Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Experti: ČSA už nic nedostanou zadarmo. Peníze uvidí, jen když se změní

Mají se České aerolinie vypořádat s agónií samy, nebo jim má stát pomoci finanční injekcí? Odborníci nejsou zajedno. „Ať ukážou, co umí, i kdyby stávkovali týden,“ říká v anketě iDNES.cz například Radim Jančura ze Student Agency. Podle jiných to bez injekce nepůjde, ale bez bolestivých škrtů také ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i18r13o36s89l82a92v 33L17i40k77e49š 8666222798930

Jančura je typický kapitalisticko-socialistický vykořisťovatel a blb. Personál nemá svetove platy,i když by je mit mel,neb letecka firma neusetri za palivo,za letadla,za vycvik, za dily, za udrzbu, za letenky,vsechny tyto ceny jsou svetove.Jedine na cem csa a mimochodem jeste vice travel service setri jsou platy zamestnancu.A presto csa prodelava.Piloti si vsude jinde platove polepsi,nekde - Asie, Middle East, Rusko velmi velmi vyrazne.To same letusky, mechanici,jen musi sami chtit. Ohanet se zivotnim standartem, kupni silou a pod je od Jancury velkohuba lez, neb ceny mame ve vsem srovnatelne(potraviny,služby,auta, jizdenky, bydleni) jako zapadni staty, leckde bohuzel vyšší- napr.auta, dovolene s cestovkou apod.A on si dovoli plkat neco o platech.Ze si ovsem češi nechaji sr.t na hlavu i v jeho firmě a makaji za almuznu,zatímco on a jemu podobni neslychane bohatnou je už jina otazka. Takze mili cechackove dal pracujte a makejte za almuznu a brzo se budete podobat cinanum

0/0
28.10.2014 17:17

J63a70n 96J36u24r26n77í35č25e88k 7337960674304

Co na to Jarda Tvrdík?

0/0
27.10.2014 19:23

T20o88m78á34š 80B51í13l55ý 2735140227

Nikdy se nezmění, pokud budou dostávat peníze;-)

+1/0
23.10.2014 12:00

L38u84k66á20š 68M16a56c57h94á88l68e17k 6374116615405

ČSA už zásadně nedotovat, ořezat náklady a ať si zaměstnanci stávkují. Firmy vznikají a zanikají. Nebudeme přeci ze svých daní poněkolikáté dotovat zrátové aerolinie!

+1/0
13.10.2014 12:33

V76l20a10d58i95s65l86a30v 88N70e42k41o38l90a 2179953924246

Velmi rád bych věděl,kolik stojí 1 letadlo,když stát prodal 1/2 ČSA za 59 mil.a to po Singrově "zvýhodnění"?To byl vskutku velmi obohacující výprodej,za 1 pusinku!!!!!!Ti

kteří onen prodej mají na svědomí patří do "klíčového průmyslu"a na dlouho.Co asi

upadlo do jejich kapes?Jak je vidět,tak jmění našeho státu je skutečně k neutahání.

0/0
11.10.2014 14:36

P85e40t20r 24H55l82a76v48á71č40e51k 7819514335286

Velký omyl že ČSA prodalo letadla.. Prodali pouze část ČSA, která  vlastnila práva na určité linky... Letadla jsou majetkem jiné části ČSA

0/0
13.10.2014 8:59

M21i35r45o73s54l25a72v 97L46i31k97e73š 8256292148800

Csa letadla nevlastni, už dávno, maji je na leasing.

