Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autům na plyn se daří. Nechte jim daňové úlevy, tlačí na stát výrobci

Až do roku 2020 si mohou majitelé aut na stlačený zemní plyn užívat mizivou spotřební daň. I díky ní je o ekologicky šetrná vozidla mimořádný zájem. Automobilky i plynaři doufají, že daňové úlevy zůstanou i do budoucna. Státní rozpočet však kvůli zvýhodnění aut na plyn přichází o stále více peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i43r22o65s11l63a70v 64R26i37š80k71a 4329159859952

Jezdím na CNG už několik let, je to výhodné finančně, auto téměř stejně výkonné. Mám továrně upravené Volvo V70, jediná nevýhoda je, že to není kde v ČR servisovat. Nevím, kde v SM kraji najít odborníky. Tak někdy si auto postaví hlavu a jede jenom na benzín.

0/0
11.10.2014 6:53

P30e96t93r 78N47e61s12v20a26d77b44a 2224765506649

U LPG je  nejhorší a odpuzující smrad. Smrdí plynem i když nejede a za jízdy je to v autech na LPG úplná lahoda. Po dvou letech jsem měl tu "čest" svézt se autem na LPG. Systém v autě tři roky a měsíc po revizi, ze zápachu v autě se mi dělalo špatně. Stejné to bylo bohužel v každém autě s LPG.... :-/ LPG? Ne děkuji raději 3,0 V6 v benzínu:-P

0/0
9.10.2014 20:41

Z82d45e53n30ě77k 95H37a60n56z98l 1571206942724

to chce seridit,nic vic

0/0
10.10.2014 0:40

P13e21t39r 61N89e13s72v35a76d26b27a 2444305886869

Jasně proto bylo auto po revizi po servise sytému LPG. A samozřujmě byly všechny auta rozštelované ;-D. Mám to ale smůlu:-/

0/0
10.10.2014 14:18

J30a98n 16D54l45o27u11h36ý 7884679680499

Takze to vase supr trupr auto na LPG byl nejspis starej pekac, kterej mel derave parohy na motoru a pres topeni se to dostavalo do kabiny. To by se vam tacila hlava i v benzinaku ;-D Vsechny auta, ktere jsem kdy mel, jsem vzdy prestavel na LPG a zadny problem. Takze nejdriv si dejte do kupy motor a topeni a pak tu placejte neco o tom, ze LPG smrdi. Imho diesel to je smrad na entou. Jakmile jedu za dieselem, zapinam vnitrni cirkulaci.;-D

0/0
10.10.2014 15:09

P93e30t37r 65N38e16s14v48a82d31b72a 2764395426659

Asi jo. Teda pokud se v té době Infinity FX, Audi a 8 model 2007 a Jedničková Octavia RS dají brát za staré pekáče tak asi určitě..... Navíc jsem nikde neřekl že to byly moje auta. LPG ani Nafťák mi nesmí do baráku. Pokud někdo nemá na to aby jezdil autem má chodit pěšky nebo jezdit na kole. A ne to řešit něčím co do auta nepatří...

0/0
10.10.2014 22:14

I27v19o 98V88o19b17e60j49d54a 7223915920462

Máte pravdu, je to v některých ohledech složitější. Ale není lepší se trochu přizpůsobit a šetřit motor - z hoření plynu nejsou karbony, jezdit bezpečněji - dnešní tlakové láhve na CNG jsou kvalitní a při havárii nehrozí požár jako u benzinu? Výhledy na těžbu ropy jsou na nejbližších 30 let problematické..ale hlavně, nedovedu si moc představit, že bych ráno při cestě do práce, nemusel čuchat ten všudepřítomný výfukový smrad, což by při provozu aut, autobusů na zemní plyn nastalo? Možná by se naši vládcové měli zamyslet, jestli vydojit z lidí na x daních, co nejvíc peněz opravdu stojí za to. Nebo teď žijeme my a po nás potopa? ;-O

0/0
8.10.2014 10:12

Z24d53e69n21e95k 82C45v69r48č20e23k 4953474678231

Vzpominate na podporu vytapeni elektrinou?

