Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky Brno - Olomouc míří na 15 let bez soutěže pod České dráhy

Ministerstvo dopravy chce uzavřít bez soutěže smlouvu s Českými drahami na patnáct let na provoz rychlíků mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Jde o kontrakt za téměř dvě miliardy korun, který má uvolnit Českým drahám cestu k evropským dotacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a50n 48J72e69m45e14l82k11a 1855580

N욝astné. Zrovna na trati, kde dotace nemají co dělat. Zajimavé. Jančura a Leo si mohou klidně koupit vlaky bez dotací a jezdit za naše ceny. ČD by měla dostávat dotace třeba 10 -20% z ceny soupravy na podporu českého výrobce (což dnes bohužel nejde). A dotace za vlaky v pozdních hodinách, případně za vlaky s mnoha zastávkami a nějakých třeba 5% za neefektivitu aby nezkrachovali... Ale toto zastaví vývoj na 15 let.. Na Ostrava Brno ČD právě ukazují, jak špatné jejich služby mohou být a jak se dá zabíjet vlaková doprava.

+1/−5
10.10.2014 12:11

R53a68d28e98k 92J25a80n42a90t49a 9895896884772

a) zdá se, že si pletete dvě rychlíkové linky. Brno-Břeclav-Olomouc a Brno-Olomouc-Ostrava.

b) zdá se, že nevíte, co je hlavní přičinou malé konkurencechopnosti a neefektivity linky Brno-Olomouc-Ostrava v úseku Brno-Olomouc. Je to především pomalá, jednokoljená tra, kvůli které je cestovní rychlost poloviční, než například na trati Praha-Ostrava.

+6/0
10.10.2014 12:48

P48e44t27r 67N53e51c45h54a83n19i38c82k82ý 7463306538450

Ad b) Žádný vlak nejezdí Brno - Olomouc - Ostrava, to by cestovní rychlost byla ještě horší. Myslíte Brno - Přerov - Ostrava a cestovní rychlost v úseku Brno - Přerov je podobná jako na většině jednokolejek v zemi, jen poptávka po využívání trati je mnohem vyšší než její kapacita (právě proto, že to je jednokolejka), k tomu navíc souběh s linkou Brno - Olomouc (- Šumperk/Jeseník) v úseku Brno - Nezamyslice (jednokolejně Blažovice - Nezamyslice). A mimochodem ČD nasadily na Brno - Ostrava nově vozy Bee a bývalé Beer, které jsou už kvalitou celkem solidní.

+5/0
10.10.2014 13:21

R11a92d71e12k 68J26a20n63a73t56a 9465106174182

Máte pravdu, teď jsem si ty linky popletl i já. Nicméně to o té jednokolejce platí. Není to prostě tra dostatečná pro spojení dvou krajských měst.

+1/0
10.10.2014 15:09

P60e59t94r 30N10e86c24h56a44n22i98c83k18ý 7703206428440

Hlavně druhého největšího města v zemi s druhou největší aglomerací země s nácestnými městy s desítky tisíci obyvatel. Příkladů horších spojení krajských měst bychom v zemi našli o dost víc a myslím si, že by měla být priorita všechna spojení krajských měst optimalizovat na rychlost vyšší než 120km/h a pak koukat výš. Namátkou: Liberec - HK/PCE/Praha/UNL, Jihlava - Praha/Brno/České Budějovice/Pardubice, Plzeň - Ústí nad Labem/České Budějovice/Karlovy Vary

+1/0
10.10.2014 15:27

Z21d47e14ň88k96a 26V75e79s27e16l13á 8789945987540

"jednokolejně Blažovice - Nezamyslice" - Bohužel až do Olomouce... A v Nezamyslicích ve směru do OL to často nabere zpoždění, protože se čeká, až přijede zpožděný osobák od Prostějova. :-/

0/0
10.10.2014 18:54

P76e11t77r 33N86e25c30h65a30n53i58c59k13ý 7833186488530

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

P41e21t35r 61N12e29c63h42a29n49i82c79k20ý 7763496238530

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

Z17d17e92ň86k54a 28V90e81s83e44l47á 8669715957190

Jj, to jsem si pak taky uvědomila... :-)

0/0
10.10.2014 19:20

J66a59r47o82s73l91a74v 80S24t89e67j75s46k84a20l 9754187455589

Sysel je jen jeden ze 6. vozů soupravy. Zpravidla na dvou soupravách (ze 4) začal jezdit druhý klimatizovaný vůz (AB), ostatní staré, i když většinou přečalouněné. Někdy i ona zatracovaná koženka.

