Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rejdaři mluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá

Na počasí jsou rejdaři závislí jako zemědělci. Když zaprší, lodě po Labi projedou. Když ne, s nadsázkou řečeno drhnou o dno. Letos je to zlé, říkají. Lodě většinu času kotvily v přístavech a lidé v oboru mluví o konci vodní dopravy. Rejdaři potřebují stavbu stupně v Děčíně, stát ale místo toho investuje v Přelouči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u74b40o38m98í58r 34H71a49v93e82l21k88a 6409516826429

Ten kdo tu píše , že je lodni doprava neekonomická a neekologická o tom absolutně nic neví a rozhodně se u nejedná jen o pár nadšenců jak tu někteří polointeligentní přispěvatelé píší , než začnete argumentovat něco si o daném tématu přečtěte vy odborníci na všechno .

0/0
15.10.2014 14:07

M39i64l17o55s18l84a34v 44Č51e83r37n45ý 2906380193

K Vašemu článku „Rejdařimluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá“ musím jako zástupcetřetího největšího rejdaře vlastnícího a provozujícího přes deset lodí a velkéhoinvestora do veřejných přístavů, firmy České přístavy, a. s. konstatovat, žeVaše tvrzení „Rejdaři potřebují stavbu v Děčíně, stát ale místo tohoinvestuje v Přelouči, rozhodně není přesné.Rejdaři potřebují zlepšitsplavnost „dolního Labe“ v regulovaném úseku od státní hranice až do Ústínad Labem a zároveň odstranit skandální překážku rozpojující v Přeloučidva úseky splavné labsko-vltavské cesty. Ta je až do Pardubic zařazenav TEN-T transevropsky významných vodních cest. Plavební stupeň Přelouč II.má dávno kladnou EIA a je připraven a v podstatě rozinvestován.Český stát má předevšímumožnit plavbu a využití přístavů na českém území, chránit před zbytečnýmpřevážením nadměrných těžkých celků svoje silniční komunikace a levnějšídopravou podpořit tuzemské exportéry z Čech a Moravy. Proto je nutné aekonomicky výhodné stavět i v Přelouči.Splavnění do Pardubicpodporují také Svaz dopravy, České plavební a vodocestné sdružení a dalšínestátní organizace.

 Ing. MiloslavČerný

předsedapředstavenstva České přístavy, a.s.

a viceprezidentSvazu dopravy ČR

+2/0
14.10.2014 9:15

Z81d65e65n93ě72k 55H68a42n55z90l 1721966752194

Lodni nakladni dopravu zrusit,at se ta reka konecne schopi

0/−1
13.10.2014 15:42

Z78d42e34n16ě57k 66H84a62n24z64l 1891166932564

Vyhozene penize

0/−1
13.10.2014 15:39

J73a95n 35Č57e64k72a38l 7339735574194

Jak může někdo srovnávat říční plavbu u nás s Rýnem nebo Dunajem?? Vždyť i s jezem u Děčína se bavíme pořád o horních tocích všech řek...

+1/−1
13.10.2014 15:35
Foto

M44i86l57a35n 71S51c13h39w42a71r34z 8292504115131

Vážení, když tady čtu ty reakce, tak je mi smutno. Byl někdo z vás na Rýnu a kanálech. ..... A odkud jste, .... já jsem z Děčína. Nechci se vyjadřovat, proč u nás jsme tam, kde jsme, ... ale vidím jasně, že plavba po Labi by měla být možná a to celý rok. Pokud se otevře pro celé Čechy alternativní cesta po Labi (samozřejmě až k Magdeburgu), tak se před námi otevřou jiné možnosti, které v současné době nevidíme. ... Jo a pro zelené  i lodní doprava hledá alternativní pohony, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. .... Vzpomeňte na Gabčíkovo a vaše zelené lidské štíty, které měli stavbě zabránit a výsledek - příroda si pomohla. Zeptejte se manažerů firem, které mají či měli sídla podél Labe. A potom suďte. My tady potřebujeme napojit na dopravní cesty, .... a pak se zase rozsvítí světlo v tunelu i pro Děčín.

+4/0
13.10.2014 11:34

J66a61n 22C67e58p65e24k 1414136790

Stále tu nevidím jediný důvod pro toto. Vlakem je to 10x rychlejší a ekologičtější a to nejsem žádnej zelenej mozek, ale vím co u nás u Nymburka ty vaše kocábky vypouštějí. Není pro toto jediný ekonomický argument krom zachování a zachránění pár nadšenců, co se baví plavit po vodě.

