Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železnic přijme stovky nových lidí. Předtím léta propouštěla

Do konce příštího roku přijmou železničáři 470 nových kolegů. Půjde zejména o zaměstnance, kteří dráhu v minulých letech opustili. Naopak mizet budou postupně výpravčí, vlaky mají totiž v budoucnu řídit jen dvě dispečerská centra. Hromadné propouštění však správa železnic nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i41l28e56n58a 76N78o17v23a86n57s31k24a 4452877659419

Výpravčí půjdou na správu železniční dopravní cesty podbíjet pražce.... Životy cestujících svěříme do rukou automatů.

0/0
20.10.2014 10:56

M92i74r48o72s25l44a76v 15Z37i75k35m98u45n69d 7199113304623

Byla zde vláda rozpočtové (ne)odpovědnosti, která potřebovala šetřit ... na úkor bezpečnost daňových poplatníků ...

0/−1
13.10.2014 20:39

J40i38n21d30ř70i49c34h 67Š97k14o85p29e70k 4625841360125

to to ale trvalo, než jim došlo, že bez lidí jaksi koleje udržovat a spravovat nejde

+1/0
13.10.2014 18:51

J54a71n 26Z20e26m83a78n 8526492124802

No jen aby to vydrželo ...

0/0
13.10.2014 18:58

V23i50k87t22o22r 24N35á35r13o80ž53n77ý 3339902758

Nechápu , proč se tomuto někdo diví.

Doba , kdy jednoduché mechanické a elektromechanické systémy střídají složitější , elektronické již nastala . Tato změna má za následek , že počty klasických dopravních zaměstnanců klesají , ale na druhou stranu je zcela logické , že se zvyšují počty elektromechaniků či elektroniků...

+2/−1
13.10.2014 13:03

V78l10a51s55t64i45m60i42l 16F55i57a45l30a 1222371504

Muzu vas uklidnit v zadnem pripade nezvysuji. ba naopak neustale klesaji

0/0
14.10.2014 0:03

M27i10l31e86n84a 62N96o17v57a48n58s10k98a 4722277479859

Elektromechanici a elektronici? Elektronika se doveze s Tchaiwanu a elektromechaniku zvládnou "kamarádi" tipu Lamtech, ELTODO,.....

0/0
20.10.2014 11:03

A35n17t10o51n96i55n 26K77u89l54h15a65n66e88k 5146890537134

Na otevirani nadrazi a prodej jizdenek by se mohli podilet nekteri invalidni duchodci. Myslim, ze by to mohlo byt adekvatni uplatneni. Fyzicky nenarocne zamestnani v teple. Samozrejme je to o lidech, pokud se tito lide vubec chteji zapojit do pracovniho procesu aktivne a nebo jim staci statni invalidni duchod a nedelat nic. :-/

+5/−1
13.10.2014 11:35
Foto

A60l32a68n 88Ř93e47p53k48a 4165966

A hlavně prodej jízdenek má na starosti dopravce, ne SŽDC takže záleží na drahách zda tam umístí pokladnu nebo automat :).. nebo nic. Ale jinak souhlasím s Vámi. :)

+2/0
13.10.2014 13:25

R11a41d17e82k 39J97a43n86a30t50a 9745126744702

To záleží, jak se to udělá. Jízdenky může klidně prodávat třetí strana, ne dopravce. Je to tak třeba u letenek, ale i u jízdenek na MHD (v různých trafikách) nebo autobusy (systém AMSBUS).

0/0
13.10.2014 20:22
Foto

A16l72a51n 11Ř91e80p69k95a 4185296

Ovšem pak by ještě někdo (dráhy) musel zaškolit obsluhu na ten svůj ne zrovna jednoduchý (pro občasného cestovatele) systém slev. V trafice si prostě koupím jízdenku dle délky cesty /někde to je na pásma, zóny/ a šmitec, ale u vlaku je to složitější.

0/0
13.10.2014 23:04

J85i62ř65í 27E16r14b53e17n 1193794876227

Pro občasného cestovatele existuje pouze zpáteční nebo skupinová sleva, smiř se s tím :-)

Komplikace do toho vnášejí různé krajské síťové jízdenky apod., ale to není vina ČD.

