Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Betonová jízda na železnici. Stát chrání před hlukem i lesy a louky

Kolem železnic rostou v Česku další a další protihlukové stěny. Často vznikají i na místech, kde nemají logiku. Už jich je dvě stě kilometrů. Přitom cenu stavby železniční tratě prodražují až o jedenáct procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u44c74i11a51n 59P37a63p66a97z36i12a81n 5724847211225

I zvířátka chtějí mít klid. Mám z toho velkou radost! Jen by toho betonu mohlo být o trochu méně, abych měl výhled z okna.

0/0
4.11.2014 14:48

J43i41ř52í 42L15o67u66k98o88t14a 8260387281406

Před 30 lety toho jezdilo 10x tolik a žádný betony nebyly a nikomu to nevadilo,dnes toho jezdí pětina a musi se stavět takový nesmysly.a ještě tady pro jednoho pisatele-za prvý:ještě,ze máte tu železnici aby bylo co na koho svést a za druhé:auta u přejezdu nemusí spalovat phm,můžou vypnout motor a tak šetřit.jenže,co by začal u sebe,když je lepší to hodit na druhé.to je česká specialita.

0/0
19.10.2014 0:34

V89l67a56d74i86s53l13a11v 18N70e10k48o72l60a 2659813374836

Asi se v počítání km.vloudila chybička,jeďte na Č.Budějovice,koli to je km.A to není

trať osamocená.Ať ti kteří takovouto věc vymysleli,si zabetonují doma okna,paka!!!

A notabene,kdo to za jejich blbost má platit.

+1/0
16.10.2014 9:48

F51r29a63n38t98i57š53e75k 18N11á62v54a20r35a 4485676461442

Vsadím se, že jízda vlakem je míň ekologická než jednotlivé jízdy všech pasažérů autem.

Víte kolik taková souprava stojí? A víte kam ty peníze jdou? Komu a co si kdo za ně koupí? Víte kolik úředníků se kolem železnice živí a co si každý za to koupí? Víte jaké jsou dotace do železnice?

A víte, že se i elektřina musí vyrobit, i elektrárny? A co si za mzdu kopí jejich zaměstnanci a dodavatelé a zaměstnanci dodavatelů?

A víte že kvůli železnici spalují i auta, jejichž majitelé vlakem nejezdí na svěšených závorách phm?

0/−3
12.10.2014 1:26

R35a96d97e67k 19J41a33n80a42t65a 9935156424172

To byste byl asi první, co by něco takového ukázal. Totéž co tvrdíte (co "sežerou" zaměstanci železnice) se totiž dá říct o všech, co se motají kolem automobilové dopravy, od těžařů ropy, po zaměstnance automobilek, až po policii, automechaniky a zaměstnance šrotiště.

Ekologie železnice vyplývá ze tří výhod.

- nižší spotřeba energie na oskm

- vyšší životnost vozidel (jak časová, tak především ta kilometrická)

- sdílení vozidel (zatímco autem se svezete jen vy, takže dejme tomu průměrně 2 cesty denně, jedna sedačka ve vlaku za den sveze lidí desítky).

+3/0
12.10.2014 1:43

V76l41a85d97i75s60l67a97v 31N20e45k12o48l63a 2609733984156

Já bych těm všem skopovým hlavám kteří dokáží vymyslet takovou chujovinu,posta

vil 2.m.před okna jejich domečků také takovou betonovou zeď,ať čumí kam chtějí a ještě by si ji mohli zaplatit ze svého jako inovaci.Takto vyhazovat peníze,to dokáže

skutečně jen chorý mozek.to již mohli rovnou vést tratě úvozem,aby nebylo nic vidět!

0/−1
11.10.2014 15:08

P24e31t56r 39H85e83l20l31e15r 5283246864814

S tím omezováním hluku je to docela sranda. Bydlím asi 3 kilometry od Chuchle přes řeku, kde vede trať ze Smíchova. A rachot od vlaků je větší, než když jede auto po ulici :-)

0/−1
10.10.2014 21:20

R13a68d54e77k 77J48a50n90a85t75a 9365756864322

Tam ale neproběhla žádná rekonstrukce. Nové trati jsou kvůli modernějším kolejím tišší.

