Diskuze

Rychlíky Brno - Olomouc míří na 15 let bez soutěže pod České dráhy

Ministerstvo dopravy chce uzavřít bez soutěže smlouvu s Českými drahami na patnáct let na provoz rychlíků mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Jde o kontrakt za téměř dvě miliardy korun, který má uvolnit Českým drahám cestu k evropským dotacím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J34a73n 92J72e98m52e35l10k85a

10. 10. 2014 12:11

Něšťastné. Zrovna na trati, kde dotace nemají co dělat. Zajimavé. Jančura a Leo si mohou klidně koupit vlaky bez dotací a jezdit za naše ceny. ČD by měla dostávat dotace třeba 10 -20% z ceny soupravy na podporu českého výrobce (což dnes bohužel nejde). A dotace za vlaky v pozdních hodinách, případně za vlaky s mnoha zastávkami a nějakých třeba 5% za neefektivitu aby nezkrachovali... Ale toto zastaví vývoj na 15 let.. Na Ostrava Brno ČD právě ukazují, jak špatné jejich služby mohou být a jak se dá zabíjet vlaková doprava.

1 5
možnosti

a) zdá se, že si pletete dvě rychlíkové linky. Brno-Břeclav-Olomouc a Brno-Olomouc-Ostrava.

b) zdá se, že nevíte, co je hlavní přičinou malé konkurencechopnosti a neefektivity linky Brno-Olomouc-Ostrava v úseku Brno-Olomouc. Je to především pomalá, jednokoljená trať, kvůli které je cestovní rychlost poloviční, než například na trati Praha-Ostrava.

6 0
možnosti

Sysel je jen jeden ze 6. vozů soupravy. Zpravidla na dvou soupravách (ze 4) začal jezdit druhý klimatizovaný vůz (AB), ostatní staré, i když většinou přečalouněné. Někdy i ona zatracovaná koženka.

0 3
možnosti

pan Hašek dokončuje dílo zkázy, než zapadne do propadliště dějin Rv

0 3
možnosti

A co s tím má společného Hašek?

1 0
možnosti

není nějaké divné pasovat dodatečně dotace na něco, co už bylo závazně objednáno - a tedy by i mělo mít finanční krytí??

každopádně pokud dráhy dostanou smlouvu i EU dotaci, tak jim pak přeci stát musí zaplatit výrazně méně - nebude přeci dotovat totéž dvakrát.

a proč by tu dotaci nemohl dostat soukromník??

1 2
možnosti

EU nedává dotace na provoz železniční trati, EU zadotuje max, výstavbu kolejí či nákupo vozidel

Soukromník by mohl dostat, ale musel by už asi teď mít smlouvu, díky níž doloží, že má se zadotovanými vlaky kde jezdit

0 0
možnosti

to zase bude tunel...

1 2
možnosti

No vzhledem k tomu, že do Olomouce jezdí podstatně pohodlnější autobus, zůstávám u něj i nadále, je rychlejší i levnější, tak je to asi celkem jedno že to dostanou dráhy na věčné časy a nikdy jinak. Ale je to samozřejmě prasárna, bez výběrka, jen tak další kamarádkšeft. Jenže on by soukromník nekoupil vlaky v Plzni u kamarádů tak se to prostě muselo nějak zajistit. Kapři si rybník sami nevypustí...

3 5
možnosti

Rychlíková linka, o které je řeč v tomto článku, NENÍ určena ke spojení Brna a Olomouce a s velkou pravděpodobností ani žádný cestující touto linkou z Brna do Olomouce nejezdí.

5 1
možnosti

to bude zrejme trestny cin. Ktery urednicek si pujde sednout a bude mu zabaven majetek ?

0 2
možnosti

v duchu jejich aktuální kampaně: ANO, prostě se lepší služby vys....

0 2
možnosti
Foto

A co na to česká obec aktivistická? Není to kmotrovina? Co na to Ištván?

3 1
možnosti
Foto

Panteři se mi moc líbí. Při cestách na Moravu využívám i zmiňovanou linku, takže já osobně se těším. R^

1 2
možnosti

J48a68n 48L53a58k69o84m92ý

9. 10. 2014 21:25

Panter je tak úžasnej vlak, že jezdí jen v ČR, to je jasný důkaz kvality... ;-D

3 4
možnosti