Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky Brno - Olomouc míří na 15 let bez soutěže pod České dráhy

Ministerstvo dopravy chce uzavřít bez soutěže smlouvu s Českými drahami na patnáct let na provoz rychlíků mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Jde o kontrakt za téměř dvě miliardy korun, který má uvolnit Českým drahám cestu k evropským dotacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a62n 32J90e37m96e43l31k68a 1115760

N욝astné. Zrovna na trati, kde dotace nemají co dělat. Zajimavé. Jančura a Leo si mohou klidně koupit vlaky bez dotací a jezdit za naše ceny. ČD by měla dostávat dotace třeba 10 -20% z ceny soupravy na podporu českého výrobce (což dnes bohužel nejde). A dotace za vlaky v pozdních hodinách, případně za vlaky s mnoha zastávkami a nějakých třeba 5% za neefektivitu aby nezkrachovali... Ale toto zastaví vývoj na 15 let.. Na Ostrava Brno ČD právě ukazují, jak špatné jejich služby mohou být a jak se dá zabíjet vlaková doprava.

+1/−5
10.10.2014 12:11

R52a51d47e80k 28J51a10n24a98t70a 9745756154922

a) zdá se, že si pletete dvě rychlíkové linky. Brno-Břeclav-Olomouc a Brno-Olomouc-Ostrava.

b) zdá se, že nevíte, co je hlavní přičinou malé konkurencechopnosti a neefektivity linky Brno-Olomouc-Ostrava v úseku Brno-Olomouc. Je to především pomalá, jednokoljená tra, kvůli které je cestovní rychlost poloviční, než například na trati Praha-Ostrava.

+6/0
10.10.2014 12:48

P35e70t45r 88N93e57c82h43a82n39i45c41k27ý 7713616318280

Ad b) Žádný vlak nejezdí Brno - Olomouc - Ostrava, to by cestovní rychlost byla ještě horší. Myslíte Brno - Přerov - Ostrava a cestovní rychlost v úseku Brno - Přerov je podobná jako na většině jednokolejek v zemi, jen poptávka po využívání trati je mnohem vyšší než její kapacita (právě proto, že to je jednokolejka), k tomu navíc souběh s linkou Brno - Olomouc (- Šumperk/Jeseník) v úseku Brno - Nezamyslice (jednokolejně Blažovice - Nezamyslice). A mimochodem ČD nasadily na Brno - Ostrava nově vozy Bee a bývalé Beer, které jsou už kvalitou celkem solidní.

+5/0
10.10.2014 13:21

R89a51d22e89k 14J15a28n73a35t55a 9515666694972

Máte pravdu, teď jsem si ty linky popletl i já. Nicméně to o té jednokolejce platí. Není to prostě tra dostatečná pro spojení dvou krajských měst.

+1/0
10.10.2014 15:09

P86e26t97r 12N36e96c42h73a53n93i19c67k18ý 7443856338370

Hlavně druhého největšího města v zemi s druhou největší aglomerací země s nácestnými městy s desítky tisíci obyvatel. Příkladů horších spojení krajských měst bychom v zemi našli o dost víc a myslím si, že by měla být priorita všechna spojení krajských měst optimalizovat na rychlost vyšší než 120km/h a pak koukat výš. Namátkou: Liberec - HK/PCE/Praha/UNL, Jihlava - Praha/Brno/České Budějovice/Pardubice, Plzeň - Ústí nad Labem/České Budějovice/Karlovy Vary

+1/0
10.10.2014 15:27

Z61d76e51ň84k33a 91V13e30s64e26l24á 8689125407750

"jednokolejně Blažovice - Nezamyslice" - Bohužel až do Olomouce... A v Nezamyslicích ve směru do OL to často nabere zpoždění, protože se čeká, až přijede zpožděný osobák od Prostějova. :-/

0/0
10.10.2014 18:54

P22e41t58r 24N29e69c35h33a85n26i97c27k80ý 7453966828860

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

P11e27t88r 89N28e23c62h33a93n80i70c80k27ý 7143506638420

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

Z54d76e85ň71k14a 66V36e53s64e68l35á 8739315847670

Jj, to jsem si pak taky uvědomila... :-)

0/0
10.10.2014 19:20

J43a36r67o83s50l85a93v 28S95t89e34j88s64k52a68l 9224567635479

Sysel je jen jeden ze 6. vozů soupravy. Zpravidla na dvou soupravách (ze 4) začal jezdit druhý klimatizovaný vůz (AB), ostatní staré, i když většinou přečalouněné. Někdy i ona zatracovaná koženka.