0/0
8.10.2014 8:10

T52o69m73á87š 27Č18e11c47h 4783609189100

CNG a LPG ale poškozují motor, hlavně trysky, vstřikování a čerpadlo. Co je na tom pravda?

0/0
7.10.2014 22:55

J48a17n 44D71l91o90u60h77ý 7704349890419

Nic :-D konkretne LPG ma vlastni vstrikovace a pokud clovek jede na lpg, ty benzinove jsou mimo provoz. Problem muze byt akorat s ventily. Pokud se ale pouzije elektronicke primazavani na kazdy valec zvlast, motor funguje bez problemu. Pak udajne dochazi k vetsi namaze valcu, jenze to se projevi az treba po 700000km. To uz to auto bude davno shnile :-D. CNG jsou rovnou z vyroby stavene na CNG palivo, takze problem nema byt zadny

0/0
8.10.2014 6:55

T68o93m55á14š 23Č61e31c94h 4633909759660

Vy osobně máte takové auto?

0/0
8.10.2014 7:04

J94a83n 90D97l44o92u61h21ý 7574749110969

Ano momentalne 3 vozy a nejstarsimu je 16 let a nikdy zadny problem.

0/0
8.10.2014 11:14

I55v28o 61V27o75b42e33j21d10a 7783425220942

Dobrý den, před lety jsem chtěl provozovat plničku na plyn, tak jsem o to trochu zajímal. Je pravda, že při provozu na LPG dochází k narušování plastových a pryžových částí. Proto se např. musí vyměnit některé části motoru. U CNG to nehrozí. Je to plyn, ne zkapalněný plyn jako LPG. CNG šetří motor, protože nevznikají při spalování karbony a frekvence výměny oleje se min. zdvojnásobuje. Je ale pravda, že asi bude náchylnější k problémům výfukové potrubí, přece jen výfukovou splodinou je prakticky vodní pára. Tak asi ve zkratce. Pěkný den.

0/0
8.10.2014 10:30

J49a26n 83D95l27o33u80h21ý 7594799920569

Kapalny lpg se vstrikuje primo do motoru pouze u technologie LPi. To je nejdrazsi varianta prestavby a ma smysl pouze u motoru s primym vstrikovanim ( kvuli chlazeni palivove cesty). Napriklad TSI a FSI motory skoda. V ostatnich pripadech jde kapalny plyn pouze do splynovace (soucast lpg prestavby).

0/0
8.10.2014 11:19

P67e26t59r 75A24g39u71l47á36r 4517948840874

Že by něco odcházelo nevím. Vstřiky se nezanáší, protože dnešní systémy již mají plynulé přistříkavání benzinu do plynové směsi, dle nastavení. To zabraňuje průběžně tomu, aby se benzínové vstřiky zanášely při nepoužívání a zároveň se tím přimazává aditivy v benzínu. Sám jezdím na LPG dvěma auty jen pár let, asi 150tkm, ale žádné problémy se zatím neprojevily. Prý je potřeba čas od času měnit palivové filtry. Mám dojem, že to dělají při roční prohlídce. Ani o tom nevím.

0/0
8.10.2014 12:38

M71a52r89e95k 34J82a88n51e81č60k95a 1447866753631

Všichni co tady špačkují, že by plyn měl být daněn stejně jako benzín nebo nafta, si raději vemte do ruky kalkulačku a spočítejte si svůj roční nájezd km vůči cenám klasickým pohonných hmot a plynu. Pak možná pochopíte, co to je jezdit za tzv. kybel hrušek ;-) Na plyn, konkrétně LPG jezdím už v několikátém voze od roku 2004 a jiné palivo už bych nechtěl, tím spíše, když máte rádi obsahově větší motory. Tohle mi prostě připadá jako věčné téma banky vs. poplatky. Lidi budou furt brblat, jak jsou banky drahé, než aby zvedli zadek a banku změnili, stejně je to u auta, protože je to jenom spotřební věc, jako cokoliv jiného, která vám bude více nebo méně tahat peníze z kapes. Vše záleží od toho, jak kdo umí počítat. Navíc z auta na LPG nebo CNG neplatíte ani silniční daň ;-)

