- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak kdysi jsem byl na pohovoru v AAA Auto. Vše super, vypadalo to, že se dohodnem. Pozice byla něco jako úvěrový poradce. Zasekli jsme se na otázce, zda by mi dělalo problém nabídnout raději produkt výrazně dražší než jiný. Odpověděl jsem, že ne, pokud ten produkt nabídne něco víc kupujícímu. Problém byl v tom, že nenabídne, kromě zisku AAA. Na tom jsme se neshodli a dále nepokračovali. Nechtěl jsem být za parazita a zloděje a oni nechtěli slušného prodejce. Model, kdy mi ukazovali, jak na Corse z roku 2001 v hodnotě tehdy 50k dokážou vytáhnout marži 50-80k se mi fakt hnusí. To je moje zkušenost s AAA. Teď bych si tam nekoupil ani vodu do odstřikovačů.
A z největšího autobazaru bude ještě větší!!! Jinak bych koupil Mondeo, najeto do 200k, Ghia..
AAA jsou příkladem buzerace a okrádání drobných akcionářů. Úpis za přestřelenou cenu, léta držení, pak propad ceny kvůli krizi (či z jiného důvodu), nucené (vytěsnění nebo zastrašováním) vykoupení akcií za nesmyslně nízkou cenu a následné ovládnutí společnosti za zlomek její hodnoty.
Jiný aktuální příklad je Kellnerova O2, kde se chová jako Mittal: ze společnosti vytáhne aktiva pro sebe, čímž rizika hodí na krk všem akcionářům a sám si nechá zaplatit svou investici. Mittal to dotáhl do dokonalosti, kdy nevyplácením zisků a vyváděním peněz jen pro sebe uměle srazil cenu akcií na zlomek hodnoty a následně ostatní okradl/vytěsnil za zlomek skutečné hodnoty. Kellner nebude jiný.
Bakala si zase vychutnal OKD: levně nakoupil, vyvedl lukrativní majetek bokem a zadlužil, následně upsal za násobek hodnoty. Léta vydával další a další akcie pro management, který ho při první příležitosti prodával. Nakonec vybral nějaké dotace od státu a jedná o odprodeji bezcenných aktiv státu, sám se podílů včas zbavil.
Podle mě to áčka může posunout zase o kus dopředu. Není to vůbec špatná volba. Mohou se díky vstupu nového vlastníka objevit i dost zajímavá auta z firemních flotil.
Denny je finanční génius, po směšné emisi akcií ,kdy za hodně prodal, a po pádu na dno opět koupil zpět, se mu podařil další kousek :-)
S těmi akciemi mu hodně pomohla krize, protože jejich business se propadl a akcie šly do kopru, ale pokud to předvídal, tak je opravdu génius, to byl "majstrštyk"
Gratulace panu Dennymu. Začínal před lety někde v garáži s pár korunama a teď může jít v klidu do "důchodu" Řada lidí sice nenechá na AAA nit suchou, ale ten jejich model evidentně dlouhodobě funguje a podle zájmu investora asi bude fungovat i dál. Jen jsem zvědavý, jestli budou noví majitelé pokračovat v zajetých kolejích, nebo jestli udělají v obchodní politice nějaké zásadní změny.
No tak s ohledem na to že cílí na Polsko a Rumunsko chtějí pokračovat v jejich směru v podobně zaostalých zemích, teda především myšleno to Rumunsko, Poláci už jsou dávno o míle před námi...
Krásný příklad "moderních hodnot" našeho kapitalismu... Firma založená na lhaní klientům, psychické manipulaci, nevýhodných úvěrech, neprůhledných smlouvách, všeobecných podmínkách stylu "koupili jste si auto kategorie D, horší než špatné, když s ním budete jezdit je to vaše chyba, zapomeňte na reklamaci" je prostě snová investice...
Tak proč to neděláš když je to tak lehky?