Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda schválila plán stamiliardových investic do silnic a dálnic

Vláda schválila plán masivní výstavby silnic a dálnic předložený Ministerstvem dopravy. Do roku 2016 by se měly zahájit stavby v hodnotě 233 miliard korun. Mezi projekty je například dostavba úseků dálnic D1, D3 nebo silnice R35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a82r26c58e80l37a 70K69u77l79í57š37k82o92v13á 5619649127503

Stále nechápu, proč máme tak drahé, tedy spíše předražené silnice a dálnice oproti jiným státům.;-€

To už by se vyplatilo dát zahraniční firmě, aby zde postavila dálnice a ušetří se mnoho mld. Jsme malý stát, ale rozhodně hezčí silnice jsem viděla i v rozlehlé poušti!!!!!

Ono je to asi o něčem úplně jiném, než o stavení silnic, dálnic, mostů...., že?!:-/

0/0
9.10.2014 1:55

J54i15ř50í 19E19r35b35e79n 1683704866517

Ach jo. Tak už asi podvaatřicáté: opravdu si myslíš, že Skanska a Strabag jsou české firmy?

0/0
9.10.2014 5:48

A23l27e32x44a59n51d41r 55K94o11s16t69k78a 8982398246974

Ale hrabou zdravě česky. Nicméně paní kulíšková měla asi na mysli: Svěřit to nějaké firmě, co staví silnice v Německu, za stejných podmínek jako tam. Rozdíl není ani tak v ceně (tak 15% není zas tolik) ale v kvalitě a rychlosti práce. Tady, když je oprava dálnice, tak se ve čtyři odpoledne těch pár dělníků, co tam bylo sebere a jde domu. V Německu je tam 3* tolik lidí, ve čtyři pořijde druhá směna.. A o půlnoci třetí. A prostě se maká nonstop. A představa, že by někdo dodal zvlněnou dálnici a pak se o uznání reklamace soudil je tam zcela nepředstavitelná.

0/0
9.10.2014 9:15

M74a69r33t13i68n 15K64a80r73á16s33e54k 9568123988898

V lete jsem najel 4000km po nemecku a francii - uzavrenych useku v oprave bylo nekolik desitek - v noci jsme videli ze se pracuje na jendom jedinem, a na spouste useku se i pres uzavirku nedelalo vubec ani ve vsedni den. Nad nekterymi uzavirkami navic zustaval totalne rozum stat, kdy v useku vyrazne sirsim nez jsou dvoupruhy na rekunstruovane D1 byla doprava svedene do 1 pruhu a v dusledku toho byly pred takovymi uzavirkami az hodinove kolony.... (ve vsedni den, zadna sobota kdy zacinaji podnikove prazdniny a pulka nemecka jede na dovolnou)

0/0
9.10.2014 10:55

V37l44a19d60i58m53í19r 32F56i54b52i98g79e39r 5194941211814

No ale to že se tu nestaví jako v německu není vinou firem ale státního aparátu, který schvaluje takové smlouvy, které jsou prakticky nevypověditelné, sankce se nevybírají a není v nich uvedeno jak rychle se musí postupovat. Firmy si prostě dovolí co jim stát dovolí. Tady postaví dálnici co se po 5 letech rozpadá, reklamace se řeší už roky a ta firma stále vyhrává další zakázky to mi hlava nebere.

0/0
10.10.2014 7:50

J93i10n63d48ř54i22c66h 62Š84k44o18p10e47k 4975171790505

silnice už dnes staví pouze zahraniční firmy

0/0
9.10.2014 7:42

V64l29a63d48i30m60í10r 55F23i61b65i11g43e96r 5374431731184

Dálnice a silnice jsou tu drahé proto, že ŘSD vedou neschopní lidé, kteří nedokážou ani pořádně připravit projekty stavby, dále je to zdržování délky výstavby které prodražuje.(taky vina ŘSD že si neumí ošetřit rychlost prací a na stavbě jsou třeba jen 2 lidi) A pak taky sjezd u každé vesnice.

0/0
10.10.2014 7:47

S97t36a87n89i95s92l94a67v 73M24a55r17t54i91n 1108886549759

Pokud jsem tomu porozuměl, pak se mluví o "zahájení staveb," s rozpočtovanými náklady 233 mld Kč. Jaký zlomek v roce 2015 a jaké další zlomky v 2016 a dalších,... to se neví.

