Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: ČSA už nic nedostanou zadarmo. Peníze uvidí, jen když se změní

Mají se České aerolinie vypořádat s agónií samy, nebo jim má stát pomoci finanční injekcí? Odborníci nejsou zajedno. „Ať ukážou, co umí, i kdyby stávkovali týden,“ říká v anketě iDNES.cz například Radim Jančura ze Student Agency. Podle jiných to bez injekce nepůjde, ale bez bolestivých škrtů také ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i67r55o16s31l44a92v 84L71i16k45e46š 8846942728490

Jančura je typický kapitalisticko-socialistický vykořisťovatel a blb. Personál nemá svetove platy,i když by je mit mel,neb letecka firma neusetri za palivo,za letadla,za vycvik, za dily, za udrzbu, za letenky,vsechny tyto ceny jsou svetove.Jedine na cem csa a mimochodem jeste vice travel service setri jsou platy zamestnancu.A presto csa prodelava.Piloti si vsude jinde platove polepsi,nekde - Asie, Middle East, Rusko velmi velmi vyrazne.To same letusky, mechanici,jen musi sami chtit. Ohanet se zivotnim standartem, kupni silou a pod je od Jancury velkohuba lez, neb ceny mame ve vsem srovnatelne(potraviny,služby,auta, jizdenky, bydleni) jako zapadni staty, leckde bohuzel vyšší- napr.auta, dovolene s cestovkou apod.A on si dovoli plkat neco o platech.Ze si ovsem češi nechaji sr.t na hlavu i v jeho firmě a makaji za almuznu,zatímco on a jemu podobni neslychane bohatnou je už jina otazka. Takze mili cechackove dal pracujte a makejte za almuznu a brzo se budete podobat cinanum

0/0
28.10.2014 17:17

J90a20n 57J90u55r46n19í51č57e78k 7467810594124

Co na to Jarda Tvrdík?

0/0
27.10.2014 19:23

T34o40m56á29š 29B22í92l72ý 2295640677

Nikdy se nezmění, pokud budou dostávat peníze;-)

+1/0
23.10.2014 12:00

L56u78k11á31š 79M10a54c55h64á18l69e25k 6384476645875

ČSA už zásadně nedotovat, ořezat náklady a ať si zaměstnanci stávkují. Firmy vznikají a zanikají. Nebudeme přeci ze svých daní poněkolikáté dotovat zrátové aerolinie!

+1/0
13.10.2014 12:33

V18l33a70d41i68s54l24a85v 25N34e91k32o52l83a 2339633784886

Velmi rád bych věděl,kolik stojí 1 letadlo,když stát prodal 1/2 ČSA za 59 mil.a to po Singrově "zvýhodnění"?To byl vskutku velmi obohacující výprodej,za 1 pusinku!!!!!!Ti

kteří onen prodej mají na svědomí patří do "klíčového průmyslu"a na dlouho.Co asi

upadlo do jejich kapes?Jak je vidět,tak jmění našeho státu je skutečně k neutahání.

0/0
11.10.2014 14:36

P66e19t96r 12H24l38a21v43á73č85e74k 7679204945506

Velký omyl že ČSA prodalo letadla.. Prodali pouze část ČSA, která  vlastnila práva na určité linky... Letadla jsou majetkem jiné části ČSA

0/0
13.10.2014 8:59

M60i13r74o49s80l40a53v 19L97i36k25e31š 8906842288450

Csa letadla nevlastni, už dávno, maji je na leasing.

