Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař jde proti vládě. Opět zpozdí soutěže na rychlíky

Nekonečný seriál s názvem Otevíráme železnici konkurenci v podání Ministerstva dopravy pokračuje. Jen tři týdny po schválení vládou a slibu startu soutěží na rychlíkové trasy ministr dopravy Antonín Prachař záhadně otočil svůj názor na liberalizaci železniční dopravy v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S69t81a75n66i13s25l98a83v 55S24r56b40a 4455494358364

čekal bych, že ministr který nastoupil před půl rokem půjde spíš na ruku privátu než státním firmám. proto si myslím, že článek vyrobila idnes na objednávku jančury a jemu podobných zlatokopů.

+1/−2
10.10.2014 7:54

M18a17t92ě61j 27P65l10u49h62a39ř 6335522754655

Ano, to by mě vůbec nepřekvapilo. RvRv

0/0
12.10.2014 0:09

J26i93ř49í 11L71i59n27h16a55r68t 3695674891456

Kdo to je Prachař?

Nekandiduje někam?

Nebyl to on, kdo prosil : zvolte mne do senátu, abych měl silnější mandát ve vládě?

Možná se pletu .. , ale jména vládních neumětelů mi splývají..

0/−1
10.10.2014 1:04

P66e96t12r 42N21o38v75á69k 8475589620

1) NEZNÁM jediný efektivní státní podnik  :o

2) NEZNÁM jediný státní podnik který by přežil v max liberalizovaném konkurenčním prostředí (při stejné startovní čáře)  :o

3) NEZNÁM jediný více regulovaný business který by stál méně než neregulovaný (naopak vždy stojí spotřebitele a daňového poplatníka více!)

    

KDYŽ dotace

tak pouze jako odčitatelnou položku z daní sociálně slabším!!!

(ALE PROTI TOMU JE ZÁSADNĚ MAFIE a asi nemalá část politiků! ;-€  proč asi? 8-o ... ;-€ ;-€ ;-€

BTW: hádejte proč asi Český Telekomunikační Úřad sliboval asi 14 let brzký vstup 4. mobilního operátora  

a už to asi ani neslibuje .... 8-o ;-€ bo MAFIE ;-€

+2/−3
10.10.2014 0:52

S14t81a36n14i73s90l55a18v 88S97r61b89a 4445764758184

já nevím, jestli zrovna tobě má cenu ještě něco odpovídat, ale koupil jsem si okna a ještě v záruční době výrobce zkrachoval, postavili mi dům a než jsem stihl reklamovat střechu, stavař zkrachoval, zaplatil jsem zájezd k moři a než jsem odjel, cestovka zkrachovala. všichni byli privátní, žádný nebyl státní. tak co vlastně obhajuješ? naučené fráze?

+3/0
10.10.2014 7:59

V12a60c33l91a58v 74W64a81n64d37e89r41e47r 8898556569902

To asi musite byt padly na hlavu, ze delate takoveto smlouvy. Ja jsem si u souhromnika vzdy domluvil cenu a platbu podle odvedene prace. Poslednich 10% platby az po prevzeti, pokryl jsem si vsechny rizika. Podle me, pro nektere lidi nema kapitalismus cenu. Jsou jako male deti bez rozumu a tak u nas muzou vzkvetat ruzni smejdi a duchodci se zenou a nepomuze nic, ani svetova kampan proti zmejdum.

0/−2
10.10.2014 9:33

M47a67r76t90i12n 81N77o23v59o11t46n14ý 3166676641454

No to je zase novinařina Jane Sůro ... 

Nemohl byste si ty svoje srandovní úvahy o vlivu na voliče - odboráře nechat do nějakého komentáře? To snad do, jinak dobrého, článku vůbec nepatří. Pak se nedivte, že působíte na čtenáře spíše jako vyvítečí aktivista, než novinář.

+5/−5
9.10.2014 17:09

J29a73n 18S23ů65r14a 4395273533482

Nemohl. Toto není komentář, ale konstatování faktů. Ale spíše bych čekal, že budete diskutovat o myšlenkovém veletoči pana ministra. Ale chápu, jednodušší je psát srandovní úvahy:-)

+4/−2
9.10.2014 18:44

V45a10c24l69a98v 51H15a97j95e19k 3976279989

Otázkou je zda skutečně lze vyhlásit zakázku v jejíchž podmínkách má být vzájemné uznávání jízdenek, případně akceptace smlouvy o uznávání, když nejsou jasně vydefinována pravidla. To může být následně předmětem různých výkladů končících až soudními spory. A to že, to není v takovém stavu aby se stihly původně zamýšlené termíny asi není úplně chyba a odpovědnost ministra, který je na svém postup z tohoto pohledu krátce. Je to teď podle Vás k věci ???

