Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci přesedají z vlaků do autobusů, první dopravce kvůli tomu končí

Uvolnění trhu s dálkovými autobusy způsobuje první velké potíže německým železničním dopravcům. Kvůli levnější konkurenci například přestane od prosince jezdit přímý vlak mezi Lipskem a Baltským mořem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i39r46o11s85l35a26v 62Z67i49k12m43u13n42d 7839613344333

Kolik vlaků InterConnex  denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...

+1/0
15.10.2014 18:23

P67e16t12r 65N37o44v42o54t33n69y 3869772609472

"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak"  Že i Němci takhle zblbnou.

+1/0
15.10.2014 14:20

P64e38t20r 51N76o35v85a12k 3520977489837

Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl.  Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.

0/−3
15.10.2014 14:19

P24e62t67r 82N94o95v75o98t81n13y 3589662879592

Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?

0/0
15.10.2014 14:22

P31e72t83r 37N49o62v57a68k 3750807689317

Mělo tam být auto

0/0
15.10.2014 14:22

P33e51t40r 16N38o37v44o26t69n56y 3239652469502

I tak  to nedavá smysl.

0/0
15.10.2014 14:24

R48a13d95e90k 34J12a98n67a13t31a 9945466754102

Tenhle clanek ale neni o vlacich "od vesnice k vesnici", ale o vlacich dalkovych. Ktere jsou diskriminovany tim, ze za koleje i zastaveni na nadrazi statu plati, zatimco autobusy za silnice ne.

0/0
16.10.2014 8:51

M74a54r86t85i24n 73K72u34b68í74k 9747319316713

Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě  je otázka života a smrti.

+5/−2
15.10.2014 13:32

J12a79n 37N77o38v71á75k 7555764858307

na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od  DB srovnatelná s letenkou.

+2/0
15.10.2014 10:13

T82o11m38á57š 51T17a85t60í63č82e70k 5870302750148

Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.

+4/0
15.10.2014 14:09
Foto

T32o76m27a30s 10C19a50b69a54k 8855935864199

Ale bez ty brebto, odkdy se v Nemecku stavi letiste ze statnich penez ? A ze by aerolinky neplatily DPH z kerosinu ? O tom jsem taky neslysel. Nejaka overena fakta by nebyla ?

0/0
20.10.2014 6:16

R45a44d45e82k 57J30a40n68a97t93a 9305706374822

Letecké palivo je (celosvětově) osvobozeno od spotřební daně (tím aerolinky zvýhodněny jsou a tom není sporu, protože téměř všichni ostatní spotřební daně platí).

Při mezinárodních letech (což je většina letů) se z letenek neplatí DPH. Tímto sice nejsou zvýhodněny aerolinky přímo (DPH nevyberou, ale ani státu neodevzdají), ale jsou zvýhodněny nepřímo, protože pro koncového spotřebitele je pak letenka levnější a aerolinky tudíž mají více cestujících, než pokud by se DPH z letenek normálně platila.

0/0
20.10.2014 18:39

T66o42m41á91š 16T11a34t49í98č38e56k 5840202410408

Co se týče letišť v rajchu, tak očividně jsi to ty, kdo o tom nic neví. Jeden z nejskandálnějších projektů, nový letiště v Berlíně, je samozřejmě investicí spolkové země Berlin-Brandenburg. DPH se možná platí, ale neplatí se ta ona spotřební daň, která je největší částí ceny benzínu. Asi jsem to četl ve Spieglu, ale víš co, zeptej se sám strýčka Gůgla, než budeš dál urážet.

0/0
27.10.2014 14:20

J96a58r72o35s83l36a23v 93K86a85d84l95e44c 5171359722191

Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.

+4/−5
15.10.2014 9:13

P98a37v24e32l 71K50u60r68a46l 5951534610160

Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...

dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.

Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.

