Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zdraží jízdné nejvýše o inflaci, ztrátu chtějí stáhnout na polovinu

Žádné citelné zdražení cestující Českých drah s novým jízdním řádem nečeká. Tvrdí to generální ředitel dopravce Daniel Kurucz. Zároveň ale připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat, ale maximálně do výše inflace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i25ř64í 89M13a43c63e58k 3885705134121

Mimochodem, minulý měsíc ČD v tichosti zrušily 3% slevu za nákup v e-shopu. Takže na tento druh nákupu budu teď spíše kašlat.

+1/0
6.10.2014 9:26

A35l20e39n11a 33F66u35s79z97t13e69i24o12v75á 1669327669313

;-D mě náš slavný stát spočítal inflaci ve výši 0,4 % k důchodu. 

Kdysi slibovali valorizaci Rv a 4 % by byly lepší. 

0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře, takové máme ministry financí matematiky !

Jak Kalousek, tak i Babiš Rv

Jinak se přidává a zvyšuje vesele dál, ale v jiných sazbách ;-D

0/0
6.10.2014 8:16

R59a21d97e30k 70J85a57n88a88t60a 9815306334472

"0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře"

On se v posledních letech zvyšoval poplatek u lékaře? Mám dojem, že zrovna ten je stále stejný = 30 Kč.

0/0
6.10.2014 9:39

S98t28a13n98i45s15l73a66v 53S57r47b56a 4105614238464

Taky záleží, co pan ředitel myslí inflací-například nejmenovaná česká pojišťovna si spočítala, že ta její inflace je letos skoro 4% a šup, kliente naval o pár stokorunáček víc.

+1/0
6.10.2014 8:05

R20a96d37e38k 58J15a80n63a33t80a 9225436154532

Pro pojišťovnu není důležitá obecná inflace, ale inflace výše škod u konkrétního produktu. Takže pokud např. škody hrazené z povinného ručení průměrně vzrostou o 4%, je vhodné obdobně zvýšit i pojistné.

Podobné výpočty jsou základem pojišťovnictví (bez nich by pojišťovna zkrachovala), takže nevím, čemu se divíte.

0/0
6.10.2014 9:38

V59a73c65l69a95v 97H76a30j27e92k 3646169639

Nikdo Jančurovi ani Leošovi nabrání jezdit ani na této trase, Ale asi to pro ně není zajímavé.

+1/0
6.10.2014 0:00

R59a73d69i33m 44P52o78l63á53š90e74k 9416283639799

Když se má diskutovat tady o tom, tak podle mně je Jančura z Regiojetu vyž...ý ještě víc.

+2/0
5.10.2014 16:01

J27a33n 71F67r22o93l83í81k 6856140625464

A protože nám ČNB neustále vyhrožuje deflací budou muset dráhy zlevnit.;-D

+1/−2
5.10.2014 15:51

V25l92a13s72t32i94m54i17l 92M98e46d69ř64i51c10k67ý 8984334518410

Ano ! zdražte jízdné..... a dejte si pusinky ..... z Prahy do Berlína mi stál vlak 360 KČ....a z Berlína do Prahy 10 EURO ....cca 280 KČ

zase se napapáte páni poslanci......;-O

+1/−6
5.10.2014 14:59

A28l59a96n 54Ř34e51p22k78a 4765866

Kupoval jste z Prahy obyčejný lístek, nebo akční, včasný? I z Prahy si můžete rovnou koupit lístek u DB, třeba vyjde levněji než u ČD. ;-) A pak je na řadě kurz převodu měn, to pořád víc než půlka národa řve, že nechce euro, ale pak se nadává na rozdíly cen, poplatky za převod měn...

+5/−2
5.10.2014 15:07

R65a69d96e36k 84J60a79n68a78t86a 9205696794792

Pokud jste si je zcela nevymyslel (připadá mi to nějak málo), tak obě ceny, o kterých mluvíte, jsou ceny akční. O těch je známo, že se dost mění a každý den mohou být jiné.

Asi jako byste dělal nějaké závěry z toho, zda se vám podařilo u EasyJetu konkrétní den letět za 600 nebo za 900 Kč.

+3/0
5.10.2014 19:30

O62n17d26ř21e35j 84P58o43k71o44r86n28ý 7475772307202

A co kdyby tomu jatečnímu kousku snížili přísun do korýtka tak na polovinu ? To by pak nemuseli ani zdražovat .........

+4/−5
5.10.2014 14:50

J25o76s29e37f 38T48e43i78c90h29m97a29n 7466400718481

Sakra -ten ovárek.

+1/−2
5.10.2014 14:38

H78o43n47z18a 39B85o93b28u52l92a 9356209173479

O jakou inflaci? ČNB už více než rok tvrdí, že je tady deflace, nebo přinejmenším že hrozí. Takže snad zlevní, ne?:-P

+12/0
5.10.2014 14:31

J59o58s62e19f 90Š42e50m40e29l38í35k 7919371640227

Daniel Kuruc připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat.....

Není v tom posledním slově drobný překlep? Na klapkách je to hned vedle.

