Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař jde proti vládě. Opět zpozdí soutěže na rychlíky

Nekonečný seriál s názvem Otevíráme železnici konkurenci v podání Ministerstva dopravy pokračuje. Jen tři týdny po schválení vládou a slibu startu soutěží na rychlíkové trasy ministr dopravy Antonín Prachař záhadně otočil svůj názor na liberalizaci železniční dopravy v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S83t56a33n10i57s50l66a68v 17S92r70b38a 4115194118744

čekal bych, že ministr který nastoupil před půl rokem půjde spíš na ruku privátu než státním firmám. proto si myslím, že článek vyrobila idnes na objednávku jančury a jemu podobných zlatokopů.

+1/−2
10.10.2014 7:54

M41a80t68ě49j 62P94l69u20h26a74ř 6325392634595

Ano, to by mě vůbec nepřekvapilo. RvRv

0/0
12.10.2014 0:09

J66i54ř67í 42L38i57n67h63a67r37t 3985274881546

Kdo to je Prachař?

Nekandiduje někam?

Nebyl to on, kdo prosil : zvolte mne do senátu, abych měl silnější mandát ve vládě?

Možná se pletu .. , ale jména vládních neumětelů mi splývají..

0/−1
10.10.2014 1:04

P26e50t30r 75N35o88v43á72k 8365399360

1) NEZNÁM jediný efektivní státní podnik  :o

2) NEZNÁM jediný státní podnik který by přežil v max liberalizovaném konkurenčním prostředí (při stejné startovní čáře)  :o

3) NEZNÁM jediný více regulovaný business který by stál méně než neregulovaný (naopak vždy stojí spotřebitele a daňového poplatníka více!)

    

KDYŽ dotace

tak pouze jako odčitatelnou položku z daní sociálně slabším!!!

(ALE PROTI TOMU JE ZÁSADNĚ MAFIE a asi nemalá část politiků! ;-€  proč asi? 8-o ... ;-€ ;-€ ;-€

BTW: hádejte proč asi Český Telekomunikační Úřad sliboval asi 14 let brzký vstup 4. mobilního operátora  

a už to asi ani neslibuje .... 8-o ;-€ bo MAFIE ;-€

+2/−3
10.10.2014 0:52

S29t96a65n54i88s18l37a20v 49S39r13b11a 4115914228304

já nevím, jestli zrovna tobě má cenu ještě něco odpovídat, ale koupil jsem si okna a ještě v záruční době výrobce zkrachoval, postavili mi dům a než jsem stihl reklamovat střechu, stavař zkrachoval, zaplatil jsem zájezd k moři a než jsem odjel, cestovka zkrachovala. všichni byli privátní, žádný nebyl státní. tak co vlastně obhajuješ? naučené fráze?

+3/0
10.10.2014 7:59

V25a39c47l73a37v 15W35a47n88d44e95r19e65r 8928226659592

To asi musite byt padly na hlavu, ze delate takoveto smlouvy. Ja jsem si u souhromnika vzdy domluvil cenu a platbu podle odvedene prace. Poslednich 10% platby az po prevzeti, pokryl jsem si vsechny rizika. Podle me, pro nektere lidi nema kapitalismus cenu. Jsou jako male deti bez rozumu a tak u nas muzou vzkvetat ruzni smejdi a duchodci se zenou a nepomuze nic, ani svetova kampan proti zmejdum.

0/−2
10.10.2014 9:33

M14a27r18t38i60n 65N35o17v14o68t38n85ý 3136566481294

No to je zase novinařina Jane Sůro ... 

Nemohl byste si ty svoje srandovní úvahy o vlivu na voliče - odboráře nechat do nějakého komentáře? To snad do, jinak dobrého, článku vůbec nepatří. Pak se nedivte, že působíte na čtenáře spíše jako vyvítečí aktivista, než novinář.

+5/−5
9.10.2014 17:09

J63a95n 82S91ů43r26a 4625133533872

Nemohl. Toto není komentář, ale konstatování faktů. Ale spíše bych čekal, že budete diskutovat o myšlenkovém veletoči pana ministra. Ale chápu, jednodušší je psát srandovní úvahy:-)

+4/−2
9.10.2014 18:44

V39a14c19l11a20v 77H46a75j93e86k 3536909389

Otázkou je zda skutečně lze vyhlásit zakázku v jejíchž podmínkách má být vzájemné uznávání jízdenek, případně akceptace smlouvy o uznávání, když nejsou jasně vydefinována pravidla. To může být následně předmětem různých výkladů končících až soudními spory. A to že, to není v takovém stavu aby se stihly původně zamýšlené termíny asi není úplně chyba a odpovědnost ministra, který je na svém postup z tohoto pohledu krátce. Je to teď podle Vás k věci ???

