Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci přesedají z vlaků do autobusů, první dopravce kvůli tomu končí

Uvolnění trhu s dálkovými autobusy způsobuje první velké potíže německým železničním dopravcům. Kvůli levnější konkurenci například přestane od prosince jezdit přímý vlak mezi Lipskem a Baltským mořem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i38r86o43s35l57a71v 86Z59i28k70m18u64n13d 7529693714643

Kolik vlaků InterConnex  denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...

+1/0
15.10.2014 18:23

P19e94t16r 79N27o64v11o33t11n16y 3269702899792

"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak"  Že i Němci takhle zblbnou.

+1/0
15.10.2014 14:20

P81e66t70r 58N94o94v27a82k 3870917809197

Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl.  Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.

0/−3
15.10.2014 14:19

P43e42t12r 70N87o97v17o58t68n51y 3939932319172

Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?

0/0
15.10.2014 14:22

P25e69t55r 47N85o53v12a10k 3280847319857

Mělo tam být auto

0/0
15.10.2014 14:22

P98e22t68r 23N77o33v90o35t83n91y 3899682139542

I tak  to nedavá smysl.

0/0
15.10.2014 14:24

R81a91d72e32k 97J29a63n10a72t20a 9665276454422

Tenhle clanek ale neni o vlacich "od vesnice k vesnici", ale o vlacich dalkovych. Ktere jsou diskriminovany tim, ze za koleje i zastaveni na nadrazi statu plati, zatimco autobusy za silnice ne.

0/0
16.10.2014 8:51

M33a88r39t12i51n 13K75u31b59í55k 9817809266973

Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě  je otázka života a smrti.

+5/−2
15.10.2014 13:32

J25a89n 85N62o57v26á49k 7565284358227

na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od  DB srovnatelná s letenkou.

+2/0
15.10.2014 10:13

T97o86m78á58š 67T50a67t66í73č89e50k 5670102380118

Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.

+4/0
15.10.2014 14:09
Foto

T12o77m25a51s 71C52a47b82a83k 8745935754409

Ale bez ty brebto, odkdy se v Nemecku stavi letiste ze statnich penez ? A ze by aerolinky neplatily DPH z kerosinu ? O tom jsem taky neslysel. Nejaka overena fakta by nebyla ?

0/0
20.10.2014 6:16

R81a83d16e49k 82J82a25n90a77t43a 9805956234392

Letecké palivo je (celosvětově) osvobozeno od spotřební daně (tím aerolinky zvýhodněny jsou a tom není sporu, protože téměř všichni ostatní spotřební daně platí).

Při mezinárodních letech (což je většina letů) se z letenek neplatí DPH. Tímto sice nejsou zvýhodněny aerolinky přímo (DPH nevyberou, ale ani státu neodevzdají), ale jsou zvýhodněny nepřímo, protože pro koncového spotřebitele je pak letenka levnější a aerolinky tudíž mají více cestujících, než pokud by se DPH z letenek normálně platila.

0/0
20.10.2014 18:39

T58o40m50á10š 45T93a57t87í47č53e49k 5200692360448

Co se týče letišť v rajchu, tak očividně jsi to ty, kdo o tom nic neví. Jeden z nejskandálnějších projektů, nový letiště v Berlíně, je samozřejmě investicí spolkové země Berlin-Brandenburg. DPH se možná platí, ale neplatí se ta ona spotřební daň, která je největší částí ceny benzínu. Asi jsem to četl ve Spieglu, ale víš co, zeptej se sám strýčka Gůgla, než budeš dál urážet.

0/0
27.10.2014 14:20

J41a75r82o74s72l89a43v 17K66a61d60l55e28c 5851869472171

Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.

+4/−5
15.10.2014 9:13

P90a55v33e52l 35K43u53r75a94l 5861364280110

Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...

dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.

Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.

