Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správa železnic přijme stovky nových lidí. Předtím léta propouštěla

Do konce příštího roku přijmou železničáři 470 nových kolegů. Půjde zejména o zaměstnance, kteří dráhu v minulých letech opustili. Naopak mizet budou postupně výpravčí, vlaky mají totiž v budoucnu řídit jen dvě dispečerská centra. Hromadné propouštění však správa železnic nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i37l58e77n46a 33N63o82v14a91n67s27k81a 4662777729819

Výpravčí půjdou na správu železniční dopravní cesty podbíjet pražce.... Životy cestujících svěříme do rukou automatů.

0/0
20.10.2014 10:56

M22i56r59o50s87l97a30v 59Z51i23k20m91u50n95d 7629563534343

Byla zde vláda rozpočtové (ne)odpovědnosti, která potřebovala šetřit ... na úkor bezpečnost daňových poplatníků ...

0/−1
13.10.2014 20:39

J89i25n25d56ř46i75c60h 75Š16k24o45p51e75k 4745381610145

to to ale trvalo, než jim došlo, že bez lidí jaksi koleje udržovat a spravovat nejde

+1/0
13.10.2014 18:51

J30a73n 31Z67e79m97a36n 8576352434322

No jen aby to vydrželo ...

0/0
13.10.2014 18:58

V62i78k57t34o40r 70N24á26r38o87ž66n44ý 3359412608

Nechápu , proč se tomuto někdo diví.

Doba , kdy jednoduché mechanické a elektromechanické systémy střídají složitější , elektronické již nastala . Tato změna má za následek , že počty klasických dopravních zaměstnanců klesají , ale na druhou stranu je zcela logické , že se zvyšují počty elektromechaniků či elektroniků...

+2/−1
13.10.2014 13:03

V97l74a16s94t55i98m30i86l 28F90i30a69l51a 1922871654

Muzu vas uklidnit v zadnem pripade nezvysuji. ba naopak neustale klesaji

0/0
14.10.2014 0:03

M77i34l28e80n80a 22N88o96v27a13n30s42k15a 4572917799239

Elektromechanici a elektronici? Elektronika se doveze s Tchaiwanu a elektromechaniku zvládnou "kamarádi" tipu Lamtech, ELTODO,.....

0/0
20.10.2014 11:03

A62n11t26o73n89i33n 86K72u61l78h41a50n36e97k 5466660957914

Na otevirani nadrazi a prodej jizdenek by se mohli podilet nekteri invalidni duchodci. Myslim, ze by to mohlo byt adekvatni uplatneni. Fyzicky nenarocne zamestnani v teple. Samozrejme je to o lidech, pokud se tito lide vubec chteji zapojit do pracovniho procesu aktivne a nebo jim staci statni invalidni duchod a nedelat nic. :-/

+5/−1
13.10.2014 11:35

A41l52a93n 75Ř73e56p34k24a 4425206

A hlavně prodej jízdenek má na starosti dopravce, ne SŽDC takže záleží na drahách zda tam umístí pokladnu nebo automat :).. nebo nic. Ale jinak souhlasím s Vámi. :)

+2/0
13.10.2014 13:25

R33a69d24e69k 86J63a93n11a18t52a 9245336114172

To záleží, jak se to udělá. Jízdenky může klidně prodávat třetí strana, ne dopravce. Je to tak třeba u letenek, ale i u jízdenek na MHD (v různých trafikách) nebo autobusy (systém AMSBUS).

0/0
13.10.2014 20:22

A90l88a11n 33Ř64e34p88k91a 4775596

Ovšem pak by ještě někdo (dráhy) musel zaškolit obsluhu na ten svůj ne zrovna jednoduchý (pro občasného cestovatele) systém slev. V trafice si prostě koupím jízdenku dle délky cesty /někde to je na pásma, zóny/ a šmitec, ale u vlaku je to složitější.

0/0
13.10.2014 23:04

J55i23ř27í 70E68r72b78e23n 1593404476467

Pro občasného cestovatele existuje pouze zpáteční nebo skupinová sleva, smiř se s tím :-)

Komplikace do toho vnášejí různé krajské síťové jízdenky apod., ale to není vina ČD.

