Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autům na plyn se daří. Nechte jim daňové úlevy, tlačí na stát výrobci

Až do roku 2020 si mohou majitelé aut na stlačený zemní plyn užívat mizivou spotřební daň. I díky ní je o ekologicky šetrná vozidla mimořádný zájem. Automobilky i plynaři doufají, že daňové úlevy zůstanou i do budoucna. Státní rozpočet však kvůli zvýhodnění aut na plyn přichází o stále více peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i62r74o91s56l75a53v 88R13i71š89k28a 4779249759802

Jezdím na CNG už několik let, je to výhodné finančně, auto téměř stejně výkonné. Mám továrně upravené Volvo V70, jediná nevýhoda je, že to není kde v ČR servisovat. Nevím, kde v SM kraji najít odborníky. Tak někdy si auto postaví hlavu a jede jenom na benzín.

0/0
11.10.2014 6:53

P30e72t95r 17N78e11s29v66a43d12b57a 2684705446729

U LPG je  nejhorší a odpuzující smrad. Smrdí plynem i když nejede a za jízdy je to v autech na LPG úplná lahoda. Po dvou letech jsem měl tu "čest" svézt se autem na LPG. Systém v autě tři roky a měsíc po revizi, ze zápachu v autě se mi dělalo špatně. Stejné to bylo bohužel v každém autě s LPG.... :-/ LPG? Ne děkuji raději 3,0 V6 v benzínu:-P

0/0
9.10.2014 20:41

Z63d52e82n81ě38k 12H85a65n98z97l 1731386732614

to chce seridit,nic vic

0/0
10.10.2014 0:40

P12e40t43r 82N65e79s32v67a14d81b38a 2434175576539

Jasně proto bylo auto po revizi po servise sytému LPG. A samozřujmě byly všechny auta rozštelované ;-D. Mám to ale smůlu:-/

0/0
10.10.2014 14:18

J27a84n 28D68l97o36u74h94ý 7414479780439

Takze to vase supr trupr auto na LPG byl nejspis starej pekac, kterej mel derave parohy na motoru a pres topeni se to dostavalo do kabiny. To by se vam tacila hlava i v benzinaku ;-D Vsechny auta, ktere jsem kdy mel, jsem vzdy prestavel na LPG a zadny problem. Takze nejdriv si dejte do kupy motor a topeni a pak tu placejte neco o tom, ze LPG smrdi. Imho diesel to je smrad na entou. Jakmile jedu za dieselem, zapinam vnitrni cirkulaci.;-D

0/0
10.10.2014 15:09

P17e96t19r 15N71e54s15v40a70d23b84a 2144635506949

Asi jo. Teda pokud se v té době Infinity FX, Audi a 8 model 2007 a Jedničková Octavia RS dají brát za staré pekáče tak asi určitě..... Navíc jsem nikde neřekl že to byly moje auta. LPG ani Nafťák mi nesmí do baráku. Pokud někdo nemá na to aby jezdil autem má chodit pěšky nebo jezdit na kole. A ne to řešit něčím co do auta nepatří...

0/0
10.10.2014 22:14

I48v11o 52V93o93b38e21j80d23a 7553685750352

Máte pravdu, je to v některých ohledech složitější. Ale není lepší se trochu přizpůsobit a šetřit motor - z hoření plynu nejsou karbony, jezdit bezpečněji - dnešní tlakové láhve na CNG jsou kvalitní a při havárii nehrozí požár jako u benzinu? Výhledy na těžbu ropy jsou na nejbližších 30 let problematické..ale hlavně, nedovedu si moc představit, že bych ráno při cestě do práce, nemusel čuchat ten všudepřítomný výfukový smrad, což by při provozu aut, autobusů na zemní plyn nastalo? Možná by se naši vládcové měli zamyslet, jestli vydojit z lidí na x daních, co nejvíc peněz opravdu stojí za to. Nebo teď žijeme my a po nás potopa? ;-O

0/0
8.10.2014 10:12

Z36d45e12n44e86k 45C24v69r94č76e65k 4883124268811

Vzpominate na podporu vytapeni elektrinou?

