Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: ČSA už nic nedostanou zadarmo. Peníze uvidí, jen když se změní

Mají se České aerolinie vypořádat s agónií samy, nebo jim má stát pomoci finanční injekcí? Odborníci nejsou zajedno. „Ať ukážou, co umí, i kdyby stávkovali týden,“ říká v anketě iDNES.cz například Radim Jančura ze Student Agency. Podle jiných to bez injekce nepůjde, ale bez bolestivých škrtů také ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i22r27o39s26l92a28v 24L82i70k46e15š 8106762618890

Jančura je typický kapitalisticko-socialistický vykořisťovatel a blb. Personál nemá svetove platy,i když by je mit mel,neb letecka firma neusetri za palivo,za letadla,za vycvik, za dily, za udrzbu, za letenky,vsechny tyto ceny jsou svetove.Jedine na cem csa a mimochodem jeste vice travel service setri jsou platy zamestnancu.A presto csa prodelava.Piloti si vsude jinde platove polepsi,nekde - Asie, Middle East, Rusko velmi velmi vyrazne.To same letusky, mechanici,jen musi sami chtit. Ohanet se zivotnim standartem, kupni silou a pod je od Jancury velkohuba lez, neb ceny mame ve vsem srovnatelne(potraviny,služby,auta, jizdenky, bydleni) jako zapadni staty, leckde bohuzel vyšší- napr.auta, dovolene s cestovkou apod.A on si dovoli plkat neco o platech.Ze si ovsem češi nechaji sr.t na hlavu i v jeho firmě a makaji za almuznu,zatímco on a jemu podobni neslychane bohatnou je už jina otazka. Takze mili cechackove dal pracujte a makejte za almuznu a brzo se budete podobat cinanum

0/0
28.10.2014 17:17

J88a86n 53J25u27r82n80í72č83e25k 7137440474344

Co na to Jarda Tvrdík?

0/0
27.10.2014 19:23

T63o96m82á92š 74B72í64l64ý 2535370197

Nikdy se nezmění, pokud budou dostávat peníze;-)

+1/0
23.10.2014 12:00

L83u70k51á43š 23M67a19c39h33á24l11e12k 6334966395395

ČSA už zásadně nedotovat, ořezat náklady a ať si zaměstnanci stávkují. Firmy vznikají a zanikají. Nebudeme přeci ze svých daní poněkolikáté dotovat zrátové aerolinie!

+1/0
13.10.2014 12:33

V45l65a41d77i25s79l45a45v 82N17e26k83o86l27a 2349313984876

Velmi rád bych věděl,kolik stojí 1 letadlo,když stát prodal 1/2 ČSA za 59 mil.a to po Singrově "zvýhodnění"?To byl vskutku velmi obohacující výprodej,za 1 pusinku!!!!!!Ti

kteří onen prodej mají na svědomí patří do "klíčového průmyslu"a na dlouho.Co asi

upadlo do jejich kapes?Jak je vidět,tak jmění našeho státu je skutečně k neutahání.

0/0
11.10.2014 14:36

P17e97t20r 31H50l12a45v34á18č11e49k 7959794695766

Velký omyl že ČSA prodalo letadla.. Prodali pouze část ČSA, která  vlastnila práva na určité linky... Letadla jsou majetkem jiné části ČSA

0/0
13.10.2014 8:59

M42i35r28o87s94l41a68v 90L16i96k39e59š 8916542468950

Csa letadla nevlastni, už dávno, maji je na leasing.