0/0
28.10.2014 17:07

V58a29c49l62a73v 79K21u36b67i81s 5781551759297

Ja bych jim dal penize az na zaklade nejakyho planu. Pokud chteji s novyma penezma pokracovat ve stare koleji tak to nema cenu. Pokud chteji zmenit letecky park. dostat se na nove linky tak proc ne. CSA by melo mit rozvrzene spektrum letu. Kratke lety po evrope (ty vcelku ma) stredni lety do Ruska na Blizky vychod, severni afrika a dalkove trate vychodni asie, Severni a Jizni amerika. Vzdyt Praha je uz dneska spis Lowcost hub takze i letisti by pomohlo kdyby se spektrum letu vice rozsirilo. Tomu by pak melo odpovidat i spektrum letadel. Vrtulaky a pak trida A319 - 340 rovnomerne rozdelena podle poctu letu. Proste trochu kopie toho co udelaly Swiss. I struktura letu by mela byt podobna a na kratke nebo na urcite lety si pronajimat i partnery (Treba i Travel Service)

0/0
11.10.2014 14:01
Foto

J82i41ř29í 77I44n51c32z34é79d36y 2394925751209

To tu ma nekdo poplantane v hlave. ;-D Kdyz budu ZIT z provize letenek molochu, kteremu nekdo dotuje hospodareni tak se mi to prece musi libit. Cim vetsi poradek v CSA bude tim mensi zisk z toho budu mit troubo. :-)

+1/0
10.10.2014 22:30

V38a19c75l84a53v 45K22u93b40i83s 5231911309957

Proc? Kazda aerolinka ma obchodn partnery a dava letenky za nisi cenu nebo za predem danou provizi. Zisk je dan podle smlouvy. Pokud CSA a Student Agency nebo kdokoliv jiny podepise smlouvu tak zisk je presne podle smlouvy. Dokonce i Jancura pouziva jine prodejni kanaly nez jen svuj Web a pobocky. Navic pokud se bude firme darit a bude investovat do sveho businesu (servisu na palube a letadel) tak bude po techto letech vetsi poptavka a tim padem vetsi zisk pro vsechny

0/0
11.10.2014 13:47

B92e15n 21P70a77v78k58a 1797783677601

Navrhuji je prodat za pytel brambor. Třeba mě! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo.:-)

+2/0
10.10.2014 22:11

K48a18r28e35l 73S51t45r69ž44a50n24o46v65s61k45ý 1458685485

Málokteré národní aerolinky vydělávají a v historii vydělávaly. ČSA byla státem silně dotována už od dob svého vzniku. Prostě proto, že to byly národní aerolinie reprezentující národ.

0/0
10.10.2014 21:52

J97a81n 51J46u21r63n11í57č80e22k 7957510764704

Národ reprezentovala ČSSD a ČSA reprezentoval LuftJarda.

0/0
27.10.2014 19:24

R67a66d28e71k 69N57e69u48m71a77n83n 5392402698745

dotace do ČSA byly dotace ruským turistům - jinam ČSA snad už nelétá

Travel servis by to zvládnul za nižší peníze

Na ČSA je snad už nejdražší ta jejich značka OK

+1/0
10.10.2014 21:16

J11i38ř79í 75K38r42t56e96k 1469603469

Samozřejmě vše záleží na kritériích. Já když letím letadlem, prvním kritériem je bezpečnost. Zde mohu zodpovědně prohlásit, že posádky ČSA mají stále hodně vysoký standard v bezpečnosti,  určitě o několik úrovní vyšší než např. TVS. KLM nechci posuzovat, bude s ČSA srovnatelný. Já když letím kamkoliv, ČSA se  určitě nevyhýbám.

0/−3
10.10.2014 21:13

M22a76r98e67k 98V76e83s94e74l94ý 1147748960964

Bezpecnost? ;-D A odkud pochazite? Nekde z rovnikove Afriky? Kriteriem pro vyber spolecnosti je pro vetsinu lidi cena a kvalita sluzeb. Nekdo jde po tom prvnim a nekdo po tom druhem. Nekdy se povede mit oboji. Ovsem, ze by nekdo resil bezpecnost at uz leti s Wizzem nebo Emiratama slysim poprve.