0/0
8.10.2014 8:10

T13o98m24á14š 56Č40e36c92h 4873539839150

CNG a LPG ale poškozují motor, hlavně trysky, vstřikování a čerpadlo. Co je na tom pravda?

0/0
7.10.2014 22:55

J94a25n 94D59l12o77u78h14ý 7344219500279

Nic :-D konkretne LPG ma vlastni vstrikovace a pokud clovek jede na lpg, ty benzinove jsou mimo provoz. Problem muze byt akorat s ventily. Pokud se ale pouzije elektronicke primazavani na kazdy valec zvlast, motor funguje bez problemu. Pak udajne dochazi k vetsi namaze valcu, jenze to se projevi az treba po 700000km. To uz to auto bude davno shnile :-D. CNG jsou rovnou z vyroby stavene na CNG palivo, takze problem nema byt zadny

0/0
8.10.2014 6:55

T28o35m35á53š 33Č85e14c91h 4223389769240

Vy osobně máte takové auto?

0/0
8.10.2014 7:04

J41a64n 28D93l10o51u23h90ý 7124409280539

Ano momentalne 3 vozy a nejstarsimu je 16 let a nikdy zadny problem.

0/0
8.10.2014 11:14

I98v27o 62V20o32b22e57j91d58a 7953855300152

Dobrý den, před lety jsem chtěl provozovat plničku na plyn, tak jsem o to trochu zajímal. Je pravda, že při provozu na LPG dochází k narušování plastových a pryžových částí. Proto se např. musí vyměnit některé části motoru. U CNG to nehrozí. Je to plyn, ne zkapalněný plyn jako LPG. CNG šetří motor, protože nevznikají při spalování karbony a frekvence výměny oleje se min. zdvojnásobuje. Je ale pravda, že asi bude náchylnější k problémům výfukové potrubí, přece jen výfukovou splodinou je prakticky vodní pára. Tak asi ve zkratce. Pěkný den.

0/0
8.10.2014 10:30

J82a69n 12D48l91o92u66h48ý 7804279470589

Kapalny lpg se vstrikuje primo do motoru pouze u technologie LPi. To je nejdrazsi varianta prestavby a ma smysl pouze u motoru s primym vstrikovanim ( kvuli chlazeni palivove cesty). Napriklad TSI a FSI motory skoda. V ostatnich pripadech jde kapalny plyn pouze do splynovace (soucast lpg prestavby).

0/0
8.10.2014 11:19

P84e13t81r 97A58g24u86l16á80r 4547168320924

Že by něco odcházelo nevím. Vstřiky se nezanáší, protože dnešní systémy již mají plynulé přistříkavání benzinu do plynové směsi, dle nastavení. To zabraňuje průběžně tomu, aby se benzínové vstřiky zanášely při nepoužívání a zároveň se tím přimazává aditivy v benzínu. Sám jezdím na LPG dvěma auty jen pár let, asi 150tkm, ale žádné problémy se zatím neprojevily. Prý je potřeba čas od času měnit palivové filtry. Mám dojem, že to dělají při roční prohlídce. Ani o tom nevím.

0/0
8.10.2014 12:38

M68a98r80e84k 64J44a77n96e87č26k81a 1217516193471

Všichni co tady špačkují, že by plyn měl být daněn stejně jako benzín nebo nafta, si raději vemte do ruky kalkulačku a spočítejte si svůj roční nájezd km vůči cenám klasickým pohonných hmot a plynu. Pak možná pochopíte, co to je jezdit za tzv. kybel hrušek ;-) Na plyn, konkrétně LPG jezdím už v několikátém voze od roku 2004 a jiné palivo už bych nechtěl, tím spíše, když máte rádi obsahově větší motory. Tohle mi prostě připadá jako věčné téma banky vs. poplatky. Lidi budou furt brblat, jak jsou banky drahé, než aby zvedli zadek a banku změnili, stejně je to u auta, protože je to jenom spotřební věc, jako cokoliv jiného, která vám bude více nebo méně tahat peníze z kapes. Vše záleží od toho, jak kdo umí počítat. Navíc z auta na LPG nebo CNG neplatíte ani silniční daň ;-)