+1/0
10.10.2014 22:26

R17a92d68e29k 68N66e88u89m21a59n46n 5552122868535

zaplaceno z dotací EU - takže nás to vlastně "nic" nestojí a dotace je nutné využít

0/−1
10.10.2014 21:04

M54a48r82t44i38n 41V42o92j84á81č34e58k 9242378558307

no vzhledem k tomu ,že dotace nejsou na 100% tak se vždycky něco musí zainnvestovat

+1/0
11.10.2014 16:01

J63a98n 61Z13e38m45a97n 8556292924222

Až se u nás začne rekonstruovat a ne čerpat dotace, tak se to možná změní.

+4/0
10.10.2014 17:43

R57i94c40h32a46r62d 46P40ů36ž52a 9410579890738

nelze to asi říci lépe, než citací"To se nám to hoduje, když nám druzí pučujou"...

0/−1
10.10.2014 16:47

J98a83r47o43s18l74a62v 64V38e81s56e50l83ý 2259188507366

Tak nějak už si začínám zvykat, že na špatně uzavřené kohoutky státního penězovodu můžeme pouze ukazovat a vztekat se u nich do běla, ale to je tak všechno...Rv[>-]

+3/0
10.10.2014 13:21

J24a45n 28F84r96o54l59í87k 6946760965284

Dotace do želeuniční dopravy a peníze únie dělají své.:-P

0/−3
10.10.2014 15:29

J76a32n 50D70l39o38u61h60ý 8226210283590

dobrý kšeft. Komu to jde do kapsy?

+2/−1
10.10.2014 13:19

Z91d65e57n74ě95k 78D31u31f85e25k 2274224708

Třeba si tam v okolí nějaký posranec koupil pozemek a bude si tam za poctivě odsezenou práci ve sněmovně stavět menší domeček 10+5 ;-)

+1/−1
10.10.2014 12:42

V11a38c86l54a22v 96M64e45d61e59k 5161782535855

evidentně je to pro někoho dobrý kšeft

+11/0
10.10.2014 12:21

V56á88c24l12a26v 68V92a41n95ě83k 2913263548741

Potřebují slyšet šumět bory.

0/0
10.10.2014 12:17

P42e60t15r 37N10o50v36o32t73n66y 3989302939552

Někteří by to potřebovali - ozdravný pobyt na Borech.

0/0
10.10.2014 22:28

S14t97a68n26i34s44l74a96v 11S24t94u12d94e69n42o12v62s95k51y 4891130114536

Je to smutne. Vlakem jsem jezdil rad prave proto, ze jsem mohl z okna pozorovat krasy zeme Ceske. Jizda betonovym korytem a s LCD obrazovkou pred xichtem me uz vubec nelaka. A jaky je pohled na takovou zed z krajiny, to si doufam kazdy dokaze predstavit sam. Je mi smutno.

+23/0
10.10.2014 12:15

R77a78d13k58o 33K25ř57i12v95á73n46e36k 7960253745900

Autor má bohužel pravdu.

Doporučuji si všimnout, že stačí pár centimenrů sněhu a vlak jede téměř neslyšně. Podobně tramvaj na zatravněném svršku.

!

Většina hluku vychází z pojezdu vozu a odráží se o železniční svršek. Nízké stěny s vysokou absorbcí hluku ve výši podvozků + zakrytí svršku absorbčním materiálem docílí většího útlumu a přitom levnějí a blízko u zdroje hluku. Musí to jít jen snadno odstranit při údržbě a nesmí to být zhodnotitelné ve sběrně či na zahrádce. Je to menší problém, než odstranitelnost betonových stěn při zásahu IZS.

Hlučnost vozidel (motory, ventilátory)...je řešitelná konstrukčně, u nových vozidel je obvykle nižší (až na výjimky:-()

Používání zvukových návěstí lze omezit lepším zabezpečením (zejména přejezdů).

Zatímco s hlukem z dálnice se toho moc dělat nedá, hluk na železnici je řešitelný.R^

+20/0
10.10.2014 11:36

F20r98a45n59t89i41š96e54k 66V88a70n14ě13k 1787134517127

Největší nebezpečí těchto stěn se skrývá v případném vykolejení vlaku a jeho rozmlácení o stěny místo. Navíc tyto stěny totálně omezjí přístup záchranářů k místu nehody a než přijede nějaká těžká technika na ostranění, tak by to trvalo desítky minut.