+2/0
13.10.2014 12:42

J55a67n 75C95e70p95e61k 1104596290

Mohl by mi někdo objasnit, proč se má investovat několik miliard pro znečišťovatele řek, kterých je jak prstů na ruce? Jediné co mám v podvědomí z lodí, potažmo tlačných remorkérů na Labi u nás na chatě je smrad a olejové skvrny.

+2/−1
13.10.2014 10:10

M13a57r68e83k 32S92l95a24b92i47h19o81u72d53e52k 7348581632133

Kdyby se postavila u Hřenska hráz vysoká 150 m, byla by splavná většina české kotliny.

+1/0
13.10.2014 9:41

J97a30n 55P54r54i26c82h37y42s71t74a71l 8281898813

To je zase skvost. Jak muzete napsat " Počet nákladních lodí, které po Labi jezdí, kvůli špatné splavnosti loni klesl na historické minimum"? To je nesmysl.

Po Labi zadne lodi nejezdi ani nikdy nejezdily. Jediny pripad, kdy lod jezdi je kdyz ji spousteji na vodu. Kdyz uz je na vode, tak nejezdi, ale pluje. Maximalne se muze potopit, ale jezdit ne.

Opravte si to.

+2/−1
13.10.2014 9:35

M10a18r92t37i45n 65N68e10r47m65u69t 9727947318539

nic si z toho nedělejte, slovákům zase běhají auta

0/0
13.10.2014 9:43

P46a47v97e96l 60K97u56n13c 9232679488648

Zdá se, že peníze "na Přelouč" už jsou jisté, tak hurá na Děčín!

0/0
13.10.2014 9:26

L63i52b27o74r 89M91o90u53č43k40a 1308277475392

53 lodi sezere nekolik miliard? ma to logiku?

0/0
13.10.2014 8:15

D30a17n87i83e52l 87M15a87c34á37k 2739314386821

Má ;-)

0/0
13.10.2014 9:42

J52a15n 79F69i96a10l15a 7564297895799

Když vidím, jak se loď neekonomicky rve proti proudu a na vodě jsou naftové skvrny, jsem rád, že to skončí.

0/−3
13.10.2014 7:02

M80a13r77t20i16n 26D79y59t31r77y49c24h 7384244598591

Jsem rád, že lidi, kteří vůbec nevědí o čem mluví, naštěstí o ničem nerozhodují.

+6/−1
13.10.2014 8:27

D74a28n89i10e67l 62M17a10c37á60k 2599304466331

R^;-D

0/−1
13.10.2014 9:41

J72a87n 97F14i71a84l37a 7774287205939

Jste si jistý, že o ničem nerozhoduji? Jste si jistý, že neznám spotřebu energie lodi proti proudu v porovnání se spotřebou na železnici? A naftovou skvrnu poznám.

+1/0
13.10.2014 14:13

K71a16r14e13l 89S51t54r47ž49a40n38o39v88s21k27ý 1958765815

A je to nějaká tragédie, že po Labi nebudou jezdit nákladní lodě? A musí stát investovat do vodních staveb, aby pár firem mohlo podnikat?

+1/0
13.10.2014 6:31

M55a66r59e22k 97H15r60u26b33y 6527742321968

Jestipak to nesouvisi s tim, jak se na sprave vodni cesty krade:-P8-o

0/−1
12.10.2014 23:47

M10a78r16e95k 56H12r96u46b18y 6157822951928

Dekuji za prispevek ze spravy vodni cesty ;-):-P

0/0
13.10.2014 8:49

J43a57n 18K91o53s 6878593943717

Takhle má vypadat přeprava zboží.

http://www.youtube.com/watch?v=N9j3NhK3nlQ

0/0
12.10.2014 23:21

J53o44s58e17f 98T51r73ö27g12l 8719272426386

Na těch dvou grafech je hezky vidět, že počet splavných a nesplavných dní za pokles lodní opravy zjevně nemůže. Není mezinimi žádná souvislost. Lodní dopravu ničí hlavně železniční a trochu i silniční konkurence, která je rychlejší a flexibilnější, byť trochu dražší.

Plavební stupeň Děčín, kromě too že je z hlediska dopadu na ŽP v podstatě nepřijatelný, splavnosti také moc nepomůže, protože podobná situace je i dále okolo Drážďan a Němci s ní zatím nehodlají nic dělat.

Splavnosti by možná pomohla intenzivnější podpora z Vltavské kaskády vdobě sucha.

+3/−1
12.10.2014 23:14

D59a81n25i70e92l 79M44a46c60á75k 2259154706131

A neudělají dokud s tím něco neuděláme my!

+1/0
12.10.2014 23:35

M17i40l97a85n 71P12r37o35u71z46a 6482134548727

My jako stát, nebo rejdaři, kteří by měli obnovit strojový park tj. lodě s nízkým ponorem.

