Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější šunkové salámy mohou být lepší, ukázal test MF DNES

Šunkové salámy mají být lesklé, hladké, na skusu šťavnaté a přiměřeně slané a kořeněné. Většina ze 14 testovaných salámů z Česka a zahraničí, prodávaných v tuzemských obchodech, přesvědčila porotu o své kvalitě. Několik vzorků však neobstálo ani chutí, ani obsahem masa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a13r11e18l 63D27r92d23a 6663825167859

Právě jsem se vrátil z Hradu. Tak uvádění na omylů na pravou míru, aby mě na přání pana Odrazila LIDL nezažaloval. ;-D

  Dulano šunkový salám v testu skutečně stojí 55 Kč (54,90) za 350 g v celku. Rakouský salám, oplakávaný vicemistr v testu, stojí v Bille 38 Kč 100 g! A k tomu obsahuje barvivo z hmyzu! A E120 jsem našel v různých uzeninách v Bille bez ohledu na cenu. Někdo prostě barví "brouky" salámy do červena, někdo ne.

  V LIDLu mají právě v akci šunkový salám za 12 Kč, 80% vepřové kýty, žádní brouci, a výrobce LE&CO pod značkou PIKOK. Tak ten si pochvaloval ředitel Krahulíku. Chválí tedy konkurenci. Jinak Krahulík dělá pro PIKOK salámy, jiní výrobci dělají "šunky". Privátní značka PIKOK je kočkopes. Stejné je to s privátní značkou Vocílka. Stejné salámy a stejné složení dodávané Krahulíkem jako u PIKOKu.

  Jinak mě dostal Lovecký salám od Krahulíka. V Bille mají ten samý jako v LIDLu pod značkou Vocílka, kde uvádí 132 g masa na 100 g výrobku. Vedle mají v akci šišku Loveckého salámu, kterou zákazník nevidí na řezu. Je to také Krahulík, ale na ní je uvedeno jen 116 g masa na 100 g výrobku. Nejsou to tedy údaje vycucané z prstu a výrobce s nimi pracuje. A samozřejmě, Krahulík vše barví "brouky". ;-)

+2/−1
16.10.2014 23:56

P38a73v71e31l 75O93d49r84a26z42i37l 6704759357580

Kupte si vyschlej lovečák od ZŘUD a neřešte nějaký lowcost ze supermarketu.

+1/0
17.10.2014 8:37

P21a88t89r11i59k 25S74v45o37b79o94d12a 3799541696705

souhlas, zřud je snesitelný

0/0
17.10.2014 12:13

P98a50v55e52l 87O37d30r16a44z92i36l 6544159277830

+ se omlouvám za tu cenu, já měl za to, že stojí 59,90 - aspoň je vidět, jak to sleduju 8-o

0/0
17.10.2014 8:37

R74o36m55a27n 86L17i70p27s94k36ý 2239553569

To jako fakt? 132 g masa na 100 g výrobku? A pětiletku splníme za tři roky, ne?;-D

0/−6
17.10.2014 20:50

T39o66m69a88s 24N62o82v10o14t36n17y 3641466128739

Když o tom nic nevíš, tak se prosím tě aspoň neztrapňuj, ok?

+2/0
19.10.2014 23:58

K39a18r39e52l 10D35r88d83a 6943785437249

Obsah masa uváděný u uzenin je dle mého reklamní finta. Pojem "maso" je neskutečně vágní. Zákazník si samozřejmě představuje "libovou flákotu" a na základě toho nakupuje.

  Uměl by tady někdo jasně definovat pojem "obsah masa"? (Dle receptury je zřejmé, že fermentované uzeniny mají na vstupu libového masa polovinu či 2/3. Přitom na obalech se uvádí neuvěřitelné údaje.) V testu mají šunkové salámy 51 - 92% masa. Cena odpovídá často šunce, a je to tedy možné. Dle předpisů má mít šunkový salám min. 55% masa a max. 20% tuku. Kvalitní se skutečně blíží šunce s maximálním obsahem libového masa. (92% je tedy údaj žádoucí.) 

