Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autům na plyn se daří. Nechte jim daňové úlevy, tlačí na stát výrobci

Až do roku 2020 si mohou majitelé aut na stlačený zemní plyn užívat mizivou spotřební daň. I díky ní je o ekologicky šetrná vozidla mimořádný zájem. Automobilky i plynaři doufají, že daňové úlevy zůstanou i do budoucna. Státní rozpočet však kvůli zvýhodnění aut na plyn přichází o stále více peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i11r34o24s72l94a69v 91R57i95š37k75a 4439299299232

Jezdím na CNG už několik let, je to výhodné finančně, auto téměř stejně výkonné. Mám továrně upravené Volvo V70, jediná nevýhoda je, že to není kde v ČR servisovat. Nevím, kde v SM kraji najít odborníky. Tak někdy si auto postaví hlavu a jede jenom na benzín.

0/0
11.10.2014 6:53

P89e84t76r 78N18e71s73v25a72d48b59a 2414365686819

U LPG je  nejhorší a odpuzující smrad. Smrdí plynem i když nejede a za jízdy je to v autech na LPG úplná lahoda. Po dvou letech jsem měl tu "čest" svézt se autem na LPG. Systém v autě tři roky a měsíc po revizi, ze zápachu v autě se mi dělalo špatně. Stejné to bylo bohužel v každém autě s LPG.... :-/ LPG? Ne děkuji raději 3,0 V6 v benzínu:-P

0/0
9.10.2014 20:41

Z27d44e94n73ě64k 14H14a75n38z20l 1251936482194

to chce seridit,nic vic

0/0
10.10.2014 0:40

P67e35t80r 71N12e78s60v58a31d33b39a 2624315166169

Jasně proto bylo auto po revizi po servise sytému LPG. A samozřujmě byly všechny auta rozštelované ;-D. Mám to ale smůlu:-/

0/0
10.10.2014 14:18

J19a58n 38D40l65o65u62h38ý 7644129930839

Takze to vase supr trupr auto na LPG byl nejspis starej pekac, kterej mel derave parohy na motoru a pres topeni se to dostavalo do kabiny. To by se vam tacila hlava i v benzinaku ;-D Vsechny auta, ktere jsem kdy mel, jsem vzdy prestavel na LPG a zadny problem. Takze nejdriv si dejte do kupy motor a topeni a pak tu placejte neco o tom, ze LPG smrdi. Imho diesel to je smrad na entou. Jakmile jedu za dieselem, zapinam vnitrni cirkulaci.;-D

0/0
10.10.2014 15:09

P60e63t53r 57N40e95s65v51a41d82b11a 2954505506559

Asi jo. Teda pokud se v té době Infinity FX, Audi a 8 model 2007 a Jedničková Octavia RS dají brát za staré pekáče tak asi určitě..... Navíc jsem nikde neřekl že to byly moje auta. LPG ani Nafťák mi nesmí do baráku. Pokud někdo nemá na to aby jezdil autem má chodit pěšky nebo jezdit na kole. A ne to řešit něčím co do auta nepatří...

0/0
10.10.2014 22:14

I17v94o 25V18o13b92e29j90d13a 7283975640722

Máte pravdu, je to v některých ohledech složitější. Ale není lepší se trochu přizpůsobit a šetřit motor - z hoření plynu nejsou karbony, jezdit bezpečněji - dnešní tlakové láhve na CNG jsou kvalitní a při havárii nehrozí požár jako u benzinu? Výhledy na těžbu ropy jsou na nejbližších 30 let problematické..ale hlavně, nedovedu si moc představit, že bych ráno při cestě do práce, nemusel čuchat ten všudepřítomný výfukový smrad, což by při provozu aut, autobusů na zemní plyn nastalo? Možná by se naši vládcové měli zamyslet, jestli vydojit z lidí na x daních, co nejvíc peněz opravdu stojí za to. Nebo teď žijeme my a po nás potopa? ;-O

0/0
8.10.2014 10:12

Z46d49e17n65e89k 95C20v63r23č76e63k 4143614468221

Vzpominate na podporu vytapeni elektrinou?