+1/−2
9.10.2014 19:14

J36a90n 34S17ů51r38a 4635953113792

Pan ministr je tam od února letošního roku, tj 8 měsíců. Co za tu dobu udělal? Proč vykřikuje 15. září, že soutěž bude na podzim, aby to o tři týdny později zrušil? Zakázku zjevně vyhlásit lze, viz Liberecký kraj.

+2/−2
9.10.2014 19:16

V56a62c49l34a36v 54H93a26j96e59k 3246899419

Ano ale bez vzájemného uznávání dokladů dopravci.

+3/−1
9.10.2014 19:20

J30a60n 77S10ů59r21a 4315413773342

Které nijak významně nesnižuje komfort cestování.

+1/−2
9.10.2014 19:25

M42a85t90ě62j 69P10l63u28h60a83ř 6205922144605

Ježiš ale cesta vlakem neni pouze o komfortu ale i o síťovosti. Já možná chápu, že asi nevíte, pane Sůro, co to slovo v tomto kontextu znamená, pak ale místo "novinařiny" jděte krmit holuby.

+2/−3
9.10.2014 21:22

J63a55n 43S73ů35r74a 4895783243692

Ano, třeba na 089 to byla za dob ČD skvělá síťovost. Jedna jízdenka, jen tím nikdo nejezdil.

+1/−3
9.10.2014 21:24

J92a39n 26L95a76k15o47m19ý 7551975305724

Síťovost aktuálně narušují jen ČD, pokud místo ČD pojede vlak třeba Arrivy ve stejnou dobu a vlak ČD tak nahradí, síťovost to očividně nezboří. A mimo ČD jsou všichni schopni podepsat se pod původní návrh o uznávání a prodeji jízdenek - aktuálně tedy Arriva, Leo Express, National Express i RegioJet. ČD to využívají jen jako zdržovací taktiku jak vše oddalovat a oddalovat, brát miliardy a přesto prodělávat. Skvělá to firma. Na které je mimochodem vidět, jak dobře jí její majitel, tedy stát dovede řídit, když ani uznávání jízdenek není schopen zařídit...

+4/−2
9.10.2014 21:35

J52a44n 10L21a46k95o67m55ý 7671935855864

Nebo myslíš tu síťovost, kdy chceš jet třeba z Prahy do Prostějova, koupíš si jednu akční jízdenku Praha-Olomouc a druhou jízdenku Olomouc - Prostějov (protož se ti nechce za stejnou cestu ve stejným vlaku platit o 200 víc s pocitem, že jím jedou i lidé co neplatí vůbec) a tam pak budeš tvrdnout 50 minut než ti něco síťově pojede místo toho, aby sis koupil jízdenku do Olomouce k jinému dopravci, pak si koupil stejně tu druhou jízdenku na zbytek trasy co v prvním případě a měl pohodových 15 minut na přestup, kde tedy nebudeš mít půl hodiny navíc na to vzpomínat jak se ČD vehementně "snažily", když si dojížděl před příchodem jakékoliv konkurence? Tak to pak jo (Nebo ti jde o síťovost, kde stačí ukázat režijku a nemusíš platit?)

+2/−2
9.10.2014 21:48

P31e44t51r 37N12e60c38h65a80n52i52c23k11ý 7423556188490

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

+1/0
10.10.2014 19:00

P20e81t66r 64N95e10c75h78a49n86i68c43k72ý 7423906778870

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

0/−1
10.10.2014 19:00

M39a95r61t93i95n 53N65o74v63o12t33n28ý 3546816981664

No, to rozhodně není "konstatování faktů". To si člověk potom říká, co další ještě vydáváte za fakta.

+1/−2
9.10.2014 19:37

J79a87n 54S97ů28r86a 4705183453332

To je Váš názor. Hezký večer.

+1/−1
9.10.2014 19:38

M72a97r69t28i58n 56N69o45v67o90t16n25ý 3906366831644

Zeptal jsem se své chytré ženy a ta říkala, že takovýto komentářový prvek v článku není nic proti ničemu. Ale musí být  podložený. Takže nezbývá než věřit, že to podložené opravdu máte. :-) Hezký večer

0/−1
9.10.2014 19:51

J38a30n 86S34ů51r68a 4805713633952

Tak pozdravujte svoji chytrou ženu a nechte ji navštívit stránky osz.org, kde najde spousty podložených textů o tom, jak se odboráři k otvírání trhu staví.