+10/−1
10.10.2014 11:36

R53a89d47k31o 85K51ř80i53v22á98n37e57k 7420453865870

Rozmlácení vlaku o stěny nehrozí. Rozmláceny budou stěny vlakem. Jako svodidlo to moc nefunguje.

+5/0
10.10.2014 11:41

F14r41a90n67t51i63š45e80k 57V91a43n53ě53k 1987274697937

Pořád je to nějaká překážka. Pořád je lepší, když vozidlo zastaví mimo trať v poli, než narážet do betonu.

+1/−1
10.10.2014 11:54

K34a52r35e36l 68M33a57t63o15u77š42e68k 7958332530836

Nevyšlo by levněji postavit zeď kolem vesnice?

+14/0
10.10.2014 11:32

F26i97l46i22p 83M60a89t53u66s73k93a 6171368101227

Jo. Takové cestovaní ve starém vozovém parku v betonovém korytu stojí za všechny prachy.

+1/−1
10.10.2014 11:19

J81i67ř63í 18S91a61p60o45u17š43e13k 2458848133216

kdyby raději nadělali okolo silnic a železnic ploty aby zvěř nevbíhala pod auta.

+2/0
10.10.2014 10:31

O60n68d88ř69e37j 11Š79r57u19b72a61ř 1805691935396

supr, to bude krajina krasne zadratovana. Uz ted je problem nektere silnice prejit

0/0
10.10.2014 11:41

E49d36u15a65r59d 11B42l24a61z32e64k 1613380785805

takze omezit migraci zvere???8-o ...Rv;-€

0/0
10.10.2014 13:06

J25a15n 49D55l23o34u28h66ý 8716210113200

a co omezit přímo tu zvěř? ;-D

0/0
10.10.2014 13:21

M53a45r39t79i90n 50K77a93r75á39s29e52k 9198273548378

No aspon na dalnicich to smysl docela dava....

+1/0
10.10.2014 13:38

P47e71t48r 51N77o38v56o56t40n23y 3809142319692

A existuje hluková norma pro cestující ve vlaku? Když si stáhnete okýnko ve 120+ v takovém "tunelu", tak jste klidně někde i na hranici bolesti - 120dB.

+2/0
10.10.2014 10:27

B42o53h58u90s88l77a31v 51K73r21á60l84í15k 2851850969456

Nové moderní vagóny jsou dobytčáky s neotvíratelnými a tmavými skly. To už pak začíná být jedno, jestli za nimi je nějaká krajina. Řádný cestující má koukat před sebe na reklamy. Éra pohodlných vlaků s kupé, koženkovými sedadly, otvíracími okny a krásným výhledem do krajiny končí.

+14/−3
10.10.2014 10:40

P95e79t89r 28N10o72v59o41t24n87y 3829492769682

"Na konkrétním příkladu u obce Klabava, kdy obec je vzdálená zhruba 550 metrů, bylo akustickou studií prokázáno, že bez instalované stěny by nebyly dodrženy limity pro noční dobu,“"  A skutečně tomu zabrání pouze ta třímetrová betonová zeď, nebo by to šlo i jinak?

+5/−1
10.10.2014 10:23

H72a71n15a 95B74í93z28o37v75á 1162946972364

Srnky chrání před hlukem přirozená bariéra v podobě stromů... Mně nejde do hlavy, že, když už, se staví z hnusného masivního betonu, který časem bude ještě hnusnější. Úplně nejlepší je v takovém betonovém koridoru otevřít okno, rámus je neposlouchatelný:-(

+4/0
10.10.2014 10:22

O90n92d33ř70e70j 43Š77r84u34b40a50ř 1425801985596

A v Majlonte stale nejsou :-P

0/0
10.10.2014 10:22

V73a89c47l12a95v 51P86e22r98o88u21t12k27a 6678147824321

světový unikát a stát platí a krajináři mlčí. Někdo vymyslel způsob jak vydělat miliardy a já myslel,že už to skončilo a jede se dál.Dle studie stačí výška do 1 metru přesto se staví do výšky tří metrů , jizda vlakem, kde se dřívě patřila mezi to nej. dnes je putováním po betonovém bunkru se slepeckou holí.

