Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rada ČT bude řešit drážní konkurenci, odboráři si stěžují na Hydepark

Spory o otevírání železničního trhu a postupné soutěžení rychlíkových linek bude muset řešit i jedna z institucí, od které by to nikdo příliš nečekal - Rada České televize. Na ni se totiž obrátilo Odborové sdružení železničářů (OSŽ). Nelíbil se jim diskuzní pořad Hydepark o konkurenci na železnici, kde podle nich chyběl zástupce Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i96ř50í 44Č22e16r64m55á73k 9880337829914

Ja bych v tom poradu ani zastupce CD nechtel. Nepotrebuji slyset, ze neco nejde atd...

0/−2
6.10.2014 15:05

V47a45c37l92a74v 81H94a94j63e55k 3906969859

V zásadě jde všechno, jenom malé děti se musí nosit. Otázkou je co to komu přinese. A co to přinese cestujícím?? Soutěž je o ceně pro stát ne pro cestujícího a to co se děje na trati Praha-Ostrava jinde nehrozí, Možná by stálo za to si např. přečíst tarif a přepravní podmínky RJ na Slovensku. Abyste věděl k čemu se hlásíte...

+1/0
7.10.2014 8:07

B54o64r54i28s 67Z26a52k91o68u74ř34i18l 1829566861509

Zlevnění služeb a vyšší komfort, to je to, co si odboráři nepřejí. Znamená to pro ně více práce za méně peněz. ČD jsou státem vlastněná firma, takže zástupce ministerstva bohatě stačí.

0/−2
6.10.2014 8:58

V79a33c90l58a97v 75H86a95j73e55k 3606749149

Jsou zastoupeni v dozorčí radě, takže proč ne??

0/0
5.10.2014 23:51

R70a12d85i87m 31Š19o77l10c 1185445145244

Michalík nebo Michalčík, lupo? Napovím, Ondřej Michalčík...

+1/0
5.10.2014 23:05

J74a94n 53H68l27e50d72í22k 4479762158202

odboráři by měli žít pouze a jenom z příspěvků svých členů--- a rozhodně ne z rozpočtu ministerstva vnitra.-- Tak si stát platí své úhlavní nepřátele, t.j. své katy.  To směšné, bezhlavé kritizování, nehorázný tlak na zvyšování platů bez závislosti na produktivitu, laické opomíjení modernizace a robotizace, je v podstatě protilidovou politikou, která na konec dopadne na hlavu dělníka, kterého si zaměstnavatel nebude moct dovolit, a odstěhuje se kamkoli, kde budou výhodnější podmínky k podnikání

+1/−1
5.10.2014 22:29

P72e94t95r 66N77o41v71o52t95n41y 3929692629162

Jakože si seberou koleje a půjdou do Číny? :-D Ale jinak souhlas.

0/−1
5.10.2014 22:36

P95e68t65r 40N12o32v81o23t93n60y 3219102309862

A co tam ti dva plácali? Kolik už na dráze vydělali?

+3/0
5.10.2014 20:36

T42o34m41a58s 63N19o81v20o45t81n14y 3511656728529

Podle toho, jak řvou modrogumní odboráři, asi plácali k věci.

+2/−1
5.10.2014 23:15

P31e97t21r 74N56o86v65o25t77n21y 3739172509222

K věci je co? Jeden s tramvajema bez zalohy a druhej s ojetejma persingma z Itálie. Kdyby jim ti hnusni odborari sem tam nepomohli, tak už možná dopodnikali.

+3/0
5.10.2014 23:37

T81o71m26a29s 70N32o19v97o68t38n14y 3521856858549

To jsi měl říct rovnou, že kopeš za modrou odborářskou. Chápu, ČD jsou nejlepší, soukromník je fuj, protože si dovolí to dělat jinak. Však můžeš být rád že Leo nemá zálohy, aspoň si modří vydělají a můžou cestující z Lea přetáhnout na svou stranu, když nabízí o tolik lepší služby a pomáhají.

