Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bude stávka, rozhodli strojvůdci Deutsche Bahn. Začnou v devět večer

Strojvůdci největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vyhlásili stávku. Protestní akce potrvá od dnešních 21 do středečních šesti hodin rána, uvedl v tiskovém prohlášení odborový svaz GDL. Strojvůdci žádají zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i64c38h35a38l 83U51n42g12e87r 9706571243391

Vsadím se 100:1, že za nesprávnou faktickou informaci v úvodu článku nemůže ČTK uvedená jako zdroj, ale idiocie copy/pasterů z iDnes. Takže pro ty, kdo potřebují v pondělí cestovat do Německa: stávka nepotrvá do středy do 6 hodin ráno, jak je uvedeno, ale jen do pondělka do 4 ráno, jak iDnes správně píše na jiném místě: http://ekonomika.idnes.cz/stavka-strojvudcu-deutsche-bahn-do0-/eko-doprava.aspx?c=A141018_082310_eko-doprava_jw

Ono zas nedá tak moc práce si to ověřit (naštěstí): http://www.gdl.de/Aktuell/Startseite?from=Main.HomePage

0/0
6.11.2014 12:41

P82a47v61e50l 15K11u79c89h44t88a 4456411317594

Samozřejmě každý "boj" o růst mezd má své hranice, záleží hodně na zaměstnavateli, jak firmu řídí, zda může růst produktivita při zachování bezpečnosti, zda lze zdražovat. Je to mnoho často protichůdných vlivů, ale žasnu, kolik lidí u nás má péči, zda to zaměstnavatele nezahubí, aby si to osazenstvo ještě rozmyslelo atd. 

"Třídní boj" je veden tak, že chci + 5% a vím, že dají jen 2-3 a je to o.k.

0/0
7.10.2014 15:07

M91i70r95o53s49l15a39v 81Z57i10k83m97u77n84d 7979363934133

Na Německé poměry plat strojvedoucí zase nic tak moc, takže se nelze divit ...

0/0
7.10.2014 19:21

J23i14ř71í 25D85r29a37h76o61t89a 1300485899966

Čím to je, že tady v USA žádné stávky na železnicích ani jiné dopravě neznají. Že by tím, že tady nejsou státní dráhy  a komu se něco nelíbí, může kdykoliv odejít ?

0/0
7.10.2014 13:06

P94a42v28e26l 86K76u84c76h26t71a 4526491617194

A to dostanou přidáno z lásky zaměstnavatele nebo to žluťácké odbory vyřídí bez stávky? I v Americe je inflace, švagr vždy brečí kolik teťam stojí třeba sýry ...

0/0
7.10.2014 14:58

P20a85v45e85l 44K66u44c76h93t14a 4146701367344

oprava - teď tam

0/0
7.10.2014 14:59

P61e30t54r 66B96e22z53s56t78a45r14o72s55t24i 2109456653591

Metropol pojede jen DD-Praha s Ceskou posadkou a ostatni EN asi vubec, tudiz vyhoda pro zamestnance JLV, vyssi diety za den za carou navic... Na vsem zlem je neco dobre...

0/0
7.10.2014 10:49

V48i79k50t79o69r 45N59á35r71o28ž47n23ý 3229262508

No , nevím , ono to není tak jednoznačné...

Lůžkové vlaky bojují o přežití a podobné stávky budou mít za následek , že řada cestujících si příště cestu vlakem rozmyslí...tudíž vlak bude prázdnější a někoho může napadnout vlak zrušit a personál vyhodit.

0/0
7.10.2014 11:15

V59i24k94t27o85r 52N49á65r62o17ž10n81ý 3719202308

Jen jestli si tím neřežou sami pod sebou větev.

Kamionoví dopravci a soukromí železniční dopravci jen čekají...

+1/−1
7.10.2014 9:36

R75a58d47o54s31l56a82v 81K60l18a17u71d49a 5354198644322

Leoš se už na to třese.... Až opraví obě poškozené tramvaje, vydá se s nimi brázdit Německo:-P

+3/−1
7.10.2014 9:40

P87e31t95r 98U15l28l78m17a98n23n 2877728697632

Oni existují i jiní soukromí dopravci, než ti čeští, že?

0/0
7.10.2014 9:55

K86a24r51e51l 88V75y67s93k92o75č42i44l 3180788802988

A určitě mají všichni ti soukromníci i plno hotových strojvedoucích, že?

0/0
7.10.2014 10:16

V40i52k52t76o92r 49N24á30r70o39ž68n46ý 3329422948

Největším problémem národních železničních dopravců nejsou ani tak soukromí železniční dopravci , jako spíše kamionoví dopravci...

Tudíž firmy , kde se nestávkuje... A každá taková stávka má za následek přesun zboží do kamionů....