0/0
13.10.2014 5:46

J90a12r20o78m59í14r 97K35r76á82l 4940799594359

A kdo půjde to takového prodělečného podniku ?

0/0
13.10.2014 5:49

M91i67l42a12n 37P48r65o85u13z85a 6542404118347

Ano, velmi málo prakticky nikdo, ovšem zde by ten stát mohl pomoci určitým obolusem. Ale zachová se ekologie a myslím že to příde vhod i rejdařům. Prostě zvolit skutečný rozumný kompromis. Ale pravdou je, že to šlo dříve s takovými loděmi. Na druhé straně je faktum, že nebyl takový kvapík.

+1/0
13.10.2014 7:24

D20a77n32i89e34l 71M55a58c64á46k 2559664146811

My jako stát! Lodě s nízkým ponorem už mají prošoupaná dna a jestli by měli stavět vory, tak to se fakt vyplatí víc přeprava vlakem!

+1/0
13.10.2014 9:48

M63i25l89a91n 51P11r42o14u13z45a 6742154168147

Ano jsou staré, vlastně již nejsou, ale právě obnovení parku by byla schůdná cesta. Jo a take čištění dna. Dříve si pamatuji, jak jezdil takový stroj a ten vybagroval nanesený písek a hned ho nakládal na menší loď.

Nevím jak je to nyní s touto prací a má li za to zodpovídat Povodí Labe, ale asi ano.

+1/0
13.10.2014 13:44

D98a34n33i28e13l 73M25a98c60á15k 2549864796431

Bagrování dna má tehdy smysl když je trať regulována, tzn vodní stupeň (kanál).

V dané lokalitě prohloubení dna nic neřeší. Klesne dno klesne hladina. Nakreslete si to na papír a bude vám to jasné.

0/0
13.10.2014 14:10

J12a95n 56F70i43a83l32a 7864947625889

Ale kdo chce místo řeky kanál? Já ne.

+1/0
13.10.2014 14:17

D98a90n16i73e85l 24M28a64c50á58k 2409234376631

Vy jste jaksi nepochopil, že ten kanál v závorce znamenal je to, kde má smysl bagrovat . O tom že chci kanál jsem nikde nenapsal ani čárku! Jsem za postavení vodních děl na Labi a pro rozvoj vodní dopravy a dalšího obchodu s tím spjatého.

0/0
13.10.2014 14:51

R40o66b63e64r84t 47Š63i31m98e11č17e88k 6135711328808

když už se toho na Labi tolik vybudovalo, tak by byla škoda to pustit k vodě.. český průmysl Labe potřebuje, protože tím dopravuje do Hamburgu velké nadrozměry, které by se prostě jinak než po vodě dopravit nedaly...

0/0
12.10.2014 22:39

J21a39n 70H38l13e81d19í35k 4739892358322

nejde o Labe, jde o biliony na Moravu--Odru, kde není 280 dnů v roce voda a kdo bude zboží 3x překládat, když v cíli nebude ani potůček bublavý ??

0/0
12.10.2014 22:57

T38o83m71á82š 28Š17t13e27c 4688310195247

Zrušiť a už dávno. Na hranici do Nemecka je kapacitná železničná trať, ktorá nie je vyťažená. Od Děčína ďalej do vnútrozemia naviac rozdelená na dve dvojkoľajné trate (072 na Lysou nad Labem a Kolín a 090 na Prahu) – tranzit nielen po Pardubice, ale aj na Brno (SR/A), Plzeň, České Budějovice (A), Ostravu (SR/PL) a hromadu ďalších miest, ktoré sú pripojené na železničnú sieť. A nielen rýchlosťou pomalého cyklistu (~15 km/h) , ale poctivými 80–100 km/h.

Pravda, doprava na 090 sa pred Prahou dosť zahusťuje, ale 072 je pre nákladnú dopravu „voľná“, len keby do nej konečne išli poriadne investície, inak sa nám rozpadne pred očami.

+4/−3
12.10.2014 22:15

D34a77n91i14e65l 95M20a56c42á69k 2479104516971

Už vidím jak tím svým vlakem přepravujete velkoobjemové náklady! Tyhle výkřiky "zrušit už dávno " mluví za vše.

0/0
12.10.2014 23:41

J59a58r57o38m90í94r 22K41r92á24l 4390349694959

Níže byly zmiňované turbiny.  Ale jak je z Plzňě po vodě dostanete ?  A kolik takových nákladů se ročně přepraví ?

