Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci přesedají z vlaků do autobusů, první dopravce kvůli tomu končí

Uvolnění trhu s dálkovými autobusy způsobuje první velké potíže německým železničním dopravcům. Kvůli levnější konkurenci například přestane od prosince jezdit přímý vlak mezi Lipskem a Baltským mořem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i42r12o37s84l71a81v 68Z10i97k92m51u90n39d 7309923944683

Kolik vlaků InterConnex  denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...

+1/0
15.10.2014 18:23

P32e48t76r 41N50o71v25o69t33n98y 3369342399572

"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak"  Že i Němci takhle zblbnou.

+1/0
15.10.2014 14:20

P37e94t49r 31N29o47v18a46k 3170267429667

Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl.  Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.

0/−3
15.10.2014 14:19

P14e46t53r 66N58o92v40o52t29n50y 3649392919392

Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?

0/0
15.10.2014 14:22

P21e24t47r 81N41o74v68a45k 3240957889987

Mělo tam být auto

0/0
15.10.2014 14:22

P72e56t60r 85N40o60v97o82t66n77y 3269662509432

I tak  to nedavá smysl.

0/0
15.10.2014 14:24

R93a85d37e85k 39J20a38n88a35t92a 9975356834662

Tenhle clanek ale neni o vlacich "od vesnice k vesnici", ale o vlacich dalkovych. Ktere jsou diskriminovany tim, ze za koleje i zastaveni na nadrazi statu plati, zatimco autobusy za silnice ne.

0/0
16.10.2014 8:51

M97a68r32t57i77n 59K30u82b91í43k 9197149406183

Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě  je otázka života a smrti.

+5/−2
15.10.2014 13:32

J71a43n 97N80o41v97á80k 7815174388667

na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od  DB srovnatelná s letenkou.

+2/0
15.10.2014 10:13

T78o69m82á31š 66T86a15t75í40č84e97k 5550672870898

Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.

+4/0
15.10.2014 14:09
Foto

T22o20m93a93s 75C34a78b29a27k 8915935264939

Ale bez ty brebto, odkdy se v Nemecku stavi letiste ze statnich penez ? A ze by aerolinky neplatily DPH z kerosinu ? O tom jsem taky neslysel. Nejaka overena fakta by nebyla ?

0/0
20.10.2014 6:16

R85a85d25e60k 92J90a97n88a46t61a 9345556144382

Letecké palivo je (celosvětově) osvobozeno od spotřební daně (tím aerolinky zvýhodněny jsou a tom není sporu, protože téměř všichni ostatní spotřební daně platí).

Při mezinárodních letech (což je většina letů) se z letenek neplatí DPH. Tímto sice nejsou zvýhodněny aerolinky přímo (DPH nevyberou, ale ani státu neodevzdají), ale jsou zvýhodněny nepřímo, protože pro koncového spotřebitele je pak letenka levnější a aerolinky tudíž mají více cestujících, než pokud by se DPH z letenek normálně platila.

0/0
20.10.2014 18:39

T98o33m73á86š 39T91a50t84í69č86e23k 5610412100508

Co se týče letišť v rajchu, tak očividně jsi to ty, kdo o tom nic neví. Jeden z nejskandálnějších projektů, nový letiště v Berlíně, je samozřejmě investicí spolkové země Berlin-Brandenburg. DPH se možná platí, ale neplatí se ta ona spotřební daň, která je největší částí ceny benzínu. Asi jsem to četl ve Spieglu, ale víš co, zeptej se sám strýčka Gůgla, než budeš dál urážet.

0/0
27.10.2014 14:20

J65a38r72o70s21l89a54v 69K46a61d76l89e11c 5741589692471

Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.

+4/−5
15.10.2014 9:13

P71a95v78e95l 52K14u63r34a52l 5101254370470

Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...

dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.

Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.

