- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik vlaků InterConnex denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...
"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak" Že i Němci takhle zblbnou.
Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl. Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.
Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?
Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě je otázka života a smrti.
na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od DB srovnatelná s letenkou.
Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.
Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.
Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...
dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.
Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.
O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.
Myslím, že jste u kol stát nemuseli.
Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-150.jpg
Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.
Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-159.jpg
Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.
Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.
S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1.. http://www.youtube.com/watch?v=B9I4Q0gHueU A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.
Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.
A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.
Jop, to teď vidíme při výluce Praha-Neratovice. I seberychlejší autobus jede o 20 min dýl než katastrofálně zastaralej motorák na katastrofálně zastaralé trati.