+1/−2
9.10.2014 19:14

J77a55n 77S98ů72r27a 4765583683352

Pan ministr je tam od února letošního roku, tj 8 měsíců. Co za tu dobu udělal? Proč vykřikuje 15. září, že soutěž bude na podzim, aby to o tři týdny později zrušil? Zakázku zjevně vyhlásit lze, viz Liberecký kraj.

+2/−2
9.10.2014 19:16

V95a28c25l46a42v 34H43a37j59e46k 3636469769

Ano ale bez vzájemného uznávání dokladů dopravci.

+3/−1
9.10.2014 19:20

J98a88n 12S94ů98r17a 4705553463112

Které nijak významně nesnižuje komfort cestování.

+1/−2
9.10.2014 19:25

M74a40t66ě86j 15P65l10u76h88a75ř 6745272514825

Ježiš ale cesta vlakem neni pouze o komfortu ale i o síťovosti. Já možná chápu, že asi nevíte, pane Sůro, co to slovo v tomto kontextu znamená, pak ale místo "novinařiny" jděte krmit holuby.

+2/−3
9.10.2014 21:22

J14a71n 72S62ů80r47a 4805453413782

Ano, třeba na 089 to byla za dob ČD skvělá síťovost. Jedna jízdenka, jen tím nikdo nejezdil.

+1/−3
9.10.2014 21:24

J78a19n 69L31a77k50o96m78ý 7581265505164

Síťovost aktuálně narušují jen ČD, pokud místo ČD pojede vlak třeba Arrivy ve stejnou dobu a vlak ČD tak nahradí, síťovost to očividně nezboří. A mimo ČD jsou všichni schopni podepsat se pod původní návrh o uznávání a prodeji jízdenek - aktuálně tedy Arriva, Leo Express, National Express i RegioJet. ČD to využívají jen jako zdržovací taktiku jak vše oddalovat a oddalovat, brát miliardy a přesto prodělávat. Skvělá to firma. Na které je mimochodem vidět, jak dobře jí její majitel, tedy stát dovede řídit, když ani uznávání jízdenek není schopen zařídit...

+4/−2
9.10.2014 21:35

J74a47n 37L70a59k69o73m69ý 7111805475284

Nebo myslíš tu síťovost, kdy chceš jet třeba z Prahy do Prostějova, koupíš si jednu akční jízdenku Praha-Olomouc a druhou jízdenku Olomouc - Prostějov (protož se ti nechce za stejnou cestu ve stejným vlaku platit o 200 víc s pocitem, že jím jedou i lidé co neplatí vůbec) a tam pak budeš tvrdnout 50 minut než ti něco síťově pojede místo toho, aby sis koupil jízdenku do Olomouce k jinému dopravci, pak si koupil stejně tu druhou jízdenku na zbytek trasy co v prvním případě a měl pohodových 15 minut na přestup, kde tedy nebudeš mít půl hodiny navíc na to vzpomínat jak se ČD vehementně "snažily", když si dojížděl před příchodem jakékoliv konkurence? Tak to pak jo (Nebo ti jde o síťovost, kde stačí ukázat režijku a nemusíš platit?)

+2/−2
9.10.2014 21:48

P89e36t43r 18N73e97c30h39a97n87i18c95k94ý 7773976488780

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

+1/0
10.10.2014 19:00

P94e67t35r 42N96e96c35h34a19n87i21c70k71ý 7773966718500

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

0/−1
10.10.2014 19:00

M40a50r16t87i15n 60N94o20v18o86t39n41ý 3756806701344

No, to rozhodně není "konstatování faktů". To si člověk potom říká, co další ještě vydáváte za fakta.

+1/−2
9.10.2014 19:37

J90a15n 22S21ů85r91a 4395183833632

To je Váš názor. Hezký večer.

+1/−1
9.10.2014 19:38

M19a19r67t36i19n 20N33o54v46o57t42n89ý 3896176391314

Zeptal jsem se své chytré ženy a ta říkala, že takovýto komentářový prvek v článku není nic proti ničemu. Ale musí být  podložený. Takže nezbývá než věřit, že to podložené opravdu máte. :-) Hezký večer

0/−1
9.10.2014 19:51

J88a19n 95S91ů43r17a 4505453803712

Tak pozdravujte svoji chytrou ženu a nechte ji navštívit stránky osz.org, kde najde spousty podložených textů o tom, jak se odboráři k otvírání trhu staví.