0/0
8.10.2014 20:32

R56a42d72e49k 63Č91o41s 3606116608508

No pokud se dobře dívám, v návrhu rozpočtu stouply výdaje a klesly investice. A to dokonce pod úroveň toho, co měl v rozpočtu Kalousek v letech 2011-13. Já bych to nazval prožíráním...

0/0
8.10.2014 17:03
Foto

L47u80m66í72r 89K19u52c62h73a32ř 4699534622859

tak peníze jsou, to né, že né ... problém jsou pozemky, ekofašisti a samozřejmě odvolávky k ÚOHS, ale to už se opakuju, ale peníze rozhodně problém nejsou, většina staveb je kofinancována z EU takže pohoda  ;-) ale dotáhnout přípravu je problém :-(

+1/0
8.10.2014 16:52

A84l10e15x17a73n11d54r 51K61o85s40t44k57a 8712948576454

Pozemky by též nebyly problém, pokud by se doopravdy začal používat vyvlastňovací zákon. Jsou podmínky pro postup: máte měsíc na rozmyšlenou, ten pozemek stojí 15 kč/metr. Vyberte si, jestli podepíšete a dostanete 100 kč/metr, nebo se to vyvlastní, postavíme dálnici a dostanete těch 15. Ale musela by být vůle to tak udělat.

+2/0
8.10.2014 17:08

J91i43n27d35ř43i88c43h 63Š81k56o36p79e52k 4865881200635

žádní ekofašisti nejsou problém. Problém je, že úřady vydávají rozhodnutí v rozporu se zákonem a soud ho pak musí zrušit. Pokud by vše bylo jak má být, námitky ekologů by byly neúspěšné

0/0
9.10.2014 7:27
Foto

A77l91e35š 53K36l59o94n 7950291791419

Hm, jestlipak by spíš Bohuš neměl trénovat správné sázení ekonomických rámců...

+1/0
8.10.2014 16:46

L55u60k80á66š 26B86a76l19a44d59a 1512219719

A kde na to ti chytraci vezmou ??

+1/0
8.10.2014 16:45

I52v90o 53U28r70b19á98n51e34k 2926937137

R43 samozřejmě nic...lepšího cestování na Svitavy se už nedožiju...

+1/0
8.10.2014 16:26

A32l90e64š 83J31a39v23ů19r11e18k 2312759690630

Brno - Svitavy = tam se bojim vzdy kdyz tam jedu

+1/0
8.10.2014 16:42

M64a19r79t74i13n 35H79e63i10s45l15e76r 4354206792899

Dvě hlavní priority R1 a R35 - R1 0 km, R35 26 km (aspoň něco, ale furt málo). Takže reálně se do roku 2020 nic nezmění. Snad kromě konečně dodělání D8 (ale to už se staví).

Pro Moraváky - dokončení R1 je mimo jiné i potřeba pro efektivní fungování R35 - napojení R35/D11 na D8, D5 a budoucí D3

+2/0
8.10.2014 16:04

A30l66e85x62a92n95d21r 35K23o30s38t12k69a 8442698776584

D8 se sice staví, ale dostavění a hlavně otevření naprosto v nedohlednu.

+1/0
8.10.2014 16:36

M16a53r89t70i58n 89K67o32m67i89n29e77k 5530147131382

Stovky miliard bezproblemu utrati, ale mam znacne pochybnosti jestli za ne neco opravdu postavi :(

0/0
8.10.2014 15:55

V21l86a63d88i16m70i68r 96S54o60u82k96a77l 4930651751376

Ach jo ta D3 :(  stále jen ten nejméně důležitý úsek Veselý - ČB. Ale o dokončení trasy od Miličína nebo ČB na Rakousko ani ťuk. Ze severu na jih je naše zem stále neprůjezdná. Nechci ani domýšlet kolik firem mohlo už v ČR dávno být, kdyby se nebály logistických komplikacích. Země s tak dokonalou polohou ve středu Evropy by měla mít dopravu jako svou absolutní prioritu, i za cenu zadlužení..

0/0
8.10.2014 15:51

A28l28e65x89a28n71d76r 27K39o34s15t91k56a 8692268346724

A kdyby zde nebyla prakticky nejdražší nafta široko daleko, tak kolik by se vybralo na spotřební dani.. A ty kamiony tudy stejně jezdí, jen prostě netankují.