0/0
8.10.2014 8:10

T67o51m96á55š 19Č45e76c62h 4473869259670

CNG a LPG ale poškozují motor, hlavně trysky, vstřikování a čerpadlo. Co je na tom pravda?

0/0
7.10.2014 22:55

J78a65n 93D74l66o44u25h40ý 7484799780259

Nic :-D konkretne LPG ma vlastni vstrikovace a pokud clovek jede na lpg, ty benzinove jsou mimo provoz. Problem muze byt akorat s ventily. Pokud se ale pouzije elektronicke primazavani na kazdy valec zvlast, motor funguje bez problemu. Pak udajne dochazi k vetsi namaze valcu, jenze to se projevi az treba po 700000km. To uz to auto bude davno shnile :-D. CNG jsou rovnou z vyroby stavene na CNG palivo, takze problem nema byt zadny

0/0
8.10.2014 6:55

T85o14m98á35š 80Č83e79c58h 4343209499960

Vy osobně máte takové auto?

0/0
8.10.2014 7:04

J45a60n 40D82l85o37u31h88ý 7544349680549

Ano momentalne 3 vozy a nejstarsimu je 16 let a nikdy zadny problem.

0/0
8.10.2014 11:14

I29v30o 75V44o47b71e21j97d42a 7413285220702

Dobrý den, před lety jsem chtěl provozovat plničku na plyn, tak jsem o to trochu zajímal. Je pravda, že při provozu na LPG dochází k narušování plastových a pryžových částí. Proto se např. musí vyměnit některé části motoru. U CNG to nehrozí. Je to plyn, ne zkapalněný plyn jako LPG. CNG šetří motor, protože nevznikají při spalování karbony a frekvence výměny oleje se min. zdvojnásobuje. Je ale pravda, že asi bude náchylnější k problémům výfukové potrubí, přece jen výfukovou splodinou je prakticky vodní pára. Tak asi ve zkratce. Pěkný den.

0/0
8.10.2014 10:30

J88a36n 82D34l10o53u54h54ý 7774319820839

Kapalny lpg se vstrikuje primo do motoru pouze u technologie LPi. To je nejdrazsi varianta prestavby a ma smysl pouze u motoru s primym vstrikovanim ( kvuli chlazeni palivove cesty). Napriklad TSI a FSI motory skoda. V ostatnich pripadech jde kapalny plyn pouze do splynovace (soucast lpg prestavby).

0/0
8.10.2014 11:19

P45e20t62r 97A50g63u13l41á28r 4227958100484

Že by něco odcházelo nevím. Vstřiky se nezanáší, protože dnešní systémy již mají plynulé přistříkavání benzinu do plynové směsi, dle nastavení. To zabraňuje průběžně tomu, aby se benzínové vstřiky zanášely při nepoužívání a zároveň se tím přimazává aditivy v benzínu. Sám jezdím na LPG dvěma auty jen pár let, asi 150tkm, ale žádné problémy se zatím neprojevily. Prý je potřeba čas od času měnit palivové filtry. Mám dojem, že to dělají při roční prohlídce. Ani o tom nevím.

0/0
8.10.2014 12:38

M63a53r80e24k 10J51a98n92e60č88k19a 1687496163391

Všichni co tady špačkují, že by plyn měl být daněn stejně jako benzín nebo nafta, si raději vemte do ruky kalkulačku a spočítejte si svůj roční nájezd km vůči cenám klasickým pohonných hmot a plynu. Pak možná pochopíte, co to je jezdit za tzv. kybel hrušek ;-) Na plyn, konkrétně LPG jezdím už v několikátém voze od roku 2004 a jiné palivo už bych nechtěl, tím spíše, když máte rádi obsahově větší motory. Tohle mi prostě připadá jako věčné téma banky vs. poplatky. Lidi budou furt brblat, jak jsou banky drahé, než aby zvedli zadek a banku změnili, stejně je to u auta, protože je to jenom spotřební věc, jako cokoliv jiného, která vám bude více nebo méně tahat peníze z kapes. Vše záleží od toho, jak kdo umí počítat. Navíc z auta na LPG nebo CNG neplatíte ani silniční daň ;-)