0/0
14.10.2014 8:49

J45a30n 26S65a82l75o78m41o97n 4409440511615

Celej ten bordel začal tím, že se ČSD rozdělilo na ČD, ČD Cargo a SŽDC a každý si "opanoval" ten svůj kousek. Po sto let byla železnice prostě jedna velká státní firma a mnohdy i vydělávající. Dneska je to jeden velkej bodrel plnej černejch děr na peníze.

+12/0
13.10.2014 10:04

B50e54n 26P33a53v18k98a 1147893807941

Tak jestli si to pamatuji dobře, tak tenkrát se to zdálo jako naprosto logické, že se to rozdělí. Bohužel dneska se zdá, že sice to bylo logické, ale ti lidé prostě nemají na takové věci know-how. A vůbec... nevím, o čem se tady furt všichni baví. Železnice je prakticky bez konkurence a ti lidé jsou natolik stupidní, že ani v takovém ideálním prostředí nedokáží fungovat.

+3/−3
13.10.2014 10:22

J84a44n 55S94a35l52o63m37o37n 4769380701845

Mě se to zdálo nelogické už tenkrát. I když ono to jakési "vnitřní dělení" mělo, ale stejně třeba Nákladní doprava mohla půjčovat občas nouzově lokomotivy dopravě osobní a podobně. To, že to je černá díra na prachy je spíš způsobenou řadou jiných věcí a to neskutečně přebujelým managmentem, kdy jeden čas vycházelo na jednoho vydělávajícího "dělníka" u ČD 2,5 managera. ;-D To se dneska už možná změnilo, ale asi to stále nebude nijak slavný.

+4/0
13.10.2014 10:28

B27e87n 67P74a22v75k78a 1437843727371

No jako je to u té železnice opravdu na kokos.

Dalším takovým zázrakem je ČP. Nechápu, jak může vycházet, že je levnější balík dovést sám, než to poslat poštou. To je přeci nesmysl, ne? Pamatuji doby, kdy posílat PPLkem byl luxus. A dneska? Já si absolutně neumím představit, že bych denně třeba posílal doporučené dopisy. To je naprosté sci-fi za ty peníze. Bych si radši někoho na tu činnost najal jako kurýra.

0/−3
13.10.2014 10:33

J38a37n 61S19a84l30o23m90o22n 4279610911945

No, já nevím. Balíky posílám většinou na vzdálenosti nad 150 kilometrů a tam mi přijde pošta levnější. ;-D Ale firemně jsme běžně používali ČSAD jako kurýry a vyšlo to levněji. Prostě to mají nastavený blbě no.

0/0
13.10.2014 10:42

B83e56n 62P84a49v26k18a 1857263887561

Nad 150 km jsem již zřejmě za hranicemi. Což mně připomíná další zázrak v podobě toho, že cokoliv třeba posílat ČP do SRN je tak akorát o doktora Chocholouška. Když mně jednou řekla, kolik by to stálo, tak jsem si myslel, že vystřelujeme družici k Marsu.

+2/0
13.10.2014 10:52

J25a47n 23S86a12l22o29m72o67n 4759600501795

;-D To je dobrý. ;-D

0/0
13.10.2014 11:01

B35e98n 10P25a29v84k63a 1147963557571

Jako doručovatelka má nějakých 13 hrubého nebo kolik. Kolik doručí dopisů denně? Sto, dvěstě? I kdybych bral, že je to všechno jenom obyč za 13,-, tak je to za 1300,- denně minimálně. A ty peníze v té síti jsou jako kde?

0/−1
13.10.2014 10:56

J59a83n 82S58a37l19o52m88o20n 4529320681415

Většinou utopený v platech přebujelého managmentu.

+3/−1
13.10.2014 11:02

B66e75n 74P14a74v89k82a 1647823947181

No mně to není jasné. Já už mám i takový snad tik, když přebírám dopis, protože pošťačka se to chudák snaží předat za suché z nosu pomalu.