0/−1
8.10.2014 15:57

Z58b56y15n87ě51k 45Č84e91j26k96a 5166708531733

včera Polsko, Wroclaw. Všude nafta 5,3-5,4 PLN, což je 35,5-36Kč. Slovensko bylo běžně okolo 36-37Kč (14dní z5, možná to bude mimo hlavní tahy lehce míň). Rakousko teď nevim, Německo je dražší. Tankuju u nás.

+2/0
8.10.2014 16:42

J34i52ř50í 35J84i47n48d91r25a 6855709756458

jedině Rakousko je o něco levnější

0/0
9.10.2014 7:57

J63o15s97e90f 66P71o15ž44i18v69i48l 8754826807960

Bohušu, jasně že je potřeba investovat do infrastruktury.

.

Ale o tom by měl rozhodovat někdo, kdo má koncepci a ne jen plnou hubu předvolebních keců:-P!!

+2/−1
8.10.2014 15:40

T12o73m70á56š 84Z59e79m48a15n 3435408864335

Nikde neivdím nejpodstatnější R1.

Dostavba D1 je dnes vedlejší prototože na Moravě jen zparalelní dálniční síť - ony známé dvě dálnice na Ostravu.

R35 a D3 potřeba jsou.

0/0
8.10.2014 15:40

M65a41r29e26k 75H98r31u86b28y 6157482971488

Nebylo by lepsi dokoncit ty rozestavene?;-)

+1/0
8.10.2014 15:30

V39l25a81d12i59s11l65a51v 89N50o24h24e89j84l 7828657918571

ne, ty se dokoncej paralelne

0/0
8.10.2014 15:32

K35a84r81e77l 76S50o31c10h83ů58r20e82k 2680316579465

To by vůbec nebylo lepší, protože ty rozestavěné již mají vybrané dodavatele a tudíž z toho nic nekápne. Proto je potřeba rozjet co nejvíc nových výběrových řízení a zahájit co nejvíc zakázek za co největší peníze. Proto každý ministr vždy nejprve zastaví všechna neuzavřená výběrová řízení, pak na totéž vypíše nová řízení a to, co už nelze zrušit, to aspoň zpomalí, aby mu zůstaly nějaké peníze na nové projekty. Není důležité dokončovat projekty, hlavně je potřeba vybrat dodavatele a podepsat smlouvy.

0/0
8.10.2014 15:52

M30a64r65t12i83n 39K30o81v75á89ř 2142120843232

Vypadá to logicky, ale nebylo. Silnice, která už je rozestavěná, se nedá tak jednoduše zastavit, jakmile se otočí vítr po volbách. Příkladem budiž například silnicie 57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím, o které se nějakých 50 let diskutovalo a vždy se našel nějaký důvod, proč je potřeba stavět jinou silnici blíž k Praze. Jednoho dne se konečně kopnulo do země a od té doby se to pomalu, ale jistě vyvíjí. Teď se bude zahajovat výstavba druhé etapy a opět to jde lépe, protože ta první část končí v podstatě v poli.

0/0
8.10.2014 16:21
Foto

P48a30v36e57l 22M23a66k60o47v41e80c 8598275171

Ideální volební slogan: "Nikdo Vám nedá to, co my Vám slíbíme!", univerzálně použitelný pro všechny parlamentní strany...:-)

+9/0
8.10.2014 15:22

M40a16r81t92i66n 53K64u27l98h88á72n95e64k 4103122859459

jasan ...

.

a v pondělí po volbách se zjistí, že "naše sliby nebyly zasazeny do ekonomického rámce - Bohuš Sobotka 2004 "

+9/0
8.10.2014 15:08

M28a24r69e20k 89H56r20u19b44y 6797692261348

Tyhle volby jsou ale komunalni, a lokalni politici do tohohle obvykle moc mluvit nemuzou ;-)

0/0
8.10.2014 15:30

P31e34t22r 23Č50e68r18v21e44n40ý 3586309307469

konečně

0/0
8.10.2014 15:06

M83a26r58t66i57n 61K94o61v44á56ř 2952500593702

Slibem neurazíš.

