Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správa železnic přijme stovky nových lidí. Předtím léta propouštěla

Do konce příštího roku přijmou železničáři 470 nových kolegů. Půjde zejména o zaměstnance, kteří dráhu v minulých letech opustili. Naopak mizet budou postupně výpravčí, vlaky mají totiž v budoucnu řídit jen dvě dispečerská centra. Hromadné propouštění však správa železnic nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i80l28e60n19a 63N94o90v48a30n28s39k77a 4892787479769

Výpravčí půjdou na správu železniční dopravní cesty podbíjet pražce.... Životy cestujících svěříme do rukou automatů.

0/0
20.10.2014 10:56

M35i69r68o41s85l56a77v 94Z18i39k80m90u15n34d 7819253454363

Byla zde vláda rozpočtové (ne)odpovědnosti, která potřebovala šetřit ... na úkor bezpečnost daňových poplatníků ...

0/−1
13.10.2014 20:39

J39i98n22d69ř65i27c41h 91Š23k21o55p20e64k 4975431380305

to to ale trvalo, než jim došlo, že bez lidí jaksi koleje udržovat a spravovat nejde

+1/0
13.10.2014 18:51

J18a47n 75Z18e20m58a28n 8326162274952

No jen aby to vydrželo ...

0/0
13.10.2014 18:58

V40i89k46t47o71r 64N96á32r40o98ž40n69ý 3299252908

Nechápu , proč se tomuto někdo diví.

Doba , kdy jednoduché mechanické a elektromechanické systémy střídají složitější , elektronické již nastala . Tato změna má za následek , že počty klasických dopravních zaměstnanců klesají , ale na druhou stranu je zcela logické , že se zvyšují počty elektromechaniků či elektroniků...

+2/−1
13.10.2014 13:03

V60l62a25s26t69i45m93i69l 83F80i17a15l30a 1602451604

Muzu vas uklidnit v zadnem pripade nezvysuji. ba naopak neustale klesaji

0/0
14.10.2014 0:03

M55i67l23e69n17a 93N59o79v74a60n94s65k65a 4212247459199

Elektromechanici a elektronici? Elektronika se doveze s Tchaiwanu a elektromechaniku zvládnou "kamarádi" tipu Lamtech, ELTODO,.....

0/0
20.10.2014 11:03

A79n87t98o16n25i65n 42K24u73l76h12a77n94e23k 5516320927194

Na otevirani nadrazi a prodej jizdenek by se mohli podilet nekteri invalidni duchodci. Myslim, ze by to mohlo byt adekvatni uplatneni. Fyzicky nenarocne zamestnani v teple. Samozrejme je to o lidech, pokud se tito lide vubec chteji zapojit do pracovniho procesu aktivne a nebo jim staci statni invalidni duchod a nedelat nic. :-/

+5/−1
13.10.2014 11:35
Foto

A19l83a63n 44Ř92e49p55k19a 4745856

A hlavně prodej jízdenek má na starosti dopravce, ne SŽDC takže záleží na drahách zda tam umístí pokladnu nebo automat :).. nebo nic. Ale jinak souhlasím s Vámi. :)

+2/0
13.10.2014 13:25

R23a93d32e84k 51J49a19n45a98t51a 9755786234622

To záleží, jak se to udělá. Jízdenky může klidně prodávat třetí strana, ne dopravce. Je to tak třeba u letenek, ale i u jízdenek na MHD (v různých trafikách) nebo autobusy (systém AMSBUS).

0/0
13.10.2014 20:22
Foto

A90l37a26n 65Ř11e82p92k86a 4695966

Ovšem pak by ještě někdo (dráhy) musel zaškolit obsluhu na ten svůj ne zrovna jednoduchý (pro občasného cestovatele) systém slev. V trafice si prostě koupím jízdenku dle délky cesty /někde to je na pásma, zóny/ a šmitec, ale u vlaku je to složitější.

0/0
13.10.2014 23:04

J72i22ř25í 69E78r25b52e79n 1723924676647

Pro občasného cestovatele existuje pouze zpáteční nebo skupinová sleva, smiř se s tím :-)

Komplikace do toho vnášejí různé krajské síťové jízdenky apod., ale to není vina ČD.

