Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři mluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá

Na počasí jsou rejdaři závislí jako zemědělci. Když zaprší, lodě po Labi projedou. Když ne, s nadsázkou řečeno drhnou o dno. Letos je to zlé, říkají. Lodě většinu času kotvily v přístavech a lidé v oboru mluví o konci vodní dopravy. Rejdaři potřebují stavbu stupně v Děčíně, stát ale místo toho investuje v Přelouči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u70b41o69m20í18r 12H81a71v83e82l10k34a 6539676636329

Ten kdo tu píše , že je lodni doprava neekonomická a neekologická o tom absolutně nic neví a rozhodně se u nejedná jen o pár nadšenců jak tu někteří polointeligentní přispěvatelé píší , než začnete argumentovat něco si o daném tématu přečtěte vy odborníci na všechno .

0/0
15.10.2014 14:07

M70i21l85o24s59l54a46v 62Č59e80r64n47ý 2526230593

K Vašemu článku „Rejdařimluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá“ musím jako zástupcetřetího největšího rejdaře vlastnícího a provozujícího přes deset lodí a velkéhoinvestora do veřejných přístavů, firmy České přístavy, a. s. konstatovat, žeVaše tvrzení „Rejdaři potřebují stavbu v Děčíně, stát ale místo tohoinvestuje v Přelouči, rozhodně není přesné.Rejdaři potřebují zlepšitsplavnost „dolního Labe“ v regulovaném úseku od státní hranice až do Ústínad Labem a zároveň odstranit skandální překážku rozpojující v Přeloučidva úseky splavné labsko-vltavské cesty. Ta je až do Pardubic zařazenav TEN-T transevropsky významných vodních cest. Plavební stupeň Přelouč II.má dávno kladnou EIA a je připraven a v podstatě rozinvestován.Český stát má předevšímumožnit plavbu a využití přístavů na českém území, chránit před zbytečnýmpřevážením nadměrných těžkých celků svoje silniční komunikace a levnějšídopravou podpořit tuzemské exportéry z Čech a Moravy. Proto je nutné aekonomicky výhodné stavět i v Přelouči.Splavnění do Pardubicpodporují také Svaz dopravy, České plavební a vodocestné sdružení a dalšínestátní organizace.

 Ing. MiloslavČerný

předsedapředstavenstva České přístavy, a.s.

a viceprezidentSvazu dopravy ČR

+2/0
14.10.2014 9:15

Z25d10e18n23ě77k 46H26a68n39z47l 1151866172884

Lodni nakladni dopravu zrusit,at se ta reka konecne schopi

0/−1
13.10.2014 15:42

Z73d24e54n30ě45k 26H12a51n18z34l 1251946172604

Vyhozene penize

0/−1
13.10.2014 15:39

J37a47n 43Č29e69k32a84l 7339455534844

Jak může někdo srovnávat říční plavbu u nás s Rýnem nebo Dunajem?? Vždyť i s jezem u Děčína se bavíme pořád o horních tocích všech řek...

+1/−1
13.10.2014 15:35
Foto

M85i54l51a55n 75S54c67h39w73a84r66z 8192264165961

Vážení, když tady čtu ty reakce, tak je mi smutno. Byl někdo z vás na Rýnu a kanálech. ..... A odkud jste, .... já jsem z Děčína. Nechci se vyjadřovat, proč u nás jsme tam, kde jsme, ... ale vidím jasně, že plavba po Labi by měla být možná a to celý rok. Pokud se otevře pro celé Čechy alternativní cesta po Labi (samozřejmě až k Magdeburgu), tak se před námi otevřou jiné možnosti, které v současné době nevidíme. ... Jo a pro zelené  i lodní doprava hledá alternativní pohony, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. .... Vzpomeňte na Gabčíkovo a vaše zelené lidské štíty, které měli stavbě zabránit a výsledek - příroda si pomohla. Zeptejte se manažerů firem, které mají či měli sídla podél Labe. A potom suďte. My tady potřebujeme napojit na dopravní cesty, .... a pak se zase rozsvítí světlo v tunelu i pro Děčín.

+4/0
13.10.2014 11:34

J56a73n 91C82e97p82e39k 1654406910

Stále tu nevidím jediný důvod pro toto. Vlakem je to 10x rychlejší a ekologičtější a to nejsem žádnej zelenej mozek, ale vím co u nás u Nymburka ty vaše kocábky vypouštějí. Není pro toto jediný ekonomický argument krom zachování a zachránění pár nadšenců, co se baví plavit po vodě.

