Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bude stávka, rozhodli strojvůdci Deutsche Bahn. Začnou v devět večer

Strojvůdci největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vyhlásili stávku. Protestní akce potrvá od dnešních 21 do středečních šesti hodin rána, uvedl v tiskovém prohlášení odborový svaz GDL. Strojvůdci žádají zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i76c71h40a75l 87U26n64g25e58r 9196841583921

Vsadím se 100:1, že za nesprávnou faktickou informaci v úvodu článku nemůže ČTK uvedená jako zdroj, ale idiocie copy/pasterů z iDnes. Takže pro ty, kdo potřebují v pondělí cestovat do Německa: stávka nepotrvá do středy do 6 hodin ráno, jak je uvedeno, ale jen do pondělka do 4 ráno, jak iDnes správně píše na jiném místě: http://ekonomika.idnes.cz/stavka-strojvudcu-deutsche-bahn-do0-/eko-doprava.aspx?c=A141018_082310_eko-doprava_jw

Ono zas nedá tak moc práce si to ověřit (naštěstí): http://www.gdl.de/Aktuell/Startseite?from=Main.HomePage

0/0
6.11.2014 12:41

P47a13v34e24l 40K90u30c97h12t23a 4676921167284

Samozřejmě každý "boj" o růst mezd má své hranice, záleží hodně na zaměstnavateli, jak firmu řídí, zda může růst produktivita při zachování bezpečnosti, zda lze zdražovat. Je to mnoho často protichůdných vlivů, ale žasnu, kolik lidí u nás má péči, zda to zaměstnavatele nezahubí, aby si to osazenstvo ještě rozmyslelo atd. 

"Třídní boj" je veden tak, že chci + 5% a vím, že dají jen 2-3 a je to o.k.

0/0
7.10.2014 15:07

M40i39r81o60s54l84a77v 86Z96i55k61m24u94n18d 7729973914353

Na Německé poměry plat strojvedoucí zase nic tak moc, takže se nelze divit ...

0/0
7.10.2014 19:21

J26i87ř83í 37D83r83a44h57o11t73a 1730575719826

Čím to je, že tady v USA žádné stávky na železnicích ani jiné dopravě neznají. Že by tím, že tady nejsou státní dráhy  a komu se něco nelíbí, může kdykoliv odejít ?

0/0
7.10.2014 13:06

P81a97v33e84l 75K57u39c73h24t60a 4156771617254

A to dostanou přidáno z lásky zaměstnavatele nebo to žluťácké odbory vyřídí bez stávky? I v Americe je inflace, švagr vždy brečí kolik teťam stojí třeba sýry ...

0/0
7.10.2014 14:58

P95a22v35e14l 31K42u76c28h43t13a 4556961257964

oprava - teď tam

0/0
7.10.2014 14:59

P82e13t23r 49B82e78z42s96t83a86r31o43s94t51i 2729336323151

Metropol pojede jen DD-Praha s Ceskou posadkou a ostatni EN asi vubec, tudiz vyhoda pro zamestnance JLV, vyssi diety za den za carou navic... Na vsem zlem je neco dobre...

0/0
7.10.2014 10:49

V31i28k61t88o48r 69N35á39r15o62ž63n30ý 3399772418

No , nevím , ono to není tak jednoznačné...

Lůžkové vlaky bojují o přežití a podobné stávky budou mít za následek , že řada cestujících si příště cestu vlakem rozmyslí...tudíž vlak bude prázdnější a někoho může napadnout vlak zrušit a personál vyhodit.

0/0
7.10.2014 11:15

V42i89k21t46o65r 93N82á82r97o37ž47n81ý 3879462348

Jen jestli si tím neřežou sami pod sebou větev.

Kamionoví dopravci a soukromí železniční dopravci jen čekají...

+1/−1
7.10.2014 9:36

R55a19d80o49s75l96a45v 93K63l52a23u53d72a 5784428634572

Leoš se už na to třese.... Až opraví obě poškozené tramvaje, vydá se s nimi brázdit Německo:-P

+3/−1
7.10.2014 9:40

P53e11t62r 61U60l85l66m21a47n45n 2627618117872

Oni existují i jiní soukromí dopravci, než ti čeští, že?

0/0
7.10.2014 9:55

K92a80r17e53l 49V88y12s44k96o95č56i93l 3510508202138

A určitě mají všichni ti soukromníci i plno hotových strojvedoucích, že?

0/0
7.10.2014 10:16

V64i72k88t38o86r 83N72á93r33o24ž38n37ý 3609812418

Největším problémem národních železničních dopravců nejsou ani tak soukromí železniční dopravci , jako spíše kamionoví dopravci...

Tudíž firmy , kde se nestávkuje... A každá taková stávka má za následek přesun zboží do kamionů....