0/0
14.10.2014 8:49

J11a26n 63S10a89l65o80m53o98n 4739830221685

Celej ten bordel začal tím, že se ČSD rozdělilo na ČD, ČD Cargo a SŽDC a každý si "opanoval" ten svůj kousek. Po sto let byla železnice prostě jedna velká státní firma a mnohdy i vydělávající. Dneska je to jeden velkej bodrel plnej černejch děr na peníze.

+12/0
13.10.2014 10:04

B23e35n 92P27a47v68k57a 1927483917631

Tak jestli si to pamatuji dobře, tak tenkrát se to zdálo jako naprosto logické, že se to rozdělí. Bohužel dneska se zdá, že sice to bylo logické, ale ti lidé prostě nemají na takové věci know-how. A vůbec... nevím, o čem se tady furt všichni baví. Železnice je prakticky bez konkurence a ti lidé jsou natolik stupidní, že ani v takovém ideálním prostředí nedokáží fungovat.

+3/−3
13.10.2014 10:22

J78a21n 71S86a35l15o10m97o19n 4209630321965

Mě se to zdálo nelogické už tenkrát. I když ono to jakési "vnitřní dělení" mělo, ale stejně třeba Nákladní doprava mohla půjčovat občas nouzově lokomotivy dopravě osobní a podobně. To, že to je černá díra na prachy je spíš způsobenou řadou jiných věcí a to neskutečně přebujelým managmentem, kdy jeden čas vycházelo na jednoho vydělávajícího "dělníka" u ČD 2,5 managera. ;-D To se dneska už možná změnilo, ale asi to stále nebude nijak slavný.

+4/0
13.10.2014 10:28

B46e80n 76P33a69v17k17a 1417713707151

No jako je to u té železnice opravdu na kokos.

Dalším takovým zázrakem je ČP. Nechápu, jak může vycházet, že je levnější balík dovést sám, než to poslat poštou. To je přeci nesmysl, ne? Pamatuji doby, kdy posílat PPLkem byl luxus. A dneska? Já si absolutně neumím představit, že bych denně třeba posílal doporučené dopisy. To je naprosté sci-fi za ty peníze. Bych si radši někoho na tu činnost najal jako kurýra.

0/−3
13.10.2014 10:33

J40a39n 21S59a66l74o46m63o56n 4159170501735

No, já nevím. Balíky posílám většinou na vzdálenosti nad 150 kilometrů a tam mi přijde pošta levnější. ;-D Ale firemně jsme běžně používali ČSAD jako kurýry a vyšlo to levněji. Prostě to mají nastavený blbě no.

0/0
13.10.2014 10:42

B27e73n 86P11a96v86k63a 1237373827161

Nad 150 km jsem již zřejmě za hranicemi. Což mně připomíná další zázrak v podobě toho, že cokoliv třeba posílat ČP do SRN je tak akorát o doktora Chocholouška. Když mně jednou řekla, kolik by to stálo, tak jsem si myslel, že vystřelujeme družici k Marsu.

+2/0
13.10.2014 10:52

J82a46n 60S56a67l24o40m19o14n 4649540621445

;-D To je dobrý. ;-D

0/0
13.10.2014 11:01

B94e66n 79P98a14v64k32a 1987273307271

Jako doručovatelka má nějakých 13 hrubého nebo kolik. Kolik doručí dopisů denně? Sto, dvěstě? I kdybych bral, že je to všechno jenom obyč za 13,-, tak je to za 1300,- denně minimálně. A ty peníze v té síti jsou jako kde?

0/−1
13.10.2014 10:56

J62a65n 43S24a96l82o13m43o52n 4569460391905

Většinou utopený v platech přebujelého managmentu.

+3/−1
13.10.2014 11:02

B39e79n 20P54a59v82k58a 1867643827461

No mně to není jasné. Já už mám i takový snad tik, když přebírám dopis, protože pošťačka se to chudák snaží předat za suché z nosu pomalu.