+3/−1
15.10.2014 9:19

J38a43k15u30b 51F98e48i30f40a63r 7849509176919

To co píšete by nejspíše narazilo u soudu. To je důvod, proč nám tady pořád mohou smrdět trabanty. Auto v době pořízení splňovalo vše co mělo a tím je o dané. Nemůžete vydat retroaktivní zákon. Jediná cesta jak tyto auta dostat ze silnic je zavést nízkoemisní zóny a donutit STK aby opravdu dělali svoji práci.

0/0
15.10.2014 9:41

P77e42t96r 41N29o66v61a72k 3610447879187

Auto buď splňuje normy nebo nesplňuje. Nízkoemisní zóny jsou další korupční nástroj v rukouo zastupitelů.

0/0
15.10.2014 14:22

T32o57m41á28š 23T47a29t39í42č58e26k 5830802650958

... a automobilek. ;-)

0/0
15.10.2014 14:23

T18o52m35á92š 87T49a92t45í83č26e53k 5390862800708

Kdys viděl naposledy trabanta? Na srazu milovníků?

0/0
15.10.2014 14:22

J80a42k67u16b 20F40e96i81f32a66r 7369689716489

včera

0/0
15.10.2014 16:17

T10o47m24á44š 85T94a76t53í91č62e25k 5430172470828

A mělo celý město nasazený plynový masky?

0/0
17.10.2014 0:28

T39o31m74á10š 55T76a55t13í48č96e88k 5960212370208

Nejlepší bylo německé kackléřo Merkel, které ve jménu "pravičácké" strany začalo strašně bojovat o záchranu planety, ovšem když dolehla krize na něm. atuomob. průmysl, prosadilo šrotovné. No a protože se v Německu jenom tak zákon obejít nedá, šrotovaly se 11 let starý auta v perfektním stavu ostošest. Co na tom, že jeden maník dal do šrotu auto a chtěl si za příspěvek koupit elektrokolo, což mu bylo zamítnuto; přitom hodně Němců sledovalo, jak dopadne soudní tažení až do nebes, protože by to udělali stejně - a podpořili tak vznik pracovních míst při výrobě eko-elektrokol, kam by mohli jít ti dělňasi z Rüsselsheimu. Prostě jízda na čtyřech kolech - po silnici - ta bude za každou cenu!

0/0
15.10.2014 14:20

A65l82e66x75a21n77d53r 90K71o46s84t84k64a 8242248576254

Z ekologického hlediska by bylo rozumné v první řadě zdanit či omezit zbytečné cesování.

0/−3
15.10.2014 10:25

M62i74c84h82a96l 47M96i47l54l69e68r 9416462969862

jo, v tom vynikali komousove - take delali vsechno, aby zamezili cestovaniRvRvRv

+2/−1
15.10.2014 13:28

J55i79n34d15ř77i33c79h 16M27i53t31t19e82r 6401690283823

A funguje to skvěle, že ? Každá doprava je neekologická, kromě chůze, kola atp.

0/0
15.10.2014 11:41

P82e74t49r 95M73e44j79z98l69í38k 8248394981300

Pokud při chůzi ovšem nezašlápnete nějakého broučka

0/0
15.10.2014 12:07

A12l14e47x86a77n68d43r 33K19o84s50t14k76a 8782928746384

Já měl spíš na mysli takové to (co se poslední dobou rozmáhá), že lidé třeba na víkend zaletí do Paříže či Istanbulu.. Nezakazoval bych to, ale ať ke každé letence zaplatí vysazení stromu, který po nich z atmosféry odfiltruje to ropné svinstvo.

0/−1
15.10.2014 12:54

J70i38n98d23ř63i24c22h 16M82i59t69t96e33r 6201770133233

Při spalování uhlovodíků jde do atmosféry CO2 a H2O. Ropné svinstvo se spálí v motoru. A lidi si to zaplatí, tak o co jde ?

+1/0
15.10.2014 12:58

M31i87c80h36a31l 40M15i23l40l25e85r 9886922759322

kritizovat nekoho, ze si dovolil udelat vikendovy vylet do Parize ci Istanbulu je na stejne urovni, jako kritizovani nejake totalitni domovni duvernice, ze Novakovi jeli dva roky za sebou do Chorvatska.

