Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prachař jde proti vládě. Opět zpozdí soutěže na rychlíky

Nekonečný seriál s názvem Otevíráme železnici konkurenci v podání Ministerstva dopravy pokračuje. Jen tři týdny po schválení vládou a slibu startu soutěží na rychlíkové trasy ministr dopravy Antonín Prachař záhadně otočil svůj názor na liberalizaci železniční dopravy v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S22t49a43n25i26s25l55a20v 31S16r78b92a 4335494828984

čekal bych, že ministr který nastoupil před půl rokem půjde spíš na ruku privátu než státním firmám. proto si myslím, že článek vyrobila idnes na objednávku jančury a jemu podobných zlatokopů.

+1/−2
10.10.2014 7:54

M21a98t95ě49j 54P12l23u60h97a42ř 6575532294755

Ano, to by mě vůbec nepřekvapilo. RvRv

0/0
12.10.2014 0:09

J73i28ř64í 11L52i97n33h24a23r22t 3825204331486

Kdo to je Prachař?

Nekandiduje někam?

Nebyl to on, kdo prosil : zvolte mne do senátu, abych měl silnější mandát ve vládě?

Možná se pletu .. , ale jména vládních neumětelů mi splývají..

0/−1
10.10.2014 1:04

P61e71t22r 72N30o43v13á91k 8195369810

1) NEZNÁM jediný efektivní státní podnik  :o

2) NEZNÁM jediný státní podnik který by přežil v max liberalizovaném konkurenčním prostředí (při stejné startovní čáře)  :o

3) NEZNÁM jediný více regulovaný business který by stál méně než neregulovaný (naopak vždy stojí spotřebitele a daňového poplatníka více!)

    

KDYŽ dotace

tak pouze jako odčitatelnou položku z daní sociálně slabším!!!

(ALE PROTI TOMU JE ZÁSADNĚ MAFIE a asi nemalá část politiků! ;-€  proč asi? 8-o ... ;-€ ;-€ ;-€

BTW: hádejte proč asi Český Telekomunikační Úřad sliboval asi 14 let brzký vstup 4. mobilního operátora  

a už to asi ani neslibuje .... 8-o ;-€ bo MAFIE ;-€

+2/−3
10.10.2014 0:52

S27t83a66n11i90s54l41a60v 38S31r95b84a 4745964858824

já nevím, jestli zrovna tobě má cenu ještě něco odpovídat, ale koupil jsem si okna a ještě v záruční době výrobce zkrachoval, postavili mi dům a než jsem stihl reklamovat střechu, stavař zkrachoval, zaplatil jsem zájezd k moři a než jsem odjel, cestovka zkrachovala. všichni byli privátní, žádný nebyl státní. tak co vlastně obhajuješ? naučené fráze?

+3/0
10.10.2014 7:59

V65a43c77l74a18v 25W23a94n81d16e13r53e83r 8618186429712

To asi musite byt padly na hlavu, ze delate takoveto smlouvy. Ja jsem si u souhromnika vzdy domluvil cenu a platbu podle odvedene prace. Poslednich 10% platby az po prevzeti, pokryl jsem si vsechny rizika. Podle me, pro nektere lidi nema kapitalismus cenu. Jsou jako male deti bez rozumu a tak u nas muzou vzkvetat ruzni smejdi a duchodci se zenou a nepomuze nic, ani svetova kampan proti zmejdum.

0/−2
10.10.2014 9:33

M50a96r38t54i81n 28N78o16v90o53t96n64ý 3866466751434

No to je zase novinařina Jane Sůro ... 

Nemohl byste si ty svoje srandovní úvahy o vlivu na voliče - odboráře nechat do nějakého komentáře? To snad do, jinak dobrého, článku vůbec nepatří. Pak se nedivte, že působíte na čtenáře spíše jako vyvítečí aktivista, než novinář.

+5/−5
9.10.2014 17:09

J60a46n 58S40ů61r72a 4115693713282

Nemohl. Toto není komentář, ale konstatování faktů. Ale spíše bych čekal, že budete diskutovat o myšlenkovém veletoči pana ministra. Ale chápu, jednodušší je psát srandovní úvahy:-)

+4/−2
9.10.2014 18:44

V50a87c75l76a22v 63H22a34j10e56k 3386839249

Otázkou je zda skutečně lze vyhlásit zakázku v jejíchž podmínkách má být vzájemné uznávání jízdenek, případně akceptace smlouvy o uznávání, když nejsou jasně vydefinována pravidla. To může být následně předmětem různých výkladů končících až soudními spory. A to že, to není v takovém stavu aby se stihly původně zamýšlené termíny asi není úplně chyba a odpovědnost ministra, který je na svém postup z tohoto pohledu krátce. Je to teď podle Vás k věci ???