+3/0
7.10.2014 20:39

J66a77n 26D82l76o74u88h89ý 7904569130239

Mam x te auto na LPG. V podstate vsechny auta co jsem kdy vlastnil jsem vzdy prestaval na plyn. Ono to ma smysl i u mensiho objemu. Treba takova 1.4 od Fordu dokaze jezdit za 6l LPG / 100km. Levnejsi jak diesel :-D a na dojizdeni do prace to staci ;-)

0/0
8.10.2014 7:01
Foto

J83a30k53u39b 11L56n72ě73n50i94č23k33a 1725732637891

osobně mám Feldu na LPG (přestavba stará 1,5 roku) a jsem maximálně spokojený. Náklady na přestavbu jsou téměř doma. Mám klasický systém se vstřikováním do sání a spotřebu mám v dlouhodobém průměru 7l/100km nebo 1,35 Kč/km.

+2/0
8.10.2014 12:32

P36a78v73e87l 76O10d22r69a22z89i86l 6924329937170

Jako ne, že by mi do toho něco bylo, ale ono se vyplatí dávat plyn do min. dvanáctiletýho vraku?

0/0
10.10.2014 13:28

J22a67n 93D52l50o93u70h37ý 7724809130989

Do toho vraku ten plyn stoji nekde okolo 15 000kc. Takze ano vyplati. Za rok to clovek nalita zpatky a konkretne Felda, pokud nema rezave nosne casti karoserie dokaze slouzit jeste dlouho. Motor je sice linej ale oproti dnesnim skoda motorum nesmrtelnej, ten motor umre jedine, kdyz tam nedate olej ;-D A servisni naklady u feldy? V radech 100 korun R^

0/0
10.10.2014 15:13

P98e93t45r 88M95i93c26h91a46l 2860264911452

Samozřejmě že poroste zdanění CNG, současně s tím, jak bude přibývat aut s tímto pohonem. Stát se přece nepřipraví o peníze.

A jen tak mimochodem, z benzínu nejde státu na dani 13 Kč, ale skoro 20. Autor článku zapomněl na DPH, která se platí paradoxně i ze spotřební daně (což je, miomochodem, hnus, velebnosti).

0/−1
7.10.2014 15:54

J49a97n 87L96a41k74o98m49ý 7761265565864

Ale neporoste, EU přikáže a hotovo... :-)

+1/0
7.10.2014 16:55

T16o64m85á27š 69H60o41r84a 2649585178485

Poroste, stejně jako cigarety a podobně, i EU bude mít problémy s výpadkem příjmu rozpočtu jakmile poroste počet vozů na CNG.

0/−1
7.10.2014 19:52

Z64d40e28n24ě65k 84H44a51n29z26l 1201866892564

At zvysej spotrebni dan u benzinu a nafty a plyn at nechaji napokoji,setrime zivotni prostredi !

0/0
7.10.2014 13:33

M77a80r50t84i91n 48K41u72d30r35n13a 3239746219720

Jenomže ta spotřební daň není jen kvůli životnímu prostředí.

+1/0
7.10.2014 13:54

T76o55m87á62š 85B61e39n42d27a 4290789240647

Přesně tak, jde to i na důchody.

0/0
10.10.2014 19:40

A98l27e69š 29V49o16n75d68r90á86k 9750766705

Pokud by se stát chtěl zahojit na spotřební dani, stačilo by zvýšit spotřební daň u nafty na úroveň daně z benzínu. Těch pár miliónů z CNG opravdu stát nespasí…

+3/0
7.10.2014 12:12

M30a61r90t76i50n 97K69u34d85r34n28a 3979266889530

S růstem počtu aut na CNG vzroste i těch pár milionů ne spotřební dani z CNG.

