Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci přesedají z vlaků do autobusů, první dopravce kvůli tomu končí

Uvolnění trhu s dálkovými autobusy způsobuje první velké potíže německým železničním dopravcům. Kvůli levnější konkurenci například přestane od prosince jezdit přímý vlak mezi Lipskem a Baltským mořem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i47r78o24s15l83a68v 72Z22i48k57m73u43n13d 7579653174463

Kolik vlaků InterConnex  denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...

+1/0
15.10.2014 18:23

P68e13t73r 79N72o71v74o24t29n29y 3159342509572

"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak"  Že i Němci takhle zblbnou.

+1/0
15.10.2014 14:20

P32e27t76r 16N50o91v13a31k 3260807799827

Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl.  Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.

0/−3
15.10.2014 14:19

P20e69t61r 83N58o72v94o24t94n32y 3319482259612

Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?

0/0
15.10.2014 14:22

P47e98t42r 76N69o89v31a76k 3930607919867

Mělo tam být auto

0/0
15.10.2014 14:22

P14e33t86r 94N17o59v84o50t49n35y 3979662819162

I tak  to nedavá smysl.

0/0
15.10.2014 14:24

R91a73d87e41k 94J10a22n89a98t25a 9275926924832

Tenhle clanek ale neni o vlacich "od vesnice k vesnici", ale o vlacich dalkovych. Ktere jsou diskriminovany tim, ze za koleje i zastaveni na nadrazi statu plati, zatimco autobusy za silnice ne.

0/0
16.10.2014 8:51

M74a59r83t20i43n 32K73u37b41í87k 9407579596833

Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě  je otázka života a smrti.

+5/−2
15.10.2014 13:32

J65a46n 86N52o76v53á72k 7385824198847

na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od  DB srovnatelná s letenkou.

+2/0
15.10.2014 10:13

T42o12m92á88š 63T31a78t27í95č19e90k 5750242110448

Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.

+4/0
15.10.2014 14:09
Foto

T29o49m95a43s 68C66a27b12a14k 8665225344139

Ale bez ty brebto, odkdy se v Nemecku stavi letiste ze statnich penez ? A ze by aerolinky neplatily DPH z kerosinu ? O tom jsem taky neslysel. Nejaka overena fakta by nebyla ?

0/0
20.10.2014 6:16

R39a62d95e41k 87J10a52n56a59t36a 9955686904612

Letecké palivo je (celosvětově) osvobozeno od spotřební daně (tím aerolinky zvýhodněny jsou a tom není sporu, protože téměř všichni ostatní spotřební daně platí).

Při mezinárodních letech (což je většina letů) se z letenek neplatí DPH. Tímto sice nejsou zvýhodněny aerolinky přímo (DPH nevyberou, ale ani státu neodevzdají), ale jsou zvýhodněny nepřímo, protože pro koncového spotřebitele je pak letenka levnější a aerolinky tudíž mají více cestujících, než pokud by se DPH z letenek normálně platila.

0/0
20.10.2014 18:39

T25o24m97á29š 83T47a20t40í47č34e53k 5560882100248

Co se týče letišť v rajchu, tak očividně jsi to ty, kdo o tom nic neví. Jeden z nejskandálnějších projektů, nový letiště v Berlíně, je samozřejmě investicí spolkové země Berlin-Brandenburg. DPH se možná platí, ale neplatí se ta ona spotřební daň, která je největší částí ceny benzínu. Asi jsem to četl ve Spieglu, ale víš co, zeptej se sám strýčka Gůgla, než budeš dál urážet.

0/0
27.10.2014 14:20

J91a46r17o70s52l30a37v 28K38a59d98l13e25c 5441119842131

Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.

+4/−5
15.10.2014 9:13

P30a41v73e55l 24K65u97r41a65l 5311904520210

Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...

dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.

Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.

