Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři mluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá

Na počasí jsou rejdaři závislí jako zemědělci. Když zaprší, lodě po Labi projedou. Když ne, s nadsázkou řečeno drhnou o dno. Letos je to zlé, říkají. Lodě většinu času kotvily v přístavech a lidé v oboru mluví o konci vodní dopravy. Rejdaři potřebují stavbu stupně v Děčíně, stát ale místo toho investuje v Přelouči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u54b49o10m88í91r 85H87a20v17e56l80k26a 6709966796649

Ten kdo tu píše , že je lodni doprava neekonomická a neekologická o tom absolutně nic neví a rozhodně se u nejedná jen o pár nadšenců jak tu někteří polointeligentní přispěvatelé píší , než začnete argumentovat něco si o daném tématu přečtěte vy odborníci na všechno .

0/0
15.10.2014 14:07

M55i89l44o22s50l39a62v 10Č56e13r12n54ý 2336360233

K Vašemu článku „Rejdařimluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá“ musím jako zástupcetřetího největšího rejdaře vlastnícího a provozujícího přes deset lodí a velkéhoinvestora do veřejných přístavů, firmy České přístavy, a. s. konstatovat, žeVaše tvrzení „Rejdaři potřebují stavbu v Děčíně, stát ale místo tohoinvestuje v Přelouči, rozhodně není přesné.Rejdaři potřebují zlepšitsplavnost „dolního Labe“ v regulovaném úseku od státní hranice až do Ústínad Labem a zároveň odstranit skandální překážku rozpojující v Přeloučidva úseky splavné labsko-vltavské cesty. Ta je až do Pardubic zařazenav TEN-T transevropsky významných vodních cest. Plavební stupeň Přelouč II.má dávno kladnou EIA a je připraven a v podstatě rozinvestován.Český stát má předevšímumožnit plavbu a využití přístavů na českém území, chránit před zbytečnýmpřevážením nadměrných těžkých celků svoje silniční komunikace a levnějšídopravou podpořit tuzemské exportéry z Čech a Moravy. Proto je nutné aekonomicky výhodné stavět i v Přelouči.Splavnění do Pardubicpodporují také Svaz dopravy, České plavební a vodocestné sdružení a dalšínestátní organizace.

 Ing. MiloslavČerný

předsedapředstavenstva České přístavy, a.s.

a viceprezidentSvazu dopravy ČR

+2/0
14.10.2014 9:15

Z67d97e32n20ě30k 44H76a95n48z25l 1751616302374

Lodni nakladni dopravu zrusit,at se ta reka konecne schopi

0/−1
13.10.2014 15:42

Z55d74e29n35ě53k 97H75a71n32z68l 1911496522854

Vyhozene penize

0/−1
13.10.2014 15:39

J89a40n 64Č82e93k87a81l 7939595764444

Jak může někdo srovnávat říční plavbu u nás s Rýnem nebo Dunajem?? Vždyť i s jezem u Děčína se bavíme pořád o horních tocích všech řek...

+1/−1
13.10.2014 15:35
Foto

M86i59l50a29n 46S87c18h35w53a80r82z 8752114355601

Vážení, když tady čtu ty reakce, tak je mi smutno. Byl někdo z vás na Rýnu a kanálech. ..... A odkud jste, .... já jsem z Děčína. Nechci se vyjadřovat, proč u nás jsme tam, kde jsme, ... ale vidím jasně, že plavba po Labi by měla být možná a to celý rok. Pokud se otevře pro celé Čechy alternativní cesta po Labi (samozřejmě až k Magdeburgu), tak se před námi otevřou jiné možnosti, které v současné době nevidíme. ... Jo a pro zelené  i lodní doprava hledá alternativní pohony, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. .... Vzpomeňte na Gabčíkovo a vaše zelené lidské štíty, které měli stavbě zabránit a výsledek - příroda si pomohla. Zeptejte se manažerů firem, které mají či měli sídla podél Labe. A potom suďte. My tady potřebujeme napojit na dopravní cesty, .... a pak se zase rozsvítí světlo v tunelu i pro Děčín.

+4/0
13.10.2014 11:34

J50a44n 39C40e70p77e57k 1864646830

Stále tu nevidím jediný důvod pro toto. Vlakem je to 10x rychlejší a ekologičtější a to nejsem žádnej zelenej mozek, ale vím co u nás u Nymburka ty vaše kocábky vypouštějí. Není pro toto jediný ekonomický argument krom zachování a zachránění pár nadšenců, co se baví plavit po vodě.

