Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rada ČT bude řešit drážní konkurenci, odboráři si stěžují na Hydepark

Spory o otevírání železničního trhu a postupné soutěžení rychlíkových linek bude muset řešit i jedna z institucí, od které by to nikdo příliš nečekal - Rada České televize. Na ni se totiž obrátilo Odborové sdružení železničářů (OSŽ). Nelíbil se jim diskuzní pořad Hydepark o konkurenci na železnici, kde podle nich chyběl zástupce Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i89ř54í 44Č79e94r34m68á58k 9210177569934

Ja bych v tom poradu ani zastupce CD nechtel. Nepotrebuji slyset, ze neco nejde atd...

0/−2
6.10.2014 15:05

V91a48c68l30a34v 24H78a22j72e86k 3306189649

V zásadě jde všechno, jenom malé děti se musí nosit. Otázkou je co to komu přinese. A co to přinese cestujícím?? Soutěž je o ceně pro stát ne pro cestujícího a to co se děje na trati Praha-Ostrava jinde nehrozí, Možná by stálo za to si např. přečíst tarif a přepravní podmínky RJ na Slovensku. Abyste věděl k čemu se hlásíte...

+1/0
7.10.2014 8:07

B76o24r59i77s 35Z56a25k57o51u54ř45i24l 1339346361889

Zlevnění služeb a vyšší komfort, to je to, co si odboráři nepřejí. Znamená to pro ně více práce za méně peněz. ČD jsou státem vlastněná firma, takže zástupce ministerstva bohatě stačí.

0/−2
6.10.2014 8:58

V12a17c55l37a38v 72H84a77j43e31k 3876409299

Jsou zastoupeni v dozorčí radě, takže proč ne??

0/0
5.10.2014 23:51

R19a26d66i23m 71Š39o57l53c 1985425815104

Michalík nebo Michalčík, lupo? Napovím, Ondřej Michalčík...

+1/0
5.10.2014 23:05

J78a44n 95H24l83e20d90í53k 4859832848232

odboráři by měli žít pouze a jenom z příspěvků svých členů--- a rozhodně ne z rozpočtu ministerstva vnitra.-- Tak si stát platí své úhlavní nepřátele, t.j. své katy.  To směšné, bezhlavé kritizování, nehorázný tlak na zvyšování platů bez závislosti na produktivitu, laické opomíjení modernizace a robotizace, je v podstatě protilidovou politikou, která na konec dopadne na hlavu dělníka, kterého si zaměstnavatel nebude moct dovolit, a odstěhuje se kamkoli, kde budou výhodnější podmínky k podnikání

+1/−1
5.10.2014 22:29

P61e36t48r 51N74o98v91o34t36n27y 3329442289562

Jakože si seberou koleje a půjdou do Číny? :-D Ale jinak souhlas.

0/−1
5.10.2014 22:36

P19e62t95r 40N57o17v22o55t37n92y 3509802289462

A co tam ti dva plácali? Kolik už na dráze vydělali?

+3/0
5.10.2014 20:36

T76o48m74a32s 41N81o98v19o12t19n12y 3341436888749

Podle toho, jak řvou modrogumní odboráři, asi plácali k věci.

+2/−1
5.10.2014 23:15

P51e26t73r 78N64o62v80o90t88n52y 3369152499792

K věci je co? Jeden s tramvajema bez zalohy a druhej s ojetejma persingma z Itálie. Kdyby jim ti hnusni odborari sem tam nepomohli, tak už možná dopodnikali.

+3/0
5.10.2014 23:37

T20o57m33a27s 72N86o58v77o57t21n85y 3741196528939

To jsi měl říct rovnou, že kopeš za modrou odborářskou. Chápu, ČD jsou nejlepší, soukromník je fuj, protože si dovolí to dělat jinak. Však můžeš být rád že Leo nemá zálohy, aspoň si modří vydělají a můžou cestující z Lea přetáhnout na svou stranu, když nabízí o tolik lepší služby a pomáhají.