+1/−2
9.10.2014 19:14

J98a67n 27S70ů26r40a 4945683363192

Pan ministr je tam od února letošního roku, tj 8 měsíců. Co za tu dobu udělal? Proč vykřikuje 15. září, že soutěž bude na podzim, aby to o tři týdny později zrušil? Zakázku zjevně vyhlásit lze, viz Liberecký kraj.

+2/−2
9.10.2014 19:16

V33a24c59l11a20v 76H94a68j82e62k 3436379289

Ano ale bez vzájemného uznávání dokladů dopravci.

+3/−1
9.10.2014 19:20

J25a76n 84S11ů73r22a 4755853313612

Které nijak významně nesnižuje komfort cestování.

+1/−2
9.10.2014 19:25

M43a41t92ě55j 40P52l41u33h25a23ř 6785512614615

Ježiš ale cesta vlakem neni pouze o komfortu ale i o síťovosti. Já možná chápu, že asi nevíte, pane Sůro, co to slovo v tomto kontextu znamená, pak ale místo "novinařiny" jděte krmit holuby.

+2/−3
9.10.2014 21:22

J61a12n 56S14ů87r54a 4315803703492

Ano, třeba na 089 to byla za dob ČD skvělá síťovost. Jedna jízdenka, jen tím nikdo nejezdil.

+1/−3
9.10.2014 21:24

J12a93n 41L38a30k55o60m32ý 7111625265694

Síťovost aktuálně narušují jen ČD, pokud místo ČD pojede vlak třeba Arrivy ve stejnou dobu a vlak ČD tak nahradí, síťovost to očividně nezboří. A mimo ČD jsou všichni schopni podepsat se pod původní návrh o uznávání a prodeji jízdenek - aktuálně tedy Arriva, Leo Express, National Express i RegioJet. ČD to využívají jen jako zdržovací taktiku jak vše oddalovat a oddalovat, brát miliardy a přesto prodělávat. Skvělá to firma. Na které je mimochodem vidět, jak dobře jí její majitel, tedy stát dovede řídit, když ani uznávání jízdenek není schopen zařídit...

+4/−2
9.10.2014 21:35

J48a72n 24L32a49k71o65m70ý 7971765405624

Nebo myslíš tu síťovost, kdy chceš jet třeba z Prahy do Prostějova, koupíš si jednu akční jízdenku Praha-Olomouc a druhou jízdenku Olomouc - Prostějov (protož se ti nechce za stejnou cestu ve stejným vlaku platit o 200 víc s pocitem, že jím jedou i lidé co neplatí vůbec) a tam pak budeš tvrdnout 50 minut než ti něco síťově pojede místo toho, aby sis koupil jízdenku do Olomouce k jinému dopravci, pak si koupil stejně tu druhou jízdenku na zbytek trasy co v prvním případě a měl pohodových 15 minut na přestup, kde tedy nebudeš mít půl hodiny navíc na to vzpomínat jak se ČD vehementně "snažily", když si dojížděl před příchodem jakékoliv konkurence? Tak to pak jo (Nebo ti jde o síťovost, kde stačí ukázat režijku a nemusíš platit?)

+2/−2
9.10.2014 21:48

P69e53t53r 46N21e12c12h68a62n55i49c98k45ý 7913846358500

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

+1/0
10.10.2014 19:00

P71e13t91r 61N57e10c38h78a18n88i58c89k89ý 7333346318630

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

0/−1
10.10.2014 19:00

M98a72r76t27i14n 48N36o58v60o91t33n25ý 3866576851404

No, to rozhodně není "konstatování faktů". To si člověk potom říká, co další ještě vydáváte za fakta.

+1/−2
9.10.2014 19:37

J30a36n 72S48ů10r22a 4535243663122

To je Váš názor. Hezký večer.

+1/−1
9.10.2014 19:38

M23a52r78t71i32n 24N77o81v91o22t57n32ý 3666646641134

Zeptal jsem se své chytré ženy a ta říkala, že takovýto komentářový prvek v článku není nic proti ničemu. Ale musí být  podložený. Takže nezbývá než věřit, že to podložené opravdu máte. :-) Hezký večer

0/−1
9.10.2014 19:51

J95a17n 15S63ů31r41a 4725583693962

Tak pozdravujte svoji chytrou ženu a nechte ji navštívit stránky osz.org, kde najde spousty podložených textů o tom, jak se odboráři k otvírání trhu staví.