+3/−1
15.10.2014 9:19

J59a81k23u95b 59F33e80i33f89a76r 7229939656559

To co píšete by nejspíše narazilo u soudu. To je důvod, proč nám tady pořád mohou smrdět trabanty. Auto v době pořízení splňovalo vše co mělo a tím je o dané. Nemůžete vydat retroaktivní zákon. Jediná cesta jak tyto auta dostat ze silnic je zavést nízkoemisní zóny a donutit STK aby opravdu dělali svoji práci.

0/0
15.10.2014 9:41

P38e32t53r 42N15o68v31a64k 3450887649197

Auto buď splňuje normy nebo nesplňuje. Nízkoemisní zóny jsou další korupční nástroj v rukouo zastupitelů.

0/0
15.10.2014 14:22

T20o21m29á48š 14T38a61t47í15č46e68k 5160772400698

... a automobilek. ;-)

0/0
15.10.2014 14:23

T24o72m51á89š 77T76a42t31í42č21e79k 5330712550538

Kdys viděl naposledy trabanta? Na srazu milovníků?

0/0
15.10.2014 14:22

J61a58k53u86b 22F27e21i46f52a78r 7929139486539

včera

0/0
15.10.2014 16:17

T76o98m82á35š 20T84a22t26í18č65e70k 5610662410368

A mělo celý město nasazený plynový masky?

0/0
17.10.2014 0:28

T85o26m25á94š 36T52a65t66í33č63e69k 5400462410148

Nejlepší bylo německé kackléřo Merkel, které ve jménu "pravičácké" strany začalo strašně bojovat o záchranu planety, ovšem když dolehla krize na něm. atuomob. průmysl, prosadilo šrotovné. No a protože se v Německu jenom tak zákon obejít nedá, šrotovaly se 11 let starý auta v perfektním stavu ostošest. Co na tom, že jeden maník dal do šrotu auto a chtěl si za příspěvek koupit elektrokolo, což mu bylo zamítnuto; přitom hodně Němců sledovalo, jak dopadne soudní tažení až do nebes, protože by to udělali stejně - a podpořili tak vznik pracovních míst při výrobě eko-elektrokol, kam by mohli jít ti dělňasi z Rüsselsheimu. Prostě jízda na čtyřech kolech - po silnici - ta bude za každou cenu!

0/0
15.10.2014 14:20

A65l59e34x65a70n58d22r 90K44o68s36t46k63a 8272438556594

Z ekologického hlediska by bylo rozumné v první řadě zdanit či omezit zbytečné cesování.

0/−3
15.10.2014 10:25

M87i81c82h47a55l 70M43i87l26l74e27r 9646602729302

jo, v tom vynikali komousove - take delali vsechno, aby zamezili cestovaniRvRvRv

+2/−1
15.10.2014 13:28

J81i49n39d34ř96i49c97h 80M36i38t42t21e87r 6961930333453

A funguje to skvěle, že ? Každá doprava je neekologická, kromě chůze, kola atp.

0/0
15.10.2014 11:41

P46e93t22r 81M80e41j45z77l83í35k 8458614711910

Pokud při chůzi ovšem nezašlápnete nějakého broučka

0/0
15.10.2014 12:07

A63l42e96x14a51n38d46r 60K36o51s45t87k34a 8732888126524

Já měl spíš na mysli takové to (co se poslední dobou rozmáhá), že lidé třeba na víkend zaletí do Paříže či Istanbulu.. Nezakazoval bych to, ale ať ke každé letence zaplatí vysazení stromu, který po nich z atmosféry odfiltruje to ropné svinstvo.

0/−1
15.10.2014 12:54

J48i90n91d28ř98i11c37h 28M16i41t30t55e21r 6611290983863

Při spalování uhlovodíků jde do atmosféry CO2 a H2O. Ropné svinstvo se spálí v motoru. A lidi si to zaplatí, tak o co jde ?

+1/0
15.10.2014 12:58

M95i33c63h32a14l 30M92i97l13l30e62r 9816392179582

kritizovat nekoho, ze si dovolil udelat vikendovy vylet do Parize ci Istanbulu je na stejne urovni, jako kritizovani nejake totalitni domovni duvernice, ze Novakovi jeli dva roky za sebou do Chorvatska.