+3/0
7.10.2014 20:39

J50a27n 61D71l93o10u26h65ý 7194809380419

Mam x te auto na LPG. V podstate vsechny auta co jsem kdy vlastnil jsem vzdy prestaval na plyn. Ono to ma smysl i u mensiho objemu. Treba takova 1.4 od Fordu dokaze jezdit za 6l LPG / 100km. Levnejsi jak diesel :-D a na dojizdeni do prace to staci ;-)

0/0
8.10.2014 7:01
Foto

J15a69k98u63b 37L22n53ě36n36i56č38k70a 1385202947701

osobně mám Feldu na LPG (přestavba stará 1,5 roku) a jsem maximálně spokojený. Náklady na přestavbu jsou téměř doma. Mám klasický systém se vstřikováním do sání a spotřebu mám v dlouhodobém průměru 7l/100km nebo 1,35 Kč/km.

+2/0
8.10.2014 12:32

P81a71v10e60l 88O54d84r63a57z94i68l 6314619707600

Jako ne, že by mi do toho něco bylo, ale ono se vyplatí dávat plyn do min. dvanáctiletýho vraku?

0/0
10.10.2014 13:28

J64a28n 23D89l86o54u47h52ý 7174609290349

Do toho vraku ten plyn stoji nekde okolo 15 000kc. Takze ano vyplati. Za rok to clovek nalita zpatky a konkretne Felda, pokud nema rezave nosne casti karoserie dokaze slouzit jeste dlouho. Motor je sice linej ale oproti dnesnim skoda motorum nesmrtelnej, ten motor umre jedine, kdyz tam nedate olej ;-D A servisni naklady u feldy? V radech 100 korun R^

0/0
10.10.2014 15:13

P78e87t51r 75M32i28c53h65a57l 2900834551502

Samozřejmě že poroste zdanění CNG, současně s tím, jak bude přibývat aut s tímto pohonem. Stát se přece nepřipraví o peníze.

A jen tak mimochodem, z benzínu nejde státu na dani 13 Kč, ale skoro 20. Autor článku zapomněl na DPH, která se platí paradoxně i ze spotřební daně (což je, miomochodem, hnus, velebnosti).

0/−1
7.10.2014 15:54

J21a14n 94L16a59k81o74m71ý 7381255805504

Ale neporoste, EU přikáže a hotovo... :-)

+1/0
7.10.2014 16:55

T65o56m27á74š 21H79o35r19a 2659435868345

Poroste, stejně jako cigarety a podobně, i EU bude mít problémy s výpadkem příjmu rozpočtu jakmile poroste počet vozů na CNG.

0/−1
7.10.2014 19:52

Z75d24e64n14ě78k 76H19a76n11z84l 1901476872704

At zvysej spotrebni dan u benzinu a nafty a plyn at nechaji napokoji,setrime zivotni prostredi !

0/0
7.10.2014 13:33

M41a87r89t19i97n 47K84u29d14r53n42a 3849326809280

Jenomže ta spotřební daň není jen kvůli životnímu prostředí.

+1/0
7.10.2014 13:54

T21o62m86á37š 80B50e55n12d97a 4620609240947

Přesně tak, jde to i na důchody.

0/0
10.10.2014 19:40

A58l27e68š 56V42o32n88d25r21á28k 9580676295

Pokud by se stát chtěl zahojit na spotřební dani, stačilo by zvýšit spotřební daň u nafty na úroveň daně z benzínu. Těch pár miliónů z CNG opravdu stát nespasí…

+3/0
7.10.2014 12:12

M32a80r79t80i96n 57K96u23d23r57n20a 3969416679430

S růstem počtu aut na CNG vzroste i těch pár milionů ne spotřební dani z CNG.