+2/0
13.10.2014 12:42

J42a81n 73C47e42p95e97k 1834486920

Mohl by mi někdo objasnit, proč se má investovat několik miliard pro znečišťovatele řek, kterých je jak prstů na ruce? Jediné co mám v podvědomí z lodí, potažmo tlačných remorkérů na Labi u nás na chatě je smrad a olejové skvrny.

+2/−1
13.10.2014 10:10

M56a56r34e44k 60S65l94a70b12i23h38o39u31d52e52k 7528631882983

Kdyby se postavila u Hřenska hráz vysoká 150 m, byla by splavná většina české kotliny.

+1/0
13.10.2014 9:41

J86a98n 93P66r85i64c24h69y91s57t82a97l 8371178773

To je zase skvost. Jak muzete napsat " Počet nákladních lodí, které po Labi jezdí, kvůli špatné splavnosti loni klesl na historické minimum"? To je nesmysl.

Po Labi zadne lodi nejezdi ani nikdy nejezdily. Jediny pripad, kdy lod jezdi je kdyz ji spousteji na vodu. Kdyz uz je na vode, tak nejezdi, ale pluje. Maximalne se muze potopit, ale jezdit ne.

Opravte si to.

+2/−1
13.10.2014 9:35

M14a26r10t77i73n 74N16e55r72m35u54t 9207387308949

nic si z toho nedělejte, slovákům zase běhají auta

0/0
13.10.2014 9:43

P78a16v98e96l 48K98u89n69c 9692309898738

Zdá se, že peníze "na Přelouč" už jsou jisté, tak hurá na Děčín!

0/0
13.10.2014 9:26

L47i87b14o85r 31M60o27u36č52k74a 1888237915412

53 lodi sezere nekolik miliard? ma to logiku?

0/0
13.10.2014 8:15

D36a67n22i75e35l 92M74a23c50á82k 2109884186861

Má ;-)

0/0
13.10.2014 9:42

J44a55n 78F86i10a37l28a 7504857145929

Když vidím, jak se loď neekonomicky rve proti proudu a na vodě jsou naftové skvrny, jsem rád, že to skončí.

0/−3
13.10.2014 7:02

M92a12r76t29i88n 92D16y65t21r40y77c92h 7434364258591

Jsem rád, že lidi, kteří vůbec nevědí o čem mluví, naštěstí o ničem nerozhodují.

+6/−1
13.10.2014 8:27

D95a14n13i96e22l 72M81a79c72á86k 2889854736891

R^;-D

0/−1
13.10.2014 9:41

J49a62n 28F82i32a25l54a 7334577765449

Jste si jistý, že o ničem nerozhoduji? Jste si jistý, že neznám spotřebu energie lodi proti proudu v porovnání se spotřebou na železnici? A naftovou skvrnu poznám.

+1/0
13.10.2014 14:13

K76a76r19e51l 21S51t71r49ž40a23n47o88v91s29k20ý 1328145425

A je to nějaká tragédie, že po Labi nebudou jezdit nákladní lodě? A musí stát investovat do vodních staveb, aby pár firem mohlo podnikat?

+1/0
13.10.2014 6:31

M10a17r42e75k 70H77r58u20b21y 6217692361488

Jestipak to nesouvisi s tim, jak se na sprave vodni cesty krade:-P8-o

0/−1
12.10.2014 23:47

M37a68r29e45k 62H40r67u30b24y 6487542591518

Dekuji za prispevek ze spravy vodni cesty ;-):-P

0/0
13.10.2014 8:49

J60a70n 98K71o10s 6218213323497

Takhle má vypadat přeprava zboží.

http://www.youtube.com/watch?v=N9j3NhK3nlQ

0/0
12.10.2014 23:21

J43o67s15e98f 60T40r10ö40g11l 8229912856786

Na těch dvou grafech je hezky vidět, že počet splavných a nesplavných dní za pokles lodní opravy zjevně nemůže. Není mezinimi žádná souvislost. Lodní dopravu ničí hlavně železniční a trochu i silniční konkurence, která je rychlejší a flexibilnější, byť trochu dražší.

Plavební stupeň Děčín, kromě too že je z hlediska dopadu na ŽP v podstatě nepřijatelný, splavnosti také moc nepomůže, protože podobná situace je i dále okolo Drážďan a Němci s ní zatím nehodlají nic dělat.

Splavnosti by možná pomohla intenzivnější podpora z Vltavské kaskády vdobě sucha.

+3/−1
12.10.2014 23:14

D68a55n65i79e63l 82M28a60c62á81k 2339194176581

A neudělají dokud s tím něco neuděláme my!

+1/0
12.10.2014 23:35

M47i20l98a57n 13P97r92o10u24z46a 6122984678897

My jako stát, nebo rejdaři, kteří by měli obnovit strojový park tj. lodě s nízkým ponorem.

