Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přísnější paušály zabraly, některým živnostníkům se však dál vyplatí

Loňské zpřísnění živnostenských paušálů zabralo, ale ne u všech. Kvůli ztrátě slev na dani používali živnostníci štědré zdanění paušálem méně než v minulosti, stále se však vyplatí lidem pracujícím hlavou. Stát i díky tomuto opatření zatím od živnostníků vybral na dani o miliardu víc než před rokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50n29t35o10n38i69n 79N49e88m81e27c 8261640521806

Ten nadpis je v ozporu s fakty. Nic nezabralo, vcera byl v novinach i graf, kde stoji:

V r. 2006 pred Kalouskema Topolem byl vyber od OSVC pres 26,5 miliardy,

od ostatnich zamestnancu kolem 100 miliard.

Loni zaplatili zamestnanci 126 miliard a OSVC pouze 2,6 miliardy. Pritom je jich dnes vice, nez v r.2006 a tedy< by se melo vybrat pres 30 miliard.

Slysel jsemv TV, ze ODS a Kalousek musi pro OSVC udelat cokoliv a Babis jim take moc neublizil.

0/0
7.10.2014 13:08

A52n42t84o83n37i79n 15N49e87m77e56c 8821270771796

právník s příjmem dva miliony ročně, s manželkou bez příjmů a dvěma dětmi si může odečíst paušálem 800 tisíc (40 procent). V roce 2012 odvedl na daních 104 tisíc, o rok později už si ale od daně nemůže odečíst slevu na manželku 24 840 korun a slevy na dítě, takže odvede 155 tisíc korun.

Tedy - platil 5,2 % dane, nyni zaplati  7,75 % dan, to tedy je na provaz, jak se zminil jeden diskutujici.Provaz pro kaouska a Topola, kteri tu lumparnu zavedli. Kde v civilizaci najdete stat s dani 7 %?

Pokud by mel sazbu 80%, zaplati minimum  a tedy i minimum na socialku

V Nemecku zaplat tento advokat kolem 40% a tedy maji v Nemecku i opravene silnice, penize pro ucitele a zdravotnictvi a dokonce i penize na podporu ceskych silnic a golfovych hrist pro socialne slabe ceske advokaty a exekutory..

+2/−1
7.10.2014 9:49

P84a10v86e66l 18Ř42a79p81e83k 7972746629255

Fascinuje mě ta starost o to, kolik se lidem sebere, jako by snad bylo ideálem, kdyby nikdo neměl nic. ;-€Rv

0/0
6.10.2014 21:07

V85l57a76s55t78i73m51i11l 59S59v52o65b69o23d84a 7223598225964

Ten Bureš je teda dóóóbrej! Vybral setinu schodku a tisícinu státního rozpočtu navíc :-D. Tak několik živnostníků na to asi padne, půjdou makat k pásu nebo rovnou sáhnou po provazu, důležité ovšem je, že stát díky té tisícině bude spasen :-). Bureši super, ultra komanč se v tobě opravdu nezapře!

+3/−3
6.10.2014 17:19

N31i21c12o42l26e 76O85l71e19j61n12i98k39o15v52a 6336118297790

i ty jeden brepto, kolik si jich hazelo provaz, kdyz platili v uhrnu desetinasobek?

Beztak tam prebihaji zamestnanci, z kterych se mavnutim kouzelneho proutku stanou podnikatele, pricemz delaji porad to stejne jen slusne usetri na odvodech :-)EUR^

http://www.inca.cz/UserFiles/image/Blog/inkaso%20DPFO.jpg

+1/−3
6.10.2014 23:13

M36a48r14t37i82n 49S37k23á52l72a 8654967718488

Může mi někdo s jistotou říct, jestli ta dvoumiliónová hranice znamená, že při výdělku dejme tomu 3M ročně už prostě NESMÍM vůbec použít paušál (jak článek naznačuje), nebo ho použít smím, ale výdaje si spočítám jako 60% z té maximálně dvoumilionové hranice (jak jsem si myslel doteď)?

0/0
6.10.2014 15:45

P61a65v93e74l 55Ř44a39p12e87k 7782916969565

B je správně, v článku je to špatně.

0/0
6.10.2014 21:07

D52a35n64i70e60l 20T39o42m69e82k 8169735588756

Titulek je úchvatný. Přestože paušály jsou pořád horší, pořád ještě někdo na nich pár tisíc ušetří proti skutečným nákladům. Ale počítám, že tato vada se napraví a časem už na nich nikdo neušetří, a FÚ budou tedy moci se bavit na kontrole u všech osvč prohlížením účtenek a debatou o každé z nich.