0/0
28.10.2014 17:07

V22a24c31l29a62v 64K26u81b56i92s 5551781179297

Ja bych jim dal penize az na zaklade nejakyho planu. Pokud chteji s novyma penezma pokracovat ve stare koleji tak to nema cenu. Pokud chteji zmenit letecky park. dostat se na nove linky tak proc ne. CSA by melo mit rozvrzene spektrum letu. Kratke lety po evrope (ty vcelku ma) stredni lety do Ruska na Blizky vychod, severni afrika a dalkove trate vychodni asie, Severni a Jizni amerika. Vzdyt Praha je uz dneska spis Lowcost hub takze i letisti by pomohlo kdyby se spektrum letu vice rozsirilo. Tomu by pak melo odpovidat i spektrum letadel. Vrtulaky a pak trida A319 - 340 rovnomerne rozdelena podle poctu letu. Proste trochu kopie toho co udelaly Swiss. I struktura letu by mela byt podobna a na kratke nebo na urcite lety si pronajimat i partnery (Treba i Travel Service)

0/0
11.10.2014 14:01
Foto

J48i97ř23í 42I73n92c57z18é61d29y 2664585781679

To tu ma nekdo poplantane v hlave. ;-D Kdyz budu ZIT z provize letenek molochu, kteremu nekdo dotuje hospodareni tak se mi to prece musi libit. Cim vetsi poradek v CSA bude tim mensi zisk z toho budu mit troubo. :-)

+1/0
10.10.2014 22:30

V38a18c96l90a72v 79K56u71b67i78s 5511671249787

Proc? Kazda aerolinka ma obchodn partnery a dava letenky za nisi cenu nebo za predem danou provizi. Zisk je dan podle smlouvy. Pokud CSA a Student Agency nebo kdokoliv jiny podepise smlouvu tak zisk je presne podle smlouvy. Dokonce i Jancura pouziva jine prodejni kanaly nez jen svuj Web a pobocky. Navic pokud se bude firme darit a bude investovat do sveho businesu (servisu na palube a letadel) tak bude po techto letech vetsi poptavka a tim padem vetsi zisk pro vsechny

0/0
11.10.2014 13:47

B63e12n 11P48a19v50k74a 1247113877551

Navrhuji je prodat za pytel brambor. Třeba mě! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo.:-)

+2/0
10.10.2014 22:11

K68a16r18e30l 37S36t95r98ž49a90n10o24v36s91k90ý 1738755405

Málokteré národní aerolinky vydělávají a v historii vydělávaly. ČSA byla státem silně dotována už od dob svého vzniku. Prostě proto, že to byly národní aerolinie reprezentující národ.

0/0
10.10.2014 21:52

J44a90n 16J78u78r54n58í27č27e49k 7387910244174

Národ reprezentovala ČSSD a ČSA reprezentoval LuftJarda.

0/0
27.10.2014 19:24

R18a45d13e73k 48N51e40u51m54a67n73n 5862622868745

dotace do ČSA byly dotace ruským turistům - jinam ČSA snad už nelétá

Travel servis by to zvládnul za nižší peníze

Na ČSA je snad už nejdražší ta jejich značka OK

+1/0
10.10.2014 21:16

J55i28ř75í 98K82r65t96e48k 1899373639

Samozřejmě vše záleží na kritériích. Já když letím letadlem, prvním kritériem je bezpečnost. Zde mohu zodpovědně prohlásit, že posádky ČSA mají stále hodně vysoký standard v bezpečnosti,  určitě o několik úrovní vyšší než např. TVS. KLM nechci posuzovat, bude s ČSA srovnatelný. Já když letím kamkoliv, ČSA se  určitě nevyhýbám.

0/−3
10.10.2014 21:13

M71a19r18e56k 70V56e76s92e16l89ý 1887278350344

Bezpecnost? ;-D A odkud pochazite? Nekde z rovnikove Afriky? Kriteriem pro vyber spolecnosti je pro vetsinu lidi cena a kvalita sluzeb. Nekdo jde po tom prvnim a nekdo po tom druhem. Nekdy se povede mit oboji. Ovsem, ze by nekdo resil bezpecnost at uz leti s Wizzem nebo Emiratama slysim poprve.