0/0
7.10.2014 13:55

J42a88n 77D16l71o69u45h35ý 7974749600539

Na trhu je LPG desitky let a furt je to mizive procento. CNG dopadne stejne a stat na tom zadna dan nespasi ;-)

0/0
8.10.2014 7:03

P49a70v35e32l 92O88d24r55a16z98i19l 6344789107340

No ano, aut s LPG i CNG je mizivé procento.

0/0
10.10.2014 13:35

J54i29ř62í 59D12v34o18ř11á43k 5478423788530

Zvýšít spotřební daň na naftě , znamená zdražit zboží a služby.

0/0
7.10.2014 18:41

K73a10r93e71l 79F16a17j44t 5338792701493

Že by se konečně "přiznávalo" že běžné pohoné hmoty mají de facto stejnou cenu jako "alterativa"? Jen s tím, že u elektřiny nebo plynu cenu nedusí spotřebka? Kdyby bylo dejme tomu 80 - 90% aut na elektřinu nebo plyn, kolik si myslíte, že by jedno i druhé stálo? Stát na svůj přebujelý provoz někde peníze sehnat musí. Z tohohle pohledu není nezajímavá pohled: čím méně aut bude na elektřinu tím lépe, protože elektřina pro provoz nejde oddělit od elektřiny ostatní a pak by nás rozsvícení si na záchodě přišlo pěkně draho ...

+4/0
7.10.2014 12:04

J87a27n 32S93a30l62o33m25o91n 4279850481965

Jde, samostatným elektroměrem a samostatnou typyzovanou nabíjecí zásuvkou :-). Respektive spíš než zásuvkou, tak nabíjecím stojanem. Ono to v té normě také tak nějak je.

0/0
7.10.2014 12:15

M17a62r63t38i49n 87P36e48c60i17n17a 4711673

A vrátíme se o cca 100 let zpět. Tam se také jinou sazbou počítal proud na svícení (levnější) a jinou na zásuvky. Pak se rozšířily takzvané "zlodějky", tedy zásuvkové adaptéry do objímky.

+2/0
7.10.2014 12:23

J36a70n 18S13a89l72o94m43o96n 4309120301595

Akorát s tím rozdílem, že tahle nabíjecí "zlodějka" bude muset umět kódovaně komunikovat s nabíječkou v autě, jinak si baterii nenabijete. Ta norma prostě vyžaduje aby mezi nabíječem baterie a stojanem probíhala komunikace.

No a dneska u nás také funguje dvousazbová elektřina a dokonce se na nižší tarif přepíná dálkově z centrálního velína pomocí signálu pro HDS. :-)

0/0
7.10.2014 12:29

M21a98r46t80i81n 18P32e81c97i54n79a 4941403

Jenže tuto elektřinu nikdo nekrade, protože je mu na nic. Nikdy přesně neví, kdy ji zapnou a kdy vypnou, proto se hodí tak maximálně na ohřev vody, akumulační kamna nebo nějakou jinou činnost, která se plánuje na delší dobu. Na noční nabíjení auta se samozřejmě dá také použít, ale auto potřebujete dobíjet i jindy než v noci. No a pokud jde o "zlodějky" tak pokud se je vyplatí vyrobit, budou velmi brzy k dostání za pár šušňů z Číny.

0/0
7.10.2014 12:38

J82a23n 55S36a19l25o32m62o35n 4619170881375

Hm, ona se nekrade, ale docela dost se používá. Není neobvyklé, že z HDS je vyvedený kontakt na relé které spíná kontrolku na skříni a člověk tak ví kdy je zapnutý levný proud třeba pro pračku a myčku :-). Zbytek je jen o technickém řešení. Jinak si myslím, že právě to je problém který brzdí rozšíření elektromobilů :-).

0/0
7.10.2014 12:55

M22a52r63t20i41n 60P18e88c75i36n12a 4781343

Je snad jedno, jestli ji příjemce HDO v tu chvíli použije na nabití auta nebo na ohřev vody v bojleru. Jistič má stejně jen jeden, tak nemůže mít připojených víc věcí najednou. Problém rozšíření elektromobilů je hlavně v drahých a těžkých bateriích, s příjmem HDO to stejně nemá co dělat.