+2/−1
9.10.2014 19:53

M84a59r64t47i21n 97N14o50v50o85t52n80ý 3766286171304

Jaký k otvírání trhu mají vztah samozřejmě vím, ale nezdá se mi váš vývod, že tu otočku Prachař dělá kvůli senátním volbám.

+1/−1
9.10.2014 19:57

J23a91n 11S24ů14r80a 4635133293212

Já tam pouze spekuluji, že může. Bohužel ji nebyl schopen vysvětlit. Netvrdím, že to je stoprocentní důvod.

0/−1
9.10.2014 19:58

M91a30r12t68i32n 55N46o35v73o88t97n45ý 3436846491664

Ok, necháme toho. Já bych tam tu úvahu (být na vašem místě) nedal, protože bych měl pocit, že tím čtenářům podsouvám něco, co nakonec nemusí být vůbec pravda. Ale článek jste psal vy, takže nemá smysl se v tom dál vrtat. :-)

+1/−1
9.10.2014 20:03

J53a78n 18S42ů76r83a 4225723363522

Úplně poslední: ve chvíli, kdy ministr svůj obrat nevysvětlí, je třeba čtenářovi naznačit alespoň možné důvody. Toto je nejen podle mého názoru jeden z nich.

+3/−1
9.10.2014 20:05

R79a57d79e78k 10J44a91n86a22t29a 9475266304352

Ano, je před volbama, takže všechno souvisí s volbama. I tu ebolu sem někdo zavlek, aby uškodil (nebo pomohl?) ministru zdravotnictví před senátními volbami, kde nekandiduje.

Novináři mají tendenci zveličovat význam politiky. Většina lidí na ni ovšem kašle a prostě nevědí za jakou stranu je ten který ministr. Takže ovlivnění voleb, WTF ?

+3/0
10.10.2014 0:41

M39a92r43t41i44n 76N58o25v73o47t36n84ý 3936866431174

A jinak - žena železnici nerozumí vůbec. Ptal jsem si na novinářskou stránku věci.

+1/0
9.10.2014 19:59

M17a39t41ě78j 75P88l54u94h88a63ř 6525562724295

Tak to pozor, pane Sůro. Vy tady nepřímo ovlivňujete volby těmi články (resp. tímto), co jste napsal. Paradoxně volím jinou stranu bez ohledu na novinářské žblepty, ale tohle je už vážně moc. Já chápu, že zbožňujete Regiojet, ale zkuste si své choutky nechat na doma. R^[>-]

0/0
9.10.2014 20:26

J29a36n 58S81ů12r83a 4505803373592

Myslím, že volby ovlivňují politici svými činy. Jak jste si jistě všiml, v textu jsou citováni tři další dopravci.

0/0
9.10.2014 20:36

M93a63t82ě42j 51P24l49u15h52a14ř 6225182844505

Ano, z čehož Jančura brečí a povídá nesmysly kudy chodí. Novotný chce aby jízdenka v Sc stála 1 050,- ale sám jezdí za 99,- a jedině názor Arrivy beru jakš takš vážně.

+2/0
9.10.2014 21:23

J59a50n 48S48ů52r80a 4335113513532

Máte tam také National Express. Tak proč prudíte jen kvůli Jančurovi, když je 1/4 kritiky?

0/−1
9.10.2014 21:24

J27a10n 36L22a84k59o66m36ý 7111815835214

Protože o Paroubkovi říct, že je pako, to si skoro nikdo ani z železničního prostředí jen tak nedovolí. Ale i ten co povídá ty žblepty má na rozdíl od zdejších diskutujících vlaky v měřítku 1:1 a odbornost, která mu zajišťuje licenci pro RegioJet. Takže jeho názor, i když může být hodně vedle, je pořád názor někoho, kdo k tomu má o hodně blíž jak zdejší diskutující. Ti by se svými zkušenostmi konečně mohli ČD napovědět, jak to udělat, aby i s miliardama od státu a krajů skončily alespoň na černé nule a pak by nám mohly vysvětlit, jak může zaměstnavatel co je rok co rok ve ztrátě dávat zaměstnancům takové benefity jako jsou režijky. A ten čas co tráví v diskuzích věnovat favorizovanému dopravci a pořádně vyčistit ty muzejní vláčky, co se stále prohání po kolejích. To by pak ten obraz ČD byl úplně někde jinde a pak těch co budou tleskat tomu co teď udělal Prachař určitě přibude.