  Pojem "obsah masa" bude rozdílně určen dle typu uzeniny. Také jde o to, zda je to údaj před zpracováním, či v hotovém výrobku. Já našel vysvětlení, kterému příliš nerozumím: "Maso, o jehož obsahu se dočteme na obalech výrobků, představuje takzvanou kosterní svalovinu, která přirozeně obsahuje i tukovou tkáň a kolagenní bílkoviny, které převažují v kůžích. Jejich obsah je však limitován horní hranicí, a pokud tuto hranici přesáhnou, již se do obsahu masa nezapočítávají a ve složení se uvádí zvlášť (obvykle jako sádlo a kůže). Obsah masa se pak o tyto položky sníží. Naproti tomu čisté svalové bílkoviny představují podíl bílkoviny, která pochází čistě z masa. Do této bílkoviny se nezapočítává bílkovina kolagenní a na její obsah nemá žádný vliv ani obsah tuku ve výrobku. Tedy čím je vyšší obsah čistých svalových bílkovin, tím bylo pro výrobu použito větší množství „libového“ masa."

  Rozumím tomu tak, že výrobce smí libovolně tučné maso s kůží vydávat za libové maso, resp. "obsah masa" až do okamžiku, kdy kolagenní bílkoviny přesáhnou parametry pro kůži. Pak se musí uvádět kůže a sádlo ve výrobku zvlášť. Přitom, pokud nezná zákazník obsah čistých svalových bílkovin, nemůže na obsah libového masa nijak usuzovat. Pokud ví výrobce, co si smí dovolit, není motivován k tomu, aby za maso vydával kdeco a jen si ohlídal žádané parametry?

+1/0
16.10.2014 14:07

K80a62r48e80l 70D42r92d92a 6883465967879

Jasná definice masa je zde. Do roku 2003 se pod pojmem "maso" ukrývaly: kůže, separát, vnitřnosti, krev. Od roku 2003 se užívá definice EU. "Maso" je výhradně svalovina, nesmí to být separát. Vepřové smí mít max. 30% tuku a 25% pojivových tkání. Hovězí a pod. smí mít max. 25% tuku a 25% pojivových tkání. "Maso", které nevyhoví těmto požadavkům lze použít, ale musí se uvést obsah tuku a/nebo pojivové tkáně na obale a snížit přiměřeně údaj o obsahu masa.  

  Pokud tomu rozumím dobře, libové vepřové obsahuje 5-8% tuku, libové hovězí 3% tuku. Jako pitomý zákazník hloupě předpokládám, že výrobce neuvažuje "maso" jinak. Vyhláška ale určuje, že ve výrobě se libového masa pod pojmem "maso" může ukrývat u vepřového i hovězího asi tak 50%. ;-D A také to říká, že obsah libového masa může kolísat při výrobě o 50%. Záleží jen na tom, zda má výrobce ochotu použít kvalitnější surovinu nebo nemá. ;-)

  Takže uváděný obsah masa v uzeninách si zákazník může orientačně podělit 2 a má skutečný obsah "libového masa" ve výrobku! ;-D No sláva, utíkám počítat do LIDLu. ;-D

http://www.cszm.cz/clanek.asp?typ=1&id=898

K tomu česká vyhláška:

http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=1006196&docType=ART&nid=11816

+1/0
17.10.2014 7:01

K45a37r69e22l 52D55r22d60a 6983155797919

A jen tak mimochodem, pokud vyhláška umožňuje volný výklad pojmu "maso" v toleranci 50% tuku a pojivových tkání, jak se asi dělají testy na obsah masa s přesností na desetiny procenta? Jak má laboratoř nastaven pojem "maso" a jak ho ověřuje?

  Při 50% toleranci v kvalitě "masa" mi testy přijdou jen jako jedna velká pohádka.

  To samé platí pro označování kvality výrobku obsahem masa.