0/0
28.10.2014 17:07

V75a79c33l19a32v 40K35u44b90i74s 5781541369447

Ja bych jim dal penize az na zaklade nejakyho planu. Pokud chteji s novyma penezma pokracovat ve stare koleji tak to nema cenu. Pokud chteji zmenit letecky park. dostat se na nove linky tak proc ne. CSA by melo mit rozvrzene spektrum letu. Kratke lety po evrope (ty vcelku ma) stredni lety do Ruska na Blizky vychod, severni afrika a dalkove trate vychodni asie, Severni a Jizni amerika. Vzdyt Praha je uz dneska spis Lowcost hub takze i letisti by pomohlo kdyby se spektrum letu vice rozsirilo. Tomu by pak melo odpovidat i spektrum letadel. Vrtulaky a pak trida A319 - 340 rovnomerne rozdelena podle poctu letu. Proste trochu kopie toho co udelaly Swiss. I struktura letu by mela byt podobna a na kratke nebo na urcite lety si pronajimat i partnery (Treba i Travel Service)

0/0
11.10.2014 14:01
Foto

J43i21ř45í 24I19n83c97z12é21d91y 2754395291249

To tu ma nekdo poplantane v hlave. ;-D Kdyz budu ZIT z provize letenek molochu, kteremu nekdo dotuje hospodareni tak se mi to prece musi libit. Cim vetsi poradek v CSA bude tim mensi zisk z toho budu mit troubo. :-)

+1/0
10.10.2014 22:30

V52a71c85l41a62v 64K52u29b98i45s 5661201949927

Proc? Kazda aerolinka ma obchodn partnery a dava letenky za nisi cenu nebo za predem danou provizi. Zisk je dan podle smlouvy. Pokud CSA a Student Agency nebo kdokoliv jiny podepise smlouvu tak zisk je presne podle smlouvy. Dokonce i Jancura pouziva jine prodejni kanaly nez jen svuj Web a pobocky. Navic pokud se bude firme darit a bude investovat do sveho businesu (servisu na palube a letadel) tak bude po techto letech vetsi poptavka a tim padem vetsi zisk pro vsechny

0/0
11.10.2014 13:47

B53e14n 65P88a45v78k62a 1957473567401

Navrhuji je prodat za pytel brambor. Třeba mě! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo.:-)

+2/0
10.10.2014 22:11

K36a22r76e77l 22S27t56r10ž15a29n48o13v92s23k73ý 1788905915

Málokteré národní aerolinky vydělávají a v historii vydělávaly. ČSA byla státem silně dotována už od dob svého vzniku. Prostě proto, že to byly národní aerolinie reprezentující národ.

0/0
10.10.2014 21:52

J46a77n 51J72u13r19n67í86č19e50k 7837450884754

Národ reprezentovala ČSSD a ČSA reprezentoval LuftJarda.

0/0
27.10.2014 19:24

R47a84d32e37k 39N51e31u33m49a63n94n 5872342658625

dotace do ČSA byly dotace ruským turistům - jinam ČSA snad už nelétá

Travel servis by to zvládnul za nižší peníze

Na ČSA je snad už nejdražší ta jejich značka OK

+1/0
10.10.2014 21:16

J94i32ř15í 82K14r54t19e61k 1839493739

Samozřejmě vše záleží na kritériích. Já když letím letadlem, prvním kritériem je bezpečnost. Zde mohu zodpovědně prohlásit, že posádky ČSA mají stále hodně vysoký standard v bezpečnosti,  určitě o několik úrovní vyšší než např. TVS. KLM nechci posuzovat, bude s ČSA srovnatelný. Já když letím kamkoliv, ČSA se  určitě nevyhýbám.

0/−3
10.10.2014 21:13

M68a53r39e46k 58V31e82s58e36l55ý 1377508510614

Bezpecnost? ;-D A odkud pochazite? Nekde z rovnikove Afriky? Kriteriem pro vyber spolecnosti je pro vetsinu lidi cena a kvalita sluzeb. Nekdo jde po tom prvnim a nekdo po tom druhem. Nekdy se povede mit oboji. Ovsem, ze by nekdo resil bezpecnost at uz leti s Wizzem nebo Emiratama slysim poprve.