Zavani to zavisti.

+1/−1
15.10.2014 13:27

R90a44d48o11s38l90a13v 90K83l71a64u62d59a 5734498874262

O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.

+2/−1
15.10.2014 8:28

R93a98d74e78k 53J50a89n12a76t81a 9585116814892

Myslím, že jste u kol stát nemuseli.

Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-150.jpg

Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.

Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-159.jpg

Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.

+3/0
15.10.2014 9:37

R96a69d75o31s11l28a42v 64K22l92a95u76d44a 5464678494602

Pak je ale chyba v zaměstnancích ČD, konkrétně v průvodčí, že na takovou možnost neupozorní. Nehledě na to že ten vlak byl narvanej.

+1/−2
15.10.2014 9:53

P79e51t46r 11F75o80l33t26y64s 7935591480878

A vy jste se na to ptal? Uznejte, že nelze dělat všechno. Kdyby jste se zeptal určitě vám poradí. To je jako kdyby vám měl sám od sebe říkat i kde jsou WC, přestože jsou dost označeny a vám by se nemuselo chtít.

Jel jste multifunkčním vozem, který byl v soupravě jen jeden, tak se stačilo podívat po voze nebo se průvodčího aspoň zeptat jestli není k dispozici vhodnější místo.

0/0
15.10.2014 23:01

P35e18t35r 70N82e71c62h13a72n65i25c74k65ý 7193666608530

Bzučák je prostě povinnost pro nová vozidla, aby byli nevidomí informování. Výrobce si to nevymyslel.

+2/−1
15.10.2014 9:42

R22a67d39e24k 18J49a12n48a59t68a 9985496764122

To je pravda, ale ta norma udává tak možná hlasitost. Tón by jistě mohl být příjemnější a zároveň té normě vyhovovat.

+2/0
15.10.2014 9:47

R76a69d61o54s17l50a35v 21K96l66a87u26d47a 5734448604162

A taky pro hluchý, ne?

+3/0
15.10.2014 9:54

Z66d16e97n43ě16k 35D30u95f93e26k 2304794338

Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.

+1/−3
15.10.2014 8:16

J13a43n 72J26e48m71e88l49k14a 1155460

S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1.. http://www.youtube.com/watch?v=B9I4Q0gHueU A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.

0/−3
15.10.2014 8:11

R71a41d28e27k 51J61a84n10a85t34a 9485436194952

Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.

A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.

+3/0
15.10.2014 9:42

P78e35t55r 28N86e54c40h93a75n85i64c23k13ý 7103276228430

Akorát údržba VRT je někde jinde, cena za stavbu taky a z toho se bude odpočítávat i cena za dopravní cestu, kterou dopravce patřičně zohlední v jízdném. Pak jízdenka na VRT stojí co stojí v zemích, kde VRT je.

+1/−2
15.10.2014 9:44

R77a65d93e37k 69J62a87n76a76t74a 9685946324262

Údržba VRT je levnější. Je to totiž v podstatně normální dvojkolejná trať, akorát jednodušší - méně stanic, méně výhybek, semafory dále od sebe. Co je tam navíc, jsou leda ty ploty. Ale ty zase brání zlodějům :)

Co se týká stavby, v zásadě se v Evropě náklady na stavbu do poplatků nerozpouští - ani u silnic a dálnic, ani i klasických tratí, nevím proč by tomu mělo být u VRT. Smysluplnost stavby se posuzuje nějakou studií zohledňující celoekonomické přínosy, ne tím, že by se náklady na stavbu musely v poplatcích vybrat zpět.

+7/0
15.10.2014 9:52
Foto

A19l33a82n 38Ř75e20p24k57a 4865586

Méně stanic.. No u nás se zasekne stavba VRT už na tom, kde ty stanice budou ;-D Každý starosta bude chtít zastávku i v té své obci:-P Obdobně jako přetahovaná u toho, kde by mělo stát Pendolino, nejnověji ho chce Karviná.