0/0
17.10.2014 10:33

T62o83m47a26s 86N65o44v98o39t66n14y 3661886548549

Tak sis povykládal, ale blbě, no...

0/0
20.10.2014 0:00

P26a64v41e40l 46O25d50r15a13z46i53l 6564359657890

Pane Karle Drdo!

Píšete: "Šunkový salám Dulano mi nic neříká."

Můžete mi vysvětlit, proč do diskuse o výrobku, který jste v životě neviděl, píšete stovky řádků příspěvků, kde své lži vydáváte za realitu? Co kdyby vás Lidl žaloval?

0/0
16.10.2014 12:23

K68a68r12e48l 75D89r49d40a 6193505297199

Hmm, to by mi chybělo... Nažeru se brouků z LIDLu od Babiše a vzápětí k tomu výhrůžka žalobou, že mi snad dobroty značky "PIKOK" nechutnají? To by bylo přece hrozně nespravedlivé? ;-(

  Jinak jsem se chybně domníval, že v testu jsou krájené šunkové salámy a zarazilo mě, že žádný takový salám DULANO v LIDLu neexistuje. Tak jak může vyhrávat soutěže?

  Po "podrobném vyšetření" jsem přišel na to, že jde o DULANO, co se prodává v celku a nakrájen byl jen na soutěž. A soutěž není vlastně soutěž, když tam ředitel Krahulíka propaguje uzeniny Krahulík. Aneb, výrobci si přišli ohlídat, aby test dopadl ve prospěch jejich brouků. A pak kdo tady lže. ;-D

0/0
16.10.2014 12:57
Foto

V31l11a37d39i55m48í87r 33V15o54l87k25o 6600312467319

krájená Dulano běžně kupuji;-)

0/−1
16.10.2014 17:42

T74o80m62a96s 55N82o40v47o75t29n85y 3511776888509

No kdo lže, ty. Já nevím, dělal jsi skladníka v Lidlu a vyhodili tě, nebo proč ti tak leží v žaludku, ačkoliv je mezi těmi supermarkety mezi Top3?

0/0
20.10.2014 0:02

K90a16r16e98l 84D92r25d52a 6283945207509

Od brouků k obsahu masa. Je to lež od A do Z. V LIDLu jsem se včera začetl do složení uzenin. Je úplně jedno, zde je výrobek německý nebo český. LIDL (a určitě nejen on) píše na uzeniny jen reklamní kecy, aby se dobře prodávaly.

  Ukazatelem by měl být obsah čistých svalových bílkovin. Což se zákazník z popisů nedozví. Libové maso na řízky má asi 20% ČSB. Nejkvalitnější šunky mají mít min. 16% ČSB. (Asi to počítám velmi hrubě. Ale Lovecký salám má mít min. 15% ČSB. Měl by být tedy vyroben ze 75% z čistého libového masa. Recept tomu odpovídá.)

  Zde je recept na Lovecký salám registrovaný v EU pro 100 kg salámu: hovězí maso s obsahem tuku (SOT) do 10 % 5,0 kg, vepřové maso SOT do 20 % 75,0 kg, vepřový výřez – vepřové maso SOT do 30 % 10,0 kg, vepřový výřez – vepřové maso SOT do 50 % 50,0 kg, vepřová slanina 20,0 kg, dusitanová solicí směs 3,4 kg, černý pepř mletý 0,35 kg, cukr 0,30 kg, česnek 0,08 kg, hřebíček mletý 0,04 kg, antioxidant E 315 nebo E 316 max. 0,05 kg, startovací kultury.

  Hotový výrobek má mít min. 15% ČSB, max. 45% tuku, max. 4,2% solí.