0/0
7.10.2014 13:55

J35a39n 94D12l87o66u59h57ý 7214199940179

Na trhu je LPG desitky let a furt je to mizive procento. CNG dopadne stejne a stat na tom zadna dan nespasi ;-)

0/0
8.10.2014 7:03

P69a10v62e94l 66O14d98r70a74z14i49l 6644479107460

No ano, aut s LPG i CNG je mizivé procento.

0/0
10.10.2014 13:35

J48i30ř36í 88D97v96o59ř29á18k 5408903188710

Zvýšít spotřební daň na naftě , znamená zdražit zboží a služby.

0/0
7.10.2014 18:41

K21a71r83e73l 37F57a43j28t 5568522201363

Že by se konečně "přiznávalo" že běžné pohoné hmoty mají de facto stejnou cenu jako "alterativa"? Jen s tím, že u elektřiny nebo plynu cenu nedusí spotřebka? Kdyby bylo dejme tomu 80 - 90% aut na elektřinu nebo plyn, kolik si myslíte, že by jedno i druhé stálo? Stát na svůj přebujelý provoz někde peníze sehnat musí. Z tohohle pohledu není nezajímavá pohled: čím méně aut bude na elektřinu tím lépe, protože elektřina pro provoz nejde oddělit od elektřiny ostatní a pak by nás rozsvícení si na záchodě přišlo pěkně draho ...

+4/0
7.10.2014 12:04

J66a62n 92S69a90l94o64m48o46n 4339670221225

Jde, samostatným elektroměrem a samostatnou typyzovanou nabíjecí zásuvkou :-). Respektive spíš než zásuvkou, tak nabíjecím stojanem. Ono to v té normě také tak nějak je.

0/0
7.10.2014 12:15

M45a86r60t69i70n 86P94e92c37i86n10a 4761903

A vrátíme se o cca 100 let zpět. Tam se také jinou sazbou počítal proud na svícení (levnější) a jinou na zásuvky. Pak se rozšířily takzvané "zlodějky", tedy zásuvkové adaptéry do objímky.

+2/0
7.10.2014 12:23

J31a29n 53S93a37l92o68m35o14n 4369680341535

Akorát s tím rozdílem, že tahle nabíjecí "zlodějka" bude muset umět kódovaně komunikovat s nabíječkou v autě, jinak si baterii nenabijete. Ta norma prostě vyžaduje aby mezi nabíječem baterie a stojanem probíhala komunikace.

No a dneska u nás také funguje dvousazbová elektřina a dokonce se na nižší tarif přepíná dálkově z centrálního velína pomocí signálu pro HDS. :-)

0/0
7.10.2014 12:29

M90a54r83t13i98n 58P48e85c76i87n71a 4411603

Jenže tuto elektřinu nikdo nekrade, protože je mu na nic. Nikdy přesně neví, kdy ji zapnou a kdy vypnou, proto se hodí tak maximálně na ohřev vody, akumulační kamna nebo nějakou jinou činnost, která se plánuje na delší dobu. Na noční nabíjení auta se samozřejmě dá také použít, ale auto potřebujete dobíjet i jindy než v noci. No a pokud jde o "zlodějky" tak pokud se je vyplatí vyrobit, budou velmi brzy k dostání za pár šušňů z Číny.

0/0
7.10.2014 12:38

J59a82n 49S66a84l12o48m71o50n 4709200521635

Hm, ona se nekrade, ale docela dost se používá. Není neobvyklé, že z HDS je vyvedený kontakt na relé které spíná kontrolku na skříni a člověk tak ví kdy je zapnutý levný proud třeba pro pračku a myčku :-). Zbytek je jen o technickém řešení. Jinak si myslím, že právě to je problém který brzdí rozšíření elektromobilů :-).

0/0
7.10.2014 12:55

M41a17r85t75i61n 17P77e26c12i90n92a 4771483

Je snad jedno, jestli ji příjemce HDO v tu chvíli použije na nabití auta nebo na ohřev vody v bojleru. Jistič má stejně jen jeden, tak nemůže mít připojených víc věcí najednou. Problém rozšíření elektromobilů je hlavně v drahých a těžkých bateriích, s příjmem HDO to stejně nemá co dělat.