+3/−1
6.10.2014 0:53

P94e29t27r 40N57o30v18o88t12n18y 3219852479742

Nekopu. Ale takové ty představy, jak to někdo bude dělat uplne jinak a nakonec se spoleha na pomoc někoho, kdo to dela tak, jak se to delat ma, me vzdycky rozesmějou.

+2/0
6.10.2014 1:41

V42a84c96l18a12v 94H68a32j78e48k 3526809989

Pořad jsme neviděl, ale asi by bylo dobré se ptát co to přinese zákazníkovi, tedy cestujícímu. Budou se vzájemně uznávat jízdenky? Předmětem soutěže je nejnišší cena pro stát, ale jaká bude cena pro zákazníka, bude to MD v zakázce nějak pomiňovat. Budou nějaká jednotná pravidla pro reklamce?? To ce je na Ostravě určitě nebude u vlaků v závazku. Jančura má na Slovensku návrtaky se srážkou 20%, tal aby se pak mnozí nedivili :-P. U uznávání jízdenek je pak zásaní problém podílování mezi dopravce. Řekl k tom u úředník z MD něco bližšího?? Protože pokud toto nebude, tak z toho zase kouká paskvil..;-(

0/0
6.10.2014 10:11

K88a22r16e27l 81D23v39o91ř65á77k 3877327817

ČT zprivatizovat. Zbytečně na ní platíme a stejně není veřejnoprávní.!!

+5/−3
5.10.2014 17:08

M34i51c18h40a68l 24K97o22l30o63v71r66a88t 5777513105592

ČD zprivatizovat a stát by si měl nechat jen SŽDC s kolejema ... kraje si vysoutěží nejlepší nabídky a konkurence přibude.

+6/−3
5.10.2014 16:05

J94i61n18d77ř37i89c22h 94Š14k67o64p60e12k 4925401390245

má to jeden háček. Může se stát, že vysoutěží jen pár hlavních tratí a o ostatní nebude zájem......

+3/0
5.10.2014 16:52

J71i86ř97í 37P40l22a22v84s90k98ý 9840636191569

no a ? z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu ?

+1/−2
5.10.2014 18:18

R50a24d24e77k 37J36a29n25a72t79a 9495556284922

Prospívá to ekonomice. Všechny druhy dopravy jsou nějakým způsobem dotované.

+2/0
5.10.2014 19:23

E54d65u13a68r72d 57Ř47e37z37n71í96k 7349775650246

hlavně automobilová, speciální daní na benzín, známkou, ... ;-D

+1/0
5.10.2014 22:13

R15a31d94e28k 14J54a13n61a78t26a 9615856454672

Pokud myslíte spotřební daň, tak tu platí každý spotřebitel. I naftová lokomotiva. Dokonce i elektrická, protože spotřební daň s elektřiny existuje také. Plus poplatek za solární elektrárny. Platí se i z alkoholu a cigaret a jejím primárním účelem není vracet se zpět do oboru (např. stavět pivovary či pěstovat za to tabák), ale omezit spotřebu (od toho název) a plnit státní rozpočet, jako u každé daně.

Dálniční známka je směšná záležitost. Za částku, za kterou byste např. ve Francii ujeli po dálnici 300-400 km, můžete jezdit celý rok. A na drtivé většině silnic ji ani nepotřebuejte. Silniční daň většina vozidel neplatí, protože soukromá vozidla jsou od této daně odvobozena, narozdíl např. od Německa (ovšem za koleje musí státu za koleje zaplatit každý vlak, i osobní, i za tu nejmenší lokálku, a to v řádu desítek až stovek Kč/km).

