Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tykač těží z konkurence. Uhlí do Chvaletic odveze s velkou slevou Cargo

Nákladní dopravce ČD Cargo získal opět po roce důležitou zakázku na dodávky uhlí z mosteckých dolů do elektrárny Chvaletice. Největší radost může mít šestý nejbohatší Čech Pavel Tykač a jeho kolegové Jan Dienstl a Tomáš Fohler. Doprava uhlí totiž zlevní o 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i51n78d17ř70i47c70h 76H46a63n21z84a56l30í29k 9283456496786

Na zeleznici "drava konkurence", ale silnici plny kamionu! Proc nemuze vozit zeleznice to co kamionova doprava?

0/0
7.10.2014 7:03

V18i57k66t33o49r 40N83á78r71o69ž38n49ý 3529152388

Protože za prvé není tak operativní a flexibilní. A za druhé je dražší....

0/0
7.10.2014 7:48

D41a98v61i49d 26P90e14c12a 1265574921156

Ne vždy to jde, v reálu. Kamiony dnes dodávají zboží skutečně na minuty. Ale část zboží skutečně může přejít na železnici. U nás je firma která zpracovává svitky plechu pro automobilku. Svitky putují ze západoevropských železáren a z Košic. Zajímavé je, že 50% chodí vlakem a druhá půlka kamiony. Myslím, že nechtějí být závislý na jedné dopravě, aby měli lepší pozici pro vyjednávání o ceně.   Jinak je velká škoda, že o úspěchu drážního carga neinformuje IHNED, nebo Hospodářské....Copak v tom asi bude?;-D

0/0
7.10.2014 11:30

R39a70d77e84k 32J92a62n53a30t41a 9285396754862

Na některé druhy zboží se vlaky nehodí. Další problém je nízká kapacita tratí. V ČR máme jedinou krátkou trojkolejku, čtyřkolejnou trať žádnou. Vše ucpané osobní dopravou. Chybí i překladiště a vlečky. A v neposlední řadě, kamiony platí státu za silnice směšné mýto v porovnání s tím co platí státu železniční dopravci.

0/0
7.10.2014 17:40

D68a97v16i17d 24P68e78c27a 1885294661956

Dobrý den, jde o přepravu, která je pro ČD Cargo důležitá v tom, aby firma udržela zaměstnanost. Není na to potřeba mnoho lidí, jedna lokomotiva to veze z bodu A do bodu B, občas na trase vypomůže přídavná lokomotiva. Awatar to vozil s dieslovými lokomotivami, jiné neměli a měli zřejmě od SŽDC vyšší poplatek za užití dopravní cesty. Možnosti tu jsou a ČD Cargo nyní chce tak trochu Awatara nechat vykrvácet,ač samo krvácí.

+1/0
7.10.2014 6:57

M32a86r13t54i49n 74M56u35s54i17l 4920841163561

Pokusí se někdo jen tak od očka spočítat co může přeprava tuny uhlí z dolu do elektrárny stát? Vzdálenost, cena za cestu, odpisy, energie loko, mzdy... Naprosto nemám tušení jak draze to může vyjít. Ale pokud nabídl Bakala jen o maličko vyšší cenu než Cargo, asi to jde odvozit. 8-o

0/0
6.10.2014 17:01

M88a61r18t98i79n 32H72r39o32u15d94n19ý 6438347362226

Podle mě na té zakázce nemůžou udělat při takové ceně zisk. Je to, jak bych to řekl, taková "kmenová zakázka" - zkrátka potřebují nahnat přepravní objemy, vytěžit stávající vlaky a vagony (které by jinak stály ladem), zaměstnat lidi (které nelze z měsíce na měsíc bez dodatečných nákladů propustit). Takové "kmenové zakázky" mají všichni, kdo má více různých odběratelů.

+1/0
6.10.2014 20:40

R81a57d28e36k 70J75a49n74a90t52a 9825506424602

Také to na mě dělá takový dojem. Pokud už ty vagóny na uhlí a lidi mám, pak je lepší jít s nimi do mírně ztrátového obchodu, než nedělat nic a prodělat ještě více. Třeba ve stavebnictví v posledních hubených letech častá věc ...

+1/0
6.10.2014 21:03

A14l31e11x67a78n26d18r 88K49o43s33t91k64a 8962598406414

Nemluvě o maličkosti: soukromá společnost musí SŽDC doopravdy platit za využití kolejí. ČD cargo je státní, takže tam se to jen přelije z jedné kapsy do druhé.

0/−1
7.10.2014 8:23

R31a98d41e34k 45J66a78n85a23t22a 9425186364492

To snad nemyslíte vážně. ČD Cargo je akciovka a SŽDC s.o. Prostě už pěkně dlouho zcela něco jiného. Oddělené vedení, zaměstnanci, účetnictví, prostě všechno.

A je to právě proto, aby mohli existovat soukromí dopravci. Pokud by byla někde jen minimální indicie o "přelévání", pak bby byly souklromí nákladní dopravci (je jich několik desítek) ti první, co by na něco takového upozorňovali.

+1/0
7.10.2014 16:48

V31i96k70t11o73r 18N75á55r19o13ž91n18ý 3839132778

Překvapuje mne , že tato cenu se to ještě může vyplatit.

Kamion by to vezl tak za cca 3-4 násobek.

0/0
6.10.2014 16:12

P20e51t25r 59N21e60c51h10a35n68i64c31k81ý 7643146748800

Ty koruny za tunu jsou za celou trasu nebo za kilometr nebo jak se to počítá?

0/0
6.10.2014 15:08

J22a93n 11J93í92c95h85a 8320650758881

Kc/t

0/0
6.10.2014 15:54

J38a42n 36J81í75c17h13a 8690270578251

za celou trasu ;)

0/0
6.10.2014 15:55

P88e79t96r 44N41e19c85h93a89n14i37c21k95ý 7893116838260

To není moc, ale zas těch tun musí být víc no 8-o

0/0
6.10.2014 16:01

A54l39e36x55a84n61d71r 92K41o82s54t73k61a 8432578326964

Říkají že je to ročně nějakých 2.5-3 miliony tun.. Krát 160.. Poměrně solidní zakázka.

0/0
7.10.2014 8:22

D14a30v96i58d 64P76e46c71a 1845844101316

tedy krát 93, ne?Aby byla levnější elektřina.

0/0
8.10.2014 9:38

J40a90n 73C33e85p25e87k 1314686130

Je zvláštní, že takový moloch jako je ČD Cargo řekne o ceně 160 kč že je podnákladová a najednou nabídne 93 Kč. Něco mi na tom smrdí. :-)

+4/0
6.10.2014 14:27

D28a35v50i98d 35P41e29c38a 1705794871976

Zkuste si představit, že ČD Cargo prostě začalo hospodařit. Jste schopen to strávit?:-)

0/0
8.10.2014 9:40

P84e80t85r 67D89v61o89ř83á98k 9764707712110

"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodnes," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička. Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci Carga.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/104032-pod-bazalovym-vedenim-tratilo-cd-cargo-miliardy-ukazal-audit/

+4/0
6.10.2014 14:26

V90i79k50t74o28r 68N11á37r11o12ž71n17ý 3649502148

Vodička. To myslíte toho manažera , kterého si tam dosadil Žaluda , dal mu mzdu 0,5 mega měsíčně a který s tím radši sám po několika měsících praštil , protože totálně nevěděl , která bije ?

0/−1
6.10.2014 16:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.