0/0
7.10.2014 11:08

R19a89d54o29s56l96a82v 30K88l64a93u38d29a 5664698204102

Ale houby. Jednak vlaků je hodně a není tolik kamionů které by je nahradily. Za další řidič po určitém počtu hodin za volantem musí mít odpočinek..... Prostě kamiony železnici nahradit nemůžou.

0/0
7.10.2014 11:22

V36i98k82t44o29r 91N70á47r10o31ž79n59ý 3169302708

Jednotlivé zásilky jsou nahraditelné poměrně snadno...Apropo stejně se v celé Evropě vede diskuse o tom , zda je nezrušit. To není jenom o ČR. A celoevropsky se počty kamionů zvyšují a výkony železničním dopravcům klesají. To je dlouhodobý trend.

Byly doby , kdy se vyplatilo zboží na nádraží překládat , kdy bylo možné kamionu konkurovat i sólo vagónem. Dnes již drážní dopravci přicházejí o ucelené vlaky....  A i když řidič musí mít bezpečnostní přestávku , stejně ten kamion je rychlejší než sólo železniční zásilka.

0/0
7.10.2014 11:29

R60a80d33o53s63l59a33v 12K56l32a63u22d98a 5214948624112

no fakt nejde o kusové zásilky které se vejdou i do Trabantu.

0/0
7.10.2014 11:32

V29i68k20t33o58r 59N88á96r82o81ž55n74ý 3139702818

Měl jsem na mysli , jednotlivé vozové zásilky , kdy jedna zásilka= jeden vagón...nikoliv kusovky ;-)

0/0
7.10.2014 11:35

M44i33r76o47s42l25a55v 50Z12i95k36m22u65n79d 7709353154673

Ale strojvedoucí DB nákladní vlaky nevozí ... v Německu je nákladní a osobní doprava lokomotivně oddělena ... A pokud by strojvedoucí Railionu byl členem stávkují odborové organizace, tak počet nákladních vlaků je zlomkem toho, kolik je osobní dopravy a jde sehnat strojvedoucího, který stávkovat nebude ... Ono jde také o to, zda bude stávkovat Fernverkehr nebo DB Regio ...

V zásadě ČD mouho zajistit vozbu EC z/do Dresden, kam pravidelně jezdí, souprava ČD ... Pokud vlak na území DB pojede, udělá se v DD přestup ...

Osobní vlaky Rumburk - Bad Schandau - Děčín vozí personálně ČD,  tyhle pojedou bez omezení ...

+1/0
7.10.2014 19:19

R77a39d47o19s47l11a30v 44K55l79a76u77d36a 5524618804762

Proberte se ze sna. Německo je typický příklad země, kde to právě nevyšlo a z většiny soukromých dopravců se staly dceřiné společnosti DB.

0/0
7.10.2014 10:16

P75e43t56r 30U84l72l27m18a36n32n 2477328277222

Vlakem se nevozí jen lidé a nákladních soukromých dopravců je v Evropě dost.

0/0
7.10.2014 10:38

R55a50d17o34s40l43a34v 84K74l27a97u68d75a 5724348694832

I nákladní přepravci spolupracují. Vagóny cestují po Evropě, ale lokomotivy ne. Jsou jiné systémy, jiné provozní předpisy, jiné zabezpečení....

0/0
7.10.2014 10:50

A59l83e12x94a90n58d47r 92K66o29s10t20k78a 8822218386674

Ano, toto se prostě budou muset naučit i naše podniky. Že je lepší spolupráce a mít ze zakázky s milionovým ziskem jen půl milionu, než nemít nic.

0/0
7.10.2014 11:02

R31a36d29o27s31l46a51v 89K68l38a31u25d96a 5544838654482

Co se budou muset naučit? Vždyť tohle je normální i u nás..8-o

0/0
7.10.2014 11:12

V86i47k24t26o63r 90N68á41r72o24ž34n74ý 3949432868

Lokomotivy také cestují po Evropě..Apropo , pro kolik zemí je schválen takový Taurus ? Doba , kdy se všude na hranicích musely mašiny přepřahat je již dávná minulost...

0/0
7.10.2014 11:12

R40a17d51o96s50l65a38v 47K59l15a32u29d26a 5764698744262

Kolik společností má Taurusy? 5? A to jen ty národní. Pro většinu dopravců nemá význam kupovat podobné stroje.

0/0
7.10.2014 11:17

V53i40k95t72o24r 51N66á45r59o85ž57n32ý 3279242728

Podobných třísystémových mašin je více...Podívejte se na vozidlový park takové společnosti Metransrail. Na jednu stranu s ním dojedou do Rotterdamu , na druhou stranu do Budapesti..

Ale jasně. Jestli dopravní firma funguje na bázi , že vozí vlaky výhradně po Čechách , k čemu mít špičkový vozidlový park... ?

