Diskuze

Autům na plyn se daří. Nechte jim daňové úlevy, tlačí na stát výrobci

Až do roku 2020 si mohou majitelé aut na stlačený zemní plyn užívat mizivou spotřební daň. I díky ní je o ekologicky šetrná vozidla mimořádný zájem. Automobilky i plynaři doufají, že daňové úlevy zůstanou i do budoucna. Státní rozpočet však kvůli zvýhodnění aut na plyn přichází o stále více peněz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jezdím na CNG už několik let, je to výhodné finančně, auto téměř stejně výkonné. Mám továrně upravené Volvo V70, jediná nevýhoda je, že to není kde v ČR servisovat. Nevím, kde v SM kraji najít odborníky. Tak někdy si auto postaví hlavu a jede jenom na benzín.

0 0
možnosti

U LPG je  nejhorší a odpuzující smrad. Smrdí plynem i když nejede a za jízdy je to v autech na LPG úplná lahoda. Po dvou letech jsem měl tu "čest" svézt se autem na LPG. Systém v autě tři roky a měsíc po revizi, ze zápachu v autě se mi dělalo špatně. Stejné to bylo bohužel v každém autě s LPG.... :-/ LPG? Ne děkuji raději 3,0 V6 v benzínu:-P

0 0
možnosti

to chce seridit,nic vic

0 0
možnosti

I26v44o 46V96o38b25e57j62d58a

8. 10. 2014 10:12

Máte pravdu, je to v některých ohledech složitější. Ale není lepší se trochu přizpůsobit a šetřit motor - z hoření plynu nejsou karbony, jezdit bezpečněji - dnešní tlakové láhve na CNG jsou kvalitní a při havárii nehrozí požár jako u benzinu? Výhledy na těžbu ropy jsou na nejbližších 30 let problematické..ale hlavně, nedovedu si moc představit, že bych ráno při cestě do práce, nemusel čuchat ten všudepřítomný výfukový smrad, což by při provozu aut, autobusů na zemní plyn nastalo? Možná by se naši vládcové měli zamyslet, jestli vydojit z lidí na x daních, co nejvíc peněz opravdu stojí za to. Nebo teď žijeme my a po nás potopa? ;-O

0 0
možnosti

Vzpominate na podporu vytapeni elektrinou?

0 0
možnosti

T22o30m95á58š 51Č31e92c61h

7. 10. 2014 22:55

CNG a LPG ale poškozují motor, hlavně trysky, vstřikování a čerpadlo. Co je na tom pravda?

0 0
možnosti

J57a55n 40D66l17o67u10h92ý

8. 10. 2014 6:55

Nic :-D konkretne LPG ma vlastni vstrikovace a pokud clovek jede na lpg, ty benzinove jsou mimo provoz. Problem muze byt akorat s ventily. Pokud se ale pouzije elektronicke primazavani na kazdy valec zvlast, motor funguje bez problemu. Pak udajne dochazi k vetsi namaze valcu, jenze to se projevi az treba po 700000km. To uz to auto bude davno shnile :-D. CNG jsou rovnou z vyroby stavene na CNG palivo, takze problem nema byt zadny

0 0
možnosti

Všichni co tady špačkují, že by plyn měl být daněn stejně jako benzín nebo nafta, si raději vemte do ruky kalkulačku a spočítejte si svůj roční nájezd km vůči cenám klasickým pohonných hmot a plynu. Pak možná pochopíte, co to je jezdit za tzv. kybel hrušek ;-) Na plyn, konkrétně LPG jezdím už v několikátém voze od roku 2004 a jiné palivo už bych nechtěl, tím spíše, když máte rádi obsahově větší motory. Tohle mi prostě připadá jako věčné téma banky vs. poplatky. Lidi budou furt brblat, jak jsou banky drahé, než aby zvedli zadek a banku změnili, stejně je to u auta, protože je to jenom spotřební věc, jako cokoliv jiného, která vám bude více nebo méně tahat peníze z kapes. Vše záleží od toho, jak kdo umí počítat. Navíc z auta na LPG nebo CNG neplatíte ani silniční daň ;-)

3 0
možnosti

J16a14n 14D11l52o75u49h55ý

8. 10. 2014 7:01

Mam x te auto na LPG. V podstate vsechny auta co jsem kdy vlastnil jsem vzdy prestaval na plyn. Ono to ma smysl i u mensiho objemu. Treba takova 1.4 od Fordu dokaze jezdit za 6l LPG / 100km. Levnejsi jak diesel :-D a na dojizdeni do prace to staci ;-)

0 0
možnosti

P47e86t54r 16M32i94c15h13a94l

7. 10. 2014 15:54

Samozřejmě že poroste zdanění CNG, současně s tím, jak bude přibývat aut s tímto pohonem. Stát se přece nepřipraví o peníze.

A jen tak mimochodem, z benzínu nejde státu na dani 13 Kč, ale skoro 20. Autor článku zapomněl na DPH, která se platí paradoxně i ze spotřební daně (což je, miomochodem, hnus, velebnosti).

0 1
možnosti

J16a72n 31L90a81k84o92m41ý

7. 10. 2014 16:55

Ale neporoste, EU přikáže a hotovo... :-)

1 0
možnosti

At zvysej spotrebni dan u benzinu a nafty a plyn at nechaji napokoji,setrime zivotni prostredi !

0 0
možnosti

Jenomže ta spotřební daň není jen kvůli životnímu prostředí.

1 0
možnosti

Pokud by se stát chtěl zahojit na spotřební dani, stačilo by zvýšit spotřební daň u nafty na úroveň daně z benzínu. Těch pár miliónů z CNG opravdu stát nespasí…

3 0
možnosti

S růstem počtu aut na CNG vzroste i těch pár milionů ne spotřební dani z CNG.

0 0
možnosti

K44a46r61e59l 17F24a15j18t

7. 10. 2014 12:04

Že by se konečně "přiznávalo" že běžné pohoné hmoty mají de facto stejnou cenu jako "alterativa"? Jen s tím, že u elektřiny nebo plynu cenu nedusí spotřebka? Kdyby bylo dejme tomu 80 - 90% aut na elektřinu nebo plyn, kolik si myslíte, že by jedno i druhé stálo? Stát na svůj přebujelý provoz někde peníze sehnat musí. Z tohohle pohledu není nezajímavá pohled: čím méně aut bude na elektřinu tím lépe, protože elektřina pro provoz nejde oddělit od elektřiny ostatní a pak by nás rozsvícení si na záchodě přišlo pěkně draho ...

4 0
možnosti

J85a35n 83S47a16l76o38m90o60n

7. 10. 2014 12:15

Jde, samostatným elektroměrem a samostatnou typyzovanou nabíjecí zásuvkou :-). Respektive spíš než zásuvkou, tak nabíjecím stojanem. Ono to v té normě také tak nějak je.

0 0
možnosti