0/0
7.10.2014 13:04

J98a48n 84S38a26l38o18m58o89n 4819870691215

Hlavně ono to HDO je tak trochu naše specialita. V zahraničí jsem se s ničím podobným nesetkal. ;-D Ale jde o ten princip.

Co se týká baterií, to je jiný problém, který se ovšem velice rychle řeší. Momentálně jsou na špici výzkumu akumulátorů ku podivu číňané.

0/0
7.10.2014 13:10

P86a96v96e85l 47O39d91r54a94z79i28l 6864229287860

Která firma?

0/0
10.10.2014 13:30

J51a16n 85S52a56l84o26m83o76n 4969450771795

To není jen jedna firma. Výzkum baterií je prostě teď v číně celkově na špici. Ono to taky plyne z toho, že se v číně těch baterií vyrábí nejvíc. :-)

0/0
10.10.2014 13:50

M78a31r70t74i49n 30K73u20d91r89n88a 3729856799130

Vypínání HDO je jasně dané, stačí se podívat např. na stránky ČEZu, třeba já vím tedy přesně, kdy jede HDO.

0/0
7.10.2014 13:57

S68t65a50n13i19s31l16a82v 94S44v22o35b69o23d29a 1873123606218

Pak je potřeba aplikovat patřičný patch na odblokování ;-)

0/0
7.10.2014 12:39

J74a73n 18S53a46l91o54m75o58n 4269960791705

Záleží na tom jak je ta komunikace udělaná. Průmyslové systémy se nehackují zrovna moc snadno, protože se v nich málokdo dostatečně vyzná. ;-D

0/0
7.10.2014 12:56

M14a23r25t21i56n 41N68e58r71m47u74t 9407377938139

dopadlo by to asi jako s PIN u telefonu

0/0
8.10.2014 19:49

J96i72ř11í 85D21v73o15ř39á59k 5228133218640

A jistě se nenejde nikdo , kdo to dokáže obejít. Plná parkoviště před paneláky protkaná nab.stojany , které přesně určí , kdo z nich v noci nabíjí elektřinou vyrobenou kolem poledne z FV ?

0/0
7.10.2014 18:48
Foto

S54t57a66n97i64s51l31a56v 96T17e41s69a90ř 9617124352434

Já vám řeknu co bude poté: ZDANĚNÍ POROSTE, STEJNĚ JAKO ROSTE UŽ NYNÍ. Stačí se podívat DO PLATNÉHO ZÁKONA na sazby plynu pro pohon motorů:

2008-2011 sazba 0 Kč//MWh :-)

2012-2014 sazba 34,20 Kč//MWh :-)

2015-2017 sazba 68,40 Kč//MWh :-/

2018-2019 sazba 136,80 Kč//MWh :-(

od ledna 2020 sazba 264,80 Kč//MWh ;-€

pochybuje snad někdo, že to nebude pokračovat v raketovém růstu?

ještě si budeme gratulovat, pokud sazby zůstanou do roku 2020 takhle "nízké" !!

+7/0
7.10.2014 11:04

M19a96r50t78i85n 24P20e67c95i97n83a 4651973

To záleží na tom, koho si zvolíme.

+1/0
7.10.2014 11:08
Foto

S30t14a14n24i80s76l74a84v 71T55e98s64a68ř 9267304212134

tak socdem a komáři to budou chtít zvednout hned jak to bude možný, protože potřebujou prachy na dávky a jejich voliči si stejně nové auto na CNG už nikdy nekoupí, takže platit budou Mládkovi "paraziti" a voliči jiných stran.

+6/0
7.10.2014 11:16

M25a98r92t23i23n 74P71e51c86i95n55a 4331723

Když jejich voliče tolik baví platit vysoké daně, to je potom těžké...

0/−1
7.10.2014 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.