0/0
13.10.2014 11:13

J51a33n 28S27a69l13o17m78o80n 4389560491935

Mě taky není jasné, jak může mít nějaká instituce tak přebujelý managment a úřednický aparát, ale holt to tak je.

0/0
13.10.2014 11:17

B22e56n 48P31a40v65k61a 1907323377511

Ale jako ve chvíli, kdy tam přijde konkurence, ať dráhy nebo pošta, tak to lehne. Tak to prostě je. Jedině, že by řadoví pracovníci dělali za minimál a jejich děti chodily bosky.

A žádné takové, že se to dosype z rozpočtu ČR. To je zakázaná podpora. Už teď jsou dráhy, letadla, pošta,... zralé na Soudní dvůr EU.

0/−2
13.10.2014 11:27

J67a35n 40S68a46l19o72m12o81n 4839360421985

Tak ta letadla asi ano, protože armáda má vlastní, ale co se týká drah a pošty (spojů), to jsou tak zvané "strategické instituce" a ty si musí prostě stát držet. Jen by se v nich měla udělat restrukturalizace aby to fungovalo lépe.

0/0
13.10.2014 12:10

J66i91ř29í 38E28r69b87e32n 1113394266137

V ČD i ČP se restrukturalizace už dvacet let dělá tak, že se ořezávají výkonné pozice spjaté přímo s provozem, a naopak kyne centrála tvořící každého čtvrt rokunovou obchodní strategii včetně grafů, prezentací a upomínkových a propagačních předmětů :-/

0/0
13.10.2014 15:11

J42a64n 73S17a44l24o20m67o66n 4369460751645

Toho jsem si všiml taky, ale to není restrukturalizace k vyšší výkonnosti. A může to tak fungovat jen a jen proto, že z funkce GŘ ČD se udělala politická a ne managerská funkce.

0/0
13.10.2014 17:30

J21i55ř96í 86E13r83b49e54n 1653464146327

Ale prdlajs.

Česká pošta dosud nedostala ze státního rozpočtu ani korunu, anopak tam desítky miliard poslala na DPPO, DPH a zejména spotřební dani.

České dráhy dostávají platbu z veřejných rozpočtů za dopravu, kterou vykonávají na základě objednávky od krajů a MDČR - a to je právě ten byrokraticky náročný systém, který nás EU donutila převzít od nich...

+1/0
13.10.2014 15:09

B61e34n 40P17a23v48k64a 1527453457791

Co mám informace, tak zaměstnanci SŽDC vesměs dělají prdlajs. Teď naberou další stovky lidí, co budou dělat prdlajs. Zdá se mně to, a nebo je to u těch drah vážně dysfunkční?

+1/−4
13.10.2014 9:35

M55a98r48t28i62n 34H64o51r81ň60á70k 7911321222

já je několikrát do roka vidím "pracovat" v terénu, vypadá to asi tím stylem, že přijede plná drezína, vyskočí ven, 2 dělaj, 5-7 jich kouká, cígo je samozřejmě nezbytnost, ale na druhou stranu, asi to nebude tak super placené

0/0
13.10.2014 11:03

J67i88ř83í 28E25r39b79e34n 1623774776167

Jenomže těchto kopáčů a hrabáčů má SŽDC maximálně pár stovek, ale mnohem víc lidí pracuje v týlu - elektrikáři, mechanici, montéři, řízení provozu, řízení napájecích soustav...

+1/0
13.10.2014 15:13

M44a14r12t16i67n 50N71o89v54o50t66n13ý 3926556271274

Zdá se vám to.

0/0
13.10.2014 11:31

V50i97k95t81o57r 55N52á56r42o39ž77n56ý 3959372828

Je logické , že pokud ve staničních zabezpečovacích zařízení začíná hrát hlavní roli elektronika , že bude třeba více lidí , specialistů na elektroniku....

+1/0
13.10.2014 12:50

K18a47t37e70ř86i73n75a 26K65o89z25á53k27o26v92á 2738731725768

Čím si budou ČD zlepšovat hospodaření až všechno prodají? Zřejmě prodají i vlaky a budou dostávat státní dotace na plat managementu.