Prostě dohromady to ani náhodou nepokryje náklady, který stát se silniční dopravou má. Což je skrytá dotace. Nesmite totiž zapomenou taky na policii, či na vysokou nehodovost, která znamená náklady na léčení a ztracené náklady státu na výchovu člověka, když se tento zabije na silnici a nestačí ani začít platit daně (u mladých lidí je dopravní nehoda nečastější příčinou smrti).

+5/−1
5.10.2014 22:36

T81o63m59a71s 65N65o96v54o29t59n49y 3831916758859

Jako vtip je to dobré. To už nejsou ani hrušky a jabka...

0/−3
5.10.2014 23:20

R49a65d39e93k 47J16a64n44a34t32a 9735506204982

Raději napište konkrétně, co z řečeného podle vás není pravda. Reagoval jsem na pana Řezníka, který si zjevně myslí, že silniční doprava není dotována.

+2/0
5.10.2014 23:28

T16o92m40a85s 50N91o13v24o70t27n92y 3581486338509

Konkrétně např. splácat veškeré spotřební daně dohromady v debatě o dopravě, to chce hodně odvahy. S dálniční známkou podobně, Francie je hezký argument, ale samozřejmě jsou i opačné příklady, kdy se za dálnice platí méně než u nás nebo vůbec a to se ještě nebavíme o stavu a délce dálniční sítě nebo kupní síle. Pak rázem těch našich na první pohled směšných 1500 Kč už tak nízká částka není. Netvrdím že silniční doprava není dotovaná, ale vaše vysvětlení je poměrně tendenční a průhledné, aby železnice byla za tu správnou.

0/−1
6.10.2014 0:57

P98e53t14r 29N69o13v39o22t30n16y 3729442569932

Tak co se ti konkretne nezdá?

0/0
5.10.2014 23:40

P37e41t43r 33N13o19v60o42t89n61y 3899442569612

Spotřební daň z PHM platim i když si koupím benzin do sekačky nebo naftu do el. agregatu. Proc si myslite, že to je prispevek automobilistu na infrastrukturu?

+1/0
5.10.2014 23:44

T24o33m29a23s 16N94o10v80o74t96n15y 3791466898109

Protože těch pár promile celkové spotřeby PHM, co udělá nějaká sekačka nebo agregáty, je úplně nepodstatné v debatě o tom, kolik zaplatí motoristi (kteří navíc ještě dotují tu veřejnou dopravu ačkoliv ji ani nevyužívají). Naopak ten kdo nemá auto, mě prakticky nijak nedotuje, protože infrastruktura se musí udržovat tak jako tak, třeba pro ten autobus, že?

0/−1
6.10.2014 1:00

P72e30t85r 39N79o23v32o65t26n14y 3109462899912

Bud je spotřebka z PHM prispevek na infrastrukturu a nebo neni. A protože ji plati vsichni, tak asi neni. Takze si to ze sveho daňového zatizeni odečtete. A čim teda ještě přispivate? 1500 za rok známkou?

+1/0
6.10.2014 2:07

M70i38r17o23s94l65a67v 90Z49i25k43m87u41n41d 7629573164133

A osvobození od silniční daně připravuje silniční infrastrukturu minimálně o 20 miliard ročně - takže ať se nikdo nediví, že silnice jsou v bídném stavu.

Kalousek velkohubě prohlašoval že odstraní daňové výjimky, což by se muselo týkat i daně silniční, jenže to neudělal a tak svojí nečinností připravil SFDI minimálně o 100 miliard korun, možná až o 200 miliard ...

+1/0
6.10.2014 18:15

T80o95m98a60s 26N24o69v31o43t20n95y 3561896898989

Jak prospívá těžce prodělečná lokálka ekonomice? Ekonomice by spíše prospělo nahradit lokálku minibusem nebo autobusem. Za stejné peníze toho může odjezdit 2-3x tolik a většinou i výrazně rychleji.