+3/−1
6.10.2014 0:53

P31e55t82r 78N66o61v50o33t17n49y 3819242679822

Nekopu. Ale takové ty představy, jak to někdo bude dělat uplne jinak a nakonec se spoleha na pomoc někoho, kdo to dela tak, jak se to delat ma, me vzdycky rozesmějou.

+2/0
6.10.2014 1:41

V43a88c54l93a69v 31H97a53j10e25k 3266879919

Pořad jsme neviděl, ale asi by bylo dobré se ptát co to přinese zákazníkovi, tedy cestujícímu. Budou se vzájemně uznávat jízdenky? Předmětem soutěže je nejnišší cena pro stát, ale jaká bude cena pro zákazníka, bude to MD v zakázce nějak pomiňovat. Budou nějaká jednotná pravidla pro reklamce?? To ce je na Ostravě určitě nebude u vlaků v závazku. Jančura má na Slovensku návrtaky se srážkou 20%, tal aby se pak mnozí nedivili :-P. U uznávání jízdenek je pak zásaní problém podílování mezi dopravce. Řekl k tom u úředník z MD něco bližšího?? Protože pokud toto nebude, tak z toho zase kouká paskvil..;-(

0/0
6.10.2014 10:11

K48a26r66e78l 87D71v48o94ř31á80k 3327697237

ČT zprivatizovat. Zbytečně na ní platíme a stejně není veřejnoprávní.!!

+5/−3
5.10.2014 17:08

M57i17c10h20a33l 15K44o20l73o77v96r29a25t 5827713325122

ČD zprivatizovat a stát by si měl nechat jen SŽDC s kolejema ... kraje si vysoutěží nejlepší nabídky a konkurence přibude.

+6/−3
5.10.2014 16:05

J81i63n49d73ř57i83c89h 81Š12k35o95p44e47k 4675731700985

má to jeden háček. Může se stát, že vysoutěží jen pár hlavních tratí a o ostatní nebude zájem......

+3/0
5.10.2014 16:52

J18i50ř46í 98P14l91a82v57s38k52ý 9870806671559

no a ? z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu ?

+1/−2
5.10.2014 18:18

R65a33d97e78k 49J16a72n83a58t25a 9305506124192

Prospívá to ekonomice. Všechny druhy dopravy jsou nějakým způsobem dotované.

+2/0
5.10.2014 19:23

E24d39u40a39r55d 54Ř82e63z81n64í82k 7589575890106

hlavně automobilová, speciální daní na benzín, známkou, ... ;-D

+1/0
5.10.2014 22:13

R55a47d92e31k 66J49a77n23a69t93a 9305926444662

Pokud myslíte spotřební daň, tak tu platí každý spotřebitel. I naftová lokomotiva. Dokonce i elektrická, protože spotřební daň s elektřiny existuje také. Plus poplatek za solární elektrárny. Platí se i z alkoholu a cigaret a jejím primárním účelem není vracet se zpět do oboru (např. stavět pivovary či pěstovat za to tabák), ale omezit spotřebu (od toho název) a plnit státní rozpočet, jako u každé daně.

Dálniční známka je směšná záležitost. Za částku, za kterou byste např. ve Francii ujeli po dálnici 300-400 km, můžete jezdit celý rok. A na drtivé většině silnic ji ani nepotřebuejte. Silniční daň většina vozidel neplatí, protože soukromá vozidla jsou od této daně odvobozena, narozdíl např. od Německa (ovšem za koleje musí státu za koleje zaplatit každý vlak, i osobní, i za tu nejmenší lokálku, a to v řádu desítek až stovek Kč/km).