+4/0
9.10.2014 21:56

J15a22n 53S73ů23r47a 4145683173212

připravte se na hodně mínusů:)))

0/0
9.10.2014 22:06

M51a17t31ě61j 45P11l38u56h35a92ř 6215382244515

Zatím má pán dva plusy koukám. Holt, pane Sůro, už všichni nejsou vzrušení z konkurence na železnici, která prfostě nefunguje.

0/0
9.10.2014 22:31

J87a37n 30S92ů47r85a 4165133663482

ještě nepřišel pan jurečka a spol:)

0/0
9.10.2014 22:31

V44a35c94l77a67v 85H96a82j46e16k 3576289899

Tu odbornost mám také. Otatně i ty vláčky a nejen 1:1, ale i  a TT :-D

A o má jako být.

0/0
10.10.2014 15:29

V32a23c64l96a54v 56H90a98j76e96k 3126849849

Jančura tam píše že provozvání soukromými doptavci bude pro stát levnější než nyní Čd, ale otázka zní co to přinese cestujícímu ???

+1/−2
9.10.2014 15:55

J15a48n 49S82ů26r19a 4165593873492

a to vám nevadí? to je spravedlivé?

0/−1
9.10.2014 16:25

V95a38c91l18a92v 68H46a96j78e81k 3876609559

Všichni se na tom dohodli, a jízdenky prodávají všichni. In-100 jen ČD, tra´tovky a další zatím jen ČD

0/0
9.10.2014 16:35

J75a48n 67S38ů92r92a 4815673853612

pardon, to mělo být k tomu jinému příspěvku, co jste mi psal...k libnetu

0/0
9.10.2014 16:26

J24a11n 19S77ů17r16a 4145583473662

viz liberecký kraj. nové vlaky, lepší služby. i ze strany Českých drah.

+2/−1
9.10.2014 16:26

V16a93c70l84a87v 18H25a47j30e41k 3486429539

A jízdenkový chaos v úseku Liberec Žitava.

+2/0
9.10.2014 16:29

J91a73n 44S58ů80r22a 4665153803192

Jasně, pro režijkáře bezesporu. Proto tam přibylo cestujících oproti dobám s ČD a 810.

+2/−1
9.10.2014 16:34

T76o17m 83J90u39r89e73č32k50a 6935482805765

A přibylo jich tolik, kolik doopravdy mohlo, kdyby tam ten chaos nebyl?

0/0
9.10.2014 18:34

J82a49n 83S76ů44r46a 4545223813562

první rok +80%. Ano, jistě, dva režijkáři, co si chtěli jet udělat výlet a neměli 35 korun na jízdenku, nejeli. Skandál.

+3/−1
9.10.2014 18:45

V26a14c71l56a33v 45H79a60j35e84k 3946179809

To nic nemění na tom, že se tam vzájemně neuznávají jízdenky a občas cestující nastoupí do vlaku s jízdenkou jiného dopravce. Důvod nárůstu spočívá spíše v zavedení IDS a ne v tom, že na 089 nejezdí ČD.

0/0
9.10.2014 19:06

J34a34n 17S39ů66r25a 4915583523922

Důvod nárůstu spočívá v tom, že tam jezdí modernější soupravy a pro zaměstnance Trilexu nejsou zákazníci obtížným hmyzem. Jsem z Liberce, takže znám dost lidí, co tam jezdí. IDS je určitě jeden z důvodů, ale rozhodně ne ten hlavní.

+1/−1
9.10.2014 19:09

V66a75c41l38a88v 70H43a63j62e94k 3596669859

V české kotlince, kde je cena až na prvním místě, bych sio  vlivu soukromého dopravce a nasazení Desir, dovolil s úspěchem pochybovat. A věrohodné údaje nemáme ani jeden.

0/0
9.10.2014 19:19

J67a43n 50S86ů69r43a 4235943813742

Korid ta čísla zveřejnil, já o nich kdysi také psal a viděl jsem je. Cena se příliš neliší, s IN25 jsou dráhy na této trase s těmi spěšňáky, co skončí v prosinci, levnější. Nepodceňujte lidi. Jen chtějí cestovat jako lidi, ne jako ovce. A ČD na této trase odváděly před soutěží ultramizerný servis.

0/−1
9.10.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.