Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tykač těží z konkurence. Uhlí do Chvaletic odveze s velkou slevou Cargo

Nákladní dopravce ČD Cargo získal opět po roce důležitou zakázku na dodávky uhlí z mosteckých dolů do elektrárny Chvaletice. Největší radost může mít šestý nejbohatší Čech Pavel Tykač a jeho kolegové Jan Dienstl a Tomáš Fohler. Doprava uhlí totiž zlevní o 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i61n15d78ř13i40c34h 23H55a91n67z74a88l11í52k 9353246276956

Na zeleznici "drava konkurence", ale silnici plny kamionu! Proc nemuze vozit zeleznice to co kamionova doprava?

0/0
7.10.2014 7:03

V89i80k59t35o67r 44N24á15r34o66ž30n67ý 3329652498

Protože za prvé není tak operativní a flexibilní. A za druhé je dražší....

0/0
7.10.2014 7:48

D25a22v57i32d 17P42e85c21a 1745564341696

Ne vždy to jde, v reálu. Kamiony dnes dodávají zboží skutečně na minuty. Ale část zboží skutečně může přejít na železnici. U nás je firma která zpracovává svitky plechu pro automobilku. Svitky putují ze západoevropských železáren a z Košic. Zajímavé je, že 50% chodí vlakem a druhá půlka kamiony. Myslím, že nechtějí být závislý na jedné dopravě, aby měli lepší pozici pro vyjednávání o ceně.   Jinak je velká škoda, že o úspěchu drážního carga neinformuje IHNED, nebo Hospodářské....Copak v tom asi bude?;-D

0/0
7.10.2014 11:30

R46a63d73e86k 18J65a60n96a93t61a 9365476434872

Na některé druhy zboží se vlaky nehodí. Další problém je nízká kapacita tratí. V ČR máme jedinou krátkou trojkolejku, čtyřkolejnou trať žádnou. Vše ucpané osobní dopravou. Chybí i překladiště a vlečky. A v neposlední řadě, kamiony platí státu za silnice směšné mýto v porovnání s tím co platí státu železniční dopravci.

0/0
7.10.2014 17:40

D35a98v56i34d 34P44e18c48a 1855394771916

Dobrý den, jde o přepravu, která je pro ČD Cargo důležitá v tom, aby firma udržela zaměstnanost. Není na to potřeba mnoho lidí, jedna lokomotiva to veze z bodu A do bodu B, občas na trase vypomůže přídavná lokomotiva. Awatar to vozil s dieslovými lokomotivami, jiné neměli a měli zřejmě od SŽDC vyšší poplatek za užití dopravní cesty. Možnosti tu jsou a ČD Cargo nyní chce tak trochu Awatara nechat vykrvácet,ač samo krvácí.

+1/0
7.10.2014 6:57

M19a63r13t69i83n 77M42u74s76i50l 4600791213121

Pokusí se někdo jen tak od očka spočítat co může přeprava tuny uhlí z dolu do elektrárny stát? Vzdálenost, cena za cestu, odpisy, energie loko, mzdy... Naprosto nemám tušení jak draze to může vyjít. Ale pokud nabídl Bakala jen o maličko vyšší cenu než Cargo, asi to jde odvozit. 8-o

0/0
6.10.2014 17:01

M71a68r55t62i85n 20H87r28o17u85d63n50ý 6318897602966

Podle mě na té zakázce nemůžou udělat při takové ceně zisk. Je to, jak bych to řekl, taková "kmenová zakázka" - zkrátka potřebují nahnat přepravní objemy, vytěžit stávající vlaky a vagony (které by jinak stály ladem), zaměstnat lidi (které nelze z měsíce na měsíc bez dodatečných nákladů propustit). Takové "kmenové zakázky" mají všichni, kdo má více různých odběratelů.

+1/0
6.10.2014 20:40

R77a43d19e26k 55J96a92n33a77t57a 9145686214832

Také to na mě dělá takový dojem. Pokud už ty vagóny na uhlí a lidi mám, pak je lepší jít s nimi do mírně ztrátového obchodu, než nedělat nic a prodělat ještě více. Třeba ve stavebnictví v posledních hubených letech častá věc ...

+1/0
6.10.2014 21:03

A48l76e23x32a72n48d92r 32K53o66s13t90k55a 8262158436554

Nemluvě o maličkosti: soukromá společnost musí SŽDC doopravdy platit za využití kolejí. ČD cargo je státní, takže tam se to jen přelije z jedné kapsy do druhé.

0/−1
7.10.2014 8:23

R52a23d79e71k 27J69a94n55a74t74a 9315846374152

To snad nemyslíte vážně. ČD Cargo je akciovka a SŽDC s.o. Prostě už pěkně dlouho zcela něco jiného. Oddělené vedení, zaměstnanci, účetnictví, prostě všechno.

A je to právě proto, aby mohli existovat soukromí dopravci. Pokud by byla někde jen minimální indicie o "přelévání", pak bby byly souklromí nákladní dopravci (je jich několik desítek) ti první, co by na něco takového upozorňovali.

+1/0
7.10.2014 16:48

V29i17k33t47o86r 36N98á26r21o13ž55n88ý 3519222648

Překvapuje mne , že tato cenu se to ještě může vyplatit.

Kamion by to vezl tak za cca 3-4 násobek.

0/0
6.10.2014 16:12

P50e76t28r 44N11e60c55h40a21n31i16c28k76ý 7973736718460

Ty koruny za tunu jsou za celou trasu nebo za kilometr nebo jak se to počítá?

0/0
6.10.2014 15:08

J25a61n 83J82í31c77h27a 8160560368111

Kc/t

0/0
6.10.2014 15:54

J76a26n 38J27í81c90h33a 8970120508351

za celou trasu ;)

0/0
6.10.2014 15:55

P54e73t76r 22N26e79c18h31a28n47i41c19k72ý 7893376808280

To není moc, ale zas těch tun musí být víc no 8-o

0/0
6.10.2014 16:01

A97l10e37x54a34n53d63r 94K92o88s45t84k74a 8752688946894

Říkají že je to ročně nějakých 2.5-3 miliony tun.. Krát 160.. Poměrně solidní zakázka.

0/0
7.10.2014 8:22

D17a20v16i19d 61P47e97c34a 1185624441166

tedy krát 93, ne?Aby byla levnější elektřina.

0/0
8.10.2014 9:38

J64a36n 54C19e14p98e12k 1234806290

Je zvláštní, že takový moloch jako je ČD Cargo řekne o ceně 160 kč že je podnákladová a najednou nabídne 93 Kč. Něco mi na tom smrdí. :-)

+4/0
6.10.2014 14:27

D29a22v27i33d 90P71e45c52a 1715714231826

Zkuste si představit, že ČD Cargo prostě začalo hospodařit. Jste schopen to strávit?:-)

0/0
8.10.2014 9:40

P82e26t73r 19D46v62o39ř29á26k 9894287872370

"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodnes," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička. Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci Carga.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/104032-pod-bazalovym-vedenim-tratilo-cd-cargo-miliardy-ukazal-audit/

+4/0
6.10.2014 14:26

V61i90k75t69o75r 65N81á18r86o90ž92n91ý 3379552358

Vodička. To myslíte toho manažera , kterého si tam dosadil Žaluda , dal mu mzdu 0,5 mega měsíčně a který s tím radši sám po několika měsících praštil , protože totálně nevěděl , která bije ?

0/−1
6.10.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.