Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlíky Brno - Olomouc míří na 15 let bez soutěže pod České dráhy

Ministerstvo dopravy chce uzavřít bez soutěže smlouvu s Českými drahami na patnáct let na provoz rychlíků mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Jde o kontrakt za téměř dvě miliardy korun, který má uvolnit Českým drahám cestu k evropským dotacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a15n 69J20e27m91e48l90k51a 1275630

N욝astné. Zrovna na trati, kde dotace nemají co dělat. Zajimavé. Jančura a Leo si mohou klidně koupit vlaky bez dotací a jezdit za naše ceny. ČD by měla dostávat dotace třeba 10 -20% z ceny soupravy na podporu českého výrobce (což dnes bohužel nejde). A dotace za vlaky v pozdních hodinách, případně za vlaky s mnoha zastávkami a nějakých třeba 5% za neefektivitu aby nezkrachovali... Ale toto zastaví vývoj na 15 let.. Na Ostrava Brno ČD právě ukazují, jak špatné jejich služby mohou být a jak se dá zabíjet vlaková doprava.

+1/−5
10.10.2014 12:11

R71a26d80e55k 18J24a24n51a70t40a 9215676254322

a) zdá se, že si pletete dvě rychlíkové linky. Brno-Břeclav-Olomouc a Brno-Olomouc-Ostrava.

b) zdá se, že nevíte, co je hlavní přičinou malé konkurencechopnosti a neefektivity linky Brno-Olomouc-Ostrava v úseku Brno-Olomouc. Je to především pomalá, jednokoljená tra, kvůli které je cestovní rychlost poloviční, než například na trati Praha-Ostrava.

+6/0
10.10.2014 12:48

P35e86t64r 61N92e98c67h86a59n16i54c54k64ý 7313906528870

Ad b) Žádný vlak nejezdí Brno - Olomouc - Ostrava, to by cestovní rychlost byla ještě horší. Myslíte Brno - Přerov - Ostrava a cestovní rychlost v úseku Brno - Přerov je podobná jako na většině jednokolejek v zemi, jen poptávka po využívání trati je mnohem vyšší než její kapacita (právě proto, že to je jednokolejka), k tomu navíc souběh s linkou Brno - Olomouc (- Šumperk/Jeseník) v úseku Brno - Nezamyslice (jednokolejně Blažovice - Nezamyslice). A mimochodem ČD nasadily na Brno - Ostrava nově vozy Bee a bývalé Beer, které jsou už kvalitou celkem solidní.

+5/0
10.10.2014 13:21

R14a26d35e29k 26J31a54n85a98t91a 9675356244482

Máte pravdu, teď jsem si ty linky popletl i já. Nicméně to o té jednokolejce platí. Není to prostě tra dostatečná pro spojení dvou krajských měst.

+1/0
10.10.2014 15:09

P46e53t86r 91N14e83c38h58a27n95i83c65k74ý 7103626598920

Hlavně druhého největšího města v zemi s druhou největší aglomerací země s nácestnými městy s desítky tisíci obyvatel. Příkladů horších spojení krajských měst bychom v zemi našli o dost víc a myslím si, že by měla být priorita všechna spojení krajských měst optimalizovat na rychlost vyšší než 120km/h a pak koukat výš. Namátkou: Liberec - HK/PCE/Praha/UNL, Jihlava - Praha/Brno/České Budějovice/Pardubice, Plzeň - Ústí nad Labem/České Budějovice/Karlovy Vary

+1/0
10.10.2014 15:27

Z60d27e51ň17k50a 89V12e19s65e20l75á 8929165987610

"jednokolejně Blažovice - Nezamyslice" - Bohužel až do Olomouce... A v Nezamyslicích ve směru do OL to často nabere zpoždění, protože se čeká, až přijede zpožděný osobák od Prostějova. :-/

0/0
10.10.2014 18:54

P45e66t18r 10N77e38c85h68a59n55i98c38k45ý 7593566538320

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

P49e98t17r 17N71e41c94h63a83n82i47c72k61ý 7643206958310

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

Z30d17e90ň61k81a 63V73e58s91e61l51á 8609665587190

Jj, to jsem si pak taky uvědomila... :-)

0/0
10.10.2014 19:20

J65a53r53o17s91l54a72v 35S23t46e92j55s47k94a96l 9894877415239

Sysel je jen jeden ze 6. vozů soupravy. Zpravidla na dvou soupravách (ze 4) začal jezdit druhý klimatizovaný vůz (AB), ostatní staré, i když většinou přečalouněné. Někdy i ona zatracovaná koženka.