Prostě dohromady to ani náhodou nepokryje náklady, který stát se silniční dopravou má. Což je skrytá dotace. Nesmite totiž zapomenou taky na policii, či na vysokou nehodovost, která znamená náklady na léčení a ztracené náklady státu na výchovu člověka, když se tento zabije na silnici a nestačí ani začít platit daně (u mladých lidí je dopravní nehoda nečastější příčinou smrti).

+5/−1
5.10.2014 22:36

T86o82m83a50s 80N47o24v22o57t50n22y 3111816698259

Jako vtip je to dobré. To už nejsou ani hrušky a jabka...

0/−3
5.10.2014 23:20

R23a66d56e25k 92J57a69n81a57t79a 9515736604262

Raději napište konkrétně, co z řečeného podle vás není pravda. Reagoval jsem na pana Řezníka, který si zjevně myslí, že silniční doprava není dotována.

+2/0
5.10.2014 23:28

T69o61m33a89s 28N25o77v98o74t16n19y 3611416348449

Konkrétně např. splácat veškeré spotřební daně dohromady v debatě o dopravě, to chce hodně odvahy. S dálniční známkou podobně, Francie je hezký argument, ale samozřejmě jsou i opačné příklady, kdy se za dálnice platí méně než u nás nebo vůbec a to se ještě nebavíme o stavu a délce dálniční sítě nebo kupní síle. Pak rázem těch našich na první pohled směšných 1500 Kč už tak nízká částka není. Netvrdím že silniční doprava není dotovaná, ale vaše vysvětlení je poměrně tendenční a průhledné, aby železnice byla za tu správnou.

0/−1
6.10.2014 0:57

P80e54t48r 95N53o53v80o63t45n28y 3739392239112

Tak co se ti konkretne nezdá?

0/0
5.10.2014 23:40

P92e10t95r 49N61o41v80o60t77n91y 3509102459672

Spotřební daň z PHM platim i když si koupím benzin do sekačky nebo naftu do el. agregatu. Proc si myslite, že to je prispevek automobilistu na infrastrukturu?

+1/0
5.10.2014 23:44

T80o19m82a94s 37N56o22v98o95t35n64y 3711256798699

Protože těch pár promile celkové spotřeby PHM, co udělá nějaká sekačka nebo agregáty, je úplně nepodstatné v debatě o tom, kolik zaplatí motoristi (kteří navíc ještě dotují tu veřejnou dopravu ačkoliv ji ani nevyužívají). Naopak ten kdo nemá auto, mě prakticky nijak nedotuje, protože infrastruktura se musí udržovat tak jako tak, třeba pro ten autobus, že?

0/−1
6.10.2014 1:00

P53e10t50r 48N84o73v22o19t65n91y 3729132989932

Bud je spotřebka z PHM prispevek na infrastrukturu a nebo neni. A protože ji plati vsichni, tak asi neni. Takze si to ze sveho daňového zatizeni odečtete. A čim teda ještě přispivate? 1500 za rok známkou?

+1/0
6.10.2014 2:07

M70i13r12o53s44l94a63v 19Z89i43k84m53u79n10d 7989243964683

A osvobození od silniční daně připravuje silniční infrastrukturu minimálně o 20 miliard ročně - takže ať se nikdo nediví, že silnice jsou v bídném stavu.

Kalousek velkohubě prohlašoval že odstraní daňové výjimky, což by se muselo týkat i daně silniční, jenže to neudělal a tak svojí nečinností připravil SFDI minimálně o 100 miliard korun, možná až o 200 miliard ...

+1/0
6.10.2014 18:15

T64o79m18a47s 50N58o96v81o17t95n73y 3391456838199

Jak prospívá těžce prodělečná lokálka ekonomice? Ekonomice by spíše prospělo nahradit lokálku minibusem nebo autobusem. Za stejné peníze toho může odjezdit 2-3x tolik a většinou i výrazně rychleji.