+2/−1
9.10.2014 19:53

M67a15r88t69i76n 13N46o36v18o96t82n57ý 3856426901694

Jaký k otvírání trhu mají vztah samozřejmě vím, ale nezdá se mi váš vývod, že tu otočku Prachař dělá kvůli senátním volbám.

+1/−1
9.10.2014 19:57

J26a69n 46S91ů63r12a 4385473253172

Já tam pouze spekuluji, že může. Bohužel ji nebyl schopen vysvětlit. Netvrdím, že to je stoprocentní důvod.

0/−1
9.10.2014 19:58

M22a76r28t82i38n 91N25o21v30o60t47n83ý 3426296821104

Ok, necháme toho. Já bych tam tu úvahu (být na vašem místě) nedal, protože bych měl pocit, že tím čtenářům podsouvám něco, co nakonec nemusí být vůbec pravda. Ale článek jste psal vy, takže nemá smysl se v tom dál vrtat. :-)

+1/−1
9.10.2014 20:03

J65a66n 94S91ů37r32a 4315223313642

Úplně poslední: ve chvíli, kdy ministr svůj obrat nevysvětlí, je třeba čtenářovi naznačit alespoň možné důvody. Toto je nejen podle mého názoru jeden z nich.

+3/−1
9.10.2014 20:05

R64a51d28e49k 31J60a76n61a90t25a 9745696234502

Ano, je před volbama, takže všechno souvisí s volbama. I tu ebolu sem někdo zavlek, aby uškodil (nebo pomohl?) ministru zdravotnictví před senátními volbami, kde nekandiduje.

Novináři mají tendenci zveličovat význam politiky. Většina lidí na ni ovšem kašle a prostě nevědí za jakou stranu je ten který ministr. Takže ovlivnění voleb, WTF ?

+3/0
10.10.2014 0:41

M38a13r41t35i13n 31N77o19v69o42t89n16ý 3816606641924

A jinak - žena železnici nerozumí vůbec. Ptal jsem si na novinářskou stránku věci.

+1/0
9.10.2014 19:59

M37a95t32ě60j 40P33l94u55h90a34ř 6435142264505

Tak to pozor, pane Sůro. Vy tady nepřímo ovlivňujete volby těmi články (resp. tímto), co jste napsal. Paradoxně volím jinou stranu bez ohledu na novinářské žblepty, ale tohle je už vážně moc. Já chápu, že zbožňujete Regiojet, ale zkuste si své choutky nechat na doma. R^[>-]

0/0
9.10.2014 20:26

J73a62n 44S26ů81r67a 4895413153492

Myslím, že volby ovlivňují politici svými činy. Jak jste si jistě všiml, v textu jsou citováni tři další dopravci.

0/0
9.10.2014 20:36

M14a98t58ě89j 52P97l98u46h37a94ř 6695832454795

Ano, z čehož Jančura brečí a povídá nesmysly kudy chodí. Novotný chce aby jízdenka v Sc stála 1 050,- ale sám jezdí za 99,- a jedině názor Arrivy beru jakš takš vážně.

+2/0
9.10.2014 21:23

J46a22n 61S67ů71r67a 4155953513782

Máte tam také National Express. Tak proč prudíte jen kvůli Jančurovi, když je 1/4 kritiky?

0/−1
9.10.2014 21:24

J11a83n 66L76a60k16o12m84ý 7961325235124

Protože o Paroubkovi říct, že je pako, to si skoro nikdo ani z železničního prostředí jen tak nedovolí. Ale i ten co povídá ty žblepty má na rozdíl od zdejších diskutujících vlaky v měřítku 1:1 a odbornost, která mu zajišťuje licenci pro RegioJet. Takže jeho názor, i když může být hodně vedle, je pořád názor někoho, kdo k tomu má o hodně blíž jak zdejší diskutující. Ti by se svými zkušenostmi konečně mohli ČD napovědět, jak to udělat, aby i s miliardama od státu a krajů skončily alespoň na černé nule a pak by nám mohly vysvětlit, jak může zaměstnavatel co je rok co rok ve ztrátě dávat zaměstnancům takové benefity jako jsou režijky. A ten čas co tráví v diskuzích věnovat favorizovanému dopravci a pořádně vyčistit ty muzejní vláčky, co se stále prohání po kolejích. To by pak ten obraz ČD byl úplně někde jinde a pak těch co budou tleskat tomu co teď udělal Prachař určitě přibude.