+1/0
15.10.2014 12:08

R26a11d33e50k 65J96a71n95a84t16a 9365986414402

No zatím je to spíš naopak. Starostové se mohou přetrhnout aby to kolem nevedlo. 19. století se opakuje.

+1/0
15.10.2014 12:32
Foto

A83l96a85n 64Ř98e76p63k29a 4175906

No, takže to vyjde nastejno ve výsledku :D Obojí blokuje stavbu.

+1/0
15.10.2014 13:48

J41a95n 93J75e44m82e67l67k51a 1465500

Tak u silnic se nejspíš zaplatí ze spotřební daně a dph, ne.. Možná i 2krát:-)

0/−1
15.10.2014 22:12

J20a46n 86J52e35m19e70l32k36a 1415130

Já jsem neříkal, že max. rychlost autobusu souvisí s uspořádáním sedaček. Jen, že dnešní autobusy by se 110 Km/h neměly problém. Crash vlastnosti autobusu nejsou dobré, to je pravda, ale co už.. Říkal jsem, že jsou země, kde se nejezdí jako v sardinkárně. Lidi si tam rádi připlatí za uspořádání v autobusu 2+1, místo na nohy a bezproblémové sklopení sedadel a pohodlí.  A že to není scifi, ale opravdu to funguje. A defakto je tam 2+1 spíše standard.  2+2 okrajový lowcost. Ps: Bus tam jel i 125 :-). O levnosti VRT mě nepřesvědčíte. Myslím, že je nejjednodušší kalkulačka. Náklady 200mld. Životnost cca 50 let.. 30 spojů denně.. a něco nehezkého vyjde. Navíc náklady na údržbu na 1km/rok VRT jsou taky dle některých zdrojů velké. Navíc se tam tuším se chce oddělit nákladní doprava, takže celé to musí zaplatit osobní doprava.

0/−1
15.10.2014 21:33

R96a82d95e45k 35J26a70n31a59t48a 9475146434732

Bodejť by vám nevycházela VRT špatně, když máte špatná čísla. 50 let je málo. Současné tratě slouží 150 let, proč by měla VRT vydržet méně? 30 spojů je také málo, předpodkládá se vyšší vytížení, třeba výjezd z Prahy směrem na Brno by využívaly expresy na Brno a dál (2-4 za hodinu), Budějovice (1 za hodinu), expresy odbočující někde na Vysočině (1 za hodinu) a příměstské spěšňáky do Benešova (2 za hodinu).

To při plném provozu 18 hodin denně a dvou směrech dává 125 párů spojů. Ostatně po trati 010 dnes z Prahy vyjíždí 87 párů dálkových spojů ... z Paříže směr Lyon vyjíždí TGV jednou za cca 10 minut ...

Máte pravdu, že nákladní doprava po VRT jezdit nemá. Ale uvolní se jí tím část kapacity tratí klasických. Nákladních vlaků tak bude moci přibýt a vybere se tak více. Dneska se spousta přeprav neuskuteční prostě proto, že ty vlaky po přetížené síti nelze protalčit.

0/0
15.10.2014 23:03

J65a75n 12J18e71m52e41l73k87a 1475550

Tak předpokládám, že po 50 letech to bude chtít nějaké značné opravy.

0/0
16.10.2014 8:08

J75a28n 21J34e37m20e45l67k14a 1645890

Současné tratě se taky určitě několikrát značně renovovaly za těch 150 let. A možná i dřív než co 50 let. A to co jste napsal, většina velmi rychle někam odbočuje.. Takže to není zrovna velké využití. Mě šlo jen ilustračně něco napočítat - cenu na osobu v jízdence. To když tam pomněníte "čísla" tak se nejsem si jist, že z vysoké ceny to udělá přijatelnou cenu.

0/0
16.10.2014 8:26
Foto

A78l60a85n 31Ř41e34p74k29a 4595966

Ty autobusy vypadají jako ty od www.noblessline.cz ;-)

0/0
15.10.2014 12:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.