0/−1
5.10.2014 23:16

R43a84d14e43k 50J38a76n15a17t61a 9935896644782

Někde by se to vyplatilo, někde ne. Zvlášť pokud uvážíte, že na mnoha silničkách je právě autobus tím nejtěžším vozidlem a ničí ji především on, ale dopravce za ni neplatí nic, takže to pak vypadá, že je levnější. Rovněž argument o rychlosti není univerzálně platný. Místní autobusové linky mívají kvůli stavu a trasování místních silniček průměrnou cestovní rychlost velmi nízkou, že i 810 po rozbité trati zvítězí. Podívejte se dejme tomu na Litomyšl-Vysoké Mýto (příkald trati, která není zrovna v nejlepším stavu). Některé autobusy to jedou rychleji než ten motoráček. To jsou ale jen ty, co se "drží" hlavní silnice. Jakmile začne vymetat ty vesnice, je rázem pomalejší.

Ale především, takto otázka nezněla. Odpovídal jsem na obecný kinderliberalistický žvást "z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu?", který naznačuje, že tazatel vy nejraději nedotoval veřejnou dopravu vůbec.

+3/0
5.10.2014 23:39

T44o33m83a51s 52N40o85v21o74t38n56y 3951796948469

Dotovaná doprava není problém, ale musí být dotována tak, aby to mělo smysl. Čili vlaky tam tam, kde to má smysl buď z hlediska rychlosti nebo z hlediska kapacity. Pokud tam roky jsou počty cestujících stejně nízké nebo klesající, nákladní vlaky tam nejezdí, tak co s tím... aspoň zbyde víc na údržbu důležitějších tratí. Autobus tam, kde vlak není konkurenceschopný nebo vozí "vzduch". Někde by možná vyšlo levněji provozovat něco jako obecní taxík....

0/−1
6.10.2014 0:51

K57a39r28e86l 96D51v41o28ř71á11k 3687397667

A pak se vytrhá většina kolejí a zbydou jenom tratě mezi krajskými městy a koridory. A přitom takové USA o které se tvrdí, že tam vlajky nejezdí má 250 000 km kolejí což je víc než celá Evropa !!

+5/0
5.10.2014 17:10

T32o54m18a61s 74N40o78v40o60t32n15y 3471566138989

;-D a čím to bude, že je tam víc kolejí?

0/−1
5.10.2014 23:17

A91n67d21r81e79j 34O22l25e46k60s45a 3915471817521

Indiáni už nejsou co byli...

0/0
6.10.2014 19:55

J33a79n 38F26r81o18l16í11k 6876280295154

Nevím v čem je problém. Hydepark nemá za povinnost zvát všechny zainteresované. Není to volební pořad. Mě se pořad s dvěma soukromými provozovateli a zástupcem státu docela líbil. Rozhodně víc než nicneříkající pořady Jílkové, kde jsou desítky mluvících hlav.

+1/−5
5.10.2014 16:00

K97a67r63e90l 13D83v25o72ř19á10k 3277837517

Pořad Jílkové je jen bezbřehá štěkanice o ničem.!!

+4/−1
5.10.2014 17:11

M30i94r46e37k 79V42o47d23i50c62k24a 9767739810205

Všem vyžraným vepřům z domu odborů, jděte do hajzlu, když už jste k ničemu, aspoň držte huby..

+6/−5
5.10.2014 15:00

K59a15r79e90l 16D91v19o68ř61á77k 3387557777

Vy je neplatíte, ale platíte Českou televizi.;-D

+4/−2
5.10.2014 17:12

M67a18r16e29k 25M63a33r63t80i91n 8819914356450

Ačkoliv nemám odboráře moc v lásce, tak zde si myslím, že dělají dobře. Každý tu nadává na Kurucze, že odmítl. Ale je to skutečně tak? To, že má v rámci hiearchie uvnitř přednost OVM Hyde Parkem, přeci není vůbec problém drah! Pokud Hyde Park nevěděl, že Kurucz už slíbil vystoupení v OVM, tak mohli pozvat náměstka či někoho z ředitelů. Místo toho to pak moderátor házel na ministerského ouřadu, který tam ovšem byl za MD, nikoliv za ČD, jak se nám snažila televize vnucovat. Rv

+12/−1
5.10.2014 13:31

J60i53ř22í 38K88o16c51u90r97e50k 6225134595248

MD a ČD sídlí na téže adrese...