+4/0
9.10.2014 21:56

J38a35n 70S54ů54r96a 4915633823112

připravte se na hodně mínusů:)))

0/0
9.10.2014 22:06

M94a39t30ě39j 87P88l56u48h71a52ř 6925552154545

Zatím má pán dva plusy koukám. Holt, pane Sůro, už všichni nejsou vzrušení z konkurence na železnici, která prfostě nefunguje.

0/0
9.10.2014 22:31

J75a85n 44S98ů69r97a 4385903813542

ještě nepřišel pan jurečka a spol:)

0/0
9.10.2014 22:31

V57a78c65l76a37v 83H65a63j89e53k 3456949349

Tu odbornost mám také. Otatně i ty vláčky a nejen 1:1, ale i  a TT :-D

A o má jako být.

0/0
10.10.2014 15:29

V67a59c95l39a31v 46H78a13j67e36k 3426639719

Jančura tam píše že provozvání soukromými doptavci bude pro stát levnější než nyní Čd, ale otázka zní co to přinese cestujícímu ???

+1/−2
9.10.2014 15:55

J52a43n 84S27ů34r66a 4545643753962

a to vám nevadí? to je spravedlivé?

0/−1
9.10.2014 16:25

V45a21c52l46a83v 42H58a75j33e38k 3166419409

Všichni se na tom dohodli, a jízdenky prodávají všichni. In-100 jen ČD, tra´tovky a další zatím jen ČD

0/0
9.10.2014 16:35

J42a65n 74S28ů39r20a 4725603413202

pardon, to mělo být k tomu jinému příspěvku, co jste mi psal...k libnetu

0/0
9.10.2014 16:26

J81a29n 88S65ů54r41a 4915573493352

viz liberecký kraj. nové vlaky, lepší služby. i ze strany Českých drah.

+2/−1
9.10.2014 16:26

V11a30c16l91a40v 47H71a35j70e67k 3446419419

A jízdenkový chaos v úseku Liberec Žitava.

+2/0
9.10.2014 16:29

J69a33n 85S23ů83r35a 4745193523132

Jasně, pro režijkáře bezesporu. Proto tam přibylo cestujících oproti dobám s ČD a 810.

+2/−1
9.10.2014 16:34

T29o94m 96J58u41r38e68č40k97a 6685682155715

A přibylo jich tolik, kolik doopravdy mohlo, kdyby tam ten chaos nebyl?

0/0
9.10.2014 18:34

J97a39n 86S97ů49r48a 4745273353562

první rok +80%. Ano, jistě, dva režijkáři, co si chtěli jet udělat výlet a neměli 35 korun na jízdenku, nejeli. Skandál.

+3/−1
9.10.2014 18:45

V54a79c23l50a22v 96H60a90j93e71k 3606759939

To nic nemění na tom, že se tam vzájemně neuznávají jízdenky a občas cestující nastoupí do vlaku s jízdenkou jiného dopravce. Důvod nárůstu spočívá spíše v zavedení IDS a ne v tom, že na 089 nejezdí ČD.

0/0
9.10.2014 19:06

J70a77n 66S62ů71r37a 4575433903312

Důvod nárůstu spočívá v tom, že tam jezdí modernější soupravy a pro zaměstnance Trilexu nejsou zákazníci obtížným hmyzem. Jsem z Liberce, takže znám dost lidí, co tam jezdí. IDS je určitě jeden z důvodů, ale rozhodně ne ten hlavní.

+1/−1
9.10.2014 19:09

V58a68c87l37a80v 93H94a11j90e31k 3446169639

V české kotlince, kde je cena až na prvním místě, bych sio  vlivu soukromého dopravce a nasazení Desir, dovolil s úspěchem pochybovat. A věrohodné údaje nemáme ani jeden.

0/0
9.10.2014 19:19

J68a76n 92S45ů36r89a 4125513103692

Korid ta čísla zveřejnil, já o nich kdysi také psal a viděl jsem je. Cena se příliš neliší, s IN25 jsou dráhy na této trase s těmi spěšňáky, co skončí v prosinci, levnější. Nepodceňujte lidi. Jen chtějí cestovat jako lidi, ne jako ovce. A ČD na této trase odváděly před soutěží ultramizerný servis.

0/−1
9.10.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.