+2/0
13.10.2014 12:42

J14a84n 27C83e13p50e77k 1104456580

Mohl by mi někdo objasnit, proč se má investovat několik miliard pro znečišťovatele řek, kterých je jak prstů na ruce? Jediné co mám v podvědomí z lodí, potažmo tlačných remorkérů na Labi u nás na chatě je smrad a olejové skvrny.

+2/−1
13.10.2014 10:10

M70a59r94e41k 79S57l65a43b74i70h37o26u22d72e74k 7218411612543

Kdyby se postavila u Hřenska hráz vysoká 150 m, byla by splavná většina české kotliny.

+1/0
13.10.2014 9:41

J11a56n 87P20r63i71c68h49y54s69t44a87l 8181808573

To je zase skvost. Jak muzete napsat " Počet nákladních lodí, které po Labi jezdí, kvůli špatné splavnosti loni klesl na historické minimum"? To je nesmysl.

Po Labi zadne lodi nejezdi ani nikdy nejezdily. Jediny pripad, kdy lod jezdi je kdyz ji spousteji na vodu. Kdyz uz je na vode, tak nejezdi, ale pluje. Maximalne se muze potopit, ale jezdit ne.

Opravte si to.

+2/−1
13.10.2014 9:35

M35a96r77t59i13n 50N27e94r89m69u63t 9867717538189

nic si z toho nedělejte, slovákům zase běhají auta

0/0
13.10.2014 9:43

P91a18v25e54l 43K12u82n48c 9412699218178

Zdá se, že peníze "na Přelouč" už jsou jisté, tak hurá na Děčín!

0/0
13.10.2014 9:26

L20i72b40o81r 28M45o64u47č77k42a 1808587145832

53 lodi sezere nekolik miliard? ma to logiku?

0/0
13.10.2014 8:15

D60a97n50i98e83l 95M95a46c76á35k 2729634466551

Má ;-)

0/0
13.10.2014 9:42

J52a57n 46F89i91a42l16a 7324597875449

Když vidím, jak se loď neekonomicky rve proti proudu a na vodě jsou naftové skvrny, jsem rád, že to skončí.

0/−3
13.10.2014 7:02

M51a17r16t39i59n 36D65y50t58r50y83c97h 7414844248211

Jsem rád, že lidi, kteří vůbec nevědí o čem mluví, naštěstí o ničem nerozhodují.

+6/−1
13.10.2014 8:27

D73a95n14i19e64l 97M19a94c30á95k 2909664706761

R^;-D

0/−1
13.10.2014 9:41

J38a48n 61F63i42a88l88a 7164277975169

Jste si jistý, že o ničem nerozhoduji? Jste si jistý, že neznám spotřebu energie lodi proti proudu v porovnání se spotřebou na železnici? A naftovou skvrnu poznám.

+1/0
13.10.2014 14:13

K22a87r14e67l 58S14t14r76ž31a42n36o54v77s79k52ý 1978215195

A je to nějaká tragédie, že po Labi nebudou jezdit nákladní lodě? A musí stát investovat do vodních staveb, aby pár firem mohlo podnikat?

+1/0
13.10.2014 6:31

M62a45r98e78k 80H22r45u45b77y 6517352311668

Jestipak to nesouvisi s tim, jak se na sprave vodni cesty krade:-P8-o

0/−1
12.10.2014 23:47

M77a15r13e51k 20H14r37u70b91y 6857882491448

Dekuji za prispevek ze spravy vodni cesty ;-):-P

0/0
13.10.2014 8:49

J11a92n 82K83o88s 6908773953637

Takhle má vypadat přeprava zboží.

http://www.youtube.com/watch?v=N9j3NhK3nlQ

0/0
12.10.2014 23:21

J62o17s43e16f 90T31r22ö35g61l 8519982756576

Na těch dvou grafech je hezky vidět, že počet splavných a nesplavných dní za pokles lodní opravy zjevně nemůže. Není mezinimi žádná souvislost. Lodní dopravu ničí hlavně železniční a trochu i silniční konkurence, která je rychlejší a flexibilnější, byť trochu dražší.

Plavební stupeň Děčín, kromě too že je z hlediska dopadu na ŽP v podstatě nepřijatelný, splavnosti také moc nepomůže, protože podobná situace je i dále okolo Drážďan a Němci s ní zatím nehodlají nic dělat.

Splavnosti by možná pomohla intenzivnější podpora z Vltavské kaskády vdobě sucha.

+3/−1
12.10.2014 23:14

D48a74n37i42e92l 83M47a70c58á19k 2399464206521

A neudělají dokud s tím něco neuděláme my!

+1/0
12.10.2014 23:35

M61i92l62a43n 53P69r24o52u95z18a 6142224158577

My jako stát, nebo rejdaři, kteří by měli obnovit strojový park tj. lodě s nízkým ponorem.