0/−3
10.10.2014 9:49

S89v30a96t25o96p59l62u45k 62N54o37v59á71k 4958120469908

pan Hašek dokončuje dílo zkázy, než zapadne do propadliště dějin Rv

0/−3
10.10.2014 8:15

M45a66r22t55i60n 58N89o80v78o77t71n11ý 3956556771204

A co s tím má společného Hašek?

+1/0
10.10.2014 13:37
Foto

P83a93v47e46l 20V70e33s87e50l40ý 2738684404624

Hašek je sice křivák, ale s tímhle zrovna nic společného nemá.

0/0
12.10.2014 11:51

O92l61d15ř76i75c89h 51J91a39n71e16č43e27k 8819896443661

není nějaké divné pasovat dodatečně dotace na něco, co už bylo závazně objednáno - a tedy by i mělo mít finanční krytí??

každopádně pokud dráhy dostanou smlouvu i EU dotaci, tak jim pak přeci stát musí zaplatit výrazně méně - nebude přeci dotovat totéž dvakrát.

a proč by tu dotaci nemohl dostat soukromník??

+1/−2
10.10.2014 7:43

J97i58n48d87ř11i64c10h 79Š73k42o34p15e29k 4845311500265

EU nedává dotace na provoz železniční trati, EU zadotuje max, výstavbu kolejí či nákupo vozidel

Soukromník by mohl dostat, ale musel by už asi teď mít smlouvu, díky níž doloží, že má se zadotovanými vlaky kde jezdit

0/0
10.10.2014 7:58

F83i20l94i29p 79N87e68s90p63o75r 6397767528512

to zase bude tunel...

+1/−2
10.10.2014 0:16

T96o16m73a74s 19N90o73v90o95t14n95y 3121576268859

No vzhledem k tomu, že do Olomouce jezdí podstatně pohodlnější autobus, zůstávám u něj i nadále, je rychlejší i levnější, tak je to asi celkem jedno že to dostanou dráhy na věčné časy a nikdy jinak. Ale je to samozřejmě prasárna, bez výběrka, jen tak další kamarádkšeft. Jenže on by soukromník nekoupil vlaky v Plzni u kamarádů tak se to prostě muselo nějak zajistit. Kapři si rybník sami nevypustí...

+3/−5
10.10.2014 0:11

R19a85d84e92k 11J96a79n48a46t27a 9705796954462

Rychlíková linka, o které je řeč v tomto článku, NENÍ určena ke spojení Brna a Olomouce a s velkou pravděpodobností ani žádný cestující touto linkou z Brna do Olomouce nejezdí.

+5/−1
10.10.2014 0:24

T88o70m13a30s 89N36o98v54o19t21n58y 3521926248909

Tak ono to dopadne naprosto stejně i s linkou přes Nezamyslice...

+1/−1
10.10.2014 0:25

H32o77n40z51a 15K53a88r53á83s51e54k 1265661362568

Ano; leč o to více zavádějící je nadpis celého článku. :-/

+2/0
10.10.2014 5:19

K48a21m76i53l 16D42o92l80e66z88e86l 6632766724432

to bude zrejme trestny cin. Ktery urednicek si pujde sednout a bude mu zabaven majetek ?

0/−2
9.10.2014 23:35

L58u13k65á56š 24H49l39o37u90c92a10l 6262290781454

v duchu jejich aktuální kampaně: ANO, prostě se lepší služby vys....

0/−2
9.10.2014 22:27
Foto

J20a41r28o61s72l47a74v 48S17k57o38p95a73l 5618277883219

A co na to česká obec aktivistická? Není to kmotrovina? Co na to Ištván?

