Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bude stávka, rozhodli strojvůdci Deutsche Bahn. Začnou v devět večer

Strojvůdci největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vyhlásili stávku. Protestní akce potrvá od dnešních 21 do středečních šesti hodin rána, uvedl v tiskovém prohlášení odborový svaz GDL. Strojvůdci žádají zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i49c78h87a37l 88U55n86g10e42r 9546491703891

Vsadím se 100:1, že za nesprávnou faktickou informaci v úvodu článku nemůže ČTK uvedená jako zdroj, ale idiocie copy/pasterů z iDnes. Takže pro ty, kdo potřebují v pondělí cestovat do Německa: stávka nepotrvá do středy do 6 hodin ráno, jak je uvedeno, ale jen do pondělka do 4 ráno, jak iDnes správně píše na jiném místě: http://ekonomika.idnes.cz/stavka-strojvudcu-deutsche-bahn-do0-/eko-doprava.aspx?c=A141018_082310_eko-doprava_jw

Ono zas nedá tak moc práce si to ověřit (naštěstí): http://www.gdl.de/Aktuell/Startseite?from=Main.HomePage

0/0
6.11.2014 12:41

P10a87v59e20l 81K30u58c73h88t64a 4686821867954

Samozřejmě každý "boj" o růst mezd má své hranice, záleží hodně na zaměstnavateli, jak firmu řídí, zda může růst produktivita při zachování bezpečnosti, zda lze zdražovat. Je to mnoho často protichůdných vlivů, ale žasnu, kolik lidí u nás má péči, zda to zaměstnavatele nezahubí, aby si to osazenstvo ještě rozmyslelo atd. 

"Třídní boj" je veden tak, že chci + 5% a vím, že dají jen 2-3 a je to o.k.

0/0
7.10.2014 15:07

M64i12r87o55s89l83a31v 33Z69i84k98m80u62n60d 7159513284483

Na Německé poměry plat strojvedoucí zase nic tak moc, takže se nelze divit ...

0/0
7.10.2014 19:21

J54i50ř35í 42D16r88a42h86o30t52a 1830195159506

Čím to je, že tady v USA žádné stávky na železnicích ani jiné dopravě neznají. Že by tím, že tady nejsou státní dráhy  a komu se něco nelíbí, může kdykoliv odejít ?

0/0
7.10.2014 13:06

P91a90v83e22l 86K63u64c49h66t39a 4136591387284

A to dostanou přidáno z lásky zaměstnavatele nebo to žluťácké odbory vyřídí bez stávky? I v Americe je inflace, švagr vždy brečí kolik teťam stojí třeba sýry ...

0/0
7.10.2014 14:58

P68a53v31e70l 26K23u41c60h62t57a 4236541687694

oprava - teď tam

0/0
7.10.2014 14:59

P40e46t23r 64B44e16z89s77t47a28r86o62s97t87i 2209326813761

Metropol pojede jen DD-Praha s Ceskou posadkou a ostatni EN asi vubec, tudiz vyhoda pro zamestnance JLV, vyssi diety za den za carou navic... Na vsem zlem je neco dobre...

0/0
7.10.2014 10:49

V69i72k43t97o81r 67N94á72r88o38ž42n70ý 3669272938

No , nevím , ono to není tak jednoznačné...

Lůžkové vlaky bojují o přežití a podobné stávky budou mít za následek , že řada cestujících si příště cestu vlakem rozmyslí...tudíž vlak bude prázdnější a někoho může napadnout vlak zrušit a personál vyhodit.

0/0
7.10.2014 11:15

V34i13k52t73o67r 53N48á49r30o35ž44n17ý 3279352308

Jen jestli si tím neřežou sami pod sebou větev.

Kamionoví dopravci a soukromí železniční dopravci jen čekají...

+1/−1
7.10.2014 9:36

R37a79d79o52s81l34a71v 57K78l27a91u54d76a 5564178804102

Leoš se už na to třese.... Až opraví obě poškozené tramvaje, vydá se s nimi brázdit Německo:-P

+3/−1
7.10.2014 9:40

P91e38t94r 45U45l63l38m38a29n51n 2177628737492

Oni existují i jiní soukromí dopravci, než ti čeští, že?

0/0
7.10.2014 9:55

K69a51r61e57l 62V28y84s92k32o75č33i34l 3810238752908

A určitě mají všichni ti soukromníci i plno hotových strojvedoucích, že?

0/0
7.10.2014 10:16

V42i49k35t51o78r 31N88á83r72o51ž51n32ý 3399272188

Největším problémem národních železničních dopravců nejsou ani tak soukromí železniční dopravci , jako spíše kamionoví dopravci...

Tudíž firmy , kde se nestávkuje... A každá taková stávka má za následek přesun zboží do kamionů....

