Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda schválila plán stamiliardových investic do silnic a dálnic

Vláda schválila plán masivní výstavby silnic a dálnic předložený Ministerstvem dopravy. Do roku 2016 by se měly zahájit stavby v hodnotě 233 miliard korun. Mezi projekty je například dostavba úseků dálnic D1, D3 nebo silnice R35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a51r54c36e35l83a 25K10u43l95í95š73k67o10v13á 5899389167833

Stále nechápu, proč máme tak drahé, tedy spíše předražené silnice a dálnice oproti jiným státům.;-€

To už by se vyplatilo dát zahraniční firmě, aby zde postavila dálnice a ušetří se mnoho mld. Jsme malý stát, ale rozhodně hezčí silnice jsem viděla i v rozlehlé poušti!!!!!

Ono je to asi o něčem úplně jiném, než o stavení silnic, dálnic, mostů...., že?!:-/

0/0
9.10.2014 1:55

J30i30ř84í 55E23r39b84e44n 1353614726147

Ach jo. Tak už asi podvaatřicáté: opravdu si myslíš, že Skanska a Strabag jsou české firmy?

0/0
9.10.2014 5:48

A21l86e81x97a57n91d16r 13K74o82s60t43k62a 8242988286424

Ale hrabou zdravě česky. Nicméně paní kulíšková měla asi na mysli: Svěřit to nějaké firmě, co staví silnice v Německu, za stejných podmínek jako tam. Rozdíl není ani tak v ceně (tak 15% není zas tolik) ale v kvalitě a rychlosti práce. Tady, když je oprava dálnice, tak se ve čtyři odpoledne těch pár dělníků, co tam bylo sebere a jde domu. V Německu je tam 3* tolik lidí, ve čtyři pořijde druhá směna.. A o půlnoci třetí. A prostě se maká nonstop. A představa, že by někdo dodal zvlněnou dálnici a pak se o uznání reklamace soudil je tam zcela nepředstavitelná.

0/0
9.10.2014 9:15

M74a53r54t64i63n 82K92a68r94á40s96e49k 9488893488698

V lete jsem najel 4000km po nemecku a francii - uzavrenych useku v oprave bylo nekolik desitek - v noci jsme videli ze se pracuje na jendom jedinem, a na spouste useku se i pres uzavirku nedelalo vubec ani ve vsedni den. Nad nekterymi uzavirkami navic zustaval totalne rozum stat, kdy v useku vyrazne sirsim nez jsou dvoupruhy na rekunstruovane D1 byla doprava svedene do 1 pruhu a v dusledku toho byly pred takovymi uzavirkami az hodinove kolony.... (ve vsedni den, zadna sobota kdy zacinaji podnikove prazdniny a pulka nemecka jede na dovolnou)

0/0
9.10.2014 10:55

V91l84a86d84i11m54í97r 31F12i18b46i68g51e91r 5984391651124

No ale to že se tu nestaví jako v německu není vinou firem ale státního aparátu, který schvaluje takové smlouvy, které jsou prakticky nevypověditelné, sankce se nevybírají a není v nich uvedeno jak rychle se musí postupovat. Firmy si prostě dovolí co jim stát dovolí. Tady postaví dálnici co se po 5 letech rozpadá, reklamace se řeší už roky a ta firma stále vyhrává další zakázky to mi hlava nebere.

0/0
10.10.2014 7:50

J59i18n28d48ř56i14c88h 39Š61k60o18p62e35k 4925221720705

silnice už dnes staví pouze zahraniční firmy

0/0
9.10.2014 7:42

V38l22a42d40i30m54í32r 61F54i45b33i27g13e41r 5674831461394

Dálnice a silnice jsou tu drahé proto, že ŘSD vedou neschopní lidé, kteří nedokážou ani pořádně připravit projekty stavby, dále je to zdržování délky výstavby které prodražuje.(taky vina ŘSD že si neumí ošetřit rychlost prací a na stavbě jsou třeba jen 2 lidi) A pak taky sjezd u každé vesnice.

0/0
10.10.2014 7:47

S40t51a52n38i82s95l71a91v 47M23a49r82t53i56n 1778306699269

Pokud jsem tomu porozuměl, pak se mluví o "zahájení staveb," s rozpočtovanými náklady 233 mld Kč. Jaký zlomek v roce 2015 a jaké další zlomky v 2016 a dalších,... to se neví.