+4/0
10.10.2014 21:33

R50a24d54e12k 19N18e31u43m31a55n55n 5602402158705

přesně

bezpečnost v EU? tady jsou aerolinky bezpečné všechny

v Africe to je argument

+2/0
10.10.2014 21:35

M91i74r69o52s89l76a62v 78L20i26k46e65š 8506162358480

Kdyby jste o tom neco vedel, tak by jste neplkal,jiste,naoko jsou bezpecne vsechny, ale pretezovane posadky, odflakla udrzba atd.je i v Evropě - a i v CR bezna.Jen se o tom moc nevi

0/0
28.10.2014 17:21

P93a63v41e52l 14S94o16b81o40t65k47a 5200174

Lety Praha-Korea jsou téměř všechny obsazené (viz korejské investice v ČR - létají manageři, jejich manželky a děti a příbuzní a specialisté...), takže je třeba ČSA zlikvidovat a Korean Air jejich letya převezme.

Proto také tak nízká kupní cena - kdyby došlo k arbitráži kvůli poškození ČSA, aby příliš netratili.

0/0
10.10.2014 21:10

V89a12c69l52a53v 65W62a61n80d97e70r72e61r 8748906919712

A zase nam nekdo ublizuje, co? Do Koreje jsem letel mozna 30x. Moje zena a dcera taky...a nemuzu si stezovat na Koreanair. Jsou lepsi jak CSA. Alespon podle meho subjektivniho nazoru. Nevim, proc se nepodivat pravde do oci. Zvolili jsme si stranu, ktera odstrelila generalniho reditele firmy, ktera prosperovala, nasadili tam politickeho trafikanta ktery firmu ani nevytuneloval, protoze na to je hodne blby, on ji svou hlouposti dostal ke dnu a ted to budete svadet na Koreanair? Jak typicky ceske.Rv

+1/0
11.10.2014 6:45

V64a91c25l30a16v 66K75u73b27i86s 5791621699597

Problem je spis v tom ze Koran Air neudelal nic aby to zvratil. Vsichni vi ze za to muze LuftJarda

0/0
11.10.2014 13:50

A21l25e67š 12J36a43v94ů96r61e69k 2852429820420

a co by poradil expert luftJarda ... ?

0/0
10.10.2014 20:41

L81u41d43ě41k 89M47u93s81e28l91í69k 3946139

Na Tvrdíka tvrdě doplatily.

+7/0
10.10.2014 20:13

P76a79v47e74l 80K27u38c21h60t45a 4166881657374

Četl jsem vyjádření, že sice "firma" Tvrdík a spol. dost věcí "podělala", ale svádět vše jen na Luftjardu je nesprávné. Prostor pro změny byl po jeho pádu, přišla krize 2009, v orgánech byli takoví "levičáci" jako Kočárník, starostka Chomutova apod.

+1/0
10.10.2014 19:47

J68a93n 62P59r30i33c92h40y45s55t46a31l 8781218273

Proc ty uvozovky u soudruha Kocarnika?

+1/0
10.10.2014 20:23

V43l49a19d65i48m90í30r 81H31o20l60ý 8654141696807

Jestli mají ČSA zkrachovat, ať zkrachují. Nejsou nijak důležité pro přepravu z Ruzyně na letiště, odkud se dá letět dál do světa.

+3/0
10.10.2014 19:40

J96a34n 11D81o65b22r33o38v20o73l78n82ý 1490123292446

Kolik tam teda mesicne vydelaji pilot a stevard cisteho?

0/0
10.10.2014 19:32

M94a58r10e42k 12K65a78l98i87n77a 3729804375208

Stevard cca 20 plus diety a pilot cca 90- 110 netto...

0/0
10.10.2014 19:42

J72o37s36e74f 73H48o96n77e38š 7601302260803

Injekce "Osinku" je prožrána?V tom případě zlikvidovat

+1/0
10.10.2014 19:16

J55a73n22a 47B41u29r89j25á69n55k69o47v94á 9671310817770

Všichni by si měli uvědomit, že celkem šlapající firmu potopila ČSSD, která celkově vyměnila celé vedení ČSA a dosadila do jejího vedení člověka trafikanta, totálního diletanta - pardon, jak říkali Paroubek, Sobotka a Zemana, člověka ze strany, která je takových odborníků plná. Není to proto tak velká vinas Luftjardy, ale strany a lidí, co ho tam dosadila a lidi, co to celkem uměli, poslala pryč. ČSA je typická ukázka levicové politiky a výsledku levicové politiky.