0/0
6.10.2014 13:21

L48u71b29o46m94í15r 37K90a52m85e39n35s73k44ý 3960468263586

přesně, jakoby záměrem paušálu bylo aby je nikdo nevyužíval..

0/0
6.10.2014 13:49

T90o51m79á69š 26R17ó94t46h 2604186292959

samozřejmě že to jsou moje peníze já s nimi manipuluju já rozhodnu kam je pošlu a já za to ponesu následky pokud je utratím za něco jiného nebo pokud je firma nevydělá,

0/0
6.10.2014 13:08

T20o67m80á84š 62R62ó25t59h 2554116512259

to patří panu Pacinovi

0/0
6.10.2014 13:09

D44e21n83i30s 83W64i96t71z46k89u 5253672349687

hele jestli si neumíte spočítat superhrubou mzdu u vašeho zaměstnance je vaše blbost

+1/0
6.10.2014 13:20

T12o12m38á10š 68R75ó81t33h 2894296672929

já už naštěstí zaměstnance nemám, a je pravda že mi jí vždy počítala účetní přesto z toho nevyplývá že by si odvody platili zamestnanci

0/0
6.10.2014 13:24

D59e43n82i10s 97W44i49t37z53k81u 5953202259767

tak kdyby si to platili zaměstnanci sami, tak jim stejně tu superhrubou mzdu musíte vyplatit

0/0
6.10.2014 13:30

T52o31m33á72š 76R64ó27t38h 2924226562269

ano a pokud bych jim jí nezaplatil tak by jí mohli vymáhat po mě a stá by odvody vymáhal po nich, je to ale tak že odvody za zaměstnance platí zaměstnavatel, a nikoho nezajmá kolik v reálu ten zaměstnanec zaměstnavateli vydělá

0/0
6.10.2014 13:34

D11e82n49i61s 87W93i11t26z71k47u 5373622889267

ale to si musíte spočítat, jestli se vám ten zaměstnanec vyplatí

0/0
6.10.2014 13:37

T32o83m40á57š 30R42ó88t52h 2984396112659

nemusím, povinost platit odvody mám ikdyž si to nespočítám

0/0
6.10.2014 13:41

L55a89d37i41s15l89a86v 51S28o48k53o14l 1290172255242

Do čehos to duši dal...

0/0
6.10.2014 13:44

T59o79m83á95š 20R87ó47t93h 2534626642369

nejsou argumenty? pokud přihlásím zaměstnance vzniká mi povinnost platit za něj odvody stá vůbec nezajmá jesli vydělám prodělám

0/0
6.10.2014 13:48

L83a21d40i50s32l86a38v 54S36o43k15o32l 1720112745142

Tomu se říká riziko podnikání....

0/0
6.10.2014 13:50

T45o85m53á11š 35R72ó37t49h 2584266692459

přesně tak, to riziko ale nese zaměstnavatel

0/0
6.10.2014 13:51

L11a89d47i60s36l32a24v 44S36o23k62o96l 1290862685322

Né asi.

0/0
6.10.2014 13:54

T46o77m72á46š 85R71ó89t18h 2754206342579

konečně, díky za plodnou diskuzi

0/0
6.10.2014 13:57

L47a12d11i72s69l68a19v 34S53o67k70o45l 1780592685182

?

0/0
6.10.2014 14:03

T72o89m14á15š 85R67ó26t22h 2474956982259

sociální a zdravotní neplatí zaměstnanec ale zaměstnavatel !

0/0
6.10.2014 14:06

P27a56v52e60l 21K89r85á87l 5210619334598

A vy to skutečně zatáhnete z vlastní kapsy? Potom gratuluju. U většiny zaměstnavatelů si i na tohle musí vydělat zaměstnanec.

+1/0
6.10.2014 14:21

L28a59d96i92s20l12a10v 16S21o30k98o13l 1300302525612

Já to vzdávám.

0/0
6.10.2014 14:27

P43a83v60e31l 71K20r19á36l 5200289844668

Teď jsem prokliknul na druhou stranu diskuze a ten člověk má fakt výdrž ;-D

+1/0
6.10.2014 14:29

T69o82m29á61š 38R79ó54t67h 2184296292379

každej zaměstnavatel to musí zatáhnou a je jeho věc kde na to vezme, pokud tak neudělá bude to z něj stát vymáhat, ano mě se to stalo a neměl jsem na výběr

0/0
6.10.2014 15:02

D92e97n19i15s 35W52i57t90z68k42u 5363762779727

tak pokud jste si pořídil zaměstnance jenom proto, aby jste tam nebyl sám a nenudil se, tak je jasný, že ani ten zaměstnanec vám nemohl nic vydělat, když jste pro něj neměl práci.to je ale jenom vaše blbost