+4/0
10.10.2014 21:33

R70a23d52e20k 76N45e61u72m76a15n83n 5632942798335

přesně

bezpečnost v EU? tady jsou aerolinky bezpečné všechny

v Africe to je argument

+2/0
10.10.2014 21:35

M16i29r15o93s69l89a70v 70L87i81k19e43š 8366932778140

Kdyby jste o tom neco vedel, tak by jste neplkal,jiste,naoko jsou bezpecne vsechny, ale pretezovane posadky, odflakla udrzba atd.je i v Evropě - a i v CR bezna.Jen se o tom moc nevi

0/0
28.10.2014 17:21

P66a65v33e28l 64S21o44b72o82t41k38a 5220144

Lety Praha-Korea jsou téměř všechny obsazené (viz korejské investice v ČR - létají manageři, jejich manželky a děti a příbuzní a specialisté...), takže je třeba ČSA zlikvidovat a Korean Air jejich letya převezme.

Proto také tak nízká kupní cena - kdyby došlo k arbitráži kvůli poškození ČSA, aby příliš netratili.

0/0
10.10.2014 21:10

V87a74c70l64a89v 79W35a24n14d36e19r88e14r 8188836819662

A zase nam nekdo ublizuje, co? Do Koreje jsem letel mozna 30x. Moje zena a dcera taky...a nemuzu si stezovat na Koreanair. Jsou lepsi jak CSA. Alespon podle meho subjektivniho nazoru. Nevim, proc se nepodivat pravde do oci. Zvolili jsme si stranu, ktera odstrelila generalniho reditele firmy, ktera prosperovala, nasadili tam politickeho trafikanta ktery firmu ani nevytuneloval, protoze na to je hodne blby, on ji svou hlouposti dostal ke dnu a ted to budete svadet na Koreanair? Jak typicky ceske.Rv

+1/0
11.10.2014 6:45

V57a16c21l81a64v 97K82u44b60i32s 5861751809657

Problem je spis v tom ze Koran Air neudelal nic aby to zvratil. Vsichni vi ze za to muze LuftJarda

0/0
11.10.2014 13:50

A11l94e10š 32J90a39v18ů21r89e51k 2942769610240

a co by poradil expert luftJarda ... ?

0/0
10.10.2014 20:41

L43u82d53ě86k 66M71u59s72e23l30í52k 3246479

Na Tvrdíka tvrdě doplatily.

+7/0
10.10.2014 20:13

P76a23v97e68l 22K18u35c85h96t74a 4106711917254

Četl jsem vyjádření, že sice "firma" Tvrdík a spol. dost věcí "podělala", ale svádět vše jen na Luftjardu je nesprávné. Prostor pro změny byl po jeho pádu, přišla krize 2009, v orgánech byli takoví "levičáci" jako Kočárník, starostka Chomutova apod.

+1/0
10.10.2014 19:47

J62a38n 58P67r31i25c39h57y92s60t37a13l 8671448583

Proc ty uvozovky u soudruha Kocarnika?

+1/0
10.10.2014 20:23

V80l61a55d77i40m48í98r 80H25o18l79ý 8864231716897

Jestli mají ČSA zkrachovat, ať zkrachují. Nejsou nijak důležité pro přepravu z Ruzyně na letiště, odkud se dá letět dál do světa.

+3/0
10.10.2014 19:40

J38a33n 38D23o91b51r96o90v93o30l85n49ý 1200403342626

Kolik tam teda mesicne vydelaji pilot a stevard cisteho?

0/0
10.10.2014 19:32

M36a72r40e29k 43K60a72l21i98n53a 3579714535598

Stevard cca 20 plus diety a pilot cca 90- 110 netto...

0/0
10.10.2014 19:42

J35o10s33e64f 47H45o60n69e52š 7631602750153

Injekce "Osinku" je prožrána?V tom případě zlikvidovat

+1/0
10.10.2014 19:16

J67a10n23a 45B53u51r77j60á52n61k98o78v38á 9791790507470

Všichni by si měli uvědomit, že celkem šlapající firmu potopila ČSSD, která celkově vyměnila celé vedení ČSA a dosadila do jejího vedení člověka trafikanta, totálního diletanta - pardon, jak říkali Paroubek, Sobotka a Zemana, člověka ze strany, která je takových odborníků plná. Není to proto tak velká vinas Luftjardy, ale strany a lidí, co ho tam dosadila a lidi, co to celkem uměli, poslala pryč. ČSA je typická ukázka levicové politiky a výsledku levicové politiky.