+3/−1
15.10.2014 9:19

J66a88k24u26b 40F97e21i83f57a14r 7699769696439

To co píšete by nejspíše narazilo u soudu. To je důvod, proč nám tady pořád mohou smrdět trabanty. Auto v době pořízení splňovalo vše co mělo a tím je o dané. Nemůžete vydat retroaktivní zákon. Jediná cesta jak tyto auta dostat ze silnic je zavést nízkoemisní zóny a donutit STK aby opravdu dělali svoji práci.

0/0
15.10.2014 9:41

P90e27t83r 38N60o66v89a45k 3170207599347

Auto buď splňuje normy nebo nesplňuje. Nízkoemisní zóny jsou další korupční nástroj v rukouo zastupitelů.

0/0
15.10.2014 14:22

T17o21m66á46š 40T68a42t80í28č95e80k 5270752370608

... a automobilek. ;-)

0/0
15.10.2014 14:23

T34o50m33á53š 55T11a17t69í50č61e67k 5920932260318

Kdys viděl naposledy trabanta? Na srazu milovníků?

0/0
15.10.2014 14:22

J80a14k66u16b 89F10e27i20f72a11r 7439889246939

včera

0/0
15.10.2014 16:17

T45o66m61á33š 16T64a93t83í65č13e32k 5980502260838

A mělo celý město nasazený plynový masky?

0/0
17.10.2014 0:28

T72o75m47á63š 96T24a76t60í69č47e60k 5170402590518

Nejlepší bylo německé kackléřo Merkel, které ve jménu "pravičácké" strany začalo strašně bojovat o záchranu planety, ovšem když dolehla krize na něm. atuomob. průmysl, prosadilo šrotovné. No a protože se v Německu jenom tak zákon obejít nedá, šrotovaly se 11 let starý auta v perfektním stavu ostošest. Co na tom, že jeden maník dal do šrotu auto a chtěl si za příspěvek koupit elektrokolo, což mu bylo zamítnuto; přitom hodně Němců sledovalo, jak dopadne soudní tažení až do nebes, protože by to udělali stejně - a podpořili tak vznik pracovních míst při výrobě eko-elektrokol, kam by mohli jít ti dělňasi z Rüsselsheimu. Prostě jízda na čtyřech kolech - po silnici - ta bude za každou cenu!

0/0
15.10.2014 14:20

A92l75e14x94a15n69d87r 60K37o96s47t62k83a 8892588106354

Z ekologického hlediska by bylo rozumné v první řadě zdanit či omezit zbytečné cesování.

0/−3
15.10.2014 10:25

M10i35c95h34a27l 79M68i16l91l85e54r 9566632339242

jo, v tom vynikali komousove - take delali vsechno, aby zamezili cestovaniRvRvRv

+2/−1
15.10.2014 13:28

J20i16n74d21ř88i66c16h 59M13i69t26t38e96r 6851560113163

A funguje to skvěle, že ? Každá doprava je neekologická, kromě chůze, kola atp.

0/0
15.10.2014 11:41

P82e42t14r 72M73e33j70z72l82í83k 8888464421280

Pokud při chůzi ovšem nezašlápnete nějakého broučka

0/0
15.10.2014 12:07

A45l31e57x62a39n18d15r 38K53o49s59t73k96a 8752338416784

Já měl spíš na mysli takové to (co se poslední dobou rozmáhá), že lidé třeba na víkend zaletí do Paříže či Istanbulu.. Nezakazoval bych to, ale ať ke každé letence zaplatí vysazení stromu, který po nich z atmosféry odfiltruje to ropné svinstvo.

0/−1
15.10.2014 12:54

J75i98n53d32ř26i98c95h 52M15i36t22t73e27r 6271660263963

Při spalování uhlovodíků jde do atmosféry CO2 a H2O. Ropné svinstvo se spálí v motoru. A lidi si to zaplatí, tak o co jde ?

+1/0
15.10.2014 12:58

M78i64c26h42a15l 79M17i54l88l63e23r 9986352939492

kritizovat nekoho, ze si dovolil udelat vikendovy vylet do Parize ci Istanbulu je na stejne urovni, jako kritizovani nejake totalitni domovni duvernice, ze Novakovi jeli dva roky za sebou do Chorvatska.

