Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zdraží jízdné nejvýše o inflaci, ztrátu chtějí stáhnout na polovinu

Žádné citelné zdražení cestující Českých drah s novým jízdním řádem nečeká. Tvrdí to generální ředitel dopravce Daniel Kurucz. Zároveň ale připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat, ale maximálně do výše inflace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i97ř32í 47M52a91c86e50k 3985835334621

Mimochodem, minulý měsíc ČD v tichosti zrušily 3% slevu za nákup v e-shopu. Takže na tento druh nákupu budu teď spíše kašlat.

+1/0
6.10.2014 9:26

A75l37e41n92a 48F15u61s21z37t49e29i38o57v56á 1139767319103

;-D mě náš slavný stát spočítal inflaci ve výši 0,4 % k důchodu. 

Kdysi slibovali valorizaci Rv a 4 % by byly lepší. 

0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře, takové máme ministry financí matematiky !

Jak Kalousek, tak i Babiš Rv

Jinak se přidává a zvyšuje vesele dál, ale v jiných sazbách ;-D

0/0
6.10.2014 8:16

R83a40d13e39k 66J54a54n71a78t98a 9935576154782

"0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře"

On se v posledních letech zvyšoval poplatek u lékaře? Mám dojem, že zrovna ten je stále stejný = 30 Kč.

0/0
6.10.2014 9:39

S18t95a38n48i64s88l34a38v 58S32r75b29a 4575124188944

Taky záleží, co pan ředitel myslí inflací-například nejmenovaná česká pojišťovna si spočítala, že ta její inflace je letos skoro 4% a šup, kliente naval o pár stokorunáček víc.

+1/0
6.10.2014 8:05

R44a82d72e77k 82J48a31n71a97t74a 9485936434822

Pro pojišťovnu není důležitá obecná inflace, ale inflace výše škod u konkrétního produktu. Takže pokud např. škody hrazené z povinného ručení průměrně vzrostou o 4%, je vhodné obdobně zvýšit i pojistné.

Podobné výpočty jsou základem pojišťovnictví (bez nich by pojišťovna zkrachovala), takže nevím, čemu se divíte.

0/0
6.10.2014 9:38

V21a42c90l24a59v 48H59a74j38e65k 3216599119

Nikdo Jančurovi ani Leošovi nabrání jezdit ani na této trase, Ale asi to pro ně není zajímavé.

+1/0
6.10.2014 0:00

R54a16d89i35m 95P68o70l14á58š73e41k 9116353569169

Když se má diskutovat tady o tom, tak podle mně je Jančura z Regiojetu vyž...ý ještě víc.

+2/0
5.10.2014 16:01

J75a65n 24F84r44o25l49í63k 6856660865584

A protože nám ČNB neustále vyhrožuje deflací budou muset dráhy zlevnit.;-D

+1/−2
5.10.2014 15:51
Foto

V55l84a18s44t21i71m88i30l 27M90e84d23ř96i73c21k17ý 8834264818580

Ano ! zdražte jízdné..... a dejte si pusinky ..... z Prahy do Berlína mi stál vlak 360 KČ....a z Berlína do Prahy 10 EURO ....cca 280 KČ

zase se napapáte páni poslanci......;-O

+1/−6
5.10.2014 14:59
Foto

A23l12a68n 62Ř98e96p74k66a 4385666

Kupoval jste z Prahy obyčejný lístek, nebo akční, včasný? I z Prahy si můžete rovnou koupit lístek u DB, třeba vyjde levněji než u ČD. ;-) A pak je na řadě kurz převodu měn, to pořád víc než půlka národa řve, že nechce euro, ale pak se nadává na rozdíly cen, poplatky za převod měn...

+5/−2
5.10.2014 15:07

R35a48d39e80k 21J58a73n65a96t88a 9635676854572

Pokud jste si je zcela nevymyslel (připadá mi to nějak málo), tak obě ceny, o kterých mluvíte, jsou ceny akční. O těch je známo, že se dost mění a každý den mohou být jiné.

Asi jako byste dělal nějaké závěry z toho, zda se vám podařilo u EasyJetu konkrétní den letět za 600 nebo za 900 Kč.

+3/0
5.10.2014 19:30

O73n38d71ř46e50j 37P56o11k49o15r10n41ý 7815482807212

A co kdyby tomu jatečnímu kousku snížili přísun do korýtka tak na polovinu ? To by pak nemuseli ani zdražovat .........

+4/−5
5.10.2014 14:50

J74o23s62e87f 34T58e73i67c91h10m58a20n 7596840688591

Sakra -ten ovárek.

+1/−2
5.10.2014 14:38

H43o82n14z34a 67B12o29b87u39l77a 9476889753219

O jakou inflaci? ČNB už více než rok tvrdí, že je tady deflace, nebo přinejmenším že hrozí. Takže snad zlevní, ne?:-P

+12/0
5.10.2014 14:31

J26o90s27e25f 76Š88e53m32e68l49í78k 7969781580367

Daniel Kuruc připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat.....

Není v tom posledním slově drobný překlep? Na klapkách je to hned vedle.

