Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Betonová jízda na železnici. Stát chrání před hlukem i lesy a louky

Kolem železnic rostou v Česku další a další protihlukové stěny. Často vznikají i na místech, kde nemají logiku. Už jich je dvě stě kilometrů. Přitom cenu stavby železniční tratě prodražují až o jedenáct procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L17u14c54i32a75n 87P42a12p58a23z26i62a72n 5584927701365

I zvířátka chtějí mít klid. Mám z toho velkou radost! Jen by toho betonu mohlo být o trochu méně, abych měl výhled z okna.

0/0
4.11.2014 14:48

J92i16ř89í 12L24o31u52k64o98t82a 8400567931406

Před 30 lety toho jezdilo 10x tolik a žádný betony nebyly a nikomu to nevadilo,dnes toho jezdí pětina a musi se stavět takový nesmysly.a ještě tady pro jednoho pisatele-za prvý:ještě,ze máte tu železnici aby bylo co na koho svést a za druhé:auta u přejezdu nemusí spalovat phm,můžou vypnout motor a tak šetřit.jenže,co by začal u sebe,když je lepší to hodit na druhé.to je česká specialita.

0/0
19.10.2014 0:34

V25l87a29d70i62s61l90a45v 15N11e54k90o36l48a 2749163354456

Asi se v počítání km.vloudila chybička,jeďte na Č.Budějovice,koli to je km.A to není

trať osamocená.Ať ti kteří takovouto věc vymysleli,si zabetonují doma okna,paka!!!

A notabene,kdo to za jejich blbost má platit.

+1/0
16.10.2014 9:48

F45r36a32n36t53i83š91e81k 11N66á75v14a11r54a 4645826101732

Vsadím se, že jízda vlakem je míň ekologická než jednotlivé jízdy všech pasažérů autem.

Víte kolik taková souprava stojí? A víte kam ty peníze jdou? Komu a co si kdo za ně koupí? Víte kolik úředníků se kolem železnice živí a co si každý za to koupí? Víte jaké jsou dotace do železnice?

A víte, že se i elektřina musí vyrobit, i elektrárny? A co si za mzdu kopí jejich zaměstnanci a dodavatelé a zaměstnanci dodavatelů?

A víte že kvůli železnici spalují i auta, jejichž majitelé vlakem nejezdí na svěšených závorách phm?

0/−3
12.10.2014 1:26

R52a86d40e18k 45J56a11n88a56t33a 9935146894912

To byste byl asi první, co by něco takového ukázal. Totéž co tvrdíte (co "sežerou" zaměstanci železnice) se totiž dá říct o všech, co se motají kolem automobilové dopravy, od těžařů ropy, po zaměstnance automobilek, až po policii, automechaniky a zaměstnance šrotiště.

Ekologie železnice vyplývá ze tří výhod.

- nižší spotřeba energie na oskm

- vyšší životnost vozidel (jak časová, tak především ta kilometrická)

- sdílení vozidel (zatímco autem se svezete jen vy, takže dejme tomu průměrně 2 cesty denně, jedna sedačka ve vlaku za den sveze lidí desítky).

+3/0
12.10.2014 1:43

V93l20a67d17i88s44l45a78v 80N59e34k69o10l98a 2989363534476

Já bych těm všem skopovým hlavám kteří dokáží vymyslet takovou chujovinu,posta

vil 2.m.před okna jejich domečků také takovou betonovou zeď,ať čumí kam chtějí a ještě by si ji mohli zaplatit ze svého jako inovaci.Takto vyhazovat peníze,to dokáže

skutečně jen chorý mozek.to již mohli rovnou vést tratě úvozem,aby nebylo nic vidět!

0/−1
11.10.2014 15:08

P10e63t48r 15H37e89l74l35e64r 5363686874964

S tím omezováním hluku je to docela sranda. Bydlím asi 3 kilometry od Chuchle přes řeku, kde vede trať ze Smíchova. A rachot od vlaků je větší, než když jede auto po ulici :-)

0/−1
10.10.2014 21:20

R75a82d56e16k 44J95a75n21a39t16a 9175586584212

Tam ale neproběhla žádná rekonstrukce. Nové trati jsou kvůli modernějším kolejím tišší.