Zavani to zavisti.

+1/−1
15.10.2014 13:27

R50a14d22o46s88l95a29v 32K61l20a34u81d92a 5644368324912

O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.

+2/−1
15.10.2014 8:28

R57a10d96e67k 24J46a70n29a45t76a 9375446814522

Myslím, že jste u kol stát nemuseli.

Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-150.jpg

Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.

Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-159.jpg

Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.

+3/0
15.10.2014 9:37

R78a41d71o32s22l14a29v 36K10l59a42u64d31a 5794978234892

Pak je ale chyba v zaměstnancích ČD, konkrétně v průvodčí, že na takovou možnost neupozorní. Nehledě na to že ten vlak byl narvanej.

+1/−2
15.10.2014 9:53

P66e54t49r 30F42o23l28t71y31s 7985461350598

A vy jste se na to ptal? Uznejte, že nelze dělat všechno. Kdyby jste se zeptal určitě vám poradí. To je jako kdyby vám měl sám od sebe říkat i kde jsou WC, přestože jsou dost označeny a vám by se nemuselo chtít.

Jel jste multifunkčním vozem, který byl v soupravě jen jeden, tak se stačilo podívat po voze nebo se průvodčího aspoň zeptat jestli není k dispozici vhodnější místo.

0/0
15.10.2014 23:01

P72e38t39r 36N90e11c80h26a83n43i28c98k98ý 7153616498500

Bzučák je prostě povinnost pro nová vozidla, aby byli nevidomí informování. Výrobce si to nevymyslel.

+2/−1
15.10.2014 9:42

R71a66d97e32k 51J61a20n77a56t88a 9815186804742

To je pravda, ale ta norma udává tak možná hlasitost. Tón by jistě mohl být příjemnější a zároveň té normě vyhovovat.

+2/0
15.10.2014 9:47

R13a93d96o32s91l11a88v 90K26l83a84u31d95a 5284698654632

A taky pro hluchý, ne?

+3/0
15.10.2014 9:54

Z84d76e37n18ě15k 60D41u31f76e29k 2574444228

Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.

+1/−3
15.10.2014 8:16

J98a17n 13J68e25m15e12l81k69a 1485610

S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1.. http://www.youtube.com/watch?v=B9I4Q0gHueU A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.

0/−3
15.10.2014 8:11

R53a90d12e25k 81J11a67n35a83t92a 9265116704712

Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.

A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.

+3/0
15.10.2014 9:42

P55e15t27r 17N33e98c80h48a96n27i45c31k73ý 7833736858730

Akorát údržba VRT je někde jinde, cena za stavbu taky a z toho se bude odpočítávat i cena za dopravní cestu, kterou dopravce patřičně zohlední v jízdném. Pak jízdenka na VRT stojí co stojí v zemích, kde VRT je.

+1/−2
15.10.2014 9:44

R75a79d49e23k 38J30a31n56a68t43a 9135146594202

Údržba VRT je levnější. Je to totiž v podstatně normální dvojkolejná trať, akorát jednodušší - méně stanic, méně výhybek, semafory dále od sebe. Co je tam navíc, jsou leda ty ploty. Ale ty zase brání zlodějům :)

Co se týká stavby, v zásadě se v Evropě náklady na stavbu do poplatků nerozpouští - ani u silnic a dálnic, ani i klasických tratí, nevím proč by tomu mělo být u VRT. Smysluplnost stavby se posuzuje nějakou studií zohledňující celoekonomické přínosy, ne tím, že by se náklady na stavbu musely v poplatcích vybrat zpět.

+7/0
15.10.2014 9:52
Foto

A60l97a28n 49Ř30e30p58k26a 4845946

Méně stanic.. No u nás se zasekne stavba VRT už na tom, kde ty stanice budou ;-D Každý starosta bude chtít zastávku i v té své obci:-P Obdobně jako přetahovaná u toho, kde by mělo stát Pendolino, nejnověji ho chce Karviná.