  A jak vidí "Lovecký salám" LIDL - Krahulík? "100 g bylo vyrobeno ze 132 g masa." Jak to počítají? Čistého masa je v receptu 80 g. Pak jde o 60 g tučného masa a 20 g slaniny. Kde se vezme údaj 132 g masa? Odhaduji, že je to výsledek nějakého měření. Nebo přiznávají, že místo 140 g užívají jen 132 g a zbytek je sádlo. Těžko říct. Zní to pěkně. Salám vypadá docela pěkně. Nikdo ze zákazníků netuší, že suroviny mají mít 165 g na 100 g salámu. Jiné složení se ale nedovíte, dále je jen slovní popis. Zřejmé je z něj užití barviv červená řepa a košenila z hmyzu. Což je dle receptu nepřípustné. Obsah tuku max. 50%, obsah solí max. 4,5%. Výrobek tedy podle popisu odpovídá laciné třídě a podvodu a nesplňuje parametry skutečného Loveckého salámu.

  Výrobce nám ale nic nezakrývá. Jen reklama na obalu prodává "kvalitní potravinu". ;-D

+1/−1
16.10.2014 8:15

P80a44v95e92l 86O74d88r18a71z28i54l 6384689137810

Já si nemyslím, že LIDL může za vaši úpornou nechápavost.

Naučte se počítat a pak přispívejte.

0/0
16.10.2014 11:27

K56a24r10e21l 13D29r12d19a 6353195407409

Co tam mám přepočítáno špatně? Doložte to.

0/0
16.10.2014 12:28

P25a74v94e68l 81O13d64r45a37z35i48l 6504559847110

Čistého masa není ve vašem receptu 80g.

0/0
16.10.2014 14:58

K75a12r96e44l 79D40r64d55a 6483455487959

Přepočítejte to lépe, prosím. Narážíte na co přesně? Pokud to vezmu přesněji bez tuku (domácí výroba): 4,5 kg hovězího, 60 kg vepřového, 7 kg + 25 kg vepřového. Tj. optimálně 96,5 kg libového masa, tj. 58%.

  Nebo i s tím "základním" tukem 5 kg + 75 kg, a bez tuku 7 + 25 kg. Tj. 112 kg libového masa, tj. 68%.

  Jiný výpočet, min.15% ČSB, odhaduji, že je třeba 75% libového masa, možná spíš jen 2/3, tj na vstupu 123,75 kg či spíše jen 110 kg. Ale jde jen o odhad.

  Pokud PIKOK v LIDLu uvádí 132 kg masa na 100 kg salámu, tak říká co? Kvalitní Lovecký salám by měl mít 100 kg libového masa na vstupu. Že by PIKOK byl super, nejlepší na světě, a dával do receptu o 20-30% masa více? Proč pak na tak kvalitní salám užívá jedovatá barviva a kazí pověst tradiční české speciality?

  Podle mě jde o nějaký přepočet, kdy obsah výsledné ČSB se přepočítá na předpokládaný obsah libového masa na vstupu. Nebo o nějaké měření. Nebo jak mám výše, 132 kg lze podle čehosi označit za maso. Dalších 30 kg je již třeba označit jako sádlo. Problém je, že nevíme (nevím), co je v popisu myšleno pod pojmem "maso".

+1/0
16.10.2014 15:53

K49a68r41e76l 89D77r48d78a 6763405137789

Takže podle vyhlášky lze i ten výřez s 30% tuku označit jako maso. Pak by se dal recept počítat jako 5 + 75 + 10 kg "masa", tj. 90 kg. A z tučných 50 kg započítat jen přiměřený podíl masa (do 30% tuku), tj. 32,5 kg "masa". A máme z toho minimálně 122,5 kg masa na 100 kg výrobku.

  Výrobce přitom může užit 50% tuků a šlach a říkat tomu "maso". Takže zákazník má u takové uzeniny v EU jistotu min. 61 kg libového masa bez ohledu na recept. 