0/−3
10.10.2014 9:49

S38v48a61t69o67p44l42u57k 79N78o52v12á27k 4338380179188

pan Hašek dokončuje dílo zkázy, než zapadne do propadliště dějin Rv

0/−3
10.10.2014 8:15

M20a13r14t76i56n 80N77o25v87o17t35n63ý 3936706631294

A co s tím má společného Hašek?

+1/0
10.10.2014 13:37
Foto

P52a29v70e14l 82V84e71s59e95l91ý 2568694444754

Hašek je sice křivák, ale s tímhle zrovna nic společného nemá.

0/0
12.10.2014 11:51

O32l19d86ř88i78c83h 37J46a81n66e82č54e78k 8379166923841

není nějaké divné pasovat dodatečně dotace na něco, co už bylo závazně objednáno - a tedy by i mělo mít finanční krytí??

každopádně pokud dráhy dostanou smlouvu i EU dotaci, tak jim pak přeci stát musí zaplatit výrazně méně - nebude přeci dotovat totéž dvakrát.

a proč by tu dotaci nemohl dostat soukromník??

+1/−2
10.10.2014 7:43

J17i88n82d73ř13i67c12h 34Š35k40o53p79e63k 4345181800225

EU nedává dotace na provoz železniční trati, EU zadotuje max, výstavbu kolejí či nákupo vozidel

Soukromník by mohl dostat, ale musel by už asi teď mít smlouvu, díky níž doloží, že má se zadotovanými vlaky kde jezdit

0/0
10.10.2014 7:58

F83i26l75i15p 90N78e90s16p47o13r 8308384167447

to zase bude tunel...

+1/−2
10.10.2014 0:16

T53o13m17a48s 80N60o12v29o51t84n63y 3531536828659

No vzhledem k tomu, že do Olomouce jezdí podstatně pohodlnější autobus, zůstávám u něj i nadále, je rychlejší i levnější, tak je to asi celkem jedno že to dostanou dráhy na věčné časy a nikdy jinak. Ale je to samozřejmě prasárna, bez výběrka, jen tak další kamarádkšeft. Jenže on by soukromník nekoupil vlaky v Plzni u kamarádů tak se to prostě muselo nějak zajistit. Kapři si rybník sami nevypustí...

+3/−5
10.10.2014 0:11

R27a41d74e72k 66J52a89n26a78t26a 9195906664642

Rychlíková linka, o které je řeč v tomto článku, NENÍ určena ke spojení Brna a Olomouce a s velkou pravděpodobností ani žádný cestující touto linkou z Brna do Olomouce nejezdí.

+5/−1
10.10.2014 0:24

T63o80m94a29s 94N10o76v56o85t37n29y 3191646738909

Tak ono to dopadne naprosto stejně i s linkou přes Nezamyslice...

+1/−1
10.10.2014 0:25

H50o46n35z17a 50K30a71r55á64s48e90k 1625851372318

Ano; leč o to více zavádějící je nadpis celého článku. :-/

+2/0
10.10.2014 5:19

K71a69m44i64l 87D13o68l34e57z82e87l 6692546474532

to bude zrejme trestny cin. Ktery urednicek si pujde sednout a bude mu zabaven majetek ?

0/−2
9.10.2014 23:35

L56u87k25á35š 38H78l83o82u26c43a91l 6342390791134

v duchu jejich aktuální kampaně: ANO, prostě se lepší služby vys....

0/−2
9.10.2014 22:27
Foto

J46a89r29o63s64l59a74v 10S85k86o81p22a76l 5348617593269

A co na to česká obec aktivistická? Není to kmotrovina? Co na to Ištván?

