Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tykač těží z konkurence. Uhlí do Chvaletic odveze s velkou slevou Cargo

Nákladní dopravce ČD Cargo získal opět po roce důležitou zakázku na dodávky uhlí z mosteckých dolů do elektrárny Chvaletice. Největší radost může mít šestý nejbohatší Čech Pavel Tykač a jeho kolegové Jan Dienstl a Tomáš Fohler. Doprava uhlí totiž zlevní o 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i88n86d45ř72i80c16h 40H16a43n53z38a91l35í63k 9883896506336

Na zeleznici "drava konkurence", ale silnici plny kamionu! Proc nemuze vozit zeleznice to co kamionova doprava?

0/0
7.10.2014 7:03

V43i48k30t29o71r 37N25á68r13o24ž78n67ý 3809782268

Protože za prvé není tak operativní a flexibilní. A za druhé je dražší....

0/0
7.10.2014 7:48

D29a83v78i68d 21P97e95c27a 1375974801826

Ne vždy to jde, v reálu. Kamiony dnes dodávají zboží skutečně na minuty. Ale část zboží skutečně může přejít na železnici. U nás je firma která zpracovává svitky plechu pro automobilku. Svitky putují ze západoevropských železáren a z Košic. Zajímavé je, že 50% chodí vlakem a druhá půlka kamiony. Myslím, že nechtějí být závislý na jedné dopravě, aby měli lepší pozici pro vyjednávání o ceně.   Jinak je velká škoda, že o úspěchu drážního carga neinformuje IHNED, nebo Hospodářské....Copak v tom asi bude?;-D

0/0
7.10.2014 11:30

R97a92d35e74k 17J94a43n34a50t81a 9685246184572

Na některé druhy zboží se vlaky nehodí. Další problém je nízká kapacita tratí. V ČR máme jedinou krátkou trojkolejku, čtyřkolejnou trať žádnou. Vše ucpané osobní dopravou. Chybí i překladiště a vlečky. A v neposlední řadě, kamiony platí státu za silnice směšné mýto v porovnání s tím co platí státu železniční dopravci.

0/0
7.10.2014 17:40

D22a13v25i37d 75P71e58c74a 1155784201316

Dobrý den, jde o přepravu, která je pro ČD Cargo důležitá v tom, aby firma udržela zaměstnanost. Není na to potřeba mnoho lidí, jedna lokomotiva to veze z bodu A do bodu B, občas na trase vypomůže přídavná lokomotiva. Awatar to vozil s dieslovými lokomotivami, jiné neměli a měli zřejmě od SŽDC vyšší poplatek za užití dopravní cesty. Možnosti tu jsou a ČD Cargo nyní chce tak trochu Awatara nechat vykrvácet,ač samo krvácí.

+1/0
7.10.2014 6:57

M38a34r47t30i92n 30M89u53s27i75l 4770491703721

Pokusí se někdo jen tak od očka spočítat co může přeprava tuny uhlí z dolu do elektrárny stát? Vzdálenost, cena za cestu, odpisy, energie loko, mzdy... Naprosto nemám tušení jak draze to může vyjít. Ale pokud nabídl Bakala jen o maličko vyšší cenu než Cargo, asi to jde odvozit. 8-o

0/0
6.10.2014 17:01

M74a47r24t63i59n 63H85r92o11u10d32n19ý 6348327862556

Podle mě na té zakázce nemůžou udělat při takové ceně zisk. Je to, jak bych to řekl, taková "kmenová zakázka" - zkrátka potřebují nahnat přepravní objemy, vytěžit stávající vlaky a vagony (které by jinak stály ladem), zaměstnat lidi (které nelze z měsíce na měsíc bez dodatečných nákladů propustit). Takové "kmenové zakázky" mají všichni, kdo má více různých odběratelů.

+1/0
6.10.2014 20:40

R55a70d73e47k 53J28a92n96a80t29a 9935876314842

Také to na mě dělá takový dojem. Pokud už ty vagóny na uhlí a lidi mám, pak je lepší jít s nimi do mírně ztrátového obchodu, než nedělat nic a prodělat ještě více. Třeba ve stavebnictví v posledních hubených letech častá věc ...

+1/0
6.10.2014 21:03

A84l16e37x65a54n57d75r 39K94o33s49t68k35a 8432308836294

Nemluvě o maličkosti: soukromá společnost musí SŽDC doopravdy platit za využití kolejí. ČD cargo je státní, takže tam se to jen přelije z jedné kapsy do druhé.

0/−1
7.10.2014 8:23

R32a28d91e18k 25J91a70n43a11t94a 9505526444442

To snad nemyslíte vážně. ČD Cargo je akciovka a SŽDC s.o. Prostě už pěkně dlouho zcela něco jiného. Oddělené vedení, zaměstnanci, účetnictví, prostě všechno.

A je to právě proto, aby mohli existovat soukromí dopravci. Pokud by byla někde jen minimální indicie o "přelévání", pak bby byly souklromí nákladní dopravci (je jich několik desítek) ti první, co by na něco takového upozorňovali.

+1/0
7.10.2014 16:48

V57i13k90t79o94r 95N48á55r19o87ž25n74ý 3499962848

Překvapuje mne , že tato cenu se to ještě může vyplatit.

Kamion by to vezl tak za cca 3-4 násobek.

0/0
6.10.2014 16:12

P92e58t76r 96N10e71c68h38a76n69i24c66k32ý 7523626348860

Ty koruny za tunu jsou za celou trasu nebo za kilometr nebo jak se to počítá?

0/0
6.10.2014 15:08

J60a87n 91J64í44c63h34a 8860790758191

Kc/t

0/0
6.10.2014 15:54

J14a91n 49J51í72c58h18a 8450730548441

za celou trasu ;)

0/0
6.10.2014 15:55

P72e87t73r 23N20e80c39h25a12n56i62c38k23ý 7603156298570

To není moc, ale zas těch tun musí být víc no 8-o

0/0
6.10.2014 16:01

A94l52e20x29a94n59d34r 83K29o72s92t72k44a 8262608426264

Říkají že je to ročně nějakých 2.5-3 miliony tun.. Krát 160.. Poměrně solidní zakázka.

0/0
7.10.2014 8:22

D25a14v89i30d 52P53e56c63a 1735624501636

tedy krát 93, ne?Aby byla levnější elektřina.

0/0
8.10.2014 9:38

J35a89n 67C38e59p50e31k 1444246760

Je zvláštní, že takový moloch jako je ČD Cargo řekne o ceně 160 kč že je podnákladová a najednou nabídne 93 Kč. Něco mi na tom smrdí. :-)

+4/0
6.10.2014 14:27

D37a49v39i89d 17P46e52c66a 1395124951966

Zkuste si představit, že ČD Cargo prostě začalo hospodařit. Jste schopen to strávit?:-)

0/0
8.10.2014 9:40

P45e10t39r 37D51v97o62ř64á31k 9964827292920

"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodnes," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička. Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci Carga.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/104032-pod-bazalovym-vedenim-tratilo-cd-cargo-miliardy-ukazal-audit/

+4/0
6.10.2014 14:26

V81i35k44t84o75r 39N96á11r48o76ž50n89ý 3619452208

Vodička. To myslíte toho manažera , kterého si tam dosadil Žaluda , dal mu mzdu 0,5 mega měsíčně a který s tím radši sám po několika měsících praštil , protože totálně nevěděl , která bije ?

0/−1
6.10.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.