0/0
13.10.2014 6:50

M67a15r22e88k 29H55r14u35b88y 6147682771788

Docela zajimave mnozstvi zakazek se vubec nerealizuje prave kvuli tomu, ze neni mozna doprava. Treba lodenice v Melnice by mohla vypravet:-/

+1/0
13.10.2014 8:50

D77a89n67i46e70l 40M30a56c54á68k 2399404246121

Tak to není určitě jen o turbínách z Plzně, ale i tam by to mělo své řešení. Otázka je, kam tu turbínu potřebujete dostat?

0/0
13.10.2014 9:55

A92l83e77x73a41n35d24r 88K36o57s57t79k94a 8932348686524

Stačilo by škody fakturovat ekofašos. A byl by hned klid.

+3/−4
12.10.2014 21:17

I69v23o 25B43o51u34š76e 5682927488

Za co fakturovat? Za to, že zařídili aby nepršelo?;-D

0/0
12.10.2014 21:21

A49l23e45x81a58n15d53r 20K50o21s39t36k51a 8642888626204

Za to, že už před asi 10 lety mělo stát zdymadlo. Které blokují nesmyslnými stížnostmi a průtahy.

+3/−1
12.10.2014 21:28

J88o89s45e36f 31T84r26ö69g27l 8989672516586

Ekologové protestují celkem oprávněně, dolní Labe pod Střekovem je u nás jedinečný ekosystém jakž takž původního rychle tekoucího dolního toku řeky. A protože doby, kdy všechny chemičky na Labi (a že jich tam je) vypouštěly odpadní vody přímo do Labe u jsou dávno pryč, je voda čistá a žije tu mnoho jinde vzácných popř. i kriticky ohrožených druhů. I proto bylo první hodnocení vlivu na životní prostředí nesouhlasné.

Kromě toho je stavba ekonomický nesmysl, investice kolem 10 miliard má návratnost někde kolem 100 let.

+6/0
12.10.2014 23:19

M10i15l47a85n 73P74r89o74u97z74a 6502824838577

Pane Kostko, dříve se splavovalo běžně a žádné zdymadlo tam nebylo. Prostě byly lodě s nízkým ponorem a řeka se čistila. Ovšem výměnu lodí by museli platit sami. Ovšem postavit zdymadlo by musel zacálovat stát ze svých peněz tj. z Vašich daní a přínos by byl jen velmi malý, jedině tak betonová lobby.

+2/0
13.10.2014 5:43

A22l42e70x59a54n87d24r 87K77o57s22t27k38a 8282228406164

Nikoliv "řeka se čistila", správně to je" Dno se bagrovalo" A to se kvůli "zeleným" také nesmí.

+1/0
13.10.2014 7:03

D84a67n90i20e34l 88M64a89c23á71k 2459894246931

A proč zemědělci můžou fakturovat za to že neprší a nebo zase prší moc?

+1/0
12.10.2014 23:44

K52a47r37e14l 36J55a48n23í63k 9448222365894

jinými slovy, kvůli padesáti lodím má stát nenávratně vyhodit kolik miliard? Pět? Padesát?

0/0
12.10.2014 20:03

D73a56n46i70e61l 67M68a65c25á91k 2469874536161

To ale není jen kvůli 50 lodím. Uvědomte si, že to co k nám  (od nás) připravovaly firmy po vodě, tak to sem teď vozí kamiony a vlaky. Silnici do které stát nalije také miliardy, nevydrží ani jedno volební období. O proti platebnímu stupni, který běžně má životnost padesát i více let, bez nějakých zásadních oprav! K tomu si ještě připočtěte elektrárnu a není o čem diskutovat. Jsme jediná země ve střední Evropě, která má takhle zanedbání vodní cestu. A to jsme měli největší rejdařství v Evropě!

+3/0
12.10.2014 21:34

A68l40e25x77a96n62d63r 68K78o10s24t84k83a 8662718146564

Plynulejší průtok a výše hladiny je výhodou pro všechny elektrárny podél řeky. A že jich tam je. Ps: jen z Neratovic se vozily tisíce tun hnojiv do německa lodí. A vozily by se opět, kdyby to šlo.

+1/0
12.10.2014 21:46
Foto

M97i96r98o89s43l76a10v 82S32t55e38i37n55e89r 1265825488793

Taková investice, jako zdymadlo u Děčína, není jenom na pár roků. Ta tam bude ještě za tisíc roků. Jistě už modernizovaná, ale braná jako samozřejmost.

Vodní cesty budou i v budoucnu nejekonomičtější dopravou objemného a těžkého zboží. Nafta bude v budoucnu stále dražší, na vodě se jí spotřebuje daleko méně, než na silnici.

+2/0
12.10.2014 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.