  U kvalitního Lovečáku by měl zákazník dostat něco kolem 100 kg libového masa na 100 kg výrobku. Vyhláška ale připouští, že zákazník může být ošizen o 30-40 kg libového masa a přitom kupovat výrobek s bombastickou informací 130 kg masa na 100 kg výrobku! ;-)

+1/0
17.10.2014 7:28

P42a98v31e78l 91O78d72r85a64z78i56l 6334349437380

Já vám to řeknu asi takto: když chcete maso, kupte si maso. Když si kupujete salám, tak nečekejte samý maso. Viděl jste někdy salám? Jak tam jsou takový ty bílý tečky na řezu?;-)

0/0
17.10.2014 8:39

T42o80m93a64s 14N35o63v28o95t41n84y 3781196788949

Víš jak se ten lovečák nebo podobné fermentované salámy vyrábí? Zjevně ne, jinak bys tu nepindal o "záhadě" 132g masa. Takže sice se tu oháníš kde čím včetně receptur, ale úplně zbytečně.

0/0
20.10.2014 0:05

B33e36n 32P29a13v76k60a 1317563267661

Stačí se řídit obsahem tuku. To neočůrá nikdo. Jak má něco kolem 50 %, je to sajrajt. A že jich je.

0/0
16.10.2014 17:03

K56a26r76e81l 75D97r42d53a 6243455487969

Dostal jsem chuť na salám. Nažral jsem se večer hmyzu z LIDLu od Krahulíka. Rakovinotvorná přísada, vyvolávající alergii, astma, kopřivku, sennou rýmu. Pokud, milí asociální Češi, nechcete žrát rakovinotvorné brouky jako včera já, vyhněte se uzeninám, cukrovinkám, jogurtům, sladkostem - Danone, OLMA, Kunín, Madeta, Pribina, Nestlé, Opavia, Krahulík... Viz pojem "košenila" - E120. Řešení je jedno, nic v Česku nejezte. ;-D

  Je to červené barvivo dělané z hmyzu. Přidává se do uzenin, aby parodovalo obsah masa. Je to v rozporu s recepturou uzenin. V cukrovinkách a mléčných výrobcích paroduje jahody.

  Já to koupil v Loveckém salámu PIKOK. "Lovecký salám" má ochrannou známku EU Zaručená tradiční specialita. Je předepsáno jeho složení. Barviva nesmí obsahovat. Pro výrobce je ale snazší šidit, obelhávat a okrádat zákazníky, než na svůj výrobek nalepit známku ZTS a garantovat zákazníkům "skutečný Lovecký salám".

  Na stránkách Krahulíku najdete hádanici s dTestem o šizení Poličanu. Prý chyby měření a výrobní tolerance. :-P

+1/−1
16.10.2014 7:25

P31a83v77e93l 94O24d72r81a41z11i84l 6684779387110

Pořád nadáváte na LIDL a pořád tam lezete.

Nejste příliš moudrý.

0/0
16.10.2014 11:30

K16a15r23e77l 26D13r82d78a 6473605487249

Kontroluji tak své asociální spoluobčany. A, je to katastrofa... ;-D

0/0
16.10.2014 12:24

T17o96m42a79s 61N79o22v86o80t16n55y 3751526618309

Když jsi tak zběhlý v receptuře, tak dokaž, že nesmí obsahovat barviva. Nápověda - to že nejsou specifikována v nějaké receptuře z netu, ještě neznamená že tam nejsou a nemohou být naprosto legálně. Až ti to dojde, ozvi se.

0/0
20.10.2014 0:07

K52a82r44e45l 80D90r38d64a 6243235397439

Vítěz testu, šunkový salám Dulano, je rozkrojená šiška salámu v celku o váze 350 g. Cena je 16 Kč za 10 dkg, tedy jedno balení za 55 Kč. (Pokud si vzpomínám dobře.)

  Takže nic pro české socky. ;-D Proto ho nekupuji, nevím co bych doma dělal s 35 dkg měkkého salámu v celku. To je tak zpracovat do salátu. Takže informace "o kvalitě" k ničemu. Tento salám by si zasloužil soutěžit ve vlastní kategorii.

