Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rada ČT bude řešit drážní konkurenci, odboráři si stěžují na Hydepark

Spory o otevírání železničního trhu a postupné soutěžení rychlíkových linek bude muset řešit i jedna z institucí, od které by to nikdo příliš nečekal - Rada České televize. Na ni se totiž obrátilo Odborové sdružení železničářů (OSŽ). Nelíbil se jim diskuzní pořad Hydepark o konkurenci na železnici, kde podle nich chyběl zástupce Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i26ř32í 19Č89e96r68m18á28k 9870627589434

Ja bych v tom poradu ani zastupce CD nechtel. Nepotrebuji slyset, ze neco nejde atd...

0/−2
6.10.2014 15:05

V25a33c98l34a94v 22H66a70j79e53k 3686929349

V zásadě jde všechno, jenom malé děti se musí nosit. Otázkou je co to komu přinese. A co to přinese cestujícím?? Soutěž je o ceně pro stát ne pro cestujícího a to co se děje na trati Praha-Ostrava jinde nehrozí, Možná by stálo za to si např. přečíst tarif a přepravní podmínky RJ na Slovensku. Abyste věděl k čemu se hlásíte...

+1/0
7.10.2014 8:07

B57o18r61i92s 81Z90a15k52o79u40ř29i74l 1459246841499

Zlevnění služeb a vyšší komfort, to je to, co si odboráři nepřejí. Znamená to pro ně více práce za méně peněz. ČD jsou státem vlastněná firma, takže zástupce ministerstva bohatě stačí.

0/−2
6.10.2014 8:58

V88a24c32l89a29v 23H62a73j93e79k 3256989309

Jsou zastoupeni v dozorčí radě, takže proč ne??

0/0
5.10.2014 23:51

R96a71d63i26m 65Š49o59l56c 1355155705524

Michalík nebo Michalčík, lupo? Napovím, Ondřej Michalčík...

+1/0
5.10.2014 23:05

J89a44n 92H78l58e59d96í81k 4309892388452

odboráři by měli žít pouze a jenom z příspěvků svých členů--- a rozhodně ne z rozpočtu ministerstva vnitra.-- Tak si stát platí své úhlavní nepřátele, t.j. své katy.  To směšné, bezhlavé kritizování, nehorázný tlak na zvyšování platů bez závislosti na produktivitu, laické opomíjení modernizace a robotizace, je v podstatě protilidovou politikou, která na konec dopadne na hlavu dělníka, kterého si zaměstnavatel nebude moct dovolit, a odstěhuje se kamkoli, kde budou výhodnější podmínky k podnikání

+1/−1
5.10.2014 22:29

P12e14t43r 55N86o97v11o75t16n32y 3819672649582

Jakože si seberou koleje a půjdou do Číny? :-D Ale jinak souhlas.

0/−1
5.10.2014 22:36

P79e73t34r 92N63o18v60o47t39n78y 3699942459302

A co tam ti dva plácali? Kolik už na dráze vydělali?

+3/0
5.10.2014 20:36

T27o26m10a16s 42N27o23v60o15t14n68y 3361146948459

Podle toho, jak řvou modrogumní odboráři, asi plácali k věci.

+2/−1
5.10.2014 23:15

P67e61t34r 23N98o79v33o56t37n36y 3309842649742

K věci je co? Jeden s tramvajema bez zalohy a druhej s ojetejma persingma z Itálie. Kdyby jim ti hnusni odborari sem tam nepomohli, tak už možná dopodnikali.

+3/0
5.10.2014 23:37

T64o85m90a62s 80N57o88v32o75t34n47y 3451296678309

To jsi měl říct rovnou, že kopeš za modrou odborářskou. Chápu, ČD jsou nejlepší, soukromník je fuj, protože si dovolí to dělat jinak. Však můžeš být rád že Leo nemá zálohy, aspoň si modří vydělají a můžou cestující z Lea přetáhnout na svou stranu, když nabízí o tolik lepší služby a pomáhají.