0/0
13.10.2014 5:46

J65a34r47o49m67í53r 53K18r56á56l 4970939584919

A kdo půjde to takového prodělečného podniku ?

0/0
13.10.2014 5:49

M14i96l14a68n 80P78r60o41u98z17a 6552154428957

Ano, velmi málo prakticky nikdo, ovšem zde by ten stát mohl pomoci určitým obolusem. Ale zachová se ekologie a myslím že to příde vhod i rejdařům. Prostě zvolit skutečný rozumný kompromis. Ale pravdou je, že to šlo dříve s takovými loděmi. Na druhé straně je faktum, že nebyl takový kvapík.

+1/0
13.10.2014 7:24

D78a28n38i79e77l 89M14a34c70á88k 2779654976531

My jako stát! Lodě s nízkým ponorem už mají prošoupaná dna a jestli by měli stavět vory, tak to se fakt vyplatí víc přeprava vlakem!

+1/0
13.10.2014 9:48

M46i15l45a58n 21P31r48o97u14z44a 6412364968337

Ano jsou staré, vlastně již nejsou, ale právě obnovení parku by byla schůdná cesta. Jo a take čištění dna. Dříve si pamatuji, jak jezdil takový stroj a ten vybagroval nanesený písek a hned ho nakládal na menší loď.

Nevím jak je to nyní s touto prací a má li za to zodpovídat Povodí Labe, ale asi ano.

+1/0
13.10.2014 13:44

D34a39n92i62e21l 57M38a37c27á27k 2269684866781

Bagrování dna má tehdy smysl když je trať regulována, tzn vodní stupeň (kanál).

V dané lokalitě prohloubení dna nic neřeší. Klesne dno klesne hladina. Nakreslete si to na papír a bude vám to jasné.

0/0
13.10.2014 14:10

J35a24n 89F24i79a16l94a 7934717965929

Ale kdo chce místo řeky kanál? Já ne.

+1/0
13.10.2014 14:17

D20a57n80i24e92l 47M50a91c80á98k 2419954256541

Vy jste jaksi nepochopil, že ten kanál v závorce znamenal je to, kde má smysl bagrovat . O tom že chci kanál jsem nikde nenapsal ani čárku! Jsem za postavení vodních děl na Labi a pro rozvoj vodní dopravy a dalšího obchodu s tím spjatého.

0/0
13.10.2014 14:51

R50o24b18e86r27t 42Š52i43m68e71č88e54k 6275551908388

když už se toho na Labi tolik vybudovalo, tak by byla škoda to pustit k vodě.. český průmysl Labe potřebuje, protože tím dopravuje do Hamburgu velké nadrozměry, které by se prostě jinak než po vodě dopravit nedaly...

0/0
12.10.2014 22:39

J40a67n 95H68l10e98d57í23k 4349792748752

nejde o Labe, jde o biliony na Moravu--Odru, kde není 280 dnů v roce voda a kdo bude zboží 3x překládat, když v cíli nebude ani potůček bublavý ??

0/0
12.10.2014 22:57

T16o79m93á28š 74Š68t39e90c 4858160535637

Zrušiť a už dávno. Na hranici do Nemecka je kapacitná železničná trať, ktorá nie je vyťažená. Od Děčína ďalej do vnútrozemia naviac rozdelená na dve dvojkoľajné trate (072 na Lysou nad Labem a Kolín a 090 na Prahu) – tranzit nielen po Pardubice, ale aj na Brno (SR/A), Plzeň, České Budějovice (A), Ostravu (SR/PL) a hromadu ďalších miest, ktoré sú pripojené na železničnú sieť. A nielen rýchlosťou pomalého cyklistu (~15 km/h) , ale poctivými 80–100 km/h.

Pravda, doprava na 090 sa pred Prahou dosť zahusťuje, ale 072 je pre nákladnú dopravu „voľná“, len keby do nej konečne išli poriadne investície, inak sa nám rozpadne pred očami.

+4/−3
12.10.2014 22:15

D50a75n87i19e34l 48M30a94c11á52k 2689724106551

Už vidím jak tím svým vlakem přepravujete velkoobjemové náklady! Tyhle výkřiky "zrušit už dávno " mluví za vše.

0/0
12.10.2014 23:41

J54a50r66o94m62í47r 67K75r37á88l 4760709784579

Níže byly zmiňované turbiny.  Ale jak je z Plzňě po vodě dostanete ?  A kolik takových nákladů se ročně přepraví ?

