Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Betonová jízda na železnici. Stát chrání před hlukem i lesy a louky

Kolem železnic rostou v Česku další a další protihlukové stěny. Často vznikají i na místech, kde nemají logiku. Už jich je dvě stě kilometrů. Přitom cenu stavby železniční tratě prodražují až o jedenáct procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39u37c51i77a32n 90P97a54p19a60z14i86a57n 5364507101295

I zvířátka chtějí mít klid. Mám z toho velkou radost! Jen by toho betonu mohlo být o trochu méně, abych měl výhled z okna.

0/0
4.11.2014 14:48

J74i76ř47í 82L81o64u30k11o62t32a 8850517871496

Před 30 lety toho jezdilo 10x tolik a žádný betony nebyly a nikomu to nevadilo,dnes toho jezdí pětina a musi se stavět takový nesmysly.a ještě tady pro jednoho pisatele-za prvý:ještě,ze máte tu železnici aby bylo co na koho svést a za druhé:auta u přejezdu nemusí spalovat phm,můžou vypnout motor a tak šetřit.jenže,co by začal u sebe,když je lepší to hodit na druhé.to je česká specialita.

0/0
19.10.2014 0:34

V75l50a88d71i52s52l57a64v 34N95e73k59o58l28a 2479583594106

Asi se v počítání km.vloudila chybička,jeďte na Č.Budějovice,koli to je km.A to není

trať osamocená.Ať ti kteří takovouto věc vymysleli,si zabetonují doma okna,paka!!!

A notabene,kdo to za jejich blbost má platit.

+1/0
16.10.2014 9:48

F88r86a58n38t76i50š57e72k 31N76á69v68a22r13a 4305216371452

Vsadím se, že jízda vlakem je míň ekologická než jednotlivé jízdy všech pasažérů autem.

Víte kolik taková souprava stojí? A víte kam ty peníze jdou? Komu a co si kdo za ně koupí? Víte kolik úředníků se kolem železnice živí a co si každý za to koupí? Víte jaké jsou dotace do železnice?

A víte, že se i elektřina musí vyrobit, i elektrárny? A co si za mzdu kopí jejich zaměstnanci a dodavatelé a zaměstnanci dodavatelů?

A víte že kvůli železnici spalují i auta, jejichž majitelé vlakem nejezdí na svěšených závorách phm?

0/−3
12.10.2014 1:26

R68a63d97e56k 71J20a51n50a18t31a 9165116624142

To byste byl asi první, co by něco takového ukázal. Totéž co tvrdíte (co "sežerou" zaměstanci železnice) se totiž dá říct o všech, co se motají kolem automobilové dopravy, od těžařů ropy, po zaměstnance automobilek, až po policii, automechaniky a zaměstnance šrotiště.

Ekologie železnice vyplývá ze tří výhod.

- nižší spotřeba energie na oskm

- vyšší životnost vozidel (jak časová, tak především ta kilometrická)

- sdílení vozidel (zatímco autem se svezete jen vy, takže dejme tomu průměrně 2 cesty denně, jedna sedačka ve vlaku za den sveze lidí desítky).

+3/0
12.10.2014 1:43

V71l85a61d11i89s47l73a47v 24N79e31k80o94l65a 2839703394476

Já bych těm všem skopovým hlavám kteří dokáží vymyslet takovou chujovinu,posta

vil 2.m.před okna jejich domečků také takovou betonovou zeď,ať čumí kam chtějí a ještě by si ji mohli zaplatit ze svého jako inovaci.Takto vyhazovat peníze,to dokáže

skutečně jen chorý mozek.to již mohli rovnou vést tratě úvozem,aby nebylo nic vidět!

0/−1
11.10.2014 15:08

P89e11t89r 94H12e41l25l48e86r 5363426354654

S tím omezováním hluku je to docela sranda. Bydlím asi 3 kilometry od Chuchle přes řeku, kde vede trať ze Smíchova. A rachot od vlaků je větší, než když jede auto po ulici :-)

0/−1
10.10.2014 21:20

R29a23d65e95k 36J50a29n31a88t71a 9305496274352

Tam ale neproběhla žádná rekonstrukce. Nové trati jsou kvůli modernějším kolejím tišší.