0/0
7.10.2014 11:08

R62a64d75o59s90l71a88v 24K68l50a65u64d64a 5144918244692

Ale houby. Jednak vlaků je hodně a není tolik kamionů které by je nahradily. Za další řidič po určitém počtu hodin za volantem musí mít odpočinek..... Prostě kamiony železnici nahradit nemůžou.

0/0
7.10.2014 11:22

V37i42k97t87o21r 58N59á19r18o23ž30n35ý 3609742828

Jednotlivé zásilky jsou nahraditelné poměrně snadno...Apropo stejně se v celé Evropě vede diskuse o tom , zda je nezrušit. To není jenom o ČR. A celoevropsky se počty kamionů zvyšují a výkony železničním dopravcům klesají. To je dlouhodobý trend.

Byly doby , kdy se vyplatilo zboží na nádraží překládat , kdy bylo možné kamionu konkurovat i sólo vagónem. Dnes již drážní dopravci přicházejí o ucelené vlaky....  A i když řidič musí mít bezpečnostní přestávku , stejně ten kamion je rychlejší než sólo železniční zásilka.

0/0
7.10.2014 11:29

R24a63d92o38s74l89a28v 40K75l58a30u86d30a 5284188884402

no fakt nejde o kusové zásilky které se vejdou i do Trabantu.

0/0
7.10.2014 11:32

V98i67k10t28o83r 53N51á15r26o50ž82n58ý 3679872178

Měl jsem na mysli , jednotlivé vozové zásilky , kdy jedna zásilka= jeden vagón...nikoliv kusovky ;-)

0/0
7.10.2014 11:35

M75i81r49o10s21l63a49v 78Z18i11k31m38u89n71d 7389893984333

Ale strojvedoucí DB nákladní vlaky nevozí ... v Německu je nákladní a osobní doprava lokomotivně oddělena ... A pokud by strojvedoucí Railionu byl členem stávkují odborové organizace, tak počet nákladních vlaků je zlomkem toho, kolik je osobní dopravy a jde sehnat strojvedoucího, který stávkovat nebude ... Ono jde také o to, zda bude stávkovat Fernverkehr nebo DB Regio ...

V zásadě ČD mouho zajistit vozbu EC z/do Dresden, kam pravidelně jezdí, souprava ČD ... Pokud vlak na území DB pojede, udělá se v DD přestup ...

Osobní vlaky Rumburk - Bad Schandau - Děčín vozí personálně ČD,  tyhle pojedou bez omezení ...

+1/0
7.10.2014 19:19

R89a36d92o74s64l40a20v 51K32l58a49u45d81a 5174698234212

Proberte se ze sna. Německo je typický příklad země, kde to právě nevyšlo a z většiny soukromých dopravců se staly dceřiné společnosti DB.

0/0
7.10.2014 10:16

P77e17t77r 76U58l87l90m26a61n25n 2607438867592

Vlakem se nevozí jen lidé a nákladních soukromých dopravců je v Evropě dost.

0/0
7.10.2014 10:38

R82a34d77o61s23l11a26v 19K89l68a40u90d39a 5714288234672

I nákladní přepravci spolupracují. Vagóny cestují po Evropě, ale lokomotivy ne. Jsou jiné systémy, jiné provozní předpisy, jiné zabezpečení....

0/0
7.10.2014 10:50

A76l59e89x22a90n54d22r 76K15o82s47t78k93a 8892878706894

Ano, toto se prostě budou muset naučit i naše podniky. Že je lepší spolupráce a mít ze zakázky s milionovým ziskem jen půl milionu, než nemít nic.

0/0
7.10.2014 11:02

R61a56d39o18s98l20a31v 68K27l18a46u67d57a 5284968474562

Co se budou muset naučit? Vždyť tohle je normální i u nás..8-o

0/0
7.10.2014 11:12

V82i82k96t47o90r 78N64á84r18o27ž78n40ý 3949772518

Lokomotivy také cestují po Evropě..Apropo , pro kolik zemí je schválen takový Taurus ? Doba , kdy se všude na hranicích musely mašiny přepřahat je již dávná minulost...

0/0
7.10.2014 11:12

R29a49d20o71s83l59a77v 49K67l52a73u45d75a 5194568634492

Kolik společností má Taurusy? 5? A to jen ty národní. Pro většinu dopravců nemá význam kupovat podobné stroje.

0/0
7.10.2014 11:17

V40i47k17t15o73r 52N69á76r74o32ž89n91ý 3529382328

Podobných třísystémových mašin je více...Podívejte se na vozidlový park takové společnosti Metransrail. Na jednu stranu s ním dojedou do Rotterdamu , na druhou stranu do Budapesti..

Ale jasně. Jestli dopravní firma funguje na bázi , že vozí vlaky výhradně po Čechách , k čemu mít špičkový vozidlový park... ?