0/0
13.10.2014 6:50

M26a98r51e34k 24H41r28u33b21y 6487872841598

Docela zajimave mnozstvi zakazek se vubec nerealizuje prave kvuli tomu, ze neni mozna doprava. Treba lodenice v Melnice by mohla vypravet:-/

+1/0
13.10.2014 8:50

D79a74n63i21e30l 27M28a24c88á33k 2909524166951

Tak to není určitě jen o turbínách z Plzně, ale i tam by to mělo své řešení. Otázka je, kam tu turbínu potřebujete dostat?

0/0
13.10.2014 9:55

A73l48e98x41a63n69d71r 77K11o10s43t58k68a 8372308396284

Stačilo by škody fakturovat ekofašos. A byl by hned klid.

+3/−4
12.10.2014 21:17

I16v77o 87B86o10u72š77e 5552527598

Za co fakturovat? Za to, že zařídili aby nepršelo?;-D

0/0
12.10.2014 21:21

A42l36e74x59a80n18d44r 53K83o21s16t34k25a 8862118736624

Za to, že už před asi 10 lety mělo stát zdymadlo. Které blokují nesmyslnými stížnostmi a průtahy.

+3/−1
12.10.2014 21:28

J76o71s58e90f 93T59r15ö84g74l 8289182726756

Ekologové protestují celkem oprávněně, dolní Labe pod Střekovem je u nás jedinečný ekosystém jakž takž původního rychle tekoucího dolního toku řeky. A protože doby, kdy všechny chemičky na Labi (a že jich tam je) vypouštěly odpadní vody přímo do Labe u jsou dávno pryč, je voda čistá a žije tu mnoho jinde vzácných popř. i kriticky ohrožených druhů. I proto bylo první hodnocení vlivu na životní prostředí nesouhlasné.

Kromě toho je stavba ekonomický nesmysl, investice kolem 10 miliard má návratnost někde kolem 100 let.

+6/0
12.10.2014 23:19

M31i84l20a19n 38P51r35o50u61z50a 6332824458277

Pane Kostko, dříve se splavovalo běžně a žádné zdymadlo tam nebylo. Prostě byly lodě s nízkým ponorem a řeka se čistila. Ovšem výměnu lodí by museli platit sami. Ovšem postavit zdymadlo by musel zacálovat stát ze svých peněz tj. z Vašich daní a přínos by byl jen velmi malý, jedině tak betonová lobby.

+2/0
13.10.2014 5:43

A21l80e62x10a85n36d19r 11K83o93s68t48k76a 8692738166884

Nikoliv "řeka se čistila", správně to je" Dno se bagrovalo" A to se kvůli "zeleným" také nesmí.

+1/0
13.10.2014 7:03

D35a79n18i89e31l 24M15a57c59á47k 2219244306351

A proč zemědělci můžou fakturovat za to že neprší a nebo zase prší moc?

+1/0
12.10.2014 23:44

K17a57r41e92l 14J21a27n32í45k 9658302105254

jinými slovy, kvůli padesáti lodím má stát nenávratně vyhodit kolik miliard? Pět? Padesát?

0/0
12.10.2014 20:03

D50a88n73i65e76l 55M60a96c13á37k 2379894656561

To ale není jen kvůli 50 lodím. Uvědomte si, že to co k nám  (od nás) připravovaly firmy po vodě, tak to sem teď vozí kamiony a vlaky. Silnici do které stát nalije také miliardy, nevydrží ani jedno volební období. O proti platebnímu stupni, který běžně má životnost padesát i více let, bez nějakých zásadních oprav! K tomu si ještě připočtěte elektrárnu a není o čem diskutovat. Jsme jediná země ve střední Evropě, která má takhle zanedbání vodní cestu. A to jsme měli největší rejdařství v Evropě!

+3/0
12.10.2014 21:34

A51l36e88x96a85n63d67r 60K90o44s76t69k94a 8712138436514

Plynulejší průtok a výše hladiny je výhodou pro všechny elektrárny podél řeky. A že jich tam je. Ps: jen z Neratovic se vozily tisíce tun hnojiv do německa lodí. A vozily by se opět, kdyby to šlo.

+1/0
12.10.2014 21:46
Foto

M68i30r97o64s68l84a80v 44S68t68e37i14n29e14r 6138474633755

Taková investice, jako zdymadlo u Děčína, není jenom na pár roků. Ta tam bude ještě za tisíc roků. Jistě už modernizovaná, ale braná jako samozřejmost.

Vodní cesty budou i v budoucnu nejekonomičtější dopravou objemného a těžkého zboží. Nafta bude v budoucnu stále dražší, na vodě se jí spotřebuje daleko méně, než na silnici.

+2/0
12.10.2014 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.