0/0
13.10.2014 11:13

J87a75n 38S59a27l88o40m95o61n 4589810141655

Mě taky není jasné, jak může mít nějaká instituce tak přebujelý managment a úřednický aparát, ale holt to tak je.

0/0
13.10.2014 11:17

B70e22n 82P92a11v22k69a 1827203887711

Ale jako ve chvíli, kdy tam přijde konkurence, ať dráhy nebo pošta, tak to lehne. Tak to prostě je. Jedině, že by řadoví pracovníci dělali za minimál a jejich děti chodily bosky.

A žádné takové, že se to dosype z rozpočtu ČR. To je zakázaná podpora. Už teď jsou dráhy, letadla, pošta,... zralé na Soudní dvůr EU.

0/−2
13.10.2014 11:27

J95a26n 32S47a31l80o53m84o93n 4109930541245

Tak ta letadla asi ano, protože armáda má vlastní, ale co se týká drah a pošty (spojů), to jsou tak zvané "strategické instituce" a ty si musí prostě stát držet. Jen by se v nich měla udělat restrukturalizace aby to fungovalo lépe.

0/0
13.10.2014 12:10

J44i10ř44í 24E72r50b52e35n 1793224546917

V ČD i ČP se restrukturalizace už dvacet let dělá tak, že se ořezávají výkonné pozice spjaté přímo s provozem, a naopak kyne centrála tvořící každého čtvrt rokunovou obchodní strategii včetně grafů, prezentací a upomínkových a propagačních předmětů :-/

0/0
13.10.2014 15:11

J84a26n 92S69a21l25o85m63o67n 4769160101685

Toho jsem si všiml taky, ale to není restrukturalizace k vyšší výkonnosti. A může to tak fungovat jen a jen proto, že z funkce GŘ ČD se udělala politická a ne managerská funkce.

0/0
13.10.2014 17:30

J98i44ř36í 44E82r84b27e36n 1873924176667

Ale prdlajs.

Česká pošta dosud nedostala ze státního rozpočtu ani korunu, anopak tam desítky miliard poslala na DPPO, DPH a zejména spotřební dani.

České dráhy dostávají platbu z veřejných rozpočtů za dopravu, kterou vykonávají na základě objednávky od krajů a MDČR - a to je právě ten byrokraticky náročný systém, který nás EU donutila převzít od nich...

+1/0
13.10.2014 15:09

B54e48n 20P53a56v33k74a 1797213517671

Co mám informace, tak zaměstnanci SŽDC vesměs dělají prdlajs. Teď naberou další stovky lidí, co budou dělat prdlajs. Zdá se mně to, a nebo je to u těch drah vážně dysfunkční?

+1/−4
13.10.2014 9:35

M97a92r19t82i10n 83H13o29r23ň80á56k 7941441522

já je několikrát do roka vidím "pracovat" v terénu, vypadá to asi tím stylem, že přijede plná drezína, vyskočí ven, 2 dělaj, 5-7 jich kouká, cígo je samozřejmě nezbytnost, ale na druhou stranu, asi to nebude tak super placené

0/0
13.10.2014 11:03

J65i79ř76í 28E56r11b41e75n 1423324316787

Jenomže těchto kopáčů a hrabáčů má SŽDC maximálně pár stovek, ale mnohem víc lidí pracuje v týlu - elektrikáři, mechanici, montéři, řízení provozu, řízení napájecích soustav...

+1/0
13.10.2014 15:13

M95a22r38t95i55n 22N75o69v55o32t41n26ý 3286436781194

Zdá se vám to.

0/0
13.10.2014 11:31

V16i81k51t28o95r 72N98á37r40o37ž55n70ý 3909782458

Je logické , že pokud ve staničních zabezpečovacích zařízení začíná hrát hlavní roli elektronika , že bude třeba více lidí , specialistů na elektroniku....

+1/0
13.10.2014 12:50

K17a51t34e51ř79i96n43a 84K43o66z47á95k52o14v17á 2718331695248

Čím si budou ČD zlepšovat hospodaření až všechno prodají? Zřejmě prodají i vlaky a budou dostávat státní dotace na plat managementu.