0/0
7.10.2014 11:32

R18a18d35o63s95l15a43v 38K93l27a43u87d74a 5614628384982

Kolik mají těch lokomotiv. Dvě? A kolik jim jich patří? Jasněže i jiní dopravci mají několikasystémové lokomotivy. Rozhodně ale nejde o pravidlo.

0/0
7.10.2014 11:39

V57i70k46t55o96r 49N93á19r36o86ž57n24ý 3249512158

Jak říkám. Důležité je , k jakému účelu dopravce svůj park potřebuje. A je jasné , že na zaplacení moderní mašiny v ceně 120 mega musí mít trochu jinou práci , než na zaplacení 30-40 roků staré motorové mašiny české výroby , kterou tamhle někde koupí za cenu šrotu...

0/0
7.10.2014 11:49

V81i71k47t55o24r 76N50á11r70o44ž57n52ý 3439852578

Třeba v Německu má licenci k provozování drážní dopravy nějakých 300 subjektů a troufnu si říci , že většina z nich nemá s DB nic společného...

0/0
7.10.2014 10:59

A38l38e24x38a73n68d57r 90K21o67s41t53k69a 8272848236784

Dokonce bych si troufl říct, že jich polovina nevlastní jedinou lokomotivu :)

0/0
7.10.2014 11:36

V75i37k16t13o23r 17N24á32r17o68ž74n21ý 3489962598

Nemusí vlastnit. Moderní formy podnikání nemusí být založeny na vlastnictví něčeho...

0/0
7.10.2014 11:46

P32a78v58e28l 10H84o76r45á33k 8801363865812

Strojvůdci v západní Evropě zapomněli, že socialismus na východě skončil a nyní se už s nimi nikdo párat nebude.

0/−2
7.10.2014 9:25

V32i79k83t84o30r 78N75á16r79o54ž24n31ý 3109162668

U železničních národních dopravců na západě Evropy funguje dnes takový socialismus , kterého soudruzi v ČSSR nikdy nedosáhli..

+2/0
7.10.2014 10:12

P98e81t78r 71M70o81t31y89č68k66a 1234921983904

Nerozumím tomu, proč nespokojení prostě nedají výpověď a nejdou pracovat jinam, kde budou mít zajímavější podmínky...

Už aby přišla doba, kdy odbory ztratí možnost takto škodit a vydírat.

+6/−8
7.10.2014 9:06

P81a32v85e29l 41H10o36r84á88k 8901693305532

A Vy si myslíte, že děti tu nepracují dvanáct hodin denně jen proto, že hodní kapitalisté v 19. století s nimi pocítili soucit?

+8/0
7.10.2014 9:27

M51i34r44e96k 10Z78á19v45o50d11n63ý 7252987100888

Proč by to měli dělat? Pokud to zaměstnavatele až tak trápí, může je vyhodit. Ale nedělá to asi z nějakých pro něj výhodných důvodů. Je to jen standardní vyjednávání. Naštěstí již nežijeme ve feudalismu.

+2/0
7.10.2014 9:31

R25o28m16a84n 76P24o97l32á37č11e67k 5166409245

Zkuste vyhodit člověka v odborech a máte tahanice po soudech na 10 let;-D

0/0
7.10.2014 10:30

J92a86n 12S50a38l78o65m33o68n 4239240881545

Chybí vám tam vloženo: bez zákonných důvodů... Pokud dotyčný odborář poruší zákon a nebo je jeho místo zrušeno a podbně, tak propustit lze. :-)

0/0
7.10.2014 10:39

M40i30c32h13a41l 98S46t69e69b83l83o 5529381534127

Komedianti drzý;-€;-ORv!!

+2/−4
7.10.2014 8:57

K16a95r41e72l 78V31y57s24k60o74č70i31l 3330908582928

Zkuste to znovu a bez té hrubky. Komediante drzý.

0/0
7.10.2014 10:20

P70a87v68e66l 11K15u96c35h17t93a 4536321127284

Kapitalismus je boj, nikdo nedá nic zadarmo - ale dostanou polovic a hodinu mínus a bude spokojenost.

+1/0
7.10.2014 8:48

P96a98v34e63l 27K72u80c50h20t33a 4816161707384

U nás silové složky a hasiči také dostanou 5%, asi se inspirovali v Čechách.

0/0
7.10.2014 8:50

R70o77m22a78n 21P90o22l64á69č85e10k 5106979155

Ale tak jim to bylo před pár lety sebráno ;-)

+2/0
7.10.2014 9:03

V65i83k76y34r 21B42o76h71u95m68i72l 85S22t29r76a45n84s94k44y 9677648396809

Jistě se tak hasiči v ČR přiblíží roční mzdě německých strojvůdců vEUR, že;-D?

+2/0
7.10.2014 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.