0/0
7.10.2014 11:32

R94a44d84o88s13l86a25v 81K57l10a63u20d41a 5714528634132

Kolik mají těch lokomotiv. Dvě? A kolik jim jich patří? Jasněže i jiní dopravci mají několikasystémové lokomotivy. Rozhodně ale nejde o pravidlo.

0/0
7.10.2014 11:39

V48i18k30t64o46r 23N25á65r83o60ž90n78ý 3799242428

Jak říkám. Důležité je , k jakému účelu dopravce svůj park potřebuje. A je jasné , že na zaplacení moderní mašiny v ceně 120 mega musí mít trochu jinou práci , než na zaplacení 30-40 roků staré motorové mašiny české výroby , kterou tamhle někde koupí za cenu šrotu...

0/0
7.10.2014 11:49

V90i59k33t80o91r 79N70á38r38o58ž47n72ý 3599412358

Třeba v Německu má licenci k provozování drážní dopravy nějakých 300 subjektů a troufnu si říci , že většina z nich nemá s DB nic společného...

0/0
7.10.2014 10:59

A72l16e32x54a83n19d93r 18K57o30s68t33k28a 8352338126774

Dokonce bych si troufl říct, že jich polovina nevlastní jedinou lokomotivu :)

0/0
7.10.2014 11:36

V85i31k29t80o47r 70N71á33r77o78ž91n16ý 3989502658

Nemusí vlastnit. Moderní formy podnikání nemusí být založeny na vlastnictví něčeho...

0/0
7.10.2014 11:46

P33a58v86e84l 56H35o40r32á95k 8511743605322

Strojvůdci v západní Evropě zapomněli, že socialismus na východě skončil a nyní se už s nimi nikdo párat nebude.

0/−2
7.10.2014 9:25

V55i52k12t14o55r 69N85á38r22o53ž35n44ý 3599312158

U železničních národních dopravců na západě Evropy funguje dnes takový socialismus , kterého soudruzi v ČSSR nikdy nedosáhli..

+2/0
7.10.2014 10:12

P40e11t11r 58M79o13t98y69č47k48a 1554521553984

Nerozumím tomu, proč nespokojení prostě nedají výpověď a nejdou pracovat jinam, kde budou mít zajímavější podmínky...

Už aby přišla doba, kdy odbory ztratí možnost takto škodit a vydírat.

+6/−8
7.10.2014 9:06

P63a64v10e27l 40H39o89r24á62k 8331213535792

A Vy si myslíte, že děti tu nepracují dvanáct hodin denně jen proto, že hodní kapitalisté v 19. století s nimi pocítili soucit?

+8/0
7.10.2014 9:27

M63i23r51e30k 25Z75á87v64o85d97n58ý 7482317170368

Proč by to měli dělat? Pokud to zaměstnavatele až tak trápí, může je vyhodit. Ale nedělá to asi z nějakých pro něj výhodných důvodů. Je to jen standardní vyjednávání. Naštěstí již nežijeme ve feudalismu.

+2/0
7.10.2014 9:31

R88o55m38a28n 30P52o22l32á59č21e33k 5966319895

Zkuste vyhodit člověka v odborech a máte tahanice po soudech na 10 let;-D

0/0
7.10.2014 10:30

J98a25n 84S58a53l37o80m97o94n 4659530671275

Chybí vám tam vloženo: bez zákonných důvodů... Pokud dotyčný odborář poruší zákon a nebo je jeho místo zrušeno a podbně, tak propustit lze. :-)

0/0
7.10.2014 10:39

M58i47c68h86a37l 40S46t46e98b26l27o 5899601844197

Komedianti drzý;-€;-ORv!!

+2/−4
7.10.2014 8:57

K74a98r74e55l 75V19y60s11k81o79č22i25l 3430988932598

Zkuste to znovu a bez té hrubky. Komediante drzý.

0/0
7.10.2014 10:20

P85a75v60e68l 66K81u74c24h67t95a 4496331687834

Kapitalismus je boj, nikdo nedá nic zadarmo - ale dostanou polovic a hodinu mínus a bude spokojenost.

+1/0
7.10.2014 8:48

P90a33v57e22l 93K12u85c98h27t42a 4606781707914

U nás silové složky a hasiči také dostanou 5%, asi se inspirovali v Čechách.

0/0
7.10.2014 8:50

R52o74m59a49n 71P53o97l64á96č22e36k 5916349605

Ale tak jim to bylo před pár lety sebráno ;-)

+2/0
7.10.2014 9:03

V87i78k69y37r 42B96o88h88u66m30i15l 91S72t85r58a27n17s86k21y 9827718916459

Jistě se tak hasiči v ČR přiblíží roční mzdě německých strojvůdců vEUR, že;-D?

+2/0
7.10.2014 9:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.