+7/0
10.10.2014 18:41

J44a59n56a 81B63u16r55j22á36n54k94o96v80á 9701800807490

Pokud tedy čeští voliči budou mít rozum, nenechají Sobotku a ČSSD, aby zase vyměňoval vedení fungujících státních společností lidem - trafikantům politikům ze strany ČSSD

+3/0
10.10.2014 18:43

M97a53r23e65k 35K48a18l29i56n66a 3809154365538

Voliči té strany nejsou intelektuálně schopni takové věci postihnout..

+6/0
10.10.2014 19:13

A39l55e55š 82J85a66v33ů73r19e15k 2902299910450

typický volič KSČSSD v životě letadlem neletěl ...

+3/0
10.10.2014 20:42

V29a71c74l97a66v 23K28u33b38i63s 5781331189727

Tvrdik tam byl dosazen v souladu s politickou dohodou Paroubek-Bem. Sobotku bych z toho moc nevinil ikdyz jako ministr Financi urcite ma nejaky maslo na hlave.

+1/0
11.10.2014 13:52

M44a58r87e41k 30K28a51l67i34n24a 3969944815738

A nejhorší je, že kdyby půlku tohoto udělali lidi z ODS, tak se jim preference propadnou na půlku... Voličům Sobotky je to jedno...;-(;-(;-(;-(

+12/0
10.10.2014 18:35

J78a14n59a 44B29u26r82j36á93n16k17o68v39á 9211310277290

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+6/0
10.10.2014 18:41

M16a43r25e11k 74K56a12l86i70n26a 3779144495828

Toto je jedna z nej nespravedlností současné politiky...

+1/0
10.10.2014 19:12

M27a45r58e58k 59K29a88l87i55n60a 3319934355238

Když dají 1,5 mio. Kůlovi měsíčně + pravomoci, půjde do toho... Výsledek se mnohokrát vyplatí...

+1/0
10.10.2014 18:34

M58i21r56o12s96l77a88v 48L58i77k38e13š 8416422548660

Nepujde, definitivne ne

0/0
28.10.2014 17:23

P58e89t65r 33B10o22c75e72k 7676692860533

Nemohlo by se místo Luftjarda říkat LUFTIDIOT ???:-/:-/:-/

+5/0
10.10.2014 18:23

V36l54a23d34i18m60í57r 66H65o56l47ý 8854891386957

to je synonymum.

+3/0
10.10.2014 19:36

M10a80r30e25k 56J54a11n 2933722134692

Pan ing. Kůla má neuvěřitelnou pravdu. Pro všechny zde na webu. Otázka jak se nastupuje do ATR? Sobotka s Tvrdíkem by měli jít na 20 let do vězení, za to co provedli s ČSA.

+7/0
10.10.2014 17:52

J88a58n 98V80á39ň38a 7185111931310

Zcela souhlasím se svým jmenovcem - fúze se společností Travel Service by mohla zachránit značku a zároveň svět zbavit reliktu doby minulé - podle mě ČR není stát, která by nezbytně musela mít státního leteckého dopravce.