+2/0
13.10.2014 9:18

P56a98v53e22l 71D23o70s19t10á82l 7223477381281

Paní Kozáková.tohle je článek o SŽDC ne o ČD :-)

+4/0
13.10.2014 9:52

J76a69n 35S48a96l70o67m81o40n 4709310611865

Ale on mluví o prodeji nádraží, která teď ještě stále patří ČD. :-)

0/0
13.10.2014 9:59

J64i70ř92í 40E12r66b82e17n 1213464366767

Však už tady nedávno proběhl článek, že vedení ČD řeší, z čeho bude žít po rozprodeji majetku ;-(

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-a-konec-prodeje-nemovitosti-fcv-/eko-doprava.aspx?c=A140902_211147_ekonomika_ert

0/0
13.10.2014 15:16

V52l36a84s71t70i72m56i47l 23F39i65a77l52a 1562101884

U nas chceme kvalitu jak sikanzen,ale aby to nic nestalo

+4/0
13.10.2014 9:09

F17r11a81n53t88i81š98e86k 47V94a57n76ě45k 1877744127517

Nečekal bych, že by u nevyužívaných budov, kde nebude ani personál dopravce někdo otevíral čekárny, pakliže to nebude zajišťovat obec ve prospěch občanů.

+3/0
13.10.2014 9:02

J41o84s33e40f 15Z87a43h46á89l26k91a 4233559278716

Čekárny? Na to zapomeňte. U neobsluhovaných stanic (bez ohledu na velikost budovy) se staví přístřešky typu zastávka MHD. Kromě velkých uzlových stanic to znamená konec čekáren a pokladen.

+5/0
13.10.2014 9:28

Ř11e15h63o64ř 46V47l68a50s54á40k 2814874731696

Pan Vaněk nastínil jednu z možností: Postará se o to obec.

+1/0
13.10.2014 9:34

J98a27r81d87a 42B64r80a97b47e75n25e57c 1220834939646

Dráha je samé zlepšení. Za komunistů jezdil osobní vlak ze Skalice nad Svitavou do Chornic, zde bylo možno po přestupu pokračovat jedním směrem do Prostějova, druhým směrem do Moravské a následně České Třebové. Nyní spoj končí ve Velkých Optaovicích, tak říkajíc v polích, nikam nenavazuje. Jistou možnost poskytuje autobus, to je ale jiná povídka

+3/0
13.10.2014 9:02

J50i57ř78í 65E63r88b70e12n 1103464776297

Jak si to váš kraj objednal...

+3/0
13.10.2014 14:43

I86v92a 45K47r88i15s17t37o27f53o55v98á 7885223712972

Istóóó, propusťte průvodčí... jojo... a za 4-5 let zjistěte, že jsou potřeba a budete je zase brát.. ;-D A tak hlavně, že se jim teď vyplatí odstupné. ;-D

+4/0
13.10.2014 8:59

L83a48d98i92s34l95a27v 96S93o18k28o51l 1480262345522

ehm....Odříhnout.....

0/0
13.10.2014 9:08

I92v77a 96K11r96i95s70t28o48f55o74v44á 7495503472192

Zkuste to, třeba na tom pak budete líp.

0/0
13.10.2014 10:07

L43a71d22i87s73l78a45v 48S93o51k22o92l 1860192435182

Já jenom že snad znáte metan.....

0/0
13.10.2014 11:13

J34a13r59d72a 86B29r15a15b50e97n95e38c 1350984589476

"Zaměstnanci stojí správu železnic šest miliard ročně"

Je třeba řádně zredukovat platy Žaludům, s valnou částí těchto lidí je třeba se rozloučit. Dráhy potřebují lidi práce, ne žvanily

+5/0
13.10.2014 8:55

F42r83a12n97t78i25š18e31k 65V18a36n28ě59k 1327344957437

Žaluda u není generálním ředitelem od 30. července 2013.

+3/0
13.10.2014 8:59

J81a56r39d17a 38B83r39a22b49e11n54e73c 1400964949556

no možná, bezpochyby tam ale visí jiný žalud, opravdu není podstatné jak se onen parazit jmenuje.

+5/−1
13.10.2014 9:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.