+2/−1
9.10.2014 19:53

M61a81r62t86i29n 62N60o11v35o82t79n87ý 3696186461154

Jaký k otvírání trhu mají vztah samozřejmě vím, ale nezdá se mi váš vývod, že tu otočku Prachař dělá kvůli senátním volbám.

+1/−1
9.10.2014 19:57

J64a73n 82S96ů68r18a 4835963253452

Já tam pouze spekuluji, že může. Bohužel ji nebyl schopen vysvětlit. Netvrdím, že to je stoprocentní důvod.

0/−1
9.10.2014 19:58

M19a13r80t80i79n 29N12o34v62o94t28n15ý 3926936711654

Ok, necháme toho. Já bych tam tu úvahu (být na vašem místě) nedal, protože bych měl pocit, že tím čtenářům podsouvám něco, co nakonec nemusí být vůbec pravda. Ale článek jste psal vy, takže nemá smysl se v tom dál vrtat. :-)

+1/−1
9.10.2014 20:03

J38a81n 32S18ů46r96a 4265263753982

Úplně poslední: ve chvíli, kdy ministr svůj obrat nevysvětlí, je třeba čtenářovi naznačit alespoň možné důvody. Toto je nejen podle mého názoru jeden z nich.

+3/−1
9.10.2014 20:05

R75a71d37e52k 97J65a70n82a53t56a 9305536134602

Ano, je před volbama, takže všechno souvisí s volbama. I tu ebolu sem někdo zavlek, aby uškodil (nebo pomohl?) ministru zdravotnictví před senátními volbami, kde nekandiduje.

Novináři mají tendenci zveličovat význam politiky. Většina lidí na ni ovšem kašle a prostě nevědí za jakou stranu je ten který ministr. Takže ovlivnění voleb, WTF ?

+3/0
10.10.2014 0:41

M85a45r54t51i85n 59N79o87v35o13t78n11ý 3736176981214

A jinak - žena železnici nerozumí vůbec. Ptal jsem si na novinářskou stránku věci.

+1/0
9.10.2014 19:59

M85a64t15ě80j 52P39l95u19h96a61ř 6435202504245

Tak to pozor, pane Sůro. Vy tady nepřímo ovlivňujete volby těmi články (resp. tímto), co jste napsal. Paradoxně volím jinou stranu bez ohledu na novinářské žblepty, ale tohle je už vážně moc. Já chápu, že zbožňujete Regiojet, ale zkuste si své choutky nechat na doma. R^[>-]

0/0
9.10.2014 20:26

J78a70n 31S11ů52r74a 4395253283862

Myslím, že volby ovlivňují politici svými činy. Jak jste si jistě všiml, v textu jsou citováni tři další dopravci.

0/0
9.10.2014 20:36

M46a34t73ě95j 90P62l83u41h70a65ř 6485312174555

Ano, z čehož Jančura brečí a povídá nesmysly kudy chodí. Novotný chce aby jízdenka v Sc stála 1 050,- ale sám jezdí za 99,- a jedině názor Arrivy beru jakš takš vážně.

+2/0
9.10.2014 21:23

J48a44n 53S33ů26r69a 4475203673932

Máte tam také National Express. Tak proč prudíte jen kvůli Jančurovi, když je 1/4 kritiky?

0/−1
9.10.2014 21:24

J32a13n 85L97a68k21o34m88ý 7611645915704

Protože o Paroubkovi říct, že je pako, to si skoro nikdo ani z železničního prostředí jen tak nedovolí. Ale i ten co povídá ty žblepty má na rozdíl od zdejších diskutujících vlaky v měřítku 1:1 a odbornost, která mu zajišťuje licenci pro RegioJet. Takže jeho názor, i když může být hodně vedle, je pořád názor někoho, kdo k tomu má o hodně blíž jak zdejší diskutující. Ti by se svými zkušenostmi konečně mohli ČD napovědět, jak to udělat, aby i s miliardama od státu a krajů skončily alespoň na černé nule a pak by nám mohly vysvětlit, jak může zaměstnavatel co je rok co rok ve ztrátě dávat zaměstnancům takové benefity jako jsou režijky. A ten čas co tráví v diskuzích věnovat favorizovanému dopravci a pořádně vyčistit ty muzejní vláčky, co se stále prohání po kolejích. To by pak ten obraz ČD byl úplně někde jinde a pak těch co budou tleskat tomu co teď udělal Prachař určitě přibude.