+1/0
10.10.2014 22:26

R86a10d88e57k 96N50e65u89m38a19n87n 5822762418635

zaplaceno z dotací EU - takže nás to vlastně "nic" nestojí a dotace je nutné využít

0/−1
10.10.2014 21:04

M78a18r19t91i61n 57V85o53j91á64č39e76k 9362698568407

no vzhledem k tomu ,že dotace nejsou na 100% tak se vždycky něco musí zainnvestovat

+1/0
11.10.2014 16:01

J55a77n 78Z86e34m74a78n 8716462404842

Až se u nás začne rekonstruovat a ne čerpat dotace, tak se to možná změní.

+4/0
10.10.2014 17:43

R54i47c27h60a29r43d 56P60ů97ž97a 9660959620118

nelze to asi říci lépe, než citací"To se nám to hoduje, když nám druzí pučujou"...

0/−1
10.10.2014 16:47

J56a96r91o66s73l39a30v 80V77e42s14e97l53ý 2389148397466

Tak nějak už si začínám zvykat, že na špatně uzavřené kohoutky státního penězovodu můžeme pouze ukazovat a vztekat se u nich do běla, ale to je tak všechno...Rv[>-]

+3/0
10.10.2014 13:21

J55a30n 71F40r15o73l13í19k 6426780185584

Dotace do želeuniční dopravy a peníze únie dělají své.:-P

0/−3
10.10.2014 15:29

J42a88n 81D25l85o77u77h85ý 8146720113640

dobrý kšeft. Komu to jde do kapsy?

+2/−1
10.10.2014 13:19

Z73d68e84n56ě31k 88D28u56f68e60k 2204744898

Třeba si tam v okolí nějaký posranec koupil pozemek a bude si tam za poctivě odsezenou práci ve sněmovně stavět menší domeček 10+5 ;-)

+1/−1
10.10.2014 12:42

V69a50c32l88a57v 40M60e21d32e45k 5521322815675

evidentně je to pro někoho dobrý kšeft

+11/0
10.10.2014 12:21

V60á35c52l42a81v 29V17a66n46ě87k 2563873538601

Potřebují slyšet šumět bory.

0/0
10.10.2014 12:17

P61e89t80r 77N16o34v25o36t55n96y 3569422509522

Někteří by to potřebovali - ozdravný pobyt na Borech.

0/0
10.10.2014 22:28

S51t32a42n34i48s31l66a30v 25S27t38u55d82e13n14o43v41s68k86y 4981580414636

Je to smutne. Vlakem jsem jezdil rad prave proto, ze jsem mohl z okna pozorovat krasy zeme Ceske. Jizda betonovym korytem a s LCD obrazovkou pred xichtem me uz vubec nelaka. A jaky je pohled na takovou zed z krajiny, to si doufam kazdy dokaze predstavit sam. Je mi smutno.

+23/0
10.10.2014 12:15

R73a25d56k51o 33K79ř54i84v49á78n63e25k 7230553325480

Autor má bohužel pravdu.

Doporučuji si všimnout, že stačí pár centimenrů sněhu a vlak jede téměř neslyšně. Podobně tramvaj na zatravněném svršku.

!

Většina hluku vychází z pojezdu vozu a odráží se o železniční svršek. Nízké stěny s vysokou absorbcí hluku ve výši podvozků + zakrytí svršku absorbčním materiálem docílí většího útlumu a přitom levnějí a blízko u zdroje hluku. Musí to jít jen snadno odstranit při údržbě a nesmí to být zhodnotitelné ve sběrně či na zahrádce. Je to menší problém, než odstranitelnost betonových stěn při zásahu IZS.

Hlučnost vozidel (motory, ventilátory)...je řešitelná konstrukčně, u nových vozidel je obvykle nižší (až na výjimky:-()

Používání zvukových návěstí lze omezit lepším zabezpečením (zejména přejezdů).

Zatímco s hlukem z dálnice se toho moc dělat nedá, hluk na železnici je řešitelný.R^

+20/0
10.10.2014 11:36

F31r92a41n73t63i49š59e51k 22V32a21n64ě87k 1557504927197

Největší nebezpečí těchto stěn se skrývá v případném vykolejení vlaku a jeho rozmlácení o stěny místo. Navíc tyto stěny totálně omezjí přístup záchranářů k místu nehody a než přijede nějaká těžká technika na ostranění, tak by to trvalo desítky minut.