+1/0
15.10.2014 12:08

R60a64d65e77k 43J46a16n93a21t42a 9625516704842

No zatím je to spíš naopak. Starostové se mohou přetrhnout aby to kolem nevedlo. 19. století se opakuje.

+1/0
15.10.2014 12:32
Foto

A37l79a26n 17Ř44e45p51k95a 4415596

No, takže to vyjde nastejno ve výsledku :D Obojí blokuje stavbu.

+1/0
15.10.2014 13:48

J77a85n 47J93e30m19e37l43k21a 1505130

Tak u silnic se nejspíš zaplatí ze spotřební daně a dph, ne.. Možná i 2krát:-)

0/−1
15.10.2014 22:12

J50a81n 49J53e63m33e16l36k36a 1155450

Já jsem neříkal, že max. rychlost autobusu souvisí s uspořádáním sedaček. Jen, že dnešní autobusy by se 110 Km/h neměly problém. Crash vlastnosti autobusu nejsou dobré, to je pravda, ale co už.. Říkal jsem, že jsou země, kde se nejezdí jako v sardinkárně. Lidi si tam rádi připlatí za uspořádání v autobusu 2+1, místo na nohy a bezproblémové sklopení sedadel a pohodlí.  A že to není scifi, ale opravdu to funguje. A defakto je tam 2+1 spíše standard.  2+2 okrajový lowcost. Ps: Bus tam jel i 125 :-). O levnosti VRT mě nepřesvědčíte. Myslím, že je nejjednodušší kalkulačka. Náklady 200mld. Životnost cca 50 let.. 30 spojů denně.. a něco nehezkého vyjde. Navíc náklady na údržbu na 1km/rok VRT jsou taky dle některých zdrojů velké. Navíc se tam tuším se chce oddělit nákladní doprava, takže celé to musí zaplatit osobní doprava.

0/−1
15.10.2014 21:33

R73a32d61e59k 14J51a55n54a45t71a 9455866664652

Bodejť by vám nevycházela VRT špatně, když máte špatná čísla. 50 let je málo. Současné tratě slouží 150 let, proč by měla VRT vydržet méně? 30 spojů je také málo, předpodkládá se vyšší vytížení, třeba výjezd z Prahy směrem na Brno by využívaly expresy na Brno a dál (2-4 za hodinu), Budějovice (1 za hodinu), expresy odbočující někde na Vysočině (1 za hodinu) a příměstské spěšňáky do Benešova (2 za hodinu).

To při plném provozu 18 hodin denně a dvou směrech dává 125 párů spojů. Ostatně po trati 010 dnes z Prahy vyjíždí 87 párů dálkových spojů ... z Paříže směr Lyon vyjíždí TGV jednou za cca 10 minut ...

Máte pravdu, že nákladní doprava po VRT jezdit nemá. Ale uvolní se jí tím část kapacity tratí klasických. Nákladních vlaků tak bude moci přibýt a vybere se tak více. Dneska se spousta přeprav neuskuteční prostě proto, že ty vlaky po přetížené síti nelze protalčit.

0/0
15.10.2014 23:03

J37a27n 44J51e42m21e25l42k69a 1155840

Tak předpokládám, že po 50 letech to bude chtít nějaké značné opravy.

0/0
16.10.2014 8:08

J86a66n 14J40e14m93e81l87k15a 1855760

Současné tratě se taky určitě několikrát značně renovovaly za těch 150 let. A možná i dřív než co 50 let. A to co jste napsal, většina velmi rychle někam odbočuje.. Takže to není zrovna velké využití. Mě šlo jen ilustračně něco napočítat - cenu na osobu v jízdence. To když tam pomněníte "čísla" tak se nejsem si jist, že z vysoké ceny to udělá přijatelnou cenu.

0/0
16.10.2014 8:26
Foto

A54l11a45n 33Ř53e42p14k67a 4365926

Ty autobusy vypadají jako ty od www.noblessline.cz ;-)

0/0
15.10.2014 12:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.