Zavani to zavisti.

+1/−1
15.10.2014 13:27

R76a92d25o15s59l40a43v 42K20l17a28u74d23a 5564158584472

O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.

+2/−1
15.10.2014 8:28

R84a14d20e17k 71J44a88n23a97t12a 9925506964832

Myslím, že jste u kol stát nemuseli.

Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-150.jpg

Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.

Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-159.jpg

Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.

+3/0
15.10.2014 9:37

R73a31d23o37s46l48a72v 93K37l58a47u59d21a 5964578574182

Pak je ale chyba v zaměstnancích ČD, konkrétně v průvodčí, že na takovou možnost neupozorní. Nehledě na to že ten vlak byl narvanej.

+1/−2
15.10.2014 9:53

P88e31t59r 88F88o20l74t13y71s 7125771230908

A vy jste se na to ptal? Uznejte, že nelze dělat všechno. Kdyby jste se zeptal určitě vám poradí. To je jako kdyby vám měl sám od sebe říkat i kde jsou WC, přestože jsou dost označeny a vám by se nemuselo chtít.

Jel jste multifunkčním vozem, který byl v soupravě jen jeden, tak se stačilo podívat po voze nebo se průvodčího aspoň zeptat jestli není k dispozici vhodnější místo.

0/0
15.10.2014 23:01

P70e48t81r 58N79e25c11h58a56n10i39c95k81ý 7593286828340

Bzučák je prostě povinnost pro nová vozidla, aby byli nevidomí informování. Výrobce si to nevymyslel.

+2/−1
15.10.2014 9:42

R24a19d36e10k 25J36a15n22a34t49a 9635566304462

To je pravda, ale ta norma udává tak možná hlasitost. Tón by jistě mohl být příjemnější a zároveň té normě vyhovovat.

+2/0
15.10.2014 9:47

R23a46d37o29s51l77a61v 78K74l33a92u78d94a 5594728614142

A taky pro hluchý, ne?

+3/0
15.10.2014 9:54

Z61d78e31n47ě30k 92D54u56f12e54k 2394384478

Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.

+1/−3
15.10.2014 8:16

J49a78n 81J75e45m26e85l10k54a 1305290

S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1.. http://www.youtube.com/watch?v=B9I4Q0gHueU A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.

0/−3
15.10.2014 8:11

R62a40d14e62k 93J43a60n64a32t94a 9345276824952

Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.

A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.

+3/0
15.10.2014 9:42

P44e63t60r 82N34e90c60h33a53n14i40c48k89ý 7953776288530

Akorát údržba VRT je někde jinde, cena za stavbu taky a z toho se bude odpočítávat i cena za dopravní cestu, kterou dopravce patřičně zohlední v jízdném. Pak jízdenka na VRT stojí co stojí v zemích, kde VRT je.

+1/−2
15.10.2014 9:44

R95a55d36e22k 12J19a57n22a47t92a 9555136554882

Údržba VRT je levnější. Je to totiž v podstatně normální dvojkolejná trať, akorát jednodušší - méně stanic, méně výhybek, semafory dále od sebe. Co je tam navíc, jsou leda ty ploty. Ale ty zase brání zlodějům :)

Co se týká stavby, v zásadě se v Evropě náklady na stavbu do poplatků nerozpouští - ani u silnic a dálnic, ani i klasických tratí, nevím proč by tomu mělo být u VRT. Smysluplnost stavby se posuzuje nějakou studií zohledňující celoekonomické přínosy, ne tím, že by se náklady na stavbu musely v poplatcích vybrat zpět.

+7/0
15.10.2014 9:52

A54l37a71n 14Ř76e95p13k76a 4125756

Méně stanic.. No u nás se zasekne stavba VRT už na tom, kde ty stanice budou ;-D Každý starosta bude chtít zastávku i v té své obci:-P Obdobně jako přetahovaná u toho, kde by mělo stát Pendolino, nejnověji ho chce Karviná.