0/0
14.10.2014 8:49

J96a82n 36S90a69l13o33m61o85n 4309920281865

Celej ten bordel začal tím, že se ČSD rozdělilo na ČD, ČD Cargo a SŽDC a každý si "opanoval" ten svůj kousek. Po sto let byla železnice prostě jedna velká státní firma a mnohdy i vydělávající. Dneska je to jeden velkej bodrel plnej černejch děr na peníze.

+12/0
13.10.2014 10:04

B73e11n 47P24a25v41k45a 1987623257211

Tak jestli si to pamatuji dobře, tak tenkrát se to zdálo jako naprosto logické, že se to rozdělí. Bohužel dneska se zdá, že sice to bylo logické, ale ti lidé prostě nemají na takové věci know-how. A vůbec... nevím, o čem se tady furt všichni baví. Železnice je prakticky bez konkurence a ti lidé jsou natolik stupidní, že ani v takovém ideálním prostředí nedokáží fungovat.

+3/−3
13.10.2014 10:22

J79a30n 12S43a69l57o67m60o36n 4839390131185

Mě se to zdálo nelogické už tenkrát. I když ono to jakési "vnitřní dělení" mělo, ale stejně třeba Nákladní doprava mohla půjčovat občas nouzově lokomotivy dopravě osobní a podobně. To, že to je černá díra na prachy je spíš způsobenou řadou jiných věcí a to neskutečně přebujelým managmentem, kdy jeden čas vycházelo na jednoho vydělávajícího "dělníka" u ČD 2,5 managera. ;-D To se dneska už možná změnilo, ale asi to stále nebude nijak slavný.

+4/0
13.10.2014 10:28

B54e78n 35P14a95v61k10a 1427713987291

No jako je to u té železnice opravdu na kokos.

Dalším takovým zázrakem je ČP. Nechápu, jak může vycházet, že je levnější balík dovést sám, než to poslat poštou. To je přeci nesmysl, ne? Pamatuji doby, kdy posílat PPLkem byl luxus. A dneska? Já si absolutně neumím představit, že bych denně třeba posílal doporučené dopisy. To je naprosté sci-fi za ty peníze. Bych si radši někoho na tu činnost najal jako kurýra.

0/−3
13.10.2014 10:33

J40a51n 69S94a63l56o75m97o30n 4219780881815

No, já nevím. Balíky posílám většinou na vzdálenosti nad 150 kilometrů a tam mi přijde pošta levnější. ;-D Ale firemně jsme běžně používali ČSAD jako kurýry a vyšlo to levněji. Prostě to mají nastavený blbě no.

0/0
13.10.2014 10:42

B30e28n 25P71a35v66k59a 1887713437151

Nad 150 km jsem již zřejmě za hranicemi. Což mně připomíná další zázrak v podobě toho, že cokoliv třeba posílat ČP do SRN je tak akorát o doktora Chocholouška. Když mně jednou řekla, kolik by to stálo, tak jsem si myslel, že vystřelujeme družici k Marsu.

+2/0
13.10.2014 10:52

J70a62n 20S94a66l62o21m47o58n 4129240391155

;-D To je dobrý. ;-D

0/0
13.10.2014 11:01

B97e65n 71P37a62v15k87a 1427983457311

Jako doručovatelka má nějakých 13 hrubého nebo kolik. Kolik doručí dopisů denně? Sto, dvěstě? I kdybych bral, že je to všechno jenom obyč za 13,-, tak je to za 1300,- denně minimálně. A ty peníze v té síti jsou jako kde?

0/−1
13.10.2014 10:56

J74a43n 84S69a46l42o68m50o79n 4359880921925

Většinou utopený v platech přebujelého managmentu.

+3/−1
13.10.2014 11:02

B65e12n 62P58a66v51k33a 1287133847651

No mně to není jasné. Já už mám i takový snad tik, když přebírám dopis, protože pošťačka se to chudák snaží předat za suché z nosu pomalu.