0/0
7.10.2014 11:08

R82a38d56o49s91l28a93v 88K95l17a69u61d71a 5204638504612

Ale houby. Jednak vlaků je hodně a není tolik kamionů které by je nahradily. Za další řidič po určitém počtu hodin za volantem musí mít odpočinek..... Prostě kamiony železnici nahradit nemůžou.

0/0
7.10.2014 11:22

V46i86k12t81o20r 94N27á79r66o87ž16n21ý 3949542748

Jednotlivé zásilky jsou nahraditelné poměrně snadno...Apropo stejně se v celé Evropě vede diskuse o tom , zda je nezrušit. To není jenom o ČR. A celoevropsky se počty kamionů zvyšují a výkony železničním dopravcům klesají. To je dlouhodobý trend.

Byly doby , kdy se vyplatilo zboží na nádraží překládat , kdy bylo možné kamionu konkurovat i sólo vagónem. Dnes již drážní dopravci přicházejí o ucelené vlaky....  A i když řidič musí mít bezpečnostní přestávku , stejně ten kamion je rychlejší než sólo železniční zásilka.

0/0
7.10.2014 11:29

R23a91d93o76s42l30a57v 96K53l53a28u80d26a 5594788304322

no fakt nejde o kusové zásilky které se vejdou i do Trabantu.

0/0
7.10.2014 11:32

V88i14k45t37o44r 96N87á21r76o81ž14n22ý 3829932508

Měl jsem na mysli , jednotlivé vozové zásilky , kdy jedna zásilka= jeden vagón...nikoliv kusovky ;-)

0/0
7.10.2014 11:35

M41i56r69o76s42l30a29v 14Z49i42k58m63u38n77d 7679113454653

Ale strojvedoucí DB nákladní vlaky nevozí ... v Německu je nákladní a osobní doprava lokomotivně oddělena ... A pokud by strojvedoucí Railionu byl členem stávkují odborové organizace, tak počet nákladních vlaků je zlomkem toho, kolik je osobní dopravy a jde sehnat strojvedoucího, který stávkovat nebude ... Ono jde také o to, zda bude stávkovat Fernverkehr nebo DB Regio ...

V zásadě ČD mouho zajistit vozbu EC z/do Dresden, kam pravidelně jezdí, souprava ČD ... Pokud vlak na území DB pojede, udělá se v DD přestup ...

Osobní vlaky Rumburk - Bad Schandau - Děčín vozí personálně ČD,  tyhle pojedou bez omezení ...

+1/0
7.10.2014 19:19

R26a16d58o27s40l25a13v 82K10l59a26u44d24a 5594128864342

Proberte se ze sna. Německo je typický příklad země, kde to právě nevyšlo a z většiny soukromých dopravců se staly dceřiné společnosti DB.

0/0
7.10.2014 10:16

P56e82t45r 98U13l84l63m12a77n80n 2687208527742

Vlakem se nevozí jen lidé a nákladních soukromých dopravců je v Evropě dost.

0/0
7.10.2014 10:38

R46a48d94o75s44l32a10v 40K66l92a42u70d13a 5684358824552

I nákladní přepravci spolupracují. Vagóny cestují po Evropě, ale lokomotivy ne. Jsou jiné systémy, jiné provozní předpisy, jiné zabezpečení....

0/0
7.10.2014 10:50

A76l14e31x83a64n45d61r 41K51o55s49t59k56a 8922398346234

Ano, toto se prostě budou muset naučit i naše podniky. Že je lepší spolupráce a mít ze zakázky s milionovým ziskem jen půl milionu, než nemít nic.

0/0
7.10.2014 11:02

R77a49d47o24s79l85a92v 88K88l13a38u10d25a 5384298324132

Co se budou muset naučit? Vždyť tohle je normální i u nás..8-o

0/0
7.10.2014 11:12

V63i88k68t20o10r 85N62á33r88o82ž50n83ý 3739622178

Lokomotivy také cestují po Evropě..Apropo , pro kolik zemí je schválen takový Taurus ? Doba , kdy se všude na hranicích musely mašiny přepřahat je již dávná minulost...

0/0
7.10.2014 11:12

R57a34d29o86s68l75a90v 20K41l94a60u17d61a 5264238364262

Kolik společností má Taurusy? 5? A to jen ty národní. Pro většinu dopravců nemá význam kupovat podobné stroje.

0/0
7.10.2014 11:17

V55i91k13t70o24r 22N90á85r23o34ž95n44ý 3199252358

Podobných třísystémových mašin je více...Podívejte se na vozidlový park takové společnosti Metransrail. Na jednu stranu s ním dojedou do Rotterdamu , na druhou stranu do Budapesti..

Ale jasně. Jestli dopravní firma funguje na bázi , že vozí vlaky výhradně po Čechách , k čemu mít špičkový vozidlový park... ?