+1/0
15.10.2014 12:08

R65a83d76e50k 91J33a12n51a84t11a 9785236364172

No zatím je to spíš naopak. Starostové se mohou přetrhnout aby to kolem nevedlo. 19. století se opakuje.

+1/0
15.10.2014 12:32

A88l36a88n 77Ř56e94p56k56a 4515376

No, takže to vyjde nastejno ve výsledku :D Obojí blokuje stavbu.

+1/0
15.10.2014 13:48

J74a63n 22J55e85m93e50l53k70a 1355430

Tak u silnic se nejspíš zaplatí ze spotřební daně a dph, ne.. Možná i 2krát:-)

0/−1
15.10.2014 22:12

J88a81n 49J33e20m13e76l55k60a 1415960

Já jsem neříkal, že max. rychlost autobusu souvisí s uspořádáním sedaček. Jen, že dnešní autobusy by se 110 Km/h neměly problém. Crash vlastnosti autobusu nejsou dobré, to je pravda, ale co už.. Říkal jsem, že jsou země, kde se nejezdí jako v sardinkárně. Lidi si tam rádi připlatí za uspořádání v autobusu 2+1, místo na nohy a bezproblémové sklopení sedadel a pohodlí.  A že to není scifi, ale opravdu to funguje. A defakto je tam 2+1 spíše standard.  2+2 okrajový lowcost. Ps: Bus tam jel i 125 :-). O levnosti VRT mě nepřesvědčíte. Myslím, že je nejjednodušší kalkulačka. Náklady 200mld. Životnost cca 50 let.. 30 spojů denně.. a něco nehezkého vyjde. Navíc náklady na údržbu na 1km/rok VRT jsou taky dle některých zdrojů velké. Navíc se tam tuším se chce oddělit nákladní doprava, takže celé to musí zaplatit osobní doprava.

0/−1
15.10.2014 21:33

R85a43d39e23k 82J57a89n17a34t21a 9235516174132

Bodejť by vám nevycházela VRT špatně, když máte špatná čísla. 50 let je málo. Současné tratě slouží 150 let, proč by měla VRT vydržet méně? 30 spojů je také málo, předpodkládá se vyšší vytížení, třeba výjezd z Prahy směrem na Brno by využívaly expresy na Brno a dál (2-4 za hodinu), Budějovice (1 za hodinu), expresy odbočující někde na Vysočině (1 za hodinu) a příměstské spěšňáky do Benešova (2 za hodinu).

To při plném provozu 18 hodin denně a dvou směrech dává 125 párů spojů. Ostatně po trati 010 dnes z Prahy vyjíždí 87 párů dálkových spojů ... z Paříže směr Lyon vyjíždí TGV jednou za cca 10 minut ...

Máte pravdu, že nákladní doprava po VRT jezdit nemá. Ale uvolní se jí tím část kapacity tratí klasických. Nákladních vlaků tak bude moci přibýt a vybere se tak více. Dneska se spousta přeprav neuskuteční prostě proto, že ty vlaky po přetížené síti nelze protalčit.

0/0
15.10.2014 23:03

J51a61n 28J73e96m11e66l74k75a 1905500

Tak předpokládám, že po 50 letech to bude chtít nějaké značné opravy.

0/0
16.10.2014 8:08

J54a48n 43J21e98m66e43l13k62a 1505690

Současné tratě se taky určitě několikrát značně renovovaly za těch 150 let. A možná i dřív než co 50 let. A to co jste napsal, většina velmi rychle někam odbočuje.. Takže to není zrovna velké využití. Mě šlo jen ilustračně něco napočítat - cenu na osobu v jízdence. To když tam pomněníte "čísla" tak se nejsem si jist, že z vysoké ceny to udělá přijatelnou cenu.

0/0
16.10.2014 8:26

A82l52a87n 35Ř96e37p41k31a 4165736

Ty autobusy vypadají jako ty od www.noblessline.cz ;-)

0/0
15.10.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.