+3/−1
15.10.2014 9:19

J41a58k97u47b 80F32e61i84f91a47r 7549639376359

To co píšete by nejspíše narazilo u soudu. To je důvod, proč nám tady pořád mohou smrdět trabanty. Auto v době pořízení splňovalo vše co mělo a tím je o dané. Nemůžete vydat retroaktivní zákon. Jediná cesta jak tyto auta dostat ze silnic je zavést nízkoemisní zóny a donutit STK aby opravdu dělali svoji práci.

0/0
15.10.2014 9:41

P62e12t48r 19N21o27v75a89k 3440307539227

Auto buď splňuje normy nebo nesplňuje. Nízkoemisní zóny jsou další korupční nástroj v rukouo zastupitelů.

0/0
15.10.2014 14:22

T34o18m46á67š 88T38a41t98í30č28e90k 5620932350188

... a automobilek. ;-)

0/0
15.10.2014 14:23

T62o78m57á34š 42T25a78t11í31č13e90k 5130202700518

Kdys viděl naposledy trabanta? Na srazu milovníků?

0/0
15.10.2014 14:22

J23a77k93u67b 96F52e48i33f58a25r 7319379156439

včera

0/0
15.10.2014 16:17

T20o85m25á85š 18T22a20t85í95č21e96k 5550162240648

A mělo celý město nasazený plynový masky?

0/0
17.10.2014 0:28

T97o35m30á37š 77T14a23t68í35č37e64k 5240542980188

Nejlepší bylo německé kackléřo Merkel, které ve jménu "pravičácké" strany začalo strašně bojovat o záchranu planety, ovšem když dolehla krize na něm. atuomob. průmysl, prosadilo šrotovné. No a protože se v Německu jenom tak zákon obejít nedá, šrotovaly se 11 let starý auta v perfektním stavu ostošest. Co na tom, že jeden maník dal do šrotu auto a chtěl si za příspěvek koupit elektrokolo, což mu bylo zamítnuto; přitom hodně Němců sledovalo, jak dopadne soudní tažení až do nebes, protože by to udělali stejně - a podpořili tak vznik pracovních míst při výrobě eko-elektrokol, kam by mohli jít ti dělňasi z Rüsselsheimu. Prostě jízda na čtyřech kolech - po silnici - ta bude za každou cenu!

0/0
15.10.2014 14:20

A20l86e72x67a21n27d74r 27K11o58s41t37k81a 8812698516464

Z ekologického hlediska by bylo rozumné v první řadě zdanit či omezit zbytečné cesování.

0/−3
15.10.2014 10:25

M33i68c60h89a11l 10M36i39l95l27e89r 9576532979642

jo, v tom vynikali komousove - take delali vsechno, aby zamezili cestovaniRvRvRv

+2/−1
15.10.2014 13:28

J86i86n11d20ř81i48c13h 46M32i17t28t78e46r 6761410853643

A funguje to skvěle, že ? Každá doprava je neekologická, kromě chůze, kola atp.

0/0
15.10.2014 11:41

P85e28t89r 84M48e28j19z86l46í37k 8248104841680

Pokud při chůzi ovšem nezašlápnete nějakého broučka

0/0
15.10.2014 12:07

A57l60e75x50a94n80d59r 68K97o30s32t37k81a 8812318886624

Já měl spíš na mysli takové to (co se poslední dobou rozmáhá), že lidé třeba na víkend zaletí do Paříže či Istanbulu.. Nezakazoval bych to, ale ať ke každé letence zaplatí vysazení stromu, který po nich z atmosféry odfiltruje to ropné svinstvo.

0/−1
15.10.2014 12:54

J64i40n34d71ř35i17c78h 47M67i90t33t45e20r 6881460473473

Při spalování uhlovodíků jde do atmosféry CO2 a H2O. Ropné svinstvo se spálí v motoru. A lidi si to zaplatí, tak o co jde ?

+1/0
15.10.2014 12:58

M70i27c69h35a46l 15M14i26l29l69e62r 9216452369652

kritizovat nekoho, ze si dovolil udelat vikendovy vylet do Parize ci Istanbulu je na stejne urovni, jako kritizovani nejake totalitni domovni duvernice, ze Novakovi jeli dva roky za sebou do Chorvatska.

