Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda schválila plán stamiliardových investic do silnic a dálnic

Vláda schválila plán masivní výstavby silnic a dálnic předložený Ministerstvem dopravy. Do roku 2016 by se měly zahájit stavby v hodnotě 233 miliard korun. Mezi projekty je například dostavba úseků dálnic D1, D3 nebo silnice R35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a41r94c75e58l85a 95K10u75l39í18š34k64o24v10á 5659139917923

Stále nechápu, proč máme tak drahé, tedy spíše předražené silnice a dálnice oproti jiným státům.;-€

To už by se vyplatilo dát zahraniční firmě, aby zde postavila dálnice a ušetří se mnoho mld. Jsme malý stát, ale rozhodně hezčí silnice jsem viděla i v rozlehlé poušti!!!!!

Ono je to asi o něčem úplně jiném, než o stavení silnic, dálnic, mostů...., že?!:-/

0/0
9.10.2014 1:55

J31i24ř59í 98E90r17b96e31n 1483454336977

Ach jo. Tak už asi podvaatřicáté: opravdu si myslíš, že Skanska a Strabag jsou české firmy?

0/0
9.10.2014 5:48

A84l80e79x62a39n92d25r 34K82o43s25t95k87a 8362418346344

Ale hrabou zdravě česky. Nicméně paní kulíšková měla asi na mysli: Svěřit to nějaké firmě, co staví silnice v Německu, za stejných podmínek jako tam. Rozdíl není ani tak v ceně (tak 15% není zas tolik) ale v kvalitě a rychlosti práce. Tady, když je oprava dálnice, tak se ve čtyři odpoledne těch pár dělníků, co tam bylo sebere a jde domu. V Německu je tam 3* tolik lidí, ve čtyři pořijde druhá směna.. A o půlnoci třetí. A prostě se maká nonstop. A představa, že by někdo dodal zvlněnou dálnici a pak se o uznání reklamace soudil je tam zcela nepředstavitelná.

0/0
9.10.2014 9:15

M62a62r41t28i97n 60K42a47r44á94s98e29k 9768713448618

V lete jsem najel 4000km po nemecku a francii - uzavrenych useku v oprave bylo nekolik desitek - v noci jsme videli ze se pracuje na jendom jedinem, a na spouste useku se i pres uzavirku nedelalo vubec ani ve vsedni den. Nad nekterymi uzavirkami navic zustaval totalne rozum stat, kdy v useku vyrazne sirsim nez jsou dvoupruhy na rekunstruovane D1 byla doprava svedene do 1 pruhu a v dusledku toho byly pred takovymi uzavirkami az hodinove kolony.... (ve vsedni den, zadna sobota kdy zacinaji podnikove prazdniny a pulka nemecka jede na dovolnou)

0/0
9.10.2014 10:55

V39l52a31d71i31m77í50r 52F92i11b24i27g38e59r 5554821971454

No ale to že se tu nestaví jako v německu není vinou firem ale státního aparátu, který schvaluje takové smlouvy, které jsou prakticky nevypověditelné, sankce se nevybírají a není v nich uvedeno jak rychle se musí postupovat. Firmy si prostě dovolí co jim stát dovolí. Tady postaví dálnici co se po 5 letech rozpadá, reklamace se řeší už roky a ta firma stále vyhrává další zakázky to mi hlava nebere.

0/0
10.10.2014 7:50

J66i64n70d67ř91i65c55h 78Š95k76o28p45e56k 4125891700355

silnice už dnes staví pouze zahraniční firmy

0/0
9.10.2014 7:42

V72l98a16d36i11m29í92r 82F13i61b23i69g72e59r 5474891341504

Dálnice a silnice jsou tu drahé proto, že ŘSD vedou neschopní lidé, kteří nedokážou ani pořádně připravit projekty stavby, dále je to zdržování délky výstavby které prodražuje.(taky vina ŘSD že si neumí ošetřit rychlost prací a na stavbě jsou třeba jen 2 lidi) A pak taky sjezd u každé vesnice.

0/0
10.10.2014 7:47

S72t39a60n11i77s77l29a63v 33M24a42r54t40i28n 1918926909229

Pokud jsem tomu porozuměl, pak se mluví o "zahájení staveb," s rozpočtovanými náklady 233 mld Kč. Jaký zlomek v roce 2015 a jaké další zlomky v 2016 a dalších,... to se neví.