+3/−1
6.10.2014 0:53

P33e37t14r 64N11o70v26o44t81n45y 3509932689712

Nekopu. Ale takové ty představy, jak to někdo bude dělat uplne jinak a nakonec se spoleha na pomoc někoho, kdo to dela tak, jak se to delat ma, me vzdycky rozesmějou.

+2/0
6.10.2014 1:41

V78a22c42l57a84v 50H27a76j72e32k 3466569459

Pořad jsme neviděl, ale asi by bylo dobré se ptát co to přinese zákazníkovi, tedy cestujícímu. Budou se vzájemně uznávat jízdenky? Předmětem soutěže je nejnišší cena pro stát, ale jaká bude cena pro zákazníka, bude to MD v zakázce nějak pomiňovat. Budou nějaká jednotná pravidla pro reklamce?? To ce je na Ostravě určitě nebude u vlaků v závazku. Jančura má na Slovensku návrtaky se srážkou 20%, tal aby se pak mnozí nedivili :-P. U uznávání jízdenek je pak zásaní problém podílování mezi dopravce. Řekl k tom u úředník z MD něco bližšího?? Protože pokud toto nebude, tak z toho zase kouká paskvil..;-(

0/0
6.10.2014 10:11

K85a98r75e63l 60D64v36o13ř98á25k 3297637137

ČT zprivatizovat. Zbytečně na ní platíme a stejně není veřejnoprávní.!!

+5/−3
5.10.2014 17:08

M48i50c19h26a40l 63K30o59l95o22v14r86a43t 5277123565632

ČD zprivatizovat a stát by si měl nechat jen SŽDC s kolejema ... kraje si vysoutěží nejlepší nabídky a konkurence přibude.

+6/−3
5.10.2014 16:05

J81i28n54d35ř39i45c15h 81Š88k39o42p67e79k 4955231930805

má to jeden háček. Může se stát, že vysoutěží jen pár hlavních tratí a o ostatní nebude zájem......

+3/0
5.10.2014 16:52

J12i75ř66í 55P90l82a36v84s89k86ý 9700766261469

no a ? z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu ?

+1/−2
5.10.2014 18:18

R33a56d44e43k 10J18a77n18a15t14a 9445506344862

Prospívá to ekonomice. Všechny druhy dopravy jsou nějakým způsobem dotované.

+2/0
5.10.2014 19:23

E91d25u25a90r91d 61Ř25e36z88n17í89k 7459285490496

hlavně automobilová, speciální daní na benzín, známkou, ... ;-D

+1/0
5.10.2014 22:13

R58a43d14e72k 91J18a20n45a62t22a 9855126924692

Pokud myslíte spotřební daň, tak tu platí každý spotřebitel. I naftová lokomotiva. Dokonce i elektrická, protože spotřební daň s elektřiny existuje také. Plus poplatek za solární elektrárny. Platí se i z alkoholu a cigaret a jejím primárním účelem není vracet se zpět do oboru (např. stavět pivovary či pěstovat za to tabák), ale omezit spotřebu (od toho název) a plnit státní rozpočet, jako u každé daně.

Dálniční známka je směšná záležitost. Za částku, za kterou byste např. ve Francii ujeli po dálnici 300-400 km, můžete jezdit celý rok. A na drtivé většině silnic ji ani nepotřebuejte. Silniční daň většina vozidel neplatí, protože soukromá vozidla jsou od této daně odvobozena, narozdíl např. od Německa (ovšem za koleje musí státu za koleje zaplatit každý vlak, i osobní, i za tu nejmenší lokálku, a to v řádu desítek až stovek Kč/km).

Prostě dohromady to ani náhodou nepokryje náklady, který stát se silniční dopravou má. Což je skrytá dotace. Nesmite totiž zapomenou taky na policii, či na vysokou nehodovost, která znamená náklady na léčení a ztracené náklady státu na výchovu člověka, když se tento zabije na silnici a nestačí ani začít platit daně (u mladých lidí je dopravní nehoda nečastější příčinou smrti).