+1/0
10.10.2014 22:26

R90a24d84e65k 46N91e68u21m60a23n75n 5822292848505

zaplaceno z dotací EU - takže nás to vlastně "nic" nestojí a dotace je nutné využít

0/−1
10.10.2014 21:04

M60a46r15t87i23n 11V66o38j69á57č30e19k 9252118398697

no vzhledem k tomu ,že dotace nejsou na 100% tak se vždycky něco musí zainnvestovat

+1/0
11.10.2014 16:01

J55a83n 16Z33e33m11a70n 8946422964182

Až se u nás začne rekonstruovat a ne čerpat dotace, tak se to možná změní.

+4/0
10.10.2014 17:43

R61i51c29h52a30r43d 79P38ů34ž24a 9600149330338

nelze to asi říci lépe, než citací"To se nám to hoduje, když nám druzí pučujou"...

0/−1
10.10.2014 16:47

J84a24r17o26s82l52a19v 31V53e30s97e23l60ý 2269588757206

Tak nějak už si začínám zvykat, že na špatně uzavřené kohoutky státního penězovodu můžeme pouze ukazovat a vztekat se u nich do běla, ale to je tak všechno...Rv[>-]

+3/0
10.10.2014 13:21

J54a26n 92F15r86o49l15í98k 6746450715144

Dotace do želeuniční dopravy a peníze únie dělají své.:-P

0/−3
10.10.2014 15:29

J55a94n 79D81l10o47u86h62ý 8776590543970

dobrý kšeft. Komu to jde do kapsy?

+2/−1
10.10.2014 13:19

Z39d97e98n53ě16k 82D62u78f58e13k 2154874408

Třeba si tam v okolí nějaký posranec koupil pozemek a bude si tam za poctivě odsezenou práci ve sněmovně stavět menší domeček 10+5 ;-)

+1/−1
10.10.2014 12:42

V28a97c74l12a26v 17M17e46d26e97k 5351282415605

evidentně je to pro někoho dobrý kšeft

+11/0
10.10.2014 12:21

V78á71c23l42a93v 71V93a74n87ě49k 2603913918811

Potřebují slyšet šumět bory.

0/0
10.10.2014 12:17

P92e55t51r 88N91o50v81o49t21n59y 3609522469612

Někteří by to potřebovali - ozdravný pobyt na Borech.

0/0
10.10.2014 22:28

S23t10a73n35i74s31l83a17v 44S70t20u26d46e52n20o34v50s34k24y 4341530704556

Je to smutne. Vlakem jsem jezdil rad prave proto, ze jsem mohl z okna pozorovat krasy zeme Ceske. Jizda betonovym korytem a s LCD obrazovkou pred xichtem me uz vubec nelaka. A jaky je pohled na takovou zed z krajiny, to si doufam kazdy dokaze predstavit sam. Je mi smutno.

+23/0
10.10.2014 12:15

R45a35d89k77o 38K59ř62i80v51á34n41e61k 7870743355270

Autor má bohužel pravdu.

Doporučuji si všimnout, že stačí pár centimenrů sněhu a vlak jede téměř neslyšně. Podobně tramvaj na zatravněném svršku.

!

Většina hluku vychází z pojezdu vozu a odráží se o železniční svršek. Nízké stěny s vysokou absorbcí hluku ve výši podvozků + zakrytí svršku absorbčním materiálem docílí většího útlumu a přitom levnějí a blízko u zdroje hluku. Musí to jít jen snadno odstranit při údržbě a nesmí to být zhodnotitelné ve sběrně či na zahrádce. Je to menší problém, než odstranitelnost betonových stěn při zásahu IZS.

Hlučnost vozidel (motory, ventilátory)...je řešitelná konstrukčně, u nových vozidel je obvykle nižší (až na výjimky:-()

Používání zvukových návěstí lze omezit lepším zabezpečením (zejména přejezdů).

Zatímco s hlukem z dálnice se toho moc dělat nedá, hluk na železnici je řešitelný.R^

+20/0
10.10.2014 11:36

F69r96a84n20t80i77š75e13k 38V39a85n18ě36k 1377224177517

Největší nebezpečí těchto stěn se skrývá v případném vykolejení vlaku a jeho rozmlácení o stěny místo. Navíc tyto stěny totálně omezjí přístup záchranářů k místu nehody a než přijede nějaká těžká technika na ostranění, tak by to trvalo desítky minut.