+2/0
13.10.2014 9:18

P41a17v60e59l 64D46o18s29t58á21l 7973257561241

Paní Kozáková.tohle je článek o SŽDC ne o ČD :-)

+4/0
13.10.2014 9:52

J72a20n 16S65a71l18o79m22o36n 4199170811395

Ale on mluví o prodeji nádraží, která teď ještě stále patří ČD. :-)

0/0
13.10.2014 9:59

J85i66ř26í 85E60r39b13e62n 1193454706957

Však už tady nedávno proběhl článek, že vedení ČD řeší, z čeho bude žít po rozprodeji majetku ;-(

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-a-konec-prodeje-nemovitosti-fcv-/eko-doprava.aspx?c=A140902_211147_ekonomika_ert

0/0
13.10.2014 15:16

V62l35a24s20t79i57m69i66l 42F28i10a45l58a 1102611694

U nas chceme kvalitu jak sikanzen,ale aby to nic nestalo

+4/0
13.10.2014 9:09

F74r45a52n78t51i19š97e21k 75V80a22n58ě40k 1387224807137

Nečekal bych, že by u nevyužívaných budov, kde nebude ani personál dopravce někdo otevíral čekárny, pakliže to nebude zajišťovat obec ve prospěch občanů.

+3/0
13.10.2014 9:02

J12o61s71e18f 26Z72a82h92á70l58k37a 4953599528416

Čekárny? Na to zapomeňte. U neobsluhovaných stanic (bez ohledu na velikost budovy) se staví přístřešky typu zastávka MHD. Kromě velkých uzlových stanic to znamená konec čekáren a pokladen.

+5/0
13.10.2014 9:28

Ř38e66h13o18ř 82V11l30a27s82á44k 2684704591576

Pan Vaněk nastínil jednu z možností: Postará se o to obec.

+1/0
13.10.2014 9:34

J89a60r16d51a 15B30r87a80b65e72n83e79c 1700354459246

Dráha je samé zlepšení. Za komunistů jezdil osobní vlak ze Skalice nad Svitavou do Chornic, zde bylo možno po přestupu pokračovat jedním směrem do Prostějova, druhým směrem do Moravské a následně České Třebové. Nyní spoj končí ve Velkých Optaovicích, tak říkajíc v polích, nikam nenavazuje. Jistou možnost poskytuje autobus, to je ale jiná povídka

+3/0
13.10.2014 9:02

J28i15ř31í 83E62r79b85e79n 1513464976527

Jak si to váš kraj objednal...

+3/0
13.10.2014 14:43

I88v17a 94K55r98i58s12t87o76f48o68v90á 7355863602822

Istóóó, propusťte průvodčí... jojo... a za 4-5 let zjistěte, že jsou potřeba a budete je zase brát.. ;-D A tak hlavně, že se jim teď vyplatí odstupné. ;-D

+4/0
13.10.2014 8:59

L30a11d44i57s42l13a72v 43S34o44k39o84l 1380312885342

ehm....Odříhnout.....

0/0
13.10.2014 9:08

I44v18a 39K28r73i41s89t63o40f88o25v69á 7135433162242

Zkuste to, třeba na tom pak budete líp.

0/0
13.10.2014 10:07

L20a93d53i64s85l25a31v 87S71o46k23o95l 1840682625422

Já jenom že snad znáte metan.....

0/0
13.10.2014 11:13

J18a83r61d14a 97B35r47a22b71e26n82e11c 1220194129456

"Zaměstnanci stojí správu železnic šest miliard ročně"

Je třeba řádně zredukovat platy Žaludům, s valnou částí těchto lidí je třeba se rozloučit. Dráhy potřebují lidi práce, ne žvanily

+5/0
13.10.2014 8:55

F29r68a81n94t24i73š24e50k 63V73a42n58ě19k 1127914927757

Žaluda u není generálním ředitelem od 30. července 2013.

+3/0
13.10.2014 8:59

J28a84r43d79a 73B15r36a41b49e66n59e76c 1190254549636

no možná, bezpochyby tam ale visí jiný žalud, opravdu není podstatné jak se onen parazit jmenuje.

+5/−1
13.10.2014 9:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.