0/0
13.10.2014 11:13

J36a10n 87S60a18l38o27m38o62n 4739730911285

Mě taky není jasné, jak může mít nějaká instituce tak přebujelý managment a úřednický aparát, ale holt to tak je.

0/0
13.10.2014 11:17

B36e77n 22P69a55v88k35a 1727763787441

Ale jako ve chvíli, kdy tam přijde konkurence, ať dráhy nebo pošta, tak to lehne. Tak to prostě je. Jedině, že by řadoví pracovníci dělali za minimál a jejich děti chodily bosky.

A žádné takové, že se to dosype z rozpočtu ČR. To je zakázaná podpora. Už teď jsou dráhy, letadla, pošta,... zralé na Soudní dvůr EU.

0/−2
13.10.2014 11:27

J95a12n 34S83a41l93o96m56o40n 4989130191425

Tak ta letadla asi ano, protože armáda má vlastní, ale co se týká drah a pošty (spojů), to jsou tak zvané "strategické instituce" a ty si musí prostě stát držet. Jen by se v nich měla udělat restrukturalizace aby to fungovalo lépe.

0/0
13.10.2014 12:10

J80i88ř70í 95E70r63b39e91n 1383704396407

V ČD i ČP se restrukturalizace už dvacet let dělá tak, že se ořezávají výkonné pozice spjaté přímo s provozem, a naopak kyne centrála tvořící každého čtvrt rokunovou obchodní strategii včetně grafů, prezentací a upomínkových a propagačních předmětů :-/

0/0
13.10.2014 15:11

J72a20n 57S57a95l40o63m32o18n 4269220361925

Toho jsem si všiml taky, ale to není restrukturalizace k vyšší výkonnosti. A může to tak fungovat jen a jen proto, že z funkce GŘ ČD se udělala politická a ne managerská funkce.

0/0
13.10.2014 17:30

J53i30ř79í 75E44r87b36e73n 1133374736987

Ale prdlajs.

Česká pošta dosud nedostala ze státního rozpočtu ani korunu, anopak tam desítky miliard poslala na DPPO, DPH a zejména spotřební dani.

České dráhy dostávají platbu z veřejných rozpočtů za dopravu, kterou vykonávají na základě objednávky od krajů a MDČR - a to je právě ten byrokraticky náročný systém, který nás EU donutila převzít od nich...

+1/0
13.10.2014 15:09

B15e24n 14P14a72v62k53a 1117303857971

Co mám informace, tak zaměstnanci SŽDC vesměs dělají prdlajs. Teď naberou další stovky lidí, co budou dělat prdlajs. Zdá se mně to, a nebo je to u těch drah vážně dysfunkční?

+1/−4
13.10.2014 9:35

M12a71r54t19i71n 72H58o69r77ň20á19k 7221621362

já je několikrát do roka vidím "pracovat" v terénu, vypadá to asi tím stylem, že přijede plná drezína, vyskočí ven, 2 dělaj, 5-7 jich kouká, cígo je samozřejmě nezbytnost, ale na druhou stranu, asi to nebude tak super placené

0/0
13.10.2014 11:03

J50i13ř98í 17E30r82b95e76n 1873274936227

Jenomže těchto kopáčů a hrabáčů má SŽDC maximálně pár stovek, ale mnohem víc lidí pracuje v týlu - elektrikáři, mechanici, montéři, řízení provozu, řízení napájecích soustav...

+1/0
13.10.2014 15:13

M18a63r39t10i29n 59N88o46v15o34t12n57ý 3276126361144

Zdá se vám to.

0/0
13.10.2014 11:31

V15i37k14t94o91r 19N36á13r96o31ž78n76ý 3989152948

Je logické , že pokud ve staničních zabezpečovacích zařízení začíná hrát hlavní roli elektronika , že bude třeba více lidí , specialistů na elektroniku....

+1/0
13.10.2014 12:50

K66a91t77e60ř50i16n48a 19K88o62z73á88k44o78v95á 2598121795698

Čím si budou ČD zlepšovat hospodaření až všechno prodají? Zřejmě prodají i vlaky a budou dostávat státní dotace na plat managementu.