+5/−1
5.10.2014 22:36

T62o21m50a58s 48N92o73v70o79t83n63y 3311966678369

Jako vtip je to dobré. To už nejsou ani hrušky a jabka...

0/−3
5.10.2014 23:20

R53a64d89e37k 67J56a69n39a77t41a 9785806794622

Raději napište konkrétně, co z řečeného podle vás není pravda. Reagoval jsem na pana Řezníka, který si zjevně myslí, že silniční doprava není dotována.

+2/0
5.10.2014 23:28

T78o16m59a31s 65N36o95v48o86t79n56y 3751866628309

Konkrétně např. splácat veškeré spotřební daně dohromady v debatě o dopravě, to chce hodně odvahy. S dálniční známkou podobně, Francie je hezký argument, ale samozřejmě jsou i opačné příklady, kdy se za dálnice platí méně než u nás nebo vůbec a to se ještě nebavíme o stavu a délce dálniční sítě nebo kupní síle. Pak rázem těch našich na první pohled směšných 1500 Kč už tak nízká částka není. Netvrdím že silniční doprava není dotovaná, ale vaše vysvětlení je poměrně tendenční a průhledné, aby železnice byla za tu správnou.

0/−1
6.10.2014 0:57

P18e69t21r 52N18o18v56o95t73n34y 3239912809722

Tak co se ti konkretne nezdá?

0/0
5.10.2014 23:40

P26e69t22r 92N18o11v77o14t10n40y 3409402149772

Spotřební daň z PHM platim i když si koupím benzin do sekačky nebo naftu do el. agregatu. Proc si myslite, že to je prispevek automobilistu na infrastrukturu?

+1/0
5.10.2014 23:44

T20o80m91a68s 17N19o68v71o66t38n71y 3531316208849

Protože těch pár promile celkové spotřeby PHM, co udělá nějaká sekačka nebo agregáty, je úplně nepodstatné v debatě o tom, kolik zaplatí motoristi (kteří navíc ještě dotují tu veřejnou dopravu ačkoliv ji ani nevyužívají). Naopak ten kdo nemá auto, mě prakticky nijak nedotuje, protože infrastruktura se musí udržovat tak jako tak, třeba pro ten autobus, že?

0/−1
6.10.2014 1:00

P95e51t44r 24N75o69v19o43t81n78y 3619512149692

Bud je spotřebka z PHM prispevek na infrastrukturu a nebo neni. A protože ji plati vsichni, tak asi neni. Takze si to ze sveho daňového zatizeni odečtete. A čim teda ještě přispivate? 1500 za rok známkou?

+1/0
6.10.2014 2:07

M79i21r77o14s77l84a92v 41Z54i84k71m14u54n12d 7839313644793

A osvobození od silniční daně připravuje silniční infrastrukturu minimálně o 20 miliard ročně - takže ať se nikdo nediví, že silnice jsou v bídném stavu.

Kalousek velkohubě prohlašoval že odstraní daňové výjimky, což by se muselo týkat i daně silniční, jenže to neudělal a tak svojí nečinností připravil SFDI minimálně o 100 miliard korun, možná až o 200 miliard ...

+1/0
6.10.2014 18:15

T67o29m13a88s 95N25o38v18o10t47n20y 3891546668649

Jak prospívá těžce prodělečná lokálka ekonomice? Ekonomice by spíše prospělo nahradit lokálku minibusem nebo autobusem. Za stejné peníze toho může odjezdit 2-3x tolik a většinou i výrazně rychleji.