+10/−1
10.10.2014 11:36

R67a68d18k91o 79K42ř49i69v42á88n76e28k 7870893875190

Rozmlácení vlaku o stěny nehrozí. Rozmláceny budou stěny vlakem. Jako svodidlo to moc nefunguje.

+5/0
10.10.2014 11:41

F29r64a15n27t67i10š33e65k 15V38a11n67ě89k 1967924377707

Pořád je to nějaká překážka. Pořád je lepší, když vozidlo zastaví mimo trať v poli, než narážet do betonu.

+1/−1
10.10.2014 11:54

K15a54r86e24l 56M50a59t90o14u30š60e81k 7338342410336

Nevyšlo by levněji postavit zeď kolem vesnice?

+14/0
10.10.2014 11:32

F55i67l89i44p 74M51a66t44u51s86k50a 6411818791447

Jo. Takové cestovaní ve starém vozovém parku v betonovém korytu stojí za všechny prachy.

+1/−1
10.10.2014 11:19

J94i49ř57í 81S45a11p94o72u23š55e36k 2628788723826

kdyby raději nadělali okolo silnic a železnic ploty aby zvěř nevbíhala pod auta.

+2/0
10.10.2014 10:31

O81n14d68ř44e43j 39Š12r91u94b63a86ř 1515711695986

supr, to bude krajina krasne zadratovana. Uz ted je problem nektere silnice prejit

0/0
10.10.2014 11:41

E28d19u33a85r64d 42B75l52a95z32e59k 1933750885485

takze omezit migraci zvere???8-o ...Rv;-€

0/0
10.10.2014 13:06

J87a87n 70D68l15o46u71h46ý 8456140913560

a co omezit přímo tu zvěř? ;-D

0/0
10.10.2014 13:21

M61a27r57t58i33n 13K24a36r27á38s92e17k 9498163618728

No aspon na dalnicich to smysl docela dava....

+1/0
10.10.2014 13:38

P21e83t44r 35N13o56v75o98t80n12y 3649622559712

A existuje hluková norma pro cestující ve vlaku? Když si stáhnete okýnko ve 120+ v takovém "tunelu", tak jste klidně někde i na hranici bolesti - 120dB.

+2/0
10.10.2014 10:27

B87o80h72u85s23l34a48v 73K36r90á61l61í30k 2581930639296

Nové moderní vagóny jsou dobytčáky s neotvíratelnými a tmavými skly. To už pak začíná být jedno, jestli za nimi je nějaká krajina. Řádný cestující má koukat před sebe na reklamy. Éra pohodlných vlaků s kupé, koženkovými sedadly, otvíracími okny a krásným výhledem do krajiny končí.

+14/−3
10.10.2014 10:40

P98e84t98r 34N61o69v65o52t14n51y 3579772309482

"Na konkrétním příkladu u obce Klabava, kdy obec je vzdálená zhruba 550 metrů, bylo akustickou studií prokázáno, že bez instalované stěny by nebyly dodrženy limity pro noční dobu,“"  A skutečně tomu zabrání pouze ta třímetrová betonová zeď, nebo by to šlo i jinak?

+5/−1
10.10.2014 10:23

H60a80n54a 50B21í44z62o91v36á 1342476562524

Srnky chrání před hlukem přirozená bariéra v podobě stromů... Mně nejde do hlavy, že, když už, se staví z hnusného masivního betonu, který časem bude ještě hnusnější. Úplně nejlepší je v takovém betonovém koridoru otevřít okno, rámus je neposlouchatelný:-(

+4/0
10.10.2014 10:22

O73n50d36ř26e14j 26Š82r64u76b55a46ř 1365211165426

A v Majlonte stale nejsou :-P

0/0
10.10.2014 10:22

V18a81c89l95a15v 52P10e79r74o18u81t28k65a 6168577744851

světový unikát a stát platí a krajináři mlčí. Někdo vymyslel způsob jak vydělat miliardy a já myslel,že už to skončilo a jede se dál.Dle studie stačí výška do 1 metru přesto se staví do výšky tří metrů , jizda vlakem, kde se dřívě patřila mezi to nej. dnes je putováním po betonovém bunkru se slepeckou holí.