+4/0
9.10.2014 21:56

J45a10n 70S80ů36r18a 4535783463562

připravte se na hodně mínusů:)))

0/0
9.10.2014 22:06

M62a75t61ě17j 30P15l98u58h49a36ř 6665782724875

Zatím má pán dva plusy koukám. Holt, pane Sůro, už všichni nejsou vzrušení z konkurence na železnici, která prfostě nefunguje.

0/0
9.10.2014 22:31

J76a84n 72S59ů40r58a 4685513633772

ještě nepřišel pan jurečka a spol:)

0/0
9.10.2014 22:31

V97a53c62l44a43v 38H65a87j57e75k 3496209459

Tu odbornost mám také. Otatně i ty vláčky a nejen 1:1, ale i  a TT :-D

A o má jako být.

0/0
10.10.2014 15:29

V61a89c28l89a13v 24H65a14j66e36k 3816149509

Jančura tam píše že provozvání soukromými doptavci bude pro stát levnější než nyní Čd, ale otázka zní co to přinese cestujícímu ???

+1/−2
9.10.2014 15:55

J45a93n 48S86ů86r21a 4215833183762

a to vám nevadí? to je spravedlivé?

0/−1
9.10.2014 16:25

V21a69c78l30a96v 48H66a48j21e68k 3226679659

Všichni se na tom dohodli, a jízdenky prodávají všichni. In-100 jen ČD, tra´tovky a další zatím jen ČD

0/0
9.10.2014 16:35

J36a97n 72S41ů26r79a 4405923913712

pardon, to mělo být k tomu jinému příspěvku, co jste mi psal...k libnetu

0/0
9.10.2014 16:26

J49a69n 88S38ů97r61a 4525223743352

viz liberecký kraj. nové vlaky, lepší služby. i ze strany Českých drah.

+2/−1
9.10.2014 16:26

V87a13c94l34a45v 39H43a47j11e34k 3346359299

A jízdenkový chaos v úseku Liberec Žitava.

+2/0
9.10.2014 16:29

J31a83n 23S20ů76r60a 4715333313282

Jasně, pro režijkáře bezesporu. Proto tam přibylo cestujících oproti dobám s ČD a 810.

+2/−1
9.10.2014 16:34

T96o39m 60J17u19r67e86č67k56a 6465422765335

A přibylo jich tolik, kolik doopravdy mohlo, kdyby tam ten chaos nebyl?

0/0
9.10.2014 18:34

J12a48n 94S85ů45r92a 4915673473232

první rok +80%. Ano, jistě, dva režijkáři, co si chtěli jet udělat výlet a neměli 35 korun na jízdenku, nejeli. Skandál.

+3/−1
9.10.2014 18:45

V50a66c54l83a51v 75H61a13j11e66k 3836969949

To nic nemění na tom, že se tam vzájemně neuznávají jízdenky a občas cestující nastoupí do vlaku s jízdenkou jiného dopravce. Důvod nárůstu spočívá spíše v zavedení IDS a ne v tom, že na 089 nejezdí ČD.

0/0
9.10.2014 19:06

J84a31n 34S78ů23r65a 4775883853532

Důvod nárůstu spočívá v tom, že tam jezdí modernější soupravy a pro zaměstnance Trilexu nejsou zákazníci obtížným hmyzem. Jsem z Liberce, takže znám dost lidí, co tam jezdí. IDS je určitě jeden z důvodů, ale rozhodně ne ten hlavní.

+1/−1
9.10.2014 19:09

V59a21c71l80a73v 36H40a39j60e59k 3256199509

V české kotlince, kde je cena až na prvním místě, bych sio  vlivu soukromého dopravce a nasazení Desir, dovolil s úspěchem pochybovat. A věrohodné údaje nemáme ani jeden.

0/0
9.10.2014 19:19

J64a83n 44S91ů93r43a 4405193493142

Korid ta čísla zveřejnil, já o nich kdysi také psal a viděl jsem je. Cena se příliš neliší, s IN25 jsou dráhy na této trase s těmi spěšňáky, co skončí v prosinci, levnější. Nepodceňujte lidi. Jen chtějí cestovat jako lidi, ne jako ovce. A ČD na této trase odváděly před soutěží ultramizerný servis.

0/−1
9.10.2014 19:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.