0/0
8.10.2014 20:32

R32a70d38e62k 94Č86o11s 3676646218588

No pokud se dobře dívám, v návrhu rozpočtu stouply výdaje a klesly investice. A to dokonce pod úroveň toho, co měl v rozpočtu Kalousek v letech 2011-13. Já bych to nazval prožíráním...

0/0
8.10.2014 17:03
Foto

L28u50m78í87r 62K81u31c28h10a39ř 4469684382179

tak peníze jsou, to né, že né ... problém jsou pozemky, ekofašisti a samozřejmě odvolávky k ÚOHS, ale to už se opakuju, ale peníze rozhodně problém nejsou, většina staveb je kofinancována z EU takže pohoda  ;-) ale dotáhnout přípravu je problém :-(

+1/0
8.10.2014 16:52

A19l21e71x90a76n48d81r 71K50o60s75t11k76a 8552648366244

Pozemky by též nebyly problém, pokud by se doopravdy začal používat vyvlastňovací zákon. Jsou podmínky pro postup: máte měsíc na rozmyšlenou, ten pozemek stojí 15 kč/metr. Vyberte si, jestli podepíšete a dostanete 100 kč/metr, nebo se to vyvlastní, postavíme dálnici a dostanete těch 15. Ale musela by být vůle to tak udělat.

+2/0
8.10.2014 17:08

J40i59n42d28ř71i70c93h 90Š73k56o11p68e86k 4855121100545

žádní ekofašisti nejsou problém. Problém je, že úřady vydávají rozhodnutí v rozporu se zákonem a soud ho pak musí zrušit. Pokud by vše bylo jak má být, námitky ekologů by byly neúspěšné

0/0
9.10.2014 7:27
Foto

A85l74e39š 76K87l72o75n 7560101271229

Hm, jestlipak by spíš Bohuš neměl trénovat správné sázení ekonomických rámců...

+1/0
8.10.2014 16:46

L60u14k74á62š 73B24a15l18a94d87a 1462509769

A kde na to ti chytraci vezmou ??

+1/0
8.10.2014 16:45

I98v12o 90U79r13b63á74n73e10k 2316697887

R43 samozřejmě nic...lepšího cestování na Svitavy se už nedožiju...

+1/0
8.10.2014 16:26

A96l47e52š 86J66a71v71ů52r81e39k 2692819470940

Brno - Svitavy = tam se bojim vzdy kdyz tam jedu

+1/0
8.10.2014 16:42

M71a79r92t15i65n 48H33e61i76s84l80e95r 4534466522479

Dvě hlavní priority R1 a R35 - R1 0 km, R35 26 km (aspoň něco, ale furt málo). Takže reálně se do roku 2020 nic nezmění. Snad kromě konečně dodělání D8 (ale to už se staví).

Pro Moraváky - dokončení R1 je mimo jiné i potřeba pro efektivní fungování R35 - napojení R35/D11 na D8, D5 a budoucí D3

+2/0
8.10.2014 16:04

A60l81e15x72a75n76d62r 31K38o26s74t97k94a 8682428196414

D8 se sice staví, ale dostavění a hlavně otevření naprosto v nedohlednu.

+1/0
8.10.2014 16:36

M17a90r93t80i94n 65K30o65m45i69n66e15k 5690287351982

Stovky miliard bezproblemu utrati, ale mam znacne pochybnosti jestli za ne neco opravdu postavi :(

0/0
8.10.2014 15:55

V44l78a86d75i73m28i93r 26S70o76u49k73a35l 4650171521716

Ach jo ta D3 :(  stále jen ten nejméně důležitý úsek Veselý - ČB. Ale o dokončení trasy od Miličína nebo ČB na Rakousko ani ťuk. Ze severu na jih je naše zem stále neprůjezdná. Nechci ani domýšlet kolik firem mohlo už v ČR dávno být, kdyby se nebály logistických komplikacích. Země s tak dokonalou polohou ve středu Evropy by měla mít dopravu jako svou absolutní prioritu, i za cenu zadlužení..

0/0
8.10.2014 15:51

A63l45e54x57a66n65d26r 84K17o40s16t95k26a 8672968496974

A kdyby zde nebyla prakticky nejdražší nafta široko daleko, tak kolik by se vybralo na spotřební dani.. A ty kamiony tudy stejně jezdí, jen prostě netankují.

