Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy zdraží jízdné nejvýše o inflaci, ztrátu chtějí stáhnout na polovinu

Žádné citelné zdražení cestující Českých drah s novým jízdním řádem nečeká. Tvrdí to generální ředitel dopravce Daniel Kurucz. Zároveň ale připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat, ale maximálně do výše inflace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i25ř31í 26M41a23c18e11k 3535665964761

Mimochodem, minulý měsíc ČD v tichosti zrušily 3% slevu za nákup v e-shopu. Takže na tento druh nákupu budu teď spíše kašlat.

+1/0
6.10.2014 9:26

A50l23e30n63a 42F55u39s61z27t84e11i51o96v63á 1339147339483

;-D mě náš slavný stát spočítal inflaci ve výši 0,4 % k důchodu. 

Kdysi slibovali valorizaci Rv a 4 % by byly lepší. 

0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře, takové máme ministry financí matematiky !

Jak Kalousek, tak i Babiš Rv

Jinak se přidává a zvyšuje vesele dál, ale v jiných sazbách ;-D

0/0
6.10.2014 8:16

R23a39d67e23k 12J50a94n85a94t63a 9275126464532

"0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře"

On se v posledních letech zvyšoval poplatek u lékaře? Mám dojem, že zrovna ten je stále stejný = 30 Kč.

0/0
6.10.2014 9:39

S14t24a60n92i19s41l38a25v 84S47r38b32a 4235794288774

Taky záleží, co pan ředitel myslí inflací-například nejmenovaná česká pojišťovna si spočítala, že ta její inflace je letos skoro 4% a šup, kliente naval o pár stokorunáček víc.

+1/0
6.10.2014 8:05

R89a14d77e15k 52J67a19n36a20t79a 9675556594742

Pro pojišťovnu není důležitá obecná inflace, ale inflace výše škod u konkrétního produktu. Takže pokud např. škody hrazené z povinného ručení průměrně vzrostou o 4%, je vhodné obdobně zvýšit i pojistné.

Podobné výpočty jsou základem pojišťovnictví (bez nich by pojišťovna zkrachovala), takže nevím, čemu se divíte.

0/0
6.10.2014 9:38

V43a25c48l57a46v 82H12a39j93e91k 3196969539

Nikdo Jančurovi ani Leošovi nabrání jezdit ani na této trase, Ale asi to pro ně není zajímavé.

+1/0
6.10.2014 0:00

R29a84d79i36m 24P67o26l73á22š33e40k 9106463149339

Když se má diskutovat tady o tom, tak podle mně je Jančura z Regiojetu vyž...ý ještě víc.

+2/0
5.10.2014 16:01

J82a39n 72F82r64o19l13í23k 6836650435454

A protože nám ČNB neustále vyhrožuje deflací budou muset dráhy zlevnit.;-D

+1/−2
5.10.2014 15:51
Foto

V75l60a20s85t95i55m23i89l 51M39e52d53ř86i43c11k30ý 8904174568980

Ano ! zdražte jízdné..... a dejte si pusinky ..... z Prahy do Berlína mi stál vlak 360 KČ....a z Berlína do Prahy 10 EURO ....cca 280 KČ

zase se napapáte páni poslanci......;-O

+1/−6
5.10.2014 14:59
Foto

A77l77a55n 63Ř28e35p41k43a 4255716

Kupoval jste z Prahy obyčejný lístek, nebo akční, včasný? I z Prahy si můžete rovnou koupit lístek u DB, třeba vyjde levněji než u ČD. ;-) A pak je na řadě kurz převodu měn, to pořád víc než půlka národa řve, že nechce euro, ale pak se nadává na rozdíly cen, poplatky za převod měn...

+5/−2
5.10.2014 15:07

R95a69d80e32k 50J22a12n47a43t54a 9325246814522

Pokud jste si je zcela nevymyslel (připadá mi to nějak málo), tak obě ceny, o kterých mluvíte, jsou ceny akční. O těch je známo, že se dost mění a každý den mohou být jiné.

Asi jako byste dělal nějaké závěry z toho, zda se vám podařilo u EasyJetu konkrétní den letět za 600 nebo za 900 Kč.

+3/0
5.10.2014 19:30

O86n29d95ř31e18j 81P31o75k19o43r66n96ý 7145552667702

A co kdyby tomu jatečnímu kousku snížili přísun do korýtka tak na polovinu ? To by pak nemuseli ani zdražovat .........

+4/−5
5.10.2014 14:50

J23o78s73e79f 43T82e71i63c92h87m28a52n 7726120768621

Sakra -ten ovárek.

+1/−2
5.10.2014 14:38

H95o13n76z98a 39B20o35b42u49l29a 9606469643529

O jakou inflaci? ČNB už více než rok tvrdí, že je tady deflace, nebo přinejmenším že hrozí. Takže snad zlevní, ne?:-P

+12/0
5.10.2014 14:31

J18o55s79e72f 41Š53e50m12e19l13í56k 7419381290637

Daniel Kuruc připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat.....

Není v tom posledním slově drobný překlep? Na klapkách je to hned vedle.

