemnějšího.

ve splítce u JHMD je normální provoz ČD, vlak min jednou za hodinu, spíš častěji

0/0
5.10.2014 14:43

J65a87n 60F24r14o97l16í59k 6796320745734

Prý vysokorychlostní tramvaj. Tak třicítkou?;-D

0/0
6.10.2014 14:11
Foto

K91a38r78e98l 77S67e40i66d30l 8799115230728

V lese vyskočíš, natrháš hřiby a naskočíš zpátky.:-)

0/0
10.10.2014 18:32

I71v40o 21H41a10b63e46r56l41a36n37d 9694969139929

Humus, filcky, tetovaný myši.

+1/0
4.10.2014 19:59
Foto

M53a11r61t71i30n 65Š13u86b18r85t 1195371314815

A nebylo by lepší, kdyby do všech čtyř těch "Hašišbeden" odstavených samozřejmě bez cestujících na nějaké zadní koleji "omylem" nějaký plně naložený nákladní vlak narazil? ;-)

+9/0
4.10.2014 19:10

J72i45ř18í 59K10o40c36u75r47e47k 6315214365458

33.000.000 Kč v sakroch. To je fakt výhra...

+1/0
4.10.2014 19:39

P95e51t71r 18M69a36r72š76o77u49n 5515528156376

Musite dobre pojistit :)

+1/0
4.10.2014 21:37

M34i32l24a53n 19M34a58j62e91r61č47í13k 1610270354236

Mne by spíš zajímalo, jestli opravdu normy "mluví"/nařizují určitou minimální tuhost vlastní karosérie železničního vozu či "jen" tuhost vozu pro čelní střet = rámu podvozku (potažmo podlahy) a před něj předsazených narážecích prvků/narážedel, které na fotkách v článku ani u starých/původních vozidel JHMD nevidím a prostě dle platných norem by asi jako železniční vozidlo také neprošly!

= Takže nebylo by nejvhodnější pro bezpečnost provozu (proti navrženému - respektive požadovanému "ohýbání"/upravování provozních předpisů) doplnit konstrukci nově schvalovaného vozidla (na stará již schválená se vztahují určitě "původní" povolení dle platných norem v době jejich vzniku) o narážedla, která by zajistila dostatečnou bezpečnost při čelní srážce i s nákladními vagóny?

Jinak tleskám zjištění, že i současné normy povolují TRAM (či metro) motorové trakce = reálně i hybridní (po městě/pod ním v tunelech pojede na elektřinu z troleje či 3. koleje, ale za městem může legálně přejít na motorový agregát a vykonávat příměstskou přepravu cestujících).

0/0
4.10.2014 21:55

B33o97h54u75m50i22l43a 47M29a60j55e98r68o39v20á 4577871304

Dnes je prvního dubna??? To je snad nejošklivější vlak na světě!!!!!!

+28/−2
4.10.2014 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.