0/−1
8.10.2014 15:57

Z60b89y54n43ě66k 87Č95e76j19k27a 5256558401783

včera Polsko, Wroclaw. Všude nafta 5,3-5,4 PLN, což je 35,5-36Kč. Slovensko bylo běžně okolo 36-37Kč (14dní z5, možná to bude mimo hlavní tahy lehce míň). Rakousko teď nevim, Německo je dražší. Tankuju u nás.

+2/0
8.10.2014 16:42

J62i23ř43í 16J81i79n51d77r23a 6695909666878

jedině Rakousko je o něco levnější

0/0
9.10.2014 7:57

J87o30s54e19f 51P34o36ž15i27v96i38l 8954566577790

Bohušu, jasně že je potřeba investovat do infrastruktury.

.

Ale o tom by měl rozhodovat někdo, kdo má koncepci a ne jen plnou hubu předvolebních keců:-P!!

+2/−1
8.10.2014 15:40

T56o47m11á38š 76Z60e53m81a82n 3605248684565

Nikde neivdím nejpodstatnější R1.

Dostavba D1 je dnes vedlejší prototože na Moravě jen zparalelní dálniční síť - ony známé dvě dálnice na Ostravu.

R35 a D3 potřeba jsou.

0/0
8.10.2014 15:40

M82a75r84e51k 10H10r18u56b64y 6187722311138

Nebylo by lepsi dokoncit ty rozestavene?;-)

+1/0
8.10.2014 15:30

V73l44a25d14i20s35l32a70v 30N75o68h61e88j36l 7438477718571

ne, ty se dokoncej paralelne

0/0
8.10.2014 15:32

K36a65r79e32l 50S22o85c94h56ů48r33e91k 2380376169725

To by vůbec nebylo lepší, protože ty rozestavěné již mají vybrané dodavatele a tudíž z toho nic nekápne. Proto je potřeba rozjet co nejvíc nových výběrových řízení a zahájit co nejvíc zakázek za co největší peníze. Proto každý ministr vždy nejprve zastaví všechna neuzavřená výběrová řízení, pak na totéž vypíše nová řízení a to, co už nelze zrušit, to aspoň zpomalí, aby mu zůstaly nějaké peníze na nové projekty. Není důležité dokončovat projekty, hlavně je potřeba vybrat dodavatele a podepsat smlouvy.

0/0
8.10.2014 15:52

M86a18r65t77i50n 88K46o84v61á10ř 2252890213722

Vypadá to logicky, ale nebylo. Silnice, která už je rozestavěná, se nedá tak jednoduše zastavit, jakmile se otočí vítr po volbách. Příkladem budiž například silnicie 57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím, o které se nějakých 50 let diskutovalo a vždy se našel nějaký důvod, proč je potřeba stavět jinou silnici blíž k Praze. Jednoho dne se konečně kopnulo do země a od té doby se to pomalu, ale jistě vyvíjí. Teď se bude zahajovat výstavba druhé etapy a opět to jde lépe, protože ta první část končí v podstatě v poli.

0/0
8.10.2014 16:21
Foto

P74a18v92e60l 46M65a33k50o93v13e28c 8248775821

Ideální volební slogan: "Nikdo Vám nedá to, co my Vám slíbíme!", univerzálně použitelný pro všechny parlamentní strany...:-)

+9/0
8.10.2014 15:22

M38a47r41t54i25n 48K35u80l92h17á46n28e93k 4703502969959

jasan ...

.

a v pondělí po volbách se zjistí, že "naše sliby nebyly zasazeny do ekonomického rámce - Bohuš Sobotka 2004 "

+9/0
8.10.2014 15:08

M83a82r73e24k 97H76r89u50b49y 6457242621588

Tyhle volby jsou ale komunalni, a lokalni politici do tohohle obvykle moc mluvit nemuzou ;-)

0/0
8.10.2014 15:30

P21e63t46r 32Č62e82r44v94e33n49ý 3366989527989

konečně

0/0
8.10.2014 15:06

M46a38r79t53i15n 32K40o93v18á32ř 2392690503142

Slibem neurazíš.