0/−3
10.10.2014 9:49

S76v11a55t66o86p92l43u79k 28N83o25v74á56k 4538720229598

pan Hašek dokončuje dílo zkázy, než zapadne do propadliště dějin Rv

0/−3
10.10.2014 8:15

M39a66r48t60i42n 35N78o95v86o52t53n95ý 3726676391314

A co s tím má společného Hašek?

+1/0
10.10.2014 13:37
Foto

P23a28v18e20l 91V59e89s39e22l55ý 2958974254204

Hašek je sice křivák, ale s tímhle zrovna nic společného nemá.

0/0
12.10.2014 11:51

O31l73d71ř59i46c51h 95J96a43n74e76č70e10k 8499896823541

není nějaké divné pasovat dodatečně dotace na něco, co už bylo závazně objednáno - a tedy by i mělo mít finanční krytí??

každopádně pokud dráhy dostanou smlouvu i EU dotaci, tak jim pak přeci stát musí zaplatit výrazně méně - nebude přeci dotovat totéž dvakrát.

a proč by tu dotaci nemohl dostat soukromník??

+1/−2
10.10.2014 7:43

J26i84n53d43ř34i64c12h 67Š79k76o19p48e85k 4385791790755

EU nedává dotace na provoz železniční trati, EU zadotuje max, výstavbu kolejí či nákupo vozidel

Soukromník by mohl dostat, ale musel by už asi teď mít smlouvu, díky níž doloží, že má se zadotovanými vlaky kde jezdit

0/0
10.10.2014 7:58

F78i33l23i31p 86N34e25s84p42o42r 6317597498492

to zase bude tunel...

+1/−2
10.10.2014 0:16

T38o11m79a22s 71N76o95v19o69t91n66y 3741866578579

No vzhledem k tomu, že do Olomouce jezdí podstatně pohodlnější autobus, zůstávám u něj i nadále, je rychlejší i levnější, tak je to asi celkem jedno že to dostanou dráhy na věčné časy a nikdy jinak. Ale je to samozřejmě prasárna, bez výběrka, jen tak další kamarádkšeft. Jenže on by soukromník nekoupil vlaky v Plzni u kamarádů tak se to prostě muselo nějak zajistit. Kapři si rybník sami nevypustí...

+3/−5
10.10.2014 0:11

R45a96d89e33k 28J20a58n41a94t97a 9285276494312

Rychlíková linka, o které je řeč v tomto článku, NENÍ určena ke spojení Brna a Olomouce a s velkou pravděpodobností ani žádný cestující touto linkou z Brna do Olomouce nejezdí.

+5/−1
10.10.2014 0:24

T68o45m29a36s 69N20o84v58o66t18n98y 3341696638309

Tak ono to dopadne naprosto stejně i s linkou přes Nezamyslice...

+1/−1
10.10.2014 0:25

H64o22n47z67a 36K96a45r41á35s30e38k 1785681842248

Ano; leč o to více zavádějící je nadpis celého článku. :-/

+2/0
10.10.2014 5:19

K52a58m56i87l 11D56o46l47e27z47e71l 6862406804342

to bude zrejme trestny cin. Ktery urednicek si pujde sednout a bude mu zabaven majetek ?

0/−2
9.10.2014 23:35

L93u50k94á21š 39H85l80o59u22c34a32l 6142930161404

v duchu jejich aktuální kampaně: ANO, prostě se lepší služby vys....

0/−2
9.10.2014 22:27
Foto

J40a26r73o51s65l49a77v 81S61k73o27p73a29l 5298647193159

A co na to česká obec aktivistická? Není to kmotrovina? Co na to Ištván?