+7/0
10.10.2014 18:41

J91a71n90a 70B65u48r14j58á70n81k97o75v96á 9341600437470

Pokud tedy čeští voliči budou mít rozum, nenechají Sobotku a ČSSD, aby zase vyměňoval vedení fungujících státních společností lidem - trafikantům politikům ze strany ČSSD

+3/0
10.10.2014 18:43

M36a66r57e75k 96K28a90l59i55n70a 3539834955968

Voliči té strany nejsou intelektuálně schopni takové věci postihnout..

+6/0
10.10.2014 19:13

A68l96e60š 92J93a36v11ů18r39e41k 2472769530530

typický volič KSČSSD v životě letadlem neletěl ...

+3/0
10.10.2014 20:42

V98a19c24l72a22v 80K13u81b32i55s 5411261309267

Tvrdik tam byl dosazen v souladu s politickou dohodou Paroubek-Bem. Sobotku bych z toho moc nevinil ikdyz jako ministr Financi urcite ma nejaky maslo na hlave.

+1/0
11.10.2014 13:52

M80a52r16e89k 72K30a15l81i70n32a 3519144155878

A nejhorší je, že kdyby půlku tohoto udělali lidi z ODS, tak se jim preference propadnou na půlku... Voličům Sobotky je to jedno...;-(;-(;-(;-(

+12/0
10.10.2014 18:35

J88a13n32a 97B19u76r86j43á88n49k12o73v50á 9361800407750

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+6/0
10.10.2014 18:41

M23a83r93e28k 65K20a41l94i82n30a 3569154195838

Toto je jedna z nej nespravedlností současné politiky...

+1/0
10.10.2014 19:12

M32a77r80e83k 23K78a53l81i40n76a 3789784655628

Když dají 1,5 mio. Kůlovi měsíčně + pravomoci, půjde do toho... Výsledek se mnohokrát vyplatí...

+1/0
10.10.2014 18:34

M91i88r38o67s86l37a32v 47L93i56k92e30š 8116502138670

Nepujde, definitivne ne

0/0
28.10.2014 17:23

P13e21t20r 67B27o59c70e82k 7976102980433

Nemohlo by se místo Luftjarda říkat LUFTIDIOT ???:-/:-/:-/

+5/0
10.10.2014 18:23

V15l38a65d73i31m13í36r 94H91o33l66ý 8244371386577

to je synonymum.

+3/0
10.10.2014 19:36

M78a43r19e21k 49J70a29n 2183602284942

Pan ing. Kůla má neuvěřitelnou pravdu. Pro všechny zde na webu. Otázka jak se nastupuje do ATR? Sobotka s Tvrdíkem by měli jít na 20 let do vězení, za to co provedli s ČSA.

+7/0
10.10.2014 17:52

J79a92n 88V39á33ň81a 7985661731720

Zcela souhlasím se svým jmenovcem - fúze se společností Travel Service by mohla zachránit značku a zároveň svět zbavit reliktu doby minulé - podle mě ČR není stát, která by nezbytně musela mít státního leteckého dopravce.