0/0
7.10.2014 13:04

J23a10n 13S58a86l91o43m54o53n 4129490121865

Hlavně ono to HDO je tak trochu naše specialita. V zahraničí jsem se s ničím podobným nesetkal. ;-D Ale jde o ten princip.

Co se týká baterií, to je jiný problém, který se ovšem velice rychle řeší. Momentálně jsou na špici výzkumu akumulátorů ku podivu číňané.

0/0
7.10.2014 13:10

P96a82v81e79l 11O30d71r90a72z71i34l 6684199557390

Která firma?

0/0
10.10.2014 13:30

J69a65n 14S11a52l84o98m89o83n 4589360651975

To není jen jedna firma. Výzkum baterií je prostě teď v číně celkově na špici. Ono to taky plyne z toho, že se v číně těch baterií vyrábí nejvíc. :-)

0/0
10.10.2014 13:50

M61a90r14t97i78n 77K34u97d24r81n28a 3129146759880

Vypínání HDO je jasně dané, stačí se podívat např. na stránky ČEZu, třeba já vím tedy přesně, kdy jede HDO.

0/0
7.10.2014 13:57

S40t92a12n57i31s77l49a52v 59S64v13o96b22o34d54a 1233133676798

Pak je potřeba aplikovat patřičný patch na odblokování ;-)

0/0
7.10.2014 12:39

J86a74n 91S55a44l21o40m57o50n 4639980341625

Záleží na tom jak je ta komunikace udělaná. Průmyslové systémy se nehackují zrovna moc snadno, protože se v nich málokdo dostatečně vyzná. ;-D

0/0
7.10.2014 12:56

M54a15r86t35i36n 58N26e55r11m36u11t 9107667538789

dopadlo by to asi jako s PIN u telefonu

0/0
8.10.2014 19:49

J83i21ř23í 48D24v39o83ř43á94k 5808703108790

A jistě se nenejde nikdo , kdo to dokáže obejít. Plná parkoviště před paneláky protkaná nab.stojany , které přesně určí , kdo z nich v noci nabíjí elektřinou vyrobenou kolem poledne z FV ?

0/0
7.10.2014 18:48
Foto

S23t49a28n95i20s96l19a86v 97T94e95s57a66ř 9527854732354

Já vám řeknu co bude poté: ZDANĚNÍ POROSTE, STEJNĚ JAKO ROSTE UŽ NYNÍ. Stačí se podívat DO PLATNÉHO ZÁKONA na sazby plynu pro pohon motorů:

2008-2011 sazba 0 Kč//MWh :-)

2012-2014 sazba 34,20 Kč//MWh :-)

2015-2017 sazba 68,40 Kč//MWh :-/

2018-2019 sazba 136,80 Kč//MWh :-(

od ledna 2020 sazba 264,80 Kč//MWh ;-€

pochybuje snad někdo, že to nebude pokračovat v raketovém růstu?

ještě si budeme gratulovat, pokud sazby zůstanou do roku 2020 takhle "nízké" !!

+7/0
7.10.2014 11:04

M11a64r37t29i43n 12P48e69c50i29n58a 4341253

To záleží na tom, koho si zvolíme.

+1/0
7.10.2014 11:08
Foto

S34t55a45n76i36s14l26a13v 89T78e55s82a86ř 9637554942384

tak socdem a komáři to budou chtít zvednout hned jak to bude možný, protože potřebujou prachy na dávky a jejich voliči si stejně nové auto na CNG už nikdy nekoupí, takže platit budou Mládkovi "paraziti" a voliči jiných stran.

+6/0
7.10.2014 11:16

M65a57r41t40i53n 51P65e77c73i78n77a 4761603

Když jejich voliče tolik baví platit vysoké daně, to je potom těžké...

0/−1
7.10.2014 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.