0/−1
5.10.2014 23:16

R98a12d64e60k 68J71a45n73a88t90a 9595156104292

Někde by se to vyplatilo, někde ne. Zvlášť pokud uvážíte, že na mnoha silničkách je právě autobus tím nejtěžším vozidlem a ničí ji především on, ale dopravce za ni neplatí nic, takže to pak vypadá, že je levnější. Rovněž argument o rychlosti není univerzálně platný. Místní autobusové linky mívají kvůli stavu a trasování místních silniček průměrnou cestovní rychlost velmi nízkou, že i 810 po rozbité trati zvítězí. Podívejte se dejme tomu na Litomyšl-Vysoké Mýto (příkald trati, která není zrovna v nejlepším stavu). Některé autobusy to jedou rychleji než ten motoráček. To jsou ale jen ty, co se "drží" hlavní silnice. Jakmile začne vymetat ty vesnice, je rázem pomalejší.

Ale především, takto otázka nezněla. Odpovídal jsem na obecný kinderliberalistický žvást "z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu?", který naznačuje, že tazatel vy nejraději nedotoval veřejnou dopravu vůbec.

+3/0
5.10.2014 23:39

T42o18m65a76s 74N43o44v24o61t65n61y 3931476238569

Dotovaná doprava není problém, ale musí být dotována tak, aby to mělo smysl. Čili vlaky tam tam, kde to má smysl buď z hlediska rychlosti nebo z hlediska kapacity. Pokud tam roky jsou počty cestujících stejně nízké nebo klesající, nákladní vlaky tam nejezdí, tak co s tím... aspoň zbyde víc na údržbu důležitějších tratí. Autobus tam, kde vlak není konkurenceschopný nebo vozí "vzduch". Někde by možná vyšlo levněji provozovat něco jako obecní taxík....

0/−1
6.10.2014 0:51

K22a26r13e49l 69D70v11o96ř58á46k 3987917437

A pak se vytrhá většina kolejí a zbydou jenom tratě mezi krajskými městy a koridory. A přitom takové USA o které se tvrdí, že tam vlajky nejezdí má 250 000 km kolejí což je víc než celá Evropa !!

+5/0
5.10.2014 17:10

T43o57m59a98s 91N81o86v63o64t72n67y 3181746648869

;-D a čím to bude, že je tam víc kolejí?

0/−1
5.10.2014 23:17

A12n93d17r77e96j 60O42l77e42k11s59a 3595701177681

Indiáni už nejsou co byli...

0/0
6.10.2014 19:55

J27a38n 44F52r79o28l17í12k 6946550405684

Nevím v čem je problém. Hydepark nemá za povinnost zvát všechny zainteresované. Není to volební pořad. Mě se pořad s dvěma soukromými provozovateli a zástupcem státu docela líbil. Rozhodně víc než nicneříkající pořady Jílkové, kde jsou desítky mluvících hlav.

+1/−5
5.10.2014 16:00

K58a61r40e80l 60D94v46o20ř56á51k 3917237467

Pořad Jílkové je jen bezbřehá štěkanice o ničem.!!

+4/−1
5.10.2014 17:11

M82i25r80e65k 89V31o37d91i57c14k49a 9797399220165

Všem vyžraným vepřům z domu odborů, jděte do hajzlu, když už jste k ničemu, aspoň držte huby..

+6/−5
5.10.2014 15:00

K83a85r14e82l 51D29v72o29ř80á70k 3787987757

Vy je neplatíte, ale platíte Českou televizi.;-D

+4/−2
5.10.2014 17:12

M70a58r70e85k 52M38a43r44t91i31n 8389644186410

Ačkoliv nemám odboráře moc v lásce, tak zde si myslím, že dělají dobře. Každý tu nadává na Kurucze, že odmítl. Ale je to skutečně tak? To, že má v rámci hiearchie uvnitř přednost OVM Hyde Parkem, přeci není vůbec problém drah! Pokud Hyde Park nevěděl, že Kurucz už slíbil vystoupení v OVM, tak mohli pozvat náměstka či někoho z ředitelů. Místo toho to pak moderátor házel na ministerského ouřadu, který tam ovšem byl za MD, nikoliv za ČD, jak se nám snažila televize vnucovat. Rv

+12/−1
5.10.2014 13:31

J66i13ř36í 40K79o64c33u13r72e65k 6865404945638

MD a ČD sídlí na téže adrese...