+10/−1
10.10.2014 11:36

R54a38d98k83o 53K54ř56i81v88á67n90e14k 7900313585250

Rozmlácení vlaku o stěny nehrozí. Rozmláceny budou stěny vlakem. Jako svodidlo to moc nefunguje.

+5/0
10.10.2014 11:41

F16r54a36n68t59i73š66e59k 86V48a98n73ě53k 1547244217347

Pořád je to nějaká překážka. Pořád je lepší, když vozidlo zastaví mimo trať v poli, než narážet do betonu.

+1/−1
10.10.2014 11:54

K19a43r46e35l 42M26a51t37o38u91š20e83k 7978472170366

Nevyšlo by levněji postavit zeď kolem vesnice?

+14/0
10.10.2014 11:32

F92i29l82i84p 48M90a79t70u48s96k14a 6541828381437

Jo. Takové cestovaní ve starém vozovém parku v betonovém korytu stojí za všechny prachy.

+1/−1
10.10.2014 11:19

J53i78ř79í 80S87a22p88o73u37š84e40k 2318818563756

kdyby raději nadělali okolo silnic a železnic ploty aby zvěř nevbíhala pod auta.

+2/0
10.10.2014 10:31

O87n10d91ř46e60j 35Š40r36u85b27a63ř 1755861445216

supr, to bude krajina krasne zadratovana. Uz ted je problem nektere silnice prejit

0/0
10.10.2014 11:41

E95d54u10a58r65d 14B28l66a28z24e13k 1543540105175

takze omezit migraci zvere???8-o ...Rv;-€

0/0
10.10.2014 13:06

J69a96n 24D72l19o13u62h46ý 8766180233520

a co omezit přímo tu zvěř? ;-D

0/0
10.10.2014 13:21

M93a62r34t46i12n 38K25a87r85á31s33e90k 9708693438738

No aspon na dalnicich to smysl docela dava....

+1/0
10.10.2014 13:38

P31e57t79r 84N36o77v57o65t60n23y 3359182439172

A existuje hluková norma pro cestující ve vlaku? Když si stáhnete okýnko ve 120+ v takovém "tunelu", tak jste klidně někde i na hranici bolesti - 120dB.

+2/0
10.10.2014 10:27

B32o50h51u61s34l13a93v 77K10r26á39l22í31k 2481730329126

Nové moderní vagóny jsou dobytčáky s neotvíratelnými a tmavými skly. To už pak začíná být jedno, jestli za nimi je nějaká krajina. Řádný cestující má koukat před sebe na reklamy. Éra pohodlných vlaků s kupé, koženkovými sedadly, otvíracími okny a krásným výhledem do krajiny končí.

+14/−3
10.10.2014 10:40

P49e69t88r 25N29o37v37o26t25n15y 3689842889122

"Na konkrétním příkladu u obce Klabava, kdy obec je vzdálená zhruba 550 metrů, bylo akustickou studií prokázáno, že bez instalované stěny by nebyly dodrženy limity pro noční dobu,“"  A skutečně tomu zabrání pouze ta třímetrová betonová zeď, nebo by to šlo i jinak?

+5/−1
10.10.2014 10:23

H17a53n77a 97B82í48z19o44v39á 1782526562634

Srnky chrání před hlukem přirozená bariéra v podobě stromů... Mně nejde do hlavy, že, když už, se staví z hnusného masivního betonu, který časem bude ještě hnusnější. Úplně nejlepší je v takovém betonovém koridoru otevřít okno, rámus je neposlouchatelný:-(

+4/0
10.10.2014 10:22

O55n24d55ř19e90j 37Š21r85u48b54a90ř 1125221245456

A v Majlonte stale nejsou :-P

0/0
10.10.2014 10:22

V18a97c34l92a20v 23P31e67r52o49u90t83k91a 6148397194721

světový unikát a stát platí a krajináři mlčí. Někdo vymyslel způsob jak vydělat miliardy a já myslel,že už to skončilo a jede se dál.Dle studie stačí výška do 1 metru přesto se staví do výšky tří metrů , jizda vlakem, kde se dřívě patřila mezi to nej. dnes je putováním po betonovém bunkru se slepeckou holí.