+3/0
7.10.2014 20:39

J61a15n 27D98l25o61u46h18ý 7744929980819

Mam x te auto na LPG. V podstate vsechny auta co jsem kdy vlastnil jsem vzdy prestaval na plyn. Ono to ma smysl i u mensiho objemu. Treba takova 1.4 od Fordu dokaze jezdit za 6l LPG / 100km. Levnejsi jak diesel :-D a na dojizdeni do prace to staci ;-)

0/0
8.10.2014 7:01
Foto

J97a23k34u38b 62L78n55ě33n92i84č62k25a 1825692607961

osobně mám Feldu na LPG (přestavba stará 1,5 roku) a jsem maximálně spokojený. Náklady na přestavbu jsou téměř doma. Mám klasický systém se vstřikováním do sání a spotřebu mám v dlouhodobém průměru 7l/100km nebo 1,35 Kč/km.

+2/0
8.10.2014 12:32

P86a10v86e17l 14O49d54r74a36z16i17l 6414319907160

Jako ne, že by mi do toho něco bylo, ale ono se vyplatí dávat plyn do min. dvanáctiletýho vraku?

0/0
10.10.2014 13:28

J90a65n 62D78l83o62u87h28ý 7414959850539

Do toho vraku ten plyn stoji nekde okolo 15 000kc. Takze ano vyplati. Za rok to clovek nalita zpatky a konkretne Felda, pokud nema rezave nosne casti karoserie dokaze slouzit jeste dlouho. Motor je sice linej ale oproti dnesnim skoda motorum nesmrtelnej, ten motor umre jedine, kdyz tam nedate olej ;-D A servisni naklady u feldy? V radech 100 korun R^

0/0
10.10.2014 15:13

P76e52t11r 26M55i10c49h31a73l 2160904761582

Samozřejmě že poroste zdanění CNG, současně s tím, jak bude přibývat aut s tímto pohonem. Stát se přece nepřipraví o peníze.

A jen tak mimochodem, z benzínu nejde státu na dani 13 Kč, ale skoro 20. Autor článku zapomněl na DPH, která se platí paradoxně i ze spotřební daně (což je, miomochodem, hnus, velebnosti).

0/−1
7.10.2014 15:54

J68a59n 11L56a70k23o11m12ý 7771715595304

Ale neporoste, EU přikáže a hotovo... :-)

+1/0
7.10.2014 16:55

T89o76m43á97š 80H54o21r27a 2949775328345

Poroste, stejně jako cigarety a podobně, i EU bude mít problémy s výpadkem příjmu rozpočtu jakmile poroste počet vozů na CNG.

0/−1
7.10.2014 19:52

Z89d61e40n81ě68k 41H84a73n84z30l 1241136852714

At zvysej spotrebni dan u benzinu a nafty a plyn at nechaji napokoji,setrime zivotni prostredi !

0/0
7.10.2014 13:33

M69a81r84t51i97n 79K51u95d64r32n16a 3329926609790

Jenomže ta spotřební daň není jen kvůli životnímu prostředí.

+1/0
7.10.2014 13:54

T58o63m90á36š 76B65e19n81d29a 4420459850847

Přesně tak, jde to i na důchody.

0/0
10.10.2014 19:40

A44l69e62š 39V21o18n84d38r42á52k 9780516815

Pokud by se stát chtěl zahojit na spotřební dani, stačilo by zvýšit spotřební daň u nafty na úroveň daně z benzínu. Těch pár miliónů z CNG opravdu stát nespasí…

+3/0
7.10.2014 12:12

M93a95r17t74i46n 48K34u93d36r65n32a 3759196169600

S růstem počtu aut na CNG vzroste i těch pár milionů ne spotřební dani z CNG.