+3/0
5.10.2014 14:22

P97e89t88r 29N40e81c47h65a76n85i16c21k43ý 7103936808360

Za obyčejné jízdné pravidelný cestující stejně prakticky nejezdí. Důležité je jestli dráhy v tichosti nevyškrtají nějaké výrazné slevy, věrnostní programy, síťové a akční jízdenky atd. jako už mnohokrát udělaly, pak nešlo o zdražení v jednotkách procent, ale v desítkách, jen to v tabulce nebylo vidět.

+10/−1
5.10.2014 14:21
Foto

D77a25v87i41d 29S42c68h90n70e89b60e44r84g87e15r 9505388123793

Jízdné se zvyšuje takřka již pravidelně, ale já osobně na trase Ústí n/L <-> Praha nepozoruji za co stále platím víc, jelikož úroveň mi přijde stále stejná zpoždění už radši neřeším vůbec, upřimně lituji že tuto trasu nejezdí Regio Jet nebo Leo Expres, nemám problém si připlatit, ale rád bych nějakou úroveň.

+6/−3
5.10.2014 13:39

P56a98v55e79l 44K53r61á48l 5890819424878

Na téhle trase je problém kvalita tratě a koleje patří státu. Takže můžete Leu a RJ připlácet jak chcete, rychleji stejně nepojedou.

+4/0
5.10.2014 13:59
Foto

A68l54a97n 70Ř10e43p47k66a 4705566

Někomu stačí ke spokojenosti káva zdarma a dortík za 9,-Kč :))

+3/−4
5.10.2014 14:25

O59n49d20ř57e14j 41P11o28k15o92r71n91ý 7105782787682

Jde hlavně o čistotu a alespoň minimální úroveň. Kávičky a dortíky pak můžou být příjemným bonusem, aby se člověk mohl při cestování cítit jako lidská bytost a ne jako dobytek cestující na porážku.

+3/−1
5.10.2014 14:53
Foto

A18l95a74n 80Ř30e11p88k56a 4715756

Myslím, že vlaky se čistí dostatečně, pak je ale nutné si tzv.zamést i před vlastním prahem (mířeno na některé cestující, kteří udělají ve vlaku svinčík už ve výchozí stanici).

+2/−1
5.10.2014 14:55

O40n88d43ř49e94j 63P23o85k52o95r40n33ý 7955562167882

Zametat tam má někdo jiný, ne cestující. Vaše argumenty jsou typicky komunistické. Za to že něco nefunguje můžou podle vás uživatelé a ne podnik co to zajišťuje, to jsme tady slýchávali 40 let Rv

+3/−6
5.10.2014 15:00
Foto

A62l37a94n 96Ř62e96p91k31a 4735396

Já nikde nepsal, že uklízet mají cestující. A taky nebylo řečeno, že to nefunguje, ale že prostě by se měli i cestující jinak chovat, udržovat pořádek sami (nepíšu zametat, jen např. po sobě odnést před výstupem odpadky, nedávat nohy v botech na sedadlo atd.) ;-)

+6/−1
5.10.2014 15:04

O69n94d74ř39e48j 31P11o42k65o70r38n71ý 7525752377862

Špatnou funkci služby svádíte na uživatele, a to je principiálně špatně. Přesně takhle se hájili ti komunisti. Náš národ je realtivně hodně čistotný a přesto jsou u nás vlaky daleko špinavější než v zemích kde jsou lidé čistotní méně (třeba na jihu Evropy). Takže tímhle to neokecáte. Je to jen ta zmíněná komoušská výmluva.

+1/−6
5.10.2014 15:07
Foto

A92l35a72n 77Ř71e78p34k24a 4215356

No jestli je náš národ čistotný :D možná doma, ale na veřejnosti je to jiné ;-) Všude po chodnících nalepené a zašlapané žvýkačky, odpadky na zemi (nejen kolem ubytoven, kde si obyvatelstvo zvlášť oblíbilo házet věci z okna se slovy 'však on to někdo uklidí'), na záchodech (i v v obchodních centrech) taky není vždy čisto a to přitom v OC si tu čistotu hlídají a pravidelně uklízejí.

+4/0
5.10.2014 15:38

T29o76m78a76s 90N51o28v30o34t52n89y 3771656918129

já nevím, ale myslím že ten zadělaný záchod v Railjetu když jsem jel naposled do Vídně nebyl vizitkou ČD ale těch už na první pohled "sympatických" spolucestujících, protože nikdo jiný ho nepoužil než oni než jsem tam šel... zrovna u čistoty vlaků si dneska ČD dává hodně pozor...

+1/0
5.10.2014 23:33

P93a24v50e28l 33K64r51á30l 5340209984948

Takže chcete říci, že je normální, pokud cestující ani není schopen po sobě vyhodit bordel do koše atd.? Protože pan Řepka narážel na takovéto chování. Výše píšete, že se cestující nemá ve vlaku cítit jako dobytek. Jenže když dobytek nastoupí, dobytek se i veze.