+4/0
10.10.2014 21:33

R10a91d46e47k 14N90e90u70m51a71n31n 5612922408505

přesně

bezpečnost v EU? tady jsou aerolinky bezpečné všechny

v Africe to je argument

+2/0
10.10.2014 21:35

M21i95r22o45s84l79a30v 43L96i95k27e20š 8696802838660

Kdyby jste o tom neco vedel, tak by jste neplkal,jiste,naoko jsou bezpecne vsechny, ale pretezovane posadky, odflakla udrzba atd.je i v Evropě - a i v CR bezna.Jen se o tom moc nevi

0/0
28.10.2014 17:21

P10a50v74e82l 73S59o10b85o46t71k10a 5670464

Lety Praha-Korea jsou téměř všechny obsazené (viz korejské investice v ČR - létají manageři, jejich manželky a děti a příbuzní a specialisté...), takže je třeba ČSA zlikvidovat a Korean Air jejich letya převezme.

Proto také tak nízká kupní cena - kdyby došlo k arbitráži kvůli poškození ČSA, aby příliš netratili.

0/0
10.10.2014 21:10

V35a19c62l45a51v 93W93a75n80d49e54r78e57r 8488506859792

A zase nam nekdo ublizuje, co? Do Koreje jsem letel mozna 30x. Moje zena a dcera taky...a nemuzu si stezovat na Koreanair. Jsou lepsi jak CSA. Alespon podle meho subjektivniho nazoru. Nevim, proc se nepodivat pravde do oci. Zvolili jsme si stranu, ktera odstrelila generalniho reditele firmy, ktera prosperovala, nasadili tam politickeho trafikanta ktery firmu ani nevytuneloval, protoze na to je hodne blby, on ji svou hlouposti dostal ke dnu a ted to budete svadet na Koreanair? Jak typicky ceske.Rv

+1/0
11.10.2014 6:45

V30a89c66l14a30v 20K28u56b76i60s 5941361989227

Problem je spis v tom ze Koran Air neudelal nic aby to zvratil. Vsichni vi ze za to muze LuftJarda

0/0
11.10.2014 13:50

A78l61e96š 71J86a63v74ů27r86e89k 2892299110300

a co by poradil expert luftJarda ... ?

0/0
10.10.2014 20:41

L14u25d21ě58k 98M65u50s19e10l41í15k 6973449882748

Na Tvrdíka tvrdě doplatily.

+7/0
10.10.2014 20:13

P42a97v48e81l 36K74u26c60h76t63a 4316151127134

Četl jsem vyjádření, že sice "firma" Tvrdík a spol. dost věcí "podělala", ale svádět vše jen na Luftjardu je nesprávné. Prostor pro změny byl po jeho pádu, přišla krize 2009, v orgánech byli takoví "levičáci" jako Kočárník, starostka Chomutova apod.

+1/0
10.10.2014 19:47

J76a24n 10P19r97i52c60h49y45s37t42a70l 8681618653

Proc ty uvozovky u soudruha Kocarnika?

+1/0
10.10.2014 20:23

V66l88a29d84i52m53í90r 51H46o73l54ý 8864641436947

Jestli mají ČSA zkrachovat, ať zkrachují. Nejsou nijak důležité pro přepravu z Ruzyně na letiště, odkud se dá letět dál do světa.

+3/0
10.10.2014 19:40

J76a60n 48D16o33b27r14o87v46o46l23n92ý 1620213492646

Kolik tam teda mesicne vydelaji pilot a stevard cisteho?

0/0
10.10.2014 19:32

M15a64r94e20k 73K12a29l59i58n84a 3719634455528

Stevard cca 20 plus diety a pilot cca 90- 110 netto...

0/0
10.10.2014 19:42

J64o95s15e50f 59H80o32n62e38š 7481612110823

Injekce "Osinku" je prožrána?V tom případě zlikvidovat

+1/0
10.10.2014 19:16

J48a39n59a 38B40u96r18j49á31n69k33o31v74á 9401880567470

Všichni by si měli uvědomit, že celkem šlapající firmu potopila ČSSD, která celkově vyměnila celé vedení ČSA a dosadila do jejího vedení člověka trafikanta, totálního diletanta - pardon, jak říkali Paroubek, Sobotka a Zemana, člověka ze strany, která je takových odborníků plná. Není to proto tak velká vinas Luftjardy, ale strany a lidí, co ho tam dosadila a lidi, co to celkem uměli, poslala pryč. ČSA je typická ukázka levicové politiky a výsledku levicové politiky.