0/0
13.10.2014 5:46

J22a36r61o73m72í91r 24K42r91á46l 4380929714869

A kdo půjde to takového prodělečného podniku ?

0/0
13.10.2014 5:49

M61i44l94a91n 11P92r89o41u53z19a 6932914778547

Ano, velmi málo prakticky nikdo, ovšem zde by ten stát mohl pomoci určitým obolusem. Ale zachová se ekologie a myslím že to příde vhod i rejdařům. Prostě zvolit skutečný rozumný kompromis. Ale pravdou je, že to šlo dříve s takovými loděmi. Na druhé straně je faktum, že nebyl takový kvapík.

+1/0
13.10.2014 7:24

D19a63n79i95e92l 15M34a10c18á59k 2279914256541

My jako stát! Lodě s nízkým ponorem už mají prošoupaná dna a jestli by měli stavět vory, tak to se fakt vyplatí víc přeprava vlakem!

+1/0
13.10.2014 9:48

M73i70l63a41n 20P41r65o28u54z10a 6162774588687

Ano jsou staré, vlastně již nejsou, ale právě obnovení parku by byla schůdná cesta. Jo a take čištění dna. Dříve si pamatuji, jak jezdil takový stroj a ten vybagroval nanesený písek a hned ho nakládal na menší loď.

Nevím jak je to nyní s touto prací a má li za to zodpovídat Povodí Labe, ale asi ano.

+1/0
13.10.2014 13:44

D27a67n80i93e47l 14M78a22c50á44k 2879464866521

Bagrování dna má tehdy smysl když je trať regulována, tzn vodní stupeň (kanál).

V dané lokalitě prohloubení dna nic neřeší. Klesne dno klesne hladina. Nakreslete si to na papír a bude vám to jasné.

0/0
13.10.2014 14:10

J83a77n 98F85i47a26l69a 7884767825609

Ale kdo chce místo řeky kanál? Já ne.

+1/0
13.10.2014 14:17

D22a36n64i62e73l 28M44a45c17á41k 2379644796861

Vy jste jaksi nepochopil, že ten kanál v závorce znamenal je to, kde má smysl bagrovat . O tom že chci kanál jsem nikde nenapsal ani čárku! Jsem za postavení vodních děl na Labi a pro rozvoj vodní dopravy a dalšího obchodu s tím spjatého.

0/0
13.10.2014 14:51

R46o42b32e35r75t 93Š32i87m80e49č54e24k 6675611878798

když už se toho na Labi tolik vybudovalo, tak by byla škoda to pustit k vodě.. český průmysl Labe potřebuje, protože tím dopravuje do Hamburgu velké nadrozměry, které by se prostě jinak než po vodě dopravit nedaly...

0/0
12.10.2014 22:39

J49a83n 29H81l21e49d25í47k 4329102518392

nejde o Labe, jde o biliony na Moravu--Odru, kde není 280 dnů v roce voda a kdo bude zboží 3x překládat, když v cíli nebude ani potůček bublavý ??

0/0
12.10.2014 22:57

T55o25m28á96š 21Š48t14e92c 4438220825607

Zrušiť a už dávno. Na hranici do Nemecka je kapacitná železničná trať, ktorá nie je vyťažená. Od Děčína ďalej do vnútrozemia naviac rozdelená na dve dvojkoľajné trate (072 na Lysou nad Labem a Kolín a 090 na Prahu) – tranzit nielen po Pardubice, ale aj na Brno (SR/A), Plzeň, České Budějovice (A), Ostravu (SR/PL) a hromadu ďalších miest, ktoré sú pripojené na železničnú sieť. A nielen rýchlosťou pomalého cyklistu (~15 km/h) , ale poctivými 80–100 km/h.

Pravda, doprava na 090 sa pred Prahou dosť zahusťuje, ale 072 je pre nákladnú dopravu „voľná“, len keby do nej konečne išli poriadne investície, inak sa nám rozpadne pred očami.

+4/−3
12.10.2014 22:15

D71a41n85i20e48l 15M66a55c65á66k 2569174826681

Už vidím jak tím svým vlakem přepravujete velkoobjemové náklady! Tyhle výkřiky "zrušit už dávno " mluví za vše.

0/0
12.10.2014 23:41

J47a30r93o10m35í33r 63K76r71á62l 4510429744639

Níže byly zmiňované turbiny.  Ale jak je z Plzňě po vodě dostanete ?  A kolik takových nákladů se ročně přepraví ?