0/−6
5.10.2014 13:50

P51a61v83e29l 52K37r26á86l 5540789934868

Pokud žijete v bytovce, bydlí na stejné adrese více lidí. Můžu někoho z nich pozvat, aby se vyjádřili místo vás?

+14/0
5.10.2014 14:04

L83u72k48á92š 82S53l85á20n41s61k77ý 4441473287206

Vlastníkem ČD je stát prostřednictvím MD. Ano, zástupce ministerstva může za ČD mluvit.

+3/−7
5.10.2014 14:42

N46i54c96o30l64e 96O48l80e50j68n54i44k65o14v50a 6266808617850

mas to pomotane, ten pan z MD zastupoval objednavatele dopravy, ti dva zbyli naopak dopravce, jak by za ne mohl muvit? Jinak at mi nikdo netvrdi, ze na CD nemaji jineho cloveka, ktereho by bylo mozne do HP vyslat :-)EUR^

+7/0
5.10.2014 14:59

P76e49t40r 33F71o14l85t18y53s 7205981160848

Takže až bude problém, ke kterému budeme chtít vaše vyjádření a vy nebudete k sehnání, pozveme si vašeho domovníka nebo domovnici, žijete-li v té bytovce. Domovník/ice bude jistě vědět jak to u vás chodí. :-)

+5/−1
5.10.2014 15:01

L15u18k15á50š 10S80l72á32n85s33k67ý 4511233987516

Vlastník firmy může jménem firmy mluvit. Zaměstnanec nebo odborář může mluvit jen sám za sebe, ne za firmu.

+1/−2
5.10.2014 15:28

P53a37v21e61l 62K85r41á42l 5950249724578

Ale akcionář není vlastníkem společnosti. Tady bude asi problém hned na začátku ve vašem vzdělání.

+4/0
5.10.2014 16:55

M60a20r40e37k 40M69a48r59t60i94n 8449744806790

Pan Slánský si zřejmě nevšiml, že ČD je právnickou formou a.s. No a jako takoví za ně může mluvit jen ten, co je v představenstvu, dozorčce popřípadě v říďáku. Popřípadě někdo pověřený z těchto orgánů.

0/0
6.10.2014 12:27

M22a54r63e16k 65M29a89r86t65i98n 8829864546310

Ze základní definice státu jste stát, jakožto občan, i vy. Máte právo za ně tedy mluvit?

0/0
6.10.2014 12:29

L28u75d72m53i84l18a 25Š71i74n92d40e21l53á60ř91o92v41á 7762856812151

Většina lidí v Českých drahách je lehce nahraditelných, ale přesto si chtějí udržovat svoje neodůvodněné výhody. Už jenom to, že železničáři jezdí zadarmo a k tomu celá jejich rodina - a to i do zahraničí, je absurdní. Dobře, mohli by mít nějaký bonus, ale toto je neodůvodněné. Nebo snad prodavačky a jejich rodiny si mohou vzít ročně zdarma zboží za 50.000 Kč?

+5/−9
5.10.2014 13:28

P29e86t41r 18F17o37l69t33y73s 7375571810928

Je vidět, že režijky jsou moc na očích, ale asi nevíte, že i u takového Tesca mají i prodavačky slevy na zboží, na některé dražší dokonce výraznější slevy. Tak nezáviďte a jděte pracovat do některé takové firmy. Ideálně k ČD, kde je dle vás spousta lidí nahraditelných. Mimochodem, dáte-li na mou radu, napište rád se přijdu podívat, jak to zvládáte. ;-)

+4/−2
5.10.2014 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.