+17/0
10.10.2014 10:16

V71á73c80l12a68v 95J76e56b77a26v68ý 8970869943696

Když je trať na 2m náspu, tak ten 1 m zdi asi stačit nebude. :-P

+1/0
11.10.2014 12:17

B34e73n 36P41a54v58k46a 1497333557131

Tak to je super, že chrání srnky a listí před hlukem. Ale možná by bylo pro obyvatelstvo prospěšnější to stavět ve městech. Protože co si budeme říkat. Hromadě lidí jezdí kamiony pod okny.

+1/0
10.10.2014 10:15

F68r10a53n28t81i18š45e28k 40N47á42v43a48r12a 4575466421962

To je dobře, že ty betonové ploty na železnici staví.

Jednak, když jdu s dětma na louku, tak chci mít klid.

Opravdu nevím proč mám poslouchat, že nějaké socky jezdí vlakem a chtějí čumět z okýnka.

Stejně chce mít klid i lesní zvěř.

Navíc tyto zábrany fungují i jako bezpečnostní. Vlaky jezdí čímdál tím rychlejší a srážka s lesní zvěří může být i tragická.

+3/−23
10.10.2014 9:58

F62r69a65n54t30i59š28e76k 96N64á23v35a33r57a 4555656361752

samozřejmě ...někde kde je lokálka co jede 50km/h, tak je to romantika.

Koukat na soupravu co se řítí 100km a rychleji moc romantické není.

0/−9
10.10.2014 10:00
Foto

J12a58n 43V59a62l67a64l31í90k 6406869380956

to samé na dálnicích a sinicích ty socko  srážka s lesní zvěří může být i tragická ;-D

+5/0
10.10.2014 10:04

Z22d13e52n69ě85k 47J23o79n93á98š 9141219806150

Pán Návara je zřejmě chudý duchem...

+9/−1
10.10.2014 10:06

J14i24ř84í 86S82t74e80j43s82k62a13l 8162969888973

Spíš ne.

0/−2
10.10.2014 10:22

V67á87c89l68a67v 11Z32e80l86i69n28k23a 2952180593392

To skutečně jste takový primitiv anebo to jen děláte? Proč mluvíte o lidech, co jezdí vlakem jako o sockách? Vlaky a autobusy využívá například drtivá většina VŠ studentů. Jsou to podle Vás také socky a lůza?

A pokud jde o bezpečnostní aspekt, tak tam je to právě naopak. Je jen otázka času, než tyhle betonové koridory budou mít na svědomí zvýšený počet obětí. Za určitých okolností se totiž o ně mohou krásně rozpárat a rozmačka vagony, které by jinak skončili jen převržené. Lidi unitř budou mít v takovém případě smůlu. Jako pomyslnou třešničku na dort si při všech typech havárií připočtěme prodlení než se do takového betonového koryta dostanou záchranáři a případně i nějaká technika.

Co se A se té lesní zvěře týče, tak slony nebo nosorožce tu nemáme a dinosauři už dávno vyhynuli. Pokud jste si nevšiml. Divočák dokáže pěkně zdevastovat auto, to ano, ale proti desítky tun těžké lokomotivě je to nic. Je to podobné, jak když autem přejedete dejme tomu ježka.

+12/−1
10.10.2014 10:11

B48e81n 62P60a17v16k52a 1147633257771

Srážka se zvěří není tragická. Se tak maximálně pustí stěrače. Jestli teda za lesní zvěř nepovažujete slony.

+4/0
10.10.2014 10:16

P30e89t66r 78N49o33v80o36t21n24y 3519222139812

Pro zvěř je témeř vždy tragická. ;-D

+1/0
10.10.2014 10:17
Foto

M96a26r64t61i84n 35Š33u33b64r34t 1445381894605

A proto mají ty zdi vždy po pár set metrech prostupy, aby ta zvěř na trať mohla, že? ;-)

+4/0
10.10.2014 10:22

F44r85a15n52t32i11š89e30k 90V78a88n24ě80k 1477254957687

Já bych zase mohl považovat za socku toho, který si vozí "zadní bradu" v autu a zplodinami zbytečně zamořuje životní prostředí. A díky těmto zplodinám tam taky tu louku nemusíte jednou mít po které běháte.

+5/0
10.10.2014 11:33

J58i78ř73í 19P36š48e11n39i52č95k66a 6114547142949

To nebyl moc dobrej trolling. Ale věřim, že se tu už najde dost lidí, co to naletí :-P

+4/0
10.10.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.