- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vsadím se 100:1, že za nesprávnou faktickou informaci v úvodu článku nemůže ČTK uvedená jako zdroj, ale idiocie copy/pasterů z iDnes. Takže pro ty, kdo potřebují v pondělí cestovat do Německa: stávka nepotrvá do středy do 6 hodin ráno, jak je uvedeno, ale jen do pondělka do 4 ráno, jak iDnes správně píše na jiném místě: http://ekonomika.idnes.cz/stavka-strojvudcu-deutsche-bahn-do0-/eko-doprava.aspx?c=A141018_082310_eko-doprava_jw
Ono zas nedá tak moc práce si to ověřit (naštěstí): http://www.gdl.de/Aktuell/Startseite?from=Main.HomePage
Samozřejmě každý "boj" o růst mezd má své hranice, záleží hodně na zaměstnavateli, jak firmu řídí, zda může růst produktivita při zachování bezpečnosti, zda lze zdražovat. Je to mnoho často protichůdných vlivů, ale žasnu, kolik lidí u nás má péči, zda to zaměstnavatele nezahubí, aby si to osazenstvo ještě rozmyslelo atd.
"Třídní boj" je veden tak, že chci + 5% a vím, že dají jen 2-3 a je to o.k.
Na Německé poměry plat strojvedoucí zase nic tak moc, takže se nelze divit ...
Čím to je, že tady v USA žádné stávky na železnicích ani jiné dopravě neznají. Že by tím, že tady nejsou státní dráhy a komu se něco nelíbí, může kdykoliv odejít ?
A to dostanou přidáno z lásky zaměstnavatele nebo to žluťácké odbory vyřídí bez stávky? I v Americe je inflace, švagr vždy brečí kolik teťam stojí třeba sýry ...
Metropol pojede jen DD-Praha s Ceskou posadkou a ostatni EN asi vubec, tudiz vyhoda pro zamestnance JLV, vyssi diety za den za carou navic... Na vsem zlem je neco dobre...
No , nevím , ono to není tak jednoznačné...
Lůžkové vlaky bojují o přežití a podobné stávky budou mít za následek , že řada cestujících si příště cestu vlakem rozmyslí...tudíž vlak bude prázdnější a někoho může napadnout vlak zrušit a personál vyhodit.
Jen jestli si tím neřežou sami pod sebou větev.
Kamionoví dopravci a soukromí železniční dopravci jen čekají...
Leoš se už na to třese.... Až opraví obě poškozené tramvaje, vydá se s nimi brázdit Německo
Strojvůdci v západní Evropě zapomněli, že socialismus na východě skončil a nyní se už s nimi nikdo párat nebude.
U železničních národních dopravců na západě Evropy funguje dnes takový socialismus , kterého soudruzi v ČSSR nikdy nedosáhli..
Nerozumím tomu, proč nespokojení prostě nedají výpověď a nejdou pracovat jinam, kde budou mít zajímavější podmínky...
Už aby přišla doba, kdy odbory ztratí možnost takto škodit a vydírat.
A Vy si myslíte, že děti tu nepracují dvanáct hodin denně jen proto, že hodní kapitalisté v 19. století s nimi pocítili soucit?
Zkuste to znovu a bez té hrubky. Komediante drzý.
Kapitalismus je boj, nikdo nedá nic zadarmo - ale dostanou polovic a hodinu mínus a bude spokojenost.
U nás silové složky a hasiči také dostanou 5%, asi se inspirovali v Čechách.