0/0
7.10.2014 11:32

R95a79d74o95s50l59a55v 22K52l56a72u58d91a 5334468204622

Kolik mají těch lokomotiv. Dvě? A kolik jim jich patří? Jasněže i jiní dopravci mají několikasystémové lokomotivy. Rozhodně ale nejde o pravidlo.

0/0
7.10.2014 11:39

V65i94k90t69o91r 91N44á43r42o72ž44n79ý 3559112258

Jak říkám. Důležité je , k jakému účelu dopravce svůj park potřebuje. A je jasné , že na zaplacení moderní mašiny v ceně 120 mega musí mít trochu jinou práci , než na zaplacení 30-40 roků staré motorové mašiny české výroby , kterou tamhle někde koupí za cenu šrotu...

0/0
7.10.2014 11:49

V68i64k37t86o29r 71N75á70r42o48ž56n97ý 3659302678

Třeba v Německu má licenci k provozování drážní dopravy nějakých 300 subjektů a troufnu si říci , že většina z nich nemá s DB nic společného...

0/0
7.10.2014 10:59

A48l13e71x39a48n27d55r 43K13o44s40t62k76a 8252758656514

Dokonce bych si troufl říct, že jich polovina nevlastní jedinou lokomotivu :)

0/0
7.10.2014 11:36

V41i13k93t64o45r 27N47á85r94o62ž51n23ý 3939362248

Nemusí vlastnit. Moderní formy podnikání nemusí být založeny na vlastnictví něčeho...

0/0
7.10.2014 11:46

P74a92v69e72l 49H17o83r68á35k 8601913555652

Strojvůdci v západní Evropě zapomněli, že socialismus na východě skončil a nyní se už s nimi nikdo párat nebude.

0/−2
7.10.2014 9:25

V93i60k93t75o96r 24N93á71r65o31ž31n64ý 3849442858

U železničních národních dopravců na západě Evropy funguje dnes takový socialismus , kterého soudruzi v ČSSR nikdy nedosáhli..

+2/0
7.10.2014 10:12

P74e42t49r 76M30o65t69y17č51k36a 1584671713774

Nerozumím tomu, proč nespokojení prostě nedají výpověď a nejdou pracovat jinam, kde budou mít zajímavější podmínky...

Už aby přišla doba, kdy odbory ztratí možnost takto škodit a vydírat.

+6/−8
7.10.2014 9:06

P42a71v89e60l 53H34o10r85á54k 8971983645572

A Vy si myslíte, že děti tu nepracují dvanáct hodin denně jen proto, že hodní kapitalisté v 19. století s nimi pocítili soucit?

+8/0
7.10.2014 9:27

M53i70r14e86k 14Z31á18v36o85d83n70ý 7892957860188

Proč by to měli dělat? Pokud to zaměstnavatele až tak trápí, může je vyhodit. Ale nedělá to asi z nějakých pro něj výhodných důvodů. Je to jen standardní vyjednávání. Naštěstí již nežijeme ve feudalismu.

+2/0
7.10.2014 9:31

R67o26m39a52n 25P38o92l41á70č21e59k 5446989295

Zkuste vyhodit člověka v odborech a máte tahanice po soudech na 10 let;-D

0/0
7.10.2014 10:30

J44a49n 22S72a21l97o12m64o32n 4379580441905

Chybí vám tam vloženo: bez zákonných důvodů... Pokud dotyčný odborář poruší zákon a nebo je jeho místo zrušeno a podbně, tak propustit lze. :-)

0/0
7.10.2014 10:39

M58i11c98h64a65l 25S41t69e25b54l82o 5359631224107

Komedianti drzý;-€;-ORv!!

+2/−4
7.10.2014 8:57

K92a37r68e31l 87V91y46s70k97o78č96i83l 3530458882798

Zkuste to znovu a bez té hrubky. Komediante drzý.

0/0
7.10.2014 10:20

P17a34v78e91l 41K15u54c43h12t39a 4146881657854

Kapitalismus je boj, nikdo nedá nic zadarmo - ale dostanou polovic a hodinu mínus a bude spokojenost.

+1/0
7.10.2014 8:48

P18a98v97e19l 36K62u15c69h52t54a 4866121307674

U nás silové složky a hasiči také dostanou 5%, asi se inspirovali v Čechách.

0/0
7.10.2014 8:50

R81o70m95a79n 44P46o58l55á71č79e93k 5486929665

Ale tak jim to bylo před pár lety sebráno ;-)

+2/0
7.10.2014 9:03

V91i83k12y80r 84B89o79h97u74m27i82l 82S20t64r78a91n89s21k47y 9727718166589

Jistě se tak hasiči v ČR přiblíží roční mzdě německých strojvůdců vEUR, že;-D?

+2/0
7.10.2014 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.