+1/0
10.10.2014 17:50

T52o66m34a19s 26N46a52v75r81a62t87i83l 8500589423375

Je to bohuzel kombinace mnoha faktoru, hodne zapocatych u LuftJardy. Napriklad skladba a obmena letoveho parku a souvisejici udrzby, dalepak nesmyslny rozvoj linek, kde si nechali utect business linky s vysokou marzi a do toho silne odbory a preplaceny personal. CSA si musi uvedomit, jakou pozici na trhu maji. Davno nemaji pozici tzv. legacy, narodni aerolinky jako treba BA / Lufthansa / KLM apod. a cenou, produkty a linkami nemuzi konkurovat nizkonakladovkam. Je nutne se etablovat do pozice regionalniho dopravce, zaujmout vysoko-marzni linky v Evrope a v ropnem regionu a pak to vzit dale - Gdansk, Hamburk, Baku, Brusel a podobne. Kazdopadne Jarda podelal co mohl a CSA se z toho bude jeste dlouho vzpamatovavat, pokud vubec.

+2/0
10.10.2014 17:17

R79o89m82a85n 43Š85t79e41p73a12n 1238923669912

ČSA létají takové destinace kam se člověk dostane z Prahy autem za 4 hodiny. Ale opustili destinace kde jsme kdysi stavěli podniky (Abu Dhabi elektrárna,Indie obráběcí stroje,elektrárny).Za zlého komanče se tam létalo a nikdo nebyl v krachu,určitě by komanč tyto linky nedotoval. Létalo se běžně do Singapore, Jakarty. A dnes? Skoro nikam. Jen UAE nasazují třetího dopravce ve směru do Prahy a zpět. ČSA zrušili linku do Abu Dhabi a chlapci v černých hábitech s ó kroužky na hlavě po tom ochotně skočili. Jak tedy ekonomicky myslí vedení ČSA? Proč opouští lukrativní linky? Vždyť do této destinace navíc po zrušení vízové povinnosti, pojede mnoho Čechů. 

Dotace určitě ne, musí se snažit sami. Piloti mají určitě větší přehled než vedení, tak ať jim řeknou co je nejlepší.

+1/−6
10.10.2014 17:09

J51a83n 71H33e69l26l71e68r 9738885656

vy toho víte ... komanč dotoval všechno. i rohlík v krámě byl dotovaný.

na náklady se hledělo jen někde.

jaké máte informace o tehdejší výdělečnosti letů do Singapuru? žádné, že ... to jsou zase úvahy, bóže. Rv

Piloti mají jasný přehled, že chtějí svých 200kkč měsíčně, i kdyby se nelétalo nikam. asi tak.

+7/−1
10.10.2014 17:18

J30o76s76e45f 46H65o19n49e50š 7941652790933

Komanči nic přímo nedotovali.Vše se dělo skrytě cenami,nízkými platy

+1/0
10.10.2014 19:21

J41a78n 63S20e26m59i54k 4104917192399

Vite kolik stala s CSA letenka do takove Jakarty ,Singapuru nebo Newyorku za komancu?(kdyz vas tedy pustili)?

Zhruba ekvivalent 8-10 mesicniho platu.

No pokud by si tolik mohli uctovat i ted a meli monopol, to by urcite i dnes  litali az na Havaj;-D

+4/0
10.10.2014 17:22

Š28á66r78k89a 68S47t23a68ň15k19o96v48á 9243325339619

Proč dotovat něco co bude mít nataženou ruku  zase!

+7/0
10.10.2014 16:52

M28i36l85o96š 20K15o18l22m53a66n 6266673807782

Pomoc od státu jsou peníze daňových poplatníků, tedy nás všech. Když budeme hledat viníka, tak všichni ukáží na Jaroslava Tvrdíka, který nadělal dluhy, ze kterých se ČSA  už nedostala.  Kdo ale odvolal vedení ČSA a dal moc na nimi do rukou diletantovi ?  Takové věci se děly v době nástupu komunistů, odborníky vyházeli a dosadili politické kádry, jak dopadlo naše hospodářství je známo. A nyní je to opět levice, pod hlavičkou ČSSD. Odborníky odvolá a dá tam neschopnou politickou loutku. Takže zastánci ČSSD a podobných levicových stran, až budete chtít něco od státu a nebudou na to peníze, tak si osvěžte paměť abyste věděli, kdo vás o ty peníze připravil.

+16/0
10.10.2014 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.