+3/0
5.10.2014 14:22

P78e12t17r 66N14e11c10h78a67n41i12c53k40ý 7393246328350

Za obyčejné jízdné pravidelný cestující stejně prakticky nejezdí. Důležité je jestli dráhy v tichosti nevyškrtají nějaké výrazné slevy, věrnostní programy, síťové a akční jízdenky atd. jako už mnohokrát udělaly, pak nešlo o zdražení v jednotkách procent, ale v desítkách, jen to v tabulce nebylo vidět.

+10/−1
5.10.2014 14:21
Foto

D98a49v79i72d 72S10c70h33n22e92b93e72r52g96e81r 9165788703263

Jízdné se zvyšuje takřka již pravidelně, ale já osobně na trase Ústí n/L <-> Praha nepozoruji za co stále platím víc, jelikož úroveň mi přijde stále stejná zpoždění už radši neřeším vůbec, upřimně lituji že tuto trasu nejezdí Regio Jet nebo Leo Expres, nemám problém si připlatit, ale rád bych nějakou úroveň.

+6/−3
5.10.2014 13:39

P52a79v60e51l 17K75r22á40l 5380989194718

Na téhle trase je problém kvalita tratě a koleje patří státu. Takže můžete Leu a RJ připlácet jak chcete, rychleji stejně nepojedou.

+4/0
5.10.2014 13:59
Foto

A93l80a31n 42Ř87e48p89k15a 4125466

Někomu stačí ke spokojenosti káva zdarma a dortík za 9,-Kč :))

+3/−4
5.10.2014 14:25

O43n90d17ř16e16j 24P43o30k46o60r68n96ý 7785552477962

Jde hlavně o čistotu a alespoň minimální úroveň. Kávičky a dortíky pak můžou být příjemným bonusem, aby se člověk mohl při cestování cítit jako lidská bytost a ne jako dobytek cestující na porážku.

+3/−1
5.10.2014 14:53
Foto

A71l95a59n 68Ř41e33p12k30a 4985906

Myslím, že vlaky se čistí dostatečně, pak je ale nutné si tzv.zamést i před vlastním prahem (mířeno na některé cestující, kteří udělají ve vlaku svinčík už ve výchozí stanici).

+2/−1
5.10.2014 14:55

O31n64d92ř66e87j 64P24o16k45o69r44n10ý 7695962957172

Zametat tam má někdo jiný, ne cestující. Vaše argumenty jsou typicky komunistické. Za to že něco nefunguje můžou podle vás uživatelé a ne podnik co to zajišťuje, to jsme tady slýchávali 40 let Rv

+3/−6
5.10.2014 15:00
Foto

A62l58a13n 96Ř12e75p94k90a 4765936

Já nikde nepsal, že uklízet mají cestující. A taky nebylo řečeno, že to nefunguje, ale že prostě by se měli i cestující jinak chovat, udržovat pořádek sami (nepíšu zametat, jen např. po sobě odnést před výstupem odpadky, nedávat nohy v botech na sedadlo atd.) ;-)

+6/−1
5.10.2014 15:04

O55n42d14ř20e88j 85P17o24k92o78r37n79ý 7715142827712

Špatnou funkci služby svádíte na uživatele, a to je principiálně špatně. Přesně takhle se hájili ti komunisti. Náš národ je realtivně hodně čistotný a přesto jsou u nás vlaky daleko špinavější než v zemích kde jsou lidé čistotní méně (třeba na jihu Evropy). Takže tímhle to neokecáte. Je to jen ta zmíněná komoušská výmluva.

+1/−6
5.10.2014 15:07
Foto

A19l76a62n 70Ř35e61p71k34a 4705536

No jestli je náš národ čistotný :D možná doma, ale na veřejnosti je to jiné ;-) Všude po chodnících nalepené a zašlapané žvýkačky, odpadky na zemi (nejen kolem ubytoven, kde si obyvatelstvo zvlášť oblíbilo házet věci z okna se slovy 'však on to někdo uklidí'), na záchodech (i v v obchodních centrech) taky není vždy čisto a to přitom v OC si tu čistotu hlídají a pravidelně uklízejí.

+4/0
5.10.2014 15:38

T27o12m87a55s 69N12o89v93o18t80n12y 3351796578929

já nevím, ale myslím že ten zadělaný záchod v Railjetu když jsem jel naposled do Vídně nebyl vizitkou ČD ale těch už na první pohled "sympatických" spolucestujících, protože nikdo jiný ho nepoužil než oni než jsem tam šel... zrovna u čistoty vlaků si dneska ČD dává hodně pozor...

+1/0
5.10.2014 23:33

P55a14v27e79l 81K85r97á23l 5400659274378

Takže chcete říci, že je normální, pokud cestující ani není schopen po sobě vyhodit bordel do koše atd.? Protože pan Řepka narážel na takovéto chování. Výše píšete, že se cestující nemá ve vlaku cítit jako dobytek. Jenže když dobytek nastoupí, dobytek se i veze.