0/−1
5.10.2014 23:16

R11a85d26e92k 49J53a34n91a63t96a 9585526714252

Někde by se to vyplatilo, někde ne. Zvlášť pokud uvážíte, že na mnoha silničkách je právě autobus tím nejtěžším vozidlem a ničí ji především on, ale dopravce za ni neplatí nic, takže to pak vypadá, že je levnější. Rovněž argument o rychlosti není univerzálně platný. Místní autobusové linky mívají kvůli stavu a trasování místních silniček průměrnou cestovní rychlost velmi nízkou, že i 810 po rozbité trati zvítězí. Podívejte se dejme tomu na Litomyšl-Vysoké Mýto (příkald trati, která není zrovna v nejlepším stavu). Některé autobusy to jedou rychleji než ten motoráček. To jsou ale jen ty, co se "drží" hlavní silnice. Jakmile začne vymetat ty vesnice, je rázem pomalejší.

Ale především, takto otázka nezněla. Odpovídal jsem na obecný kinderliberalistický žvást "z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu?", který naznačuje, že tazatel vy nejraději nedotoval veřejnou dopravu vůbec.

+3/0
5.10.2014 23:39

T17o59m59a23s 81N83o83v66o90t24n62y 3741696848549

Dotovaná doprava není problém, ale musí být dotována tak, aby to mělo smysl. Čili vlaky tam tam, kde to má smysl buď z hlediska rychlosti nebo z hlediska kapacity. Pokud tam roky jsou počty cestujících stejně nízké nebo klesající, nákladní vlaky tam nejezdí, tak co s tím... aspoň zbyde víc na údržbu důležitějších tratí. Autobus tam, kde vlak není konkurenceschopný nebo vozí "vzduch". Někde by možná vyšlo levněji provozovat něco jako obecní taxík....

0/−1
6.10.2014 0:51

K31a64r39e14l 48D52v26o66ř38á25k 3367427377

A pak se vytrhá většina kolejí a zbydou jenom tratě mezi krajskými městy a koridory. A přitom takové USA o které se tvrdí, že tam vlajky nejezdí má 250 000 km kolejí což je víc než celá Evropa !!

+5/0
5.10.2014 17:10

T48o90m46a71s 66N91o92v86o60t75n72y 3821796448939

;-D a čím to bude, že je tam víc kolejí?

0/−1
5.10.2014 23:17

A11n40d73r82e48j 46O42l42e29k47s32a 3715901917311

Indiáni už nejsou co byli...

0/0
6.10.2014 19:55

J97a54n 50F56r27o10l76í89k 6186760915674

Nevím v čem je problém. Hydepark nemá za povinnost zvát všechny zainteresované. Není to volební pořad. Mě se pořad s dvěma soukromými provozovateli a zástupcem státu docela líbil. Rozhodně víc než nicneříkající pořady Jílkové, kde jsou desítky mluvících hlav.

+1/−5
5.10.2014 16:00

K70a87r65e31l 68D18v31o64ř97á50k 3527937907

Pořad Jílkové je jen bezbřehá štěkanice o ničem.!!

+4/−1
5.10.2014 17:11

M15i58r27e33k 43V30o12d93i38c76k27a 9417339260935

Všem vyžraným vepřům z domu odborů, jděte do hajzlu, když už jste k ničemu, aspoň držte huby..

+6/−5
5.10.2014 15:00

K34a49r65e15l 55D77v71o53ř63á26k 3627637697

Vy je neplatíte, ale platíte Českou televizi.;-D

+4/−2
5.10.2014 17:12

M37a32r56e12k 56M64a21r50t59i66n 8739564896720

Ačkoliv nemám odboráře moc v lásce, tak zde si myslím, že dělají dobře. Každý tu nadává na Kurucze, že odmítl. Ale je to skutečně tak? To, že má v rámci hiearchie uvnitř přednost OVM Hyde Parkem, přeci není vůbec problém drah! Pokud Hyde Park nevěděl, že Kurucz už slíbil vystoupení v OVM, tak mohli pozvat náměstka či někoho z ředitelů. Místo toho to pak moderátor házel na ministerského ouřadu, který tam ovšem byl za MD, nikoliv za ČD, jak se nám snažila televize vnucovat. Rv

+12/−1
5.10.2014 13:31

J41i20ř47í 89K45o90c36u40r58e84k 6465474225438

MD a ČD sídlí na téže adrese...