Zavani to zavisti.

+1/−1
15.10.2014 13:27

R56a74d59o69s59l96a32v 53K96l12a36u88d36a 5334868404842

O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.

+2/−1
15.10.2014 8:28

R88a44d20e13k 28J36a27n34a29t54a 9155466254362

Myslím, že jste u kol stát nemuseli.

Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-150.jpg

Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.

Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-159.jpg

Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.

+3/0
15.10.2014 9:37

R31a64d67o87s45l39a76v 87K49l48a73u72d33a 5194268774922

Pak je ale chyba v zaměstnancích ČD, konkrétně v průvodčí, že na takovou možnost neupozorní. Nehledě na to že ten vlak byl narvanej.

+1/−2
15.10.2014 9:53

P41e38t76r 31F11o25l61t37y47s 7415441390528

A vy jste se na to ptal? Uznejte, že nelze dělat všechno. Kdyby jste se zeptal určitě vám poradí. To je jako kdyby vám měl sám od sebe říkat i kde jsou WC, přestože jsou dost označeny a vám by se nemuselo chtít.

Jel jste multifunkčním vozem, který byl v soupravě jen jeden, tak se stačilo podívat po voze nebo se průvodčího aspoň zeptat jestli není k dispozici vhodnější místo.

0/0
15.10.2014 23:01

P26e16t80r 75N15e34c68h45a51n11i18c11k93ý 7713396558130

Bzučák je prostě povinnost pro nová vozidla, aby byli nevidomí informování. Výrobce si to nevymyslel.

+2/−1
15.10.2014 9:42

R17a18d51e60k 72J18a47n14a29t48a 9155596974962

To je pravda, ale ta norma udává tak možná hlasitost. Tón by jistě mohl být příjemnější a zároveň té normě vyhovovat.

+2/0
15.10.2014 9:47

R41a57d96o31s67l90a57v 14K91l18a57u89d36a 5684308174532

A taky pro hluchý, ne?

+3/0
15.10.2014 9:54

Z32d81e44n33ě36k 87D90u53f97e43k 2704854848

Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.

+1/−3
15.10.2014 8:16

J62a84n 53J13e76m53e95l50k71a 1635550

S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1.. http://www.youtube.com/watch?v=B9I4Q0gHueU A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.

0/−3
15.10.2014 8:11

R13a25d42e13k 81J80a78n83a21t94a 9825776624732

Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.

A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.

+3/0
15.10.2014 9:42

P14e69t15r 77N68e57c85h28a16n54i71c46k32ý 7903756208120

Akorát údržba VRT je někde jinde, cena za stavbu taky a z toho se bude odpočítávat i cena za dopravní cestu, kterou dopravce patřičně zohlední v jízdném. Pak jízdenka na VRT stojí co stojí v zemích, kde VRT je.

+1/−2
15.10.2014 9:44

R60a27d88e30k 21J54a87n70a27t63a 9865736894792

Údržba VRT je levnější. Je to totiž v podstatně normální dvojkolejná trať, akorát jednodušší - méně stanic, méně výhybek, semafory dále od sebe. Co je tam navíc, jsou leda ty ploty. Ale ty zase brání zlodějům :)

Co se týká stavby, v zásadě se v Evropě náklady na stavbu do poplatků nerozpouští - ani u silnic a dálnic, ani i klasických tratí, nevím proč by tomu mělo být u VRT. Smysluplnost stavby se posuzuje nějakou studií zohledňující celoekonomické přínosy, ne tím, že by se náklady na stavbu musely v poplatcích vybrat zpět.

+7/0
15.10.2014 9:52
Foto

A17l89a39n 71Ř82e90p72k12a 4165686

Méně stanic.. No u nás se zasekne stavba VRT už na tom, kde ty stanice budou ;-D Každý starosta bude chtít zastávku i v té své obci:-P Obdobně jako přetahovaná u toho, kde by mělo stát Pendolino, nejnověji ho chce Karviná.