+3/−1
9.10.2014 21:23
Foto

S59t11a35n87i82s57l54a38v 71M98í43č63e77k 3518525415866

Panteři se mi moc líbí. Při cestách na Moravu využívám i zmiňovanou linku, takže já osobně se těším. R^

+1/−2
9.10.2014 20:37

J16a55n 23L87a25k83o26m67ý 7421465215214

Panter je tak úžasnej vlak, že jezdí jen v ČR, to je jasný důkaz kvality... ;-D

+3/−4
9.10.2014 21:25
Foto

S60t39a57n24i27s54l91a80v 51M57í67č28e23k 3938505435286

Nepsal jsem, že je úžasný, ale že se mi líbí. A vím, že ani nejsem sám. Když jsem se bavil s jednou průvodčí (myslím v Pardubkách), tak i strojvůdci si vlak chválí, jízdní vlastnosti, spolehlivost atd.

0/0
9.10.2014 21:33

R83o31m74a42n 42P22o18l95á26č43e27k 5186299505

Např. "Sloni" prorazily i za hranice... Navíc plzenský závod taky není nafukovací ;-)

0/−1
9.10.2014 22:27

R20a42d26e20k 68J85a48n59a96t59a 9605446584862

Ono když se rozhlédnete po Evropě, tak dost často jezdí v Německu hlavně německé (Siemens) soupravy, ve Francii francouzské (Alstom), v Itálii italské (Fiat, pravda před časem ho koupil Alstom) atd.

+1/0
9.10.2014 23:00

M73a31t43ě81j 49P58l24u45h78a27ř 6275482274105

A další článek Jana Sůry s podivným podtextem. Dneska je teda plodnej... ;-ORv

0/−7
9.10.2014 20:23

R21o74m71a31n 17P57o85l95á82č80e57k 5786339345

Do vánoc jsou 2 měsíce. Na dárky musí být ;-D

+4/0
9.10.2014 20:24

M25a80t97ě63j 31P12l51u21h82a36ř 6785902944955

Však jasné, já mám zejtra taky brigádu. :-P

0/0
9.10.2014 20:35

T46o91m51a46s 30N59o85v84o88t22n51y 3381186768489

Zajímavé je, že ten divnej podtext tam vidí pořád jedni a ti samí neschopní připustit, že je něco špatně i na jejich oblíbené straně.

0/−1
10.10.2014 0:12

P62e34t70r 34D89v30o96ř29á62k 9274257572980

Já bych víc uvítal, kdyby se přidala druhá kolej. Cesta trvá na můj vkus příliš dlouho. Jenže dodnes je zrychlení úseku Brno-Přerov stále ve fázi úvah.

+5/−2
9.10.2014 19:23

Z90d45e51n25e62k 88H59r90d38i21n57a 9730489403910

Tady se píše o trati Brno - Břeclav - Olomouc, kde jsou všude dvě koleje

+5/−1
9.10.2014 19:27

R84o21m91a92n 74P72o30l12á18č65e15k 5756489725

Není ta Břeclav trochu závlek? ;-D

+1/−1
9.10.2014 19:31
Foto

S87t29a15n11i85s92l53a69v 36M75í29č27e57k 3338225225606

Může se zdát, ale tam jde spíše o takové "místní" relace. Které kupodivu vedou i přes tu Břeclav.

+2/0
9.10.2014 20:30

R50a89d14e43k 51J34a32n82a36t69a 9425436584562

Je, ale to nevadí, protože ti cestující v rychllících nejezdí celou trasu, ale jede z/do některé stanice po cestě.

Prostě to berte jako linky Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc, které jsou propojené proto, že to hezky navazuje a proč by měl vlak vBřeclavi skončit a hned jiná sourpava odtamtud pokračovala na Olomouc. Plus se to hodi třeba pro cestu Brno-Hodonín, které se pak obejde bez přestupu.

+5/0
9.10.2014 21:38

N23i20k28o49l90a52j 72M61a46l48í24k 5844253730561

I třeba Brno<->Otrokovice (Zlín) :) Jezdím tak každý týden a jestli to bude znamenat, že dráhy tam ty pantery nasadí, tak to zlepšení určitě bude.