0/0
7.10.2014 13:55

J98a65n 19D61l93o66u60h94ý 7694759200839

Na trhu je LPG desitky let a furt je to mizive procento. CNG dopadne stejne a stat na tom zadna dan nespasi ;-)

0/0
8.10.2014 7:03

P75a50v26e20l 21O84d93r71a22z73i53l 6944969617890

No ano, aut s LPG i CNG je mizivé procento.

0/0
10.10.2014 13:35

J18i13ř39í 62D12v12o33ř39á75k 5438263568250

Zvýšít spotřební daň na naftě , znamená zdražit zboží a služby.

0/0
7.10.2014 18:41

K42a11r47e98l 35F63a58j53t 5198552211903

Že by se konečně "přiznávalo" že běžné pohoné hmoty mají de facto stejnou cenu jako "alterativa"? Jen s tím, že u elektřiny nebo plynu cenu nedusí spotřebka? Kdyby bylo dejme tomu 80 - 90% aut na elektřinu nebo plyn, kolik si myslíte, že by jedno i druhé stálo? Stát na svůj přebujelý provoz někde peníze sehnat musí. Z tohohle pohledu není nezajímavá pohled: čím méně aut bude na elektřinu tím lépe, protože elektřina pro provoz nejde oddělit od elektřiny ostatní a pak by nás rozsvícení si na záchodě přišlo pěkně draho ...

+4/0
7.10.2014 12:04

J24a43n 47S35a22l23o64m42o75n 4529910401235

Jde, samostatným elektroměrem a samostatnou typyzovanou nabíjecí zásuvkou :-). Respektive spíš než zásuvkou, tak nabíjecím stojanem. Ono to v té normě také tak nějak je.

0/0
7.10.2014 12:15

M17a81r51t21i50n 76P94e37c78i38n21a 4361533

A vrátíme se o cca 100 let zpět. Tam se také jinou sazbou počítal proud na svícení (levnější) a jinou na zásuvky. Pak se rozšířily takzvané "zlodějky", tedy zásuvkové adaptéry do objímky.

+2/0
7.10.2014 12:23

J69a42n 12S46a97l56o28m71o87n 4679840141625

Akorát s tím rozdílem, že tahle nabíjecí "zlodějka" bude muset umět kódovaně komunikovat s nabíječkou v autě, jinak si baterii nenabijete. Ta norma prostě vyžaduje aby mezi nabíječem baterie a stojanem probíhala komunikace.

No a dneska u nás také funguje dvousazbová elektřina a dokonce se na nižší tarif přepíná dálkově z centrálního velína pomocí signálu pro HDS. :-)

0/0
7.10.2014 12:29

M30a61r24t48i88n 18P16e85c27i81n16a 4421683

Jenže tuto elektřinu nikdo nekrade, protože je mu na nic. Nikdy přesně neví, kdy ji zapnou a kdy vypnou, proto se hodí tak maximálně na ohřev vody, akumulační kamna nebo nějakou jinou činnost, která se plánuje na delší dobu. Na noční nabíjení auta se samozřejmě dá také použít, ale auto potřebujete dobíjet i jindy než v noci. No a pokud jde o "zlodějky" tak pokud se je vyplatí vyrobit, budou velmi brzy k dostání za pár šušňů z Číny.

0/0
7.10.2014 12:38

J78a25n 62S45a15l36o97m67o53n 4319390391535

Hm, ona se nekrade, ale docela dost se používá. Není neobvyklé, že z HDS je vyvedený kontakt na relé které spíná kontrolku na skříni a člověk tak ví kdy je zapnutý levný proud třeba pro pračku a myčku :-). Zbytek je jen o technickém řešení. Jinak si myslím, že právě to je problém který brzdí rozšíření elektromobilů :-).

0/0
7.10.2014 12:55

M45a22r51t29i23n 65P17e86c56i42n23a 4391483

Je snad jedno, jestli ji příjemce HDO v tu chvíli použije na nabití auta nebo na ohřev vody v bojleru. Jistič má stejně jen jeden, tak nemůže mít připojených víc věcí najednou. Problém rozšíření elektromobilů je hlavně v drahých a těžkých bateriích, s příjmem HDO to stejně nemá co dělat.