+5/0
5.10.2014 16:49

J11a61n96a 26P50i24n36t95r81o64v86á 5926470292340

Ale p.Řepka má pravdu-někteří cestující sotva vlezou do vagonu-ještě ani pořádně nesedí a už slyšíte:Máňo-kam jsi dala to pivo-ksakru,kde jsou ty řízky....a za chvíli slyšíte divný zvuk-to se prázdná láhev kutálí po zemi, dobaští se řízeček s chlebem-ubrousek se hodí pod sedačku (přestože odpadkový koš je prázdný) ...pak si to líný prase pořádně odříhne a začne debužírovat znova! Hlava rodiny se mezi žvýkáním podívá z okna-hele Máňo,už jsme tady...fofrem sbalit zavazadla a ten bninec po zemi klidně překročí (pokud po něm ještě neuklouznou)-to je již vlak ve stanici a rodinka kráčí k východu! Nedoporučuji něco říci -kudličku má okamžitě v  ruce ....nejlépe si jít sednou hned v nástupní stanici rovnou  do jiného vagonu.;-(  Vlak dále pokračuje směrem Chomutov - Cheb!

+2/0
5.10.2014 21:43

T54o13m43a13s 57N16o85v69o83t19n73y 3921116638359

Lepší než káva za 70,- a dortík žádnej

0/−1
5.10.2014 23:30

J58a52n80a 52P32i29n72t55r72o36v50á 5646160222580

Ale právě tato trať byla budována jako jedna z prvních na rychlovlaky. Vlastně se zde testovalo Pendolino. Také mi nepřipadá zrovna správné-že vlaky směrem na Ostravsko se předhánějí ve slevách ...ale na trati Praha-Ústí n/L je běžná jízdenka za 135 Kč (96 km)-což je zcela neúměrné k Praha -Ostrava! ;-(

0/0
5.10.2014 21:33

R62a34d85e45k 26J74a30n75a94t47a 9935746374412

Žádná "trať na rychlovlaky" se u nás ještě nestavěla. Trať Praha-Ustí byla pouze poměrně konzervativně opravena (téměř bez narovnání trasy) v rámci tzv. tranzitním koridorů, které nám Evropa přikázala opravit, a to spíše kvůli tranzitní nákladní dopravě než kvůli osobní. Takže je tam pár kousků na 160 km/h, kde zrovna byl kus kolejí rovně.

Pokud jde o cenu, 135 Kč je to u pokladny. V e-shopu je cena 100 až 130 Kč. ( https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453179 ). Zda je to moc nebo málo? Za podobnou vzdálenost na ostravské trati (Praha-Pardubice) se platí přesně stejně, taky 100 až 130 Kč: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453613

+1/0
5.10.2014 22:17
Foto

A40l50a42n 93Ř27e39p38k49a 4655766

Ano, jízdné se zvyšuje, ale většinou jde o vnější vlivy, které dopravce NEMÁ šanci ovlivnit - DPH, inflace a ceny zvyšují VŠICHNI dopravci. 

A z Prahy do Ústí jezdí, kromě humanizovaných rychlíků i vlaky IC/EC, které jsou na tom s kvalitou dobře, ne? ;-)

+4/−1
5.10.2014 14:15

H12o35n40z87a 39B30o64b30u63l70a 9606209683249

Na trase Pha - UL nejsou jen tyto dvě zastávky.

Jinak to, co tvrdíte o vnějších vlivech, není zdaleka pravda. Jízdné na trase Pha - Lovosice za poslední 4 roky stouplo o cca 30%.

+2/−1
5.10.2014 14:34

R28a18d82e32k 14J56a83n35a96t27a 9405956104322

Praha - Lovosice je 84 km. Obyčejné jízdné na tuto vzdálenost je dnes 120 Kč. V roce 2010 bylo 111 Kč. Tj. zdražení o cca 8%.

Jedinou skupinou, které se jízdné zdražilo více, jsou důchodci. Přišli totiž o slevu ze zákona. Ovšem to není rozhodnutí ČD, ale Ministerstva financí. Rozhodlo se plošně zrušit zákonnou slevu pro důchodce poté, co se zkomercionalizoval provoz na lince Praha-Ostrava a hrozilo tak, že stát bude na kompenzacích doplácet přiliš mnoho.

+1/0
5.10.2014 19:43

J21a94n28a 34P83i29n67t24r49o89v87á 5656270382540

Ano- vlaky IC/EC...ale ty mívají často zpoždění a pokud jedu do Ústí_tak se snažím volit ten vlak, který začíná v Praze a staví až právě v Ústí.

0/−1
5.10.2014 21:49
Foto

A73l70a78n 40Ř73e78p98k31a 4545276

No rychlíky sice nejsou poslední výkřik železniční módy (holt co si objednatel zaplatil, to tam jezdí), ale jsou humanizované, čisté, topí když mají (nebo alespoň já měl loni štěstí na takovýto vlak do Ústí) a dokonce tam projel i minibar od JLV, jen obsluha nijak extra aktivně nic nenabízela (jak to safra ten Jančura dělá, že toho jídla prodá tolik?) :)

+1/0
5.10.2014 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.