- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten kdo tu píše , že je lodni doprava neekonomická a neekologická o tom absolutně nic neví a rozhodně se u nejedná jen o pár nadšenců jak tu někteří polointeligentní přispěvatelé píší , než začnete argumentovat něco si o daném tématu přečtěte vy odborníci na všechno .
K Vašemu článku „Rejdařimluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá“ musím jako zástupcetřetího největšího rejdaře vlastnícího a provozujícího přes deset lodí a velkéhoinvestora do veřejných přístavů, firmy České přístavy, a. s. konstatovat, žeVaše tvrzení „Rejdaři potřebují stavbu v Děčíně, stát ale místo tohoinvestuje v Přelouči, rozhodně není přesné.Rejdaři potřebují zlepšitsplavnost „dolního Labe“ v regulovaném úseku od státní hranice až do Ústínad Labem a zároveň odstranit skandální překážku rozpojující v Přeloučidva úseky splavné labsko-vltavské cesty. Ta je až do Pardubic zařazenav TEN-T transevropsky významných vodních cest. Plavební stupeň Přelouč II.má dávno kladnou EIA a je připraven a v podstatě rozinvestován.Český stát má předevšímumožnit plavbu a využití přístavů na českém území, chránit před zbytečnýmpřevážením nadměrných těžkých celků svoje silniční komunikace a levnějšídopravou podpořit tuzemské exportéry z Čech a Moravy. Proto je nutné aekonomicky výhodné stavět i v Přelouči.Splavnění do Pardubicpodporují také Svaz dopravy, České plavební a vodocestné sdružení a dalšínestátní organizace.
Ing. MiloslavČerný
předsedapředstavenstva České přístavy, a.s.
a viceprezidentSvazu dopravy ČR
Lodni nakladni dopravu zrusit,at se ta reka konecne schopi
Jak může někdo srovnávat říční plavbu u nás s Rýnem nebo Dunajem?? Vždyť i s jezem u Děčína se bavíme pořád o horních tocích všech řek...
Vážení, když tady čtu ty reakce, tak je mi smutno. Byl někdo z vás na Rýnu a kanálech. ..... A odkud jste, .... já jsem z Děčína. Nechci se vyjadřovat, proč u nás jsme tam, kde jsme, ... ale vidím jasně, že plavba po Labi by měla být možná a to celý rok. Pokud se otevře pro celé Čechy alternativní cesta po Labi (samozřejmě až k Magdeburgu), tak se před námi otevřou jiné možnosti, které v současné době nevidíme. ... Jo a pro zelené i lodní doprava hledá alternativní pohony, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. .... Vzpomeňte na Gabčíkovo a vaše zelené lidské štíty, které měli stavbě zabránit a výsledek - příroda si pomohla. Zeptejte se manažerů firem, které mají či měli sídla podél Labe. A potom suďte. My tady potřebujeme napojit na dopravní cesty, .... a pak se zase rozsvítí světlo v tunelu i pro Děčín.
Stále tu nevidím jediný důvod pro toto. Vlakem je to 10x rychlejší a ekologičtější a to nejsem žádnej zelenej mozek, ale vím co u nás u Nymburka ty vaše kocábky vypouštějí. Není pro toto jediný ekonomický argument krom zachování a zachránění pár nadšenců, co se baví plavit po vodě.
Mohl by mi někdo objasnit, proč se má investovat několik miliard pro znečišťovatele řek, kterých je jak prstů na ruce? Jediné co mám v podvědomí z lodí, potažmo tlačných remorkérů na Labi u nás na chatě je smrad a olejové skvrny.
Kdyby se postavila u Hřenska hráz vysoká 150 m, byla by splavná většina české kotliny.
To je zase skvost. Jak muzete napsat " Počet nákladních lodí, které po Labi jezdí, kvůli špatné splavnosti loni klesl na historické minimum"? To je nesmysl.
Po Labi zadne lodi nejezdi ani nikdy nejezdily. Jediny pripad, kdy lod jezdi je kdyz ji spousteji na vodu. Kdyz uz je na vode, tak nejezdi, ale pluje. Maximalne se muze potopit, ale jezdit ne.
Opravte si to.
nic si z toho nedělejte, slovákům zase běhají auta
Zdá se, že peníze "na Přelouč" už jsou jisté, tak hurá na Děčín!