+7/0
10.10.2014 18:41

J54a49n52a 92B80u26r87j22á60n67k41o51v36á 9551570727290

Pokud tedy čeští voliči budou mít rozum, nenechají Sobotku a ČSSD, aby zase vyměňoval vedení fungujících státních společností lidem - trafikantům politikům ze strany ČSSD

+3/0
10.10.2014 18:43

M80a29r97e56k 41K65a36l12i42n36a 3809284845498

Voliči té strany nejsou intelektuálně schopni takové věci postihnout..

+6/0
10.10.2014 19:13

A43l15e89š 93J21a57v88ů67r22e71k 2262799390760

typický volič KSČSSD v životě letadlem neletěl ...

+3/0
10.10.2014 20:42

V94a23c75l57a54v 59K68u57b89i22s 5831261899477

Tvrdik tam byl dosazen v souladu s politickou dohodou Paroubek-Bem. Sobotku bych z toho moc nevinil ikdyz jako ministr Financi urcite ma nejaky maslo na hlave.

+1/0
11.10.2014 13:52

M89a16r92e74k 27K97a46l45i61n45a 3249394225168

A nejhorší je, že kdyby půlku tohoto udělali lidi z ODS, tak se jim preference propadnou na půlku... Voličům Sobotky je to jedno...;-(;-(;-(;-(

+12/0
10.10.2014 18:35

J35a40n61a 36B58u15r47j23á15n70k39o89v74á 9561980807370

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+6/0
10.10.2014 18:41

M41a97r30e32k 65K33a14l22i78n60a 3589604405428

Toto je jedna z nej nespravedlností současné politiky...

+1/0
10.10.2014 19:12

M25a47r62e31k 59K60a57l66i84n98a 3759114315458

Když dají 1,5 mio. Kůlovi měsíčně + pravomoci, půjde do toho... Výsledek se mnohokrát vyplatí...

+1/0
10.10.2014 18:34

M37i32r88o46s80l17a82v 41L91i82k69e17š 8576242798540

Nepujde, definitivne ne

0/0
28.10.2014 17:23

P87e61t74r 37B24o52c21e35k 7486292790743

Nemohlo by se místo Luftjarda říkat LUFTIDIOT ???:-/:-/:-/

+5/0
10.10.2014 18:23

V22l30a55d64i11m68í83r 55H70o22l79ý 8324591826547

to je synonymum.

+3/0
10.10.2014 19:36

M78a61r52e13k 43J85a40n 2213242364932

Pan ing. Kůla má neuvěřitelnou pravdu. Pro všechny zde na webu. Otázka jak se nastupuje do ATR? Sobotka s Tvrdíkem by měli jít na 20 let do vězení, za to co provedli s ČSA.

+7/0
10.10.2014 17:52

J30a83n 20V63á96ň60a 7375181281710

Zcela souhlasím se svým jmenovcem - fúze se společností Travel Service by mohla zachránit značku a zároveň svět zbavit reliktu doby minulé - podle mě ČR není stát, která by nezbytně musela mít státního leteckého dopravce.