+1/0
15.10.2014 12:08

R83a19d86e41k 44J57a86n17a10t91a 9315596734522

No zatím je to spíš naopak. Starostové se mohou přetrhnout aby to kolem nevedlo. 19. století se opakuje.

+1/0
15.10.2014 12:32
Foto

A92l25a27n 16Ř51e92p97k54a 4255736

No, takže to vyjde nastejno ve výsledku :D Obojí blokuje stavbu.

+1/0
15.10.2014 13:48

J63a56n 91J28e92m29e39l58k20a 1295450

Tak u silnic se nejspíš zaplatí ze spotřební daně a dph, ne.. Možná i 2krát:-)

0/−1
15.10.2014 22:12

J11a66n 55J35e68m76e78l72k97a 1585560

Já jsem neříkal, že max. rychlost autobusu souvisí s uspořádáním sedaček. Jen, že dnešní autobusy by se 110 Km/h neměly problém. Crash vlastnosti autobusu nejsou dobré, to je pravda, ale co už.. Říkal jsem, že jsou země, kde se nejezdí jako v sardinkárně. Lidi si tam rádi připlatí za uspořádání v autobusu 2+1, místo na nohy a bezproblémové sklopení sedadel a pohodlí.  A že to není scifi, ale opravdu to funguje. A defakto je tam 2+1 spíše standard.  2+2 okrajový lowcost. Ps: Bus tam jel i 125 :-). O levnosti VRT mě nepřesvědčíte. Myslím, že je nejjednodušší kalkulačka. Náklady 200mld. Životnost cca 50 let.. 30 spojů denně.. a něco nehezkého vyjde. Navíc náklady na údržbu na 1km/rok VRT jsou taky dle některých zdrojů velké. Navíc se tam tuším se chce oddělit nákladní doprava, takže celé to musí zaplatit osobní doprava.

0/−1
15.10.2014 21:33

R26a86d78e67k 72J65a59n22a70t39a 9935226764872

Bodejť by vám nevycházela VRT špatně, když máte špatná čísla. 50 let je málo. Současné tratě slouží 150 let, proč by měla VRT vydržet méně? 30 spojů je také málo, předpodkládá se vyšší vytížení, třeba výjezd z Prahy směrem na Brno by využívaly expresy na Brno a dál (2-4 za hodinu), Budějovice (1 za hodinu), expresy odbočující někde na Vysočině (1 za hodinu) a příměstské spěšňáky do Benešova (2 za hodinu).

To při plném provozu 18 hodin denně a dvou směrech dává 125 párů spojů. Ostatně po trati 010 dnes z Prahy vyjíždí 87 párů dálkových spojů ... z Paříže směr Lyon vyjíždí TGV jednou za cca 10 minut ...

Máte pravdu, že nákladní doprava po VRT jezdit nemá. Ale uvolní se jí tím část kapacity tratí klasických. Nákladních vlaků tak bude moci přibýt a vybere se tak více. Dneska se spousta přeprav neuskuteční prostě proto, že ty vlaky po přetížené síti nelze protalčit.

0/0
15.10.2014 23:03

J64a67n 24J79e61m72e48l53k16a 1905570

Tak předpokládám, že po 50 letech to bude chtít nějaké značné opravy.

0/0
16.10.2014 8:08

J70a80n 81J26e28m80e26l25k16a 1405150

Současné tratě se taky určitě několikrát značně renovovaly za těch 150 let. A možná i dřív než co 50 let. A to co jste napsal, většina velmi rychle někam odbočuje.. Takže to není zrovna velké využití. Mě šlo jen ilustračně něco napočítat - cenu na osobu v jízdence. To když tam pomněníte "čísla" tak se nejsem si jist, že z vysoké ceny to udělá přijatelnou cenu.

0/0
16.10.2014 8:26
Foto

A49l34a56n 73Ř97e96p58k16a 4175536

Ty autobusy vypadají jako ty od www.noblessline.cz ;-)

0/0
15.10.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.