+17/0
10.10.2014 10:16

V45á68c47l90a26v 22J15e98b83a48v41ý 8630629923946

Když je trať na 2m náspu, tak ten 1 m zdi asi stačit nebude. :-P

+1/0
11.10.2014 12:17

B84e67n 92P11a83v13k80a 1337803597411

Tak to je super, že chrání srnky a listí před hlukem. Ale možná by bylo pro obyvatelstvo prospěšnější to stavět ve městech. Protože co si budeme říkat. Hromadě lidí jezdí kamiony pod okny.

+1/0
10.10.2014 10:15

F27r30a56n28t40i45š40e21k 82N72á35v95a96r67a 4485806441352

To je dobře, že ty betonové ploty na železnici staví.

Jednak, když jdu s dětma na louku, tak chci mít klid.

Opravdu nevím proč mám poslouchat, že nějaké socky jezdí vlakem a chtějí čumět z okýnka.

Stejně chce mít klid i lesní zvěř.

Navíc tyto zábrany fungují i jako bezpečnostní. Vlaky jezdí čímdál tím rychlejší a srážka s lesní zvěří může být i tragická.

+3/−23
10.10.2014 9:58

F27r16a58n14t28i25š39e10k 60N64á65v66a44r62a 4735486661282

samozřejmě ...někde kde je lokálka co jede 50km/h, tak je to romantika.

Koukat na soupravu co se řítí 100km a rychleji moc romantické není.

0/−9
10.10.2014 10:00

J83a45n 32V57a64l56a79l22í42k 6966149260646

to samé na dálnicích a sinicích ty socko  srážka s lesní zvěří může být i tragická ;-D

+5/0
10.10.2014 10:04

Z10d88e54n41ě34k 11J22o11n41á87š 9391839746550

Pán Návara je zřejmě chudý duchem...

+9/−1
10.10.2014 10:06

J26i37ř72í 31S57t11e30j95s98k13a69l 8512129348153

Spíš ne.

0/−2
10.10.2014 10:22

V81á42c95l43a98v 65Z77e88l30i49n47k53a 2262510563922

To skutečně jste takový primitiv anebo to jen děláte? Proč mluvíte o lidech, co jezdí vlakem jako o sockách? Vlaky a autobusy využívá například drtivá většina VŠ studentů. Jsou to podle Vás také socky a lůza?

A pokud jde o bezpečnostní aspekt, tak tam je to právě naopak. Je jen otázka času, než tyhle betonové koridory budou mít na svědomí zvýšený počet obětí. Za určitých okolností se totiž o ně mohou krásně rozpárat a rozmačka vagony, které by jinak skončili jen převržené. Lidi unitř budou mít v takovém případě smůlu. Jako pomyslnou třešničku na dort si při všech typech havárií připočtěme prodlení než se do takového betonového koryta dostanou záchranáři a případně i nějaká technika.

Co se A se té lesní zvěře týče, tak slony nebo nosorožce tu nemáme a dinosauři už dávno vyhynuli. Pokud jste si nevšiml. Divočák dokáže pěkně zdevastovat auto, to ano, ale proti desítky tun těžké lokomotivě je to nic. Je to podobné, jak když autem přejedete dejme tomu ježka.

+12/−1
10.10.2014 10:11

B72e88n 11P63a83v69k74a 1557253447131

Srážka se zvěří není tragická. Se tak maximálně pustí stěrače. Jestli teda za lesní zvěř nepovažujete slony.

+4/0
10.10.2014 10:16

P89e51t71r 81N98o87v94o59t55n43y 3509742889472

Pro zvěř je témeř vždy tragická. ;-D

+1/0
10.10.2014 10:17
Foto

M47a51r81t20i56n 13Š54u51b19r96t 1615111704315

A proto mají ty zdi vždy po pár set metrech prostupy, aby ta zvěř na trať mohla, že? ;-)

+4/0
10.10.2014 10:22

F22r67a49n28t64i61š87e46k 58V66a48n65ě30k 1917104587327

Já bych zase mohl považovat za socku toho, který si vozí "zadní bradu" v autu a zplodinami zbytečně zamořuje životní prostředí. A díky těmto zplodinám tam taky tu louku nemusíte jednou mít po které běháte.

+5/0
10.10.2014 11:33

J23i21ř25í 45P28š91e45n67i40č58k47a 6414747302969

To nebyl moc dobrej trolling. Ale věřim, že se tu už najde dost lidí, co to naletí :-P

+4/0
10.10.2014 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.