+3/−1
9.10.2014 21:23
Foto

S18t21a90n13i47s60l98a52v 87M85í27č30e94k 3778385535536

Panteři se mi moc líbí. Při cestách na Moravu využívám i zmiňovanou linku, takže já osobně se těším. R^

+1/−2
9.10.2014 20:37

J45a97n 50L89a81k93o81m86ý 7391475555664

Panter je tak úžasnej vlak, že jezdí jen v ČR, to je jasný důkaz kvality... ;-D

+3/−4
9.10.2014 21:25
Foto

S16t57a64n82i75s26l28a88v 10M98í39č29e21k 3768725565786

Nepsal jsem, že je úžasný, ale že se mi líbí. A vím, že ani nejsem sám. Když jsem se bavil s jednou průvodčí (myslím v Pardubkách), tak i strojvůdci si vlak chválí, jízdní vlastnosti, spolehlivost atd.

0/0
9.10.2014 21:33

R89o18m52a67n 32P88o63l19á35č36e27k 5196259175

Např. "Sloni" prorazily i za hranice... Navíc plzenský závod taky není nafukovací ;-)

0/−1
9.10.2014 22:27

R22a52d85e80k 37J62a46n29a61t20a 9645536454672

Ono když se rozhlédnete po Evropě, tak dost často jezdí v Německu hlavně německé (Siemens) soupravy, ve Francii francouzské (Alstom), v Itálii italské (Fiat, pravda před časem ho koupil Alstom) atd.

+1/0
9.10.2014 23:00

M30a78t14ě30j 34P18l48u39h13a98ř 6825682104735

A další článek Jana Sůry s podivným podtextem. Dneska je teda plodnej... ;-ORv

0/−7
9.10.2014 20:23

R49o89m10a79n 83P90o27l76á35č95e44k 5926419705

Do vánoc jsou 2 měsíce. Na dárky musí být ;-D

+4/0
9.10.2014 20:24

M56a41t12ě78j 52P94l87u56h31a95ř 6835172684825

Však jasné, já mám zejtra taky brigádu. :-P

0/0
9.10.2014 20:35

T49o86m96a68s 61N72o78v71o19t84n69y 3541506538529

Zajímavé je, že ten divnej podtext tam vidí pořád jedni a ti samí neschopní připustit, že je něco špatně i na jejich oblíbené straně.

0/−1
10.10.2014 0:12

P18e84t40r 75D76v81o70ř95á14k 9254157842920

Já bych víc uvítal, kdyby se přidala druhá kolej. Cesta trvá na můj vkus příliš dlouho. Jenže dodnes je zrychlení úseku Brno-Přerov stále ve fázi úvah.

+5/−2
9.10.2014 19:23

Z67d14e94n75e32k 44H36r48d97i74n41a 9680919843320

Tady se píše o trati Brno - Břeclav - Olomouc, kde jsou všude dvě koleje

+5/−1
9.10.2014 19:27

R26o18m97a54n 44P13o23l20á53č40e90k 5106789895

Není ta Břeclav trochu závlek? ;-D

+1/−1
9.10.2014 19:31
Foto

S91t53a56n86i84s13l15a89v 92M31í15č26e14k 3198205985176

Může se zdát, ale tam jde spíše o takové "místní" relace. Které kupodivu vedou i přes tu Břeclav.

+2/0
9.10.2014 20:30

R84a96d48e78k 95J26a59n49a89t53a 9925516454402

Je, ale to nevadí, protože ti cestující v rychllících nejezdí celou trasu, ale jede z/do některé stanice po cestě.

Prostě to berte jako linky Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc, které jsou propojené proto, že to hezky navazuje a proč by měl vlak vBřeclavi skončit a hned jiná sourpava odtamtud pokračovala na Olomouc. Plus se to hodi třeba pro cestu Brno-Hodonín, které se pak obejde bez přestupu.

+5/0
9.10.2014 21:38

N43i57k57o16l31a83j 80M17a80l26í36k 5254753480281

I třeba Brno<->Otrokovice (Zlín) :) Jezdím tak každý týden a jestli to bude znamenat, že dráhy tam ty pantery nasadí, tak to zlepšení určitě bude.