+1/0
10.10.2014 17:50

T36o15m16a88s 39N34a82v74r81a51t76i41l 8960429723955

Je to bohuzel kombinace mnoha faktoru, hodne zapocatych u LuftJardy. Napriklad skladba a obmena letoveho parku a souvisejici udrzby, dalepak nesmyslny rozvoj linek, kde si nechali utect business linky s vysokou marzi a do toho silne odbory a preplaceny personal. CSA si musi uvedomit, jakou pozici na trhu maji. Davno nemaji pozici tzv. legacy, narodni aerolinky jako treba BA / Lufthansa / KLM apod. a cenou, produkty a linkami nemuzi konkurovat nizkonakladovkam. Je nutne se etablovat do pozice regionalniho dopravce, zaujmout vysoko-marzni linky v Evrope a v ropnem regionu a pak to vzit dale - Gdansk, Hamburk, Baku, Brusel a podobne. Kazdopadne Jarda podelal co mohl a CSA se z toho bude jeste dlouho vzpamatovavat, pokud vubec.

+2/0
10.10.2014 17:17

R87o81m18a41n 38Š16t47e10p44a17n 1258283939512

ČSA létají takové destinace kam se člověk dostane z Prahy autem za 4 hodiny. Ale opustili destinace kde jsme kdysi stavěli podniky (Abu Dhabi elektrárna,Indie obráběcí stroje,elektrárny).Za zlého komanče se tam létalo a nikdo nebyl v krachu,určitě by komanč tyto linky nedotoval. Létalo se běžně do Singapore, Jakarty. A dnes? Skoro nikam. Jen UAE nasazují třetího dopravce ve směru do Prahy a zpět. ČSA zrušili linku do Abu Dhabi a chlapci v černých hábitech s ó kroužky na hlavě po tom ochotně skočili. Jak tedy ekonomicky myslí vedení ČSA? Proč opouští lukrativní linky? Vždyť do této destinace navíc po zrušení vízové povinnosti, pojede mnoho Čechů. 

Dotace určitě ne, musí se snažit sami. Piloti mají určitě větší přehled než vedení, tak ať jim řeknou co je nejlepší.

+1/−6
10.10.2014 17:09

J63a82n 51H56e46l24l14e60r 9568455426

vy toho víte ... komanč dotoval všechno. i rohlík v krámě byl dotovaný.

na náklady se hledělo jen někde.

jaké máte informace o tehdejší výdělečnosti letů do Singapuru? žádné, že ... to jsou zase úvahy, bóže. Rv

Piloti mají jasný přehled, že chtějí svých 200kkč měsíčně, i kdyby se nelétalo nikam. asi tak.

+7/−1
10.10.2014 17:18

J83o26s88e86f 77H89o10n43e90š 7291452620943

Komanči nic přímo nedotovali.Vše se dělo skrytě cenami,nízkými platy

+1/0
10.10.2014 19:21

J75a98n 50S39e89m75i59k 4624577352769

Vite kolik stala s CSA letenka do takove Jakarty ,Singapuru nebo Newyorku za komancu?(kdyz vas tedy pustili)?

Zhruba ekvivalent 8-10 mesicniho platu.

No pokud by si tolik mohli uctovat i ted a meli monopol, to by urcite i dnes  litali az na Havaj;-D

+4/0
10.10.2014 17:22

Š23á89r26k59a 12S41t36a34ň71k97o53v88á 9573225659269

Proč dotovat něco co bude mít nataženou ruku  zase!

+7/0
10.10.2014 16:52

M24i83l12o32š 28K30o56l79m46a72n 6746703807852

Pomoc od státu jsou peníze daňových poplatníků, tedy nás všech. Když budeme hledat viníka, tak všichni ukáží na Jaroslava Tvrdíka, který nadělal dluhy, ze kterých se ČSA  už nedostala.  Kdo ale odvolal vedení ČSA a dal moc na nimi do rukou diletantovi ?  Takové věci se děly v době nástupu komunistů, odborníky vyházeli a dosadili politické kádry, jak dopadlo naše hospodářství je známo. A nyní je to opět levice, pod hlavičkou ČSSD. Odborníky odvolá a dá tam neschopnou politickou loutku. Takže zastánci ČSSD a podobných levicových stran, až budete chtít něco od státu a nebudou na to peníze, tak si osvěžte paměť abyste věděli, kdo vás o ty peníze připravil.

+16/0
10.10.2014 16:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.