0/0
8.10.2014 20:32

R40a53d11e18k 90Č70o24s 3466196328938

No pokud se dobře dívám, v návrhu rozpočtu stouply výdaje a klesly investice. A to dokonce pod úroveň toho, co měl v rozpočtu Kalousek v letech 2011-13. Já bych to nazval prožíráním...

0/0
8.10.2014 17:03
Foto

L86u56m20í82r 12K83u44c33h53a16ř 4339324492169

tak peníze jsou, to né, že né ... problém jsou pozemky, ekofašisti a samozřejmě odvolávky k ÚOHS, ale to už se opakuju, ale peníze rozhodně problém nejsou, většina staveb je kofinancována z EU takže pohoda  ;-) ale dotáhnout přípravu je problém :-(

+1/0
8.10.2014 16:52

A33l19e52x23a32n45d32r 86K17o38s32t71k93a 8192968776634

Pozemky by též nebyly problém, pokud by se doopravdy začal používat vyvlastňovací zákon. Jsou podmínky pro postup: máte měsíc na rozmyšlenou, ten pozemek stojí 15 kč/metr. Vyberte si, jestli podepíšete a dostanete 100 kč/metr, nebo se to vyvlastní, postavíme dálnici a dostanete těch 15. Ale musela by být vůle to tak udělat.

+2/0
8.10.2014 17:08

J44i74n33d14ř31i49c63h 27Š87k48o90p81e30k 4685391630985

žádní ekofašisti nejsou problém. Problém je, že úřady vydávají rozhodnutí v rozporu se zákonem a soud ho pak musí zrušit. Pokud by vše bylo jak má být, námitky ekologů by byly neúspěšné

0/0
9.10.2014 7:27
Foto

A68l76e36š 88K97l48o91n 7130211861399

Hm, jestlipak by spíš Bohuš neměl trénovat správné sázení ekonomických rámců...

+1/0
8.10.2014 16:46

L94u59k22á82š 46B82a23l78a35d82a 1862869659

A kde na to ti chytraci vezmou ??

+1/0
8.10.2014 16:45

I16v93o 22U59r91b96á41n54e18k 2586447737

R43 samozřejmě nic...lepšího cestování na Svitavy se už nedožiju...

+1/0
8.10.2014 16:26

A72l41e93š 20J15a26v82ů58r81e96k 2292189360810

Brno - Svitavy = tam se bojim vzdy kdyz tam jedu

+1/0
8.10.2014 16:42

M61a91r12t74i10n 29H84e33i76s21l19e95r 4524986132919

Dvě hlavní priority R1 a R35 - R1 0 km, R35 26 km (aspoň něco, ale furt málo). Takže reálně se do roku 2020 nic nezmění. Snad kromě konečně dodělání D8 (ale to už se staví).

Pro Moraváky - dokončení R1 je mimo jiné i potřeba pro efektivní fungování R35 - napojení R35/D11 na D8, D5 a budoucí D3

+2/0
8.10.2014 16:04

A22l46e42x57a62n94d35r 23K29o88s74t37k72a 8182618676504

D8 se sice staví, ale dostavění a hlavně otevření naprosto v nedohlednu.

+1/0
8.10.2014 16:36

M43a61r67t81i75n 63K34o67m56i58n45e38k 5180967731312

Stovky miliard bezproblemu utrati, ale mam znacne pochybnosti jestli za ne neco opravdu postavi :(

0/0
8.10.2014 15:55

V98l44a37d16i61m81i41r 16S77o96u87k19a88l 4800761181266

Ach jo ta D3 :(  stále jen ten nejméně důležitý úsek Veselý - ČB. Ale o dokončení trasy od Miličína nebo ČB na Rakousko ani ťuk. Ze severu na jih je naše zem stále neprůjezdná. Nechci ani domýšlet kolik firem mohlo už v ČR dávno být, kdyby se nebály logistických komplikacích. Země s tak dokonalou polohou ve středu Evropy by měla mít dopravu jako svou absolutní prioritu, i za cenu zadlužení..

0/0
8.10.2014 15:51

A82l15e66x54a39n27d20r 29K38o72s30t97k49a 8202378176854

A kdyby zde nebyla prakticky nejdražší nafta široko daleko, tak kolik by se vybralo na spotřební dani.. A ty kamiony tudy stejně jezdí, jen prostě netankují.