0/0
6.10.2014 15:40

T37o55m49á87š 65R98ó83t24h 2494516472789

práci jsem pro ně měl ale ono v podnikání je víc faktorů než jen dostatek práce, každopádně máte pravdu byla to moje blbost a moje povinnost zaplatit za ně sociální a zdravotní a taky jsem ho JÁ zaplatil

0/0
6.10.2014 15:44

D51e90n50i96s 93W35i63t41z93k77u 5213982309847

takže zaměstnanec pro vás odvedl práci,kterou měl ve smlouvě,ale to že vy jste nebyl schopný prodat ten produkt dál,je přece jenom vaše chyba.vy jste ten kdo nevytvořil zisk

0/0
6.10.2014 16:09

T75o37m74á11š 50R92ó83t60h 2164276212679

bylo to úplně jinak ale to je celkem jedno, bavíme se tu o tom kdo platí sociální a zdravotní

0/0
6.10.2014 16:23

D41e62n37i19s 82W68i63t87z72k15u 5983282449427

tak odvádí ho zaměstnavatel,ale z peněz zaměstnance

0/0
6.10.2014 16:35

T51o23m41á42š 76R38ó87t45h 2244186862739

zaměstnanec s těmi pěnězi nemůže manipulovat, nemá na ně nárok, nemá zodpovědnost za jejich zaplacení, pokud je nevydělá nemusí je doplácet nenese žádný náklady spojený s jejich placením, odvádí je zaměstnavatel kterej po kterým je bude stát vymáhat když je nezaplatí a kterej je musí sehnat ať se firmě daří nebo ne ale ty peníze jsou nějkym záhaným způsobem zaměstnance8-o

končím už mě to nebaví,

0/0
6.10.2014 16:45

D49e95n85i66s 40W43i79t81z66k32u 5783662689377

tak napište rovnou, že chcete vyplácet zaměstnanci superhrubou mzdu, ať si odvody platí sám, ale ty prachy zaplatíte tak jako tak

+1/0
6.10.2014 13:46

T40o66m95á12š 31R75ó82t15h 2594426462749

já nic nechci, já jen říkám jak to je

0/0
6.10.2014 13:49

D84e43n39i52s 26W22i11t95z94k23u 5903862489677

já vám vůbec nerozumím

+1/0
6.10.2014 13:53

T83o64m59á83š 90R62ó74t18h 2104576772289

:-) to nevadí

0/0
6.10.2014 13:56

L15a64d96i66s90l35a34v 93S68o94k48o37l 1780612545672

:D

0/0
6.10.2014 13:54

R41o44b53e14r25t 82P17a97c50i10n57a 7554219195351

Pokud nevydělává víc, tak si ho svéprávný zaměstnavatel nenajme. Tudíž nebude muset platit žádné odvody.

+1/0
6.10.2014 13:39

T39o94m48á92š 94R40ó96t55h 2104606232739

o tom koho si kdo nejme nerozhodujete vy, ale i kdyby tak to nemá žádný vliv na povinnost platit odvody

0/0
6.10.2014 13:43

P25a69v21e56l 21K11r30á50l 5670229334238

A proč by si svéprávný člověk najímal zaměstnance, který mu nevydělává?

0/0
6.10.2014 14:22

T89o81m89á68š 50R35ó76t47h 2564846222979

nevím třeba každej nemá věšteckou kouli, každopádně to s tím nemá nic společnýho

0/0
6.10.2014 15:03

R82o22b60e71r11t 46P97a14c63i68n42a 7824799875101

On neustále dokola jako kolovrátek plete dohromady 2 věci. Ale to je jedno. On ho z toho možná nějaký právník vyvede.

+1/0
6.10.2014 13:25

T44o20m88á84š 70R81ó25t79h 2154576172859

jak mě z toho vyvede právník? pokud bych odvody nezaplatil bude je stát vymáhat po mě takže mě v tom ten právník jen utvrdí

0/0
6.10.2014 13:29

L58a35d46i36s67l83a97v 58S37o87k68o77l 1660752355182

Tu výši odvodů si určuješ sám! !

0/0
6.10.2014 13:45

T35o22m56á85š 69R46ó75t13h 2454956372379

né ta je daná zákonem

0/0
6.10.2014 13:49

L11a96d80i65s52l39a21v 54S38o32k16o24l 1950892515162

Procentuální výše je dána. Základ pro její výpočet si určuješ sám na základě dobrovolně uzavřené smlouvy se zaměstnancem.

0/0
6.10.2014 13:52

T31o29m16á13š 16R89ó70t79h 2454596102889

souhlas

0/0
6.10.2014 13:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.