+7/0
8.10.2014 15:05

H82o32n73z93a 10K74a67r48a82s 5509586

Jako karlovarák jsem rád za každý km er-šestky. Ale pořád to je od nás do Prahy hrůza a hlavně nebezpečné. Se tam asi musí rozbít autobus plný dětí, nedej bože, aby to nějaká vláda konečně dostavěla :(

+6/−1
8.10.2014 15:02

J42a77n 34H83l82e20d89í68k 4199362918852

zadat Číňanům za 100 let placení mýtného do Šanghaje, pražské plánovače nasadit na frontu do Sýrie nebo Iraku, dámy na boj proti ebole--- aby si nestěžovali, že přišli o koryta

0/0
8.10.2014 15:01
Foto

M23i22c64h38a68l 88G65a27n98d19a46l37o22v66i64č 7298549781450

Jasně! Nemáme peníze, ale na dluh si postavíme silnice, abychom měli větší pohodlí! Co takhle taky někdy rozpočet v přebytku, vy pitomci ze sněmovny!?

Tohle je fakt jak u blbejch!

+5/−6
8.10.2014 15:01

J43a17r17o25s83l70a77v 60L45e16b81e49d44a 3906459607810

Šetřete jinde - tohle je pořád jen skromná část peněz, které zaplatíme na daních z PHM a dalších poplatcích za služební auta, dálniční známky, mýto atd. atd.

+7/0
8.10.2014 15:08

M45a46r97i58á27n 33J59o33s40e96f70í26k 1553691237408

Na dopravní stavby se určitě vydá víc peněz než se vybere na tom co píšete.

0/0
8.10.2014 15:30

T89o58m77á15š 95Z79e67m90a38n 3295208264685

Rozpočet ŘSD je méně než polovina vybvrané spotřební daně.

Když přidáte DPH, poplatky, mýtné, atd. tak jsme ve zlomcích..

+1/0
8.10.2014 15:45

A12l46e75x16a81n83d18r 79K85o26s83t56k90a 8532728176444

A na mnoha místech by solidní silnice prostě a dobře odstranila problém s nezaměstnaností. Jsou oblasti, kde jsou lidé ochotní dělat za pár šupů, byly by tam obrovské prostory pro stavbu logistických center, či továren.. Ale dokud tam vede silnice asi tak páté třídy, tak tam nikdo nic nepostaví, protože tam prostě neprojede.

+4/0
8.10.2014 15:48

F88r45a67n19t53i42š67e54k 84V64r77á16n30a 5969222423631

Tak hlavně honem zase zvýšit DPH nebo jiné daně, aby bylo na betonovou lobby Rv

0/0
8.10.2014 14:59

P38a60v93e20l 72S85l14a59d14o41v93n58í15k 6367933837936

To platilo u kolegy Kalouska

+1/0
8.10.2014 15:55

A39l74e58š 59J57a13v18ů60r96e28k 2392729650280

to platilo za kohokoli

0/0
8.10.2014 16:45

M70a23r36e24k 22R23o33h26á59č 3633587495103

Hlavně nedostavět R7, aby se vám do Prahy nehrnuli nezaměstnaní z CV,MO a LN.

Nevadí, že se v pražských obchodech už skoro nedomluvíte česky :D

0/0
8.10.2014 14:59

J73i94ř79í 37E83r32b35e66n 1473834146797

"100 miliard připadne na dálniční projekty a stavby rychlostních komunikací. Dalších 97 miliard korun poputuje na železniční projekty a šest miliard na dopravní stavby na splavných řekách." - tak proč jsou v článku jen tabulky o dálnicích a rychlostkách? Proč tam nejsou i ty údaje o železnici a vodních cestách?

+1/0
8.10.2014 14:43

L56a84d58i75s66l74a85v 47K23v33a44s77n22i80č70k69a 1233247943115

Že by proto, že článek je o výstavbě dálnic ?

+2/0
8.10.2014 15:44

V18í12t 44H64r27a90d55i50l 2394605321392

Pěkné gesto teď před volbamy... Ale když si vezmu, že z úseku Mohelnice Hradec Králové se má začít stavět cca 26 km rychlostní silnice a to v úseku Ostrov - Opatovice, což je řekl bych jeden z těch kde se dá aspoň trochu jet... No je to málo...

+1/0
8.10.2014 14:42

J32i44ř65í 37E73r50b92e87n 1713114866497

Cože? Býšť, Ostřetín, Litomyšl, Vysoké Mýto, to že jsou úseky, "kde se dá jet"? 8-o

Naopak, nejsnáze průjezdný je úsek (Gajer-) Svitavy - Mohelnice, protože až na pár set metrů v Moravské Třebové to je moderní silnice vedoucí mimo obec!

+3/0
8.10.2014 15:00

J60a12n 25V12e61l65i53k33ý 3888135710535

A od pondělka se už bude zase škrtat, to už bude po volbách...

+5/−4
8.10.2014 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.