+3/0
5.10.2014 14:22

P10e95t17r 84N10e69c90h33a31n58i75c43k13ý 7383356418180

Za obyčejné jízdné pravidelný cestující stejně prakticky nejezdí. Důležité je jestli dráhy v tichosti nevyškrtají nějaké výrazné slevy, věrnostní programy, síťové a akční jízdenky atd. jako už mnohokrát udělaly, pak nešlo o zdražení v jednotkách procent, ale v desítkách, jen to v tabulce nebylo vidět.

+10/−1
5.10.2014 14:21
Foto

D69a49v66i36d 49S38c96h47n23e19b82e47r58g38e16r 9495928393123

Jízdné se zvyšuje takřka již pravidelně, ale já osobně na trase Ústí n/L <-> Praha nepozoruji za co stále platím víc, jelikož úroveň mi přijde stále stejná zpoždění už radši neřeším vůbec, upřimně lituji že tuto trasu nejezdí Regio Jet nebo Leo Expres, nemám problém si připlatit, ale rád bych nějakou úroveň.

+6/−3
5.10.2014 13:39

P46a22v68e34l 41K59r24á97l 5470129934958

Na téhle trase je problém kvalita tratě a koleje patří státu. Takže můžete Leu a RJ připlácet jak chcete, rychleji stejně nepojedou.

+4/0
5.10.2014 13:59

A26l32a86n 97Ř84e62p70k97a 4695716

Někomu stačí ke spokojenosti káva zdarma a dortík za 9,-Kč :))

+3/−4
5.10.2014 14:25

O89n85d52ř74e91j 52P36o50k72o35r13n93ý 7955112247342

Jde hlavně o čistotu a alespoň minimální úroveň. Kávičky a dortíky pak můžou být příjemným bonusem, aby se člověk mohl při cestování cítit jako lidská bytost a ne jako dobytek cestující na porážku.

+3/−1
5.10.2014 14:53

A76l35a40n 59Ř45e28p22k65a 4245706

Myslím, že vlaky se čistí dostatečně, pak je ale nutné si tzv.zamést i před vlastním prahem (mířeno na některé cestující, kteří udělají ve vlaku svinčík už ve výchozí stanici).

+2/−1
5.10.2014 14:55

O30n85d32ř40e42j 59P56o35k25o59r49n17ý 7865572737752

Zametat tam má někdo jiný, ne cestující. Vaše argumenty jsou typicky komunistické. Za to že něco nefunguje můžou podle vás uživatelé a ne podnik co to zajišťuje, to jsme tady slýchávali 40 let Rv

+3/−6
5.10.2014 15:00

A90l12a30n 31Ř72e72p18k37a 4405486

Já nikde nepsal, že uklízet mají cestující. A taky nebylo řečeno, že to nefunguje, ale že prostě by se měli i cestující jinak chovat, udržovat pořádek sami (nepíšu zametat, jen např. po sobě odnést před výstupem odpadky, nedávat nohy v botech na sedadlo atd.) ;-)

+6/−1
5.10.2014 15:04

O33n52d76ř30e37j 13P60o31k49o27r42n92ý 7525462697842

Špatnou funkci služby svádíte na uživatele, a to je principiálně špatně. Přesně takhle se hájili ti komunisti. Náš národ je realtivně hodně čistotný a přesto jsou u nás vlaky daleko špinavější než v zemích kde jsou lidé čistotní méně (třeba na jihu Evropy). Takže tímhle to neokecáte. Je to jen ta zmíněná komoušská výmluva.

+1/−6
5.10.2014 15:07

A63l84a68n 47Ř81e84p69k37a 4205446

No jestli je náš národ čistotný :D možná doma, ale na veřejnosti je to jiné ;-) Všude po chodnících nalepené a zašlapané žvýkačky, odpadky na zemi (nejen kolem ubytoven, kde si obyvatelstvo zvlášť oblíbilo házet věci z okna se slovy 'však on to někdo uklidí'), na záchodech (i v v obchodních centrech) taky není vždy čisto a to přitom v OC si tu čistotu hlídají a pravidelně uklízejí.

+4/0
5.10.2014 15:38

T92o97m66a22s 58N91o91v18o17t78n14y 3861566878859

já nevím, ale myslím že ten zadělaný záchod v Railjetu když jsem jel naposled do Vídně nebyl vizitkou ČD ale těch už na první pohled "sympatických" spolucestujících, protože nikdo jiný ho nepoužil než oni než jsem tam šel... zrovna u čistoty vlaků si dneska ČD dává hodně pozor...

+1/0
5.10.2014 23:33

P47a39v41e81l 47K64r59á45l 5180879484888

Takže chcete říci, že je normální, pokud cestující ani není schopen po sobě vyhodit bordel do koše atd.? Protože pan Řepka narážel na takovéto chování. Výše píšete, že se cestující nemá ve vlaku cítit jako dobytek. Jenže když dobytek nastoupí, dobytek se i veze.