+5/0
5.10.2014 16:49

J15a68n92a 69P78i49n45t67r15o35v47á 5196340892770

Ale p.Řepka má pravdu-někteří cestující sotva vlezou do vagonu-ještě ani pořádně nesedí a už slyšíte:Máňo-kam jsi dala to pivo-ksakru,kde jsou ty řízky....a za chvíli slyšíte divný zvuk-to se prázdná láhev kutálí po zemi, dobaští se řízeček s chlebem-ubrousek se hodí pod sedačku (přestože odpadkový koš je prázdný) ...pak si to líný prase pořádně odříhne a začne debužírovat znova! Hlava rodiny se mezi žvýkáním podívá z okna-hele Máňo,už jsme tady...fofrem sbalit zavazadla a ten bninec po zemi klidně překročí (pokud po něm ještě neuklouznou)-to je již vlak ve stanici a rodinka kráčí k východu! Nedoporučuji něco říci -kudličku má okamžitě v  ruce ....nejlépe si jít sednou hned v nástupní stanici rovnou  do jiného vagonu.;-(  Vlak dále pokračuje směrem Chomutov - Cheb!

+2/0
5.10.2014 21:43

T94o11m68a83s 95N14o76v78o57t54n54y 3871666288879

Lepší než káva za 70,- a dortík žádnej

0/−1
5.10.2014 23:30

J57a88n52a 73P83i34n25t20r32o84v44á 5886870292650

Ale právě tato trať byla budována jako jedna z prvních na rychlovlaky. Vlastně se zde testovalo Pendolino. Také mi nepřipadá zrovna správné-že vlaky směrem na Ostravsko se předhánějí ve slevách ...ale na trati Praha-Ústí n/L je běžná jízdenka za 135 Kč (96 km)-což je zcela neúměrné k Praha -Ostrava! ;-(

0/0
5.10.2014 21:33

R17a54d91e17k 13J21a70n81a30t32a 9375886454252

Žádná "trať na rychlovlaky" se u nás ještě nestavěla. Trať Praha-Ustí byla pouze poměrně konzervativně opravena (téměř bez narovnání trasy) v rámci tzv. tranzitním koridorů, které nám Evropa přikázala opravit, a to spíše kvůli tranzitní nákladní dopravě než kvůli osobní. Takže je tam pár kousků na 160 km/h, kde zrovna byl kus kolejí rovně.

Pokud jde o cenu, 135 Kč je to u pokladny. V e-shopu je cena 100 až 130 Kč. ( https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453179 ). Zda je to moc nebo málo? Za podobnou vzdálenost na ostravské trati (Praha-Pardubice) se platí přesně stejně, taky 100 až 130 Kč: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453613

+1/0
5.10.2014 22:17
Foto

A34l61a77n 49Ř26e77p58k66a 4605166

Ano, jízdné se zvyšuje, ale většinou jde o vnější vlivy, které dopravce NEMÁ šanci ovlivnit - DPH, inflace a ceny zvyšují VŠICHNI dopravci. 

A z Prahy do Ústí jezdí, kromě humanizovaných rychlíků i vlaky IC/EC, které jsou na tom s kvalitou dobře, ne? ;-)

+4/−1
5.10.2014 14:15

H53o79n90z46a 97B61o25b88u59l91a 9466109943589

Na trase Pha - UL nejsou jen tyto dvě zastávky.

Jinak to, co tvrdíte o vnějších vlivech, není zdaleka pravda. Jízdné na trase Pha - Lovosice za poslední 4 roky stouplo o cca 30%.

+2/−1
5.10.2014 14:34

R25a75d86e16k 31J50a55n45a78t94a 9975336664492

Praha - Lovosice je 84 km. Obyčejné jízdné na tuto vzdálenost je dnes 120 Kč. V roce 2010 bylo 111 Kč. Tj. zdražení o cca 8%.

Jedinou skupinou, které se jízdné zdražilo více, jsou důchodci. Přišli totiž o slevu ze zákona. Ovšem to není rozhodnutí ČD, ale Ministerstva financí. Rozhodlo se plošně zrušit zákonnou slevu pro důchodce poté, co se zkomercionalizoval provoz na lince Praha-Ostrava a hrozilo tak, že stát bude na kompenzacích doplácet přiliš mnoho.

+1/0
5.10.2014 19:43

J71a51n16a 50P92i85n63t32r30o34v83á 5686170482390

Ano- vlaky IC/EC...ale ty mívají často zpoždění a pokud jedu do Ústí_tak se snažím volit ten vlak, který začíná v Praze a staví až právě v Ústí.

0/−1
5.10.2014 21:49
Foto

A52l77a34n 65Ř28e33p49k90a 4515446

No rychlíky sice nejsou poslední výkřik železniční módy (holt co si objednatel zaplatil, to tam jezdí), ale jsou humanizované, čisté, topí když mají (nebo alespoň já měl loni štěstí na takovýto vlak do Ústí) a dokonce tam projel i minibar od JLV, jen obsluha nijak extra aktivně nic nenabízela (jak to safra ten Jančura dělá, že toho jídla prodá tolik?) :)

+1/0
5.10.2014 23:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.