+3/−1
9.10.2014 21:23
Foto

S80t49a91n50i60s20l21a17v 18M82í84č60e16k 3268735115306

Panteři se mi moc líbí. Při cestách na Moravu využívám i zmiňovanou linku, takže já osobně se těším. R^

+1/−2
9.10.2014 20:37

J78a54n 45L25a10k95o82m64ý 7581985855534

Panter je tak úžasnej vlak, že jezdí jen v ČR, to je jasný důkaz kvality... ;-D

+3/−4
9.10.2014 21:25
Foto

S65t75a72n13i87s45l78a85v 94M59í31č16e54k 3638635895876

Nepsal jsem, že je úžasný, ale že se mi líbí. A vím, že ani nejsem sám. Když jsem se bavil s jednou průvodčí (myslím v Pardubkách), tak i strojvůdci si vlak chválí, jízdní vlastnosti, spolehlivost atd.

0/0
9.10.2014 21:33

R11o41m64a93n 52P82o72l53á94č79e52k 5186849115

Např. "Sloni" prorazily i za hranice... Navíc plzenský závod taky není nafukovací ;-)

0/−1
9.10.2014 22:27

R20a35d62e51k 17J21a57n27a79t93a 9245346294332

Ono když se rozhlédnete po Evropě, tak dost často jezdí v Německu hlavně německé (Siemens) soupravy, ve Francii francouzské (Alstom), v Itálii italské (Fiat, pravda před časem ho koupil Alstom) atd.

+1/0
9.10.2014 23:00

M39a70t46ě42j 92P75l57u66h31a58ř 6235922104585

A další článek Jana Sůry s podivným podtextem. Dneska je teda plodnej... ;-ORv

0/−7
9.10.2014 20:23

R91o65m36a76n 19P57o20l79á90č21e55k 5776399825

Do vánoc jsou 2 měsíce. Na dárky musí být ;-D

+4/0
9.10.2014 20:24

M61a69t78ě27j 62P49l23u34h43a20ř 6255182534535

Však jasné, já mám zejtra taky brigádu. :-P

0/0
9.10.2014 20:35

T13o14m38a24s 21N97o34v24o67t47n25y 3701226588789

Zajímavé je, že ten divnej podtext tam vidí pořád jedni a ti samí neschopní připustit, že je něco špatně i na jejich oblíbené straně.

0/−1
10.10.2014 0:12

P35e85t25r 46D73v15o60ř78á94k 9394607452670

Já bych víc uvítal, kdyby se přidala druhá kolej. Cesta trvá na můj vkus příliš dlouho. Jenže dodnes je zrychlení úseku Brno-Přerov stále ve fázi úvah.

+5/−2
9.10.2014 19:23

Z32d26e61n10e13k 66H75r86d81i41n66a 9410589473120

Tady se píše o trati Brno - Břeclav - Olomouc, kde jsou všude dvě koleje

+5/−1
9.10.2014 19:27

R41o12m90a36n 63P54o17l33á10č71e79k 5476529355

Není ta Břeclav trochu závlek? ;-D

+1/−1
9.10.2014 19:31
Foto

S42t84a59n62i66s90l51a84v 24M67í54č81e91k 3528535585146

Může se zdát, ale tam jde spíše o takové "místní" relace. Které kupodivu vedou i přes tu Břeclav.

+2/0
9.10.2014 20:30

R24a67d58e46k 92J47a33n80a22t24a 9915616374332

Je, ale to nevadí, protože ti cestující v rychllících nejezdí celou trasu, ale jede z/do některé stanice po cestě.

Prostě to berte jako linky Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc, které jsou propojené proto, že to hezky navazuje a proč by měl vlak vBřeclavi skončit a hned jiná sourpava odtamtud pokračovala na Olomouc. Plus se to hodi třeba pro cestu Brno-Hodonín, které se pak obejde bez přestupu.

+5/0
9.10.2014 21:38

N28i33k60o48l56a16j 78M91a55l60í56k 5864333800811

I třeba Brno<->Otrokovice (Zlín) :) Jezdím tak každý týden a jestli to bude znamenat, že dráhy tam ty pantery nasadí, tak to zlepšení určitě bude.