+1/0
10.10.2014 17:50

T33o25m77a33s 81N95a98v91r42a28t46i20l 8820789713865

Je to bohuzel kombinace mnoha faktoru, hodne zapocatych u LuftJardy. Napriklad skladba a obmena letoveho parku a souvisejici udrzby, dalepak nesmyslny rozvoj linek, kde si nechali utect business linky s vysokou marzi a do toho silne odbory a preplaceny personal. CSA si musi uvedomit, jakou pozici na trhu maji. Davno nemaji pozici tzv. legacy, narodni aerolinky jako treba BA / Lufthansa / KLM apod. a cenou, produkty a linkami nemuzi konkurovat nizkonakladovkam. Je nutne se etablovat do pozice regionalniho dopravce, zaujmout vysoko-marzni linky v Evrope a v ropnem regionu a pak to vzit dale - Gdansk, Hamburk, Baku, Brusel a podobne. Kazdopadne Jarda podelal co mohl a CSA se z toho bude jeste dlouho vzpamatovavat, pokud vubec.

+2/0
10.10.2014 17:17

R48o70m96a81n 52Š28t61e14p89a67n 1188663759172

ČSA létají takové destinace kam se člověk dostane z Prahy autem za 4 hodiny. Ale opustili destinace kde jsme kdysi stavěli podniky (Abu Dhabi elektrárna,Indie obráběcí stroje,elektrárny).Za zlého komanče se tam létalo a nikdo nebyl v krachu,určitě by komanč tyto linky nedotoval. Létalo se běžně do Singapore, Jakarty. A dnes? Skoro nikam. Jen UAE nasazují třetího dopravce ve směru do Prahy a zpět. ČSA zrušili linku do Abu Dhabi a chlapci v černých hábitech s ó kroužky na hlavě po tom ochotně skočili. Jak tedy ekonomicky myslí vedení ČSA? Proč opouští lukrativní linky? Vždyť do této destinace navíc po zrušení vízové povinnosti, pojede mnoho Čechů. 

Dotace určitě ne, musí se snažit sami. Piloti mají určitě větší přehled než vedení, tak ať jim řeknou co je nejlepší.

+1/−6
10.10.2014 17:09

J56a81n 37H11e77l57l14e47r 9338725146

vy toho víte ... komanč dotoval všechno. i rohlík v krámě byl dotovaný.

na náklady se hledělo jen někde.

jaké máte informace o tehdejší výdělečnosti letů do Singapuru? žádné, že ... to jsou zase úvahy, bóže. Rv

Piloti mají jasný přehled, že chtějí svých 200kkč měsíčně, i kdyby se nelétalo nikam. asi tak.

+7/−1
10.10.2014 17:18

J93o79s70e50f 51H48o26n11e66š 7511682400963

Komanči nic přímo nedotovali.Vše se dělo skrytě cenami,nízkými platy

+1/0
10.10.2014 19:21

J49a79n 95S26e28m90i38k 4904347652209

Vite kolik stala s CSA letenka do takove Jakarty ,Singapuru nebo Newyorku za komancu?(kdyz vas tedy pustili)?

Zhruba ekvivalent 8-10 mesicniho platu.

No pokud by si tolik mohli uctovat i ted a meli monopol, to by urcite i dnes  litali az na Havaj;-D

+4/0
10.10.2014 17:22

Š89á37r55k77a 93S39t44a33ň72k18o48v34á 9803435499259

Proč dotovat něco co bude mít nataženou ruku  zase!

+7/0
10.10.2014 16:52

M69i50l74o50š 15K23o96l13m38a76n 6176313157812

Pomoc od státu jsou peníze daňových poplatníků, tedy nás všech. Když budeme hledat viníka, tak všichni ukáží na Jaroslava Tvrdíka, který nadělal dluhy, ze kterých se ČSA  už nedostala.  Kdo ale odvolal vedení ČSA a dal moc na nimi do rukou diletantovi ?  Takové věci se děly v době nástupu komunistů, odborníky vyházeli a dosadili politické kádry, jak dopadlo naše hospodářství je známo. A nyní je to opět levice, pod hlavičkou ČSSD. Odborníky odvolá a dá tam neschopnou politickou loutku. Takže zastánci ČSSD a podobných levicových stran, až budete chtít něco od státu a nebudou na to peníze, tak si osvěžte paměť abyste věděli, kdo vás o ty peníze připravil.

+16/0
10.10.2014 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.