+2/0
13.10.2014 9:18

P88a88v26e26l 53D12o95s32t37á19l 7683157281171

Paní Kozáková.tohle je článek o SŽDC ne o ČD :-)

+4/0
13.10.2014 9:52

J35a34n 75S63a98l87o93m16o38n 4459470671275

Ale on mluví o prodeji nádraží, která teď ještě stále patří ČD. :-)

0/0
13.10.2014 9:59

J34i29ř73í 28E45r32b84e12n 1873434346627

Však už tady nedávno proběhl článek, že vedení ČD řeší, z čeho bude žít po rozprodeji majetku ;-(

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-a-konec-prodeje-nemovitosti-fcv-/eko-doprava.aspx?c=A140902_211147_ekonomika_ert

0/0
13.10.2014 15:16

V45l22a65s34t63i30m38i60l 88F68i76a55l92a 1182811114

U nas chceme kvalitu jak sikanzen,ale aby to nic nestalo

+4/0
13.10.2014 9:09

F94r20a86n17t64i38š15e13k 89V93a86n82ě84k 1157334467427

Nečekal bych, že by u nevyužívaných budov, kde nebude ani personál dopravce někdo otevíral čekárny, pakliže to nebude zajišťovat obec ve prospěch občanů.

+3/0
13.10.2014 9:02

J38o46s51e80f 49Z14a81h26á38l66k45a 4603969728516

Čekárny? Na to zapomeňte. U neobsluhovaných stanic (bez ohledu na velikost budovy) se staví přístřešky typu zastávka MHD. Kromě velkých uzlových stanic to znamená konec čekáren a pokladen.

+5/0
13.10.2014 9:28

Ř23e12h11o91ř 33V47l54a80s83á60k 2304724351516

Pan Vaněk nastínil jednu z možností: Postará se o to obec.

+1/0
13.10.2014 9:34

J19a60r78d45a 58B24r70a81b35e47n10e47c 1670394969236

Dráha je samé zlepšení. Za komunistů jezdil osobní vlak ze Skalice nad Svitavou do Chornic, zde bylo možno po přestupu pokračovat jedním směrem do Prostějova, druhým směrem do Moravské a následně České Třebové. Nyní spoj končí ve Velkých Optaovicích, tak říkajíc v polích, nikam nenavazuje. Jistou možnost poskytuje autobus, to je ale jiná povídka

+3/0
13.10.2014 9:02

J70i13ř31í 53E19r90b91e70n 1963874826187

Jak si to váš kraj objednal...

+3/0
13.10.2014 14:43

I90v85a 88K40r96i53s62t89o43f65o52v77á 7625643282432

Istóóó, propusťte průvodčí... jojo... a za 4-5 let zjistěte, že jsou potřeba a budete je zase brát.. ;-D A tak hlavně, že se jim teď vyplatí odstupné. ;-D

+4/0
13.10.2014 8:59

L82a22d62i42s37l38a46v 42S58o31k65o51l 1860532865262

ehm....Odříhnout.....

0/0
13.10.2014 9:08

I81v97a 27K55r24i58s36t41o53f59o50v36á 7465783742552

Zkuste to, třeba na tom pak budete líp.

0/0
13.10.2014 10:07

L36a73d37i23s74l29a74v 63S57o51k97o48l 1320962475552

Já jenom že snad znáte metan.....

0/0
13.10.2014 11:13

J22a64r60d79a 65B10r86a68b63e36n11e83c 1770944159216

"Zaměstnanci stojí správu železnic šest miliard ročně"

Je třeba řádně zredukovat platy Žaludům, s valnou částí těchto lidí je třeba se rozloučit. Dráhy potřebují lidi práce, ne žvanily

+5/0
13.10.2014 8:55

F51r89a94n60t78i59š13e16k 77V52a91n66ě16k 1377924317627

Žaluda u není generálním ředitelem od 30. července 2013.

+3/0
13.10.2014 8:59

J12a80r34d24a 24B75r69a72b49e53n21e92c 1730794789566

no možná, bezpochyby tam ale visí jiný žalud, opravdu není podstatné jak se onen parazit jmenuje.

+5/−1
13.10.2014 9:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.