+2/0
9.10.2014 22:45

T25o95m88a94s 15N63o84v43o38t46n94y 3811276598329

Tak pokud rád trávíte o hodinu víc na cestě, pak to asi zlepšení bude. Normální člověk jede nejrychlejší cestou.

0/−2
10.10.2014 0:13
Foto

S20t36a76n28i15s17l39a83v 31M69í87č88e52k 3658285655186

Každý, kdo to nedělá jako ty, není tedy normální?

+1/0
10.10.2014 0:22

T57o36m20a73s 53N47o53v92o37t75n88y 3121956698559

Přijde mi divné, že někdo tráví dobrovolně na cestě o skoro polovinu více času. Ale když chce... já tu hodinu raději věnuji rodině.

0/−1
10.10.2014 0:23
Foto

S12t24a38n87i17s95l67a48v 85M22í67č34e27k 3738425775196

Třeba má Nikolaj jiný důvod proč zvolit vlak i když je pomalejší. Může to být student (cena), nebo se třebas bojí po dálnici, nebo jen nesnáší autobusy jako já. :-)

+1/0
10.10.2014 0:30

R80a85d34e89k 48J58a65n87a33t35a 9775416494802

Však z Brna do Otrokovic je to nejrychlejší právě přes tu Břeclav.

+2/0
10.10.2014 0:26

T34o10m42a85s 37N36o40v57o21t89n87y 3341606858229

Vlakem možná. Naštěstí není třeba jezdit jen vlakem. Autem za necelou hodinku, expresním busem 1:30 až do Zlína, pomalejším busem o pár minut déle.

0/−1
10.10.2014 0:36

O35l28d93ř96i79c31h 20J45a64n62e65č72e98k 8839706893171

sice není třeba jezdit vlakem, ale je řada lidí, kteří vlak preferují.

já na VŠ taky jednu dobu jezdil takřka výlučně vlakem, ačkoliv to bylo suveréně nejpomalejší - jenže tehdy ještě nebylo žákovské jízdné, zato byl junior pas, takže to bylo suveréně nejlevnější a oproti busu rozhodně pohodlnější - auto jsem tehdy neměl

+1/0
10.10.2014 7:49

Z45d41e42ň34k84a 87V14e51s77e32l73á 8439125237960

Časově i finančně to vyjde v podstatě stejně. Navíc jsem toho názoru, že ve vlaku se případně i líp stojí v uličce, než v buse. ;-) Nemluvě o tom, že cesta přes Buchlovské kopce je často místem nehod a to se tam autobus kolikrát sekne i na víc než půl hodiny. Naopak u vlaku Brno-Břeclav-Otrokovice jsem snad ještě zpoždění nad 10 minut nezažila (s tím, že autobusy na sebe obvykle nečekají, zatímco u pozdnějších osobáků Otrokovice-Zlín kolikrát pozdrží odjezd a na zpožděný vlak počkají).

0/0
10.10.2014 19:04

T78o75m96a16s 82N44o69v59o24t63n76y 3321716638419

A kde skončí ty vagony co mají dráhy "navíc" místo Railjetů? To bylo keců že na rychlících. A najednou potřebují zase nové soupravy? A světe div se, zase od Škodovky? Kapříci musí plout, nic jiného v tom není.

+1/−1
10.10.2014 0:20

R73a50d98e79k 87J29a53n87a50t40a 9895546114982

Když máte takový přehled, tak jistě prozradíte, který konkrétní model kterého výrobce měl dle v soutěži RegioPanter porazit a s jakou cenou.

O vagonech nahrazených Railjety se mluví v souvislosti s R Plzeň-Praha-Cheb, kde se opravdu postupně objevují.

+1/0
10.10.2014 0:28

T45o11m61a49s 67N92o33v85o64t17n71y 3751816288699

Že by se po letech prázdných slibů Plzeňáci konečně dočkali?

0/0
10.10.2014 0:37

P17a64v42e87l 46M57o33r44a31v35e77c 3352869552748

Takto se řídí firma, jak nám ANO slibuje (ministr dopravy Prachař je z ANO)? Vážně???

+3/−1
9.10.2014 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.