+5/0
5.10.2014 16:49

J57a62n63a 24P66i85n43t15r93o18v89á 5356490842440

Ale p.Řepka má pravdu-někteří cestující sotva vlezou do vagonu-ještě ani pořádně nesedí a už slyšíte:Máňo-kam jsi dala to pivo-ksakru,kde jsou ty řízky....a za chvíli slyšíte divný zvuk-to se prázdná láhev kutálí po zemi, dobaští se řízeček s chlebem-ubrousek se hodí pod sedačku (přestože odpadkový koš je prázdný) ...pak si to líný prase pořádně odříhne a začne debužírovat znova! Hlava rodiny se mezi žvýkáním podívá z okna-hele Máňo,už jsme tady...fofrem sbalit zavazadla a ten bninec po zemi klidně překročí (pokud po něm ještě neuklouznou)-to je již vlak ve stanici a rodinka kráčí k východu! Nedoporučuji něco říci -kudličku má okamžitě v  ruce ....nejlépe si jít sednou hned v nástupní stanici rovnou  do jiného vagonu.;-(  Vlak dále pokračuje směrem Chomutov - Cheb!

+2/0
5.10.2014 21:43

T67o65m97a17s 96N82o10v51o53t86n89y 3541836578889

Lepší než káva za 70,- a dortík žádnej

0/−1
5.10.2014 23:30

J78a73n69a 43P38i53n92t21r28o52v50á 5936760562140

Ale právě tato trať byla budována jako jedna z prvních na rychlovlaky. Vlastně se zde testovalo Pendolino. Také mi nepřipadá zrovna správné-že vlaky směrem na Ostravsko se předhánějí ve slevách ...ale na trati Praha-Ústí n/L je běžná jízdenka za 135 Kč (96 km)-což je zcela neúměrné k Praha -Ostrava! ;-(

0/0
5.10.2014 21:33

R90a95d12e96k 93J46a11n90a64t88a 9155196764342

Žádná "trať na rychlovlaky" se u nás ještě nestavěla. Trať Praha-Ustí byla pouze poměrně konzervativně opravena (téměř bez narovnání trasy) v rámci tzv. tranzitním koridorů, které nám Evropa přikázala opravit, a to spíše kvůli tranzitní nákladní dopravě než kvůli osobní. Takže je tam pár kousků na 160 km/h, kde zrovna byl kus kolejí rovně.

Pokud jde o cenu, 135 Kč je to u pokladny. V e-shopu je cena 100 až 130 Kč. ( https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453179 ). Zda je to moc nebo málo? Za podobnou vzdálenost na ostravské trati (Praha-Pardubice) se platí přesně stejně, taky 100 až 130 Kč: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453613

+1/0
5.10.2014 22:17

A22l11a85n 26Ř24e44p30k90a 4215416

Ano, jízdné se zvyšuje, ale většinou jde o vnější vlivy, které dopravce NEMÁ šanci ovlivnit - DPH, inflace a ceny zvyšují VŠICHNI dopravci. 

A z Prahy do Ústí jezdí, kromě humanizovaných rychlíků i vlaky IC/EC, které jsou na tom s kvalitou dobře, ne? ;-)

+4/−1
5.10.2014 14:15

H51o55n46z54a 65B12o15b52u47l62a 9896869563889

Na trase Pha - UL nejsou jen tyto dvě zastávky.

Jinak to, co tvrdíte o vnějších vlivech, není zdaleka pravda. Jízdné na trase Pha - Lovosice za poslední 4 roky stouplo o cca 30%.

+2/−1
5.10.2014 14:34

R20a86d87e18k 79J38a29n76a67t98a 9275666344782

Praha - Lovosice je 84 km. Obyčejné jízdné na tuto vzdálenost je dnes 120 Kč. V roce 2010 bylo 111 Kč. Tj. zdražení o cca 8%.

Jedinou skupinou, které se jízdné zdražilo více, jsou důchodci. Přišli totiž o slevu ze zákona. Ovšem to není rozhodnutí ČD, ale Ministerstva financí. Rozhodlo se plošně zrušit zákonnou slevu pro důchodce poté, co se zkomercionalizoval provoz na lince Praha-Ostrava a hrozilo tak, že stát bude na kompenzacích doplácet přiliš mnoho.

+1/0
5.10.2014 19:43

J42a36n22a 79P64i60n50t57r91o44v87á 5586450672560

Ano- vlaky IC/EC...ale ty mívají často zpoždění a pokud jedu do Ústí_tak se snažím volit ten vlak, který začíná v Praze a staví až právě v Ústí.

0/−1
5.10.2014 21:49

A85l46a64n 21Ř74e38p36k35a 4495626

No rychlíky sice nejsou poslední výkřik železniční módy (holt co si objednatel zaplatil, to tam jezdí), ale jsou humanizované, čisté, topí když mají (nebo alespoň já měl loni štěstí na takovýto vlak do Ústí) a dokonce tam projel i minibar od JLV, jen obsluha nijak extra aktivně nic nenabízela (jak to safra ten Jančura dělá, že toho jídla prodá tolik?) :)

+1/0
5.10.2014 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.