+7/0
8.10.2014 15:05

H74o13n20z28a 43K81a35r64a57s 5479866

Jako karlovarák jsem rád za každý km er-šestky. Ale pořád to je od nás do Prahy hrůza a hlavně nebezpečné. Se tam asi musí rozbít autobus plný dětí, nedej bože, aby to nějaká vláda konečně dostavěla :(

+6/−1
8.10.2014 15:02

J23a60n 88H59l34e86d98í33k 4909132218652

zadat Číňanům za 100 let placení mýtného do Šanghaje, pražské plánovače nasadit na frontu do Sýrie nebo Iraku, dámy na boj proti ebole--- aby si nestěžovali, že přišli o koryta

0/0
8.10.2014 15:01
Foto

M70i56c36h94a26l 54G23a91n92d42a40l29o30v38i18č 7648709721810

Jasně! Nemáme peníze, ale na dluh si postavíme silnice, abychom měli větší pohodlí! Co takhle taky někdy rozpočet v přebytku, vy pitomci ze sněmovny!?

Tohle je fakt jak u blbejch!

+5/−6
8.10.2014 15:01

J80a42r65o91s70l51a44v 83L44e40b45e59d10a 3636469497700

Šetřete jinde - tohle je pořád jen skromná část peněz, které zaplatíme na daních z PHM a dalších poplatcích za služební auta, dálniční známky, mýto atd. atd.

+7/0
8.10.2014 15:08

M17a86r19i20á43n 54J93o80s30e68f38í94k 1783431627278

Na dopravní stavby se určitě vydá víc peněz než se vybere na tom co píšete.

0/0
8.10.2014 15:30

T31o39m32á14š 64Z64e52m80a70n 3785608574825

Rozpočet ŘSD je méně než polovina vybvrané spotřební daně.

Když přidáte DPH, poplatky, mýtné, atd. tak jsme ve zlomcích..

+1/0
8.10.2014 15:45

A39l64e82x87a47n56d83r 62K70o47s86t70k20a 8492818156874

A na mnoha místech by solidní silnice prostě a dobře odstranila problém s nezaměstnaností. Jsou oblasti, kde jsou lidé ochotní dělat za pár šupů, byly by tam obrovské prostory pro stavbu logistických center, či továren.. Ale dokud tam vede silnice asi tak páté třídy, tak tam nikdo nic nepostaví, protože tam prostě neprojede.

+4/0
8.10.2014 15:48

F65r95a81n41t77i34š23e44k 15V51r43á37n48a 5649932463971

Tak hlavně honem zase zvýšit DPH nebo jiné daně, aby bylo na betonovou lobby Rv

0/0
8.10.2014 14:59

P90a13v54e17l 41S85l77a63d60o91v45n43í53k 6257703747826

To platilo u kolegy Kalouska

+1/0
8.10.2014 15:55

A22l63e74š 50J61a40v68ů52r41e15k 2502349320820

to platilo za kohokoli

0/0
8.10.2014 16:45

M92a34r22e58k 77R59o79h34á20č 3143767275413

Hlavně nedostavět R7, aby se vám do Prahy nehrnuli nezaměstnaní z CV,MO a LN.

Nevadí, že se v pražských obchodech už skoro nedomluvíte česky :D

0/0
8.10.2014 14:59

J77i11ř60í 36E71r62b65e51n 1393704566397

"100 miliard připadne na dálniční projekty a stavby rychlostních komunikací. Dalších 97 miliard korun poputuje na železniční projekty a šest miliard na dopravní stavby na splavných řekách." - tak proč jsou v článku jen tabulky o dálnicích a rychlostkách? Proč tam nejsou i ty údaje o železnici a vodních cestách?

+1/0
8.10.2014 14:43

L72a85d63i98s80l37a38v 37K18v52a18s40n66i91č24k12a 1873537703735

Že by proto, že článek je o výstavbě dálnic ?

+2/0
8.10.2014 15:44

V43í97t 90H51r79a77d77i71l 2654405621622

Pěkné gesto teď před volbamy... Ale když si vezmu, že z úseku Mohelnice Hradec Králové se má začít stavět cca 26 km rychlostní silnice a to v úseku Ostrov - Opatovice, což je řekl bych jeden z těch kde se dá aspoň trochu jet... No je to málo...

+1/0
8.10.2014 14:42

J65i28ř15í 73E26r34b38e76n 1473884336347

Cože? Býšť, Ostřetín, Litomyšl, Vysoké Mýto, to že jsou úseky, "kde se dá jet"? 8-o

Naopak, nejsnáze průjezdný je úsek (Gajer-) Svitavy - Mohelnice, protože až na pár set metrů v Moravské Třebové to je moderní silnice vedoucí mimo obec!

+3/0
8.10.2014 15:00

J92a30n 68V79e47l63i63k84ý 3108815940735

A od pondělka se už bude zase škrtat, to už bude po volbách...

+5/−4
8.10.2014 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.