0/0
13.10.2014 6:50

M67a54r66e66k 33H57r50u34b38y 6767422651538

Docela zajimave mnozstvi zakazek se vubec nerealizuje prave kvuli tomu, ze neni mozna doprava. Treba lodenice v Melnice by mohla vypravet:-/

+1/0
13.10.2014 8:50

D84a71n97i18e44l 38M73a28c19á91k 2179884286821

Tak to není určitě jen o turbínách z Plzně, ale i tam by to mělo své řešení. Otázka je, kam tu turbínu potřebujete dostat?

0/0
13.10.2014 9:55

A98l77e43x76a72n50d97r 11K98o10s33t59k42a 8432188526614

Stačilo by škody fakturovat ekofašos. A byl by hned klid.

+3/−4
12.10.2014 21:17

I44v81o 47B91o78u63š27e 5232687558

Za co fakturovat? Za to, že zařídili aby nepršelo?;-D

0/0
12.10.2014 21:21

A53l75e46x77a47n50d57r 71K90o61s13t90k66a 8512858716744

Za to, že už před asi 10 lety mělo stát zdymadlo. Které blokují nesmyslnými stížnostmi a průtahy.

+3/−1
12.10.2014 21:28

J58o11s94e64f 74T57r56ö35g50l 8369132456606

Ekologové protestují celkem oprávněně, dolní Labe pod Střekovem je u nás jedinečný ekosystém jakž takž původního rychle tekoucího dolního toku řeky. A protože doby, kdy všechny chemičky na Labi (a že jich tam je) vypouštěly odpadní vody přímo do Labe u jsou dávno pryč, je voda čistá a žije tu mnoho jinde vzácných popř. i kriticky ohrožených druhů. I proto bylo první hodnocení vlivu na životní prostředí nesouhlasné.

Kromě toho je stavba ekonomický nesmysl, investice kolem 10 miliard má návratnost někde kolem 100 let.

+6/0
12.10.2014 23:19

M30i17l26a96n 31P64r30o61u81z11a 6702514568497

Pane Kostko, dříve se splavovalo běžně a žádné zdymadlo tam nebylo. Prostě byly lodě s nízkým ponorem a řeka se čistila. Ovšem výměnu lodí by museli platit sami. Ovšem postavit zdymadlo by musel zacálovat stát ze svých peněz tj. z Vašich daní a přínos by byl jen velmi malý, jedině tak betonová lobby.

+2/0
13.10.2014 5:43

A69l76e39x61a30n14d14r 25K27o14s79t94k28a 8212378216464

Nikoliv "řeka se čistila", správně to je" Dno se bagrovalo" A to se kvůli "zeleným" také nesmí.

+1/0
13.10.2014 7:03

D21a20n70i53e85l 93M45a86c64á19k 2919564406521

A proč zemědělci můžou fakturovat za to že neprší a nebo zase prší moc?

+1/0
12.10.2014 23:44

K17a35r87e79l 95J88a16n98í40k 9458122135454

jinými slovy, kvůli padesáti lodím má stát nenávratně vyhodit kolik miliard? Pět? Padesát?

0/0
12.10.2014 20:03

D11a13n53i92e49l 45M88a60c80á12k 2629744416511

To ale není jen kvůli 50 lodím. Uvědomte si, že to co k nám  (od nás) připravovaly firmy po vodě, tak to sem teď vozí kamiony a vlaky. Silnici do které stát nalije také miliardy, nevydrží ani jedno volební období. O proti platebnímu stupni, který běžně má životnost padesát i více let, bez nějakých zásadních oprav! K tomu si ještě připočtěte elektrárnu a není o čem diskutovat. Jsme jediná země ve střední Evropě, která má takhle zanedbání vodní cestu. A to jsme měli největší rejdařství v Evropě!

+3/0
12.10.2014 21:34

A95l20e22x57a84n74d95r 54K17o48s24t48k15a 8462808746674

Plynulejší průtok a výše hladiny je výhodou pro všechny elektrárny podél řeky. A že jich tam je. Ps: jen z Neratovic se vozily tisíce tun hnojiv do německa lodí. A vozily by se opět, kdyby to šlo.

+1/0
12.10.2014 21:46
Foto

M50i49r92o41s43l71a68v 55S66t79e70i15n72e23r 6478544913945

Taková investice, jako zdymadlo u Děčína, není jenom na pár roků. Ta tam bude ještě za tisíc roků. Jistě už modernizovaná, ale braná jako samozřejmost.

Vodní cesty budou i v budoucnu nejekonomičtější dopravou objemného a těžkého zboží. Nafta bude v budoucnu stále dražší, na vodě se jí spotřebuje daleko méně, než na silnici.

+2/0
12.10.2014 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.