+2/0
9.10.2014 22:45

T62o64m78a51s 66N64o79v92o87t49n46y 3351806538769

Tak pokud rád trávíte o hodinu víc na cestě, pak to asi zlepšení bude. Normální člověk jede nejrychlejší cestou.

0/−2
10.10.2014 0:13
Foto

S58t33a85n43i36s57l40a13v 96M51í35č32e22k 3978895155236

Každý, kdo to nedělá jako ty, není tedy normální?

+1/0
10.10.2014 0:22

T52o98m59a58s 22N20o70v68o48t40n72y 3981196798969

Přijde mi divné, že někdo tráví dobrovolně na cestě o skoro polovinu více času. Ale když chce... já tu hodinu raději věnuji rodině.

0/−1
10.10.2014 0:23
Foto

S47t77a11n33i11s89l54a33v 31M61í81č98e40k 3418675945976

Třeba má Nikolaj jiný důvod proč zvolit vlak i když je pomalejší. Může to být student (cena), nebo se třebas bojí po dálnici, nebo jen nesnáší autobusy jako já. :-)

+1/0
10.10.2014 0:30

R43a32d82e81k 93J27a46n22a25t74a 9865276674132

Však z Brna do Otrokovic je to nejrychlejší právě přes tu Břeclav.

+2/0
10.10.2014 0:26

T87o70m38a83s 43N95o65v14o33t96n75y 3371966408219

Vlakem možná. Naštěstí není třeba jezdit jen vlakem. Autem za necelou hodinku, expresním busem 1:30 až do Zlína, pomalejším busem o pár minut déle.

0/−1
10.10.2014 0:36

O39l36d80ř44i73c65h 85J95a24n52e60č63e20k 8849246663151

sice není třeba jezdit vlakem, ale je řada lidí, kteří vlak preferují.

já na VŠ taky jednu dobu jezdil takřka výlučně vlakem, ačkoliv to bylo suveréně nejpomalejší - jenže tehdy ještě nebylo žákovské jízdné, zato byl junior pas, takže to bylo suveréně nejlevnější a oproti busu rozhodně pohodlnější - auto jsem tehdy neměl

+1/0
10.10.2014 7:49

Z62d57e92ň37k12a 57V34e97s41e38l98á 8859165657300

Časově i finančně to vyjde v podstatě stejně. Navíc jsem toho názoru, že ve vlaku se případně i líp stojí v uličce, než v buse. ;-) Nemluvě o tom, že cesta přes Buchlovské kopce je často místem nehod a to se tam autobus kolikrát sekne i na víc než půl hodiny. Naopak u vlaku Brno-Břeclav-Otrokovice jsem snad ještě zpoždění nad 10 minut nezažila (s tím, že autobusy na sebe obvykle nečekají, zatímco u pozdnějších osobáků Otrokovice-Zlín kolikrát pozdrží odjezd a na zpožděný vlak počkají).

0/0
10.10.2014 19:04

T16o11m85a48s 16N82o92v47o11t74n23y 3401816428559

A kde skončí ty vagony co mají dráhy "navíc" místo Railjetů? To bylo keců že na rychlících. A najednou potřebují zase nové soupravy? A světe div se, zase od Škodovky? Kapříci musí plout, nic jiného v tom není.

+1/−1
10.10.2014 0:20

R29a18d39e69k 74J48a46n82a36t78a 9555466424372

Když máte takový přehled, tak jistě prozradíte, který konkrétní model kterého výrobce měl dle v soutěži RegioPanter porazit a s jakou cenou.

O vagonech nahrazených Railjety se mluví v souvislosti s R Plzeň-Praha-Cheb, kde se opravdu postupně objevují.

+1/0
10.10.2014 0:28

T86o20m18a86s 40N57o19v98o75t59n32y 3681206918629

Že by se po letech prázdných slibů Plzeňáci konečně dočkali?

0/0
10.10.2014 0:37

P87a26v51e65l 85M19o89r55a45v90e80c 3692279582698

Takto se řídí firma, jak nám ANO slibuje (ministr dopravy Prachař je z ANO)? Vážně???

+3/−1
9.10.2014 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.