  V LIDLu mají aktuálně akci na šunkový salám PIKOK za 12 Kč. LIDL dělá akci u příležitosti tohoto článku v médiích, co si objednal. ;-D Nekontroloval jsem to, ale podle mě ho dělá Krahulík z Babišova AGROFERTu. V porotě seděli zástupci masokombinátů, co tyhle odpadky pro český trh vyrábí. Ten test je parodie. Na videu "ředitel Krahulíku chválí PIKOK z LIDLu." Skutečně objektivní testování. ;-D

0/0
16.10.2014 6:57

P83a53v67e74l 20O26d76r21a42z27i93l 6874369967750

Tak ten vítězný salám kupujeme často, samozřejmě nestojí 55 Kč, to jste si zase vymyslel nějakou blbost, ale je celkem poživatelný. Jistě, nic pro vás. To byste si totiž nemě nač stěžovat.

0/0
16.10.2014 11:32

K30a92r27e42l 70D70r36d40a 6263265187649

Já si zapamatoval něco kolem 16 Kč za 10 dkg. Cena je bez záruky. Pokud s ní nesouhlasíte, bylo by fajn ji upřesnit. (Jinak Vás lituji. Já takové potraviny "často" nekupuji.) ;-)

0/0
16.10.2014 12:22

P79a71v26e51l 51O96d64r98a57z46i31l 6114189767500

No, protože na to nemáte.

0/0
16.10.2014 14:58

B13e75n 71P11a27v85k13a 1127663477911

Jo, ta Lidl německá šunka je fakt dobrá. Myslím, že to vyhrála právem. Akorát se mně už zdá dost drahá, když je v plné palbě. To si člověk možná radši pak koupí biftek:-)

0/0
15.10.2014 23:30

B46e25n 51P81a95v48k79a 1107593137771

Aha, tak pardon, ta v testu nebyla. To ve videu jsem nikdy neviděl.:-)

0/0
15.10.2014 23:42

O47t31a70k83a55r 78N65ě92m69e94c49k68ý 3274630749227

Tip na šunkový salám pro Brnňáky: Řeznictví Štulpa, Lelekovice - naproti škole. 1kg/140Kč. Ale ta chuť.

0/0
15.10.2014 18:15

J42a92r77o53s39l48a49v 40M27e17d20u30n79a 6292228377700

donáška do Čech asi bude za příplatek, co?

0/0
15.10.2014 19:44

L13u25k67á33š 79Š64o41b27á21ň 5680361535548

Všechny tyto testy mají jedno společné, nedé se jím věřit protože jsou to testy na objednávku velkých korporací. Viz. test časopisu dTest o pracích prášcích, jako ten nejlepší byl zvolen prášek který byl nejvíc škodlivý dle Českého zkušebního ústavu.

Takže to o něčem svědčí.....

+2/−5
15.10.2014 10:15

J55a42k36u31b 25Š35a47f70a83n68d76a 7415457161481

Spíše bych řekl, že to závisí na kritériích hodnocení. Když budu chtít rozpouštědlo, nebude mě zajímat jak je škodlivé ale jak rozpouští.

+10/0
15.10.2014 10:44

P48e84t59r 73K68o49s14t35k13a 7196272352541

Souhlas. Když iDnes testovalo jogurty, vyhrála to Jogobella (což je svinstvo nahnané chemií). Třeba taková Hollandia byla až někde daleko za ní, protože mimo jiné má mdlou chuť (neobsahuje dochucovadla, aromata, zvýrazňovače chuti atp.), proto je logicky špatná, no ne :D? Stejně tak ji předehnala svinstva od Danone, o kterých vám lidi na VŠCHT řeknou, že by raději vykouřili krabičku Startek bez filtru, než pojídat toto... :D

+2/0
15.10.2014 13:25

J73a73r16o31s28l57a80v 66M75e33d85u85n16a 6552768767960

souhlasím, že u testu v tištěné verzi jsem se víc zajímal o senzorické chu´tové body než o to, jak skvěle vypadá obal a jak nás informuje...