0/0
7.10.2014 13:04

J13a29n 67S51a60l95o14m39o76n 4129180511625

Hlavně ono to HDO je tak trochu naše specialita. V zahraničí jsem se s ničím podobným nesetkal. ;-D Ale jde o ten princip.

Co se týká baterií, to je jiný problém, který se ovšem velice rychle řeší. Momentálně jsou na špici výzkumu akumulátorů ku podivu číňané.

0/0
7.10.2014 13:10

P58a15v94e75l 40O83d19r45a72z93i43l 6964689497350

Která firma?

0/0
10.10.2014 13:30

J81a32n 82S49a15l65o33m77o98n 4119700431345

To není jen jedna firma. Výzkum baterií je prostě teď v číně celkově na špici. Ono to taky plyne z toho, že se v číně těch baterií vyrábí nejvíc. :-)

0/0
10.10.2014 13:50

M24a67r20t42i76n 59K17u11d90r79n12a 3389296139390

Vypínání HDO je jasně dané, stačí se podívat např. na stránky ČEZu, třeba já vím tedy přesně, kdy jede HDO.

0/0
7.10.2014 13:57

S35t33a53n91i55s77l57a54v 28S67v45o96b34o36d94a 1743683506838

Pak je potřeba aplikovat patřičný patch na odblokování ;-)

0/0
7.10.2014 12:39

J31a15n 83S10a30l18o42m33o89n 4529800211855

Záleží na tom jak je ta komunikace udělaná. Průmyslové systémy se nehackují zrovna moc snadno, protože se v nich málokdo dostatečně vyzná. ;-D

0/0
7.10.2014 12:56

M61a92r52t75i56n 78N87e55r65m22u90t 9747407628819

dopadlo by to asi jako s PIN u telefonu

0/0
8.10.2014 19:49

J74i95ř14í 42D86v44o81ř34á50k 5328333828220

A jistě se nenejde nikdo , kdo to dokáže obejít. Plná parkoviště před paneláky protkaná nab.stojany , které přesně určí , kdo z nich v noci nabíjí elektřinou vyrobenou kolem poledne z FV ?

0/0
7.10.2014 18:48
Foto

S54t66a12n47i55s59l44a41v 82T29e27s89a62ř 9377644912914

Já vám řeknu co bude poté: ZDANĚNÍ POROSTE, STEJNĚ JAKO ROSTE UŽ NYNÍ. Stačí se podívat DO PLATNÉHO ZÁKONA na sazby plynu pro pohon motorů:

2008-2011 sazba 0 Kč//MWh :-)

2012-2014 sazba 34,20 Kč//MWh :-)

2015-2017 sazba 68,40 Kč//MWh :-/

2018-2019 sazba 136,80 Kč//MWh :-(

od ledna 2020 sazba 264,80 Kč//MWh ;-€

pochybuje snad někdo, že to nebude pokračovat v raketovém růstu?

ještě si budeme gratulovat, pokud sazby zůstanou do roku 2020 takhle "nízké" !!

+7/0
7.10.2014 11:04

M35a88r54t59i58n 92P47e47c34i50n79a 4671123

To záleží na tom, koho si zvolíme.

+1/0
7.10.2014 11:08
Foto

S52t33a94n74i11s98l20a53v 29T80e27s49a90ř 9767864522334

tak socdem a komáři to budou chtít zvednout hned jak to bude možný, protože potřebujou prachy na dávky a jejich voliči si stejně nové auto na CNG už nikdy nekoupí, takže platit budou Mládkovi "paraziti" a voliči jiných stran.

+6/0
7.10.2014 11:16

M16a27r42t57i96n 44P37e62c94i73n63a 4981313

Když jejich voliče tolik baví platit vysoké daně, to je potom těžké...

0/−1
7.10.2014 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.