+17/0
10.10.2014 10:16

V14á26c91l11a77v 35J52e60b47a82v83ý 8350179243106

Když je trať na 2m náspu, tak ten 1 m zdi asi stačit nebude. :-P

+1/0
11.10.2014 12:17

B38e29n 82P53a43v51k51a 1107723707601

Tak to je super, že chrání srnky a listí před hlukem. Ale možná by bylo pro obyvatelstvo prospěšnější to stavět ve městech. Protože co si budeme říkat. Hromadě lidí jezdí kamiony pod okny.

+1/0
10.10.2014 10:15

F17r31a96n26t58i28š79e60k 31N93á23v41a40r56a 4465446661692

To je dobře, že ty betonové ploty na železnici staví.

Jednak, když jdu s dětma na louku, tak chci mít klid.

Opravdu nevím proč mám poslouchat, že nějaké socky jezdí vlakem a chtějí čumět z okýnka.

Stejně chce mít klid i lesní zvěř.

Navíc tyto zábrany fungují i jako bezpečnostní. Vlaky jezdí čímdál tím rychlejší a srážka s lesní zvěří může být i tragická.

+3/−23
10.10.2014 9:58

F26r54a66n93t81i89š45e33k 13N41á44v62a26r29a 4405276271302

samozřejmě ...někde kde je lokálka co jede 50km/h, tak je to romantika.

Koukat na soupravu co se řítí 100km a rychleji moc romantické není.

0/−9
10.10.2014 10:00

J62a30n 33V64a54l56a91l15í24k 6876529960956

to samé na dálnicích a sinicích ty socko  srážka s lesní zvěří může být i tragická ;-D

+5/0
10.10.2014 10:04

Z16d83e39n55ě25k 92J23o49n17á80š 9341249486250

Pán Návara je zřejmě chudý duchem...

+9/−1
10.10.2014 10:06

J68i77ř92í 10S22t39e25j81s46k45a61l 8102199128763

Spíš ne.

0/−2
10.10.2014 10:22

V75á56c79l16a44v 37Z77e85l73i24n33k13a 2802550493982

To skutečně jste takový primitiv anebo to jen děláte? Proč mluvíte o lidech, co jezdí vlakem jako o sockách? Vlaky a autobusy využívá například drtivá většina VŠ studentů. Jsou to podle Vás také socky a lůza?

A pokud jde o bezpečnostní aspekt, tak tam je to právě naopak. Je jen otázka času, než tyhle betonové koridory budou mít na svědomí zvýšený počet obětí. Za určitých okolností se totiž o ně mohou krásně rozpárat a rozmačka vagony, které by jinak skončili jen převržené. Lidi unitř budou mít v takovém případě smůlu. Jako pomyslnou třešničku na dort si při všech typech havárií připočtěme prodlení než se do takového betonového koryta dostanou záchranáři a případně i nějaká technika.

Co se A se té lesní zvěře týče, tak slony nebo nosorožce tu nemáme a dinosauři už dávno vyhynuli. Pokud jste si nevšiml. Divočák dokáže pěkně zdevastovat auto, to ano, ale proti desítky tun těžké lokomotivě je to nic. Je to podobné, jak když autem přejedete dejme tomu ježka.

+12/−1
10.10.2014 10:11

B49e15n 40P33a36v30k86a 1397673797341

Srážka se zvěří není tragická. Se tak maximálně pustí stěrače. Jestli teda za lesní zvěř nepovažujete slony.

+4/0
10.10.2014 10:16

P47e93t92r 25N82o21v72o40t33n53y 3189142879892

Pro zvěř je témeř vždy tragická. ;-D

+1/0
10.10.2014 10:17
Foto

M91a29r84t88i35n 44Š36u95b46r22t 1935781774495

A proto mají ty zdi vždy po pár set metrech prostupy, aby ta zvěř na trať mohla, že? ;-)

+4/0
10.10.2014 10:22

F54r69a50n48t63i13š40e91k 79V98a50n91ě18k 1247254547407

Já bych zase mohl považovat za socku toho, který si vozí "zadní bradu" v autu a zplodinami zbytečně zamořuje životní prostředí. A díky těmto zplodinám tam taky tu louku nemusíte jednou mít po které běháte.

+5/0
10.10.2014 11:33

J10i52ř42í 44P11š12e50n41i45č97k50a 6564807302149

To nebyl moc dobrej trolling. Ale věřim, že se tu už najde dost lidí, co to naletí :-P

+4/0
10.10.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.