0/0
15.10.2014 19:45

T49o21m86a98s 80N15o30v86o67t94n80y 3721856268899

že byl škodlivý neznamená že není nejlepší v praní

+2/0
16.10.2014 0:08
Foto

L32u38c52i57e 23P13r66a39ž83á29k89o13v91á 5972448633283

Vřele doporučuji shlédnout pořad Romana Vaňka Jídlo s.r.o. - Šunka (4 díly).

K něčemu, co se jmenuje šunkový salám, snad více komentářů netřeba...

+2/−1
15.10.2014 10:02

L29u57k41á49š 37Š15o61b85á16ň 5490231375928

Porovnávat kvalitu Šunkových salámů nejde, protože zkrátka žádnou kvalitu nemají. Přesně jak je řečeno ve výše zmíněném Jídlo s.r.o. - Šunkové salámy jsou to nejhorší a o šunku to ani nezavadilo - odpad.

+1/−2
15.10.2014 10:17

K98a79r51e22l 98D89r64d54a 6473535907979

Kde tam probírají šunkový salám? Nenarazil jsem na to. V Šunka (3) řeší různé kategorie šunek. Nejhorší je pizza šunka. Což se blíží salámu. Docela bych uvítal informaci jak rozeznat kvalitní měkký salám. (Jsem optimista. Věřím, určitě něco takového existuje.) ;-D

0/0
15.10.2014 14:44

P83e42t51r 30M10o96t63y13č82k38a 1314961703734

Ano, existuje, minimálně zahraniční výrobky.

0/0
15.10.2014 22:42

T96o12m30a17s 51N79o32v43o15t61n20y 3921276918519

A proto třeba ten z Globusu má 91% masa tak je to odpad ;-D

+1/0
16.10.2014 0:10

P29e38t91r 85K12o82s24t63k12a 7736972922371

Tak zrovna Vaňka absolutně neuznávám. Jeho pořady jsou plné zavádějících informací a spousta toho nepadne vůbec. Třeba v jeho Pekle na talíři řešili džusy. Naprosto ale vynechali informaci o tom, co to znamená "z koncentrátu", což je 95% džusů. Ty jsou bez jakýchkoliv vitamínů. Není na nich zdravého vůbec nic, spíš naopak. Takový nepodstatný detail, že?

+1/0
15.10.2014 13:20

T94o44m76a68s 83N76o91v93o80t50n50y 3701896428619

Kecy, vitamínů je tam míň, ale pokud je to kvalitní koncentrát, není na tom nic škodlivého.

0/0
16.10.2014 0:11

K29a85r94e45l 53D20r64d45a 6793775417819

Pořady Romana Vaňka. Dostal mě Šunka (3). Němci, Poláci, Maďaři... nemusí v Česku u svých uzenin uvádět čistý obsah masa. Takže 96% obsah masa na německých uzeninách je včetně sádla, kůže a kopyt... Zatímco český výrobce musí poctivě uvést třeba 45% vepřového masa, tedy svaloviny. Aneb český výrobce musí v Česku dodržet přísnější české předpisy. Zahraniční výrobce nemusí. Ten jede v Česku jen podle předpisů EU. Doma zase jede podle svých přísnějších předpisů. Takže vývoz se v EU vyplácí a jde programově o vývoz nekontrolovaných odpadků! RvEU

  Po diskusích s fandy LIDLu mi to přijde jako bomba informace. :-P

http://www.stream.cz/porady/jidlo-s-r-o

http://www.stream.cz/porady/peklonataliri

+1/−4
15.10.2014 14:40

R20o10m46a91n 87H77o57k45y22n34á24ř 8570501339668

Pokud to chtějí prodávat v ČR, tak musí dodržovat české zákony a vyhlášky, včetně povinnosti deklarovat určité informace na obalu.

+2/0
15.10.2014 15:05

K51a45r96e15l 60D42r53d72a 6693225777169

Patrně nemusí. České předpisy platí jen pro výrobce z Česka. Předpisy EU se vztahují na import a musí je Česko respektovat, přitom jsou mnohem volnější.

+1/−1
15.10.2014 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.