- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na zeleznici "drava konkurence", ale silnici plny kamionu! Proc nemuze vozit zeleznice to co kamionova doprava?
Protože za prvé není tak operativní a flexibilní. A za druhé je dražší....
Dobrý den, jde o přepravu, která je pro ČD Cargo důležitá v tom, aby firma udržela zaměstnanost. Není na to potřeba mnoho lidí, jedna lokomotiva to veze z bodu A do bodu B, občas na trase vypomůže přídavná lokomotiva. Awatar to vozil s dieslovými lokomotivami, jiné neměli a měli zřejmě od SŽDC vyšší poplatek za užití dopravní cesty. Možnosti tu jsou a ČD Cargo nyní chce tak trochu Awatara nechat vykrvácet,ač samo krvácí.
Pokusí se někdo jen tak od očka spočítat co může přeprava tuny uhlí z dolu do elektrárny stát? Vzdálenost, cena za cestu, odpisy, energie loko, mzdy... Naprosto nemám tušení jak draze to může vyjít. Ale pokud nabídl Bakala jen o maličko vyšší cenu než Cargo, asi to jde odvozit.
Podle mě na té zakázce nemůžou udělat při takové ceně zisk. Je to, jak bych to řekl, taková "kmenová zakázka" - zkrátka potřebují nahnat přepravní objemy, vytěžit stávající vlaky a vagony (které by jinak stály ladem), zaměstnat lidi (které nelze z měsíce na měsíc bez dodatečných nákladů propustit). Takové "kmenové zakázky" mají všichni, kdo má více různých odběratelů.
Překvapuje mne , že tato cenu se to ještě může vyplatit.
Kamion by to vezl tak za cca 3-4 násobek.
Ty koruny za tunu jsou za celou trasu nebo za kilometr nebo jak se to počítá?
Je zvláštní, že takový moloch jako je ČD Cargo řekne o ceně 160 kč že je podnákladová a najednou nabídne 93 Kč. Něco mi na tom smrdí.
Zkuste si představit, že ČD Cargo prostě začalo hospodařit. Jste schopen to strávit?
"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodnes," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička. Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci Carga.
Vodička. To myslíte toho manažera , kterého si tam dosadil Žaluda , dal mu mzdu 0,5 mega měsíčně a který s tím radši sám po několika měsících praštil , protože totálně nevěděl , která bije ?