+2/0
9.10.2014 22:45

T97o14m10a53s 33N16o12v40o20t95n37y 3961476938599

Tak pokud rád trávíte o hodinu víc na cestě, pak to asi zlepšení bude. Normální člověk jede nejrychlejší cestou.

0/−2
10.10.2014 0:13
Foto

S21t47a57n90i71s67l55a13v 88M24í36č77e26k 3318515795496

Každý, kdo to nedělá jako ty, není tedy normální?

+1/0
10.10.2014 0:22

T20o31m90a49s 92N96o21v34o41t27n47y 3191926868439

Přijde mi divné, že někdo tráví dobrovolně na cestě o skoro polovinu více času. Ale když chce... já tu hodinu raději věnuji rodině.

0/−1
10.10.2014 0:23
Foto

S22t31a15n87i66s84l76a60v 52M10í21č39e95k 3378855185686

Třeba má Nikolaj jiný důvod proč zvolit vlak i když je pomalejší. Může to být student (cena), nebo se třebas bojí po dálnici, nebo jen nesnáší autobusy jako já. :-)

+1/0
10.10.2014 0:30

R25a86d85e26k 12J19a28n50a45t65a 9405496184922

Však z Brna do Otrokovic je to nejrychlejší právě přes tu Břeclav.

+2/0
10.10.2014 0:26

T94o37m92a65s 94N26o62v23o63t42n69y 3481486808679

Vlakem možná. Naštěstí není třeba jezdit jen vlakem. Autem za necelou hodinku, expresním busem 1:30 až do Zlína, pomalejším busem o pár minut déle.

0/−1
10.10.2014 0:36

O24l96d54ř18i77c92h 15J10a26n19e21č85e47k 8319296463201

sice není třeba jezdit vlakem, ale je řada lidí, kteří vlak preferují.

já na VŠ taky jednu dobu jezdil takřka výlučně vlakem, ačkoliv to bylo suveréně nejpomalejší - jenže tehdy ještě nebylo žákovské jízdné, zato byl junior pas, takže to bylo suveréně nejlevnější a oproti busu rozhodně pohodlnější - auto jsem tehdy neměl

+1/0
10.10.2014 7:49

Z43d17e26ň11k13a 71V89e91s15e12l33á 8539555637700

Časově i finančně to vyjde v podstatě stejně. Navíc jsem toho názoru, že ve vlaku se případně i líp stojí v uličce, než v buse. ;-) Nemluvě o tom, že cesta přes Buchlovské kopce je často místem nehod a to se tam autobus kolikrát sekne i na víc než půl hodiny. Naopak u vlaku Brno-Břeclav-Otrokovice jsem snad ještě zpoždění nad 10 minut nezažila (s tím, že autobusy na sebe obvykle nečekají, zatímco u pozdnějších osobáků Otrokovice-Zlín kolikrát pozdrží odjezd a na zpožděný vlak počkají).

0/0
10.10.2014 19:04

T46o81m30a68s 84N41o39v98o88t37n75y 3551836398259

A kde skončí ty vagony co mají dráhy "navíc" místo Railjetů? To bylo keců že na rychlících. A najednou potřebují zase nové soupravy? A světe div se, zase od Škodovky? Kapříci musí plout, nic jiného v tom není.

+1/−1
10.10.2014 0:20

R90a44d94e59k 14J41a64n65a21t34a 9645256724902

Když máte takový přehled, tak jistě prozradíte, který konkrétní model kterého výrobce měl dle v soutěži RegioPanter porazit a s jakou cenou.

O vagonech nahrazených Railjety se mluví v souvislosti s R Plzeň-Praha-Cheb, kde se opravdu postupně objevují.

+1/0
10.10.2014 0:28

T81o56m70a54s 50N49o64v10o60t61n77y 3141176368739

Že by se po letech prázdných slibů Plzeňáci konečně dočkali?

0/0
10.10.2014 0:37

P37a25v16e62l 89M20o87r57a95v58e38c 3802259192438

Takto se řídí firma, jak nám ANO slibuje (ministr dopravy Prachař je z ANO)? Vážně???

+3/−1
9.10.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.