0/−6
5.10.2014 13:50

P15a62v17e80l 66K41r66á15l 5300259844678

Pokud žijete v bytovce, bydlí na stejné adrese více lidí. Můžu někoho z nich pozvat, aby se vyjádřili místo vás?

+14/0
5.10.2014 14:04

L15u53k73á81š 90S58l65á15n39s42k25ý 4351273717426

Vlastníkem ČD je stát prostřednictvím MD. Ano, zástupce ministerstva může za ČD mluvit.

+3/−7
5.10.2014 14:42

N95i73c71o64l18e 52O76l45e95j58n92i89k57o16v35a 6896318157770

mas to pomotane, ten pan z MD zastupoval objednavatele dopravy, ti dva zbyli naopak dopravce, jak by za ne mohl muvit? Jinak at mi nikdo netvrdi, ze na CD nemaji jineho cloveka, ktereho by bylo mozne do HP vyslat :-)EUR^

+7/0
5.10.2014 14:59

P85e81t66r 75F92o87l81t17y14s 7715461800638

Takže až bude problém, ke kterému budeme chtít vaše vyjádření a vy nebudete k sehnání, pozveme si vašeho domovníka nebo domovnici, žijete-li v té bytovce. Domovník/ice bude jistě vědět jak to u vás chodí. :-)

+5/−1
5.10.2014 15:01

L93u98k69á41š 57S60l75á25n37s18k76ý 4331973677176

Vlastník firmy může jménem firmy mluvit. Zaměstnanec nebo odborář může mluvit jen sám za sebe, ne za firmu.

+1/−2
5.10.2014 15:28

P97a14v51e93l 30K49r85á60l 5390979784758

Ale akcionář není vlastníkem společnosti. Tady bude asi problém hned na začátku ve vašem vzdělání.

+4/0
5.10.2014 16:55

M36a44r72e72k 58M76a39r94t58i45n 8939424706380

Pan Slánský si zřejmě nevšiml, že ČD je právnickou formou a.s. No a jako takoví za ně může mluvit jen ten, co je v představenstvu, dozorčce popřípadě v říďáku. Popřípadě někdo pověřený z těchto orgánů.

0/0
6.10.2014 12:27

M61a57r73e88k 51M93a29r73t18i98n 8299524606230

Ze základní definice státu jste stát, jakožto občan, i vy. Máte právo za ně tedy mluvit?

0/0
6.10.2014 12:29

L18u48d40m42i78l83a 49Š79i63n44d27e55l68á71ř58o62v19á 7192326912861

Většina lidí v Českých drahách je lehce nahraditelných, ale přesto si chtějí udržovat svoje neodůvodněné výhody. Už jenom to, že železničáři jezdí zadarmo a k tomu celá jejich rodina - a to i do zahraničí, je absurdní. Dobře, mohli by mít nějaký bonus, ale toto je neodůvodněné. Nebo snad prodavačky a jejich rodiny si mohou vzít ročně zdarma zboží za 50.000 Kč?

+5/−9
5.10.2014 13:28

P37e85t49r 55F83o56l62t35y72s 7525161260258

Je vidět, že režijky jsou moc na očích, ale asi nevíte, že i u takového Tesca mají i prodavačky slevy na zboží, na některé dražší dokonce výraznější slevy. Tak nezáviďte a jděte pracovat do některé takové firmy. Ideálně k ČD, kde je dle vás spousta lidí nahraditelných. Mimochodem, dáte-li na mou radu, napište rád se přijdu podívat, jak to zvládáte. ;-)

+4/−2
5.10.2014 14:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.