0/−6
5.10.2014 13:50

P13a36v68e27l 64K18r66á71l 5930169704538

Pokud žijete v bytovce, bydlí na stejné adrese více lidí. Můžu někoho z nich pozvat, aby se vyjádřili místo vás?

+14/0
5.10.2014 14:04

L65u55k35á50š 98S98l33á10n83s33k11ý 4331253277886

Vlastníkem ČD je stát prostřednictvím MD. Ano, zástupce ministerstva může za ČD mluvit.

+3/−7
5.10.2014 14:42

N60i65c25o30l74e 50O30l14e66j87n54i32k17o79v51a 6866508437810

mas to pomotane, ten pan z MD zastupoval objednavatele dopravy, ti dva zbyli naopak dopravce, jak by za ne mohl muvit? Jinak at mi nikdo netvrdi, ze na CD nemaji jineho cloveka, ktereho by bylo mozne do HP vyslat :-)EUR^

+7/0
5.10.2014 14:59

P45e96t34r 51F25o71l14t60y89s 7135521450268

Takže až bude problém, ke kterému budeme chtít vaše vyjádření a vy nebudete k sehnání, pozveme si vašeho domovníka nebo domovnici, žijete-li v té bytovce. Domovník/ice bude jistě vědět jak to u vás chodí. :-)

+5/−1
5.10.2014 15:01

L40u91k49á81š 42S49l54á32n90s15k15ý 4451423207776

Vlastník firmy může jménem firmy mluvit. Zaměstnanec nebo odborář může mluvit jen sám za sebe, ne za firmu.

+1/−2
5.10.2014 15:28

P76a75v52e58l 46K74r82á16l 5240689894788

Ale akcionář není vlastníkem společnosti. Tady bude asi problém hned na začátku ve vašem vzdělání.

+4/0
5.10.2014 16:55

M58a78r25e52k 75M84a12r85t90i49n 8589464676110

Pan Slánský si zřejmě nevšiml, že ČD je právnickou formou a.s. No a jako takoví za ně může mluvit jen ten, co je v představenstvu, dozorčce popřípadě v říďáku. Popřípadě někdo pověřený z těchto orgánů.

0/0
6.10.2014 12:27

M42a90r73e43k 46M20a35r71t50i21n 8359754926660

Ze základní definice státu jste stát, jakožto občan, i vy. Máte právo za ně tedy mluvit?

0/0
6.10.2014 12:29

L93u27d66m74i27l79a 64Š53i41n36d88e92l65á34ř75o89v84á 7132106982171

Většina lidí v Českých drahách je lehce nahraditelných, ale přesto si chtějí udržovat svoje neodůvodněné výhody. Už jenom to, že železničáři jezdí zadarmo a k tomu celá jejich rodina - a to i do zahraničí, je absurdní. Dobře, mohli by mít nějaký bonus, ale toto je neodůvodněné. Nebo snad prodavačky a jejich rodiny si mohou vzít ročně zdarma zboží za 50.000 Kč?

+5/−9
5.10.2014 13:28

P81e73t33r 94F56o41l48t52y53s 7115641580358

Je vidět, že režijky jsou moc na očích, ale asi nevíte, že i u takového Tesca mají i prodavačky slevy na zboží, na některé dražší dokonce výraznější slevy. Tak nezáviďte a jděte pracovat do některé takové firmy. Ideálně k ČD, kde je dle vás spousta lidí nahraditelných. Mimochodem, dáte-li na mou radu, napište rád se přijdu podívat, jak to zvládáte. ;-)

+4/−2
5.10.2014 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.