0/−1
8.10.2014 15:57

Z39b55y93n84ě74k 78Č37e98j35k27a 5286948591583

včera Polsko, Wroclaw. Všude nafta 5,3-5,4 PLN, což je 35,5-36Kč. Slovensko bylo běžně okolo 36-37Kč (14dní z5, možná to bude mimo hlavní tahy lehce míň). Rakousko teď nevim, Německo je dražší. Tankuju u nás.

+2/0
8.10.2014 16:42

J83i24ř39í 72J69i67n68d26r12a 6305389636928

jedině Rakousko je o něco levnější

0/0
9.10.2014 7:57

J31o27s95e29f 78P91o15ž74i20v63i86l 8644946477260

Bohušu, jasně že je potřeba investovat do infrastruktury.

.

Ale o tom by měl rozhodovat někdo, kdo má koncepci a ne jen plnou hubu předvolebních keců:-P!!

+2/−1
8.10.2014 15:40

T65o96m21á78š 27Z45e22m22a19n 3645428314215

Nikde neivdím nejpodstatnější R1.

Dostavba D1 je dnes vedlejší prototože na Moravě jen zparalelní dálniční síť - ony známé dvě dálnice na Ostravu.

R35 a D3 potřeba jsou.

0/0
8.10.2014 15:40

M60a27r94e59k 56H60r42u48b75y 6437132651868

Nebylo by lepsi dokoncit ty rozestavene?;-)

+1/0
8.10.2014 15:30

V88l25a54d22i69s48l39a15v 32N79o12h41e44j24l 7398227318191

ne, ty se dokoncej paralelne

0/0
8.10.2014 15:32

K25a15r49e79l 72S46o30c67h82ů67r98e29k 2830986699625

To by vůbec nebylo lepší, protože ty rozestavěné již mají vybrané dodavatele a tudíž z toho nic nekápne. Proto je potřeba rozjet co nejvíc nových výběrových řízení a zahájit co nejvíc zakázek za co největší peníze. Proto každý ministr vždy nejprve zastaví všechna neuzavřená výběrová řízení, pak na totéž vypíše nová řízení a to, co už nelze zrušit, to aspoň zpomalí, aby mu zůstaly nějaké peníze na nové projekty. Není důležité dokončovat projekty, hlavně je potřeba vybrat dodavatele a podepsat smlouvy.

0/0
8.10.2014 15:52

M13a90r11t58i46n 46K70o63v10á84ř 2562830233562

Vypadá to logicky, ale nebylo. Silnice, která už je rozestavěná, se nedá tak jednoduše zastavit, jakmile se otočí vítr po volbách. Příkladem budiž například silnicie 57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím, o které se nějakých 50 let diskutovalo a vždy se našel nějaký důvod, proč je potřeba stavět jinou silnici blíž k Praze. Jednoho dne se konečně kopnulo do země a od té doby se to pomalu, ale jistě vyvíjí. Teď se bude zahajovat výstavba druhé etapy a opět to jde lépe, protože ta první část končí v podstatě v poli.

0/0
8.10.2014 16:21
Foto

P75a61v85e27l 58M52a26k50o85v49e89c 8888465961

Ideální volební slogan: "Nikdo Vám nedá to, co my Vám slíbíme!", univerzálně použitelný pro všechny parlamentní strany...:-)

+9/0
8.10.2014 15:22

M69a18r50t89i20n 34K97u33l71h51á45n77e83k 4813952159479

jasan ...

.

a v pondělí po volbách se zjistí, že "naše sliby nebyly zasazeny do ekonomického rámce - Bohuš Sobotka 2004 "

+9/0
8.10.2014 15:08

M11a82r82e96k 46H26r92u97b20y 6257662291468

Tyhle volby jsou ale komunalni, a lokalni politici do tohohle obvykle moc mluvit nemuzou ;-)

0/0
8.10.2014 15:30

P83e89t83r 86Č30e59r72v60e61n63ý 3766419957169

konečně

0/0
8.10.2014 15:06

M61a63r88t69i18n 40K52o39v80á87ř 2572100433712

Slibem neurazíš.

+7/0
8.10.2014 15:05

H30o37n28z55a 88K76a38r23a57s 5889656

Jako karlovarák jsem rád za každý km er-šestky. Ale pořád to je od nás do Prahy hrůza a hlavně nebezpečné. Se tam asi musí rozbít autobus plný dětí, nedej bože, aby to nějaká vláda konečně dostavěla :(

+6/−1
8.10.2014 15:02

J90a41n 32H39l97e17d38í30k 4799342278322

zadat Číňanům za 100 let placení mýtného do Šanghaje, pražské plánovače nasadit na frontu do Sýrie nebo Iraku, dámy na boj proti ebole--- aby si nestěžovali, že přišli o koryta

0/0
8.10.2014 15:01
Foto

M35i65c82h40a64l 55G21a81n51d51a61l66o44v36i89č 7648249511300

Jasně! Nemáme peníze, ale na dluh si postavíme silnice, abychom měli větší pohodlí! Co takhle taky někdy rozpočet v přebytku, vy pitomci ze sněmovny!?

Tohle je fakt jak u blbejch!

+5/−6
8.10.2014 15:01

J21a59r87o29s82l51a94v 19L66e30b80e86d82a 3526989157960

Šetřete jinde - tohle je pořád jen skromná část peněz, které zaplatíme na daních z PHM a dalších poplatcích za služební auta, dálniční známky, mýto atd. atd.

+7/0
8.10.2014 15:08

M98a21r46i80á34n 59J67o82s13e12f59í73k 1893151947238

Na dopravní stavby se určitě vydá víc peněz než se vybere na tom co píšete.

0/0
8.10.2014 15:30

T50o85m67á78š 54Z10e88m22a93n 3545478254615

Rozpočet ŘSD je méně než polovina vybvrané spotřební daně.

Když přidáte DPH, poplatky, mýtné, atd. tak jsme ve zlomcích..

+1/0
8.10.2014 15:45

A95l51e91x16a77n14d36r 31K47o68s63t78k61a 8622698176364

A na mnoha místech by solidní silnice prostě a dobře odstranila problém s nezaměstnaností. Jsou oblasti, kde jsou lidé ochotní dělat za pár šupů, byly by tam obrovské prostory pro stavbu logistických center, či továren.. Ale dokud tam vede silnice asi tak páté třídy, tak tam nikdo nic nepostaví, protože tam prostě neprojede.

+4/0
8.10.2014 15:48

F24r30a75n89t82i41š61e33k 71V48r52á63n77a 5329102923921

Tak hlavně honem zase zvýšit DPH nebo jiné daně, aby bylo na betonovou lobby Rv

0/0
8.10.2014 14:59

P97a17v45e32l 14S46l25a68d50o96v55n84í98k 6627723597966

To platilo u kolegy Kalouska

+1/0
8.10.2014 15:55

A12l54e19š 82J91a25v69ů67r19e49k 2562699830970

to platilo za kohokoli

0/0
8.10.2014 16:45

M56a51r47e41k 93R27o52h81á68č 3513277445873

Hlavně nedostavět R7, aby se vám do Prahy nehrnuli nezaměstnaní z CV,MO a LN.

Nevadí, že se v pražských obchodech už skoro nedomluvíte česky :D

0/0
8.10.2014 14:59

J96i55ř49í 48E59r70b78e24n 1633704876617

"100 miliard připadne na dálniční projekty a stavby rychlostních komunikací. Dalších 97 miliard korun poputuje na železniční projekty a šest miliard na dopravní stavby na splavných řekách." - tak proč jsou v článku jen tabulky o dálnicích a rychlostkách? Proč tam nejsou i ty údaje o železnici a vodních cestách?

+1/0
8.10.2014 14:43

L91a76d81i17s89l39a68v 86K33v95a87s95n17i63č76k15a 1863847503735

Že by proto, že článek je o výstavbě dálnic ?

+2/0
8.10.2014 15:44

V51í67t 10H82r20a92d15i31l 2524145381982

Pěkné gesto teď před volbamy... Ale když si vezmu, že z úseku Mohelnice Hradec Králové se má začít stavět cca 26 km rychlostní silnice a to v úseku Ostrov - Opatovice, což je řekl bych jeden z těch kde se dá aspoň trochu jet... No je to málo...

+1/0
8.10.2014 14:42

J64i71ř52í 10E18r92b71e94n 1763954386367

Cože? Býšť, Ostřetín, Litomyšl, Vysoké Mýto, to že jsou úseky, "kde se dá jet"? 8-o

Naopak, nejsnáze průjezdný je úsek (Gajer-) Svitavy - Mohelnice, protože až na pár set metrů v Moravské Třebové to je moderní silnice vedoucí mimo obec!

+3/0
8.10.2014 15:00

J75a35n 83V88e81l27i31k86ý 3878805700615

A od pondělka se už bude zase škrtat, to už bude po volbách...

+5/−4
8.10.2014 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.